Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-07 13:00
Mijn computer valt steeds uit.,...

Zelf zit ik te denken aan de voeding... maar om nu gelijk een ander te gaan halen wil ik het eerst even zeker weten....

het systeem draait al een jaar, en nu de laatste 14 dagen begint dat steeds uit vallen....

ik heb van de week alles stof vrij gemaakt... en alles schoon geblazen, maar het probleem is gebleven....

wel heb ik het idee dat het iets van temperatuur is, want als ik de computer weinig belast, blijft hij draaien.

Ik zit nu met Speccy naar de temperatuur van cpu te kijken, en alle 8 de kernen staan nu op 20 graden...
wat me wel op valt is , dat ze heel snel in temperatuur omhoog gaan als ik bijvoorbeeld een nieuw scherm open in de brouwser, zie ik alle 8 de kernen van rond de 20 naar 35 a 38 graden gaan, en als het beeld uitgeladen is, loopt hij ook weer heel snel naar rond de 20....

is dit normaal?

bestaan er ook logprogramma's die bijvoorbeeld de temperaturen en spanningen opslaan?
zodat je na de crash kan kijken wat er misschien gebeurt is?

alvast bedankt!

http://www.arjan-swets.com

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De volledige specificaties van de PC noemen lijkt mij sowieso een goed begin.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
ASRock Extreme3 R2.0 motherboard
AMD FX-8350

Gigabyte GTX760

voeding is 850 watt....

ik denk toch haast dat het de voeding is... vandaag nog tig keer uitgevallen, terwijl ik de temperaturen in beeld had... dus eerst maar eens een andere voeding proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Asrock 870 of 970? Beide zijn overigens niet bepaalt geschikt voor de CPU, het VRM is te licht.

Welke voeding is het? 850W zegt niks, dat kan een flut voeding van een flut merk zijn welke nog geen eens 300W stabiel kan leveren of een geweldige voeding welke 850W 24/7 stabiel kan leveren voor 10 jaar.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
Ik heb een andere voeding gekocht.,.. en nu blijft hij het doen....

ik heb maar gelijk een 1000 watt gekocht... was 175 euro... denk zal maar niet de goedkoopste nemen....
maar ja... hoe weet je nu wat een goede is?

ja... dat moederbord, met processor heb ik als upgrade set gekocht bij Alternate....

wat is VRM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 00:53

mirno

私の名前はMirnoです

Het is inderdaad hoogstwaarschijnlijk het moederbord. Veel voorkomend probleem.
Die 850W was al ruim voldoende. Dus ik denk eerlijk gezegd dat je systeem spoedig weer uit gaat vallen onder belasting.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
Ik hoop het niet.... maar hij heeft net 2 uur staan draaien met wolfenstein Old Blood en hij blijft nu weer gewoon draaien... en gister viel hij om de 10 minuten uit..... en dan moest ik hem echt een kwartier uit laten staan, en daarna deed hij het weer 10 minuten....

als ik hem na het uitvallen gelijk opnieuw startte, viel hij al weer uit voor dat windows opgestart was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:04
Die 850watt was al overkill en nu heb je er eentje van 1000watt gekocht, waarom ? :F

Een moederbord met 4 + 1 Power Phase Design is gewoon te weinig, dat had je ook zelf kunnen opzoeken, geheid dat je het zelfde probleem terug krijgt, probeer eens prime 95 voor 30 minuten aan te zetten en kijken wat er dan gebeurt.

Wolfenstein Old Blood zet namelijk niet echt load op de cpu namelijk, prime 95 wel.

[ Voor 11% gewijzigd door dylan111111 op 05-03-2016 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 00:01

tomaszcs

✔️

Je moet echt specifieker zijn.

Het kan ook zo zijn dat je een goedkope en/of van een slecht merk voeding hebt. Wij willen graag weten welke type voeding je had en welke type voeding je nu hebt.

Het kan ook de combinatie van slechte voeding + een mobo met te weinig phases. Waardoor de moederbord niet genoeg power kan leveren aan de cpu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
swets schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:32:
ik heb maar gelijk een 1000 watt gekocht... was 175 euro... denk zal maar niet de goedkoopste nemen....
Tja, heel dom is iig het enige wat hier bij past. 8)7

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 00:53

mirno

私の名前はMirnoです

Naja, als die het doet prima. Echter denk ik niet dat dit heel lang zo blijft... Zou kunnen zijn dat er ook gewoon wat mis was met die voeding.
Maar houdt er rekening mee dat dat moederbord in 9/10 gevallen die CPU niet op volle power aan kan.
Download intel burn test, draai dat eens en kijk of je systeem dan aan blijft.
Als het nog kan zou ik die 1000W proberen om te ruilen voor een 550W van seasonic-g series bijvoorbeeld. Of een EVGA/superflower voeding, ook erg goed spul, helaas in Nederland wat minder populair.

Vaak wil je met een voeding niet <10/20 % belasting komen. In Idle trekt je computer bijna niets, stel 50W bijvoorbeeld. Met die 1000W voeding zit je dan op 5% belasting (als het niet nog minder is)

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swets schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:32:
Ik heb een andere voeding gekocht.,.. en nu blijft hij het doen....

ja... dat moederbord, met processor heb ik als upgrade set gekocht bij Alternate....

wat is VRM?
Voor die €175 had je een goede voeding en een goed moederbord kunnen kopen! Nu is het wachten op het volgende probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swets schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 23:06:
ASRock Extreme3 R2.0 motherboard
AMD FX-8350

Gigabyte GTX760

voeding is 850 watt....

ik denk toch haast dat het de voeding is... vandaag nog tig keer uitgevallen, terwijl ik de temperaturen in beeld had... dus eerst maar eens een andere voeding proberen....
450 watt is al dik voldoende.....
Laat maar raden, je had deze:
pricewatch: MS-Tech MS-N850-VAL

Dat is namelijk meer een 250 watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 21:31:
[...]

Voor die €175 had je een goede voeding en een goed moederbord kunnen kopen! Nu is het wachten op het volgende probleem.
nou kan ik net zo goed wachten totdat deze echt kapot gaat... ik heb hem al een poosje...

bij volgende moederbord zal ik het eerst hier in de groep gooien... :)

vind het wel raar dat alternate dit als upgrade set verkoopt, terwijl het moederbord deze processor eigenlijk niet goed aan kan....

Ik heb mezelf er toen eigenlijk ook niet echt in verdiept... dit was toen 1 van de duurste upgrade set..., dus dacht dat zal wel goed zijn...... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
maar verlopig werkt hij weer goed... dus had wel degelijk een probleem met de voeding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 21:40:
[...]

Laat maar raden, je had deze:
pricewatch: MS-Tech MS-N850-VAL

:) heb net gekeken , en inderdaad het is een MS tech 850... ik weet niet of het helemaal de zelfde is... maar lijkt er wel erg op.... ( ik had er ook om kunnen liegen... ;) )

dus die is maar 250watt?

ik heb nu deze :
https://www.alternate.nl/...duct/1096012?tk=7&lk=9531

(als die ook 600 watt minde is als wat er op staat zit ik nog goed... :-) )

er hangen trouwens ook 4 harden schijven aan, en een paar ventilatoren ,blu-ray brander enz aan...

moet ook zeggen dat ik het altijd moeilijk kiezen vind... componenten dus.. want net als je kijkt naar die voedingen ... tussen de duurste en de goedkoopste zit echt een super groot prijs verschil.... en ik dacht ... 850 watt is 850 watt... moet wel zeggen dat ik dat vroeger allemaal veel meer volgde....

Maar zal het voortaan eerst even hier in de groep gooien....

[ Voor 41% gewijzigd door swets op 06-03-2016 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
MS-Techs kunnen inderdaad absoluut niet het vermogen leveren dat geclaimd wordt. Ze houden dus vaak al op met functioneren boven die genoemde 250Watt. Het kan verklaren waarom je pc steeds uit viel.

De vraag is nu natuurlijk welke voeding je hebt gekocht voor 175 euro en of je uberhaupt hebt gekeken naar wat wijs is aangaande het aanschaffen van een voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swets schreef op zondag 06 maart 2016 @ 16:39:
[...]

:) heb net gekeken , en inderdaad het is een MS tech 850... ik weet niet of het helemaal de zelfde is... maar lijkt er wel erg op....

dus die is maar 250watt?
Ja is maar stabiel tot zo'n 250 watt. Af en toe kan er een wonder gebeuren waardoor hij zelfs weleens de 300 of 350 watt aankan, maar alles daarboven is gevaarlijk voor je pc. Je mag van geluk spreken dat de rest nog werkt, want er is een redelijke kans dat zo'n crap voeding de rest van je pc meeneemt iedere keer dat hij uitvalt (ook als hij niet uitvalt op de lange termijn). MS-Tech valt onder de slechtste voedingen die je maar kunt krijgen en alle specificaties zijn gewoon gelogen. Klinkt natuurlijk leuk, 850 watt voor nog geen 50 euro en daarom kopen ook veel mensen het, maar eigenlijk haal je een +-300 watt voeding in huis van ook nog eens erg slechte kwaliteit zonder enige vorm van beveilingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
ik heb ook wel eens gehad, dat de computer uit viel , maar dat ik dan een hele harde ruis op me speakers kreeg.... dus ik denk dat dan niet alle spanning af geschakeld werden?

dan moest ik de voeding helemaal uitzetten... ff wachten.... en dan deed die het weer....

maar ik denk dat dat helemaal link is voor je moederbord.... als sommige spanningen er wel op blijven en sommige niet....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
dahakon schreef op zondag 06 maart 2016 @ 16:44:
MS-Techs kunnen inderdaad absoluut niet het vermogen leveren dat geclaimd wordt. Ze houden dus vaak al op met functioneren boven die genoemde 250Watt. Het kan verklaren waarom je pc steeds uit viel.

De vraag is nu natuurlijk welke voeding je hebt gekocht voor 175 euro en of je uberhaupt hebt gekeken naar wat wijs is aangaande het aanschaffen van een voeding.
ik heb de link er toch bij gezet?

zitten kabels bij voor 3x video kaarten.... dus moet met 1 kaart dan toch wel goed gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 21:40:
[...]
[...]
Ja is maar stabiel tot zo'n 250 watt. Af en toe kan er een wonder gebeuren waardoor hij zelfs weleens de 300 of 350 watt aankan
[...]
maar eigenlijk haal je een +-300 watt voeding in huis
[...]
Stop met wattage-gegok voedingen af te kraken! :F

850W is het totaal en dus niet op elke rail apart!

Consulteer de specificaties. Voor de 12V rails zie je daar 27A, dat komt U*I neer op 324W op de 12V rails.

Je kan best voor jouw systeem controleren of er voor elke rail voldoende stroom is. Met een niet gaming voeding in een gaming systeem steken kan het wel eens zijn dat je op de 12V rails niet voeldende hebt...

Als je dan gaat kijken naar de GTX 760 specificaties zie je dat die 500W nodig heeft; dus 176W te weinig!

[ Voor 48% gewijzigd door TaraWij op 06-03-2016 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
@TomWij:

oke ..duidelijk.... die ik nu heb kan 83A leveren dus 12x83=996 watt

dus das genoeg voor 500 watt voor mijn kaart.... maar voor 2 van deze kaarten zou je eigenlijk al weer te weinig hebben?

en ondanks er 3x kabel zitten voor de videokaart bij zitten gaat dat op deze voeding niet lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 17:01:
[...]

Consulteer de specificaties. Voor de 12V rails zie je daar 27A, dat komt U*I neer op 324W op de 12V rails.

Je kan best voor jouw systeem controleren of er voor elke rail voldoende stroom is. Met een niet gaming voeding in een gaming systeem steken kan het wel eens zijn dat je op de 12V rails niet voeldende hebt...

Als je dan gaat kijken naar de GTX 760 specificaties zie je dat die 500W nodig heeft; dus 176W te weinig!
Je moet wel een beetje gokken en afgaan op de honderden Topics met MS-Tech voedingen van 750+ watt die falen in systemen die nog geen eens 300 watt gebruiken. Want er klopt echt letterlijk niks van de specificaties die MS-Tech geeft. Er was zelfs een review van deze voeding (of de 920 watt versie?) dat hij maar stabiel is tot 250 watt, kan hem alleen zo 1,2,3 niet vinden. Daarnaast heeft deze voeding niet meerdere 12v rails, klopt de effeciëntie voor geen meter en worden er erg slechte onderdelen gebruikt die bij de geringste overbelasting al kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
swets schreef op zondag 06 maart 2016 @ 17:16:

dus das genoeg voor 500 watt voor mijn kaart.... maar voor 2 van deze kaarten zou je eigenlijk al weer te weinig hebben?
Een klein procent verschil verkort slechts de levensduur onder maximaal verbruik, omdat je dan 4W meer uit de componenten gaat halen dan voorzien.
en ondanks er 3x kabel zitten voor de videokaart bij zitten gaat dat op deze voeding niet lukken?
Let er op dat 500W over het systeem gaat en niet op de kaart alleen, kwestie van de stroom op de rail te meten en zien of er nog twee bij kunnen. Op de NVIDIA site voor GeForce GTX 760 staat 170W voor de kaart.

[ Voor 8% gewijzigd door TaraWij op 06-03-2016 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TomWij:

Met een beetje 1000 watt voeding kun je een systeem met 4-5 GTX 760's voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 17:37:
Met een beetje 1000 watt voeding kun je een systeem met 4-5 GTX 760's voorzien.
Klopt, te berekenen met (1000W - (500W - 170W)) / 170W en niet voltijd belast kan er 1 meer.
Met "meten is weten" en andere risico analyse praktijken kom je al een heel eind.
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 17:24:
MS-Tech voedingen van 750+ watt die falen in systemen die nog geen eens 300 watt gebruiken. Want er klopt echt letterlijk niks van de specificaties die MS-Tech geeft.
Dat een voeding 750W vermeld als totaal wil niet zeggen dat die ook 300W aan het systeem geeft, in de specificaties kan je steeds netjes zien dat dat voor de 12V rail niet zo is, die specificaties kloppen gewoon.
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 17:24:Er was zelfs een review van deze voeding (of de 920 watt versie?) dat hij maar stabiel is tot 250 watt, kan hem alleen zo 1,2,3 niet vinden. Daarnaast heeft deze voeding niet meerdere 12v rails, klopt de effeciëntie voor geen meter, worden er erg slechte onderdelen gebruikt die bij de geringste overbelasting al kapot gaan.
Die voedingen zijn normaal niet gemaakt voor overbelast te worden door gaming doeleinden; zelf heb ik een grafische kaart die de 920W versie doet fluiten, dus ben overgestapt op een gaming merk. Verder verkoop ik wekelijks een MS-Tech aan huis, tuin en keuken gebruikers zonder daar verdere problemen van te horen.

[ Voor 24% gewijzigd door TaraWij op 06-03-2016 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 17:38:
Die voedingen zijn normaal niet gemaakt voor overbelast te worden door gaming doeleinden; zelf heb ik een grafische kaart die de 920W versie doet fluiten, dus ben overgestapt op een gaming merk. Verder verkoop ik wekelijks een MS-Tech aan huis, tuin en keuken gebruikers zonder daar verdere problemen van te horen.
Toch kopen vele mensen het met de gedachte "lekker veel watt voor weinig" en vragen zich dat later af waardoor het kan dat hun pc uitvalt of zelfs kapot gaat. Het komt ook vaak zat voor dat computerboeren ze zelfs aanraden. Natuurlijk zal het in een simpel systeem dat misschien 100 watt verbruikt niet zo snel verkeerd gaan. Houd natuurlijk niet weg dat de specificaties gewoon verzonnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 17:38:
[...]
Dat een voeding 750W vermeld als totaal wil niet zeggen dat die ook 300W aan het systeem geeft, in de specificaties kan je steeds netjes zien dat dat voor de 12V rail niet zo is, die specificaties kloppen gewoon.
Nee, een voeding geeft alleen aan de pc wat een pc ervan vraagt natuurlijk. Er staat in de specificaties dat hij 2x een 12v rails heeft die beide 27A kunnen leveren wat uit zo komen op pak weg 450 watt totaal. Niet echt logisch dat hij er bij 300 wat all uitvliegt of wel?

Edit:
Oeps sorry voor de double post, ik dacht dat ik mijn vorige post aan het editen was.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2016 17:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 17:01:
[...]

Klopt weinig van. De specificaties geven twee 12v rails aan die elk 27A kunnen leveren. MS-Tech rept niet over een maximaal gecombineerd vermogen maar als ik die twee bij elkaar op tel komt er 54A uit ofwel 648w. Echter de specificaties bepalen niet wat een voeding kan maar de kwaliteit van de componenten en daaruit blijkt steeds weer dat een zware MS-Tech minder is dan een goede 400watter reviews: Testreview voedingen: budget versus high-end

Gaming en niet gaming voeding? Wat is het verschil? Je zoekt een kwalitatief goede voeding die qua aansluitingen en vermogen bij je systeem past en that's it.

Waarom geeft nVidia 500w op? Juist om deze voedingen die slechts een fractie van het vermogen stabiel kunnen leveren. Een systeem met FX 8350 en GTX 760 zal maximaal ongeveer 300w verbruiken. Een goede 400-450w is voldoende voor het systeem van TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 18:11:
[...] De specificaties geven twee 12v rails aan die elk 27A kunnen leveren. [...]
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 17:50:
[...] Er staat in de specificaties dat hij 2x een 12v rails heeft die beide 27A kunnen leveren wat uit zo komen op pak weg 450 watt totaal. Niet echt logisch dat hij er bij 300 wat all uitvliegt of wel? [...]
Omdat een enkele rail 324W is en je dus geen 450W van die rail kan vragen, die specificatie klopt wel.
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 18:11:
[...] Gaming en niet gaming voeding? Wat is het verschil? [...]
De verhouding van de wattages tussen de verschillende rails, de kwaliteit, de koeling, enzovoort...

Neem nu bijvoorbeeld de 1000W voeding hier in kwestie, daar is de 12V met 996 watt wel dicht tegen 1000W, omdat die verhouding veel hoger ligt. Daarbuiten zijn er in de specifiacties kenmerken van betere kwaliteit en koeling en dergelijke te vinden.

[ Voor 49% gewijzigd door TaraWij op 06-03-2016 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:18

br00ky

Moderator Harde Waren
TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:13:

De verhouding van de wattages tussen de verschillende rails, de kwaliteit, de koeling, enzovoort...
Noem eens een voorbeeld van een "gaming" voeding en een "non-gaming" voeding, want een "gaming" voeding als zodanig bestaat niet. Je hebt goede voedingen, mindere goede en bagger voedingen. That's it. Dat is onafhankelijk van wat je verder met de pc doet. In een office pc wil ik net zo een stabiele en goede voeding als in een game pc, alleen zal het vermogen anders zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door br00ky op 06-03-2016 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
br00ky schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:31:
[...]

Noem eens een voorbeeld van een "gaming" voeding en een "non-gaming" voeding, want een "gaming" voeding als zodanig bestaat niet. Je hebt goede voedingen, mindere goede en bagger voedingen. That's it.
De twee voorbeelden (resp. 1000W en 850W) zijn reeds door de anderen vermeld in dit topic, zie de vorige antwoorden. Componenten hebben heel wat meer objectieve kenmerken (aka specificaties) dan een subjectieve goedheid, it's not just "that's it", er zijn heel wat verschillende configuraties mogelijk. De ene configuratie dient meer voor een huis, tuin en keuken gebruiiker terwijl de andere meer voor een gamer dient.

Dat een goede voeding het beste ding ooit is voor mijn grootouders met on-board VGA wil niet zeggen dat een professionele en/of enthusiaste broadcasting gamer met high-end quad SLI met diezelfde voeding blij mee gaat zijn. Als je het dan in de andere richting bekijkt kunnen mijn grootouders het dan weer geldvoorspilling noemen, wat het op zich voor hun dan weer minder goed maakt.

Vandaar dat het belangrijk is de specs en reviews te lezen en niet alleen maar het totaal wattage te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:13:

Omdat een enkele rail 324W is en je dus geen 450W van die rail kan vragen, die specificatie klopt wel.
De specificatie klopt wel alleen je uitleg niet. Als een voeding 2 rails heeft zullen cpu, moederbord, PCIe en sata nooit op dezelfde rail aangesloten zijn (behalve bij MS-Tech misschien).

Neem nu bijvoorbeeld de 1000W voeding hier in kwestie, daar is de 12V met 996 watt wel dicht tegen 1000W, omdat die verhouding veel hoger ligt. Daarbuiten zijn er in de specifiacties kenmerken van betere kwaliteit en koeling en dergelijke te vinden.
Dat zegt niets. Ik heb hier een oudere game pc met een 400w voeding die 300w op 12v kan leveren en inmiddels 6 jaar dienst doet. Gevolg van goede interne componenten.
Daarbij is die Power Zone 1000w zwaar overpriced voor een Bronze gecertificeerde voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:46:
[...]

De twee voorbeelden (resp. 1000W en 850W) zijn reeds door de anderen vermeld in dit topic, zie de vorige antwoorden. [...]
Vandaar dat het belangrijk is de specs en reviews te lezen en niet alleen maar het totaal wattage te kijken.
Precies, maar 850/1000W zijn totaal uit de lucht gegrepen en voor het overgrote deel van de gamepc's totale overkill :). Dat is mijn punt.

Je hebt binnen elk vermogen kwalitatief goede voedingen en bagger voedingen. Wat het doel van de pc ook dient, imo moet je altijd naar die eerste categorie kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:46:
[...]

De specificatie klopt wel alleen je uitleg niet. Als een voeding 2 rails heeft zullen cpu, moederbord, PCIe en sata nooit op dezelfde rail aangesloten zijn (behalve bij MS-Tech misschien).
Eh, jawel, op de PCIe x16 pinout zie je die mooi 12V van het moederbord nemen. De CPU hangt er vanaf wat het moederbord er precies mee doet. De SATA connectoren (wanner we niet-M.2 spreken) is enkel data.
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:46:
[...]

Dat zegt niets. Ik heb hier een oudere game pc met een 400w voeding die 300w op 12v kan leveren en inmiddels 6 jaar dienst doet. Gevolg van goede interne componenten.
Daarbij is die Power Zone 1000w zwaar overpriced voor een Bronze gecertificeerde voeding.
Maar dan spreek je wel over games van enkele jaren terug die nu op huis, tuin en keuken draaien? :)
br00ky schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:49:
[...]

Precies, maar 850/1000W zijn totaal uit de lucht gegrepen en voor het overgrote deel van de gamepc's totale overkill :). Dat is mijn punt.

Je hebt binnen elk vermogen kwalitatief goede voedingen en bagger voedingen. Wat het doel van de pc ook dient, imo moet je altijd naar die eerste categorie kijken.
Dat is mijn punt ook. De wattage van de MS-Tech is ver weg van het totaal terwijl die voor de Be Quiet! dicht bij het totaal ligt. Het is duidelijk dat de 12V van de ene veel te weinig is terwijl van de andere veel te veel is.

Uiteraard kijk je ook naar kwaliteit, maar dat heeft niet veel zin als de kwantiteit er compleet naast zit.

[ Voor 26% gewijzigd door TaraWij op 06-03-2016 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

br00ky schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:49:
Zelfs 500 watt is voor veel gamesystemen al veel. Mensen hebben tegenwoordig de meest vreemde ideeën wat betreft de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:59:

Maar dan spreek je wel over games van enkele jaren terug die nu op huis, tuin en keuken draaien? :)
Hoe kan je nou weten welke games er nu op gespeeld worden, heb je een glazen bol ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
[...]

Eh, jawel, op de PCIe x16 pinout zie je die mooi 12V van het moederbord nemen. De CPU hangt er vanaf wat het moederbord er precies mee doet. De SATA connectoren (wanner we niet-M.2 spreken) is enkel data.
Een goede voeding zal 1 rail voor het moederbord gebruiken, de ander voor de CPU/PCI-e stroomtoevoer en de losse kabels voor Sata en GPU voeding zullen ook verdeeld zijn over de 2 rails, zodat niet 1 rail volledig wordt belast en de ander niets te doen heeft.

Dan weer, een goede voeding heeft een rail die gemakkelijk 75% van de totale 12V lijn kan gebruiken als de ander niet/nauwelijks belast wordt. Feit is dat de 2 rails van deze MS-Tech voeding tesamen zo'n 650 Watt zouden moeten kunnen leveren, maar dit in werkelijkheid bij verre niet halen, gezien het probleem van TS.
Een game verbruikt geen stroom. De hardware die de game draait wel. Als de hardware een moderne game kan draaien, dan doet deze hardware dat binnen de specificaties van die hardware. Als dit bijvoorbeeld een i7-6700K is, gecombineerd met een GTX980, dan zit je nog steeds beneden de 300 Watt, om maar een voorbeeldje te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:00:
[...]

Zelfs 500 watt is voor veel gamesystemen al veel. Mensen hebben tegenwoordig de meest vreemde ideeën wat betreft de voeding.
Dat komt omdat er voedingen op de markt zijn (waaronder die van MS-Tech) waar de totaal wattage serieus veschilt van de wattage op de 12V rails. Dan gaan ze verder winkelen en denken ze "gewone 500W is niet genoeg, dan neem ik maar een top merk 750W" terwijl sommige top merken 400W meer stroom op de 12V geven dan een gewoon merk.
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:11:
Hoe kan je nou weten welke games er nu op gespeeld worden, heb je een glazen bol ofzo?
Dat is nu net de vraag, vandaar het vraagteken! Heb wel iets dat op een glazen bol lijkt: Kan jouw "game1" inventaris matchen met het system requirements lab, alleen weet die bol niet of die "game1" inventaris recent is.

[ Voor 26% gewijzigd door TaraWij op 06-03-2016 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
[...]
De wattage van de MS-Tech is ver weg van het totaal terwijl die voor de Be Quiet! dicht bij het totaal ligt.
Het totaal van wat die kan leveren? Absoluut, en dus totale kul in dit geval ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Ter illustratie:

http://extreme.pcgameshar...n-950w-im-chromatest.html

Een 950Watt MS-Tech PSU die ~785Watt zou moeten kunnen leveren op de 12V rail (2x 32.7A), maar de 80% belasting al niet doorstaat, waarbij rail 1 voor 31.4A en rail 2 voor 20.8A wordt belast. Een belasting van ~625Watt kan hij dus al niet stabiel leveren. Een duidelijk geval waar de MS-Tech specificatie en de werkelijke belastbaarheid niets met elkaar van doen hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door dahakon op 06-03-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
dahakon schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:13:
[...]

Een goede voeding zal 1 rail voor het moederbord gebruiken, de ander voor de CPU/PCI-e stroomtoevoer en de losse kabels voor Sata en GPU voeding zullen ook verdeeld zijn over de 2 rails, zodat niet 1 rail volledig wordt belast en de ander niets te doen heeft.
Hier moet je er dus rekening mee houden dat er een deel stroom uit de PCIe slot en een deel uit de losse PCIe kabel komt, die verdeling is daarom echter niet perse 50%. De grafische fabrikantien geven hier een indicatie van door de wattage van de grafische kaart en van het systeem te vermelden.
dahakon schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:13:
[...]
Dan weer, een goede voeding heeft een rail die gemakkelijk 75% van de totale 12V lijn kan gebruiken als de ander niet/nauwelijks belast wordt. Feit is dat de 2 rails van deze MS-Tech voeding tesamen zo'n 650 Watt zouden moeten kunnen leveren, maar dit in werkelijkheid bij verre niet halen, gezien het probleem van TS.
Zie hierboven, dit is dus een foute redenering, het is niet omdat de rails tesamen 650 Watt kunnen geven dat je hardware ook evenveel stroom van beide rails gaat vragen, de werkelijkheid is helemaal anders.
br00ky schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:14:
Het totaal van wat die kan leveren? Absoluut, en dus totale kul in dit geval ;).
Het is dus geen gaming voeding. Dat maakt het niet totale kut voor niet-gaming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het vervelende van MS-tech en consorten is dat dat soort voedingen op ieder verbruik al idioot veel ripple naar componenten sturen, wat de levensduur gewoon erg verkort. Ook zijn ze extreem onzuinig, en steken ze met een beetje pech je PC in de fik

En waarom? Omdat ze goedkoop zijn? Newsflash: dat zijn ze niet. pricewatch: MS-Tech MS-N450-SYS is een gevaarlijk ding, welke wel een tientje goedkoper is dan een pricewatch: be quiet! System Power 7 300W welke gewoon goed is

Er bestaan simpelweg geen "gaming" voedingen, er bestaan goede, matige en totale troep voedingen. MS-tech is per definitie die laatste. In iedere klasse, voor ieder soort computer, is het een brandgevaarlijk prul welke niet meer dan een "mooie" presse papier is. .

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:26:
Hier moet je er dus rekening mee houden dat er een deel stroom uit de PCIe slot en een deel uit de losse PCIe kabel komt, die verdeling is daarom echter niet perse 50%. De grafische fabrikantien geven hier een indicatie van door de wattage van de grafische kaart en van het systeem te vermelden.

[...]

Zie hierboven, dit is dus een foute redenering, het is niet omdat de rails tesamen 650 Watt kunnen geven dat je hardware ook evenveel stroom van beide rails gaat vragen, de werkelijkheid is helemaal anders.
Dat zeg ik dus. Juist omdat de rails praktisch nooit 50/50 belast worden, kan bij een goede voeding een rail veel zwaarder belast worden dan de helft van de totale 12V rail, juist om te voorkomen dat je net die paar Watt te veel op 1 rail gooit. Als een goede voeding 650Watt kan leveren op de 12V rail, dan kan een rail 1 of rail 2 daar vaak al gauw 450-500 Watt van leveren en kan de overgebleven rail aanvullen tot het maximum.
Het is dus geen gaming voeding. Dat maakt het niet totale kut voor niet-gaming.
En juist door het hierboven benoemde maak het dus wel tot een totale ruk voeding (onder andere, ook mijn andere reactie met link is een reden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
dahakon schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:23:
Een 950Watt MS-Tech PSU die ~785Watt zou moeten kunnen leveren op de 12V rail (2x 32.7A), maar de 80% belasting al niet doorstaat, waarbij rail 1 voor 31.4A en rail 2 voor 20.8A wordt belast. Een belasting van ~625Watt kan hij dus al niet stabiel leveren. Een duidelijk geval waar de MS-Tech specificatie en de werkelijke belastbaarheid niets met elkaar van doen hebben.
MS-Tech voedingen zijn er dan ook niet voor gemaakt om continu 75%-100% belast te worden op elke rail; zelfde principe als dat je geen Formula 1 gaat doen met de goedkoopste auto, uiteraard krijg je dan problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door TaraWij op 06-03-2016 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:34:
[...]

MS-Tech voedingen zijn er dan ook niet voor gemaakt om continu 75%-100% belast te worden op elke rail.
Ja, want bij 25% klappen ze er hopelijk al uit, en daarvoor sturen ze al gevaarlijk veel ripple naar je componenten.

Ik weet een betere: MS-tech "voedingen" zijn dan ook niet gemaakt om het überhaubt goed te doen

Een voeding moet gewoon voor 100% belast kunnen worden, zonder problemen.

Je koopt toch ook geen auto die na 15 minuten op 130 km/h onderdelen begint te verliezen?

"Meneer de garage, ik reed op de snelweg, en plots brak een wiel af!"
"Hoelang reed je op de snelweg?"
"20 minuten? Hoezo?"
"Tja, dit model is daarvoor niet gemaakt, dan had u een andere moeten kopen"

8)7

Als je niks weet van voedingen, geef dat dan toe, en lees je in als je raad wil geven. Heb ik ook gedaan, is niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
dahakon schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:32:
Dat zeg ik dus. Juist omdat de rails praktisch nooit 50/50 belast worden, kan bij een goede voeding een rail veel zwaarder belast worden dan de helft van de totale 12V rail, juist om te voorkomen dat je net die paar Watt te veel op 1 rail gooit. Als een goede voeding 650Watt kan leveren op de 12V rail, dan kan een rail 1 of rail 2 daar vaak al gauw 450-500 Watt van leveren en kan de overgebleven rail aanvullen tot het maximum.
Maar dat staat toch niet in de specifcaties van de MS-Tech? Daar staat gewoon een maximum A per rail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:41:
[...]

Maar dat staat toch niet in de specifcaties van de MS-Tech? Daar staat gewoon een maximum A per rail.
Dat klopt, er staat keurig een maximum A per rail en die kan de gemiddelde MS-Tech niet eens halen, laat staan continue leveren, zoals de bedoeling is van een voeding. Dat is dan ook gelijk waar het probleem ligt. Wat de fabrikant op het etiket schrijft, dient de belasting te zijn die een voeding continue kan leveren, dus niet heel even, laat staan helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
RobinHood schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:39:
[...]

Ja, want bij 25% klappen ze er hopelijk al uit, en daarvoor sturen ze al gevaarlijk veel ripple naar je componenten.

Ik weet een betere: MS-tech "voedingen" zijn dan ook niet gemaakt om het überhaubt goed te doen
Ze doen het überhaubt wel goed voor gewone doeleinden, maar dus niet voor gaming doeleinden.
RobinHood schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:39:
Een voeding moet gewoon voor 100% belast kunnen worden, zonder problemen.

Je koopt toch ook geen auto die na 15 minuten op 130 km/h onderdelen begint te verliezen?

"Meneer de garage, ik reed op de snelweg, en plots brak een wiel af!"
"Hoelang reed je op de snelweg?"
"20 minuten? Hoezo?"
"Tja, dit model is daarvoor niet gemaakt, dan had u een andere moeten kopen"

8)7

Als je niks weet van voedingen, geef dat dan toe, en lees je in als je raad wil geven. Heb ik ook gedaan, is niks mis mee.
Vreemd dat mijn jaren wekelijkse verkoopervaring van MS-Tech PSUs dit niet heeft geherproduceerd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:41:
[...]

Die totaal uit de lucht gegrepen zijn.

De bekende 950(af)VAL heeft 2 12v rails, die beide een slordige 400w zouden moeten kunnen leven volgens de site.

Nou, ik daag je uit om daar 800w aan peperdure componenten aan te hangen en die een stresstest van 48 uur te geven.

Oh, wacht, dat kan niet, want hij heeft maar kabels voor 1 serieuze videokaart, alleen dat is al een teken.
TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:45:
[...]

Ze doen het überhaubt wel goed voor gewone doeleinden, maar dus niet voor gaming doeleinden.
Heb je daar een bron voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
dahakon schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:45:
[...]

Dat klopt, er staat keurig een maximum A per rail en die kan de gemiddelde MS-Tech niet eens halen, laat staan continue leveren, zoals de bedoeling is van een voeding. Dat is dan ook gelijk waar het probleem ligt. Wat de fabrikant op het etiket schrijft, dient de belasting te zijn die een voeding continue kan leveren, dus niet heel even, laat staan helemaal niet.
Het zijn de maximums voor de onderlinge belasting, uiteraard als je alles tegelijk volledig gaat belasten dat je dat niet haalt. Merk ook op dat MS-Tech in zijn specifcaties de ~80-85% efficienties gewoon vermeld net zoals de test die je geeft uitwijst. Wat op de etiket geschreven staat klopt toch.
RobinHood schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:46:
[...]

Die totaal uit de lucht gegrepen zijn.

De bekende 950(af)VAL heeft 2 12v rails, die beide een slordige 400w zouden moeten kunnen leven volgens de site.

Nou, ik daag je uit om daar 800w aan peperdure componenten aan te hangen en die een stresstest van 48 uur te geven.

Oh, wacht, dat kan niet, want hij heeft maar kabels voor 1 serieuze videokaart, alleen dat is al een teken.
Zoals ik al verschillende keren in dit topic zei, de MS-Tech is geen gaming voeding.

Heeft dus niet veel nut om meer dan een 48 uur 300W stress test te doen.
De term "gaming" veranderd continu. Heb je het zelf al uitgeprobeerd? Ik wel, in tientallen systemen:
Vreemd dat mijn jaren wekelijkse verkoopervaring van MS-Tech PSUs dit niet heeft geherproduceerd!

[ Voor 6% gewijzigd door TaraWij op 06-03-2016 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dat mijn jaren wekelijkse verkoopervaring van MS-Tech PSUs dit niet heeft geherproduceerd! ;)
Nee, omdat je ze blijkbaar alleen maar verkoopt voor huis, tuin en keuken pc's. Misschien kun je je toch even beter inlezen over voedingen. Zoals ACB2401 al zei loopt de stroom voor de CPU en GPU normaal gesproken niet over dezelfde rail. En zoals eerder vermeld heeft deze voeding niet eens 2 12v rails, wat wel geadverteerd wordt.

Maar opzich zie ik je wel goeie grappen maken, ga zo door.

Voeding advies en informatie topic - Deel 32

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:54:
[...]

Het zijn de maximums voor de onderlinge belasting, uiteraard als je alles tegelijk volledig gaat belasten dat je dat niet haalt. Merk ook op dat MS-Tech in zijn specifacties de ~80-85% efficienties gewoon vermeld net zoals de test die je geeft uitwijst. Wat op de etiket geschreven staat klopt toch.
Het verbaast mij ook weinig dat je efficiëntie van een voeding niet snapt, een voeding met zeg 85% efficiëntie kan namelijk ook gewoon 100% load aan, echter, hij trekt dan wat extra uit het stopcontact. Heel veel mensen die weinig van voedingen denken dat je die 85% van de 500w moet aftrekken.

Wat dus niet klopt, een 500w voeding voor 100% belast met 85% eff. trekt 588w uit het stopcontact.

Het betekend dus absoluut niet dat een voeding maar 425w kan leveren!
[...]

Zoals ik al verschillende keren in dit topic zei, de MS-Tech is geen gaming voeding.

Heeft dus niet veel nut om meer dan een 48 uur 300W stress test te doen,
Zoals iedereen die wel verstand heeft van voedingen al 5x gezegd heeft: er bestaan geen gaming voedingen. Dat is simpelweg onzin.

Er zijn, nogmaals, ruwweg 3 types aan voedingen:
Voedingen die 100% load kunnen trekken, lage ripple hebben + erg lange levensduur hebben [10 jaar+]
Voorbeeld: Corsair RMx serie

Voedingen die 100% load kunnen trekken, maar een "matige"levensduur hebben [5 jaar] en/of wat meer ripple geven, maar niks spannends. Voorbeeld: Cooler Master GM-serie

Voedingen die niet leveren wat op de sticker staat, extreem hoge ripple geven en een zeer kort leven hebbe. Voorbeeld: Alles van Sweex, MS-Tech en dat soort kermismerken
[...]

Heb je het zelf al uitgeprobeerd? Ik wel. ;)
Cool, ik dacht dat alleen Cooler Master die apparatuur heeft in NL, blijkbaar jij ook. Mag ik dan wat foto's van de ripple op alle spanningen op alle loads, intervallen van 10%? En wat doen de spanningen in een hotbox met crossload?

Als je toch bezig bent foto's van de binnenkant, met duidelijke foto's van de caps aan de primaire zijde.

Onaardig gezegd, maar het moet gezegd worden: Je hebt duidelijk totaal geen verstand van voedingen, hoef je je niet voor te schamen, het is complexe materie. Waar je je wel voor moet schamen is dat je gewoon foute dingen zegt, waardoor mensen naar jouw advies kunnen luisteren en als ze pech hebben 1000 euro in rook zien opgaan.

Leuk dat je verkoper bent, echter bevestig je weer 100% mijn beeld van verkopers: Geen enkele vorm van kennis over wat ze verkopen. Ze lullen maar wat, verkopen met 50% marge en helpen je heel graag als je computer opeens gek doet. Om weer even zakken te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:05:
[...]

Nee, omdat je ze blijkbaar alleen maar verkoopt voor huis, tuin en keuken pc's.
Dat is nu net mijn punt, MS-Tech verkoop je alleen aan die. Voor gaming PCs verkopen we uiteraard andere.
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:05:
Misschien kun je je toch even beter inlezen over voedingen. Zoals ACB2401 al zei loopt de stroom voor de CPU en GPU normaal gesproken niet over dezelfde rail.
Of jij leest over het PCIe x16 slot in, dat door het bestaan van 12V in de pinout het tegendeel bewijst.[/quote]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dahakon
TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:54:
Het zijn de maximums voor de onderlinge belasting, uiteraard als je alles tegelijk volledig gaat belasten dat je dat niet haalt.
De max belasting is per rail. Het is dus niet zo dat als je rail 1 voor 27A belast, je rail 2 niet meer kunt belasten. Elk zou 27A belasting moeten kunnen dragen, ofwel ~650Watt totaal. Het is gelijk ook de manier hoe bedrijven als MS-Tech hun voeding specificeren, ze tellen alle vermogens bij elkaar op en geven dat dan op als hoe sterk de voeding is.

Let op: http://www.ms-tech.de/eng.../detail/pdcid/74/pdid/336

3.3x22 + 5x24 + 2(12x27) + 2x5 + 0.3x(-)12= 72.6+120+648+10+3.6=854.2 Watt

Die 648 Watt zou je dus sowieso moeten kunnen halen.
Merk ook op dat MS-Tech in zijn specifacties de ~80-85% efficienties gewoon vermeld net zoals de test die je geeft uitwijst. Wat op de etiket geschreven staat klopt toch.
Die efficienties die ze geven, hebben niets te maken met hoeveel de verschillende rails kunnen geven. Het heeft te maken met hoeveel stroom het je uiteindelijk aan de muur kost. Het beangstigt me dat als je serieus voedingen verkoopt aan mensen, je dit niet eens weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:08:
[...]

Dat is nu net mijn punt, MS-Tech verkoop je alleen aan die. Voor gaming PCs verkopen we uiteraard andere.
Dus niet-gaming onderdelen zijn totaal immuun voor extreem hoge piekspanningen en extreme ripple? Cool!

Nee, dat zijn ze dus niet, ook normale onderdelen zullen veel sneller stukgaan als ze iedere dag bergen met ripple en de meest vreemde voltages te verwerken krijgen.

En zoals ik al liet zien: Waarvoor? Een brakke MS-tech is even duur als een goede voeding, die zeker 2x zolang mee kan gaan en niet je PC de nek omdraait.

MS-tech voedingen zijn eigenlijk enorm overpriced ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
RobinHood schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:06:
[...]

Heel veel mensen die weinig van voedingen denken dat je die 85% van de 500w moet aftrekken.
Dat zeg ik toch niet?! Laat uit eerder in dit topic duidelijk zijn dat ik het wattage op de rails weet te bepalen.
Zoals iedereen die wel verstand heeft van voedingen al 5x gezegd heeft: er bestaan geen gaming voedingen.
Dus we kunnen niet gamen met voedingen? Onzin.
Cool, ik dacht dat alleen Cooler Master die apparatuur heeft in NL, blijkbaar jij ook. Mag ik dan wat foto's van de ripple op alle spanningen op alle loads, intervallen van 10%? En wat doen de spanningen in een hotbox met crossload?

Als je toch bezig bent foto's van de binnenkant, met duidelijke foto's van de caps aan de primaire zijde.

Onaardig gezegd, maar het moet gezegd worden: Je hebt duidelijk totaal geen verstand van voedingen, hoef je je niet voor te schamen, het is complexe materie. Waar je je wel voor moet schamen is dat je gewoon foute dingen zegt, waardoor mensen naar jouw advies kunnen luisteren en als ze pech hebben 1000 euro in rook zien opgaan.

Leuk dat je verkoper bent, echter bevestig je weer 100% mijn beeld van verkopers: Geen enkele vorm van kennis over wat ze verkopen. Ze lullen maar wat, verkopen met 50% marge en helpen je heel graag als je computer opeens gek doet. Om weer even zakken te vullen.
Lekker off-topic, het is jou niet gelukt een fout aan te duiden dus ga je met paragrafen er een zoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:13:

Redelijk bijdehand. Hij bedoeld natuurlijk dat er geen speciale gaming voedingen zijn. Je hebt gewoon voedingen, goede en slechte. Maar ik moet nog steeds lachen om de goeie grappen die je maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
dahakon schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:09:
[...]

De max belasting is per rail.

[...]

3.3x22 + 5x24 + 2(12x27) + 2x5 + 0.3x(-)12= 72.6+120+648+10+3.6=854.2 Watt

Die 648 Watt zou je dus sowieso moeten kunnen halen.
Je spreekt jezelf tegen, je zegt "max belasting per rail" terwijl je 648W per 2 rails neemt in die optelsom.
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:16:
[...]

Redelijk bijdehand. Hij bedoeld natuurlijk dat er geen speciale gaming voedingen zijn. Je hebt gewoon voedingen, goede en slechte. Maar ik moet nog steeds lachen om de goeie grappen die je maakt.
Dat is dus niet zo, dat is dus de grap die dit topic veroorzaakt.

[ Voor 36% gewijzigd door TaraWij op 06-03-2016 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:13:
[...]

Dat zeg ik toch niet?! Laat uit eerder in dit topic duidelijk zijn dat ik het wattage op de rails weet te bepalen.
Om vervolgens te stellen dat het oke is dat een voeding bij 80% eruit klapt "want hij is maar voor 80% efficiënt"
[...]

Vind ik niet, ik draai geen games op mijn voeding, ik draai ze op mijn CPU en GPU.

Wat heeft een voeding met gameperformance te maken? Simpel, helemaal niks.

Een voeding is een magisch doosje die 230v wisselspanning in wat andere voltages, en in dit geval gelijkstroom tovert. Met zo min mogelijk ripple, zo stabiel mogelijk, zo zuinig mogelijk. Hoeveel stroom hij omtovert staat op de sticker, een goed magisch doosje doet dit zijn leven lang, als het moet 24u per dag.

Een slecht magisch doosje, van een slechte tovenaar, spuugt de meest vreemde dingen uit, en ook niet zo heel lang.
[...]

Lekker off-topic, het is jou niet gelukt een fout aan te duiden dus ga je met paragrafen er een zoeken. ;)
Nee, jij gaat lekker in op mijn argumenten.

Fouten maak je genoeg, en ik ga er telkens tegen in, vervolgens reageer jij er niet op.

Als jij stelt dat die voeding prima is, laat dan maar zien, ik ben heel benieuwd, en je zal de voedingmarkt op de kop zetten, en The Mask zal van zijn stoel/troon vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:17:
Je spreekt jezelf tegen, je zegt "max belasting per rail" terwijl je 648 per 2 rails neemt in die optelsom.
Ik had natuurlijk ook gewoon 324+324 kunnen opschrijven, maar dat maakt weinig uit. Heb je de review gelezen/bekeken die ik gelinkt heb eerder in dit draadje? Daarin wordt namelijk al duidelijk dat genoemde vermogens op de 12V lijnen niet worden gehaald.

Punt van de optelsom leek me hoe dan ook duidelijk. Proberen eromheen te draaien is slechts semantiek bij gebrek aan inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:17:
[...]

Je spreekt jezelf tegen, je zegt "max belasting per rail" terwijl je 648W per 2 rails neemt in die optelsom.

[...]

Dat is dus niet zo, dat is dus de grap die dit topic veroorzaakt.
MS-TECH voedingen zijn voor geen enkele configuratie geschikt. De stroom die ervan komt is van zichzelf al niet gezond voor de componenten vanwege te hoge ripple en zal op de lange termijn de componenten langzaam schaden. Dan is deze voeding bijvoorbeeld meer geschikt:
pricewatch: be quiet! System Power 7 300W

Maar goed het is inmiddels duidelijk dat je van niemand iets aan wilt nemen en weet je al precies hoe het zit, je verkoopt ze ten slotte, dus dan moet je inderdaad wel expert zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
dahakon schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:20:
Punt van de optelsom leek me hoe dan ook duidelijk. Proberen eromheen te draaien is slechts semantiek bij gebrek aan inhoud.
De opteltabel is te lezen in de voeding specs. Het voegt geen inhoud toe en de review is reeds beantwoord.
RobinHood schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:20:
Om vervolgens te stellen dat het oke is dat een voeding bij 80% eruit klapt "want hij is maar voor 80% efficiënt"
Een referentie is geen stelling, het is slechts een test van hoe ver jij wil afwijken van de centrale argumenten.
Vind ik niet, ik draai geen games op mijn voeding, ik draai ze op mijn CPU en GPU.
De zinsconstructie "gamen met een voeding" wil niet zeggen "draaien op een voeding".
Wat heeft een voeding met gameperformance te maken? Simpel, helemaal niks.
Als je systeem uitvalt omwille van een voeding die het niet aan kan, dan heb je inderdaad helemaal niks.
Een voeding is een magisch doosje [...]
[...]
A troll is a supernatural being ...
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:26:
[...] en zal op de lange termijn de componenten langzaam schaden [...] Maar goed het is inmiddels duidelijk dat je van niemand iets aan wilt nemen en weet je al precies hoe het zit, je verkoopt ze ten slotte, dus dan moet je inderdaad wel expert zijn.
Ja, hier bestaan ultra durable componenten voor. :+

Serieus, je kan niet verwachten dat een nieuwe 400 euro PC even lang mee gaat dan een gaming PC... :)

[ Voor 31% gewijzigd door TaraWij op 06-03-2016 22:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:27:
Serieus, je kan niet verwachten dat een nieuwe 400 euro PC even lang mee gaat dan een gaming PC... :)
Weer iets dat nergens op slaat. Voor 400 euro kun je een mooie i3/ i5 Skylake pc bouwen. Neem je hier een normale voeding voor gaat het net zo lang meer als een mega Game PC van 2000 euro. Misschien niet qua performance, maar als je dat niet nodig hebt en gewoon gebruik wilt maken van internet en office werkzaamheden is het meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:37:
[...]

Weer iets dat nergens op slaat. Voor 400 euro kun je een mooie i3/ i5 Skylake pc bouwen. Neem je hier een normale voeding voor gaat het net zo lang meer als een mega Game PC van 2000 euro. Misschien niet qua performance, maar als je dat niet nodig hebt en gewoon gebruik wilt maken van internet en office werkzaamheden is het meer dan voldoende.
Sorry, in België niet: Tel er importkosten, transportkosten, BTW, taksen en de hier lokale verkoopmarge bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Semantische discussies starten, toch wel hetgeen waar mensen met weinig kennis van het onderwerp in weten te excelleren.

Ga je ook nog op mijn punten, en die van anderen, in? Of denk je die nu met je handjevol oneliners en semantiek weerlegt te hebben?

spoiler:
Nee, dat heb je niet

Voor de laatste keer: Een voeding is een stuk elektronica. Er is niks "gaming" aan, hij doet niets voor je gameperformance, het enige wat hij doet is 230v AC "omtoveren" naar 3,3, 5 en 12v DC. Elke goede, en matige, voeding kan dat gewoon aan.

Een brak lijk, zoals MS-tech, niet. Die levert zoveel ripple dat hij oa. buiten de ATX specificatie valt, en dus simpelweg niet goed functioneert, immers, MS-tech zegt zich aan de ATX specs te houden.

Kun je lang, zoals in dit geval, of kort, zoals in een normaal geval, over discusseren, maar, zo is het nou eenmaal. Reviews genoeg over dit soort voedingen, en telkens is het hetzelfde liedje:

Gevaarlijk hoge ripple ---> schade aan componenten, vanaf de eerste seconde
Kan niet leveren wat er op de sticker staat door een breed scala aan oorzaken ----> schade aan componenten door piekspanningen, in extreme gevallen kans op brand door oververhitting
Extreem onzuinig ---> daardoor veel hitte ---> daardoor nog slechtere performance
Zeer slechte/geen prestaties in een zogeheten hotbox ---> grote kans op uitvallen bij normaal gebruik, wat bijv. SSD's niet heel prettig vinden.

Producten moeten simpelweg gewoon voldoen aan wat er op de sticker staat. Een voeding van MS-tech doet dat simpelweg niet, en is daardoor 100% ongeschikt als een voeding.

Het is hetzelfde als een waterkoker die stukgaat wanneer je er water in doet, of een broodrooster die niet tegen warmte kan. Dat is even grote waanzin als MS-tech voedingen, toch betwijfel ik of je smeltende broodroosters gaat verdedigen met "jamaar, het is een goedkope broodrooster welke niet geschikt is om gebruikt te worden"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:39:
[...]

Sorry, in België niet: Tel er importkosten, transportkosten, BTW, taksen en de hier lokale verkoopmarge bij.
Nee inderdaad niet:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 121,90€ 121,90
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 54,95€ 54,95
1BitFenix Neos Zwart/Zilver€ 36,-€ 36,-
1Crucial CT8G4DFD8213€ 32,73€ 32,73
1Cooler Master GM G450M€ 52,50€ 52,50
1OCZ Trion 100 240GB€ 73,90€ 73,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 371,98

Dit zijn de Belgische prijzen. Als je de collectie bekijkt en op bestelkosten berekening klikt kom je onder de 400 euro uit. De voeding kan overigens nog goedkoper, maar deze stond toevallig nog in het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Wat ik daar mee bedoel staat hier duidelijk dus alternatieve interpretaties zijn uit den boze.
RobinHood schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:41:
hij doet niets voor je gameperformance
Dat woord is hier in geen enkele vorm uitgesproken geweest, dus daar hoef je geen hele uitleg rond te doen.

Het heeft echt geen zin lange reacties te typen als je het topic niet volledig doorleest.
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:42:
Dit zijn de Belgische prijzen. Als je de collectie bekijkt en op bestelkosten berekening klikt kom je onder de 400 euro uit. De voeding kan overigens nog goedkoper, maar deze stond toevallig nog in het lijstje.
Dit zijn belgische prijzen gecombineerd van verschillende winkels die massaal inkopen en/of uit het buitenland zonder transportkosten kunnen importeren. De meeste huis-, tuin en keuken gebruikers stappen echter een enkele lokale winkel binnen waar het verhaal dus helemaal anders is.

[ Voor 37% gewijzigd door TaraWij op 06-03-2016 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:44:
[...]

Wat ik daar mee bedoel staat hier duidelijk dus alternatieve interpretaties zijn uit den boze.
Ik weet niet hoor, maar in die post die je steeds blijft aanhalen staat niets wat verklaart wat dan in jouw ogen een gaming voeding is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:44:
Dit zijn belgische prijzen gecombineerd van verschillende winkels die massaal inkopen en/of uit het buitenland zonder transportkosten kunnen importeren. De meeste huis-, tuin en keuken gebruikers stappen echter een enkele lokale winkel binnen waar het verhaal dus helemaal anders is.
Selecteer rechts bij de filters bij "Minimum aantal producten eerste winkel" 6 en Maximum aantal winkel 1.
Bij SiComputers kom je dan aan de 381 euro. Sorry, maar je schijnt echt overal alles over te weten en een reactie op te hebben, maar veel slaat gewoon echt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:27:
De opteltabel is te lezen in de voeding specs. Het voegt geen inhoud toe en de review is reeds beantwoord.
Natuurlijk is de optelsom te lezen, maar blijkbaar geef jij er een andere invulling aan. Hoe dan ook, je 'reactie' op de review geeft enkel aan dat je geen kennis hebt van zaken aangaande voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
br00ky schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:51:
[...]

Ik weet niet hoor, maar in die post die je steeds blijft aanhalen staat niets wat verklaart wat dan in jouw ogen een gaming voeding is...
Uit die post is af te leiden dat ik daar een voeding mee bedoel die een configuratie heeft die voor gaming doeleinden gebruikt kan worden. Voornamelijk gaat het in deze configuraties er dan over hoe de stroom over de rails verdeeld is. Zo zijn er 850W voedingen die wel voldoende op de 12V rail hebben en dan zijn er weer andere die dat niet hebben, die configuratie bepaald dus of de voedingen wel of niet voor gaming gebruikt kunnen worden. Zelfde principe als het woord "racewagen",met bijvoorbeeld een ferrari tegenover een oldtimer.
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:52:
Selecteer rechts bij de filters bij "Minimum aantal producten eerste winkel" 6 en Maximum aantal winkel 1.
Bij SiComputers kom je dan aan de 381 euro. Sorry, maar je schijnt echt overal alles over te weten en een reactie op te hebben, maar veel slaat gewoon echt nergens op.
SiComputers zit in Rotterdam, dat representeert dus totaal niet de situatie die ik als belg lokaal tegenkom als ik naar een lokale kleine computerwinkel, slaat inderdaad nergens op.

[ Voor 26% gewijzigd door TaraWij op 06-03-2016 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Bon, maar jammer dat we je dan nog steeds niet hebben weten te overtuigen dat 850W ruim overkill is voor 99/100 game bakken. Een goede 450W voeding is in de meeste gevallen genoeg. Al genoemd, maar leesvoer: Voeding advies en informatie topic - Deel 32.
TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:57:
[...]

SiComputers zit in Rotterdam, dat representeert dus totaal niet de situatie die ik als belg lokaal tegenkom als ik naar een lokale kleine computerwinkel, slaat inderdaad nergens op.
Voor Belgische klanten hanteren wij een fixed prijs van € 13,95.
Ik zou die Belgische winkel dan lekker links laten liggen :).

[ Voor 63% gewijzigd door br00ky op 06-03-2016 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Waarin verschilt een gamevoeding dan van een officevoeding?

Jaja, minder watt, maar, wat nog meer?

Zoals ik al vroeg: is een niet-game PC ongevoelig voor ripple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:57:
[...]

Uit die post is af te leiden dat ik daar een voeding mee bedoel die een configuratie heeft die voor gaming doeleinden gebruikt kan worden. Voornamelijk gaat het in deze configuraties er dan over hoe de stroom over de rails verdeeld is. Zo zijn er 850W voedingen die wel voldoende op de 12V rail hebben en dan zijn er weer andere die dat niet hebben, die configuratie bepaald dus of de voedingen wel of niet voor gaming gebruikt kunnen worden. Zelfde principe als het woord "racewagen",met bijvoorbeeld een ferrari tegenover een oldtimer.
Waarom zou je überhaupt een 850 watt voeding nemen die maar aansluitingen heeft voor 400 watt en vermogen voor nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 23:03:
[...]
Waarom zou je überhaupt een 850 watt voeding nemen die maar aansluitingen heeft voor 400 watt en vermogen voor nog minder.
br00ky schreef op zondag 06 maart 2016 @ 23:00:
Bon, maar jammer dat we je dan nog steeds niet hebben weten te overtuigen dat 850W ruim overkill is voor 99/100 game bakken. Een goede 450W voeding is in de meeste gevallen genoeg.
Hoezo? Heb jullie twee uur terug al laten weten dat ik daar van overtuigd ben. Kijk maar:

[ Voor 16% gewijzigd door TaraWij op 06-03-2016 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Misschien een geheugen testje doen, niet memtest maar met 1 module en kijken of hij dan blijft draaien.

Had toevallig zelf een gevalletje gare geheugen bank, soms uren zonder problemen, dan ineens 5 minuten en uit. Bleek dat 2 van de 4 geheugen banken defect waren. (maar kon er alsnog maar 1 tegelijk gebruiken).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 23:05:
[...]

[...]

Hoezo? Heb jullie twee uur terug al laten weten dat ik daar van overtuigd ben. Kijk maar:

[...]
Zo hebben wij jou ook al diverse dingen laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 23:09:
[...]
Zo hebben wij jou ook al diverse dingen laten weten.
Zover ik weet zijn de overtuigingen, kennisnemingen, rechtzettingen en off-topic-gehalten steeds duidelijk.
RobinHood schreef op zondag 06 maart 2016 @ 23:01:
[...]
Waarin verschilt een gamevoeding dan van een officevoeding?
Een office configuratie heeft meer stabiliteit en efficientie met minder stroom, hangt af van de bedrijfsfunctie.

[ Voor 12% gewijzigd door TaraWij op 06-03-2016 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 23:13:

[...]

In een office configuratie is er vaak wel veel stabiliteit nodig maar niet veel wattage, hangt natuurlijk nog wel van de functie van het bedrijf af.
Gelukkig hoeft een gamevoeding niet echt stabiel te zijn :+ En je gaat me toch niet vertellen dat een MS-tech volgens jou heel stabiel is?

Wattage zegt overigens vrij weinig, een goed uitgekozen gamebak kan prima draaien op de al 2x gelinkte BQ 300w, een ding welke ook hier op Tweakers standaard wordt aangeraden voor officebakjes.

Kortom: er bestaat niet zoiets als een gamevoeding. Ieder systeem heeft een goede voeding nodig. Ja, de een 300w en de ander 750w, maar dat maakt die 750w'er niet automagisch een gamevoeding, nee, dat is een goede 750w voeding.

Maar, een goede voeding is verder altijd hetzelfde qua waaraan hij moet voldoen. Bij geen enkele pc kun je zeggen "ach, die pc kan wel een voeding gebruiken met een ripple van 0,5v"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Mijn antwoord gaat gelukkig enkel over de office configuratie; dus inderdaad, wat jij verzint vertel ik jou niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

In welke tientallen systemen gooi je dan MS-tech als het en geen officevoeding is, en geen gamingvoeding? Workstation klanten zullen waarschijnlijk nooit bij jou naar binnen lopen, en andere smaken ken ik zo 123 niet.

Overigens blijf ik het briljant vinden hoe je telkens alleen op de eerste zin van een reactie antwoord :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Huis, tuin en keuken. (Zoals reeds vijf keer vermeld in dit topic. Briljante herhalingsvraag met extra onzin.)

[ Voor 76% gewijzigd door TaraWij op 06-03-2016 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 23:41:
[...]

Huis, tuin en keuken gebruikers. (Zoals reeds vijf keer vermeld in dit topic, briljante herhaling met extra tekst)
Dat scharen wij hier ook gewoon onder office, vooral omdat er vooral Office op gebruikt wordt. En de eisen zijn voor 99% hetzelfde, dus, HTK = office gebruik.

Maar, de pc waar dus de foto's van de kleinkinderen op staan, belangrijke documenten op staan, mensen hun werk op doen, die hoeven geen veilige voeding te hebben? Die hebben componenten die miraculeus tegen idiote spanningen en ripple kunnen? :X

Daarom is het waanzin om iets te bestempelen als "officevoeding" "gamevoeding" en "HTK-voeding", omdat ieder systeem basisdingen nodig heeft, dingen die MS-tech nooit kan leveren.

Ja, een gamevoeding zal wat meer prik hebben en extra kabeltjes, maar dat is bijzaak.

De kern is een voeding die zo min mogelijk ripple levert, qua spanning in spec blijft, beveiligingen heeft tegen oa. overspanning en oververhitting, een goede levensduur heeft etc etc.

MS-tech heeft dat simpelweg niet. Absoluut niet, is ook onmogelijk gezien het binnenwerk van zo'n presse papier.

Maarja, klok/klepel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
[...]

Jij verkoopt die dingen? Mag ik weten in welke winkel? Dan weet ik dat ik daar nooit iemand naar toe hoef te sturen :X Werkelijk, MS-Tech is bagger. Dat wil je niet verkopen, ook niet voor huis-, tuin- en keuken PC's zoals je zelf mooi zegt.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
RobinHood schreef op zondag 06 maart 2016 @ 23:47:
[...]

Dat scharen wij hier ook gewoon onder office, vooral omdat er vooral Office op gebruikt wordt. En de eisen zijn voor 99% hetzelfde, dus, HTK = office gebruik.
Hiermee onderschat jij de bevolkingsgroep die zich beperkt tot keukenrecepten, de bank opvragen en een klein aantal e-mails in de tuin lezen. Een upgrade naar een kantoor PC en een kantoorsoftwarepakket van meer dan honderd euro is voor hun overbodig en/of onbetaalbaar.
[...]
Maar, de pc waar dus de foto's van de kleinkinderen op staan, belangrijke documenten op staan, mensen hun werk op doen, die hoeven geen veilige voeding te hebben? Die hebben componenten die miraculeus tegen idiote spanningen en ripple kunnen? :X
Zo idioot als de rest van de componenten, dat is dus een excuus voor geen back-ups te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Jij baseert jou op de goedkoopste configuratie? Wij verkopen hiernaast heel wat merken voedingen...

Voor de duidelijkheid, het gaat hier om (vorig antwoord) ...
... de bevolkingsgroep die zich beperkt tot keukenrecepten, de bank opvragen en een klein aantal e-mails in de tuin lezen. Een upgrade naar een kantoor PC en een kantoorsoftwarepakket van meer dan honderd euro is voor hun overbodig en/of onbetaalbaar.
[...]

De kern is een voeding die zo min mogelijk ripple levert, qua spanning in spec blijft, beveiligingen heeft tegen oa. overspanning en oververhitting, een goede levensduur heeft etc etc.

MS-tech heeft dat simpelweg niet. Absoluut niet, is ook onmogelijk gezien het binnenwerk van zo'n presse papier.

Maarja, klok/klepel :/
Uiteraard, die gaat hier niet in duurdere configuraties, vandaar mijn punt dat het geen gaming voeding is.

[ Voor 20% gewijzigd door TaraWij op 07-03-2016 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

TaraWij schreef op maandag 07 maart 2016 @ 00:00:
[...]

Hiermee onderschat jij de bevolkingsgroep die zich beperkt tot keukenrecepten, de bank opvragen en een klein aantal e-mails in de tuin lezen. Een upgrade naar een kantoor PC en een kantoorsoftwarepakket van meer dan honderd euro is voor hun overbodig en/of onbetaalbaar.
Het gaat mij puur om de hardware, en die van een HTK en een gemiddelde officePC hoeven niet te verschillen. Word is niet zwaarder in een kantoor
[...]

Uiteraard, die gaat hier niet in duurdere configuraties, vandaar mijn punt dat het geen gaming voeding is.
Maar, een simpele pc mag gerust in de fik gaan?

Een voeding die niet voldoet aan ATX specificaties, onbetrouwbare beveiligingen heeft en een zeer korte levensduur heeft, is simpelweg iets wat je nooit ergens in moet doen. Maakt niet of je het een gamingvoeding of niet noemt, prullen als MS-tech moet je simpelweg niet verkopen.

Komt wel een beetje Pythonesque over, interessante computerwinkel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
RobinHood schreef op maandag 07 maart 2016 @ 00:16:
Het gaat mij puur om de hardware, en die van een HTK en een gemiddelde officePC hoeven niet te verschillen. Word is niet zwaarder in een kantoor
Maar dat verschil is er hier in de keuze dus wel! De voorbeeld in kwestie is dus meer te vergelijken met de kracht van een Android tablet waar een volledig kantoorsoftwarepakket totaal niet op zal draaien, dan met een PC die je bij wijze van spreken in een school tegen komt. Zo'n tablet heeft maar een paar tiental watt nodig, een vergelijkbare PC dus niet veel meer en dan kom je niet eens in de buurt van de testen in die review...
RobinHood schreef op maandag 07 maart 2016 @ 00:16
Maar, een simpele pc mag gerust in de fik gaan?

[...]

Komt wel een beetje Pythonesque over, interessante computerwinkel :+
Onzin. Heb jij een artikel dat bewijst dat recente MS-Tech voedingen in de fik gaan? Of verzin jij dit weer?

Komt wel een beetje Pythonesque over, interessante verzinsels :+

[ Voor 9% gewijzigd door TaraWij op 07-03-2016 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

TaraWij schreef op maandag 07 maart 2016 @ 00:23:
[...]

Maar dat verschil is er hier in de keuze dus wel! De voorbeeld in kwestie is dus meer te vergelijken met de kracht van een Android tablet waar een volledig kantoorsoftwarepakket totaal niet op zal draaien, dan met een PC die je bij wijze van spreken in een school tegen komt. Zo'n tablet heeft maar een paar tiental watt nodig, een vergelijkbare PC dus niet veel meer...
Ook dingen die zo weinig verstoken gaan dood aan teveel ripple hoor, ripple is voor alles met een stekker een killer. Niet te zwijgen over het gebrek een betrouwbare beveiligingen en de brakke levensduur
[...]

Onzin. Heb jij een artikel dat bewijst dat recente MS-Tech voedingen in de fik gaan? Of verzin jij dit weer?

Komt wel een beetje Pythonesque over, interessante verzinsels :+
http://www.theregister.co...g_computer_vs_reg_reader/

"Jamaar, dat is geen MS-tech! [+persoonlijke aanval, aangezien dat blijkbaar nodig is]"

Nee, inderdaad, geen MS-tech, echter is MS-tech niet meer dan een onbekwame stickerplakker, Dit is, net als een MS-tech, gewoon een no-name ding met een brak ontwerp, Sweex, Trust, Spire en andere waardeloze bedrijven verkopen gewoon dezelfde shit.

"Maar hij is ouder! Het is onzin!"
Ja, alsof die voedingbouwer een modern ontwerp heeft, hell, grote kans dat je 10 jaar geleden een voeding kon kopen een ontwerp dat nauwelijks anders is dan wat ze nu maken.

En waarom ga je telkens niet in op het feit dat MS-tech buiten ATX specificaties werkt? Makkelijk te zien in de Tweakers review.

Overigens, je impliceert dat ik ook andere dingen verzon, welke dingen dan? Of denk je dat je argumenten gewoon meer kracht krijgen als je dat soort dingen roept? Hint: Dat werkt niet op Tweakers.

[ Voor 3% gewijzigd door RobinHood op 07-03-2016 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
RobinHood schreef op maandag 07 maart 2016 @ 00:31:
[...]
Ook dingen die zo weinig verstoken gaan dood aan teveel ripple hoor, ripple is voor alles met een stekker een killer. Niet te zwijgen over het gebrek een betrouwbare beveiligingen en de brakke levensduur
Tja, als je de goedkoopst mogelijk nieuwe PC wil dan heb je minder beveiligingen en levensduur, dat is niet meer dan normaal. Je kan er zonder opleg ook niet de beveiligingen en levensduur van een high-end PC voor verwachten. Dat is met alles zo, denk maar bijvoorbeeld aan de goedkoopste smartphone batterij.
RobinHood schreef op maandag 07 maart 2016 @ 00:31
[...]
Nee, inderdaad, geen MS-tech, echter is MS-tech niet meer dan een onbekwame stickerplakker,

[...]

Overigens, je impliceert dat ik ook andere dingen verzon, welke dingen dan? Of denk je dat je argumenten gewoon meer kracht krijgen als je dat soort dingen roept? Hint: Dat werkt niet op Tweakers.
Verzinnend roepen dat MS-Tech onbekwaam is en stickers plakt geeft inderdaad geen kracht, werkt dus niet. Waarom wil jij elke keer dat ik antwoord betreffende ATX? Impliciet heb ik daar verder niets op aan te merken.

Heb jij een artikel dat bewijst dat recente MS-Tech voedingen in de fik gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door TaraWij op 07-03-2016 01:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

TaraWij schreef op maandag 07 maart 2016 @ 00:50:
[...]

Tja, als je de goedkoopst mogelijk nieuwe PC wil dan heb je minder beveiligingen en levensduur, dat is niet meer dan normaal. Je kan er zonder opleg ook niet de beveiligingen en levensduur van een high-end PC voor verwachten. Dat is met alles zo, denk maar bijvoorbeeld aan de goedkoopste smartphone batterij.
Maar, dat is een vals dilemma, zoals ik en anderen al hebben laten zien heb je voor hetzelfde geld gewoon een goede voeding.

MS-tech inbouwen is alleen interessant vanwege de vettere marge.

Overigens verkoop jij dus willens en wetens producten welke niet goed beveiligd zijn, ik ben heel benieuwd wat een verzekering/rechter daarvan maakt als een huis afbrand omdat een systeem wat jij gemaakt hebt kortsluiting maakte, niet in de beveiliging schoot en daardoor brand veroorzaakte.

Zou jij het ook goed vinden als je hypothetische kind een auto kocht met een airbag die niet blijkt te werken? Of veiligheidsgordels die als eens gebruikt zijn in een ongeval? Of haal jij dan ook je schouders op en zeg je "nou zoon, dan had je maar geen auto van 1500 euro moeten kopen, want je had kunnen weten dat..."
[...]

Verzinnend roepen dat MS-Tech onbekwaam is en stickers plakt geeft inderdaad geen kracht, werkt dus niet. Waarom wil jij elke keer dat ik antwoord betreffende ATX? Impliciet heb ik daar verder niets op aan te merken.
Er zijn maar een handjevol PSU bouwers over in de wereld, MS-tech, Sweex, Spire, Trust etc zijn daar geen van. Kortom, het zijn stickerplakkers die hun PSU bij een laten OEM bouwen. Welke OEM is lastig te vinden, omdat, vreemd genoeg, ze liever niet toegeven dat ze die shit gebouwd hebben. Maar een bekende zal het iig niet zijn. CWT, Seasonic of Delta gaan echt niet zoiets produceren.

Maar, ik ben er wel klaar mee, jij roept van alles, gaat telkens zodra iemand technisch wordt of iets bewijst er niet op in, en bazuint maar rond dat iedereen van alles verzint, zonder aan te tonen waarom ik in dit geval het verzin en dus fout heb.

Veel plezier op Tweakers :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinHood schreef op maandag 07 maart 2016 @ 01:02:

Maar, ik ben er wel klaar mee, jij roept van alles, gaat telkens zodra iemand technisch wordt of iets bewijst er niet op in, en bazuint maar rond dat iedereen van alles verzint, zonder aan te tonen waarom ik in dit geval het verzin en dus fout heb.
Dit dus, iedere keer maar een paar woorden reactie zodra het technisch wordt. Bewijst dus wel dat hij de helft niet snapt van wat er gezegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 01:12:
Dit dus, iedere keer maar een paar woorden reactie zodra het technisch wordt.
Deze reacties gaan enkel op het relevante in; de rest is irrelevant, dus off-topic.
[...]

Maar, dat is een vals dilemma, zoals ik en anderen al hebben laten zien heb je voor hetzelfde geld gewoon een goede voeding.

MS-tech inbouwen is alleen interessant vanwege de vettere marge.
Je spreekt jezelf tegen omdat je de marge niet constant houdt; dus, m.a.w., een andere voeding kost meer.
[...] kortsluiting maakte, niet in de beveiliging schoot en daardoor brand veroorzaakte.
Is dat zo? Nog steeds geen bewijs voor gezien! Veroorzaken al jaren geen brand wegens hun beveiliging. Zelf reeds getest, geeft niet meer dan een veilige korttijdige stevige vonk anders was ik nu dood... ;)
RobinHood schreef op maandag 07 maart 2016 @ 01:02
Er zijn maar een handjevol PSU bouwers over in de wereld, MS-tech, Sweex, Spire, Trust etc zijn daar geen van. Kortom, het zijn stickerplakkers die hun PSU bij een laten OEM bouwen. Welke OEM is lastig te vinden, omdat, vreemd genoeg, ze liever niet toegeven dat ze die shit gebouwd hebben.
Kortom, vreemd dat MS-Tech, Sweex, Spire en het bekendere Trust hun stickers er zogezegd wel op kleven.
RobinHood schreef op maandag 07 maart 2016 @ 01:02

Veel plezier op Tweakers
Maar dus, voor de derde keer...

Niet dus; zal dat verzinsel ook niet begrijpen dan; een fijne dag verder! :)

[ Voor 19% gewijzigd door TaraWij op 07-03-2016 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

TaraWij schreef op maandag 07 maart 2016 @ 01:17:

Maar dus, voor de derde keer...

Er zitten hier op Tweakers veel mensen met hele rare ideën over voedingen. In de zin dat ze bij elk topic waar iemand zegt dat zijn PC af en toe crashed ze beginnen te blaten dat het 100% de voeding is. En dat jou voeding een ***-voeding is. Ja, want al die mensen met die goedkope voedingen daar crashed de PC de ganze dag.
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:52:
Bij SiComputers kom je dan aan de 381 euro.
SiComputers zou ik trouwens niet kiezen want die houden van zeggen dat ze voorraad hebben terwijl ze dat niet hebben zodat je als nog 4 weken moet wachten op je spullen.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Is zoals het willekeurig vervangen na het krijgen van een BSOD, terwijl Bug Check Code Reference meer duidelijkheid in de situatie kan scheppen. Zeggen ze onwetend vervolgens tegen een vriend met ook een BSOD dat ze de GFX hebben vervangen, maar die andere blijkt een brakke driver of slechte RAM te hebben...

Mag je bij een voeding zoveel totaal wattage proberen, ze voldoen toch niet met te weinig 12V rails wattage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMonkE schreef op maandag 07 maart 2016 @ 01:33:
[...]

Er zitten hier op Tweakers veel mensen met hele rare ideën over voedingen. In de zin dat ze bij elk topic waar iemand zegt dat zijn PC af en toe crashed ze beginnen te blaten dat het 100% de voeding is. En dat jou voeding een ***-voeding is. Ja, want al die mensen met die goedkope voedingen daar crashed de PC de ganze dag.

[...]

SiComputers zou ik trouwens niet kiezen want die houden van zeggen dat ze voorraad hebben terwijl ze dat niet hebben zodat je als nog 4 weken moet wachten op je spullen.
Andere winkel dan, allemaal rond de 400 euro.

Het is uiteraard verstandig om te onderzoeken waar het probleem zit, maar als je vervolgens een 1000 euro Game pc met een 30 euro voeding ziet, waarvan de pc constant uitvalt onder belasting, is het vrij logisch wat de meest voor de hand liggende oorzaken zouden zijn: of de temperaturen, of de voeding. En al werkt zo'n voeding voor de eerste tijd wel, vliegt ie er na een paar maanden tot hooguit 1-2 jaar toch wel uit. Hier een paar voorbeelden van topics waar dit het probleem was en een nieuwe voeding het probleem daadwerkelijk oplost.

Gloednieuwe game PC valt uit en gaat niet meer aan.
Nieuwe GFX > Pc valt uit
Vreemd probleem met nieuwe pc.
computer valt na 13 sec uit
PC valt uit onder load

En dit zijn alleen nog maar een paar van de zoveel voorbeelden MS-Tech voedingen, nog maar niet te spreken over andere merken. Die reacties zijn dus verre van raar en zijn ook alleen maar bedoeld om te helpen en te voorkomen dat andere onderdelen van desbetreffende pc's beschadigd raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Ja, dan spreken we voor dat doelpubliek nog niet over de montage kosten, een Windows en de installatie kosten daarvan. In Nederland kan ik het geloven dat je er een prijs van kan maken maar hier vind je dat in de serieuzere lokale computerwinkels in België echt niet (tenzij als eenmalige merk-PC-promo misschien).

Met het vaststellen van het topic-geval ga ik akkoord. Merk op dat al jouw links over game PCs gaan, in dat geval ga ik ook akkoord. Het is de veralgemening die fout loopt. Het is niet zo dat als een (over)beladen voeding dit gedrag vertoont dat dit ook zo is in een onbeladen toestand.

In de review in kwestie spreekt men over dat de oscilloscoop de ripples op 80% niet meer kan meten, voor 50% is het 20mV en voor 20% is het 10mV. Een huis, tuin en keuken gebruiker gaat heus zijn voeding niet 80% belasten, laat staan 50%, die zullen eerder tegen de 20% aan liggen.

50% van 324W is 162W, 25% is ~65W, een nieuwe 400 euro PC zonder grafische kaart is rond de 50-100W...

[ Voor 3% gewijzigd door TaraWij op 07-03-2016 02:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dahakon
TaraWij schreef op maandag 07 maart 2016 @ 00:00:
Maar wat nu, als ik op mijn huis/tuin/keuken PC het gratis LibreOffice pakket installeer? Dan is het opeens een officecomputer met kantoorsoftwarepakket. Niet onbetaalbaar en evenmin overbodig voor die ene keer dat iemand een sollicitatiebrief wil schrijven om maar wat te noemen.

Zo je ziet, het verschil tussen een huis/tuin/keuken PC en een kantoor PC is nihil.

Nu wil het neefje dat regelmatig komt logeren graag wat spelletjes spelen, spelletjes als Beyond Earth of Cities:Skylines (moderne spellen), om maar wat te noemen. Een niet geheel onmogelijk scenario om maar zo te zeggen.

Zo je ziet, het verschil tussen een kantoor PC en een game PC is nihil.

Maar, welke voeding heb ik dan nodig? Of moet ik 3 voedingen kopen en ze omwisselen na gelang wat ik van plan ben te gaan doen die dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TaraWij schreef op maandag 07 maart 2016 @ 02:13:
In de review in kwestie spreekt men over dat de oscilloscoop de ripples op 80% niet meer kan meten, voor 50% is het 20mV en voor 20% is het 10mV. Een huis, tuin en keuken gebruiker gaat heus zijn voeding niet 80% belasten, laat staan 50%, die zullen eerder tegen de 20% aan liggen.

50% van 324W is 162W, 25% is ~65W, een nieuwe 400 euro PC zonder grafische kaart is rond de 50-100W...
Ik ga niet meer reageren vanaf nu, want je blijft toch steeds weer nieuwe dingen verzinnen die nergens op slaan. Het is heus niet het einde van de wereld om een keer toe te geven dat je fout zit. Iedereen weet van het ene iets meer dan van het andere, geen probleem toch? Maar ga dan niet doen alsof je er alles van weet, want meerendeels van wat je zegt klopt gewoon niet en dat is gewoon een feit. Dus veel plezier ermee. :w
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.