Momenteel aan het rondkijken naar een nieuwe motor:)
Na jaren goede trouw heb ik besloten dat het toch tijd is om afscheid te nemen van mijn Suzuki GSX-600f.
Ik heb mijzelf tijden voorgenomen om pas iets nieuws te kopen als ik een huis had met garage. Gezien dat mogelijk niet in de nabije toekomst gaat plaats vinden kan ik daar mogelijk nog lang op wachten.
De motor staat in de zomer buiten onder een hoes. In de winter wordt de motor gestald in een droge schuur waar meerder motoren staan. Eerst dacht ik aan een budget van 3k gezien het buiten stallen. Een dure motor leek mij dan zonde. Maar ik merkte dat motoren waarbij ik echt vrolijk wordt toch eerder richting de 5k gaan. Nu vind ik dat het toch ook zonde is om 3k te betalen voor een motor die leuk is maar waar je niet helemaal gek van bent. Kan je het beter in 1 keer goed doen.
Dus budget bijgesteld en ingelezen. Het moet een naked worden. Op basis van veel reviews en informatie op internet zat ik lange tijd te twijfelen tussen de Z750 vanaf bj 2007 en de street Triple. Omdat op foto's de voetsteuntjes van de duopassagier hoger staan bij de Street Triple dan bij de Z750 dacht ik dat de Street Triple erg oncomfortabel zou zitten voor de duo. Daardoor meer gericht gaan zoeken naar de Z750.
Afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt op eerst een Z750 en toch ook op een Street Triple. Beiden een stukje alleen en met duo.
De Z750 vind ik een erg mooie motor om te zien. Echter gelijk bij het weg rijden merkte ik dat mijn vriendin heel erg naar voren gleed van het duo zitje en niet comfortabel kon blijven zitten. Dit bevestigde zij ook. Voor haar was het geen prettig ritje. Ik heb ook zelf een stuk gereden en wat een verbetering ten opzichte van mijn 25 jaar oude Suzuki! Erg leuk!
Daarna door naar de Street Triple. Ook een erg mooie motor vind ik met iets meer een klassieke uitstraling. Bij het opstappen merkte mijn vriendin gelijk dat ze veel beter zat dan op de Z750. Dit gaf gelijk een beter gevoel. Later ook zelf een stuk alleen gereden en ik kwam terug met een enorme glimlach. Wat rijd de Street Triple fijn zeg! Heel makkelijk te sturen en geeft gelijk veel vertrouwen. De drie cilinder is om te rijden ook heerlijk en het geluid mag er ook wezen.
Kortom, Z750 is out en een Street Triple moet het worden. Aanstaande vrijdag ga ik een proefrit maken op een motor. Betreft wel import uit België maar prijs vind ik wel aantrekkelijk, gezien opties, kilometerstand en dealeronderhouden.
Dus nu wachten op vrijdag