Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.243 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:09:
Even een serieuze discussie starten betreft veiligheid.

De meeste hier gaan niet zonder motor- jas of broek de weg op lees ik al.
Maar waarom? (en dan bedoel ik voornamelijk met deze warmte)
Ja ik snap dat het je beschermd bij een ongeluk.
Dat Is als je een ongeluk krijgt, en ja ook hier snap ik dat het een keer 'moet' gebeuren. Uiteraard Is het afhankelijk van meerdere factoren zoals: snelweg of geen snelweg, type rijder (en motor), type rit (woon-werk of tour) etc.
Maar als je gewoon normaal rijd niks geks doet en blijft opletten Is de kans dat je een ongeluk krijgt gewoonweg klein.
Het is een keuze net als het bijvoorbeeld dragen van een fietshelm op de racefiets, ik rij altijd met een goed motorpak. Wat wellicht helpt in het kiezen is op een avond eens het online bekijken van foto's en video's van mensen die geen motorpak droegen bij een motorongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

In de USA zijn ze (generaliserend ;) )ook fel tegen motorhelmen. Dan zal dat hier ook wel onzin zijn?

Je kunt ook eens een keer verrast worden. Je komt plotseling wat olie of diesel tegen en je hebt pech. Of een bankstel dat van een aanhangwagen af stuitert. Iemand die een uitrit uit komt rijden. Iemand besluit nog snel even die tegemoetkomende tractor in te halen, maar tja, daar reed jij al. Allemaal factoren die je niet zelf onder controle hebt, en die op een dagelijkse woon-werkrit toch echt gewoon gebeuren. Laat mij dan maar liever lekker zweten, ik heb tenminste al het mogelijke gedaan om zo veilig mogelijk de weg op te gaan. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
400km op 1 tank ? Ik haal de 180km nog niet eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
PilatuS schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:37:
400km op 1 tank ? Ik haal de 180km nog niet eens :P
Ja dan zit ik wel diep in de reserve he ;) laatst met 410km moest ik 14,5l tanken (tank van 17l, lichtje gaat branden na zo'n 12l)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:32:
[...]

Het is een keuze net als het bijvoorbeeld dragen van een fietshelm op de racefiets, ik rij altijd met een goed motorpak. Wat wellicht helpt in het kiezen is op een avond eens het online bekijken van foto's en video's van mensen die geen motorpak droegen bij een motorongeluk.
Oh ja, Blik op de Weg kwam eens een keer toevallig langs een motorrijder die gecrasht was, en geen veilige kleding of schoeisel droeg. Als je dan nog niet overtuigd bent...

Und das linkje: YouTube: Blik op de Weg OFFICIAL - Fragment Motorongeval zonder beschermende ...

[ Voor 17% gewijzigd door DrivinUCrazy op 26-08-2016 11:47 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:55

steveman

Comfortabel ten onder

Ik zwaai ook niet naar blote handen / flapperende kleding. En al helemaal niet als ik 3l/h zweet in m'n zwarte overal XD

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:19

Ethirty

Who...me?

steveman schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:48:
Ik zwaai ook niet naar blote handen / flapperende kleding. En al helemaal niet als ik 3l/h zweet in m'n zwarte overal XD
Boor een afwatergaatje onderin je laars, dan lopen die in ieder geval leeg. :+

Bij gebrek aan eigen foto een semi-verplichte teaser dan maar?
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rideapart.com/wp-content/uploads/2016/04/tracer4.jpg

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:55
Anoshky schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:35:
Ik gebruik die Alpinestars schoentjes bijna altijd als het droog is, zit zo vreselijk goed aan je voeten... maar inderdaad niet het veiligst.
Ik ben me er van bewust dat het niet het veiligste is, maar nog geen enkele leuke laars tegengekomen die aan mijn smaak beantwoordt.
En jammer genoeg prijzen bijna alle laarzen zich aan als waterproof, maar ik wil liever vented dan waterproof :-)

Moest iemand een idee hebben:
- Passend bij textiel pak, dus broek over schoenen, niet er in
- Beetje sportief, maar weer niet supersport-sportief
- onder de 200 :-)

Alpinestars SMX3 lijkt me wel wat, maar zijn die '100%' veilig?

(Voor de rest ALTIJD motorbroek, motorvest en uiteraard helm. Handschoenen 'zondig' ik ook wel op...)
Dit zijn de mijne: super content van! Maar heel erg fris zijn ze wel niet...
Maar ze beschermen wel super!

YouTube: TCX Jupiter EVO GORE-TEX Boots Review at RevZilla.com

https://www.motoutlet.be/product/tcx-jupiter-evo-gtx/

[ Voor 5% gewijzigd door kazzzdafke op 26-08-2016 12:21 ]

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
De discussie over beschermde kledij:

- ieder voor zich. Het is niet zoiets als 150 knallen in een woonzone van 30. Daar breng je andere mee in gevaar. Als je op je plaat gaat, voel jij de pijn en de steentjes in je lijf zitten. Je ruikt zelfs verbrand.

Ik ben 1x gevallen, en het was de 3e keer dat ik niet volledig ATGATT was. Ik had helm, zomerhandschoenen, textieljas, jeansbroek en gewone sportschoenen aan. Ik moest maar 3km enkel doen.
Ik kwam tegen 35/u in een bocht en onderuit op een dieselplek.
Mijn knie zie je nog steeds (was een rode rode plek van 5cm doorsnee) en ook op de heup (plek was ongeveer even groot) doordat de textieljas omhoog was geschoven.
Dat is 35 op een gewone betonbaan.

Verschil met de fiets is dat je minder "pull" meekrijgt dan bij de moto. Als die neergaat, krijg je nog eens extra momentum van het gewicht dat naar beneden gaat.

Ik heb mijn lesje geleerd. ATGATT of ik rij niet. Ik voel me trouwens zo ongemakkelijk zonder beschermende kledij nu dat ik gewoon met een ei rijdt, en dat is pas slecht op een moto want dan gebeuren er net zaken die je niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dryhte schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:42:
[...]

Ja dan zit ik wel diep in de reserve he ;) laatst met 410km moest ik 14,5l tanken (tank van 17l, lichtje gaat branden na zo'n 12l)
Lampje gaat bij mij bij de 140 tot 160km aan. Komt ook wel heel erg door het afstellen van het blok. Ging toen van 1:14 naar 1:10 tot 1:12 toe :P Aangezien ik de motor alleen voor plezierritjes gebruik boeit het niet zoveel natuurlijk. Zoveel beter als de motor nu rijd na het afstellen is het ook zeker waard.
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:43:
[...]

Oh ja, Blik op de Weg kwam eens een keer toevallig langs een motorrijder die gecrasht was, en geen veilige kleding of schoeisel droeg. Als je dan nog niet overtuigd bent...

Und das linkje: YouTube: Blik op de Weg OFFICIAL - Fragment Motorongeval zonder beschermende ...
De klassieker :) Vooral die enkel ziet er heerlijk uit. Hoort daar niet wat meer bot uit te steken dan wat er nu zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:28

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dryhte schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:42:
[...]

nog 2.5 liter te gaan is niet heel diep in de reserve toch? :P Met dat verbruik kan je dan nog 70 km. Watvoor fiets is dat trouwens? 1:28 is wel extreem zuinig.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Wut?? rijden jullie allemaal als slakken??

Ik haal uit mijn 17,5 L tank op de S1000R net geen 200km. Meestal springt het lampje aan op 180km, en dan kan ik nog iets van een 50km doen.

Ik moet er wel bij vertellen dat ik, wanneer ik nog 40km kan doen ofzo, een 12L kan tanken. Dus er zit nog 5L in.

Boordcomp geeft wel een 7,2 L /100km aan. Dit is met vlot/sportief gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:55

steveman

Comfortabel ten onder

kazzzdafke schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:43:

Ik haal uit mijn 17,5 L tank op de S1000R net geen 200km. Meestal springt het lampje aan op 180km, en dan kan ik nog iets van een 50km doen.

Ik moet er wel bij vertellen dat ik, wanneer ik nog 40km kan doen ofzo, een 12L kan tanken. Dus er zit nog 5L in.

Boordcomp geeft wel een 7,2 L /100km aan. Dit is met vlot/sportief gebruik.
zo zeg

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 11:53
rijd meestal 1 op 15 tot 1 op 20 met de GSXF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Chakotay schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:27:
[...]

nog 2.5 liter te gaan is niet heel diep in de reserve toch? :P Met dat verbruik kan je dan nog 70 km. Wat voor fiets is dat trouwens? 1:28 is wel extreem zuinig.
Ik schat dat ik toch al 30km met een knipperend lichtje aan het rijden was ;) ik dacht dat ik elk moment zonder naft kon vallen...

Het is een Honda CB500X, met veel filerijden (= 50à60km/h) en veel snelweg (=120 à 130km/h).

Gemiddeld verbruik is 3,8l/100km (1:26)

EDIT: 'in den beginne' (toen ik de motor pas had) reed ik vaak veel harder, en toen lag het verbruik iets boven de 4l (1:24 a 1:25). Maar nu ik veel woon-werk doe (op lekker volle snelwegen) ben ik minder in de gelegenheid om gek te doen ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Dryhte op 26-08-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kazzzdafke schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:43:
Het hangt meer van het blok af dan van je hoe je rijd. Met een 500cc 4 cilinder blok met 60pk zal je nooit zoveel verbruiken als met een 1300cc V-Twin. Zelfs al rij je op die 500cc constant volgas zal je nooit bij het verbruik komen van een dikke twin die rustig rijd.

[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 26-08-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
PilatuS schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:19:
[...]

Het hangt meer van het blok af dan van je hoe je rijd. Met een 500cc 4 cilinder blok met 60pk zal je nooit zoveel verbruiken als met een 1300cc V-Twin. Zelfs al rij je op die 500cc constant volgas zal je nooit bij het verbruik komen van een dikke twin die rustig rijd.
Zie mijn quote hier iets hoger >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
En mijn 1:14 zuipschuit, dat is een 1000cc Vtwin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Chakotay schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:23:
Maar weet je, ik moet er niet aan denken dat ik maar 200km kan rijden... dan stond ik elke dag aan de pomp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dryhte schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:24:
[...]

Maar weet je, ik moet er niet aan denken dat ik maar 200km kan rijden... dan stond ik elke dag aan de pomp!
Och, het went... Op een paarhonderd meter van mijn werk zit een Tango op de route en waar het nooit druk is, ben meestal binnen 3 minuten klaar incl in spritmonitor invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Precies wat de mijne van 1145cc verbruikte voor het mappen :)
Dryhte schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:24:
[...]

Voor woon/werk schiet dat ook niet echt op. Dan vind ik het tanken zelf niet eens zo erg. Het geld wat je er iedere keer in moet gooien wel. Voor woon/werk zou ik niet de motor rijden die ik nu rij, dan maar een CB500 hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Voor woon-werk komt hier een Zero of andere electrofiets zodra die betaalbaar worden. Thuis in de schuur elke nacht aan het stopcontact en geen omkijken meer naar :)

Voor de tourtochtjes en vakanties blijft er dan gewoon een benzine-fiets naast.

[ Voor 49% gewijzigd door Chakotay op 26-08-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Chakotay schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:27:
Voor woon-werk komt hier een Zero of andere electrofiets zodra die betaalbaar worden.
Als je die op 't werk kan opladen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dryhte schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:29:
[...]

Als je die op 't werk kan opladen ;)
Dat zou helemaal mooi zijn, maar niet perse nodig. Enkele reis is 42 kilometer, als dat niet op 1 acculading heen en weer kan hoef ik het ding niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:27:
Voor woon-werk komt hier een Zero of andere electrofiets zodra die betaalbaar worden. Thuis in de schuur elke nacht aan het stopcontact en geen omkijken meer naar :)

Voor de tourtochtjes en vakanties blijft er dan gewoon een benzine-fiets naast.
Als het bereik geen problemen geeft lijkt mij dan ook wel ideaal. Geen gezeik met onderhoud en super goedkoop rijden. Afgezien van de banden en remvloeistof hoef je er bijna niets aan te doen. Tanken voor 1 euro is ook wel heerlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Informatief vraagje, slijten banden op een elektrische sneller doordat het koppel direct aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Anoshky schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:35:
Informatief vraagje, slijten banden op een elektrische sneller doordat het koppel direct aanwezig is?
Lijkt me niet. Op een benzine-fiets kan je ook zoveel gas geven dat je je banden oprookt, dat het koppel aanwezig is betekent niet dat je het ook altijd gebruikt. Veel electrofietsen zijn overigens sterk begrenst op lage snelheid om het makkelijk rijbaar te houden, op de Zero's die ik gereden hebben kon je bijna altijd volgas rijden zonder achterover te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Denk dat dat wel meevalt.
Ligt ook aan je rijstijl...Als je als een Moto2 rijder half driftend door de bocht glijd, of als een opa op een snorscooter, dat maakt wel een verschil (lees: hoe aggressief is je rechterhand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je constant heel hard optrekt zal de achterband wel sneller slijten. Een band op een V-Twin met veel koppel slijt ook harder dan op een 4 cilinder met een stuk minder koppel. Dit is natuurlijk wel alleen als je het ook gebruikt. Rij je er normaal mee maakt het niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik dat financieel gezien gewoon heel erg zonde een woon/werk motor met zo'n hoog benzineverbruik. Er zijn zat motoren zoals de Kawasaki Versys bijv. waar je en in het weekend leuk mee kan knallen en goedkoop zijn qua woon/werk verkeer.

Reken maar eens uit wat dat dikke V-twin ding je per jaar kost ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:41:
[...]

Persoonlijk vind ik dat financieel gezien gewoon heel erg zonde een woon/werk motor met zo'n hoog benzineverbruik. Er zijn zat motoren zoals de Kawasaki Versys bijv. waar je en in het weekend leuk mee kan knallen en goedkoop zijn qua woon/werk verkeer.

Klopt :) De GSX-R (die wat wat minder verbruikt, maar niet heel veel) staat al een tijdje te koop, zodra die weg is komt er iets praktischers welke als daily gebruikt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:57
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:41:
[...]

Rij momenteel met mijn Versys zo'n 350km. Zou nog wel meer in zitten maar alstie begint te knipperen ga ik toch vaak snel bij de pomp langs. Daarnaast heb ik zowel rijbewijs als motor nog niet zo lang dus is het verbruik nogal wisselend. Maar zoals je zegt, woon/werk verkeer rijd hij lekker zuinig en in het weekend gaatie aan de zuip!

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:37
PilatuS schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:19:
[...]

Idd. Ik had 1:19 laatst op een ritje en toen heb ik wel echt lopen rauzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:39

thijsco19

KTM 990 SMT

Ethirty schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:17:
[...]

Een scooterrijder kan net als een fietser makkelijker een automobilist de schuld geven, een motorrijder wordt wat eerder gezien als gelijkwaardig.

Verder wil je je gewoon zo goed mogelijk beschermen tegen andere wegmisbruikers. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik verminkt door het leven moet omdat het te warm was voor een lange broek.
Ah, dat wist ik niet. Wel krom.
Anoshky schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:18:
[...]

Dat is de discussie die hier boven sinds gisteren al redelijk gevoerd is.
Ik blijf bij het standpunt van motorbroek, -jas en helm.
Wellicht zijn de meeste het daar over eens.
Maar sommigen hier willen enkel hoge motorlaarzen dragen en 'lange' handschoenen (weet niet hoe je het anders verwoord?).
Zelf kies ik bij mooi weer voor een lage schoen en zomerhandschoentjes.

Ik probeer een compromis te maken tussen veiligheid en comfort, het compromis neigt naar veiligheid zonder comfort te vergeten :)
Was gister al begonnen met het typen van mijn bericht :+ :')
Dit bedoel ik, je kan prima een compromis maken tussen veiligheid en comfort. Hoe ver een bepaald persoon daarin wilt gaan is geheel afhankelijk van die persoon zelf. Ik snap dat de meeste het niet prettig vinden om met korte broek en tshirt op pad te gaan, zeker niet als je de snelweg pakt, maar om nou compleet in het best beschermende pak te gaan is natuurlijk ook weer niet perse nodig.
Met in het achterhoofd dat ik meestal thuis kom met de motor van het werk, ik het hele motorpak uit zwier en in een lycra broekje en truitje spring om met de racefiets te gaan rijden waarbij vaak ook snelheden boven de 40 behaald worden en in afdalingen tik ik bijna wekelijks wel eens de 80 aan dusja... 8)7
No offence natuurlijk maar dat is inderdaad wel erg krom 8)7 :9
Martin schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:25:
[...]

Als jij het niet wil leren uit eigen ervaring gaan mensen op een forum je ook niet overtuigen :+
Het gaat niet om 'het leren', ben gewoon benieuwd naar alle beweegredenen dat iedereen nog met deze warmte in volle bepakking rijden.
En ja heb er wel degelijk van geleerd. Kort gezegd reed ik sochtends naar school toe en op de een of andere manier niet opgelet en er tegenaan gereden. Ik let nu veel beter op.
Het rijden met korte broek en tshirt is een overweging die ik iedere keer dat ik weer op de brommer/scooter stap maak.
Vays schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:25:
[...]

1. Je bent niet alleen van jezelf afhankelijk maar ook van mutsen in een koekblikje op 4 wielen. Heel veel mensen zien je snel over het hoofd.
Dit is inderdaad het grootste en beste argument om goed beschermd op weg te gaan.
De onvoorspelbaarheid is heel lastig. Uit nieuwsgierigheid, hoe vaak kom je in situaties gevaarlijke situaties terecht door bovenstaande?
2. Dan kan je beter lekker een brommer blijven rijden en niet verder dan 40 km van thuis komen. :/ Beetje een non argument. Verschil met de gem scooterrijder is ook dat een motor tot wel 200-250 km/h harder kan gaan dan een scooter?

Geen lullig verschil.
:') :F
Dus... dat een motor mogelijk 200 + km/u kan rijden moet je dat ook maar overal doen? Nee. Er gelden snelheidslimieten.
Ik neem aan dat je op een weg waar je maximaal 60 km/u mag rijden geen 200 km/u gaat rijden? Maar gewoon 60 km/u? Wat is dan het verschil met een scooter die daar 60 rijd?
Dat een motor veeel harder kan vind ik dan weer een non argument.
Chakotay schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:31:
Je zegt ook dat je "wel op 60 en 80 km-wegen kan blijven". Ga je daar dan ook netjes nooit harder dan 60-80 rijden? Ik geloof er niets van :+

Also, zet eens met volle kracht je duim op het asfalt, en trek deze zo snel mogelijk naar je toe. Dan voel je waarom met lage snelheid bescherming alsnog nuttig is.
Sorry hoor, snelheidslimiet is snelheidslimiet. Eigenlijk ben je nog dommer bezig om express te hard te gaan rijden, niet alleen riskeer je een boete maar je vergroot ook het risico dat je onderuit gaat.(heb het dan niet over 10km/u te hard doe ik zelf ook vaak genoeg, ben immers geen heilig boontje, maar om nou 20km/u of meer te hard te rijden...)
Dan snap ik wel dat je altijd beschermende kleding wilt dragen.
Het is hetzelfde als het rijden zonder beschermende kleding, je maakt zelf de overweging of alles het waard is.
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:32:
Je kunt ook eens een keer verrast worden. Je komt plotseling wat olie of diesel tegen en je hebt pech. Of een bankstel dat van een aanhangwagen af stuitert. Iemand die een uitrit uit komt rijden. Iemand besluit nog snel even die tegemoetkomende tractor in te halen, maar tja, daar reed jij al. Allemaal factoren die je niet zelf onder controle hebt, en die op een dagelijkse woon-werkrit toch echt gewoon gebeuren. Laat mij dan maar liever lekker zweten, ik heb tenminste al het mogelijke gedaan om zo veilig mogelijk de weg op te gaan. ;)
Compleet mee eens dat je verrast kan worden. Maar ook hier, hetzelfde geld voor een scooterrijder. Die kunnen ook in de bocht wat olie of diesel tegenkomen, of die leuke bankstel welke op je af stuitert, enz. Tuurlijk situaties die je alleen op de snelweg tegen kan komen geld natuurlijk niet voor een scooterrijder. Hierbij moet ik wel vermelden dat scooters veelal op het fiets/bromfiets pad mogen rijden, wat uiteraard het risico beperkt. (en weer andere problemen met zich mee kan brengen..)

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot voorstander van het dragen van beschermende kleding etc.
Als ik (hopelijk) dadelijk mijn motorrijbewijs heb zal ik ook altijd beschermende kleding dragen. Maar met de warmte zal ik eerder een kevlar jeans en een motor hoodie gebruiken (of een goede doorwaai jas, afhankelijk wat ik neem) dan een motorjas waar ik echt in zit te zweten. Kwestie van een compromis tussen veiligheid en comfort.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
thijsco19 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:17:
[...]

Sorry hoor, snelheidslimiet is snelheidslimiet. Eigenlijk ben je nog dommer bezig om express te hard te gaan rijden, niet alleen riskeer je een boete maar je vergroot ook het risico dat je onderuit gaat.(heb het dan niet over 10km/u te hard doe ik zelf ook vaak genoeg, ben immers geen heilig boontje, maar om nou 20km/u of meer te hard te rijden...)
Dan snap ik wel dat je altijd beschermende kleding wilt dragen.
Het is hetzelfde als het rijden zonder beschermende kleding, je maakt zelf de overweging of alles het waard is.

[...]
Tja... Als je ziet wat voor wegen tegenwoordig allemaal 60 kph zijn, voel ik me niet schuldig om daar meer dan 20 kph te hard te rijden zolang ik er andere weggebruikers niet mee tot last ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:05:
[...]

Idd. Ik had 1:19 laatst op een ritje en toen heb ik wel echt lopen rauzen.
Mijn motor verbruikt ook heel veel als je laag in de toeren rustig rijd. Je legt dan weinig kilometers af maar er word wel veel benzine verbrand. Als ik met 90 over een dijk ga verbruikt ie minder dan met 30 door de stad.
Chakotay schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:20:
[...]

Tja... Als je ziet wat voor wegen tegenwoordig allemaal 60 kph zijn, voel ik me niet schuldig om daar meer dan 20 kph te hard te rijden zolang ik er andere weggebruikers niet mee tot last ben.
Idd. Vooral dijken die eerst allemaal 80 waren. Daar 90 rijden is echt niet gevaarlijk.

[ Voor 32% gewijzigd door PilatuS op 26-08-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
PilatuS schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:21:
[...]

Mijn motor verbruikt ook heel veel als je laag in de toeren rustig rijd. Je legt dan weinig kilometers af maar er word wel veel benzine verbrand. Als ik met 90 over een dijk ga verbruikt ie minder dan met 30 door de stad.
Ik kom nooit in de stad met de srad. Daar voelt hij zich niet zo lekker bij namelijk. Gewoon lekker banjeren door de weilanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:09
Hmm tijdje geleden Furygan Delta zomerhandschoenen gekocht bij FC Moto. Helaas was de maat niet goed en heb ik ze twee weken geleden terug gestuurd. Nu krijg ik te horen dat ze pas op 23 september een levering van de leverancier komen.

Iemand goede suggesties voor zomerhandschoenen bij FC Moto met harde shell voor de middenhandsbeentjes? Die site van FC Moto is echt een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
...knip...
Begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot voorstander van het dragen van beschermende kleding etc.
Als ik (hopelijk) dadelijk mijn motorrijbewijs heb zal ik ook altijd beschermende kleding dragen. Maar met de warmte zal ik eerder een kevlar jeans en een motor hoodie gebruiken (of een goede doorwaai jas, afhankelijk wat ik neem) dan een motorjas waar ik echt in zit te zweten. Kwestie van een compromis tussen veiligheid en comfort.
Denk dat de meeste hier niet zozeer in vol pak rijden maar vooral met volledige bescherming. Dat kan prima met een kevlar jeans, lage motorschoenen, zomerhandschoenen en een motorhoodie. Alles is namelijk bedoelt voor op de motor en heeft de juiste bescherming en keurmerken.

Waar mensen zich vooral over verbazen zijn de dwazen in een overhemd, korte broek en slipper. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
MuddyMagical schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:36:
[...]

Denk dat de meeste hier niet zozeer in vol pak rijden maar vooral met volledige bescherming. Dat kan prima met een kevlar jeans, lage motorschoenen, zomerhandschoenen en een motorhoodie. Alles is namelijk bedoelt voor op de motor en heeft de juiste bescherming en keurmerken.

Waar mensen zich vooral over verbazen zijn de dwazen in een overhemd, korte broek en slipper. }:O
Precies. Als je op de snelweg wordt ingehaald met 130+ door iemand met een korte broek, geen handschoenen, slippers en een t-shirt op een stuk waar je 100 mag, tja verstandig is anders.

Uiteindelijk blijft het hoe dan ook je eigen keuze en eigen verantwoordelijkheid. Behalve de wetgeving is er niemand die verder zegt hoe jij op je motor moet gaan zitten. Je kan dan ook bij een ongeval (al dan wel met een tegenpartij of eenzijdig) niet anders dan jezelf de schuld geven wanneer je er nogal beschadigd uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
418O2 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:27:
[...]

Ik kom nooit in de stad met de srad. Daar voelt hij zich niet zo lekker bij namelijk. Gewoon lekker banjeren door de weilanden
Wil dat nou een beetje, offroad met een srad? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:20:
[...]

Inderdaad, ik heb toch elke dag op mijn woon/werk route een paar 60 km/h wegen waar ik soms de 120/130 km/h aantik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
MuddyMagical schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:33:
Hmm tijdje geleden Furygan Delta zomerhandschoenen gekocht bij FC Moto. Helaas was de maat niet goed en heb ik ze twee weken geleden terug gestuurd. Nu krijg ik te horen dat ze pas op 23 september een levering van de leverancier komen.

Iemand goede suggesties voor zomerhandschoenen bij FC Moto met harde shell voor de middenhandsbeentjes? Die site van FC Moto is echt een drama.
http://www.richa.eu/en/torsion-glove

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:19

Ethirty

Who...me?

[...]

Ah, dat wist ik niet. Wel krom.
Nou ja, juridisch wellicht niet letterlijk, maar rijdt maar eens een fietser/brommer aan de jou geen voorrang geeft en kijk dan nog maar eens wie de sjaak is.
Dus... dat een motor mogelijk 200 + km/u kan rijden moet je dat ook maar overal doen? Nee. Er gelden snelheidslimieten.
Ik neem aan dat je op een weg waar je maximaal 60 km/u mag rijden geen 200 km/u gaat rijden? Maar gewoon 60 km/u? Wat is dan het verschil met een scooter die daar 60 rijd?
Dan moet je wel consequent zijn, een scooter mag niet harder dan 45 en dat is iets wat een beetje fiets ook wel haalt. Het gaat vooral om de omgeving waar je rijdt en de weggebruikers om je heen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MuddyMagical schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:33:

Ik draag al jarenlang Held Desert handschoenen. Die dingen zijn echt top :)

https://www.amazon.de/dp/B004Y4QP8Y?smid=A2VM3AQOXLT6BO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:01:
[...]

Ik draag al jarenlang Held Desert handschoenen. Die dingen zijn echt top :)

https://www.amazon.de/dp/B004Y4QP8Y?smid=A2VM3AQOXLT6BO
Kan ik ook beamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

MuddyMagical schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:36:
[...]

Dit.
Op de écht warme dagen zit ik in een volledig (zwart!) pak. Dat is namelijk de Airstream 2 van Hein-Gericke. Volledige bescherming, maar stiekem ook van top tot teen een doorwaaipak, alleen zie je dat niet van veraf. Van dichtbij moet je zelfs nog goed kijken.
Alleen een koelvest is nog koeler. Ik heb al eens in de Eifel met 25+ graden in een serre zitten opwarmen omdat ik het in de schaduw van de bomen te koud kreeg. 8)7
Uiteraard, met 40 graden is dat ook niet meer optimaal, maar wel the next best thing. Na een zwembad. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door DrivinUCrazy op 26-08-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:51
[...]

[...]

:') :F
Dat een motor veeel harder kan vind ik dan weer een non argument
Niet overal, maar je gaat zeker wel harder rijden dan met een scooter. En daarom moet je ook beter beschermd zijn. Praktisch geen enkele motor rijder gaat netjes 60 km/h rijden op een weggetje als deze lekker leeg is en er kan doorgereden worden, of als het verkeer sneller gaat dan 60. En je gaat ook snelwegen op; iets wat scooter rijders niet doen.

Je zal vaak genoeg snelheden van 100+ halen dan. En dat is het verschil tussen een motor en de gemiddelde scooter rijder.

[ Voor 5% gewijzigd door Panini op 26-08-2016 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Held Desert Touring besteld op basis van de aanbevelingen hier. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:38

Vrijdag

De Zwarte

Zo, vanmiddag de Rev'it Airwave 1 gekocht, lekker doorwaaijasje. Ook nog zomerhandschoentjes, alleen heb ik geen flauw idee welk merk :P Lagen in de budgetbak bij Motorkledingcenter.

/edit: Ah, deze: http://www.lookwell.nl/handschoenen/active-control.html

ZIjn eigenlijk racehandschoenen maar lekker boeiend :P

[ Voor 27% gewijzigd door Vrijdag op 26-08-2016 17:22 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ik hou alvast stiekem marktplaats in de gaten (heb alleen nog avb en theorie) en er staat al een tijdje een ZXR400 uit 2001 te koop. Toevallig vind ik dat een erg leuke motor, maar ik ben bang dat het als afgeleide van de race zxr750 toch een stuk onverstandiger is dan bijvoorbeeld een ZX6r. De kilometerstand is ook vrij hoog: 70.000. Is dit een afrader of valt het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 22:56

Fuelke

Forza Ferrari

cyntax schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:48:
[...]

Fijne schoenen, heb ze ook. Enige nadeel van dat model is dat er geen profiel onder zit dus bij nat of vies wegdek is het oppassen geblazen als je stopt en je voet neerzet.
Kan het zijn dat de eerste generatie Faster hebt? Op revzilla filmpje zie ik daar inderdaad bijna profielloze zolen. Dit is de Faster-2, hier zit wel redelijk wat profiel op.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Erapaz schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:39:
Ik hou alvast stiekem marktplaats in de gaten (heb alleen nog avb en theorie) en er staat al een tijdje een ZXR400 uit 2001 te koop. Toevallig vind ik dat een erg leuke motor, maar ik ben bang dat het als afgeleide van de race zxr750 toch een stuk onverstandiger is dan bijvoorbeeld een ZX6r. De kilometerstand is ook vrij hoog: 70.000. Is dit een afrader of valt het mee?
Als een motor goed onderhouden is dan is 70.000 helemaal niets. Tenzij er bekende zwakke plekken in een blok zitten die bij een bepaald aantal kilometers naar boven komen. Een goed onderhouden motor kan prima 250.000 of meer lopen. Als een blok netjes warm gereden word en het onderhoud gedaan word wanneer het nodig is, is er niets mis met een hoge kilometerstand. Mensen willen gewoon graag een motor hebben met weinig kilometers, maar opzich maakt het niets uit. Liever een motor met 50.000 er op die goed behandeld is dan met 10.000 die slecht behandeld is.

Ik weet niet wat je lengte is, maar de ZXR400 is geen grote motor. Als je lang bent is het nogal een krap ding. Verder vind ik dat eigenlijk iedere 4 in lijn prima als beginnner te rijden is. Al het vermogen zit toch boven in en als je er normaal mee omgaat kan het allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 22:56

Fuelke

Forza Ferrari

Nog even een toevoeging aan de discussie over kleding.

Alle dagen woon/werk, altijd met:

A - De helm 8)
B - Revit Motorjas (met uitritsbare wintervoering) of Revit doorwaai
C - Revit motorbroek (met of zonder wintervoering, met of zonder regenvoering)
D - Revit Goretex handschoenen (winter) , Macna de rest van het seizoen, en voor warme dagen Revit doorwaai
D - Alpinestars Techtour GTX laarzen in de winter, Alpinestars Fastback Waterproof in late lente en herfst (+ niet te warme zomerdagen en nu dus die vented Faster-2 voor in de zomer. En eigenlijk heb ik nog een paar lage witte S-MX2 staan, maar voor dagelijks verkeer was wit nu niet bepaald de beste keuze.

Bieden laarzen een betere bescherming dan de Fastback & Faster 2 schoenen? Ongetwijfeld wel, maar geheel onveilig voel ik me er nu ook niet in. En je ziet het er niet aan, maar helemaal onverstevigd zijn de schoenen nu ook niet aan de enkel / hiel.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
PilatuS schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:04:
[...]

Als een motor goed onderhouden is dan is 70.000 helemaal niets. Tenzij er bekende zwakke plekken in een blok zitten die bij een bepaald aantal kilometers naar boven komen. Een goed onderhouden motor kan prima 250.000 of meer lopen. Als een blok netjes warm gereden word en het onderhoud gedaan word wanneer het nodig is, is er niets mis met een hoge kilometerstand. Mensen willen gewoon graag een motor hebben met weinig kilometers, maar opzich maakt het niets uit. Liever een motor met 50.000 er op die goed behandeld is dan met 10.000 die slecht behandeld is.

Ik weet niet wat je lengte is, maar de ZXR400 is geen grote motor. Als je lang bent is het nogal een krap ding. Verder vind ik dat eigenlijk iedere 4 in lijn prima als beginnner te rijden is. Al het vermogen zit toch boven in en als je er normaal mee omgaat kan het allemaal prima.
Ik ben 1.87. Qua beginnersmotor maak ik me niet veel zorgen, ik rijd al jaren auto en mijn wilde haren ben ik al een tijdje kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ZX6R zal een stuk sneller zijn dan de ZXR400.

Naar mijn mening is the ZX6R ook een stuk beter (welk jaar kijk je naar) ivm chassis, remmen en blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Erapaz schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:23:
[...]

Ik ben 1.87. Qua beginnersmotor maak ik me niet veel zorgen, ik rijd al jaren auto en mijn wilde haren ben ik al een tijdje kwijt.
Voor 1.87 is het een kleine motor. Vooral je benen zullen aardig opgepropt zitten. Het is meer een motor die goed werkt voor mensen van 1.70 en korter. Het kan wel met jouw lengte, maar of het lekker zal rijden is een ander verhaal.

Verder eens met Aardschok, ik zou ook eerder voor een ZX6R gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dat was onhandig... Ik was net binnendoor naar huis gereden vanaf het werk, hoor ik ergens op een boerenweggetje tussen de weilanden een plof, waarna het vermogen weg is en de motor nogal veel lawaai maakt alsof er ergens iets open ligt.

Aan de kant gezet, tank gelift en jawel, een van de bobines zat wel heel hoog en los. Bougie losgetrild :X Sta je dan in de middle of nowhere zonder bougiesleutel en een bougie die te diep zit om er met vingers bij te kunnen. Gelukkig was de ANWB er redelijk snel met een bougiesleutel en compacte knipratel *O* Half uur later kon ik weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zou dat zelf niet snel doen. Is wel veel voor een sportmotor.

Als het onderhoud top is gedaan kan het wel, maar dat weet je niet.

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 26-08-2016 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Ik kijk vanaf 2001 voor de ZX6R, ik wil graag een model met de dubbele koplampen. De eerst injectiemodellen schijnen minder fijn te zijn en ik vind ook eerlijk gezegd het model van 2005-2008 niet zo mooi (met seatpipe).

Maar waarschijnlijk wordt het gewoon de beste die ik op dat moment kan vinden voor het budget.

[ Voor 25% gewijzigd door Erapaz op 26-08-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Grlbmblm.. :( Geen van m'n knipperlichten doet 't meer. Zowel de standaard links/rechts niet als ook de alarmlichten. :/

De zekering is in orde. Zo eens kijken of ik de diode kan doormeten (eerst eens even kijken waar 'ie überhaupt voor dient :+ Hij zit in het elektrisch schema verbonden met de knipperlichten, maar hoe & wat & waarom: I dunno yet :P Misschien kán 'ie helemaal niet verantwoordelijk zijn voor deze symptomen..) Next is 't relays, maar dat zou wel kak zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erapaz schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:40:
Ik kijk vanaf 2001 voor de ZX6R, ik wil graag een model met de dubbele koplampen. De eerst injectiemodellen schijnen minder fijn te zijn en ik vind ook eerlijk gezegd het model van 2005-2008 niet zo mooi (met seatpipe).

Maar waarschijnlijk wordt het gewoon de beste die ik op dat moment kan vinden voor het budget.
Als je dubbele koplampen mooi vindt dan moet je zeker naast de ZXR400 eens kijken naar de ZXR750. De ZXR750 is een heel beroemde en bijzondere sportmotor van Kawasaki. Als ik zeg de Kawasaki met stofzuigerslangen weten de meeste sportmotor liefhebbers wel wat ik bedoel :)

http://www.kawasakimerkclub.nl/Archief/ZXR750R/ZXR750R.html

Voorbeeldje:

www.marktplaats.nl/a/moto...750-zeer-goede-staat.html

http://www.marktplaats.nl...910-kawasaki-zxr-750.html

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2016 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Bijzonder is 'ie zeker, maar mooi is anders :+ [/mening] En dan is Kawasaki nog wel m'n favo merk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik vind de ZX6R, ZX9R en ZX12R van Kawasaki best mooi. Ze beginnen er inmiddels wat ouder uit te zien, maar vind ze na al die jaren nog mooi om te zien. Vanaf 2004 gaat Kawasaki heel extreem naar een ander uiterlijk en sindsdien vind ik eigenlijk geen enkele Kawasaki meer mooi. Vooral hoe de koplampen vanaf dan gemaakt zijn hoeft van mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist de ZX9R is goed.

Dat was de laatste sport motor die de clip ons onder de kroon plaat monteerde,

Maar @Erpaz, wat is je budget?

En "moet" het een kwaak zijn? de GSXR600 van 2001 waren ook zeer fijne machines.
Moet je er wel tegen kunnen dat Suusjes niet de beste afwerking hebben en van alle jappen het meest roestgevoelig. Maar als je een nette 15 jaar ouwe GSXR 600 kan vinden is die ook zeker wel de test rit waard (ik rijd wel eens met eentje met power commander omdat de Eigenaresse hem niet lekker open duft te draaien en dan mag ik wel eens een rondje gassen ;) )

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
PilatuS schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:25:
Vooral hoe de koplampen vanaf dan gemaakt zijn hoeft van mij niet.
Deze mod is anders wel gaaf op je knal-groene Kawa :D

Afbeeldingslocatie: https://www.team-bhp.com/forum/attachments/superbikes-imports/486586d1295593233-my-monster-zzr1400-ninja-demoneyes.jpg

(ZZR-1400)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Rond de 2,5 voor de motor, rest heb ik voor die tijd al. Er staat op het moment al veel te koop voor rond die vraagprijs. Het is dus vooral een kwestie van een goede zoeken.
Het liefst bij een eerlijk bedrijf waar ze ook het onderhoud kunnen doen.

Het hoeft niet perse een Kawa te zijn. Dat is echter vanaf jongs af aan een droommotor, een groene Ninja. Ik heb er alleen nog nooit op gereden, dus misschien valt het wel erg tegen. Dat zien we tzt wel, het blijft toch luxe, dus ik kan altijd naar alternatieven kijken.

[ Voor 35% gewijzigd door Erapaz op 26-08-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:47:
[...]

Deze mod is anders wel gaaf op je knal-groene Kawa :D

[afbeelding]

(ZZR-1400)
Zo ziet het er wel vet uit ja. Alleen in het daglicht hoeft het van mij niet. Ik snap dat ze naar iets agressiefs willen, maar voor mij gaan ze net ietjes te ver.
Erapaz schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:47:
Een motor bij een bedrijf kopen geeft de mogelijkheid om iets met garantie te kopen. Het zegt helaas weinig over de staat van de motor. Genoeg mensen ruilen een motor in die aan onderhoud toe is en een bedrijf maakt de motor schoon en zet hem in de showroom. Een bedrijf gaat echt geen kleppen stellen en olie verversen wanneer een motor de showroom in gaat.

Ik denk dat als je een motor bij een particulier kan vinden die door facaturen goed onderhoud kan aantonen dat je een betere motor koopt dan via een bedrijf. Dan weet je wat er wel en niet aan gedaan is, bij een bedrijf weet je niets.

Verder is een motor bij een bedrijf natuurlijk een stukje duurder dan via een particulier. Persoonlijk denk ik dat je een wat oudere goedkopere motor beter met aantoonbaar onderhoud via een particulier kan kopen dan via een bedrijf.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 26-08-2016 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Hmpf, als ik het elektrisch schema van de CBF erbij pak en dat correleer aan de symptomen (knipperlichten doen 't nooit), dan kan 't haast niets anders dan 't relais zijn als de zekering goed is :( Da's wel mooi kaa uu tee.. Morgen er maar eens uitslopen en Arie bellen :P

Of weet iemand anders in regio Utrecht die zo'n relais op korte termijn beschikbaar zou kunnen hebben?

[ Voor 16% gewijzigd door Osiris op 26-08-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Helaas, ik zit niet in de regio utrecht. Ik had er misschien nog een gehad, maar ja, dan had ik de garage overhoop moeten gooien om te zoeken en die moet dan ook nog passen. Ik heb toen ik de ledknippers op mijn hornet heb gemonteerd, er een lastonafhankelijk relais in gezet, dus ik weet zeker dat ik er een heb. Ergens.

Het kan inderdaad niet veel zijn:
- zekering
- plus draad naar de schakelaars
- relais
... nog ergens een gezamenlijk massapunt?

Mijn gok zou ook het relais zijn. Je zou hoogstens kunnen kijken of je een signaal op de relais-aansluiting (op de spoel) meet als je de schakelaar bedient. Komt dit binnen, dan is het relais definitief kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vervang je dadelijk 't relais, zul je zien dat je probleem in de schakelaar op je linker stuurhelft zit. Zo'n relais koop je voor een paar tientjes als "last onafhankelijk" ding zodat je er (óók) LED's mee aan kunt sturen (als je daarbij ook pér kant een verklikkerlichtje hebt, anders moet je daar alsnog wat diodes tussen gaan zetten).

Nadeel van een lastonafhankelijk relais: je ziet aan verkikkerlampjes niet meer dat er érgens een lampje stuque is :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:56

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ff relais laten schikken door er een tik op te geven. Werkt bij mijn hoofdrelais van de monster ook ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zónder verder te kijken ná de eerste seconden: Geef die gast een MT-10 :P

En nou ga'k verder kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij heeft wel een grappig kanaal op youtube, en voor het eerst op een liter motor.... redelijk wat giegeltjes (zo reageerde ik ook toen ik van mijn hornet naar de speed triple ging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 06:37:
hij heeft wel een grappig kanaal op youtube, en voor het eerst op een liter motor.... redelijk wat giegeltjes (zo reageerde ik ook toen ik van mijn hornet naar de speed triple ging)
De MT-10 komt in 2017 pas in de US als FZ-10 uit....... Maar: serieus: De Yammie is "GEK".... op een lekkere manier >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veel motoren komen pas later in de USA.
ander eisen en normen, compleet andere markt, sommige machines gaan nooit naar de andere kant van de plomp omdat de fabrikant gewoon niet verwacht dat het de moeite waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:o

:P

[ Voor 61% gewijzigd door Will_M op 27-08-2016 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap het taaltje niet, maar JHAHAAHAHAHAHA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 06:50:
ik snap het taaltje niet, maar JHAHAAHAHAHAHA
Gelukkig rijd er hier niemand op een KTM..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat er op mijn tuono echt niemand mee kan :)

hoef ik me geen zorgen te maken over dat doodgewicht achterop dat me vertraagd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Erapaz schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:47:
Rond de 2,5 voor de motor, rest heb ik voor die tijd al. Er staat op het moment al veel te koop voor rond die vraagprijs. Het is dus vooral een kwestie van een goede zoeken.

Het hoeft niet perse een Kawa te zijn. Dat is echter vanaf jongs af aan een droommotor, een groene Ninja. Ik heb er alleen nog nooit op gereden, dus misschien valt het wel erg tegen. Dat zien we tzt wel, het blijft toch luxe, dus ik kan altijd naar alternatieven kijken.
Je zou ook nog naar een gsxr kunnen kijken. Zijn qua houding ook niet zo extreem. Voor dat geld heb je wel een leuke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

418O2 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 07:54:
[...]

Je zou ook nog naar een gsxr kunnen kijken. Zijn qua houding ook niet zo extreem. Voor dat geld heb je wel een leuke :)
Volgens mij heeft Chacotay nog zo'n ding te koop staan. GSXR-600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
wimmel_1 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 07:59:
[...]

Volgens mij heeft Chacotay nog zo'n ding te koop staan. GSXR-600?
Jup, 2001. Mag weg voor heel wat minder dan de 2500 die Erapaz te besteden heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
wimmel_1 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 06:34:
[...]

Zónder verder te kijken ná de eerste seconden: Geef die gast een MT-10 :P

En nou ga'k verder kijken
Nah, dan was hij wel terug op zijn Triumph gestapt!
😝😝

S1000R ❤

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kazzzdafke schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 08:04:
[...]

Nah, dan was hij wel terug op zijn Triumph gestapt!
😝😝

S1000R ❤
Met de kans dat ik hier mensen uit moet gaan leggen waarom ik onderstand nummer post:

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 01:44:
Helaas, ik zit niet in de regio utrecht. Ik had er misschien nog een gehad, maar ja, dan had ik de garage overhoop moeten gooien om te zoeken en die moet dan ook nog passen. Ik heb toen ik de ledknippers op mijn hornet heb gemonteerd, er een lastonafhankelijk relais in gezet, dus ik weet zeker dat ik er een heb. Ergens.

Het kan inderdaad niet veel zijn:
- zekering
- plus draad naar de schakelaars
- relais
... nog ergens een gezamenlijk massapunt?

Mijn gok zou ook het relais zijn. Je zou hoogstens kunnen kijken of je een signaal op de relais-aansluiting (op de spoel) meet als je de schakelaar bedient. Komt dit binnen, dan is het relais definitief kapot.
Wat ik van 't elektrisch schema begrijp, zit het relais tussen de 12 V en vervolgens de knopjes en lampjes in. In serie zeg maar. Dus als er een stroom door het relais gaat lopen, gaat 'ie automatisch knipperen. Volgens 't werkplaatshandboek kun je dus ook eventjes je relais bypassen om te checken of de rest van je bekabeling & lampjes het doen, want dan bied je gewoon een constante 12 V aan i.p.v. een knipperende. Ga ik zo als eerste dus even doen :P
wimmel_1 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 02:20:
Vervang je dadelijk 't relais, zul je zien dat je probleem in de schakelaar op je linker stuurhelft zit. Zo'n relais koop je voor een paar tientjes als "last onafhankelijk" ding zodat je er (óók) LED's mee aan kunt sturen (als je daarbij ook pér kant een verklikkerlichtje hebt, anders moet je daar alsnog wat diodes tussen gaan zetten).
Ja daar zag ik al wel wat van op Ebay staan inderdaad. Arie zal ze vast ook wel hebben liggen :P
Tylen schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 06:15:
Ff relais laten schikken door er een tik op te geven. Werkt bij mijn hoofdrelais van de monster ook ;)
Maar dát ga ik natuurlijk sowieso ook eerst even proberen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:25:
[...]

Wat ik van 't elektrisch schema begrijp, zit het relais tussen de 12 V en vervolgens de knopjes en lampjes in. In serie zeg maar. Dus als er een stroom door het relais gaat lopen, gaat 'ie automatisch knipperen. Volgens 't werkplaatshandboek kun je dus ook eventjes je relais bypassen om te checken of de rest van je bekabeling & lampjes het doen, want dan bied je gewoon een constante 12 V aan i.p.v. een knipperende. Ga ik zo als eerste dus even doen :P

[...]

Ja daar zag ik al wel wat van op Ebay staan inderdaad. Arie zal ze vast ook wel hebben liggen :P

[...]

Maar dát ga ik natuurlijk sowieso ook eerst even proberen :+
't Was tóch de zekering :') Breukje zat niet op de plek waar ik 'em verwachtte (zat niet netjes bovenaan in het 180° slingertje tussen de pootjes, maar juist ergens vlak bij één van de pootjes..). Kwamen we achter toen we het relais blootgelegd hadden en we hem ge-bypassed hadden: er gebeurde niets :+ Tóch maar weer eens even extra naar de zekering kijken en ja hoor, breukje.. Beetje morrelen aan de pootjes had hem wellicht eerder al duidelijk gemaakt..

Nou ja, nu weet ik in ieder geval hoe je de achter-fairing losmaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
Fuelke schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:02:
[...]

Kan het zijn dat de eerste generatie Faster hebt? Op revzilla filmpje zie ik daar inderdaad bijna profielloze zolen. Dit is de Faster-2, hier zit wel redelijk wat profiel op.
Mijn Faster's zijn nog geen jaar oud en hebben in ieder geval géén profiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:48
Fuelke schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:02:
[...]

Correct, die van mij hebben helemaal geen profiel. De Faster 2 heeft dat wel een klein beetje maar zeker niet genoeg om stabiel je voet roekeloos neer te zetten in grind of op nat wegdek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
BVO :7

BVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Doen je knippers het nog? (zekeringen gaan vaak om een reden stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:03:
Doen je knippers het nog? (zekeringen gaan vaak om een reden stuk)
Tot nog toe wel :P

Hoop dat 'ie 't ook wel even volhoudt nog ;) Mocht 't binnen nu en korte tijd wéér voorkomen, dan weer eens verder kijken.. Tot die tijd houd ik het op slijtage. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das meer een AvBVO (alcohol vrij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Bier is bier! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee nee nee nee.

er is bier... en er is water met biersmaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Net weer terug van een middagje Lelystad. Deze keer gelukkig wel lekker kunnen rijden. Vorige keer zat ik in een te langzame groep, deze keer was het prima. Helaas is er wel weer iemand naast de baan beland. Met de persoon zelf was er gelukkig niets aan de hand, de motor was volgens mij wel total loss.

Deze keer was het linksom rijden waardoor je eigenlijk maar 2 echte bochten naar rechts hebt. Aangezien mijn bochten naar links lang niet zo goed gingen als naar rechts kwam het mooi uit om bijna iedere bocht naar links te rijden. Rechts gaat nog wel wat beter, maar naar links is enorm verbeterd in een uurtje rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
:D True true, ik neem 't terug :+

Nog liever Amstel Malt (wat niet te zuipen is mijns inziens) dan Oranjeboom :')
Pagina: 1 ... 9 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.