Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.743 views

Onderwerpen

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:56:
[...]

Een paar maanden geleden heeft hij mijn Bandit nog onderhouden, zou voor mij wel heel erg balen zijjn als hij er mee gestopt is.

Hij zit tegenwoordig in de Ledeboerstraat 35-04 te Tilburg onder de naam Motorservice Tilburg. Als hij er mee opgehouden is weet jij nog een andere betrouwbare zaak in de omgeving van Dongen? Mijn motor helemaal naar Schijndel brengen voor een beurtje is ook zo wat :/
Zitten er wel meerdere in Tilburg of in de regio. o.a. De 1'ste monteur van MC Rijen klust vanuit huis veel bij en kan dan ook wél de tijd nemen welke nodig is voor goed werk zonder dat 't meteen zwaar in de papieren gaat lopen :)

Maar: Mischien pas beter om elders te gaan shoppen als Martell écht niet meer aan dat soort werkzaamheden doet. Ik weet niet óf ie wel/niet meer aan zo'n dingen doet, viel me alleen op dat z'n sites allemaal weg zijn.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:44:
Aangezien ik een ander slot heb gescoord, heb ik de oude niet meer nodig. Via MP eerder al geprobeerd te verkopen maar dat is niet gelukt, dus nu maar zo. Ga er verder geen moeite in steken, maar iemand van hier mag hem wel overnemen. Gaat om een ABUS Granit Quick 37/60HB Maxi. Voor €35 mag je hem hebben, en dan heb je een goede deal volgens mij ;) Komt met veiligheidskoord dat op de laatste foto zichtbaar is.
[afbeelding] [afbeelding]
Dit is misschien wat voor een kennis van mij, ik stuur hem even een berichtje. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:35

steveman

Comfortabel ten onder

Hamza schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:04:
[afbeelding]

Ik zag gister een MP3 met een dak.... But why??

:? :? :? :? :? :? :?
Dan weet je zeker dat je niet hoeft te zwaaien :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:12

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Joopieboy schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:42:
Motorbeurs dit jaar was weinig vernieuwends hoorde ik al, weinig echt leuke aanbiedingen maar vooral tyfes druk. Motorkameraden waren zo rond de middag allemaal al weer weg.

Ik ben een dagje gaan motorshoppen, ik had 2 op de wishlist, een dacht ik nette Transalp 650 met lage kilometerstand en een voor mij nog onbekende TDM 900.

Dus...

Transalp 650 van 2005 eerst vanochtend. Duidelijk corrosie op verschillende plekken, spaken, kroonplaat, etc. Duidelijk buiten gestaan. Vandaar wss ook de ketting en tandwielen vervangen. Netjes gepoetst wel maar net niet helemaal. Geen goed gevoel bij, ook niet mee gereden.

Next up, de TDM 900 uit 2010 bij een bevriende motorzaak. Net ding, mooi model zeker in het echt, lange remus pijpen staan hem goed, geluid is ook onwijs vet.

Dan rijden... Motor loopt fantastisch, goed geluid, lekker veel vermogen onderin. Alleen qua rijden, eerste rotonde al de middenbok aan de grond. :X Verder niet echt een klik ermee. Dash zit vrij ver van je af, motor is merkbaar lang dus qua stuurgedrag ook niet echt wat ik zocht.

Zucht :'( Erg jammer!

Inmiddels was ik er wel weer klaar mee. :+ Binnenkort eens naar mijn zaakje in Schijndel toe, die hebben nog een Transalp 700 staan...

[...]

Ik hoop voor je dat het goed opgelost gaat worden, wel goed dat de monteurs het zo oppakken maar triest dat ze hem zo hebben geprobeerd af te leveren. :X

[...]

Thnx voor de tip, zo eens kijken. :)
Zomaar een tip, controleer het voortandwiel en de as even goed :+.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 15:00:
[...]

Zomaar een tip, controleer het voortandwiel en de as even goed :+.
Ja ik hoorde iemand al zoiets zeggen ja. :+ Ach typisch voorbeeld van MotoPort vandaag ook wel gezien, motor met lekkende voorvork in de showroom en de TDM waarmee ik reed had een vierkante en afgesleten band. :P

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nu ik er zelf op gereden heb ziet wat Schaaf doet er ineens stukken makkelijker uit:

Wat gaat zo'n ding makkelijk door de bochten!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Weegt ook niks he zo een ding, plus wat onderstel mods. Dan wil het wel. :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Motoport loop (en rijd) ik sinds een jaar of 10, sinds ik weer als "heropstapper" terug met motoren rijd, hard om heen. Ik liep in Januari 2006 bij Motoport 's-Hertogenbosch binnen voor een 2005 CBR954 RR en had er een nette prijs voor bedongen. Toen ik het bedrag wilde "pinnen" werd het ineens een ander verhaal, dat bedrag wat ik bedongen had kon alleen in combinatie met d'r eigen financieringsoplossing (iets met "Silver....."). Heb ze toen direct gevragen of ze een motorzaak óf een credit maatschappij waren 8)7

Contract was gelukkig nog niet getekend dus ik ben er weer "Pissed-Off" buiten gelopen en linearecta naar een andere, toen nog officieel, Honda dealer in de buurt gereden. Die had echter géén CBR954RR staan en toen heb ik er maar direct een 2005 R6/RJ09 laten kentekenen ....... Om er vervolgens direct mee naar Motoport 's-Hertogenbosch te rijden om ze te laten merken hoe "simpel" 't spel eigenlijk kán lopen.

Meest verstandige beslissing óóit geweest (voor me), Yamaha bevalt me qua motoren gewoon beter. M'n eerste motor óóit was een CBR900RR uit 1992 ín .... 1992.

Maar: Motoport is een franchise dus je mag en kunt niet alle vestigingen over één kam scheren!! 's-Hertogenbosch was een voormalige "Safe Motors" en dan begrijp je m'n aversie misschien wat beter :|

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:53

Bommes

Capo del formaggio

Een half jaar terug waren wij bij motoport in Veldhoven, ik denk net na hun doorstart of zo.
Stond een Vespa GTS 300 uit 2010, prijs ex aflevering was €2500.
Een nieuwe GTS 250 met fabrieksgarantie kost dat ook.... :?
Nog los van hun (gebrek) aan kwaliteit vind ik hun prijzen echt schrikbarend.. :-(

Ik denk ook echt dat Thalan voor het geld dat hij bij motoport voor zijn Alp heeft betaald hij bij een (liefhebber) particulier ook makkelijk en perfecte Alp had kunnen vinden.
Maar goed dat is een koe in de kont kijken, laten we hopen dat ze het nu wel netjes oplossen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 25-02-2017 15:36 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 15:18:
Motoport loop (en rijd) ik sinds een jaar of 10, sinds ik weer als "heropstapper" terug met motoren rijd, hard om heen. Ik liep in Januari 2006 bij Motoport 's-Hertogenbosch binnen voor een 2005 CBR954 RR en had er een nette prijs voor bedongen. Toen ik het bedrag wilde "pinnen" werd het ineens een ander verhaal, dat bedrag wat ik bedongen had kon alleen in combinatie met d'r eigen financieringsoplossing (iets met "Silver....."). Heb ze toen direct gevragen of ze een motorzaak óf een credit maatschappij waren 8)7

Contract was gelukkig nog niet getekend dus ik ben er weer "Pissed-Off" buiten gelopen en linearecta naar een andere, toen nog officieel, Honda dealer in de buurt gereden. Die had echter géén CBR95RR staan en toen heb ik er maar direct een 2005 R6/RJ09 laten kentekenen ....... Om er vervolgens direct mee naar Motoport 's-Hertogenbosch te rijden om ze te laten merken hoe "simpel" 't spel eigenlijk kán lopen.

Meest verstandige beslissing óóit geweest (voor me), Yamaha bevalt me qua motoren gewoon beter. M'n eerste motor óóit was een CBR900RR uit 1992 ín .... 1992.

Maar: Motoport is een franchise dus je mag en kunt niet alle vestigingen over één kam scheren!! 's-Hertogenbosch was een voormalige "Safe Motors" en dan begrijp je m'n aversie misschien wat beter :|
O dat verhaal komt mij ergens bekend van voor. :X Veldhoven was/is ook zo een drama. :X En in Venlo werd ik niet eens aangesproken, nee dan maak je vrienden....

Maar strakke actie wel haha.

Anyway, wat ik laatst al zei, binnenkort bij Marc maar eens flappen op tafel donderen, doemijdiemaar. :+ Ben ik van het gezeik af, wel wat duurder maar misschien maakt ie nog een leuk prijsje. _O-

Qua rijden en alles heeft een Yamaha ook mijn voorkeur, alleen de MT-09 Tracer is nog even buiten budget. :) TDM daar heb ik niks mee, en de Tenere is te licht en cheap in elkaar gezet. Wel een tof ding verder. :)

Trouwens, de 2 klanten die ik vandaag tussendoor voor mij had bij MPE, bij de een vroeg de verkoper al wat ie per maand wilde betalen, en de andere had de bankpapieren al bij zich, like wtf. :X

[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 25-02-2017 15:52 ]

Verwijderd

kneusteun schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 12:21:
[...]

Zou ik al niet eens mee akkoord gaan tenzij het een nieuwe is.
Ik zou wel een vergelijkbaar model terug willen of zijn minst iets waar je goed op past, die les cb500 uit de 90's die zijn tiny en echt zero power.
Wel eens naar de video's van Schaaf gekeken, zo'n CB500 is echt een hele leuke motor met prachtig geluidje :)

YouTube: Schaaf

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 15:53:
[...]

Wel eens naar de video's van Schaaf gekeken, zo'n CB500 is echt een hele leuke motor met prachtig geluidje :)

YouTube: Schaaf
Dat dus. Ik bekijk elke motor op zijn eigen 'merits'. Ik heb donderdag een Mash 75 (125cc) geprobeerd en die was óók heel leuk. Ik hoef niet persé hard te gaan, of persé plat, of persé dit of dat, de motor moet gewoon 'kloppen' en ik vind dat de CB500 dat heel goed doet.

Voor mijn situatie is het niks als hoofdvervoer in ieder geval, vervoer/kofferopties zijn er bijna niet, hij zit te laag voor lange afstanden en het ontbreken van een windscherm was écht weer even wennen, zeker toen ik met 130km/h de snelweg op trok.

Mijn eigen motor is net zo snel, bovendien (als 'ie rijd) ik denk ik ben de grapjassen even voor :+.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:19
Ik begrijp toch niet zo goed waarom de Nederlandse maatschappij zich zo laat verleiden tot al die kredieten. Geld lenen kost geld. Mijn vader zei altijd: Geld wat je niet hebt, kun je ook niet uitgeven. Volgens mij heeft hij gelijk!

Ik zal die keer in die TV winkel in Indonesië nooit vergeten. Een televisie op krediet voor 36 maanden keer 10 euro. In de kleine lettertjes rechts onderin het prijskaartje stond dat de TV te koop was voor 100 euro.

360 euro <> 100 euro. En wat denk je? Iedereen neemt het ding op krediet voor een tientje per maand, DRIE JAAR LANG!

Lekker!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Napsju schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:04:
Ik begrijp toch niet zo goed waarom de Nederlandse maatschappij zich zo laat verleiden tot al die kredieten. Geld lenen kost geld. Mijn vader zei altijd: Geld wat je niet hebt, kun je ook niet uitgeven. Volgens mij heeft hij gelijk!

Ik zal die keer in die TV winkel in Indonesië nooit vergeten. Een televisie op krediet voor 36 maanden keer 10 euro. In de kleine lettertjes rechts onderin het prijskaartje stond dat de TV te koop was voor 100 euro.

360 euro <> 100 euro. En wat denk je? Iedereen neemt het ding op krediet voor een tientje per maand, DRIE JAAR LANG!
Is volgens mij ook wel een beetje overgewaait vanuit de USA. Persoonlijk vind ik het ook maar niets. Ik spaar liever gewoon om wat ik wil gelijk te kopen. Moet er niet aan denken verschillende dingen op afbetaling te hebben.

Als je trouwens denkt dat die 100 tegenover 360 euro erg is, kijk eens bij huren van Dixons. Dat kost nog meer en aan het einde is het product niet eens van jou 8)7

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:05
Ik denk bij zoiets inderdaad altijd. Stel, het gaat na 19 maanden onherstelbaar stuk. Eenzijdig ongeluk o.i.d., dan zit je de rest van de looptijd te betalen voor iets dat je niet meer hebt :+

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44
noes schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:21:
[...]

Ah, gelijk heb je ja! Goede kans dat de bobine het idd is. Wel apart dat het alleen op lage toeren gebeurt.. levert je dynamo op lage toeren wel voldoende prik?
Gisteren vervangende bobine binnengekregen en vandaag ingebouwd. Motor doet het weer als vanouds :) Gelukkig klopte mijn diagnose :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/16998015_1462290420523946_1025462254597273816_n.jpg?oh=45c0303dcdc754765b1528f8f21cf1b8&oe=593FF8E4

Hier heb ik de ene bobine losgehaald voor het testen. De bobine (de andere ook) zat al volgespoten met een soort witte kit en een tiewrap eromheen. Blijkbaar heeft de vorige eigenaar vaker problemen gehad.

[ Voor 30% gewijzigd door Korvaag op 25-02-2017 16:47 ]

UNOX: The worst operating system

• Ethirty
  • Laatst online: 22:01

Ethirty

Who...me?

Het Vosje schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:50:
Iemand nog wat moois gekocht op de MotorBeurs dit jaar?

Voor mij bleef het bij een biertje en het standaard broodje Unox :D
Hamburger en een cola. :P

Fototje gmaakt van de Puig accesoirelijst bij MDI, kan ik mooi de standaard rem en koppelingshendel vervanger door een verstelbare en dan moet het maar een beetje klaar zijn dit jaar. :$

En een nieuw dieptepunt gespot:
Afbeeldingslocatie: https://www.quadrovehicles.com/site/uploads/2014/10/Quadro4-017.jpg

Ga dan gewoon auto rijden :')

Ook de Yamaha T7 gespot met CP2 blok, dat wordt straks ook wel een leuk fietsje. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ethirty op 25-02-2017 17:03 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:20

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Ethirty schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:59:
[...]

Hamburger en een cola. :P

Fototje gmaakt van de Puig accesoirelijst bij MDI, kan ik mooi de standaard rem en koppelingshendel vervanger door een verstelbare en dan moet het maar een beetje klaar zijn dit jaar. :$

En een nieuw dieptepunt gespot:
[afbeelding]

Ga dan gewoon auto rijden :')

Ook de Yamaha T7 gespot met CP2 blok, dat wordt straks ook wel een leuk fietsje. :)
T7 ziet er inderdaad tof uit! (Paar foto's)

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:07
Vandaag in Utrecht een Kriega US-20 en een paar maat gemaakte Alpine oordoppen gekocht :)

Heb overigens besloten om in het voorjaar proef te rijden op een K1200R. Past qua omvang goed bij mijn lengte.

XXXVI

• Ari Gold
  • Laatst online: 22:29
Waarom maakt Schuberth nou geen XXS voor mannen?! :'(

Had even de vrouwenmodel gepast. Die zat me toch als gegoten

Zo jammer dit. Wel naar huis gegaan met wat zomerhandschoentjes.

Verder was de beurs echt druk. Broek en schoenen haal ik wel gewoon in de winkel.

[ Voor 18% gewijzigd door Ari Gold op 25-02-2017 19:06 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ari Gold schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:05:
Waarom maakt Schuberth nou geen XXS voor mannen?! :'(

Had even de vrouwenmodel gepast. Die zat me toch als gegoten

Zo jammer dit. Wel naar huis gegaan met wat zomerhandschoentjes.
Dan neem je toch een vrouwenmodel? Vast wel in iets anders dan roze te krijgen toch?

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Ari Gold
Ethirty schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:07:
[...]

Dan neem je toch een vrouwenmodel? Vast wel in iets anders dan roze te krijgen toch?
Dat is het m juist. Hij is wel in zwart te verkrijgen, maar dan met roze/paarse binnenvoering en C3 pro women aan de zijkant.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ari Gold schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:12:
[...]

Dat is het m juist. Hij is wel in zwart te verkrijgen, maar dan met roze/paarse binnenvoering en C3 pro women aan de zijkant.
Tja, dan zie ik ook geen andere optie meer dan een sex change.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:20:
[...]

Kan 'ie meteen ook niet meer met goed fatsoen in de "United States van de Verenigde Staten zélf" naar het toilet.....

Alleen maar omdat 'ie een bepaald model helm wenst aan te schaffen :9

• Ari Gold
HTT-Thalan schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:20:
[...]

Ben ik echt aan het overwegen. :X

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ari Gold schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:46:
[...]

Ben ik echt aan het overwegen. :X
Ik heb nu eventjes een CB500 mee als leenmotor, omdat de mijne kapoet is.

Eerste wat mijn vrouw zei toen ze hem zag: Wat een schattig ding! Het lijkt wel een vrouwenmotor! :')

• steveman
  • Registratie: Mei 2001

steveman

Comfortabel ten onder

Net de eerste race van het wsbk gekeken... Wat heeft die Honda toch een merkwaardige koplamppartij gekregen, kan er de vinger niet echt op leggen, misschien zouden ze beter staan op een Africa Twin :?

Misschien dat het met echte lampen beter staat dan met stickers :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 20:14:
[...]

Eerste wat mijn vrouw zei toen ze hem zag: Wat een schattig ding! Het lijkt wel een vrouwenmotor! :')
Je mag binnenkort dus ruimte maken voor een tweede "fiets"? Én je vrouw gaat ook d'r "A'tje" halen......

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 20:41:
[...]

Je mag binnenkort dus ruimte maken voor een tweede "fiets"? Én je vrouw gaat ook d'r "A'tje" halen......
Ik heb vooral ruimte op de spaarrekening gecreeerd met deze hele onderneming, ik moet eerst weer een beetje oppotten :9.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:08
Vandaag de Multi 950 opgehaald en 100km op de teller gezet. Na 1000km beurt mag het gas pas echt open. Nu max 5.000 toeren.

Eerste bevindingen:
- windbescherming stukje minder dan 1200gs
- stuurt onwijs licht en speels
- paar keer stiekem tot 7k doorgetrokken. Leuk vermogen om mee te spelen zonder je rbw kwijt te raken. Echter net 15/20pk te weinig om hem een scherper randje te geven
- duikt iets teveel bij het aanremmen (afstellingskwestie hopelijk)
- Zeer hoog niveau afwerking. Imo beter dan KTM Super Duke GT
- She's a looker. Onwijs veel nagestaard overal 😉

To be continued. Zal na de 1.000 beurt een update geven.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik kwam laatst een betoog tegen van een monteur van race-motoren voor een "hard break-in", dus gewoon gelijk volle bak aan de gang en wat vaker de olie vervangen. Uiteraard wel eerst warmdraaien, maar verder tegen het advies van de fabrikant in, omdat die vooral gericht is op juridische aansprakelijkheid (ik moest 230 rijden omdat ik stevig moest inrijden).

Iemand daar wel eens over gehoord of een mening over?

#team_UTC+1

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:35:
Ik kwam laatst een betoog tegen van een monteur van race-motoren voor een "hard break-in", dus gewoon gelijk volle bak aan de gang en wat vaker de olie vervangen. Uiteraard wel eerst warmdraaien, maar verder tegen het advies van de fabrikant in, omdat die vooral gericht is op juridische aansprakelijkheid (ik moest 230 rijden omdat ik stevig moest inrijden).

YEP's .... En zo wordt er ook gewoon omgesprongen met motoren welke NIEUW aangekocht worden om een paar (2?) seizoenen ONK te rijden.

Niks mis mee, daar zijn die fietsen voor gemaakt en ze kunnen het gemakkelijk hebben.....Maar: Dat zijn "SS" fietsen en géén (tour) fietsen om als daily drive te gaan gebruiken.

• Requiem19
Ethirty schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:35:

Ik heb mezelf beetje ingelezen over inrijden. Dit is min of meer mijn conclusie:

- slechtste wat je kunt doen is in te hoge versnelling rijden zodat de motor beetje bokt. Bijv 40 in z'n zes. Dus vooral niet met te lage toeren de motor forceren
- goed om veel wisselende toeren te rijden en minder constante (snelweg km's) toeren
- zodra het blok echt goed warm is regelmatig goed doortrekken, maar nog niet tegen de revlimiter aan dus bijv zo nu en dan tot 6/7k toeren
- zoveel mogelijk schakelen om de bak in te rijden (tip van de dealer)

Als er nog meer tips zijn hoor ik dat graag.

• PilatuS
  • Niet online
De vraag is natuurlijk wat op de lange termijn beter is. Wil je dat goed testen is nogal lastig denk ik. Dan moet je toch 20 blokken pakken en daarmee een ton rijden waarvan de helft rustig ingelopen is en de andere helft hard. De fabrikanten hebben natuurlijk vast een goede reden om een revlimiter te gebruiken op de eerste 1000km. Dat het voor racen zo word gedaan zegt niet zo heel veel. Als een blok daar 3.000km mee gaat is het zat.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:52:
De vraag is natuurlijk wat op de lange termijn beter is. Wil je dat goed testen is nogal lastig denk ik. Dan moet je toch 20 blokken pakken en daarmee een ton rijden waarvan de helft rustig ingelopen is en de andere helft hard. De fabrikanten hebben natuurlijk vast een goede reden om een revlimiter te gebruiken op de eerste 1000km. Dat het voor racen zo word gedaan zegt niet zo heel veel. Als een blok daar 3.000km mee gaat is het zat.
Een blok in de "rev-limiter" trekken moet je sowieso niet niet doen, je bent dan al vér aan het maximale vermogen (lees: koppel) van 't blok voorbij en dus eigenlijk gewoon ZINLOOS gas aan't geven. :9

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:56:
[...]

Een blok in de "rev-limiter" trekken moet je sowieso niet niet doen, je bent dan al vér aan het maximale vermogen (lees: koppel) van 't blok voorbij en dus eigenlijk gewoon ZINLOOS gas aan't geven. :9
I know :) Kom met normaal rijden toch al niet boven de 9.000 uit. (Redline is 10.500)

Ik bedoel de lagere dan normaal redline voor de eerste 1.000km in die post.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 25-02-2017 22:01 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:39:
[...]

YEP's .... En zo wordt er ook gewoon omgesprongen met motoren welke NIEUW aangekocht worden om een paar (2?) seizoenen ONK te rijden.

Niks mis mee, daar zijn die fietsen voor gemaakt en ze kunnen het gemakkelijk hebben.....Maar: Dat zijn "SS" fietsen en géén (tour) fietsen om als daily drive te gaan gebruiken.
Het zou met name gaan om het zetten van de cilinderringen. Hij stelde dat je blok er niet slechter op wordt, hooguit iets meer power en een iets hoger verbruik. De toleranties van blokken zijn zo klein, dat als ze stuk gaan, ze ook bij voorzichtig inrijden zouden zijn stukgegaan.

Sterker nog, hij stelt dat ze in de fabriek niet anders doen. Net van de band en vol aan de bak op de rollenbank.

Voor wie het zelf wil zien

Ik heb er verder nog geen onderzoek naar gedaan, dus weet niet of er meer zijn die dit roepen.
* zelf doen op eigen risico.

#team_UTC+1

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Enige wat een probleem "kan" opleveren is eerste de oliewissel welke je NIET laat uitvoeren (óf zelf uit voert). Er komt dan inderdaad wat rommel uit, maar....

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-11 11:17
warm rijden en gassen en inderdaad dan na 1000km netjes de olie wisselen. alles is zo netjes afgewerkt dat rustig inrijden niet nodig is. vroeger toen je zuiger nog van gietijzer was toen moest je wel netjes rustig inrijden.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:08:
Enige wat een probleem "kan" opleveren is eerste de oliewissel welke je NIET laat uitvoeren (óf zelf uit voert). Er komt dan inderdaad wat rommel uit, maar....
Maar...

Dat loopt wel los? :P

Soms is het voor ons niet zo handig als je je zinnen niet afmaakt. :)

#team_UTC+1

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:39:
[...]

Maar...

Dat loopt wel los? :P

Soms is het voor ons niet zo handig als je je zinnen niet afmaakt. :)
Als je je gloednieuwe motorfiets gewoon normaal behandeld en dus niet/nooit in de "limiter" trekt dan kun je er gewoon normaal mee rijden alsof je die fiets al járen gehad hebt. Het blok lijdt daar niet extra onder, het is er zelfs voor gemaakt. Houd jezelf wél even aan de voorschreven oliewissels.

Zó beter? :P

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:48:
[...]

Als je je gloednieuwe motorfiets gewoon normaal behandeld en dus niet/nooit in de "limiter" trekt dan kun je er gewoon normaal mee rijden alsof je die fiets al járen gehad hebt. Het blok lijdt daar niet extra onder, het is er zelfs voor gemaakt. Houd jezelf wél even aan de voorschreven oliewissels.

Zó beter? :P
Oftewel, doe gewoon zuinig met je spullen maar bewaar ze niet in de porseleinkast. :Y

#team_UTC+1

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:39:
[...]

ONK is er niet meer ;)

Maar idd zo reden wij ze ook in. Gewoon knallen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vandaag een ritje op vier wielen :O moet een boxplank ophalen en een kadootje voor de vrouw. En beiden passen (zelfs met ducttape en spanbanden) niet achterop. Dus gaan we met de truttenschudder :+.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Requiem19 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:03:
- She's a looker. Onwijs veel nagestaard overal 😉
En dan geen foto plaatsen -O-

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Maegrim schreef op zondag 26 februari 2017 @ 08:59:
[...]

En dan geen foto plaatsen -O-
The Google-fu is weak in this one.

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
Jij snapt het niet ;)

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:55
Nou gister bij de motorbeurs geweest en echt alles bekeken, maar niks gekocht..
Ik hoopte dat ik de schuberth c4 ergens kon passen, maar helaas. Hij stond er wel achter een glazen ruitje, maar mocht er niet aan zitten :(.

Heb nog wel de c3 pro opgehad, maar die zat gewoon niet lekker. Op een of andere manier drukte die met de randen onder op m'n kaakbot. Dus dat was echt balen. Dit was namelijk m'n eerste keuze. Stil, zonnevizier en systeemhelm is toch wel handig. De shoei gt air zat wel heel goed, maar die is echt massive. Daarnaast de hjc rpha 11 op gehad en wow. Dat ding zat echt als gegoten. Licht klein en sexy as hell. Maar geen zonnevizier en schijnt heel luid te zijn.

Dus nu ben ik weer terug bij af. Ga ik voor de gt air (de verstandige en praktische keuze) of de rpha 11 (de über sexy vederlichte superlekker zittende, maar niet zo'n praktische keuze). :|

Afbeeldingslocatie: http://www.hjchelmets.com/hjcus/wp-content/uploads/2016/09/02left1-1.jpg

>:)

[ Voor 10% gewijzigd door gebruikershaes op 26-02-2017 10:45 ]

• lolgast
HTT-Thalan schreef op zondag 26 februari 2017 @ 09:18:
[...]

The Google-fu is weak in this one.
Een zelfgemaakte foto is 100x leuker dan die marketing photoshops via Google :)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:32

charrel

Cortisol4life..

gebruikershaes schreef op zondag 26 februari 2017 @ 10:39:
Ik hoopte dat ik de schuberth c4 ergens kon passen, maar helaas. Hij stond er wel achter een glazen ruitje, maar mocht er niet aan zitten :(.

Heb nog wel de c3 pro opgehad, maar die zat gewoon niet lekker. Op een of andere manier drukte die met de randen onder op m'n kaakbot. Dus dat was echt balen. Dit was namelijk m'n eerste keuze. Stil, zonnevizier en systeemhelm is toch wel handig. De shoei gt air zat wel heel goed, maar die is echt massive. Daarnaast de hjc rpha 11 op gehad en wow. Dat ding zat echt als gegoten. Licht klein en sexy as hell. Maar geen zonnevizier en schijnt heel luid te zijn.

De c4 pro komt over een maand of 2, is maar 4/5 tientjes duurder volgens de schubert stand op de beurs.
hjc heeft een wat mindere bouwkwaliteit dan shoei/ schuberth naar mijn idee. Vriend van me heeft de duurdere systeemhelm van hjc maar die haalt het echt bij lange niet vergeleken bij mijn shoei neotec.

Ik heb op de beurs maar een sena 20s bluetooth com gekocht voor bij de zumo 595LM travel, kan de autocom de deur uit. Was iets duurder dan een bepaalde fietsenzaak maar bij waypoint heb je gewoon topservice!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:34
En ja hoor. Duim dik in het verband... ;( Dat gaat zo niet meer passen in mijn handschoenen en dat wordt dus met het OV naar het werk deze week.

It's funny. But not ha-ha funny.

• gebruikershaes
charrel schreef op zondag 26 februari 2017 @ 11:10:
[...]

De c4 pro komt over een maand of 2, is maar 4/5 tientjes duurder volgens de schubert stand op de beurs.
hjc heeft een wat mindere bouwkwaliteit dan shoei/ schuberth naar mijn idee. Vriend van me heeft de duurdere systeemhelm van hjc maar die haalt het echt bij lange niet vergeleken bij mijn shoei neotec.

Ik heb op de beurs maar een sena 20s bluetooth com gekocht voor bij de zumo 595LM travel, kan de autocom de deur uit. Was iets duurder dan een bepaalde fietsenzaak maar bij waypoint heb je gewoon topservice!
Als hij de hjc is max 3 heeft dan klopt het wat je zegt. Die zijn beduidend minder, maar de nieuwe rpha lijn is wat betreft bang for the buck gewoon een no brainer. Die is minstens net zo goed gebouwd als de schuberth en shoei helmen. En de rpha 11 zit bij mij als gegoten.

Als ik de zwarte varianten die op mijn verlanglijstje staan vergelijk dan kost de schuberth c4 €584, de gt air €400 en de rpha 11 €320. Dat zijn de goedkoopste die ik nu met kortingen heb kunnen vinden. Ik snap dat ze verschillende features hebben en de vergelijking een beetje scheef is, maar deze helmen hebben mijn interesse.

Ik heb ook naar de sena 20s gekeken, maar heb besloten om te wachten op de nieuwe generatie. Wat mij werd verteld is dat de manier die ze op dit moment gebruiken om verbinding onderling te hebben gewoon beroerd is. Als je met de 20s nu bijv in een treintje van 4 man rijdt en rijder 3 neemt een afslag, kan het zo zijn dat die uit de serie valt en daarmee wordt rijder 4 ook afgesloten van de voorste 2.

De nieuwe serie gebruikt een zogenaamde mesh techniek waarbij dit niet meer het geval is.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44
gebruikershaes schreef op zondag 26 februari 2017 @ 11:41:
[...]
Als hij de hjc is max 3 heeft dan klopt het wat je zegt. Die zijn beduidend minder, maar de nieuwe rpha lijn is wat betreft bang for the buck gewoon een no brainer. Die is minstens net zo goed gebouwd als de schuberth en shoei helmen. En de rpha 11 zit bij mij als gegoten.
Ik heb zelf de HJC R-Pha-Max. Zit mij als gegoten en bouwkwaliteit is imho gewoon goed.

UNOX: The worst operating system

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
HTT-Thalan schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 20:14:
[...]

Heb mijn CB500 gekocht van een vrouw die 'm een half jaar als haar eerste motor gereden. Lekker belangrijk, ik heb plezier! :9

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dus nu ben ik weer terug bij af. Ga ik voor de gt air (de verstandige en praktische keuze) of de rpha 11 (de über sexy vederlichte superlekker zittende, maar niet zo'n praktische keuze). :|

[afbeelding]

Probeer de Shark Spartan Carbon eens, zit erg goed en is erg licht en zien er supergaaf uit. Uiteindelijk toch voor de Shoei GT Air gegaan, zat net beter bij mij en heeft meer ventilatie. Anyway, die heb ik gister binnengekregen, morgen eens écht gebruiken.

Vandaag ook het gasklephuis vervangen van de BMW S1000RR, hopelijk zo eindelijk van de startproblemen af te komen: bij slecht weer heeft ie er af en toe geen zin in. Gelukkig een goede gevonden tweedehands, lijkt al enthousiaster te starten :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

Klote van je motor Thalan. Hoop dat het goed komt, ik ben benieuwd!

Vraagje: Mijn stoere tweewieler staat momenteel in een kelder in DH. Ik ben een beetje op zoek naar een garagebox met elektra (want dan kan ik lekker zelf klein onderhoud doen).

Heb al gezocht op het interwebs en kom voor kale boxen ergens tussen de 70 a 90 euries in de maand uit. Dit is dus zonder elektra!

Enige alternatief met elektra is zo'n 100 euro in de maand: http://boxcomplex.nl/apeldoorn/prijzen/

Woon in omgeveing Apeldoorn en vroeg me af of hier iemand, iemand kent die heel toevallig garageboxen met elektra verhuurt.
Of heeft een van jullie nog alternatieven ?
Ik heb geen tuin en mijn eigen opslag is helaas te klein om de motor in te zetten.

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:11

Secsytime

Automagisch

[afbeelding]

Ik zou dan eerder voor dit model gaan, maar ik ben dan ook wel een Star Wars nerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.hjchelmets.com/hjcus/wp-content/uploads/2016/10/rpha11bobafett01-1.jpg

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Als nerd zit je bij HJC goed, ze hebben ook een Spiderman, Ironman, Cpt America of Punisher versie en schijnbaar sinds kort ook Deadpool en Ghostrider. :+

#team_UTC+1

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-11 11:17
Je kan je helm ook laten dippen dan kan je alles wat je maar wilt.

• gebruikershaes
noes schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:33:
[...]

Probeer de Shark Spartan Carbon eens, zit erg goed en is erg licht en zien er supergaaf uit. Uiteindelijk toch voor de Shoei GT Air gegaan, zat net beter bij mij en heeft meer ventilatie. Anyway, die heb ik gister binnengekregen, morgen eens écht gebruiken.

Vandaag ook het gasklephuis vervangen van de BMW S1000RR, hopelijk zo eindelijk van de startproblemen af te komen: bij slecht weer heeft ie er af en toe geen zin in. Gelukkig een goede gevonden tweedehands, lijkt al enthousiaster te starten :)
Ik heb niet specifiek dat model geprobeerd, maar geen van de sharks zat zo goed als de shoei en hjc. Ik denk dat ik de kortingen van nu aan me voorbij laat gaan en dan bij een winkel vraag of ik met een aantal helmen mag rijden.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:52

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kijk eens naar een bmw systeem 6 of 7.
Ook een schuberth, maar wel met een eigen pasvorm: de systeem 6 zat mij niet goed, de c3pro wel.

Wise enough to play the fool

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

byn124 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:58:

Vraagje: Mijn stoere tweewieler staat momenteel in een kelder in DH. Ik ben een beetje op zoek naar een garagebox met elektra (want dan kan ik lekker zelf klein onderhoud doen).

Heb al gezocht op het interwebs en kom voor kale boxen ergens tussen de 70 a 90 euries in de maand uit. Dit is dus zonder elektra!

Enige alternatief met elektra is zo'n 100 euro in de maand: http://boxcomplex.nl/apeldoorn/prijzen/

Woon in omgeveing Apeldoorn en vroeg me af of hier iemand, iemand kent die heel toevallig garageboxen met elektra verhuurt.
Ik heb geen tuin en mijn eigen opslag is helaas te klein om de motor in te zetten.

Waar heb je de elektra allemaal voor nodig? Met accugereedschap kom je al een heel eind. En anders een kleine generator?
Melkunie schreef op zondag 26 februari 2017 @ 12:33:
[...]

Heb mijn CB500 gekocht van een vrouw die 'm een half jaar als haar eerste motor gereden. Lekker belangrijk, ik heb plezier! :9
En ik begrijp waarom! Echt een heel leuk ding om op te rijden, veel leuker dan de nieuwere CB650F.

[ Voor 15% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-02-2017 19:43 ]

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

byn124 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:58:

Ik heb een paar maanden terug een vergelijkbare vraag hier gesteld. Ik had geen plek om mijn motor neer te zetten dus ben gaan kijken naar alternatieven.

Uiteindelijk ben ik gestuit op een persoonlijke parkeerplek in een ondergrondse garage bij de supermarkt hier om de hoek. Die parkeerplaatsen horen bij de huurwoningen erboven. Echter niet iedereen gebruikt zijn parkeerplek dus worden ze verhuurd.

Mijn huisgenoot en ik delen die plek. Er zit een parkeerbeugel op de plek gemonteerd waar we de motorfietsen aan vast leggen met de ketting. We betalen 75 euro per maand maar splitten de kosten. Helaas dus geen stroom.

Als ik onderhoud moet plegen doe ik dat óf in de garage waar die geparkeerd staat, óf ik rijd hem naar mijn huis en kan daar onderhoud uitvoeren. Daar mag hij alleen niet blijven staan (de begane grond is niet mijn eigendom maar van een winkel/de buurman.

Succes met de zoektocht!

All-Round nerd | iRacing Profiel

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

HTT-Thalan schreef op zondag 26 februari 2017 @ 19:41:
[...]

Waar heb je de elektra allemaal voor nodig? Met accugereedschap kom je al een heel eind. En anders een kleine generator?
Dankjulliewel. Met accugereedschap kan ook een hoop natuurlijk. Ik ga nog eens rustig nadenken!

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• PilatuS
  • Niet online
byn124 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 21:23:
[...]
Met accugereedschap kan ook een hoop natuurlijk. Ik ga nog eens rustig nadenken!
Ik moet toegeven dat ik niet heel veel aan mijn motor doe. Het grootste wat ik gedaan heb de QS installeren en de remklauwen reinigen, maar heb nog nooit iets van accugereedschap gebruikt. Gewoon normale steeksleutels, bitjes en een momentsleutel is voor mij genoeg. Zou niet weten wat ik met accugereedschap zou moeten eigenlijk :P

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:46
HTT-Thalan schreef op zondag 26 februari 2017 @ 19:41:
[...]

[...]

En ik begrijp waarom! Echt een heel leuk ding om op te rijden, veel leuker dan de nieuwere CB650F.
Uit welk jaar komt je CB500? Is t dezelfde als ik heb of de nieuwe? (of nog oudere, kan ook)

YouTube: MotorcycleGeek

• Tylen

Tylen

PilatuS schreef op zondag 26 februari 2017 @ 21:30:
[...]

Ik moet toegeven dat ik niet heel veel aan mijn motor doe. Het grootste wat ik gedaan heb de QS installeren en de remklauwen reinigen, maar heb nog nooit iets van accugereedschap gebruikt. Gewoon normale steeksleutels, bitjes en een momentsleutel is voor mij genoeg. Zou niet weten wat ik met accugereedschap zou moeten eigenlijk :P
Ik zit nog steeds te denken om een moersleutel op accu te halen. Lekker makkelijk voor als de voorklauwen eraf moeten

• Ari Gold
Ik zie dat ze los wel XXS wangkussens verkopen voor de C3 pro. Zou ik die op een XS kunnen zetten zodat hij wel beter past?

De XS is 52-53cm. De HJC die ik heb, XXS, is 51-52cm. Ook die kan ik een beetje naar boven en onder bewegen. Zou niet moeten en volgens die gozer op de beurs zou hij tijdens het rijden omhoog kunnen gaan.

Heb daar tijdens het lessen geen problemen mee gehad, bij 130/140km.

Ik ga sowieso wel naar de winkel om deze vraag neer te leggen en het misschien op die manier passen.

• PilatuS
  • Niet online
Tylen schreef op zondag 26 februari 2017 @ 21:41:
[...]

Ik zit nog steeds te denken om een moersleutel op accu te halen. Lekker makkelijk voor als de voorklauwen eraf moeten
Als je dat regelmatig doet misschien wel handig. De ene keer dat ik ze los moet maken is iets met genoeg hefboom prima. Ze zitten bij mij vast met 90nM en loctite, maar dat is geen probleem. Zelfde verhaal met de achteras die af en toe los moet voor het spannen van de ketting, ook geen probleem mee. Voor rijden op straat en dus niet heel veel onderhoud vind ik standaard gereedschap wel prima.
Ari Gold schreef op zondag 26 februari 2017 @ 21:44:
Ik zie dat ze los wel XXS wangkussens verkopen voor de C3 pro. Zou ik die op een XS kunnen zetten zodat hij wel beter past?

De XS is 52-53cm. De HJC die ik heb, XXS, is 51-52cm. Ook die kan ik een beetje naar boven en onder bewegen. Zou niet moeten en volgens die gozer op de beurs zou hij tijdens het rijden omhoog kunnen gaan.

Heb daar tijdens het lessen geen problemen mee gehad, bij 130/140km.

Ik ga sowieso wel naar de winkel om deze vraag neer te leggen en het misschien op die manier passen.
Heb van mijn XR-1100 ook de kussens vervangen omdat ie wat minder strak begon te zitten en ik flink afgevallen was, dus ook in het gezicht. Als het past kan je dit prima doen. Zou wel voor kussen gaan met flink veel druk op de wangen. Hoe meer druk je daar hebt hoe minder het op je voorhoofd is. Ook naast je kijken met 120km/u is dan een stuk fijner. Als je je wangen sloopt als je kauwgom kauwt is het goed :P

[ Voor 44% gewijzigd door PilatuS op 26-02-2017 21:48 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Leviathius schreef op zondag 26 februari 2017 @ 21:35:
[...]

Uit welk jaar komt je CB500? Is t dezelfde als ik heb of de nieuwe? (of nog oudere, kan ook)
Eh, het jaar kruik. Het is een van de eerste modellen, het Schaaf model :9. Ik heb hem in ieder geval tot woensdag, want dan ga ik weer met de dealer in overleg. Ik ga er dinsdag, mits goed weer, even mee naar kantoor, lekker vliegen met dat ding :p.

Verwijderd

Wow, die Boba Fett helm *kwijl*. Jammer dat hij bij niks past qua kleding en motor uit mijn garderobe.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:46
HTT-Thalan schreef op zondag 26 februari 2017 @ 21:59:
[...]

Eh, het jaar kruik. Het is een van de eerste modellen, het Schaaf model :9. Ik heb hem in ieder geval tot woensdag, want dan ga ik weer met de dealer in overleg. Ik ga er dinsdag, mits goed weer, even mee naar kantoor, lekker vliegen met dat ding :p.
Haha die kun je lekker doorjakkeren inderdaad! Zal waarschijnlijk niet heel veel anders rijden dan de mijne, dus ga je veel plezier op hebben :p

YouTube: MotorcycleGeek

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:11

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:00:
Wow, die Boba Fett helm *kwijl*. Jammer dat hij bij niks past qua kleding en motor uit mijn garderobe.
Goede reden om de rest ook up te daten (;

• Proqzor
  • Laatst online: 04-08 21:37
Ik was gisteren ook lekker vroeg op de motorbeurs. Om half 8 uit Groningen vertrokken en wat mensen opgepikt onderweg. Kwart voor 10 stonden we voor de deur te wachten. Kwart over 10 zat ik op de Honda Africa Twin en daarna de Ducati Multistrada. Maar wat zit die laatste fantastisch. Wat een ding. Denk dat ik maar wat moet sparen voor een leuk tweedehandsje. Voor mij de ultieme motor als tussenvorm voor iets waar mijn vriendin achterop kan zitten en wat leuk speels en handelbaar is. Ik heb nu een Kawasaki Z750 en vond die Ducati helemaal niet log of groot aanvoelen. Ben zelf dan ook wel wat langer (1,95m) dus dat helpt ook mee. Maar wel een super leuk ding. Geen groot bakbeest. De Triumph Explorer was ook leuk. De 800 was er in een legergroene versie. Ook wel heel stoer.

Ik heb nog een poging gedaan om een motorjeans te kopen en misschien nieuwe laarsen. Maar zonder het een het is het ander niet echt makkelijk uit te zoeken. Ik ben al verkocht aan de Rev'it Recon broek. Die is echter nog vrij nieuw dus die was nergens echt goedkoop te vinden. Denk dat ik volgend weekend maar even naar de lokale motoport ga om te kijken.

Was overigens lekker druk! Maar verder prima te doen. Toen we om kwart over 10 in de grote merkenhal stonden was er geen kip. Konden we lekker alle motors mooi even snel bekijken, op de foto zetten en even op zitten. Tip voor iedereen! :P

[ Voor 9% gewijzigd door Proqzor op 26-02-2017 22:19 ]

• gebruikershaes
Volgens mij verkoopt motoport Leek geen revit

• azt33
  • Laatst online: 13-10 16:09
Yes, vandaag eindelijk weer op de MT-07 kunnen rijden - ik mag weer "lessen" nu ik genezen ben van mijn hersenschudding. Was heerlijk weer hier, met 10 minuten zat ik aan mijn eerste haarspeldbocht (eerste ooit!) en dat was toch wel eng... maar de derde ging al een stuk beter. En omdat het zo lekker weer was, ook kunnen genieten van het uitzicht :)
Ben ook super blij met mijn nieuwe helm, eindelijk een beetje kunnen testen voor langere tijd - Shoei X-Spirit III. Na de rit ook gelijk de Sena 10R erin geplaatst, zodat ik morgen eindelijk met muziek kan rijden.

Morgenochtend gaat de motor voor zijn eerste beurt - 1000km beurt. Dat is wel snel gegaan, hopelijk dat ik met 3-4000km klaar zal zijn voor het examen :)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• Tylen

Tylen

PilatuS schreef op zondag 26 februari 2017 @ 21:45:
[...]

Als je dat regelmatig doet misschien wel handig. De ene keer dat ik ze los moet maken is iets met genoeg hefboom prima. Ze zitten bij mij vast met 90nM en loctite, maar dat is geen probleem. Zelfde verhaal met de achteras die af en toe los moet voor het spannen van de ketting, ook geen probleem mee. Voor rijden op straat en dus niet heel veel onderhoud vind ik standaard gereedschap wel prima.
Ik doe het zo'n 20 a 30 keer per jaar. ;). Maar je achtermoer zit vast met 90nm en voorklauwen met zo'n 20nm. 90 voor is echt veelste strak.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-11 15:51
Afbeeldingslocatie: http://motocrossactionmag.com/wp-content/uploads/2016/12/cp3o1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.btosports.com/mm5/graphics/00000001/Boba-Fett-Helmet-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0296/8357/products/MX15_17693_010_1_large.jpg?v=1448664981

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-11 18:02
Deze week is het zo te zien nog steeds geen goed weer om de ZZR1400 uit te laten :(

Rijden er hier ook mensen rond met een quickshifter op straat? Zag dat de prijs van zo'n ding wel meevalt en in een filmpje van Baron waar hij in de alpen rijdt zag het er wel geinig uit, ondanks dat ie niet aan het racen was.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:32

charrel

Cortisol4life..

ShininNL schreef op maandag 27 februari 2017 @ 09:20:
Deze week is het zo te zien nog steeds geen goed weer om de ZZR1400 uit te laten :(

Rijden er hier ook mensen rond met een quickshifter op straat? Zag dat de prijs van zo'n ding wel meevalt en in een filmpje van Baron waar hij in de alpen rijdt zag het er wel geinig uit, ondanks dat ie niet aan het racen was.
Meeste nieuwe motoren is het ondertussen wel een optie op, voor heen en terugschakelen. bmw s1000r klinkt in ieder geval erg vet met een quickshifter.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-11 10:35
Niet iemand van hier? :/

http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2017.058.01

Gele motor vanochtend op de A28.

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-11 09:53

LordKnox

Opperbaas.

Wij zijn vrijdag naar de motorbeurs geweest. Om 10 uur netjes binnen en om 14:00 weer buiten. Alle hallen bekeken, veel motoren gezien, een paar helmen gepast maar uiteindelijk alleen een broodje braadworst en een Spa Rood gekocht. Ik vond de beurs "wel leuk". Een dooddoener natuurlijk maar ik vond het niks spannends. Zal volgend jaar niet zo snel terug gaan of ze moeten al iets denderends presenteren.

Daarnaast heb ik pech dat ik met mijn XXL hoofd praktisch niks kan passen. Veel helmen gezien die ik mooi vind maar vaak alleen S/M/L. Nja, dan wordt het niks. Ondertussen dus nog steeds geen helm gevonden die ik EN mooi vind EN ook nog eens goed past. Op de beurs wel de Shoei GT-Air gepast en HJC RPHA 11. Maar ik wil eigenlijk de RPHA 11 Pro kopen maar die is weer nergens te krijgen. Ik en mijn stomme wensen ook.

Overigens heb ik dit weekend een interessante Honda Transalp XL650V gezien hier in Limburg. 22.000 gelopen en vraagprijs van 3.750. Daar wil ik deze week nog even heengaan. Dan hoop ik dat ik totaal 3500 kwijt inclusief rijdklaar maken en alle onzin er omheen.

• lolgast
Gaat zo te zien om een Ducati ST4(s?). Ken niemand hier die daarop rijdt. Hij lijkt overigens wel geluk gehad te hebben zeg :o

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:21
Iemand een idee of iets van Sena of Cardo kan koppelen met zo'n BT-S2 device?

Ik wil graag upgraden, maar denk dat mijn motormaatje dat niet ziet zitten.
Zou wel graag blijven praten met hem tijdens het rijden ;-)

• gebruikershaes
LordKnox schreef op maandag 27 februari 2017 @ 09:35:
Wij zijn vrijdag naar de motorbeurs geweest. Om 10 uur netjes binnen en om 14:00 weer buiten. Alle hallen bekeken, veel motoren gezien, een paar helmen gepast maar uiteindelijk alleen een broodje braadworst en een Spa Rood gekocht. Ik vond de beurs "wel leuk". Een dooddoener natuurlijk maar ik vond het niks spannends. Zal volgend jaar niet zo snel terug gaan of ze moeten al iets denderends presenteren.

Daarnaast heb ik pech dat ik met mijn XXL hoofd praktisch niks kan passen. Veel helmen gezien die ik mooi vind maar vaak alleen S/M/L. Nja, dan wordt het niks. Ondertussen dus nog steeds geen helm gevonden die ik EN mooi vind EN ook nog eens goed past. Op de beurs wel de Shoei GT-Air gepast en HJC RPHA 11. Maar ik wil eigenlijk de RPHA 11 Pro kopen maar die is weer nergens te krijgen. Ik en mijn stomme wensen ook.

Overigens heb ik dit weekend een interessante Honda Transalp XL650V gezien hier in Limburg. 22.000 gelopen en vraagprijs van 3.750. Daar wil ik deze week nog even heengaan. Dan hoop ik dat ik totaal 3500 kwijt inclusief rijdklaar maken en alle onzin er omheen.
Is er een verschil tussen de rpha 11 en rpha 11 pro? Ik dacht dat het gewoon een naamgeving was wat buiten Europa wordt gebruikt? Zit zelf namelijk ook deze helm te overwegen.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Melkunie schreef op zondag 26 februari 2017 @ 12:33:
[...]

in Regio Nieuwegein/Ijsselstijn toevallig?

Een vriendin van me had er zoeen, maar reed er bijna nooit op..toen maar verkocht... de koper heeft daar denk ik een goede deal aan gehad..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-11 09:53

LordKnox

Opperbaas.

gebruikershaes schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:50:
[...]

Is er een verschil tussen de rpha 11 en rpha 11 pro? Ik dacht dat het gewoon een naamgeving was wat buiten Europa wordt gebruikt? Zit zelf namelijk ook deze helm te overwegen.
Schijnt wel degelijk verschil in te zitten. YouTube: Best Full Face Motorcycle Helmets of 2017

• Requiem19
Dag 2 met de Multistrada 950 (zondag).

M'n vriendin overgehaald om in de motregen mee achterop te gaan. Ik woon in Amsterdam en wilde even een kopje koffie in Noord halen. Midden door de stad dus. Natte wegen, veel witte pijlen etc op de weg, tram rails, etc etc. Beetje huiverig om onhandig op mn bek te gaan op een tram-rails of putdeksel, dus ik ging maar even uitvogelen hoe die ridingmodes werken.

Je hebt Sport, Touring, Urban en Enduro. Ik had tot nu toe alleen in Sport / Touring gereden. Zelfde vermogen, maar iets zachtere gasrespons in Touring. Urban werkte verrassend goed. Motor is veelll rustiger in lage toeren en pakt veel zachter op. Eerste stoplicht viel ik bijna uit omdat ik stukje meer gas moest geven ;). Ook fijn gevoel om te weten dat in Urban de traction control en ABS op fool-proof mode staan.

In droog weer kun je in de stad prima touring gebruiken. Sport is denk iets te aggressief. Leuke gimmicks, niet echt nodig, maar voegt toch wel iets toe.

Zelfs met vriendin achterop reed de Multi nog prima overigens. Zeer positief verrast over hoe licht hij stuurt. Komt waarschijnijk door het bizar brede stuur.

De koppeling is overigens gewoon een kabel bediend. Je schijnt het aangrijpunt te kunnen verstellen door beetje te draaien met het stelschroefje. Daar moet ik echt ngo even naar kijken want het aangrijpunt ligt nu wel erg ver imo.

To be continued.. en foto's heb ik op m'n telefoon. Als iemand een handige upload site weet...

• lolgast
Klinkt goed vooralsnog! Nog profijt van het scherm gehad in de regen of inderdaad te laag?
Voor afbeeldingen gebruik ik eigenlijk altijd imgur.com.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:03:
[...]

Klinkt goed vooralsnog! Nog profijt van het scherm gehad in de regen of inderdaad te laag?
Voor afbeeldingen gebruik ik eigenlijk altijd imgur.com.
Tweakers heeft toch zelf ook een foto-album?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ShininNL schreef op maandag 27 februari 2017 @ 09:20:

Ja, rijdt echt fijn! Je kan gewoon doortrekken en doortikken. En klinkt, wat charrel al zei, goed op de S1000RR.
Requiem19 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:57:
[...]

Je hebt Sport, Touring, Urban en Enduro. Ik had tot nu toe alleen in Sport / Touring gereden. Zelfde vermogen, maar iets zachtere gasrespons in Touring. Urban werkte verrassend goed. Motor is veelll rustiger in lage toeren en pakt veel zachter op. Eerste stoplicht viel ik bijna uit omdat ik stukje meer gas moest geven ;). Ook fijn gevoel om te weten dat in Urban de traction control en ABS op fool-proof mode staan.
[...]

To be continued.. en foto's heb ik op m'n telefoon. Als iemand een handige upload site weet...
Ridingmodes heb ik ook op de S1000RR, maar laat m eigenlijk altijd in Race staan. Bij Sport of Rain wordt de gasresponse gedempt en dat voelt onnatuurlijk, ik merk dat ik dan een 'elastiek'-effect ervaar: geef gas, gebeurt minder dan ik dacht, geef meer gas, gebeurt weer iets teveel en geef weer minder gas... je snapt het idee. Ook staan tractiecontrole, wheeliecontrol en ABS op een minder 'veilige' stand, maar daardoor voel je nog meer wat de motor doet.

Verder uploaden kan via imgur of een van de andere duizend sites die daarvoor bedoelt zijn ;) ook kan je delen (maar dan moet je linkjes gebruiken) dmv dropbox, onedrive, stack, google drive etc. Check dan wel even of je linkjes ook in Incognito modus werken, je zal de eerste niet zijn met een post vol plaatjes die alleen voor jou (ingelogde user) werken.

• lolgast
HTT-Thalan schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:04:
[...]

Tweakers heeft toch zelf ook een foto-album?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yHgQVBC.png ;)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

• Requiem19
Imgur etc werken niet op mijn werk... firewall block. Dat wordt even wachten tot ik thuis ben dan. Al stellen de foto's niet zoveel voor.

• Patrock
  • Laatst online: 19:20

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Vrijdag op de motorbeurs gezocht naar leuke accessoires voor de motor, maar niet echt iets gevonden.

Op de Barracuda stand al wel de B-lux IDEA knipperlichten gezien, en ja die bevallen wel!
Jammer genoeg pas vanaf eind maart leverbaar en niet te bestellen op de beurs, dit maar via internet gedaan.

Meteen een verkorte kentekenhouder uitgezocht van Rizoma, en een achterlicht unit van Motodynamic. Wat een prachtig lichtbeeld heeft deze LED unit(YouTube: 2006-2014 Yamaha FZ1 11-13 FZ8 Sequential LED Tail Light Smoke Lens. Of ik de knipperlicht functie ga gebruiken ben ik alleen nog niet uit. officieel is het 12 of 18 cm tussen de lampen, maar het gaat mij om het goed duidelijk zijn. mogelijk is het duidelijk en veilig als ik de knipperlichten dubbel uitvoer. Maar eens uitzoeken als het gemonteerd zit volgende maand.Hoop wel dat de importkosten voor het achterlicht niet te hoog zijn, wil nog graag hyperpro laten installeren en een Mivv Suono uitlaat monteren.

Word er snel moeilijk gedaan om geïntegreerde (sequentiële) knipperlichten in de achterlamp?

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
ToolkiT schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:50:
[...]

in Regio Nieuwegein/Ijsselstijn toevallig?

Een vriendin van me had er zoeen, maar reed er bijna nooit op..toen maar verkocht... de koper heeft daar denk ik een goede deal aan gehad..
Oeh, bijna! Heb de mijne uit Ysselsteyn, gemeente Venray :)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Melkunie schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:29:
[...]

Oeh, bijna! Heb de mijne uit Ysselsteyn, gemeente Venray :)
:D

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Patrock schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:24:
Vrijdag op de motorbeurs gezocht naar leuke accessoires voor de motor, maar niet echt iets gevonden.

Op de Barracuda stand al wel de B-lux IDEA knipperlichten gezien, en ja die bevallen wel!
Jammer genoeg pas vanaf eind maart leverbaar en niet te bestellen op de beurs, dit maar via internet gedaan.

[...]
Zo, dat zijn wel mooie knippers inderdaad! :9 Zet ik op het verlanglijstje :D

• lolgast
Ik vind die knippers wel heel klein hoor.. Ben benieuwd hoe goed je die ziet in daglicht als je achter het stuur zit van een auto. Was bij mij de reden om bij mijn ZX7R weer halogeen te monteren.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Deze leds zijn knetterfel, vallen echt wel op. :)
Patrock schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:24:

Meteen een verkorte kentekenhouder uitgezocht van Rizoma, en een achterlicht unit van Motodynamic. Wat een prachtig lichtbeeld heeft deze LED unit(YouTube: 2006-2014 Yamaha FZ1 11-13 FZ8 Sequential LED Tail Light Smoke Lens. Of ik de knipperlicht functie ga gebruiken ben ik alleen nog niet uit. officieel is het 12 of 18 cm tussen de lampen, maar het gaat mij om het goed duidelijk zijn. mogelijk is het duidelijk en veilig als ik de knipperlichten dubbel uitvoer. Maar eens uitzoeken als het gemonteerd zit volgende maand.Hoop wel dat de importkosten voor het achterlicht niet te hoog zijn, wil nog graag hyperpro laten installeren en een Mivv Suono uitlaat monteren.

Word er snel moeilijk gedaan om geïntegreerde (sequentiële) knipperlichten in de achterlamp?
Lekker bezig, altijd leuk dit soort dingen! :)

Met de uitlaat, neem eens contact op met Bolski van MotorForum, die heeft een eigen webshopje met uitlaten voor net iets meer dan inkoop, erg interessant. ;)

Pagina: 1 ... 92 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.