Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.186 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Korvaag schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:15:
[...]
Hoewel ik de onderzoeken nu even niet kan vinden, lost het vervangen van 2-takt door 4-takt het probleem maar voor een klein deel op. De 4-takt blokjes blijken net zo vervuilend.
In het krantenartikel van De Gelderlander stond volgens mij dat de 4-takten evenveel uitstoten als de 2-takten. Maar dat is eigenlijk een beetje een scheef feitje want daarna stond er dat er minder 2-takten waren en dat deze in verhouding 3x zo veel uitstoten... :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:14
Ik kan nog niets zinnigs zeggen over mijn verbruik met de 749, maar ik denk iets van 1:16 ofzo? Meestal rij ik samen met mijn vriendin, dus dan gaat het wat rustiger aan dan alleen ;)

Had ik vrijdag op een Duitse site een nieuwe drukplaat besteld, lag hij gisteren gewoon al klaar bij het DPD pickup point _/-\o_ . Site was een beetje een gokje, maar het ziet er echt super goed uit! Hele set bij elkaar kostte minder dan in NL alleen de drukplaat zonder schotels en veren.
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/19iC9rKm.jpg
klikbaar

[ Voor 9% gewijzigd door lolgast op 07-03-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:02
caesar1000 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:22:
[...]

In het krantenartikel van De Gelderlander stond volgens mij dat de 4-takten evenveel uitstoten als de 2-takten. Maar dat is eigenlijk een beetje een scheef feitje want daarna stond er dat er minder 2-takten waren en dat deze in verhouding 3x zo veel uitstoten... :+
Ja ik refereerde ook aan een eerder onderzoek en niet zozeer aan een krantenartikel. Kan alleen nu op m'n werk even niet uitgebreid zoeken :) Bottom line was dat 4-takten wel beter zijn, maar nog steeds enkele tientallen keer meer vervuilend dan auto's.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:18

Ethirty

Who...me?

caesar1000 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 00:21:
[...]

Oliemaatschappij misschien? ;)
Ja, dat had ik wel door. Vandaar mijn edit van see naar sea ;)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 11:24

Bommes

Capo del formaggio

Korvaag schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:47:
[...]

Voor mij hetzelfde verhaal... maar het was toch fijn geweest als met 600cc 1:20 makkelijk haalbaar zou zijn :)
Mijn "oude" Fazer 600 met 4 carbs rijd gewoon netjes 1 op 19,5 en dan rijd ik echt niet rustig.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Bommes schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:57:
[...]

Mijn "oude" Fazer 600 met 4 carbs rijd gewoon netjes 1 op 19,5 en dan rijd ik echt niet rustig.
De berijder is een redelijk groot deel in het gewicht van de combinatie. Ik ben zelf boven de 100 kg en dus zwaar met veel oppervlak. Dat ga je snel merken in verbruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:57:
[...]

Inderdaad, vaak zelfs iets gunstiger dan 1:20, maar ik rijd ook wel veel snelweg (als t kan 130/140km/u) en helaas ook files.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Ik rijd met mijn oude FZS 600 Fazer 1 op 18,3. Rijd ik nog onrustig dan jij Bommes :P

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:43
Korvaag schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:04:
[...]

De berijder is een redelijk groot deel in het gewicht van de combinatie. Ik ben zelf boven de 100 kg en dus zwaar met veel oppervlak. Dat ga je snel merken in verbruik :)
Hmm.. misschien toch eens naar de afstelling kijken dan.. weeg rondom de 75kg en ben niet erg breed ;)
Of zijn er meer oude Bandit 600 (GN77B) rijders met soortgelijk verbruik rondom 1/14 1/15?
Hij is motorisch trouwens helemaal origineel dus geen sportuitlaat, openluchtfilters o.i.d.

hier nog een lijstje met verbruiken
http://www.motoplus.nl/ma...als/verbruik-200-motoren/

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

mr_zippey schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:18:
[...]

Hmm.. misschien toch eens naar de afstelling kijken dan.. weeg rondom de 75kg en ben niet erg breed ;)
Of zijn er meer oude Bandit 600 (GN77B) rijders met soortgelijk verbruik rondom 1/14 1/15?
Hij is motorisch trouwens helemaal origineel dus geen sportuitlaat, openluchtfilters o.i.d.

https://www.spritmonitor....-GSF_600.html?powerunit=2

Kijk hier even. Daar houden meerdere mensen hun verbruik bij. Geeft toch een aardig beeld van het gemiddelde verbruik bij normaal gebruik van de motor (dus geen onzin-eco-test die je in het echt toch niet haalt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
Frans92 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:25:
[...]

Kijk hier even. Daar houden meerdere mensen hun verbruik bij. Geeft toch een aardig beeld van het gemiddelde verbruik bij normaal gebruik van de motor (dus geen onzin-eco-test die je in het echt toch niet haalt).
Goeie tip, bedankt Frans92 :)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:15

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ook bij Spritmonitor moet je vrijwel altijd de zuinigste en onzuinigste even wegdenken. Mensen die Spritmonitor gebruiken letten al wat vaker op het verbruik. De zuinigste zou dan nog wel eens niet representatief kunnen zijn. De onzuinigste zou nog wel eens in heel ongunstige omstandigheden kunnen rijden waardoor die ook niet representatief is.
Neemt niet weg dat beide uitersten ook aangeven wat er mogelijk is.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:17

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Tzo1FgO.png

Zojuist mezelf beloofd meer werk zelf te gaan doen aan de brommers (en daarbij de rug te sparen)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

Aaargh. Vandaag weer een andere motor op de markt gekomen die interessant is. (Link). en ik had deze ook al gezien (link). Qua prijs gelijkwaardig. Voordeel van de TA is dat deze in Limburg te zien is en dus voor mij makkelijker te bereiken (ik woon in Zuid Limburg). De AT is dan weer in Amsterdam te bewonderen en heeft flink meer KMs. Maar, wel een AT. Waarom is motors kopen zo moeilijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Er zijn ook zoveel leuke motoren, en zoveel toepassingsgebieden. Keuzes, keuzes, keuzes.

Maar wel bedankt voor die tip van Linders motoren. Redelijk dichtbij voor mij; dichterbij dan mijn huidige garage. En houdt ook een winteractie met gratis brengen/halen.
Overigens, volgens mij zijn er steeds meer Limburgers hier in dit topic. Dit jaar maar eens een meet houden lijkt me? De zuidelijkste Nederlanders vallen bij een meet in het midden van het land immers al snel buiten de boot omdat het gewoon te ver is.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:37:
Ook bij Spritmonitor moet je vrijwel altijd de zuinigste en onzuinigste even wegdenken. Mensen die Spritmonitor gebruiken letten al wat vaker op het verbruik. De zuinigste zou dan nog wel eens niet representatief kunnen zijn. De onzuinigste zou nog wel eens in heel ongunstige omstandigheden kunnen rijden waardoor die ook niet representatief is.
Neemt niet weg dat beide uitersten ook aangeven wat er mogelijk is.
Snap waar je op doelt, het ging mij slechts om een indicatie..
Je ziet rechts bovenin een gemiddelde over de selectie motor/type die je maakt.

Ik zie voor Bandit 600 van 95 tot 98, totaal 89 registraties waarbij:
- minimale verbruik 4,54 l/100km
- gemiddelde verbruik 6,11 l/100km
- maximale verbruik 7,68 l/100km

Zo maar ff een motor forte flush 1 halen en kijken wat of dat nog gaat uitmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:27
mr_zippey schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:13:
[...]

Snap waar je op doelt, het ging mij slechts om een indicatie..
Je ziet rechts bovenin een gemiddelde over de selectie motor/type die je maakt.

Ik zie voor Bandit 600 van 95 tot 98, totaal 89 registraties waarbij:
- minimale verbruik 4,54 l/100km
- gemiddelde verbruik 6,11 l/100km
- maximale verbruik 7,68 l/100km

Zo maar ff een motor forte flush 1 halen en kijken wat of dat nog gaat uitmaken :)
Werkt zo'n brandstof-additief nou echt zo goed? Want ik weet/hoor dat als je duurdere brandstof tankt het eigenlijk niks uitmaakt voor de prestaties (terwijl ook het tegendeel beweerd wordt). Ben wel benieuwd hiernaar, want met mijn 35kw is elke 1kw winst mooi meegenomen 8).

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Frans92 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:25:
[...]

Ah.. nooit geweten dat motoren daar ook op staan :)
In ieder geval zit ik prima op gemiddeld verbruik. Ik weet ook bijna zeker dat mijne goed is afgesteld. Vorige beurt nog laten doen (klepspeling, emissie en afstellen). HIj verbruikt wel wat olie via z'n klepstelen, maar dat heeft natuurlijk geen bal te maken met het aanzuigen van brandstof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
Leviathius schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:29:
[...]

Werkt zo'n brandstof-additief nou echt zo goed? Want ik weet/hoor dat als je duurdere brandstof tankt het eigenlijk niks uitmaakt voor de prestaties (terwijl ook het tegendeel beweerd wordt). Ben wel benieuwd hiernaar, want met mijn 35kw is elke 1kw winst mooi meegenomen 8).
Dat is juist wat ik mij ook afvraag. Lees dat er positieve ervaringen zijn, daarom wil ik het wel proberen..
Mede omdat ik niet weet hoe en wat de onderhoudshistorie geweest is e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Nee, alleen bij turbo blokken die tot het randje getuned zijn of blokken die op een andere manier gevoelig zijn voor pingelen. Bij alles wat ik heb gereden maakte het niet uit. Sterker nog, ik tank altijd de goedkoopste benzine die ik vinden kan (BlueOne, met ethanol) en ook daarmee merk ik geen verschil met bijv Shell Fuelsave (prestaties, maar ook verbruik lijken hetzelfde).

[ Voor 3% gewijzigd door noes op 07-03-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

mr_zippey schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:18:
[...]

Mja ik deed met de 650F ook zo iets, 1 op 13 met wat sportiever en 1 op 16 met echt rustig aan doen. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:27

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

[...]

Hoe hoger het octaangetal, hoe resistenter de brandstof is tegen prematuur ontbranden tijdens de compressieslag. Dat betekent dat de motor, indien voorzien van een computer, de compressie wat hoger en de toleranties wat strakker kan houden, wat resulteert in (in principe) meer vermogen.
Als je motor geen computer heeft die deze zaken stuurt, heeft het octaangetal geen invloed, zolang je geen afwaswater tankt (die troep waar ze o.a. in de US op rijden, 85 b.v.) want dan kan zelfs een relatief oude motor nog gaan 'pingelen'.

Échter: Duurdere brandstoffen zoals Ultimate, V-Power e.d. hebben vaak ook additieven die afzetting voorkomen danwel verwijderen. Je moet om hier profijt van te hebben wel (vrij) regelmatig (liefst altijd) die brandstoffen tanken. Je hoeft er dan geen flesjes met meuk meer bij te gooien voor die reinigende werking.

Ook, zo begrijp ik van de dealer waar mijn auto vandaan komt, heeft/veroorzaakt goedkope(re) brandstof meer roetdeeltjes. Dat betekent dat zaken zoals een EGR/DPF sneller vol met troep komen te zitten, je hebt dus sneller kans op afzetting.

Ik tank af en toe Ultimate 98 in de Transalp puur om de boel een beetje schoon te houden. Die paar cent extra zijn altijd nog goedkoper dan een flesje injector/carb reiniger. In de RS moet ik Ultimate/V-Power tanken op voorschrijven van de dealer (maar die motor heeft ook een Turbo, twee EGR kleppen en een DPF).

Er zijn diverse tests uitgevoerd (real life results) met oude en nieuwe(re) blokken op 'superbenzines' en gewone 'supermarkt' brandstoffen. Er is wel degelijk winst te behalen onder de juiste omstandigheden, maar de wet schrijft (in ieder geval in ons land) voor dat elke auto technisch gezien op Euro 95 móet kunnen rijden, dus dat kunnen ze (zij het met een paar pk minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
@HTT-Thalan Hmm dan toch meer eens een maandje met 98 rijden of misschien zelfs zo'n 'superbenzine', gewoon om te kijken wat het verschil is :) Thanks voor de uitgebreide uitleg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:47:
[...]

Échter: Duurdere brandstoffen zoals Ultimate, V-Power e.d. hebben vaak ook additieven die afzetting voorkomen danwel verwijderen. Je moet om hier profijt van te hebben wel (vrij) regelmatig (liefst altijd) die brandstoffen tanken. Je hoeft er dan geen flesjes met meuk meer bij te gooien voor die reinigende werking.

Ook, zo begrijp ik van de dealer waar mijn auto vandaan komt, heeft/veroorzaakt goedkope(re) brandstof meer roetdeeltjes. Dat betekent dat zaken zoals een EGR/DPF sneller vol met troep komen te zitten, je hebt dus sneller kans op afzetting.

Ik tank af en toe Ultimate 98 in de Transalp puur om de boel een beetje schoon te houden. Die paar cent extra zijn altijd nog goedkoper dan een flesje injector/carb reiniger. In de RS moet ik Ultimate/V-Power tanken op voorschrijven van de dealer (maar die motor heeft ook een Turbo, twee EGR kleppen en een DPF).

Er zijn diverse tests uitgevoerd (real life results) met oude en nieuwe(re) blokken op 'superbenzines' en gewone 'supermarkt' brandstoffen. Er is wel degelijk winst te behalen onder de juiste omstandigheden, maar de wet schrijft (in ieder geval in ons land) voor dat elke auto technisch gezien op Euro 95 móet kunnen rijden, dus dat kunnen ze (zij het met een paar pk minder).
Dan zou ik gewoon lekker een flesje injector/carb reiniger erin gooien, geloof ik meer in. En die 'zij het met een paar pk minder'.. denk dat dat eerder meetafwijkingen zijn dan echt merkbaar vermogensverschil, bij naturally aspirated (NA) blokken.

[ Voor 5% gewijzigd door noes op 07-03-2017 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
noes schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:55:
[...]

Dan zou ik gewoon lekker een flesje injector/carb reiniger erin gooien, geloof ik meer in. En die 'zij het met een paar pk minder'.. denk dat dat eerder meetafwijkingen zijn dan echt merkbaar vermogensverschil, bij naturally aspirated (NA) blokken.
Ik doe het allebei. Ik tank meestal BP Ultimate en af en toe gaat er een flesje reiniger bij. Dat is overigens meestal gewoon kerosine dus pak daar het goedkoopste flesje van :+

Bij mijn motor merk ik hetzelfde als bij een auto die ik ooit heb gehad. Door interne vervuiling loopt ie met name stationair een stuk mooier op 98 (Ultimate dus in mijn geval) dan op een willekeurige Euro 95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De injectorreinigers en zo geloof ik wel, maar kan ik niet staven.

Echter, ik heb ook eens een keer de motor wat langer stilgezet zonder stabilisator. Toen had 'ie wel wat overtuigingskracht nodig om weer te starten, liep die niet lekker, en kwam er een hele hoop waterdamp uit de uitlaat.
Daarna altijd een (half, hangt van de dosering af) flesje brandstofstabilisator erbij gedaan voor de winter, en in het voorjaar startte de motor alsof ik 'm de dag ervoor had weggezet. Sindsdien geloof ik dat wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Misschien gooi ik ook wel eens een maandje de V-Power van de Shell erin. Even kijken wat het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik tank Euro 98 als ik weet dat ik hem weg ga zetten voor de wintermaanden, zodat hij wat beter wil starten na de stop. Verder geloof ik er weinig van. Alle brandstof is meuk tegenwoordig in mijn ogen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

...

Ooit wel eens zo'n test goed bekeken? Real-life testen geven aan dat je vermogenswinst marginaal is, bij de test die ik gezien heb was het beste resultaat (relatief gezien) iets van 0,8 pk winst in een golf R32 (250pk fabrieks-af).
Dus voor vermogenswinst kun je het laten. Wel werd er aangegeven dat de bestuurders het gevoel hadden dat de motor wat soepeler reageerde. Nu doet dat heel veel voor de beleving van de bestuurder, dus dat zou je ook winst kunnen noemen.
De eerder genoemde additieven zijn dus niet perse zo performance boostend als de fabrikant wil doen laten geloven, dat wil niet zeggen dat ze daarmee slecht zijn. Maar voor je extra pk's, zonde van je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:27

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

teigetjuh schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:23:
[...]

Ooit wel eens zo'n test goed bekeken? Real-life testen geven aan dat je vermogenswinst marginaal is, bij de test die ik gezien heb was het beste resultaat (relatief gezien) iets van 0,8 pk winst in een golf R32 (250pk fabrieks-af).
Dus voor vermogenswinst kun je het laten. Wel werd er aangegeven dat de bestuurders het gevoel hadden dat de motor wat soepeler reageerde. Nu doet dat heel veel voor de beleving van de bestuurder, dus dat zou je ook winst kunnen noemen.
De eerder genoemde additieven zijn dus niet perse zo performance boostend als de fabrikant wil doen laten geloven, dat wil niet zeggen dat ze daarmee slecht zijn. Maar voor je extra pk's, zonde van je geld.
Je wint geen pk's ten opzichte van de fabrieksopgave, je wint een 'paar' (YMMV) ten opzichte van de real-life PK cijfers die je haalt op de gewone benzines (die dus onder de fabrieksafgifte liggen). De vermogenwinst ten opzichte van de 'rated output' van je motor is dus inderdaad marginaal tot afwezig, maar als jouw motor consequent 5% minder afgeeft omdat de benzine niet meer toelaat, is de winst soms de moeite waard.

Ik merk dat de TA minder 'hakkelt' onderin de toeren op 98/Ultimate. Dat heeft niks met vermogen te maken, maar gewoon met troep in de mechanica (leidingen, carbs etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:41
In de nieuwe F1 motoren wirden vermogenswinsten van procenten gehaald door de belrandstof optimaal af te stellen op de werking van de ICE (internal combustion engine).

Als je bedenkt dat 5% van 800 pk toch al 40pk is, is dat flink significant. Voor motoren zou dat ook moeten kunnen, maar vermoedelijk is euro 98 daar te generiek voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
HTT-Thalan schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:26:
[...]

Ik merk dat de TA minder 'hakkelt' onderin de toeren op 98/Ultimate. Dat heeft niks met vermogen te maken, maar gewoon met troep in de mechanica (leidingen, carbs etc).
Dat is mijn ervaring ook. Bij oudere vervuilde blokken en aanverwanten geeft het een wat rustigere soepelere loop. PK's vind ik daarbij feitelijk niet eens relevant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 11:24

Bommes

Capo del formaggio

[...]

Hoe hoger het octaangetal, hoe resistenter de brandstof is tegen prematuur ontbranden tijdens de compressieslag. Dat betekent dat de motor, indien voorzien van een computer, de compressie wat hoger en de toleranties wat strakker kan houden, wat resulteert in (in principe) meer vermogen.
Als je motor geen computer heeft die deze zaken stuurt, heeft het octaangetal geen invloed, zolang je geen afwaswater tankt (die troep waar ze o.a. in de US op rijden, 85 b.v.) want dan kan zelfs een relatief oude motor nog gaan 'pingelen'.

Zelfs met computer gestuurde motoren zijn de dingen die je aanhaalt niet bij te regelen door die computer.
De compressie is mechanisch vast gelegd, dat is namelijk de druk die ontstaat in de cilinders nadat de zuiger van het onderste dode punt (odp) naar het bovenste dode punt (bdp) beweegt.
Dat is dus een vaste waarde bepaald door de cilinder inhoud en de slag van de cilinder plus de resterende ruimte boven de zuiger in het bdp.
Tevens kan en computer niets veranderen aan de toleranties, wat wel:
Inspuit moment een hoeveelheid van de brandstof en ontstekings moment.
Vooral die laatste kan behoorlijk wat vroeger met meer klop vaste (hoger octaan gehalte) benzine.
Onsteking vroeger en eventueel meer ingespoten brandstof (mits voldoende lucht aanwezig) kan vermogenswinst geven.

Bij oude lijken zul je er niet veel van merken dus.. behalve tussen de oren vermoed :9
Wat wel goed werkt is de engine flush van Forte, echter gaat die bij de motor olie en zorgt die voor reiniging van de motor intern (olie kanalen, schraapveren, lagers, enz).
Die brandstof stabilisators voor tijdens een winter stop zijn ook wel een aanrader omdat de huidige benzine's toch wat sneller vergommen en residu achter kunnen laten in carburateurs en dergelijke.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Korvaag schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:21:
[...]

Dat is mijn ervaring ook. Bij oudere vervuilde blokken en aanverwanten geeft het een wat rustigere soepelere loop. PK's vind ik daarbij feitelijk niet eens relevant :)
Idd, ik tank het op vakantie in Duitsland altijd om de motor even schoon te blazen. :)

On the other note, net even bij Huybers langs geweest, volgende week vrijdag komt er een Bridgestone T30 Evo eronder, voor ligt een vrijwel nieuwe BT015, achter is zowat glad. :P

Dan in April een grote nul beurt laten uitvoeren, hoop dingen zoals synchroonstellen/kleppenspeling controleren en kijken of dat gedaan is, remmen even nakijken met name voor, remvloeistof vervangen, bougies, filters, etc. Gewoon helemaal nalopen om zeker te weten dat alles goed en fris is, en ook dat we van daaruit verder kunnen kijken en weten waar we vandaan komen. :)

Motor rijdt prima iig, bijna de 30dkm aangetikt. *O* Merk wel dat ie onderin niet helemaal soepel loopt, maar dat komt straks goed. Vanavond sloop ik even de STVA eronderuit, die willen nogal eens verrot gaan. Die soldeer ik even door op het werk morgen en kit ik even af met componentenkit, zodat die niet meer verrot trilt. Bekende kwaal en bekende oplossing. Hebben we dat ook weer gehad. :)

Aangepast zadel is als het goed is vandaag verstuurd, nieuwe kentekenplaat en houder komt bij de grote beurt (en de mf sticker :P ).

Al met al druk bezig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:26:
[...]

Je wint geen pk's ten opzichte van de fabrieksopgave, je wint een 'paar' (YMMV) ten opzichte van de real-life PK cijfers die je haalt op de gewone benzines (die dus onder de fabrieksafgifte liggen). De vermogenwinst ten opzichte van de 'rated output' van je motor is dus inderdaad marginaal tot afwezig, maar als jouw motor consequent 5% minder afgeeft omdat de benzine niet meer toelaat, is de winst soms de moeite waard.

De test waaraan ik refereer was gemeten vermogen. De golf haalde daarbij op supermarkt benzine rond de 239 en dus marginaal meer met de super-duper-dure performance benzine. Beide gemeten op een rollenbank en met lossen benzine tanks om vervuiling/vermenging te voorkomen. Daarnaast hebben ze dus ook een stukje reallife-rij-ervaring gedaan. Pk's waren dus verwaarloosbaar, de dure performance benzine gaven wel het idee dat de motor wat soepeler en directer op het gas reageerde.
Tests waren uitgevoerd op een en dezefde dag om verschillen in temepratuur en luchtvochtigheid zo veel mogelijk uit te sluiten.
Mogelijk dat je grotere verschillen ziet bij auto's en motoren die specifiek voor het racen gemaakt zijn en waarbij de toleranties dusdanig zijn dat je na een 1500km al een blok revisie nodig hebt.

Fabrieksopgaven zijn altijd een grove indicatie. meestal erg positief, maar ze hadden ook een lancer evo 9, die zat er een pk of 10 boven.

[ Voor 6% gewijzigd door teigetjuh op 07-03-2017 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Requiem19 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:28:
In de nieuwe F1 motoren wirden vermogenswinsten van procenten gehaald door de belrandstof optimaal af te stellen op de werking van de ICE (internal combustion engine).

Als je bedenkt dat 5% van 800 pk toch al 40pk is, is dat flink significant. Voor motoren zou dat ook moeten kunnen, maar vermoedelijk is euro 98 daar te generiek voor.
Yup, kan inderdaad toch fors schelen. In de MotoGP wordt er ook streng gecontroleerd of men de juiste brandstof en juiste hoeveelheid gebruikt omdat dat voor 'handige' verschillen kan zorgen wanneer men er wat anders in doet of meer (en dan vooral dat laatste omdat je op een SS natuurlijk sowieso al niet heel veel ruimte voor brandstof hebt)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:59
Vandaag even langs de motoport geweest voor een jas (textiel). Ik moet in de toekomst wel eens verder weg voor mijn werk en zou dit graag op de motor doen, heb nu alleen maar de jas van mijn powerranger pak (wat erg koud was vanmiddag :9 ).

Wat mij gelijk opviel was de DIFI durban, het luxere model de DIFI Laguna Seca 2 zat toch net wat lekkerder (voelde meer als een jas, klinkt misschien gek) en was beter afgewerkt (in de kraag fatsoenlijk afgewerkt etc)...

Ik kan er alleen op internet zo weinig over vinden! Hier mensen die ervaring hebben met deze jas, of misschien wel iets beters kan aanraden?

Mijn eisen:
  • Zowel geschikt voor zomer als temperaturen van nu (7 a 8 graden minimaal)
  • Als ik wat regen op mijn kop helm krijg wil ik onder de jas droogblijven, als het giet pak ik wel ander vervoer (als in ik hoef geen goretex certified spul
  • sportieve look
  • prijs rond de 2 a €250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
ik zou een gore-tex jas met een losse inritsbare voering pakken.. al weet ik niet of dat lukt voor dat budget..

ik heb een dainese textiel/leer jas met die eigenschappen, alleen die was wel 450 euro meen ik

maar aan de andere kant die jas heb ik nou al 10 jaar, en is nog steeds vrij goed waterdicht en warm

ik heb er ook nog een goedkopere jas bij van 100-150 euro oid, maar die begint al behoorlijk te verslijten na enkele jaren, terwijl ik die nog minder draag

[ Voor 20% gewijzigd door Mr. Detonator op 07-03-2017 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:26

-tom-562

Oliesjeik

Joopieboy schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:46:
[...]

Idd, ik tank het op vakantie in Duitsland altijd om de motor even schoon te blazen. :)

On the other note, net even bij Huybers langs geweest, volgende week vrijdag komt er een Bridgestone T30 Evo eronder, voor ligt een vrijwel nieuwe BT015, achter is zowat glad. :P

Dan in April een grote nul beurt laten uitvoeren, hoop dingen zoals synchroonstellen/kleppenspeling controleren en kijken of dat gedaan is, remmen even nakijken met name voor, remvloeistof vervangen, bougies, filters, etc. Gewoon helemaal nalopen om zeker te weten dat alles goed en fris is, en ook dat we van daaruit verder kunnen kijken en weten waar we vandaan komen. :)

Motor rijdt prima iig, bijna de 30dkm aangetikt. *O* Merk wel dat ie onderin niet helemaal soepel loopt, maar dat komt straks goed. Vanavond sloop ik even de STVA eronderuit, die willen nogal eens verrot gaan. Die soldeer ik even door op het werk morgen en kit ik even af met componentenkit, zodat die niet meer verrot trilt. Bekende kwaal en bekende oplossing. Hebben we dat ook weer gehad. :)

Aangepast zadel is als het goed is vandaag verstuurd, nieuwe kentekenplaat en houder komt bij de grote beurt (en de mf sticker :P ).

Al met al druk bezig. :+
Ik wilde je quoten met de vraag over de STVA :P Die van mij ging bij 28.000 kapot. Volgens mij kan je de klok er haast op gelijk zetten dat die dingen allemaal rond de 30k km sneuvelen. Als die stuk is krijg je netjes een foutmelding op je dashboard, ohja, en je motor komt nauwelijks boven de 8000 toeren uit ofzo (er is nog wel mee te rijden).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:33
w4rguy schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:55:
Zo, net mijn eerste ritje woon-werkverkeer er op zitten. Ik dacht, laat ik het op een dinsdag doen, dan is de kans op files het grootst.

En jawel hoor, file vanaf de schipholtunnel tot aan de afrit bij de Arena. Eerste keer tussen de files door rijden dus ik heb het rustig aan gedaan. Er kwamen een aantal motor rijders af en toe voorbij me als de file een beetje door reed en ik op de rijbaan invoegde.

Wat wel mooi was, bij het stoplicht na de afrit bij de Arena nog een compliment gekregen van een andere motorrijder over mijn snorfiets. Ik ben een gelukkig man :D

*edit* en mijn vooroordeel over mercedesrijders en bestelbusjes is ook weer bevestigd.
Dude! :D

Je hebt mij gezien, haha _/-\o_

Jij op een zwarte Honda Hornet met gouden details en Arrow uitlaat en ik op een rode Honda Hornet? Wist niet of je het doorhad, maar ik gaf dus complimenten over je motorkeuze. :P

Edit: het was vanmorgen wel uitzonderlijk druk hoor door die vrachtwagen die stilstond op A10-A2. Normaal gesproken kun je er nog wel redelijk doorrijden.

[ Voor 17% gewijzigd door Nero22 op 07-03-2017 20:52 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Mr. Detonator schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:14:
ik zou een gore-tex jas met een losse inritsbare voering pakken.. al weet ik niet of dat lukt voor dat budget..

ik heb een dainese textiel/leer jas met die eigenschappen, alleen die was wel 450 euro meen ik

maar aan de andere kant die jas heb ik nou al 10 jaar, en is nog steeds vrij goed waterdicht en warm

ik heb er ook nog een goedkopere jas bij van 100-150 euro oid, maar die begint al behoorlijk te verslijten na enkele jaren, terwijl ik die nog minder draag
Ja ik kom zelf uit op de dainese Hawker D-Dry, 3 laags en €280,- (net iets boven mijn budget maar specs en reviews lijken goed!). Jammer genoeg is hij niet meer in mijn maat verkrijgbaar...

Zie door de bomen het bos niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

-tom-562 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:41:
[...]

Ik wilde je quoten met de vraag over de STVA :P Die van mij ging bij 28.000 kapot. Volgens mij kan je de klok er haast op gelijk zetten dat die dingen allemaal rond de 30k km sneuvelen. Als die stuk is krijg je netjes een foutmelding op je dashboard, ohja, en je motor komt nauwelijks boven de 8000 toeren uit ofzo (er is nog wel mee te rijden).
Hij ligt nu op tafel, collega soldeert hem morgen even voor mij door (ik vertrouw mezelf niet zo met dat prutswerk). Maar 29dkm en nog heel, alleen ram veel speling. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:37
R0y. schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 19:57:
Vandaag even langs de motoport geweest voor een jas (textiel). Ik moet in de toekomst wel eens verder weg voor mijn werk en zou dit graag op de motor doen, heb nu alleen maar de jas van mijn powerranger pak (wat erg koud was vanmiddag :9 ).

Wat mij gelijk opviel was de DIFI durban, het luxere model de DIFI Laguna Seca 2 zat toch net wat lekkerder (voelde meer als een jas, klinkt misschien gek) en was beter afgewerkt (in de kraag fatsoenlijk afgewerkt etc)...

Ik kan er alleen op internet zo weinig over vinden! Hier mensen die ervaring hebben met deze jas, of misschien wel iets beters kan aanraden?

Mijn eisen:
  • Als ik wat regen op mijn kop helm krijg wil ik onder de jas droogblijven, als het giet pak ik wel ander vervoer (als in ik hoef geen goretex certified spul
  • sportieve look
Zoiets? Heb er zelf geen ervaring mee maar Held is mijn go-to merk als ik iets met een vast budget moet kopen, prijs-kwaliteit sowieso beter dan de wat bekendere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Joopieboy schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:52:
[...]

Hij ligt nu op tafel, collega soldeert hem morgen even voor mij door (ik vertrouw mezelf niet zo met dat prutswerk). Maar 29dkm en nog heel, alleen ram veel speling. :X
Speling? De as t.o.v. het motortje? Dat had ik niet. Bij mij zat er een breuk in het soldeer van het printje, maat van me heeft dat toen opnieuw gesoldeerd helemaal (ik ben er zelf ook niet zo goed in :+)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

-tom-562 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:02:
[...]

Speling? De as t.o.v. het motortje? Dat had ik niet. Bij mij zat er een breuk in het soldeer van het printje, maat van me heeft dat toen opnieuw gesoldeerd helemaal (ik ben er zelf ook niet zo goed in :+)
Nee de stekker die op de print zit ;)

Ik kan best prima solderen verder hoor, alleen dit vind ik net een te groot risico en toch wat fijn. :P

En btw:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/03/IMG_20170307_193406-Medium.jpg
*O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Blijft dik! Alleen die kachelpijp mag er wel onderuit!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

-tom-562 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:14:
Blijft dik! Alleen die kachelpijp mag er wel onderuit!
Ja I know, alleen de grote beurt en de nieuwe band en kans op kleppen moeten stellen dat is toch al even zat geld :+

En geluk dat die pijp niet chroom is zoals op de F :X

[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 07-03-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joopieboy schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:15:
[...]

Ja I know, alleen de grote beurt en de nieuwe band en kans op kleppen moeten stellen dat is toch al even zat geld :+

En geluk dat die pijp niet chroom is zoals op de F :X
Even motor-forum en marktplaats in de gaten houden. Tweedehands bolt-on pijpen leveren niet zo veel meer op, dus kan je voor een schappelijk prijsje een leuke pijp scoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

noes schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:56:
[...]

Even motor-forum en marktplaats in de gaten houden. Tweedehands bolt-on pijpen leveren niet zo veel meer op, dus kan je voor een schappelijk prijsje een leuke pijp scoren.
Moet je ze wel vinden. Want ook het aanbod is erg schaars :P.
Alhoewel, laatst zag ik volgens mij nog een Leovinci SBK carbon voorbij komen voor weinig geld. Ik dacht op de 'Wie Rijdt' FB pagina

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik stem voor een Yoshimura.

Zag er op mijn SV ook prima uit :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m1RrBDVR4zqC0BAzY30pRCew/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ziet er prima uit maar dat scherpe geluid is niet zo mijn ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox

LordKnox

Opperbaas.

R0y. schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 19:57:

Mijn eisen:
  • sportieve look
Ik heb de Rev'It Flare gekocht. Die heeft een binnenvoering die je eruit kunt halen. Heb hem nog niet goed kunnen testen maar ik vind hem wel fijn zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Mooi fiets @Joopieboy ! En wat je al zei, de juiste kleuren :). Persoonlijk vind ik Yoshimura een beetje too much qua geluid, bijvoorbeeld Arrow vind ik mooier. En anders kun je de demper altijd nog zwart spuiten :+

Na lang wikken en wegen en plaatjes zoeken voor een navigatie oplossing voor op de 749 gisteren besloten om een Rammount EZ-Strap met X-Grip te bestellen. Die zou over de stuurdemper passen zodat hij nog enigszins in het midden zit. Komt morgen binnen als het goed is. Ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:41
NIce bike Jooieboy!

Ik ben van plan komend weekend een review filmpje te maken van mijn Multistrada 950. Mijn vriendin (grafisch ontwerpster) gaat de beelden schieten, in combinatie met wat GoPro beelden.

Hebben jullie tips/tricks hoe je zo'n filmpje het beste maakt? Wat zou een gemiddelde youtubende motorfan willen horen over een motorfiets? En wat zijn echte do's en don'ts?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Requiem19 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:59:
NIce bike Jooieboy!

Ik ben van plan komend weekend een review filmpje te maken van mijn Multistrada 950. Mijn vriendin (grafisch ontwerpster) gaat de beelden schieten, in combinatie met wat GoPro beelden.

Hebben jullie tips/tricks hoe je zo'n filmpje het beste maakt? Wat zou een gemiddelde youtubende motorfan willen horen over een motorfiets? En wat zijn echte do's en don'ts?
Ik zou graag horen hoe ik aan genoeg euro's kom om hem ook te kopen :9
Nee euh, ik vind persoonlijk dat er in review video's vaak te weinig aandacht geschonken wordt aan de echt kleine detailles.
Hoe zit het systeem om het scherm in hoogte te verstellen in elkaar, hoe werkt de boordcomputer, welke instellingen zijn er daar, ...
En gewoon ieder onderdeeltje traag in close-up en hoge kwaliteit in beeld brengen.
Maar dat is dus mijn persoonlijke smaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 07:32

Ktenolix

Pijlsnel

Het ziet er naar uit dat het morgen en overmorgen redelijk tot mooi weer wordt. Wellicht voor de eerste keer dit jaar met de fiets naar het werk. :)

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@Joopieboy zei jij nou dat je GSX-650F bij rustig rijden 1:16 deed? Apart, toen ik zo'n ding reed zat ik meestal wel rond de 1:20 bij woonwerk-verkeer... Incl veel snelheidswisselingen door file e.d., en een cruise-snelheid die meestal wel boven de 140 lag. Nu met een '01 GSX-R 600 zit ik met hetzelfde rijgedrag tussen de 1:16 en 1:17.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Requiem19 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:59:
NIce bike Jooieboy!

Gaaf! Vind review filmpjes altijd leuk om te kijken, mits ze goed in elkaar zitten. Bij de 'first ride' filmpjes van Chaseontwowheels bij de eerste 2 minuten doet hij zo'n walkaround waar Anoshky het over had. Verder inderdaad de motor echt als een electronica product reviewen lijkt me wel interessant. Dus alle functionaliteiten uitlichten en vooral ook wat er zo handig/goed/slecht aan is. Ook het geluid is altijd leuk om te horen en de specs duidelijk in beeld. En tot slot een stukje rijden natuurlijk! 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Teardown! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-08 21:56
Ktenolix schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:12:
Het ziet er naar uit dat het morgen en overmorgen redelijk tot mooi weer wordt. Wellicht voor de eerste keer dit jaar met de fiets naar het werk. :)
Gisteren was het ook prima te doen, hier ook voor het eerst de motor gepakt naar stage. Morgen en overmorgen sowieso alleen maar bewolking zonder regen als we de voorspelling mogen geloven. Dat worden weer snelle ritjes naar school d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Nero22 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:42:
[...]

Dude! :D

Je hebt mij gezien, haha _/-\o_

Jij op een zwarte Honda Hornet met gouden details en Arrow uitlaat en ik op een rode Honda Hornet? Wist niet of je het doorhad, maar ik gaf dus complimenten over je motorkeuze. :P

Edit: het was vanmorgen wel uitzonderlijk druk hoor door die vrachtwagen die stilstond op A10-A2. Normaal gesproken kun je er nog wel redelijk doorrijden.
Jezus wat een toeval! Haha ja dat klopt! Ik hoorde je compliment zeker. Was nog een beetje overdonderd van de hele rit met al het verkeer dus ik reageerde waarschijnlijk een beetje vaag. Maar jouw machine mag er zeker ook zijn!

Bij het wegtrekken bij het stoplicht sloeg ik een aardige flater door 2 keer niet door te schakelen 8)7. Moet nog een beetje wennen aan de motor.

Ik was extra blij dat die files er waren. De brandstof voor de motor moet ik zelf betalen (in tegenstelling tot mijn lease auto). Als ik dan de brandstof moet betalen skip ik natuurlijk wel het liefst zo veel mogelijk files.

Wie weet tot de volgende keer op de rit ;)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Wat doen jullie normaliter als je bij een andere motorrijder komt te staan bij een verkeerslicht? Ik knik vaak enkel. Heb namelijk oordopjes in voor bescherming, dus als de ander zou gaan praten zou ik er hoogstwaarschijnlijk veel moeite mee hebben om het te verstaan. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ktenolix schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:43:
Wat doen jullie normaliter als je bij een andere motorrijder komt te staan bij een verkeerslicht? Ik knik vaak enkel. Heb namelijk oordopjes in voor bescherming, dus als de ander zou gaan praten zou ik er hoogstwaarschijnlijk veel moeite mee hebben om het te verstaan. :P
Alleen een kort knikje / zwaai inderdaad, daarna weer naar het stoplicht staren. 9 van de 10 keer ben ik namelijk naar voren gereden bij het stoplicht, en om dan vervolgens niet direct weg te zijn als het groen word vind ik asociaal naar de auto's achter me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Wat Chakotay zegt inderdaad. Zit ook met helm en oordopjes, en ik wil gewoon weg zijn voor die automobilist die het niet kan weerstaan dat er iemand voor hem gaat staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Denk dat het ook een ongemakkelijk gesprek zou worden als je midden in het gesprek groen licht krijgt en wegrijdt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Babbelen doen we in de kroeg :Y)

of zoals een goed introvert betaamt: nooit

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Joopieboy schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:28:
Ziet er prima uit maar dat scherpe geluid is niet zo mijn ding :)
Mijn Yoshi (tri-oval) klinkt niet echt scherp. Op lage toeren (laten we zeggen tot 10.000) gromt het ding best wel diep. Omdat het ding relatief lang is, valt het qua herrie ook nog wel mee (vind ik dan :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
My 2 cents over het uitlaten verhaal. Volgens mij loopt de volgorde van schreeuwerig naar grommend een beetje zo: Akrapovic -> Yoshi/leovince -> Arrow. Dat is tenminste uit mijn ervaring zo en ik doel op de versies die er niet uitzien als een kachelpijp van meer dan 0,5m :+. De Akra van Drakenslagers Ninja schreeuwt meer dan mijn Arrow. Kan ook liggen aan het aantal toeren natuurlijk, want de Ninja maakt er 2x zoveel :+

[ Voor 3% gewijzigd door Leviathius op 08-03-2017 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Leviathius schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:04:
My 2 cents over het uitlaten verhaal. Volgens mij loopt de volgorde van schreeuwerig naar grommend een beetje zo: Akrapovic -> Yoshi/leovince -> Arrow. Dat is tenminste uit mijn ervaring zo en ik doel op de versies die er niet uitzien als een kachelpijp van meer dan 0,5m :+. De Akra van Drakenslagers Ninja schreeuwt meer dan mijn Arrow. Kan ook liggen aan het aantal toeren natuurlijk, want de Ninja maakt er 2x zoveel :+
Mijn Arrow wil ook redelijk gaan gillen in de 11.000 toeren. Op de 4.000/5.000 toeren is het een subtiel brommetje. Is vooral motor afhankelijk denk ik ja (en wat voor uitlaatpijpen je er tussen hebt zitten).

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
w4rguy schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:06:
[...]

Mijn Arrow wil ook redelijk gaan gillen in de 11.000 toeren. Op de 4.000/5.000 toeren is het een subtiel brommetje. Is vooral motor afhankelijk denk ik ja (en wat voor uitlaatpijpen je er tussen hebt zitten).
Mijn 500cc komt nooit boven de 8.000 toeren uit, dus waarschijnlijk komt het daardoor dat ik een beeld heb van Arrows grommen :9. Wat ik wel als feit durf te stellen is dat elke aftermarket uitlaat vaak beter klinkt dan de stock-uitlaat (uitzonderingen daar gelaten uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:46:
[...]

Alleen een kort knikje / zwaai inderdaad, daarna weer naar het stoplicht staren. 9 van de 10 keer ben ik namelijk naar voren gereden bij het stoplicht, en om dan vervolgens niet direct weg te zijn als het groen word vind ik asociaal naar de auto's achter me :P
Inderdaad! Plus nog dat ik je toch niet hoor met gehoorbescherming, helm en de S1000RR die erdoorheen bromt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bij reviews van nieuwe bikes gaat het vaak om de fabrieksspecificaties. De fabrikant stelt een aantal motoren beschikbaar met de meest uitgebreide opties, en de journalist is bijna altijd lyrisch anders zou het filmpje simpelweg niet gepubliceerd worden. Van een gebruikersreview verwacht ik meer een eerlijke mening en de praktische zaken, zoals:

- De jiffy klapt lastig uit.
- De tellers zijn door schitteringen van de zon lastig af te lezen.
- Het voortandwiel is niet snel even te inspecteren/schoon te maken omdat er een koelwaterslang voor het afdekkapje loopt. (Deze verzin ik niet zomaar, bij de Hornet stoorde ik me daar wel aan)
- Eventuele irritante turbulentie.
- Welke accessoires verbeteren de fiets echt? Denk aan windschermpjes en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Leviathius schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:09:
[...]

Mijn 500cc komt nooit boven de 8.000 toeren uit, dus waarschijnlijk komt het daardoor dat ik een beeld heb van Arrows grommen :9. Wat ik wel als feit durf te stellen is dat elke aftermarket uitlaat vaak beter klinkt dan de stock-uitlaat (uitzonderingen daar gelaten uiteraard).
Tja, zo te lezen heb je iets van een 2-cilinder, dan klinkt bijna iedere uitlaat diep/grommerig :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

w4rguy schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:06:
[...]
Ligt inderdaad ook heel veel aan welk soort motorblok je gebruikt (hoeveel cilinders, krukas etc.) en de uitlaatpijpen. Bij een uitlaatsysteem waarbij de katalysator eruit is en je echt alleen nog maar 'holle pijp' hebt is het geluid vaak ook een stuk harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:38
En tijdens de review zorgen dat de motor zelf ook goed te zien is, daar draait de hele review om!
Zag laatst een aantal reviews waarbij men iedere keer voor de motor ging staan, rot op man ik wil dat ding zelf zien :P

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox

LordKnox

Opperbaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Crushing ... with hydraulic press ;)

Maar probeer gewoon je eigen mening te geven. Fabrieksfilmpjes kennen de meeste wel, iedereen is opzoek naar gebruikerservaringen dus die zijn denk ik belangrijker dan of er Xenon opzit ja of nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:44
Een maat van mij heeft een warrior 1700 en open pijpen, dat is niet leuk om achter te rijden want dat is echt misselijkmakend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:49:
Mooi fiets @Joopieboy ! En wat je al zei, de juiste kleuren :). Persoonlijk vind ik Yoshimura een beetje too much qua geluid, bijvoorbeeld Arrow vind ik mooier. En anders kun je de demper altijd nog zwart spuiten :+

Na lang wikken en wegen en plaatjes zoeken voor een navigatie oplossing voor op de 749 gisteren besloten om een Rammount EZ-Strap met X-Grip te bestellen. Die zou over de stuurdemper passen zodat hij nog enigszins in het midden zit. Komt morgen binnen als het goed is. Ben benieuwd
Arrow is ook mooi maar erg duur nog, ik denk dat ik voor een gewone Mivv Oval Titanium ga. Maar eerst de beurt en alles. :+
Chakotay schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:13:
@Joopieboy zei jij nou dat je GSX-650F bij rustig rijden 1:16 deed? Apart, toen ik zo'n ding reed zat ik meestal wel rond de 1:20 bij woonwerk-verkeer... Incl veel snelheidswisselingen door file e.d., en een cruise-snelheid die meestal wel boven de 140 lag. Nu met een '01 GSX-R 600 zit ik met hetzelfde rijgedrag tussen de 1:16 en 1:17.
Mja ik ben ook 1.97m, een grote vlaggenmast. :P Die F was bij echt niet heel zuinig.
Merk met de 750 R nu dat ik veel laagtoeriger kan rijden, 4-5k rpm en dat gaat goed. :)

On the other note, tekens dat de vorige eigenaar een rustige rijder was wordt wel steeds duidelijker. Vierkante achterband met gigantische schaamranden maar ook de STVA was nog zgan na 29dkm en geen tekenen van slijtage/trillingen/scheuringen. Erg makkelijk kunnen fixen door her te solderen van de stekker, vanavond even volkitten met speciale printplaatkit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Help me even, een STVA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Joopieboy schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:02:
[...]

Arrow is ook mooi maar erg duur nog, ik denk dat ik voor een gewone Mivv Oval Titanium ga. Maar eerst de beurt en alles. :+
Ik heb ook goede verhalen over Dominator uitlaten gehoord. Komt uit Polen, pasvorm zou erg goed zijn. Metaal ietsjes dunner, maar daar is de prijs naar denk ik. Nieuwe demper voor <€200

@Joopieboy Hieronder: Daar had ik inderdaad niet naar gekeken. Prijsverschil moet hem ergens in zitten natuurlijk O-)

[ Voor 12% gewijzigd door lolgast op 08-03-2017 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:06:
[...]

Ik heb ook goede verhalen over Dominator uitlaten gehoord. Komt uit Polen, pasvorm zou erg goed zijn. Metaal ietsjes dunner, maar daar is de prijs naar denk ik. Nieuwe demper voor <€200
Geen e keur :P Kom toch veel in Duitsland, en afwerking (en ook de kleur/glans) maakt het toch niet iets wat ik onder een R zet. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 12:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb precies dezelfde motor gehad Joopieboy, maar dan in het geel. Daar zat een Yoshimura Tri-Oval onder. Die gilde idd erg maar was wel een geinig geluidje. Helaas maar 1 dag op kunnen rijden. Daarna was ie total :(.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Nou net naar de dealer voor de voorrem.

3 weken terug al langsgeweest omdat mijn remkracht met 80% afnam in ongeveer 1,5 week. Zat gewoon lucht in, maarja garantie dus dan maar lekker door de dealer laten doen :+.

Merkte afgelopen week weer dat de remkracht hard afnam, dus vanochten weer even langs de dealer. Blijkt dat in de afgelopen 3 weken mijn remblokken van 40% naar volledig op zijn gegaan(nu 13Mm gereden). Bij nadere inspectie bleek dat de schijf zo krom als een hoepel was en op 3 plaatsten gescheurd.

Gebruik nooit een schijfrem slot, dus vermoedelijk is de schijf ergens door kromgetrokken/geslagen. Vervolgens door het aanlopen goed warm geworden en dmv door koude plassen rijden is de schijf gescheurd.

Foto's laten maken en een garantieclaim in laten dienen. Nu maar hopen dat ik snel reactie heb en dat ik weer kan rijden. De fiets voor de zekerheid maar achtergelaten bij de dealer.

Ben nu heel blij dat ik vorig jaar juni de knoop heb doorgehakt om hem voor die 900 euro meer nieuw te kopen itt 2e hands kopen...

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Rij je als een bezetene naar je eindbestemming om hem met loei warme schijven weg te zetten? Want dan kan ik bovenstaande wel begrijpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
lolgast schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:29:
Rij je als een bezetene naar je eindbestemming om hem met loei warme schijven weg te zetten? Want dan kan ik bovenstaande wel begrijpen ;)
Oke, dat verhaal ben ik wel benieuwd naar.

Maar heb 300CC, dus de voorschijf echt heet laten worden is al lastig. Daarbuiten ben ik hoofdzakelijk aan het touren en W/W verkeer aan het doen. De schijf is nooit echt heet. Pas 1 keer gehad dat ik hem na 4 seconden moest loslaten omdat hij echt warm was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
[...]

@Joopieboy Hieronder: Daar had ik inderdaad niet naar gekeken. Prijsverschil moet hem ergens in zitten natuurlijk O-)
ik heb zo'n dominator pot onder de GSX-F hangen. voor t oog prima. geluid is ja stukken beter als een originele sigaar maar je hoort wel dat het geen Akrapovic ofzo is.

Het is wel echt een open pijp overigens, zonder DB killer kijk je er dwars doorheen en heb je een bak geluid waar je u tegen zegt. ik rijd dus meestal met :9

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/2/1505/24674638589_c2228cddc8.jpg

maar inderdaad geen E-keur etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

DragonSlayer666 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:29:
[...]

Oke, dat verhaal ben ik wel benieuwd naar.

Maar heb 300CC, dus de voorschijf echt heet laten worden is al lastig. Daarbuiten ben ik hoofdzakelijk aan het touren en W/W verkeer aan het doen. De schijf is nooit echt heet. Pas 1 keer gehad dat ik hem na 4 seconden moest loslaten omdat hij echt warm was.
Nou, gezien de verhoogde slijtage van de remblokken... Als je voorrem de hele tijd aanloopt wordt ie gloeiend heet. (En ben je rap door je blokjes heen)

/me Heeft dit met de ootoo gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

De kwaliteit van Dominator is erg matig. Bij mijn motor zijn er mensen geweest waarbij de uitlaat 3x uit elkaar geklapt was en toen zijn ze maar naar een Akra gegaan. Wel netjes iedere keer een nieuwe uitlaat gekregen, dat wel weer, maar de bouwkwaliteit is gewoon bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
steveman schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:52:
[...]

Nou, gezien de verhoogde slijtage van de remblokken... Als je voorrem de hele tijd aanloopt wordt ie gloeiend heet. (En ben je rap door je blokjes heen)

/me Heeft dit met de ootoo gehad
Ja dat klopt. De schijf was ook krom, dus vandaar dat ze dus ook vermoeden dat dat de slijtage van de blokken heeft veroorzaakt en dat daardoor de schijf warm is geworden en dmv een plas oid ineens afgekoeld. En dus gescheurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:09:
[...]

Geen e keur :P Kom toch veel in Duitsland, en afwerking (en ook de kleur/glans) maakt het toch niet iets wat ik onder een R zet. :P
Kijk ook eens naar Arrow. Ik heb een onder mijn Bandit zitten en die is prachtig qua afwerking. Arrow maakt toch wel heel fraaie uitlaten vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Secundary Throttle Valve Actuator :P
Een motortje dat 4 kleppen in het inlaattraject bedient aan de hand van de gaspositie en toerental :P

@Joopieboy :
http://www.marktplaats.nl...f31&previousPage=lr&pos=7
http://www.marktplaats.nl...31&previousPage=lr&pos=11
Geen Mivv nemen dus :P (die eerste vind ik trouwens wel heel erg duur geprijst)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Die eerste heeft ook geen optie voor een killer. Dan word naar Duitsland gaan gelijk een andere ervaring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@-tom-562 Ik wist wel om welk onderdeel het ging, maar niet hoe dat genoemd werd. :P Vandaar dat ik de afkorting niet kon verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Heb ook een Arrow onder mijn striple liggen, klinkt erg fijn zonder killer :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
-tom-562 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:26:
[...]

Wat is er mis met MIvv? Doet het hier prima onder de RSV MIlle (carbon versie), en zo'n dikke twin geeft een stuk hardere klappen aan de uitlaat dan een 750cc vierpitter :)'

Onder mijn GSX-R zit overigens een Yoshimura, maar die kwam voor weinig gebruikt op zolder bij de soes-dealer vandaan :P

[ Voor 14% gewijzigd door Chakotay op 08-03-2017 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:20:
[...]

Wat is er mis met MIvv? Doet het hier prima onder de RSV MIlle (carbon versie), en zo'n dikke twin geeft een stuk hardere klappen aan de uitlaat dan een 750cc vierpitter :)'

Onder mijn GSX-R zit overigens een Yoshimura, maar die kwam voor weinig gebruikt op zolder bij de soes-dealer vandaan :P
Weinig gebruikt op Zolder..... Maar váák wél op andere circuits? :9

Zolder is qua geluidseisen overigens één van de strengere circuits...

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 08-03-2017 17:31 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:16:
Ik heb precies dezelfde motor gehad Joopieboy, maar dan in het geel. Daar zat een Yoshimura Tri-Oval onder. Die gilde idd erg maar was wel een geinig geluidje. Helaas maar 1 dag op kunnen rijden. Daarna was ie total :(.
Doe je goed :X Bekend verhaal btw, mijn eerste F was ook zo geëindigd :X Dat is nu ook de reden dat ik eigenlijk gelijk de bandjes goed wil hebben :P
-tom-562 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:26:
[...]

Secundary Throttle Valve Actuator :P
Een motortje dat 4 kleppen in het inlaattraject bedient aan de hand van de gaspositie en toerental :P

@Joopieboy :
http://www.marktplaats.nl...f31&previousPage=lr&pos=7
http://www.marktplaats.nl...31&previousPage=lr&pos=11
Jup die idd, en thnx voor de links, zo eens kijken. :)

STVA ligt nu op de tafel uit te harden. :) Vanmiddag de stekker even opnieuw gesoldeerd. Print was echt als nieuw en niks aan te zien. Net even voor het eten in de adhesive gezet, die moet nu 4 uur uitharden, dan kan die dicht, en dan moet ie nog 44 uur doorharden. :P
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/03/IMG_20170308_171951-Medium.jpg

Eind van de middag nog een opmerking van mijn chef gehad, beetje bezorgt van je bent toch wel voorzichtig en met dit soort weer ga je toch niet rijden he, als je maar niet op je bek gaat.

Goed bedoeld, maar maar niet verteld dat ik vanaf eind volgende week een nieuwe band erop heb liggen en het dan wel gaat gebeuren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 23:27

Zonder DB killer klinken ze allemaal lekker. <3
Pagina: 1 ... 99 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.