Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.742 views

Onderwerpen

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:20

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Joopieboy schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:49:
[...]

Lekker bezig, altijd leuk dit soort dingen! :)

Met de uitlaat, neem eens contact op met Bolski van MotorForum, die heeft een eigen webshopje met uitlaten voor net iets meer dan inkoop, erg interessant. ;)
De verkorte kentekenplaathouder heb ik via uitlaatstore.nl van Bolski besteld. De uitlaat staat daar al in het winkelwagentje, maar wacht ik nog even mee, het gebudgetteerde bedrag voor motor onderdelen voor deze maand is jammer genoeg al weer bereikt.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Patrock schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:52:
[...]

De verkorte kentekenplaathouder heb ik via uitlaatstore.nl van Bolski besteld. De uitlaat staat daar al in het winkelwagentje, maar wacht ik nog even mee, het gebudgetteerde bedrag voor motor onderdelen voor deze maand is jammer genoeg al weer bereikt.
Haha ja dat geloof ik, gaat hard he. :P

Ga een dezer weken eens bij mijn garage langs voor de Transalp 700 die daar staat. Maar dan wil ik ook gelijk motornavi (TomTom 410), eigenlijk een nieuwe helm (Shoei GT Air), de uitlaat, tassenset, led achterlicht, etc. :X :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:23
Proqzor schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:18:
Ik was gisteren ook lekker vroeg op de motorbeurs. Om half 8 uit Groningen vertrokken en wat mensen opgepikt onderweg. Kwart voor 10 stonden we voor de deur te wachten. Kwart over 10 zat ik op de Honda Africa Twin en daarna de Ducati Multistrada. Maar wat zit die laatste fantastisch. Wat een ding. Denk dat ik maar wat moet sparen voor een leuk tweedehandsje. Voor mij de ultieme motor als tussenvorm voor iets waar mijn vriendin achterop kan zitten en wat leuk speels en handelbaar is. Ik heb nu een Kawasaki Z750 en vond die Ducati helemaal niet log of groot aanvoelen. Ben zelf dan ook wel wat langer (1,95m) dus dat helpt ook mee. Maar wel een super leuk ding. Geen groot bakbeest. De Triumph Explorer was ook leuk. De 800 was er in een legergroene versie. Ook wel heel stoer.
Ik ben om dezelfde reden bezig met de overstap van een naked naar een adventure motor oid. Een paar jaar geleden ooit tijdens een Ducati tour op een Multistrada gereden en inderdaad zou het voor mij ook het perfecte compromis zijn qua rijden. Maar inderdaad de aanschafkosten (en niet perfecte betrouwbaarheid) houden mij ook een beetje tegen.

Heb een tijd geleden de Triumph Tiger gereden, reed best goed maar heb nu zelf een Street Triple R en vind het leuk om een overstap te maken naar iets dat weer wat anders aanvoelt qua motor. Wel een motor waar je prima mee kan sturen en urenlang achter elkaar comfortabel op kan zitten.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:55
Het verschil wordt me daaruit niet duidelijk hoor. Hij beschrijft de features van de pro, wat volgens mij dezelfde features zijn als van de normale versie. Nogmaals ik denk dat die in US en Canada gewoon anders heet. Want pro klinkt beter denk ik.

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-11 09:53

LordKnox

Opperbaas.

gebruikershaes schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:56:
[...]

Het verschil wordt me daaruit niet duidelijk hoor. Hij beschrijft de features van de pro, wat volgens mij dezelfde features zijn als van de normale versie. Nogmaals ik denk dat die in US en Canada gewoon anders heet. Want pro klinkt beter denk ik.
Ik zie inderdaad dat dit niet het filmpje is dat ik bedoel. Het was volgens mij wel van Fort Nine. Ik zal eens zoeken naar het bewuste filmpje.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:01

Ethirty

Who...me?

Joopieboy schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:54:
[...]

Haha ja dat geloof ik, gaat hard he. :P

Ga een dezer weken eens bij mijn garage langs voor de Transalp 700 die daar staat. Maar dan wil ik ook gelijk motornavi (TomTom 410), eigenlijk een nieuwe helm (Shoei GT Air), de uitlaat, tassenset, led achterlicht, etc. :X :X
Ik weet hoe het voelt. Ik mag over 3 weken een nieuwe fiets en voor 20% aan extra's aftikken en ik zit nu al weer te kijken wat ik nog meer wil. :X

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 27 februari 2017 @ 07:45:
[...]

Ik doe het zo'n 20 a 30 keer per jaar. ;). Maar je achtermoer zit vast met 90nm en voorklauwen met zo'n 20nm. 90 voor is echt veelste strak.
Met minimaal 20x word het wel handig om het anders te doen inderdaad, voor thuis niet echt nodig. Achter is inderdaad die 90, voor de remklauw moet het 45 zijn.
ShininNL schreef op maandag 27 februari 2017 @ 09:20:
Rijden er hier ook mensen rond met een quickshifter op straat? Zag dat de prijs van zo'n ding wel meevalt en in een filmpje van Baron waar hij in de alpen rijdt zag het er wel geinig uit, ondanks dat ie niet aan het racen was.
Heb vorig jaar een QS op mijn motor gezet. De koppeling is enorm zwaar dus dan is een QS sowieso wel fijn. Afgezien van dat rijd het gewoon heerlijk. Het gas niet meer dicht hoeven te doen is fijn en het schakelt heel vloeiend en snel. Ik vind het erg relax om mee te rijden.

[ Voor 42% gewijzigd door PilatuS op 27-02-2017 13:52 ]

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-11 09:53

LordKnox

Opperbaas.

Poeh. Toch maar wat besteld zojuist. Op www.voordeelhelmen.nl is kennelijk 21% BTW-dagen. De Schuberth E1 besteld voor 513 euro, de Rev'It Flare besteld voor 183 euro en Alpinestars SMX-1 besteld. Die laatste is een gok omdat ik die nog nooit echt gepast hebt. Mijn portemonnee voelt leeg aan maar ik heb m'n setje bijna compleet. Nu nog een broek passen en dan ben ik klaar. Oh ja. En even tussendoor een motor kopen :D

• Ari Gold
  • Laatst online: 22:29
Mailtje terug gekregen van Schuberth. Ik zou de binnenvoering van de dames XXS C3 pro kunnen overzetten naar de heren XS.

Jammer genoeg is die alleen in paars en bruin. Dat terwijl de wangkussens wel in XXS zwart beschikbaar zijn.

Zouden die wangkussen voldoende zijn of zou je meteen de hele binnenvoering moeten aanpassen?

• PilatuS
  • Niet online
Ari Gold schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:26:
Mailtje terug gekregen van Schuberth. Ik zou de binnenvoering van de dames XXS C3 pro kunnen overzetten naar de heren XS.

Jammer genoeg is die alleen in paars en bruin. Dat terwijl de wangkussens wel in XXS zwart beschikbaar zijn.

Zouden die wangkussen voldoende zijn of zou je meteen de hele binnenvoering moeten aanpassen?
Ik zou de hele voering doen. Ik weet het niet 100% zeker maar vermoed dat alle maten bepaald worden door de kussens in de helm. Geloof niet dat er verschil zit in een helm die S of XL is op de voering na. Als dit zo is dan zijn alleen de wangkussens niet voldoende.

Een volledige set was voor mijn Shoei zo'n 70 euro dus dat is wel te doen.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:05
PilatuS schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:43:
[...]

Ik zou de hele voering doen. Ik weet het niet 100% zeker maar vermoed dat alle maten bepaald worden door de kussens in de helm. Geloof niet dat er verschil zit in een helm die S of XL is op de voering na. Als dit zo is dan zijn alleen de wangkussens niet voldoende.

Een volledige set was voor mijn Shoei zo'n 70 euro dus dat is wel te doen.
Volgens mij klopt dat niet. Schubert hanteert veelal 3 verschillende helm-maten en bij de duurdere modellen soms zelfs 5 maten.

Ik zoek het nog ff na ;)

Edit: Natuurlijk, voor deze helm:
The helmet comes in two shell sizes, one for sizes XXS-L and another for XL-3XL.

[ Voor 12% gewijzigd door lolgast op 27-02-2017 15:48 ]

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:45:
[...]

Volgens mij klopt dat niet. Schubert hanteert veelal 3 verschillende helm-maten en bij de duurdere modellen soms zelfs 5 maten.

Ik zoek het nog ff na ;)

[...]
In dit geval 2 dus. Dan is alleen de wangkussens vervangen niet voldoende.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:38

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

lolgast schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:45:
[...]

Ik zoek het nog ff na ;)

[...]
Schuberth hanteert meestal 2 helmmaten (buitenschaal)
t/m 59 cm hoofdomtrek (= maat L) en vanaf 60 cm hoofdomtrek.
Ari Gold schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:26:

Via een dealer kun je dit soort aanpassingen bij Schuberth zelf laten doen. Zo kun je misschien geen koopjes jagen, want de helm wordt dan op bestelling voor je samengesteld. Geen idee of dit extra geld kost, maar er zit dan wél een paar weken levertijd op.
Daar kwam ik achter toen ik graag een nieuwe S2 met ratelsluiting wilde, terwijl de S2 Sport dat niet meer heeft. Dat was eigenlijk geen probleem: Schuberth wilde best een S2 Sport voor me uitrusten met ratelsluiting. Uiteindelijk toch een S2 op de kop getikt waardoor dit niet nodig was.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-11 11:38
Zaterdag op de beurs rond gekeken. Zoals al eerder gezegd was het opzich wel leuk, maar miste er echt iets vernieuwends. Nou had ik misschien hogere verwachten aangezien ik vorig jaar naar de motorbeurs ging zonder rijbewijs of motor en alles toen nieuw was.

Heb zelf een Sena 20S dual setje gehaald voor mij en mijn vriendin. Leuk om te zien hoe alle bedrijven "spionen" gebruikte om steeds in prijs te concureren. Advies prijs van dual setje was iets van 550. Heb uiteindelijk iets van 466 betaald dus tevreden :P

Vorige maand ook al een TomTom Rider 410 gekocht en een topkoffer voor de Versys dus voorlopig is het budget er even doorheen :(

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je echt wat "nieuws"op motorgebied te zien wil krijgen dan moet je eigenlijk in November naar de "EICMA" in Milaan gaan. Zélfs de "Intermot" in Keulen (Oktober) wordt door veel fabrikanten al niet meer gebruikt om wereldwijde introducties te presenteren.

Een retourtje vliegen naar Milan is vanuit Eindhoven of Düsseldorf vaak zelfs goedkoper dan een retourtje Amsterdam ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

LordKnox schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:09:
Poeh. Toch maar wat besteld zojuist. Op www.voordeelhelmen.nl is kennelijk 21% BTW-dagen. De Schuberth E1 besteld voor 513 euro, de Rev'It Flare besteld voor 183 euro en Alpinestars SMX-1 besteld. Die laatste is een gok omdat ik die nog nooit echt gepast hebt. Mijn portemonnee voelt leeg aan maar ik heb m'n setje bijna compleet. Nu nog een broek passen en dan ben ik klaar. Oh ja. En even tussendoor een motor kopen :D
Zijn leuke aanbiedingen ja :)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

DrivinUCrazy schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:21:
[...]

Daar kwam ik achter toen ik graag een nieuwe S2 met ratelsluiting wilde, terwijl de S2 Sport dat niet meer heeft. Dat was eigenlijk geen probleem: Schuberth wilde best een S2 Sport voor me uitrusten met ratelsluiting. Uiteindelijk toch een S2 op de kop getikt waardoor dit niet nodig was.
True, Shoei kan geloof ik ook een dubbel D leveren op de GT Air, in sommige landen zelfs standaard, maar het kost wel een flinke duit extra. Dan maar wennen aan zo'n ratel, al snap ik nog niet waarom mensen zo'n blok metaal tegen hun keel fijn vinden. :?

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Je kan 'm met 1 hand, zelfs met handschoenen, open en dicht doen, probeer dat maar eens met 'n double D...

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Double D krijg ik in de winter niet eens los. Mijn handen worden te koud, eerst binnen even opwarmen.

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-11 05:50
Vandaag mijn eerste praktijkles gehad op de motor. Nog best wel een beetje eng :p En dan natuurlijk met mijn geluk de motor nog net even op het allerlaatste bij het 'uitrijden parkeervak' nog even de motor laten vallen :/ Voetsteuntje kapot, maar heeft de instructeur snel kunnen fixen voor de volgende student.

Wel helemaal gesloopt thuisgekomen xD 2 uur lange lessen. Ik moest ook veel oefenen met de uitwijkmaneuvre en dan daarachteraan het krachtige remmen (ben de naam zo even kwijt). En dat dan continu (gas/rem/gas/rem) werd er wel wat duizelig van :p Volgende week weer verder.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dryhte schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:25:
Je kan 'm met 1 hand, zelfs met handschoenen, open en dicht doen, probeer dat maar eens met 'n double D...
Die ene keer dat ik mijn helm was vergeten te sluiten en mijn handschoenen al aanhad was dat wel handig geweest, verder is de double D sluiting volgens mij de veiligste die er is (en verplicht voor circuit gebruik).

#team_UTC+1

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
mamorunl schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:37:
Vandaag mijn eerste praktijkles gehad op de motor. Nog best wel een beetje eng :p En dan natuurlijk met mijn geluk de motor nog net even op het allerlaatste bij het 'uitrijden parkeervak' nog even de motor laten vallen :/ Voetsteuntje kapot, maar heeft de instructeur snel kunnen fixen voor de volgende student.

Wel helemaal gesloopt thuisgekomen xD 2 uur lange lessen. Ik moest ook veel oefenen met de uitwijkmaneuvre en dan daarachteraan het krachtige remmen (ben de naam zo even kwijt). En dat dan continu (gas/rem/gas/rem) werd er wel wat duizelig van :p Volgende week weer verder.
Wegrijden uit parkeervak tijdens je eerste les? Is dat normaal? Volgens mij was dat juist een van de onderdelen met hoogste valpercentage (tenminste bij mij :-)). Jij niet kapot?

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:12

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

disheaver schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:33:
[...]

Wegrijden uit parkeervak tijdens je eerste les? Is dat normaal? Volgens mij was dat juist een van de onderdelen met hoogste valpercentage (tenminste bij mij :-)). Jij niet kapot?
Ik moest gelijk aan de noodstop en uitwijkoefening beginnen in les één, vond ik toch ook wel spannend.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:08
aidanl schreef op maandag 27 februari 2017 @ 18:00:
Zaterdag op de beurs rond gekeken. Zoals al eerder gezegd was het opzich wel leuk, maar miste er echt iets vernieuwends. Nou had ik misschien hogere verwachten aangezien ik vorig jaar naar de motorbeurs ging zonder rijbewijs of motor en alles toen nieuw was.

Heb zelf een Sena 20S dual setje gehaald voor mij en mijn vriendin. Leuk om te zien hoe alle bedrijven "spionen" gebruikte om steeds in prijs te concureren. Advies prijs van dual setje was iets van 550. Heb uiteindelijk iets van 466 betaald dus tevreden :P

Vorige maand ook al een TomTom Rider 410 gekocht en een topkoffer voor de Versys dus voorlopig is het budget er even doorheen :(
Benieuwd wat je van de Sena vindt. Heb er ook over gedacht. Uiteindelijk de Freecom 4 van Cardo gehaald omdat die iets beter tegen de regen schijnt te kunnen.

Gekke is dat sommigen op internet echt issues hebben met water en Sena en anderen totaal niet. Beetje hit en miss.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

HTT-Thalan schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:03:
[...]

Ik moest gelijk aan de noodstop en uitwijkoefening beginnen in les één, vond ik toch ook wel spannend.
Dat is ook logischer, eerst leren stoppen voordat je de weg op mag. Tegen de tijd dat ze kunnen ingrijpen is het waarschijnlijk al te laat voor je. Permanent. :P

Kerel rijdt best door op een MT07. Kijk ik wie het is, is het Schaaf. :D

Weet ik gelijk weer waarom ik een twin wilde. Dat sound! :9

[ Voor 19% gewijzigd door Ethirty op 27-02-2017 22:38 ]

#team_UTC+1

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

OMG.... Nou houd die berijder z'n bek gewoon (bijna) dicht tijdens 't rijden maar gaat 'ie allerlei irritante teksten onder het filmpje plaatsen....

ZAPP!!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:49

Vrijdag

De Zwarte

Wat vonden jullie beursgangers de leukste/tofste/mooiste/begerenswaardigste motor die je hebt gezien/op gezeten?

Voor mij was dat de Kawa Ninja 650, daarna de Triumph Bobber en als derde de nieuwe Africa Twin in de outback(?) uitvoering. Alleen valt die laatste voor mij hoe dan ook af want ik ben er veel te klein voor ;(
Een vriendin die mee was kon op vrijwel alle motoren met de voeten plat op de grond als ik daar met bungelende beentjes op zat. Dat terwijl ze qua lengte nauwelijks langer is dan ik :'( Zij vond de nieuwe Firestorm haar favoriet. Want die was rood en zag er snel uit :+ Alleen heeft ze haar A nog niet :P

Het aanbod occasions viel een beetje tegen had ik het idee. Was minder dan vorig jaar leek wel.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De énige Écht Beurswaardige machine: T7 .... De rest was al eerder (elders) als zijnde nieuw gepresenteerd?

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:11

Secsytime

Automagisch

Ethirty schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:48:
[...]

Dat is ook logischer, eerst leren stoppen voordat je de weg op mag. Tegen de tijd dat ze kunnen ingrijpen is het waarschijnlijk al te laat voor je. Permanent. :P

Kerel rijdt best door op een MT07. Kijk ik wie het is, is het Schaaf. :D

[video]

Weet ik gelijk weer waarom ik een twin wilde. Dat sound! :9
Klinkt als een trekker..

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je moet de MT-10 (met een 4-Cylinder) eens horen..... Da's net zo goed een "Trekker" (rijdt en klinkt als een MX, maar IS 't niet).

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

wimmel_1 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 00:22:
[...]

Je moet de MT-10 (met een 4-Cylinder) eens horen..... Da's net zo goed een "Trekker" (rijdt en klinkt als een MX, maar IS 't niet).
Vind de MT-10 een mooi apparaat, alleen jammer dat die zo onzuinig is.. anders stond die op de shortlist voor de volgende (meer tour georiënteerde) motor.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Secsytime schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 00:47:
[...]

Vind de MT-10 een mooi apparaat, alleen jammer dat die zo onzuinig is.. anders stond die op de shortlist voor de volgende (meer tour georiënteerde) motor.
Wát is "onzuinig"? Als je, net als ik, gewoon voor je plezier op zo'n ding kunt stappen als 't je uit komt en er dus geen dagelijks Woon-Werk verkeer mee hoeft af te leggen.... Iedere KM én Liter brandstof is het dubbel en dwars waard (IMHO).

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Smiles per gallon 8)

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:51
Dryhte schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:25:
Ik heb beide op helmen, maar die ratel is me al 2x los geschoten tijdens het rijden... dus ik ben om. En double d wen je heel snel aan.

• kneusteun
Vrijdag schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 00:17:
Wat vonden jullie beursgangers de leukste/tofste/mooiste/begerenswaardigste motor die je hebt gezien/op gezeten?

Voor mij was dat de Kawa Ninja 650, daarna de Triumph Bobber en als derde de nieuwe Africa Twin in de outback(?) uitvoering. Alleen valt die laatste voor mij hoe dan ook af want ik ben er veel te klein voor ;(
Een vriendin die mee was kon op vrijwel alle motoren met de voeten plat op de grond als ik daar met bungelende beentjes op zat. Dat terwijl ze qua lengte nauwelijks langer is dan ik :'( Zij vond de nieuwe Firestorm haar favoriet. Want die was rood en zag er snel uit :+ Alleen heeft ze haar A nog niet :P

Het aanbod occasions viel een beetje tegen had ik het idee. Was minder dan vorig jaar leek wel.
je kan altijd nog iets verlagen ;)
mijn vriendin 1.63m rijdt ook op bmw f650. Gaat dikke prima.

• Erapaz

De Ninja 650 is de nieuwe benaming voor de ER-6F toch? Die lesmotor met kappen zeg maar ?

Wat mij betreft de nieuwe Ducatie Supersport. Volgens Ducati een sport motor voor elke dag, hij zit dan ook heerlijk. Echt een motor voor mensen die de supersport houding beu zijn, maar nog niet naar een naked willen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3506922/ducati_supersport.jpg

Of als het toch wat extremer mag, deze MV Agusta F4 RC.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3506922/F4RC.jpg

Met als betaalbaarder alternatief, de F3.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3506922/F3.jpg

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Waar blijft die voorspelde zon nou?

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 07:36:
[...]

Ik heb beide op helmen, maar die ratel is me al 2x los geschoten tijdens het rijden... dus ik ben om. En double d wen je heel snel aan.
Hoe is je dat gebeurt? Zat de ratel er maar nét in?

Mijn voorkeur is juist de microbuckle, voor iedere dag is dat toch veel sneller in gebruik.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Bazziek
noes schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:19:
[...]
Mijn voorkeur is juist de microbuckle, voor iedere dag is dat toch veel sneller in gebruik.
Maar wat schelen die twee seconden extra nou? Zelfs op een korte rit.

Persoonlijk maakt het me niet zo veel uit welke sluiting op een helm zit, zolang de helm maar goed zit en veilig is.

[ Voor 5% gewijzigd door Bazziek op 28-02-2017 08:24 ]

• kneusteun
Nee niks geks, gewoon helemaal erdoor geknald.
Ik vermoed dat mijn kraag van de jas er iets mee te maken heeft. Ergens achter blijven hangen ofzo, maar ik was ook totaal verbaasd!!!

• lolgast
HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:15:
Waar blijft die voorspelde zon nou?
Welke voorspelde zon? Bij mijn glazenbol is het de hele week om te huilen ;(

Over de helmsluiting-discussie:
Ik gebruik sinds deze helm de dubbele D-ring en wil eigenlijk niet meer anders. Geen groot hard plastic ding bij je keel, volledig traploos in te stellen en je bent er echt met 3x aan gewend qua vastmaken. Losmaken is ook een fluitje van een cent.

• Requiem19
Mbt helmen: waarom kiezen veel mensen hier voor integraalhelmen iov systeemhelmen. Wat zien jullie als voordeel?

Ik ben van integraal naar systeem gegaan en zie alleen maar voordeken voor systeemhelmen eigenlijk. Enige minpunt is de esthetiek wellicht.

Verder gaat hij makkelijker op je hoofd. Flip up omhoog in de zomer of bij 't tanken. En ze zijn tegenwoordig ook stiller omdat de kraag aan de onderzijde strakker om je hoofd kan.

Wat mis ik? ;)

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-11 18:24
Requiem19 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:31:
Mbt helmen: waarom kiezen veel mensen hier voor integraalhelmen iov systeemhelmen. Wat zien jullie als voordeel?

Ik ben van integraal naar systeem gegaan en zie alleen maar voordeken voor systeemhelmen eigenlijk. Enige minpunt is de esthetiek wellicht.

Verder gaat hij makkelijker op je hoofd. Flip up omhoog in de zomer of bij 't tanken. En ze zijn tegenwoordig ook stiller omdat de kraag aan de onderzijde strakker om je hoofd kan.

Wat mis ik? ;)
Ik draag systeem of of een semi-jet (Schuberth J1 met kinbeugel), maar als ik alle discussies in het verleden gevolgd heb zijn er twee redenen:

- Geluid. Je geeft zelf aan dat ze stiller zijn geworden, maar verschil kan er zeker zijn,
- Veiliger. Integraalhelmen worden nog steeds als veiliger gezien.

• Bazziek

Wat mis ik? ;)
Gewicht, geluid en prijs voornamelijk. Als het kan tank ik onbemand en als ik echt stop gaat de helm toch helemaal af. Als ik veel stadsverkeer oid zou rijden zou ik het overwegen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zet sowieso erg weinig de helm af, en met vizier open kun je je al best goed verstaanbaar maken. Plus een stukje prijs, stilheid van een integraal helm. :)

• gebruikershaes
Het zijn juist de systeemhelmen die stiller zijn. Want zoals Requiem19 al zegt; de kinflap bij systeem kan groter en sluit daarom beter af. Ik heb nog niet met een systeemhelm gereden, maar ik kies gewoon een helm die het lekkerst zit.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Hij trekt ook als een malle voor zijn 74pk :P
Secsytime schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 00:47:
[...]

alleen jammer dat die zo onzuinig is
Slecht argument voor een motor.

#team_UTC+1

• Bazziek
Ethirty schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:57:

[...]

Slecht argument voor een motor.
Op vakantie heb ik toch wel regelmatig behoefte gehad aan een grotere tank of beter verbruik. Waar een beter verbruik gelet op het gewicht dan gunstiger is. Niet even twee uur snelweg kunnen doorknallen of in de bergen maar bij iedere pomp tanken omdat je niet weet wat de volgende mogelijkheid is en je actieradius zo beperkt is gaat gewoon vervelen.

Daarnaast is het wat mij betreft belachelijk hoe onzuinig sommige motoren zijn gelet op het verbruik van veel auto's van tegenwoordig. Zeker motoren die niet direct PK-records breken hebben daar wat mij betreft geen goed excuus voor.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bazziek schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:23:
[...]

Maar wat schelen die twee seconden extra nou? Zelfs op een korte rit.

Persoonlijk maakt het me niet zo veel uit welke sluiting op een helm zit, zolang de helm maar goed zit en veilig is.
Het zal waarschijnlijk een kwestie van wennen zijn, maar ik deed er toch langer dan 2 seconden over ;)

Wat mis ik? ;)
  • Veiliger
  • Ziedn er meestal beter uit (hoewel de C4 er gaaf uitziet)
  • Vaak lichter dan systeem
Tevens zie ik geen noodzaak in systeemhelm: wanneer klap je nou je kinstuk weg?

• Bazziek
noes schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:07:
[...]

Het zal waarschijnlijk een kwestie van wennen zijn, maar ik deed er toch langer dan 2 seconden over ;)
In het begin / in de winkel is het inderdaad even pielen. Maar bij dagelijks gebruik gaat het inderdaad gewoon vlot. Wat dat betreft is een normale klik sluiting natuurlijk wel gebruiksvriendelijker.

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-11 05:50
disheaver schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:33:
[...]

Geen idee of dat normaal is. Ik begon met inrijden. Gewoon even rondjes rijden en dan later opschakelen naar de 2 en weer wat rondjes. Daarna de slalom erbij en iedere keer de precisiestop. Daarna een keer of 20 de uitwijkmanouvre en de stopproef. Daar werd ik wat ongelukkig van in t hoofd dus heb ik gevraagd of we even wat anders konden doen dan de hele tijd start/stop. Toen heeft hij me de langzame slalom voorgedaan (maar wel erbij gezegd dat dit de moeilijkste opgave was die er was). Het is me ook nog niet 100% gelukt, wel een keer 99% xD.

Daarna nog even het lopen met de motor en een paar keer uitrijden uit parkeervak waarbij ik dus de motor toch maar even op zijn zij heb laten rusten. Ik ben half weggestrompeld en even gevloekt :D Verder niets aan de hand.

Hoop wel dat die 'angst' weggaat. 40 was voor mij al snel genoeg :D

• Bazziek
mamorunl schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:06:
[...]

Geen idee of dat normaal is. Ik begon met inrijden. Gewoon even rondjes rijden en dan later opschakelen naar de 2 en weer wat rondjes. Daarna de slalom erbij en iedere keer de precisiestop. Daarna een keer of 20 de uitwijkmanouvre en de stopproef. Daar werd ik wat ongelukkig van in t hoofd dus heb ik gevraagd of we even wat anders konden doen dan de hele tijd start/stop. Toen heeft hij me de langzame slalom voorgedaan (maar wel erbij gezegd dat dit de moeilijkste opgave was die er was). Het is me ook nog niet 100% gelukt, wel een keer 99% xD.

Daarna nog even het lopen met de motor en een paar keer uitrijden uit parkeervak waarbij ik dus de motor toch maar even op zijn zij heb laten rusten. Ik ben half weggestrompeld en even gevloekt :D Verder niets aan de hand.

Snelheid went enorm snel (jammer genoeg :+ ). Dus daar zou ik me niet druk om maken.

• Dryhte
Bazziek schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:11:
[...]
Snelheid went enorm snel (jammer genoeg :+ ). Dus daar zou ik me niet druk om maken.
yep ;)

Les 1: 40 - holy shit!
les 2: 90 - aaaaargh
les 3: 120 - holy guacamole!
2 dagen nadat je je eigen motor gekocht hebt: 160 - *yawn*

• lolgast
Dryhte schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:14:
[...]

yep ;)

Les 1: 40 - holy shit!
les 2: 90 - aaaaargh
les 3: 120 - holy guacamole!
2 dagen nadat je je eigen motor gekocht hebt: 160 - *yawn*
Hahaha inderdaad, precies zo heb ik het ook ervaren :D _/-\o_

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mamorunl schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:06:
[...]

40 lijkt ook best snel op zo'n relatief klein parkeerveldje, op de weg zelf is dat héél anders

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
wanneer klap je nou je kinstuk weg?
- Wanneer ik me helm op zet 's morgens
- Wanneer ik om de 3 dagen moet tanken
- Wanneer ik op m'n werk aan kom
- Wanneer ik een snelle boodschap moet doen onderweg naar huis
- Wanneer de stoplichten bij Coenplein weer op rood staan en ik mn collega motorrijders aanspreek op hoe lang ze al zo staan
- Wanneer ik me klaar maak voor vertrek bij [x] locatie maar nog wel in gesprek met iemand ben
- enz

Er zijn tamelijk veel situaties waarin ik de kinstuk weg klap.

Ze bestaan niet voor niets, er zijn mensen die het echt handiger vinden dan integraal.
Net als 80% van alle 2 of 1-delige leder motorpakken.
Ik zie er echt het nut niet van in zo'n ding te dragen in de file 's morgens en toch ben ik met mn 3 season waterdichte mesh/leer in de minderheid. Mijn collega rijders zullen zo'n leren pak wel handiger vinden. :Y

Verwijderd

Ik begon met een les van 4 uur en heb toen ook eerst de langzame oefeningen gedaan (na inrijden). De logica van de instructeur was; dit is het lastigst, dus als je dat kan komt de rest ook goed.

• Bazziek
Ik begon bij mijn dikke instructeur achterop naar het oeftenterrein. Weet niet hoe didactisch nuttig dat was :+

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Bazziek schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:38:
Ik begon bij mijn dikke instructeur achterop naar het oeftenterrein. Weet niet hoe didactisch nuttig dat was :+
Zo ben ik ook begonnen (al was mijn instructeur niet dik). Wel fijn om achterop naar je oefenterrein te rijden de allereerste keer. Goed remmen kan je op dat moment nog niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Frans92 op 28-02-2017 10:40 ]

XBL: DonFrans

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

GenjiBlade schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:31:
[...]

- Wanneer ik me helm op zet 's morgens
- Wanneer ik om de 3 dagen moet tanken
- Wanneer ik op m'n werk aan kom
- Wanneer ik een snelle boodschap moet doen onderweg naar huis
- Wanneer de stoplichten bij Coenplein weer op rood staan en ik mn collega motorrijders aanspreek op hoe lang ze al zo staan
- Wanneer ik me klaar maak voor vertrek bij [x] locatie maar nog wel in gesprek met iemand ben
- enz

Er zijn tamelijk veel situaties waarin ik de kinstuk weg klap.

Ze bestaan niet voor niets, er zijn mensen die het echt handiger vinden dan integraal.
Net als 80% van alle 2 of 1-delige leder motorpakken.
Ik zie er echt het nut niet van in zo'n ding te dragen in de file 's morgens en toch ben ik met mn 3 season waterdichte mesh/leer in de minderheid. Mijn collega rijders zullen zo'n leren pak wel handiger vinden. :Y
- Wanneer ik mijn vrouw en kinderen nog een kus geef voor ik vertrek (gaat last met kinstuk naar beneden)
lolgast schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:29:
[...]

Welke voorspelde zon? Bij mijn glazenbol is het de hele week om te huilen ;(
Toch maar gereden. Heeeel klein beetje zon gezien. Normaal zeik ik over de turbulentie over mijn scherm heen op mijn eigen motor, maar nu ik zo een stukje woon-werk op een CB500 naked heb gedaan waardeer ik toch hoeveel windbescherming mijn eigen motor bied. 5 graden is ineens een stuk kouder zonder kappen.

• Requiem19
Joopieboy schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:39:
Ik zet sowieso erg weinig de helm af, en met vizier open kun je je al best goed verstaanbaar maken. Plus een stukje prijs, stilheid van een integraal helm. :)
Hmm, wat doe je dan als je tankt? Houd je hem dan op bij het betalen?

Ik heb even de DB ratings opgezocht van de verschillende helmen:

Schuberth S2 (integraal): 85 DB bij 65 mph
Schuberth C3 Pro (systeem): 82 DB-84 bij 65 mph

Systeemhelmen lijken dus tegenwoordig juist stiller te zijn, met name omdat het kinstuk dus over je kin heen kan klappen en je hoofd er niet doorheen gewurmd hoeft te worden.
[...]

[...]
  • Veiliger
  • Ziedn er meestal beter uit (hoewel de C4 er gaaf uitziet)
  • Vaak lichter dan systeem
Tevens zie ik geen noodzaak in systeemhelm: wanneer klap je nou je kinstuk weg?
coenox schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:33:
[...]

Ik draag systeem of of een semi-jet (Schuberth J1 met kinbeugel), maar als ik alle discussies in het verleden gevolgd heb zijn er twee redenen:

- Geluid. Je geeft zelf aan dat ze stiller zijn geworden, maar verschil kan er zeker zijn,
- Veiliger. Integraalhelmen worden nog steeds als veiliger gezien.
Eens met de esthetiek. Integraal ziet er stuk mooier uit. Al ben ik stiekem jaloers op de Shoei Neotec van m'n vriendin. Stuk mooier dan mijn Schubert :(. Bijna even mooi als integraal helm.

Wanneer klap je kinstuk weg:
- Bij tanken bijv, hoeft helm niet af
- Als het warm weer is: bij snelheden tot 80 kun je prima met flip up open rijden, lekker verkoelend
- Als je even stopt om te kletsen etc

Samenvattend
Enige echte nadelen van systeemhelm die ik zie na deze argumenten:
- Uiterlijk
- Wellicht de veiligheid
- Gewicht

Uiteraard prima argumenten om voor integraal te kiezen imo. Maar daarnaast wellicht goed om te weten dat systeemhelmen tegenwoordig juist stiller (kunnen) zijn dan integraal helmen.

• aidanl
Requiem19 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:05:
[...]

Benieuwd wat je van de Sena vindt. Heb er ook over gedacht. Uiteindelijk de Freecom 4 van Cardo gehaald omdat die iets beter tegen de regen schijnt te kunnen.

Gekke is dat sommigen op internet echt issues hebben met water en Sena en anderen totaal niet. Beetje hit en miss.
Dat heb ik inderdaad ook gelezen, vroeg het ook meteen aan de verkoper bij de Sena stand zelf. Blijkt dat er een productie serie is geweest waarbij een rubber ring achter het draaiwiel miste / niet goed zat waardoor er water in kon komen. Dat is inmiddels gefixt en alle eigenaren met het probleem zouden gratis een nieuwe gehad hebben ter vervanging.

Ik lees dat de service van Sena af en toe slecht bereikbaar is, maar als je ze te pakken krijgt ze redelijk meegaand zijn.

Verder werkt hij geweldig. De geluidskwaliteit van de speakers is beter als ik eigenlijk verwacht had. Zelfs even getest met beetje metal / hardstyle muziek. Nou is het niet te vergelijken met een goede koptelefoon, maar geluid is helder zonder geruis met een beetje bas er nog in. Verder is ook de microfoon erg goed, als ik mensen bel geloven ze mij niet dat ik met 120 over de snelweg rijd :P. Kwa gebruik is het even wennen aan de knop combinaties, maar dat leert snel aan.

Enige issue die ik tegen kwam is dat wanneer ik mijn telefoon met zowel de TomTom als de Sena verbind, en de Sena ook weer aan de TomTom verbind mijn telefoon beetje over de zeik ging toen ik probeerde te bellen. Maar volgens de instructies is zo'n driehoeksverbinding ook niet aangeraden en kan je beter je telefoon via je TomTom naar je Sena verbinden ipv direct naar de Sena.

• Requiem19
aidanl schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:58:
[...]

Dat heb ik inderdaad ook gelezen, vroeg het ook meteen aan de verkoper bij de Sena stand zelf. Blijkt dat er een productie serie is geweest waarbij een rubber ring achter het draaiwiel miste / niet goed zat waardoor er water in kon komen. Dat is inmiddels gefixt en alle eigenaren met het probleem zouden gratis een nieuwe gehad hebben ter vervanging.

Ik lees dat de service van Sena af en toe slecht bereikbaar is, maar als je ze te pakken krijgt ze redelijk meegaand zijn.

Verder werkt hij geweldig. De geluidskwaliteit van de speakers is beter als ik eigenlijk verwacht had. Zelfs even getest met beetje metal / hardstyle muziek. Nou is het niet te vergelijken met een goede koptelefoon, maar geluid is helder zonder geruis met een beetje bas er nog in. Verder is ook de microfoon erg goed, als ik mensen bel geloven ze mij niet dat ik met 120 over de snelweg rijd :P. Kwa gebruik is het even wennen aan de knop combinaties, maar dat leert snel aan.

Enige issue die ik tegen kwam is dat wanneer ik mijn telefoon met zowel de TomTom als de Sena verbind, en de Sena ook weer aan de TomTom verbind mijn telefoon beetje over de zeik ging toen ik probeerde te bellen. Maar volgens de instructies is zo'n driehoeksverbinding ook niet aangeraden en kan je beter je telefoon via je TomTom naar je Sena verbinden ipv direct naar de Sena.
Met 120 en dan mensen aan de telefoon die niet door hebben dat je op de motor zit. Wow! Techniek is echt vooruitgegaan zeg :). Klinkt goed, je eerste bevindingen.

Heb je ook al de intercom functie geprobeerd met bijrijder / andere motorrijder. Tot welke snelheid kun je nu beetje fatsoenlijk communiceren. Ik ga er gemakshalve vanuit dat je dus met 120 km/h ook nog een normaal gesprek kunt voeren met andere motorrijders? ;).

Verder wel benieuwd welke helm jij hebt en of je ook rijdt met oordoppen?

Hopelijk morgen mijn Cardo setje binnen.. dan kan ik die ook testen.. can't wait. Denk dat dit echt een nieuwe dimensie geeft aan (samen) motorrijden :).

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Requiem19 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:50:
[...]

Systeemhelmen lijken dus tegenwoordig juist stiller te zijn, met name omdat het kinstuk dus over je kin heen kan klappen en je hoofd er niet doorheen gewurmd hoeft te worden.
Pomp hier is via betaalpas, dus dat scheelt. Anders zet ik de helm wel af hoor. :)
Maar dat valt mij weer mee dan, mij stond bij dat veel systeemhelmen juist luider waren. :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:40:
[...]

Pomp hier is via betaalpas, dus dat scheelt. Anders zet ik de helm wel af hoor. :)
Maar dat valt mij weer mee dan, mij stond bij dat veel systeemhelmen juist luider waren. :)
Ze doen er wel eens moeilijk over, maar als ik mijn kinstuk omhoog klap is het meestal in orde, dan hoeft de hele helm niet af.

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-11 11:17
Requiem19 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:09:
[...]

Met 120 en dan mensen aan de telefoon die niet door hebben dat je op de motor zit. Wow! Techniek is echt vooruitgegaan zeg :). Klinkt goed, je eerste bevindingen.

Heb je ook al de intercom functie geprobeerd met bijrijder / andere motorrijder. Tot welke snelheid kun je nu beetje fatsoenlijk communiceren. Ik ga er gemakshalve vanuit dat je dus met 120 km/h ook nog een normaal gesprek kunt voeren met andere motorrijders? ;).

Hopelijk morgen mijn Cardo setje binnen.. dan kan ik die ook testen.. can't wait. Denk dat dit echt een nieuwe dimensie geeft aan (samen) motorrijden :).
met 100 moet je nog wel een gesprek kunnen voeren (heb zelf de sena 20s) boven de 100 vind ik het moeilijk om nog iets te verstaan maar dat ligt misschien ook wel aan mijn helm. en met oordoppen is het geluid beter dan zonder.

• Bazziek
HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:47:
[...]

Ze doen er wel eens moeilijk over, maar als ik mijn kinstuk omhoog klap is het meestal in orde, dan hoeft de hele helm niet af.
Echt nog nooit gehad dat ze daar moeilijk over doen eigenlijk. Misschien op zoek naar een vriendelijkere pomp :+

• gebruikershaes
Requiem19 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:50:
[...]

[...]

[...]

Eens met de esthetiek. Integraal ziet er stuk mooier uit. Al ben ik stiekem jaloers op de Shoei Neotec van m'n vriendin. Stuk mooier dan mijn Schubert :(. Bijna even mooi als integraal helm.

Wanneer klap je kinstuk weg:
- Bij tanken bijv, hoeft helm niet af
- Als het warm weer is: bij snelheden tot 80 kun je prima met flip up open rijden, lekker verkoelend
- Als je even stopt om te kletsen etc

Samenvattend
Enige echte nadelen van systeemhelm die ik zie na deze argumenten:
- Uiterlijk
- Wellicht de veiligheid
- Gewicht

Uiteraard prima argumenten om voor integraal te kiezen imo. Maar daarnaast wellicht goed om te weten dat systeemhelmen tegenwoordig juist stiller (kunnen) zijn dan integraal helmen.
En misschien wel het grootste voordeel van integraal; dat je niet in de verleiding kan komen om met het flip up omhoog te rijden. Als je met 80km/h met je gezicht ergens op landt ben je niet blij lijkt me. Die pothelmen ala Duitse oorlogshelmpjes snap ik daarom ook niet. Op alles dat sneller dan een fiets gaat lijkt mee een full face gewoon een vereiste.

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:21
Moet zeggen dak ik echt nog nooit iemand moeilijk heb horen/zien doen over mijn systeemhelm?
Ik ga in de drukke ochtendspits als ik eerst bij de slager, daarna bij de bakker, daarna misschien nog even tanken of zelfs de supermarkt snel binnen en buiten echt niet constant mijn helm op en af zetten.
En al zeker niet als het dan nog eens hard waait en regent.

Mijn kinstuk gaat gewoon omhoog. Niemand die hier (België) ooit moeilijk heeft over gedaan...

• Dryhte
Anoshky schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:56:
Moet zeggen dak ik echt nog nooit iemand moeilijk heb horen/zien doen over mijn systeemhelm?
Ik ga in de drukke ochtendspits als ik eerst bij de slager, daarna bij de bakker, daarna misschien nog even tanken of zelfs de supermarkt snel binnen en buiten echt niet constant mijn helm op en af zetten.

Mijn kinstuk gaat gewoon omhoog. Niemand die hier (België) ooit moeilijk heeft over gedaan...
Same here. (plus ik krijg zere oren als ik een integraalhelm aan probeer te doen - en daar heb ik met een systeemhelm geen last van)

Verwijderd

Nu heb ik onder mijn helm altijd een helmmuts op dus ik kan mij voorstellen dat zelfs met een opgeklapte systeemhelm een pompmedewerker of winkelmedewerker het een en ander niet als prettig ervaart.

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:42
Heb ook geen probleem om m'n integraal-helm af te zetten.. Juist een momentje om m'n hoofd te luchten :)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• GenjiBlade
  • Laatst online: 16-01 18:40
Vind dat uiterlijk een erg persoonlijk voor of nadeel is.

Persoonlijk zou ik liever een BMW C1 rijden dan het gros van de "Kijk-mij-met-mijn-pet-achterstevoren-uitziend-[vulhierrandom5sponsorsin]-integraal" helm.

Ik hoef al die Monster/tandjes/spiderman/traditioneel japans/op motogp gebaseerde/hippe designer motiefjes niet.

Ik ben een motorrijder, geen posterboy voor designs.
Sure, een paar streepjes of vlakjes hier en daar is tof om een 'effen' kleur te verbreken maar de integraal markt is wat dat betreft veel meer van de bovenstaande voorbeelden.

Neuh, M'n HJC IS Max II Elements (In wit) vind ik wat dat betreft echt mooier dan de RPHA 11 integraal (Al is de Riberte versie dan wel weer mooi, maar die is niet systeem).

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Anoshky schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:56:

Met mijn 1m92is die extra hoogte nog wel eens een probleem in winkels :-)

Verder: Klaphelm is ideaal voor brildragers! geen risico dat je bril van de motor afdondert terwijl je je helm opzet.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-11 00:48
EgMaf schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:17:
[...]

Verder: Klaphelm is ideaal voor brildragers! geen risico dat je bril van de motor afdondert terwijl je je helm opzet.
Haha, ik was net van plan om zo'n beetje hetzelfde te reageren. Integraalhelm + bril is vervelend.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
EgMaf schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:17:
[...]

Ik heb beide (systeem en integraal) en ik moet altijd mijn bril afzetten.....het voordeel geldt dus niet voor iedereen. Bij de systeemhelm heeft het voornamelijk met de oren te maken en de dikte van de pootjes, waardoor de bril af kan gaan.

Enige makkelijke is het communiceren met anderen. Lukt met integraal ook wel, maar je moet wat harder praten.

• aidanl
Requiem19 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:09:
[...]

knoffy schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:48:
[...]

met 100 moet je nog wel een gesprek kunnen voeren (heb zelf de sena 20s) boven de 100 vind ik het moeilijk om nog iets te verstaan maar dat ligt misschien ook wel aan mijn helm. en met oordoppen is het geluid beter dan zonder.
Het hangt zeker ook van je helm en oordoppen. Ik heb een HJC IS Max II waarbij ik de windruis in het algemeen al vind mee vallen. Rijd momenteel dus ook zonder oordoppen. Maar merk dat ik de volume van de Sena dus ook niet maximaal heb staan, hij kan nog een stuk harder.

Heb nog niet intercom kunnen testen, maar dat komt hopelijk snel zodra het beter weer wordt :)

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-11 14:48

Wootlock

Evilution

Vond de beurs dit jaar een beetje tegenvallen.
De mooiste motoren vond ik toch wel de Z900 (en de Z1000R) en de nieuwe street triple.
Binnenkort eens een keer een proefritje maken op een Z900 :)

"Don't let your dreams be memes"

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

GenjiBlade schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:16:
[...]

Vind dat uiterlijk een erg persoonlijk voor of nadeel is.

Persoonlijk zou ik liever een BMW C1 rijden dan het gros van de "Kijk-mij-met-mijn-pet-achterstevoren-uitziend-[vulhierrandom5sponsorsin]-integraal" helm.

Ik hoef al die Monster/tandjes/spiderman/traditioneel japans/op motogp gebaseerde/hippe designer motiefjes niet.

Ik ben een motorrijder, geen posterboy voor designs.
Sure, een paar streepjes of vlakjes hier en daar is tof om een 'effen' kleur te verbreken maar de integraal markt is wat dat betreft veel meer van de bovenstaande voorbeelden.

Neuh, M'n HJC IS Max II Elements (In wit) vind ik wat dat betreft echt mooier dan de RPHA 11 integraal (Al is de Riberte versie dan wel weer mooi, maar die is niet systeem).
De 'petjes'-helm bij uitstek is JUIST een systeem helm: Roof Boxer v8 :+

[ Voor 0% gewijzigd door noes op 28-02-2017 13:54 . Reden: versproken ]

• Bazziek
noes schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:12:
[...]

De 'petjes'-helm bij uitstek is JUIST een integraal helm: Roof Boxer v8 :+
Uit je eigen link: "Enorm populaire systeemhelm" :F Overduidelijk geen integraalhelm.

• k1NG
  • Laatst online: 20-10 11:29
Wootlock schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:12:
[...]
Vond de beurs dit jaar een beetje tegenvallen.
De mooiste motoren vond ik toch wel de Z900 (en de Z1000R) en de nieuwe street triple.
Binnenkort eens een keer een proefritje maken op een Z900 :)
Ja? Ik vond de beurs wel beter dan vorig jaar qua tweedehands motoren. Alleen de drukte was niet uit te houden haha. Na de beurs (vrijdag) toch even gereden met het groepje nadat we terugkwamen van Utrecht.

Aankomende vrijdag even naar de Shoei personal fitting day bij Hans van Wijk. Heb toch soms het idee dat m'n helm iets te losjes zit bij het openmaken van m'n vizier. Verder laat ik dan ook meteen een Sena 10u inbouwen.

Persoonlijk vind ik het echt walgelijk als mensen aankomen met een Roof Boxer v8. Mja, ieder z'n ding.

[ Voor 10% gewijzigd door k1NG op 28-02-2017 13:20 ]

• Ari Gold
  • Laatst online: 22:29

De Kawasaki Z900 met verhoogde zadel. God, wat zat die lekker zeg.

Om ook even in te haken wat betreft de helmen. Persoonlijk vind ik een systeemhelm chiller qua op doen. Om elke keer mn hoofd te persen in de HJC die ik nu heb, vinden mn oren niet zo fijn.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bazziek schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:17:
[...]

Uit je eigen link: "Enorm populaire systeemhelm" :F Overduidelijk geen integraalhelm.
Ja dat bedoelde ik juist :z , zie de quote voor de context.

• Bazziek
noes schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:56:
[...]

Ja dat bedoelde ik juist :z , zie de quote voor de context.
Sneaky edit :o :+

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-11 19:46
RSV4 RF

En die ZX10R blijft toch ook wel heel gaaf :Y

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

AlterMann schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:21:
[...]

Haha, ik was net van plan om zo'n beetje hetzelfde te reageren. Integraalhelm + bril is vervelend.
Net wat je gewend bent lijkt mij, niks mis mee imho. :) Is wel iets meer meer maar goed.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Africa Twin :).

Afbeeldingslocatie: https://www.zabikers.co.za/wp-content/uploads/2015/07/AfricaTwin2.jpg

Echt een 'go anywhere' bike met genoeg power en comfort voor lange(re) ritten.
Beetje leuk aankleden... helaas kijk je dan al gauw tegen 20k aan ;(.

Afbeeldingslocatie: https://www.partireper.it/wp-content/uploads/2015/07/gionata-nencini-partireper-honda-transalp-anteprima-esclusiva-nuova-honda-africa-twin-crf1000l-adventure-equipaggiata-per-viaggio2.jpg

• Dryhte
mooi toch... damn.

• Erapaz
HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:16:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wel heel gaaf zo'n tutti lampioni editie. Jammer dat je NL niet nog even na je werk een stukje offroad binnendoor kunt rijden. Lijkt me hele gaaf om een keer een lange tocht richting het oosten te doen op zo'n apparaat.

• kneusteun
Erapaz schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:54:
[...]

Wel heel gaaf zo'n tutti lampioni editie. Jammer dat je NL niet nog even na je werk een stukje offroad binnendoor kunt rijden. Lijkt me hele gaaf om een keer een lange tocht richting het oosten te doen op zo'n apparaat.
Hoezo niet?!
Doe het regelmatig met de twin! _/-\o_
En deze nieuwe twin gaat er ook wel komen :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Erapaz schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:54:
[...]

Geschikte motor kopen en lid worden van de Transalp club, kost je 25 euro per jaar en zij organiseren allerlei van dat soort ritten :).

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Heeft de AT eigenlijk een optie voor Cruise Control?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Secsytime schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:29:
[...]

Heeft de AT eigenlijk een optie voor Cruise Control?
Geen idee, volgens mij zit die aan het eind van je gashendel :P.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-11 18:24
Ja, lees alles na en denk 'bril!'. Maar goed, was niet de enige. En verder: Ik heb een Scorpion Exo 910 systeem. Die is ook goed gekeurd om met open klep te rijden (je kunt hem zelfs ombouwen naar jet). Bij lekker weer hou ik die onder de 80 km/uur open en dan kan ik echt vrijuit van de omgeving genieten. Moet er niet aan denken om dan door zo'n integraalgleuf te moeten kijken. Daar staat tegenover: je zult mij niet vaak met snelheden boven de 120 km/uur aantreffen.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nou ja, als ik 's zomers met 80 een dikke hommel kop, ben ik altijd wel blij dat er een stuk plastic tussen zit. ;)

#team_UTC+1

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat idee krijg ik ook altijd met de Yamaha XT660 Tenere. Het is een stuk minder motor, maar toch! De Tenere 1200 is gelijk weer zo'n bakbeest.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgbox.com/w23G3sCq.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Bioflap op 28-02-2017 18:32 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

coenox schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 17:26:
Ja, lees alles na en denk 'bril!'. Maar goed, was niet de enige. En verder: Ik heb een Scorpion Exo 910 systeem. Die is ook goed gekeurd om met open klep te rijden (je kunt hem zelfs ombouwen naar jet). Bij lekker weer hou ik die onder de 80 km/uur open en dan kan ik echt vrijuit van de omgeving genieten. Moet er niet aan denken om dan door zo'n integraalgleuf te moeten kijken. Daar staat tegenover: je zult mij niet vaak met snelheden boven de 120 km/uur aantreffen.
Integraalgleuf :+

Nee dat valt alles mee: goede integraalhelmen hebben zo'n enorm breed en hoog blikveld dat alleen in je ooghoeken je een randje helm ziet. Kan ik niet wakker van liggen ;)

• lolgast
Ik moet er niet aan denken, zo'n open helm. Mensen met een bril vergeten denk ik ook wat, waar ik ontzettend veel last van heb. Traanogen van de wind. Mijn ongezouten mening: Een open helm, schei toch uit :+

• Bommes
  • Laatst online: 21:53

Bommes

Capo del formaggio

coenox schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 17:26:
Die helm heb ik ook, zit erg fijn maar wat een herrie pot zeg..
Rijd er echt geen meter mee zonder oordoppen.
Wel heb ik het ding erg vaak open tijdens het toeren met de Vespa, lekker wind op de kop.

Touratech's visie op een lichte 1200 GS
Afbeeldingslocatie: http://www.morebikes.co.uk/wp-content/uploads/2017/01/RAMBLER-02.jpg
Weegt "maar" 199kg, ik vind het een vet ding.
http://www.advpulse.com/adv-bikes/touratech-r1200gs-rambler/
Ik zeg uit brengen :Y

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ethirty schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:24:
Nou ja, als ik 's zomers met 80 een dikke hommel kop, ben ik altijd wel blij dat er een stuk plastic tussen zit. ;)
Of steenslag, een "verloren" sigaret...

Over asociale weggebruikers gesproken, ik stond vandaag links van een auto die samen met mij (twee banen) rechtsaf ging. Licht gaat op groen, hij ramt mij van de weg af door halverwege de bocht (en uiteraard ook zonder richting aan te geven) de linkerbaan te pakken. En er was niet eens reden toe, de hele rechterbaan was leeg. Ik had gelukkig nog een uitwijkstrook links. Graflul.
Bioflap schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:31:
[...]

Dat idee krijg ik ook altijd met de Yamaha XT660 Tenere. Het is een stuk minder motor, maar toch! De Tenere 1200 is gelijk weer zo'n bakbeest.
[afbeelding]
Die is ook heel erg mooi! Blijkbaar zie ik mezelf als Honda-rijder, want dat is altijd het eerste merk waar ik naar kijk, terwijl er zat goed spul te koop is.

Hoe zien jullie dat? Zit er nou, behalve esthetiek, heel veel verschil tussen identieke modellen van verschillende fabrikanten? Ben je merkentrouw? Waarom?

[ Voor 33% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-02-2017 18:51 ]

Pagina: 1 ... 93 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.