Als je het goed wil doen: Yuasa YTZ14SSpongeRob schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:36:
Ik denk dat ik toch maar een nieuwe accu ga bestellen voor de zekerheid, dit gezeur zit ik niet echt op te wachten...
Er zit nu ook een Yuasa in, maar dat type gaat niet passen...
Is een li-ion misschien een goede optie?
Hier vandaag lekker de ijseldijk en lekdijk gepakt en nog een stukje kinderdijk er bij gedaan. Wat een weer, zo mag het nog wel even blijven!
Wel al politie controles op de lekdijk, werd al aangekondigd door andere rijders en zelfs aardige koekblik bestuurders
Wel al politie controles op de lekdijk, werd al aangekondigd door andere rijders en zelfs aardige koekblik bestuurders

Ik kreeg (na inruil) 0% op de motor en 10% + montage op accessoires. En die inruil was voor mij best gunstig.neographikal schreef op zondag 12 maart 2017 @ 00:35:
Vandaag bij BMW de Nine-T Racer gezien, ben er weg van, van de week proefrijden als het luktWat kan ik bij een nieuwe motor zonder inruil aan korting verwachten? Bij een auto is het vaak een procent of 6-8, is dat bij motoren vergelijkbaar? Als het rijden goed bevalt kon dit wel eens een serieuze optie worden
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ah jammer, had al een paar dagen deze topic niet gelezen.Ik wilde vandaag ook met iemand rijden in omgeving Amsterdam maar kon niemand vinden. Heb toch maar een kleine rondje door de Amsterdamse bos gedaan.w4rguy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:11:
[...]
Welke regio kwam je ookalweer vandaan?
Ik woon zelf net onder Amsterdam. Wilde morgen een ritje gaan maken, vroeg me af of er meer plannen waren voor mensen in dit topic.
Volgende keer maar een rondje?
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Voor zover ik weet heeft Lithium-Ion als enige voordeel een lager gewicht. Over het algemeen ben je beter af met een standaard accu.SpongeRob schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:56:
Mooi is dat inderdaadaidanl schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:56:

Als je ervan uit gaat dat het doel van de controle is dat men zich ter plaatse aan de regels houdt, is deze juist niet nutteloos in dit geval. Je zou zelfs kunnen beargumenteren dat het extra goed werkt, aangezien men elkaar maant om zich aan de regels te houden.PilatuS schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:02:
[...]
Voor zover ik weet heeft Lithium-Ion als enige voordeel een lager gewicht. Over het algemeen ben je beter af met een standaard accu.
[...]
Mooi is dat inderdaadHet maakt een hoop controles ook redelijk nutteloos. Iedere keer dat er op mijn favoriete dijk een controle is ben ik al minimaal 5x gewaarschuwd voordat ik bij de controle ben. Tegen die tijd dat de 4e persoon een waarschuwing geeft heb ik al zoiets van, ja nu weet ik het wel
Check, 340 Fazer km's verder kan ik wel zeggen dat het een geslaagde dag was.Joopieboy schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:58:
[...]
Jij komt gewoon bij mij om de hoek vandaan.Maar lekker geredden dus!
Ik, bommes en ceasar hebben vandaag ook lekker gereden. Beetje stijf na een uur of 5 en een houten kont/stijve nek, maar echt heerlijk dagje zo.
Eindhoven, Veghel via de snelweg, vervolgens binnendoor via Emmerich (DE) om Doesburg heen naar de woonplaats van @caesar1000
Daar Colatje gedronken.
Vervolgens de motoren weer gestart, rondje richting Zelhem, via Doetinchem weer terug naar Ceaser.
Vanuit daar weer binnen door terug naar Veghel, en weer over de A50 naar huis.
Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them
Met oe blije bakkes
was idd een mooi rondje! Stukje terug richting Emmerich was ook erg mooi!
Net even lekker gegeten, nu op mijn gemak inkakken op de bank.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ziet eruit als een bekende locatie (van paar jaar geleden, toen nog met m'n SV)Bommes schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:30:
[...]
Check, 340 Fazer km's verder kan ik wel zeggen dat het een geslaagde dag was.
Eindhoven, Veghel via de snelweg, vervolgens binnendoor via Emmerich (DE) om Doesburg heen naar de woonplaats van @caesar1000
Daar Colatje gedronken.
Vervolgens de motoren weer gestart, rondje richting Zelhem, via Doetinchem weer terug naar Ceaser.
[afbeelding]
[afbeelding]

Nou vandaag me avontuur wel gehad...
Vorige week mijn motor voor grote beurt geweest bij garage.
Vrijdag en Zaterdag lekker beetje wezen rondrijden 400km erop zitten.
Dacht vandaag even richting winterberg te rijden via Teckelenburg, mooi beetje daar aan het rondrijden en veel leuke wegen.
Opeens bij tankstation BRAND! rook onder mijn zadel vandaan! Ren ik naar binnen om even water te fixen en erover te gooien.
Nou spul los en wat blijkt... accu roken als een gek!
Als eerste denk je kortsluiting, maar alles lichte nog wel op.
Dan kabels checken en alles lijkt in orde.... dus de CDI, dan de accu eruit en is proberen aan te lopen.
Dat lukt, maar boven 2500rpm dan is het gedaan en houd hij in, kut.
Toch ANWB bellen maar lang verhaal kort is dat ze weinig kunnen... ja motor bij een garage neerzetten (was al bij een taknstelle, dus weinig winst te behalen).
Dan stopt er een Duitser op een GPZ500s, je zou denken dat van de 30 motoren die passeerden er wel meer zouden stoppen!!! enige andere was een oude Duitsers die wel informeerde maar ook niet veel kon helpen, hollanders keken niet op of om....
De GPZ rijder neemt me met een gangetje van 30km/h mee naar zijn huis ongeveer 10km verderop.
Daar blijkt meneer een mooie garage te hebben en verstand van motoren! dus met zijn twee bekeken en gemeten en ja dat moet de CDI wel zijn. Als noodoplossing geprobeerd een monster condensator erop te zetten en het lijkt te werken!
Maar... 5km verder is het helemaal gedaan, nu is het bij minste aantal toeren gedaan met de power.
Dus uiteindelijk met een aanhanger alles opgehaald en net weer thuis, 15:00 begon het en 20:00 weer thuis en nu een zuur gevoel dat 1 week na een grote onderhoudsbeurt me dit allemaal overkomt.....
Einde van de dag.
Vrijdag en Zaterdag lekker beetje wezen rondrijden 400km erop zitten.
Dacht vandaag even richting winterberg te rijden via Teckelenburg, mooi beetje daar aan het rondrijden en veel leuke wegen.
Opeens bij tankstation BRAND! rook onder mijn zadel vandaan! Ren ik naar binnen om even water te fixen en erover te gooien.
Nou spul los en wat blijkt... accu roken als een gek!
Als eerste denk je kortsluiting, maar alles lichte nog wel op.
Dan kabels checken en alles lijkt in orde.... dus de CDI, dan de accu eruit en is proberen aan te lopen.
Dat lukt, maar boven 2500rpm dan is het gedaan en houd hij in, kut.
Toch ANWB bellen maar lang verhaal kort is dat ze weinig kunnen... ja motor bij een garage neerzetten (was al bij een taknstelle, dus weinig winst te behalen).
Dan stopt er een Duitser op een GPZ500s, je zou denken dat van de 30 motoren die passeerden er wel meer zouden stoppen!!! enige andere was een oude Duitsers die wel informeerde maar ook niet veel kon helpen, hollanders keken niet op of om....

De GPZ rijder neemt me met een gangetje van 30km/h mee naar zijn huis ongeveer 10km verderop.
Daar blijkt meneer een mooie garage te hebben en verstand van motoren! dus met zijn twee bekeken en gemeten en ja dat moet de CDI wel zijn. Als noodoplossing geprobeerd een monster condensator erop te zetten en het lijkt te werken!
Maar... 5km verder is het helemaal gedaan, nu is het bij minste aantal toeren gedaan met de power.
Dus uiteindelijk met een aanhanger alles opgehaald en net weer thuis, 15:00 begon het en 20:00 weer thuis en nu een zuur gevoel dat 1 week na een grote onderhoudsbeurt me dit allemaal overkomt.....
Einde van de dag.
Ik heb zojuist eenzelfde accu besteld als er al in zit, een Yuasa YTX14L.
Dit is waarschijnlijk nog de originele accu die dus al ruim 8 jaar oud is.
Na het lezen van jullie route wonen we niet ver van elkaar inderdaad. Bommes had ik ook al meerdere keren over regio ehv (en de motorzaken daar) gehoord dus daarvan wist ik dat hij ook uit de regio komt. Bij de eerstvolgende geplande rit houd ik me ook aanbevolen in ieder geval en wellicht dat mijn vriendin dan ook mee wil rijden.Joopieboy schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:58:
[...]
Jij komt gewoon bij mij om de hoek vandaan.Maar lekker geredden dus!
Ik, bommes en ceasar hebben vandaag ook lekker gereden. Beetje stijf na een uur of 5 en een houten kont/stijve nek, maar echt heerlijk dagje zo.
Mijn ritje was met 7 man waarvan ik er een kende. Maar uiteindelijk maakt dat met de motor ook geen bal uit, want je kunt elkaar toch niet spreken. Ff bij de lunch en dan is het weer ieder voor zich. Heeft ook zijn charme

Heeft er iemand een goed Argument waarom ik beter een mt-07 / er-6n (vanaf '13) zou moeten kopen voor 6000 euro ipv een 2008 Street triple R
Bij ons iets minder Polisie ..Tankiej schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:27:
[...]
Ziet eruit als een bekende locatie (van paar jaar geleden, toen nog met m'n SV)![]()
[afbeelding]

Bij vertrek vandaar de snelweg op, ik reed voor Jopie, trek de Fazer tot de stuik open vliegt vervolgens jopie voorbij alsof ik op een trap fiets zit..
Je mijn Fazer is echt geen traag hok, maar zo een gsxr is wel een ander koekje..

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them
Neewd200 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:29:
Heeft er iemand een goed Argument ......

Nee, want de Street Triple is zo veel gaverwd200 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:29:
Heeft er iemand een goed Argument waarom ik beter een mt-07 / er-6n (vanaf '13) zou moeten kopen voor 6000 euro ipv een 2008 Street triple R

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/
Niet echt. Een twin vs een tripple en >2013 vs 2008. Erg persoonlijke keuze, als je het mij vraagt.wd200 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:29:
Als je graag veel wheelies maakt is de MT-07 een populaire keuze.

#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Het is eindelijk zo ver: een eigen motor! Afgelopen weekend ben ik de trotse eigenaar geworden van een Triumph Tiger 
Voor de aflevering komende week moet er natuurlijk een verzekering geregeld worden.
Hoe zijn momenteel de KNMV ervaringen als het op de verzekering aankomt? De site is iets wat rommelng vind ik maar de KNMV verzekering komt bij mij wel als redelijk voordelig uit de bus. Bikerpolis zie ik hier ook regelmatig voorbij komen welke net iets duurder lijkt te zijn afhankelijk van de opties die ik daar kies.
Wat zijn verder punten om op te letten naast de opzittendenverzekering en de regels rond diefstal?

Voor de aflevering komende week moet er natuurlijk een verzekering geregeld worden.
Hoe zijn momenteel de KNMV ervaringen als het op de verzekering aankomt? De site is iets wat rommelng vind ik maar de KNMV verzekering komt bij mij wel als redelijk voordelig uit de bus. Bikerpolis zie ik hier ook regelmatig voorbij komen welke net iets duurder lijkt te zijn afhankelijk van de opties die ik daar kies.
Wat zijn verder punten om op te letten naast de opzittendenverzekering en de regels rond diefstal?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Bommes schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:30:
[...]
Check, 340 Fazer km's verder kan ik wel zeggen dat het een geslaagde dag was.
Daar Colatje gedronken.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat was zeker grote lol! Van het zien voorbij rijden van Porsches, een Audi R8 en McLaren P1 tot het moment, op de terugweg, dat uit het niets opeens een Duke 690 met daarachter een enorme BMW tourmachine komt aanstormen over een landbouw weggetje en je achter laat met een en al stof.Joopieboy schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:34:
Met oe blije bakkeswas idd een mooi rondje! Stukje terug richting Emmerich was ook erg mooi!

Vaker doen! (@lolgast ook is mee?

Zo zie je maar weer wat voor avonturen je met een motor kunt beleven! Ook al was het niet allemaal positief, toch bijzonder!kneusteun schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:37:
Nou vandaag me avontuur wel gehad...
[Avontuurlijk verhaal]
Einde van de dag.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
BMW heeft nu wel een actie lopen dat je schijnbaar 750 euro aan accessoires uit mag zoeken naast de motor, eens zien hoe het bevalt en daarna uitonderhandelen inderdaadEthirty schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:58:
[...]
Ik kreeg (na inruil) 0% op de motor en 10% + montage op accessoires. En die inruil was voor mij best gunstig.

Lijkt me een goed plan!Hamza schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:59:
[...]
Ah jammer, had al een paar dagen deze topic niet gelezen.Ik wilde vandaag ook met iemand rijden in omgeving Amsterdam maar kon niemand vinden. Heb toch maar een kleine rondje door de Amsterdamse bos gedaan.
Volgende keer maar een rondje?
Uiteindelijk heb ik de rit vandaag solo gedaan. Heerlijk gereden langs het jaagpad. Korte bochten, lekker technisch, lage snelheden. Kon echt lekker m'n motor leren kennen op dit soort weten

Uiteindelijk schoot mijn rit ook veel te ver door. Ben doorgereden naar Woerden en vanaf daar via de Linschoter Zandweg (voor de kenners) doorgereden naar Oudewater (waar mijn ouders wonen).
Op de Linschoter Zandweg waren heel veel wandelaars en fietsers. 1 wandelaar was het niet eens met het feit dat ik daar reed volgensmij. Hij stak z'n vinger op alsof ie iets wilde vragen toen k ze met 20km/h in ging halen. Heel even dacht ik er aan om te stoppen en te vragen of ik iets voor hem kon doen. Tot ik een tik op mijn helm voelde. Toen had ik zoiets van, deze man wil mij hier niet en ik rijd door voor die gekke dingen gaat doen.
Meer mensen met zulke gekke ervaringen?
All-Round nerd | iRacing Profiel
Bommes schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:35:
[...]
Bij ons iets minder Polisie ..maar wel de zelfde plek inderdaad.
Bij vertrek vandaar de snelweg op, ik reed voor Jopie, trek de Fazer tot de stuik open vliegt vervolgens jopie voorbij alsof ik op een trap fiets zit..
Je mijn Fazer is echt geen traag hok, maar zo een gsxr is wel een ander koekje..

Dat jij volgas had, dat had ik niet verwacht haha.

Gefeliciteerd, goede keuze! Welk model Tiger precies? Foto's?Bor schreef op zondag 12 maart 2017 @ 23:00:
Het is eindelijk zo ver: een eigen motor! Afgelopen weekend ben ik de trotse eigenaar geworden van een Triumph Tiger

De KNMV voordelig? Die komt bij mij nog altijd als duurste uit de vergelijking, zelfs als ik lid zou zijn van de KNMV zijn ze nog duur. Maar dat verschilt per persoon/woonplaats/schadevrije jaren natuurlijk.
Ik zit nu bij Ohra, voor mij ongeveer de goedkoopste die er is, met goede voorwaarden

Allereerst gefeliciteerd natuurlijkBor schreef op zondag 12 maart 2017 @ 23:00:

Gisteren na mijn tour met andere rijders zelf nog een stukje snelweg gedaan (vandaar de eerder onleesbaar gemaakte tekst in mijn afbeelding

Wel meteen een herinnering voor mezelf. Volgende keer gewoon Waze aanzetten op de telefoon in de houder, die geeft met een beetje geluk de flitsers en lasers aan

[Voor 6% gewijzigd door lolgast op 13-03-2017 09:21]
Zijn er nog mensen uit Groningen hier actief? Gisteren heb ik nog de voor ons bekende Aduard - Wehe den Hoorn weg gepakt en ben echt heel veel motorrijders tegengekomen. Een Street triple dude zat nog heel lang achter me en gaf me een thumbs up bij de stoplichten. Dus toch niet helemaal alleen gereden 

Youtube staat vol met video's van russen op zandpaden die worden aangevallen door wandelaars / omwonenden / automobilisten die vinden dat de motoren daar niet horen/ te veel lawaai maken.w4rguy schreef op maandag 13 maart 2017 @ 00:54:
[...]
Lijkt me een goed plan!
Uiteindelijk heb ik de rit vandaag solo gedaan. Heerlijk gereden langs het jaagpad. Korte bochten, lekker technisch, lage snelheden. Kon echt lekker m'n motor leren kennen op dit soort weten
Uiteindelijk schoot mijn rit ook veel te ver door. Ben doorgereden naar Woerden en vanaf daar via de Linschoter Zandweg (voor de kenners) doorgereden naar Oudewater (waar mijn ouders wonen).
Op de Linschoter Zandweg waren heel veel wandelaars en fietsers. 1 wandelaar was het niet eens met het feit dat ik daar reed volgensmij. Hij stak z'n vinger op alsof ie iets wilde vragen toen k ze met 20km/h in ging halen. Heel even dacht ik er aan om te stoppen en te vragen of ik iets voor hem kon doen. Tot ik een tik op mijn helm voelde. Toen had ik zoiets van, deze man wil mij hier niet en ik rijd door voor die gekke dingen gaat doen.
Meer mensen met zulke gekke ervaringen?
Veel mensen snappen ook niet dat gesloten verklaring C6 (Gesloten voor voertuigen op meer dan twee wielen) dus niet voor motoren gelden. Vooral hier is dus een groot gevaar voor mensen die het recht graag in eigen handen nemen..
En dan moet je ook nog eens oppassen voor overstekende gieters..
Zelf nog niet meer meegemaakt dan mensen die met opzet de ruimte dichtrijden in de file, of een claxon bij het stoplicht als ik een rij voorbij rij. en de eikels die met ruitensproeiers gaan klooien als je ze inhaalt of achter rijdt, of die verdomde sigaretten, appels en papieren/plasticjes...
Ach, op motor maar ook als automobilist ook al gekke dingen meegemaakt. Ik trek me daar allemaal niks van aan meer, toeteren, aso gedrag nee doet me niks. Licht seinen, je doet maar. Uitstappen bij stoplichten? prima, wat jij wil. Gevaarlijke elementen schakel ik uit, niet letterlijk. Maar om weg te komen, als ik daarvoor door rood, over vluchtstrook, of wat dan ook voor moet doen. Niemand heeft het recht om mij in een gevaarlijke situatie te brengen. Je dient ook 100% defensief te rijden, iedereen op de weg is een mongool.
Ik moet zeggen dat ik de laatste jaren zo goed als nooit meer last heb van mensen die me bewust klemrijden / blokkeren in de file of bij het stoplicht. Kan echter ook komen dat ik tegenwoordig niet meer in de spits in / rond Amsterdam rij 

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ach tijd geleden nog iemand gehad die het nodig vond om zijn raapje open te doen en een hoop herrie te maken, verstond het toch amper, en dan nog...
Zolang ze je niet bewust van de fiets af rijden... Maar na dit soort weekenden ben ik toch voorzichtig, alleen helaas rijd ik nu zelf ook op een racer. Veel van die gastjes jakkeren door het verkeer hen, en dan kom ik er rustig achteraan beetje breed uit rijden met de auto's mee, en dan snijden ze mij af of wat dan ook. Treiteren gebeurd ook zat, nja...
Zolang ze je niet bewust van de fiets af rijden... Maar na dit soort weekenden ben ik toch voorzichtig, alleen helaas rijd ik nu zelf ook op een racer. Veel van die gastjes jakkeren door het verkeer hen, en dan kom ik er rustig achteraan beetje breed uit rijden met de auto's mee, en dan snijden ze mij af of wat dan ook. Treiteren gebeurd ook zat, nja...
Tja, seizoen start weer dus oppassen geblazen.
Zaterdag bij een BMW motorrad (Houtrust) geweest voor een seizoensopeningsdag. Koffie en appeltaart gekregen.
Tijdje staan praten bij een kraampje van Motor-video: www.motor-video.nl . Goedkoper en ander principe met camera en geluid en het hoofdkastje heeft een display zodat je ziet hoe de camera staat. De merken kan ik niet achterhalen, lijkt zelf gefabriceerd. Prijs valt op zich wel mee.
Ik heb nu twee jaartjes een GoPro Basic en tijd voor een upgrade. Iemand verder ervaring met deze producten?
Zaterdag bij een BMW motorrad (Houtrust) geweest voor een seizoensopeningsdag. Koffie en appeltaart gekregen.

Tijdje staan praten bij een kraampje van Motor-video: www.motor-video.nl . Goedkoper en ander principe met camera en geluid en het hoofdkastje heeft een display zodat je ziet hoe de camera staat. De merken kan ik niet achterhalen, lijkt zelf gefabriceerd. Prijs valt op zich wel mee.
Ik heb nu twee jaartjes een GoPro Basic en tijd voor een upgrade. Iemand verder ervaring met deze producten?
De stripler lijkt me de leukste fiets van allen, maar wel precies die zonder ABS...wd200 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:29:
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Zelf heb ik ook nog niet veel meegemaakt tijdens het filerijden of iets anders, maar dit vond ik echt wel raar. Ik denk dat de beste (al iets oudere) man het er niet mee eens was dat ik hier reed.Patrock schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:43:
[...]
Youtube staat vol met video's van russen op zandpaden die worden aangevallen door wandelaars / omwonenden / automobilisten die vinden dat de motoren daar niet horen/ te veel lawaai maken.
Veel mensen snappen ook niet dat gesloten verklaring C6 (Gesloten voor voertuigen op meer dan twee wielen) dus niet voor motoren gelden. Vooral hier is dus een groot gevaar voor mensen die het recht graag in eigen handen nemen..
Zelf nog niet meer meegemaakt dan mensen die met opzet de ruimte dichtrijden in de file, of een claxon bij het stoplicht als ik een rij voorbij rij. en de eikels die met ruitensproeiers gaan klooien als je ze inhaalt of achter rijdt, of die verdomde sigaretten, appels en papieren/plasticjes...
Het was op de volgende plek:
https://goo.gl/maps/b8UA1MwTUEs
Zoals je ziet is er niet heel veel ruimte. De voetgangers liepen drie breed dus moesten inschikken als ik er langs wilde.
En voor wie het wilde weten, ja ik heb een DB killer en standaard uitlaatspruitstukken onder mijn fiets liggen. Alles voldoet aan de Europese norm.
Appeltaart? Had ik toch even langs moeten rijdenRody schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:52:
[...]
[...]

Waren er verder leuke dingen te doen/zien? Ik had helaas geen tijd.
2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i
Word altijd jaloers als ik motorrijders met het mooie weer, met name dit weekend, zie rijden. Kan niet wachten om aan het rijbewijs te beginnen.
Once again open up your bag of tricks!
Hmm waarschijnlijk omdat hij dacht dat het alleen voor aanwonenden was, zoals verderop na de haakse bocht bij het bruggetje te zien is.. ?!w4rguy schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:23:
[...]
Zelf heb ik ook nog niet veel meegemaakt tijdens het filerijden of iets anders, maar dit vond ik echt wel raar. Ik denk dat de beste (al iets oudere) man het er niet mee eens was dat ik hier reed.
Het was op de volgende plek:
https://goo.gl/maps/b8UA1MwTUEs
Zoals je ziet is er niet heel veel ruimte. De voetgangers liepen drie breed dus moesten inschikken als ik er langs wilde.
En voor wie het wilde weten, ja ik heb een DB killer en standaard uitlaatspruitstukken onder mijn fiets liggen. Alles voldoet aan de Europese norm.
hier dus:https://www.google.nl/map...VmiNzA!2e0!7i13312!8i6656
Blijft het feit dat er toch een hoop hufters rondlopen die graag voor eigen rechter spelen.. zucht..
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04
Ja klopt, verderop stond dat aangegeven. Op het punt van het voorval nog niet. Wat ook echt superslim is natuurlijk, want het laatste kruispunt waar ik een andere route had kunnen nemen ligt een aardig stuk terug. Aan de andere kant van de sloot is namelijk geen gesloten-verklaring.mr_zippey schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:50:
[...]
Hmm waarschijnlijk omdat hij dacht dat het alleen voor aanwonenden was, zoals verderop na de haakse bocht bij het bruggetje te zien is.. ?!
hier dus:https://www.google.nl/map...VmiNzA!2e0!7i13312!8i6656
Blijft het feit dat er toch een hoop hufters rondlopen die graag voor eigen rechter spelen.. zucht..
Toen ik eenmaal bij de gesloten-verklaring aan kwam kon ik nog omkeren, maar dan zou ik dezelfde man tegemoet rijden. Aangezien me dat ook niet verstandig leek ben ik maar doorgereden.
Nou hop, aanvragen die proefles vandaagSwooX schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:33:
Word altijd jaloers als ik motorrijders met het mooie weer, met name dit weekend, zie rijden. Kan niet wachten om aan het rijbewijs te beginnen.

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
Proefles kan inderdaad altijd, verder gaan is echter geen optie want studentenleven.

Slecht excuus, mijn vriendin heeft hem ook tijdens haar studietijd gehaald. In het weekend thuis bij haar ouders en meteen ook lessenSwooX schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:10:
[...]
Proefles kan inderdaad altijd, verder gaan is echter geen optie want studentenleven.

Goh, ik probeer me minder te ergeren aan de rest en gewoon even te zuchten als er weer zo'n loser langskomt.Patrock schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:43:
[...]
Youtube staat vol met video's van russen op zandpaden die worden aangevallen door wandelaars / omwonenden / automobilisten die vinden dat de motoren daar niet horen/ te veel lawaai maken.
Alleen mensen die met ruitensproeiers beginnen, daar flip ik echt van

Ja, maar ik wil liever niet in de min komen te staan.lolgast schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:23:
[...]
Slecht excuus, mijn vriendin heeft hem ook tijdens haar studietijd gehaald. In het weekend thuis bij haar ouders en meteen ook lessen

Hier nog erger, in mijn omgeving veel motorrijders en ik ben zelf bezig met lessen. AVB en theorie zijn binnen, examen AVD op 4 april. Heb nu iets minder dan 20 uur les gehad en nog 6 uur gepland staan.SwooX schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:33:
Gisteren mogen zien en horen hoe allemaal andere mensen lekker gingen toeren. Het is niet eerlijk, ik wil ook

Wij kunnen niet in zijn portemonnee kijken natuurlijk, studeren is tegenwoordig ook niet zo bereikbaar meer.lolgast schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:23:
[...]
Slecht excuus, mijn vriendin heeft hem ook tijdens haar studietijd gehaald. In het weekend thuis bij haar ouders en meteen ook lessen
Gister moest ik in London zijn om 2 campers te bezichtigen (ons campertje is gezakt voor MOT/APK, dus we zijn op zoek naar een upgrade), en maar even bij Ace Cafe (Wikipedia: Ace Cafe, http://www.ace-cafe-london.com/default.aspx) wezen brunchen.
Viel me op dat het ondanks dat het weer niet meewerkte (jantje huilt jantje lacht regen met best behoorlijke regenbuien) het toch goed vol zat. De sfeer is er altijd goed en binnen no time heb je een praatje.. Wat ook wel grappig hoe gevarieerd het publiek daar is.. van custom harley met mannen met 'patches' op hun jas via clasics (Triump, BSA etc) tot sportsbikes..
Viel me op dat het ondanks dat het weer niet meewerkte (jantje huilt jantje lacht regen met best behoorlijke regenbuien) het toch goed vol zat. De sfeer is er altijd goed en binnen no time heb je een praatje.. Wat ook wel grappig hoe gevarieerd het publiek daar is.. van custom harley met mannen met 'patches' op hun jas via clasics (Triump, BSA etc) tot sportsbikes..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Reed precies onder de Thames door in 't koekblik toen het begon te sputterenToolkiT schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:12:
Gister moest ik in London zijn om 2 campers te bezichtigen (ons campertje is gezakt voor MOT/APK, dus we zijn op zoek naar een upgrade), en maar even bij Ace Cafe (Wikipedia: Ace Cafe, http://www.ace-cafe-london.com/default.aspx) wezen brunchen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Als je in de buurt van Reading bent geef maar een seintje als je zin in koffie hebtsteveman schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:20:
[...]
Reed precies onder de Thames door in 't koekblik toen het begon te sputteren

Slimme keuze..w4rguy schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:01:
[...]
Ja klopt, verderop stond dat aangegeven. Op het punt van het voorval nog niet. Wat ook echt superslim is natuurlijk, want het laatste kruispunt waar ik een andere route had kunnen nemen ligt een aardig stuk terug. Aan de andere kant van de sloot is namelijk geen gesloten-verklaring.
Toen ik eenmaal bij de gesloten-verklaring aan kwam kon ik nog omkeren, maar dan zou ik dezelfde man tegemoet rijden. Aangezien me dat ook niet verstandig leek ben ik maar doorgereden.
Ik zie regelmatig mensen op plaatsen met voertuigen waar ze eigenlijk niet behoren te komen, zal wel liggen aan het feit dat ik in een toeristische omgeving woon en dat men als toerist toch het idee heeft 'ik doe toch niets fout', als men niet naar borden kijkt en alleen met de mooie omgeving bezig is..
Mensen zouden eens wat meer moeten geven en wat minder nemen.. En wat meer naar hun eigen (soms) minder handige gedrag moeten kijken. We maken allemaal wel eens een foutje

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04
Niet uit Groningen, wel uit Friesland hiergebruikershaes schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:30:
Zijn er nog mensen uit Groningen hier actief? Gisteren heb ik nog de voor ons bekende Aduard - Wehe den Hoorn weg gepakt en ben echt heel veel motorrijders tegengekomen. Een Street triple dude zat nog heel lang achter me en gaf me een thumbs up bij de stoplichten. Dus toch niet helemaal alleen gereden

Rijd zelf regelmatig ook in Groningen en het stukje Aduard - Wehe den Hoorn is inderdaad een bekend stukje, maar op mooie dagen inderdaad druk

Wilde afgelopen zondag voor het eerst weer even een rustig rondje rijden met m'n vriendin. Motoren even afgestoft en gestart. De Bandit van m'n vriendin start na 4 (?) maanden stilstand in 2x en blijft keurig lopen. Daarna geprobeerd m'n eigen motor te starten....

Startrelais wil niet.... Nou, maar even de schroevendraaier pakken dan. Schroevendraaier er op gezet, huh, huh, huh.... en toen was het stil. Multimeter op de accu... 9,8v

Eerst maar even een nieuwe accu halen dus

Hopelijk komt deze week mijn helm binnen. Twee weken geleden besteld bij www.voordeelhelmen.nl met 2 dagen levertijd. Niet helemaal gelukt, zeg maar. Als die binnen is, kan ik eindelijk proefritten gaan plannen voor motors. In de buurt staat een Transalp die ik wil testen. Ik heb ook goede verhalen gehoord over Desert Motors in Vriezenveen. Daar staan nu twee Africa Twins te koop waar ik interesse in heb. Maar ja, 2,5 uur reistijd heen en dan moet ik met de motor terug op praktisch alleen snelweg. Iemand ervaring met Desert Motors?
In Engeland zou het toch eerder thee moeten zijn?ToolkiT schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:33:
[...]
Als je in de buurt van Reading bent geef maar een seintje als je zin in koffie hebt

Kan ookaidanl schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:57:
[...]
In Engeland zou het toch eerder thee moeten zijn?

Kan me het voorstellen ja, dit jaar staat afstuderen op de planning. Doorstuderen of een baan zoeken is de volgende stap, bij optie 2 wordt het zo snel mogelijk lessen inplannen.GH45T schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:28:
[...]
Hier nog erger, in mijn omgeving veel motorrijders en ik ben zelf bezig met lessen. AVB en theorie zijn binnen, examen AVD op 4 april. Heb nu iets minder dan 20 uur les gehad en nog 6 uur gepland staan.
Gisteren mogen zien en horen hoe allemaal andere mensen lekker gingen toeren. Het is niet eerlijk, ik wil ook

Vrijdag steek ik de sloot weer eens over naar Engeland. Dit keer helaas nog in koekblik, maar van de zomer gaat het eindelijk met de motor worden! Heb verspreid over Engeland en Wales familie, vrienden en kennissen wonen dus dat wordt een mooie tour 

Zaterdag het eerste rondje van dit jaar gemaakt en dat ging lekker. Kan me van vorig voorjaar nog herinneren dat de eerste rondjes toch een beetje stroef gingen, maar zaterdag bij wijze van de heupen al weer lekker los en het ging als vanouds.
Was even bang dat het wellicht toch nog een beetje fris werd, maar was echt heerlijk met alleen een geperforeerd pak en daaronder de reguliere onderkleding.
Paar motorrijders tegengekomen en weinig fietsers op de mooie weggetjes, prima dus
Nog even langs de vaste motorzaak geweest. Heb mijn GSX-R 600 nu een jaar of drie, bevalt prima maar iets anders is ook altijd leuk. Eigenlijk wil ik wel een motor hebben waarbij je iets meer rechtop zit, KTM Superduke o.i.d.
Maar ik moet ook nog eens een 1000cc supersport hebben gehad, bij de motorzaak stonden drie S1000RR's. Ik heb mij in weten te houden....
Was even bang dat het wellicht toch nog een beetje fris werd, maar was echt heerlijk met alleen een geperforeerd pak en daaronder de reguliere onderkleding.
Paar motorrijders tegengekomen en weinig fietsers op de mooie weggetjes, prima dus

Nog even langs de vaste motorzaak geweest. Heb mijn GSX-R 600 nu een jaar of drie, bevalt prima maar iets anders is ook altijd leuk. Eigenlijk wil ik wel een motor hebben waarbij je iets meer rechtop zit, KTM Superduke o.i.d.
Maar ik moet ook nog eens een 1000cc supersport hebben gehad, bij de motorzaak stonden drie S1000RR's. Ik heb mij in weten te houden....
Tja, uiteindelijk is het allemaal een kwestie van keuzes en prioriteiten. Ik ben al jaren van plan om mijn motorrijbewijs te halen maar eerst vond ik mijzelf te onrustig in het verkeer hiervoor. Uit zelfbescherming maar nooit aan begonnen.SwooX schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:11:
[...]
Kan me het voorstellen ja, dit jaar staat afstuderen op de planning. Doorstuderen of een baan zoeken is de volgende stap, bij optie 2 wordt het zo snel mogelijk lessen inplannen.
Toen kwam een huis kopen met alle financiele aangelegenheden. Eerst eens kijken hoe dat finaniceel uitpakte en noem maar op. Dat is nu anderhalf jaar geleden.
Eind vorig jaar besloten om een proefles te nemen en vanaf dat moment ook verder gaan lessen. Als de proefles was tegengevallen had ik een reis naar Cuba geboekt (keuzes

Maar goed, 4 april dus examen. Wil ook nog aanhanger rijbewijs halen en maar 1 keer het pasje vervangen dus kan zijn dat het nog wat langer gaat duren voordat ik daadwerkelijk mag rijden. Dan ook maar eens kijken voor eigen motorkleding, helm en noem maar op. Voor aankoop van een motor neig ik ontzettend naar een Triumph street triple, al vraag ik mij af of dat de meest verstandige keuze is en of ik niet beter als eerste motor iets van een paar duizend euro te kopen. Een gebruikte Street triple kan ik prima betalen en dan heb ik nog ruim geld over. Maar verstand zegt ergens iets goedkoops kopen en eerst eens wat ervaring opdoen...
Altijd accupolen los, en beste is om 1x in de paar weken een acculader er aan te hangen. Wel een fatsoenlijke CTEK, oke kost 70 euro. Maarja ik heb een Bosch accu uit 2005 en die doet het nog probleemloos. Ontladen onder bepaalde waarde is zo slecht voor normale accu's. Maar beste is een AGM Deep Cycle. Die heb ik op mn boot zitten, omdat ik die dus meeste tijd van het jaar stil heb staan. Nooit problemen met dat ding, doet t altijd. Wegzetten met accupolen aangesloten maakt allemaal niet uit. Maar dat doe ik niet, ben zuinig op mn spullen.
Als je het kunt betalen, koop gewoon de motor die je het liefst wil.GH45T schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:20:
[...]
Voor aankoop van een motor neig ik ontzettend naar een Triumph street triple, al vraag ik mij af of dat de meest verstandige keuze is en of ik niet beter als eerste motor iets van een paar duizend euro te kopen. Een gebruikte Street triple kan ik prima betalen en dan heb ik nog ruim geld over. Maar verstand zegt ergens iets goedkoops kopen en eerst eens wat ervaring opdoen...
Ik zou persoonlijk niet beginnen op een liter supersport, maar als je een street triple leuk vindt, gewoon DOEN!
Het maakt niet uit wat je koopt, de meeste mensen willen toch altijd wat anders dan wat ze nu rijden 
Tijdens de motorbeurs had ik 2 keer op mijn motor gereden en toch is het nu al leuk om te kijken wat ik hierna zou willen rijden. Moraal van het verhaal, koop gewoon wat je nu wilt. Ervaring doe je op elke motor op

Tijdens de motorbeurs had ik 2 keer op mijn motor gereden en toch is het nu al leuk om te kijken wat ik hierna zou willen rijden. Moraal van het verhaal, koop gewoon wat je nu wilt. Ervaring doe je op elke motor op

iemand een idee wat de bandenspanning van mijn GSX-F moet zijn uit 98 (walvismodel...) ik had ergens 2.5 en 2.7 gevonden lijkt dat enigszins logisch?
Vergelijkbaar met het aantal motoren dat je wilt hebben dus eigenlijk..lolgast schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:29:
Het maakt niet uit wat je koopt, de meeste mensen willen toch altijd wat anders dan wat ze nu rijden
N +1, waarbij N het huidige aantal motoren in je bezit.

Ik heb nog eens gerekend, zondag reed om half 10 in de ochtend weg en was om 18:00 uur weer terug thuis.
Ik heb 1 bakje koffie bij Jopie gedronken, met Jopie en caesar1000 hebben we rond 12:00 en cola gedronken. Ergens rond half 3 hebben we snel een broodje kroket gegeten.
Totaal denk ik dus maximaal 3 kwartier uit het zadel.. Toch dus bijna 8 uur effectief aan het rijden geweest

Best wel een comfortabele fiets zo een Fazer blijkt dus wel.

Iemand een idee hoe je de settings kunt kopiëren van een Tomtom Rider 400/410?
Telkens ik een nieuwe ROM op mijn smartphone plaats, moet ik de Tomtom factory resetten om terug te kunnen koppelen met mijn telefoon. Lijkt me een bug in de Tomtom, maar het is vervelend om telkens alle preferences opnieuw in te stellen... :-)
Telkens ik een nieuwe ROM op mijn smartphone plaats, moet ik de Tomtom factory resetten om terug te kunnen koppelen met mijn telefoon. Lijkt me een bug in de Tomtom, maar het is vervelend om telkens alle preferences opnieuw in te stellen... :-)
kan je niet gewoon de gekoppelde telefoon in de TomTom Rider verwijderen en een nieuwe zoeken? Dit heb ik tenminste een paar weken geleden nog gedaan met mijn Rider 400.
Ja. Voor de meeste motoren en meeste banden is het 2.5 voor en 2.9 achter. Meten met koude banden he!Reloader schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:49:
iemand een idee wat de bandenspanning van mijn GSX-F moet zijn uit 98 (walvismodel...) ik had ergens 2.5 en 2.7 gevonden lijkt dat enigszins logisch?
Dit is althans de korte versie van het antwoord. Bij een lange versie gaat het gebruik, de omstandigheden, de belading en het merk en model banden een rol spelen. Maar als je 2.5 en 2.9 gebruikt voor op straat, zit je eigenlijk altijd wel redelijk safe.
[Voor 26% gewijzigd door Icephase op 13-03-2017 15:20]
Nee, lukt niet.elrondsurion schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:17:
kan je niet gewoon de gekoppelde telefoon in de TomTom Rider verwijderen en een nieuwe zoeken? Dit heb ik tenminste een paar weken geleden nog gedaan met mijn Rider 400.
Ik verwijder mijn telefoon op de tomtom en de tomtom op mijn telefoon.
Het moment dat ik weer naar het koppel menu ga, is hij weer gekoppeld.
Het lijkt alsof die verwijder knop niet echt goed werkt bij tomtom...
Waarom niet? Lekker veel koppel, makkelijker te rijden dan een 600cc sportfiets. Ben er ook op begonnen. Je moet alleen wel je grenzen kennen, bouw rustig ervaring op. Als je er één koopt met rijmodi, ABS en tractiecontrole is t helemaal fijn: kan je m instellen hoe je wil.Anoshky schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:29:
[...]
Als je het kunt betalen, koop gewoon de motor die je het liefst wil.
Ik zou persoonlijk niet beginnen op een liter supersport, maar als je een street triple leuk vindt, gewoon DOEN!
Heb je je TomTom al laten updaten??Anoshky schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:19:
[...]
Nee, lukt niet.
Ik verwijder mijn telefoon op de tomtom en de tomtom op mijn telefoon.
Het moment dat ik weer naar het koppel menu ga, is hij weer gekoppeld.
Het lijkt alsof die verwijder knop niet echt goed werkt bij tomtom...
Staat me iets van bij dat er ergens iets met het pairen geüpdate was.
Tja, ok, een S1000RR met tractiecontrole en al helemaal met bochten ABS.noes schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:25:
[...]
Waarom niet? Lekker veel koppel, makkelijker te rijden dan een 600cc sportfiets. Ben er ook op begonnen. Je moet alleen wel je grenzen kennen, bouw rustig ervaring op. Als je er één koopt met rijmodi, ABS en tractiecontrole is t helemaal fijn: kan je m instellen hoe je wil.
Maar weinig beginners die 15 à 20k voor een fiets gaan geven denk ik

Ja uiteraard al updates uitgevoerd.Bommes schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:27:
[...]
Heb je je TomTom al laten updaten??
Staat me iets van bij dat er ergens iets met het pairen geüpdate was.
Ik dacht dat iemand hier misschien wist hoe je in het filesysteem komt?

Voor 10k heb je er één. Ik heb er ook een, rijdt fantastisch. Alleen bochtenwerk moet je deels opnieuw leren.Anoshky schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:44:
[...]
Tja, ok, een S1000RR met tractiecontrole en al helemaal met bochten ABS.
Maar weinig beginners die 15 à 20k voor een fiets gaan geven denk ik
[...]
Street triple is 675ccAnoshky schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:29:
[...]
Als je het kunt betalen, koop gewoon de motor die je het liefst wil.

"Don't let your dreams be memes"
Street Triple...Wootlock schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:09:
[...]
Street triple is 675ccdenk dat je de speed bedoeld

Wacht maar tot je de topkuip eraf haalt. Dan waai je eraf boven de 100!Bommes schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:01:
[...]

[Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 13-03-2017 16:19]
https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence
thanks, offroad gaat m niet worden met een F en op t circuit ook weinig te zoekenIcephase schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:18:
[...]
Ja. Voor de meeste motoren en meeste banden is het 2.5 voor en 2.9 achter. Meten met koude banden he!
Dit is althans de korte versie van het antwoord. Bij een lange versie gaat het gebruik, de omstandigheden, de belading en het merk en model banden een rol spelen. Maar als je 2.5 en 2.9 gebruikt voor op straat, zit je eigenlijk altijd wel redelijk safe.

heb er overigens pilot road 2 op liggen
Toch overweeg ik dat wel, heb wel wat mooie tracker achtige verbouwingen gevonden op het net. Misschien na de zomer eens zelf aan beginnen.CodeCaster schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:18:
[...]
Wacht maar tot je de topkuip eraf haalt. Dan waai je eraf boven de 100!Maar hij rijdt heerlijk.
Dit weekend drie uur gereden, heb het vertrouwen weer aardig terug.
Alhoewel... Dan wil ik denk ik alleen maar rijden, rijden en nog meer rijden.

Zo een GSX-R valt dan ook niet tegen.Bommes schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:01:
[...]
Vergelijkbaar met het aantal motoren dat je wilt hebben dus eigenlijk..
N +1, waarbij N het huidige aantal motoren in je bezit.
![]()
Ik heb nog eens gerekend, zondag reed om half 10 in de ochtend weg en was om 18:00 uur weer terug thuis.
Ik heb 1 bakje koffie bij Jopie gedronken, met Jopie en caesar1000 hebben we rond 12:00 en cola gedronken. Ergens rond half 3 hebben we snel een broodje kroket gegeten.
Totaal denk ik dus maximaal 3 kwartier uit het zadel.. Toch dus bijna 8 uur effectief aan het rijden geweest![]()

Vandaag weer de derde les gehad (en tevens ook de laatste op het terrein voor nu) en heb de motor aan het einde van de les weer even neergelegd. Die verdomde langzame oefeningen. 

Check, woon bij Hoogezand en rijd wel een Triumph, maar dan een Speed Four.gebruikershaes schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:30:

Zolang je dat trucje qua neerleggen niet als "normale oefening" gaat zien is er niets aan de hand. De rijschool ziet het uiteraard liever niet maar: Je wil dat soort dingen straks niet met je eigen fiets gaan doen.....mamorunl schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:48:
Vandaag weer de derde les gehad (en tevens ook de laatste op het terrein voor nu) en heb de motor aan het einde van de les weer even neergelegd. Die verdomde langzame oefeningen.

Suc6 mét de lessen!!!
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Daar zijn ze voor verzekerd en jij bent leerling. Tuurlijk dien je normaal met lesmateriaal om te gaan, maar zulke dingen horen er nu eenmaal. Straks kijk je er met een lach op terug.
Na je examen veel motor rijden in wind en weer en veel op vakantie met de motor. Ga naar noorwegen en zweden. Kom je alles tegen. Fjorden met 50 haarspeldbochten, zand, grind , elanden noem maar op. Dan leer je t. Niet de plezierrijders die 5x per jaar op dat ding zitten. Excuses als ik daar iemand mee beledig.
Na je examen veel motor rijden in wind en weer en veel op vakantie met de motor. Ga naar noorwegen en zweden. Kom je alles tegen. Fjorden met 50 haarspeldbochten, zand, grind , elanden noem maar op. Dan leer je t. Niet de plezierrijders die 5x per jaar op dat ding zitten. Excuses als ik daar iemand mee beledig.
t is natuurlijk wel persoonsgebonden. Met zo'n reis ga je niet leren in een drukke stad rijden, of toptijden op een circuit maken. Tuurlijk moet je veel rijden om te leren, en persoonlijk rijd ik ook het hele jaar door, maar de ideale voorbereiding is net zo verschillend als het ideale type motor denk ik zo.sugarlee89 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:02:
Dit is wel weer een mooie:
http://www.112brabant.nl/...-op-europaweg-in-helmond/
Over het hoofd zien voor gevorderden
En sommigen vinden het maar gek dat ik soms zo zit te knipperen met mijn remachterlicht.
http://www.112brabant.nl/...-op-europaweg-in-helmond/
Over het hoofd zien voor gevorderden

En sommigen vinden het maar gek dat ik soms zo zit te knipperen met mijn remachterlicht.

[Voor 21% gewijzigd door Joopieboy op 13-03-2017 20:07]
Is mij ook eens overkomen op weg naar een tentamen in Utrecht.. 
Was in een rotonde/kruispunt-combinatie waarbij je om linksaf te slaan een drietal verkeerslichten tegenkomt (op let wel een metertje of 20 max
). En het 2e verkeerslicht werd oranje.. En ondanks dat het busje ruim achter me zat en ik heel rustig remde, wilde 'ie door me heenrijden 
Zowel mij als het (ondertussen) rode verkeerslicht niet gezien.. Motor total loss
Gelukkig nog wel 't e.e.a. los kunnen wrikken om naar m'n tentamen te rijden, maar echt prettig rijdt dat niet, de wetenschap dat vele zaken compleet los kunnen zitten

Was in een rotonde/kruispunt-combinatie waarbij je om linksaf te slaan een drietal verkeerslichten tegenkomt (op let wel een metertje of 20 max

Zowel mij als het (ondertussen) rode verkeerslicht niet gezien.. Motor total loss

Gelukkig nog wel 't e.e.a. los kunnen wrikken om naar m'n tentamen te rijden, maar echt prettig rijdt dat niet, de wetenschap dat vele zaken compleet los kunnen zitten

[Voor 16% gewijzigd door Osiris op 13-03-2017 20:22]
Ja dat over het hoofd zien is echt een dingetje idd.
Had er dagelijks van die lui bij... Maar van achteren is wel een beetje mijn grootste angst, sowieso is dat mijn ding niet en helemaal niet onvrijwillig. 

Beetje spierpijn door de schrik-reactie maar verder nergens last van. Was toch niet m'n eigen motorJoopieboy schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:25:
Ja dat over het hoofd zien is echt een dingetje idd.Had er dagelijks van die lui bij... Maar van achteren is wel een beetje mijn grootste angst, sowieso is dat mijn ding niet en helemaal niet onvrijwillig.

Helemaal als het wat harder gaat.Joopieboy schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:25:
Ja dat over het hoofd zien is echt een dingetje idd.Had er dagelijks van die lui bij... Maar van achteren is wel een beetje mijn grootste angst, sowieso is dat mijn ding niet en helemaal niet onvrijwillig.
YouTube: Rear-ended on a Motorcycle: 4-vehicle Collision
[Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 13-03-2017 20:34]
Gaat er denk ik om dat jou motor vol zit met geregelde electronica om de boel een beetje in de hand te houden. Ik verwacht dat je als beginner je handen vol hebt aan b.v. een GSX-R1000 van, pak 'm beet, 10 jaartjes oudnoes schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:58:
[...]
Voor 10k heb je er één. Ik heb er ook een, rijdt fantastisch. Alleen bochtenwerk moet je deels opnieuw leren.

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.
Misschien wel eens grappig om te weten, maar daarvoor moet je uiteraard wél zelf met een auto (kunnen) rijden wil je het verschil écht kunnen ervaren: Je ogen zijn horizontaal georiënteerd én een motorrijder is verticaal gepositioneerd.... 3 x raden welke weggebruikers je snél over het hoofd ziet als je in een auto rijd 

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Was je op die route dan gisteren?darkkingll schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:49:
[...]
Check, woon bij Hoogezand en rijd wel een Triumph, maar dan een Speed Four.
Een noordoost-Groninger present! Alleen nog motorloosgebruikershaes schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:30:

Tja, als je ook echt actief edit naderhand en wat doet met de footage is een duurder model natuurlijk leuk om te hebben. Anders zou ik daar denk ik niet voor kiezen. Krijg vaak te horen dat mensen een GoPro hebben gekocht, er uiteindelijk maar weinig mee deden en 'm daarna weer hebben verkocht/ligt te verstoffen.Rody schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:52:
Tja, seizoen start weer dus oppassen geblazen.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Vandaar dat ik er een flinke hutkoffer achterop heb, met extra remlicht, Lekker op ooghoogte van de gemiddelde koekblikker...Joopieboy schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:25:
Led achterlichtEgMaf schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:45:
[...]
Vandaar dat ik er een flinke hutkoffer achterop heb, met extra remlicht, Lekker op ooghoogte van de gemiddelde koekblikker...

Het ene aftermarket LED is ook het andere niet heb ik gemerkt. Ik ga voor de 749s in ieder geval geen LED aanschaffen. Vind de achterkant ook wel prima eigenlijk. Foto is met de achteraf horizontaal aangepast, dus de verhoudingen kunnen wat raar zijn..
Klikbaar
En ja, er zat bij aflevering gewoon een nette kentekenplaat op, zonder hap eruit

Nee, werken + verjaardag, helaas.

En hoi BlueHD.

3 Groningers en 1 fries dus.. Wellicht goede redenen om een keer een GoT motormeet in het noorden te organiseren? Vanaf Groningen via Aduard naar Wehe, dan via Eenrum naar Baflo(hoewel dat weggetje vroeger veel leuker was, de flow is er een beetje uit) of richting Lauwersoog.
[Voor 33% gewijzigd door darkkingll op 14-03-2017 09:02]
Vandaag is het trio bij kantoor weer compleet

Lijkt wel een rekensommetje: 600cc + 600cc = 1290cc. Nou, klopt bijna dan

XBL: DonFrans
Mijn eerste motor was een Honda Fireblade uit 2009, zonder ABS of electronica. Wellicht niet ideaal als je als beginner ook op nat wegdek rijden gaat, maar voor mooi weer rijders prima. Ding werd helaas snel ( < 1 week) gejat.-tom-562 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:34:
[...]
Gaat er denk ik om dat jou motor vol zit met geregelde electronica om de boel een beetje in de hand te houden. Ik verwacht dat je als beginner je handen vol hebt aan b.v. een GSX-R1000 van, pak 'm beet, 10 jaartjes oud
Grappig hoe sterk het Fazer DNA is in de Tracer, maar dan met 2 cilinders minder. 
De nieuwe fiets staat inmiddels op kenteken, zaterdag ophalen.
Alleen niet zo blij met de huidige voorspelling van regen

De nieuwe fiets staat inmiddels op kenteken, zaterdag ophalen.

Alleen niet zo blij met de huidige voorspelling van regen

#team_UTC+1
Daar hadden we het vorig jaar ook al over gehad. Waren wel een aantal rijders in de buurt die mee woudendarkkingll schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 08:58:
[...]
Nee, werken + verjaardag, helaas.Morgen wellicht wel weer op de motor naar mijn andere baan, maar dat is Emmen, dus de verkeerde kant op.
En hoi BlueHD.![]()
3 Groningers en 1 fries dus.. Wellicht goede redenen om een keer een GoT motormeet in het noorden te organiseren? Vanaf Groningen via Aduard naar Wehe, dan via Eenrum naar Baflo(hoewel dat weggetje vroeger veel leuker was, de flow is er een beetje uit) of richting Lauwersoog.
Dit topic is gesloten.