Het leven is te kort om geduld te hebben!
Als éérste is het (tegenwoordig) eigenlijk bést asociaal om zónder dB killer te gaan rijden en ten tweede.... Het is een DURE hobby als je er mee aan de kant gezet wordt.Ari Gold schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:44:
[video]
Zonder DB killer klinken ze allemaal lekker.
Ik heb een jaar of 6 geleden in "Die Heimat" een slordige €300,- contant af mogen tikken waarbij ze me nog gematst hadden omdat je feitelijk gewoon 100% bewust een milieudelict aan het plegen bent volgens de huidige wet en regelgevingen. Hier in Nederland gaat het ook steeds mee die kant op qua controles.....
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Omdat er een yoshimura op hoortChakotay schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:20:
[...]
Wat is er mis met MIvv? Doet het hier prima onder de RSV MIlle (carbon versie), en zo'n dikke twin geeft een stuk hardere klappen aan de uitlaat dan een 750cc vierpitter :)'
Onder mijn GSX-R zit overigens een Yoshimura, maar die kwam voor weinig gebruikt op zolder bij de soes-dealer vandaan
Vaak bu'j te bang!
Gsx zit net over de 90dB heen, 92 of 94, toch al best aanwezig zeg maar.PilatuS schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:59:
Gewoon een motor met te veel cc's kopen. Dan komt uit de standaard uitlaat al een hoop herrie. In mijn geval 100dB bij 5.000 toeren. Geen idee wat het bij 10.000 toeren is, maar vast ietsjes meer
Net even op m'n brommer gekeken: Mag volgens 't typeplaatje 95 dB(A) produceren bij 5750 Rpm's.... Da's ook nog behoorlijk veel voor een Euro-4 machientjeJoopieboy schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 19:09:
[...]
Gsx zit net over de 90dB heen, 92 of 94, toch al best aanwezig zeg maar.
wimmel_1 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:56:
[...]
Als éérste is het (tegenwoordig) eigenlijk bést asociaal om zónder dB killer te gaan rijden en ten tweede.... Het is een DURE hobby als je er mee aan de kant gezet wordt.
Ik heb een jaar of 6 geleden in "Die Heimat" een slordige €300,- contant af mogen tikken waarbij ze me nog gematst hadden omdat je feitelijk gewoon 100% bewust een milieudelict aan het plegen bent volgens de huidige wet en regelgevingen. Hier in Nederland gaat het ook steeds mee die kant op qua controles.....

I know, maar dat geluid.
Ah nu wordt de keuze nog moeilijker voor de MT-07 - ik kon al niet kiezen... Of ik wacht gewoon totdat ik mijn rijbewijs heb en dan kiesAri Gold schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:44:
[video]
Zonder DB killer klinken ze allemaal lekker.
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Ja, ligt ook een beetje aan de motor.wimmel_1 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:56:
[...]
Als éérste is het (tegenwoordig) eigenlijk bést asociaal om zónder dB killer te gaan rijden en ten tweede.... Het is een DURE hobby als je er mee aan de kant gezet wordt.
Een 1000+cc Harley maakt stukken meer kabaal zonder db-killers dan een 125 bijvoorbeeld. Moet zeggen dat ik met met db-killer erin het geluid van de meeste 500+cc motoren over het algemeen wel prima vind. Natuurlijk is zonder db-killer vaak nog net wat mooier, maar bij 500+cc motoren ook wel extreem hard.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Ik ga deze meenemen in mijn vergelijking, wel vind ik het model iets te touring i.p.v. sportief!cyntax schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:59:
[...]
Zoiets? Heb er zelf geen ervaring mee maar Held is mijn go-to merk als ik iets met een vast budget moet kopen, prijs-kwaliteit sowieso beter dan de wat bekendere merken.
Wat een vet ding! Een must have op een Duke imoLordKnox schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:02:
[...]
Ik heb de Rev'It Flare gekocht. Die heeft een binnenvoering die je eruit kunt halen. Heb hem nog niet goed kunnen testen maar ik vind hem wel fijn zitten.

Heb zelf een Hurric SP uitlaat onder mijn CBR maar zelfs met killer (heb de DB killer er nog nooit uitgehaald) vraag ik mij af of hij niet over de grens zit. Door middel van het kenteken heb ik eens opgezocht dat ik 96 DB mag hebben rond 6k RPM. De uitlaat heeft wel een E-keur maar dat zal ook niet veel zeggen...wimmel_1 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:56:
[...]
Zou het graag eens volgens de correcte manier laten meten (hoe de politie het doet met geijkte apparatuur, maar dan zonder boete zeg maar
De politie én correcte meetmethodes.... Jij kent 't verhaal vast ook wel van een Akra op een KTM welke in beslag genomen was én vernietigd werd. Die Akra moest volgens het vonnis van de rechter weer terug gegeven worden aan de eigenaar en het verbaal moest nietig verklaard worden.... Alleen die Akra wás niet meerR0y. schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 19:46:
[...]
Ik ga deze meenemen in mijn vergelijking, wel vind ik het model iets te touring i.p.v. sportief!
[...]
Wat een vet ding! Een must have op een Duke imoAl ben ik wel benieuwd of het nog aangenaam is als het wat warmer is.
[...]
Heb zelf een Hurric SP uitlaat onder mijn CBR maar zelfs met killer (heb de DB killer er nog nooit uitgehaald) vraag ik mij af of hij niet over de grens zit. Door middel van het kenteken heb ik eens opgezocht dat ik 96 DB mag hebben rond 6k RPM. De uitlaat heeft wel een E-keur maar dat zal ook niet veel zeggen...
Zou het graag eens volgens de correcte manier laten meten (hoe de politie het doet met geijkte apparatuur, maar dan zonder boete zeg maar).
Dát soort "meet methodes"??
Duke?R0y. schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 19:46:
[...]
Wat een vet ding! Een must have op een Duke imoAl ben ik wel benieuwd of het nog aangenaam is als het wat warmer is.
[...]
Wat een gedoe was dat zeg... Ook typisch dat 'ie gewoon vernietigd werd pfff..wimmel_1 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 19:53:
[...]
De politie én correcte meetmethodes.... Jij kent 't verhaal vast ook wel van een Akra op een KTM welke in beslag genomen was én vernietigd werd. Die Akra moest volgens het vonnis van de rechter weer terug gegeven worden aan de eigenaar en het verbaal moest nietig verklaard worden.... Alleen die Akra wás niet meer![]()

(Voor de mensen die niet weten waar het over gaat: MF)
[ Voor 3% gewijzigd door caesar1000 op 08-03-2017 20:01 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Je weet wel, zo'n ding wat bij jou in de schuur staat
Ken het verhaal, alleen niet het einde. Dus bij deze.wimmel_1 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 19:53:
[...]
De politie én correcte meetmethodes.... Jij kent 't verhaal vast ook wel van een Akra op een KTM welke in beslag genomen was én vernietigd werd. Die Akra moest volgens het vonnis van de rechter weer terug gegeven worden aan de eigenaar en het verbaal moest nietig verklaard worden.... Alleen die Akra wás niet meer![]()
Ik neem aan dat er toch wel wekelijks een aantal metingen worden gedaan (als het beter weer is), het gaat hier over 1 (grove) fout die is gemaakt maar dat betekent niet dat gelijk alle metingen die de politie doet niet betrouwbaar zijn.
probeer het echt niet goed te praten wat er is gebeurd, maar om op basis van 1 verhaal direct conclusies te gaan trekken vind ik persoonlijk iets te
Idee! Ik weet dat je je drugs kan laten testen (eens bij spuiten en slikken gezien o.i.d., zelf geen ervaring mee) wat alleen maar goed is als je dat wilt gebruiken imo! Waarom niet bij uitlaten?
Ah okay! Wist niet of je een KTM Duke bedoelde of iets heel anders.R0y. schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:09:
[...]
[...]
Voor de echte Schaaf fans onder ons: nu ook stickers!
Dat soort metingen moet je (IMHO) niet over willen laten aan mensen welke (óók weer IMHO) andere taken hebben welke vervolgens ook nog eens belangrijker zijn!!R0y. schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:09:
[...]
[...]
Ken het verhaal, alleen niet het einde. Dus bij deze.
Ik neem aan dat er toch wel wekelijks een aantal metingen worden gedaan (als het beter weer is), het gaat hier over 1 (grove) fout die is gemaakt maar dat betekent niet dat gelijk alle metingen die de politie doet niet betrouwbaar zijn.
probeer het echt niet goed te praten wat er is gebeurd, maar om op basis van 1 verhaal direct conclusies te gaan trekken vind ik persoonlijk iets te
Idee! Ik weet dat je je drugs kan laten testen (is bij spuiten en slikken gezien o.i.d., zelf geen ervaring mee) wat alleen maar goed is als je dat wilt gebruiken imo! Waarom niet bij uitlaten?
Dat soort metingen hebben we instanties als 't RDW en/of TNO voor?
En ja: Dat IS ZO
Einde van de dag, conference meeting liep uit, het begon alweer donker te worden. Weinig aan de hand op de weg, was relatief vlot thuis. Ik rol uit op de afrit net voordat ik scherp rechts ga de woonwijk in. Brandstoflampje aan.
Ja, ik woon in Den Haag, en moest op ons kantoor in Eindhoven zijn. 285km uit en thuis

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ik ben vandaag vanuit E'hoven op en neer naar Groningen gereden via Dld. Totale REIS tijd: 4,5 uur.... Heerlijk muziekje er bij, koffie in de mok welke in de beker houder stond..... Ruitenwissrs in de "AUTO" stand!!_Apache_ schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:16:
Vanmorgen spring ik vol goede moed op de tweewieler. Begint dat brandstoflampje te branden, maar even snel tanken voor ik naar werk rij. Het weer wat best rot vanmorgen, maar gelukkig droog over.
Einde van de dag, conference meeting liep uit, het begon alweer donker te worden. Weinig aan de hand op de weg, was relatief vlot thuis. Ik rol uit op de afrit net voordat ik scherp rechts ga de woonwijk in. Brandstoflampje aan.
Ja, ik woon in Den Haag, en moest op ons kantoor in Eindhoven zijn.
Snap je probleem niet zo?
Dat het een maand duurt voordat ik die 25c/km uitgekeerd krijg?
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ik stond vanochtend op, maakte ontbijt voor mezelf en de kinderen, en kroop daarna met wat te drinken warm en droog achter mijn bureau boven. Lekker de CV op 20 graden, wat te drinken erbij, kinderen lekker naar een indoor speeltuin met mama. Heerlijk.wimmel_1 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:18:
[...]
Ik ben vandaag vanuit E'hoven op en neer naar Groningen gereden via Dld. Totale REIS tijd: 4,5 uur.... Heerlijk muziekje er bij, koffie in de mok welke in de beker houder stond..... Ruitenwissrs in de "AUTO" stand!!
Hoezo kost het jou 4.5 uur om op je werk te komen?
't was DRUK op de weg bij OberhausenHTT-Thalan schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:42:
[...]
Ik stond vanochtend op, maakte ontbijt voor mezelf en de kinderen, en kroop daarna met wat te drinken warm en droog achter mijn bureau boven. Lekker de CV op 20 graden, wat te drinken erbij, kinderen lekker naar een indoor speeltuin met mama. Heerlijk.
Hoezo kost het jou 4.5 uur om op je werk te komen?
Kan je met die bekerhouder ineens niet meer filteren?
Omdat, net als bij drugs, alles wat goed is bij wet is verboden.R0y. schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:09:
[...]
Idee! Ik weet dat je je drugs kan laten testen (eens bij spuiten en slikken gezien o.i.d., zelf geen ervaring mee) wat alleen maar goed is als je dat wilt gebruiken imo! Waarom niet bij uitlaten?
[ Voor 46% gewijzigd door Ethirty op 08-03-2017 20:46 ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik probeer te voorkomen dat ik een "Silver Striped Edition, one-person ONLY special editition (very limited model)" Golfje krijg....Ethirty schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:45:
[...]
Kan je met die bekerhouder ineens niet meer filteren?
Je zit in 't verkeerde topiQuewimmel_1 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:18:
[...]
Ik ben vandaag vanuit E'hoven op en neer naar Groningen gereden via Dld. Totale REIS tijd: 4,5 uur.... Heerlijk muziekje er bij, koffie in de mok welke in de beker houder stond..... Ruitenwissrs in de "AUTO" stand!!
Oh, trouwens, groetjes aan die BMW die mij trakteerde op een prachtige disco-vertoning van z'n Xenon-verlichting nadat 'ie mijns inziens aan het linksplakken was en ik daar alsnog maar even langsheen ging..
[ Voor 20% gewijzigd door Osiris op 08-03-2017 20:52 ]
Jij ziet ook alleen dát wat je wil zien, hé
Hé jij bent de mooi weer poser van dit topicwimmel_1 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:51:
[...]
Jij ziet ook alleen dát wat je wil zien, hé![]()
Ik zal nog eens een filmpje posten waarbij ik gewoon (normaal en rustig) van 't motorrijden aan't genieten ben....Joopieboy schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:05:
[...]
Hé jij bent de mooi weer poser van dit topic
Osiris moet éérst maar eens wat beelden van z'n ZXR-1400 laten zien
Heb jij die dan?wimmel_1 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:07:
[...]
Ik zal nog eens een filmpje posten waarbij ik gewoon (normaal en rustig) van 't motorrijden aan't genieten ben....
Osiris moet éérst maar eens wat beelden van z'n ZXR-1400 laten zien
Met nog geen 10k in iets van 7 jaar ben ik denk ik ook wel genomineerd?Joopieboy schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:05:
[...]
Hé jij bent de mooi weer poser van dit topic
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Genoeg leuken wegen hier in de buurt, niet voor niets dat ik hier een aantal jaar geleden (2009 geloof ik) ook een GOT ritje voor MOTOREN mede georganiseerd heb gehad.Joopieboy schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:08:
[...]
Heb jij die dan?Maar dat moeten wij maar eens gaan doen, bakkie koffie ergens, beetje rondposen hier
Jij kende wat leuke stukje aan de andere kant van de A59 zei je al!
Maar: Er komen vast nog wel betere dagen qua weer waarbij er weer zoiets opgezet kan worden
Hé wat? Het is prachtig weer man! Het vriest niet, geen pekel, met een zonnetje erbij is er niet veel beters!wimmel_1 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:14:
[...]
Genoeg leuken wegen hier in de buurt, niet voor niets dat ik hier een aantal jaar geleden (2009 geloof ik) ook een GOT ritje voor MOTOREN mede georganiseerd heb gehad.
Maar: Er komen vast nog wel betere dagen qua weer waarbij er weer zoiets opgezet kan worden
De stoelen op de terrassen van de pleisterplaatsen zijn allemaal zeiknat... NO-GO voor een "FUN" ritjeJoopieboy schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:19:
[...]
Hé wat? Het is prachtig weer man! Het vriest niet, geen pekel, met een zonnetje erbij is er niet veel beters!
Regen is voor leasebakken toch?wimmel_1 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:21:
[...]
De stoelen op de terrassen van de pleisterplaatsen zijn allemaal zeiknat... NO-GO voor een "FUN" ritje

#team_UTC+1
Mm nieuw woord, terrasjesrijderwimmel_1 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:21:
[...]
De stoelen op de terrassen van de pleisterplaatsen zijn allemaal zeiknat... NO-GO voor een "FUN" ritje
IDD... EN ook daar blijft 't dak van DICHT, nu .... Zelfs niet in de kantelstand open
Lol whut?wimmel_1 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:23:
[...]
IDD... EN ook daar blijft 't dak van DICHT, nu .... Zelfs niet in de kaneelstand open
Ninja EDIT FTW .... en dan rijd ik niet ééns met een Kawa
Trouwens, dit begint aardig op slowchat te lijken, koffie?
[ Voor 51% gewijzigd door Joopieboy op 08-03-2017 21:27 ]
Dacht ook al. "Zal wel iets zijn wat hij @wimmel_1 uit 'The Dark Side of Japan' heeft opgepikt."Joopieboy schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:26:
Ik was snel!erGSX-R hè
Trouwens, dit begint aardig op slowchat te lijken, koffie?

[ Voor 14% gewijzigd door caesar1000 op 08-03-2017 21:35 ]
De volgende stap wordt een admin welke een topique dicht zet omdat er te veel posts in geplaatst worden en de database dat niet aan kan.... (meer dan 10.000 posts in een topique passen niet in de database van de React software, schijnbaar ..... Ik moet op m'n werk bij klanten eens aan komen met de de melding dat de database "vol" loopt ........en een tabel "dicht" zet).caesar1000 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:32:
[...]
Dacht ook al. "Zal wel iets zijn wat hij uit 'The Dark Side of Japan' heeft opgepikt."
[afbeelding]
Nja sommige bedrijven... Overheid en budget, verouderd spul.wimmel_1 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:37:
[...]
De volgende stap wordt een admin welke een topique dicht zet omdat er te veel posts in geplaatst worden en de database dat niet aan kan.... (meer dan 10.000 posts in een topique passen niet in de database van de React software, schijnbaar ..... Ik moet op m'n werk bij klanten eens aan komen met de de melding dat de database "vol" loopt ........).
Dan klopt de structuur van je database gewoon niet, heeft verder niets met de webserver(s) te maken.... Maar, we zijn niet aan 't werk, nuJoopieboy schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:39:
[...]
Nja sommige bedrijven... Overheid en budget, verouderd spul.Zat gebeurd hoor.
Veel oude lijken die levend zijn gehouden om toch maar iets te hebben ...
Als dit nog voor 26 april is dan wil ik zeker mee aansluitenJoopieboy schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:08:
[...]
Heb jij die dan?Maar dat moeten wij maar eens gaan doen, bakkie koffie ergens, beetje rondposen hier
Jij kende wat leuke stukje aan de andere kant van de A59 zei je al!

Is het daarna dan moeten jullie maar een "stukje" naar het zuiden komen, dan ben ik in IT daar is het zeker goed genoeg weer voor de "terrasrijder".
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Maar dan heeft ie weer niet genoeg zitvleesBommes schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:45:
[...]
Als dit nog voor 26 april is dan wil ik zeker mee aansluiten![]()
Is het daarna dan moeten jullie maar een "stukje" naar het zuiden komen, dan ben ik in IT daar is het zeker goed genoeg weer voor de "terrasrijder".
Misschien dat we met een aantal tweakers die kant op kunnen gaan voor een lang weekend? Weet niet of hier animo voor is though.Bommes schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:45:
[...]
Als dit nog voor 26 april is dan wil ik zeker mee aansluiten![]()
Lijkt me SO-WIE-SO érg leuk om eens te doen, alleen lijkt 't me dan wel wenselijk dat "we" met een AUTO gaan rijden met daarachter een aanhanger waarop de motoren kunnen staan (en dus alleen ter plekke afgeladen worden om er op te gaan rijden).Secsytime schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:47:
[...]
Misschien dat we met een aantal tweakers die kant op kunnen gaan voor een lang weekend? Weet niet of hier animo voor is though.
[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 08-03-2017 21:50 ]
Verkeerde topicwimmel_1 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:49:
[...]
Lijkt me SO-WIE-SO érg leuk om eens te doen, alleen lijkt 't me dan wel wenselijk dat "we" met een AUTO gaan rijden met daarachter een aanhanger waarop de motoren kunnen staan?
AL-WEER ???
Zet je leesbril eens op, het motortopic
En voordat die volgende stap komt nog even deze. Graag gedaan.wimmel_1 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:37:
[...]
De volgende stap wordt een admin welke een topique dicht zet omdat er te veel posts in geplaatst worden en de database dat niet aan kan.... (meer dan 10.000 posts in een topique passen niet in de database van de React software, schijnbaar ..... Ik moet op m'n werk bij klanten eens aan komen met de de melding dat de database "vol" loopt ........en een tabel "dicht" zet).

Als ik nou op jouw motor die kant op ga, kun jij vliegen (;
MT-10 heeft standaard cruise control toch?
caesar1000 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:51:
[...]
En voordat die volgende stap komt nog even deze. Graag gedaan.![]()
[afbeelding]

Zijn er hier ook mensen die dat soort capriolen uithalen in een weekend?
Ja maar.... Ik wil de motor alleen maar op de aanhanger zetten om zo een "lang weekend" MOTOR Rijden over te houden en niet alleen banden hoef te wissel én hoef te gaan tanken
Ook voor dat hok van jou hebben ze ruitjes, T30 Evo's en gelzadelswimmel_1 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:52:
[...]
Ja maar.... Ik wil de motor alleen maar op de aanhanger zetten om zo een "lang weekend" MOTOR Rijden over te houden en niet alleen banden hoef te wissel én hoef te gaan tanken
Milaan niet, maar wel ver in Duitsland.cyntax schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:52:
Ik had een hele poos geleden een keer gelezen ergens dat er een dude was die zaterdag dan naar Milaan vertrok op de motor vanuit Nederland en vervolgens een koffie nam om daarna weer direct terug te rijden.
Yups ... Én 't werkt, maar snap er 't NUT écht niet van. De MT-10 is een fiets om met plezier op te kunnen STUREN. Iets wat je liever niet doet met de CC er opSecsytime schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:51:
[...]
Als ik nou op jouw motor die kant op ga, kun jij vliegen (;
MT-10 heeft standaard cruise control toch?
Met het risico om "VERKEERDE-TOPIC" te krijgen als reactie.cyntax schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:52:
Ik had een hele poos geleden een keer gelezen ergens dat er een dude was die zaterdag dan naar Milaan vertrok op de motor vanuit Nederland en vervolgens een koffie nam om daarna weer direct terug te rijden.
Vroeger 2 keer gedaan, nog een stukje verder. Beide keren voor een weekendje naar KRK (Kroatië) gereden.
iets van 1400km dacht ik.
Pa was daar op de camping en ik dacht laat ik eens langs gaan. Zwembroek in het dashboardkastje, stapels cd's en een briefje met route er op op de bijrijders stoel en gas er op.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Hahahacaesar1000 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:51:
[...]
En voordat die volgende stap komt nog even deze. Graag gedaan.![]()
[afbeelding]

Moet een flinke B-E combi zijn als we met het halve topic gaan.wimmel_1 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:49:
[...]
Lijkt me SO-WIE-SO érg leuk om eens te doen, alleen lijkt 't me dan wel wenselijk dat "we" met een AUTO gaan rijden met daarachter een aanhanger waarop de motoren kunnen staan (en dus alleen ter plekke afgeladen worden om er op te gaan rijden).
[ Voor 42% gewijzigd door Ethirty op 08-03-2017 22:26 ]
#team_UTC+1
* Will_M heeft zo'n "roze pasje" waarop ALLES verantwoord is.....Ethirty schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:23:
[...]
Hahaha
[...]
Moet een flinke B-E combi zijn als we met het halve topic gaan.
En heb in 't verleden ook genoeg met dat soort spullen gereden..... Onder andere met wat vervangende "cilindertjes" vanuit 't dorp waarin ik woon naar de Oosterschelde-kering.

en dan hopelijk ooit een keus kunnen maken voor een andere moteur (nu een cb500x) iemand suggesties wat hier op lijkt dacht zelf aan een triump tiger 800, bmw f800gs (of oude1200)
budget is ongeveer 7 a 8K
[ Voor 4% gewijzigd door knoffy op 08-03-2017 23:38 ]
KTM Adventure 990knoffy schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:37:
ingeschreven voor A rijbewijs hopelijk niet al te lange wachttijd bij het cbr (zonder winstoogmerk)
en dan hopelijk ooit een keus kunnen maken voor een andere moteur (nu een cb500x) iemand suggesties wat hier op lijkt dacht zelf aan een triump tiger 800, bmw f800gs (of oude1200)
budget is ongeveer 7 a 8K
Binnenkort maar eens op zoek naar een vervangende schroef en de huidige er uit boren. Niet dat die ooit los hoeft. Maar kan er slecht tegen.
Nee zonder flauwekul, een cb500(x) is een hele lichte motor. Die is dus niet vergelijkbaar met een motor met 1000cc of meer en veel meer gewicht.
Ik zou dan kijken naar een Tracer.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Het zullen wel JIS schroeven zijn. Veel toegepast in Japanse motoren en auto's. JIS staat ook voor Japanese Industrial StandardPatrock schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 07:17:
Weet iemand de type schroeven die yamaha tegenwoordig nog gebruikt? Laatst op de FZ1 de staart even gedemonteerd. En hier zaten wat leek op kruiskoppen, ph viel er redelijk in, maar met een lichte draai heb ik de redelijk dikke schroef gestript. Wat een zacht materiaal. Pozidrive past al helemaal niet dus zou denken aan jis. Maar heb gelezen dat dit vanaf +_ 1995 niet meer toegepast zal zijn. De overige schroeven heb ik er met ph2 uit gekregen zonder verdere schade. Maar hij sloot niet lekker aan.
Binnenkort maar eens op zoek naar een vervangende schroef en de huidige er uit boren. Niet dat die ooit los hoeft. Maar kan er slecht tegen.
[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 09-03-2017 08:33 ]
Zojuist nog alle schematische tekeningen doorgenomen die ik zo snel kon vinden, maar allemaal van de S versie van de FZ1, de N heeft in het kontje net een andere aansluiting door het gebrek van de handvatten aan de zijkant. ga dan toch maar een setje JIS schroevendraaiers / bitjes bestellen.kijken of dat wel beter past.lolgast schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 07:58:
[...]
Het zullen wel JIS schroeven zijn. Veel toegepast in Japanse motoren en auto's. JIS staat ook voor Japanese Industrial Standard.Of JawsFit, is volgens mij een 'doorontwikkeling' op JIS. Of variant, geef het een naam
Voor bijvoorbeeld het OEM oliefilter verkopen ze dan wel met vermelding een speciale tool. Maar ik voor zover ik mij kan herinneren geen vermelding gezien van de bitmaat/type in het wphb. pdf die ik op internet heb gevonden.
JIS B 1012

Kun je niet toevallig zien of er een puntje in de schroef is geslagen, alsof er een centerpons gebruikt is zeg maar. Dat is vrij kenmerkend voor JIS schroeven. VoorbeeldPatrock schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:00:
[...]
Zojuist nog alle schematische tekeningen doorgenomen die ik zo snel kon vinden, maar allemaal van de S versie van de FZ1, de N heeft in het kontje net een andere aansluiting door het gebrek van de handvatten aan de zijkant. ga dan toch maar een setje JIS schroevendraaiers / bitjes bestellen.kijken of dat wel beter past.
Voor bijvoorbeeld het OEM oliefilter verkopen ze dan wel met vermelding een speciale tool. Maar ik voor zover ik mij kan herinneren geen vermelding gezien van de bitmaat/type in het wphb. pdf die ik op internet heb gevonden.
JIS B 1012
[afbeelding]
Waarmee het niet automatisch zo is dat het geen JIS is als er geen puntje in zit, om het makkelijk te houden
[ Voor 5% gewijzigd door lolgast op 09-03-2017 09:22 ]
Ik zal het na het werk even controleren, kan mij niet herinneren dat ik dit heb gezien. maar het is inderdaad wel een goede indicator!lolgast schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:20:
[...]
Kun je niet toevallig zien of er een puntje in de schroef is geslagen, alsof er een centerpons gebruikt is zeg maar. Dat is vrij kenmerkend voor JIS schroeven. Voorbeeld
Waarmee het niet automatisch zo is dat het geen JIS is als er geen puntje in zit, om het makkelijk te houden
KTM990 vind ik er niet uitzien
tracer 900 op zich een mooie motor maar ik vind hem net te goedkoop in elkaar gezet (mening)
tracer 700 mooie motor alleen te duur.
tiger 800 liever het 2015 en hoger model = ook net te duur
bmw 800 is wel te betalen of te importeren
bmw 1200 wordt dan wel een wat oudere maar ook te betalen of te importeren
Ik vind een 250cc een "hele" lichte motor. De 500(x/f/r) van Honda is behoorlijk rap. Uiteraard niet vergelijkbaar met een 1000cc maar voor een enkele rijder die weinig bagage wil verslepen doet het niet onder voor grotere motoren.DrivinUCrazy schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 07:18:
Een Vespa.
Nee zonder flauwekul, een cb500(x) is een hele lichte motor. Die is dus niet vergelijkbaar met een motor met 1000cc of meer en veel meer gewicht.
Ik zou dan kijken naar een Tracer.
Mijn 600cc zie ik ook niet als een 'lichte' motor en ik kan makkelijk met nog 100 kilo aan bepakking over de snelweg (of desgewenst erlangs) op pad. En dan heb ik nog het minste aantal PK's dat je tegenwoordig in een 600cc ziet.
Dat kan ik toch? Of is die 86cc verschil die ertussen zit net het verschil tussen licht en 'zwaar genoeg'lolgast schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:07:
Ik snap wel wat hij bedoelt hoor. Als je zoveel km's op de snelweg hebt gezeten heb je (neem ik aan) meerdere keer meegemaakt dat je net die 'oempf' mist als je even snel ergens voor wilt trekken.
Ach ja maar daar klopt niks van hoor, ik vreet voldoende km met mijn X. (ok ik kan me inbeelden dat het allemaal net iets smoother kan met een rijdend bankstel, maar dat de CB500 reeks niet voldoet voor langere afstanden of snelweg islolgast schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:18:
Kijk even naar de een na laatste alineaHTT-Thalan in "Het grote motortopic deel 18"

Mijn motor is ook groter dan de CB500, maar ik zou hem niet als 'kilometervreter' inzetten denk ik

Ok ja ik geef toe dat ik nog nooit meer dan 300km op een dag op m'n X gereden heb (zo groot is .be nu ook niet).charrel schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:43:
Als ik onder de 300km met een route op de dag dan heb ik het gevoel dat ik er al bijna ben.
Dus alles hangt af van wat je als ver beschouwt
Verwijderd
Voor dat soort ritjes maar eens een Bandit 1200 aanschaffen
Erg leuke Bandit 1200 review
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2017 10:54 ]
Ik ga de beelden schieten met mijn GoPro5 en Panasonic fotocamera.
Hoe kan ik nu het handigste geluid opnemen met de GoPro? Er zit natuurlijk een microfoon in dat ding, maar het is ook wel handig als ik, terwijl ik film, wat commentaar kan geven in mn helm. Dat maakt het wat levendiger. Is er een soort manier om mijn bluetooth comm setje te koppelen aan mn GP? Of zou ik dan met mn comset apart het geluid moeten opnemen via mn telefoon en dan later samenvoegen in de videobewerking?
Ik denk zelf dat de meeste YT reviewers het geluid apart opnemen van het beeld materiaal. De synchronisatie kun je heel makkelijk doen door aan het begin van elke opname te klappen (in beeld!). Je moet in ieder geval gaan voor de manier waarop je de hoogste geluidskwaliteit krijgt. Of dat nou via je telefoon is, of de GP maakt niet uit vind ik.Requiem19 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:06:
Mbt tot de voorgenomen video review een kort vraagje:
Ik ga de beelden schieten met mijn GoPro5 en Panasonic fotocamera.
Hoe kan ik nu het handigste geluid opnemen met de GoPro? Er zit natuurlijk een microfoon in dat ding, maar het is ook wel handig als ik, terwijl ik film, wat commentaar kan geven in mn helm. Dat maakt het wat levendiger. Is er een soort manier om mijn bluetooth comm setje te koppelen aan mn GP? Of zou ik dan met mn comset apart het geluid moeten opnemen via mn telefoon en dan later samenvoegen in de videobewerking?
Ik ben overigens erg tevreden met mijn Cardo Freecom 4 setje. Dit weekend getest met vriendin achterop. Was ook leuke openbaring, voor het eerst hoorde ik haar paar keer gillen toen ik (in haar ogen) gevaarlijke dingen deed (zoals bij een stoplicht tussen de auto's doorrijden om vooraan te gaan staan).
Ook met 130 konden we nog prima communiceren. Speakers gaan automatisch harder zodra het windgeruis toeneemt. Rijden met communicatie setje geeft wel extra leuke dimensie aan motorrijden.
Denk dat @HTT-Thalan het wel heeft op een CB500 van 25 jaar oud.Dryhte schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:21:
[...]
Ach ja maar daar klopt niks van hoor, ik vreet voldoende km met mijn X. (ok ik kan me inbeelden dat het allemaal net iets smoother kan met een rijdend bankstel, maar dat de CB500 reeks niet voldoet voor langere afstanden of snelweg is)
Ik denk dat de CB500X/F van tegenwoordig wel helemaal anders rijden
(Hé jongens, ik kijk 12 uur niet in dit topic en heb 5 pagina's in te halen, doe ff rustig
[ Voor 9% gewijzigd door Anoshky op 09-03-2017 12:12 ]
Ik vond ze eerder ook niet zo mooi, totdat ik er van de week een in de straat zag staan.. toch wel een bruut apparaat hoor. En lijkt ook best wat op de cb500x qua uiterlijk?knoffy schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:27:
ik snap dat wat ik nu rijd lekker licht is maar 90% van wat ik doe is ww over de snelweg en na 25000km met zo'n lichte motor ben ik wel toe aan wat meer cc's.
KTM990 vind ik er niet uitzien![]()
tracer 900 op zich een mooie motor maar ik vind hem net te goedkoop in elkaar gezet (mening)
tracer 700 mooie motor alleen te duur.
tiger 800 liever het 2015 en hoger model = ook net te duur
bmw 800 is wel te betalen of te importeren
bmw 1200 wordt dan wel een wat oudere maar ook te betalen of te importeren

Dat zal dan ook aan de zithouding liggen denk ik. Ik ben vrij klein maar 1300 kilometer op 1 dag ging aardig met een Suzuki GS500lolgast schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:42:
Het heeft zoals ze vaak gewoon te maken met persoonlijke voorkeur en manier van rijden.
Mijn motor is ook groter dan de CB500, maar ik zou hem niet als 'kilometervreter' inzetten denk ik. Ik ga er zeker af en toe 300km per dag mee rijden, maar dan ben ik echt kapot als ik thuis aankom
of ik het nog een keer zou doen is het tweede...
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1
Pracht machine.Secsytime schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:38:
[...]
Ik vond ze eerder ook niet zo mooi, totdat ik er van de week een in de straat zag staan.. toch wel een bruut apparaat hoor. En lijkt ook best wat op de cb500x qua uiterlijk?
[afbeelding]
Maaaarrrr is niet te vergelijken met de tracers etc.
Dit is nog de KTM die gericht is op offroad waar de de verdeling 80off en 20 onroad is.
BMW kom je al wat meet 50/50
Tracer is 80 on en 20offroad gok ik, maar voornamelijk on road.
Daarbij komt dat een yammie en KTM qua onderhoud wel ff wat anders is ook.

Wat een beest. Voor wat meer motorporno: http://www.pipeburn.com/home/2017/03/03/blue-shark-ducati-panigale-r-cafe-racer-ducati-zentralschweiz-parts-world.html
[ Voor 19% gewijzigd door Panini op 09-03-2017 13:21 ]
http://www.motopuro.nl/specials/
Consultant - Autogek
Ben benieuwd welke je hebt gekocht en hoe die bevalt. ik heb ooit een bedraad communicatiesetje gehaald, die kon linea rectaal de vuilnisbak in. Wat een drama kwaliteit.matthewk schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:04:
Mijn chinees com setje voor 6 rijders komt volgende week maandag binnen. Kijk er zo naar uit, kostte geen drol en wil hem HEEL graag testen omdat ik al zo lang op zoek was naar zo'n setje maar het echt te weinig gebruik om er 200 euro aan uit tegeven.
Heel erg benieuwd naar je findings! Ik zit in hetzelfde dilemma maar als het rampzalig is in kwaliteit geef ik toch liever iets meer uit.matthewk schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:04:
Mijn chinees com setje voor 6 rijders komt volgende week maandag binnen. Kijk er zo naar uit, kostte geen drol en wil hem HEEL graag testen omdat ik al zo lang op zoek was naar zo'n setje maar het echt te weinig gebruik om er 200 euro aan uit tegeven.
All-Round nerd | iRacing Profiel
Heb zelf een BT-S2 uit China, werkt perfect.. alleen boven de 130 km/u is het onverstaanbaar (door windruis), maar dat kan ook met mijn naked te maken hebben of aan mijn helm (HJC IS-17 niet een stille!)w4rguy schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:16:
[...]
Heel erg benieuwd naar je findings! Ik zit in hetzelfde dilemma maar als het rampzalig is in kwaliteit geef ik toch liever iets meer uit.
Zeker de € 30 waard die ik er aan uitgegeven heb!
Het is maar wat je perfect vindt...Secsytime schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:24:
[...]
Heb zelf een BT-S2 uit China, werkt perfect.. alleen boven de 130 km/u is het onverstaanbaar (door windruis), maar dat kan ook met mijn naked te maken hebben of aan mijn helm (HJC IS-17 niet een stille!)
Zeker de € 30 waard die ik er aan uitgegeven heb!
Ik heb hetzelfde gekocht samen met een motormaatje.
Voor de paar keer per jaar dat we samen rijden hang ik het aan mij helm.
En ok, dan kunnen we wel gewoon praten met elkaar, tot een stuk boven de 100.
Maar voor de rest is het redelijk nutteloos in mijn ogen.
FM radio is waardeloos, koppeling met mijn smartphone valt constant uit.
Je kan geen GPS + muziek + intercom.
Ik denk toch dat ik ga investeren... ik twijfel alleen nog tussen Scala Freecom 4 en Sena 20S.
(En hopelijk kan ik die dan pairen met zo'n BT-S2
Ik rijd (nog steeds, het ruilblok van de TA is pas vandaag bij de dealer binnengekomen) een 1994 CB500 en die is niet vergelijkbaar met een nieuwe, denk ik, maar misschien moet ik eens een uurtje met @Leviathius ruilen zaterdag (hier mag jij ook op rijdenAnoshky schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:11:
[...]
Denk dat @HTT-Thalan het wel heeft op een CB500 van 25 jaar oud.
Ik denk dat de CB500X/F van tegenwoordig wel helemaal anders rijden
(Hé jongens, ik kijk 12 uur niet in dit topic en heb 5 pagina's in te halen, doe ff rustig)
Deze CB is qua vermogen prima geschikt voor hoge snelheden, ik vind het zelf gewoon niet fijn om snelweg te rijden zonder windbescherming. Het trekt als een malle, klinkt geweldig en gaat ook vol vertrouwen schuin.
Er zijn legio mensen die jaren plezier hebben van zo'n motor of iets met vergelijkbaar vermogen, en ik zou er ook prima mee kunnen leven (wat heet, ik heb zelfs minder op mijn Alp) als de zit wat hoger en rechter was.
Mijn trend is juist naar downsizing: ik ben door de CB ook extra benieuwd geworden naar b.v. Een Ninja 300 of een CBR300R. Lekker opentrekken en bochten rijden zonder daarbij constant over de vmax te hoeven gaan.
Een moderne CB500 heeft nog steeds eigenschappen van zijn voorvaderen: makkelijk opstappen, vertrouwd gevoel, laag verbruik en heel betrouwbaar. Het is een allemansvriend, maar dat leidt er ook toe dat sommigen deze motoren saai vinden.
Dat vind ik niet, en de enige motor die ik tot nu toe kut vond was er eentje waarvoor je geen A rijbewijs nodig hebt
@ audio opnemen onderweg: je kunt heel makkelijk een app installeren, ik gebruik de "audio recorder" op Android, gratis en erg goed. Dan rest er alleen een microfoon. Ik gebruik nu een el cheapo oplossing (oude headset met zelfgemaakte windbescherming) maar alles met een 3.5mm plug past natuurlijk.
Goede plekken: onder je zadel, in je helm, achter je kuip enzovoorts. Ik toeter even bij het wegrijden als ijkpunt voor de synchronisatie, dus ondanks de kwaliteit van de interne microfoon van je camera, je hebt hem wel nodig hiervoor.
Noem maar een tijd en plaats en dan kunnen we ff ruilenHTT-Thalan schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:44:
[...]
...maar misschien moet ik eens een uurtje met @Leviathius ruilen zaterdag (hier mag jij ook op rijden)...
Dit topic is gesloten.