Toon posts:

Het grote motortopic deel 18 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 103 104 Laatste
Acties:
  • 302.200 views

Onderwerpen

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 17:20:
[...]

Het signaal word verbouwt, in plaats van dat het in 1x goed is.
Klopt: Maar 't is niet zo dat de PC je motor direct aan stuurt. Dat ding kun je gewoon los trekken en de ECU werkt weer als vanouds..... HELL Zélfs zonder een geladen "MAPPING" in de PC werkt alles nog zoals 't bedoeld is door de fabrikant van 't blok / de ECU.

Een verkeerde mapping in je ECU.... Hmmmm....

Maar: Bij Paul Ritzen ben je wél ineens aan het juiste adres voor dat soort aanpassingen!!!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 17:29:
[...]

Klopt: Maar 't is niet zo dat de PC je motor direct aan stuurt. Dat ding kun je gewoon los trekken en de ECU werkt weer als vanouds..... HELL Zélfs zonder een geladen "MAPPING" in de PC werkt alles nog zoals 't bedoeld is door de fabrikant van 't blok / de ECU.

Een verkeerde mapping in je ECU.... Hmmmm....

Maar: Bij Paul Ritzen ben je wél ineens aan het juiste adres voor dat soort aanpassingen!!!
Dat klopt ook. Was meer om aan te geven dat een Powercommander een halve oplossing is. Bij mappen in de ECU is het originele signaal goed en het geeft veel meer opties.

Verder doen de meeste bedrijven die met een Powercommander werken niet veel meer dan een autotune draaien, terwijl Ritzen echt zelf aan de slag gaat en handmatig alle instellingen er in zet.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 17:32:
[...]

Dat klopt ook. Was meer om aan te geven dat een Powercommander een halve oplossing is. Bij mappen in de ECU is het originele signaal goed en het geeft veel meer opties.

Verder doen de meeste bedrijven die met een Powercommander werken niet veel meer dan een autotune draaien, terwijl Ritzen echt zelf aan de slag gaat en handmatig alle instellingen er in zet.
Om nog een stapje verder te gaan: Dát wat een PC wéét en kan aanpassen is alleen de data welke er vanuit de sensoren aangeleverd wordt (is een beetje "reverse engineering" aan vooraf gegaan middels een Dynometer én het meten van AF signalen, héél gechargeerd gesproken ).

De "Map" op een ECU is véél uitgebreider dan alleen dát wat er direct beïnvloed kan worden door de aanwezige sensoren.

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 17:38:
[...]
De "Map" op een ECU is véél uitgebreider dan alleen dát wat er direct beïnvloed kan worden door de aanwezige sensoren.
Inderdaad :Y

Wat er allemaal precies bij mijn motor aangepast is weet ik niet. Wel zijn er aanpassingen gedaan in alles wat aan te passen is :P Dan ook nog met voor iedere cilinder een losse map geeft uiteindelijk een compleet andere motor. Het verschil is extreem te noemen, lijkt wel een compleet ander blok.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:39

[Voor 6% gewijzigd door kneusteun op 10-03-2017 18:02]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En nou nog een "FILLEMPJE".... (Zoals Paul de Leeuw zou zeggen). :*)

[Voor 3% gewijzigd door Will_M op 10-03-2017 18:03]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:39
wimmel_1 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 18:03:
En nou nog een "FILLEMPJE".... (Zoals Paul de Leeuw zou zeggen). :*)
Als je mij bedoelt? Ik film eigenlijk nooit meer, uiteindelijk toch geen tijd om een edit of iets te maken.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kneusteun schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 18:11:
[...]

Als je mij bedoelt? Ik film eigenlijk nooit meer, uiteindelijk toch geen tijd om een edit of iets te maken.
_/-\o_ _O-

Ik poste vorige week een onbewerkt filmpje en kreeg er (via DM's) wat commentaar op. 't Ging te lomp/hard/snel..... En 't was pas de eerste keer dit jaar dat ik op de brommer stapte. Filmpje is weer wég.... Én we laten 't daar maar bij .

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol wtf? Dat viel serieus echt wel mee... Beetje woon werk ritje van mij gaat ook zo vlot. Tsjonge.

Nja, morgen maar eens lekker sturen met zijn tweeën, beetje wennen met de R. Clip ons stuurt zoveel anders merk ik al. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 18:30:
Lol wtf? Dat viel serieus echt wel mee... Beetje woon werk ritje van mij gaat ook zo vlot. Tsjonge.

Nja, morgen maar eens lekker sturen met zijn tweeën, beetje wennen met de R. Clip ons stuurt zoveel anders merk ik al. :P
Ik had ook zoiets van: WTF.... Ben er ook maar niet meer verder op in gegaan want dat soort discussies win je nooit (géén van beide kanten hebben "gelijk").

Morgen hier maar even rustig door de regio cruisen, je clip-ons gaan wat werk te verzetten krijgen!! 8)

Gelukkig is zo'n GSX-R 750 eigenlijk gewoon een "600" waar alléén 't blok 150 CC méér heeft waardoor er wat meer bruikbaar vermogen in de lagere toerentallen beschikbaar is (jankt iets minder hard).

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vooral dat vermogen onderin idd. :P 600 is gewoonweg echt te tam onderin, een 1000 vind ik imho voor op straat te veel/te gek. :P

En eens kijken als het warmer is hoe die vierkante bt015 zich gaat houden. :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mooiste "Speelgoed" blijft (IMHO) gewoon een 600SS. Da's gewoon continue spelen met de techniek doordat je MOET schakelen om in de powerband van 't ding te kunnen blijven rijden. De brommer welke ik nú heb doet eigenlijk ALLES al illegaal in de eerste versnelling als 't moet :(

[Voor 22% gewijzigd door Will_M op 10-03-2017 18:56]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Van 0 naar rijbewijs kwijt sneller dan jouw weegschaal van 0 naar 100 gaat :+

[Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 10-03-2017 19:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 17:49:
[...]

Inderdaad :Y

Wat er allemaal precies bij mijn motor aangepast is weet ik niet. Wel zijn er aanpassingen gedaan in alles wat aan te passen is :P Dan ook nog met voor iedere cilinder een losse map geeft uiteindelijk een compleet andere motor. Het verschil is extreem te noemen, lijkt wel een compleet ander blok.
:)

Je moet eigenlijk eens wéten wat er in onderstaand filmpje eigenlijk allemaal gebeurd in 't échte motormanagement wat door de ECU verzorgt wordt....

Da's niet alleen wat extra brandstof (of brandstof druk) wat er door gezet wordt naar de motor vanuit de pomp ;)

Max mág dit jaar ook weer rijden met een échte motor :*)

P.S. : Dit wás Zolder.... 10 jaar geleden >:)

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 21:46
Zo, lekker met de motor naar het werk geweest en daarna nog even met een collega een dijkje gepakt. Was een stuk beter weer dan woensdag.

Alleen heb ik sinds vandaag een soort "klonkklonk" geluid als je spanning op de aandrijving set. Kettingspeling is 35 mm, aan de bovenkant van de marge volgens het boekje. Ik vermoed dat het geluid uit de buurt van de versnellingsbak komt, maar schakelen gaat prima. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn. (zx6r uit 2000)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

wimmel_1 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 18:15:
[...]

_/-\o_ _O-

Ik poste vorige week een onbewerkt filmpje en kreeg er (via DM's) wat commentaar op. 't Ging te lomp/hard/snel..... En 't was pas de eerste keer dit jaar dat ik op de brommer stapte. Filmpje is weer wég.... Én we laten 't daar maar bij .
Sommige mensen beweren dat als je een mooi weer rijder bent en pas weer opstapt, het goed is om even rustig aan te doen en opnieuw te wennen ;). Nog een voordeel als je doorrijder bent: Je hoeft alleen het gas maar wat verder open te trekken zodra de zon begint te schijnen :*).

Ik ga morgenochtend nog even een ritje in de buurt maken met @Leviathius en kijken of ik nog wat leuk materiaal kan schieten :). Ik hoop op een beetje zon en dat mijn nieuwe headset goed geluid geeft.

CB500 naked versus CB500 naked, maar dan wel met 23 jaar verschil.

[Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-03-2017 19:37]

• PilatuS
  • Niet online
Zojuist maar even een oliefilterkit besteld en 4 liter olie. Kan ik dat er begin volgende week ingooien en ook eindelijk weer snel eens een rit gaan maken.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:35:
[...]

Sommige mensen beweren dat als je een mooi weer rijder bent en pas weer opstapt, het goed is om even rustig aan te doen en opnieuw te wennen ;). Nog een voordeel als je doorrijder bent: Je hoeft alleen het gas maar wat verder open te trekken zodra de zon begint te schijnen :*).

Ik ga morgenochtend nog even een ritje in de buurt maken met @Leviathius en kijken of ik nog wat leuk materiaal kan schieten :). Ik hoop op een beetje zon en dat mijn nieuwe headset goed geluid geeft.

CB500 naked versus CB500 naked, maar dan wel met 23 jaar verschil.
Carb's zonder electronica VS ... Full Electronica :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:38:
[...]

Carb's zonder electronica VS ... Full Electronica :9
Eigenlijk moeten we dan ook even een full pull doen, of niet 8).

http://www.motorcyclenews.com/bike-reviews/honda/cb500/1994/

http://www.motorcyclenews...eviews/honda/cb500f/2016/

>:)

[Voor 21% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-03-2017 19:41]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik ken een "Full-Pull" wel.... Maar dan meer vanuit het "Oud Hollansche" Trekker-Trek waarbij we ook wel eens wat met software regelen....

Ik wás al bang dat er een sleepwagen áchter een 500CC motorfiets geknoopt ging worden :o

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

wimmel_1 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 18:15:
[...]

_/-\o_ _O-

Dat was toch niet zo hard. Mensen moeten gewoon niet zo overgevoelig zijn. Tijdens mijn woon werk ritjes gaat het meestal nog een stukje harder.

* Stacheldraht zal maar geen filmpje tonen :X

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Stacheldraht schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:50:
[...]

Dat was toch niet zo hard. Mensen moeten gewoon niet zo overgevoelig zijn. Tijdens mijn woon werk ritjes gaat het meestal nog een stukje harder.

* Stacheldraht zal maar geen filmpje tonen :X
Vandaar dat jullie vinden dat ik zo netjes rij, jullie zijn zelf van die asfalt-aso's :+.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:51:
[...]

Vandaar dat jullie vinden dat ik zo netjes rij, jullie zijn zelf van die asfalt-aso's :+.
Wanneer je wat meer ervaring hebt is constant rustig rijden niet meer van toepassing. Voor mij, en ik denk voor de meeste andere mensen in ieder geval wel. Tuurlijk rij ik wel rustig waar het voor mij of andere mensen anders gevaarlijk is, maar zodra ik op een dijk rij die leeg is *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:51:
[...]

Willem_1 en ik zijn gewoon van die 40 plussers die al lang in het bezit zijn van een motorrijbewijs. Let maar op boven de 40 rij je ook zo ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:54:
[...]

Wanneer je wat meer ervaring hebt is constant rustig rijden niet meer van toepassing. Voor mij, en ik denk voor de meeste andere mensen in ieder geval wel. Tuurlijk rij ik wel rustig waar het voor mij of andere mensen anders gevaarlijk is, maar zodra ik op een dijk rij die leeg is *O*
Je wordt gewoon "handig" in 't detecteren én accepteren van andere weggebruikers op de openbare weg.... En dus pas je je eigen snelheid aan aan die "opstakels" waarbij je de, vanuit overheidswegen, opgelegde snelheid ooit over het hoofd ziet.....

Zo leg ik 't toch nétjes uit?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Als motorrijder moet je gewoon een buffer aan veiligheidsruimte om je heen hebben, die moet je soms even creëeren idd O-)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Regels? Welke regels?

Ik rij gewoon "fatsoenlijk" met 't verkeersbeeld mee.. Wel binnen wet Mulder, dat dan wel weer. Maar voor de rest kan 't me gestolen worden :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 20:04:
Regels? Welke regels?

Ik rij gewoon "fatsoenlijk" met 't verkeersbeeld mee.. Wel binnen wet Mulder, dat dan wel weer. Maar voor de rest kan 't me gestolen worden :+
De "Wet Mulder".... Achterhaald principe en maakt 't eigenlijk alleen maar erger. Vroegâh waren alle wegen buiten de bebouwde kom gewoon (minimaal) 80Km/h wegen en kon je nog enigszins normaal rijden. Tegenwoordig moet je écht uitkijken want je rijdt een 60Km'h Zône in waarbij alle wegen ineens die max. snelheid opgelegd hebben gekregen, ook al zijn ze 8 Mtr. breed én voorzien van vrijiliggende fietspaden....

En dat "Vroegâh" .... IS niet eens zó lang geleden.

Even voor het idee: Ik rijd hier ooit over wegen waar ik nog wél 80Km'm mág rijden.... En 't simpelweg niet doe omdat 't onverantwoord is vanwege ander verkeer. Ik rijd echter 't merendeel over 60Km'h wegen waarbij ik verantwoord 200Km/h met gemak kán halen..... en waarbij dat ook nog enigszins verantwoord is voor m'n eigen gezondheid.

[Voor 20% gewijzigd door Will_M op 10-03-2017 21:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Osiris schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 20:04:
Ik rij gewoon "fatsoenlijk" met 't verkeersbeeld mee..
Dan is het wel weer even de vraag waar je kijkt om dat verkeersbeeld te bepalen natuurlijk :+.

[YouTube: https://youtu.be/Mb58SFc6hSo]

Was wel lekker ritje zo vandaag, strakblauwe lucht, zonnetje :9~.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:40

Bommes

Capo del formaggio

Joopieboy schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 17:02:
[...]

Nee dit weekend, sorry had je bericht niet helemaal goed gelezen. :)
Morgenmiddag komt wimmel rond een uur of twee hier, gaan we een rondje doen, en dan zondag naar Arnhem, naar ceasar, daar de boel onveilig steken. Daaraan vooraf even lekker Duitsland in. :)
Ik was vandaag overdag vrij, nu aan het werk Italië bij de mensen thuis aan het brengen (wijn proef avond) morgen einde middag/avond ook weer een.
Zondag wilde ik wel gaan rijden, tijd dat de Fazer weer eens wat kilometers maakt.
Wat heb jij voor tijd planning?? Misschien kan ik wil ergens bij jou aan sluiten.
Als ik welkom ben tenminste.. :P

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 20:08:
[...]

De "Wet Mulder".... Achterhaald principe en maakt 't eigenlijk alleen maar erger. Vroegâh waren alle wegen buiten de bebouwde kom gewoon (minimaal) 80Km/h wegen en kon je nog enigszins normaal rijden. Tegenwoordig moet je écht uitkijken want je rijdt een 60Km'h Zône in waarbij alle wegen ineens die max. snelheid opgelegd hebben gekregen, ook al zijn ze 8 Mtr. breed én voorzien van vrijiliggende fietspaden....

En dat "Vroegâh" .... IS niet eens zó lang geleden.

Even voor het idee: Ik rijd hier ooit over wegen waar ik nog wél 80Km'm mág rijden.... En 't simpelweg niet doe omdat 't onverantwoord is vanwege ander verkeer. Ik rijd echter 't merendeel over 60Km'h wegen waarbij ik verantwoord 200Km/h met gemak kán halen..... en waarbij dat ook nog enigszins verantwoord is voor m'n eigen gezondheid.
Dit dus.

Sommige van die wegen zijn te erg voor woorden. Bij mij in de buurt, 3km lang en volledig kaarsrecht. Was 80 is nu 60. Je verveelt je dood als je daar 60 moet rijden. En dan gaan ze er nog lopen flitsen ook. Lekker makkelijk :X Heb opzich niets tegen fliters als het goed is voor de verkeersveiligheid, maar dit is wel heel makkelijk.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 21:02:
[...]

Ik was vandaag overdag vrij, nu aan het werk Italië bij de mensen thuis aan het brengen (wijn proef avond) morgen einde middag/avond ook weer een.
Zondag wilde ik wel gaan rijden, tijd dat de Fazer weer eens wat kilometers maakt.
Wat heb jij voor tijd planning?? Misschien kan ik wil ergens bij jou aan sluiten.
Als ik welkom ben tenminste.. :P
Uiteraard ben jij welkom, ik heb afgesproken om 12 uur bij de Posbank te zijn, ik ga via de brug bij Emmerik, mooi stukje rijden. :)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:07
Vandaag toch nog een stukje kunnen rijden 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

R0y. schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 21:59:

[afbeelding]
Mooi plaatje, gave fiets ook, zo'n oldskool fireblade (maar dan iets kleiner :+)

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[afbeelding]
Dat staat behoorlijk "stil", toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R0y.
wimmel_1 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 22:02:
[...]

Dat staat behoorlijk "stil", toch?
Je bent ook een rotzak he :P

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-03 11:38

w4rguy

Team Manager NAB Racing

[afbeelding]
Vette foto! (en fiets natuurlijk).

Hoe neem jij je spullen mee? heb je je camera in een tas zitten? Waar is de foto gemaakt trouwens? Katwijk?

All-Round nerd | iRacing Profiel

• R0y.
w4rguy schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 22:16:
[...]

Vette foto! (en fiets natuurlijk).

Hoe neem jij je spullen mee? heb je je camera in een tas zitten? Waar is de foto gemaakt trouwens? Katwijk?
Dank u!

In mijn zak...? iPhone 6S

Stel ik wil wat spulletjes mee nemen heb ik een heuptas van Alpinestars of als ik toch iets meer ruimte nodig heb mijn tanktas (gewoon zo'n standaard ding met een kaart vak).

Ga ik echt een weekend weg dan maak ik gebruik van een Kriega US20 (must have imo als je een weekend er op uit gaat!! Dubbel en dwars zijn geld waard)

Wat betreft de motor zou ik graag rimstriping er aan toe willen voegen. Maar vind de kleur uitzoeken erg moeilijk omdat het al vrij druk is door de kuip.

Edit: foto is gemaakt net voor Westkapelle

[Voor 10% gewijzigd door R0y. op 10-03-2017 22:36]

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:53
Helaas... de motor is 1,5 maand onbeschadigd gebleven. Toen ik vanmiddag uit m'n werk naar mijn motor liep viel het me al op dat er een erg vreemde schaafplek van 1x1 op m'n kuip zat, bij nadere inspectie ook een flinke kras van een cm of 4 in de lengte, met daar omheen ook allemaal vreemde krassen die er vanochtend toch echt niet zaten :(

Het lijkt net alsof er iemand tegenaan is gereden of moedwillig met een sleutel heeft lopen krassen, ik sluit het ook niet uit, laat ik zeggen dat ik werkzaam ben op een kleurrijk regionaal opleidings centrum.

Morgen eerst foto's maken en daarna maar aan de gang met m'n DAP900 die ik voor de auto heb liggen :X

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ShininNL schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 22:34:
Helaas... de motor is 1,5 maand onbeschadigd gebleven. Toen ik vanmiddag uit m'n werk naar mijn motor liep viel het me al op dat er een erg vreemde schaafplek van 1x1 op m'n kuip zat, bij nadere inspectie ook een flinke kras van een cm of 4 in de lengte, met daar omheen ook allemaal vreemde krassen die er vanochtend toch echt niet zaten :(

Het lijkt net alsof er iemand tegenaan is gereden of moedwillig met een sleutel heeft lopen krassen, ik sluit het ook niet uit, laat ik zeggen dat ik werkzaam ben op een kleurrijk regionaal opleidings centrum.

Morgen eerst foto's maken en daarna maar aan de gang met m'n DAP900 die ik voor de auto heb liggen :X
Ugh, nasty! Ik haat dat soort lui, het is zo frustrerend en je kan er zo weinig tegen doen! Maar voor het ROC wellicht een extra hoes op werk liggen en die aan de onderkant vast zetten? Zo'n Verheul hoes is best stevig. Helaas hebben ze er nog geen 'gepantserde' versies van uitgebracht, met kevlar en staaldraad erin. Dat zou ik ook zo kopen, gezien ze mn Akra ook al 2x gejat hebben..

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En nu starten we onze eigen moteren komend weekend maar weer eens.... 8)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Met een standaard uitlaat, zucht _O-

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 00:24:
Met een standaard uitlaat, zucht _O-
Ik durf 't BIJNA niet te zeggen, maar de 2017 Yammie M1 klinkt gewoon 't lekkerst(test). ;)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Crossplane, jup :9

• Ethirty
  • Laatst online: 18:33

Ethirty

Who...me?

[afbeelding]
Nice! Dat legt toch wel het gevoel van het vroege voorjaar vast. :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:15
Zo, weer terug van rijles. Tweede les gehad.

Moest dit keer:

- Snelle Slalom
- Uitwijkoefening
- achtje
- vertragingsoefening
- noodstop
- precisiestop
- stopproef

alle oefeningen nu gehad. Alle snelle oefeningen vond ik makkelijk gaan. Hoefde sommige oefeningen maar twee keer te doen en toen geloofde die het wel.

Volgende week weer langzame oefeningen oefenen. Die vind ik nog wel lastig.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Klinkt goed, altijd leuk om dit soort berichten te lezen enthousiaste nieuwkomers *O*

O en wimmel:

:9

Scrap het poetsen van de motor trouwens, ik ga eerst even een rondje Kleef doen, bandjes alvast even warmrijden. *O*

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

De eerste resultaten CB500 vs CB500 zijn binnen 8). Even de beelden doorpluizen :9.

[YouTube: https://youtu.be/e2RlSvhxcfo]

Als je @Leviathius zoekt, hij is dat stipje in de rechterspiegel B-).

[Voor 42% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-03-2017 12:23]

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:11
caesar1000 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:03:
[...]

Het is dat ik mijn Duke waarschijnlijk niet langer dan 2 jaar zal hebben, anders had ik 'm zeker laten remappen. Ben er ook nog steeds niet achter hoe duur dat voor mijn motor in het specifiek zou zijn, maar hoorde wel bedragen van rond de €400-500 voorbij komen en dat is me toch net wat teveel voor die 2 jaar. O-)
Bel KTM Verpalen in Krommenie even, die hebben een testbank, ben ik ook geweest en het mappen gaat écht niet zoveel kosten.

Drie weken terug hebben ze mijn KTM 990 een grote beurt gegeven en dat is bijzonder goed bevallen! Na de grote beurt ging de motor ook even op de testbank, puur omdat ik dat graag wou. Absoluut een aanrader! *O*

[Voor 7% gewijzigd door Martine op 11-03-2017 12:08]

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:56
HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 11:41:
De eerste resultaten CB500 vs CB500 zijn binnen 8). Even de beelden doorpluizen :9.

[video]

Als je @Leviathius zoekt, hij is dat stipje in de rechterspiegel B-).
Even extra info voor de kijkers, ik deed opschakelen met koppeling en trok m niet in de begrenzer. Had eerlijk gezegd me niet mentaal voorbereid en bedacht om zonder koppeling te schakelen en hem in de begrenzer te jagen xD. Maargoed, feit is dat de oude cb500 sneller is en sportiever aangelegd en 10pk meer heeft. Als we het over comfort gaan hebben dan wint de mijne wel met grote voorsprong. Ik paste echt totaal niet op de oude CB, kon nauwelijks opschakelen ermee. Tis zeker een leuke machine, maar wel voor de kleinere mensen onder ons.

Was in ieder geval een leuke rit zo!

YouTube: MotorcycleGeek | Kawasaki Vulcan S te koop

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Hands down. De nieuwe CB500 zit comfortabeler, stuurt soepeler en de remmen zijn verschillende klassen beter. Echt een wereld van verschil!

Volgende keer gewoon afraggen dat ding ;).

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo tank peut erdoor, big smile van oor tot oor en ik was op het moment dat wimmel belde bijna buiten adem. :D

O+

Wss ook mijn eerste bekeuring binnen in de heimat _O-

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 14:00:
Hands down. De nieuwe CB500 zit comfortabeler, stuurt soepeler en de remmen zijn verschillende klassen beter. Echt een wereld van verschil!

Volgende keer gewoon afraggen dat ding ;).
Welke regio kwam je ookalweer vandaan?

Ik woon zelf net onder Amsterdam. Wilde morgen een ritje gaan maken, vroeg me af of er meer plannen waren voor mensen in dit topic :).

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

w4rguy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:11:
[...]

Welke regio kwam je ookalweer vandaan?

Ik woon zelf net onder Amsterdam. Wilde morgen een ritje gaan maken, vroeg me af of er meer plannen waren voor mensen in dit topic :).
Ik ga me morgen in het ziekenhuis laten mishandelen als stresspop terwijl mijn vrouw er een kind uit werkt :+.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:15:
[...]

Ik ga me morgen in het ziekenhuis laten mishandelen als stresspop terwijl mijn vrouw er een kind uit werkt :+.
zwak excuus :9. Nee geintje, succes!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Geluid van @Leviathius zijn CB500f:

[YouTube: https://youtu.be/Nk9-o4IvyZU]

De nieuwe headset geeft goed geluid merk ik wel :). Is een SHS 300i van Albrecht. Kostte maar 3 tientjes :).

We hebben even van motor gewisseld hier, dus hij rijd op de CB500 (foei!) :+.

[Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-03-2017 16:22]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

De killer is er uit zeg je? :+ Wel fuck die sigaar van mijn R maakt nog meer herrie :+

• Leviathius
Joopieboy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:33:
De killer is er uit zeg je? :+ Wel fuck die sigaar van mijn R maakt nog meer herrie :+
En dat is nou het verschil tussen een 500cc 35kw fietsje en een SS :+ Ohja en het is een Honda, op de fireblade na zijn dat geen luide apparaten.

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:33:
De nieuwe regelgeving zal ook wel van invloed zijn geweest op de productie van deze motor, maar voor een 500cc A2 blok klinkt hij toch erg sportief. Hij klinkt lekker laag zonder dat je iedereen tot last bent, ik vind het ideaal.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja precies, een lekkere grom en mooi geluidje. :) Ik zou de uitlaat van de R ook alleen vervangen voor de looks, geluid is imho goed genoeg en hard zat ja. :P

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:25
Voor mij geen ritje vandaag, sleuteltijd :D Als eerst nog de foto's van de telefoonhouder, die hadden jullie nog te goed..
Zonder telefoonMet telefoon
KlikbaarKlikbaar

Dat was al gedaan, dus vanmorgen begonnen met het vastmaken van de beugel voor mijn remschijfslot. WAT een gedoe... 3 keer opnieuw een plek gekozen, maar hij zit :+
Zonder slotMet slot
KlikbaarKlikbaar

En ik had ook nog de nieuwe drukplaat liggen, van blauw naar goud. Staat bijzonder goed al zeg ik het zelf!
OudKlikbaarNieuwKlikbaar
Met kuip

Klikbaar

Mijn vriendin had op Ali Express een telefoonhouder voor de motor gevonden die ze graag wilde proberen, dus die ook meteen vastgezet op haar motor. Lijkt verrassend stevig, ik ben echt benieuwd hoe die het gaat doen.
KlikbaarKlikbaar

Gaat om deze houder. Voor dat geld kun je nog eens wat proberen. Wij doen er een iPhone 6/7 in, past prima. Telefoons die ietjes groter zijn passen ook, een 6 plus gaat hem niet worden ;)

Morgen staat er een ritje van een uurtje op 3 op de planning. Geen idee waar heen, schoonvaders appte of ik mee wilde, de dames zijn de hort op :+

Edit: Wat een gedoe met al die plaatjes trouwens, ik ben denk ik 15 tot 20 min bezig geweest met deze post :z

[Voor 13% gewijzigd door lolgast op 11-03-2017 17:43]

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Vooruit, een filmpje speciaal voor @wimmel_1 en @Stacheldraht:

@HTT-Thalan en @Leviathius in een spannende achtervolging :+.

[YouTube: https://youtu.be/59wjLDU6O4g]

• PilatuS
  • Niet online
@lolgast Ziet er goed uit :)

Alleen waarom niet op de Ducati voor de telefoon een tussenstuk gebruiken zodat de telefoon hoger en verder naar voren komt ? Wat meer richting de toerenteller vind ik persoonlijk een stuk fijner om er op te kijken terwijl je rijd. Nu moet je wel heel ver naar beneden kijken.

• lolgast
PilatuS schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:54:
@lolgast Ziet er goed uit :)

Alleen waarom niet op de Ducati voor de telefoon een tussenstuk gebruiken zodat de telefoon hoger en verder naar voren komt ? Wat meer richting de toerenteller vind ik persoonlijk een stuk fijner om er op te kijken terwijl je rijd. Nu moet je wel heel ver naar beneden kijken.
Dat tussenstuk komt misschien wel, maar ik heb het zo als set gekocht. Naar beneden kijken valt trouwens mee, maar dat kreeg ik inderdaad niet lekker op de foto. Voor zover ik nu heb kunnen testen lijkt hij in mijn gezichtsveld te zitten als ik naar de snelheid kijk. En zo niet, dan verzinnen we daar inderdaad tzt wel weer wat voor ;)

Sowieso is het niet de bedoeling om er elke 5 minuten naar te kijken, het is meer omdat mijn vriendin graag met een doel en dus bepaalde route wil rijden en ik ook wel eens voorop wil rijden. Puur voor mezelf had het niet gehoeven.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 22:39

Fuelke

Forza Ferrari

HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:20:
Geluid van @Leviathius zijn CB500f:

[video]

De nieuwe headset geeft goed geluid merk ik wel :). Is een SHS 300i van Albrecht. Kostte maar 3 tientjes :).

We hebben even van motor gewisseld hier, dus hij rijd op de CB500 (foei!) :+.
Grappig, ik heb vroeger dezelfde keytag aan de sleutel gehad, alleen waaide die soms op de het display waardoor ik niet zag hou snel ik reed. En da's niet altijd zo handig :P

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Chaot
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:54
Als iedereen fotos aan het posten is van zijn weekendritjes kan ik ook niet achterblijven. Een mooi tourtje gemaakt van zo'n 140 km.

Eerst een leuke beklimming opgereden voor het uitzicht boven (Morcuera)

Tijdens de beklimming en de afdaling viel het mij op dat ik problemen heb met bochten naar links. In vergelijking met de mensen hier in het topic rijd ik waarschijnlijk als een natte dweil, en dan nog is naar links een stuk slechter.

Daarom nog maar een bergpas gedaan (Cotos) om een beetje meer te oefenen.

Tijdens het omhoogrijden een rijtje autos bijgehaald en daar rustig achter gebleven. Aangezien de autos iets trager gingen me wat kunnen ontspannen en beter op mijn houding gelet. Eenmaal boven werd het rijtje autos jammergenoeg een beetje langer:

Al bij al wel een geweldig ritje geweest met veel smiles to the gallon. Moet ik duidelijk meer doen om wat vloeiender te worden.

Een vraagje: is het normaal dat haarspeldbochten in de afdaling me veel moeilijker lijken als in het bergoprijden?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ja dat is normaal omdat de motor dan niet meer "trekkend" is.
Je kunt eens proberen om je achterrem slepend te gebruiken en dan net een klein streepje gas geven.

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hard de berg op kan iedereen, hard naar beneden zijn de echte. :P
En voor mij is linksom ook iets 'moeilijker' dan rechtsom. Rechts heb ik zo de schaamrand eraf, links is vaak iets groter. :P

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Links af naar beneden de jiffy aan de grond.. Ok het helpt wel dat er nog iemand achterop zit, dan ligt het ding wat lager.. >:)

Rechtsaf ... Handjes op de vangrail.. :9

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik mis de teenslippers :+

• PilatuS
  • Niet online
Chaot schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:38:
Een vraagje: is het normaal dat haarspeldbochten in de afdaling me veel moeilijker lijken als in het bergoprijden?
Naar beneden heb je ook veel minder grip op je achterwiel. Omhoog kan veel harder dan naar beneden. Ben zo op de Posbank met de SV onderuit gegaan :P
Joopieboy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:48:
En voor mij is linksom ook iets 'moeilijker' dan rechtsom. Rechts heb ik zo de schaamrand eraf, links is vaak iets groter. :P
Ik heb precies hetzelfde. Is voornamelijk vaak ook een stuk houding. De laatste keer naar Lelystad geweest toen het circuit linksom was om juist bochten naar links beter te leren. Bij mij was het probleem de houding, die was naar rechts veel beter dan naar links. Nu de houding een stuk aangepast en het gaat veel beter.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Circuit training is sowieso wel een wens idd. Maar je hoort het meer. :)

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:41:
Circuit training is sowieso wel een wens idd.
Lelystad is dit jaar voor het laatst. Is wel een ideale plek om goed door de bocht leren te gaan. Niet te snel en lange bochten om goed met je houding bezig te zijn. Als je die houding goed krijgt scheelt dat een hele hoop. Heb zelf aan de hand van de foto's een hoop aangepast en dat heeft heel erg geholpen :)
Maar je hoort het meer. :)
De meeste mensen hebben wel een voorkeur voor links of rechts. Over het algemeen hoor ik rechtsom vaker dan linksom.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol jongens die ik ken hebben het merendeel linksom iig. :P En Lelystad moet je eigenlijk gewoon eens gehad hebben idd. Welke organisatie was dat eigenlijk?

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:01:
Lol jongens die ik ken hebben het merendeel linksom iig. :P En Lelystad moet je eigenlijk gewoon eens gehad hebben idd. Welke organisatie was dat eigenlijk?
Linksom, rechtsom, ieder zo zijn ding dus :P

Voor zover ik weet is dit de enige die dit jaar rijd op Lelystad.

http://motorcircuittraining.nl/kalender-2017

• Chaot
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:54
PilatuS schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:37:
[...]

Naar beneden heb je ook veel minder grip op je achterwiel. Omhoog kan veel harder dan naar beneden. Ben zo op de Posbank met de SV onderuit gegaan :P
Of zoals een kameraad zei: "Voor snel bergop heb je een grote motor nodig. Voor snel bergaf ballen."
Ik heb precies hetzelfde. Is voornamelijk vaak ook een stuk houding. De laatste keer naar Lelystad geweest toen het circuit linksom was om juist bochten naar links beter te leren. Bij mij was het probleem de houding, die was naar rechts veel beter dan naar links. Nu de houding een stuk aangepast en het gaat veel beter.
Ik neem aan dat mijn houding ruk is inderdaad. Ik heb ook gewoon schrik om naar links te hangen omdat ik niet goed kan inschatten wanneer mijn bovenlichaam op de rijstrook van de tegenliggers uitkomt.
Bij een bocht naar rechts is het gewoon de vangrail vermijden en het voorwiel op de eigen rijbaan houden. Als dat lukt ga ik geen crash hebben. Naar links mis ik die vaste minpunten. Aangezien er op een circuit geen tegenliggers zijn weet ik niet of dat me zou helpen met mijn angst.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 22:27
PilatuS schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:03:
[...]

Linksom, rechtsom, ieder zo zijn ding dus :P

Voor zover ik weet is dit de enige die dit jaar rijd op Lelystad.

http://motorcircuittraining.nl/kalender-2017
Deze ook: Trackdays4all. https://www.trackdays4all.nl/trackdays-4-starters/
Een hele dag, alles geregeld zoals lunch, snacks en drinken. Best goedkoop. Op andere circuits moet je zelfs drinken en eten meenemen.

De dag dat ik er was, is er een promo video gemaakt: YouTube: Promo Trackdays 4 Starters 2017
Op 0:01 mijn rode BMW O+
Op 0:40 ben ik mijn handschoenen aan het aantrekken O-)
Op 1:43 word ik geïnterviewd. B)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:00

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Race cracks rijd er ook nog. Zoals ik vorige week ook al gezegd had ;)

[Voor 4% gewijzigd door Tylen op 12-03-2017 07:16]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• PilatuS
  • Niet online
Chaot schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:24:
[...]
Ik neem aan dat mijn houding ruk is inderdaad. Ik heb ook gewoon schrik om naar links te hangen omdat ik niet goed kan inschatten wanneer mijn bovenlichaam op de rijstrook van de tegenliggers uitkomt.
Bij een bocht naar rechts is het gewoon de vangrail vermijden en het voorwiel op de eigen rijbaan houden. Als dat lukt ga ik geen crash hebben. Naar links mis ik die vaste minpunten. Aangezien er op een circuit geen tegenliggers zijn weet ik niet of dat me zou helpen met mijn angst.
Voor op straat is alleen met het bovenlichaam hangen meestal wel genoeg. Ik ga er zelf op straat niet naast hangen zoals ik op het circuit doe.

Bang zijn om door hangen op de andere baan te komen kan een circuitdagje vast voor helpen :)
Rody schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:25:
[...]
Een hele dag, alles geregeld zoals lunch, snacks en drinken. Best goedkoop. Op andere circuits moet je zelfs drinken en eten meenemen.
Dat is voor mij dan weer niet handig. Vind 4x 15 minuten ook wel genoeg voor een middagje. Ben inmiddels zelf zover dat ik in de snelste groep kan rijden, dus dan is dit niet echt wat voor mij.

Verder wel een prima deal natuurlijk als je voor het eerst naar het circuit gaat. Een nette prijs is het sowieso. Moet ook wel zeggen dat ik bij MCT en Vado nooit echt veel info gekregen heb. Bij Vado was het sowieso vrijwel alleen rijden en bij MCT kreeg je ook niet heel veel info. Daar was het toch vooral rijden en weinig leren. Nou vind ik dat voor mijzelf nu ook wel prima. Gewoon lekker een middag 4x 15 minuten rijden is voor mij helemaal goed, die info heb ik niet echt meer nodig. Alleen mijn lijn is soms nog slecht, maar houding en kijken zit wel goed. Er valt natuurlijk nog genoeg te leren, maar een cursus voor beginners is niets voor mij.

[Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 11-03-2017 22:56]

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vandaag bij BMW de Nine-T Racer gezien, ben er weg van, van de week proefrijden als het lukt :) Wat kan ik bij een nieuwe motor zonder inruil aan korting verwachten? Bij een auto is het vaak een procent of 6-8, is dat bij motoren vergelijkbaar? Als het rijden goed bevalt kon dit wel eens een serieuze optie worden :)

Vorige week trouwens een 1000R gereden, belevenis en rijdt zeker op snelheid lekker maar dat ding is voor een beginner wel erg giftig en het hoogtoerige/schreeuwerige bevalt me minder. Vandaag nog de 800R gereden, beviel niet echt, stuurde lekker maar het blok beviel me minder. Ook een Zero gereden, echt heel erg tof, de S stuurde echt als een malle en het koppel is erg leuk. Het enige dat me echt tegenhoudt is het gebrek aan snelladen onderweg, rondje Ardennen gaat hem gewoon niet worden, maar verder: prachtig apparaat wat je aantrekt als een jas. Gewoon erop stappen en even ergens naartoe :)

Misschien ooit voor erbij als er wat meer concurrentie is ook, ze vragen nu nog wel redelijk de hoofdprijs voor de lithiumaccu's bij Zero (+-500-750 euro/kwh, een Bolt gaat richting de 150-200/kwh)

[Voor 73% gewijzigd door neographikal op 12-03-2017 00:45]

Op zoek naar software/integratie-architect?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

PilatuS schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:49:
De meeste mensen hebben wel een voorkeur voor links of rechts. Over het algemeen hoor ik rechtsom vaker dan linksom.
Ik heb duidelijk een voorkeur voor linkerbochten. Rechterbochten kan ik nooit echt lekker doorkijken. Het een en ander zie je dan ook in mijn schaamranden terug.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-06-2022

caesar1000

U want some?

Leviathius schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:38:
[...]
En dat is nou het verschil tussen een 500cc 35kw fietsje en een SS :+ Ohja en het is een Honda, op de fireblade na zijn dat geen luide apparaten.
Is het een volledig systeem of alleen de einddemper die je vervangen hebt? Scheelt veel wat betreft geluid.
Waar bij de einddemper de katalysator er vaak nog tussenzit kan dit bij een volledig systeem een ander verhaal zijn... :9
Rody schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:25:
[...]

De dag dat ik er was, is er een promo video gemaakt: YouTube: Promo Trackdays 4 Starters 2017
Op 0:01 mijn rode BMW O+
Op 0:40 ben ik mijn handschoenen aan het aantrekken O-)
Op 1:43 word ik geïnterviewd. B)
2:24 volgens mij ook nog! :+

[Voor 5% gewijzigd door caesar1000 op 12-03-2017 00:44]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Leviathius
caesar1000 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 00:42:
[...]

Is het een volledig systeem of alleen de einddemper die je vervangen hebt? Scheelt veel wat betreft geluid.
Waar bij de einddemper de katalysator er vaak nog tussenzit kan dit bij een volledig systeem een ander verhaal zijn... :9
Alleen de einddemper is vervangen inderdaad. Volledig systeem werd me iets te duur en vooral de eventuele prestatie winst is het me niet waard. Bij 11kw is elke kw extra goud waard, maar het verschil tussen 35 en 36kw zul je niet merken denk ik.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-06-2022

caesar1000

U want some?

Leviathius schreef op zondag 12 maart 2017 @ 00:51:
[...]
Alleen de einddemper is vervangen inderdaad. Volledig systeem werd me iets te duur en vooral de eventuele prestatie winst is het me niet waard. Bij 11kw is elke kw extra goud waard, maar het verschil tussen 35 en 36kw zul je niet merken denk ik.
Nee ja, klopt. Bij een 35 kW motor is dat verschil daarnaast minder 'nodig'. :+

Je merkt wel gelijk dat het alleen de einddemper is. Ik heb ook een Arrow (maar dan een heel systeem), ook de DB-killer eruit en er komt volgens mij meer geluid uit. Toen ik mijn geluid vergeleek met dat van de Ninja 300 van Dragonslayer666 was dat ook goed te horen. Kwam bij beide motoren een mooi geluid uit alleen was het geluid uit mijn motor net een tikkeltje harder. ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:23

charrel

Cortisol4life..

neographikal schreef op zondag 12 maart 2017 @ 00:35:
Vandaag bij BMW de Nine-T Racer gezien, ben er weg van, van de week proefrijden als het lukt :) Wat kan ik bij een nieuwe motor zonder inruil aan korting verwachten? Bij een auto is het vaak een procent of 6-8, is dat bij motoren vergelijkbaar? Als het rijden goed bevalt kon dit wel eens een serieuze optie worden :)

[afbeelding]
Nee, zoveel % ga je niet redden. Opties kunnen ze vaak nog wel wat mee doen of kleding of zo. Dat heb ik iig gemerkt bij vrienden die een nieuwe kochten.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:37
Jemig wat een mooi weer vandaag zeg! Helaas kan ik niet rijden, hoop dat het volgende week ook zo is.

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik ga vanmiddag even een rondje op de Street triple maken vanuit Amsterdam, ik ben nog even opzoek naar een leuke route!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

GloriX schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:15:
Ik ga vanmiddag even een rondje op de Street triple maken vanuit Amsterdam, ik ben nog even opzoek naar een leuke route!
Ik ga vandaag zelf richting het Nieuwveense Jaagpad, langs de Amstel en de Kromme Mijdrecht. Geen idee of het wat is, maar zie het wel even aan :).

• Leviathius
Bij gebrek aan rijgenoten en kennis van routes ga ik gewoon wat rondrijden in regio west-brabant :9

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:23

charrel

Cortisol4life..

GloriX schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:15:
Naar beneden richting Amsterdamse bos naar de Amsteldijk, of langs de dijkjes langs de Amsterdamse golfbaan richting Volendam. Leuke dijkjes genoeg!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:32
w4rguy schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:18:
[...]

Ik ga vandaag zelf richting het Nieuwveense Jaagpad, langs de Amstel en de Kromme Mijdrecht. Geen idee of het wat is, maar zie het wel even aan :).
Die heb ik vorig jaar eens gereden, prima te doen inderdaad. Moest onderweg alleen enorm nodig plassen, dus even langs het jaagpad gestopt en tegen de bosjes mijn behoefte gedaan, kwam er achter mij langs de kade een vrouw het water uit die daar aan het zwemmen was :D gelukkig zat de weg nog wel tussen ons in.. :P

Snap overigens nog steeds niet dat iemand daar wilde zwemmen maar goed :+

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 22:39

Fuelke

Forza Ferrari

Ik wil geen hele discussie op gang brengen, maar als je 3-4 mensen die binnen staan te wachten bij de bakker een hartverzakking doet krijgen door het lawaai waarmee je komt langsrijden dan ben toch niet meteen sociaal bezig.

[Voor 10% gewijzigd door Fuelke op 12-03-2017 13:54]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-03 07:07
Ik stond hier net naar een Duc XDiavel te kijken. Bruut design, gespierd en al, maar eerlijk gezegd snap ik het toch niet helemaal. Ergonomisch ziet het er niet uit... Pegs way vooruit... :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bedankt voor de tips! Het is uiteindelijk een rondje Ringdijk geworden vanaf de molen van Sloten! Mooi rondje, erg veel 30km/h. Maar dat was ook wel prima voor een eerste ritje van dit jaar!

Public
Publieke map
https://tweakers.net/ext/f/duidhysMZ9Yn8ZkUDf1c2rGE/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/tjfzkwuaZBdzmmhE0f1BbMON/thumb.jpg

[Voor 7% gewijzigd door GloriX op 12-03-2017 16:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lolgast
Vandaag ook een mooi ritje gemaakt :D Foutje gemaakt in de app tijdens de lunch, dus ik heb alleen de route na de lunch. Voor mijn eigen portemonnee voor de zekerheid 2 vakjes afgeschermd O-)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 5% gewijzigd door lolgast op 12-03-2017 17:05]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Welleke app is dat?

• lolgast
@Osiris App heet MapMyTracks

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Ik ben ook even lekker rond wezen crossen. En ja, dat is ook echt crossen als je met een CBR 600 een Fireblade probeert bij te houden die 30 jaar meer rij-ervaring heeft.
Omgeving Apeldoorn/Epe/Heerde onveilig gemaakt. Over de dijk bij Deventer, zegt hij dat we daar zo'n 65 reden. Op mijn teller wel ja, in mijlen :D Dus dat was eerder 100 waar je 60 mag ;)

Maar eerlijk is eerlijk, dat was echt lekker jagen en inhalen op de dijken. Moet ik vaker doen om mijn rijtechniek te verbeteren want dat kan echt nog stukken beter.
10 liter benzine erdoor gejaagd in minder dan 100 km, terwijl dat ding bij normaal rijden makkelijk 1 op 17 haalt :o

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op zondag 12 maart 2017 @ 16:58:
Vandaag ook een mooi ritje gemaakt :D Foutje gemaakt in de app tijdens de lunch, dus ik heb alleen de route na de lunch. Voor mijn eigen portemonnee voor de zekerheid 2 vakjes afgeschermd O-)

***members only***
Jij komt gewoon bij mij om de hoek vandaan. :D Maar lekker geredden dus!

Ik, bommes en ceasar hebben vandaag ook lekker gereden. Beetje stijf na een uur of 5 en een houten kont/stijve nek, maar echt heerlijk dagje zo. 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:19
Ik moest de ANWB laten komen voor de brommer vandaag...
Ik zou met een maatje gaan rijden, dus de lader gisteravond weer aan de accu gehangen en hij starte vanmorgen prima.
Even gaan tanken bij een tankstation 8 km verderop, maar daarna kreeg ik 'm niet meer aan de praat, accu plat.... Aanduwen was geen optie omdat het achterwiel gewoon blokkeerde, maar dat krijg je met een 1000cc+ tweepitter...

Nadat de chagrijnige meneer van de ANWB m'n motor weer aangeslingerd had door de accu op te laden (waarbij hij schrok van de herrie toen de motor aansloeg...) was ik met sportief tempo en een kleine omweg weer naar huis gereden waar hij na aan half uur weer gewoon gestart kon worden.
Uiteindelijk dus toch maar gaan rijden zonder onderweg de motor uit te zetten.

Dat ging prima en nadat ik thuis was gekomen had ik nog de olie ververst waarna de motor ook weer gewoon direct aansloeg.

Ik denk dat ik toch maar een nieuwe accu ga bestellen voor de zekerheid, dit gezeur zit ik niet echt op te wachten...

Het was wel erg lekker om eindelijk weer eens op de motor te zitten, het ging iets te vlot volgens de wet, maar dat mag de pret niet drukken. :D
Pagina: 1 ... 102 103 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee