Maar van goede voedingen ga je geen negatieve expert reviews vinden

Een negatieve Seasonic review ben ik de afgelopen 5 jaar niet tegengekomen, natuurlijk wel minpuntjes, maar geen enkele goede review zei dat het meuk is. Over Delta niet te spreken.
MS-Tech is niet per definitie troep, je moet alleen niet van alle merken verwachten dat als er 650W in de naam staat dat hij ook daadwerkelijk 650 Watt is. Lees even de datasheet.
En neem altijd marge, iets als 25% zorg ervoor dat je voeding niet alleen het eerste jaar werkt.
Eh, MS-tech staat iig bij voedingen per definitie voor troep, net als Sweex, Trust en wat andere dodgy merkjes.
25% meer is bij een goede voeding echt niet nodig, de seconde dat die minder gaan leveren dan wat er op de sticker staat, is de eerste seconde dat ze stuk zijn, na een jaar of 10.
Als je bij Corsiar de datasheet leest is er geadverteerd met de "continuous" power, en heeft de voeding een "peak" van iets hoger. Echter, corsair doet wel 650 Watt op de 12V rails, en ms-tech (de eerste 650 Watt die ik zo vind), doet slechts 520 Watt op de 12V rails, en dan is deze nog eens gesplitst over twee rails.
Videokaarten hebben een nominaal vermogen nodig, en maken hele smerige pieken. Die pieken moet je voeding ook aan kunnen. Dus, nogmaals, 25% marge bij budget voedingen.
Kijken naar wat een voeding levert op de 12v rails levert is inderdaad een goed idee, een goede moderne 450w voeding zoals de VPF levert meer dan 400w op de 12v lijn, stabiel. Die MS-tech zal die 520w wss niet eens lang halen, en zal ook heel veel ripple mee sturen.
Maar, budgetvoedingen zijn niet perse slecht, al houd ik een andere definitie aan denk ik: bij budgetvoedingen denk ik aan VPF'jes en GM's: Voedingen waar der en her is op beknibbeld, maar nog gewoon hun werk kunnen doen zonder problemen.
MS-tech en aanverwanten is geen budget: veel goedkoper is het niet, en het is gewoon troep. Dus, ik noem het troep, of rommel, rotzooi, shit, meuk, plofvoedingen etc.
Enfin, wat anderen zeggen klopt zeker: leuk dat je 2 jaar garantie op dat onding hebt, maar daar heb je weinig aan als hij je videokaart molt, want die videokaart krijg je er echt niet door terug. Veel PC-zaken hebben gewoon geen/weinig verstand van voedingen, of het kan ze niks schelen, ik kan je aanraden om gewoon wat goede voedingen uit te zoeken, en die voor te stellen aan die winkel. Iets als een VPF, GM, M12 of S12 in 450-550w zijn prima dingen, voor een prima prijs. Misschien een twintigje duurder dan die MS-tech, maar veel beter, en grote kans dat je geld bespaart op de lange termijn.
People as things, that’s where it starts.