Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
dahakon schreef op maandag 07 maart 2016 @ 06:00:
[...]

Maar wat nu, als ik op mijn huis/tuin/keuken PC het gratis LibreOffice pakket installeer? Dan is het opeens een officecomputer met kantoorsoftwarepakket. Niet onbetaalbaar en evenmin overbodig voor die ene keer dat iemand een sollicitatiebrief wil schrijven om maar wat te noemen.

Zo je ziet, het verschil tussen een huis/tuin/keuken PC en een kantoor PC is nihil.

Nu wil het neefje dat regelmatig komt logeren graag wat spelletjes spelen, spelletjes als Beyond Earth of Cities:Skylines (moderne spellen), om maar wat te noemen. Een niet geheel onmogelijk scenario om maar zo te zeggen.

Zo je ziet, het verschil tussen een kantoor PC en een game PC is nihil.

Maar, welke voeding heb ik dan nodig? Of moet ik 3 voedingen kopen en ze omwisselen na gelang wat ik van plan ben te gaan doen die dag?
Je kan ook WordPad, Linux en Minesweeper gebruiken, dat is toch ook nog office & gaming? Neen. Je minimaliseert overduidelijk het voorbeeld, waardoor je dus de zwaardere software vereisten van het MS Office pakket en andere hedendaagse spellen weghaalt.

Gewoon een gaming voeding die de vermelde spellen aan kan want die kan ook gewoon dienen voor de rest.
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 07:24:
[...] want je blijft toch steeds weer nieuwe dingen verzinnen die nergens op slaan. Het is heus niet het einde van de wereld om een keer toe te geven dat je fout zit. [...]
Zoals wat? Welke fouten? Dat jij de belgische lokale markt hier niet begrijpt wil niet zeggen dat ik fout ben.

[ Voor 8% gewijzigd door TaraWij op 07-03-2016 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Het is inderdaad veelzeggend dat iemand het feit dat een voeding niet eens stabiel 80% van zijn opgegeven vermogen kan leveren 'normaal' vindt. Wat niet mee helpt, is dat in de gelinkte review geen meting is gedaan tussen 50% en 80%. Voor wat het waard is klapt de voeding er al uit bij een belasting van 51-52%.

Bovendien wordt de gemeten temperatuur totaal genegeerd. Die was 86,7 graden na de afgebroken test. Dat doet de levensduur van zo'n voeding absoluut geen goed. De ripple meting, voor deze afgebroken werd, was al buiten spec aan het lopen en de 3.3V was al op weg buiten de ATX spec te vallen voor de voeding uitviel.

Om dan ook nog even op de laatste reactie te reageren. Een spel heeft geen voeding nodig. Een spel heeft een GPU, CPU, RAM en een HDD/SSD nodig. Die hardware heeft een voeding nodig die volstaat voor de hoeveelheid vermogen die die hardware kan verbruiken in zijn totaal. Als MS-Tech beweert dat 1 12V rail 324Watt kan leveren, dan moet hij dat ook kunnen leveren. Dat is nu precies waar het probleem ligt, een MS-Tech voeding kan dat niet.

Voor 47 Euro koop je een 850W MS-Tech voeding. Voor 13 Euro meer koop je een 360W Seasonic G-360 die meer vermogen kan leveren op de 12V rail, die vele jaren langer goed zijn werk blijft doen en, bovenal, die niet op een willekeurig moment de HDD met alle familie en vakantie foto's van de afgelopen 20 jaar spontaan frituurt.

"Neefje wil Beyond Earth spelen. 'sorry neefje, dat gaat niet, ik heb een MS-Tech voeding, je kunt wel minesweeper en patience spelen, maar niet te lang.'"

'Ah, de gemeente heeft een document toegestuurd. Oeh, het is in odf formaat, dat kunnen we niet openen want daar heb je een echt office software pakket voor nodig, maar we hebben een MS-Tech voeding'.

Kolder, dat is het...

[ Voor 12% gewijzigd door dahakon op 07-03-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, laat hem maar. Volgens mij zit hij gewoon te trollen, zo niet dan is het wel heel erg raar. Bijna iedere quote die die maakt trekt hij uit de context en negeert vervolgens waar het nu om draait en heeft niet voldoende kennis om er inhoudelijk op in te gaan. Om vervolgens weer verder te gaan met een nieuw verzinsel met inhoud dat nergens terug te vinden is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2016 09:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
swets schreef op zondag 06 maart 2016 @ 16:34:

vind het wel raar dat alternate dit als upgrade set verkoopt, terwijl het moederbord deze processor eigenlijk niet goed aan kan....

Ik heb mezelf er toen eigenlijk ook niet echt in verdiept... dit was toen 1 van de duurste upgrade set..., dus dacht dat zal wel goed zijn...... :P
Je bent niet de enige die dat niet heeft gedaan, Alternate ook niet. ;)
swets schreef op zondag 06 maart 2016 @ 16:39:
[...]

:) heb net gekeken , en inderdaad het is een MS tech 850... ik weet niet of het helemaal de zelfde is... maar lijkt er wel erg op.... ( ik had er ook om kunnen liegen... ;) )

dus die is maar 250watt?
Meestal wel iets meer, maar hoeveel precies dat is onbekend, dat moet eerst getest worden. Het is in ieder geval veel minder dan dat MS-TECH beweert, meestal kunnen ze nog niet eens 50% van het geleverde vermogen stabiel leveren.
ik heb nu deze :
https://www.alternate.nl/...duct/1096012?tk=7&lk=9531

(als die ook 600 watt minde is als wat er op staat zit ik nog goed... :-) )
Die voeding kan gewoon 1000 watt leveren, wat extreem overdreven is voor jouw, 1000W is bedoelt voor PC's met drie of vier high-end videokaarten. Maar dan nog de is de be quiet! Power Zone geen goede keuze, de voeding is nogal duur voor wat je krijgt namelijk.

Je had er sowieso beter aan gedaan om een goede voeding van zo'n 450W te halen en voor het geld wat overblijft had je een beter moederbord kunnen halen. Of had je de CPU en het moederbord kunnen verkopen en een snellere CPU kunnen halen met bijbehorend moederbord.
er hangen trouwens ook 4 harden schijven aan, en een paar ventilatoren ,blu-ray brander enz aan...
Dat neemt allemaal niet zoveel, minder dan 50W.
moet ook zeggen dat ik het altijd moeilijk kiezen vind... componenten dus.. want net als je kijkt naar die voedingen ... tussen de duurste en de goedkoopste zit echt een super groot prijs verschil.... en ik dacht ... 850 watt is 850 watt... moet wel zeggen dat ik dat vroeger allemaal veel meer volgde....
850W is idd 850W, maar dan moet de fabrikant de 850W niet uit de grootte duim hebben gezogen. Maar er zijn nog tientallen andere dingen waar je rekening mee moet houden bij het aanschaffen van een voeding. ;)
TaraWij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 17:01:
[...]

Stop met wattage-gegok voedingen af te kraken! :F

850W is het totaal en dus niet op elke rail apart!

Consulteer de specificaties. Voor de 12V rails zie je daar 27A, dat komt U*I neer op 324W op de 12V rails.
Alles wat MS-TECH op het label zet is totale onzin, welke nergens op gebaseerd is. MS-TECH zoekt een hele goedkope OEM op, neemt daarbij het goedkoopste model voeding, laat er vervolgens een label op plakken waarbij het vermogen twee tot drie maal zo hoog is dan dat de voeding werkelijk kan leveren en verkoopt die voeding dan tegen een driedubbele prijs of iets dergelijks. Elke voeding welke MS-TECH verkoopt is dan ook extreem overpriced, ze hebben gewoon geen fatsoenlijk geprijsd spul.
Je kan best voor jouw systeem controleren of er voor elke rail voldoende stroom is. Met een niet gaming voeding in een gaming systeem steken kan het wel eens zijn dat je op de 12V rails niet voeldende hebt...
Er bestaat niet zoiets als een gaming voeding.
Als je dan gaat kijken naar de GTX 760 specificaties zie je dat die 500W nodig heeft; dus 176W te weinig!
Een GTX 760 heeft geen 500W voeding nodig dat is onzin. Daarnaast kan Gigabyte ook nooit advies geven over welke voeding nodig zou zijn, als ze de rest van de componenten niet weten. Zet namelijk nogal een verschil in een simpele Intel dualcore welke minder dan 50W verbruikt of een dual socket moederbord met twee energiehongere octocore CPU's van 150W per stuk.

Wat betreft de beweringen die TomWij verder doet, die raken kant nog wal. Een gaming voeding bestaat, wat je wel hebt is rommel (MS-TECH) en gewoon fatsoenlijk of beter spul. Bij het kopen van rommel wordt je eigenlijk altijd opgelicht, dat is namelijk echt veel te duur voor wat je krijgt.

Neem bijvoorbeeld de pricewatch: MS-Tech MS-N950-VAL Rev. B, volgens MS-TECH gaat het hier om een 950W voeding voor minimaal zo'n 60 euro, dat lijkt voor de niet geïnformeerde persoon misschien een goede deal, maar dat is het absoluut niet.

http://www.computerbase.d...wer-golden-green-hx-test/ is bijvoorbeeld een Duitse review welke de MS-TECH mee neemt in zijn test en hem tegenover een Super Flower Golden Green HX 350W voeding zet.

Als eerste kijk je dan naar het aantal aansluitingen, dat is met één 6 en één 6+2 pins PEG connector extreem karig, daarmee kun je dus maar één mainstream/high-end videokaart aansluiten, dat lukt dus ook met de Super Flower van 350W met twee 6+2 pins PEG connectors. De Super Flower kan prima een Core i5 Skylake aan met bijvoorbeeld een GTX 960, 970, 980 of R9 380 of R9 380X zonder overklokken.

Op pagina drie van die review wordt gekeken naar de interne kwaliteit en wat direct opvalt is dat de voeding nooit 950W gaat leveren, daar is alles in de voeding gewoon totaal niet opgebouwd, alle componenten zijn veel te licht. Andere dingen wat opvalt is dat het design double forward met group regulation is, voor een 950W voeding is dat gewoon belachelijk, een 950W voeding moet individuele spanningsregulatie hebben anders gaat die nooit de spanningen binnen de juiste waardes houden. Voor de rest is de kwaliteit en daarmee de verwachte levensduur erg laag. Condensators van AsiaX en een sleeve bearing fan van Xiong Fu is gewoon simpelweg geen goed spul. Enige "redelijke" is dat er nog een redelijk fatsoenlijk EMI filter aanwezig is. Iets wat je bij de meeste andere goedkopere MS-TECH voedingen mag missen. Een EMI (electromagnetic interference) filter zorgt er voor dat storing van buitenaf weg wordt gefilterd en ook dat storingen die ontstaan in de voedingen niet terug op het net worden geplaatst, ook spanningspieken wordt er door weggefilterd.

Op dezelfde pagina iets naar onder worden de beveiligingen van de voeding getest, zoals verwacht werken deze niet. De 3,3V kan 38A leveren maar doet dit terwijl die naar 2,24V zakt met 110mV ripple wat gewoon funest zal zijn voor iets wat hierop wordt aangesloten, de 5V doet het ook niks beter met 4,19V en 120mV ripple bij 44A. De 12V kon niet getest worden doordat de voeding na het testen van de 5V begon te roken en dus defect is.

Op de pagina erna wordt de voeding getest op normale werking, deze test is overigens gedaan voordat de beveiligingen getest werden en de voeding nog "fatsoenlijk" werkte. Als eerste werd er gekeken naar het rendement van de voeding, bij 25W is dat 67,8%, bij 75W 83,9%, 150W 86,6%, 250W 86,5% 450W 84% en bij 650W zakt die hard naar onder met 80,8%, verder dan 650W wordt hier dus niet gekomen.

Op de pagina die daar weer opvolgt wordt gekeken naar de spanningsstabiliteit en ripple onderdrukking, zoals je in de grafiek onderaan op die pagina kan zien heeft de voeding grootte moeite met 650W. Tot 250W werkt de voeding redelijk, maar bij 450W zie je dat de voeding grootte moeite krijgt de spanningen en ripple goed onder controle te behouden en bij 650W zie je dat het net tegen de maximale afwijking zit of zelfs er overheen gaat bij de 5V. 650W voeding kan de voeding dus niet vertrouwd leveren en bij 450W heeft de voeding al wat meer moeite de spanningen goed te houden. Dus hoeveel kan deze voeding nu veilig leveren? Dat zal zo rond de 500W zijn denk ik, maar niet voor lange tijd daar is de kwaliteit gewoon niet goed genoeg voor, binnen 5 jaar wil je deze voeding sowieso niet meer gebruiken door de lage kwaliteit zullen de prestaties waarschijnlijk nog veel beroerde uitvallen door bijvoorbeeld condensators die niet meer goed zijn. Beter nog is natuurlijk de voeding direct vervangen want het is natuurlijk geen goede voeding.

Kijken we dan even in de pricewatch wat we voor diezelfde 60 euro kunnen halen wat de MS-TECH kost dan zien we toch wel heel wat beter spul.

Neem nu de pricewatch: Cooler Master GM G450M en pricewatch: Antec VPF Series 450W (beide ook in 550W voeding voor iets meer als 60 euro) dan hebben je twee prima voedingen welke gewoon hun beloofde vermogen stabiel kunnen leveren, veel betere prestaties leveren o.a. door individuele spanningsregulatie (waarmee ze ook de C6 en C7 power states van de nieuwste Intel CPU's ondersteunen), hoger rendement hebben en daarmee minder aan energie verbruiken, maar ook is de kwaliteit gewoon een stuk beter van beide waardoor ze ook nog langer mee gaan. En ook de andere onderdelen gaan gewoon langer mee als de voeding goed presteert.

Zoals je kunt zien is de MS-TECH voeding dus helemaal niet zo goed en dit is dan de beste MS-TECH voeding uit de serie, moet je nagaan hoe slecht de anderen zullen zijn. Zoals elke andere MS-TECH voeding is ook deze voeding erg duur voor wat je krijgt. Mensen MS-TECH voedingen verkopen of adviseren is dan ook gewoon eerder een vorm van oplichting dan goed advies.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
dahakon schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:40:
Het is inderdaad veelzeggend dat iemand het feit dat een voeding niet eens stabiel 80% van zijn opgegeven vermogen kan leveren 'normaal' vindt.
Wie heeft waar precies gezegd dat dit 'normaal' is? Vreemde conclusie.
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:46:
Jongens, laat hem maar. Volgens mij zit hij gewoon te trollen, zo niet dan is het wel heel erg raar. Bijna iedere quote die die maakt trekt hij uit de context en negeert vervolgens waar het nu om draait en heeft niet voldoende kennis om er inhoudelijk op in te gaan. Om vervolgens weer verder te gaan met een nieuw verzinsel met inhoud dat nergens terug te vinden is.
Excuseer, de context in mijn eerste reactie op dit topic gaat over hoe de wattages op de 12V rails verschillen bij de verschillende soorten voeding. Kijk naar hoe jouw eigen reacties niet aan deze context voldoen, ze zijn er ver van en daarom worden ze grotendeels wegens irrelevantie genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
-The_Mask- schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:07:
Alles wat MS-TECH op het label zet is totale onzin, welke nergens op gebaseerd is. MS-TECH zoekt een hele goedkope OEM op, neemt daarbij het goedkoopste model voeding, laat er vervolgens een label op plakken waarbij het vermogen twee tot drie maal zo hoog is dan dat de voeding werkelijk kan leveren en verkoopt die voeding dan tegen een driedubbele prijs of iets dergelijks. Elke voeding welke MS-TECH verkoopt is dan ook extreem overpriced, ze hebben gewoon geen fatsoenlijk geprijsd spul.
Hoe kan jij nou weten wat er is de MS-Tech fabriek gebeurd? Is hier bewijs voor?
Er bestaat niet zoiets als een gaming voeding.
Uiteraard niet als aparte categorie, die terminologie is reeds meermaals duidelijk gemaakt in dit topic.
Een GTX 760 heeft geen 500W voeding nodig dat is onzin.
Dat is het minimale vermogen dat het systeem nodig heeft en niet de grafische kaart zelf, het is inderdaad maar een schatting voor de meest gebruikelijke cofiguratie, akkoord.
Bij het kopen van rommel wordt je eigenlijk altijd opgelicht, dat is namelijk echt veel te duur voor wat je krijgt.
Hier zijn ze goedkoop en steken ze enkel in het meest goedkope systeem die niet veel vragen, niet dus.

De rest van jouw post neem ik wegens de hoeveelheid leesvoer straks rustig door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als je nu eerst de post had gelezen had je niet weer de onzin hoeven te plaatsen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
TaraWij schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:07:
Wie heeft waar precies gezegd dat dit 'normaal' is? Vreemde conclusie.
De manier hoe je eerst begint over efficientie (wat er niets mee te maken heeft) en vervolgens dat een simpele PC toch nooit in de buurt komt van die 80% belasting. Dat is bagataliseren van het probleem en doen alsof er niets aan de hand is. Ofwel, het lijkt er op dat je het normaal vindt.
TaraWij schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:27:
Hoe kan jij nou weten wat er is de MS-Tech fabriek gebeurd? Is hier bewijs voor?
Reviews die aantonen dat een MS-Tech voeding niet de waarden haalt die op de sticker staan is redelijk sluitend bewijs.
Dat is het minimale vermogen dat het systeem nodig heeft en niet de grafische kaart zelf, het is inderdaad maar een schatting voor de meest gebruikelijke cofiguratie, akkoord.
Een GTX760 heeft een TDP van 170Watt. Dat houdt in dat die kaart normaalgesproken (dus powervirus uitgesloten) niet meer dan zoveel vermogen nodig heeft. Gecombineerd met de CPU van TS, wat geheugen en een HDD, heb je net aan 300Watt nodig op de 12V lijn. De Seasonic G-360 die ik noemde, zou dat systeem ( zij het enigsinds krap aan) nog kunnen voeden. De 850W MS-Tech kon dit blijkbaar voor een jaartje, eer de onderdelen dusdanig veel geleden hebben, dat het systeem onstabiel werd. Een jaartje slechts 50% belasting van die voeding is dus al te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TaraWij schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:07:
Excuseer, de context in mijn eerste reactie op dit topic gaat over hoe de wattages op de 12V rails verschillen bij de verschillende soorten voeding. Kijk naar hoe jouw eigen reacties niet aan deze context voldoen, ze zijn er ver van en daarom worden ze grotendeels wegens irrelevantie genegeerd.
Leuke reactie, maar als je goed leest, zie je dat ik het heb over de context van bijna alle quotes.
http://www.encyclo.nl/begrip/bijna

Verder is het volgens jou zo dat niets wat jij zegt fout kan zijn, en ook al weet je ergens dat je wel fout zit wil je er niet aan geloven. Als iemand iets anders zegt dan jij, heb je je nietszeggende antwoorden al weer klaarliggen en kan niemand gelijk hebben. Het is en blijft een feit dat je onzin vertelt, hoe je er zelf ook over denk of wat je er ook van zegt. Dus blijf maar lekker reageren, het is toch onzin en dat is voor zo'n beetje iedereen hier nu onderhand wel duidelijk.

Ook je onderschat je hoeveel The Mask van voedingen weet. Je zegt dat je de rest straks doorneemt, misschien een idee om daarna pas te reageren? Verder is een 500 watt voeding al gewoon voldoende voor een systeem met een i7 met zelfs 2 GTX 760's.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
TaraWij schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:31:
[...]

Zoals wat? Welke fouten? Dat jij de belgische lokale markt hier niet begrijpt wil niet zeggen dat ik fout ben.
Gelukkig lopen er hier nog tweakers rond die begrip hebben van de "belgische lokale markt", waaronder ondergetekende :) En die ondergetekende is het voor de volle 100% eens met zijn Nederlandse medetweakers. MS-Tech is rommel en hoor je niet te gebruiken, in geen enkel systeem (of het nu Windows Calculator draait of niet). Dat je dat zelf niet beter weet kan ik nog geloven, maar dat je daar als verkoper willens en wetens aan meedoet is bijna crimineel.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
dahakon schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:40:
[...] wat er niets mee te maken heeft [...] Ofwel, het lijkt er op dat je het normaal vindt.
Maar "lijken" is niet "zijn", dus heeft er niets mee te maken, efficientie is buiten het context van dit topic.
Reviews die aantonen dat een MS-Tech voeding niet de waarden haalt die op de sticker staan is redelijk sluitend bewijs.
Dat spreek ik toch ook niet tegen, ik verwijs namelijk zelf later in dit topic naar een vergelijkbaar review.
Een jaartje slechts 50% belasting van die voeding is dus al te veel.
Klopt, dus zoals ik meermaal zei geen voeding om met te gaan gamen.
Petervanakelyen schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:03:
[...] MS-Tech is rommel en hoor je niet te gebruiken [...]
Dat iets rommel is voor sommigen is hun mening, zo zijn er ook die er jaren geen problemen mee hebben.
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:13:
[...]
Leuke reactie, maar als je goed leest, zie je dat ik het heb over de context van bijna alle quotes.
Inderdaad, omdat er al vroeg van het context van het topic door de starter is afgeweken. Dit topic is daar reeds beantwoord, al de rest is irrelevante bijzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TaraWij schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:38:
Inderdaad, omdat er al vroeg van het context van het topic door de starter is afgeweken. Dit topic is daar reeds beantwoord, al de rest is irrelevante bijzaak.
Irrelevante bijzaak zou ik het niet noemen, jouw antwoord was eerst als 'Beste antwoord' gekozen, terwijl het niet klopte. Het beste antwoord is bedoeld, zodat mensen die eenzelfde probleem hebben later dat antwoord makkelijk terug kunnen zien. Daar ging het hem dus om, maar goed als jij steeds blijft volhouden dat je gelijk hebt i.p.v. te leren van de reacties van andere Tweakers moet je zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
[...]

Dat iets rommel is voor sommigen is hun mening, zo zijn er ook die er jaren geen problemen mee hebben.
Volgens mij heb je het betoog van -The_Mask- niet goed gelezen. Iets dat de opgegeven specificaties niet haalt, daarbij de rest van je componenten molt om daarna in rook op te gaan, is rommel. Dat sommige er jaren geen problemen mee hebben gehad, bewijst niet het tegendeel.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:46:
maar goed als jij steeds blijft volhouden dat je gelijk hebt
Neen, gaat hoogstens om mening onderbouwen en refereren naar de ervaring in lokale belgische markt.
TaraWij schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:27:
De rest van jouw post neem ik wegens de hoeveelheid leesvoer straks rustig door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TaraWij schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:01:
[...]

Neen, gaat hoogstens om mening onderbouwen en refereren naar de ervaring in lokale belgische markt.
Punt is dat het niet om een mening gaat maar om feiten. Verder heb je eerder gezegd dat je alleen op de relevante dingen reageerd, dat is dus ook precies het tegenovergestelde, je pikt steeds 1 a 2 zinnetjes uit de uitgebreide reacties en reageert alleen daarop. De rest (het relevante) negeer je compleet.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2016 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

België heeft speciale stroom waardoor MS-tech voedingen gewoon prima zijn :Y

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Maar "lijken" is niet "zijn", dus heeft er niets mee te maken, efficientie is buiten het context van dit topic.
Je had gelijk kunnen zeggen dat het niet goed is dat de voeding geen 100% vollast test kan doorstaan, zelfs geen 80%. Je had kunnen zeggen dat, ook al gebruiken veel computers niet het volle vermogen van de voeding, het misschien niet verstandig is een voeding te gebruiken die niet volledig belast kan worden volgens de specificaties die de voeding heeft. Dat deed je niet, sterker, je kwam met tegenargumenten die de plank behoorlijk mis sloegen. Dat geeft je de schijn tegen.
Klopt, dus zoals ik meermaal zei geen voeding om met te gaan gamen.
Het enige wat we weten is dat de voeding binnen een jaar niet meer bruikbaar was in een systeem dat op zijn best de voeding voor de helft heeft kunnen belasten. Voor hetzelfde geld is die voeding nooit voor meer dan 25% belast en begeeft hij het net zo goed.

Feit is dat de voeding het een jaar heeft weten vol te houden. Daarmee is hij niet alleen niet goed voor een game-systeem, hij is niet goed voor welk systeem dan ook. Mensen hier hebben al aangegeven dat er meer dan genoeg fatsoenlijke voedingen te vinden zijn voor eenzelfde kostprijs, die niet stuk gaan op het moment dat je ze een beetje belast.
Een product welke niet kan leveren wat het belooft, is per definitie rommel. MS-Tech voedingen kunnen niet leveren wat ze beloven, dus zijn ze rommel. Dat is geen mening, dat is objectief bewijsbaar met tests.

De vraag kan ook zijn, zijn er mensen die er werkelijk vele jaren geen problemen mee hebben, of zijn er veel mensen die na een jaar in de ellende komen en uiteindelijk online een andere voeding kopen, of een kennis met verstand iets laat regelen, waar de winkel waarin jij werkt nooit iets van mee zult krijgen?
Daar ben ik het niet geheel mee eens. De vraag van TS was of zijn voeding de schuldige was van zijn onstabiele systeem. Het antwoord is gegeven inderdaad, zijnde een volmondig JA. Het waarom zijn voeding schuldig is, is een discussie die daarna op gang gekomen is, mede omdat je simpelweg niet wil erkennen dat MS-Tech voedingen zijn wat ze zijn, overgewaardeerde, onveilige brandgevaren die een systeem om zeep kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WTF... deze discussie loopt ondertussen ook als process op een server met MS-Tech voeding...

TomWij, twee mogelijkheden:
1) de rest van de Tweakende wereld heeft een enorm blok beton voor z'n hoofd en tig mensen zijn onafhankelijk van elkaar tot dezelfde foute conclusies gekomen.
of
2) misschien ligt het probleem niet bij de rest van de community... (en werkt electriciteit in Belgie hetzelfde als in de rest van de wereld)

Hoe dan ook, dit topic gaat nergens heen en gaat al lang niet meer over de originele vraag, of over iets wat discussie waard is. Dicht.

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 07-03-2016 17:30 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.