voeding her gebruiken of nieuwe kopen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarn00bje
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-07 18:59
oke in 2009 heb ik een systeem gekocht met een athlon x2 4gb ddr 2 ram een nvidea gpu en wat hdd's nu en een ms tech 620 watt voeding voor later upgraden nu heb ik die pc al een poos niet meer en die voeding zit nu in de pc van mn vriend ter leen. zijn specs zijn i5 4460 r7 370 8gb ddr3 een 60gb ssd en een 1th hdd.

ik wil binnen kort een pc bouwen met een i5 6400 (of 6500) rx 470 16 gb ram 120gb ssd en een 1tb hdd van seagate. zal ik die voeding kunnen gebruiken. ik weet dat ms tech nooit het aagegeven niveau watt heeft.
(hij werk nu al ruim 2 maand probleem loos in de pc van mn vriend)

J.H

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wegflikkeren dat ding en iets fatsoenlijks kopen. MS tech is rotzooi, zeker als die voeding al zo oud is dan zullen de elco's wel echt op het einde lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

MS-Tech is out of the box al defect want kan het opgegeven vermogen niet leveren. Het vermogen dat wel geleverd kan worden gebeurt met een spanning van erg slechte kwaliteit. Niet gebruiken dus. Ook niet in het systeem van je vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 21:19
TERW_DAN schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 00:36:
Wegflikkeren dat ding en iets fatsoenlijks kopen. MS tech is rotzooi, zeker als die voeding al zo oud is dan zullen de elco's wel echt op het einde lopen.
Eigenlijk is dit al het advies wat je nodig hebt. Ik zou mijn eigen hardware nooit vertrouwen met zo'n voeding. Gewoon een nieuwe goede voeding kopen die je wel mee kan nemen naar een eventueel nieuwe build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarn00bje
oke dank jullie wel ik wou dat ik die voeding weer kon innemen van mn vriend maar hij heeft geen voeding meer maar ik zal een corsair 550 watt voeding kopen dat moet goed genoeg zijn

J.H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt eraan welke 550w Corsair. Niet een pricewatch: Corsair VS550, wel een pricewatch: Corsair CX550M of pricewatch: Corsair RM550x. Met een i5-4460 en een R7 370 is een 550w erg veel. Aan een erg goede pricewatch: Seasonic G-series 360 watt heeft het systeem al genoeg, wil je iets ruimer voor een upgrade van de graka dan is de pricewatch: Corsair CX450M een goede keuze. Ook de pricewatch: Corsair Vengeance 400W en pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W zijn goede keuzes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deadmeatsubs
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 14:18
Voor mij te kort door de bocht. Ik knutsel al twee decennia met computers. Tot nu toe heb ik 1 psu gehad de echt schade toebracht aan mijn hardware (90% zeker). Deze was gerefurbished en was afkomstig van dealstunter. Merk onduidelijk: E-power ofzo. Verder heb ik misschien een of twee keer de verdenking gehad dat een psu niet mee stabiel was, maar was daar nooit zeker van. Ik heb misschien wel 40-50 voedingen onder handen gehad, ook meerdere van ms tech. Dus max 3-4% van de psu's deugt op termijn niet?

Wat is de levensduur van een Elco?
Hoe snel loopt het vermogen terug en hoeveel?
In welk opzicht is een merkvoeding beter dan een dubieus merk?

Het is niet dat ik jullie niet geloof, maar techneuten roepen snel: koop toch wat goeds, let niet op het geld, etc. Wat is dan goed: een A-merk?? We hebben al veel afval in NL. Gooi alleen dingen weg die echt beroerd zijn. Koop alleen dingen de echt goed zijn.

Dus feiten, ervaringen graag. Getallen waar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Laatst online: 00:37
Jarn00bje schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 00:51:
oke dank jullie wel ik wou dat ik die voeding weer kon innemen van mn vriend maar hij heeft geen voeding meer maar ik zal een corsair 550 watt voeding kopen dat moet goed genoeg zijn
Ligt er weer aan welke Corsair 550w voeding, want bekende merken hebben ook slechte producten. Maar ja, vrijwel alles is toch beter als MS-TECH dus daar zit je in ieder geval goed mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
deadmeatsubs schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 01:03:
Het is niet dat ik jullie niet geloof, maar techneuten roepen snel: koop toch wat goeds, let niet op het geld, etc. Wat is dan goed: een A-merk?? We hebben al veel afval in NL. Gooi alleen dingen weg die echt beroerd zijn. Koop alleen dingen de echt goed zijn.

Met je eens. Er wordt hier idd snel geroepen dat men een nieuwe voeding moet kopen.
Natuurlijk snap ik dat je op sommige onderdelen niet echt moet bezuinigen, maar blijkbaar heeft deze slechte voeding die het niet zou moeten doen het al 9 jaar prima gedaan....
Ik heb zelf ook jaren (zo'n 30 ongeveer) met goedkope voedingen gewerkt. Ze zijn wel eens defect gegaan, maar heb nog nooit meegemaakt dat ze de rest meetrekken (en ja, natuurlijk is die optie wel aanwezig, maar of het nou echt zo vaak voorkomt als men hier soms beweert...).

Maar idd, na 9 jaar is het wel weer eens tijd voor een nieuwe. En als je er toch een moet aanschaffen doe dan meteen een fatsoenlijke :)

[ Voor 6% gewijzigd door fm77 op 20-08-2016 01:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij te kort door de bocht. Ik knutsel al twee decennia met computers. Tot nu toe heb ik 1 psu gehad de echt schade toebracht aan mijn hardware (90% zeker). Deze was gerefurbished en was afkomstig van dealstunter. Merk onduidelijk: E-power ofzo. Verder heb ik misschien een of twee keer de verdenking gehad dat een psu niet mee stabiel was, maar was daar nooit zeker van. Ik heb misschien wel 40-50 voedingen onder handen gehad, ook meerdere van ms tech. Dus max 3-4% van de psu's deugt op termijn niet?

Een voeding dient het opgegeven vermogen te kunnen leveren met een spanning binnen de ATX specificatie. Wordt daar niet aan voldaan dan is het een slechte voeding. reviews: Testreview voedingen: budget versus high-end en zo zijn er nog veel meer review te vinden op het www.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarn00bje
https://www.afuture.nl/product/2429648/corsair-vs550-550w ik koop deze voeding met mijn i5 6500 rx 470 en nog wat andere nerd spulletjes x)

J.H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Jarn00bje schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 01:15:
https://www.afuture.nl/product/2429648/corsair-vs550-550w ik koop deze voeding met mijn i5 6500 rx 470 en nog wat andere nerd spulletjes x)
Waarschijnlijk heb je mijn 2e post in dit topic niet goed gelezen of begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 01:14:
[...]

Een voeding dient het opgegeven vermogen te kunnen leveren met een spanning binnen de ATX specificatie. Wordt daar niet aan voldaan dan is het een slechte voeding. reviews: Testreview voedingen: budget versus high-end en zo zijn er nog veel meer review te vinden op het www.
Kan wel zijn, maar bij mij heeft een MS-TECH ATX voeding het 11 jaar uitgehouden in diverse systemen, en is af geserveerd omdat hij niet meer paste qua aansluitingen. Een High End Be Quiet! PurePower 8 echter was binnen 1,5 jaar kapot.

Dus wat is kwaliteit....

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarn00bje
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 01:18:
[...]

Waarschijnlijk heb je mijn 2e post in dit topic niet goed gelezen of begrepen.
ja maar voor latere upgrades neem ik liever voor een tientje meer een 500w voeding enzo

J.H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wim-Bart schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 01:18:
[...]

Kan wel zijn, maar bij mij heeft een MS-TECH ATX voeding het 11 jaar uitgehouden in diverse systemen, en is af geserveerd omdat hij niet meer paste qua aansluitingen. Een High End Be Quiet! PurePower 8 echter was binnen 1,5 jaar kapot.

Dus wat is kwaliteit....
Dat zal een MS-Tech met een veel te hoog beloofd vermogen geweest zijn met een erg lage efficiëntie en lage belasting. Ook hier geldt weer: beter een goede voeding met lager vermogen dan een slechte met hoog vermogen.
Als je een Pure Power high-end noemt mis je toch iets. Een Pure Power is niet meer dan gemiddeld. Met de energiebesparingsfuncties van de huidige cpu's ook niet meer aan te raden want te duur voor de geboden kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jarn00bje schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 01:29:
[...]

ja maar voor latere upgrades neem ik liever voor een tientje meer een 500w voeding enzo
Aan welke upgrades denk je dan? Dat moet een 2e videokaart zijn want 450w is genoeg voor elk systeem met enkele videokaart.
Beter een goede voeding van 400w dan een matige van 500w.
En als je 500w neemt, neem dan een goede. Een CX550M of nog beter een pricewatch: Corsair Vengeance 500W of pricewatch: Corsair Vengeance 550M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 01:29:
[...]

Dat zal een MS-Tech met een veel te hoog beloofd vermogen geweest zijn met een erg lage efficiëntie en lage belasting. Ook hier geldt weer: beter een goede voeding met lager vermogen dan een slechte met hoog vermogen.
Als je een Pure Power high-end noemt mis je toch iets. Een Pure Power is niet meer dan gemiddeld. Met de energiebesparingsfuncties van de huidige cpu's ook niet meer aan te raden want te duur voor de geboden kwaliteit.
Nee, Pure Power werd hier weg gezet als High End tegenover MS-TECH. Maar je las waarschijnlijk over het sarcasme heen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarn00bje
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 01:33:
[...]

Aan welke upgrades denk je dan? Dat moet een 2e videokaart zijn want 450w is genoeg voor elk systeem met enkele videokaart.
Beter een goede voeding van 400w dan een matige van 500w.
En als je 500w neemt, neem dan een goede. Een CX550M of nog beter een pricewatch: Corsair Vengeance 500W of pricewatch: Corsair Vengeance 550M.
bijvoorbeeld voor amd rx 490 of 1070 die dingentjes en je kunt beter teveel watt nemen dan te weingig

J.H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volgens mij is een 1070 zuiniger dan de huidige generatie kaarten. Met een goede 450watt zou het prima moeten lukken. Maar als je minstens 500 wil hebben zou ik het advies van ACB gewoon volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan nog is een goede 450w een prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:00
Wim-Bart schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 01:33:
[...]

Nee, Pure Power werd hier weg gezet als High End tegenover MS-TECH. Maar je las waarschijnlijk over het sarcasme heen.
uiteraard kan elke product kapot gaan. Maar ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat de be-quite geen schade heeft gemaakt aan de hardware en prima stabiel liep. En wat was er precies mis mee? Als ik al ooit een ms-tech in mijn pc hang zou ik hem nooit aan laten staan en weg lopen van mijn pc. iets wat ik met mijn seasonic prima durf. en zeker als je voor een 500/600 aan upgrades tegenaan gooi moet je niet beknibbelen op een voeding(uberhaupt niet). Maar een ms-tech van 9 jaar hergebruiken is vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fm77 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 01:12:
[...]

Met je eens. Er wordt hier idd snel geroepen dat men een nieuwe voeding moet kopen.
Natuurlijk snap ik dat je op sommige onderdelen niet echt moet bezuinigen, maar blijkbaar heeft deze slechte voeding die het niet zou moeten doen het al 9 jaar prima gedaan....
Ik heb zelf ook jaren (zo'n 30 ongeveer) met goedkope voedingen gewerkt. Ze zijn wel eens defect gegaan, maar heb nog nooit meegemaakt dat ze de rest meetrekken (en ja, natuurlijk is die optie wel aanwezig, maar of het nou echt zo vaak voorkomt als men hier soms beweert...).

Maar idd, na 9 jaar is het wel weer eens tijd voor een nieuwe. En als je er toch een moet aanschaffen doe dan meteen een fatsoenlijke :)
Wim-Bart schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 01:18:
[...]

Dus wat is kwaliteit....
Het gaat erom dat MS-Tech gewoon keihard liegt over wat hun voedingen kunnen leveren en wat op het label staat is de grootste onzin. Ze adverteren met 850 watt terwijl het eigenlijk een 300 watt voeding is met amper beveiligingen en hoge stroompieken die doorgegeven worden aan de overige componenten, waardoor de levensduur van andere componenten makkelijk met 90% verlaagd kan worden vanaf een bepaalde load. Ook al is ie niet 'defect'.

Als je een MS-Tech op een pc aansluit die amper 200 watt nodig heeft kan er inderdaad niet zoveel fout gaan, behalve dat de levensduur van de rest alsnog verkort wordt, maar veel mensen denken: 'oh ik heb toch genoeg watt dus een dikke videokaart kan er makkelijk bij'. Waardoor ze vervolgens met die dikke kaart niets anders dan uitvallers krijgen. En op die momenten zijn de beveiligen waar het aan ontbreekt juist nodig. Als een normale voeding zoals de PurePower 8 kapot gaat schakelt de overloadbeveiliging in ieder geval nog in, vraag je RMA aan en krijg je een nieuwe goedwerkende terug, maar dat gaat voor baggervoedingen niet op, omdat je dan meteen of in ieder geval binnen korte tijd weer met hetzelfde probleem zit. Op die manier blijft je pc opdonders krijgen.

Wellicht interessant:
Gloednieuwe game PC valt uit en gaat niet meer aan.
Onbekend probleem met zelfgebouwde pc
Computer valt steeds uit, voeding?
nvidia geforce gtx 260 probleem
Computer start bij games opnieuw op.

Zijn er nog maar een paar, en dan alleen nog maar van MS-Tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadmeatsubs
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 14:18
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 01:14:
[...]

Top ACB2401, dat beantwoordt een belangrijke vraag: er is dus duidelijk kwaliteitsverschil tussen low end en high end.Test twee: reviews: De zeven populairste voedingen van 550W getest laat zien dat het in de middenmoot minder droevig gesteld is, maar dat het gold certificaat weinig zegt. Voor mij laat het ook zien dat je een oude of verdachte voeding eigenlijk zou moeten doormeten (maar wie heeft daar de apparatuur voor?).

De vraag hoe snel een voeding veroudert blijft echter onbeantwoord. Daalt het afgegeven vermogen en zo ja hoe snel? Is er iemand van de vintage pc tweakers die hier een onderbouwde mening over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:20
Voeding advies en informatie topic - Deel 32
Kijk vooral even bij "mythes" en "beroerde voedingen".

[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 20-08-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
Er is nog iets wat de ms-tech voedingen zo beroert maakt en dat is dat ripple hoog is, dus dat de spanningslijnen niet stabiel (genoeg) zijn, dát kan je hardware slopen of sneller doen slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:09
Wat is dat toch dat mensen goedkope voedingen interessant blijven vinden terwijl je voor enkele tientjes gewoon een goede a-kwaliteit psu hebt. Die paar euro's op de honderden euro's die je uitgeeft aan een nieuwe build zouden dan toch ook niet het verschil mogen maken lijkt me. Plus, alle apparatuur hangt (in)direct aan je voeding, dus lijkt me beter de basis in ieder geval fatsoenlijk te hebben. Je zal niet de eerste zijn in de afgelopen 30 jaar die vage problemen heeft vanwege een brakke voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Vooral om te lezen dat in dit topic de hier aangeraden Corsair CX550M voeding als volgt wordt geclassificeerd:
De Corsair CX Bronze en CX Modulair zijn twee populaire series. Maar deze voedingen hebben eigenlijk niks bijzonders. Ze hebben geen DC-DC of andere vorm van individuele spanningsregulatie (tenminste t/m 600W), maar groep regulatie dus geen goede spanningsstabiliteit en ook geen hoog rendement. De kwaliteit van deze serie komt ook niet veel verder dan matig. Bij zo'n voeding hoort dus een lage prijs. De prijs van deze series is echter vrij relatief hoog waardoor er betere opties zijn. De 750W versie heeft overigens wel DC-DC, maar is ook geen hoogvlieger zoals te lezen is in deze review van HardOCP, prijs hiervan is dan ook te hoog. De prijs is namelijk vergelijkbaar met een aantal high-end 750W voedingen.
Lekker vertrouwen geeft dit in......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wim-Bart schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:05:
[...]

Vooral om te lezen dat in dit topic de hier aangeraden Corsair CX550M voeding als volgt wordt geclassificeerd:

[...]

Dat gaat over de oude CX serie (CX430(M), cx500(M), cx600(M), cx750(M)). De CX450m, 550m en 650m zitten heel anders in elkaar met betere componenten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wim-Bart schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:05:
[...]

[...]

Kan mij voorstellen dat je daardoor op het verkeerde been gezet wordt maar de werkelijk is anders. De CX550M betreft de 2016 versie net als de CX450M en CX650M. Deze zijn intern totaal anders dan de CX430, CX500 en CX600. Zo beschikken ze wel over gescheiden spanningsregeling en zijn de componenten van betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:15:
[...]

Kan mij voorstellen dat je daardoor op het verkeerde been gezet wordt maar de werkelijk is anders. De CX550M betreft de 2016 versie net als de CX450M en CX650M. Deze zijn intern totaal anders dan de CX430, CX500 en CX600. Zo beschikken ze wel over gescheiden spanningsregeling en zijn de componenten van betere kwaliteit.
Dus werk het artikel bij, of haal het artikel weg. Want het is totaal verwarrend op deze wijze. Ik ken het artikel en ga er zelf ook van uit. Dus heb voor een aantal mensen de Corsair zelf links laten liggen door het artikel, ondanks dat ik zelf tevreden ben met mijn CX550M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wim-Bart schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:25:
[...]

Dus werk het artikel bij, of haal het artikel weg. Want het is totaal verwarrend op deze wijze. Ik ken het artikel en ga er zelf ook van uit. Dus heb voor een aantal mensen de Corsair zelf links laten liggen door het artikel, ondanks dat ik zelf tevreden ben met mijn CX550M.
Dan vraag ik mij af of je het artikel goed hebt doorgelezen. Als je in de lijst met voedingen met ondersteuning voor C6/C7, en dus individuele spanningsregeling, kijkt zie je dat de CXx50M er wel bij staat Voeding advies en informatie topic - Deel 32. Ook bij de interessante mainstream voedingen staat de CXx50M ertussen Voeding advies en informatie topic - Deel 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:32:
[...]

Dan vraag ik mij af of je het artikel goed hebt doorgelezen. Als je in de lijst met voedingen met ondersteuning voor C6/C7, en dus individuele spanningsregeling, kijkt zie je dat de CXx50M er wel bij staat Voeding advies en informatie topic - Deel 32. Ook bij de interessante mainstream voedingen staat de CXx50M ertussen Voeding advies en informatie topic - Deel 32.
Management samenvatting is voldoende lijkt mij en die staat bovenin. En daar wordt de hele reeks beschreven. Maak dan op zijn minst de verwijzing naar de tekst er onder. Met de opmerking: Let op, dit geldt niet voor ...... zie ..... Voor de 750 wordt tenslotte ook een uitzondering gemaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Wim-Bart op 20-08-2016 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:00
geekeep schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 18:24:
Wat is dat toch dat mensen goedkope voedingen interessant blijven vinden terwijl je voor enkele tientjes gewoon een goede a-kwaliteit psu hebt. Die paar euro's op de honderden euro's die je uitgeeft aan een nieuwe build zouden dan toch ook niet het verschil mogen maken lijkt me. Plus, alle apparatuur hangt (in)direct aan je voeding, dus lijkt me beter de basis in ieder geval fatsoenlijk te hebben. Je zal niet de eerste zijn in de afgelopen 30 jaar die vage problemen heeft vanwege een brakke voeding.
Omdat mensen het verschil 9/10 keer niet zien en merken. Dus waarom geld er aan uit geven. tot ze in de problemen komen en er een goede voeding in stoppen. En van al het gezeur af zijn.
Pagina: 1