Computer start bij games opnieuw op.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit helemaal vast. Sinds twee maanden startte mijn computer gewoon random vanzelf op tijdens het gamen. Het ging van kwaad tot erger. Hierop heb ik opnieuw Windows geinstalleerd. Helaas bleef het probleem bestaan, aangezien ik toch een andere computer wilde besloot ik dan maar een geheel nieuw systeem aan te schaffen.

Ik had een nieuwe computer gekocht, het enige wat ik had overgenomen was mijn videokaart Gtx295, 1tb geheugen en mijn voeding.

Ook hiermee kreeg ik hetzelfde probleem.
Hierop heb ik de volgende dingen gedaan:

1. geheugen af en aangesloten
2. Nieuwe voeding gekocht (950 w)
3. Ram geheugen getest
4. Computer laten doormeten
5. Videokaart laten testen
6. Getest op malware
7. Watergekoelde cpu koeler gekocht
8. Alle hardware losgekoppeld en opnieuw aangesloten
9. Harde schijven getest op fouten.
10. Extra externe koeler gekocht
11. Airflow geoptimaliseerd
12. Alle software verwijderd en opnieuw geinstalleerd
13. Windows helemaal geupdate, en ook deels weer gedownrade, om daarna weer te updaten
14. Alle Hardware geupdate met nieuwste software.

En nog steeds blijft het probleem bestaan, ik start een spel op en na drie minuten start de computer zichzelf weer op. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn ?

Wie o wie kent het probleem ?
mijn bluescreen viewer geeft het volgende aan, maar daar word ik ook niks wijzer van:
Crash Adress: ntoskrnl.exe+4adb3c 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:44
Heb je al met een andere videokaart geprobeerd?
Lijkt me daar in fout te gaan. Misschien andere driver proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Lijkt mij ook een GPU probleem. Aangezien dat het enige onderdeel is wat je nog niet hebt vervangen lijkt mij dat ook logisch.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
CPU socket op moederbord niet helemaal top ?
CPU koeler zachtjes aandrukken en vasthouden en je game aanzetten, kijken of hij dan ook crashed....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens allereerst super bedankt voor de snelle reacties.
De GPU heb ik ook al laten testen, ik heb hem naar een computershop (á 35 euries) gebracht en die heeft hem 4 dagen intensief getest en bij hem werkte alles gewoon super.

En @ jordeeh, je hebt het over een andere driver maar hoe bedoel je dat precies ? want mijn NVIDIA driver heb ik helemaal up to date geinstalleerd.

@ mercapto; ik heb dit geprobeerd, ook nu blijft het probleem bestaan :O

ik hoor het graaag :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warboy
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-03 09:37
Het is misschien domme vraag maar hoe heb je de pc voorzien van stroom? Via een stekker doos? Of direct op de wallsocket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Warboy schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:27:
Het is misschien domme vraag maar hoe heb je de pc voorzien van stroom? Via een stekker doos? Of direct op de wallsocket?
Dat zou er niet mee te maken moeten hebben, ik heb het onderstaande setje + een surround setje + een tv op 1 stekkerdoos zitten in 1 wand stekker en het draait gewoon goed.

Het lijkt mij zeer aannemelijk dat het de videokaart is. Heb je een andere videokaart die je in je systeem kan doen om het te testen of een ander systeem om je huidige videokaart in te doen?

Life is too short to drink bad whisky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:47
En toch zou ik met een andere videokaart testen.

Dat is de overeenkomst in alle situaties. Ondanks de "test" van de computerboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@warboy ik heb ook dit geprobeerd. helaas blijft het probleem gewoon bestaan.
Ik heb geen andere videokaart die ik kan gebruiken om te testen.
@ KnoxNl en Visiaantje, weten jullie misschien hoe ik op een andere manier mijn videokaart kan testen oid. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Van welk merk is die 950W voeding ? Je kan beter een 500W Seasonic kopen dan een 800W MS-Tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Laatst online: 21:47
Je moet andersom denken. Test je systeem door een andere videokaart te gebruiken.

Daar zijn legio oplossingen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 12:52

Fresh

nee is nee

Na wat google speurtochten heb ik begrepen dat het kan liggen aan je BIOS. Die kan outdated zijn, probeer die eens te updaten naar de nieuwste versie. En heb je toevallig ook een SSD in je pc zitten. Update die firmware ook eens, want die kunnen ook soms problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Pilatus In eerste instantie had ik een 750w voeding, die werkte altijd uitstekend, na de eerste paar keer opnieuw opstarten besloot ik voor een nieuwe voeding te kiezen. Daarop heb ik een netzeil 950w voeding gekocht. De beste die ze op dat moment te koop hadden.

@KnoxNL ik weet dat makkelijker is, maar ik heb geen andere videokaart dus tja daar houd het helaas bij mij op :'(

@ Haswell Ik heb geen SSD in mijn PC zitten, een bios update, heb ik écht totaal geen idee van hoe dat moet. Ik zal even Google raadplegen (i'll be right back)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan Furmark draaien, als hij dan gaat crashen weet je dat het aan je GPU ligt. Of MSI Kombustor, dat werkt hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Bios update: ga naar de site van de fabrikant, zoek je model moederbord op (goed kijken naar revisies), kijk eventjes of er een tool is voor bios updates en download de nieuwste versie van zowel het BIOS als die tool.

Vervolgens laad je het te updaten BIOS in die tool en meestal word je vanuit daar al wel verder geleid. Het verschilt een beetje per fabrikant.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 12:52

Fresh

nee is nee

@MarkGubbels wat voor een moederbord heb je? Dan kunnen we je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 21:48

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:12:
@ Pilatus In eerste instantie had ik een 750w voeding, die werkte altijd uitstekend, na de eerste paar keer opnieuw opstarten besloot ik voor een nieuwe voeding te kiezen. Daarop heb ik een netzeil 950w voeding gekocht. De beste die ze op dat moment te koop hadden.
Dit zegt niet veel, welk merk? Want Netzeil betekend voeding in het Duits. Hoeveel heb je er voor betaald? Je mag uitgaan van €10 - 15 per 100W bij degelijke voedingen.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 24-01-2014 20:26 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@dbhuis:
ik heb Gpmark gedownload en laten draaien, hij viel niet uit, maar hij bereikte wel de top van 105 graden. Wanneer ik op de site kijk van Nvidia staat er bij maximale temperatuur van videokaart 105 graden.
Ik heb hem echt een tijdje laten draaien maar hij kwam er ook niet boven.

@D4NG3R:
ohw dat wist ik niet hahaha :P ik heb er 95 euries voor betaald. hij is inderdaad van Ms- tech.
de code van de voeding is MS-n950-VAL. volgensmij ben ik ook opgelicht want op tweakerspricewach staat ie voor de helft minder :P pricewatch: MS-Tech MS-N950-Val

@Haswell en Vayra:
Ik heb een -Mobo: Asrock 960GM/U3S3 ATi ik ben nu als het goed is http://www.asrock.nl/mb/A...sp?cat=Download&os=Win764
(De bovenste) aan het installeren en ik ga het zo maar installeren dan. Is kijken wat er gaat gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zo'n MS-Tech voeding is de grootste rotzooi die er is. 950W is ook onzin bij die dingen. Never nooit dat ie 950W gaat leveren. Zelfs als de PC maar 300W nodig heeft zijn die dingen zo onstabiel als maar kan.

Tijdje terug een PC gerepareerd met 550W MS-Tech voeding. De PC viel uit na een upgrade van 90W CPU naar 120W CPU. Bij het belasten van de CPU viel de PC gewoon uit. De complete PC trekt op dat moment nog geen 200W en toch viel ie uit door die voeding. Heb er toen een 500W Corsair ingezet waarmee het opgelost was.

De voeding hoeft niet perse het probleem te zijn maar gooi dat ding weg en koop iets fatsoenlijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk hier wat frustratie in je post @PilatuS :P
Ik ken die voeding van 550watt Ms-tech ook, die heb ik ook gehad, helaas starte mijn videokaart daar niet eens mee op :P ik hield gewoon zwart beeld.

Maar ik gooi die 95euries niet zomaar weg, :P al heb ik er al wel bar spijt van dat ik hem heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:08:

Maar ik gooi die 95euries niet zomaar weg, :P
Dan houd je hem met de kans dat je enkele 100'en euros weggooit als die voeding de rest frituurt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net 2 maanden geleden een computer weggegooid omdat ik dacht dat ik die computer kapot was :P (startte ook steeds opnieuw op). Ik ben dus wat voorzichtig geworden met het direct weggooien.

@Haswell en Vayra: Ik heb mijn bios geupdate ik ga hem nu rebooten en kijken wat er gebeurd.

Bios is geupdate en je raad het vast al... De fout blijft nogsteeds bestaan.
Het lijkt me echt super sterk dat het aan mijn voeding ligt omdat mijn computer ook eerst uitviel met de oude voeding, die het altijd perfect heeft gedaan.

Ik ben bang dat ik de hoop écht moet opgeven ;w

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik blijf er bij dat het je voeding is. MS-Tech is pure rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het lijkt me echt super sterk dat het aan mijn voeding ligt omdat mijn computer ook eerst uitviel met de oude voeding
Als je van een slechte voeding naar een net zo slechte voeding gaat kan het daar natuurlijk prima aan liggen.
die het altijd perfect heeft gedaan.
Dat is met alles wat vandaag kapot gaat, dat werkte gisteren nog perfect.

Edit: Hoe warm wordt je videokaart eigenlijk ? Als daar een zooi stof in zit en deze word 100 graden kan het ook daar door komen.

Edit2: 105 graden lees ik. Dat is lomp heet. 85 of zelfs 90 graden is nog wel ok. Daar boven is echt te heet. Maak de videokaart eens stofvrij.

[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 25-01-2014 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Pilatus en D4NG3R

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb toch maar contact gehad met de computerboer, die zal hem maandag ophalen en helemaal nakijken. Mijn videokaart heb ik al stofvrij gemaakt. Ik zal hem ook alle bovenstaande reacties meegeven. Ik ben benieuwd wat het uit eindelijke probleem is, aangezien hij mij zelf die voeding voorstelde (95eur) en mijn videokaart al eens had getest (35eur).

Toch super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Laatst online: 08-09 22:13
No offence, maar een computerboer die een dergelijke voeding aanraad...

Sowieso is het nog zonde van je geld ook. 95 euro voor (om eerlijk te zijn) een baggervoeding, terwijl je voor max 50/60 euro een top voeding had kunnen hebben die het makkelijk trekt.

Maar dat is eerder de computerzaak aan te rekenen, daar verwacht ik enige kennis van zaken. Dat een klant niet met zijn neus in de hardware specs zit kan ik begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 23:57
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:54:
ohw dat wist ik niet hahaha :P ik heb er 95 euries voor betaald. hij is inderdaad van Ms- tech.
de code van de voeding is MS-n950-VAL. volgensmij ben ik ook opgelicht want op tweakerspricewach staat ie voor de helft minder :P pricewatch: MS-Tech MS-N950-Val
Je geeft hier zelf aan dat de computerboer je eigenlijk heeft opgelicht, maar toch heb je weer contact met hem opgenomen? Dat vind ik een erg opmerkelijke keuze.

Zoals Pilatus eerder al opmerkte is 105 graden echt loeiheet. Het zou me dan ook niets verbazen als daar de oorzaak van je problemen zit. Wellicht testte de computerboer je videokaart in een beter geventileerde enclosure waardoor deze minder warm werd en wel gewoon netjes bleef werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:10:
@ Pilatus en D4NG3R

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb toch maar contact gehad met de computerboer, die zal hem maandag ophalen en helemaal nakijken. Mijn videokaart heb ik al stofvrij gemaakt. Ik zal hem ook alle bovenstaande reacties meegeven. Ik ben benieuwd wat het uit eindelijke probleem is, aangezien hij mij zelf die voeding voorstelde (95eur) en mijn videokaart al eens had getest (35eur).

Toch super bedankt!
Ik heb geen flauw idee wat voor computerboer jij dan hebt, want als hij je een MS-tech voeding aanraadde kan hij beter zijn winkel sluiten. Dat er een hoger wattage op de voeding staat betekent niet dat hij beter is. Dat een biefstuk 4 euro per 100 gram kost betekent niet dat jij die lekkerder vind dan een slavink van 1,50.

Als ik eerlijk ben zou ik terug gaan en die voeding terugbrengen. Dat soort zooi moet je absoluut niet kopen. Als hij hem je heeft aangeraden dan zou ik ook de 35 euro ''onderzoekskosten'' terugvorderen want hij veroorzaakte zelf het probleem (met de voeding...). (Als hij degene was die hem je heeft aangesmeerd)
Vieze streken vind ik dat.

@allbogs
Ik denk dat het probleem bij de voeding zit wat een veel te hoog voltage afgeeft waardoor zijn kaarten veel te warm worden.

Ik had een nieuwe computer gekocht, het enige wat ik had overgenomen was mijn videokaart Gtx295, 1tb geheugen en mijn voeding.
* Frozen ziet het probleem al...

[ Voor 11% gewijzigd door Frozen op 25-01-2014 23:38 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-08 10:36
oplichten houdt in dat hij het bewust deed...

edit: overigens heb ik al 2 mensen in de winkel gehad die zo;n apparaat hadden gekocht, want goedkoop, maar het is meuk. De 1e lichting was prima overigens, maar later was het meuk.

[ Voor 67% gewijzigd door Morress op 25-01-2014 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik zou deze lekker kopen: pricewatch: XFX Pro 550W
Volgens guru3d moet je dat makkelijk redden: http://www.guru3d.com/art...gtx_295_review_bfg,5.html

Ik bedoel voor die 55 euro...

[ Voor 6% gewijzigd door Frozen op 25-01-2014 23:44 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:16
Die "computerboer" zijn mstech troep lekker laten terug nemen en iets fatsoenlijks kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
zo'n GTX295 mag je niet onderschatten, die trekken een aardig aantal Watts uit het stopcontact
ook niet onbelangrijk, wat zijn de andere onderdelen van de pc?

het zou mij echter totaal niet verbazen dat zo'n MS tech op z'n bek gaat zodra een GTX295 voluit gaat
zo'n (oude) high-end GPU heeft echt wel een high-end PSU nodig

wat was trouwens het merk/type van de oude voeding?
het kan perfect dat een voeding het aankan als die nieuw is, maar na verloop van tijd geeft een voeding een wat lagere output (veroudering)

oplichting is een zwaar woord, maar een goedkoop merk als duur verkopen, komt (naar mijn mening) aardig in de buurt
het kan ook zijn dat hij het niet weet, maar dat is voor een speciaalzaak eigenlijk nog erger
de vraag is ook "hoe" de kaart onderzocht is, zolang je de kaart niet zwaar belast, draait die waarschijnlijk stabiel op een 300W voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduin
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-08-2023
Ik had laatste een soort gelijk probleem. Bleek dat mijn moederbord m'n processor automatisch ging overklokken. Ging vaak goed, maar bij zwaardere games vlogen de BSODs me om de oren. Misschien is het een goed idee om een CPU stress test te draaien en je BIOS settings te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@pduin, ik heb een cpu stresstest gedaan, maar ook daar gebeurde niks bij

@catfish die voeding was ook nog geen 3 maanden oud want ik dacht dat het lag aan mijn allereerste voeding (dit is namelijk al voeding 4 wat erin zit, omdat ik steeds dacht dat daar ook het probleem zat )

@allbogs, ja dat klopt we hebben hier twee computerboeren en de één smeerde mij een 550w voeding aan die zij dat hij mijn videokaart met gemak moest trekken. Maar mijn videokaart startte niet eens op, toen ik heb terug bracht wilde hij hem niet terugnemen omdat hij gebruikt was. Dus tja dan blijft er nog maar één over.

De computer is gisteren opgehaald en ik ben echt heel erg benieuwd waar het probleem ligt, zo gauw ik hem terug krijg laat ik het jullie even weten.
Pagina: 1