Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.701 views

Onderwerpen

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-11 22:44
PilatuS schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:42:
[...]

De wat nieuwere motoren hebben het niet meer. Mijn motor geeft bij een tank die bijna leeg is een waarschuwing en zegt dat ik nog minimaal 25km kan rijden en maximaal 50km. Dit gaat dan telkens wat omlaag terwijl ik rij. Niet dat ik het nodig hebt. Ik reset bij het tanken altijd de dagteller en weet dan precies hoeveel ik nog kan rijden en wanneer tanken nodig is.
Same here. Mijn rijinstructeur deed dat altijd om te kunnen zien wat zijn lesfietsen verbruikten en ook als indicatie hoeveel km er dan ongeveer nog in de tank zat. Sinds ik mijn eigen motor heb ben ik dat ook gaan hanteren.

Daarnaast vertrouw ik de digitale range en tank indicatoren niet helemaal. Range staat op 100km, rij 10 minuten rustig aan en ik zou ik ineens nog 900km kunnen rijden. Daarnaas is schommelt de tank indicator zelf ook nogal, lijkt softwarematig gekoppeld te zijn aan de range indicator geeft geen betrouwbaar gevoel.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Ik heb nog gewoon een simpele vlotter die mijn tanklevel-wijzer aanstuurt. Leuke van dat ding is dat ik bij 200 km nog de halve tank over heb, maar na nog ééns 50 km moet ik toch weer gaan tanken, omdat het lampje gaat branden. Heeft te maken met de vorm van de tank en waar de vlotter gepositioneerd is.

Al met al weet ik gewoon dat ik na 250 km een tankstation moet opzoeken.

XBL: DonFrans

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Het is ook gewoon 1 tank, maar met een hoge (normaal) en een lage (reserve) leiding erin. De draaiknop bepaalt welke leiding er gebruikt wordt.
Wel handig, naast de dagteller heb ik verder geen brandstofindicatie.

Omzetten tijdens het rijden lukt mij (nog) niet.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn SV had alleen een lampje zonder meter en zonder reserve, dan moet je wel goed met de dagteller aan de slag om geen problemen te krijgen. Bevalt mij prima, beter dan rijden en maar zien wanneer de motor je verteld dat je nog 30km kan rijden.

De vorm van de tank is bij motoren inderdaad een lastig iets. Daarom hebben de meeste geen meter.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:59

-tom-562

Oliesjeik

Chaot schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:39:
[...]

Voor zover als ik weet wel. Ik kan de mijne ondertussen al rijdend omzetten...
Vaak alleen bij (oude) carburateurfietsen met een benzinekraantje :P

Vaak bu'j te bang!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:14

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

PilatuS schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:52:
Mijn SV had alleen een lampje zonder meter en zonder reserve, dan moet je wel goed met de dagteller aan de slag om geen problemen te krijgen. Bevalt mij prima, beter dan rijden en maar zien wanneer de motor je verteld dat je nog 30km kan rijden.

De vorm van de tank is bij motoren inderdaad een lastig iets. Daarom hebben de meeste geen meter.
Ik heb een kraan, maar verder helemaal niks. Geen lampje, metertje, gelukkig wel een dagteller.
Officieel 18 liter, praktijk 17.5 liter, maar de reserve is ongeveer 3 liter en er blijft ook nog zo'n anderhalve liter in de rechterkant van de tank 'hangen' die je alleen benut als je de motor even schuin legt om het 'over te hevelen'.

En rijden op de dagteller is ook verneukeratief omdat je soms meer verbruikt dan anders (ik kan makkelijk varieren tussen 1 op 22 en 1 op 16). Al met al een van de minst handige zaken aan een oude motor waar je langere afstanden mee wilt rijden.

Ik laat hem gewoon op reserve staan en hou naast de dagteller ook de in gaten of hij nog klotst. Na een tijdje kun je wel inschatten welke klots nou precies zo klinkt dat er minder dan 3 liter over is (omdat hij dan over de rand in het midden moet klotsen om die overgebleven anderhalf rechts te benutten). Gelukkig heb ik op langere ritten een Jerrycan bij in de koffer met nog eens 5 liter 8).
LordKnox schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:29:
[...]

70K is dan net iets teveel ;)
Mja ik denk dat ik voor de AT mijn maximum kilometers wat zal moeten verhogen. Zag al een interessante op MP met 60K op de teller en heleboel extra's als koffers e.d.. Eens kijken of die interessant is: http://www.marktplaats.nl...c1b&previousPage=lr&pos=7
Eheheh, ik zag je post voorbij komen op het Transalp forum 8).

[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-03-2017 16:11 ]

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:03:
[...]
En rijden op de dagteller is ook verneukeratief omdat je soms meer verbruikt dan anders (ik kan makkelijk varieren tussen 1 op 22 en 1 op 16). Al met al een van de minst handige zaken aan een oude motor waar je langere afstanden mee wilt rijden.
Ik hou altijd de minimale kilometers in de gaten. Ik weet dat ik 100% zeker 150km kan rijden dus dat hou ik dan ook gewoon aan. Mijn minimale of maximale verbruik zit ook veel dichter bij elkaar dus dat scheelt. In het slechtste geval zit ik op 1:11 en in het beste geval is het 1:13. Scheelt nogal met 1:22 of 1:16 :P

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:12:
[...]

Ik hou altijd de minimale kilometers in de gaten. Ik weet dat ik 100% zeker 150km kan rijden dus dat hou ik dan ook gewoon aan. Mijn minmale of maximale verbruik zit ook veel dichter bij elkaar dus dat scheelt. In het slechtste geval zit ik op 1:11 en in het beste geval is het 1:13. Scheelt nogal met 1:22 of 1:16 :P
Het is het verschil tussen ~95 kachelen of overal plankgas geven en ~140 op de de teller rijden. Vooral boven de 110 gaat ze zuipen, ondanks dat er vermogensrek genoeg in zit (met 120/130 gas bij geven geeft nog steeds een stoot vermogen, de top ligt rond de 180).

Ik wist in het begin niet wat ik kon verwachten. Ik rekende met 18-3=15 liter inhoud, dus een minimale afstand van 1 op 15 x 15 liter = 225 kilometer, maar toen ik toch wat gesputter voelde op de snelweg (dagteller gaf 225km aan) heb ik maar gauw de benzinekraan op reserve gedraaid (wat op deze motor ook gewoon kan met ~130).

Uiteindelijk had ik ongeveer 1 op 17 gereden, maar heb ik gewoon minder inhoud (zie eerdere toelichting).

Verwijderd

Mijn verbruik hangt er heel sterk van af of ik woon werk verkeer doe of met mijn motorclubje aan het toeren ben. Met de motorclub ben ik de enige met een 650cc tussen allemaal dikke 1000's dus dan zit mijn Bandit bijna permanent boven de 7000 toeren.

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:17:
[...]

Het is het verschil tussen ~95 kachelen of overal plankgas geven en ~140 op de de teller rijden. Vooral boven de 110 gaat ze zuipen, ondanks dat er vermogensrek genoeg in zit (met 120/130 gas bij geven geeft nog steeds een stoot vermogen, de top ligt rond de 180).

Ik wist in het begin niet wat ik kon verwachten. Ik rekende met 18-3=15 liter inhoud, dus een minimale afstand van 1 op 15 x 15 liter = 225 kilometer, maar toen ik toch wat gesputter voelde op de snelweg (dagteller gaf 225km aan) heb ik maar gauw de benzinekraan op reserve gedraaid (wat op deze motor ook gewoon kan met ~130).

Uiteindelijk had ik ongeveer 1 op 17 gereden, maar heb ik gewoon minder inhoud (zie eerdere toelichting).
Ik vind het zelf fijn om altijd met de dagteller te werken. Kijken wat het minimale is dat zeker altijd lukt en dan gewoon tanken. Heb geen zin om te moeten denken of ik het wel of niet ga halen. Met de SV deed ik het net zo en die was wel wat zuiniger en daarvan verschilde het verbruik ook wel wat meer. Ik hou de dagteller in de gaten en ga tanken wanneer de kilometers bij het minimale in de buurt komen. Dan weet ik zeker altijd goed te zitten en nooit zonder kom te staan. Ik tank dan alleen soms wel wat eerder dan nodig is maar dat vind ik niet erg.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:21:
[...]

Ik vind het zelf fijn om altijd met de dagteller te werken. Kijken wat het minimale is dat zeker altijd lukt en dan gewoon tanken. Heb geen zin om te moeten denken of ik het wel of niet ga halen. Met de SV deed ik het net zo en die was wel wat zuiniger en daarvan verschilde het verbruik ook wel wat meer. Ik hou de dagteller in de gaten en ga tanken wanneer de kilometers bij het minimale in de buurt komen. Dan weet ik zeker altijd goed te zitten en nooit zonder kom te staan. Ik tank dan alleen soms wel wat eerder dan nodig is maar dat vind ik niet erg.
Mja, ik vind 160 kilometer wel weinig. Sommige van mijn ritten zijn 200+ kilometer (en sommige over de 250).
Dan probeer ik toch zo ver mogelijk te komen.

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:24:
[...]

Mja, ik vind 160 kilometer wel weinig. Sommige van mijn ritten zijn 200+ kilometer (en sommige over de 250).
Dan probeer ik toch zo ver mogelijk te komen.
In jouw geval zou ik zelf 200km aanhouden en dan gaan tanken. Verder rijden is natuurlijk wel prettig maar zelf heb ik nooit zin om er op te moeten letten en te weten dat het fout kan gaan. Vind het fijner om te gaan tanken en altijd zeker te weten dat het goed zit.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:28:
[...]

In jouw geval zou ik zelf 200km aanhouden en dan gaan tanken. Verder rijden is natuurlijk wel prettig maar zelf heb ik nooit zin om er op te moeten letten en te weten dat het fout kan gaan. Vind het fijner om te gaan tanken en altijd zeker te weten dat het goed zit.
Er zijn ook 34 liter tanks voor de TA in omloop maar die kosten bijna net zo veel als een tweede TA erbij :X.

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:57:
[...]

Er zijn ook 34 liter tanks voor de TA in omloop maar die kosten bijna net zo veel als een tweede TA erbij :X.
Handig voor in de woestijn, maar hier in NL met iedere 10km een pomp misschien wat overdreven :P

Verwijderd

En daarbij zo'n grote tank maakt de motor zwaarder en heeft merkbare invloed op de rijeigenschappen ;)

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

EIN-DE-LUK!

AVD binnen! Na de 3e keer afrijden.

JAAAAAAAA!!

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Vorig jaar april begonnen met lessen, bijna een heel jaar omdat bij iedere aanvraag 2 maanden wachttijd zit. En ik er zelf na november geen zin meer in had.

Wanneer is de tweakers tour ? IK-DOE-MEE! :P

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:31
Feli!

Maar na 3x? Onzekerheid of...?

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:18
byn124 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:37:
EIN-DE-LUK!

AVD binnen! Na de 3e keer afrijden.

JAAAAAAAA!!

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Vorig jaar april begonnen met lessen, bijna een heel jaar omdat bij iedere aanvraag 2 maanden wachttijd zit. En ik er zelf na november geen zin meer in had.

Wanneer is de tweakers tour ? IK-DOE-MEE! :P
Gefeliciteerd maar... denk nu niet direct dat je Rossi op de baan bent e.. 😳

Never ever financial advice...

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:38

Vrijdag

De Zwarte

Ik rij max 135km. Dan ga ik tanken :')

Stond vorig jaar na 143km stil. Op 10m van het tankstation _O- dus sindsdien neem ik het zekere voor het onzekere en tank ik meestal als de dagteller richting de 140 gaat.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:17:
[...]

Als je dat filmpje van me bekijkt (aantal posts terug): Daar staat het actuele verbruik per kliometer in het display aangegeven, en dan reed ik nog rustig ..... :> :o

En brandstofkraantjes worden op moderne injectiemotoren niet meer gebruikt, daar zit een elektronische (opvoer)pomp in de tank welke gewoon UIT, en dus dicht, staat als 't contact uit staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 06-03-2017 18:43 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:56
Of wanneer er, net als bij mij tijdens een proefrit, een connector loslaat ;) Geen compressie -> blokkerend achterwiel bij oprijden snelweg. Werd ik ineens ingehaald door de achterkant :X

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

lolgast schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:44:
Of wanneer er, net als bij mij tijdens een proefrit, een connector loslaat ;) Geen compressie -> blokkerend achterwiel bij oprijden snelweg. Werd ik ineens ingehaald door de achterkant :X
Dan doe je je naam, in jouw geval ook nog eens met een 2-Cylinder, niet écht eer meer aan, nee :o :o

Slipperclutch for the win, dan!!

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 06-03-2017 18:47 ]

• lolgast
wimmel_1 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:46:
[...]

Dan doe je je naam, in jouw geval ook nog eens met een 2-Cylinder, niet écht eer meer aan, nee :o :o

Slipperclutch for the win, dan!!
Ik kon hem nog redden gelukkig. Reed 130 of 140 ofzo en merkte verlies gasrespons, dus teruggeschakeld. Toen koppeling op laten komen, blokkerend achterwiel. Nog een keer gas geven, niets. Weer terugschakelen, want ik reed inmiddels 80 denk ik, koppeling op en toen ging het bijna echt mis. Ging ook precies op dat moment door een putje, kon niet alles even goed in de gaten houden ;). Snel weer koppeling in en uit laten rollen op de vluchtstrook.

Slipperclutch wel voorbij zien komen maar nooit verdiept in wat het nou precies doet. Die duc's hebben (hadden...) toch niet voor niets een droge koppeling :?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-11 08:57

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Een slipperclutch zorgt ervoor dat in zo'n situatie het achterwiel niet blokkeert :) Vooral bedoelt voor bij (lomp) terugschakelen, de koppeling gaat dan slippen tot de snelheid aan beide kanten van de koppeling weer gelijk is.

Een droge koppeling staat daar verder los van, dat houdt puur in dat het ding niet in de olie drijft zoals een 'normale' natte koppeling.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:58:
[...]

Handig voor in de woestijn, maar hier in NL met iedere 10km een pomp misschien wat overdreven :P
Afbeeldingslocatie: https://cards.boomerang.nl/assets/uploads/2016/03/1450188900Tele2-Boomerang-card-148x105-v3-1.jpg

Als ik er tegenaan loopt voor een habbekrats (fat chance) gaat hij er gewoon op. Handig!
wimmel_1 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:40:
[...]

Als je dat filmpje van me bekijkt (aantal posts terug): Daar staat het actuele verbruik per kliometer in het display aangegeven, en dan reed ik nog rustig ..... :> :o

En brandstofkraantjes worden op moderne injectiemotoren niet meer gebruikt, daar zit een elektronische (opvoer)pomp in de tank welke gewoon UIT, en dus dicht, staat als 't contact uit staat.
Ik heb ook wel een pomp, maar inderdaad extern. Hij staat uit als de motor uit staat, dus hij verzuipt niet.

Wat me tot de vraag brengt: Wie van jullie hier heeft het grootste bereik op zijn/haar motor? Dus een combinatie van het laagst haalbare verbruik op jouw motor, gecombineerd met een ruime tankinhoud? Hoe ver kom je? :9.

Als ik de volle 17.5 liter gebruik (dus met schuinhangen en reserve) en ik rijdt "granny style" (ruwweg 1 op 22) kom ik zo'n 385km ver. Dan kom ik niet boven de 90km/h en uiteraard reken ik de jerrycan niet mee.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-03-2017 19:04 ]

• lolgast
Chakotay schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:59:
Een slipperclutch zorgt ervoor dat in zo'n situatie het achterwiel niet blokkeert :) Vooral bedoelt voor bij (lomp) terugschakelen, de koppeling gaat dan slippen tot de snelheid aan beide kanten van de koppeling weer gelijk is.

Een droge koppeling staat daar verder los van, dat houdt puur in dat het ding niet in de olie drijft zoals een 'normale' natte koppeling.
Lekker simpele uitleg, top. Weer wat geleerd _/-\o_

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:57

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op maandag 6 maart 2017 @ 19:01:
[...]

[afbeelding]

Als ik er tegenaan loopt voor een habbekrats (fat chance) gaat hij er gewoon op. Handig!

[...]

Ik heb ook wel een pomp, maar inderdaad extern. Hij staat uit als de motor uit staat, dus hij verzuipt niet.

Wat me tot de vraag brengt: Wie van jullie hier heeft het grootste bereik op zijn/haar motor? Dus een combinatie van het laagst haalbare verbruik op jouw motor, gecombineerd met een ruime tankinhoud? Hoe ver kom je? :9.
Max. 411 km als ik kalm aan doe en rij tot de tank leeg is..

• Chaot
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:44
-tom-562 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:55:
[...]

Vaak alleen bij (oude) carburateurfietsen met een benzinekraantje :P
Daar vallen al mijn motoren tot nu wel onder, ja. Ik werk nu ook wel met de dagteller, maar bij een bergachtig ritje of veel autostrade valt dat soms toch tegen. Persoonlijk zou ik het kraantje missen.

Bij normaal gebruik haal ik 250 km, tanken op 200. Autostrade haal ik net 200 km, en met mijn gewoonte om te tanken op 200 valt dat soms tegen.

[ Voor 15% gewijzigd door Chaot op 06-03-2017 19:06 ]

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42

Ik merk dat bij mijn ninja300 (met de volle 43 PK :+ ) mijn slipperclutch ook vermogen inhoud als ik opschakel en meteen volgas geef. Voor naar beneden schakelen nog niks van gemerkt, vermoedelijk doordat ik ook zo goed mogelijk rev-match.
Mijn record staat op 348 km, met ongeveer 16,8L verbruikt. Dat levert een verbuik op van ongeveer 1:20,7.

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

In die video waarin Schaaf een Africa Twin (de XRV750) op zijn lazer geeft (op de typische Schaaf-manier) heeft hij ook een paar keer een (flink) stotterend achterwiel vanwege lomp terugschakelen. Ik kreeg hier een tijd terug de tip om ook te werken aan het "tussen"gas geven bij terugschakelen, het 'blippen' zeg maar.

Bij mijn motor vind ik dat veel moeilijker dan bij de CB500 - op de CB komen de toeren heel snel op en het gas loopt ook met weinig weerstand, rev matching lukt me prima en ook opschakelen zonder koppelen (gas dicht 'blippen') gaat vloeiend.

Bij de TA is tussengas een kwestie van gokken (nog) en opschakelen doe ik nog trouw met koppeling.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Triumph speed four. Alleen een lampje. Kijken in de tank werkt niet. Er gaat volgens mij 17 liter in en daar kan ik hooguit 200 km mee rijden.. ik heb hem nu een half jaar ofzo, nadat mijn eerste motor in Duitsland een halve meter is ingekort op een kruising. (Iets met mij niet zien aankomen op een.voorrangsweg)

[ Voor 37% gewijzigd door darkkingll op 06-03-2017 19:44 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DragonSlayer666 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 19:08:
[...]

Ik merk dat bij mijn ninja300 (met de volle 43 PK :+ ) mijn slipperclutch ook vermogen inhoud als ik opschakel en meteen volgas geef. Voor naar beneden schakelen nog niks van gemerkt, vermoedelijk doordat ik ook zo goed mogelijk rev-match.

[...]

Mijn record staat op 348 km, met ongeveer 16,8L verbruikt. Dat levert een verbuik op van ongeveer 1:20,7.
Lijkt me niet dat dat veroorzaakt wordt door 't "Slipper" deel in je koppeling maar eerder door verkeerde olie óf door verbrande platen.... Een koppeling welke niet 't volledige vermogen over kan brengen is (meestal) gewoon stuque.....

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

kazzzdafke schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:18:
[...]

Gefeliciteerd maar... denk nu niet direct dat je Rossi op de baan bent e.. 😳
Neen! Zeker niet, ik ben voorzichtig van nature. De eerste keer ook gezakt omdat ik dus te rustig reed...straalt geen vertrouwen uit.
Ari Gold schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:12:
Feli!

Maar na 3x? Onzekerheid of...?
Een deel onzekerheid, een ander deel was ik nerveus en daardoor was ik veel te veel aan het nadenken, waardoor ik reed "zoals ik dacht dat het moest zijn" in plaats van "te rijden zoals het voelt".

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:50
cb500x mijn record is 420km en zat nog ong 1,5 liter in dus 450 moet te halen zijn.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:04

Fuelke

Forza Ferrari

Honda CBR 250-R

Ik denk dat er in totaal 12 liter in de tank kan. Ga altijd tanken rond de 280 - 290 km, tegen dan gaat de fuel indicator aan het knipperen als teken dat je aan de laatste 1,4 liter gaat beginnen.

Als hij gaat knipperen als ik op het werk vertrek dan weet ik dat ik zonder problemen tot aan de laatste benzinepomp voor thuis geraak :P

Als ik de fiets enkel gebruik voor woon werk komt het altijd mooi uit dat ik aan hetzelfde station kan tanken, en steeds op de terugweg.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat ding van mij moet je voor dagelijks Woon-Werk verkeer niet in willen zetten, het ding is door Yamaha puur als "4-Fun" op de markt gezet en daar hoort een bepaald verbruik (helaas) gewoon bij. De enige rede dat ik daar een helaas bij aan moet tekenen is omdat ik vaak als éérste moet gaan tanken als ik met een aantal andere motorrijders aan het rijden ben.

Tankinhoud is 17 Liter en die zijn er binnen een slordige 180Km volledig doorheen.... Maar 't aantal "Smiles per Gallon" is daarintegen gewoon wel weer érg groot.

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 19:27:
Dat ding van mij moet je voor dagelijks Woon-Werk verkeer niet in willen zetten, het ding is door Yamaha puur als "4-Fun" op de markt gezet en daar hoort een bepaald verbruik (helaas) gewoon bij. De enige rede dat ik daar een helaas bij aan moet tekenen is omdat ik vaak als éérste moet gaan tanken als ik met een aantal andere motorrijders aan het rijden ben.

Tankinhoud is 17 Liter en die zijn er binnen een slordige 180Km volledig doorheen.... Maar 't aantal "Smiles per Gallon" is daarintegen gewoon wel weer érg groot.
Zelfde verhaal hier. 160 tot 170km is het wel zo'n beetje. Maar inderdaad als je iets rijd voor de lol boeit dat niet.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:31

_Apache_

For life.

Ik vind het brandstoflampje van men FJR nogal pessimistisch. Het springt soms al aan als je de sleutel omhaalt, minuutje later gaat het uit, en soms komt er nog wel eens een tweede lampje bij (volle tank = 8 streepjes). Na een km of 50 zijn die twee streepjes weer weg en gaat het lampje knipperen en springt tripcounter F(uel) in beeld en die begint op te tellen.

Als ik dan aan de pomp sta gaat er 18L, terwijl er 25 in moet kunnen. Meestal maak ik mijn rit af als het lampje gaat knipperen (tot wel 60km), en nooit over de 21L gegaan. FZS600 deed 390km op 20L.

FJR heb ik ook eens in 2,5u leeggereden, ben je eindelijk lekker in je ''flow'' springt dat lampje weer aan. :+

[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 06-03-2017 19:53 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
knoffy schreef op maandag 6 maart 2017 @ 19:18:
cb500x mijn record is 420km en zat nog ong 1,5 liter in dus 450 moet te halen zijn.
Hier 410km en dan 14,2 van de 17l getankt.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

En ik vond het al heel wat als ik over de 200km heen ga _O-

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Patrock
  • Laatst online: 19:18

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

wimmel_1 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 19:27:

ongeveer gelijke tankgrootte en bereik! Ik kan de 200 km halen, maar bij 190 kriebelt het bij mij als ik het laatste streepje in beeld zie. Desondanks is de motor zuiniger dan de auto die ik had, terwijl die op papier zuiniger moest zijn. Heeft ook iets met mijn rijstijl te maken.

Op de motor ben ik wel stukken zuiniger! Want elke meter gereden met de motor maakt dat ik afstap met zere kaken van de mega glimlach in de helm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
Mijn R6 ging net tot 200. De Multi950 lijkt vrij eenvoudig 350-380 km te halen. Toch wel fijn om iets minder te hoevdn nadenken over het tanken.

Zo'n GS adventure met range van 500+ lijkt me heerlijk :-D

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:51
ZX12 red ik tussen de 160 en 180 km. 1 dag woon-werk is tank leeg. Is wel een nadeel op de Autobahn; ga je weliswaar 280 p/u maar als de rest een tankbeurt overslaat haal ik ze 2x in;-)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Patrock schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:06:
[...]
ongeveer gelijke tankgrootte en bereik! Ik kan de 200 km halen, maar bij 190 kriebelt het bij mij als ik het laatste streepje in beeld zie. Desondanks is de motor zuiniger dan de auto die ik had, terwijl die op papier zuiniger moest zijn. Heeft ook iets met mijn rijstijl te maken.

Op de motor ben ik wel stukken zuiniger! Want elke meter gereden met de motor maakt dat ik afstap met zere kaken van de mega glimlach in de helm!
Ik zag dat je op MF een ritje aan het organiseren was voor de FZ(1?) rijders .... Nou is de MT-10 de huidige én wereldwijde benaming voor de fiets welke in de US nog onder de oude FZ-1 titelatuur bekend staat dus dan mag ik ook vast wel aan komen waaien op 22 April áls 't goed weer is, neem ik aan? :9

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-11 16:48
Met m'n bandit 600 uit '95 doe ik rondom de 200-250km tanken (15a16ltr), bij 200-220km op de dagteller gaat hij een beetje inhouden, het teken om op reserve over te schakelen :)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik doe met de SMC-R 1 op 28, en dan tank ik bij ongeveer 250 km. Vorig jaar met een vakantie nog 40 kilometer met een brandend lampje kunnen rijden, en toen 11.14 liter kunnen tanken, terwijl er 12 in zou moeten volgens de fabrikant.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

• Patrock
  • Laatst online: 19:18

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

wimmel_1 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:05:
[...]

Ik zag dat je op MF een ritje aan het organiseren was voor de FZ(1?) rijders .... Nou is de MT-10 de huidige én wereldwijde benaming voor de fiets welke in de US nog onder de oude FZ-1 titelatuur bekend staat dus dan mag ik ook vast wel aan komen waaien op 22 April áls 't goed weer is, neem ik aan? :9
MT-10 rijders zijn ook van harte welkom. Zoals je al zegt is het de 3e generatie fz1! We gaan gewoon van goed weer uit dus kom maar langs! Fz6 fz8 e.d. Ook van harte welkom.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Japiooo schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:04:
ZX12 red ik tussen de 160 en 180 km. 1 dag woon-werk is tank leeg. Is wel een nadeel op de Autobahn; ga je weliswaar 280 p/u maar als de rest een tankbeurt overslaat haal ik ze 2x in;-)
Dat durf ik te betwijfelen!!!

Één keer stoppen om te moeten tanken is zélfs (serieus) ook niet meer bij te trekken als je alléén maar met "Autobahn" snelheden mág en kunt rijden ;)

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:15:
[...]

Één keer stoppen om te moeten tanken is zélfs (serieus) ook niet meer bij te trekken als je alléén maar met "Autobahn" snelheden mág en kunt rijden ;)
Gemiddelde zakt aardig in ja haha

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• lolgast
wimmel_1 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:15:
[...]

Ik denk dat je het wel redt hoor. Maarje bent wel langer onderweg dan je denkt.
Ik ben ooit tegelijk met mijn schoonouders 100km gaan rijden, waarbij ik moest tanken bij vertrek. Licht uit mijn ogen gereden (veelal 170+) en 5km voor het einde reed ik weer achter ze. Zij reden gewoon 120. Daar heb ik van geleerd: Door harder rijden ben je nauwelijks sneller ;)

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

k1NG schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:07:
Iemand hier ervaring met aftermarket vizieren voor een Shoei helm? Ik heb recent deze besteld via eBay: http://www.ebay.nl/itm/31...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Ik ga er vanuit dat het kwalitatief minder is dan een OEM vizier, maar het leek mij toch wel leuk om eens wat anders te proberen dan de vizier die je er standaard bij krijgt. Maar om nou meteen meer dan 100 euro neer te tikken leek me ook wat te overdreven. Als het zicht me niet bevalt met het vizier, dan switch ik gewoon terug naar de oude. Ik verwacht eigenlijk ook dat je dit soort vizieren alleen kunt gebruiken wanneer er veel zon is.
[...]
PilatuS schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:06:
[...]

Heb zelf voor mijn XR1100 een vizier uit China laten komen. Deze is heel erg donker, dus alleen geschikt voor overdag. Als het donker is zie je er niets mee, maar voor overdag als het zonnig is dan werkt het prima. Rij er nu al een jaar of 4 mee en dat bevalt heel erg goed. Had ook totaal geen zin om 100 euro voor een stukje plastic te betalen en origineel donker vond ik niet donker genoeg.

Volgens mij is die jij bestelt hebt nog wat minder donker dan die van mij dus dat moet goed te doen zijn overdag.

Veel zwarter word het denk ik niet :P
[afbeelding]
Denk dat ik hier toch wel een van de donkerste vizieren heb nu. Zal niet voor niets 'race only' op staan en het feit dat ik tijdens een licht bewolkte dag al weinig zag zegt wel genoeg. :+

Gewoon rekening houden met wat het weer doet en als het kan, en misschien nodig is, je heldere vizier meenemen.

Heb er uiteindelijk wel iets van €90 voor betaald, maar is kwalitatief ook wel erg goed. Wel blij mee. :)

Met side-note: een slipperclutch is niet altijd gewenst want bij een supermoto wil je graag met blokkerend slidend achterwiel de bocht in. :+
[...]

[afbeelding]
[...]

Als ik de volle 17.5 liter gebruik (dus met schuinhangen en reserve) en ik rijdt "granny style" (ruwweg 1 op 22) kom ik zo'n 385km ver. Dan kom ik niet boven de 90km/h en uiteraard reken ik de jerrycan niet mee.
Hier ongeveer 400 km met een tank van 11L. Dan moet ik onderhand wel gaan stoppen want anders is die tank echt leeg. Als ik puur zuinig zou rijden zou er nog wel 50 km extra uit te krijgen zijn. :9

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

lolgast schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:28:
[...]

Ik denk dat je het wel redt hoor. Maarje bent wel langer onderweg dan je denkt.
Ik ben ooit tegelijk met mijn schoonouders 100km gaan rijden, waarbij ik moest tanken bij vertrek. Licht uit mijn ogen gereden (veelal 170+) en 5km voor het einde reed ik weer achter ze. Zij reden gewoon 120. Daar heb ik van geleerd: Door harder rijden ben je nauwelijks sneller ;)
Het ging over "Autobahn" snelheden.... :P

Met 170Km/h schakel je dan pas nét/misschien naar de derde versnelling omdat 't kan, toch?

• Ari Gold
Ik rij nog 0km op een 0l tank. ;w

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Ari Gold schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:35:
Ik rij nog 0km op een 0l tank. ;w
Gewoon de fiets pakken. Ook een tweewieler en een verbruik van, als we even de mens niet meerekenen, ∞:∞. _/-\o_

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Ari Gold
caesar1000 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:36:
[...]

Gewoon de fiets pakken. Ook een tweewieler en een verbruik van, als we even de mens niet meerekenen, ∞:∞. _/-\o_
Zuinig, dat dan weer wel.

• Derby
  • Niet online
caesar1000 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:29:

Met side-note: een slipperclutch is niet altijd gewenst want bij een supermoto wil je graag met blokkerend achterwiel de bocht in. :+
En daar is dat rechter pedaaltje voor.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Derby schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:42:
[...]
En daar is dat rechter pedaaltje voor.
Ja, gecontroleerd misschien wel beter om het zo te doen. :+

Maak je toch nog enigszins gebruik van een pedaaltje dat er bij veel mensen
nog heel goed uit ziet. :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

caesar1000 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:44:
[...]

Ja, gecontroleerd misschien wel beter om het zo te doen. :+

Maak je toch nog enigszins gebruik van een pedaaltje dat er bij veel mensen
nog heel goed uit ziet. :)
IS dat pedaaltje (super-motard) niet méér bedoeld om tijdelijk een "pauze" in te lassen zodat er daarna met VOL geweld 't gás op kan en er dus een "overstuurde" reactie plaats vind waarbij het achterwiel 't voorwiel juist bewust voorbij wil gaan komen?

• caesar1000

caesar1000

U want some?

wimmel_1 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:50:
[...]
IS dat pedaaltje (super-motard) niet méér bedoeld om tijdelijk een "pauze" in te lassen zodat er daarna met VOL geweld 't gás op kan en er dus een "overstuurde" reactie plaats vind waarbij het achterwiel 't voorwiel juist bewust voorbij wil gaan komen?
Volgens mij gaat het wel zo ongeveer ja. Zou het is moeten vragen aan een vriend van me die supermoto wedstrijden rijdt. :P

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:45
mr_zippey schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:08:
Met m'n bandit 600 uit '95 doe ik rondom de 200-250km tanken (15a16ltr), bij 200-220km op de dagteller gaat hij een beetje inhouden, het teken om op reserve over te schakelen :)
Hier ook ongeveer. Zelfde blok. Het is helaas niet zo'n heel zuinig blok.

UNOX: The worst operating system

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

En nu wie het meest verbtuikt 😉

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Derby
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:50:
[...]

Ik begrijp dat het gebuikt wordt om instabiliteit in het achterwiel te krijgen, waardoor feitelijk de motorfiets breder wordt, en dus ook moeilijker te paseren en het helpt om de motorfiets de hoek om te gooien. Als je het probeert met alleen terug schakelen is er een kans dat de sliopper cluthc roet in het eten gooit, en dat is een heel raar gevoel.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Derby schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:18:
[...]

Ik begrijp dat het gebuikt wordt om instabiliteit in het achterwiel te krijgen, waardoor feitelijk de motorfiets breder wordt, en dus ook moeilijker te paseren en het helpt om de motorfiets de hoek om te gooien. Als je het probeert met alleen terug schakelen is er een kans dat de sliopper cluthc roet in het eten gooit, en dat is een heel raar gevoel.
Juist dat "breder" worden van een motorfiets wordt met zo'n slipperclutch voorkomen. Voor jouw idee: Bij het aanremmen van een bocht op een "SS" wil je zo laat mogelijk in de remmen gaan en zo snel mogelijk weer VOL op 't gas .... Je wil dan écht niet hebben dat je achterwiel een ruimere bocht gaat inzetten dan dat 't voorwiel al aan het maken is.

Op een MX machine (of een SuperMotard) wil je dat juist vaak wél....

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 06-03-2017 22:28 ]

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-11 13:53
Kan ik op een veilige manier mijn achterwiel eens gecontroleerd laten blokkeren?
Ik zou willen weten hoe dat voelt om er, als het eens niet gecontroleerd is, toch goed op te kunnen reageren.
Heb echt geen idee hoe zoiets aanvoelt...

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:24
Rem intrappen....

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Voelt hetzelfde als op je BMX'je vroeger, alleen dan met 200kg (afhankelijk van welk type brommer je hebt) :P

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoshky schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:28:
Kan ik op een veilige manier mijn achterwiel eens gecontroleerd laten blokkeren?
Ik zou willen weten hoe dat voelt om er, als het eens niet gecontroleerd is, toch goed op te kunnen reageren.
Gewoon tijdens het rijden op een RECHT stuk weg je achterrem VOL in trappen..... IS alleen niet goed voor je achterband en je krijgt er daarna ook wat trillingen in de fiets door (onbalans) vanwege een plat vlak in je band.

• PilatuS
  • Niet online
Vol de achterrem intrappen inderdaad. Als je rechtdoor gaat en niet super hard is dat totaal geen probleem. Heel af en toe doe ik dat nog wel eens voor de lol als ik bij een stoplicht aankom. Vol intrappen en dan blokkeerd ie gelijk.

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-11 13:53
Ah, als het dat maar is. Tijdens de rijlessen genoeg gedaan om te oefenen :-)
Ik dacht dat het een stuk erger was ;-)

• PilatuS
  • Niet online
Anoshky schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:32:
Ah, als het dat maar is. Tijdens de rijlessen genoeg gedaan om te oefenen :-)
Ik dacht dat het een stuk erger was ;-)
Achterwiel is meestal geen probleem. Het voorwiel is een heel ander verhaal. Als die blokkeerd hou je de motor niet zo makkelijk rechtop.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:24
Kheb wel eens gehad met de xtz750 dat ik over het noppenrandje ging in de bocht... met 90km/h en 250kg onder je reet is dat wel even schrikken. Mijn zadel zat waarschijnlijk vast tussen mijn billen, het zag er blijkbaar wel stoer uit zo'n drift :(

En aan de andere kant (voor) een keer met dezelfde fiets een stoppie over een kruispunt gedaan omdat ik haastig en moe snel terug wou naar huis en in gedachten pas veel te laat wou remmen voor rood.... wordt je wel weer wakker van.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:36:
[...]

Achterwiel is meestal geen probleem. Het voorwiel is een heel ander verhaal. Als die blokkeerd hou je de motor niet zo makkelijk rechtop.
Achterwiel is inderdaad MEESTAL geen probleem. Het wordt op een SS alleen wél een probleem als je 't niet meer onder controle krijgt (op wát voor een manier dan ook).

De meeste "Highsider" filmpjes zijn hier al wel ooit gepost, gaan we nú de "lowsiders" in beeld krijgen?

• Derby
  • Niet online
Als je je achterband heel wilt houden zou je ook je achterrem in kunne drukken en dan steeds iets harder met de voorrem remmen, dan blokkeert het achterwiel ook maar met minder kans op vlakke kanten.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ari Gold schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:40:
[...]

Zuinig, dat dan weer wel.
Zero smiles to the gallon. :+

• knoffy
_Apache_ schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:54:
[...]

Zero smiles to the gallon. :+
met woon werk / snelweg gaat dat toch niet lukken :P

• _Apache_

_Apache_

For life.

knoffy schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:55:
[...]
met woon werk / snelweg gaat dat toch niet lukken :P
Mwa, valt mee.. muziekje op, en ik filter zo tussen de files door. Smile van oor tot oor.
Eenmaal aangekomen op werk zet ik hem op z'n vaste plekje, schuin voor de glazen pui op werk. Wachtend tot het weer einde van de middag is, om het feestje in omgekeerde volgorde weer te herlane. *O*

[ Voor 27% gewijzigd door _Apache_ op 06-03-2017 22:58 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

_Apache_ schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:57:
[...]

Mwa, valt mee.. muziekje op, en ik filter zo tussen de files door. Smile van oor tot oor. :)
Ik doe de hélft van m'n werkzaamheden gewoon al tijdens het file rijden in de auto, lekker een beetje "bellen, faxen, mailen".... Motorrijden is gewoon een hobby

• knoffy
_Apache_ schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:57:
[...]

Mwa, valt mee.. muziekje op, en ik filter zo tussen de files door. Smile van oor tot oor.
Eenmaal aangekomen op werk zet ik hem op z'n vaste plekje, schuin voor de glazen pui op werk. Wachtend tot het weer einde van de middag is, om het feestje in omgekeerde volgorde weer te herlane. *O*
dat gevoel heb ik in de zomer ook gelukkig komt die er bijna weer aan maar in de winter vind ik er niet echt heel veel aan.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-11 08:57

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Achterwiel blokkeren zolang je rechtdoor gaat (en geen 150 rijdt) is niet heel spannend, die fiets wil toch wel rechtdoor. Blokkerend voorwiel is minder prettig... Die wil je asap weer rollend hebben.

Ik heb een keer gehad dat bij aanremmen voor een stoplicht met redelijk tempo (einde A28 bij Utrecht), er precies bij mijn rempunt een asfaltkleurig stuk plastic op de weg lag :X Dat was even spannend... Voorwiel ging er vandoor, meteen rem gelost en weer opgepakt, waarna ik met een halve stoppie niet al te ver voorbij de streep alsnog stilstond :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Verwijderd

Sommige motorrijders lol :)

Elephant Rally 2017 on a Honda Grom:

http://advrider.com/index...-on-a-honda-grom.1200520/

• caesar1000

caesar1000

U want some?

@wimmel_1 @Derby

Well...

Het is inderdaad mogelijk om het met de achterrem te doen, maar wordt vaker op straat gebruikt.

Bij de wedstrijd supermoto's gebruiken ze vaak de 'echte' techniek waarbij ze het gewicht voor de bocht naar voren brengen om daarna doodmiddel van fors terugschakelen het achterwiel te laten sliden over het asfalt. Deze is zo licht geworden dat dit relatief makkelijk gaat. (Alhoewel het geheel nog steeds moeilijk is te beheersen)

Afbeeldingslocatie: http://www.visordown.com/sites/default/files/article-images/gallerymain/0/5050.jpg
Inderdaad zoals de anderen zeggen met de achterrem een keer proberen. Misschien wel liever op een parkeerplaats dan 'even' op de weg. ;)

Heb zelf, zoals al een keer eerder aangehaald, toen ik met Joopieboy aan het rijden was in plaats van 5 naar 3 van 5 naar z'n 2 teruggeschakeld met als gevolg dat ik toch een aantal meters met een dansende achterkant voortging. Toevallig was dat ook net voor een van de scherpste haarspeldbochten op de Posbank dus dat was even spannend.

Gebeurt natuurlijk ook wel wat sneller als je sportief rijdt op een 125 met krappe bochten want dan moet je gewoon vaak schakelen om de snelheid er een beetje in te houden. Uitbrekende achterkant maakt dan niet heel veel uit want is redelijk goed onder controle te houden. Is natuurlijk een ander verhaal bij een SS met 150 km/h ja. :>

[ Voor 3% gewijzigd door caesar1000 op 06-03-2017 23:45 ]

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-11 22:20

Ethirty

Who...me?

Wow, wat een lange discussie over brandstofverbruik. Weet je wat pas kudt is? Je "nieuwe" TRX volgooien en na 10km gesputter. Op de reserve naar de pomp rijden, weer moeten volgooien en vervolgens vergeten te zoeken naar de oorzaak. Best spannend zo'n eerste motor....

En de volgende dag erachter komen dat die enorme vlek onder de motor toch echt uit jouw fiets is gekomen, naar later bleek vanwege een verdroogde en gescheurde brandstof slang van 3cm. :(

Toch minimaal €40 fossielen teruggegeven aan moeder aarde. :')

Onder betere omstandigheden stond ik voor de zekerheid elke 200-250km op de dagteller aan de pomp, omdat me dat een veilig gevoel gaf. Volgens mij nooit veel meer dan 3/4 tank bij hoeven vullen, maar dat onderste stukje is altijd zo smal.

Benieuwd hoe dat straks gaat met een 17l tank, euro4 en een kleiner blokje. 300-350 is misschien wel haalbaar. We shall see, ik gok dat ik de buurt regelmatig moet laten horen hoe een Akra klinkt. :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 00:03:
Wow, wat een lange discussie over brandstofverbruik. Weet je wat pas kudt is? Je "nieuwe" TRX volgooien en na 10km gesputter. Op de reserve naar de pomp rijden, weer moeten volgooien en vervolgens vergeten te zoeken naar de oorzaak. Best spannend zo'n eerste motor....

En de volgende dag erachter komen dat die enorme vlek onder de motor toch echt uit jouw fiets is gekomen, naar later bleek vanwege een verdroogde en gescheurde brandstof slang van 3cm. :(

Toch minimaal €40 fossielen teruggegeven aan moeder aarde. :')

Onder betere omstandigheden stond ik voor de zekerheid elke 200-250km op de dagteller aan de pomp, omdat me dat een veilig gevoel gaf. Volgens mij nooit veel meer dan 3/4 tank bij hoeven vullen, maar dat onderste stukje is altijd zo smal.

Benieuwd hoe dat straks gaat met een 17l tank, euro4 en een kleiner blokje. 300-350 is misschien wel haalbaar. We shall see, ik gok dat ik de buurt regelmatig moet laten horen hoe een Akra klinkt. :+
We "SHELL" See... >:)

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-11 22:20

Ethirty

Who...me?

Bedoel je? _O-

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Oliemaatschappij misschien? ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

caesar1000 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 00:21:
[...]

Oliemaatschappij misschien? ;)
Het merendeel moet hier over 8 dagen maar niet op de politieke partijen welke voor alternatieve brandstoffen opteren gaan stemmen... Dan rijden we straks alleen nog maar met (betaalbare) hybrides óf electro's en staat álles stil.

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
wimmel_1 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 19:17:
[...]

Lijkt me niet dat dat veroorzaakt wordt door 't "Slipper" deel in je koppeling maar eerder door verkeerde olie óf door verbrande platen.... Een koppeling welke niet 't volledige vermogen over kan brengen is (meestal) gewoon stuque.....
Nja t is niet zozeer vermogen inhouden, het is meer of je nog gedeeltelijk ontkoppeld wegrijd en dan rustig de koppeling op laat komen. Duurt zo'n 1 tot 1,5 seconde. Gebeurt eigenlijk ook alleen als ik rond de 10KRPM opschakel, meteen vol gas en de koppeling los laat schieten. Dan zit ik in de max koppel range.

Komen geen verbrande geuren oid van. En na 13Mm mag ik niet hopen dat de koppelingsplaten stuque zijn... Doe er toch vrij rustig W/W mee. Behalve die eens in de maand lekker raggen dan...(voor zover het raggen is, heb net 1,5 jaar mijn RBW)
wimmel_1 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:30:
[...]

Gewoon tijdens het rijden op een RECHT stuk weg je achterrem VOL in trappen..... IS alleen niet goed voor je achterband en je krijgt er daarna ook wat trillingen in de fiets door (onbalans) vanwege een plat vlak in je band.
Dat werkt inderdaad prima, tenzij je ABS hebt... Dan blokkeert hij voor een kwart seconde en schokkert dan vrolijk tot stilstand...

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Tylen

Tylen

wimmel_1 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 00:36:
[...]

Het merendeel moet hier over 8 dagen maar niet op de politieke partijen welke voor alternatieve brandstoffen opteren gaan stemmen... Dan rijden we straks alleen nog maar met (betaalbare) hybrides óf electro's en staat álles stil.
Dat is sowieso de toekomst. Maar het zal zo'n vaart niet lopen. Eerst moeten de brandstof motoren niet meer verkocht worden daarna nog zo'n 20 jaar op tweedehandsjes rijden etcetc. no worries.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Voor die tijd de garage dus even vol zetten met kilometervreters (grote Volvo's, paar dikke Lexus wagens :9 )

Vaak bu'j te bang!

• Korvaag
[...]

Totaal geen moeite mee, maar waar ik wel moeite mee heb is dat we straks 10 laadpalen hebben voor 500 auto's en dat is voor mij de hoofdreden om even niet te stemmen om partijen met deze plannen. Ik voorzie echt een gigantische chaos de eerste jaren:
- Eerst geen palen
- Dan wel palen, maar einde werkdag piekcapaciteit te kort schietend
- Regels met laden oneven/even nummerborden totdat dit gefixed is
- Etc. Etc.

Ik blijf wat dat betreft dit soort partijen vrij naief vinden. Aan de andere kant is het natuurlijk ook weer zo dat je ergens moet beginnen.

• Tylen

Tylen

-tom-562 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:04:
Voor die tijd de garage dus even vol zetten met kilometervreters (grote Volvo's, paar dikke Lexus wagens :9 )
Jij hebt echt geen smaak he ;)
Korvaag schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:22:
[...]

Totaal geen moeite mee, maar waar ik wel moeite mee heb is dat we straks 10 laadpalen hebben voor 500 auto's en dat is voor mij de hoofdreden om even niet te stemmen om partijen met deze plannen. Ik voorzie echt een gigantische chaos de eerste jaren:
- Eerst geen palen
- Dan wel palen, maar einde werkdag piekcapaciteit te kort schietend
- Regels met laden oneven/even nummerborden totdat dit gefixed is
- Etc. Etc.

Ik blijf wat dat betreft dit soort partijen vrij naief vinden. Aan de andere kant is het natuurlijk ook weer zo dat je ergens moet beginnen.
Ja ik heb er ook geen moeite mee hoor. Ik zou graag een Tesla willen rijden momenteel. Het is ook de toekomst. Die electrische motor (zero ofzoiets) zou ik ook graag als woon werk ding willen hebben.

[ Voor 63% gewijzigd door Tylen op 07-03-2017 08:29 ]

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-11 16:48
Korvaag schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:57:
[...]

Hier ook ongeveer. Zelfde blok. Het is helaas niet zo'n heel zuinig blok.
Vindt het veel te leuk om ff door te trekken (als het kan), dan is hij inderdaad niet zo zuinig ;) Ik rij puur voor de lol, niet omdat het minder verbruikt dan m'n wagen of voor het vermijden van files op woon-werk route :)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• Korvaag
mr_zippey schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:44:
[...]

Vindt het veel te leuk om ff door te trekken (als het kan), dan is hij inderdaad niet zo zuinig ;) Ik rij puur voor de lol, niet omdat het minder verbruikt dan m'n wagen of voor het vermijden van files op woon-werk route :)
Voor mij hetzelfde verhaal... maar het was toch fijn geweest als met 600cc 1:20 makkelijk haalbaar zou zijn :)

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Zo, net mijn eerste ritje woon-werkverkeer er op zitten. Ik dacht, laat ik het op een dinsdag doen, dan is de kans op files het grootst.

En jawel hoor, file vanaf de schipholtunnel tot aan de afrit bij de Arena. Eerste keer tussen de files door rijden dus ik heb het rustig aan gedaan. Er kwamen een aantal motor rijders af en toe voorbij me als de file een beetje door reed en ik op de rijbaan invoegde.

Wat wel mooi was, bij het stoplicht na de afrit bij de Arena nog een compliment gekregen van een andere motorrijder over mijn snorfiets. Ik ben een gelukkig man :D

*edit* en mijn vooroordeel over mercedesrijders en bestelbusjes is ook weer bevestigd.

[ Voor 7% gewijzigd door w4rguy op 07-03-2017 08:56 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-11 16:26
mr_zippey schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:44:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Mijn motor kan best 1:20 of 1:25 rijden, maar ik vind het ook leuk om door te trekken. Daarom zit ik meestal eerder tussen de 1:15 en 1:17 :+
Met die 1:15-1:17 kan ik overigens nog steeds makkelijk 250-280km rijden met m'n 19 liter tank.

• caesar1000

caesar1000

U want some?

[...]
Over uitstoot gesproken: gisteren was de uitstoot van brommers/scooters in het nieuws. Had er vooral mee te maken dat de uitstoot erg hoog is, fietsers er last van hebben en of ze misschien van het fietspad/centrum geweerd kunnen worden. Slecht dat ze motoren wel zo hard aanpakken met de emissie-eisen, maar brommers en scooters... Gelukkig nu dus wel aandacht voor.

Waarom rijden er eigenlijk nog zoveel 2-takt brommers/scooters rond? Kan toch prima 4-takt nu (en voor de acceleratie hoef je het toch niet te doen bij een legale max van 50 km/u).
DragonSlayer666 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 00:44:
[...]
Dat werkt inderdaad prima, tenzij je ABS hebt... Dan blokkeert hij voor een kwart seconde en schokkert dan vrolijk tot stilstand...
ABS even uitschakelen? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door caesar1000 op 07-03-2017 09:04 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

caesar1000 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:58:
[...]

Over uitstoot gesproken: gisteren was de uitstoot van brommers/scooters in het nieuws. Had er vooral mee te maken dat de uitstoot erg hoog is, fietsers er last van hebben en of ze misschien van het fietspad geweerd kunnen worden. Slecht dat ze motoren wel zo hard aanpakken met de emissie-eisen, maar brommers en scooters... Gelukkig nu dus wel aandacht voor.

Waarom rijden er eigenlijk nog zoveel 2-takt brommers/scooters rond? Kan toch prima 4-takt nu (en voor de acceleratie hoef je het toch niet te doen bij een legale max van 50 km/u).

[...]

ABS uitzetten? ;)
Volgens mij worden er nog nauwlijks 2-takt brommers/scooters verkocht. Bijna alles is (Chinees) 4-takt tegenwoordig. Op een enkele Tomos na ofzo.

Vaak bu'j te bang!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Korvaag schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:47:
[...]

Voor mij hetzelfde verhaal... maar het was toch fijn geweest als met 600cc 1:20 makkelijk haalbaar zou zijn :)
Dat is het ook, je rijd gewoon de verkeerde 600cc :+.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-11 16:26
[...]

Over uitstoot gesproken: gisteren was de uitstoot van brommers/scooters in het nieuws. Had er vooral mee te maken dat de uitstoot erg hoog is, fietsers er last van hebben en of ze misschien van het fietspad/centrum geweerd kunnen worden. Slecht dat ze motoren wel zo hard aanpakken met de emissie-eisen, maar brommers en scooters... Gelukkig nu dus wel aandacht voor.

[...]

ABS even uitschakelen? ;)
Ik denk voornamelijk om dezelfde reden dat er nog zoveel motoren rond rijden met carburateur i.p.v. injectie, en dieselauto's zonder roetfilter; die zijn (iets) ouder en goedkoper in de aanschaf.

• Korvaag
[...]
Hoewel ik de onderzoeken nu even niet kan vinden, lost het vervangen van 2-takt door 4-takt het probleem maar voor een klein deel op. De 4-takt blokjes blijken net zo vervuilend.

Pagina: 1 ... 98 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.