Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkraak
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-06-2022
hallo mede tweakers

ik.heb vandaag mijn eigen samengestelde PC ontvangen

Intel i5 4690K scythe mugen 4 PCGH editie(niet overclocked)
MSI r9 390 (niet overclocked)
antec GX300
Asrock z97x killer
voeding MS tech 650 watt
2 fan inlets op de case
2 fan outlets

hij viel uit toen ik de campaign van battlefield 3 speelde 20.minuten gewacht en opnieuw proberen aan te zetten , het licht van een fan gaat voor.een halve seconde aan en dan niks.

weet iemand wat dit kan zijn?

(PS als dit het verkeerde topic is mijn excuses)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:18

br00ky

Moderator Harde Waren
CSL is geen problemenhonk. Schopje naar PMG.

Mijn advies, niks doen, maar aankloppen bij de winkel waar die vandaan komt. Je hebt extra geld betaald om een werkend systeem in huis te krijgen en ook voor ondersteuning op het hele systeem te hebben. Dan moet je niet zelf gaan troubleshooten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik kan het niet helpen om de voeding te verdenken als ik lees 'voeding MS tech 650 watt'.
Zelfs al zou het daar nu niet aan liggen kan je beter een ander merk voeding uitzoeken als je wat meer zekerheid wil om je hardware heel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Hippocampus schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:26:
Ik kan het niet helpen om de voeding te verdenken als ik lees 'voeding MS tech 650 watt'.
En toch verkopen ze goed. Zo zie je weer eens dat marketing werkt.
Want de consument zoekt vaak op naam.
MS > klinkt heel goed
Tech > puik
650W > dat is zeker goed.

Maar verder, laat dit de shop uitzoeken die het inelkaar gezet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkraak
ja , ik ga morgen ook terug maar ik zou het zelf ook wel willen weten puur uit nieuwsgierigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:28
Als je de kans krijgt meteen ff om een andere voeding vragen.. Bijna alles is beter dan MS-tech.. (Of alles?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

MS-Tech is pure shit. Een slechtere en onbetrouwbare voeding bestaat eigenlijk niet. Zorg in elk geval dat je een nieuwe voeding koopt. Een betere.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkraak
net terug gebracht , zonder moeite of gemekker een nieuwe voeding er in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 15:56
Toch niet dezelfde hoop ik?
plofkraak schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 09:34:
net terug gebracht , zonder moeite of gemekker een nieuwe voeding er in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkraak
wel hetzelfde merk achja als ie weer kapot gaat is het toch niet mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

plofkraak schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:01:
Nu nog alles onder garantie valt niet nee, maar over twee jaar is het huilen. Lees eens wat reviews over ms-tech voedingen, ik denk dat je snel genezen bent. ;)

Edit, denk eens hoe je gaat uitleggen aan de verkoper hoe je voeding (die het gewoon doet) je harde schijf heeft gesloopt, of je videokaart....
Bovendien heeft je eerste exemplaar het welgeteld 20 minuten uitgehouden :X

[ Voor 23% gewijzigd door Hippocampus op 01-08-2015 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkraak
hmm ik zie het ja, toch maar is met de verkoper over hebben.

bedankt iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

plofkraak schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:01:
Financieel misschien niet de komende twee jaar, maar het lijkt mij toch vervelend wanneer je zonder computer zit.

Bedenk je dat het eigenlijk altijd een slecht idee is om te besparen op de voeding van de PC. De voeding voorziet _alle_ componenten van stroom. Als de voeding klapt kan deze andere onderdelen beschadigen. Je hebt dus kans dat bijvoorbeeld moederbord, GPU en/of SSD/HDD een optater krijgen op zo'n moment en ook defect raken. Dan mag uitgezocht worden wat er mis is en wat niet.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkraak
daarvorr bestaat garantie, uiteindelijk is het wel jammer als ik een dag of 2 dagen zonder PC zit maar de schadekosten zijn uiteindelijk voor de winkel zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:19

Umbrah

The Incredible MapMan

Ja, dan krijg je een nieuwe voeding. Dat die voeding je harddisk van 24V heeft voorzien, waardoor die overleden is, vergeet je even. Daarop garantie halen zullen ze je zeggen: "had maar een goede voeding gekocht, dit is niet onze fout, betaal maar voor de reparatie". Hooguit met een inboedelverzekering krijg je dan nog wát terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarvoor bestaat garantie niet. Als je straks 3-4x geweest bent zijn ze het ook zat, en doen ze ook niets meer voor je. Ook denk ik dat je wil dat je pc iets langer mee gaat als 2 jaar. Met een ms tech, kan je daar absoluut niet op rekenen.
Al je hardware krijgt constant op zijn flikker, omdat de voltages niet constant zijn.
Ook is zon voeding wel eens geploft bij mij, had hier zon computer staan. Die zei gewoon plof, vonken uit de voeding, computer ging gewoon door. Als dat was gebeurd zonder dat ik er bij was, was het behoorlijk misgegaan. Dan was zeker de pc helemaal kapot geweest, en had ik misschien wel brand gehad. Er zitten bijna geen beveiligingen in die kut voedingen, en dat is net het belangrijkste.
Je wil voor 60 euro besparing je hele pc op het spel zetten? En alle data die erop staat?
Ook denk ik dat een zaak jou niet helpt als je 3 componenten kapot hebt. Die zeggen gewoon wij zetten er een nieuwe voeding in, vervolgschade is ook helemaal geen garantie. Dus dan krijg je een nieuwe voeding, maar je kapotte moederbord(bijv) blijf je mee zitten.
Ook zie ik dat je een overclockbaar moederbord en processor hebt, succes in overclocken met de ms tech. Dat word al helemaal niets.
Zorg gewoon dat ze deze erin zetten: pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W
Je hebt een hoop geld uitgegeven voor die pc, dan maakt die 60 euro toch ook niet meer uit.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

plofkraak schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:20:
daarvorr bestaat garantie, uiteindelijk is het wel jammer als ik een dag of 2 dagen zonder PC zit maar de schadekosten zijn uiteindelijk voor de winkel zelf
Totdat de winkel ineens roept dat een slechte voeding te verantwoordelijkheid van de koper zelf is, en niet van de winkel.

Of:

Totdat je voeding je pc componenten kapot maakt en de winkel de koper verantwoordelijk houdt voor slecht omgaan met de pc.

Of:

Totdat de winkel roept dat het niet onder hun garantie valt, maar onder die van MS-Tech en de doorgebrande componenten niet vervangt.

Succes met je MS-Crap ;)

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkraak
ik heb alleen het moederbord case en cpu en gpu gekozen.de rest was voor hun
en je raad het al , nieuwe voeding zat er 2 uur in klik.uit en gaat niet aan fijne *****zooi weer zit ik een weekend zonder PC Ms tech is pure rommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05:07
Als je nog 14 dagen bedenktijd zou hebben kan je misschien heel het systeem inleveren en je geld terug krijgen en gewoon naar een andere zaak gaan.

Winkels die een MS-Tech voeding mee geven weten niet waar ze mee bezig zijn.

Bij mijn lokale pc boer bevelen ze een MS-Tech 920 watt voeding aan voor een R9 295x2......
Ik heb ze vriendelijk bedankt en ben de winkel uitgelopen en nooit meer terug gekomen.

Je zou ook anders om een ander voeding kunnen vragen die niet van MS-Tech is met eventuele bij betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkraak
ik betaal helemaal niks bij, krijg nu een thermaltake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

plofkraak schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:08:
ik betaal helemaal niks bij, krijg nu een thermaltake
Welke Thermaltake? Aangezien Thermaltake ook niet echt een goede reputatie heeft: http://www.hardwaresecret...np-power-supply-review/9/

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkraak
welke weet ik niet zal in iedergeval geen 450 watt zijn😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

plofkraak schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:33:
Ik zou een fatsoenlijke voeding van Seasonic of Corsair overleggen. Mogelijk met betaling van jouw kant. Want nu blijven ze maar shit leveren.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:27
Aan de andere kant geloof ik ook niet dat MS-Tech zo slecht zal zijn dat je twee voedingen in zo'n korte tijd kan vernielen. Zou mij niets verbazen als er meer aan de hand is - wellicht een kortsluiting door een afstandbusje teveel onder het moederbord.

Ik bedoel, als ik een prut-voeding op de markt zou willen brengen, dan zou ik 'm zo ontwerpen dat 'ie net buiten de garantieperiode kapot gaat - niet TIJDENS de garantieperiode, want dan kost het alleen maar geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je kortsluiting hebt gaat je pc niet aan. Dan stopt hij niet na 20 minuten ineens.
Ms tech is zulke troep.
Ik zou ook geen 900w op een voeding zetten die het niet kan leveren, maar ja, dat doen ze ook.
Logica is ver te zoeken bij zulke bedrijven.
En raar genoeg verkoopt het schijnbaar toch wel.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:37
Alle voedingen zijn troep als je zoekt naar de negatieve reviews.

MS-Tech is niet per definitie troep, je moet alleen niet van alle merken verwachten dat als er 650W in de naam staat dat hij ook daadwerkelijk 650 Watt is. Lees even de datasheet.
En neem altijd marge, iets als 25% zorg ervoor dat je voeding niet alleen het eerste jaar werkt.

Als je bij Corsiar de datasheet leest is er geadverteerd met de "continuous" power, en heeft de voeding een "peak" van iets hoger. Echter, corsair doet wel 650 Watt op de 12V rails, en ms-tech (de eerste 650 Watt die ik zo vind), doet slechts 520 Watt op de 12V rails, en dan is deze nog eens gesplitst over twee rails.
Videokaarten hebben een nominaal vermogen nodig, en maken hele smerige pieken. Die pieken moet je voeding ook aan kunnen. Dus, nogmaals, 25% marge bij budget voedingen.

Er is een bekende vakterm in de engineering: RTFM:
http://www.corsair.com/~/...psu-spec-table-091813.pdf
http://www.ms-tech.de/de/datenblatt/MS-N650GD.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 12:13
Welke winkel heb je m gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:34
jeroen3 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:59:

MS-Tech is niet per definitie troep, je moet alleen niet van alle merken verwachten dat als er 650W in de naam staat dat hij ook daadwerkelijk 650 Watt is. Lees even de datasheet.
En neem altijd marge, iets als 25% zorg ervoor dat je voeding niet alleen het eerste jaar werkt.

Als je bij Corsiar de datasheet leest is er geadverteerd met de "continuous" power, en heeft de voeding een "peak" van iets hoger. Echter, corsair doet wel 650 Watt op de 12V rails, en ms-tech (de eerste 650 Watt die ik zo vind), doet slechts 520 Watt op de 12V rails, en dan is deze nog eens gesplitst over twee rails.
Videokaarten hebben een nominaal vermogen nodig, en maken hele smerige pieken. Die pieken moet je voeding ook aan kunnen. Dus, nogmaals, 25% marge bij budget voedingen.

Er is een bekende vakterm in de engineering: RTFM:
http://www.corsair.com/~/...psu-spec-table-091813.pdf
http://www.ms-tech.de/de/datenblatt/MS-N650GD.pdf
Alleen kijk jij volgens mij nu puur naar het geleverde vermogen van een voeding. Als ik een brug zou bouwen en deze in plaats van op betonnen palen (Seasonic) op piepschuim palen (MS-Tech) zet, dan zal het heus wel even houden. Maar op niet al te lange termijn zal het piepschuim er toch voor zorgen dat mijn hele brug (pc) kapotgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkraak
kijk , ik heb zelf niet de voeding bepaalt en gekozen ook het rendement was.niet mijn keuze ik had gehoopt dat mijn winkel er genoeg verstand van zou hebben ,echter dit is niet het geval, heb ze verteld wat mijn mening was over MS tech maar volgens hun zouden se het niet verkopen als het niet goed was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
plofkraak schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:28:
maar volgens hun zouden se het niet verkopen als het niet goed was
Dan is de conclusie heel simpel, ze hebben veel te weinig verstand van PC's om goed hun werk te doen.
plofkraak schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:33:
Een echt goede 450W voeding kan voldoende zijn, mits je niet overklokt. Jouw flut MS-TECH kan sowieso lang niet genoeg leveren voor jouw PC en is gevaarlijk voor de andere onderdelen. Het gaat bij voedingen dan ook vooral om de kwaliteit en het vermogen op de 12V.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Maar jij bent toch wel degene die uiteindelijk voor de voeding betaalt en hem gebruikt toch?
Voor die winkel gaat het alleen om een mooie marge op de set maken en de eerste garantieperiode geen problemen te krijgen.
'Zelf samengesteld' zal dan ook wel meevallen, heb je per type onderdeel keuze gehad uit 3 dingen of zoiets?

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkraak
macogarz ik betaal inderdaad de voeding maar ik betaal niet een vervangende als deze kapot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkraak
en ik.betaal ook geen betere als hun dat willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plofkraak schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:20:
En dan gaat je PC een paar dagen nadat de garantie is verlopen kapot en kan jij de hele boel gaan betalen. De goedkoopste optie in de winkel is niet altijd de goedkoopste optie op de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkraak
nipaa do you even reed bro? zoals ik al 3x gezegd heb HEB IK DE VOEDING NIET GEKOZEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

plofkraak schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:50:
nipaa do you even reed bro? zoals ik al 3x gezegd heb HEB IK DE VOEDING NIET GEKOZEN
Op Tweakers kunnen we allemaal lezen. Caps kun je dan ook uitzetten.

Ik zou eerst maar eens overleggen met de winkel, voor je schreeuwt "Ik betaal helemaal nergens extra voor".

Tja, dan krijg je flut onderdelen.

En dan kun jij volhouden: "Maar de winkel zal het wel weten".

Nou, dat is gebleken... Niet dus. Dus waarom zouden ze wel een fatsoenlijke klantenservice bieden en je kosteloos een veel duurdere fatsoenlijke voeding meegeven?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:24
Jij mag de voeding niet hebben gekozen, als ie het begeeft ben jij wel degene die met de gebakken peren zit. Nu krijg je nog vrij makkelijk een nieuwe (maar kennelijk even slechte) voeding ter vervanging, maar of dat over een jaar nog zo is?

In dit tempo kun je dagelijks een nieuwe voeding erin stoppen, lijkt me dat je dat ook gauw zat wordt, zelfs al zou die winkel je keer op keer een nieuwe voeding geven. Daarnaast kan die slechte voeding ook je andere componenten beschadigen, en ik ben benieuwd of je die schade dan ook vergoed gaat krijgen. Ik zou het risico in ieder geval niet willen lopen.

Maar goed, dit is je nu een paar keer geadviseerd, het is aan jou om iets met dat advies te doen of niet. Capslock gaat je in ieder geval niet helpen om andere adviezen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 09:44
dylan111111 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:05:
Als je nog 14 dagen bedenktijd zou hebben kan je misschien heel het systeem inleveren en je geld terug krijgen en gewoon naar een andere zaak gaan.
Doen pc zaken vaak ook lastig mee hoor, had ik bij Alternate. Nieuwe laptop van €950 gaf alleen maar blue-screens, ze wilden hem ter reparatie opsturen wat 2 maanden ging duren (ik had hem een week). Dus ik wilde het op bedenktijd/wet koop op afstand gooien, maar ik kreeg te horen dat ik hem aangezet/gebruikt had; nemen ze de spullen niet meer terug.

Als hij de pc in de winkel zelf heeft gekocht en niet online heeft hij geen bedenktijd. Dan had hij er van tevoren over kunnen denken en zijn winkels niet verplicht je producten terug te nemen, is dan alleen coulance van een winkel.

Ik denk dat hij vast zit aan de koop van de pc en als enige extra geld voor voeding uit kan geven, wel een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkraak
kijk voor de rest is de pc ook heel netjes , ze deden.ook voor.de rest niet moeijk over vervaning maar ik bedoel het is toch jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is nou eigenlijk het probleem, je laat de winkel de keuze voor je maken in plaats van jezelf er een beetje in te verdiepen, het enige waar de winkel interesse in heeft is winst maken. Als ik jou was zou ik de hele PC gewoon terug sturen, je geld terug vragen en dan elk onderdeel zelf kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:24
sanderinozie schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:16:
[...]

Doen pc zaken vaak ook lastig mee hoor, had ik bij Alternate. Nieuwe laptop van €950 gaf alleen maar blue-screens, ze wilden hem ter reparatie opsturen wat 2 maanden ging duren (ik had hem een week). Dus ik wilde het op bedenktijd/wet koop op afstand gooien, maar ik kreeg te horen dat ik hem aangezet/gebruikt had; nemen ze de spullen niet meer terug.

Als hij de pc in de winkel zelf heeft gekocht en niet online heeft hij geen bedenktijd. Dan had hij er van tevoren over kunnen denken en zijn winkels niet verplicht je producten terug te nemen, is dan alleen coulance van een winkel.

Ik denk dat hij vast zit aan de koop van de pc en als enige extra geld voor voeding uit kan geven, wel een aanrader.
Volgens mij geldt die bedenktijd bij koop op afstand niet als je iets op maat laat maken, weet niet of dat ook geldt voor zelf samengestelde pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

jeroen3 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:59:
Maar van goede voedingen ga je geen negatieve expert reviews vinden ;) Een negatieve Seasonic review ben ik de afgelopen 5 jaar niet tegengekomen, natuurlijk wel minpuntjes, maar geen enkele goede review zei dat het meuk is. Over Delta niet te spreken.
Eh, MS-tech staat iig bij voedingen per definitie voor troep, net als Sweex, Trust en wat andere dodgy merkjes.

25% meer is bij een goede voeding echt niet nodig, de seconde dat die minder gaan leveren dan wat er op de sticker staat, is de eerste seconde dat ze stuk zijn, na een jaar of 10.
Kijken naar wat een voeding levert op de 12v rails levert is inderdaad een goed idee, een goede moderne 450w voeding zoals de VPF levert meer dan 400w op de 12v lijn, stabiel. Die MS-tech zal die 520w wss niet eens lang halen, en zal ook heel veel ripple mee sturen.

Maar, budgetvoedingen zijn niet perse slecht, al houd ik een andere definitie aan denk ik: bij budgetvoedingen denk ik aan VPF'jes en GM's: Voedingen waar der en her is op beknibbeld, maar nog gewoon hun werk kunnen doen zonder problemen.

MS-tech en aanverwanten is geen budget: veel goedkoper is het niet, en het is gewoon troep. Dus, ik noem het troep, of rommel, rotzooi, shit, meuk, plofvoedingen etc.

Enfin, wat anderen zeggen klopt zeker: leuk dat je 2 jaar garantie op dat onding hebt, maar daar heb je weinig aan als hij je videokaart molt, want die videokaart krijg je er echt niet door terug. Veel PC-zaken hebben gewoon geen/weinig verstand van voedingen, of het kan ze niks schelen, ik kan je aanraden om gewoon wat goede voedingen uit te zoeken, en die voor te stellen aan die winkel. Iets als een VPF, GM, M12 of S12 in 450-550w zijn prima dingen, voor een prima prijs. Misschien een twintigje duurder dan die MS-tech, maar veel beter, en grote kans dat je geld bespaart op de lange termijn.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nouwnouw
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-06 23:42
doe niet moeilijk. overleg met die medewekers van die winkel over een betere voeding en goed er een corsair in. probleem opgelost.

goedkoop is meestal duurkoop uiteindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinHood schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:51:
[...]

Maar van goede voedingen ga je geen negatieve expert reviews vinden ;) Een negatieve Seasonic review ben ik de afgelopen 5 jaar niet tegengekomen, natuurlijk wel minpuntjes, maar geen enkele goede review zei dat het meuk is. Over Delta niet te spreken.

[...]

Eh, MS-tech staat iig bij voedingen per definitie voor troep, net als Sweex, Trust en wat andere dodgy merkjes.

25% meer is bij een goede voeding echt niet nodig, de seconde dat die minder gaan leveren dan wat er op de sticker staat, is de eerste seconde dat ze stuk zijn, na een jaar of 10.

[...]

Kijken naar wat een voeding levert op de 12v rails levert is inderdaad een goed idee, een goede moderne 450w voeding zoals de VPF levert meer dan 400w op de 12v lijn, stabiel. Die MS-tech zal die 520w wss niet eens lang halen, en zal ook heel veel ripple mee sturen.

Maar, budgetvoedingen zijn niet perse slecht, al houd ik een andere definitie aan denk ik: bij budgetvoedingen denk ik aan VPF'jes en GM's: Voedingen waar der en her is op beknibbeld, maar nog gewoon hun werk kunnen doen zonder problemen.

MS-tech en aanverwanten is geen budget: veel goedkoper is het niet, en het is gewoon troep. Dus, ik noem het troep, of rommel, rotzooi, shit, meuk, plofvoedingen etc.

Enfin, wat anderen zeggen klopt zeker: leuk dat je 2 jaar garantie op dat onding hebt, maar daar heb je weinig aan als hij je videokaart molt, want die videokaart krijg je er echt niet door terug. Veel PC-zaken hebben gewoon geen/weinig verstand van voedingen, of het kan ze niks schelen, ik kan je aanraden om gewoon wat goede voedingen uit te zoeken, en die voor te stellen aan die winkel. Iets als een VPF, GM, M12 of S12 in 450-550w zijn prima dingen, voor een prima prijs. Misschien een twintigje duurder dan die MS-tech, maar veel beter, en grote kans dat je geld bespaart op de lange termijn.
Amen to that _/-\o_ Couldn't agree more.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkraak
dank iedereen, voorlopig is de planning van de winkel zelf een thermaltake , ik ga proberen er een corsair in te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het merk zegt niet zoveel, Corsair heeft genoeg voedingen welke stukken minder zijn als sommige Thermaltakes. Is maar net om welke het gaat. Je moet gewoon één krijgen van goede kwaliteit, merk maakt niet uit, zolang de kwaliteit en performance maar goed is.

[ Voor 29% gewijzigd door -The_Mask- op 01-08-2015 23:29 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Laatst online: 20-09 09:55
Stel voor lol is de vraag aan de winkel hoeveel ampere er op de 12 volt rail geleverd wordt. Geen antwoord, zou er zelf lekker 1 uitzoeken of een andere winkel zoeken en geld terug vragen. Als computer boer moet je wel een beetje weten wat je standaard in je pc's douwt.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
RobinHood schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:51:
...knip...
...knip...
Maar, budgetvoedingen zijn niet perse slecht,
...knip...
Right. Neemt niet weg dat het gewoon voedingen zijn die doen waarvoor ze zijn gespecificeerd. Het is ook niet voor niks dat ze vooral worden gebruikt door oems. Goedkoop bulk-inkopen uit Duitsland voor een voeding die het prima doet in een kant-en-klaar systeem voor henk of ingrid die geen games spelen en geen GTX Titan gebruiken. Duitsers zijn vrij streng op keuring, dus met de veiligheid zit het ook goed.
Wil je echter wel dure videokaarten in je pc, dan moet je een voeding kiezen zonder split-rail, of een hoger continu vermogen. Simpel toch?

Jouw CPU is 100 Watt, jouw GPU is 300 Watt (1x6pin + 1x8pin), dat is 400 Watt (33A) voor de 12V rails alleen. Daar moet het verlies in de VRM, je geheugen en de fans en HDD nog bij. Dus, minimaal 500 Watt.
Als je alle mogelijk externe vraag, van USB, lichtjes en Fan's nog uitrekent komt je nog hoger.
Sterker nog, de http://outervision.com/power-supply-calculator zegt 750 Watt. Maar dat komt waarschijnlijk omdat je een K versie hebt gekocht, en die dan ook wilt gebruiken. edit: dat komt duur het aantal uren per dag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Eh, ik heb al vele OEM's gezien in mijn leven, maar nog nooit eentje van MS-tech of een ander ballenmerk. Veel FSP, ook veel Delta en een paar Seasonics, maar werkelijk nog nooit een MS-tech of iets waarvan MS-tech het design gebruikt.

Ook vraag mij af op welke beveiligingen je doelt, veel van die "gutless wonders" hebben niet eens een serieuze overspanningsbeveiliging.

En ik betwijfel eerlijk gezegd je kennis van voedingen: split-rail zegt niks over kwaliteit, de Antec VPF, met een goed Delta ontwerp, heeft ook meerdere rails, en dat is vooral een budgetvoeding door het gebrek aan sleeving en modulariteit. Andere echt goede voedingen, die ook een stuk duurder zijn, hebben ook gewoon meerdere rails.

En als je ook al aankomt met een PSU calculator, vraag ik mij echt af wat je kennis hiervan is. Een kwalitatief goede en moderne 450w voeding kan dat systeem aan, maar dan moet je niet overclocken. Wil je wel overclocken, doe je een 550w modelletje.

Waarom: Heel simpel: reviews: AMD Radeon 300-serie Review - R9 390X, 380 en R7 370 van MSI getest het opgenomen in-game verbruik van die hele pc, met zwaardere cpu, aan het stopcontact gemeten, is 356w. Dat betekend dat een VPF450w nog iets van 100w aan ademruimte overheeft. 750w is een onzinadvies.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
jeroen3 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:47:
Right. Neemt niet weg dat het gewoon voedingen zijn die doen waarvoor ze zijn gespecificeerd.
Welke MS-TECH doet waarvoor die gespecificeerd is? Ik ken er namelijk geen één.
Het is ook niet voor niks dat ze vooral worden gebruikt door oems.
Ehhh, er is geen enkele OEM die het ook maar in hun hoofd haalt een MS-TECH voeding te gebruiken, daarom is er ook geen enkele OEM die voor zulke bagger kiest.
Goedkoop bulk-inkopen uit Duitsland voor een voeding die het prima doet in een kant-en-klaar systeem voor henk of ingrid die geen games spelen en geen GTX Titan gebruiken.
MS-TECH is helemaal niet goedkoop, juist erg duur. Lijkt misschien goedkoop als je niet verder kijkt dan je neus lang is, maar als je even wat beter kijkt dan zie je dat MS-TECH juist erg duur is.

Neem bijvoorbeeld de pricewatch: MS-Tech MS-N920-VAL-CM van MS-TECH dit is een voeding die hooguit 400W kan leveren (waarschijnlijk minder stabiel). Dan betaal je dus 70 euro voor een 400W voeding die waarschijnlijk amper 400W kan leveren, van bagger kwaliteit is en ook nog eens beroerde spanningsstabiliteit levert.

Zie ook dit topic: nvidia geforce gtx 260 probleem

Voor diezelfde 70 euro had je ook een high-end pricewatch: Seasonic S12G 450W kunnen halen, die zonder probleem 450W stabiel kan leveren 24/7, een veel hoger rendement heeft en dus zuiniger is, veel stabielere spanningen levert en van erg goede kwaliteit is.
Duitsers zijn vrij streng op keuring, dus met de veiligheid zit het ook goed.
Niet in dit geval er zijn namelijk wel een aantal Duitse flut fabrikanten en MS-TECH is daar één van.
Wil je echter wel dure videokaarten in je pc, dan moet je een voeding kiezen zonder split-rail, of een hoger continu vermogen. Simpel toch?
Waarom moet je een voeding zonder Over Current Protection (OCP) nemen? Is minder veilig beter voor een high-end PC. :?
Daar moet het verlies in de VRM,
:?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkraak
750 watt is een beetje overkill denk i voorlopig 650 watt zou het ook moeten doen overclocken ben ik ook NOG niet van plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBako
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 16:25
plofkraak schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 00:12:
750 watt is een beetje overkill denk i voorlopig 650 watt zou het ook moeten doen overclocken ben ik ook NOG niet van plan
Zoals er vaak al aangegeven is zegt de vermogen zelf helemaal niks. Ik denk zelfs dat met overclocken een 550W genoeg is mits het een "Goede" voeding is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
-The_Mask- schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 00:07:
Neem bijvoorbeeld de pricewatch: MS-Tech MS-N920-VAL-CM van MS-TECH dit is een voeding die hooguit 400W kan leveren (waarschijnlijk minder stabiel).
Klopt. Nogmaals, als je de datasheet leest, dan zie je dat hij geen 920 Watt kan leveren. Als je blind wilt vertrouwen op de geadverteerde vermogens moet je een ander merk nemen.
Goedkoop is duurkoop als je niet weet wat je koopt.

En altijd marge nemen, ook goede merken hebben degradatie na enkele jaren. De voeding moet ook na 3 jaar nog de piekstromenen van het opstarten kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
jeroen3 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:05:
[...]

Klopt. Nogmaals, als je de datasheet leest, dan zie je dat hij geen 920 Watt kan leveren. Als je blind wilt vertrouwen op de geadverteerde vermogens moet je een ander merk nemen.
Nogmaals de datasheet is 100% onzin, die waardes zijn allemaal uit de grote duim gezogen.
En altijd marge nemen, ook goede merken hebben degradatie na enkele jaren. De voeding moet ook na 3 jaar nog de piekstromenen van het opstarten kunnen hebben.
Onzin, neem een willekeurige high-end voeding en dan zie je dat de onderdelen soms wel tig keer zoveel kunnen leveren als de beveiliging toelaat. Zelfs al zou dan zo'n component nog maar de helft kunnen leveren wat sowieso nooit en te nimmer kan of gaat gebeuren, dan nog kan de voeding dus gewoon zijn volledig vermogen leveren omdat de componenten nog veel meer kunnen leveren.

Bekijk maar eens een goede review van een willekeurige high-end voeding.
http://www.techpowerup.co...ic/Snow_Silent-750/4.html bijvoorbeeld.
Bridge rectifiers: 2x15A bij 100 graden dat is dus 6900W bij 230V (voeding is maar 750W)
Zelfde geld ook voor de andere componenten en dat zie je ook terug bij andere high-end voedingen.

Bij iets als MS-TECH dan is het maar de vraag als er uberhaubt een bridge rectifier (diodebrug) in zit en niet gewoon vier diodes. Wat je ook ziet is dat zie niet bijna 10 maal zoveel kunnen leveren als bij de Seasonic, maar vaak niet eens genoeg voor het volledige vermogen...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Je kunt ook een voeding van DealExtreme kopen. Ik snap het wel, MS-Tech is troep omdat het niet doet wat je verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, het is troep, omdat het troep is. Alles wat er in zit is waardeloos.
Wat verwacht jij dan? Dat een voeding doorbrand als je de load erop zet die op het etiket staat? Als je dat verwacht, zit je bij ms tech goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
het zal heus wel gebeuren, maar zelf heb ik nog nooit een HP of Dell desktop (en dan bedoel ik workstations met zware videokaarten en dus ook voedingen) gezien met een kapotte voeding

altijd grappig om zien dat mensen een pc kopen van honderden euro's en dan een paar tientjes gaan besparen op de voeding...
de cpu, moederbord, ram, hd kiezen ze allemaal van topmerken, maar de voeding mag blijkbaar van een flutmerk zijn
laten we het zo stellen: als je een top pc wil (R9 390, intel i5 4690K,...) heb je ook een top voeding nodig
high performace onderdelen stellen nu eenmaal zwaardere eisen aan de voeding
einde discussie

waarom koop je anders een scythe mugen? de standaard intel koeler is een stuk goedkoper en werkt goed (hooguit wat meer lawaai)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het ook niet goed. Wat zal het allemaal bij elkaar gekost hebben? Euro of 1000? Wat is die 60 euro nou voor een goede voeding om de boel veilig te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
catfish schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:41:
het zal heus wel gebeuren, maar zelf heb ik nog nooit een HP of Dell desktop (en dan bedoel ik workstations met zware videokaarten en dus ook voedingen) gezien met een kapotte voeding
Die OEM's hebben vaak voedingen van Delta of FSP group oid. Dat zijn prima fabrikanten. Natuurlijk hebben zij ook verschillende kwaliteiten voedingen, maar de voedingen die ik tot nu toe ben tegengekomen in OEM pc's waren prima kwaliteit. Vaak redelijk afgemeten op de hardware (dus upgraden wordt al snel moeilijk), maar daar is niet echt wat van te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkraak
zo ben er met de bouwer uit gekomen, heb hem dit topic laten lezen en er gaat nu een corsair cx750 in (zelf 20 euro bijgelegd)

dus denk nu wel dat het probleem opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat lijkt mij ook. Al is de Corsair CX750 ook niet een echt hoogvlieger, natuurlijk is die wel 100 maal beter als de MS-TECH. Maar de Corsair CX750 is ook maar een low-end voeding van Corsair en 750W is nogal erg overkill. Je had bijvoorbeeld voor minder ook een high-end voeding kunnen krijgen, pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular bijvoorbeeld.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:27
Ik hoop ook dat het probleem hiermee opgelost is - al heb ik nog m'n bedenkingen, twee voedingen in zo'n korte tijd kapot is al wel veel, ook al is het MS-Tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee hoor dat is normaal voor MS-TECH. De MS-TECH MS-N750-VAL komt bijvoorbeeld maar tot ongeveer 225W stabiel in de review welke Tweakers heeft gedaan van deze voeding. Boven de 225W vallen de spanningen buiten de ATX specificatie. Dan is het logisch dat de 650W dat niet eens haalt en aangezien deze PC toch wel richting de 400W kan gaan is het logisch dat de voeding dit nooit en te nimmer aan zal kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:33:
Ik hoop ook dat het probleem hiermee opgelost is - al heb ik nog m'n bedenkingen, twee voedingen in zo'n korte tijd kapot is al wel veel, ook al is het MS-Tech.
jeroen3 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:47:
[...]

Right. Neemt niet weg dat het gewoon voedingen zijn die doen waarvoor ze zijn gespecificeerd. Het is ook niet voor niks dat ze vooral worden gebruikt door oems. Goedkoop bulk-inkopen uit Duitsland voor een voeding die het prima doet in een kant-en-klaar systeem voor henk of ingrid die geen games spelen en geen GTX Titan gebruiken. Duitsers zijn vrij streng op keuring, dus met de veiligheid zit het ook goed.

Jouw CPU is 100 Watt, jouw GPU is 300 Watt (1x6pin + 1x8pin), dat is 400 Watt (33A) voor de 12V rails alleen. Daar moet het verlies in de VRM, je geheugen en de fans en HDD nog bij. Dus, minimaal 500 Watt.
Als je alle mogelijk externe vraag, van USB, lichtjes en Fan's nog uitrekent komt je nog hoger.
Sterker nog, de http://outervision.com/power-supply-calculator zegt 750 Watt. Maar dat komt waarschijnlijk omdat je een K versie hebt gekocht, en die dan ook wilt gebruiken. edit: dat komt duur het aantal uren per dag..
Nou, dan ben ik toch nieuwschierig. Wat zorgt er voor dat de voeding er 2x binnen 20 minuten uit klapt?
Als het niet de voeding is, zou ik niet weten wat wel. Wat zou het volgens jullie moeten zijn?
En een power supply calculator gebruiken, en ms tech gebruikt door oems. :F Laat wel wat zien van de kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
De bovengenoemde MS-TECH MS-N750-VAL zou 2x19A op 12V moeten doen, dat is 2x228 Watt.
De R9 390 heeft een rating van 275W. Dat past dus niet, tenzij je de 12V rails aan elkaar knoopt. En dat terwijl je verwacht dat een 750 Watt voeding goed genoeg is, geldt dat niet voor MS-Tech.

Ergens zullen de componenten misschien heet worden en kapot gaan als je toch meer dan 230 Watt uit één 12V rail wil halen. Dus ja, enigzins wel troep want als componenten kritiek heet kunnen worden is er ergens een limiet verkeerd gedesigned. 2 voedingen in een uur is wel erg veel, ze horen gewoon uit te gaan, zonder schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen3 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:02:
De bovengenoemde MS-TECH MS-N750-VAL zou 2x19A op 12V moeten doen, dat is 2x228 Watt.
De R9 390 heeft een rating van 275W. Dat past dus niet, tenzij je de 12V rails aan elkaar knoopt. En dat terwijl je verwacht dat een 750 Watt voeding goed genoeg is, geldt dat niet voor MS-Tech.

Ergens zullen de componenten misschien heet worden en kapot gaan als je toch meer dan 230 Watt uit één 12V rail wil halen. Dus ja, enigzins wel troep want als componenten kritiek heet kunnen worden is er ergens een limiet verkeerd gedesigned. 2 voedingen in een uur is wel erg veel, ze horen gewoon uit te gaan, zonder schade.
Dat zou prima moeten gaan, als het een goed ontworpen voeding is,(dus niet een ms tech) verdelen ze de 6 en 8 pin pcie stekkers over 2 rails. No rocket science. Rails achter elkaar knopen :F

Dus het probleem is wel de voeding? Wat zever je dan allemaal?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
jeroen3 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:02:
Het komt in 99,99% van de gevallen allemaal uit één 12V bron. Er zijn maar iets van twee designs van CWT geweest welke werkelijk twee 12V bronnen had, dat waren dus twee voedingen in één behuizing. Dat waren voedingen van tussen de 1000 en 1500W. Dat is niet iets wat je terug ziet bij lage vermogens in een kleine behuizing dat past namelijk niet. Daarnaast is het ook een stuk duurder om twee voedingen in één behuizing te stoppen, omdat je veel componenten dubbel moet hebben.

In alle andere gevallen dat je een voeding met meerdere rails ziet gaat het altijd om een over current beveiliging. Zie dit als de groepen in je meterkast, alles komt van één bron, maar wordt in groepen verdeeld om beter beveiligd te zijn tegen overbelasting en kortsluiting.

Heb je een voeding met één rail, dan is de Over Current Protection (OCP) niet aanwezig voor de 12V.

Wat betreft de MS-TECH deze is gewoon single rail en deze voeding zal sowieso niet twee rails hebben zoals wordt vermeld.

Zoals ik dan ook al heel vaak heb gezegd zijn alle waardes totale onzin en heeft het dan ook geen enkele zin om hier naar te kijken!
Zo werkt dat niet. De voeding heeft sowieso al geen meerdere 12V rails, maar als je een voeding hebt die dat wel heeft dan kun je niet één rail overbelasten en stuk maken. De 12V bron die achter de rail zit kan immers veel meer leveren en belast je niet over. De beveiliging wordt alleen getriggerd op een bepaald punt als je heel veel door één rail wil trekken. Zo is de kans op smeltende kabels of gevaar bij kortsluiting een heel stuk kleiner.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1