"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Verwijderd
Dan vind ik 3500 bij een particuliere verkoop nog best aan de prijs voor 40K km
maar dat is mijn mening. uitgebreide proefrit maken kan altijd.
en dan zeker kijken of de motor mooi recht door loopt als je het stuur los laat. en hoe de remmen en schijven er aan toe zijn want ik neem aan dat een les motor wel meer mishandeld word dan een gemiddelde machine (vooral de achterrem ivm bijzondere verichtingen)
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Later kwam die nog naar mij toe, even erover gehad, en dat ik mijzelf even moest herpakken. 2 kasten afgewerkt en naar buiten gestampt kwam die weer naar mij toe. "Jij moet maar vanmiddag even naar huis toe gaan", huh wat? Ja op onze kosten, en ga eens even wat doen. O...
Spul opgeruimd, in de auto gestapt, naar huis gegaan, gedouched. Motorzaak gebeld of ze nog wat hadden staan en langsgegaan, motor opgepikt en 's avonds zat ik in Zuid Limburg.

Daar aangekomen, gegeten, in slaap gepleurd, 's avonds nog even een rondje gelopen. En toen weer op tijd naar bed.

Terug langs Limburg helemaal binnendoor. Richting Monchenglabach, Heinsberg en toen naar Swalmen (NL) gereden, daar net even over de grens gelunched, weer terug naar Duitsland richting Kevelaer. Daar wat rondgereden en ook langs Weze en toen weer naar boven naar Kleef. Van daaruit rond Goch even gereden om dan de route te hervatten richting Boxmeer en zo binnendoor terug naar huis. 3 uur was ik weer thuis. Heerlijk.

Eerste indruk van de Kawasaki is dat het niet mijn vriend is en zal worden, geen klik mee. Wel een lekker blok, goed koppel en lekker vermogen (in zijn een een kruispunt overgetrapt met een wheelie
Het leven is te kort om geduld te hebben!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
Ik vind het ook een mooie fiets. Moet wel zeggen dat ik in tegenstelling tot Joopie weer een andere tik heb. Hoe slechter een motor rijdt, soms hoe gaver ik het vind. Misschien komt dat omdat ik altijd veel customs en nakeds heb gehad. Lekker gummen met customs of old skool nakeds
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Verwijderd
YepEthirty schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:01:
Beetje het gevoel dat jij dat ding door de bocht helpt ipv andersom?
Dit is ook de 650, zie het toetertje wat ze nog ergens onder hebben gefrot.Vrijdag schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 15:33:
Nou, ik vind het anders best een mooie fietsIs ie echt zo groot? Ik zat een tijdje terug ook op een Versys bij Goedhart en ik kon daar prima op zitten ondanks dat ik vertically challenged ben. Maar dat was een 650 versie, misschien maakt dat uit? 🤔
Zijn er eigenlijk fabrikanten die naast de zadelhoogte ook de afstand tussen zadel en stepjes aangeven ? Lijkt mij toch best wel handig dat je dan weet hoeveel beenruimte je hebt.
Ik rijd een versys, 1m71 en een BBL van (ik denk ongv) 68cm. Lukt perfect hoorOsiris schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 20:45:
Kawasaki is zo te horen echt mijn merk met m'n 1,75 en kleine beentjes![]()
Dat dusPilatuS schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 20:48:
Tijdje terug eens iemand laten zitten op mijn motor. Hij kwam met een lengte van 1.75 niet met de voeten op de grond. Aan beide kanten net met de tenen de grond raken, meer niet. Dat zie je ook niet zo vaak bij een sportmotor.
Zijn er eigenlijk fabrikanten die naast de zadelhoogte ook de afstand tussen zadel en stepjes aangeven ? Lijkt mij toch best wel handig dat je dan weet hoeveel beenruimte je hebt.

O, en ik heb een BBL van 94...
Verwijderd
Mijn Bandit (F zonder kuip) is helemaal een zeepkist toch stap ik er elke dag met een smile op en afJoopieboy schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 20:35:
Karakter is leuk, maar zo een zeepkist als mijn F was, was weer een beetje jammer.
Bestaan er ook motoren waar je niets op aan te merken hebt (bedoel ik niet verkeerd, puur interesse)?
Oh, maar ik bedoelde 't ook niet sarcastisch hoorAnoshky schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 20:49:
[...]
Ik rijd een versys, 1m71 en een BBL van (ik denk ongv) 68cm. Lukt perfect hoor
Nou, een Transalp bijvoorbeeld vind ik een kei leuk ding, is niet goed in vanalles, maar met 140 op de snelweg beetje achterover lekker schommeld of met zwabberende semi noppen met 60 over een dijkje heen dat je dacht dat je minstens het dubbele aan het doen was, is toch wel erg leuk.Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 20:50:
[...]
Mijn Bandit (F zonder kuip) is helemaal een zeepkist toch stap ik er elke dag met een smile op en af
Bestaan er ook motoren waar je niets op aan te merken hebt (bedoel ik niet verkeerd, puur interesse)?
Maar een F, hele leuke tijd mee gehad, maar ik was hem echt ontgroeid. Ik kon er dwars mee aanremmend mee aankomen op een bocht en dan insturen en vol doorgaan, maakte me niks uit. Maar toch heb ik het een beetje gehad. Stoorde mij op een gegeven moment gewoon heel erg.
De Kawa was gewoon niet mijn vriend.
Daarna meteen moeten doorrijden en daarna kwam ik nog 2x een zelfde type spoor tegen. Die doe je dan wel met knikkende knieën. Gelukkig gingen ze goed. Even de bibbers van me af shaken..
Klote man. Veel schade of valt het mee?it0 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:20:
GVD! Net onderuit gegaan op een treinspoor, spoor liep parallel over de baan en daarna een soort verspringing naar links. Die had ik dus niet haaks genoeg genomen, voorwiel weg, ik weg.
Daarna meteen moeten doorrijden en daarna kwam ik nog 2x een zelfde type spoor tegen. Die doe je dan wel met knikkende knieën. Gelukkig gingen ze goed. Even de bibbers van me af shaken..
Geen gebruiker van het spoor in de buurt begrijp ik, wat de situatie nogal kan laten veranderen.
Daar kan je Motorcycle Ergonomics ook voor gebruiken. Heel ruime database met motoren, ook oudere. Niet foutvrij maar het geeft een prima indicatie hoe je uiteindelijk op de motor zal zitten.PilatuS schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 20:48:
http://cycle-ergo.com/
Nasty! Veel schade? Spoorlijnen zijn tricky dingen... Hier bij mijn werk moet ik elke dag linksaf de snelweg op, waar je in de bocht al accelererend een dubbele tramlijn moet kruisen. Als het regent is het altijd op eieren rijden daar...it0 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:20:
GVD! Net onderuit gegaan op een treinspoor, spoor liep parallel over de baan en daarna een soort verspringing naar links. Die had ik dus niet haaks genoeg genomen, voorwiel weg, ik weg.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Dat is minder goed nieuwsit0 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:20:
Hopelijk valt de schade mee.
Op weg naar het werk hebben ze bij wegenwerken in het midden van een lange, doordraaiende bocht die je makkelijk aan 50 à 70 kunt nemen van de metalen platen gelegd.
Het was deze morgen toch ook met heel knikkende knieën dat ik er over reed.
Wat vinden jullie ervan? Ik vind het persoonlijk geen gezicht met die 'lage' neus met los ruitje erboven.
Mijn hoofd is er vol van en zie er toch wel tegenop om naar huis te rijden.
Sterkte! Doe rustig aan, dat ga je morgen of overmorgen waarschijnlijk nog wel voelen... Moet je ver naar huis?it0 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:09:
Schade, krassen op de tank, en uitlaat, op het eerste gezicht viel het mee ik kon ermee tijden, ik post later wel een foto. Eens kijken hoe amused het verhuurbedrijf is... Het pak heeft gelukkig goed zijn werk gedaan, maar toch een gekneusde vinger, last van mijn ribben en wat schaafplekken.
Van antwerpen naar Breda, ik had vanaochtend juist een route gepakt om de kinderkopjes te mijden maar was het spoor vergeten. Dus straks wordt het toch de kinderkopjes. Als ik uit de havens ben zal het wel goed komen.Chakotay schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:58:
Sterkte! Doe rustig aan, dat ga je morgen of overmorgen waarschijnlijk nog wel voelen... Moet je ver naar huis?
1 van de lelijkste motoren die ik ooit gezien heb. Had het al eerder gezien maar dacht dat het een render was. Kan mij niet voorstellen dat dit goed gaat verkopen.Chakotay schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:48:
Hmz, Zagato (grote autodesigner) heeft zicht uitgeleefd op een MV Agusta F4...
[video]
Wat vinden jullie ervan? Ik vind het persoonlijk geen gezicht met die 'lage' neus met los ruitje erboven.
Ik vind het wel een cool ding, maar ik zou hem zelf niet kopen.Chakotay schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:48:
[video]
Ben benieuwd of het ook invloed gaat hebben op de motordesigns van de komende jaren.
De koplamp doet me eerder denken aan een uitlaat.Chakotay schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:48:
[video]
Lijkt een beetje of de motor twee achterkanten heeft

Tijd om over te stappen ? De premie even bijna verdubbelen is nogal wat. Niet 2 euro erbij maar 35.Elect schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:01:
Motorverzekering de Witte (Cascade) voert aanpassingen door op hun polis, waaronder de berekening van de schadevrije jaren. Zat ik eerst op 75%, kom ik nu uit op 60%. Gevolg is dat ik van 40 euro naar 75 euro ga, terwijl ik sinds 2012 bij hun verzekerd ben en nooit schade heb gereden. Wat een bizarre verhoging.
Dat is ook iets wat niemand verwacht bij mijn Vespa, ik kan met mijn 1.90m met vlakke voeten op de grond maar dan ook maar net. Als je wat kortere brengen hebt wordt dat al lastig.PilatuS schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 20:48:
Tijdje terug eens iemand laten zitten op mijn motor. Hij kwam met een lengte van 1.75 niet met de voeten op de grond. Aan beide kanten net met de tenen de grond raken, meer niet. Dat zie je ook niet zo vaak bij een sportmotor.
@joopie:
Een nette oudere Africa Twin niets voor jou??
Iets meer vermogen dan een Trans Alp en ook wat meer motor om te zien.
Een ondertussen een redelijke verzamelaars fiets aan het worden met best wel wat karakter als je het mij vraagt.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Sterkte met de spierpijn morgen... Én met de afhandeling door het verhuurbedrijf. Vaak moet je een extra "verzekering" afsluiten om het eigen risico af te kunnen kopen óf te kunnen verlagen tot een acceptabel bedrag.it0 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:09:
Schade, krassen op de tank, en uitlaat, op het eerste gezicht viel het mee ik kon ermee tijden, ik post later wel een foto. Eens kijken hoe amused het verhuurbedrijf is... Het pak heeft gelukkig goed zijn werk gedaan, maar toch een gekneusde vinger, last van mijn ribben en wat schaafplekken.
Tijdens het terug rijden gewoon NIET aan het voorval denken en je gedachten bij de route én het overige verkeer houden. Als dat niet wil lukken dan moet je eigenlijk niet eens aan de terugreis willen beginnen en jezelf op laten halen (Antwerpen - Breda is gelukkig niet écht een wereld reis.... 50Km City-2-City).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Beetje een mislukt guppieChakotay schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:48:
[video]

Daar had ik met mijn 1.81 zelfs last van op die van jouPilatuS schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 20:48:
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Het subframe kan nog omlaag. Dan is het voor mensen vanaf 1.75 volgens mij wel te doen.DragonSlayer666 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:22:
[...]
Daar had ik met mijn 1.81 zelfs last van op die van jou
Ik heb hem net opgehaaldlolgast schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 18:30:
Mocht iemand er interesse in hebben en behoefte aan een nieuwe helm: https://motozoom.wishpond.com/test-rijden-r-pha/
Let wel, je moet 1000km gaan rijden de komende 4 weken
Altijd leuk, gratis helm

Wat had je als motivatie opgegeven? Hier dat ik zowel dagelijk woonwerk doe met bijna elk weertype, en precies in de testperiode 3500km door het zwarte woud ga banjeren, dat hielp misschien
Hetzelfde minus een tripje naar DuitslandChakotay schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:33:
[...]
Wat had je als motivatie opgegeven? Hier dat ik zowel dagelijk woonwerk doe met bijna elk weertype, en precies in de testperiode 3500km door het zwarte woud ga banjeren, dat hielp misschien
Dju hee, dat is zuur.it0 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:09:

Sterkte!
Mja een TA vind ik te log/te zwaar en het geld niet waard.Bommes schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:19:
[...]
Dat is ook iets wat niemand verwacht bij mijn Vespa, ik kan met mijn 1.90m met vlakke voeten op de grond maar dan ook maar net. Als je wat kortere brengen hebt wordt dat al lastig.
@joopie:
Een nette oudere Africa Twin niets voor jou??
Iets meer vermogen dan een Trans Alp en ook wat meer motor om te zien.
Een ondertussen een redelijke verzamelaars fiets aan het worden met best wel wat karakter als je het mij vraagt.

Een RS11 dus, facelift van de 10, liefst met de beugels, oem zijkoffers of alu cases, liefste zonder topkoffer. Maar om daar 4k voor uit te geven vind ik ook wat te. Kun je bijna beter het nieuwere model kopen. Maar die is wat meer voor de weg. Kleiner voorwiel, 'liever/vriendelijker' model, etc.
Maar goed, ik ga de 10e gek doen en kijken naar een Aprilia Falco, model en zeker het blok met het geluid en alles blijf ik magistraal vinden. Zadelhoogte is vrij hoog dus het is ook geen kleine racer. Maar ben bang dat ie te zwaar en log gaat aanvoelen. Daar ben ik bij de VFR ook op afgeknapt.
Ben zelf erg van het 'gooien' met een motor, moet niet te zwaar en log zijn...

Zojuist bezorgd vanuit Italië, kreeg het niet meer geregeld om er te plaatse eentje aan te schaffen.
Eerst de camper opruimen, auto onderhoud uitvoeren en dan is de Vespa aan de beurt.
Mag ook weer een keer verse olie, remmen schoonmaken en alles eens goed na kijken.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Eigen risico is 1000 euro, eigen schuld dikke bult. Zo lang ze niet moeilijk doen vind ik het goed.wimmel_1 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 17:37:
Sterkte met de spierpijn morgen... Én met de afhandeling door het verhuurbedrijf. Vaak moet je een extra "verzekering" afsluiten om het eigen risico af te kunnen kopen óf te kunnen verlagen tot een acceptabel bedrag.
Tijdens het terug rijden gewoon NIET aan het voorval denken en je gedachten bij de route én het overige verkeer houden. Als dat niet wil lukken dan moet je eigenlijk niet eens aan de terugreis willen beginnen en jezelf op laten halen (Antwerpen - Breda is gelukkig niet écht een wereld reis.... 50Km City-2-City).
Toen ik op de snelweg zat ging het eigenlijk wel lekker. Maar 1x een vervelend rails gehad.
En pics or it didn't happen.
Als ik het zo snel zie , stootblok, uitlaat, spiegel, zijstuk onder de tank (mt-03 sticker), handvat en voorrem allemaal beschadigd.

Overigens erg leuke motor, weinig top snelheid maar wel klein en fijn!
Gelukkig vooral blikschade! Uiteraard erg vervelend maar volgens mij komt het wel weer goedit0 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:11:
[...]
Eigen risico is 1000 euro, eigen schuld dikke bult. Zo lang ze niet moeilijk doen vind ik het goed.
Toen ik op de snelweg zat ging het eigenlijk wel lekker. Maar 1x een vervelend rails gehad.
En pics or it didn't happen.
Als ik het zo snel zie , stootblok, uitlaat, spiegel, zijstuk onder de tank (mt-03 sticker), handvat en voorrem allemaal beschadigd.
[afbeelding]
[afbeelding]
Overigens erg leuke motor, weinig top snelheid maar wel klein en fijn!
XXXVI
Dubbel-D inderdaad, bevalt mij prima eigenlijk. Heb het op de Schuberth R1 waar ik normaal mee rij ook. Grote voordeel ervan is dat het altijd strak zit, niet eens in de zoveel tijd opnieuw afstellen zoals bij de kliksluitingen.Osiris schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:00:
Als ik me m'n research van toen ik me aanmeldde nog kan herinneren, had 't een Double-D. Ik dacht toen nog: "hmm, da's anders dan ik gewend ben, moet ik vast even aan wennen.."
Waar ik zelf overwacht aan moest wennen is het sluitsysteem van het vizier. Er zit midden onderaan een vergrendelings-dingetje op, welke je echt aan moet drukken voor hij goed dicht zit. Onderweg dacht ik nog "beetje jammer dat bij een gloednieuwe helm het vizier zo slecht sluit..." Bleek dat ik hem gewoon niet goed aangedrukt had
Je had gelijk! E3Chakotay schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:51:
[...]
Er staat een goedkeuringsnummer ergens in het metaal geperst, bij mij zit het aan de motor-kant op de achterste ring. Daarnast zat er een pasje bij met hetzelfde nummer & motortype.

Vanmiddag terug gekomen en het gelukkig niet nodig gehad

Was voor mij de eerste keer Eifel maar er gaan nog meerdere keren aankomen. Wat een prachtig landschap en zo leuk rijden.
Heenweg via Nurburg naar het hotel in Gillenfeld gereden (met de nodige omwegen natuurlijk). Terug langs de vulkaanmeren (zijn er een stuk of 5/6 in de buurt, Daun etc) om vervolgens via Prum, Hillenfeld en Rurberg terug te gaan. Het mooiste is nog dat ik er achter ben gekomen dat het maar zo'n 45 minuten vanaf mijn schoonmoeder rijden is. Ik ga wat vaker mee naar de familie
Het weer mocht wel iets minder, 35 graden was ons toch net even te warm om lekker te rijden
Iedergeval een geslaagd (lang) weekend!
Het laatste examen dan na eindeloos wachten toch eindelijk vandaag (of ja, jullie begrijpen wat ik bedoel) in 1x behaald!
Moet zeggen dat het allemaal wel meeviel. Natuurlijk reed ik ook iets gespannener dan normaal, maar voor de rest was het een rit zoals altijd. Merkte wel dat het duidelijk een examen route was. Alle belangrijke punten en situaties kwamen erin voor.
Examinator zei voor de rit dat 'ie wel wat pit uit die 125 wou zien dus heb bij de 80 wegen en snelwegen gewoon alles eruit gehaald. Ook maar gewoon alle vrachtwagens ingehaald en dat ging om eerlijk te zijn prima. Gewoon vol aan het gas en dan komt 'ie er wel. Was er een aan het inhalen toen de examinator zich opeens bedacht en zei dat we toch rechts moesten afslaan richting CBR. Ik dus maar weer snel met forse afstand achter een of andere vuilniswagen rijden... Sehr schön
Binnen anderhalf uur na het examen al het rijbewijs aangevraagd en met geluk kan ik hem vrijdagmiddag al ophalen. Nog op tijd voor de laatste maand zomer.
[ Voor 178% gewijzigd door caesar1000 op 30-08-2016 00:19 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Haha gefeliciteerd!! 2 maanden wachten was het waard!caesar1000 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:01:
Yes yes yes!
Het laatste examen dan na eindeloos wachten toch eindelijk vandaag (of ja, jullie begrijpen wat ik bedoel) in 1x behaald!
Binnen anderhalf uur na het examen al het rijbewijs aangevraagd en met geluk kan ik hem vrijdagmiddag al ophalen.
Gefeliciteerd.... !!! En wáár moeten we de komende maanden weg blijven?caesar1000 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:01:
Yes yes yes!
Moet zeggen dat het allemaal wel meeviel. Natuurlijk reed ik ook iets gespannener dan normaal, maar voor de rest was het een rit zoals altijd. Merkte wel dat het duidelijk een examen route was. Alle belangrijke punten en situaties kwamen erin voor.
Examinator zei voor de rit dat 'ie wel wat pit uit die 125 wou zien dus heb bij de 80 wegen en snelwegen gewoon alles eruit gehaald.
Binnen anderhalf uur na het examen al het rijbewijs aangevraagd en met geluk kan ik hem vrijdagmiddag al ophalen. Nog op tijd voor de laatste maand zomer.
Hamza schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:06:
[...]
Haha gefeliciteerd!! 2 maanden wachten was het waard!
Haha dank dank.wimmel_1 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:08:
[...]
Gefeliciteerd.... !!! En wáár moeten we de komende maanden weg blijven?
Ga denk ik de komende maanden de Posbank (en achterlanden van Zelhem) onveilig maken dus dan weten jullie dat alvast. Woonwijken van Arnhem en Huissen kun je wel gerust komen. Met de Duke is dat niet fijn rijden. Het uiterlijk en het feit dat je de gashendel telkens helemaal open moet trekken zet aan tot het bekende 'KTM Hooliganism' hehe

Btw ga nog GoPro footage opnemen met Pilatus en met de andere lesser die vandaag slaagde (R6) dus dat worden mooie beelden.
[ Voor 26% gewijzigd door caesar1000 op 30-08-2016 00:16 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Nice! Ik hoop dat hij bevalt. Ik ben uiteindelijk zelf ook niet gekozenChakotay schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:27:
[...]
Ik heb hem net opgehaald
[afbeelding]
Altijd leuk, gratis helmEens zien of hij bevalt, het ding is in ieder geval erg licht en stil. Wat wel een groot gemis is, is het gebrek aan een zonnevizier. Wel erg netjes dat er zowel een helder als donker vizier bij zit, beide pinlockvoorbereid en 1 pinlock-insert. Ik ga echter niet elke dag een extra vizier meeslepen, dus hij is alleen geschikt voor dagen waarop het of heel zonnig is, of heel slecht weer
Damn, helaas niet gewonnen dus. Had graag de opvolger van mijn RPHA-10 willen testen (en houdenChakotay schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:27:
[...]
Ik heb hem net opgehaald
[afbeelding]
Altijd leuk, gratis helmEens zien of hij bevalt, het ding is in ieder geval erg licht en stil. Wat wel een groot gemis is, is het gebrek aan een zonnevizier. Wel erg netjes dat er zowel een helder als donker vizier bij zit, beide pinlockvoorbereid en 1 pinlock-insert. Ik ga echter niet elke dag een extra vizier meeslepen, dus hij is alleen geschikt voor dagen waarop het of heel zonnig is, of heel slecht weer
congrats, geniet er van. Weer een Duke rijder erbij op de weg!caesar1000 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:01:
Yes yes yes!
kan ik hem vrijdagmiddag al ophalen. Nog op tijd voor de laatste maand zomer.
Wil dat trouwens wel wheelies maken op een 125
Ik hou hem overigens liever gewoon op 2 wielen, meer dan genoeg fun voor mij en een schone onderbroek is me ook wat waard
Die levert niets voor Vespa, maar naar ik begrepen heb is dit "the next best thing available"wimmel_1 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:34:
Volgende keer een Öhlins?
Ik ben er nu al blij mee en dan zit het ding nog in de doos
Gefeliciteerd!caesar1000 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:01:
Yes yes yes!
[..]

Mooi dat de 10 beviel, ik ben benieuwd hoe het met deze gaat. Hij gaat in ieder geval mee op vakantie binnenkortbakvis schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:33:
[...]
Damn, helaas niet gewonnen dus. Had graag de opvolger van mijn RPHA-10 willen testen (en houden). Ben nog steeds zeer tevreden met mijn RPHA-10!
Hoe deed jij dat eigenlijk zonder zonnevizier? Losse zonnebril mee, of altijd met donker vizier rijden?
Mooi he. Ik kan ook uren turen naar mooie achtershocks, voorpoten of remklauwenBommes schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:51:
[...]
Die levert niets voor Vespa, maar naar ik begrepen heb is dit "the next best thing available"
Ik ben er nu al blij mee en dan zit het ding nog in de doos
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik heb de ratelsluiting van mijn Schuberth S2 nog nooit opnieuw hoeven afstellen, na 4,5 jaar. Ik vind dat juist een perfect systeem.Chakotay schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:52:
[...]
Dubbel-D inderdaad, bevalt mij prima eigenlijk. Heb het op de Schuberth R1 waar ik normaal mee rij ook. Grote voordeel ervan is dat het altijd strak zit, niet eens in de zoveel tijd opnieuw afstellen zoals bij de kliksluitingen.
Bij de 'opvolger' (S2 Sport) is er naast de prints maar een aanpassing gedaan: Een dubbel-d systeem. Niet omdat de ratelsluiting niet voldeed, maar omdat circuits lastig bleven doen. (wat de boer niet kent...)
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zo donker is dat vizier toch helemaal niet? Alleen 's avonds (in de schemer) en 's nachts zou ik een helder vizier monteren, anders is die donkere versie altijd wel prima. En het gekke is dat 'ie voldoende 'verduistert' om zonder zonnebril te kunnen rijden.Chakotay schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:06:
[...]
Gefeliciteerd!
[...]
Mooi dat de 10 beviel, ik ben benieuwd hoe het met deze gaat. Hij gaat in ieder geval mee op vakantie binnenkort
Hoe deed jij dat eigenlijk zonder zonnevizier? Losse zonnebril mee, of altijd met donker vizier rijden?
Zo, das een mooi ding! Gave kleur ook, dat zou zeker ook mijn voorkeur zijn. Heb me ook aangemeld, bedankt voor de tipChakotay schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:27:
[...]
Ik heb hem net opgehaald
[afbeelding]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ratel lijkt me ook prima inderdaad, dat is ook zelf-stellendDrivinUCrazy schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:13:
[...]
Ik heb de ratelsluiting van mijn Schuberth S2 nog nooit opnieuw hoeven afstellen, na 4,5 jaar. Ik vind dat juist een perfect systeem.
Bij de 'opvolger' (S2 Sport) is er naast de prints maar een aanpassing gedaan: Een dubbel-d systeem. Niet omdat de ratelsluiting niet voldeed, maar omdat circuits lastig bleven doen. (wat de boer niet kent...)
Valt erg mee inderdaad, ik kan mijn eigen ogen e.d. nog zien in de spiegel. Binnenkort eens in het donker en bij regen proberen, als dat goed te doen is gaat hier ook een pinlock in en is het heldere vizier alleen voor in de winter als ik zowel de heen- als terugweg naar het werk in het donker rij.Icephase schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:13:
[...]
Zo donker is dat vizier toch helemaal niet? Alleen 's avonds (in de schemer) en 's nachts zou ik een helder vizier monteren, anders is die donkere versie altijd wel prima. En het gekke is dat 'ie voldoende 'verduistert' om zonder zonnebril te kunnen rijden.
Ik heb de S2 sport en in het begin vond ik dat Dubbel-D gedoe echt kak!DrivinUCrazy schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:13:
[...]
Nu is het heel snel gefixed, enkel met handschoenen lukt het niet. Daar waar ik vroeger nog al is vertrok zonder de helm dicht te gespen en dat tijdens het rijden lukte met handschoenen binnen de 10 sec, moet ik nu stoppen, handschoenen uit, dubbel d vastgespen, handschoenen aan, en weer weg.
Never ever financial advice...
Ik voel het niet bij mijn helm. Stapte na het lessen wel eens af en wilde mijn helm losklikken...oepsIcephase schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:35:
Hoe krijg je het voor elkaar om weg te rijden zonder dat je helm vast zit? Da's hetzelfde als wegrijden met de auto zonder dat je gordel vast zit, dat vóel je toch???
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Dan doe je hem niet strak genoeg. Moet je zelf weten natuurlijk, maar dan kun je net zo goed zonder helm gaan rijden. Is met de temperaturen van afgelopen dagen ook wel lekkerder denk ik.byn124 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:37:
[...]
Ik voel het niet bij mijn helm. Stapte na het lessen wel eens af en wilde mijn helm losklikken...oeps
O zeker wel dat ze dat kennen. Maar dat is gewoon niet veilig. Een ratelsuiting is iets mechanisch en een Dubbel-D (DrivinUCrazy schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:13:
[...]
Niet omdat de ratelsluiting niet voldeed, maar omdat circuits lastig bleven doen. (wat de boer niet kent...)
(Nog nooit circuit gereden en ook niet direct van plan maar toch...)
Het bandje zit nu vlak onder mijn kaak, zacht tegen de huid aan.Icephase schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:40:
[...]
Dan doe je hem niet strak genoeg. Moet je zelf weten natuurlijk, maar dan kun je net zo goed zonder helm gaan rijden. Is met de temperaturen van afgelopen dagen ook wel lekkerder denk ik.
Als ik hem strakker doe heb ik het gevoel dat ik stik (dat heb ik met alle bandjes, niet alleen deze).
Bij mijn vorige helm deed ik het bandje wel altijd om omdat de helm veel losser om mijn hoofd zat (ja, het was de verkeerde helm voor mijn hoofd).
Mijn huidige helm zit lekker strak, vandaag dat ik het niet voel, ik moet er echt bewust bij nadenken.
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Maar wáárom is het "gewoon niet veilig?"Tylen schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:50:
[...]
O zeker wel dat ze dat kennen. Maar dat is gewoon niet veilig. Een ratelsuiting is iets mechanisch en een Dubbel-D () niet.
Een helm van 500 euro van een A-merk, de marechaussee en politie rijden ermee (weliswaar met de systeemversie in plaats van de integraalhelm), maar tóch hoor je maar één ding: "Het is gewoon niet veilig".
Ik wil wel best geloven dat er verschillende kwaliteiten van die kliksystemen bestaan. Maar ik denk dat er ook diverse kwaliteiten zijn om een kinbandje aan de helm te bevestigen, dus of dat zoveel opschiet...
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb eigenlijk altijd het donkere vizier gemonteerd. Ook bij bewolkt weer is dat eigenlijk voldoende om goed te kunnen zien. Enkel als het donker wordt wordt het lastiger, dus bij lange ritten (als ik een rugzak mee heb) gaat daar vaak het heldere vizier in.Chakotay schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:06:
Mooi dat de 10 beviel, ik ben benieuwd hoe het met deze gaat. Hij gaat in ieder geval mee op vakantie binnenkort
Ook hoor ik veel mensen die op een lange rit het vizier in hun jas steken (om de zijkant van de buik zegmaar), dat vind ik echter niet zo fijn...
Een zonnenklep zou soms wel fijn zijn, bijvoorbeeld bij rijden met een open vizier, dan mis ik hem.
Wees gerust, mijn helm zit strak uit zichzelf.Icephase schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:35:
Hoe krijg je het voor elkaar om weg te rijden zonder dat je helm vast zit? Da's hetzelfde als wegrijden met de auto zonder dat je gordel vast zit, dat vóel je toch???
Ik rij weg en na 300m voel ik de bandjes wapperen en dan weet ik dat hij nog los zit.
Ik gesp hem vast, en de helm zit nog precies even strak. Als jij je bandje van je helm zo vast moet zetten dat je het voelt en om je helm dan pas strak te krijgen, scheelt er toch iets.
Dat bedoel ik ook helemaal niet. Dat je helm strak zit of niet, heeft niks met het bandje te maken inderdaad. Mijn helm zit ook strak van zichzelf, maar als ik mijn bandjes niet vast maak voel ik dat toch echt wel; er mist dan iets onder mijn kin.kazzzdafke schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:02:
[...]
Wees gerust, mijn helm zit strak uit zichzelf.
Ik rij weg en na 300m voel ik de bandjes wapperen en dan weet ik dat hij nog los zit.
Ik gesp hem vast, en de helm zit nog precies even strak. Als jij je bandje van je helm zo vast moet zetten dat je het voelt en om je helm dan pas strak te krijgen, scheelt er toch iets.
Ik vind het gewoon getuigen van een niet-serieuze instelling m.b.t. motorrijden, net als 'even een klein stukje zonder motorkleding'. Dan ben je niet bewust bezig met de gevaren, en dat vind ik kwalijk. Je bandje hoor vast, klaar. Net als je gordel in de auto.
For real???Icephase schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:09:
[...]
Ik vind het gewoon getuigen van een niet-serieuze instelling m.b.t. motorrijden,
Ok, einde discussie dan

Als ik een lege broekzak heb, voelt dat helemaal niet fijn. Links hoort mijn telefoon, en rechts mijn autosleutel. Zit daar niets, dan merk ik dat de hele dag en heb ik het gevoel dat er iets niet klopt.
Je zet ook de helm op. Waarom is het dan geen automatisme om dat bandje direct vast te maken? Als je dat bandje niet voelt, heb je dan niet het gevoel dat er iets niet klopt?
Ja, for real ja. Ik zet het misschien wat dik aan, maar dat maakt niet uit het zegt wat over je mindset vind ik. Je controleert voor het rijden ook zeker nooit je bandenspanning? Of oliepeil?
Dat jij er zo op reageert, zegt trouwens ook wel voldoende.
Overigens, DrivinUCrazy verwoordt het ook wel heel mooi.
Sta zelf op het punt om onderstaande te bestellen maar ben erg benieuwd naar wat jullie gebruiken/adviseren.
S100 kettingreiniger
Kettingborstel
Zelfde!R0y. schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:41:
Hoe reinigen jullie de ketting en (achter)tandwiel?
Sta zelf op het punt om onderstaande te bestellen maar ben erg benieuwd naar wat jullie gebruiken/adviseren.
S100 kettingreiniger
Kettingborstel
Ik spuit ze daarna wel af met water en blaas ze direct droog met compressor.
En precies daarom ben ik zo'n idioot die op een uurtje rijden ongeveer 60x controleert of mijn knipperlicht uitstaat en 30x controleert of ik het bandje van mijn helm wel dicht heb gedaanDrivinUCrazy schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:19:
Laten we het dan anders zeggen: Je stapt in de auto, doet je gordel om, en start de auto. Dat is een dergelijk automatisme, daar hoef je niet over na te denken. Bij het weglopen van de auto, sluit je de auto altijd af. Ook dat is een automatisme, daar hoef je niet over na te denken. (Zodat je achteraf soms denkt, heb ik nou...?)
Als ik een lege broekzak heb, voelt dat helemaal niet fijn. Links hoort mijn telefoon, en rechts mijn autosleutel. Zit daar niets, dan merk ik dat de hele dag en heb ik het gevoel dat er iets niet klopt.
Je zet ook de helm op. Waarom is het dan geen automatisme om dat bandje direct vast te maken? Als je dat bandje niet voelt, heb je dan niet het gevoel dat er iets niet klopt?
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Niet. Waarom moet die schoon? Dat geeft alleen maar kans om vuil tussen de schakels te krijgen. Gewoon af en toe even insprayen en weer gaan.R0y. schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:41:
S100 kettingreiniger
Kettingborstel
Óf er moeten echt dikke klodders vet en smeer aan zitten, maar dan moet je al echt aan de slag met grof geschut
[ Voor 8% gewijzigd door Icephase op 30-08-2016 11:49 ]
Door ze te vervangen na zo'n 30-40k km.R0y. schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:41:
S100 kettingreiniger
Kettingborstel
Juist als het een automatisme is geworden, doe je dingen zonder erover na te denken. Als je dan even wordt afgeleidt door iets, juist op het moment dat je normaal gesproken je automatische actie zou dun, kun je hem wel eens overslaan. Dat gebeurt iedereen. (Sterker nog, zo gebeuren eigenlijk alle dodelijke ongelukken in klimhallen).DrivinUCrazy schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:19:
Laten we het dan anders zeggen: Je stapt in de auto, doet je gordel om, en start de auto. Dat is een dergelijk automatisme, daar hoef je niet over na te denken. Bij het weglopen van de auto, sluit je de auto altijd af. Ook dat is een automatisme, daar hoef je niet over na te denken. (Zodat je achteraf soms denkt, heb ik nou...?)
Gebeurt mij ook wel eens dat ik merk dat mijn kinbandje nog niet dicht zit. Ik schrik me dan wezenloos, stop waar het veilig kan en doe héél snel mijn kinbandje dicht.
Maakt me dat dan geen serieuze motorrijder? Vreemde conclusie.
Maar wel dezelfde conclusie als mijJelte schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:04:
[...]
Maakt me dat dan geen serieuze motorrijder? Vreemde conclusie.
Waarvoor dank. Gezond verstand is een zeldzaamheid tegenwoordig denk ik. Als we maar kunnen klagen en zagen zeker?
Dat laatste. Ketting is gewoon echt goor, zelfde als het tandwiel van achter.Icephase schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:47:
[...]
Niet. Waarom moet die schoon? Dat geeft alleen maar kans om vuil tussen de schakels te krijgen. Gewoon af en toe even insprayen en weer gaan.
Óf er moeten echt dikke klodders vet en smeer aan zitten, maar dan moet je al echt aan de slag met grof geschut
Maar als er vuil op zit zorgt dit toch juist voor meer slijtage waardoor je sneller de ketting moet vervangen?
Je moet gewoon wel oppervlakkig de schakels kuisen, en zeker niet zoveel product gebruiken dat je binnenin de schakels het vet laat verdwijnen.
Dat kan prima met die S100 en de borstel, afspoelen met water, drogen en opnieuw invetten.
Juist, het verwijderen van zand en rotzooi (wat uiteindelijk schurend werkt) lijkt me bevorderlijk voor je ketting, meestal doe ik dit 1x per jaar (zeker bij het voorste tandwiel zit dan alweer een boel zwarte zooi).kazzzdafke schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:18:
Klopt... Als je door zand of dergelijke gereden hebt, is het wel eens goed de ketting en tandwielen te kuisen of ze sluiten veel sneller in.
Je moet gewoon wel oppervlakkig de schakels kuisen, en zeker niet zoveel product gebruiken dat je binnenin de schakels het vet laat verdwijnen.
Dat kan prima met die S100 en de borstel, afspoelen met water, drogen en opnieuw invetten.
Wat een rare opmerking, waar komt die nou weer vandaan? Ik klaag of zaag toch nergens over? Jíj begint nota bene met klagen dat je een dubbel D sluiting niet met handschoenen onder het rijden kunt vastmaken...kazzzdafke schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:06:
[...]
Maar wel dezelfde conclusie als mij
Waarvoor dank. Gezond verstand is een zeldzaamheid tegenwoordig denk ik. Als we maar kunnen klagen en zagen zeker?
Blijkbaar hebben wij verschillende opvattingen over wat "normaal" is. Dat mag hoor. Ik dring jou mijn opvatting niet op (het is aan jou of je je iets van mijn beeld van jou aantrekt), wil je hetzelfde dan ook niet richting mij doen?
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Prijs zegt niet veel over kwaliteit (nouja, een helm van 50 euro zal ik niet dragenDrivinUCrazy schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:58:
[...]
Maar wáárom is het "gewoon niet veilig?"
Een helm van 500 euro van een A-merk, de marechaussee en politie rijden ermee (weliswaar met de systeemversie in plaats van de integraalhelm), maar tóch hoor je maar één ding: "Het is gewoon niet veilig".
Ik wil wel best geloven dat er verschillende kwaliteiten van die kliksystemen bestaan. Maar ik denk dat er ook diverse kwaliteiten zijn om een kinbandje aan de helm te bevestigen, dus of dat zoveel opschiet...
Niet.R0y. schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:41:
Om de 300km (2 dagen) méér vet erop en gaan.
Na 28k - 34k km gaat er een nieuwe schone op.
Wut?kazzzdafke schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:02:
Wees gerust, mijn helm zit strak uit zichzelf.
Ik kan me nu alleen voorstellen dat jij zo'n systeem hebt in je helm;
Hoej e het ook wendt of keert, als je in die 300m eraf dondert en achteruit glijdt met je hoofd op de grond, gaat die helm er gewoon af glijden. No way dattie zonder bandje gewoon vast blijft. Als dat gebeurde was dat bandje nergens voor nodig geweest.
Maar even om maar de spuitelf uit te hangen, hoe voel je níet of je helm vast zit?
[ Voor 55% gewijzigd door GenjiBlade op 30-08-2016 13:34 ]
Verwijderd
Kijk maar eens hoeveel werk het is als je dit goed wil doen:
De ketting op de Husqvarna is na 14000 km zonder reinigen helemaal naar de getver. Dus financieel is het wel aan te raden om de ketting te reinigen waarna je makkelijk 80000 kilometer uit een kwaliteitsketting kan krijgen. Natuurlijk hebben de omstandigheden waarin je rijdt ook invloed daarop.
Oude ketting zonder schoonmaken na 14000km, wel om de 300-400km ingespoten met Putoline.
Schakels helemaal gaar, O ringen zijn aan het afbrokkelen.

Nieuwe ketting die ik nu wel goed schoon hou, ook met behulp van een Tutoro Oiler

[ Voor 22% gewijzigd door cyntax op 30-08-2016 14:05 ]
Verwijderd
Inderdaad, ik heb toch al heel lang mijn motorrijbewijs en ook mij overkomt het incidenteel, net als het laten openstaan van een jaszak rits.cyntax schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:48:
Krijg een beetje het gevoel dat kazzzdafke nu onterecht aan de paal wordt genageld. Hij zegt alleen dat hij het soms vergeet, dat is mij ook wel eens overkomen omdat ik te druk was met andere dingen blijkbaar. Het is nou niet zo dat hij bewust ervoor kiest om zijn band open te laten toch?
Dit topic is gesloten.