Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.713 views

Onderwerpen

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:47
Welkom in de wondere wereld van de motorrijder. Als argument: "Wat nou, het paste toch?"

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:54
Plaatje?
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.org/8l1d6ub97/IMG_0341.jpg
Ethirty schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:24:
Nou ja, als ik 's zomers met 80 een dikke hommel kop, ben ik altijd wel blij dat er een stuk plastic tussen zit. ;)
Ik rij over het algemeen wat oudere brikken en heb een scherm voor mijn gezicht.

[ Voor 37% gewijzigd door coenox op 28-02-2017 19:04 ]

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:17
disheaver schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:33:
[...]

Wegrijden uit parkeervak tijdens je eerste les? Is dat normaal? Volgens mij was dat juist een van de onderdelen met hoogste valpercentage (tenminste bij mij :-)). Jij niet kapot?
Met mijn proefles ging ik al de weg op. Dus vind het niet zo raar

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:36

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb een helmcamera geregeld :). Mijn freebees konden nu ook al ingeruild worden bij BCC, en die hadden een actie (gratis statief) plus de laagste prijs, dus voor een luttele 50 euro ben ik nu de eigenaar van een Sony HDR-AS50 :). Beeldkwaliteit bijna net zo goed als zijn duurdere broer de AS200V, maar met dezelfde beeldstabilisatie. Geluid is wat minder, maar dat doe ik toch extern, dus dat boeit niet.

Nu alleen nog even een mount voor aan de helm regelen en dan is er nog even dat kleine dingetje dat mijn motor bij de dealer staat, maar zodra dit allemaal opgelost is kan ik mooie beelden gaan schieten :9.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:17
Heb je nog wat kunnen regelen met de dealer?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

gebruikershaes schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:15:
Heb je nog wat kunnen regelen met de dealer?
Ze waren carnaval vieren, en pas morgen weer aanwezig. Ik heb daarom zaterdag al de leenmotor meegenomen. We gaan morgen zien wat ze ermee doen.

Het recht heb ik aan mijn zijde, want het is een verborgen gebrek, dus van garantie is hier geen sprake. Recht hebben en krijgen is niet hetzelfde uiteraard, dus duim maar voor me dat ik het voor elkaar krijg :).

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:17
Nee precies. Toi toi toi :D d:)b d:)b (bij gebrek aan betere duimen). Ben benieuwd of ze moeilijk gaan doen. Verwacht het eigenlijk wel.

[ Voor 33% gewijzigd door gebruikershaes op 28-02-2017 20:20 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:03

charrel

Cortisol4life..

Afbeeldingslocatie: https://www.revzilla.com/product_images/0234/1070/sidi_adventure2_gore_tex_boots_black_zoom.jpg
Zo, maar weer is verse laarzen aangeschaft. Mijn daytona's roadstar gtx zijn na 95.000km niet meer waterdicht. Nog met een mooie beurskorting kunnen scoren vandaag.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24

Bommes

Capo del formaggio

HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:46:
Of steenslag, een "verloren" sigaret...
Een keer een wesp op een of andere manier achter mijn zonnebril die stak dus meteen in mijn oog lid echter waarschijnlijk net op het moment dat ik mijn helm af had en het beest weg wilde slaan.
Gelukkig dus (vreemd genoeg) geen volledige "prik" en geen dicht oog.
Hoe zien jullie dat? Zit er nou, behalve esthetiek, heel veel verschil tussen identieke modellen van verschillende fabrikanten? Ben je merkentrouw? Waarom?
Mijn vorige 2de (grote mensen) motor was een Yamaha, gewoon omdat ik veul cc's voor weinig geld wilde.
Dus kwam ik bij de FJ 1200 uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/02/1488312015-800-x-600px-20150808_103839.jpg

Ik heb toen eens ergens een yamaha petje gekocht en tja dan moet de volgende 2de motoror ook maar weer een yamaha worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/02/1488312110-800-x-552px-IMG_20161016_140617.jpg

Anders ziet het ook zo vreemd uit met een ander merk en een Yamaha pet op.. :9

Ondanks die onzin spreekt het merk me ook echt wel aan.
Aan de off road kant vind ik de oude oer xt 500 echt gaaf:
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/2b/76/71/2b76717819e54d6b06e48f139cf05782.jpg
Echt zo een "evel knievel" ding (alhoewel die dacht ik altijd op iets harley's achter reed)
Meer praktisch gezien hoop ik nog ooit een:
Afbeeldingslocatie: http://moto.zombdrive.com/images/yamaha-xt-z-750-super-tenere-1989-3.jpg
XT z 750 super tenere te bezitten.
Worden erg oud onder tussen maar die vind ik zo ontzettend bruut om te zien.

Toer spreekt een FJR me wel aan, groot, snel, sportief echt een bruut ding zeker in de juiste kleur stelling:
Afbeeldingslocatie: http://www.motorencyclopedie.nl/motorencyclopedie/yamaha-fjr130009-/2.jpg

Dus merken.. tja Vespa en Yamaha dus. :Y

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]

Hoe zien jullie dat? Zit er nou, behalve esthetiek, heel veel verschil tussen identieke modellen van verschillende fabrikanten? Ben je merkentrouw? Waarom?
Er is maar 1 merk toch? Het enige merk waar muziek in zit. Italianen zijn duur en gaan stuk en Amerikanen maken alleen choppers voor rechtuit. :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bommes schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:06:
[...]

Een keer een wesp op een of andere manier achter mijn zonnebril die stak dus meteen in mijn oog lid echter waarschijnlijk net op het moment dat ik mijn helm af had en het beest weg wilde slaan.

[...]

Mijn vorige 2de (grote mensen) motor was een Yamaha, gewoon omdat ik veul cc's voor weinig geld wilde.
[afbeelding]

Ik heb toen eens ergens een yamaha petje gekocht en tja dan moet de volgende 2de motoror ook maar weer een yamaha worden.
[afbeelding]

[afbeelding]
Echt zo een "evel knievel" ding (alhoewel die dacht ik altijd op iets harley's achter reed)
[afbeelding]

Toer spreekt een FJR me wel aan, groot, snel, sportief echt een bruut ding zeker in de juiste kleur stelling:
[afbeelding]

Ik denk dat wij dezelfde smaak hebben d:)b. Die XT 500 en 750 Tenere zijn echt heel gaaf...

En die FJR kun je momenteel bij Domeinen scoren! Er gaan wat ex-marechaussee motoren weg.
Ethirty schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:07:
[...]

Er is maar 1 merk toch? Het enige merk waar muziek in zit. Italianen zijn duur en gaan stuk en Amerikanen maken alleen choppers voor rechtuit. :+
Nou ja, ik ben wel 'fan' van mijn merk maar als ik zie wat Bommes bijvoorbeeld aandraagt, ik zou geen twee keer twijfelen om b.v. op zo'n XT500 te stappen, hartstikke vet gewoon.

Een Vespa zou ik ook zo doen, maar dan meer voor rustig tourwerk door een grote stad bijvoorbeeld. Ik ben blij dat ik een wat grotere motor heb voor lange ritten, heb nu een dagje op en neer gereden op die CB500 en dat was echt afzien. Heerlijk ding voor bochtjes en buiten, gooi en smijtwerk, maar het is geen kilometervreter.

Maar die MP3 |:( ik heb er 500 meter op gereden en ik wist gelijk dat het niks voor mij was, onder geen beding. Als ik ooit in de situatie kom dat ik geen twee wielen meer overeind kan houden stap ik wel gelijk over naar een Toyota Yaris met een schuifdeur in de zijkant, hoef ik me geen illusies meer te maken.

[ Voor 21% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-02-2017 21:26 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Eigenlijk als ik er nog even over na denk is het niet echt een merk ding, maar meer dat ik "buiten beentjes" echt vet vind.
Met mijn Vespa wordt ik altijd een beetje raar aan gekeken maar dat gekke ding rijd gewoon echt leuk, comfortabel en als je er een beetje aan gaat hangen en de bochtjes worden krapper is er niet veel in 2-wieler land dat ik niet bij kan houden. En daar moet ik dan altijd wel een beetje om lachen, niet omdat ik nou zo een competitief mannetje ben of een te klein plassertje moet compenseren.. Maar het buiten beentje, de under-dog die gewoon lekker mee tuft en daarmee verbazing en vaak complimentjes oogst.. daar houd ik wel van.

Maar los van de Vespa, die buiten beentjes:
Afbeeldingslocatie: http://moto.zombdrive.com/images/ducati-multistrada-1000-ds-2004-1.jpg
Zet maar neer, naast die Multipla voor als het echt te hard regent.. :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:18:
[...]

Ik ben blij dat ik een wat grotere motor heb voor lange ritten, heb nu een dagje op en neer gereden op die CB500 en dat was echt afzien. Heerlijk ding voor bochtjes en buiten, gooi en smijtwerk, maar het is geen kilometervreter.
Maar is dat niet waarom elk merk een hele line-up heeft? Een SS, naked, tourer, AT of crosser heeft elk zijn eigen charme en doelgroep.

Ik schuif ook langzaam op van naked naar sport-tourer en zie mezelf ook ooit nog wel een Triumph 800 XC of grote GS rijden. De keuze vooral bepaald door esthetiek, budget en rijcomfort.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:54
Tja, bij mij Honda en Vespa. Mijn eerste motor (in 1986) is een Honda CX500. Aan blijven plakken, die heb ik nog. Inmiddels rijden mijn vrouw en dochter ook Honda. We hebben een CX500, 2 GL500's, 2 CX500 Customs (1 ligt uit elkaar), een Deauville en een GL1000. O ja, en nog een Vespa dus. Een 90 cc tweetakt uit 1978.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ethirty schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:39:
[...]

Maar is dat niet waarom elk merk een hele line-up heeft? Een SS, naked, tourer, AT of crosser heeft elk zijn eigen charme en doelgroep.

Ik schuif ook langzaam op van naked naar sport-tourer en zie mezelf ook ooit nog wel een Triumph 800 XC of grote GS rijden. De keuze vooral bepaald door esthetiek, budget en rijcomfort.
Absoluut, al zijn er merken die niet alle doelgroepen bouwen (Harley is gewoon weer een hele eigen doelgroep in mijn beleving). Het is dat onder de autorijdende mensen een veel groter percentage mensen zit dat puur functioneel rijdt; onder de motorrijders vind je juist meer mensen die het (puur) voor het plezier doen. De keuze van het vervoermiddel (merk, type, uiterlijk, identiteit etc) doet er dan veel meer toe.

Daarbij krijg ik het gevoel dat een merk voor een motorrijder veel meer is dan alleen maar de producent, dat voel ik zelf ook. Dat zou er toe kunnen leiden dat mensen misschien meer merkentrouw zijn? Mijn initiele keuze voor Honda was een combi van een vertrouwd gevoel (enkele Honda's gereden vroeger) en inderdaad gewoon een Allroad model tegenkomen dat aan de eisen voldeed.

Ik heb vroeger ook Yamaha gereden (DT50) dus als ik tegen een Tenere was aangelopen of een TDM850 was dat het misschien wel geworden :P.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:53:
[...]
Daarbij krijg ik het gevoel dat een merk voor een motorrijder veel meer is dan alleen maar de producent, dat voel ik zelf ook. Dat zou er toe kunnen leiden dat mensen misschien meer merkentrouw zijn? Mijn initiele keuze voor Honda was een combi van een vertrouwd gevoel (enkele Honda's gereden vroeger) en inderdaad gewoon een Allroad model tegenkomen dat aan de eisen voldeed.
Voor mij maakt merk echt compleet niets uit. Het gaat mij puur om de motor en de eigenschappen daarvan. Ik heb nu dan toevallig een KTM, maar dat is puur en alleen voor het model dat heeft wat ik zoek, het merk doet mij niets. Zelfde verhaal met andere dingen. Als AMD met een CPU komt die qua prijs/prestatie beter is dan Intel koop ik die. Net zoals AMD of Nvidia mij niets boeit. Ik zou nooit een motor kopen omdat er een merk aan vast zit. Heb tot nu toe naast de KTM een Honda en Suzuki gehad. KTM moet toch wel weer met iets goeds komen wil het weer een KTM worden. Ik snap dat merk trouw zijn gewoon niet echt. Voor mij gaat het puur om wat een model bied tegenover andere merken en dan voor welke prijs, dat is voor mij het enige.

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:11:
[...]

Voor mij maakt merk echt compleet niets uit. Het gaat mij puur om de motor en de eigenschappen daarvan. Ik heb nu dan toevallig een KTM, maar dat is puur en alleen voor het model dat heeft wat ik zoek, het merk doet mij niets. Zelfde verhaal met andere dingen. Als AMD met een CPU komt die qua prijs/prestatie beter is dan Intel koop ik die. Net zoals AMD of Nvidia mij niets boeit. Ik zou nooit een motor kopen omdat er een merk aan vast zit. Heb tot nu toe naast de KTM een Honda en Suzuki gehad. KTM moet toch wel weer met iets goeds komen wil het weer een KTM worden. Ik snap dat merk trouw zijn gewoon niet echt. Voor mij gaat het puur om wat een model bied tegenover andere merken en dan voor welke prijs, dat is voor mij het enige.
Amen :Y

/me denkt er precies zo over!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Maar goed, dat verschil is er niet alleen bij motorfietsen. De een is fanboy, de ander merk-agnostisch.

#team_UTC+1

• lolgast
[b]HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:46
Ik heb dat helemaal niet. Reed hiervoor Kawasaki, nu dan een Ducati. Maar dat had tijdens de zoektocht ook een Honda of Aprilia kunnen worden. Ik vind ook echt ontzettend veel motoren echt mooi, niet zozeer alleen supersports maar ook nakeds. Wat dat betreft kan de volgende motor zowel een Aprilia RSV Mille als een Triumph Street Triple worden :)

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:35
Bommes schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:06:
[...]

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

Exact die xtz 750 heb ik gehad, vond dat ook de mooiste kleurstelling!

Beetje spijt dat ie weg is want ze zijn nergens meer te krijgen voor een leuke prijs.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:18:
[...]

Ik denk dat wij dezelfde smaak hebben d:)b. Die XT 500 en 750 Tenere zijn echt heel gaaf...

En die FJR kun je momenteel bij Domeinen scoren! Er gaan wat ex-marechaussee motoren weg.

[...]

Nou ja, ik ben wel 'fan' van mijn merk maar als ik zie wat Bommes bijvoorbeeld aandraagt, ik zou geen twee keer twijfelen om b.v. op zo'n XT500 te stappen, hartstikke vet gewoon.
Als je XT500 cool vind (ik ook) dan is de Ducati scrambler dessert sled misschien wel wat voor je.. ik heb er een oogje op, helaas staat hij nog niet bij de dealer...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

lolgast schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:41:
[...]

Ik heb dat helemaal niet. Reed hiervoor Kawasaki, nu dan een Ducati. Maar dat had tijdens de zoektocht ook een Honda of Aprilia kunnen worden. Ik vind ook echt ontzettend veel motoren echt mooi, niet zozeer alleen supersports maar ook nakeds. Wat dat betreft kan de volgende motor zowel een Aprilia RSV Mille als een Triumph Street Triple worden :)
Exact. Hoewel er wel één aanvulling is: ervaring met je merk en merkdealer. Als je huidige merk goede service levert en je tegemoet wil komen bij problemen (ook al heb je je motor 2e hands geïmporteerd, bij wijze van spreken), kan dat wel een goede reden zijn om bij je merk te blijven. Wellicht krijg je ook betere inruil bij hetzelfde merk, daar heb ik geen oog op.

Zo heb ik erg goede ervaringen met mijn BMW dealer en dat zou best een doorslaggevende reden kunnen zijn om als volgende motor weer een BMW te kiezen, mits die in mn shortlist staat. Ook kijk ik iets vaker bij tests naar 'mijn' merken en bij de dealer zie ik natuurlijk allemaal mooie glimmend speelgoed staan als ik voor onderhoud langskom. Dat laatste is ook de reden dat veel auto en motor fabrikanten zaken als 'wintercheck' / 'zomercheck' / 'vakantiecheck' etc voor een relatief lage prijs aanbieden: niet alleen om jou als consument terugwinnen van de algemene garages, maar óók om je verleiden eens een ritje te maken op/in een gloednieuw modelletje.

Anyway, mijn merken tot nu toe:
Motor:
  • Honda (Fireblade SC59)
  • BMW (S1000RR)
  • Yamaha (Fazer, pekelbrommer)
Auto:
  • Porsche (944S2, had ik nooit weg moeten doen :F )
  • VW (Golf II, van vriendin)
  • Peugeot (106 Gti, tijdelijk)
  • BMW (325i)
Lekker veel variatie dus :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
ik heb al 10 jaar mijn motorrijbewijs...en nou vond ik het ook eens tijd worden voor auto rijbewijs :)

mijn eerste motor, een yamaha xt600e uit '99 heb ik nog steeds ..

en ik heb ook nog gehad:

KTM 640 omgebouwd naar supermoto, en gestolen helaas.. gelukkig nog een mooie cent voor terug gekregen

KTM 690 SM

en nou heb ik ook nog een Suzuki DL1000 Vstrom die te koop staat

hierna wil ik een 4 cilinder motor halen (of een KTM 2 cilinder 8) )

• lolgast
noes schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 23:41:
[...]
Verhaal..

Anyway, mijn merken tot nu toe:
Motor:
  • Honda (Fireblade SC59)
  • BMW (S1000RR)
  • Yamaha (Fazer, pekelbrommer)
Auto:
  • Porsche (944S2, had ik nooit weg moeten doen :F )
  • VW (Golf II, van vriendin)
  • Peugeot (106 Gti, tijdelijk)
  • BMW (325i)
Lekker veel variatie dus :)
Die Porsche! Bijna mijn eerste auto geworden, stond op het punt er een te kopen. Toen besloten van het overgrote deel van dat geld een horloge te kopen :z Het horloge heb ik nog overigens ;)

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:59

A13X

Dude

Of een complete asbak 8)7 ...

Awesome

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

lolgast schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 08:13:
[...]

Die Porsche! Bijna mijn eerste auto geworden, stond op het punt er een te kopen. Toen besloten van het overgrote deel van dat geld een horloge te kopen :z Het horloge heb ik nog overigens ;)
Dat was een duur horloge ;)

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:39
Zit ik even op de site van Ducati rond te klikken, zie ik daar ineens een DIESEL-versie van de Diavel staan, dat nieuws had ik compleet gemist! :o :o

http://diaveldiesel.ducati.com/en_nl/

spoiler:
Was ik even het kledingmerk vergeten... }:|

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik zag hem ook al staan in de Motoplus, wel een vet ding.

• lolgast
@noes Hij was niet goedkoop nee ;)

Ik vind die Diavel Diesel echt afzichtelijk. Doe mij maar de Diavel S, ziet er een stuk beter uit als je het mij vraagt

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Ik heb die Diavel Diesel nog op de Motorbeurs gezien. Ik vond het wel een vet apparaat om te zien, zou er alleen niet op gaan rijden.

XBL: DonFrans

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dealer gaat kijken op welke manieren ze het kunnen oplossen (donormotor, revisie oid) en bellen me later vandaag terug.

Tot nader order blijf ik dus nog even een cb500 rijden :).

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
HTT-Thalan schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:41:
Dealer gaat kijken op welke manieren ze het kunnen oplossen (donormotor, revisie oid) en bellen me later vandaag terug.

Ze pakken het dus serieus op, heel erg fijn!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-11 13:23
Wel balen hoor HTT, zeker als het je eerste motor is. Nu hopen dat er inderdaad een passende oplossing komt.

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:38
oeh, lijstjes :)

niet heel veel in aantal maar toch wel enige variatie:

Motor:
Yamaha Dragstar 1100 Classic
Suzuki Intruder M1800r
BMW K1300r

Auto:
Citroen AX
Mazda MX-3
Mazda Xedos 6
Peugeot 106 (1.4 sport)
BMW E46 316ti (compact) - heb ik nog steeds; geniale auto
Ford Mondeo Combi 2.2TDCi
Seat Leon FR

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Melkunie schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:08:
Zit ik even op de site van Ducati rond te klikken, zie ik daar ineens een DIESEL-versie van de Diavel staan, dat nieuws had ik compleet gemist! :o :o

http://diaveldiesel.ducati.com/en_nl/

spoiler:
Was ik even het kledingmerk vergeten... }:|
Ik zit dat filmpje te kijken en zie de toerenteller tot 11k gaan en denk: sinds wanneer kunnen diesels zoveel toeren draaien en waarom zou ik in hemelsnaam een motor op diesel willen. :?

En toen ging het lampje branden. :')

Dat klinkt in ieder geval positief. Ze zien kennelijk in dat dit niet simpel te fixen is.

[ Voor 24% gewijzigd door Ethirty op 01-03-2017 11:41 ]

#team_UTC+1

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:59

steveman

Comfortabel ten onder

Ook al heeft ie dure merkkleding aan, blijf het een sneu apparaat vinden :')

Beetje zoiets als een Aston Martin die opeens SUVs gaat maken }:|

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

Ik vind hem dus echt waanzinnig (de XDiavelS dan, deze uitvoering doet me minder).

• lolgast
Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:06:
Ik vind hem dus echt waanzinnig (de XDiavelS dan, deze uitvoering doet me minder).
Je moet alleen wel een beetje geluk hebben met die dingen ;)
http://www.motor-forum.nl...sages/420830/0/0/diavel,s

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb dat blok destijds bij Toine in Oisterwijk zien liggen..... Was bést wel een "beetje ravage" :'(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Nu is dat ook geen straf :)

Weer een nieuw filmpje van Schaaf _/-\o_ 8)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:31:
[...]

Nu is dat ook geen straf :)

[video]
Ik weet het! Mijn nieuwe helmetcam is binnen, ik wacht alleen nog op het pakketje van Bol met daarin de mount. Dan kan ik als het lekker weer is ook even zo'n Schaaf filmpje opnemen 8).

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:12
Dryhte schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:14:
[...]

Les 1: 40 - holy shit!
les 2: 90 - aaaaargh
les 3: 120 - holy guacamole!
2 dagen nadat je je eigen motor gekocht hebt: 160 - *yawn*
Mijn 1e motor was een Gpz1000RX, duurde een paar maand voordat ik ook in de 1e versnelling vol durfde op te trekken ;-) en 260 rijden was een sensatie van buitencategorie.
Moet zeggen dat ik dit met de zx12 ook heb gehad in het begin, maar alles went :9

• Melkunie
Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:31:
[...]

[video]
Gaaf schermpje heeft ie daar, die gaat op de shortlist voor de zomer :)

Zit er ook nog over te denken andere spiegels op m'n eigen CB500 te zetten. Die flaporen van nu geven wel heel goed zicht, maar trillen boven de 70 al als een gek en erg mooi vind ik ze niet. Iemand een idee welke spiegels Schaaf er op heeft zitten? Zien er in dit filmpje in ieder geval goed uit :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Japiooo schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:56:
[...]

Mijn 1e motor was een Gpz1000RX, duurde een paar maand voordat ik ook in de 1e versnelling vol durfde op te trekken ;-) en 260 rijden was een sensatie van buitencategorie.
Als ik dat op de Alp doe komt het voorwiel los :P. De CB500 wil met nat weer nog wel kwispelen, de Alp blijft supergrip houden, zelfs als het hoost.

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:39
Hoe gaat het eigenlijk bij proefrijden van een nieuwe motor?

Krijg je de motor een uurtje mee ofzo? Checken of die goed/lekker rijdt, geen gekke dingen mee zijn?

Nieuwkopers where you at?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ari Gold schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:17:

Krijg je de motor een uurtje mee ofzo? Checken of die goed/lekker rijdt, geen gekke dingen mee zijn?

Kopie rijbewijs, of soms alleen laten zien + eventueel nummer opschrijven. Formulier invullen vanwege aansprakelijkheid en verzekering, en dan eventueel een korte uitleg. En dan mag je er voor de afgesproken periode mee rijden :).

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Afhankelijk van de dealer én je relatie daarmee maar meestal verwachten ze je binnen een halfuurtje wel weer terug. Ik heb de laatste 4 fietsen eigenlijk niet eens proefgereden.... 3 Keer een nieuwe Yamaha R6 (RJ15) aangeschaft en daarvoor een nieuwe R6 (RJ09) gereden.... M'n huidige fiets werd nog niet eens geleverd toen ik 'm bestelde en daar kon ik gewoon 7 maanden op wachten voordat ik één van de eerst geleverde fietsen kreeg (Yamaha MT-10).

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-11 12:05

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter

Hetzelfde als bij een 2ehandse motor eigenlijk. Wat HTT-Thalan hierboven zegt, formuliertje tekenen en kopie rijbewijs achterlaten en je kunt een (half) uurtje knorren. Nieuw krijg je soms zelfs makkelijker mee dan een occasion, omdat daar dan een demo van beschikbaar is die zo meegenomen kan worden, ipv dat een motor speciaal uit de showroom getrokken moet worden.

Relatie met de dealer kan wel relevant zijn soms inderdaad. Toen ik nog regelmatig bij een Suzuki-dealer kwam kreeg ik een keer simpelweg de vraag "We hebben een demo van de nieuwe GSX-R 750 staan, wil je die niet een keer proberen?" zonder dat ik uberhaupt naar een nieuwe motor op zoek was :)

[ Voor 18% gewijzigd door Chakotay op 01-03-2017 14:25 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32

Drama.
2016 nieuwe supersport gekocht. Mijn budget voor aanschaf incl opties was max 30k, keuze zat dus.
Je zit dan in een segment waarvoor bijna geen demomodellen zijn. Te duur in aanschaf voor een demo. Ik mocht dus blij zijn dat ik überhaupt een ritje kon maken (ook als is het op een iets ander model dan wat je wilt).

R1: alleen oudere modellen, laten schieten.
RSV4 (factory): kansloos en in 2017 ook nog
ZX10R: kansloos en in 2017 ook nog
1299S: niet mogelijk, alleen proefrit op een 2e hands 1199S gedaan :: Ducati heeft wel demo dagen dus dat is enigszins nog goed geregeld.
S1000RR: super geregeld. BMW heeft het beleid dat een BMW dealer van elk model een demo heeft.

Uiteindelijk besloten o.b.v. neutrale reviews, prijs vs opties en smaak en een beetje op proefritten. BMW S1000RR kreeg na plussen en minnen de voorkeur en deze is het ook geworden.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Proefrit is een half uur tot een uur, tenzij je een goede relatie met je dealer hebt.

Ik heb mijn motor gewoon een dagje gehuurd en ben een flinke tocht gaan rijden. Toen ik daar ontspannen en met een smile vanaf stapte wist ik genoeg.

#team_UTC+1

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:29

Toen ik de Husqvarna TR650 Terra nieuw wou gaan aanschaffen heb ik gewoon een belletje gedaan en direct die week langs geweest. Ik hoefde geen formulieren te ondertekenen of een kopie van mijn rijbewijs achter te laten. Ik heb alleen de sleutels van mijn toenmalige motorfiets aan de dealer gegeven waarna ik de sleutels van het demomodel in mijn handen kreeg gedrukt. Na een korte uitleg over de motorfiets mocht ik gaan proefrijden zolang ik wou. Zeer goede ervaringen met die dealer al betaal je daar wel wat meer voor.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-11 12:05

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Rody schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:35:
[...]

S1000RR: super geregeld. BMW heeft het beleid dat een BMW dealer van elk model een demo heeft.

Uiteindelijk besloten o.b.v. neutrale reviews, prijs vs opties en smaak en een beetje op proefritten. BMW S1000RR kreeg na plussen en minnen de voorkeur en deze is het ook geworden.
Dat merk ik sowieso aan BMW, zowel de auto- als motordealers. Je betaalt er goed voor, maar de service is prima. Ook als je in je afgetrapte motorkleding bij een autodealer binnenstapt krijg je zonder problemen iets mee voor een proefritje :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Vervangende kettingset besteld voor de cbr, binnenkort lekker even de garage in duiken dus :)

Moet alleen nog even een schimmelvrije helm kopen* voor de klok verzet wordt, anders kan ik hem nog niet frisjes proefrijden :+

*tijdelijk in een vakantiehuisje gezeten... het ding is in de woonkamer beschimmeld geraakt!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:11
steveman schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:13:
Vervangende kettingset besteld voor de cbr, binnenkort lekker even de garage in duiken dus :)

Moet alleen nog even een schimmelvrije helm kopen* voor de klok verzet wordt, anders kan ik hem nog niet frisjes proefrijden :+

*tijdelijk in een vakantiehuisje gezeten... het ding is in de woonkamer beschimmeld geraakt!
Als je je kettingset wilt/gaat vervangen, krijg je dan ook zo'n tooltje erbij om het pennetje uit/in de schakel te krijgen of moet je die ook nog aanschaffen als je alles zelf wilt doen?

Nog iets anders gerelateerd aan kettingsets, op Ali heb ik kettingborstels gekocht voor 3€ per stuk. Binnenkort maar eens proberen, maar de haren zijn erg stevig, dus ik heb goede hoop dat het een goed China-product is :)

Afbeeldingslocatie: https://img.banggood.com/images/upload/2014/07/SKU147546_9.jpg

YouTube: MotorcycleGeek

• Frans92

Frans92

VFR800

Leviathius schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:25:
[...]

Als je je kettingset wilt/gaat vervangen, krijg je dan ook zo'n tooltje erbij om het pennetje uit/in de schakel te krijgen of moet je die ook nog aanschaffen als je alles zelf wilt doen?

Nog iets anders gerelateerd aan kettingsets, op Ali heb ik kettingborstels gekocht voor 3€ per stuk. Binnenkort maar eens proberen, maar de haren zijn erg stevig, dus ik heb goede hoop dat het een goed China-product is :)

[afbeelding]
Die borstel heb ik ook nog ergens liggen ja.. Misschien eens een keer gebruiken :+
De borstel voelde inderdaad goed aan.

Ik gebruikte gisteren voor het eerst Putoline X-O Chain smeer uit een spuitbus. Er kwam een soort schuim uit en niet een mooi wit laagje wat ik gewend ben van mijn vorige spuitbus. Klopt dat dat er een soort schuim uit komt?
De ketting ziet er op zich wel mooi vet uit, dus ik denk dat het heeft geholpen.

• PilatuS
  • Niet online
cyntax schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:08:
[...]

Toen ik de Husqvarna TR650 Terra nieuw wou gaan aanschaffen heb ik gewoon een belletje gedaan en direct die week langs geweest. Ik hoefde geen formulieren te ondertekenen of een kopie van mijn rijbewijs achter te laten. Ik heb alleen de sleutels van mijn toenmalige motorfiets aan de dealer gegeven waarna ik de sleutels van het demomodel in mijn handen kreeg gedrukt. Na een korte uitleg over de motorfiets mocht ik gaan proefrijden zolang ik wou. Zeer goede ervaringen met die dealer al betaal je daar wel wat meer voor.
Dat het zo gaat is meer een uitzondering dan regel. Het is heel normaal dat je een kopie van je rijbewijs moet laten maken en een formulier moet invullen. De sleutels van de motor die je hebt achtergelaten hebben ze niet zoveel aan als die motor gejat is. In jouw geval gaat het op goed vertrouwen, wat natuurlijjk prima is, maar de meeste dealers willen toch wel wat zekerheid als ze je niet kennen.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Leviathius schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:25:
[...]

[...]
Ik heb een set kettinggereedschap erbij besteld, want ik had nog niets van dat (wel voor de trapfiets, maar dat is toch even een tikje meer richting kinderspeelgoed :+ (mag ik binnenkort ook mee aan de gang))

Over proefritten gesproken... Mijn MT-03 was destijds nieuw, die heb ik proef kunnen rijden met afgekoppelde ODOmeter :+ Zo bleef ie nieuw ;)

Hij was alleen wel een beetje erg losgekoppeld, daar ie er bijna afdonderde onderweg :D

[ Voor 18% gewijzigd door steveman op 01-03-2017 15:41 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Binnen :)

helmcamera

nu nog even wachten tot de kindjes thuis zijn, misschen dat er dan nog even tijd is voor een proefritje :).

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Rody schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:35:
[...]

Gaaf! Maar.. toen ik bij mijn BMW dealer stond te dubben of ik de mijne wilde upgraden voor een nieuwe hadden ze geen S1000RR voor me klaarstaan hoor. Denk dat dat dus geen BMW beleid is. Ik weet niet of er wel één te regelen zou zijn geweest: de dealers werken tot op zekere hoogte natuurlijk wel samen. Heb het uiteindelijk niet gedaan, deels ook omdat de levertijd rond februari dit jaar zou liggen (dat was in september) en ik dus sowieso de grote beurt moest laten uitvoeren.

Verwijderd

Melkunie schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:03:
[...]
Schaaf er op heeft zitten? Zien er in dit filmpje in ieder geval goed uit :)
Hier een filmpje met alle modificaties aan zijn Honda:

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:46:
[...]

[video]
Wat ook wel gelijk aangeeft waarom hij er zo hard mee door de bochten kan. Zowel de voor als achtervering is aangepast. Wat hij doet wil je met een standaard CB500 waarschijnlijk niet nadoen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15
PilatuS schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:48:
[...]

Wat ook wel gelijk aangeeft waarom hij er zo hard mee door de bochten kan. Zowel de voor als achtervering is aangepast. Wat hij doet wil je met een standaard CB500 waarschijnlijk niet nadoen.
ook niet zonder zijn ervaring en doodswens

• PilatuS
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:49:
[...]

ook niet zonder zijn ervaring en doodswens
Klopt.

Alleen gaan mensen er vaak vanuit dat het een standaard CB500 is en dat klopt gewoon niet. Hij word vaak als voorbeeld genomen dat zelfs een CB500 een geweldige motor is met genoeg skill. Tuurlijk kan ie goed rijden, alleen iedere keer zo op het randje rijden gaat gewoon een keer fout. Dit zijn de gasten die flink wat botten gaan breken of in een rolstoel belanden.

• Melkunie
Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:46:
[...]

[video]
Ah super, helemaal niet naar zo'n filmpje gezocht. Thanks! :)

Volgens de beschrijving: "Mirrors: "Navy" Universal Mirrors (Louis)"

Dat precieze type kan ik daar niet terugvinden, maar deze lijken er toch wel verdacht veel op :)

Overigens ben ik inmiddels wel toe aan wat onderhoudsartikelen... Heb er nu zo'n 500km opzitten met de CB500 en er nog helemaal niets aan gedaan. Bij aankoop was ie vers gesmeerd en alle vloeistoffen gecheckt, maar moet nu toch eens gaan denken aan kettingsmeer en onderhoud. Iemand daar nog tips voor? Zag hier net al een borstel voorbij komen, maar bestellen bij Aliexpress lijkt me voor nu wat te traag qua verzending, dan maar wat dichter bij huis :)

En schoonmaken, heb ik eigenlijk ook nog niet echt over nagedacht. Ik hoor wel eens dat mensen hun motor gewoon afspuiten. Woon toevallig tegenover een tankstation met wasboxen. Is dat een goed idee?

• PilatuS
  • Niet online
Melkunie schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:59:
[...]
Overigens ben ik inmiddels wel toe aan wat onderhoudsartikelen... Heb er nu zo'n 500km opzitten met de CB500 en er nog helemaal niets aan gedaan. Bij aankoop was ie vers gesmeerd en alle vloeistoffen gecheckt, maar moet nu toch eens gaan denken aan kettingsmeer en onderhoud. Iemand daar nog tips voor? Zag hier net al een borstel voorbij komen, maar bestellen bij Aliexpress lijkt me voor nu wat te traag qua verzending, dan maar wat dichter bij huis :)

En schoonmaken, heb ik eigenlijk ook nog niet echt over nagedacht. Ik hoor wel eens dat mensen hun motor gewoon afspuiten. Woon toevallig tegenover een tankstation met wasboxen. Is dat een goed idee?
Ketting iedere 200 tot 500km smeren. Ik gebruik er zelf S100 kettingspray voor maar een potje vet kan ook prima.

De ketting schoonmaken hoef je niet zo vaak te doen. Er zijn zelfs mensen die het nooit doen. Zelf doe ik het maar 1x per jaar en dan net voor de winterstop. Zo'n borstel is dan zeker handig al doe ik het zelf met kettingreiniger en een doek.

Qua schoonmaken van de motor vind ik de 2 emmer methode het beste. Dus 1 emmer met schoon sop en de andere emmer om de vieze spons in schoon te maken. Blijf sowieso weg van spuiten met hoge druk omdat je dan vet weg blaast waar het juist hoort te zitten.

• Frans92

Frans92

VFR800

[...]
Heb het laatst wel gedaan. Gewoon niet te dicht op de motor met de hogedrukspuit. Kon daarna gewoon starten en wegrijden. Niets aan de hand verder.
Weet niet of anderen hier slechte ervaringen hebben?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Frans92 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:03:
[...]

Heb het laatst wel gedaan. Gewoon niet te dicht op de motor met de hogedrukspuit. Kon daarna gewoon starten en wegrijden. Niets aan de hand verder.
Weet niet of anderen hier slechte ervaringen hebben?
Ik ben de naam vergeten, maar iemand had hier pas zijn (Kawasaki?) motor afgespoten en toen had hij nog maar twee van de vier cylinders over, de rest wilde niet meer meespelen. Moest uiteindelijk een nieuwe bobine op geloof ik.

Update op de Alp:

Zojuist met de dealer gesproken. Ze hebben een jonger motorblok geregeld (het zilveren blok uit de latere jaren) met minder kilometers (30k tegenover mijn 65k) en die gaan ze erin lepelen vermits daar alles in orde mee blijkt (zoals de bak-as enzo :P).

Ze verwachten dat hij volgende week klaar is. Heb er wel bij aangegeven dat ik een nieuwe kettingset wil, en die komt er ook op.

De enige 'downside' is dat mijn blok het enige blok is met 55pk, de latere jaren kregen gewoon weer 50pk mee. Daar zal ik dan maar mee moeten leven :) die 5pk extra doen ook weinig als je as eruit ligt.

• PilatuS
  • Niet online
@HTT-Thalan Prima oplossing, netjes van ze :)

• Melkunie
Mooi man! Aangezien je er verder niets over meldt, neem ik aan dat ze er helemaal niet moeilijk over doen en netjes hun verantwoordelijkheid nemen in plaats van je af proberen te schepen? d:)b

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:16

Secsytime

Automagisch

Melkunie schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:29:
Mooi man! Aangezien je er verder niets over meldt, neem ik aan dat ze er helemaal niet moeilijk over doen en netjes hun verantwoordelijkheid nemen in plaats van je af proberen te schepen? d:)b
Totdat die volgende week ook een factuur krijgt >:) >:)

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:55:
[...]

Klopt.

Alleen gaan mensen er vaak vanuit dat het een standaard CB500 is en dat klopt gewoon niet. Hij word vaak als voorbeeld genomen dat zelfs een CB500 een geweldige motor is met genoeg skill. Tuurlijk kan ie goed rijden, alleen iedere keer zo op het randje rijden gaat gewoon een keer fout. Dit zijn de gasten die flink wat botten gaan breken of in een rolstoel belanden.
CB23 aka de Schaaf clone rijdt ook wel lekker door op zijn CB500. Geen idee of hij dat ding ook heeft aangepast:

YouTube: CB23

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:52
Fijn dat ze met zo'n oplossing komen, zeker ook gunstig voor jou @HTT-Thalan :) voegt immers waarde toe aan de fiets. Niet dat ze met een blok komen met 100k km er op, veel success er mee!

Ik had trouwens ook een camera op mijn helm gemonteerd net als jou. Hij zat alleen aan de andere kant. Voordeel daarvan vond ik dat je net iets meer van het overige verkeer ook kon zien. Aan de kant waar je hem nu hebt zitten wordt er toch een deel van het zicht geblokkeerd door je helm dan wel je zelf. Omdat je mooie filmpjes wilt maken zou ik je aanraden om beide kanten eens te proberen om te zien wat je het mooist vind.

Heb alleen nu de Sena op mijn helm gezet waardoor de GoPro niet meer aan diezelfde kant past dus daar moet ik nog iets op verzinnen...

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Over proefrijden gesproken: ik ben net bij een Super Tenere gaan kijken. Op het oog een nette fiets, dus zaterdag heb ik een proefritje gepland. Alleen jammer dat de reden waarom ik naar een andere motor uitkijk (last van kniehoek) moeilijk te testen is in een uurtje. Die problemen spelen pas na enkele uren. Dat blijft hoe dan ook een beetje een gok.

De komende avonden ga ik alvast een deel van de accessoires verwijderen. De valblokken vond hij geloof ik wel mooi, dus die blijven voorlopig even zitten.
Eerst maar eens even de dame lief toespreken dat ze na 5 jaar bijzonder trouwe dienst een nieuw baasje zou kunnen krijgen.

Oh ja, ik ben dus niet merkentrouw. Is Honda zelf schuld, de enige spannende motor die ze tegenwoordig hebben (voor mij) is de Africa Twin en die kan ik nog niet betalen. :+

Weet iemand eigenlijk nog aandachtspunten voor de Super Tenere? Ik heb iets gelezen over irritante trillingen bij bepaalde toerentallen, maar meer dan dat eigenlijk ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door DrivinUCrazy op 01-03-2017 17:06 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:52
DrivinUCrazy schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 17:04:
Over proefrijden gesproken: ik ben net bij een Super Tenere gaan kijken. Op het oog een nette fiets, dus zaterdag heb ik een proefritje gepland. Alleen jammer dat de reden waarom ik naar een andere motor uitkijk (last van kniehoek) moeilijk te testen is in een uurtje. Die problemen spelen pas na enkele uren. Dat blijft hoe dan ook een beetje een gok.

[...]
Ik weet niet wat voor bouwjaar je bekeken hebt? Want je kunt ze gemakkelijk huren voor een dagje ofzo. In Zoetermeer heb je deze bijvoorbeeld.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• PilatuS
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 17:04:
Alleen jammer dat de reden waarom ik naar een andere motor uitkijk (last van kniehoek) moeilijk te testen is in een uurtje. Die problemen spelen pas na enkele uren. Dat blijft hoe dan ook een beetje een gok.
Gewoon voor een motor gaan met de meeste ruimte tussen zadel en stepjes, met een dus zo klein mogelijke hoek. Als er meerdere motoren bij elkaar staan kan je denk ik prima weten wat het beste is door er gewoon op te gaan zitten. Ik denk niet dat lang rijden echt nodig is om te weten wat beter is.

Edit: Als je lang genoeg bent kan je ook altijd nog overwegen om het zadel te verhogen. Of als je niet extreem hard door de bocht gaat de stepjes te verlagen. Als je de afstand van zadel tot stepjes met 3cm verhoogt scheelt dat al enorm.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 01-03-2017 17:19 ]

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

'schatje schaap' in actie:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/16864651_10154028386316324_9052848440770734564_n.jpg?oh=1417b59b12e4da266a2b731e90a091ae&oe=59261465

Ik was naar floorball (google it ;) ) en mijn teamgenoten waren met de auto... In een tunnel even lekker op full rpm naast ze gaan rijden :7

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

PilatuS schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 17:09:
[...]

Gewoon voor een motor gaan met de meeste ruimte tussen zadel en stepjes, met een dus zo klein mogelijke hoek. Als er meerdere motoren bij elkaar staan kan je denk ik prima weten wat het beste is door er gewoon op te gaan zitten. Ik denk niet dat lang rijden echt nodig is om te weten wat beter is.

Edit: Als je lang genoeg bent kan je ook altijd nog overwegen om het zadel te verhogen. Of als je niet extreem hard door de bocht gaat de stepjes te verlagen. Als je de afstand van zadel tot stepjes met 3cm verhoogt scheelt dat al enorm.
Die manier ga ik ook hanteren. Via Cycle-ergo heb ik al diverse modellen vergeleken, maar vrijwel alle motoren hebben de stepjes wat verder naar achteren zitten voor een sportievere zit. En dat snap ik ook wel, maar komt mij toevallig niet goed uit ivm de krappere kniehoek. De Versys, Tracers, en Crosstourer vallen daardoor af. De GS vind ik weer te duur.
De Super Tenere heeft sowieso al een in hoogte verstelbaar zadel, voor zover ik weet.

De eerste tenaamstelling is 2012, maar het is een "First edition" dus het kan net zo goed een overjarige van 2010 zijn. Zaterdag sowieso eerst even in wat meer licht bekijken. Ik had vandaag mijn bezoek niet aangekondigd (ik was toch in de buurt) dus stond de motor uiteraard een beetje ongelukkig geparkeerd tussen de rest. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• PilatuS
  • Niet online
@DrivinUCrazy Je kan ook altijd nog andere rearsets monteren. Kost je wel wat natuurlijk, maar dat er een hoop motoren afvallen is ook zonde. Genoeg rearsets geven ook de mogelijkheid de stepjes verder naar voren te plaatsen.

Sowieso zitten de stepjes voor rijden op straat meestal overdreven hoog. Meestal is een paar cm lager geen enkel probleem om nogsteeds de randen van de band er af te kunnen rijden.

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 01-03-2017 17:35 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Die discussie hebben we hier al eens gevoerd geloof ik, nog niet zo lang geleden zelfs.

Voor de Hornet zijn die opties niet zo geweldig. Ik kom dus hoe dan ook bij een andere motor uit, of ik moet minder (=kortere stukken) gaan rijden. Bijkomend zijn de betere bagagemogelijkheden en de mogelijkheid om mijn vriendin mee achterop mee te nemen.

Als ik de Hornet nu weg doe, heeft de volgende eigenaar er eigenlijk nog zeker 8000 km plezier van zonder grote kosten. Daarna een setje nieuwe banden en eventueel een kettingset, en pas bij 48.000 een grote beurt inc. kleppenstellen.
Nu kan ik dat dus nog allemaal aandragen om een redelijk bedrag ervoor terug te krijgen.

Overigens 31.500 km over 5 jaar tijd valt toch best mee imho? Hij had liever een lagere kilometerstand gezien als handelaar (duh), maar zo uitzonderlijk is dat toch niet? Er zit zelfs een jaar in waarin ik door verhuizing en verbouwing veel minder heb gereden; dat haalt het jaargemiddelde zelfs nog flink omlaag.

• PilatuS
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 17:47:
Die discussie hebben we hier al eens gevoerd geloof ik, nog niet zo lang geleden zelfs. .
Zou goed kunnen inderdaad :) Ik zou alleen al die modellen niet gelijk afschrijven.
Overigens 31.500 km over 5 jaar tijd valt toch best mee imho?
Vind ik ook wel mee vallen. Er zijn gelukkig mensen die echt rijden met een motor in plaats van 7x per jaar een rondje om de kerk.

[ Voor 43% gewijzigd door PilatuS op 01-03-2017 17:54 ]

• Ari Gold
  • Laatst online: 22:39
Thanks voor de reacties heren. Ik zal eind vd maand eens kijken hier bij Motoport of zij een MT07 kunnen regelen. En anders wijk ik wel uit naar Amsterdam of Hilversum.

Bij Van de Kuinder in Hilversum zie ik dat ze vanaf deze maand de MT07 hebben klaar staan als demo. :)
Beschikbare demo’s

We hebben de volgende demo’s vanaf maart voor u klaar staan:

Yamaha X-Max 300
Yamaha T-Max 530
Yamaha MT-07
Yamaha MT-09

• kneusteun
Mijn XRV is ook weer als nieuw na een grote beurt!
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p526x296/17022054_10211108238176250_7322443035635851209_n.jpg?oh=cabf37f2a5572ee70a35faa5d58fc925&oe=59258A38

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-11 13:32
kneusteun schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 19:11:
[afbeelding]
Blijven toch natte dromen op wielen :)

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

aidanl schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 17:02:
Fijn dat ze met zo'n oplossing komen, zeker ook gunstig voor jou @HTT-Thalan :) voegt immers waarde toe aan de fiets. Niet dat ze met een blok komen met 100k km er op, veel success er mee!

Ik had trouwens ook een camera op mijn helm gemonteerd net als jou. Hij zat alleen aan de andere kant. Voordeel daarvan vond ik dat je net iets meer van het overige verkeer ook kon zien. Aan de kant waar je hem nu hebt zitten wordt er toch een deel van het zicht geblokkeerd door je helm dan wel je zelf. Omdat je mooie filmpjes wilt maken zou ik je aanraden om beide kanten eens te proberen om te zien wat je het mooist vind.

Heb alleen nu de Sena op mijn helm gezet waardoor de GoPro niet meer aan diezelfde kant past dus daar moet ik nog iets op verzinnen...
Ik heb nog een tweede 'plakker' gekregen waarmee hij op de linkerzijde zou kunnen. Ik koos rechts omdat het me logischer leek, en je kunt nu wel mooi mijn rechterspiegel inkijken (en dus ook achter mij zien) + het dashboard zien. Perfecte combi :).

De audio opname zat in mijn borstzakje en faalde jammerlijk, ik moet nog een keer een goeie mic + deadcat regelen, dus de eerste beelden zijn even zonder spectaculair geluid vanwege de waterdichtje behuizing. Gelukkig zijn de beelden vele malen beter dan de nep gopro die ik eerst gebruikte:

[YouTube: https://youtu.be/o9V_wmIVSmQ]

Het begon vrij snel te regenen hierna en het wegdek was nog nat van de vorige bui, dus wederom kalm moeten rijden. Ik hoop maandag nog een droog stuk wegdek te hebben om wat sportiever te kunnen rijden en met fatsoenlijk geluid :) (als iemand nog een goeie microfoon met windbescherming heeft liggen hou ik me aanbevolen).

• kneusteun
Jup!
Als klein kind bij me pa in de FJ40 riepen we altijd al AFRICA TWIN! als we er een zagen rijden!
Het was denk ik het dakar virus van me pa, wat mij en me broer heeft getriggerd.
Altijd de motor geweest die me pa dus ooit wilde bezitten, ik ben begonnen met een xtz750 omdat de AT niet te betalen was als student en me pa was natuurlijk ook helemaal gek van dat ding en heeft toen zijn A (reed stiekem wel) ook gehaald en een DR650 gekocht.
Vorig jaar kon ik de gok nemen om een AT te kopen en op de terugweg natuurlijk al een glimlach van oor tot oor! en me pa helemaal in zijn nopjes dat ie even rondje mocht.

Nu langzaam aan aan het klaar maken voor de CRF1000 ;)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 19:11:
[afbeelding]
Geil apparaat!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:12:
[...]
Het begon vrij snel te regenen hierna en het wegdek was nog nat van de vorige bui, dus wederom kalm moeten rijden. Ik hoop maandag nog een droog stuk wegdek te hebben om wat sportiever te kunnen rijden en met fatsoenlijk geluid :) (als iemand nog een goeie microfoon met windbescherming heeft liggen hou ik me aanbevolen).
Ik verwacht natuurlijk wel zo'n CB500 video :P >:)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/03/1488399232-800-x-599px-afcf84fe16524fa1fe758d56a2eba7cb.jpg

Ooh ja.. :Y
De basis heb ik al, nu nog de tijd... :9

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 01-03-2017 21:17 ]

• Patrock
  • Laatst online: 19:50

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

HTT-Thalan schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:12:
[...]

Ik heb nog een tweede 'plakker' gekregen waarmee hij op de linkerzijde zou kunnen. Ik koos rechts omdat het me logischer leek, en je kunt nu wel mooi mijn rechterspiegel inkijken (en dus ook achter mij zien) + het dashboard zien. Perfecte combi :).

De audio opname zat in mijn borstzakje en faalde jammerlijk, ik moet nog een keer een goeie mic + deadcat regelen, dus de eerste beelden zijn even zonder spectaculair geluid vanwege de waterdichtje behuizing. Gelukkig zijn de beelden vele malen beter dan de nep gopro die ik eerst gebruikte:

[video]

ZOOM audio recorders zijn volgens mij wel goede kwaliteit, moet nog kijken in hoeverre dit bevalt, heb net één dag een H5 (voor de XLR ingangen) liggen, dus moet er nog mee om leren gaan, maar voor de sounds die ik wil opnemen doet hij het perfect! Net even snel de motor opgenomen om te kijken hoe hij omgaat met het geluid. Even snel binnen wat opgenomen, maar deze recorder gaat wel een keer met deadcat mee op de motor!

https://soundcloud.com/ga...1-stock-exhaust-in-garage

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:16:
[afbeelding]

Eigenlijk alleen kontje en neusje aangepakt, niet eens zo heel erg ingrijpend. Ziet er wel vet uit, heb je meer foto's?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:14:
[...]

Ik verwacht natuurlijk wel zo'n CB500 video :P >:)

[video]
Met een motor die niet van mij is :>. Ik heb het achterwiel wel los gehad met de CB, maar dat was meer vanwege het natte weer en het feit dat hij weigerde naar zijn twee te schakelen. Met de Alp trek je zelfs in de stromende regen het voorwiel eerder los dan achter.
Patrock schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:18:
[...]

ZOOM audio recorders zijn volgens mij wel goede kwaliteit, moet nog kijken in hoeverre dit bevalt, heb net één dag een H5 (voor de XLR ingangen) liggen, dus moet er nog mee om leren gaan, maar voor de sounds die ik wil opnemen doet hij het perfect! Net even snel de motor opgenomen om te kijken hoe hij omgaat met het geluid. Even snel binnen wat opgenomen, maar deze recorder gaat wel een keer met deadcat mee op de motor!

https://soundcloud.com/ga...1-stock-exhaust-in-garage
Mijn uitdaging is niet de recorder, ik gebruik een Sony recorder als App op mijn smartphone.
Het probleem is de microfoon, ik heb niks fatsoenlijks, momenteel gebruik ik een headsetje met een zelf gefabriceerde windbeschermer (die zijn werk dus niet goed doet).

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
[...]

Afspuiten zou ik nooit doen of het moet met een normale sproeier zijn. Dingen zijn niet gemaakt om water met hoge druk te weerstaan, het is immers geen duikboot. :+

Ik ga van het weekend de ketting even doen op de paddockstand. Ik heb er nu 4000km oftewel 1 jaar mee gereden en alleen ongeveer om de 1000km ingevet, maar nog niet schoongemaakt. Waarmee ik de ketting ga schoonmaken, weet ik nog niet. Waarschijnlijk gewoon WD40 en schoonmaakpapier, want dat heb ik nog liggen. Inspuiten met S100 White spray en even nalopen met een tandenborstel om het overtollige vet eraf te halen.

• PilatuS
  • Niet online
@Rody Ik zou wat vaker de boel invetten dan iedere 1000km. Doe het zelf iedere 200km wel, maar iedere 500km is toch wel zo'n beetje het maximale, iedere 1000km is niet genoeg.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

noes schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:19:
[...]

Eigenlijk alleen kontje en neusje aangepakt, niet eens zo heel erg ingrijpend. Ziet er wel vet uit, heb je meer foto's?
Nee helaas niet... :-(
Vraag me af hoe dat soort banden rijden??

• kneusteun
Die banden rijden rechtdoor prima, maar bochten.....

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Bommes schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:16:
[afbeelding]

Ik dacht dat porno hier verboden was, maar als we dan toch bezig zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycledaily.com/wp-content/uploads/2015/06/061815middle1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/j5YweAYDsD8/maxresdefault.jpg

Afbeeldingslocatie: https://images.moto.it/images/1315062/x574/yamaha-faster-sons-xsr700-super7-14.jpg

:9

Nou die hoofdprijs nog winnen. :P

#team_UTC+1

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ari Gold schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:33:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Thanks voor de reacties heren. Ik zal eind vd maand eens kijken hier bij Motoport of zij een MT07 kunnen regelen. En anders wijk ik wel uit naar Amsterdam of Hilversum.

Bij Van de Kuinder in Hilversum zie ik dat ze vanaf deze maand de MT07 hebben klaar staan als demo. :)

[...]
Ik weet niet waar je ergens vandaan komt, maar bij van Meel (Made, NB) staan de Yamaha's eigenlijk altijd rijklaar
Ethirty schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:42:
[...]

Ik dacht dat porno hier verboden was, maar als we dan toch bezig zijn.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

:9

Nou die hoofdprijs nog winnen. :P
Vooral die tweede is in de "Kenny Rogers" kleuren :9~ :9~

• PilatuS
  • Niet online
Ben toch meer van deze porno.

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20C/Vyrus%20986%20M2%20%201.jpg

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:43:
[...]

Vooral die tweede is in de "Kenny Rogers" kleuren :9~ :9~
Vd Kuinder heeft een Tracer 700 in die kleuren gespoten staan. :9
Jammer van de meerprijs die net buiten mijn bereik ligt.

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/8d/b4/f7/8db4f714307654156776ce05067f32c5.jpg
Beste van 2 werelden O+

[ Voor 17% gewijzigd door Ethirty op 01-03-2017 21:58 ]

#team_UTC+1

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pagina: 1 ... 94 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.