Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 104 Laatste
Acties:
  • 312.253 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-05 15:56

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Reloader schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:49:
iemand een idee wat de bandenspanning van mijn GSX-F moet zijn uit 98 (walvismodel...) ik had ergens 2.5 en 2.7 gevonden lijkt dat enigszins logisch?
Ja. Voor de meeste motoren en meeste banden is het 2.5 voor en 2.9 achter. Meten met koude banden he!

Dit is althans de korte versie van het antwoord. Bij een lange versie gaat het gebruik, de omstandigheden, de belading en het merk en model banden een rol spelen. Maar als je 2.5 en 2.9 gebruikt voor op straat, zit je eigenlijk altijd wel redelijk safe.

[ Voor 26% gewijzigd door Icephase op 13-03-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
elrondsurion schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:17:
kan je niet gewoon de gekoppelde telefoon in de TomTom Rider verwijderen en een nieuwe zoeken? Dit heb ik tenminste een paar weken geleden nog gedaan met mijn Rider 400.
Nee, lukt niet.
Ik verwijder mijn telefoon op de tomtom en de tomtom op mijn telefoon.
Het moment dat ik weer naar het koppel menu ga, is hij weer gekoppeld.
Het lijkt alsof die verwijder knop niet echt goed werkt bij tomtom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Anoshky schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:29:
[...]

Als je het kunt betalen, koop gewoon de motor die je het liefst wil.
Ik zou persoonlijk niet beginnen op een liter supersport, maar als je een street triple leuk vindt, gewoon DOEN!
Waarom niet? Lekker veel koppel, makkelijker te rijden dan een 600cc sportfiets. Ben er ook op begonnen. Je moet alleen wel je grenzen kennen, bouw rustig ervaring op. Als je er één koopt met rijmodi, ABS en tractiecontrole is t helemaal fijn: kan je m instellen hoe je wil.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-05 11:19

Bommes

Capo del formaggio

Anoshky schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:19:
[...]

Nee, lukt niet.
Ik verwijder mijn telefoon op de tomtom en de tomtom op mijn telefoon.
Het moment dat ik weer naar het koppel menu ga, is hij weer gekoppeld.
Het lijkt alsof die verwijder knop niet echt goed werkt bij tomtom...
Heb je je TomTom al laten updaten??
Staat me iets van bij dat er ergens iets met het pairen geüpdate was.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Laatst online: 23-05 12:35
noes schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:25:
[...]

Waarom niet? Lekker veel koppel, makkelijker te rijden dan een 600cc sportfiets. Ben er ook op begonnen. Je moet alleen wel je grenzen kennen, bouw rustig ervaring op. Als je er één koopt met rijmodi, ABS en tractiecontrole is t helemaal fijn: kan je m instellen hoe je wil.
Tja, ok, een S1000RR met tractiecontrole en al helemaal met bochten ABS.
Maar weinig beginners die 15 à 20k voor een fiets gaan geven denk ik :)
Bommes schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:27:
[...]

Heb je je TomTom al laten updaten??
Staat me iets van bij dat er ergens iets met het pairen geüpdate was.
Ja uiteraard al updates uitgevoerd.
Ik dacht dat iemand hier misschien wist hoe je in het filesysteem komt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Anoshky schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:44:
[...]

Tja, ok, een S1000RR met tractiecontrole en al helemaal met bochten ABS.
Maar weinig beginners die 15 à 20k voor een fiets gaan geven denk ik :)

[...]
Voor 10k heb je er één. Ik heb er ook een, rijdt fantastisch. Alleen bochtenwerk moet je deels opnieuw leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Laatst online: 27-05 15:54

Wootlock

Evilution

Anoshky schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:29:
[...]

Als je het kunt betalen, koop gewoon de motor die je het liefst wil.
Ik zou persoonlijk niet beginnen op een liter supersport, maar als je een street triple leuk vindt, gewoon DOEN!
Street triple is 675cc ;) denk dat je de speed bedoeld >:)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:31
Wootlock schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:09:
[...]

Street triple is 675cc ;) denk dat je de speed bedoeld >:)
Street Triple... :9 O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Bommes schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:01:
[...]
Best wel een comfortabele fiets zo een Fazer blijkt dus wel. :Y
Wacht maar tot je de topkuip eraf haalt. Dan waai je eraf boven de 100! :P Maar hij rijdt heerlijk. *O* Dit weekend drie uur gereden, heb het vertrouwen weer aardig terug.

[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 13-03-2017 16:19 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-05 21:04
Icephase schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:18:
[...]

Ja. Voor de meeste motoren en meeste banden is het 2.5 voor en 2.9 achter. Meten met koude banden he!

Dit is althans de korte versie van het antwoord. Bij een lange versie gaat het gebruik, de omstandigheden, de belading en het merk en model banden een rol spelen. Maar als je 2.5 en 2.9 gebruikt voor op straat, zit je eigenlijk altijd wel redelijk safe.
thanks, offroad gaat m niet worden met een F en op t circuit ook weinig te zoeken :P

heb er overigens pilot road 2 op liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 27-05 11:19

Bommes

Capo del formaggio

CodeCaster schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:18:
[...]

Wacht maar tot je de topkuip eraf haalt. Dan waai je eraf boven de 100! :P Maar hij rijdt heerlijk. *O* Dit weekend drie uur gereden, heb het vertrouwen weer aardig terug.
Toch overweeg ik dat wel, heb wel wat mooie tracker achtige verbouwingen gevonden op het net. Misschien na de zomer eens zelf aan beginnen.

Alhoewel... Dan wil ik denk ik alleen maar rijden, rijden en nog meer rijden. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:01:
[...]

Vergelijkbaar met het aantal motoren dat je wilt hebben dus eigenlijk..
N +1, waarbij N het huidige aantal motoren in je bezit.
:P

Ik heb nog eens gerekend, zondag reed om half 10 in de ochtend weg en was om 18:00 uur weer terug thuis.
Ik heb 1 bakje koffie bij Jopie gedronken, met Jopie en caesar1000 hebben we rond 12:00 en cola gedronken. Ergens rond half 3 hebben we snel een broodje kroket gegeten.
Totaal denk ik dus maximaal 3 kwartier uit het zadel.. Toch dus bijna 8 uur effectief aan het rijden geweest :o
Best wel een comfortabele fiets zo een Fazer blijkt dus wel. :Y
Zo een GSX-R valt dan ook niet tegen. 8) Gaat beter dan op de F. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:23
Vandaag weer de derde les gehad (en tevens ook de laatste op het terrein voor nu) en heb de motor aan het einde van de les weer even neergelegd. Die verdomde langzame oefeningen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
gebruikershaes schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:30:
Zijn er nog mensen uit Groningen hier actief? Gisteren heb ik nog de voor ons bekende Aduard - Wehe den Hoorn weg gepakt en ben echt heel veel motorrijders tegengekomen. Een Street triple dude zat nog heel lang achter me en gaf me een thumbs up bij de stoplichten. Dus toch niet helemaal alleen gereden :)
Check, woon bij Hoogezand en rijd wel een Triumph, maar dan een Speed Four. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mamorunl schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:48:
Vandaag weer de derde les gehad (en tevens ook de laatste op het terrein voor nu) en heb de motor aan het einde van de les weer even neergelegd. Die verdomde langzame oefeningen. :(
Zolang je dat trucje qua neerleggen niet als "normale oefening" gaat zien is er niets aan de hand. De rijschool ziet het uiteraard liever niet maar: Je wil dat soort dingen straks niet met je eigen fiets gaan doen..... 8)

Suc6 mét de lessen!!!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Daar zijn ze voor verzekerd en jij bent leerling. Tuurlijk dien je normaal met lesmateriaal om te gaan, maar zulke dingen horen er nu eenmaal. Straks kijk je er met een lach op terug.

Na je examen veel motor rijden in wind en weer en veel op vakantie met de motor. Ga naar noorwegen en zweden. Kom je alles tegen. Fjorden met 50 haarspeldbochten, zand, grind , elanden noem maar op. Dan leer je t. Niet de plezierrijders die 5x per jaar op dat ding zitten. Excuses als ik daar iemand mee beledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:06
Morgen theorieexamen :D Als ik die haal is dat ook weer gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaot
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:05
sugarlee89 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:02:

Na je examen veel motor rijden in wind en weer en veel op vakantie met de motor. Ga naar noorwegen en zweden. Kom je alles tegen. Fjorden met 50 haarspeldbochten, zand, grind , elanden noem maar op. Dan leer je t. Niet de plezierrijders die 5x per jaar op dat ding zitten. Excuses als ik daar iemand mee beledig.
t is natuurlijk wel persoonsgebonden. Met zo'n reis ga je niet leren in een drukke stad rijden, of toptijden op een circuit maken. Tuurlijk moet je veel rijden om te leren, en persoonlijk rijd ik ook het hele jaar door, maar de ideale voorbereiding is net zo verschillend als het ideale type motor denk ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dit is wel weer een mooie:
http://www.112brabant.nl/...-op-europaweg-in-helmond/

Over het hoofd zien voor gevorderden _O-

En sommigen vinden het maar gek dat ik soms zo zit te knipperen met mijn remachterlicht. :X

[ Voor 21% gewijzigd door Joopieboy op 13-03-2017 20:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is mij ook eens overkomen op weg naar een tentamen in Utrecht.. :X

Was in een rotonde/kruispunt-combinatie waarbij je om linksaf te slaan een drietal verkeerslichten tegenkomt (op let wel een metertje of 20 max 8)7). En het 2e verkeerslicht werd oranje.. En ondanks dat het busje ruim achter me zat en ik heel rustig remde, wilde 'ie door me heenrijden :')

Zowel mij als het (ondertussen) rode verkeerslicht niet gezien.. Motor total loss :')

Gelukkig nog wel 't e.e.a. los kunnen wrikken om naar m'n tentamen te rijden, maar echt prettig rijdt dat niet, de wetenschap dat vele zaken compleet los kunnen zitten :+

[ Voor 16% gewijzigd door Osiris op 13-03-2017 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja dat over het hoofd zien is echt een dingetje idd. :X Had er dagelijks van die lui bij... Maar van achteren is wel een beetje mijn grootste angst, sowieso is dat mijn ding niet en helemaal niet onvrijwillig. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:25:
Ja dat over het hoofd zien is echt een dingetje idd. :X Had er dagelijks van die lui bij... Maar van achteren is wel een beetje mijn grootste angst, sowieso is dat mijn ding niet en helemaal niet onvrijwillig. :+
Beetje spierpijn door de schrik-reactie maar verder nergens last van. Was toch niet m'n eigen motor O-) :+ :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Helemaal als het wat harder gaat.

YouTube: Rear-ended on a Motorcycle: 4-vehicle Collision

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 13-03-2017 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:12

-tom-562

Oliesjeik

noes schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:58:
[...]

Voor 10k heb je er één. Ik heb er ook een, rijdt fantastisch. Alleen bochtenwerk moet je deels opnieuw leren.
Gaat er denk ik om dat jou motor vol zit met geregelde electronica om de boel een beetje in de hand te houden. Ik verwacht dat je als beginner je handen vol hebt aan b.v. een GSX-R1000 van, pak 'm beet, 10 jaartjes oud :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien wel eens grappig om te weten, maar daarvoor moet je uiteraard wél zelf met een auto (kunnen) rijden wil je het verschil écht kunnen ervaren: Je ogen zijn horizontaal georiënteerd én een motorrijder is verticaal gepositioneerd.... 3 x raden welke weggebruikers je snél over het hoofd ziet als je in een auto rijd :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:09
darkkingll schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:49:
[...]

Check, woon bij Hoogezand en rijd wel een Triumph, maar dan een Speed Four. :)
Was je op die route dan gisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueHD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-05 17:17
gebruikershaes schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:30:
Zijn er nog mensen uit Groningen hier actief? Gisteren heb ik nog de voor ons bekende Aduard - Wehe den Hoorn weg gepakt en ben echt heel veel motorrijders tegengekomen. Een Street triple dude zat nog heel lang achter me en gaf me een thumbs up bij de stoplichten. Dus toch niet helemaal alleen gereden :)
Een noordoost-Groninger present! Alleen nog motorloos :X Heb eind vorig jaar het A rijbewijs gehaald, maar er zijn op dit moment andere prioriteiten alvorens ik mij kan storten op het dilemma van motoren, kleding etc... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Rody schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:52:
Tja, seizoen start weer dus oppassen geblazen.

Zaterdag bij een BMW motorrad (Houtrust) geweest voor een seizoensopeningsdag. Koffie en appeltaart gekregen. B)

Tijdje staan praten bij een kraampje van Motor-video: www.motor-video.nl . Goedkoper en ander principe met camera en geluid en het hoofdkastje heeft een display zodat je ziet hoe de camera staat. De merken kan ik niet achterhalen, lijkt zelf gefabriceerd. Prijs valt op zich wel mee.

Ik heb nu twee jaartjes een GoPro Basic en tijd voor een upgrade. Iemand verder ervaring met deze producten?
Tja, als je ook echt actief edit naderhand en wat doet met de footage is een duurder model natuurlijk leuk om te hebben. Anders zou ik daar denk ik niet voor kiezen. Krijg vaak te horen dat mensen een GoPro hebben gekocht, er uiteindelijk maar weinig mee deden en 'm daarna weer hebben verkocht/ligt te verstoffen.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Vandaar dat ik er een flinke hutkoffer achterop heb, met extra remlicht, Lekker op ooghoogte van de gemiddelde koekblikker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

EgMaf schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:45:
[...]

Vandaar dat ik er een flinke hutkoffer achterop heb, met extra remlicht, Lekker op ooghoogte van de gemiddelde koekblikker...
Led achterlicht :Y Is ook goed zichtbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:38
Joopieboy schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 07:25:
[...]

Led achterlicht :Y Is ook goed zichtbaar!
Het ene aftermarket LED is ook het andere niet heb ik gemerkt. Ik ga voor de 749s in ieder geval geen LED aanschaffen. Vind de achterkant ook wel prima eigenlijk. Foto is met de achteraf horizontaal aangepast, dus de verhoudingen kunnen wat raar zijn..
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/KLoQCgCm.jpg
Klikbaar
En ja, er zat bij aflevering gewoon een nette kentekenplaat op, zonder hap eruit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
gebruikershaes schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:00:
[...]

Was je op die route dan gisteren?
Nee, werken + verjaardag, helaas. :( Morgen wellicht wel weer op de motor naar mijn andere baan, maar dat is Emmen, dus de verkeerde kant op.
En hoi BlueHD. :)
3 Groningers en 1 fries dus.. Wellicht goede redenen om een keer een GoT motormeet in het noorden te organiseren? Vanaf Groningen via Aduard naar Wehe, dan via Eenrum naar Baflo(hoewel dat weggetje vroeger veel leuker was, de flow is er een beetje uit) of richting Lauwersoog.

[ Voor 33% gewijzigd door darkkingll op 14-03-2017 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-05 10:29

Frans92

VFR800

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KzHdETu.jpg

Vandaag is het trio bij kantoor weer compleet :D

Lijkt wel een rekensommetje: 600cc + 600cc = 1290cc. Nou, klopt bijna dan :P

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

-tom-562 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:34:
[...]

Gaat er denk ik om dat jou motor vol zit met geregelde electronica om de boel een beetje in de hand te houden. Ik verwacht dat je als beginner je handen vol hebt aan b.v. een GSX-R1000 van, pak 'm beet, 10 jaartjes oud :P
Mijn eerste motor was een Honda Fireblade uit 2009, zonder ABS of electronica. Wellicht niet ideaal als je als beginner ook op nat wegdek rijden gaat, maar voor mooi weer rijders prima. Ding werd helaas snel ( < 1 week) gejat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 27-05 19:26

Ethirty

Who...me?

Grappig hoe sterk het Fazer DNA is in de Tracer, maar dan met 2 cilinders minder. :)

De nieuwe fiets staat inmiddels op kenteken, zaterdag ophalen. *O*
Alleen niet zo blij met de huidige voorspelling van regen -O-

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:31
darkkingll schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 08:58:
[...]

Nee, werken + verjaardag, helaas. :( Morgen wellicht wel weer op de motor naar mijn andere baan, maar dat is Emmen, dus de verkeerde kant op.
3 Groningers en 1 fries dus.. Wellicht goede redenen om een keer een GoT motormeet in het noorden te organiseren? Vanaf Groningen via Aduard naar Wehe, dan via Eenrum naar Baflo(hoewel dat weggetje vroeger veel leuker was, de flow is er een beetje uit) of richting Lauwersoog.
Daar hadden we het vorig jaar ook al over gehad. Waren wel een aantal rijders in de buurt die mee wouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:23
[...]

Ik kom uit Bedum, maar heb mijn rijbewijs nog niet dus mag hier eigenlijk nog niet tussen staan (maar zeg het stiekem wel alvast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:21

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Aduarder meldt zich :w

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
418O2 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:03:
[...]

Daar hadden we het vorig jaar ook al over gehad. Waren wel een aantal rijders in de buurt die mee wouden
Ajah, op dat andere forum toch? (daar heet ik Marco001....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:31
darkkingll schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:33:
[...]

Ajah, op dat andere forum toch? (daar heet ik Marco001....)
Nee hier. Ik rij niet met het andere forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
[...]

Ik ben dabei! Ergens langs de kust een colaatje en een kroketje dan ben ik helemaal blij.

Edit: oeh zo te zien zijn we wel met een aantal. Ik zeg ergens in april broezn? :*)

[ Voor 6% gewijzigd door gebruikershaes op 14-03-2017 10:44 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:06
Geslaagd voor theorie! :D 3 foutjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 15:56
Patrock schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:30:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen, zit te kijken naar een iridium vizier maar inderdaad die prijzen... voor een paar keer testen wil die prijs van ebay goed.
Hij sluit bij mij goed aan op de rubbers, vanochtend scheen de zon best fel en ik moet zeggen dat ik alles door het vizier goed kon zien. Het is wel een gedoe om je pinlock los te krijgen van je originele vizier en dat over te zetten naar de nieuwe. Voor het geld moet ik zeggen dat ik het een fijn ding vind. Hij sluit alleen niet zo goed aan bij het lipje aan de rechter onderkant. Maar ik heb geen last van windruis of iets in de richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:35

Secsytime

Automagisch

[...]

Ben ik wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Volgens mij moeten we met de geinteresseerden maar even een whatsapp groep ofzo op gaan zetten, misschien wel zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-05 09:03
Ik merk dat er tot nu toe 2 regio's zijn:
- Regio Groningen
- Regio Limburg / Brabant

Is er hier ook nog een regio Haaglanden / Rotterdam aanwezig? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:17
Misschien ook een idee om in de startpost een lijstje per land-deel te maken van mensen die daar rijden? (Noord, midden, zuid). Dan is het makkelijker om iemand een berichtje te sturen om te vragen of ze in zijn voor een tourtje. Is natuurlijk op vrijwillige basis dat je in de startpost staat. Lijkt mij in ieder geval een goed idee :D

Mijn locatie: Zuid-Nederland (West-brabant) - Honda CB500F 2013

[ Voor 9% gewijzigd door Leviathius op 14-03-2017 11:24 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

aidanl schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:16:
Ik merk dat er tot nu toe 2 regio's zijn:
- Regio Groningen
- Regio Limburg / Brabant

Is er hier ook nog een regio Haaglanden / Rotterdam aanwezig? :P
Present! (DH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Leviathius schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:19:
Misschien ook een idee om in de startpost een lijstje per land-deel te maken van mensen die daar rijden? (Noord, midden, zuid). Dan is het makkelijker om iemand een berichtje te sturen om te vragen of ze in zijn voor een tourtje. Is natuurlijk op vrijwillige basis dat je in de startpost staat. Lijkt mij in ieder geval een goed idee :D
Goed idee! Mits gewenst kan ik wel helpen aan het onderhouden van de lijst?

(Regio Leiden/Amsterdam/Bollenstreek hier trouwens)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Okay, begin. Als de rest aanvult kan het zo worden toegevoegd lijkt mij? Ik heb geen ervaring met lijstjes op Tweakers. Wel op andere fora en daar werd het zo gedaan.

Noord-Nederland
darkkingll -- Triumph Speed Four

Midden-Nederland

Zuid-Nederland

Misschien wel geinig om ook de motor erbij te zetten.

[ Voor 29% gewijzigd door darkkingll op 14-03-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Noord-Nederland

Midden-Nederland

Zuid-Nederland
Frans92 - Yamaha FZS600 Fazer (Rotterdam)

EDIT: of hoort Rotterdam bij midden??

[ Voor 11% gewijzigd door Frans92 op 14-03-2017 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Noord-Nederland

Midden-Nederland

Zuid-Nederland
aidanl - Kawasaki Versys 650 (Rotterdam)

[ Voor 5% gewijzigd door aidanl op 14-03-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Noord-Nederland

Midden-Nederland

Zuid-Nederland
Leviathius - Honda CB500F (Breda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Noord-Nederland
gebruikershaes - Ducati Monster 696 (Groningen)

Midden-Nederland

Zuid-Nederland

[ Voor 6% gewijzigd door gebruikershaes op 14-03-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Hmm Breda / Rotterdam is best al een afstand. Is per provincie misschien dan niet logischer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Noord-Nederland
darkkingll -- Triumph Speed Four(Groningen)

Midden-Nederland

Zuid-Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
aidanl schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:38:
Hmm Breda / Rotterdam is best al een afstand. Is per provincie misschien dan niet logischer?
Mwah, valt wel mee toch. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-05 07:43

byn124

Thunderace

Noord-Nederland

Midden-Nederland
byn124 - Yamaha YZF 1000R Thunderace (Apeldoorn)

Zuid-Nederland

[ Voor 14% gewijzigd door byn124 op 14-03-2017 11:40 ]

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
aidanl schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:38:
Merkte ik ook al inderdaad. Misschien inderdaad per provincie doen of gewoon de windrichtingen aanhouden (Noord, Oost, Zuid, West). Dan zou Breda zuid zijn en Rotterdam west.

Maar wat ook is, dat kunnen we altijd nog aanpassen hoe het lijstje in elkaar zit. Als we maar eerst een globaal lijstje hebben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
Als t nou zo is ingedeeld: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:19

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Oost-Nederland
Patrock - Yamaha FZ1 (Vriezenveen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Patrock schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:43:
Oost-Nederland
Patrock - Yamaha FZ1 (Vriezenveen)
LOL 8)7

Gaat nu al mis met dit lijstje hehe

[ Voor 9% gewijzigd door gebruikershaes op 14-03-2017 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Misschien is dit makkelijker ;)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Als die dan af is kan de lijst wellicht in de startpost, maar het gaat nu wat hard en chaotisch in mijn ogen :+

[ Voor 6% gewijzigd door lolgast op 14-03-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
lolgast schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:44:
https://1drv.ms/x/s!Ah7wjKP2FKEtngmcFHv1IZqY7Fo_

Als die dan af is kan de lijst wellicht in de startpost, maar het gaat nu wat hard en chaotisch in mijn ogen :+
Held! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
lolgast schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:44:
https://1drv.ms/x/s!Ah7wjKP2FKEtngmcFHv1IZqY7Fo_

Haha mee eens! Kan alleen geen OneDrive linkjes openen op kantoor dus als iemand anders ff een mooi begin maakt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
aidanl schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:46:
[...]

Haha mee eens! Kan alleen geen OneDrive linkjes openen op kantoor dus als iemand anders ff een mooi begin maakt :D
Ik heb je op de lijst gezet :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Mooi dat OneDrive. Zag Patrock live zijn toevoeging erin zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Laatst online: 21:19

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Frans92 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:49:
Mooi dat OneDrive. Zag Patrock live zijn toevoeging erin zetten ;)
Jij was mij inderdaad net voor met de regel aantikken! Het samen werken in documenten werkt inderdaad erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Ik ben benieuwd hoe opgepoetst en uitgebreid met functies enzo het bestand er over een week uitziet. Ik zie overal kleurtjes voor me en vaste keuze opties bij de regio middels een dropdown etc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Eens. Valt me trouwens op dat Yamaha nogal in de meerderheid is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Leviathius schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:53:
Ik ben benieuwd hoe opgepoetst en uitgebreid met functies enzo het bestand er over een week uitziet. Ik zie overal kleurtjes voor me en vast keuze opties bij de regio middels een dropdown etc :+
Helaas, zo uitgebreid is de online functie niet ;) Tenminste, de laatste keer dat ik het gebruikte niet. Denk ook niet dat dat gaat gebeuren, want alle rekenkracht gebeurd nu bij MS :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

darkkingll schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:53:
Eens. Valt me trouwens op dat Yamaha nogal in de meerderheid is...
Leviathius en ik houden de Honda vlag hoog! :D

Misschien een idee om ook de bouwjaren erbij te vermelden?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
lolgast schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:54:
[...]

Helaas, zo uitgebreid is de online functie niet ;) Tenminste, de laatste keer dat ik het gebruikte niet. Denk ook niet dat dat gaat gebeuren, want alle rekenkracht gebeurd nu bij MS :9
Hmm dat is wel een domper dan :9. Dan nog ben ik benieuwd. Er zullen vast wel Excel-fanatics hier meelezen die zich niet kunnen inhouden 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-05 15:53
lolgast schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:54:
[...]

Vroeg me sowieso al af waarom OneDrive ipv Google Drive ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
w4rguy schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:54:
[...]

Leviathius en ik houden de Honda vlag hoog! :D

Misschien een idee om ook de bouwjaren erbij te vermelden?
Eigenlijk ook een splitsing maken tussen Merk en model.

Krijg je:
- Nickname
- Regio
- Merk
- Model
- Bouwjaar

Kan je mooi filteren :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
Het is in ieder geval duidelijk dat dit een IT-forum is.. Sorteren, kleurtjes, dropdowns... :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:28

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Nou, de Transalp is weer in opbouw:

opbouw1

opbouw2

het nieuwe blok zit erin, maar ze missen nog een borgplaat. CDI's zijn plat gemonteerd, dus da's goed nieuws, en er liggen nog wat onderdelen naast, dus het gaat nog een paar dagen duren. Er zit in ieder geval een frisse as in dit blok en ook heb ik een nieuwe kettingset + tandwielen erop zitten :).

Oh, en deze is ook afgebouwd:

lena

Zondagavond geboren, na een lange dag in het ziekenhuis. Mama is nu herstellende en ik heb 2 weken vrij genomen, dus ik kan extra veel ritjes maken om alles te regelen :+. De arme CB500 (die, naar nu blijkt, al zo'n 335k heeft gelopen) heeft al zo'n 500km gezien in de afgelopen week en ik viel net stil _O- (tank leeg). Gelukkig had deze ouwe bak nog wel een reserve :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-01 09:39
Goed bezig met het lijstje! En inderdaad even afwachten tot een Excell Guru ermee losgaat!

Ik zit alleen met het punt dat ik zowel in regio midden-NL rijdt (Baarn), als in regio zuid (Breda). 2 keer invullen dan maar, of krijgen we optie voor secundaire stad?

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394709

HTT-Thalan schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:03:

Oh, en deze is ook afgebouwd:

[afbeelding]

Zondagavond geboren, na een lange dag in het ziekenhuis. Mama is nu herstellende en ik heb 2 weken vrij genomen, dus ik kan extra veel ritjes maken om alles te regelen :+. De arme CB500 (die, naar nu blijkt, al zo'n 335k heeft gelopen) heeft al zo'n 500km gezien in de afgelopen week en ik viel net stil _O- (tank leeg). Gelukkig had deze ouwe bak nog wel een reserve :+.
ahhh, gefeliciteerd, wanneer krijgt hij zijn eerste motorpakje? ^^ }:O }:O

en lees ik dat goed, 335k??? das toch wel knap veel zelfs voor een honda :o

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 394709 op 14-03-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
DragonSlayer666 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:06:
Goed bezig met het lijstje! En inderdaad even afwachten tot een Excell Guru ermee losgaat!

Ik zit alleen met het punt dat ik zowel in regio midden-NL rijdt (Baarn), als in regio zuid (Breda). 2 keer invullen dan maar, of krijgen we optie voor secundaire stad?
Hou gewoon je woonplaats aan zou ik zeggen :)

@HTT-Thalan Proficiat!

[ Voor 72% gewijzigd door lolgast op 14-03-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Anoniem: 394709 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:06:
[...]

ahhh, gefeliciteerd, wanneer krijgt hij zijn eerste motorpakje? ^^ }:O }:O

en lees ik dat goed, 335k??? das toch wel knap veel zelfs voor een honda :o
Ze krijg haar eerste pakje pas over heel veel jaar, mijn zoontje is 5 en mag ook nog niet achterop (vrouwlief krijgt een rolling als ik dat zou doen). Misschien eerst maar eens naar een zijspan zoeken waar er 3 naast elkaar in passen :+.

Net ook even geshopt voor wat zomerhandschoenen. De jas is prima zo zonder voering, maar de handschoenen te zweterig. Ze hebben een fijne handschoen van Difi met goede bescherming, leren stukken en toch wat dunner maar wel gelijk 80 euro.

Heeft het zin om te proberen te slagen voor minder? Ik wil niet op veiligheid besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:13:
[...]

Ze krijg haar eerste pakje pas over heel veel jaar, mijn zoontje is 5 en mag ook nog niet achterop (vrouwlief krijgt een rolling als ik dat zou doen). Misschien eerst maar eens naar een zijspan zoeken waar er 3 naast elkaar in passen :+.

Net ook even geshopt voor wat zomerhandschoenen. De jas is prima zo zonder voering, maar de handschoenen te zweterig. Ze hebben een fijne handschoen van Difi met goede bescherming, leren stukken en toch wat dunner maar wel gelijk 80 euro.

Heeft het zin om te proberen te slagen voor minder? Ik wil niet op veiligheid besparen.
Volgens mij heeft ryan fortnine (of hoe heet die gast?) wel een filmpje over goedkope (goede) handschoenen.

Edit: & proficiat natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
[...]

Kijk ook eens bij Motorkledingstore.nl. Zit tegenover het NAC-stadion daar bij de Tinq waar we laatst stonden. Daar hebben ze veel voorraad, andere merken dan Motoport en korting op alles!

Succes met de nieuwe aanwinst en gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Of check eens bij Louis.de. Heeft ook veel keuze en verstuurt ook gewoon naar NL.

Gefeliciteerd trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 15:56
Noord-Nederland

Midden-Nederland

Zuid-Nederland
k1NG - Yamaha FZ8 (Delft)

[ Voor 12% gewijzigd door k1NG op 14-03-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

k1NG schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:08:
Noord-Nederland

Midden-Nederland

Zuid-Nederland
HTT-Thalan - Honda Transalp XL600V (Breda) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Inmiddels zijn jullie ruim over de 10.000 posts, tijd voor een nieuw deeltje dus.
Wie opent hem?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Geen idee hoe dat werkt :D Moet een van de topicstarters dat niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Kunnen we meteen een mooie topic start maken met linkje van Excel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

aidanl schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:33:
Kunnen we meteen een mooie topic start maken met linkje van Excel :D
En een foto van alle motoren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

k1NG schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:08:
Noord-Nederland

Midden-Nederland

Zuid-Nederland
HTT-Thalan - Honda Transalp XL600V (Breda)
Stacheldraht - Suzuki Bandit 650 (Dongen)

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 23:16
Zie het zuiden gaan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Er is inmiddels een Excel voor het noteren van je user + motor. Zie hier.

@HTT-Thalan gefeliciteerd! *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Eens kijken of ik dit kan :+

Zoals, verzocht. Er is een nieuw topic gestart: Zie hier: Het grote motortopic deel 19

[ Voor 66% gewijzigd door lolgast op 14-03-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-01 21:44
Mijn naam aan excel toegevoegd.
Ik wilt toch nog even een post maken in dit topic, kan namelijk geen afscheid nemen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 14:31
Nou vandaag bij garage geweest en dat ziet er naar uit dat hij het niet als zijn probleem ziet.... ongelofelijk.
Jaar lang rijden zonder issue en de eerste rit na een grote beurt de electra (die hij bij meting al apart vond) kapot... klantvriendelijkheid is wel iets wat aan het uitsterven is. Na aandringen wil hij wel kijken wat probleem exact is, maar totaal ook geen intentie laten blijken om samen tot een oplossing te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:19

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik wil best wel eens een meet houden in het zuiden. Vertrekken vanaf de snelweg bij Heerlen (Tankstation Tienbaan) of vanuit Maastricht, en dan een stukje Voerstreek en/of Eifel meepikken.

Dan zullen we vanzelf wel zien hoe zuidelijk die Rotterdammers zich voelen. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394709

[...]

ahh, wat jammer, maar vooruit nog erg jong natuurlijk.

en voor handschoenen, niet op het internet kijken maar gewoon wat winkels inlopen.
vrijwel elke Motoport of andere grote motorketen heeft wel een opruimingsbak met handschoenen staan. zo heb ik zelf bij Quispel in Deurne uit de opruimingsbak een stel handschoenen gescoord waar 2 rubberen randjes loslieten, mochten voor 25 euro weg, maar omdat deze randjes loslieten kreeg ik ze voor een 10tje mee. gloednieuwe handschoenen van 80 euro, voor een prikkie. zelfde heb ik 3 jaar terug met de winterhandschoenen gedaan (toen nog voor op een brommer). lagen toen ook voor 15 euro in de opruimingsbak O-) O-)

vind handschoenen ook altijd nogal duur, bijna 100 euro vind ik veel, als je ziet dat je voor 180 euro al een helm hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-05 14:34
Er is inmiddels al een nieuwe topic. Slotje maybe?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Ok

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 103 104 Laatste

Dit topic is gesloten.