Volgen hier nog meer mensen eigenlijk MotoMe? Nieuwe seizoen is bezig, aflevering twee staat sinds vandaag online 
wimmel_1 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 18:45:
[...]
Ik zou het eigenlijk stiekem bést wel eens leuk vinden om op video te zien hoe jij (óf een willekeurig ander persoon welke pas z'n rijbewijs heeft gehaald en inmiddels wat goede ervaringen heeft opgedaan) met een moderne 600 SS zou rijden. Jij rijd netjes (en da's serieus als een compliment bedoeld!!).
Daar begint de fun pas vanaf 9k toeren
Moet zeggen dat ik het op het begin ook deed met mijn z800 toendertijd
Maar sinds dat ik de striple heb laat ik hem meestal hangen tussen de 7-10k toeren, lekker vlammen.
Tja en het geluid; daar zullen mensen maar mee moeten leven
"Don't let your dreams be memes"
de 1200 vond ik tegenvallen toen ik er op heb gezeten, veel reviews zijn ook best kritisch. Ding is alleen voor het asfalt gemaakt
Volg het ook. Vind het voor een Nederlands programma best te pruimen. Het blijft natuurlijk een hoog reclame gehalte hebben.Melkunie schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:34:
Volgen hier nog meer mensen eigenlijk MotoMe? Nieuwe seizoen is bezig, aflevering twee staat sinds vandaag online
[video]
Jazekers! Vind het erg vermakelijke afleveringen altijd. Op de beurs heb ik ze ook een paar keer gespot.Melkunie schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:34:
[video]
Check! Leuk programma. Hou wel van deze spontane ongeforceerde manier van presenteren.Melkunie schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:34:
[video]
Heb tot nu toe alle seizoenen gevolgd.
Plus ze hebben in de mooie bochten in het midden klinkers gelegd, niet echt optimaal.lolgast schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:56:
Flight Deck bij Ehv zijn meerdere mensen hun rijbewijs al kwijtgeraakt. De politie weet ook dat het een mooie stukje asfalt is en controleert daar vaak! Ook als onopvallende motorrijders..
Ander nieuws dan: Zojuist een andere drukplaat voor mijn koppeling besteld. Er zit nu een blauwe met verweerde schotels op. Blauw vond ik sowieso al lelijk, dus heb een gouden met zwarte schotels besteld. Moet uit Duitsland komen, dus ben benieuwd wanneer het binnenkomt.
Maar ik hoor ze regelmatig nog voorbij komen ja.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ah, bedankt. Het eerste sein in die richting is bijvoorbeeld al het gewicht. 267 kg schoon aan de haak geloof ik.kneusteun schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:48:
de 1200 vond ik tegenvallen toen ik er op heb gezeten, veel reviews zijn ook best kritisch. Ding is alleen voor het asfalt gemaakt
Meer dan asfalt zoek ik ook niet, dus dat is voor mij geen probleem. Ik zou er waarschijnlijk Pilot Road banden (indien beschikbaar in die maat, nog niet gekeken) onder laten leggen. Briljante banden wat mij betreft, maar natuurlijk niet geschikt voor offroad.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ja ik volg dit zeker, erg vermakelijk !Melkunie schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:34:
[video]
@DrivinUCrazy
Ik weet niet wat je budget is maar heb je al eens gereden op een Ducati Multistrada??
Nog meer weg gericht en goede zit houding.
[ Voor 18% gewijzigd door Bommes op 03-03-2017 11:58 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Verwijderd
Nu de praktijk in west-europakneusteun schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:48:
Ach ja, allroad oogt gewoon vet. Kijk naar de SWM superdual...
Ik denk dat mijn Vespa nog meer offroad ziet dan de gemiddelde "All-road" machine..Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:03:
[...]
Nu de praktijk in west-europa99℅ van de allroads rijdt 90℅ van de tijd op asfalt en 10% van de tijd onverhard. De stukken die dan die ene keer onverhard worden genomen rij ik ook regelmatig met mijn naked

Ja is een herpost foto, nog 8 weken werken en dan vertrekken we weer naar IT, dan volgen de verse foto's..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik zou graag de bron van je cijfers zien.Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:03:
[...]
Nu de praktijk in west-europa99℅ van de allroads rijdt 90℅ van de tijd op asfalt en 10% van de tijd onverhard. De stukken die dan die ene keer onverhard worden genomen rij ik ook regelmatig met mijn naked
Want ik rij regelmatig offroad met de twin, en zeker op stukken waar je met je naked niet gaat komen. en ik kom regelmatig mensen tegen op dit soort stukken op allroads. (Rij vaak Duitsland in en daar kom je de allroads veel tegen in de bossen)
Ik denk dat er inderdaad veel mensen zijn die allroads gebruiken voor woon/werk omdat het lekker zit, maar in de weekenden wel wat spannende dingen opzoeken.
En je komt ze op je naked natuurlijk vaak tegen op asfalt omdat je niet in de bossen bent.
Anyway, bij elke allroad test komt die yamaha er niet best af, op asfalt zijn er betere fietsen en offroad zijn er ook betere fietsen.
Ik zou eerder voor de xt660z gaan, lichter en mooier
Meningen verschillen natuurlijk, ik vind de 1200 mooier dan de 660z. De 660 ziet er zo smal en iel uit, ik vind het mooier als een motor er wat dikker/breder uit zietkneusteun schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:44:
[...]
[...]
Ik zou eerder voor de xt660z gaan, lichter en mooier
Budget is ongeveer 10k. Ietsje meer indien ik een goede prijs voor de Hornet terug krijg. Zodoende valt de Ducati automatisch buiten de boot. Overigens is de kniehoek ook al weer iets scherper dan bij de Yamaha.Bommes schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:57:
[...]
Ja ik volg dit zeker, erg vermakelijk !
@DrivinUCrazy
Ik weet niet wat je budget is maar heb je al eens gereden op een Ducati Multistrada??
Nog meer weg gericht en goede zit houding.
De GS is ook veel te duur voor mij. De Honda's (Crosstourer bijvoorbeeld) vind ik maar saai. De nieuwe africa twin vind ik echt gaaf, maar die gaat 2 keer over mijn budget heen. Kleine kans dat dat 'm wordt.
De XT660z vind ik ook niet heel erg mooi. Inderdaad, wat smal. Mijn Hornet oogt (in stilstand) nog breder.
Eerst morgen het rijgedrag van de Super Tenere beoordelen. Als dat tegenvalt ten opzichte van de Hornet, zijn we snel klaar. Dan start de zoektocht opnieuw.
[ Voor 8% gewijzigd door DrivinUCrazy op 03-03-2017 13:20 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dus dan kunnen we ons over negen weken ergeren dat wij hier met die flutwegen en suffe polders zitten als jij je foto's weer gaat posten. Lekker danBommes schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:16:
[...]
Ik denk dat mijn Vespa nog meer offroad ziet dan de gemiddelde "All-road" machine..![]()
[afbeelding]
Ja is een herpost foto, nog 8 weken werken en dan vertrekken we weer naar IT, dan volgen de verse foto's..
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Je hebt me aangestoken, ik ga binnenkort ook naar Italië en ben van plan een Vespa te huren. Nog tips? Moet het bijvoorbeeld een 250 zijn of is een 125 voldoende? Ik wil vooral een dag of wat lekker door het de omgeving toeren. Alternatief is om een BMW F650GS te huren, die zijn ongeveer even duur, maar lijkt me minder leuk dan een Vespa.Bommes schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:16:
[...]
Ik denk dat mijn Vespa nog meer offroad ziet dan de gemiddelde "All-road" machine..![]()
[afbeelding]
Hangt er vanaf wat je er mee wilt gaan doen..Erapaz schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:48:
[...]
Je hebt me aangestoken, ik ga binnenkort ook naar Italië en ben van plan een Vespa te huren. Nog tips? Moet het bijvoorbeeld een 250 zijn of is een 125 voldoende? Ik wil vooral een dag of wat lekker door het de omgeving toeren. Alternatief is om een BMW F650GS te huren, die zijn ongeveer even duur, maar lijkt me minder leuk dan een Vespa.
Ik ben 2 jaar geleden naar Sardinie geweest en heb daar een 125 gehuurd. Vooral asfalt en soms onverharde wegen. 125 was goed te doen, maar een 250 was zeker praktischer geweest in de bergen. We zijn toen per ongeluk op de snelweg beland en dan is harder rijden dan 80 toch wel prettig.Erapaz schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:48:
[...]
Je hebt me aangestoken, ik ga binnenkort ook naar Italië en ben van plan een Vespa te huren. Nog tips? Moet het bijvoorbeeld een 250 zijn of is een 125 voldoende? Ik wil vooral een dag of wat lekker door het de omgeving toeren. Alternatief is om een BMW F650GS te huren, die zijn ongeveer even duur, maar lijkt me minder leuk dan een Vespa.
Op de binnen door weggetjes rijd een 125 ook goed genoeg hoor, ga je echter met zijn 2en er op zitten dan is de puf er erg snel uit.Erapaz schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:48:
[...]
Als het een LX of nieuwere Primavera 125 is dan zijn die ook nog wat kleiner dan de GTS.
Tja, verhuren ze ook 250cc's een past het in je budget dan zou ik daar wel voor gaan. Al was het maar omdat je dan dus ook een stukje snelweg mee op mag.
Oh en onthoud dat zo goed als elke Italiaan gewoon wil en moet inhalen, ook al rijd jij al boven de limiet dan nog willen ze meestal voorbij die scooter/vespa.
Rijd ik 90 waar 70 is toegestaan komen ze nog bijna door mijn linker spiegel heen gereden, het liefst voor een blinde bocht of ander onoverzichtelijk punt.
Meestal mag je met <250 cc de snelweg niet eens op in IT.gebruikershaes schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:03:
[...]
Ik ben 2 jaar geleden naar Sardinie geweest en heb daar een 125 gehuurd. Vooral asfalt en soms onverharde wegen. 125 was goed te doen, maar een 250 was zeker praktischer geweest in de bergen. We zijn toen per ongeluk op de snelweg beland en dan is harder rijden dan 80 toch wel prettig.
Die kans zit er wel inVrijdag schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:42:
[...]
Dus dan kunnen we ons over negen weken ergeren dat wij hier met die flutwegen en suffe polders zitten als jij je foto's weer gaat posten. Lekker dan
Nee waarschijnlijk mocht dat daar ook niet nee. We gingen van alghero naar Sassari en de N weg splitste zich opeens naar rechts. En dat was gelijk de oprit naar de snelweg doh. Keren was niet meer mogelijk en ik heb het bord snelweg wss gemist.
Op de terugweg begon het te regenen, keihard te waaien en werd het donker. Dus toen maar het zekere voor het onzekere genomen en nog een keer de snelweg op. Dan is een helm met vizier ook wel handig haha. Zag geen kloot door de regen in m'n ogen en werd ook nog eens gekeeld omdat door het randje op de helm de helm steeds omhoog waaide. Achteraf zei m'n vriendin die achterop zat dat ze tot alle goden heeft gebeden om veilig thuis te komen.
Leuk avontuurtje, maar niet voor herhaling vatbaar.
Op de terugweg begon het te regenen, keihard te waaien en werd het donker. Dus toen maar het zekere voor het onzekere genomen en nog een keer de snelweg op. Dan is een helm met vizier ook wel handig haha. Zag geen kloot door de regen in m'n ogen en werd ook nog eens gekeeld omdat door het randje op de helm de helm steeds omhoog waaide. Achteraf zei m'n vriendin die achterop zat dat ze tot alle goden heeft gebeden om veilig thuis te komen.
[ Voor 3% gewijzigd door gebruikershaes op 03-03-2017 15:34 ]
Ik neem alvast een voorschot op de ergernis:
Maar je hebt wel gelijk, jouw Vespa ziet meer dirt-road dan de gemiddelde all-road
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dayum 

Dit was een XSR700 en nu zijn het er 2.

quote: MotorfreaksVolgens Yeh kun je in een uur van de Corsa Scorcher een complete Soil Scorpion maken. Het verhaal gaat dat Yeh niet kon kiezen of hij een Caféracer of een Scrambler wilde bouwen en er dus maar gewoon twee heeft gemaakt met onderdelen die snel verwisselbaar zijn.
...
De hoeveelheid details is bizar, de afwerking ook. Van de carbonwielen van het straatmodel naar de spaakvelgen van de scrambler, de inlaatkelken, voorvork, het roostertje van de koplamp, het bodywork (eveneens carbon), noem maar op.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik vind een hoop motoren mooi, maar deze categorien heb ik nou net niets meeEthirty schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:56:
Dayum
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
Voor 10k heb je al een leuke Multistrada 1200 2ehands. AT begint ook al steeds meer 2e hands te verschijnen. Kon deze winter een AT kopen voor 12.500. Moet wellicht wel richting de 11 lukken. Mooie 2e hands GS met nieuwe blok is ook leuk.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:18:
[...]
Budget is ongeveer 10k. Ietsje meer indien ik een goede prijs voor de Hornet terug krijg. Zodoende valt de Ducati automatisch buiten de boot. Overigens is de kniehoek ook al weer iets scherper dan bij de Yamaha.
De GS is ook veel te duur voor mij. De Honda's (Crosstourer bijvoorbeeld) vind ik maar saai. De nieuwe africa twin vind ik echt gaaf, maar die gaat 2 keer over mijn budget heen. Kleine kans dat dat 'm wordt.![]()
De XT660z vind ik ook niet heel erg mooi. Inderdaad, wat smal. Mijn Hornet oogt (in stilstand) nog breder.
Eerst morgen het rijgedrag van de Super Tenere beoordelen. Als dat tegenvalt ten opzichte van de Hornet, zijn we snel klaar. Dan start de zoektocht opnieuw.
ST is vlgs mij vooral interessant voor comfort. Mijn motor weegt 227 kg en dat is echt al aardig wat. Moet echt niet denken aan nog 40 kg
Ik ben gewoon een sucker voor iets origineels, al koop ik uiteindelijk zelf ook gewoon eenheidsworstlolgast schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:09:
[...]
Ik vind een hoop motoren mooi, maar deze categorien heb ik nou net niets mee
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Nieuw model Suzuki V Strom 1000?DrivinUCrazy schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:18:
[...]
Budget is ongeveer 10k. Ietsje meer indien ik een goede prijs voor de Hornet terug krijg. Zodoende valt de Ducati automatisch buiten de boot. Overigens is de kniehoek ook al weer iets scherper dan bij de Yamaha.
De GS is ook veel te duur voor mij. De Honda's (Crosstourer bijvoorbeeld) vind ik maar saai. De nieuwe africa twin vind ik echt gaaf, maar die gaat 2 keer over mijn budget heen. Kleine kans dat dat 'm wordt.![]()
De nieuwe is nog te duur, dus dat zou ook een occasion worden. Is ook prima, maar ik heb de V-strom altijd lelijk gevonden. (Die koplamp van de GS vind ik overigens ook niks. Net alsof iemand een van 2 ogen heeft dichtgemept)
De kniehoek lijkt bij de V-strom dan wel weer in orde, dus ik vlak hem alsnog niet uit!
De kniehoek lijkt bij de V-strom dan wel weer in orde, dus ik vlak hem alsnog niet uit!
Allereerste zitten nu net over 10k van het nieuwe model. Model daarvoor is niet alles nee, alhoewel het model vanaf 2010, eigenlijk 2012 vanwege de zwarte velgen, nog enigszins te doen is met andere uitlaten.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:57:
De nieuwe is nog te duur, dus dat zou ook een occasion worden. Is ook prima, maar ik heb de V-strom altijd lelijk gevonden. (Die koplamp van de GS vind ik overigens ook niks. Net alsof iemand een van 2 ogen heeft dichtgemept)
Qua rijden en sturen is het gewoon prima ja.
[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 03-03-2017 19:21 ]
Doe mij die maar dan. Zie ze toch snel voor 2k meer staan minimaal bij een betrouwbare zaak.Requiem19 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:48:
[...]
Voor 10k heb je al een leuke Multistrada 1200 2ehands.
Al eens naar een Versys gekeken ?DrivinUCrazy schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:57:
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Ja, proefgezeten, niet gereden. Daarmee had ik ruzie met mijn knieën en de vorm van de tank. Volgens mij had Joopieboy dezelfde ervaring daarmee.
edit:
Ik ben soms wel een moeilijk persoontje he.
Ik ben soms wel een moeilijk persoontje he.
[ Voor 18% gewijzigd door DrivinUCrazy op 03-03-2017 22:03 ]
Kan niet erger zijn dan mijn zoektocht van 1,5 jaar en elk uiterste.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 22:01:
Ja, proefgezeten, niet gereden. Daarmee had ik ruzie met mijn knieën en de vorm van de tank. Volgens mij had Joopieboy dezelfde ervaring daarmee.
edit:
Ik ben soms wel een moeilijk persoontje he.![]()
En een Triumph? Tiger 800, 1050 Sport of 1200?DrivinUCrazy schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:57:
De 1200 is wellicht lastig voor je budget, maar een mooie 800 of 1050 moet zeker lukken
Als mijn budget rond de 10k zou zijn voor een dual sport dan zou ik het wel weten...
Aprilia Caponord 1200! Is niet een tien in een dozijn motorfiets en stukke betrouwbaarder dan een ducati door het Rotax V-twin blok. Komt daarnaast met alle elektronische snufjes en heeft vind ik de mooiste uitstraling met de RSV4 neus.

net onder de 9k: http://www.speurders.nl/o...stance_value=0&min_prijs=
Aprilia Caponord 1200! Is niet een tien in een dozijn motorfiets en stukke betrouwbaarder dan een ducati door het Rotax V-twin blok. Komt daarnaast met alle elektronische snufjes en heeft vind ik de mooiste uitstraling met de RSV4 neus.

Wat een bruut apparaat. Kende dit model nog niet. Is wel even 10x beter dan een V-Stromcyntax schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 00:03:
Als mijn budget rond de 10k zou zijn voor een dual sport dan zou ik het wel weten...
Aprilia Caponord 1200! Is niet een drie in een dozijn motorfiets en stukke betrouwbaarder dan een ducati door het Rotax blok V-twin. Komt daarnaast met alle elektronische snufjes en heeft vind ik de mooiste uitstraling met de RSV4 neus.
[afbeelding]
Edit: En met Kellermann richtingaanwijzers nog wel. Die dingen kosten 70 euro per stuk. Dat weet ik helaas omdat niets anders zonder problemen op mijn motor werkt. Het is dat het zo'n beetje de enige optie was anders had ik ze nooit gekocht. KTM vond het een goed idee om alles op de motor 12V te hebben behalve de richtingaanwijzers. Ergens in de kabelboom zit een weerstand die er 8V van maakt. Veel succes om dan een 12V led aan de praat te krijgen zonder met een schakeling via de accu te gaan werken. Als het niet nodig zou zijn zou je deze niet zo snel kopen.
[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 04-03-2017 00:11 ]
Er is trouwens ook nog een Caponord Rally naast de normale travel edition, die is nog bruter vind ik. Maar die zijn nog niet voor onder de 10k te krijgen
. Nieuw zijn ze rond de 18k en dan zou ik persoonlijk liever doorsparen voor een R1200GSA occasion.
Hm, vandaag wordt het hier 18 graden... maar eens brommers kieken de motor van stal halen!
En daarna brommers kieken. 
Triumph heb ik nooit overwogen. Geen idee waarom eigenlijk. Als ik op de occasion sites kijk staan er toch wel een aantal te koop.
Soms vind ik het wel fijn als er een dealer/specialist van een merk in de buurt zit, voor als er echt eens iets aan de hand is buiten het reguliere onderhoud. Misschien dat dat t is?
Triumph heb ik nooit overwogen. Geen idee waarom eigenlijk. Als ik op de occasion sites kijk staan er toch wel een aantal te koop.
Soms vind ik het wel fijn als er een dealer/specialist van een merk in de buurt zit, voor als er echt eens iets aan de hand is buiten het reguliere onderhoud. Misschien dat dat t is?
Hier aan de kust iets kouder en vooral bewolkt. Maar ga zeker een ritje wagen vandaag!Jolke schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 07:40:
Hm, vandaag wordt het hier 18 graden... maar eens brommers kieken de motor van stal halen!
All-Round nerd | iRacing Profiel
Ik ga ook een ritje doen.w4rguy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 10:50:
[...]
Hier aan de kust iets kouder en vooral bewolkt. Maar ga zeker een ritje wagen vandaag!
Verder ben ik opzoek naar een andere BT Headset voor muziek en navigatie.
Heb nu de Cardo Q3 op een sport helm en dat zit niet echt goed. Past voornamelijk op een rechte rand zoals op een systeemhelm. Sporthelmen hebben dat niet.
Iemand ervaring met de Cardo Freecom serie?
Hans van Wijk adviseerde de Sena 10R, maar die vind ik nogal prijzig. Prijsklasse van +€250
voordeel van Cardo is dat je de unit eraf kan halen en altijd over kan zetten. Tevens met opladen ook eraf te halen. De Sena zit geplakt....dus met opladen kan het niet van je helm af en overzetten wordt ook lastig....
Bij MLM hebben ze een leuke kortingsactie en aangezien ik toch al zijtassen wilde, de volgende besteld:

Vind die harde koffers geen gezicht bij een ZZR1400 en er blijft altijd een frame achter, bij deze zie je alleen het aansluitpunt voor die ophanging.
Meteen ook een bandenreparatiesetje voor onder m'n zadel erbij besteld

Vind die harde koffers geen gezicht bij een ZZR1400 en er blijft altijd een frame achter, bij deze zie je alleen het aansluitpunt voor die ophanging.
Zo, terug van mijn eerste AVB les. Kreeg meteen de langzame oefeningen.
- achteruit parkeren met de motor.
Deze ging goed. Was niet moeilijk.
- Halve draai
Deze is lastig, maar op het einde (-_-) vertelde de instructeur dat ik mijn lichaam en armen recht moest houden (beetje tegen leunen zegmaar) als ik stuur. Ik leunde helemaal mee. Dus dat ga ik de volgende keer proberen. Verder is het nog lastig om die voetrem te gebruiken, ik 'voel' het namelijk niet als ik hem indruk. Dus dat doe ik maar beetje op de gok.
- Langzame slalom.
Ook deze was lastig, weer hetzelfde verhaal als erboven. Lichaam en armen rechthouden als ik stuur.
- Stapvoets rijden.
Dit ging goed, moet alleen nog de feeling krijgen voor de achterrem.
Iemand verder nog tips voor de oefeningen?
Is dit iets wat ik op mijn fiets kan oefenen? Dat sturen?
- Halve draai
Deze is lastig, maar op het einde (-_-) vertelde de instructeur dat ik mijn lichaam en armen recht moest houden (beetje tegen leunen zegmaar) als ik stuur. Ik leunde helemaal mee. Dus dat ga ik de volgende keer proberen. Verder is het nog lastig om die voetrem te gebruiken, ik 'voel' het namelijk niet als ik hem indruk. Dus dat doe ik maar beetje op de gok.
- Langzame slalom.
Ook deze was lastig, weer hetzelfde verhaal als erboven. Lichaam en armen rechthouden als ik stuur.
- Stapvoets rijden.
[ Voor 3% gewijzigd door Aschtra op 04-03-2017 11:39 ]
voor de langzame oefeningen moet je voor je gevoel je bovenlichaam recht houden en 'duw' je de motor vanuit je armen én heupen onder je vandaan. Je motor schuint daardoor af maar je blijft zelf rechtop. Meeleunen in de bocht helpt meestal niet mee inderdaad.Aschtra schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:34:
- Halve draai
- Langzame slalom.
- Stapvoets rijden.
Wat ik nog wel eens deed is op een fiets, handen heel erg los op het stuur en dan tussen de markeringen op de weg door slalommen. Oké, die ene keer dat ik het deed was ik dronken (xD), maar het gaf me een goed gevoel bij de beweging die je maakt vanuit je heupen.
De langzame slalom doe je trouwens wel vooral uit het stuur. Bij de halve draai is het afschuinen weer belangrijker.
Overigens, tegenwoordig gebruik ik dezelfde stuurtechnieken nu op mijn fiets als op mijn motorfiets. Soms vergis ik me nu in hoe scherp ik op mijn fiets kan sturen
All-Round nerd | iRacing Profiel
Ja, ik heb het achtje geoefend op een zwaar beladen bakfiets (wel een 2 wieler). Vooral de overgang van de eerste linkerdraai naar de tweede rechter en het blijven kijken.Aschtra schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:34:
- Halve draai
- Langzame slalom.
- Stapvoets rijden.
Ook het bewuster worden van countersteer. Druk maar eens tegen de binnenste stuurhelft voor een bocht en je voelt dat de fiets de bocht invalt.
Weet niet welke Sena je bedoelt? 20S zit namelijk met een klem vast geschroefd. Die kan je er dus makkelijk weer uit halen. Daarnaast zit alleen het microfoon gedeelte van de Sena vast. De hoofdunit kan je er gewoon vanaf halen en los opladen.Rody schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:11:
[...]
voordeel van Cardo is dat je de unit eraf kan halen en altijd over kan zetten. Tevens met opladen ook eraf te halen. De Sena zit geplakt....dus met opladen kan het niet van je helm af en overzetten wordt ook lastig....
Ik ga ook zo maar even paar uurtjes rijden. Later wordt hier regen verwacht dus genoeg tijd voor een leuk ritje!
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Maar als je alleen naar een specialist/dealer gaat als er echt iets aan de hand is, is het dan erg om een stukje verder te rijden? Als het reguliere onderhoud gewoon in de buurt kan, zou ik dat niet erg vinden in ieder geval. Tenzij je er vanuit gaat dat je meerdere keren per jaar naar die specialist/dealer moet..DrivinUCrazy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 08:56:
En daarna brommers kieken.
Je woont in Limburg toch? Dan is waarschijnlijk de dichtstbijzijnde dealer die in Venray, in Nederland in ieder geval. In België zit er ook eentje niet ver over de grens van zuid Limburg: http://www.triumphmotorcycles.be/dealers/belgium/moto-vise
Voor Triumph kennis bij specialistische zaken lijkt me dat een prima optie, als die dichterbij is.
Moi, http://www.mlmparts.com/n...P_8r4V9kmzhCOzxoCmyHw_wcBRody schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:11:
[...]
Ik ga ook een ritje doen.
Iemand ervaring met de Cardo Freecom serie?
Hans van Wijk adviseerde de Sena 10R, maar die vind ik nogal prijzig. Prijsklasse van +€250
Vandaag ook het eerste ritje gemaakt. Eerst een deel van de brandstofslang van de CB1 vervangen, oude zat een lelijke knik in waardoor hij moeite had met starten en wanneer je het gas opengooide had hij ff nodig. Das mooi uit de wereld.
Omdat beide motoren toen toch buiten stonden hebben we samen onze pakken aangetrokken en ff een stukje gereden. Beetje frisjes nog, maar wel weer erg lekker!
Omdat beide motoren toen toch buiten stonden hebben we samen onze pakken aangetrokken en ff een stukje gereden. Beetje frisjes nog, maar wel weer erg lekker!
Dat was op zich nog een optie geweest, maar jullie raden het al.Tankiej schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 13:05:
[...]
Maar als je alleen naar een specialist/dealer gaat als er echt iets aan de hand is, is het dan erg om een stukje verder te rijden? Als het reguliere onderhoud gewoon in de buurt kan, zou ik dat niet erg vinden in ieder geval. Tenzij je er vanuit gaat dat je meerdere keren per jaar naar die specialist/dealer moet..
Je woont in Limburg toch? Dan is waarschijnlijk de dichtstbijzijnde dealer die in Venray, in Nederland in ieder geval. In België zit er ook eentje niet ver over de grens van zuid Limburg: http://www.triumphmotorcycles.be/dealers/belgium/moto-vise
Voor Triumph kennis bij specialistische zaken lijkt me dat een prima optie, als die dichterbij is.
Ik heb de Super Tenere gekocht. Ok, hij krijgt nog een grote beurt en een kenteken, dus er gaat nog even overheen voordat we daadwerkelijk van motor wisselen.
Pluspunten:
+ De beenruimte en zithouding. Daar ging het tenslotte om. Eventueel zelfs nog een in hoogte verstelbaar zadel.
+ het wegfilteren van oneffenheden in de weg. (logisch ook) De hornet was dermate sportief afgeveerd dat klinkerweggetjes al irritant werden. Hiermee had ik nauwelijks in de gaten dat ik over verkeersdrempels ging.
+ Goede staat, voorlopig weinig (geen) onderhoud.
+ cardanas, maar vrijwel geen cardanas-reactie te bespeuren.
+ accessoires als handkappen, handvatverwarming, en koffers zitten er gewoon op.
+ genoeg plek voor mijn wederhelft die nu dan ook mee kan. (deze kan later ook nog naar de minpunten verschuiven.
+ bevestigingsmogelijkheid voor navigatie op een logische plek achter het ruitje.
+ ABS en TC standaard aanwezig. Helaas geen cruise control voor de snelweg-verbindingsetappes.
Minpunten:
- Totaal ander rijgedrag, maar omdat het vermogen wel redelijk in de buurt komt is de acceleratie niet eens zo heel anders. Alleen het toerenbereik verschilt natuurlijk flink. Tja, de hele motorinhoud van de Hornet past in 1 van de 2 cilinders, dus wat wil je?
- Veel meer geweld nodig om deze motor in een bocht te dwingen. Wel iets waar ik aan kan wennen, maar het vereist iets ander rijgedrag van mij. Ik denk dat andere banden en afstelling van de vering ook al een hele hoop verbeterd. Verder wat oefeningen op een verlaten terrein om het krappe draaiwerk ook met deze onder de knie te krijgen.
- Ik dacht dat mijn Hornet (mede door de scottoiler) erg weinig ruimte onder het zadel had, maar op zo'n grote fiets zo'n klein vakje vind ik wel een beetje belachelijk. Bijna verplicht om altijd een koffer te laten zitten om een slot mee te kunnen nemen.
- Turbulentie van de ruit die net op mijn kin terecht komt. Op te lossen met aftermarket spul, maar wel irritant dat dat nodig is. Misschien haal ik de ruit er zelfs af, eerst maar eens zien wat dat oplevert.
- Uitklappen van jiffy is een crime, heel moeilijk te vinden. Kwestie van wennen en eventueel een kleine aanpassing. Daar verzin ik wel wat op.
- Zwaar, dus ik kreeg het nog niet voor elkaar om deze op de middenbok te zetten. De laatste keer dat ik dat deed was met een CB500 met overal houvast, dus een kwestie van een paar keer proberen en dan lukt dat ook.
De meeste minpunten zijn een kwestie van wennen omdat het gewoon een ander type fiets is. Ik ga hier heel blij mee zijn; ik ben er nu al blij mee! Maar toch moet ik zeggen dat ik nog nooit met zoveel tegenzin een beslissing heb genomen. Hoe zal ik het zeggen. De Yamaha voelt goed, maar de Hornet wegdoen voelt niet goed. Het is echter nodig, om het plezier in het motorrijden te behouden. Ik voel nu al, heb zelfs al een beetje last, dat ik vandaag op de Hornet heb gereden. Anders had ik probleemloos nog jaren op de hornet rondgecrosst... Om daarna over te stappen op een allroad.
Nu de praktische zaken: ik ga op zoek naar mooie valbeugels, later (als het budget weer wat is aangevuld) nog wat mooie extra lampjes er op.
De SW-motech Quick Lock Evo tankring van de Honda heb ik nu over; deze past niet op de Yamaha. Mocht iemand interesse hebben, geef even een gil. Mijn DM staat aan.
De valblokken laat ik op de Hornet zitten; dit maakte een wat mooiere inruilprijs mogelijk. De geïnteresseerden daarvoor: helaas.
Oh ja, je merkt dat het voorjaar aanbreekt en dat de motorrijders weer naar buiten kruipen. In de tijd dat ik daar was heeft hij al 3 motoren verkocht; ik was de 4e!
Feli!
Ik heb zojuist ook het eerste ritje gemaakt, heerlijk gevoel weer zeg! Ben gelukkig net op tijd binnen want het begint nu te regenen hier.
Nog wel 1 oeps momentje gehad, dacht dat ik in zn 3 zat dus schakelde terug naar zn twee rond de 55 km/h maar dat was dus naar 1 en ik liet de koppeling iets te snel opkomen dus hij dook aardig in de voorvering..
Maar ondanks dat continu met een big smile gereden. Kan niet wachten tot het zonnetje ook nog lekker mee gaat schijnen
Ik heb zojuist ook het eerste ritje gemaakt, heerlijk gevoel weer zeg! Ben gelukkig net op tijd binnen want het begint nu te regenen hier.
Nog wel 1 oeps momentje gehad, dacht dat ik in zn 3 zat dus schakelde terug naar zn twee rond de 55 km/h maar dat was dus naar 1 en ik liet de koppeling iets te snel opkomen dus hij dook aardig in de voorvering..
Maar ondanks dat continu met een big smile gereden. Kan niet wachten tot het zonnetje ook nog lekker mee gaat schijnen
Zo, fuck verstand, logisch denken, zoeken, alles 
Gekocht, betaald, opgehaald, en dat alles vandaag.

2004 (K4) GSX-R 750 in de juiste kleurstelling met maar 29dkm gereden.
Vandaag alweer lekker kilometers gemaakt.

Beide gefeliciteerd! Wel een mooie dag om ook gelijk te kunnen rijden
Ik heb ook even een rondje gemaakt, even gestopt bij Louis om eindelijk een tail tidy te halen en een Hex-set, die had ik nog niet.
Na het ritje motor schoongespoten, ketting gedaan en gelijk ook maar de Ram mounts voor telefoon en GoPro erop gezet. Ziet er stevig uit, zal even kijken of ik het morgen kan testen in de mini-bergen hier:

Ik heb ook even een rondje gemaakt, even gestopt bij Louis om eindelijk een tail tidy te halen en een Hex-set, die had ik nog niet.
Na het ritje motor schoongespoten, ketting gedaan en gelijk ook maar de Ram mounts voor telefoon en GoPro erop gezet. Ziet er stevig uit, zal even kijken of ik het morgen kan testen in de mini-bergen hier:

[ Voor 14% gewijzigd door azt33 op 04-03-2017 19:26 ]
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Gaaf ding! Volgens mij echt een alleskunner. Staat ook nog op mijn lijstje van motoren die ik ooi zou willen/rijden.Joopieboy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 16:42:
[afbeelding]
Gefeliciteerd!
Gave motoren die Tenere, wat mij betreft een goede keuzeDrivinUCrazy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 15:40:
[...]
Dat was op zich nog een optie geweest, maar jullie raden het al.
Ik heb de Super Tenere gekocht. Ok, hij krijgt nog een grote beurt en een kenteken, dus er gaat nog even overheen voordat we daadwerkelijk van motor wisselen.
Pluspunten:
+ De beenruimte en zithouding. Daar ging het tenslotte om. Eventueel zelfs nog een in hoogte verstelbaar zadel.
+ het wegfilteren van oneffenheden in de weg. (logisch ook) De hornet was dermate sportief afgeveerd dat klinkerweggetjes al irritant werden. Hiermee had ik nauwelijks in de gaten dat ik over verkeersdrempels ging.
+ Goede staat, voorlopig weinig (geen) onderhoud.
+ cardanas, maar vrijwel geen cardanas-reactie te bespeuren.
+ accessoires als handkappen, handvatverwarming, en koffers zitten er gewoon op.
+ genoeg plek voor mijn wederhelft die nu dan ook mee kan. (deze kan later ook nog naar de minpunten verschuiven.)
+ bevestigingsmogelijkheid voor navigatie op een logische plek achter het ruitje.
+ ABS en TC standaard aanwezig. Helaas geen cruise control voor de snelweg-verbindingsetappes.![]()
Minpunten:
- Totaal ander rijgedrag, maar omdat het vermogen wel redelijk in de buurt komt is de acceleratie niet eens zo heel anders. Alleen het toerenbereik verschilt natuurlijk flink. Tja, de hele motorinhoud van de Hornet past in 1 van de 2 cilinders, dus wat wil je?
- Veel meer geweld nodig om deze motor in een bocht te dwingen. Wel iets waar ik aan kan wennen, maar het vereist iets ander rijgedrag van mij. Ik denk dat andere banden en afstelling van de vering ook al een hele hoop verbeterd. Verder wat oefeningen op een verlaten terrein om het krappe draaiwerk ook met deze onder de knie te krijgen.
- Ik dacht dat mijn Hornet (mede door de scottoiler) erg weinig ruimte onder het zadel had, maar op zo'n grote fiets zo'n klein vakje vind ik wel een beetje belachelijk. Bijna verplicht om altijd een koffer te laten zitten om een slot mee te kunnen nemen.
- Turbulentie van de ruit die net op mijn kin terecht komt. Op te lossen met aftermarket spul, maar wel irritant dat dat nodig is. Misschien haal ik de ruit er zelfs af, eerst maar eens zien wat dat oplevert.
- Uitklappen van jiffy is een crime, heel moeilijk te vinden. Kwestie van wennen en eventueel een kleine aanpassing. Daar verzin ik wel wat op.
- Zwaar, dus ik kreeg het nog niet voor elkaar om deze op de middenbok te zetten. De laatste keer dat ik dat deed was met een CB500 met overal houvast, dus een kwestie van een paar keer proberen en dan lukt dat ook.
De meeste minpunten zijn een kwestie van wennen omdat het gewoon een ander type fiets is. Ik ga hier heel blij mee zijn; ik ben er nu al blij mee! Maar toch moet ik zeggen dat ik nog nooit met zoveel tegenzin een beslissing heb genomen. Hoe zal ik het zeggen. De Yamaha voelt goed, maar de Hornet wegdoen voelt niet goed. Het is echter nodig, om het plezier in het motorrijden te behouden. Ik voel nu al, heb zelfs al een beetje last, dat ik vandaag op de Hornet heb gereden. Anders had ik probleemloos nog jaren op de hornet rondgecrosst... Om daarna over te stappen op een allroad.Dat moment is nu dus eerder aangebroken dan ik had gehoopt.
Nu de praktische zaken: ik ga op zoek naar mooie valbeugels, later (als het budget weer wat is aangevuld) nog wat mooie extra lampjes er op.
De SW-motech Quick Lock Evo tankring van de Honda heb ik nu over; deze past niet op de Yamaha. Mocht iemand interesse hebben, geef even een gil. Mijn DM staat aan.
De valblokken laat ik op de Hornet zitten; dit maakte een wat mooiere inruilprijs mogelijk. De geïnteresseerden daarvoor: helaas.
Oh ja, je merkt dat het voorjaar aanbreekt en dat de motorrijders weer naar buiten kruipen. In de tijd dat ik daar was heeft hij al 3 motoren verkocht; ik was de 4e!
Da fuck... Die zag ik niet aankomen..Joopieboy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 16:42:
[afbeelding]
Het werd onderhand wel tijd dat je iets met 2 wielen kocht..
Hier vandaag de brommer ook maar eens een (klein) stukje verder van huis gereden. Laatste keer (2 weken geleden) was de eerste rotonde al ver genoeg voor me (500Mtr.). Vandaag kon ik een paar kilometer verder van huis komen totdat Pa belde dat z'n PC de printer niet meer zag en uiteraard was dat ding per direct noodzakelijk (belasting aangiften voor derden)....... Maar: Toch nog even wat beeldmateriaal kunnen maken door m'n GoPro ding even te gebruiken om te kijken of ik de camera anders/beter moet gaan positioneren.
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 08-03-2017 16:49 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
't was vandaag al weer redelijk druk met de motoren op de weg, heb er in ieder geval weer een aantal meer gezien dan de afgelopen tijd.lolgast schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:22:
@Joopieboy en @DrivinUCrazy Gefeliciteerd met de aankopen
Maareh: @Joopieboy Dát aanschaffen terwijl je op zoek was naar een naked?? Ga je dat kuipwerk er nog vanaf halen zodat je een naked over houdt? (Yamaha heeft 't ook gedaan met d'r huidige R1 en dan noemen ze dan een MT-10)
@DrivinUCrazy : Óók een geweldige fiets!!! Qua uiterlijk én rijgedrag!!!
FELI met het nieuwe "speelgoed', beiden
Terug van weggeweest! Moest even een Panigale ophalen.

- KTM Adventure range
- Ducati Supersport (S)
- Honda CBR 1000RR SP(2)
- Suzuki GSX-S750/GSX-R1000(R)/GSX-R125/V-Strom 1000 (XT)
- Kawasaki Z650/Z900/Z1000SX
- Triumph Bonneville T100 (Black)
Zijn toch niet de minste modellen. Alle andere motoren worden inderdaad op de EICMA gepresenteerd of tussendoor (R6 bijvoorbeeld net na de Intermot).
Wat betreft de 'merktrouw'... ja dat weten jullie onderhand toch hopelijk wel...

Ja, zo is er altijd wel wat. Heb qua lengte met geen een motor echt problemen, maar ben wel erg tenger. Dan pas je ook niet in het beeld van de doorsnee mannelijke motorrijder wat betreft kleding (en dan specifiek een leren pak(...en dat is toch wat anders dan €80 aan wangkussentjes)).Ari Gold schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:05:
Waarom maakt Schuberth nou geen XXS voor mannen?!![]()
Had even de vrouwenmodel gepast. Die zat me toch als gegoten
Zo jammer dit. Wel naar huis gegaan met wat zomerhandschoentjes.
Verder was de beurs echt druk. Broek en schoenen haal ik wel gewoon in de winkel.
Moet zeggen dat de Intermot 2016 nog wel aardig wat motoraankondigingen had:wimmel_1 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 18:09:
Als je echt wat "nieuws"op motorgebied te zien wil krijgen dan moet je eigenlijk in November naar de "EICMA" in Milaan gaan. Zélfs de "Intermot" in Keulen (Oktober) wordt door veel fabrikanten al niet meer gebruikt om wereldwijde introducties te presenteren.
Een retourtje vliegen naar Milan is vanuit Eindhoven of Düsseldorf vaak zelfs goedkoper dan een retourtje Amsterdam
- KTM Adventure range
- Ducati Supersport (S)
- Honda CBR 1000RR SP(2)
- Suzuki GSX-S750/GSX-R1000(R)/GSX-R125/V-Strom 1000 (XT)
- Kawasaki Z650/Z900/Z1000SX
- Triumph Bonneville T100 (Black)
Zijn toch niet de minste modellen. Alle andere motoren worden inderdaad op de EICMA gepresenteerd of tussendoor (R6 bijvoorbeeld net na de Intermot).
Jazeker! Leuk om je progressie te zien!HTT-Thalan schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:26:
Hey, ik heb een nieuwe subscriber, Caesar1000, bekend?
[...]
Wat betreft de 'merktrouw'... ja dat weten jullie onderhand toch hopelijk wel...
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
M'n Fazer rijdt weer!
imgur: Yamaha FZS600 Fazer Naked
Verdient niet de schoonheidsprijs, maar het mocht niks kosten.

imgur: Yamaha FZS600 Fazer Naked
Verdient niet de schoonheidsprijs, maar het mocht niks kosten.

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 04-03-2017 17:50 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
@CodeCaster Waarschijnlijk heb je nu zelfs minder last van windruis rond je helm dan voorheen
Vandaag niet kunnen rijden, neefje en nichtje te logeren en 1000 een 1 dingen te doen.
Wel iets motor gerelateerd gedaan:
halve achter kant van de camper er af gesloopt en"extra" kokerbalken gemonteerd.
Andere onderdelen van de motordrager schoon geslepen (staalborstel in slijptol) en een laagje of 6 mat zwart er op gespoten.
Morgen verder af maken en dan kan de motordrager er op gemonteerd worden en kan dus de Vespa mee naar Italië achter op de camper.
En nog iets motor gerelateerd:
Mijn vrouw stelde gisteren zelf voor dat ik voordat we naar Italië vertrekken nog wel een paar dagen op een motor tripje kon gaan..
Nu nog geregeld krijgen dat ik mij resterende vrije dagen mag op nemen voordat mij contract stopt.
Wel iets motor gerelateerd gedaan:
halve achter kant van de camper er af gesloopt en"extra" kokerbalken gemonteerd.
Andere onderdelen van de motordrager schoon geslepen (staalborstel in slijptol) en een laagje of 6 mat zwart er op gespoten.
Morgen verder af maken en dan kan de motordrager er op gemonteerd worden en kan dus de Vespa mee naar Italië achter op de camper.
En nog iets motor gerelateerd:
Mijn vrouw stelde gisteren zelf voor dat ik voordat we naar Italië vertrekken nog wel een paar dagen op een motor tripje kon gaan..
Nu nog geregeld krijgen dat ik mij resterende vrije dagen mag op nemen voordat mij contract stopt.
Ik ben ondertussen lid van een heuze "Transalp Club" en die organiseer dit jaar wat leuke ritten, o.a. een 2-daagse adventure (50% offroad) trip inclusief 2 blokhut overnachtingen, kampvuur, eten etc. Klinkt als een klusje voor de TA
.
Klinkt meer als: @Motoport, SCHIET EENS OP....IK WIL M"N EIGEN BROMMER TERUG!!!HTT-Thalan schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:49:
Ik ben ondertussen lid van een heuze "Transalp Club" en die organiseer dit jaar wat leuke ritten, o.a. een 2-daagse adventure (50% offroad) trip inclusief 2 blokhut overnachtingen, kampvuur, eten etc. Klinkt als een klusje voor de TA.
Jawadde! Ik zit troosteloos Youtube filmpjes te luisteren omdat ik die karakteristieke roffel miswimmel_1 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:51:
[...]
Klinkt meer als: @Motoport, SCHIET EENS OP....IK WIL M"N EIGEN BROMMER TERUG!!!
- edit -
Ingeschreven voor een museumbezoek bij een antieke motorverzameling, exclusief voor leden
[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-03-2017 17:55 ]
Hoe gék 't ook klink (maar dat zul jij waarschijnlijk ook wel herkennen), je 'eigen' spullen rijden toch AL-TIJD lekkerder dan het leenmateriaal wat je mee krijgt.HTT-Thalan schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:54:
[...]
Jawadde! Ik zit troosteloos Youtube filmpjes te luisteren omdat ik die karakteristieke roffel mis.
[video]
- edit -
Ingeschreven voor een museumbezoek bij een antieke motorverzameling, exclusief voor leden.
Ik kreeg laatst bij de dealer van m'n auto een Audi R8 mee.... En JA, dat is een MEGA gaaf apparaat!!! Toch was ik de dag daarop blij dat ik m'n eigen "Golfje" weer mee naar huis mocht nemen
Bij mij is het net andersom: Ik krijg bij de dealer altijd 14% kiloknallers mee (want daarom rijden de meeste mensen natuurlijk een Octavia) en als ik het waag om een automaat te vragen (zodat ik me in ieder geval niet suf schakel in die grasmaaiers) durven ze me ook nog wel een Polo of een Rapid mee te geven.wimmel_1 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:59:
[...]
Hoe gék 't ook klink (maar dat zul jij waarschijnlijk ook wel herkennen), Je 'eigen' spullen rijden toch AL-TIJD lekkerder dan het leenmateriaal wat je mee krijgt.
Ik kreeg laatst bij de dealer van m'n auto een Audi R8 mee.... En JA, dat is een MEGA gaaf apparaat!!! Toch was ik de dag daarop blij dat ik m'n eigen "Golfje" weer mee naar huis mocht nemen
Zeker dat ik dan blij ben als ik mijn eigen 'sportieve' diesel weer mee heb...
In dit geval heb ik weinig te kiezen, ze hadden een CB500 staan, en die stond toch nog op mijn wensenlijstje, dus ik ging gauw akkoord.
Volgende keer wil ik een nieuwe AT mee
Ik heb je zoektocht een beetje gevolgd: vertoon ook hetzelfde gedrag, veel twijfelen, van alles proefzitten/rijden en heb dezelfde bouw als jou. De GSX-R 750 zit wel lekker? Geen last van je polsen etc?Joopieboy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 16:42:
[afbeelding]
Je hoeft op een SS (mét Clip-On's) helemaal geen last te krijgen van je polsen als je de hendels (rem/koppeling) gewoon goed afstelt op JOUW positie én de spieren in je rug en heupen gebruikt...... Dus niet als een zoutzak op zo'n fiets gaan "hangen"!! Dat afsttellen is een kwestie van één boutje per hendel lossen en de hendel zó positioneren dat je hand in één lijn staat met je arm in een rijdende positie (pols dus récht)..... En 't boutje weer vastzetten nadat je de positie bepaald hebt, uiteraardEddos schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:40:
[...]
Ik heb je zoektocht een beetje gevolgd: vertoon ook hetzelfde gedrag, veel twijfelen, van alles proefzitten/rijden en heb dezelfde bouw als jou. De GSX-R 750 zit wel lekker? Geen last van je polsen etc?
[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 04-03-2017 20:01 ]
Snap ik. Polsen was in die zin ook niet zo'n goed voorbeeld misschien :-).
Als ik het vergelijk met een Tuono/VFR, dan is de zithouding nog wel wat sportiever (wat ook wel logisch is natuurlijk). Maar goed, misschien maar 'gewoon' eens gaan zitten en een rondje rijden.
Als ik het vergelijk met een Tuono/VFR, dan is de zithouding nog wel wat sportiever (wat ook wel logisch is natuurlijk). Maar goed, misschien maar 'gewoon' eens gaan zitten en een rondje rijden.
Je moet op een SS gewoon kunnen wérken.... Dat soort motoren zijn (eigenlijk) helemaal niet leuk om mee te rijden op de openbare weg doordat ze té gemakkelijk een "uitdagend" spelletje willen spelen. HELL: ik was vandaag voor 't eerst weer even onderweg met m'n brommer na ± een halfjaar niet gereden te hebben (zie eerdere post hier) en dan rijd ik momenteel niet eens meer een SS op de openbare weg en was ik rustig aan't rijden met een simpele naked met een normaal stuur.Eddos schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:25:
Snap ik. Polsen was in die zin ook niet zo'n goed voorbeeld misschien :-).
Of je leunt op je polsen of je knijpt met je benen op de tank. Met rustig rechtdoor rijden kies ik er meestal voor om toch maar gewoon op de polsen te leunen, vind dat toch fijner dan de hele tijd knijpen met de benen.
Pas bij wat meer bochten pakken schakel ik over naar met de benen de tank vasthouden omdat dit gewoon veel beter stuurt. Dan gebruik ik het stuur alleen nog om te sturen en heb ik het heel losjes vast. Met het gladde zadel is de tank vasthouden sowieso nodig met remmen.
Last van je polsen zal je op iedere SS wel hebben tenzij je constant knijpt met je benen maar ook dat is niet geweldig. Aan de andere kant, als je comfort wil moet je sowieso geen SS kopen
Pas bij wat meer bochten pakken schakel ik over naar met de benen de tank vasthouden omdat dit gewoon veel beter stuurt. Dan gebruik ik het stuur alleen nog om te sturen en heb ik het heel losjes vast. Met het gladde zadel is de tank vasthouden sowieso nodig met remmen.
Last van je polsen zal je op iedere SS wel hebben tenzij je constant knijpt met je benen maar ook dat is niet geweldig. Aan de andere kant, als je comfort wil moet je sowieso geen SS kopen
Ik was nóóit meer teruggekomen.wimmel_1 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:59:
[...]
Hoe gék 't ook klink (maar dat zul jij waarschijnlijk ook wel herkennen), je 'eigen' spullen rijden toch AL-TIJD lekkerder dan het leenmateriaal wat je mee krijgt.
Aan alle nieuwe bezitters en opknappers: gefeliciteerd! Ook @caesar1000 met zijn Panigale.
#team_UTC+1
Weer je fotos zien van bergen, sneeuw en een 250CC buiten het terrein waar mensen hem verwachten.Bommes schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:46:
...
...

Bring on your worst, ik ben je al een stap voor
Ik ben in de tussentijd aan het zoeken naar crashbars voor de super tenere. Vrijwel alle crashbars die ik vind zitten maar op twee punten vast en er zit geen verbinding tussen links en rechts. (en dus een flinke hefboomwerking op de bevestigingspunten) Wel heb ik de bars van Altrider gevonden die wel zo'n verbinding hebben. Iemand toevallig ervaring daarmee?
Écht serieus: Bekijk de site van Yamaha eens en bepaal wat 't je waard is! Ik heb ook wel eens een YAMAHA SS "óp z'n kantje" gelegd en dan werken die originele accessoires serieus het beste (als in: Já, die dingen sneuvelen dan nét zo goed, maar ze nemen niet het frame óf 't blok mee in de schuifpartij doordat de bevestigingsbouten "nét" iets te stevig waren).DrivinUCrazy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:30:
Ik ben in de tussentijd aan het zoeken naar crashbars voor de super tenere. Vrijwel alle crashbars die ik vind zitten maar op twee punten vast en er zit geen verbinding tussen links en rechts. (en dus een flinke hefboomwerking op de bevestigingspunten) Wel heb ik de bars van Altrider gevonden die wel zo'n verbinding hebben. Iemand toevallig ervaring daarmee?
Verrek, daar zeg je wat. Ik zit alleen aftermarket te kijken. En inderdaad, je wil niet dat zo'n bevestigingspunt uitbreekt.
Exact de reden waarom ik topblock valblokken op de hornet heb gezet.
Exact de reden waarom ik topblock valblokken op de hornet heb gezet.
@wimmel_1 Sorry jou even overgeslagen maar een Naked had mijn voorkeur, alleen hier heb ik een klik mee en dit is een soort jongensdroom. 

Niergordel scheelt veel trouwens met je rug actief houden.
Ja dit is een van de weinige SuperSports die niet te hardcore is, dit model is een van de latere grotere dus ideaal. Maar dankje.Erapaz schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:03:
[...]
Gaaf ding! Volgens mij echt een alleskunner. Staat ook nog op mijn lijstje van motoren die ik ooi zou willen/rijden.
Gefeliciteerd!
Snap ik, ben toch Suzuki gek, hier heb ik een klik mee en stiekem een jongensdroom.Bommes schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:04:
[...]
Da fuck... Die zag ik niet aankomen..![]()
Het werd onderhand wel tijd dat je iets met 2 wielen kocht..
Kwestie van houding en idd afstellen van, je moet wat actiever zitten en niet hangen, dan gaat het goed.Eddos schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:40:
[...]
Ik heb je zoektocht een beetje gevolgd: vertoon ook hetzelfde gedrag, veel twijfelen, van alles proefzitten/rijden en heb dezelfde bouw als jou. De GSX-R 750 zit wel lekker? Geen last van je polsen etc?
[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 04-03-2017 21:55 ]
We wonen niet ál te ver van elkaar vandaan dus we kunnen wel een keer ruilen van brommerJoopieboy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:45:
@wimmel_1 Sorry jou even overgeslagen maar een Naked had mijn voorkeur, alleen hier heb ik een klik mee en dit is een soort jongensdroom.
[...]
Ja dit is een van de weinige SuperSports die niet te hardcore is, dit model is een van de latere grotere dus ideaal. Maar dankje.
[...]
Snap ik, ben toch Suzuki gek, hier heb ik een klik mee en stiekem een jongensdroom.
[...]
Kwestie van houding en idd afstellen van, je moet wat actiever zitten en niet hangen, dan gaat het goed.Niergordel scheelt veel trouwens met je rug actief houden.
Dat aanbod sla ik niet afwimmel_1 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:57:
[...]
We wonen niet ál te ver van elkaar vandaan dus we kunnen wel een keer ruilen van brommer
Ben nu in Zuid Limburg, pis verzopen
DB-Killer zit er volgens mij in toch? Geluid valt me nog mee met jouw GoPro, maar klinkt wel goed.wimmel_1 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:04:
Hier vandaag de brommer ook maar eens een (klein) stukje verder van huis gereden. Laatste keer (2 weken geleden) was de eerste rotonde al ver genoeg voor me (500Mtr.). Vandaag kon ik een paar kilometer verder van huis komen totdat Pa belde dat z'n PC de printer niet meer zag en uiteraard was dat ding per direct noodzakelijk (belasting aangiften voor derden)....... Maar: Toch nog even wat beeldmateriaal kunnen maken door m'n GoPro ding even te gebruiken om te kijken of ik de camera anders/beter moet gaan positioneren.
[video]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Is gewoon een standaard "Akrapovic" uitlaatje wat door Yamaha geleverd wordt als vervanging voor de af fabriek spullen... Niks aparts wat niet te bestellen iscaesar1000 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:11:
[...]
DB-Killer zit er volgens mij in toch? Geluid valt me nog mee met jouw GoPro, maar klinkt wel goed.
Klinkt echt als een trekker xD, sorry.. Dacht dat je een grapje maakte..wimmel_1 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:04:
[video]
Wel mooi om te zien trouwens, het verschil in toeren en snelheid tussen een 1000cc en een 600cc.
wimmel_1 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:33:
[...]
Is gewoon een standaard "Akrapovic" uitlaatje wat door Yamaha geleverd wordt als vervanging voor de af fabriek spullen... Niks aparts wat niet te bestellen is
Bij 1:30, als het gas erop gaat, hoor je wel duidelijk het crossplane blok in actie. Naast die momenten vind ik het niet heel goed hoorbaar.Secsytime schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:50:
[...]
Klinkt echt als een trekker xD, sorry.. Dacht dat je een grapje maakte..
Wel mooi om te zien trouwens, het verschil in toeren en snelheid tussen een 1000cc en een 600cc.
In het echt klinkt een crossplane trouwens wel echt veel beter dan in veel YouTube filmpjes (alhoewel dat eigenlijk bij alle blokken zo is)
Pssst: 't 'GAS' ging er niet eens (direct) op. Sowieso waren dit m'n eerste kilometers voor dit jaar én ..... Dat bord (60) aan 't begin geldt eigenlijk overal hier tegenwoordigcaesar1000 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 01:00:
[...]
[...]
Bij 1:30, als het gas erop gaat, hoor je wel duidelijk het crossplane blok in actie. Naast die momenten vind ik het niet heel goed hoorbaar.
In het echt klinkt een crossplane trouwens wel echt veel beter dan in veel YouTube filmpjes (alhoewel dat eigenlijk bij alle blokken zo is)
Gefeliciteerd! Ik heb je (langeJoopieboy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 16:42:
[afbeelding]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Dat is een waarheid als een koe.
Wat ik nog steeds raar vind aanvoelen, ik ben altijd een naked gewend geweest. Als ik met het stuur draaide, draait alles voor me mee.
Nu heb ik dan binnenkort een motor met kuipwerk, en dat draait niet mee. Gevoelsmatig klopt dat nog niet. Is gewoon een kwestie van negeren en vooruitkijken, dat weet ik ook wel. Maar als je het niet gewend bent klopt dat voor je gevoel gewoon niet.
Nu heb ik dan binnenkort een motor met kuipwerk, en dat draait niet mee. Gevoelsmatig klopt dat nog niet. Is gewoon een kwestie van negeren en vooruitkijken, dat weet ik ook wel. Maar als je het niet gewend bent klopt dat voor je gevoel gewoon niet.
Nog 8 nachtjes slapen en ik vertrek naar circuit Alcarras (Spanje) voor een drie daagse voorjaarstraining. In April begint de competitie weer 👍🏻#ZinIn.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Slim gedaan met die Ram Mounts. MT10 toch?azt33 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 16:59:
Beide gefeliciteerd! Wel een mooie dag om ook gelijk te kunnen rijden![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar had ik niet over nagedacht voor ik een proefrit deed op mijn 600F dus ik rij bij de dealer de straat uit en denk euh?DrivinUCrazy schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:39:
Wat ik nog steeds raar vind aanvoelen, ik ben altijd een naked gewend geweest. Als ik met het stuur draaide, draait alles voor me mee.
Maar dat went gelukkig snel genoeg
Een MT-07 - ik ben nog aan het leren en rij met een L, vond de MT-07 al genoeg kracht hebben
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Hier is in dit geval zuidwest Duitsland.w4rguy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 10:50:
[...]
Hier aan de kust iets kouder en vooral bewolkt. Maar ga zeker een ritje wagen vandaag!
Mooie tassenset. Houd er wel rekening mee dat je op volle snelheid kan rijden.ShininNL schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:32:
Bij MLM hebben ze een leuke kortingsactie en aangezien ik toch al zijtassen wilde, de volgende besteld:
[afbeelding]
* Jolke vond zijn tassenset terugop de uitlaat na een stukje 180 km/u.
Nice! Wat voor een motor heb je hiervoor gereden?Joopieboy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 16:42:
[afbeelding]
Hoe bevalt hij? Is het qua kracht nog een beetje te doen?
Al een paar keer over na zitten denken om zo'n motor erbij te halen..
Ik heb zelf meer circuit kilometers dan weg kilometers op mijn naam staan en ik heb op vrije circuitdagen in de langzame groepen zelfs harley rijders op assen gezien. Genoeg mensen die op de snelle stukken daar flink inhouden dus voel je zeker niet bezwaard om je daar eens in te schrijven! Denk wel even om de geluidseisen, ik kan het met mijn RSV daar wel vergeten met de dynamische geluidsmetingEthirty schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:27:
[...]
Alleen jammer dat het klaar is met Lelytown. Sprak op de motorbeurs met iemand die rijtrainingen geeft en die kunnen al niet meer daar rijden omdat de resterende dagen zijn volgeboekt door Politie etc.
Blijven alleen Zandvoort en Assen over, maar die zijn denk ik al meer gericht op veel hogere snelheden.
Word wakker, rolluiken open...
Yes! Een zonnetje en een mooie blauwe lucht. Een boompje als oriëntatie punt, amper wind.
Snel naar beneden, ontbijt... Badkamer in en vervolgens... een grijze lucht en een piek waar je u tegen zegt op de app buienalarm....
Yes! Een zonnetje en een mooie blauwe lucht. Een boompje als oriëntatie punt, amper wind.
Snel naar beneden, ontbijt... Badkamer in en vervolgens... een grijze lucht en een piek waar je u tegen zegt op de app buienalarm....
Heb je geen regenbroek?R0y. schreef op zondag 5 maart 2017 @ 12:00:
Word wakker, rolluiken open...
![]()
![]()
![]()
Dit topic is gesloten.
![]()