Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.182 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

Anoshky schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:39:
[...]

Het is maar wat je perfect vindt...
Ik heb hetzelfde gekocht samen met een motormaatje.
Voor de paar keer per jaar dat we samen rijden hang ik het aan mij helm.
En ok, dan kunnen we wel gewoon praten met elkaar, tot een stuk boven de 100.

Maar voor de rest is het redelijk nutteloos in mijn ogen.
FM radio is waardeloos, koppeling met mijn smartphone valt constant uit.
Je kan geen GPS + muziek + intercom.

Ik denk toch dat ik ga investeren... ik twijfel alleen nog tussen Scala Freecom 4 en Sena 20S.
(En hopelijk kan ik die dan pairen met zo'n BT-S2 :))
Pairen met men telefoon werkt bij mij perfect hoor? Daarnaast werkt Spotify + navigatie + Flitsmeister ook gewoon tegelijk.. intercom heb ik nog niet geprobeerd, maar lijkt me dat dat ook gewoon werkt in combinatie met.
HTT-Thalan schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:44:
[...]
Deze CB is qua vermogen prima geschikt voor hoge snelheden, ik vind het zelf gewoon niet fijn om snelweg te rijden zonder windbescherming. Het trekt als een malle, klinkt geweldig en gaat ook vol vertrouwen schuin.
Rijden zonder windbescherming is puur gewenning, had er in het begin ook veel last van.. maar nu boeit het me niet meer zoveel :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Ik heb de V6 2017 besteld, puur vanwege de betere bluetooth chip die er in zit (blijkbaar). De BT-S2 is blijkbaar erg goed, maar voor mij niet goed genoeg denk ik en de V6 krijgt sowieso betere reviews op amazon. Ik zal wat laten weten als ie er is, gekoppeld met gps en smartphone

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
matthewk schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:28:
Ik heb de V6 2017 besteld, puur vanwege de betere bluetooth chip die er in zit (blijkbaar). De BT-S2 is blijkbaar erg goed, maar voor mij niet goed genoeg denk ik en de V6 krijgt sowieso betere reviews op amazon. Ik zal wat laten weten als ie er is, gekoppeld met gps en smartphone
over welke V6 heb je het precies? (link?) Is dit 'm? https://nl.aliexpress.com.../1494610_32239079717.html

[ Voor 18% gewijzigd door Dryhte op 09-03-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:44:
[...]

...
Mijn trend is juist naar downsizing: ik ben door de CB ook extra benieuwd geworden naar b.v. Een Ninja 300 of een CBR300R. Lekker opentrekken en bochten rijden zonder daarbij constant over de vmax te hoeven gaan.
...
Al eens gekeken voor een varadero 125? ;) Ik geloof dat de 400cc Transalp namelijk nooit geleverd in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
teigetjuh schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:53:
[...]

Al eens gekeken voor een varadero 125? ;) Ik geloof dat de 400cc Transalp namelijk nooit geleverd in Europa.
een 300cc kan goed mee op snelweg snelheden, een 125cc helaas totaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dryhte schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:56:
[...]

een 300cc kan goed mee op snelweg snelheden, een 125cc helaas totaal niet...
Een 125cc in 11KW kan in de randstad, waar je bijna nergens harder dan 80 of 100 mag en kan, waarschijnlijk nog redelijk meekomen, maar daar buiten houdt het inderdaad op. Er zijn ook 125cc's waar toch echt wel wat meer vermogen uitkomt en die wel meekomen op de snelweg, helaas zijn ze weinig te vinden.
De opgevoerde brommers van vroeger (met 110 of 125 blok) liepen toch meestal wel over de 140, over hoe verantwoordelijk dat is, hebben we het maar niet....

De vraag is ook of je met een dergelijke 125cc brommer wel de snelweg op wil.

[ Voor 5% gewijzigd door teigetjuh op 09-03-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:50
Ik heb ruim 2 jaar met een chinees setje rondgereden. Naast de duo ook kunnen pairen met andere sets bike-to-bike (sena en een ander chinese set).

Afhankelijk van helm en ruitje. Meestal wel te verstaan tot 100 km/uur. Bij gunstige wind is soms 130 km/uur ook nog wel te doen.

Inmiddels heb ik een sena 20s gekocht. Is behoorljk wat beter te verstaan. Veel betere noise-reduction en betere versterker/speakers.
Daarbij ook de mogelijkheid om eigen in-ears aan de kunnen sluiten: giga veel betere kwaliteit.
20S kan ook tegelijk intercommen en navigatie-aanwijzingen laten horen.

Wel een hoop geld meer, maar een headset heeft inmiddels wel zijn waarde bewezen.
w4rguy schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:16:
[...]
Heel erg benieuwd naar je findings! Ik zit in hetzelfde dilemma maar als het rampzalig is in kwaliteit geef ik toch liever iets meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
Heb zelf naast de 20S waar ik blij mee ben sinds kort ook een Schuberth SRC kraag voor een appel en een ei op de kop kunnen tikken. Dat is in principe een Cardo g9x en het heeft de handige feature dat het geluid luider en zachter wordt parallel aan de omgevingsgeluiden. Dus als ik de motor aanzet dan gaat de volume automatisch relatief omhoog, echt handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Laatst online: 17:50
Perfect inderdaad, maar dat heeft de 20s toch ook? Kan je instellen via de app of menu...
cyntax schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:15:
Heb zelf naast de 20S waar ik blij mee ben sinds kort ook een Schuberth SRC kraag voor een appel en een ei op de kop kunnen tikken. Dat is in principe een Cardo g9x en het heeft de handige feature dat het geluid luider en zachter wordt parallel aan de omgevingsgeluiden. Dus als ik de motor aanzet dan gaat de volume automatisch relatief omhoog, echt handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 20:12
teigetjuh schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:01:
[...]

Een 125cc in 11KW kan in de randstad, waar je bijna nergens harder dan 80 of 100 mag en kan, waarschijnlijk nog redelijk meekomen, maar daar buiten houdt het inderdaad op. Er zijn ook 125cc's waar toch echt wel wat meer vermogen uitkomt en die wel meekomen op de snelweg, helaas zijn ze weinig te vinden.
De opgevoerde brommers van vroeger (met 110 of 125 blok) liepen toch meestal wel over de 140, over hoe verantwoordelijk dat is, hebben we het maar niet....

Dat waren dan waarschijnlijk wel 2-takt blokken, die met dezelfde inhoud dus meer vermogen leveren.
Ik hoop nog steeds op een soort reincarnatie van de CBR250RR, lijkt me super tof zo'n klein 4-cilinder blok. Flink toeren knallen zonder gelijk de lichtsnelheid te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wekko306 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:19:
[...]

Ik hoop nog steeds op een soort reincarnatie van de CBR250RR, lijkt me super tof zo'n klein 4-cilinder blok. Flink toeren knallen zonder gelijk de lichtsnelheid te halen.
Euh, de CBR250RR is een parallel twin :P Neeeeeeeevermind..:$ De nieuwe van 2017 is een parallel-twin, de originele schijnbaar niet. Lastig Googlen als praktisch alles over die uit 2017 gaat :+

[ Voor 29% gewijzigd door Osiris op 09-03-2017 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 20:12
Krijg nou wat, geinig ding. Maar idd ik bedoelde die oude ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Bommes schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:45:
[...]

Als dit nog voor 26 april is dan wil ik zeker mee aansluiten :Y
Is het daarna dan moeten jullie maar een "stukje" naar het zuiden komen, dan ben ik in IT daar is het zeker goed genoeg weer voor de "terrasrijder". :P
Ik weet anders nog wel wat leuke ritjes in de Franse Alpen, vanuit hele leuke terrasjes in Thonon of Annecy :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:16

Rick-Jan

always connected

Over buitenland gesproken,

Kennis en ik willen van de zomer een weekje touren in het buitenland. Voor allebei de eerste keer, zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Wij zaten te denken aan Duitsland/België of Luxemburg. Ook Engeland trekt ons erg. We willen geen 6u rijden op een dag, gaat voornamelijk om rustig touren, wat stadjes en omgeving bekijken en weer stukje verder rijden. Vantevoren boeken bij bed en breakfast/hotel achtige dingen? En wat zijn must haves om aan te denken/ mee te nemen?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

[...]

Ja! Review van gelezen, echt een heel tof ding!

Te prijzig om zomaar 'voor erbij' te halen (als er hier ooit een 125 komt is het waarschijnlijk een off-road) maar ik zou er best eens op willen rijden. De 400cc is elders volgens mij als de Dominator gemarket.
[...]

De meeste 125cc's zijn vanwege luchtkoeling 11pk ipv 15pk, maar modellen zoals de Varadero zijn inderdaad de 'volle' 15pk en dat gaat nog best aardig.

En 125cc 2-takt, dan krijg je modellen zoals de Aprilia RS125 en dat gaat écht wel hard hoor, ik geloof dat die de 170 wel haalt. Ze worden alleen niet meer nieuw verkocht (uitstoot).

[ Voor 50% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-03-2017 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
[...]

Dominator 250
Drz 400

Dat lichte is leuk, maar eigenlijk is 500 cc dan wel het minimum.
Kheb een caferacer voor erbij 550cc en op landweggetjes is dat dikke prima! kun je helemaal lostrekken.
Top ligt rond de 190 geloof ik en dat is ook dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
djiedjee schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:17:
Perfect inderdaad, maar dat heeft de 20s toch ook? Kan je instellen via de app of menu...

[...]
Oh wut echt? Moet ik even checken dan op mn andere helm :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:55
cyntax schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:12:
[...]

Oh wut echt? Moet ik even checken dan op mn andere helm :P.
Setting heet "Smart Volume Control". Staat bij default op disabled. Je kan hem aanpassen naar low / medium / high sensitivity.

"Smart Volume Control automatically changes the level of the speaker volume based on the level of the enviroment noise."

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

cyntax schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:15:
Als de SRC steeds uitvalt, is het flatkabeltje tussen links en rechts gebroken. Vervanging kost een paar euro op ebay en een uurtje vloeken. Maar dan hoef je nog niet direct iets weg te gooien. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

[...]

Dat is voor een groot deel ook gewoon gemak. Op een 125 moet je nou eenmaal vaker werken om goed met het verkeer mee te komen. Als je een 125 gewend bent is inhalen met een 300+ cc volgens mij een makkie.
Osiris schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:22:
[...]

Euh, de CBR250RR is een parallel twin :P Neeeeeeeevermind..:$ De nieuwe van 2017 is een parallel-twin, de originele schijnbaar niet. Lastig Googlen als praktisch alles over die uit 2017 gaat :+
Ja, Honda heeft vorig jaar de CBR250RR in Azië uitgebracht om potentieel racetalent al vanaf jong te laten meedoen aan kampioenschappen. Deze motor staat helemaal los van de originele CBR250RR 4 cilinder.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

caesar1000 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:55:
[...]

Dat is voor een groot deel ook gewoon gemak. Op een 125 moet je nou eenmaal vaker werken om goed met het verkeer mee te komen. Als je een 125 gewend bent is inhalen met een 300+ cc volgens mij een makkie.
Er rijden ook hele kuddes rond met auto's aangedreven (naja, aandrijven...) door 800, 900 en 1000cc motoren die soms de 130 niet eens halen. Die kunnen ook allemaal de snelweg op en iedereen doet dat ook gewoon.

Mijn eerste auto was een Peugeot 205 met een 1.1 carburateur blok, even zoeken:

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=41613

50pk op ~780kg, laten we het nat gewicht op 830 kilo houden. Dan hebben we het over 16.6 kilo dat elke paardekracht (aangenomen dat ze nog allemaal meedoen) moet voorslepen. Het kostte je 17 seconden om de honderd te halen, en als je genoeg geduld had haalde je de 150 (op de teller) nog wel. Dit is overigens zonder bestuurder gerekend, want die is in dit voorbeeld identiek tussen beide voertuigen.

Daar kon ik dikke prima de snelweg mee op, en niemand kijkt raar op als je dat nu nog doet.

Als ik Caesar1000's tweewieler even als referentie neem:

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ktm/ktm_125_duke.htm

Dry weight 127 kilo, dus laten we het wet op 150 kilo houden. Je hebt misschien wat meer last van luchtweerstand, maar je hebt maar 10 kilo per pk mee te leuren voor een zelfde bestuurder.

Uiteraard weten we dat deze A1 motoren vrijwel nooit de 130 halen (alleen onder uitzonderlijke omstandigheden) maar ik rijd tot nu toe ook alleen nog maar incidenteel boven de 120 met mijn eigen motor (die de 180 met twee vingers in de neus haalt, maar daarna is het ook wel klaar) omdat het verkeer het vaak niet toelaat, het niet lekker rijd en het ook behoorlijk zuipt (in mijn geval ook olie, want oud beestje).

Dus ja, als je anticiperend rijd en je motor goed kent, kan een A1 motor voldoen. En ik denk dat dat nu precies is wat ze je aan willen leren, zodat je je straks ook goed thuis kan voelen op een zwaardere motor :). Ik zou alleen graag zien dat ze A1 gewoon verschuiven naar 16-18 jaar (is dat gezeik met die brommers ook gelijk afgelopen, leren ze gelijk fatsoenlijk rijden en is opvoeren ook niet meer nodig) en A2 beperking voor iedereen boven de 18 invoeren (voor de eerste 2 jaar, ongeacht leeftijd). Maak er dan desnoods 55pk van ipv de huidige 47 zodat je wat meer keuze hebt binnen de standaard modellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Eerste updates zijn een feit. *O*

Allereerst de inmiddels uitgeharde STVA terug in elkaar gezet en gemonteerd, starten en lopen, gelijk goed. *O*
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/03/IMG_20170308_174935-Medium.jpg
Dan nog een pakketje opgehaad, met daarin een verhoogd en aangepast zadel:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/03/IMG_20170309_170924-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/03/IMG_20170309_174545-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/03/IMG_20170309_174556-Medium.jpg
Eerste indruk is serieus goed, veel meer grip, je zit niet op een helling dat je gelijk tegen de tank aan zit, en toch best nog wat hoger. :) Morgen proberen naar het werk hoe het bevalt. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Sjesus, wat een uitlaat, lijkt wel een bazooka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jup, helemaal mee eens :P Maar de beurt en de nieuwe band vind ik even 'iets' belangrijker :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:03:
Sjesus, wat een uitlaat, lijkt wel een bazooka.
Da's geen uitlaat, dat is het geheim achter de snelheid van de GSX-R:

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/aebLmMiF2DU/maxresdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, y2k jetbike, ken je hem nog? jay leno heeft er ook een als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Heh, ik heb anders nog wel een uitlaat van een '01 GSX-R 600 liggen. Ook bolt-on met 3 of 4 bouten (not sure, en naar de schuur lopen is moeite :+ ), maar dan maar 2/3e van de lengte van die afterburner. Hebben? :P

[ Voor 14% gewijzigd door Chakotay op 09-03-2017 19:50 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:50:
Heh, ik heb anders nog wel een uitlaat van een '01 GSX-R 600 liggen. Ook bolt-on met 3 of 4 bouten (not sure, en naar de schuur lopen is moeite :+ ), maar dan maar 2/3e van de lengte van die afterburner. Hebben? :P
Welk merk/type/pics? :P Als dat past en hij verder netjes is zou dat wel chill zijn, thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

Chakotay schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:50:
Moet je de motor dan niet opnieuw laten mappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Secsytime schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 20:06:
[...]

Moet je de motor dan niet opnieuw laten mappen?
Slip on doet niet zoveel :) Moderne injectiemotoren kunnen redelijk wat compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:37:
[...]

Er rijden ook hele kuddes rond met auto's aangedreven (naja, aandrijven...) door 800, 900 en 1000cc motoren die soms de 130 niet eens halen. Die kunnen ook allemaal de snelweg op en iedereen doet dat ook gewoon.

Mijn eerste auto was een Peugeot 205 met een 1.1 carburateur blok, even zoeken:

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=41613

50pk op ~780kg, laten we het nat gewicht op 830 kilo houden. Dan hebben we het over 16.6 kilo dat elke paardekracht (aangenomen dat ze nog allemaal meedoen) moet voorslepen. Het kostte je 17 seconden om de honderd te halen, en als je genoeg geduld had haalde je de 150 (op de teller) nog wel. Dit is overigens zonder bestuurder gerekend, want die is in dit voorbeeld identiek tussen beide voertuigen.

Daar kon ik dikke prima de snelweg mee op, en niemand kijkt raar op als je dat nu nog doet.

Als ik Caesar1000's tweewieler even als referentie neem:

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ktm/ktm_125_duke.htm

Dry weight 127 kilo, dus laten we het wet op 150 kilo houden. Je hebt misschien wat meer last van luchtweerstand, maar je hebt maar 10 kilo per pk mee te leuren voor een zelfde bestuurder.

Uiteraard weten we dat deze A1 motoren vrijwel nooit de 130 halen (alleen onder uitzonderlijke omstandigheden) maar ik rijd tot nu toe ook alleen nog maar incidenteel boven de 120 met mijn eigen motor (die de 180 met twee vingers in de neus haalt, maar daarna is het ook wel klaar) omdat het verkeer het vaak niet toelaat, het niet lekker rijd en het ook behoorlijk zuipt (in mijn geval ook olie, want oud beestje).

Dus ja, als je anticiperend rijd en je motor goed kent, kan een A1 motor voldoen. En ik denk dat dat nu precies is wat ze je aan willen leren, zodat je je straks ook goed thuis kan voelen op een zwaardere motor :). Ik zou alleen graag zien dat ze A1 gewoon verschuiven naar 16-18 jaar (is dat gezeik met die brommers ook gelijk afgelopen, leren ze gelijk fatsoenlijk rijden en is opvoeren ook niet meer nodig) en A2 beperking voor iedereen boven de 18 invoeren (voor de eerste 2 jaar, ongeacht leeftijd). Maak er dan desnoods 55pk van ipv de huidige 47 zodat je wat meer keuze hebt binnen de standaard modellen.
Ja, 15 pk is te weinig om nog door de luchtweerstand heen te breken boven de 125-130 km/u. Met een auto met 50 pk helpen die extra's pk's vooral mee in het hoger leggen van de topsnelheid. Die extra topsnelheid is handig bij het inhalen op de snelweg (of sneller op je bestemming komen :+ ).

En inderdaad. Bovenstaand plan zou zeker mooi zijn voor de toekomstige motorrijders. ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:15

charrel

Cortisol4life..

Joopieboy schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 20:08:
[...]

Slip on doet niet zoveel :) Moderne injectiemotoren kunnen redelijk wat compenseren.
Van een schottendemper naar een open absorptie demper scheelt toch echt wel wat hoor, motoren lopen al schraal standaard dus een meer open demper zorgt dat ie nog schraler gaat lopen. Dat gaat ie echt niet compenseren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb toen de GSX-R nog op het circuit kwam regelmatig gewisseld tussen die originele demper en de Yoshi, zonder remaps e.d. Nooit merkbare problemen mee gehad eigenlijk, en het blok doet het nu al 109k km :P
Joopieboy schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 20:01:
[...]

Welk merk/type/pics? :P Als dat past en hij verder netjes is zou dat wel chill zijn, thnx! :)
Origineel Suzuki zoals op een GSX-R 600 K1 geleverd :) Volgens de text die erin geslagen is, is hij ook geschikt voor de 750. Ik weet niet zeker of hij ook op een K4 past, maar zie hier wat pics waarbij ook de maten tussen de bouten e.d. opgemeten zijn.

Ja, de motor is smerig. Hij moet zijn jaarlijkse na-de-pekel-wasbeurt nog hebben :+

[ Voor 60% gewijzigd door Chakotay op 09-03-2017 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een andere uitlaat hoeft geen probleem te zijn, maar soms is het dat wel. Bij de 2001 R6 bijvoorbeeld is een andere uitlaat net de druppel waardoor al die blokken kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 21:31:
Een andere uitlaat hoeft geen probleem te zijn, maar soms is het dat wel. Bij de 2001 R6 bijvoorbeeld is een andere uitlaat net de druppel waardoor al die blokken kapot gaan.
Lol apart, niet verwacht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Komt niet zovaak voor hoor. Bij de 99 tot 02 R6 is het probleem dat ie standaard al erg arm loopt. Dan een andere uitlaat is net de druppel. De boel word te heet en de cilinders gaan kapot. Genoeg verhalen op MF te vinden hierover. Zat van die blokken die bij 20.000 of 30.000 kapot zijn.

Voor zover ik weet gaat het bij de meeste motoren wel goed hoor. Op mijn SV ook nooit de boel laten mappen en die had bij aankoop al andere uitlaten welke ik later voor een ander type heb vervangen. De motor is rond de 57.000km verkocht en heb er nooit echt problemen mee gehad. Dat van de R6 is volgens mij vrij zeldzaam bij andere type motoren, maar geeft wel aan dat het mogelijk is dat het fout kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja de Duke van ceaser loopt ook kei arm schijnt, en zeker met een andere uitlaat erop. Dus dat is ook zo idd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 21:47:
Mja de Duke van ceaser loopt ook kei arm schijnt, en zeker met een andere uitlaat erop. Dus dat is ook zo idd. :)
De mijne liep eerst ook heel erg arm, maar dat doen ze allemaal eigenlijk wel. Om aan de milieu eisen te voldoen moeten de fabrikanten ook wel. Ook wel grappig dat ik er 10pk bijgekregen heb zonder verder iets qua uitlaat of filter te doen. Het doel was niet meer vermogen, maar toch wel een flink verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Nu lees ik dit toevallig. Ik had bij aankoop van mijn R6 al wel begrepen dat de blokken tot '02 wat problemen hadden. Zelf een '03 R6 gehaald met net aan 20K op de teller. Ook andere uitlaat op gegooid. Jouw advies is dus wel laten mappen? Niet gedaan nog, wilde ik wellicht even doen als de luchtfilter ook vervangen is voor de K&N variant.

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hm, is dat iets wat in de categorie "kun je doen", "kan soms verstandig zijn, "niet verplicht, maar sowieso verstandig" of "eigenlijk wel een must-do" valt, als je een after market uitlaat op je fiets schroeft?

Tuurlijk, niet iedere motor zal zo'n R6-verhaal hebben, maar je wilt natuurlijk ook niet dat 'ie d'r bij 75 000 km alsnog mee ophoudt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb vorig jaar in de bergen wel gemerkt dat de GSX-R met de Yoshi met gemodificeerde dB-killer (ik heb hem ooit verlengd met een stuk extra staal, de achterkant dichtgemaakt en 4 grote sleuven erin geslepen om hem nog wat stiller te maken) erin wel wat sneller heet werd. Toen ik hem er uit trok kwam er ook een flinke bak roet mee, ik vermoed dat dat ding stomweg de flow wat teveel blokkeerde. Binnenkort dat extra stuk nog eens eraf slijpen :)

@Joopieboy heb je iets aan die originele pijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
De blokken gaan ook kapot met originele uitlaat. Ze lopen nu letterlijk allemaal 1 voor 1 kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik bedenk me nu trouwens dat de GSX-R een paar jaar geleden wel een keer bij Hoegee op de testbank geweest is, waarna ze even met de Yoshibox hebben gespeeld om er een nieuwe mapping in te frutten... Ik heb dus wel met dezelfde mapping met zowel originele als vervangings-uitlaat gereden, maar dat was niet de originele mapping :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mu.siQ schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:05:
[...]

Nu lees ik dit toevallig. Ik had bij aankoop van mijn R6 al wel begrepen dat de blokken tot '02 wat problemen hadden. Zelf een '03 R6 gehaald met net aan 20K op de teller. Ook andere uitlaat op gegooid. Jouw advies is dus wel laten mappen? Niet gedaan nog, wilde ik wellicht even doen als de luchtfilter ook vervangen is voor de K&N variant.
Geen idee of de 03 dat probleem ook heeft. Mappen kost een hoop geld en moet je eigenlijk doen om de motor beter te laten lopen als je daar behoefte aan hebt. Als ie voor jou prima loopt en het blok geeft geen problemen als ie wat arm loopt zou ik het geld er niet aan uitgeven als het niet nodig is.
Osiris schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:06:
Hm, is dat iets wat in de categorie "kun je doen", "kan soms verstandig zijn, "niet verplicht, maar sowieso verstandig" of "eigenlijk wel een must-do" valt, als je een after market uitlaat op je fiets schroeft?

Tuurlijk, niet iedere motor zal zo'n R6-verhaal hebben, maar je wilt natuurlijk ook niet dat 'ie d'r bij 75 000 km alsnog mee ophoudt :P
Als een blok arm loopt word de boel heter. Dan hangt het van het blok af of ie daar tegen kan of niet. Hoe armer ie loopt hoe sneller je een probleem krijgt natuurlijk. Over het algemeen denk ik dat het wel meevalt. Op de meeste fietsen word een andere uitlaat geschroeft en er zijn maar weinig mensen die een motor laten mappen. Ik heb de mijne ook alleen maar laten mappen omdat ie onderin zo slecht liep. Ik hou het even op "kan soms verstandig zijn".
joshje schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:07:
[...]

De blokken gaan ook kapot met originele uitlaat. Ze lopen nu letterlijk allemaal 1 voor 1 kapot.
Dat zou kunnen ja. Die blokken waren sowieso niet heel betrouwbaar, maar weet wel dat een andere uitlaat het nog even een stap erger maakt.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 09-03-2017 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:06:
Ik heb vorig jaar in de bergen wel gemerkt dat de GSX-R met de Yoshi met gemodificeerde dB-killer (ik heb hem ooit verlengd met een stuk extra staal, de achterkant dichtgemaakt en 4 grote sleuven erin geslepen om hem nog wat stiller te maken) erin wel wat sneller heet werd. Toen ik hem er uit trok kwam er ook een flinke bak roet mee, ik vermoed dat dat ding stomweg de flow wat teveel blokkeerde. Binnenkort dat extra stuk nog eens eraf slijpen :)

@Joopieboy heb je iets aan die originele pijp?
Ben even aan het kijken wat ik wil en ga doen, denk toch dat mijn voorkeur ligt bij een Mivv eigenlijk. :) Thnx voor het aanbod iig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Joopieboy schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 21:47:
Het is dat ik mijn Duke waarschijnlijk niet langer dan 2 jaar zal hebben, anders had ik 'm zeker laten remappen. Ben er ook nog steeds niet achter hoe duur dat voor mijn motor in het specifiek zou zijn, maar hoorde wel bedragen van rond de €400-500 voorbij komen en dat is me toch net wat teveel voor die 2 jaar. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17

Ethirty

Who...me?

Dat mappen van je motor, is dat iets waar bedrijven in Nederland mee bezig zijn? Je kan namelijk ook voor niet al te veel zelf een interface kopen, maar hoe bepaal je als leek welke mapping beter is? Met mijn aanstaande Akra en wellicht een ander luchtfilter gaat mijn euro4 fiets wellicht wel erg arm lopen.

Daarnaast ben ik op zich wel geïnteresserd in een com-setje, maar vrienden van mij rijden met oude analoge setjes. Als iedereen dezelfde bluetooth kit moet kopen loopt het best in de papieren. Iemand tips hoe ik me daar een beetje in kan verdiepen? Ik heb nu het idee dat iedereen hetzelfde merk/type bluetooth moet hebben wil je daarmee uit de voeten kunnen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ethirty schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 00:09:
Dat mappen van je motor, is dat iets waar bedrijven in Nederland mee bezig zijn? Je kan namelijk ook voor niet al te veel zelf een interface kopen, maar hoe bepaal je als leek welke mapping beter is? Met mijn aanstaande Akra en wellicht een ander luchtfilter gaat mijn euro4 fiets wellicht wel erg arm lopen.

[...]
Ja, bedrijven stellen m af op de rollenbank en kunnen zo alle variabelen nalopen en de resultaten meteen zien. Eigenlijk is dit bijna hetzelfde als chiptuning voor een auto, wat iets bekender is.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Daarnaast ben ik op zich wel geïnteresserd in een com-setje, maar vrienden van mij rijden met oude analoge setjes. Als iedereen dezelfde bluetooth kit moet kopen loopt het best in de papieren. Iemand tips hoe ik me daar een beetje in kan verdiepen? Ik heb nu het idee dat iedereen hetzelfde merk/type bluetooth moet hebben wil je daarmee uit de voeten kunnen.
Je hebt bv de sena 20s die overal mee connect, cardo ook en de touring van Interphone bv. De kwaliteit van het geluid schijnt dan wel iets minder te zijn dan gelijke setjes onderling, dat schijnt met het kanaal te maken te hebben waarover ze verbinden. Gaf waypoint op de beurs aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:44
[...]

Of de Versys X-300 :)

Afbeeldingslocatie: https://content.kawasaki.com/Content/Uploads/Products/7498/Colors/znvlm0tv.i1l.png

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09

Als je echt met een grote groep wil communiceren, zou ik kijken naar de Cardon Packtalk.

Die heeft als enige de functie dat je tot 8 mensen in een schakelnetwerk kunt rijden, waardoor iedere rijder het netwerk verlengt als het ware. Zo is de laatste rijder met de voorste rijder connected via de tussenliggende rijders. Het bereik wordt daarmee tot iets van 5 km ofzo. Terwijl normale netwerk setjes tot max 2, 2,5km gaan.

Tegenwoordig hebben Cardo en Sena ook functies om te koppelen met any random bluetooth device. Dit zal per definitie stuk minder goed werken echter.

Ik heb zelf de Cardo Freecom 4 Duo gekocht voor mij en mijn vriendin. Eur 350 voor 2 setjes. Inbouwen was best een gedoe. Maar werkt verder top! Let bij Sena op dat de devices niet allemaal waterdicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Joopieboy schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:14:
[...]

Ben even aan het kijken wat ik wil en ga doen, denk toch dat mijn voorkeur ligt bij een Mivv eigenlijk. :) Thnx voor het aanbod iig!
Prima :) Ik heb mijn Mivv voor de RSV zelf bij Bolski vandaan voor een redelijke prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

[b]Requiem19 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 07:39:Let bij Sena op dat de devices niet allemaal waterdicht zijn.
Bij de 20s zijn ze een tijd de ring vergeten te monteren om het scrollwieltje dat is al tijden gewoon weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 07:48:
[...]

Prima :) Ik heb mijn Mivv voor de RSV zelf bij Bolski vandaan voor een redelijke prijs :)
Jup daar kwam die van mijn F ook vandaan, thnx voor de tip! :)

Was wel koud trouwens vanochtend in motorjeans en zomerhandschoenen, ik was iets te positief. 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 10-03-2017 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
charrel schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:16:
[...]

Bij de 20s zijn ze een tijd de ring vergeten te monteren om het scrollwieltje dat is al tijden gewoon weer opgelost.
Neemt niet weg dat de officiële kwalificatie van Sena zelf 'spatwaterdicht' is en Cardo 'waterproof' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Joopieboy schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:34:
[...]

Jup daar kwam die van mijn F ook vandaan, thnx voor de tip! :)

Was wel koud trouwens vanochtend in motorjeans en zomerhandschoenen, ik was iets te positief. 8)
In de middag zal dat compleet anders zijn denk ik zo. Ik duim op goed weer morgen, dan stap ik weer op de snorfiets :)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

w4rguy schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:45:
[...]

In de middag zal dat compleet anders zijn denk ik zo. Ik duim op goed weer morgen, dan stap ik weer op de snorfiets :)
Wordt lekker vanmiddag ja *O*

Net de acceptatie van de verzekering rond, wel de eis voor een ART4 slot maar verder geen issues, ook niet omdat hij in een gemeenschappelijke parkeerkelder staat. *O* 10.61 euro de maand WA+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:44
Gisteren de Rammount voor mijn telefoon ontvangen. Hij lijkt erg goed te zitten, morgen even fotootjes maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Chakotay schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 07:48:
[...]

Welke heb je? Ik vind de Ghibli wel leuk ogen voor de X...
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
zo, vandaag voor t eerst dit jaar op de motor naar het werk, ik had er gelijk spijt van want die 1300 meter had ik best wel gewoon kunnen fietsen. motor had t moeilijk met starten vanochtend. hopen dat hij het vanmiddag beter doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Reloader schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:34:
zo, vandaag voor t eerst dit jaar op de motor naar het werk, ik had er gelijk spijt van want die 1300 meter had ik best wel gewoon kunnen fietsen. motor had t moeilijk met starten vanochtend. hopen dat hij het vanmiddag beter doet :)
Voor 1300m vind ik zelfs de fiets teveel moeite :9 jij hebt geluk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:55
Nieuwe sloffen onder de Versys gezet, ben toch voor de PR4 gegaan. De vorige banden begonnen echt vierkant te worden (Dunlop D221), merkte er eigenlijk niet al te veel van want het was toch niet echt het weer om lekker plat door bochten heen te vliegen.

Maar nu... wat een verschil :D Moet nog wel de eerste 100km rustig aan rijden volgens de dealer.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Dagje vrij gevraagd, doe de gordijnen net open! mooi dagje om te gaan toeren dacht ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dryhte schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:30:
[...]

Welke heb je? Ik vind de Ghibli wel leuk ogen voor de X...
:9
Een simpele carbon oval:

Mivv oval carbon

'Iets' kleiner dan het origineel:

Mivv vs origineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Chakotay schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:54:
[...]

Een simpele carbon oval:

[afbeelding]

'Iets' kleiner dan het origineel:

[afbeelding]
Wat is je impressie? (geluid, bouwkwaliteit)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dryhte schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:55:
[...]

Wat is je impressie? (geluid, bouwkwaliteit)
Geluid is prima, hier een crappy filmpje waar het niet goed op overkomt :P

IRL klink het een stuk zwaarder. Dit is met dBkiller overigens, ik heb hem nog steeds niet zonder geprobeerd.

Bouwkwaliteit is prima, het voelt allemaal stevig aan en past goed. Kort na montage ben ik er een paarduizend km mee het Zwarte Woud en omgeving (Zuid-Duitsland, Frankrijk, Zwitserland) in geweest, hield zich prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Chakotay op 10-03-2017 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:09
Het is mooi weer heren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zeker, vandaag voor het eerst dit jaar weer met donker vizier & zomerhandschoenen naar het werk gereden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Die vind ik echt heel mooi!

Vandaag maar even met de CB naar kantoor gereden :). Zonnetje schijnt, na Gorinchem even een beetje mist gehad en dus wat rustiger gereden, maar verder kon ik hem lekker opentrekken, max 140 op de teller gehad, je merkt dat de puf er dan een beetje uit gaat, precies goed dus :+.

Na een stressvolle week doet dit me toch wel weer even goed :). Rond 1 uur weer terug om zoontje van school te halen. Zaterdag is het D-Day, vrouwlief 's avonds naar het ziekenhuis, zondag inleiding, dus de baby zal dan echt komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:58:
[...]

Geluid is prima, hier een crappy filmpje waar het niet goed op overkomt :P

[video]

IRL klink het een stuk zwaarder. Dit is met dBkiller overigens, ik heb hem nog steeds niet zonder geprobeerd.

Bouwkwaliteit is prima, het voelt allemaal stevig aan en past goed. Kort na montage ben ik er een paarduizend km mee het Zwarte Woud en omgeving (Zuid-Duitsland, Frankrijk, Zwitserland) in geweest, hield zich prima.
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2015/06/2015-06-02-20.10.54-Small.jpg
Mivv Oval ftw *O*

Dadelijk zou ik toch graag de Titanium willen, qua kleur wel heel mooi. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Heh, op mijn GSX-F had ik een op maat gemaakte Hyperpole :) De F was toen net uitgebracht, en ik was de eerst die ermee bij hun kwam. Kan daar alleen de filmpjes helaas niet van terugvinden, wel een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.motorstek.nl/download/24571/abd80a9a5489243dedafabef9fd4923a/large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Vanavond de striple eens klaarmaken voor het eerste ritje morgen :D
En kijken of ik toch niet snel een proefritje Z900 kan doen :P

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Reloader schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:34:
Hopelijk wel enkele km's omgereden om de motor warm te rijden? Met 1300 meter ben je langer bezig alles te pakken en starten dan lopend te gaan.

Ik hoef maar 7 km, maar vanochtend direct weer een half uurtje om gereden! Heerlijk. Alleen er achter gekomen dat mijn led achterlicht storing geeft op de abs. Maar eens kijken of een weerstand soelaas bied. Abs geeft namelijk aan dat de lamp kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Patrock schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:07:
[...]

Hopelijk wel enkele km's omgereden om de motor warm te rijden? Met 1300 meter ben je langer bezig alles te pakken en starten dan lopend te gaan.

Ik hoef maar 7 km, maar vanochtend direct weer een half uurtje om gereden! Heerlijk. Alleen er achter gekomen dat mijn led achterlicht storing geeft op de abs. Maar eens kijken of een weerstand soelaas bied. Abs geeft namelijk aan dat de lamp kapot is.
Werkt je ABS niet meer als je achterlicht defect is? Lijkt me sterk en eigenlijk ook riskant. Klopt je laadspanning (nog) wel?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 22:00

Bommes

Capo del formaggio

Na lang overleg met de cheffin hier in huis is de planning rond: 9, 10 en 11 april gaat Bommes op 3 daagse motor trip...
Indien het weer goed is met een tentje, anders maar ergens een b&b zoeken.
Helaas zaterdag avond en etentje dat we niet willen afzeggen (volgende optie zou dan pas weer in september zijn als we terug uit IT komen). Dus vertrek zondag ochtend t/m dinsdag.
Gisteren avond al wat in routes aan het spitten maar ik denk dat het Luxemburg gaat worden. Lekker rustig, goede wegen en voor mij op slechts 2 uurtjes snelweg afstand.

Zin an... *O*

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

noes schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:20:
[...]

Werkt je ABS niet meer als je achterlicht defect is? Lijkt me sterk en eigenlijk ook riskant. Klopt je laadspanning (nog) wel?
ABS werkt nog wel als het goed is, maar als het achterlicht kapot is zal de abs controlelamp gaan knipperen (storing aangeven). Ik heb onlangs LED achterlicht gemonteerd, en denk dat het dus te maken heeft met een te laag verbruik waardoor de ABS computer denkt dat het remlicht / achterlicht kapot is.

Bekend probleem bij de FZ1, maar echt een duidelijk antwoord over hoe het op te lossen behalve terug naar originele verlichting kom ik niet tegen. Wel veel chinese lampen die vermelden gebruik te maken van een weerstand, maar nergens hoeveel weerstand en hoe aangesloten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Bommes schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:35:
Na lang overleg met de cheffin hier in huis is de planning rond: 9, 10 en 11 april gaat Bommes op 3 daagse motor trip...
Helaas zaterdag avond en etentje dat we niet willen afzeggen (volgende optie zou dan pas weer in september zijn als we terug uit IT komen). Dus vertrek zondag ochtend t/m dinsdag.
Gisteren avond al wat in routes aan het spitten maar ik denk dat het Luxemburg gaat worden. Lekker rustig, goede wegen en voor mij op slechts 2 uurtjes snelweg afstand.

Zin an... *O*
Ik ben nu al jaloers en dan moeten de Italië foto's ook nog komen :+

Ik snap wel niet goed hoe jullie zo lang snelweg overleven.
Als ik nu eens van mijn werk naar mijn ouders ga, neem ik 10 à 15 minuutjes snelweg en zelfs dat is een marteling. Saai, oncomfortabel en zelfs met goede helm én oorbescherming veel te luid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zin an... *O*
Groot gelijk en veel plezier, ik heb dit weekend ook een hoop ritten gepland staan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 18:09
Maybe een idee om een keer een Tweaker 3 day road trip te doen ?
Pinksteren ? Ontmoeten ergens centraal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
klinkt tof. :) Had zelf plannen om met de S4 naar Schotland te gaan dit jaar, maar dat gaat helaas niet meer door. :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Requiem19 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 07:39:
[...]

Ik heb zelf de Cardo Freecom 4 Duo gekocht voor mij en mijn vriendin. Eur 350 voor 2 setjes. Inbouwen was best een gedoe. Maar werkt verder top! Let bij Sena op dat de devices niet allemaal waterdicht zijn.
Tja, we rijden slechts incidenteel met die hele groep. Dat zou dan een investering van 1000-1500 worden (als groep). Dan rij ik wel gewoon zonder getetter in mijn oor achter de rest aan. :P
noes schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 00:12:
[...]

Ja, bedrijven stellen m af op de rollenbank en kunnen zo alle variabelen nalopen en de resultaten meteen zien. Eigenlijk is dit bijna hetzelfde als chiptuning voor een auto, wat iets bekender is.
Chiptuning ken ik wel, er zijn ook zat bedrijven die dat bieden. Maar voor motoren hoor ik daar eigenlijk zelden wat over. Op YT deed iemand het gewoon met een eigen interface en een preset die ergens op internet gevonden was, maar daarvoor heb ik dan ook de ballen weer niet. :)
Iemand bekend met bedrijven die Yamaha doen? Ik wil de ECU dan zelf doen en niet gaan prutsen met PowerCommanders en aanverwanten.

[ Voor 3% gewijzigd door Ethirty op 10-03-2017 12:40 ]

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Ethirty schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:37:

[...]

Chiptuning ken ik wel, er zijn ook zat bedrijven die dat bieden. Maar voor motoren hoor ik daar eigenlijk zelden wat over. Op YT deed iemand het gewoon met een eigen interface en een preset die ergens op internet gevonden was, maar daarvoor heb ik dan ook de ballen weer niet. :)
Iemand bekend met bedrijven die Yamaha doen?
Op motor-forum is daar een topic over met een erg uitgebreide OP (link), wellicht heb je daar iets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:06
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:07:
3 dagen? of deel 3 van de 1daagse road trip? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:07:
Ik heb liever gewoon 1 lange dag een mooie rit maken in plaats van 3 dagen. Maar dat is slechts mijn mening :)

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:37:
[...]
Iemand bekend met bedrijven die Yamaha doen? Ik wil de ECU dan zelf doen en niet gaan prutsen met PowerCommanders en aanverwanten.
Zomaar een map laden is niet echt handig. Tenzij het een custom map is die gemaakt is met dezelfde uitlaat en fliter. Als de motoren gelijjk zijn dan is een map laden meestal wel een verbetering maar dan nog is iedere motor anders. Een custom map laten maken is altijd de beste optie.

Ik ben voor mijn motor bij Ritzen geweest. Hij heeft er van heel NL zo'n beetje het meeste verstand van. Ik heb mijn motor daar laten mappen en dan ook per cilinder. Dus 2 mappen voor iedere cilinder 1tje en dan direct in de ECU. De lambda's zijn er nu ook uit en het verschil is extreem. Omdat mijn motor zo arm staat vanuit de fabriek liep ie vooral onderin heel slecht. Ik moest eerst 4.500 toeren maken om niet te bokken en nu is dat 3.500 toeren geworden. Dat scheelt nogal als je 30km/u wil rijden. Los van het bokken loopt ie over het hele toerengebied beter en heb ik er 10pk bij gekregen. Het is vooral ook fijn dat dingen als surging bij constante snelheid weg is. Voor mijn motor was het iedere euro meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:39:
[...]

Zomaar een map laden is niet echt handig. Tenzij het een custom map is die gemaakt is met dezelfde uitlaat en fliter. Als de motoren gelijjk zijn dan is een map laden meestal wel een verbetering maar dan nog is iedere motor anders. Een custom map laten maken is altijd de beste optie.

Ik ben voor mijn motor bij Ritzen geweest. Hij heeft er van heel NL zo'n beetje het meeste verstand van. Ik heb mijn motor daar laten mappen en dan ook per cilinder. Dus 2 mappen voor iedere cilinder 1tje en dan direct in de ECU. De lambda's zijn er nu ook uit en het verschil is extreem. Omdat mijn motor zo arm staat vanuit de fabriek liep ie vooral onderin heel slecht. Ik moest eerst 4.500 toeren maken om niet te bokken en nu is dat 3.500 toeren geworden. Dat scheelt nogal als je 30km/u wil rijden. Los van het bokken loopt ie over het hele toerengebied beter en heb ik er 10pk bij gekregen. Het is vooral ook fijn dat dingen als surging bij constante snelheid weg is. Voor mijn motor was het iedere euro meer dan waard.
Ritzen had ik inmiddels ook gevonden ja. Goed om te horen dat je daar positieve ervaringen mee hebt. Zij gebruiken oa de software van Woolich en dat is precies wat ik ook had gevonden.

Met name de gastoevoer niet afsluiten als je het gas dicht draait kan op een twin een hoop comfort geven en dat is niet veel meer dan een muisklik. Op die ~70pk is de winst voor mij niet eens zo belangrijk, maar wel het verloop van de curve en dat het blok niet té arm gaat lopen.

Ik háát euro4 [/moppersmurf] :+

Maar eerst maar eens kijken hoe de eerste meters bevallen, voor ik er nog meer geld tegenaan gooi. :P
Balen met dit weer dat ik nog een week moet wachten }:|

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ritzen heeft sinds een half jaar of een jaar Woolich. Er zijn maar weinig bedrijven in NL die dat hebben. Hetzelfde verhaal was voor mijn ECU, dat moet met TuneECU of TuneBoy en ook daar zijn er misschien 2 of 3 bedrijven in het land die dat doen. Verder is Ritzen iemand die echt zelf gaat mappen. Hij gaat met toetsenbord op de motor op de dyno zitten en maakt dan iedere run handmatig aanpassing aan de mapping. Een boel andere bedrijven bouwen een PowerCommander in en laten een autotune draaien. Sowieso is in de ECU mappen veel beter want dat geeft veel meer opties.

Voor het vermogen hoef je het ook zeker niet te doen. Als dat het doel is zou ik er niet aan beginnen want het kost een hoop geld voor een paar pk's en newtonmeters. Als het doel de motor beter laten lopen is dan is het zeker een goede investering. De motor die ik nu heb ben ik van plan heel wat jaren te houden dus dan is het iedere euro gewoon waard. De motor rijd nu zo enorm veel beter dat het zonde zou zijn om niet te doen.

Had sowieso al een enorme hekel aan het surging effect. Dit is als je op een constante snelheid rijd dat de motor een beetje bokt zegmaar. De lamda's zijn constant aan het regelen waardoor de motor niet netjes constant loopt maar steeds een beetje anders. Net alsof je met het gas bezig zou zijn terwijl je met constant gas wil rijden. Vooral op een 80 weg of op de snelweg is dit heel irritant. Mijn SV had dit probleem ook en dat rijd bagger. Dit was ook 1 van de redenen voor mij om de boel te laten mappen.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 10-03-2017 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:12

Zin an... *O*
Mooi man! Ik heb gisteravond bevestigd dat ik dit jaar ook weer van de partij ben eind mei voor een 4 of 5 daagse trip naar Italie (Dolomieten enzo) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 22:00

Bommes

Capo del formaggio

Anoshky schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:48:
[...]

Ik ben nu al jaloers en dan moeten de Italië foto's ook nog komen :+

Ik snap wel niet goed hoe jullie zo lang snelweg overleven.
Als ik nu eens van mijn werk naar mijn ouders ga, neem ik 10 à 15 minuutjes snelweg en zelfs dat is een marteling. Saai, oncomfortabel en zelfs met goede helm én oorbescherming veel te luid.
Je hoeft geen 180km/u te rijden, gewoon 120 is ook goed genoeg. Dan heb je heel wat minder wind herrie of druk op je helm/lijf en houd je het makkelijk langer vol.
Einde zomer ben ik nog op bochten/bergen training geweest samen met mijn zwager.
Verzamelen half uurtje onder Eindhoven langs de A2, vandaaruit in 2 groepen via de snelweg naar ergens onder Aken (1,5 uurtje rijden gok ik).
Daar heel de dag alleen maar bochtjes sturen en vervolgens weer terug. Ik heb 2 tanken leeg gereden, goed voor 500km op mijn Vespa. Ik was zeker wel gaar naar het viel me geenszins tegen. Mijn zwager op zijn Varadero was met gebroken, terwijl dat toch ook echt wel een comfortabel apparaat is.

Weekendje ga ik trouwens met de Fazer doen, de Vespa mag de daarop volgende tijd zich zelf in IT uitleven 8)
Joopieboy schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:54:
[...]

Groot gelijk en veel plezier, ik heb dit weekend ook een hoop ritten gepland staan ;)
Dit weekend als in nu?? Of bedoel je dit weekend als in het weekend van die 9 april??
Indien het laatste kunnen we misschien iets combineren??
Had wel al een toffe rit gevonden, start bij Malmedy en stop ergens net onder de Noord grens van Luxemburg naar BE toe.
Ik denk dat ik die op zondag als heen weg gebruik, misschien het einde wat aanpassen zodat ik ergens bij een b&b of camping uitkom.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:52

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ethirty schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:51:
[...]

Ritzen had ik inmiddels ook gevonden ja. Goed om te horen dat je daar positieve ervaringen mee hebt. Zij gebruiken oa de software van Woolich en dat is precies wat ik ook had gevonden.

Met name de gastoevoer niet afsluiten als je het gas dicht draait kan op een twin een hoop comfort geven en dat is niet veel meer dan een muisklik. Op die ~70pk is de winst voor mij niet eens zo belangrijk, maar wel het verloop van de curve en dat het blok niet té arm gaat lopen.

Ik háát euro4 [/moppersmurf] :+

Maar eerst maar eens kijken hoe de eerste meters bevallen, voor ik er nog meer geld tegenaan gooi. :P
Balen met dit weer dat ik nog een week moet wachten }:|
Hoewel je met een verkeerde ECU-mapping de boel wel om zeep kúnt helpen zal dat bij een beetje motorgaragebedrijf niet gebeuren. Afstellen/mappen/tunen/etc moet je eigenlijk altijd met behulp van een testbank doen waarbij je vermogen (evt. koppel) en A/F ratio meet.
Als je geen hardcore-circuit-motor hebt, is het niet nodig om de afstelling tot op de 10 rpm maximaal te krijgen; je ziet snel genoeg of je de dipjes eruit hebt en of je A/F ratio in een mooie lijn loopt.

Daarom zouden mappings van andere motoren ook prima kunnen werken, of een mooie basis zijn om vanuit te gaan werken. Máár: altijd controleren via een testbankrun!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Icephase schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:42:
[...]

Hoewel je met een verkeerde ECU-mapping de boel wel om zeep kúnt helpen zal dat bij een beetje motorgaragebedrijf niet gebeuren. Afstellen/mappen/tunen/etc moet je eigenlijk altijd met behulp van een testbank doen waarbij je vermogen (evt. koppel) en A/F ratio meet.
Als je geen hardcore-circuit-motor hebt, is het niet nodig om de afstelling tot op de 10 rpm maximaal te krijgen; je ziet snel genoeg of je de dipjes eruit hebt en of je A/F ratio in een mooie lijn loopt.

Daarom zouden mappings van andere motoren ook prima kunnen werken, of een mooie basis zijn om vanuit te gaan werken. Máár: altijd controleren via een testbankrun!
Voor mijn motor zijn er een hoop mensen die een map van internet afhalen en gebruiken. Er zijn zoveel mappen in omloop dat er vaak genoeg een map is die custom gemaakt is op een motor van hetzelfde type met dezelfde onderdelen. Dus een RC8 met Akra Evo 4 uitlaat en K&N fillter. Dan die map laden op je motor met die onderdelen is enorm veel beter dan de standaard map houden. Het is natuurlijk wel zo dat ieder blok anders is dus de enige echte goede oplossing is een custom map. Maar draaien met de map voor de standaard uitlaat uit de fabriek of een custom map voor een Akra is een groot verschil. Dan ben je enorm veel beter af met die custom Akra map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Headset voor de helm gekocht, met windbescherming. Hopelijk iets dat goed werkt op hogere snelheden, we gaan het binnenkort eens testen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:46:
[...]

Voor mijn motor zijn er een hoop mensen die een map van internet afhalen en gebruiken. Er zijn zoveel mappen in omloop dat er vaak genoeg een map is die custom gemaakt is op een motor van hetzelfde type met dezelfde onderdelen. Dus een RC8 met Akra Evo 4 uitlaat en K&N fillter. Dan die map laden op je motor met die onderdelen is enorm veel beter dan de standaard map houden. Het is natuurlijk wel zo dat ieder blok anders is dus de enige echte goede oplossing is een custom map. Maar draaien met de map voor de standaard uitlaat uit de fabriek of een custom map voor een Akra is een groot verschil. Dan ben je enorm veel beter af met die custom Akra map.
Dat was mijn eerste idee. De Akra is een officiële accessoire, je zou genoeg vergelijkbare mappings moeten kunnen gebruiken (even er vanuit gaand dat je een betrouwbare bron kan vinden).

En al zijn die interface-kitjes redelijk aan de prijs, het is altijd nog goedkoper dan een PowerCommander.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:59:
[...]

Dat was mijn eerste idee. De Akra is een officiële accessoire, je zou genoeg vergelijkbare mappings moeten kunnen gebruiken (even er vanuit gaand dat je een betrouwbare bron kan vinden).

En al zijn die interface-kitjes redelijk aan de prijs, het is altijd nog goedkoper dan een PowerCommander.
Alleen een einddemper boeit niet zo heel veel. Voor mijn motor is er alleen een volledig systeem voor te koop en dat scheelt vanaf de cilinders wel een hele hoop. Als het om alleen de einddemper gaat in jouw geval zou een map van een andere einddemper ook prima kunnen. Het is een beetje de vraag wat er beschikbaar is en door wie die map gemaakt is. Je wil wel 100% zeker weten dat de map een goede map is en niet door iemand gemaakt is die niet weet wat ie doet. Voor mij motor is er 1 map in omloop die het heel goed doet op iedere motor die een Akra er onder heeft liggen. Zou in jouw geval wel even kijken wat de ervaring van andere mensen met die map is. Zomaar een map laden waarvan niet genoeg info is zou ik niet zo snel doen.

Het prijsverschil is natuurlijk wel extreem groot. Of je koopt een kabel voor 2 tientjes en je laad een map in. Of je gaat naar de tuner en laat een custom map maken voor ergens tussen de 400 en 700 euro. Hangt natuurlijk ook af van wat er aan mappen op het internet te vinden is en hoe goed je het wil hebben. Als je een motor van plan bent een jaar of 5 of langer te houden kan een custom map mogelijk wel de beste oplossing zijn als er geen betrouwbare mappen op internet te vinden zijn.

Een Powercommander zou ik alleen doen als in de ECU mappen niet mogelijk is. De meeste moderne ECU's hebben meer opties dan een Powercommander en sturen dan ook gelijk het juiste signaal uit. Een Powercommander pakt het signaal uit de ECU en maakt er achteraf iets anders van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:08:
[...]

Alleen een einddemper boeit niet zo heel veel. Voor mijn motor is er alleen een volledig systeem voor te koop en dat scheelt vanaf de cilinders wel een hele hoop. Als het om alleen de einddemper gaat in jouw geval zou een map van een andere einddemper ook prima kunnen. Het is een beetje de vraag wat er beschikbaar is en door wie die map gemaakt is. Je wil wel 100% zeker weten dat de map een goede map is en niet door iemand gemaakt is die niet weet wat ie doet. Voor mij motor is er 1 map in omloop die het heel goed doet op iedere motor die een Akra er onder heeft liggen. Zou in jouw geval wel even kijken wat de ervaring van andere mensen met die map is. Zomaar een map laden waarvan niet genoeg info is zou ik niet zo snel doen.

Het prijsverschil is natuurlijk wel extreem groot. Of je koopt een kabel voor 2 tientjes en je laad een map in. Of je gaat naar de tuner en laat een custom map maken voor ergens tussen de 400 en 700 euro. Hangt natuurlijk ook af van wat er aan mappen op het internet te vinden is en hoe goed je het wil hebben. Als je een motor van plan bent een jaar of 5 of langer te houden kan een custom map mogelijk wel de beste oplossing zijn als er geen betrouwbare mappen op internet te vinden zijn.
Nee, de Akra is compleet voor tot achter en ik laat de kat in eerste instantie weg. Dit beïnvloed natuurlijk wel de flow door de uitlaat. Akra beloofd een toename van een kleine 3pk (dat is iets van 4%), maar dat is met kat. Vandaar mijn idee om te mappen. Zeker als ik ook nog aan de airbox ga rommelen. :)

Helaas kost het kabeltje + licentie ook al iets van 400-500, dus dan kan ik net zo goed helemaal doorzetten en een full map laten doen.
Een Powercommander zou ik alleen doen als in de ECU mappen niet mogelijk is. De meeste moderne ECU's hebben meer opties dan een Powercommander en sturen dan ook gelijk het juiste signaal uit. Een Powercommander pakt het signaal uit de ECU en maakt er achteraf iets anders van.
Ik doe het goed of niet, een PC hoef ik niet.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:43:
[...]

Nee, de Akra is compleet voor tot achter en ik laat de kat in eerste instantie weg. Dit beïnvloed natuurlijk wel de flow door de uitlaat. Akra beloofd een toename van een kleine 3pk (dat is iets van 4%), maar dat is met kat. Vandaar mijn idee om te mappen. Zeker als ik ook nog aan de airbox ga rommelen. :)

Helaas kost het kabeltje + licentie ook al iets van 400-500, dus dan kan ik net zo goed helemaal doorzetten en een full map laten doen.

[...]

Ik doe het goed of niet, een PC hoef ik niet.
Als je het mappen wil laten doen zou ik Ritzen even mailen met wat je precies wil. Bellen heeft weinig zin over het algemeen, via de mail gaat beter. Voor zover ik weet is hij de gene die dit het beste kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:35:
[...]

Dit weekend als in nu?? Of bedoel je dit weekend als in het weekend van die 9 april??
Indien het laatste kunnen we misschien iets combineren??
Had wel al een toffe rit gevonden, start bij Malmedy en stop ergens net onder de Noord grens van Luxemburg naar BE toe.
Ik denk dat ik die op zondag als heen weg gebruik, misschien het einde wat aanpassen zodat ik ergens bij een b&b of camping uitkom.
Nee dit weekend, sorry had je bericht niet helemaal goed gelezen. :)
Morgenmiddag komt wimmel rond een uur of twee hier, gaan we een rondje doen, en dan zondag naar Arnhem, naar ceasar, daar de boel onveilig steken. Daaraan vooraf even lekker Duitsland in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:08:
[...]

>>KNIP<<

Da's ook een manier van interpreteren :P

De Power Commander krijgt de signalen aangeleverd vanuit een (beperkt) "X" aantal sensoren en verbouwd het signaal zodat de ECU de motor anders aan gaat sturen (oftwel: vaak alleen een wat rijker mengsel aan laat maken dóór de ECU).

[ Voor 48% gewijzigd door Will_M op 10-03-2017 17:11 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Perfecte dag om vrij te nemen!
3 provincies 2 landen en iets over 330km.
11:00 vertrokken en 17:00 thuis en op de AT is dat heerlijk te doen zo'n dagje :)
Veel zand erbij gepakt voor de fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 17:08:
[...]

Da's ook een manier van interpreteren :P

De Power Commander krijgt de signalen aangeleverd vanuit een (beperkt) "X" aantal sensoren en verbouwd het signaal zodat de ECU de motor anders aan gaat sturen (oftwel: vaak alleen een wat rijker mengsel aan laat maken dóór de ECU).
Het signaal word verbouwt, in plaats van dat het in 1x goed is.
Pagina: 1 ... 101 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.