Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.707 views

Onderwerpen

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Zijn hier toevallig nog beetje mensen uit omgeving twente met allroad fietsen?
Lijkt me wel tof om met groepje ritje(s) te doen.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bioflap schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:22:
[...]

Nice! Wat voor een motor heb je hiervoor gereden?
Hoe bevalt hij? Is het qua kracht nog een beetje te doen?

Al een paar keer over na zitten denken om zo'n motor erbij te halen..
Mak lammetje :) Heb hiervoor een GSX650F gehad en als je een beetje rustig met het gas bent (en een vaste hand) komt het wel goed. Te laag in toeren (onder de 3500 toeren) vind ie niet leuk, en een klinkerweg met 40-50 in zijn 2 is ook wat ongemakkelijk en stoterig, maar ik denk dat het ook een kwestie is van een goeie beurt straks. :) En vanuit onderen heeft ie een leuk vermogen maar pas echt vanaf de 7~8k rpm gaan alle sluizen open en zet ie even een flinke stap bij. :X Dan moet je wel weten wat je doet maar is prima te hebben.

Je moet wel wat zelfbeheersing hebben om niet gelijk als een mongool te lopen knallen. :P Ik trok 'even' halfgas weg en in zijn 2 tikte ik zo de 180 aan. :X Dat is wel een verschil met mijn F. :+

Maar verder prima te rijden, als je een beetje ontspannen gaat zitten met 1 hand aan het gas kun je nog wat strekken ook, en eer je echt last van je schouder gaat krijgen (2 uur en 200km grofweg) dan moet je toch weer tanken. :+

Koppel heeft ie zat, vermogen ook maar prima te doseren.

Wel al de eerste 300km gehad en gewoon 1 op 17 he *O* Gister eind van de middag wel katsverzopen trouwens, de bui kwam iets eerder over als gedacht. :X

[ Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 05-03-2017 13:28 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-11 23:31
Zo, gister was uren gespendeerd bij Motorkledingcenter. Eerst mn SMX1 handschoenen geruild, die ik op de beurs had gehaald voor de SMX2. Die zitten toch wat lekkerder aangezien de SMX1 bij mn pink wat knelde.

Verder nog wat casual motorschoenen gepast. Keuze gevallen op de Faster 2 van Alpinestars. Die zitten en lopen echt lekker.

Ook nog mn Schuberth issue bij hun neergelegd. De XXS kussens hebben ze niet in de winkel en moeten ze bestellen. Als ik uiteindelijk mn motor heb, kan ik weer even langs gaan en krijg ik de helm met kussens mee voor een proefrit. Top dat dat kan.

Een motorbroek. Dat was nog eens een drama. Ze hadden maar 2 textiele broeken van Alpinestars en voor de rest alleen maar Drystars. Nou zitten die wat dikker dus een eerlijk beeld kreeg ik ook niet. Ze moeten nog alles uitpakken van de beurs...

Ook het dames model gepast, want ze hadden er maar 1 liggen. Zat wel goed, maar had toch graag meerdere modellen willen passen aangezien deze geen broekzakken had.

Denk dat ik toch maar weer andere winkels moet langsgaan. Schoenen ga ik in ieder geval online bestellen, stuk goedkoper.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

^^ Met de motorjeans, ik ben ook lang aan het zoeken geweest en uiteindelijk bij Louis geslaagd voor een Vanucci broek. Kwaliteit voelde ook beter aan dan een vergelijkbare Rev'it. :)

• kneusteun
  • Nu online
Welke maat drystar zoek je? heb hier nog een nieuwe liggen in XL.
Gekocht maar merkte dat die kniestukken te laag zitten voor mij.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:26

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

ongewoongewoon schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:38:
[...]

Ik heb zelf meer circuit kilometers dan weg kilometers op mijn naam staan en ik heb op vrije circuitdagen in de langzame groepen zelfs harley rijders op assen gezien. Genoeg mensen die op de snelle stukken daar flink inhouden dus voel je zeker niet bezwaard om je daar eens in te schrijven! Denk wel even om de geluidseisen, ik kan het met mijn RSV daar wel vergeten met de dynamische geluidsmeting :'(
Als je de originele demper er weer opzet moet dat echt wel gied gaan. Er rijden genoeg RSV's op Assen.

Zelf rijd ik met volledig akra systeem (uiteraard met dbkiller) en heb nooit ergens last van.

Zolder is een ander verhaal. Daar rijd ik alleen met geluidsdagen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Ari Gold
kneusteun schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:40:
Welke maat drystar zoek je? heb hier nog een nieuwe liggen in XL.
Gekocht maar merkte dat die kniestukken te laag zitten voor mij.
Zoek juist geen drystar. ;)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:40

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Joopieboy schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:25:
[...]

Je moet wel wat zelfbeheersing hebben om niet gelijk als een mongool te lopen knallen. :P Ik trok 'even' halfgas weg en in zijn 2 tikte ik zo de 180 aan. :X Dat is wel een verschil met mijn F. :+
Vandaag scheen het zonnetje zowaar, dus ik ging nog wat beelden schieten om te kijken of de kwaliteit beter werd met meer licht (antwoord was gelukkig ja). En ik herken wat je zegt :P. Als ik er een motor bij zou halen voor het gooi en smijtwerk is deze CB500 prima, maar ik denk dat ik een 250 of 300cc misschien nog geschikter zou vinden, dan kun je gewoon ongegeneerd het gas opengooien zonder dat je gelijk rijbewijsverslindende snelheden haalt.

[YouTube: https://youtu.be/OqH7Pww3RkA]

Zal zo kijken of er nog verder nog wat bekijkbare stukjes tussen zitten :P.

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-03-2017 14:33 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja precies, dat is ook gewoon leuk rijden idd. :P Alleen dan is mijn probleem weer dat ik continue full pull zou rijden :+ Nu heb ik een beetje respect voor het spul wat ik nu heb, dus dat is dan niet zo een risico. :P

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

wimmel_1 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 01:07:
[...]
Pssst: 't 'GAS' ging er niet eens (direct) op. Sowieso waren dit m'n eerste kilometers voor dit jaar én ..... Dat bord (60) aan 't begin geldt eigenlijk overal hier tegenwoordig :X
Tja, vind 140 al rap zat, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik die snelheid niet eens kan aantikken. :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• kneusteun
  • Nu online
Snelheid went snel.
Als ik de R6 pak is dat tegenwoordig leuk om af en toe even volle polle te gaan, Maar het went zo eng snel!

• Tylen

Tylen

Joopieboy schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:53:
Ja precies, dat is ook gewoon leuk rijden idd. :P Alleen dan is mijn probleem weer dat ik continue full pull zou rijden :+ Nu heb ik een beetje respect voor het spul wat ik nu heb, dus dat is dan niet zo een risico. :P
Dat veranderd vanzelf ;).

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Mensen hier ervaring met het plakken van velgstriping?

Vandaag heb ik een poging gedaan. Ik heb zo'n 3M-applicator en stripinglint op een rol. Maar de striping blijft niet goed plakken. Ik heb van tevoren de velg helemaal ontvet en droog gemaakt, maar aan de binnenkant krult ie op.

Ik heb het idee dat het komt door de lage temperatuur. Dat lees ik in ieder geval overal. Ik wilde ook kabelgeleiders plakken om de leiding van de OSCO te sturen, maar die blijft ook al niet zitten.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb nu een motor gekocht waar het al op zat, bij de F heb ik het ook al laten doen. :+

Maar temperatuur kan best goed meespelen hoor. :)

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:23

Bommes

Capo del formaggio

Wederom een klus dagje achter de rug.
Motordrager is klaar, nog een verlichtings balkje maken en elektra aansluiting fixen.
Vespa meten even er op gezet en een blokje rond gereden met de camper met de Vespa achterop.

De Vespa sloeg meteen aan met de eerste aanraking van de startknop, heeft toch sinds oktober niet meer gelopen. Helaas zeek het van de regen hier net en ik vond het al vervelend genoeg met een nat klus pak die Vespa achter op de camper te binden dus niet meer aan een rondje motor rijden toe gekomen :-(
Zoals gewoonlijk, op het moment dat ik de Vespa de achtertuin in rijd denk ik pas weer aan foto's.. |:(
Dus helaas geen bewijs van het "geslaagde project" ;(

Afgezien van een foto van de drager zonder iets er op dus die kan niet echt in dit topic..want geen motor zichtbaar, maar omdat het een motordrager is:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/03/1488728833-800-x-600px-IMG_20170305_164507.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/03/1488728832-800-x-600px-IMG_20170305_164517.jpg

Ik had alle onderdelen nog liggen van een vorige camper, dus tot nu toe nog niets hoeven bij kopen.
Wel nog even naar een paar handjes RVS moeren op zoek op de zaak van de week, had nog wel RVS M8 draad eindes liggen maar enkel nog gegalvaniseerde moeren en ringen. Dat ziet er ook niet uit vind ik dus dat moet nog veranderd. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Bommes op 05-03-2017 17:00 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11 11:26
wd200 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 00:12:
Motorseizoen en keuzestress komt weer aan

r6 / zx6r / cbr600rr
Superduke 990
Speed triple
Street triple
Monster 696
Z750
Mt-07
Hypermotard
Mv brutale

Denk dat het maar een Street triple r moet gaan worden..

Of toch een oude R6 (circuit met me kenteken) en oude monster 620 ie voor tourritjes
na lang nadenken en proefzitten op de beurs --> alles rijdt vast goed.. _/-\o_

Gaat het een speed of street triple worden waarbij de voorkeur uitgaat naar een street triple R van de eerste generaties. Nu langzaam zoeken, waarom staat leuk spul altijd verrrrr weg 8)7

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:26
Vandaag de Shiver maar eens gereanimeerd en het stof van de motor af gereden. Lekker hoor en verrassend goed te doen met thermokleding onder mijn powerrangerspak ;)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/17038864_10210034239784806_6857584705345768453_o.jpg?oh=9b808114a899da5dbeb00e74040b4e3c&oe=592AB2E1
Bommes schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:38:
Wederom een klus dagje achter de rug.
Motordrager is klaar, nog een verlichtings balkje maken en elektra aansluiting fixen.
Vespa meten even er op gezet en een blokje rond gereden met de camper met de Vespa achterop.

De Vespa sloeg meteen aan met de eerste aanraking van de startknop, heeft toch sinds oktober niet meer gelopen. Helaas zeek het van de regen hier net en ik vond het al vervelend genoeg met een nat klus pak die Vespa achter op de camper te binden dus niet meer aan een rondje motor rijden toe gekomen :-(
Zoals gewoonlijk, op het moment dat ik de Vespa de achtertuin in rijd denk ik pas weer aan foto's.. |:(
Dus helaas geen bewijs van het "geslaagde project" ;(

Afgezien van een foto van de drager zonder iets er op dus die kan niet echt in dit topic..want geen motor zichtbaar, maar omdat het een motordrager is:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik had alle onderdelen nog liggen van een vorige camper, dus tot nu toe nog niets hoeven bij kopen.
Wel nog even naar een paar handjes RVS moeren op zoek op de zaak van de week, had nog wel RVS M8 draad eindes liggen maar enkel nog gegalvaniseerde moeren en ringen. Dat ziet er ook niet uit vind ik dus dat moet nog veranderd. ;)
Gaaf hoor :) Het volgende avontuur alweer in de planning?

[ Voor 70% gewijzigd door ephymerous op 05-03-2017 19:15 ]

XXXVI

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

ephymerous schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:10:

Gaaf hoor :) Het volgende avontuur alweer in de planning?
Ja, eind april vertrekken we voor 4 maanden naar Italië. We gaan werken/wonen/kamperen bij een vriend van ons op zijn "landgoed". www.brusagio.nl (<- site heb ik gemaakt en sta er ook op met mijn tronie.. :P )
Koken, verbouwen, klussen, maaien, poetsen, enz enz. Eigenlijk alles wat bij de verhuur van appartementen, camping en restaurant komt kijken.
Ga er maar vanuit dat ik flink wat kilometers ga rijden op de Vespa in de omgeving.

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 05-03-2017 20:52 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wie hadden er hier pas ook weer een discussie over grote mensen op kleine motoren?

Ik ben van gemiddelde lengte (denk ik, met 1m80) maar zag zojuist de dashcam beelden terug van mijn vrouw, die vandaag een eindje achter me heeft gereden ( ok, poging daartoe dan toch :+ ) en met mijn enorme pak ziet het er toch wel een beetje uit als een reus op een scooter _O-.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:26
Bommes schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:43:
[...]

Ja, eind april vertrekken we voor 4 maanden naar Italië. We gaan werken/wonen/kamperen bij een vriend van ons op zijn "landgoed". www.brusagio.nl
Koken, verbouwen, klussen, maaien, poetsen, enz enz. Eigenlijk alles wat bij de verhuur van appartementen, camping en restaurant komt kijken.
Ga er maar vanuit dat ik flink wat kilometers ga rijden op de Vespa in de omgeving.
Tof, dat gaat vast weer erg leuk worden. Ik kijk uit naar de plaatjes.
HTT-Thalan schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:44:
Wie hadden er hier pas ook weer een discussie over grote mensen op kleine motoren?

Ik ben van gemiddelde lengte (denk ik, met 1m80) maar zag zojuist de dashcam beelden terug van mijn vrouw, die vandaag een eindje achter me heeft gereden ( ok, poging daartoe dan toch :+ ) en met mijn enorme pak ziet het er toch wel een beetje uit als een reus op een scooter _O-.
Hoe denk je dat ik op mijn 2m05 oog op een Shiver? Wel een reden (én ABS én wat anders) dat ik twijfel om 'm in te ruilen op een K1200R 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door ephymerous op 05-03-2017 19:47 ]

XXXVI

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
Joopieboy schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:25:
[...]

Mak lammetje :) Heb hiervoor een GSX650F gehad en als je een beetje rustig met het gas bent (en een vaste hand) komt het wel goed. Te laag in toeren (onder de 3500 toeren) vind ie niet leuk, en een klinkerweg met 40-50 in zijn 2 is ook wat ongemakkelijk en stoterig, maar ik denk dat het ook een kwestie is van een goeie beurt straks. :) En vanuit onderen heeft ie een leuk vermogen maar pas echt vanaf de 7~8k rpm gaan alle sluizen open en zet ie even een flinke stap bij. :X Dan moet je wel weten wat je doet maar is prima te hebben.

Maar verder prima te rijden, als je een beetje ontspannen gaat zitten met 1 hand aan het gas kun je nog wat strekken ook, en eer je echt last van je schouder gaat krijgen (2 uur en 200km grofweg) dan moet je toch weer tanken. :+

Koppel heeft ie zat, vermogen ook maar prima te doseren.

Wel al de eerste 300km gehad en gewoon 1 op 17 he *O* Gister eind van de middag wel katsverzopen trouwens, de bui kwam iets eerder over als gedacht. :X
Ah oke. Dan is het voor mij niets voor "erbij". De R1 is verkocht omdat je daar niet leuk hard mee kan rijden. trek je dat ding door in de 1 rij je gelijk 160. Misschien toch eens kijken voor een RSV of iets dergelijks..

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bioflap schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:53:
[...]

Ah oke. Dan is het voor mij niets voor "erbij". De R1 is verkocht omdat je daar niet leuk hard mee kan rijden. trek je dat ding door in de 1 rij je gelijk 160. Misschien toch eens kijken voor een RSV of iets dergelijks..
RSV is heel anders idd, 2 cilinder sowieso heeft wel een ander gevoel en een andere ervaring. :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bioflap schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:53:
[...]

Dat is dus precies waarom ik er nog wel een CBR250 o.i.d. bij zou willen hebben.

ephymerous schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:47:
Hoe denk je dat ik op mijn 2m05 oog op een Shiver? Wel een reden (én ABS én wat anders) dat ik twijfel om 'm in te ruilen op een K1200R 8)7

Rijd je menigeen SS mee zoek denk ik zo.

[ Voor 33% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-03-2017 20:10 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:56:
[...]
2 cilinder sowieso heeft wel een ander gevoel en een andere ervaring. :)
Jep. Het trekt vanaf 4.000 toeren als een idioot alleen zonder het eindschot. Met een dikke 4 cilinder gaat het net zo hard alleen merk je het meer aan het einde in hoge toeren. Met een sterke V-Twin ga je net zo hard naar de 200 alleen merk je het minder omdat het vrij lineair is.

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:38
Gisteren mijn eerste rit van dit jaar gemaakt; moet weer even wennen en mijn stuur minder hard vasthouden (had het vandaag moeilijk meer vlees snijden :)), maar wel hele leukje bochtjes gedraaid!

Ritje 4 maart 2017

Uiteindelijk een rit van 400km geworden, was pas weer thuis toen het weer donker was :

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lijkt mij een leuke rit en een mooie omgeving! :)

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:59:
[...]
Zoals altijd, ligt aan de persoon die er op zit. Best een leuke fiets, maar maakt geen kans tegen een R1 of ander liter SS als de rijder goed is. Zoals Tylen zou zeggen, ze rijden in de MotoGP niet voor niets met een SS.

• Bioflap
Het is vooral dat je soms voor de ervaring een motor lekker door wilt trekken, opschakelen en verder gaan.. Heerlijk! Met een 4-cil supersport mis je dat wel vind ik..
Misschien is zo'n oudere caferacer ook een optie!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Iemand misschien tips voor van zand / gravel wegen rondom Utrecht welke legaal te berijden zijn?
Ik wil mijn GS eens vies maken...

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bioflap schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:27:
Misschien is zo'n oudere caferacer ook een optie!
Opknappertje ;).

https://www.motoroccasion...onda-cb-250-m1230756.html

Zoiets zie ik mezelf nog wel opknappen over een paar jaar :). Écht vet.

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-03-2017 20:31 ]

• Bioflap
HTT-Thalan schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:30:
[...]

Opknappertje ;).

https://www.motoroccasion...onda-cb-250-m1230756.html

Zoiets zie ik mezelf nog wel opknappen over een paar jaar :). Écht vet.
Een 250 is dan wel weer heel weinig.. Misschien een mooie 450 of 550?
Ik heb mij altijd bijzonder goed vermaakt met mijn oude GS500.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bioflap schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:32:
[...]

Een 250 is dan wel weer heel weinig.. Misschien een mooie 450 of 550?
Ik heb mij altijd bijzonder goed vermaakt met mijn oude GS500.
Voor dat jaartal is het weinig ja. Een nieuwe 250R hoeft de snelweg tegenwoordig niet meer te mijden.
Maar een caféracer impliceert toch een beetje 'lokaal verkeer' en dan is 250 weer meer dan genoeg :9.

Ik vind het er erg vet uit zien, zeker zo'n ex legermodel.

Ik vind hier nog een interessante:

http://www.marktplaats.nl...3a&previousPage=lr&pos=18

Bieden vanaf 250 euries. Ook zo'n allemansvriend, maar het kan je maar net liggen. Ik zou zo opstappen.

[ Voor 23% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-03-2017 20:48 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

HTT-Thalan schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:33:
[...]

Voor dat jaartal is het weinig ja. Een nieuwe 250R hoeft de snelweg tegenwoordig niet meer te mijden.
Maar een caféracer impliceert toch een beetje 'lokaal verkeer' en dan is 250 weer meer dan genoeg :9.

Ik vind het er erg vet uit zien, zeker zo'n ex legermodel.
Juist omdat het er nu al vet uit ziet hoef je niet heel veel meer te doen lijkt mij..??
Beetje technisch in orde maken en ik zou er persoonlijk iets meer off road achtige bandjes om heen trekken.
Leuk ding hoor :Y

Van de week op mijn werk even het inplannen van mijn vrije dagen door spreken.. contract loopt eind april af en ik heb nog 11 snipper dagen te verdelen en 1 ADV dag.
Een paar staan er al in de planning, dan staat er een kort camper tripje op de planning.
Echter wil ik er toch ook wel een paar achter een weekend aan plakken ergens half april om een dag of 4 op motor tripje te gaan.
Tent achter op en gas op die lolly *O* Zin an.. 8)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bommes schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:51:
[...]

Juist omdat het er nu al vet uit ziet hoef je niet heel veel meer te doen lijkt mij..??
Beetje technisch in orde maken en ik zou er persoonlijk iets meer off road achtige bandjes om heen trekken.
Leuk ding hoor :Y

Van de week op mijn werk even het inplannen van mijn vrije dagen door spreken.. contract loopt eind april af en ik heb nog 11 snipper dagen te verdelen en 1 ADV dag.
Een paar staan er al in de planning, dan staat er een kort camper tripje op de planning.
Echter wil ik er toch ook wel een paar achter een weekend aan plakken ergens half april om een dag of 4 op motor tripje te gaan.
Tent achter op en gas op die lolly *O* Zin an.. 8)
Jaloers! Ik denk dat ik de motor ook wel mee wil nemen op vakantie, maar wij rijden geen camper, dus dat zou dan een aanhangertje moeten worden. En dan sowieso pas zodra we een wat grotere auto hebben gekocht.

Eigenlijk moeten die kinders gewoon het huis uit, dan kan vrouwlief ook haar A halen, maar dat is nog minimaal 18 jaar weg :+.

En die Franse legermotor: Eens. Gewoon beetje opknappen en rijdend houden.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Motor op de aanhanger? Miet! Gewoon rijden man!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:54:
Motor op de aanhanger? Miet! Gewoon rijden man!
Dit gaat niet om mij, maar om mijn vrouw ;) die kan niet zulke lange afstanden autorijden.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
PilatuS schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:23:
[...]

Zoals altijd, ligt aan de persoon die er op zit. Best een leuke fiets, maar maakt geen kans tegen een R1 of ander liter SS als de rijder goed is. Zoals Tylen zou zeggen, ze rijden in de MotoGP niet voor niets met een SS.
In de MotoGP rijden ze ook op vrij perfect asfalt. Zodra het de obw is, zal een SS niet per definitie het snelste zijn imo.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op zondag 5 maart 2017 @ 21:02:
[...]

Dit gaat niet om mij, maar om mijn vrouw ;) die kan niet zulke lange afstanden autorijden.
Aan allright, nvm dan :)

• PilatuS
  • Niet online
Requiem19 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 21:06:
[...]

In de MotoGP rijden ze ook op vrij perfect asfalt. Zodra het de obw is, zal een SS niet per definitie het snelste zijn imo.
Dan moet je wel naar hele slechte wegen of offroad toe. En waarom rijden ze dan in de Isle Of Man allemaal op een SS ?

De opmerking dat motor X het een SS moeilijk maakt of zelfs zoek rijd is gewoon onzin. En iedere keer word die opmerking weer door iemand gemaakt.

• Tylen

Tylen

Het ligt aan het poppetje erop.

• PilatuS
  • Niet online
Tylen schreef op zondag 5 maart 2017 @ 21:15:
Precies. En bij gelijke poppetjes wint de SS gewoon. Zowel op het circuit als op de openbare weg.

Edit: En nee, bij hele korte krappe bochten niet. Op een kartcircuit kan je beter op een scooter zitten dan op een SS.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 05-03-2017 21:20 ]

• Requiem19
  • Nu online
PilatuS schreef op zondag 5 maart 2017 @ 21:14:
[...]

Dan moet je wel naar hele slechte wegen of offroad toe. En waarom rijden ze dan in de Isle Of Man allemaal op een SS ?

De opmerking dat motor X het een SS moeilijk maakt of zelfs zoek rijd is gewoon onzin. En iedere keer word die opmerking weer door iemand gemaakt.
In NL zijn de wegen bijna altijd top. Maar als je al net alleen in België gaat rijden zal een bochtige weg niet ideaal zijn voor een SS.

Op de Isle of Man rijden ze SS omdat het parcours zich ervoor leent. Weinig hairpins. Veel lange rechte stukken, snelle bochten.

Als jij een hairpin bergpas met slecht asfalt rijdt, zou een SS dan nog het snelste zijn of zou je liever een KTM 1 cilinder rijden met lange veerwegen die je de bocht in kan driften...

• PilatuS
  • Niet online
Requiem19 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 21:24:
[...]

In NL zijn de wegen bijna altijd top. Maar als je al net alleen in België gaat rijden zal een bochtige weg niet ideaal zijn voor een SS.

Op de Isle of Man rijden ze SS omdat het parcours zich ervoor leent. Weinig hairpins. Veel lange rechte stukken, snelle bochten.

Als jij een hairpin bergpas met slecht asfalt rijdt, zou een SS dan nog het snelste zijn of zou je liever een KTM 1 cilinder rijden met lange veerwegen die je de bocht in kan driften...
Zie mijn edit op de reactie van Tylen. Of de weg moet heel slecht zijn of de bochten moeten constant heel krap zijn.

Verwijderd

[...]

Het ligt helemaal aan de rijder. Overigens hoor ik dezelfde onzin over Harley rijders die niet zouden kunnen rijden of BMW's met hangtieten die niet de bocht door krijgen te zijn.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 21:51:
[...]

Het ligt helemaal aan de rijder. Overigens hoor ik dezelfde onzin over Harley rijders die niet zouden kunnen rijden of BMW's met hangtieten die niet de bocht door krijgen te zijn.
Daarom was dit ook mijn eerste reactie:
PilatuS schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:23:
[...]

Zoals altijd, ligt aan de persoon die er op zit......

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Afbeeldingslocatie: http://i1.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/353/279/e31.jpg
:+

On the other note, net toch maar even ANWB afgesloten. :+

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

"het iemand lastig maken" betekent vrij vertaald toch gewoon dat die ander zijn best moet doen? Dat hij ineens niet meer "met twee vingers in zijn neus wint"?

Ik bedoel maar dat een ogenschijnlijk forse motor met een peut vermogen nog steeds heel erg snel kan zijn, en daarmee dus een uitdaging kan zijn. Voor mij gaat het "without saying" dat de chauffeur de doorslaggevende factor is.

En dat vind ik wil leuk. De SS is precies dat plaatje wat kleine jongens in hun hoofd hebben als ze gevraagd worden om aan een snelle motor te denken. Als zo'n snelle motor dan ineens zijn best moet doen om weg te komen van iets dat zo uit de modder komt gekropen vind ik dat leuk om te zien :).

Meer is het niet :).
Joopieboy schreef op zondag 5 maart 2017 @ 21:57:
[afbeelding]
:+

On the other note, net toch maar even ANWB afgesloten. :+
Slim :) je weet nooit wanneer je het nodig hebt. Al zal ik een van de weinigen zijn die ooit met een TA bij ze aanklopt voor ondersteuning, mocht dat ooit gebeuren :+.

[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-03-2017 22:13 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja rond deze kilometerstand wilt de stva nog wel eens problemen geven, soldering die breekt van een soort stappen motor. Preventief goed aan te passen maar ook als ie stuk is. Ik heb iig geen foutmeldingen of niks dus dat komt wel, wil nu lekker rijden. :)

En ik gebruik hem dagelijks. Kan altijd wat gebeurd idd. :)

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:12:
[...]

"het iemand lastig maken" betekent vrij vertaald toch gewoon dat die ander zijn best moet doen? Dat hij ineens niet meer "met twee vingers in zijn neus wint"?

Ik bedoel maar dat een ogenschijnlijk forse motor met een peut vermogen nog steeds heel erg snel kan zijn, en daarmee dus een uitdaging kan zijn. Voor mij gaat het "without saying" dat de chauffeur de doorslaggevende factor is.

En dat vind ik wil leuk. De SS is precies dat plaatje wat kleine jongens in hun hoofd hebben als ze gevraagd worden om aan een snelle motor te denken. Als zo'n snelle motor dan ineens zijn best moet doen om weg te komen van iets dat zo uit de modder komt gekropen vind ik dat leuk om te zien :).

Meer is het niet :).

[...]

Slim :) je weet nooit wanneer je het nodig hebt. Al zal ik een van de weinigen zijn die ooit met een TA bij ze aanklopt voor ondersteuning, mocht dat ooit gebeuren :+.
Wat je zegt is dit:
HTT-Thalan schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:59:
[...]
Daar reageer ik op. Met een K1200R rij je geen SS zoek. Je zegt niet dat het een SS lastig maakt, je zegt dat ie een SS zoek kan rijden en dat klopt gewoon niet.

Ik zou met een K1200R niet in de modder gaan rijden trouwens :P

• Ethirty
  • Laatst online: 15:24

Ethirty

Who...me?

Je komt op internet soms van die overwachte dingen tegen. Zoals iemand die een MT-07 heft omgetoverd tot een SS. Sluit ik nog een beetje aan bij de discussie. :+

80pk en 160kg, leuk speelgoed :9

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 21:51:
[...]

Dat gaat heel best ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/the-race-academy-2011/11-ra1-0315-009.jpg

• PilatuS
  • Niet online
En maar kapjes van carbon vervangen ;)

Edit: Loop je met die motor qua maximale hellingshoek trouwens als eerste tegen de stepjes of cilinders aan ? Met de kapjes zou ik natuurlijk cilinders zeggen, maar vraag mij af of je dan ook al met de stepjes aan de grond zit of dat de cilinders de beperking zijn ?

[ Voor 32% gewijzigd door PilatuS op 05-03-2017 22:25 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ethirty schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:19:
Je komt op internet soms van die overwachte dingen tegen. Zoals iemand die een MT-07 heft omgetoverd tot een SS. Sluit ik nog een beetje aan bij de discussie. :+

[video]

80pk en 160kg, leuk speelgoed :9
Ik heb dat aan koppel en 65pk meer op een soortgelijk gewicht. :+
Maar idd erg leuk zoiets ja!

• Ethirty
  • Laatst online: 15:24

Ethirty

Who...me?

Joopieboy schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:23:
[...]

Ik heb dat aan koppel en 65pk meer op een soortgelijk gewicht. :+
Maar idd erg leuk zoiets ja!
Maar die van jou klinkt niet als een Messerschmidt. :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die van mij klinkt sowieso erg tam nu met die sigaar :+ Hoewel er meer geluid in zit als mijn F toentertijd, dat was net een stofzuiger _O-

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Bommes schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:43:
[...]

Ja, eind april vertrekken we voor 4 maanden naar Italië. We gaan werken/wonen/kamperen bij een vriend van ons op zijn "landgoed". www.brusagio.nl
Veel plezier alvast! Ziet er goed uit daar. :)
HTT-Thalan schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:33:
[...]

[...]
Pinnacle van de sportieve, kleine motorinhoud SS's is dan toch wel de KTM RC390. Dat is echt het kleine circuit monstertje. :>

Afbeeldingslocatie: http://www.cycleworld.com/sites/cycleworld.com/files/styles/medium_1x_/public/wp-content/uploads/2014/09/2015-KTM-RC-390-static-2.jpg?itok=n-dviTJK

Misschien iets voor als ik een A2 motor mag gaan aanschaffen... :D
Tylen schreef op zondag 5 maart 2017 @ 21:15:
Dat is zeker

SS vs Supermoto

Vanaf 2:00 begint de fun

Nou is dit een stuk met relatief lange tussenstukken, maar was het een kartbaan geweest... :9

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Tylen

Tylen

PilatuS schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:22:
[...]

En maar kapjes van carbon vervangen ;)

Edit: Loop je met die motor qua maximale hellingshoek trouwens als eerste tegen de stepjes of cilinders aan ? Met de kapjes zou ik natuurlijk cilinders zeggen, maar vraag mij af of je dan ook al met de stepjes aan de grond zit of dat de cilinders de beperking zijn ?
Ja de kapjes op de cilinders gingen er eerst aan ;)
caesar1000 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:53:

Pinnacle van de sportieve, kleine motorinhoud SS's is dan toch wel de KTM RC390. Dat is echt het kleine circuit monstertje. :>

[afbeelding]
Yamaha R3 is kleiner. En heeft een officiele competitie

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:36

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZfjdLVP.png

Mja, het werd wel tijd :+

:N Het is geen speelgoed jongens... Arme vuilnisbak ook nog eens.

[ Voor 62% gewijzigd door steveman op 05-03-2017 23:26 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Tylen schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:08:
[...]
Ja de kapjes op de cilinders gingen er eerst aan ;)
[...]
Yamaha R3 is kleiner. En heeft een officiele competitie
De KTM heeft meer power (1 cilinder), lagere clip-ons en een iets bredere achterband. ;)

Daarnaast de al jaren succesvolle RC Cup (zul je vast wel van gehoord hebben)

9 landen en 1 winnaar die mag doorstromen naar de KTM Rookies Cup :*)

De Yamaha is, van wat ik uit de reviews mag geloven, nog net een tikkeltje meer richting de Ninja 300 (sport touring), maar zullen allebei wel dikke fun zijn uiteraard. :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
/me Proest * _O-

Typisch wel.. Typisch..

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Man man man... :F
Wat een figuren. :X

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:32
Helemaal scheefhangen (naar links) om te kunnen bepalen of je kan inhalen of niet......
Echt, niet handig van deze "bestuurder"

@steveman Gelukkig een vuilnisbak. Zal je kind maar wezen die de bak ophaalt of daar toevallig - eender welke reden - staat....

[ Voor 17% gewijzigd door [Mad Max] op 06-03-2017 07:50 ]

• Ari Gold
Alleen de Roof helm mist nog. Dan was het plaatje echt compleet.

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-11 13:23
Mistte inderdaad het roof boxertje! Wat een droeftoeters :d

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-11 09:53

LordKnox

Opperbaas.

Hmmm. Weer een tijdje bijgelezen en ik zit ook vast in mijn zoektocht naar een goede motor. Heb nog niks kunnen testen helaas maar wil wel snel ergens een dealtje kunnen sluiten. Nu het goede weer nog niet helemaal is bereikt, kan ik nog leuke prijzen verwachten. Zodra de temperatuur begint te stijgen, zullen de prijzen ook stijgen.

Dus ga ik mijn vraag ook eens hier posten. Ook ik ben op zoek naar een interessante dual sport. Waar DrivingUCrazy's budget op 10K zat, zit die vast op 4K. Een stuk minder dus. Ik ben zelf 1.90 dus dat speelt ook een rol. Ik wil binnenkort een Transalp 650 gaan bekijken (3500 euro, 2005 en 23.000 gelopen). Iemand anders nog tips met dit budget en wensenlijst?

• Requiem19
  • Nu online
Transalp is mss beetje klein. Africa Twin? Wat stoerder, groter en ook te koop binnen je budget. Voornamelijk particulier dan. Bij dealers scoren AT''s nu de hoofdprijs.

• sawmire
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:06
LordKnox schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:43:
Hmmm. Weer een tijdje bijgelezen en ik zit ook vast in mijn zoektocht naar een goede motor. Heb nog niks kunnen testen helaas maar wil wel snel ergens een dealtje kunnen sluiten. Nu het goede weer nog niet helemaal is bereikt, kan ik nog leuke prijzen verwachten. Zodra de temperatuur begint te stijgen, zullen de prijzen ook stijgen.

Dus ga ik mijn vraag ook eens hier posten. Ook ik ben op zoek naar een interessante dual sport. Waar DrivingUCrazy's budget op 10K zat, zit die vast op 4K. Een stuk minder dus. Ik ben zelf 1.90 dus dat speelt ook een rol. Ik wil binnenkort een Transalp 650 gaan bekijken (3500 euro, 2005 en 23.000 gelopen). Iemand anders nog tips met dit budget en wensenlijst?
Kijk eens naar een Yamaha XT660Z Tenere, rij ik op. Bevalt me erg goed en zijn wel te krijgen via particulieren (of import uit Duitsland) voor jouw budget.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:06
Dit weekend mijn Honda uit de winterstalling gehaald. Zonder problemen starten en lopen. Bandjes op spanning gezet en daarna een kleine 100km gereden :*)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:17

-tom-562

Oliesjeik

Joopieboy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 16:42:
Zo, fuck verstand, logisch denken, zoeken, alles _O-

Gekocht, betaald, opgehaald, en dat alles vandaag. 8)
[afbeelding]
2004 (K4) GSX-R 750 in de juiste kleurstelling met maar 29dkm gereden. :)

Vandaag alweer lekker kilometers gemaakt. *O*
WTF, dat is totaal iets anders dan wat je wilde :P OVerigens knappe fiets, ik heb 'm zelf ook, maar dan met 150cc minder :+
Qua design blijf ik de K4/K5 modellen het mooist vinden. Alleen de uitlaat van de nieuwere (kleine GP pijp) is mooier.

[ Voor 9% gewijzigd door -tom-562 op 06-03-2017 10:01 ]

Vaak bu'j te bang!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-11 13:53

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Wat een droeftoeters! Ergens ben ik dan weer wel blij dat de jongens geschrokken over komen en niet de agenten uit maken voor van alles en nog wat. Ze weten dat ze fout zitten en lijken te begrijpen dat ze de lul zijn.

Nu ben ik (absoluut) geen fan van die MP3's, maar het zal je motor zijn! Dat iemand er mee gaat joyriden en je hem zo terug krijgt...

All-Round nerd | iRacing Profiel

• LordKnox

LordKnox

Opperbaas.

sawmire schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:49:
[...]

Kijk eens naar een Yamaha XT660Z Tenere, rij ik op. Bevalt me erg goed en zijn wel te krijgen via particulieren (of import uit Duitsland) voor jouw budget.
Daar had ik ook al naar gekeken maar op Marktplaats, Autoscout en motoroccassions vind ik ze niet onder de 4500. En 4000 is toch echt mijn max voorlopig. Maar het is inderdaad een hele nette motor en staat op het lijstje.
Requiem19 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:46:
Transalp is mss beetje klein. Africa Twin? Wat stoerder, groter en ook te koop binnen je budget. Voornamelijk particulier dan. Bij dealers scoren AT''s nu de hoofdprijs.
Africa Twins vind ik dan wel wat vaker terug maar die hebben vaak ontzettend veel gelopen. Nu weet ik dat een AT beduidend meer kan lopen dan een regulier racemonster maar alles boven de 50K aan kilometers vind ik dan weer veel. Ja ik weet het, ik ben lastig :9

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-10 11:29
Iemand hier ervaring met aftermarket vizieren voor een Shoei helm? Ik heb recent deze besteld via eBay: http://www.ebay.nl/itm/31...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Ik ga er vanuit dat het kwalitatief minder is dan een OEM vizier, maar het leek mij toch wel leuk om eens wat anders te proberen dan de vizier die je er standaard bij krijgt. Maar om nou meteen meer dan 100 euro neer te tikken leek me ook wat te overdreven. Als het zicht me niet bevalt met het vizier, dan switch ik gewoon terug naar de oude. Ik verwacht eigenlijk ook dat je dit soort vizieren alleen kunt gebruiken wanneer er veel zon is.

Overigens ben ik afgelopen vrijdag nog naar Hans van Wijk geweest voor de Personal Fitting Day van Shoei. Aangezien ik mijn helm hier ook gekocht heb hoefde ik er niet voor te betalen, anders kost het je 70 euro. Ik moet zeggen dat de kleine aanpassing die ze hebben gedaan erg goed hielp. Merkte meteen dat m'n helm een stuk prettiger zat rondom mijn hoofd. Ze meten je aan het begin je hoofd op en vervolgens kijkt de adviseur van Shoei waar mogelijke aanpassingen gemaakt kunnen worden.

Voorbeeld van de meting en de aanpassingen die ze kunnen maken:
http://i68.tinypic.com/2aeneye.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door k1NG op 06-03-2017 11:08 ]

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:21
LordKnox schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:07:
[...]

Daar had ik ook al naar gekeken maar op Marktplaats, Autoscout en motoroccassions vind ik ze niet onder de 4500. En 4000 is toch echt mijn max voorlopig. Maar het is inderdaad een hele nette motor en staat op het lijstje.
Vergeet ook niet dat je kunt afdingen he! Mijn huidige motor stond online voor 4900 te koop. Er had iemand 3600 geboden, dus ik deed voor de grap 3700 bieden. Kreeg vervolgens een mailtje van de verkoper dat 4250 zijn minimum prijs was. Nou dikke prima, want ik had er 4500 voor over. Toch mooi 650€ bespaard.

YouTube: MotorcycleGeek

• kneusteun
  • Nu online
[...]

[...]

Africa Twins vind ik dan wel wat vaker terug maar die hebben vaak ontzettend veel gelopen. Nu weet ik dat een AT beduidend meer kan lopen dan een regulier racemonster maar alles boven de 50K aan kilometers vind ik dan weer veel. Ja ik weet het, ik ben lastig :9
AT vinden met minder km's kan, maar dan ben je wel 5k+ kwijt! deze motoren zijn gemaakt om afstanden te doen en dat doet men dan ook :)
Voordeel is dat je 200.000 op het blok kan zetten en zelfs het verhaal van de Zwitser die 100.000km heeft gereden zonder olie wissel of onderhoud! behalve banden en 1x een ketting!!!!

Als je wil mag je voor 3,5k mijn AT RD07 met 70k op de teller wel overnemen ;) dan ga ik wel voor de nieuwe!

• LordKnox

LordKnox

Opperbaas.

kneusteun schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:27:
[...]

AT vinden met minder km's kan, maar dan ben je wel 5k+ kwijt! deze motoren zijn gemaakt om afstanden te doen en dat doet men dan ook :)
Voordeel is dat je 200.000 op het blok kan zetten en zelfs het verhaal van de Zwitser die 100.000km heeft gereden zonder olie wissel of onderhoud! behalve banden en 1x een ketting!!!!

Als je wil mag je voor 3,5k mijn AT RD07 met 70k op de teller wel overnemen ;) dan ga ik wel voor de nieuwe!
70K is dan net iets teveel ;)
Mja ik denk dat ik voor de AT mijn maximum kilometers wat zal moeten verhogen. Zag al een interessante op MP met 60K op de teller en heleboel extra's als koffers e.d.. Eens kijken of die interessant is: http://www.marktplaats.nl...c1b&previousPage=lr&pos=7

• kneusteun
  • Nu online
Ziet er leuk uit, beetje poetsen en klaar. Wel ff die uitlaat checken! veel lui gooien de niet gekeurde eronder om paar euro te besparen.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:02

A13X

Dude

Dat is eigenlijk nog best knap om voor elkaar te krijgen :+

Awesome

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

[...]

VIel mij ook op. XT660X/R'en zijn 2e hands echt nog behoorlijk prijzig, tenminste, als je ze vergelijkt met andere motoren. Ik zit al een tijdje te loeren naar de XT660X, maar voor een fiets van ruim 10 jaar oud durven ze nog gewoon ruim 4000 euro te vragen. Best veel, zeker als je het vergelijkt met b.v. een Japanse supersport, die nieuw een stuk meer heeft gekocht, en waar een stuk meer techniek in zit :P

Vaak bu'j te bang!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:21
-tom-562 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:06:
[...]

VIel mij ook op. XT660X/R'en zijn 2e hands echt nog behoorlijk prijzig, tenminste, als je ze vergelijkt met andere motoren. Ik zit al een tijdje te loeren naar de XT660X, maar voor een fiets van ruim 10 jaar oud durven ze nog gewoon ruim 4000 euro te vragen. Best veel, zeker als je het vergelijkt met b.v. een Japanse supersport, die nieuw een stuk meer heeft gekocht, en waar een stuk meer techniek in zit :P
Was ik ook verbaasd over (dan wel de mt-03 variant), maar volgens mij komt dat door het A2-rijbewijs dat op 35kw staat. Daar voldoet het 660cc blok exact aan. Met het lekkere koppel is het een zeer aantrekkelijke motor voor A2-bestuurders.

YouTube: MotorcycleGeek

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Leviathius schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:11:
[...]

Was ik ook verbaasd over (dan wel de mt-03 variant), maar volgens mij komt dat door het A2-rijbewijs dat op 35kw staat. Daar voldoet het 660cc blok exact aan. Met het lekkere koppel is het een zeer aantrekkelijke motor voor A2-bestuurders.
De MT03 is over het algemeen weer net wat goedkoper te vinden dan de XT modellen. Ik denk dat de XT-X het duurste van het trio is, die vaart lekker mee op de SM hype/trend.

Vaak bu'j te bang!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
LordKnox schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:43:

Als je een grote motor zoekt: Een Varadero?

Al heb je dan nog wel de versie met carburator in jouw budget denk ik, en die zijn wel iets minder. Maar wel groot en leuk om te rijden :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Patrock
  • Nu online

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

k1NG schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:07:
Iemand hier ervaring met aftermarket vizieren voor een Shoei helm? Ik heb recent deze besteld via eBay: http://www.ebay.nl/itm/31...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Ik ga er vanuit dat het kwalitatief minder is dan een OEM vizier, maar het leek mij toch wel leuk om eens wat anders te proberen dan de vizier die je er standaard bij krijgt. Maar om nou meteen meer dan 100 euro neer te tikken leek me ook wat te overdreven. Als het zicht me niet bevalt met het vizier, dan switch ik gewoon terug naar de oude. Ik verwacht eigenlijk ook dat je dit soort vizieren alleen kunt gebruiken wanneer er veel zon is.

Overigens ben ik afgelopen vrijdag nog naar Hans van Wijk geweest voor de Personal Fitting Day van Shoei. Aangezien ik mijn helm hier ook gekocht heb hoefde ik er niet voor te betalen, anders kost het je 70 euro. Ik moet zeggen dat de kleine aanpassing die ze hebben gedaan erg goed hielp. Merkte meteen dat m'n helm een stuk prettiger zat rondom mijn hoofd. Ze meten je aan het begin je hoofd op en vervolgens kijkt de adviseur van Shoei waar mogelijke aanpassingen gemaakt kunnen worden.

Voorbeeld van de meting en de aanpassingen die ze kunnen maken:
http://i68.tinypic.com/2aeneye.jpg
Ben benieuwd naar je ervaringen, zit te kijken naar een iridium vizier maar inderdaad die prijzen... voor een paar keer testen wil die prijs van ebay goed.

Betreffende de fitting day, kunnen ze de kussens ook opvullen van de cheekpad? Ben 20 kilo afgevallen, en de helm zit nog super en strak op de jukbeenderen, echter langs de kaak komt nu veel windruis naar boven. (shoei GT-Air, XL)

• k1NG
Patrock schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:30:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen, zit te kijken naar een iridium vizier maar inderdaad die prijzen... voor een paar keer testen wil die prijs van ebay goed.

Betreffende de fitting day, kunnen ze de kussens ook opvullen van de cheekpad? Ben 20 kilo afgevallen, en de helm zit nog super en strak op de jukbeenderen, echter langs de kaak komt nu veel windruis naar boven. (shoei GT-Air, XL)
Zodra ik hem binnen heb en er mee heb gereden zal ik je wel even opnieuw quoten/taggen. Ik heb in ieder geval geen kussens zien liggen voor de cheek pads. Je kan denk ik het beste zelf even informeren bij HvW over opvullingen van de cheekpads. Volgens mij hadden ze nog een fitting day ergens in April.

Haha zo te zien heb je een goede smaak qua helm en motor. Heb zelf ook een GT-Air en een Yamaha FZ8 (lijkt een klein beetje op je FZ1N) d:)b

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Patrock schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:30:
[...]

ja, dat kan, ook zonder fitting day.
Ik heb voor m'n NeoTec M en NXR M extra cheekpads bijbesteld, dikkere. Je kan ook dunnere bestellen.

Ik was ook bij Hans van Wijk op vrijdag toen er fitting day was, maar ik vond het een beetje onzin. Begin april hebben ze weer een dag. Het is mij te duur.

Voor je spullen, check:
http://www.store.shoei-he...et-model/road/gt-air.html

[ Voor 5% gewijzigd door Rody op 06-03-2017 14:02 ]

• LordKnox

LordKnox

Opperbaas.

Hooglander1 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:18:
[...]

Als je een grote motor zoekt: Een Varadero?

Al heb je dan nog wel de versie met carburator in jouw budget denk ik, en die zijn wel iets minder. Maar wel groot en leuk om te rijden :)
Ik zet hem op de lijst erbij. Ziet er inderdaad ook interessant uit.

• Patrock
  • Nu online

Patrock

k1NG schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:57:
[...]

Zodra ik hem binnen heb en er mee heb gereden zal ik je wel even opnieuw quoten/taggen. Ik heb in ieder geval geen kussens zien liggen voor de cheek pads. Je kan denk ik het beste zelf even informeren bij HvW over opvullingen van de cheekpads. Volgens mij hadden ze nog een fitting day ergens in April.

Haha zo te zien heb je een goede smaak qua helm en motor. Heb zelf ook een GT-Air en een Yamaha FZ8 (lijkt een klein beetje op je FZ1N) d:)b
Zal wel eens gaan informeren, betreffende de goede smaak, [url="http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/422257/FZ-Topic-meeting-2017-1.html"]FZ-meeting 2017[/url op 22 april], ook van de partij?

• PilatuS
  • Niet online
k1NG schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:07:

Heb zelf voor mijn XR1100 een vizier uit China laten komen. Deze is heel erg donker, dus alleen geschikt voor overdag. Als het donker is zie je er niets mee, maar voor overdag als het zonnig is dan werkt het prima. Rij er nu al een jaar of 4 mee en dat bevalt heel erg goed. Had ook totaal geen zin om 100 euro voor een stukje plastic te betalen en origineel donker vond ik niet donker genoeg.

Volgens mij is die jij bestelt hebt nog wat minder donker dan die van mij dus dat moet goed te doen zijn overdag.

Veel zwarter word het denk ik niet :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yl5plW0GqMplpOAJJ1ywM9Ao/full.jpg

• k1NG
PilatuS schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:06:
[...]

Heb zelf voor mijn XR1100 een vizier uit China laten komen. Deze is heel erg donker, dus alleen geschikt voor overdag. Als het donker is zie je er niets mee, maar voor overdag als het zonnig is dan werkt het prima. Rij er nu al een jaar of 4 mee en dat bevalt heel erg goed. Had ook totaal geen zin om 100 euro voor een stukje plastic te betalen en origineel donker vond ik niet donker genoeg.

Volgens mij is die jij bestelt hebt nog wat minder donker dan die van mij dus dat moet goed te doen zijn overdag.

Veel zwarter word het denk ik niet :P
Ben benieuwd, als het goed is komt hij tussen 8-10 maart binnen! Nee ik dacht precies hetzelfde, met alle respect natuurlijk naar Shoei toe voor alle tijd en onderzoek die ze steken in die helmen. Maar de prijzen voor de vizieren vallen vies tegen om het even uit te proberen.
Patrock schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:06:
[...]

Zal wel eens gaan informeren, betreffende de goede smaak, FZ-meeting 2017, ook van de partij?
Klinkt goed, ligt er ook een beetje aan of ik vrij ben van m'n werk(studenten leef/bijbaan). Zet me maar op de lijst, heb het in m'n agenda gezet. Locatie en tijd zie ik dan nog wel voorbijkomen, denk dat ik wel vrij kan vragen.

• Patrock
  • Nu online

Patrock

k1NG schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:18:

[...]

Klinkt goed, ligt er ook een beetje aan of ik vrij ben van m'n werk(studenten leef/bijbaan). Zet me maar op de lijst, heb het in m'n agenda gezet. Locatie en tijd zie ik dan nog wel voorbijkomen, denk dat ik wel vrij kan vragen.
Heb je bij in de lijst gezet, Hoop binnenkort ook de route en tijd bekend te kunnen maken!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Gisteren mooie ervaring :(
Moest even Amsterdam - Groningen op en neer en had net voor Groningen mijn tank nog vol gegooid, daar doe ik minimaal 280 km mee. Maar op de terugweg had ik een behoorlijke puist wind tegen en wilde toch wel vol gas naar huis. Was mijn tank leeg bij Almere, met maar 180 km op de teller ;w

stond ik daar in de stromende regen langs de snelweg.......

Met een beetje schudden en reservekraantje heb ik het gelukkig gered tot het volgende tankstation, maar was niet heel blij met deze nieuwe ervaring met motorrijden :-(

Hattrick: Thorgal Eagles

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
bregweb schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:25:
Gisteren mooie ervaring :(
Moest even Amsterdam - Groningen op en neer en had net voor Groningen mijn tank nog vol gegooid, daar doe ik minimaal 280 km mee. Maar op de terugweg had ik een behoorlijke puist wind tegen en wilde toch wel vol gas naar huis. Was mijn tank leeg bij Almere, met maar 180 km op de teller ;w

stond ik daar in de stromende regen langs de snelweg.......

Met een beetje schudden en reservekraantje heb ik het gelukkig gered tot het volgende tankstation, maar was niet heel blij met deze nieuwe ervaring met motorrijden :-(
"Gelukkig" deze ervaring al gehad toe ik mijn motor ging ophalen. Stond 1 afslag voor mijn huis stil op de vluchtstrook met het idee dat ik een enorme kat in de zak had gekocht. Kon gelukkig verder op reserve, inderdaad na schudden voor gebruik :)

• PilatuS
  • Niet online
k1NG schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:18:
[...]
Ben benieuwd, als het goed is komt hij tussen 8-10 maart binnen! Nee ik dacht precies hetzelfde, met alle respect natuurlijk naar Shoei toe voor alle tijd en onderzoek die ze steken in die helmen. Maar de prijzen voor de vizieren vallen vies tegen om het even uit te proberen.
Die van mij was dacht ik 30 euro inclusief verzenden, is wel even iets anders dan 100 euro. Er zal vast wel wat verschil zijn, maar het prijsverschil is wel extreem. Vind dat hele donkere sowieso fijn rijden. Met een minder donker vizier kreeg ik snel last van mijn ogen in de zomer en heb toen een tijd gereden met donker vizier en nog een zonnebril erbij. Met dit vizier is die zonnebril niet meer nodig. Alleen wel goed plannen dat je niet in het donker er mee moet rijden. Persoonlijk rij ik toch alleen met mooi weer en overdag dus is het geen probleem.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:18
Erapaz schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:30:
[...]

"Gelukkig" deze ervaring al gehad toe ik mijn motor ging ophalen. Stond 1 afslag voor mijn huis stil op de vluchtstrook met het idee dat ik een enorme kat in de zak had gekocht. Kon gelukkig verder op reserve, inderdaad na schudden voor gebruik :)
Min of meer hetzelfde gehad. Toen ik mijn eerste rit op de motor wilde maken na mijn rijbewijs liep hij op 3 cilinders dus moest voor reparatie weg. Eenmaal gerepareerd, nieuwe eerste rit. Na x kilometers weer op 3 cilinders. Ik boos bellen met de garage.
"Meneer, hoeveel km heeft u gereden?".
"Ja weet ik veel, geen dagteller en eerste tank :+ ".
"Nou, zet hem maar even op reserve en probeer hem maar te starten."
"OK, bedankt O-) "

Toevoeging: Deze motor had ook geen brandstoflampje ;)

[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 06-03-2017 15:34 ]

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-11 13:53
Euh... zit dat op iedere motor zijn reserve schakelaar? :o

• Chaot
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-11 18:44
Anoshky schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:37:
Euh... zit dat op iedere motor zijn reserve schakelaar? :o
Voor zover als ik weet wel. Ik kan de mijne ondertussen al rijdend omzetten...

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Niet op iedere motor. Mijn tank á 22 liter(V-strom) is gewoon 1 tank. Geen reserve knopje.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-11 08:03

Bergie

Lekker belangrijk...

Moderne motoren niet meer denk ik. Mijn MT09 heeft er iig geeneen meer. De ZX-7R die ik hiervoor had kon ik ook het kraantje handmatig omzetten (tijdens het rijden als het moest :+) Was ook wel eens nodig aangezien je daar ook alleen de dagteller had en geen metertje of waarschuwingslampje.

Yamaha MT-09

• PilatuS
  • Niet online
Chaot schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:39:
[...]

Voor zover als ik weet wel. Ik kan de mijne ondertussen al rijdend omzetten...
De wat nieuwere motoren hebben het niet meer. Mijn motor geeft bij een tank die bijna leeg is een waarschuwing en zegt dat ik nog minimaal 25km kan rijden en maximaal 50km. Dit gaat dan telkens wat omlaag terwijl ik rij. Niet dat ik het nodig heb. Ik reset bij het tanken altijd de dagteller en weet dan precies hoeveel ik nog kan rijden en wanneer tanken nodig is.
Pagina: 1 ... 97 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.