Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.243 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:29
Wat je altijd pas constateert wanneer je op de snelweg bent en het de meest onpraktische rits is om dicht te doen met je linkerhand..
Wat betreft helm; ook weleens overkomen. Dan stop je 100 meter verder, en maak je hem vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
cyntax schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:48:
Krijg een beetje het gevoel dat kazzzdafke nu onterecht aan de paal wordt genageld. Hij zegt alleen dat hij het soms vergeet, dat is mij ook wel eens overkomen omdat ik te druk was met andere dingen blijkbaar. Het is nou niet zo dat hij bewust ervoor kiest om zijn band open te laten toch?
Ben ik helemaal met je eens! Ik ga er zo OCD mee om omdat het mij ook is overkomen en ik me helemaal kapot schrok!

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:12

Secsytime

Automagisch

Zo kan ik er bij de eerste afrit meestal meteen af, omdat ik men oordoppen vergeten ben in te doen (':

[ Voor 11% gewijzigd door Secsytime op 30-08-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Chakotay schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:50:
[...]

Door ze te vervangen na zo'n 30-40k km.
Ah jij past dezelfde manier toe :p

Ketting kuisen, ken ook zo iemand :p

Enige onderhoud da ik doe is functioneel, ketting mooi ingevet houden. Motor kuisen gebeurt half half 1x per jaar wanneer ik die stal voor de winter en dan gaat het over 10 min afspuiten bij de carwash xD
kazzzdafke schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:02:
[...]

Wees gerust, mijn helm zit strak uit zichzelf.
Ik rij weg en na 300m voel ik de bandjes wapperen en dan weet ik dat hij nog los zit.
Ik gesp hem vast, en de helm zit nog precies even strak. Als jij je bandje van je helm zo vast moet zetten dat je het voelt en om je helm dan pas strak te krijgen, scheelt er toch iets.
Dan past je helm goed :-)
Het hoort idd zo dat die strak zit uit zichzelf.
De bandjes dienen dan ook alleen maar om hem op je hoofd te houden in geval van een crash en dan is dat nog niet eens een zekerheid.
Tylen schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:25:
[...]

Prijs zegt niet veel over kwaliteit (nouja, een helm van 50 euro zal ik niet dragen ;)). Maar een QR systeem kan losschieten en een Double-D niet.
Kijk naar de dodelijke moto GP crash van Marco Simoncelli waar zijn helm afging ook. Das een double D hoor.
Die mannen hebben een op maat gemaakte helm die perfect zit en toch ging die af.
YouTube: marco simoncelli crash
Sad sad moment :( beloftevolle jonge rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-10 08:58
bakvis schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:59:
[...]

Ik heb eigenlijk altijd het donkere vizier gemonteerd. Ook bij bewolkt weer is dat eigenlijk voldoende om goed te kunnen zien. Enkel als het donker wordt wordt het lastiger, dus bij lange ritten (als ik een rugzak mee heb) gaat daar vaak het heldere vizier in.

Ook hoor ik veel mensen die op een lange rit het vizier in hun jas steken (om de zijkant van de buik zegmaar), dat vind ik echter niet zo fijn...

Een zonnenklep zou soms wel fijn zijn, bijvoorbeeld bij rijden met een open vizier, dan mis ik hem.
Ik rij ook (bijna) altijd met donkere vizier. Heldere visier gaat in de rugzak mee of in m'n tanktas, daar past ie vanwege de vorm precies in zonder dat dat ten koste gaat van ruimte in de tas. Zit wel te twijfelen om nog een tweede pinlock erbij te halen, want ik wissel ze nu wel eens. Maar dat schijnt niet al te goed te zijn voor de werking ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
R0y. schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:41:
Hoe reinigen jullie de ketting en (achter)tandwiel?

Sta zelf op het punt om onderstaande te bestellen maar ben erg benieuwd naar wat jullie gebruiken/adviseren.

S100 kettingreiniger
Kettingborstel
Ik gebruik dezelfde spray om het schoon te maken. Verder met een doek en tandenborstel, daarmee krijg ik het goed genoeg schoon. Ik doe dit altijd 1x per jaar net voor de winterstop. Dan gaat de motor met schone ketting en netjes ingevet de stalling in voor de winter.

Door dit 1x per jaar te doen gaat de kettingset een stuk langer mee dan dat je het nooit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:53

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

DaemonAngel schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:29:
[...]

Kijk naar de dodelijke moto GP crash van Marco Simoncelli waar zijn helm afging ook. Das een double D hoor.
Die mannen hebben een op maat gemaakte helm die perfect zit en toch ging die af.
YouTube: marco simoncelli crash
Sad sad moment :( beloftevolle jonge rijder.
Natuurlijk is dat een Double-D ;) Maar dit is wel even een extreem iets. Daarnaast (ik heb erna lopen zoeken maar helaas niet meer kunnen vinden) heb ik ooit gelezen dat niet de sluiting los liet maar het bandje zelf van de helm afgescheurd werd door de krachten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 10:15
Eddos schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:57:
Wat je altijd pas constateert wanneer je op de snelweg bent en het de meest onpraktische rits is om dicht te doen met je linkerhand..
Wat betreft helm; ook weleens overkomen. Dan stop je 100 meter verder, en maak je hem vast.
Secsytime schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:24:
Zo kan ik er bij de eerste afrit meestal meteen af, omdat ik men oordoppen vergeten ben in te doen (':
Stacheldraht schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:53:
[...]

Inderdaad, ik heb toch al heel lang mijn motorrijbewijs en ook mij overkomt het incidenteel, net als het laten openstaan van een jaszak rits.
Zo heerlijk herkenbaar allemaal :) 8)7 . Ben ook zo blij dat er tot nu toe niks uitgevallen is (huissleutels bijvoorbeeld).

Wel een keer bij het vastmaken van me schoenen dat ik me binnenzak van me jas vergeten was dicht te doen waar me telefoon in zat.. floep.. op de grond. Barst in me scherm ;( , altijd zo voorzichtig met me spullen, zat daarvoor nog geen enkel krasje op.

Drop a gear and disappear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:21

Least Inkling

Product of the cold war

Zo reed ik rond op een Franse snelweg met de sleutel nog in mijn topkoffer, met daaraan de key less zender van mijn Kawasaki (en nog andere sleutels) 8)7 ...begreep alleen heel laat wat ie koekblikkers naar zaten te wijzen...rare mensen.. :+

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:41
Ach, ik ben laatst gaan rijden met de rits van m'n tas open. Portomonee eruit gevallen onderweg. Rijbewijs, kentekenpasjes, pinpasjes, creditcard.. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 13:54

byn124

Thunderace

AlterMann schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:02:
Ach, ik ben laatst gaan rijden met de rits van m'n tas open. Portomonee eruit gevallen onderweg. Rijbewijs, kentekenpasjes, pinpasjes, creditcard.. :w
Zo heeft iedereen zijn dingetjes die hij wel eens vergeet. Jammer dat er dan direct aannames gedaan worden over het wel of niet serieus nemen van motorrijden.

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:28

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Least Inkling schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:30:
Zo reed ik rond op een Franse snelweg met de sleutel nog in mijn topkoffer, met daaraan de key less zender van mijn Kawasaki (en nog andere sleutels) 8)7 ...begreep alleen heel laat wat ie koekblikkers naar zaten te wijzen...rare mensen.. :+
Leuk he, die keyless systemen :P Als ik zoiets zou hebben zie ik het nog wel gebeuren dat ik de motor start terwijl de sleutel in de garage ligt, naar mijn werk rij en dan daar niet meer weg kom :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Dat was bij mij ook een grote schrik achteraf ;) wat als...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Chakotay schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:17:
[...]

Leuk he, die keyless systemen :P Als ik zoiets zou hebben zie ik het nog wel gebeuren dat ik de motor start terwijl de sleutel in de garage ligt, naar mijn werk rij en dan daar niet meer weg kom :+
Zit er geen beveiliging op die keyless systemen dat hij af en toe checked of de sleutel in de buurt is? Weet dat de Toyota Auris elke 3 minuten de sleutel zoekt. Dus als je wegrijd zonder sleutel kom je max 3 minuten (1km oid?) weg, voordat hij geen sleutel detecteerd en de auto afzet(en in neutraal zet)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Nooit getest, maar bij mij kon ik de sleutel niet omdraaien (draaiknop als contact) binnen 80 cm.
Eenmaal gestart checkt ie niets volgens mij, maar das een aanname..

Edit: typo

Wat een waardeloze tekst...nieuwe poging:

Nooit getest, maar ik kon de sleutel (als een soort draaiknop in het contact) niet omdraaien als ik niet binnen de 80 cm van de fiets stond.

Eenmaal gestart checkt ie niet zoveel, volgens mij, want ik ben regelmatig na het starten weer weggelopen zonder dat ie weer uitviel.

Zou ook niet graag hebben dat ie uit zichzelf stilvalt als je rijdt. Dat zou zo onder de categorie "waarom start ie niet terwijl je je de dodemansknop hebt geactiveerd" kunnen...

[ Voor 62% gewijzigd door Least Inkling op 30-08-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb op m'n Golfje ook zo'n keyless entry systeem (Kessy) en dat systeem is verdacht "slim". Heb al diversen pogingen ondernomen om de auto af te sluiten met de sleutel ín de auto.... Lukt niet!!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Secsytime schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:24:
Van mij komt het meestal wel vroeger, zo net het moment dat ik de koppeling intrek en hem in eerste zet.
Maar dan nog, weer afstappen, helm af, doppen uit de zak halen, bléh :+

Wat is eigenlijk de reden van dit: als ik revmatch, dan heb ik soms enkel een luide plof bij het tussengassen.
Ik hoor van vrienden dat het normaal is, maar wat is de technische uitleg?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoshky op 30-08-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is gewoon onverbrande benzine welke via de uitlaatkleppen in de uitlaat/einddemper terecht komt doordat de kleppen minder snel sluiten dan dat de ontsteking wegvalt en vervolgens daar spontaan ontbrandt. Niks om je zorgen over te maken, behalve dan dat het zonde van de brandstof is :+

Mijn fiets van nét twee maanden oud (Euro-4 Norm) doet 't ook als ik 't gas té snel dicht gooi.

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 30-08-2016 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb mijn RSV toch maar even naar de garage gebracht. Sinds vorige week vrijdag een bougie losgetrild was (eigen schuld, niet goed vastgedraaid) slaat hij regelmatig af als ik de motor niet meer belast. Uitrollen naar een stoplicht e.d., poef uit. Kan was weer starten als ik hem in zijn vrij zet, en dan ook wat gas bij geef om te voorkomen dat hij meteen weer afslaat. Best onhandig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:46

charrel

Cortisol4life..

De ketting op de Husqvarna is na 14000 km zonder reinigen helemaal naar de getver. Dus financieel is het wel aan te raden om de ketting te reinigen waarna je makkelijk 80000 kilometer uit een kwaliteitsketting kan krijgen. Natuurlijk hebben de omstandigheden waarin je rijdt ook invloed daarop.

Oude ketting zonder schoonmaken na 14000km, wel om de 300-400km ingespoten met Putoline.
Bij een 1 cilinder slijt de ketting harder door de pulsaties die zo'n ding maakt. Vermogen komt er niet gelijkmatig in. Schoonmaken is niet per se nodig. Goede vriend van me met een cbr1000rr smeerde elke rit zijn ketting. Maakte nooit zijn ketting schoon, na 54.000km ingeruild en toen vroeg de motorzaak eigenaar of de ketting en tandwielen net vervangen waren.... was het eerste setje vanaf de fabriek >:) Kerel geloofde amper dat het setje nog nooit vervangen was.
Offroad gebruik ik nu Chinese kettingen, gaan net zo lang mee als een dure. Kost alleen maar 27,50€ of zo. 8000/9000km offroad met wat weggebruik is dan de Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Met zulke kilometers op één ketting, hoe vaak hebben jullie de tandwielen dan vervangen?

Ik kon bij 27.000 km het voortandwiel laten vervangen terwijl het achtertandwiel en de ketting nog als nieuw waren. Direct maar een hele set er op gegooid, maar als me dat nog een keer gebeurt wordt het eerst maar eens alleen een voortandwiel. Daarna zie ik wel in hoeverre dat een probleem oplevert.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:45
charrel schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:12:
[...]

Bij een 1 cilinder slijt de ketting harder door de pulsaties die zo'n ding maakt. Vermogen komt er niet gelijkmatig in. Schoonmaken is niet per se nodig. Goede vriend van me met een cbr1000rr smeerde elke rit zijn ketting. Maakte nooit zijn ketting schoon, na 54.000km ingeruild en toen vroeg de motorzaak eigenaar of de ketting en tandwielen net vervangen waren.... was het eerste setje vanaf de fabriek >:) Kerel geloofde amper dat het setje nog nooit vervangen was.
Offroad gebruik ik nu Chinese kettingen, gaan net zo lang mee als een dure. Kost alleen maar 27,50€ of zo. 8000/9000km offroad met wat weggebruik is dan de Max.
Helemaal mee eens, en als je altijd op schoon asfalt en niet off-road rijdt dan scheelt dat ook enorm.Ik maak best wel wat kilometers op de Husqvarna ook dus daarom heb ik er toch voor gekozen om een goeie te nemen zodat ik niet om de zoveel maanden dat hoef te vervangen. Met de oiler blijft de ketting zelfs off-road best schoon en het scheelt al enorm dat ik het plakspul in die spuitbussen op PTFE basis niet meer gebruik. Er hangt nu een RK GXW onder en ik heb vernomen dat men ook met deze ketting, het merendeel off-road zonder probleem op en neer is geweest naar Magadan vanaf hier.

Tandwielen vervang ik met de ketting altijd mee, die dingen kosten niet zoveel en het is bevorderlijk voor het gehele setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grr, voorlopig geen motorritjes meer voor mij :(

Vanavond onderweg naar huis knapte m'n koppelingskabel. Heb gelukkig rit over snelweg en 70km/u weg af kunnen maken, maar bij de verkeerslichten onderaan was het gedaan met de pret en heb ik de boel nog anderhalve kilometer kunnen duwen.

* dion_b gaat weer eens online shoppen naar wat onderdelen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:12
Krijg een beetje het gevoel dat kazzzdafke nu onterecht aan de paal wordt genageld. Hij zegt alleen dat hij het soms vergeet, dat is mij ook wel eens overkomen omdat ik te druk was met andere dingen blijkbaar. Het is nou niet zo dat hij bewust ervoor kiest om zijn band open te laten toch?
Inderdaad... En ik zei er nog bij dat ik dan 300m verder stop als ik het merk, handschoenen uit.......

Maar toch ben ik geen verantwoordelijke motorrijder, omdat ik het kan vergeten. Ach ja, ik maak er mij niet meer moe in..

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

bolleh schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:37:
[...]

congrats, geniet er van. Weer een Duke rijder erbij op de weg!

Wil dat trouwens wel wheelies maken op een 125 :?

Ik hou hem overigens liever gewoon op 2 wielen, meer dan genoeg fun voor mij en een schone onderbroek is me ook wat waard :+
Nog niet geprobeerd, maar volgens diverse video's op YouTube is het wel degelijk mogelijk. Druk op voorvork, vol gas, koppeling laten schieten en tegelijk voorwiel mee omhoog 'helpen'. Een power wheelie zal er niet in zitten. :+
Tylen schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:08:
[...]

Mooi he. Ik kan ook uren turen naar mooie achtershocks, voorpoten of remklauwen 8)
Haha hier hetzelfde. Ook de frame opbouw is altijd wel interessant om te zien. ;)
DragonSlayer666 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:06:
[...]

Ben ik helemaal met je eens! Ik ga er zo OCD mee om omdat het mij ook is overkomen en ik me helemaal kapot schrok!
Nou wel toevallig dat dit nu wordt aangehaald.

Toen we klaarstonden voor het uurtje rijden voordat het examen begon wees ik de andere lesser er nog even op dat zijn AGV VR46 helm sluiting, raar genoeg met microlock, niet vast zat. Gelukkig nog voor het rijden dus.

Eenmaal weer op de parkeersplaats van het CBR om na een succesvolle ochtend terug te rijden naar de rijschool zijn de instructrice en andere lesser me iets te snel en stap ik gehaast op de motor. Een kleine honderd meter verder merk ik opeens dat mijn Dubbel-D niet vastzit. Overkomt het me dus zelf........

Stom genoeg kon ik niet terug praten en moest de instructrice weer snel terug naar de rijschool dus ben die paar kilometer (pleijroute was wel spannend. Forse wind en voelde helm een klein beetje naar boven komen), maar voorzichtig doorgereden om uiteindelijk op een kilometer afstand bij een kruispunt overhaast de sluiting alsnog dicht te maken terwijl meneer agent aan de overkant stond (en het gelukkig niet zag). :+ :+

Tja, zo zie je maar weer....

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:06

Vrijdag

De Zwarte

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:19:
Laten we het dan anders zeggen: Je stapt in de auto, doet je gordel om, en start de auto. Dat is een dergelijk automatisme, daar hoef je niet over na te denken. Bij het weglopen van de auto, sluit je de auto altijd af. Ook dat is een automatisme, daar hoef je niet over na te denken. (Zodat je achteraf soms denkt, heb ik nou...?)
Als ik een lege broekzak heb, voelt dat helemaal niet fijn. Links hoort mijn telefoon, en rechts mijn autosleutel. Zit daar niets, dan merk ik dat de hele dag en heb ik het gevoel dat er iets niet klopt.

Je zet ook de helm op. Waarom is het dan geen automatisme om dat bandje direct vast te maken? Als je dat bandje niet voelt, heb je dan niet het gevoel dat er iets niet klopt?
Op de motor heb je het natuurlijk over een motorisch geheugen :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:52:
[...]

Dubbel-D inderdaad, bevalt mij prima eigenlijk. Heb het op de Schuberth R1 waar ik normaal mee rij ook. Grote voordeel ervan is dat het altijd strak zit, niet eens in de zoveel tijd opnieuw afstellen zoals bij de kliksluitingen.

Waar ik zelf overwacht aan moest wennen is het sluitsysteem van het vizier. Er zit midden onderaan een vergrendelings-dingetje op, welke je echt aan moet drukken voor hij goed dicht zit. Onderweg dacht ik nog "beetje jammer dat bij een gloednieuwe helm het vizier zo slecht sluit..." Bleek dat ik hem gewoon niet goed aangedrukt had :+
Vandaag mail gekregen van MotoZoom: dat ik helaas niet ingeloot was onder alle geschikte rijders, maar ik krijg wel eventjes 100 euro korting op die helm! Die ik eigenlijk helemaal niet wilde! Tenzij gratis! 8)7

Leuk gebaar hoor, maar nee, dankje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Osiris schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:12:
[...]

Vandaag mail gekregen van MotoZoom: dat ik helaas niet ingeloot was onder alle geschikte rijders, maar ik krijg wel eventjes 100 euro korting op die helm! Die ik eigenlijk helemaal niet wilde! Tenzij gratis! 8)7

Kopen en marktplaatsen met die meuk 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Vrijdag schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:16:
[...]

Kopen en marktplaatsen met die meuk 8)
Wel erg veel gedoe voor een paar tientjes winst. Volle mep doorverkopen gaat niemand accepteren natuurlijk, dus je zult ook zelf wat "korting" moeten geven.. En dan blijft d'r maar wat tientjeswerk over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Osiris schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:24:
[...]

Wel erg veel gedoe voor een paar tientjes winst. Volle mep doorverkopen gaat niemand accepteren natuurlijk, dus je zult ook zelf wat "korting" moeten geven.. En dan blijft d'r maar wat tientjeswerk over ;)
Toch al gauw een rondje op een Amsterdams terras, of een volle tank :P

...wie het kleine niet eert... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
't Is meer de effort/profit-balans die wat mij betreft een beetje scheef staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
En het is 100 euro korting op de Motozoom-prijs he... Als je het ding bij FC-moto oid haalt ben je ongeveer hetzelfde kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:32:
't Is meer de effort/profit-balans die wat mij betreft een beetje scheef staat ;)
Met je eens, als ik iets verschrikkelijk vind is het lopen leuren met spullen op zoiets als marktplaats en dat voor een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Osiris schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:12:
[...]

Idem hier. Als iemand de code wilt hebben dan mag dat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:56

bakvis

Tweakers.Nerd

Tylen schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:35:
[...]

Idem hier. Als iemand de code wilt hebben dan mag dat ;).
Ik heb d'r ook nog één

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik heb 1 letter anders ;) of heb jij een typo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:56

bakvis

Tweakers.Nerd

Tylen schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:25:
Ik heb 1 letter anders ;) of heb jij een typo?
Nope, ik had een typo. Lijkt me trouwens ook dat iedereen de zelfde heeft. Is namelijk een afbeelding in de e-mail.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Members only: Code
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Doe ermee wat je wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Wow, deze morgen hier op het circuit mijn nieuwe bandjes laten opleggen: Bridgestone hypersport S21.

Na 2 rondjes direct het gas erop, wat een klevertjes, wat een strakke lijnen...!! Top bandje!

Na de 2e sessie:

Bandje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kazzzdafke schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:58:
Wow, deze morgen hier op het circuit mijn nieuwe bandjes laten opleggen: Bridgestone hypersport S21.

Na 2 rondjes direct het gas erop, wat een klevertjes, wat een strakke lijnen...!! Top bandje!

Na de 2e sessie:

[afbeelding]
Wat zijn die 3 lijnen ? Ziet er raar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anoshky
PilatuS schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:00:
[...]

Wat zijn die 3 lijnen ? Ziet er raar uit.
Afbeeldingslocatie: https://www.bridgestone.com/products/motorcycle_tires/products/catalogue_img/pr/pr138_01.jpg

Dat lijkt mij gewoon 'versiering'(?) op de band...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoshky schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:04:
[...]

[afbeelding]

Dat lijkt mij gewoon 'versiering'(?) op de band...
Dat had ik nog nooit eerder gezien. Dacht dat het iets van schade aan de band was :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:01
Momenteel aan het rondkijken naar een nieuwe motor:)

Na jaren goede trouw heb ik besloten dat het toch tijd is om afscheid te nemen van mijn Suzuki GSX-600f.
Ik heb mijzelf tijden voorgenomen om pas iets nieuws te kopen als ik een huis had met garage. Gezien dat mogelijk niet in de nabije toekomst gaat plaats vinden kan ik daar mogelijk nog lang op wachten.

De motor staat in de zomer buiten onder een hoes. In de winter wordt de motor gestald in een droge schuur waar meerder motoren staan. Eerst dacht ik aan een budget van 3k gezien het buiten stallen. Een dure motor leek mij dan zonde. Maar ik merkte dat motoren waarbij ik echt vrolijk wordt toch eerder richting de 5k gaan. Nu vind ik dat het toch ook zonde is om 3k te betalen voor een motor die leuk is maar waar je niet helemaal gek van bent. Kan je het beter in 1 keer goed doen.

Dus budget bijgesteld en ingelezen. Het moet een naked worden. Op basis van veel reviews en informatie op internet zat ik lange tijd te twijfelen tussen de Z750 vanaf bj 2007 en de street Triple. Omdat op foto's de voetsteuntjes van de duopassagier hoger staan bij de Street Triple dan bij de Z750 dacht ik dat de Street Triple erg oncomfortabel zou zitten voor de duo. Daardoor meer gericht gaan zoeken naar de Z750.

Afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt op eerst een Z750 en toch ook op een Street Triple. Beiden een stukje alleen en met duo.

De Z750 vind ik een erg mooie motor om te zien. Echter gelijk bij het weg rijden merkte ik dat mijn vriendin heel erg naar voren gleed van het duo zitje en niet comfortabel kon blijven zitten. Dit bevestigde zij ook. Voor haar was het geen prettig ritje. Ik heb ook zelf een stuk gereden en wat een verbetering ten opzichte van mijn 25 jaar oude Suzuki! Erg leuk!

Daarna door naar de Street Triple. Ook een erg mooie motor vind ik met iets meer een klassieke uitstraling. Bij het opstappen merkte mijn vriendin gelijk dat ze veel beter zat dan op de Z750. Dit gaf gelijk een beter gevoel. Later ook zelf een stuk alleen gereden en ik kwam terug met een enorme glimlach. Wat rijd de Street Triple fijn zeg! Heel makkelijk te sturen en geeft gelijk veel vertrouwen. De drie cilinder is om te rijden ook heerlijk en het geluid mag er ook wezen.

Kortom, Z750 is out en een Street Triple moet het worden. Aanstaande vrijdag ga ik een proefrit maken op een motor. Betreft wel import uit België maar prijs vind ik wel aantrekkelijk, gezien opties, kilometerstand en dealeronderhouden.

Dus nu wachten op vrijdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Daar ga je geen spijt van krijgen. Zijn vrijwel probleemloze fietsen welke ook erg lekker rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
PilatuS schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:08:
[...]

Dat had ik nog nooit eerder gezien. Dacht dat het iets van schade aan de band was :P
Hihi, goei oog man! Ik had em daarvoor speciaal genomen 😝👍👍

Maar idd versiering. Band is echt een aanrader hoor als je een sportieve wegband zoekt voor af en toe trackdays.
Hopelijk de levensduur langer dan de Corsa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kazzzdafke schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:47:
[...]

Hihi, goei oog man! Ik had em daarvoor speciaal genomen 😝👍👍

Maar idd versiering. Band is echt een aanrader hoor als je een sportieve wegband zoekt voor af en toe trackdays.
Hopelijk de levensduur langer dan de Corsa.
Ik heb een soort gelijke band, de SportSmart2 van Dunlop. Zacht genoeg om mee naar het circuit te gaan. Ben met deze set banden nu 4x op Lelystad geweest. Maar ook voor op straat gaan ze lang genoeg mee in het midden.

Toen ik mijn motor kocht zat er een bijna nieuwe Corsa op. Binnen 3.000km waren ze op. Met de SportSmart2 doe ik makkelijk 9.000 of meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

kazzzdafke schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:58:

Na de 2e sessie:

[afbeelding]
Ik ben ook tevreden over de s21 achterband en vooralsnog lijken ze behoorlijk slijtvast. De s20 was al na 3000 km op dankzij heet Belgisch asfalt. Deze zijn inmiddels ook 3000km oud en kunnen minimaal nog een keer die afstand :). Dit is eigenlijk de eerste Bridgestone band waar ik happy mee ben.

Overigens heb ik nog een bridgestone r10 (180/55) waar misschien 25 rondes Assen mee is gereden als iemand geinteresseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb hier ook nog een setje ZGAN Pirelli SC Diablo SP banden staan (is ~70Km snelweg mee gereden). Liggen nog wel op velg en gaan ook alleen als set weg mét velg.... 180/55/17 + 120/70/17

Witte Yamaha (R6) velgen, overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Kostda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:12

Secsytime

Automagisch

TheJason schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:19:
Momenteel aan het rondkijken naar een nieuwe motor:)

Na jaren goede trouw heb ik besloten dat het toch tijd is om afscheid te nemen van mijn Suzuki GSX-600f.
Ik heb mijzelf tijden voorgenomen om pas iets nieuws te kopen als ik een huis had met garage. Gezien dat mogelijk niet in de nabije toekomst gaat plaats vinden kan ik daar mogelijk nog lang op wachten.

De motor staat in de zomer buiten onder een hoes. In de winter wordt de motor gestald in een droge schuur waar meerder motoren staan. Eerst dacht ik aan een budget van 3k gezien het buiten stallen. Een dure motor leek mij dan zonde. Maar ik merkte dat motoren waarbij ik echt vrolijk wordt toch eerder richting de 5k gaan. Nu vind ik dat het toch ook zonde is om 3k te betalen voor een motor die leuk is maar waar je niet helemaal gek van bent. Kan je het beter in 1 keer goed doen.

Dus budget bijgesteld en ingelezen. Het moet een naked worden. Op basis van veel reviews en informatie op internet zat ik lange tijd te twijfelen tussen de Z750 vanaf bj 2007 en de street Triple. Omdat op foto's de voetsteuntjes van de duopassagier hoger staan bij de Street Triple dan bij de Z750 dacht ik dat de Street Triple erg oncomfortabel zou zitten voor de duo. Daardoor meer gericht gaan zoeken naar de Z750.

Afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt op eerst een Z750 en toch ook op een Street Triple. Beiden een stukje alleen en met duo.

De Z750 vind ik een erg mooie motor om te zien. Echter gelijk bij het weg rijden merkte ik dat mijn vriendin heel erg naar voren gleed van het duo zitje en niet comfortabel kon blijven zitten. Dit bevestigde zij ook. Voor haar was het geen prettig ritje. Ik heb ook zelf een stuk gereden en wat een verbetering ten opzichte van mijn 25 jaar oude Suzuki! Erg leuk!

Daarna door naar de Street Triple. Ook een erg mooie motor vind ik met iets meer een klassieke uitstraling. Bij het opstappen merkte mijn vriendin gelijk dat ze veel beter zat dan op de Z750. Dit gaf gelijk een beter gevoel. Later ook zelf een stuk alleen gereden en ik kwam terug met een enorme glimlach. Wat rijd de Street Triple fijn zeg! Heel makkelijk te sturen en geeft gelijk veel vertrouwen. De drie cilinder is om te rijden ook heerlijk en het geluid mag er ook wezen.

Kortom, Z750 is out en een Street Triple moet het worden. Aanstaande vrijdag ga ik een proefrit maken op een motor. Betreft wel import uit België maar prijs vind ik wel aantrekkelijk, gezien opties, kilometerstand en dealeronderhouden.

Dus nu wachten op vrijdag :)
Ik twijfelde ook tussen beide motoren, maar na op de STR gereden te hebben was ik eigenlijk meteen verkocht.

Welk type heb je op gereden?
2007-2011
2011-2013
2013+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:01
Secsytime schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:27:
[...]

Ik twijfelde ook tussen beide motoren, maar na op de STR gereden te hebben was ik eigenlijk meteen verkocht.

Welk type heb je op gereden?
2007-2011
2011-2013
2013+
Ik heb op het model 2007-2011 gereden :)
Nieuwe modellen vallen buiten budget ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dat is niet duur, een set velgen voor maar 1 DM! :+
Chakotay schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:57:
Ik heb mijn RSV toch maar even naar de garage gebracht. Sinds vorige week vrijdag een bougie losgetrild was (eigen schuld, niet goed vastgedraaid) slaat hij regelmatig af als ik de motor niet meer belast. Uitrollen naar een stoplicht e.d., poef uit. Kan was weer starten als ik hem in zijn vrij zet, en dan ook wat gas bij geef om te voorkomen dat hij meteen weer afslaat. Best onhandig :+
Even mezelf quoten, het probleem is gevonden: de sidestand-schakelaar. Daar had ik aan gedacht, maar redelijk snel weer afgewezen omdat het probleem alleen bij een bepaald motorgedrag voorkomt, en de schakelaar het wel doet... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:56:
[...]

Dat is niet duur, een set velgen voor maar 1 DM! :+
....
Dan wil er wél een nieuwe Deutsch Mark voor terug welke dit jaar geslagen is :P

Heb 't maar even middels DM gedaan omdat 't hier geen V&A is :+

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 31-08-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:56:
Even mezelf quoten, het probleem is gevonden: de sidestand-schakelaar. Daar had ik aan gedacht, maar redelijk snel weer afgewezen omdat het probleem alleen bij een bepaald motorgedrag voorkomt, en de schakelaar het wel doet... 8)7
Spaghetti bekabeling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Trammalante maximale!

Wel onhandig trouwens. Eerst was het probleem (motor die ongevraagd afslaat) alleen bij zeer lage snelheid zonder belasting (uitrollen naar een stoplicht e.d.), maandagmiddag ook in de tunnel van de A2 bij Utrecht... Dat maakt het wat spannender :X Koppeling in, terug naar neutraal, motor weer starten, terugschakelen naar 6, gas erop tot weer ongeveer het juiste toerental en koppeling weer los. Gelukkig was er een vluchtstrook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
Chakotay schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:11:
[...]

Trammalante maximale!

Wel onhandig trouwens. Eerst was het probleem (motor die ongevraagd afslaat) alleen bij zeer lage snelheid zonder belasting (uitrollen naar een stoplicht e.d.), maandagmiddag ook in de tunnel van de A2 bij Utrecht... Dat maakt het wat spannender :X Koppeling in, terug naar neutraal, motor weer starten, terugschakelen naar 6, gas erop tot weer ongeveer het juiste toerental en koppeling weer los. Gelukkig was er een vluchtstrook.
Is er een reden om eerst terug naar neutraal te schakelen voor je de startknop opnieuw indrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Anoshky schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:20:
[...]

Is er een reden om eerst terug naar neutraal te schakelen voor je de startknop opnieuw indrukt?
Hij wilde alleen weer starten als hij in neutraal staat, als ik hem in de versnelling liet gebeurde er niets. Waarschijnlijk door die defecte sensor.

Edit: nu opgehaald. De sensor heeft blijkbaar een losse draad voor het lampje en een die de ecu in gaat. De draad voor het lampje was nog heel, daarom werkte die gewoon nog. De draad naar de ecu had een breukje, waardoor hij soms het signaal gaf om de boel uit te zetten. Dat het steeds op lage snelheid was lijkt vooral toeval :p

[ Voor 30% gewijzigd door Chakotay op 31-08-2016 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:16
Chakotay schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:26:
[...]

Hij wilde alleen weer starten als hij in neutraal staat, als ik hem in de versnelling liet gebeurde er niets. Waarschijnlijk door die defecte sensor.

Edit: nu opgehaald. De sensor heeft blijkbaar een losse draad voor het lampje en een die de ecu in gaat. De draad voor het lampje was nog heel, daarom werkte die gewoon nog. De draad naar de ecu had een breukje, waardoor hij soms het signaal gaf om de boel uit te zetten. Dat het steeds op lage snelheid was lijkt vooral toeval :p
Mooi dat het zo snel gevonden is. Dit klinkt als zo'n probleem dat ook weken onderzocht kan worden zonder resultaat. En helemaal als een monteur het nooit eerder gehad heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
lolgast schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 20:08:
[...]

En helemaal als een monteur het nooit eerder gehad heeft ;)
offtopic:
Dat hadden wij met de CV-ketel.. Steeds piep-geluid ergens, pomp ofzo? Vele monteurs (toch servicecontract :+) langsgekomen.. Maar weer aankijken (niet gefixt tho), want gedoe/gezeik en leek soms beter te gaan. Volgende winter-seizoen toch maar weer eentje gebeld.. Monteurtje: owww, da's het hydroblok! (Whatever that may be :P) Eventjes kijken of ik er eentje heb en anders kom ik morgen terug! Zo gezegd, zo gedaan: volgende dag was het probleem 100% (én gratis, want servicecontract, ook al zou je dit onder slijtage kunnen laten vallen gok ik zo :+) verholpen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Laatst online: 21-08-2024
Nu ben ik niet bepaald onhandig te noemen maar zo een Loobman installeren is toch niet zo makkelijk als het lijkt. :/

Morgen met meer licht verder kijken en beter afstellen.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
Thorchy schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:10:
Nu ben ik niet bepaald onhandig te noemen maar zo een Loobman installeren is toch niet zo makkelijk als het lijkt. :/

Morgen met meer licht verder kijken en beter afstellen.
Als 't gelukt is zie ik graag foto's :) staat mij ook te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Laatst online: 21-08-2024
Dryhte schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:23:
[...]

Als 't gelukt is zie ik graag foto's :) staat mij ook te wachten
Zal morgen wat foto's posten. Op zich werkt alles wel, enkel zou de olie na het luchtgaatje vanzelf moeten weglopen op de ketting en dit gebeurt moment nog niet vlot genoeg.

Edit: Net alles nog eens gecontroleerd en nu lijkt alles wel vlot te werken. Er moet waarschijnlijk eerst een vacuüm ontstaan in het potje. Foto's volgen morgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Thorchy op 31-08-2016 22:57 ]

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
lolgast schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 20:08:
[...]

Mooi dat het zo snel gevonden is. Dit klinkt als zo'n probleem dat ook weken onderzocht kan worden zonder resultaat. En helemaal als een monteur het nooit eerder gehad heeft ;)
Leuke zoekwerkjes zoiets inderdaad.

Ook grappig, op 2ehandsonderdelen.nl even een nieuwe sensor (kabel met schakelaar eraan voor de standaard opgezocht. Losse sensor: 30 euro. Complete standaard met sensor er nog aan: ook 30 euro... Doe die maar dan! :+

• spruit89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:45
Deze ochtend ontdekt dat de reparatieplug in mijn achterband lucht doorlaat.
Zal dus best nieuwe banden kopen...
Iemand van jullie goeie ervaringen met bepaalde webshops voor het aankopen van banden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Ik koop mijn banden tegenwoordig gewoon rechtstreeks bij de werkplaats waar ik de band ook laat monteren. Dat gedoe met thuis moeten zijn bij het leveren, zelf met je losse achterwiel en band naar de werkplaats kachelen voor €10 ofzo. Mij niet meer gezien.

Dat gezegd hebben: Topbanden.com verkoopt tegenwoordig ook motorbanden. Voor de auto komen al mijn banden daar al jaren vandaan

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
spruit89 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:08:
Iemand van jullie goeie ervaringen met bepaalde webshops voor het aankopen van banden?
Waar zit je ergens? Ik kwam vaak bij Motorbanden.eu (purmerend) & Sabra.nl (Geldermalsen). Beiden hebben zowel een betaalbare webshop, als doen ook zelf montages.

Tegenwoordig heb ik Motorbandenzaak in de stad (Alphen a.d. Rijn) zitten, een klein 1manszaakje. Die heeft helaas alleen prijzen op aanvraag ipv alles online staan, maar hij is goedkoper dan bovenstaande. Ik weet alleen niet of hij ook losse banden opstuurt ipv alleen voor eigen montage bestelt. Losse wielen en zelf meegebrachte banden monteren doet hij in ieder geval wel.

Één ding is zeker, ga nooit naar een grote merkdealer voor banden, dan betaal je de hoofdprijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 01-09-2016 09:32 ]

• spruit89
Chakotay schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:31:
[...]

Waar zit je ergens? Ik kwam vaak bij Motorbanden.eu (purmerend) & Sabra.nl (Geldermalsen). Beiden hebben zowel een betaalbare webshop, als doen ook zelf montages.

Tegenwoordig heb ik Motorbandenzaak in de stad (Alphen a.d. Rijn) zitten, een klein 1manszaakje. Die heeft helaas alleen prijzen op aanvraag ipv alles online staan, maar hij is goedkoper dan bovenstaande. Ik weet alleen niet of hij ook losse banden opstuurt ipv alleen voor eigen montage bestelt. Losse wielen en zelf meegebrachte banden monteren doet hij in ieder geval wel.

Één ding is zeker, ga nooit naar een grote merkdealer voor banden, dan betaal je de hoofdprijs.
Ik ben woonachtig in Belgie Oost Vlaanderen. Ik was prijs gaan vragen bij BMW en was meer dan 400€ voor een set metzeler tourance exp banden (+25€ voor michelin anakee 3)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
spruit89 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:06:
[...]

Ik ben woonachtig in Belgie Oost Vlaanderen. Ik was prijs gaan vragen bij BMW en was meer dan 400€ voor een set metzeler tourance exp banden (+25€ voor michelin anakee 3)
pm

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
spruit89 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:06:
[...]

Ahh, in Belgie ben ik helaas minder bekend. €425 voor een setje Anakees is echter echt veel te veel. Die heb ik begin vorig jaar onder een F650GS laten hangen bij Sabra, volgens mij was ik daar minder dan €300 voor kwijt.

• DragonSlayer666
Kan het eigenlijk kwaad om je ketting te goed te smeren? Mijn ketting smeerde ik elke +/-300km, en nooit echt grijs geworden busjes gehad. Nu een tijdje niet gesmeerd en bij 975km werden de busjes pas iets minder zwart...

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hmm, als mijn kleine wat ouder is krijgt hij een Ducati :+

Afbeeldingslocatie: http://en.pegperego.com/uploads/product_images/8219/ducatigp_product_2.jpg

Grappig ding, ook te krijgen als Hypermotard of Vespa.
DragonSlayer666 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:25:
Kan het eigenlijk kwaad om je ketting te goed te smeren? Mijn ketting smeerde ik elke +/-300km, en nooit echt grijs geworden busjes gehad. Nu een tijdje niet gesmeerd en bij 975km werden de busjes pas iets minder zwart...
Nope, het geeft alleen wat meer rommel en je vet gaat sneller op :)

[ Voor 24% gewijzigd door Chakotay op 01-09-2016 10:41 ]

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:38:
Hmm, als mijn kleine wat ouder is krijgt hij een Ducati :+

[afbeelding]

Grappig ding, ook te krijgen als Hypermotard of Vespa.

[...]

Nope, het geeft alleen wat meer rommel en je vet gaat sneller op :)
Er staat toch echt Dusatie op die brommer...

• spruit89
Voila banden zijn besteld.
Ik ben benieuwd :) Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2sExNOP.png

Heb de garage gebeld waar ik ook ga voor mijn onderhoud (jo's motorshop), deze vertelde me om de banden online te kopen en bij hem te laten leveren, hij monteert ze voor 22€ per band (excl btw).

[ Voor 85% gewijzigd door spruit89 op 01-09-2016 11:15 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Jelte schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:08:
[...]
Heh, volgens mij vertekend beeld door het gat in de fairing... Ze staan iig ook in de webshop van Ducati zelf :P

• Jelte
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:26:
[...]

Heh, volgens mij vertekend beeld door het gat in de fairing... Ze staan iig ook in de webshop van Ducati zelf :P
Ik geloof je direct, maar ik zou altijd twijfelen of het niet FAKE is ;)

Hadden ze wel iets handiger mogen uitlijnen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Jelte op 01-09-2016 11:30 ]

• lolgast
Jelte schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:08:
[...]
Op de voorkant onder het nummer en op de tank staat gewoon Ducati hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
spruit89 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:11:
Voila banden zijn besteld.
Ik ben benieuwd :) [afbeelding]

Heb de garage gebeld waar ik ook ga voor mijn onderhoud (jo's motorshop), deze vertelde me om de banden online te kopen en bij hem te laten leveren, hij monteert ze voor 22€ per band (excl btw).
Wow, gisteren op circuit 2 banden laten monteren, inclusief uitbalanceren, zonder dat ze van hen waren voor 20€!
De set!!

• spruit89
kazzzdafke schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:12:
[...]

Wow, gisteren op circuit 2 banden laten monteren, inclusief uitbalanceren, zonder dat ze van hen waren voor 20€!
De set!!
Dat is echt wel een vriendenprijs!

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Dat is standaard tarief als je met losse velgen aankomt :)

• kazzzdafke
spruit89 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:54:
[...]

Dat is echt wel een vriendenprijs!
Toch niet hoor..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dat is standaard tarief hoor op circuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Trouwens, wel de eerste keer dat ik mijn voorband er zo bij zie staan... Ze geven mij echt bakken vertrouwen!

Voorband

• Melkunie
  • Laatst online: 15:30
Chakotay schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:48:
Hmz, Zagato (grote autodesigner) heeft zicht uitgeleefd op een MV Agusta F4...

[video]

Wat vinden jullie ervan? Ik vind het persoonlijk geen gezicht met die 'lage' neus met los ruitje erboven.
Met wat duidelijkere plaatjes er bij:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YbnRSIH.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8sKN93G.png

Ik vind 'm supervet :9

• pagani
  • Niet online
Idem (al zag ik hierboven ook negatieve reacties)

In mijn ogen een futuristische machine met eens een keer niet de dertien-in-een-dozijn lijnen. Vrees alleen dat hij wel iets buiten budget gaat vallen als hij echt op de markt komt :')

• kazzzdafke
Er wordt er maar 1 van gemaakt...

• pagani
  • Niet online
Dat is nog helemaal niet zeker toch?

• lolgast
Ik vind hem echt verschrikkelijk. Echt echt echt verschrikkelijk. Een MV Agusta F4 staat heel hoog op het lijstje bij mij, maar wat Zagato er mee uitgespookt heeft is door mij niet in woorden uit te drukken.

De remschijven, die zien er wel mooi uit.. :Y)

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:08

Ethirty

Who...me?

Zagato is zoals altijd exclusief en voor de liefhebber. Niet alles wat ze maken is even mooi, ik durf zelfs te zeggen dat ik hun ontwerpen regelmatig minder vind dan het origineel (BMW, Lambo, Aston, etc).

Dit is duidelijk zo'n geval. :/

[ Voor 8% gewijzigd door Ethirty op 01-09-2016 22:59 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18:35
:
spruit89 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:08:
:w

Misschien net een beetje aan de late kant maar als je met een groepje vrienden wat motorbanden moet hebben kun je ze ook uit Spanje laten komen.
Roadmoto.es dacht (kan het checken als er nog liefhebbers zijn).
Verzenden gratis vanaf 5 banden en stuk goedkoper. Maar alleen echt leuk met een partijtje.

Ik laat ze tegenwoordig net als lolgast bij de plaatselijke bandelaar erop leggen. Scheelt het demonteren en monteren van je wielen, en ritje en een nare blik. Laat hem dat tientje maar houden desnoods 2. Hoef ik er niet om te gaan liggen hannesen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Zo vanavond even langs Termaat in Nijmegen (op aanraden van Pilatus) geweest en inderdaad!

Kreeg eerlijke en goede uitleg en de verkoper nam echt de tijd om alles naar wens te maken.
Daarnaast ook nog wat korting gekregen toen bleek dat het model dat ik wilde niet in mijn maat op voorraad was en ik voor een duurder model kon kiezen die er wel in mijn maat was. Bijzonder want ze hebben zo ontzettend veel! :+

Al met al zeker een aanrader! Vooral ook voor duurdere aankopen omdat je veel keuze hebt en echt goed de tijd kunt nemen met passen en kiezen.

Ben naar huis gegaan met een mooi setje Dainese Druids ST handschoenen (zwart/wit/grijs) en een no-nonsense Dainese Amsterdam textiel broek voor woon-stage. :*)

Afbeeldingslocatie: https://www.revzilla.com/product_images/0043/1292/dainese_druids_st_gloves_black_white_lava_red_detail.jpg

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Heb een random quote gepakt om je te taggen, maar:
Ik denk zo dat ik je vanmorgen zag rijden. 6:55 tussen Utrecht en Woerden. Aangezien je hem bij Goedhart gekocht hebt, moet jij het bijna wel zijn ;)

Ik zat niet op de motor vandaag, dus als je me niet gezien hebt vergeef ik het je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
caesar1000 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:59:
Zo vanavond even langs Termaat in Nijmegen (op aanraden van Pilatus) geweest en inderdaad!

Kreeg eerlijke en goede uitleg en de verkoper nam echt de tijd om alles naar wens te maken.
Daarnaast ook nog wat korting gekregen toen bleek dat het model dat ik wilde niet in mijn maat op voorraad was en ik voor een duurder model kon kiezen die er wel in mijn maat was. Bijzonder want ze hebben zo ontzettend veel! :+

Al met al zeker een aanrader! Vooral ook voor duurdere aankopen omdat je veel keuze hebt en echt goed de tijd kunt nemen met passen en kiezen.

Ben naar huis gegaan met een mooi setje Dainese Druids ST handschoenen (zwart/wit/grijs) en een no-nonsense Dainese Amsterdam textiel broek voor woon-stage. :*)

[afbeelding]
Je krijgt eigenlijk altijd korting bij termaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Melkunie schreef op donderdag 01 september 2016 @ 21:17:
[...]

Met wat duidelijkere plaatjes er bij:

[afbeelding][afbeelding]

Ik vind 'm supervet :9
Tamburini´s ontwerp (de standaard F4) is dan eindeloos veel mooier in mijn ogen.

Hebben jullie trouwens al die Tamburini T12 gezien? dat is pas een geil apparaat (met blok uit de BMW S1000RR)

staat ook toevallig in mijn motorblaadje (PB) deze maand
Afbeeldingslocatie: https://static1.squarespace.com/static/56cc36a88a65e24ba873b4de/t/57a0610e725e25a18559a922/1470128406920/

wat mooie fotos: http://www.asphaltandrubber.com/bikes/tamburini-t12-massimo/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2016 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, gisteren een onverwacht avondje sleutelen op m'n bordje gekregen.
Wilde even een rondje gaan rijden; accu leeg. Althans, zo leek het.
Startte helemaal niet meer. Startaccu eraan, en hij sloeg wel aan, maar bleef niet draaien.
En ik hoorde ook ineens een hoge piep.

Op het oor gevolgd waar het vandaan kwam, en het bleek recht achter het tellerhuis vandaan te komen. Hele bende uit elkaar getrokken om bij de relais te komen. Leek er eentje te oscilleren. Maar los van de motor niks aan de hand. Gewoon netjes schakelen.

Hoop gevloek en getier verder was ik erachter dat er een massaconnector verstopt zit achter de topkuip, welke notoir voor problemen zorgt. Het is een soort 10 pins connector waarin alle massakabeltjes aan elkaar verbonden worden. Hier ontstaat corrosie. Nu is de draadbrug die in de connector gaat vrij simpel weer netjes te schuren, Maar hoe maak je de female pinnen ín de connector een beetje handig schoon?
Hij doet het alweer, maar wil hem verder schoonmaken voordat ik weer in de problemen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:58:
[...]

Tamburini´s ontwerp (de standaard F4) is dan eindeloos veel mooier in mijn ogen.

Hebben jullie trouwens al die Tamburini T12 gezien? dat is pas een geil apparaat (met blok uit de BMW S1000RR)

staat ook toevallig in mijn motorblaadje deze maand
[afbeelding]
http://www.asphaltandrubber.com/bikes/tamburini-t12-massimo/
Daar past één woord bij: GEIL _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

MikeyMan schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:04:
Startte helemaal niet meer. Startaccu eraan, en hij sloeg wel aan, maar bleef niet draaien.

Op het oor gevolgd waar het vandaan kwam, en het bleek recht achter het tellerhuis vandaan te komen. Hele bende uit elkaar getrokken om bij de relais te komen. Leek er eentje te oscilleren. Maar los van de motor niks aan de hand. Gewoon netjes schakelen.

Hoop gevloek en getier verder was ik erachter dat er een massaconnector verstopt zit achter de topkuip, welke notoir voor problemen zorgt. Het is een soort 10 pins connector waarin alle massakabeltjes aan elkaar verbonden worden. Hier ontstaat corrosie. Nu is de draadbrug die in de connector gaat vrij simpel weer netjes te schuren, Maar hoe maak je de female pinnen ín de connector een beetje handig schoon?
Hij doet het alweer, maar wil hem verder schoonmaken voordat ik weer in de problemen kom.
Pennen/bussen in een connector zijn er vaak met een tooltje uit te wippen. Bij veel fabrikanten is dit een buisje of een halfrond buisje. Maar, in de praktijk werkt een naald, wat pielen en veel geduld vaak ook. Je moet zorgen dat je eerst de weerhaakjes indrukt, en daarna kun je het contact er uit drukken.

Heb je geen foto van die connector?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:20
MikeyMan schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:04:

Wij gebruiken daarvoor altijd contactspray. Deze om precies te zijn: http://www.liqui-moly.de/...html?Opendocument&land=DE

Geniaal spul _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:21:
[...]

Pennen/bussen in een connector zijn er vaak met een tooltje uit te wippen. Bij veel fabrikanten is dit een buisje of een halfrond buisje. Maar, in de praktijk werkt een naald, wat pielen en veel geduld vaak ook. Je moet zorgen dat je eerst de weerhaakjes indrukt, en daarna kun je het contact er uit drukken.

Heb je geen foto van die connector?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFJsc9YMxUVUaSEefIBXMc4S/thumb.jpg

Deze is het. Raar ding.

Edit; dat ding zelf is nog nieteens zo raar, maar wel dat er gewoon een brug op geklikt wordt. Het gaat overigens om die bruine pin natuurlijk. Zie dat er inderdaad sprays zijn die de corrosie oplossen. Is dat voldoende?

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 02-09-2016 10:14 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.