Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.243 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:00

Bommes

Capo del formaggio

Chakotay schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:56:
Wat slepen jullie eigenlijk allemaal standaard mee voor vakantie-ritjes?
Verkeerde vraag om aan mij te stellen.. >:)
De complete camper plus inventaris gaat mee.
Maar om het ontopic te houden, voor de motor:
Buiten wat we normaal aan of op hebben voor het rijden niets extra's.
In de camper heb ik een gereedschap set bij dus dat is niet helemaal eerlijk.

Voor een motor weekendje neem ik meestal alleen zo een banden plug setje mee en wat extra handschoenen voor het geval ik nat regen.
Plus natuurlijk wat kleding voor als we niet aan het rijden zijn. Weekendtasje vol past makkelijk in de topkoffer.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Laat ik dan mijn nieuwe aanwinst maar eens voorstellen! Een Yamaha FZS 600 Fazer.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JNqq4bq.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/El5l5XV.jpg

Maandagavond gekocht via Marktplaats. Ben er nu twee daagjes mee onderweg geweest en het motorrijden bevalt me zoooo goed (heb pas 4 weken mijn rijbewijs :) ). Vrijdag een mooi ritje richting Heerhugowaard. Even mijn oma verrassen :P. Daar in de buurt dan ook maar een leuk stukje rijden.

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
'k Mot meer vermogen! :P

Vandaag stond ik achter twee andere motoren voor 't stoplicht (net als ik tussen de auto's doorgereden waren, maar meer met elkaar aan 't kleppen waren, dan op 't stoplicht te letten |:() en ook zij reden de oprit naar de snelweg op.
Nou, die 600 cc richting de limiter jassen was verre van genoeg om die twee ook maar bij te houden :')

Kortom, toch maar op zoek naar een leuke ZZR-1400 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:33
Osiris schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:53:
'k Mot meer vermogen! :P

Vandaag stond ik achter twee andere motoren voor 't stoplicht (net als ik tussen de auto's doorgereden waren, maar meer met elkaar aan 't kleppen waren, dan op 't stoplicht te letten |:() en ook zij reden de oprit naar de snelweg op.
Nou, die 600 cc richting de limiter jassen was verre van genoeg om die twee ook maar bij te houden :')

Of een leuke H2? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Mij te naked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Osiris schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:53:
Met turbo natuurlijk. Alles onder de 300pk is langzaam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:25:
[...]

Met turbo natuurlijk. Alles onder de 300pk is langzaam :P
Ik vond het voorlaatste R1 model al teveel vermogen hebben om een beetje leuk te zijn. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:29:
[...]

Ik vond het voorlaatste R1 model al teveel vermogen hebben om een beetje leuk te zijn. :X
Dat maakt mij opzich niets uit. Dat het er is betekend niet dat je het moet gebruiken of dat je er last van hebt. Zolang het maar doseerbaar is boeit het mij weinig of een motor 100pk of 300pk heeft. Als die 300pk helemaal boven in zit rijd ie tot 8.000 toeren prima. Als je op die 8.000 toeren maar niet ineens volgas geeft gaat het prima.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 24-08-2016 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja dat dus idd, die R1 kwam gewoon met flink gas geven zelfs op de snelweg gewoon omhoog. Niet rijdbaar zonder hulpmiddelen lijkt mij. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Zo'n ZZR-1400 zal wel niet zo snel gaan stijgeren gok ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 09:05

Ethirty

Who...me?

Schroef er zelf een turbo op? >:)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:34:
Mja dat dus idd, die R1 kwam gewoon met flink gas geven zelfs op de snelweg gewoon omhoog. Niet rijdbaar zonder hulpmiddelen lijkt mij. :P
Dat is gewoon goed omgaan met je gashendel. Mijn motor heeft 150PK en 125Nm, meer dan genoeg om problemen te veroorzaken en er zit niets qua electronica op, zelfs geen ABS laat staan ESP of Wheelie Control. Verder is het standaard racegas, de hendel 1cm bewegen doet een hoop. Ook moet je vanuit gas dicht het eerste stukje heel langzaam open doen voordat je het gas verder open kan draaien. Doe je dat niet krijg je een schop in je rug.

Dit is voor mij verder geen enkel probleem. Heb respect voor de motor en ga er op een goede manier mee om, dan is er niets aan de hand. Ik heb met deze motor nog nooit een onbedoelde wheelie gemaakt terwijl ik weet dat als ik op 6.000 toeren het gas opentrek ik gelijk op het achterwiel ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Net als van die mensen die claimen "Neeeee, ik moet écht niet m'n motorrijbewijs gaan halen, dan rij ik me zekersteweten helemaal dood!" |:(

Kom op zeg :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is zowat 90% van alle koekblikkers. :X
PilatuS schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:41:
[...]

Dat is gewoon goed omgaan met je gashendel. Mijn motor heeft 150PK en 125Nm, meer dan genoeg om problemen te veroorzaken en er zit niets qua electronica op, zelfs geen ABS laat staan ESP of Wheelie Control. Verder is het standaard racegas, de hendel 1cm bewegen doet een hoop. Ook moet je vanuit gas dicht het eerste stukje heel langzaam open doen voordat je het gas verder open kan draaien. Doe je dat niet krijg je een schop in je rug.

Dit is voor mij verder geen enkel probleem. Heb respect voor de motor en ga er op een goede manier mee om, dan is er niets aan de hand. Ik heb met deze motor nog nooit een onbedoelde wheelie gemaakt terwijl ik weet dat als ik op 6.000 toeren het gas opentrek ik gelijk op het achterwiel ga.
Mja ik ben toch ook behoorlijk beheerst met rijden en met gas geven maar dit voelde toch niet zo heel relax, misschien ook omdat ik zelf niet zoveel vermogen gewend ben maar toch. Ik vind dat je ook met zoiets rustig moet kunnen rijden en wat gas bij moet kunnen geven om bv in te halen, dat je dan heel dat ding voelt trekken en omhoog komen, nee...

Maar ik vond de RC8 ook gewoon niet op straat thuis horen. ;) Veel te extreem. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 24-08-2016 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:49:
Net als van die mensen die claimen "Neeeee, ik moet écht niet m'n motorrijbewijs gaan halen, dan rij ik me zekersteweten helemaal dood!" |:(

Kom op zeg :')
Als je iemand bent die constant die PK's moet gebruiken is motorrijden niet handig nee :P
Joopieboy schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:49:
[...]

Mja ik ben toch ook behoorlijk beheerst met rijden en met gas geven maar dit voelde toch niet zo heel relax, misschien ook omdat ik zelf niet zoveel vermogen gewend ben maar toch. Ik vind dat je ook met zoiets rustig moet kunnen rijden en wat gas bij moet kunnen geven om bv in te halen, dat je dan heel dat ding voelt trekken en omhoog komen, nee...

Maar ik vond de RC8 ook gewoon niet op straat thuis horen. ;) Veel te extreem. :P
Ik heb zelf nooit op een R1 gereden maar ik denk dat dit makkelijker rijd dan mijn RC8. Het gas van mijn motor is extreem gevoelig, dit moet je echt met fluwelen handjes bedienen :P Ook bokt zo'n V-Twin onder de 4.000 toeren zo erg dat onder de 35km/u rijden onmogelijk is. Zo'n R1 heeft een veel soepeler blok en geeft ook minder koppel op lage toeren.

Verder is het maar net hoever je het gas opentrekt en hoe vloeiend je dat doet. Als ik het gas van mijn motor helemaal opentrek is dat geen enkel probleem, de motor komt niet omhoog of niets. Zolang je het maar langzaam en vloeiend doet. Als ik ineens volgas geef komt ie wel omhoog. Trek ik het gas langzaam helemaal open ga je alleen hard vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Stukje oefening dus meer ook. Maar idd, ik had het gevoel dat ie boven de 30 en met name boven de 160 helemaal als op een rails reed, maar onderin en met gas bij geven niet echt lekker oppakte. R1 is onderin gewoon vrij doods en pas bovenin komt het echt los, maar toch dat middengebied dat ie begint te trekken. Niet mijn ding. :)

Wordt nog wat trouwens als ik de 10e met een SL1000 met Gabro chip (131pk aan de wielen) ga rijden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:02:
Stukje oefening dus meer ook. Maar idd, ik had het gevoel dat ie boven de 30 en met name boven de 160 helemaal als op een rails reed, maar onderin en met gas bij geven niet echt lekker oppakte. R1 is onderin gewoon vrij doods en pas bovenin komt het echt los, maar toch dat middengebied dat ie begint te trekken. Niet mijn ding. :)

Wordt nog wat trouwens als ik de 10e met een SL1000 met Gabro chip (131pk aan de wielen) ga rijden. :P
De RC8 is als je langzaam moet rijden echt een kut motor :P Wil het blok lekker lopen moet je minimaal 4.000 toeren draaien. Dingen als 30-zone's en langzaam verkeer is echt bagger. Ook is de koppeling irritant zwaar wat ook niet helpt. Voor in de stad rijd het eigenlijk voor geen meter en is het gewoon een rot motor. Ga je een dijk op of naar het circuit word het heel anders :)

Goede throttle control is bij de wat snellere motoren nodig. Doe je dat goed is er vind ik niets aan de hand, of het nou 100 of 250pk is. Bij een vloeiende 4 cilinder heb je het alleen veel minder hard nodig als bij een lompe V-Twin. Ik heb iets van 30.000km de SV1000S gereden en dan leer je het wel. Daarom gaat het nu op de RC8 ook prima. Als eerste motor zou ik de RC8 enorm hard afraden. Als je er niet goed mee om gaat brengt ie je snel in de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daarom had ik hem dus ook snel terug gebracht, kon er nog geen vriendjes mee worden. ;) R1 vond ik echt niet spannend en ook niet bijzonder. Ja op toeren, en beetje raar karakter.

Ben daarom heel benieuwd naar een dikke twin zoals de Aprilia. :) SV1000 is net wat kleiner en ook qua onderstel en remmen toch best wel jammer, daarom afgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:10:
Daarom had ik hem dus ook snel terug gebracht, kon er nog geen vriendjes mee worden. ;) R1 vond ik echt niet spannend en ook niet bijzonder. Ja op toeren, en beetje raar karakter.

Ben daarom heel benieuwd naar een dikke twin zoals de Aprilia. :) SV1000 is net wat kleiner en ook qua onderstel en remmen toch best wel jammer, daarom afgevallen.
Voor onder de 60km/u is de RC8 helemaal niets. Als je er woon/werk mee zou gaan doen met files en langzaam rijden zou je helemaal gek worden. Ik heb de motor voor ritjes op de dijk en circuit, dan is ie heerlijk.

Geen idee hoe het blok van zo'n Falco loopt. Een V-Twin die vloeiend is kan dan best lekker rijden zijn. Het leuke van een Twin is ook het karakter en koppel. Een vloeiende 600cc in lijn met vermogen boven in vind ik persoonlijk ook saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk heb ik liever minder vermogen zodat ik constant met het gas vol open kan rijden :P Ik ken een leuk weggetje hier met allemaal bochten waarbij mijn Bandit permanent het maximale toerental kan draaien zo gaaf :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:08:
Persoonlijk heb ik liever minder vermogen zodat ik constant met het gas vol open kan rijden :P Ik ken een leuk weggetje hier met allemaal bochten waarbij mijn Bandit permanent het maximale toerental kan draaien zo gaaf :)
Daar heb je ook gelijk in. Al het vermogen kunnen gebruiken er is leuk om te doen. Bij mijn motor komt het niet vaak voor dat ik alles gebruik wat er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 10:15
Frans92 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:29:
Laat ik dan mijn nieuwe aanwinst maar eens voorstellen! Een Yamaha FZS 600 Fazer.

[afbeelding]
[afbeelding]

Maandagavond gekocht via Marktplaats. Ben er nu twee daagjes mee onderweg geweest en het motorrijden bevalt me zoooo goed (heb pas 4 weken mijn rijbewijs :) ). Vrijdag een mooi ritje richting Heerhugowaard. Even mijn oma verrassen :P. Daar in de buurt dan ook maar een leuk stukje rijden.
Nice! Het is maar wat fijn om zonder instructeurs of andere cursisten te rijden, niet? Mooie foto's ook gelijk, waar heb je dat plekje gevonden? Ga ik daar ook een keer heen :p, dslr mee :D.

Drop a gear and disappear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

SvenBravo7 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:18:
[...]

Nice! Het is maar wat fijn om zonder instructeurs of andere cursisten te rijden, niet? Mooie foto's ook gelijk, waar heb je dat plekje gevonden? Ga ik daar ook een keer heen :p, dslr mee :D.
Ja echt heerlijk om alleen te rijden! Gewoon doen waar je zelf zin in hebt :D
Dat is ergens bij de vesting in Hellevoetsluis. Laten we daar eens heenrijden samen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Frans92 op 24-08-2016 23:19 ]

XBL: DonFrans

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
R0y. schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:27:
[...]

Zelf ga ik een lang weekend richting de Eifel en nemen wij mee:
- Uitgeprinte route (navigatie vind ik op het moment veel te duur)
- Kaart Duitsland (gratis op te halen bij de ANWB, mits ANWB lid)

Misschien vrijdag ook nog even kijken voor zomerhandschoenen. Ieder geval iets wat meer ademt als mijn Alpinstars SP-1 handschoenen :X
Ga ergens zo'n Chinees Motorcycle Bike Handlebar Holder Mount Waterproof Bag Case for Mobile Phone GPS hoesje halen (of een tanktas met transparant opbergbak). Het laatste wat je wilt doen is elke 200 meter stoppen om een traag ladende analoge kaart zonde exacte GPS positie erbij te halen om te kijken of je nu wel of niet hier naar rechts moet gaan. Er zijn genoeg (gratis of bijna gratis) offline smartphone navigatie apps om dit probleem op te lossen.

Maar ik ben van na 1980, ik weet niet of dat nog iets uitmaakt 8) :P

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• R0y.
Elect schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:24:
[...]

Ga ergens zo'n Chinees Motorcycle Bike Handlebar Holder Mount Waterproof Bag Case for Mobile Phone GPS hoesje halen (of een tanktas met transparant opbergbak). Het laatste wat je wilt doen is elke 200 meter stoppen om een traag ladende analoge kaart zonde exacte GPS positie erbij te halen om te kijken of je nu wel of niet hier naar rechts moet gaan. Er zijn genoeg (gratis of bijna gratis) offline smartphone navigatie apps om dit probleem op te lossen.

Maar ik ben van na 1980, ik weet niet of dat nog iets uitmaakt 8) :P
Zat inderdaad naar zo iets te kijken. Zie alleen niet zo snel waar ik dat op mijn stuur zou moeten bevestigen ( clipons).

Zit ook te kijken naar een ram mount op het balhoofd met een x grip.

Ook nog eens een kabel naar mijn accu trekken zodat ik de boel zou kunnen opladen.

Verwijderd

Vanmorgen zat er een mooie BMW scooter achter me, zo'n ding gaat ook wel aardig de bocht door moet ik zeggen.

Het is dat ik nu de ruimte niet heb maar ik wel heel graag nog eens een motorscooter naast mijn motorfiets hebben. Die dingen zijn zo handig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Net nieuwe banden laten monteren bij een eenmanszaakje hier in de stad waar ik nog niet eerder geweest was, bleek de man met zijn been in het gips te zitten... Kudos dat hij gewoon doorgaat alsof er niets aan de hand is, bandenapparaat bedienen vanuit de rolstoel gaat ook prima :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:09
<rant>
Kwam vanochtend weer een dwaas tegen Den Haag uit op een GS1200 in een overhemd. Passagier had niet veel meer aan Gewoon lekker 130 rijden joh...
</rant>

Den Haag in was wel drukker met motorrijders dan in de winter iig. Met 4 man tegelijk naar voren rijden bij het stoplicht bij de Van Alkemadelaan. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:30
Gisteravond was ook mooi gezicht, zag een motor rijder langs en tussen autos doorvliegen volledig in pak. Niet een motor pak, maar een volledig maat pak. Kwam waarschijnlijk van z'n kantoorbaan af of was te laat voor zijn eigen bruiloft :+

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:51
MuddyMagical schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:47:
<rant>
Kwam vanochtend weer een dwaas tegen Den Haag uit op een GS1200 in een overhemd. Passagier had niet veel meer aan Gewoon lekker 130 rijden joh...
</rant>

Den Haag in was wel drukker met motorrijders dan in de winter iig. Met 4 man tegelijk naar voren rijden bij het stoplicht bij de Van Alkemadelaan. :+
Ag joh. Hier kijken we er raar van op, maar in andere landen is dat dood normaal.
In Italië zag ik mensen echt zelden met een motorpak rijden. :X

[ Voor 60% gewijzigd door Panini op 25-08-2016 14:06 ]

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:30
Ging niet zo zeer om het niet rijden in motor kleding, maar het beeld van iemand die op een sportfiets volledig en net pak voorbij schiet. Zag er best geinig uit.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Panini
aidanl schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:05:
Ging niet zo zeer om het niet rijden in motor kleding, maar het beeld van iemand die op een sportfiets volledig en net pak voorbij schiet. Zag er best geinig uit.
Moest even de quote erbij doen. Zo is die beter. ;)

Gisteren trouwens de races van Oostenrijk en Tsjechie terug gekeken :9~. Man man man, de Motogp races waren weer proper spannend. Mooi wat Ducati geflikt heeft in Oostenrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Laatst online: 16-01 18:40
Oh, maar die haagse rijders vind ik persoonlijk niet zo heel denderend erg meer;

Wij hebben tegenwoordig ook pools kentekens op motoren bij ons in de buurt. Da's pas een feest!

Regelmatig door rood, inhalen over dubbel doorgetrokken streep, met ruim 100 op 50 en 80 wegen rijden, standaard uitrusting in dit weer is pyjama+helm, als het regent doen ze misschien handschoenen aan, verder natuurlijk de helden uithangen op alleen voor of achterwiel enz.
Maar the ultimate, I shit you not, dit kan je niet verzinnen, dumbass move; Rustig een biertje doen die je in je fairing hebt verstopt onder je clipons terwijl je tankt.

Nu was er laatst eentje bij een alcoholcontrole zn ZX6 en rijbewijs afgepakt, een andere heeft zn CBR aan een sloot kwijt geraakt (al is hij inmiddels nu in een verlaagde Civic gesignaleerd) maar er zijn er nog 3 waarbij natuurlijke selectie nog moet gebeuren.

• Osiris
  • Niet online
Over kleding gesproken: zojuist bij Arie eventjes een nieuw setje jas+broek gehaald. Ben persoonlijk erg gecharmeerd van Macna, goed tevreden over m'n huidige jas. Qua m'n Rev'it jas daarentegen (hoewel ik daar wel laarzen van heb gehaald tijdje terug) vond ik qua kwaliteit maar bagger..
Helaas zie je tegenwoordig amper meer Macna hangen en praktisch overal Rev'it. Een Evolution all-weather jas zat gewoon ronduit bagger en moest je driehonderdenachtentwintig verschillende sluitinkjes fixen voordat je je jas überhaupt eens dichthad..

Maar de mevr. bij Arie had achter nog een jas + broek van Macna hangen, ook nog eens in mijn maat. In de aanbieding ook nog eens. Dus nu maar meteen een Impact en Logic gehaald. Zat goed, niet duur én Macna :+

Als 't over een jaartje alsnog bagger is (bijv. dat het "Raintex DL" gelamineerde waterdichte laagje alsnog poreus is geworden) kan ik alsnog weer iets nieuws halen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GenjiBlade schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:13:
Maar the ultimate, I shit you not, dit kan je niet verzinnen, dumbass move; Rustig een biertje doen die je in je fairing hebt verstopt onder je clipons terwijl je tankt.

Nu was er laatst eentje bij een alcoholcontrole zn ZX6 en rijbewijs afgepakt, een andere heeft zn CBR aan een sloot kwijt geraakt (al is hij inmiddels nu in een verlaagde Civic gesignaleerd) maar er zijn er nog 3 waarbij natuurlijke selectie nog moet gebeuren.
Ik ken er genoeg die dat doen (combinatie alcohol drinken en motorrijden) ook bij mij op de motorclub, heb er ook wel eens wat van gezegd maar goed ze moeten het zelf maar weten *zucht*

Even motor is een evenwichtsvoertuig, volgens mij is het drinken van alcohol en iets doen wat met veiligheid en evenwicht te maken heeft wel een van de meest domme acties die men doen kan ;)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb 1x op de motor gezeten na een nachtje drinken. Ik merkte gewoon dat het voor geen meter wou. Was alleen maar brak, alcohol was er wel uit, maar het is niet te doen.

is overigens niet anders als je moe bent.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
418O2 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:25:
Ik heb 1x op de motor gezeten na een nachtje drinken. Ik merkte gewoon dat het voor geen meter wou. Was alleen maar brak, alcohol was er wel uit, maar het is niet te doen.

is overigens niet anders als je moe bent.
Ik merk dat ik me meer inhoud 's avonds (met de biertjes) als ik weet dat ik de volgende dag met de motor ga ;) (=> motorrijden is gezond)

Verwijderd

Dryhte schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:30:
[...]

Ik merk dat ik me meer inhoud 's avonds (met de biertjes) als ik weet dat ik de volgende dag met de motor ga ;) (=> motorrijden is gezond)
Een beter seksleven? Ga motorrijden! :+

http://www.motornieuws.be...leven-ga-motorrijden-3737

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, de RSV staat weer op z'n wielen :P Nu eens zien of ik morgenochtend voor het eerst in 4 bandenwissels ofzo die dingen op droog ipv nat wegdek kan inrijden...

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 22:56

Fuelke

Forza Ferrari

Fuelke schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:31:
Het ziet er naar uit dat morgen / overmorgen de vented boots zullen geleverd worden 8)

Kan ik ze toch meteen dragen met deze tropische temperaturen.
Vandaag idd geleverd en morgen aan de voeten :+

Afbeeldingslocatie: https://media09.motoblouz.com/images/catalogue/2510316_13_faster_2_vented.jpg

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:52

Vrijdag

De Zwarte

Moet ik me eerst laten verbouwen :'(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:12:
Vanmorgen zat er een mooie BMW scooter achter me, zo'n ding gaat ook wel aardig de bocht door moet ik zeggen.
Dat is nou precies wat ik ook altijd te horen krijg als ik met "normale motoren" ga rijden. Zeker als we de Eiffel of de Ardennen in gaan.
Het is dat ik nu de ruimte niet heb maar ik wel heel graag nog eens een motorscooter naast mijn motorfiets hebben. Die dingen zijn zo handig :)
Niks handigs aan, ik zeg nooit kopen zo een ding, niet aan beginnen, geen hol aan een scooter. :N :Y
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/08/1472153265-800-x-600px-IMG_20160626_105154.jpg

Voor je het weet moet je hier reageren dat 22pk genoeg is en die onzinnige drang naar met peekaah's nergens op geschoold is. _O-

Ooh, geweldig lees voer waarmee je in 1 keer begrijpt wat een Vespa met je doet:
http://www.petermoore.net/books/vroom-with-a-view/

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 25-08-2016 21:32 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• PilatuS
  • Niet online
Fuelke schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:23:
[...]

[afbeelding]
Ga je daar mee rijden ja ? Niet heel erg veilig die dingen.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:34:
[...]

Zal vast beter zijn dan de slippers die je wel eens ziet. :+

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

[...]

Ligt eraan waarvoor. Zou denk ik best kunnen voor wat stadsverkeer en even snel naar een vriend toe ofzo.

Ga met mijn casual motor schoenen ook niet touren, maar voldoen prima voor gewoon woon-werk of even naar de posbank.

Doen me trouwens altijd denken aan die F1 schoentjes :+

Afbeeldingslocatie: http://www.kbrteam.com/img/p/33-74-thickbox.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door caesar1000 op 25-08-2016 21:41 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:10
[...]

Och och, er zijn genoeg hoge laarzen die veiliger LIJKEN.

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ethirty schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:36:
[...]

* Bommes rijd graag in boxershort, hempje en slippers.
Je rijd tenslotte niet voor niets een scootah.. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Osiris schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:04:
Over kleding gesproken: zojuist bij Arie eventjes een nieuw setje jas+broek gehaald. Ben persoonlijk erg gecharmeerd van Macna, goed tevreden over m'n huidige jas. Qua m'n Rev'it jas daarentegen (hoewel ik daar wel laarzen van heb gehaald tijdje terug) vond ik qua kwaliteit maar bagger..
Helaas zie je tegenwoordig amper meer Macna hangen en praktisch overal Rev'it. Een Evolution all-weather jas zat gewoon ronduit bagger en moest je driehonderdenachtentwintig verschillende sluitinkjes fixen voordat je je jas überhaupt eens dichthad..

Maar de mevr. bij Arie had achter nog een jas + broek van Macna hangen, ook nog eens in mijn maat. In de aanbieding ook nog eens. Dus nu maar meteen een Impact en Logic gehaald. Zat goed, niet duur én Macna :+

Als 't over een jaartje alsnog bagger is (bijv. dat het "Raintex DL" gelamineerde waterdichte laagje alsnog poreus is geworden) kan ik alsnog weer iets nieuws halen :P
Plaatjes *O*

Afbeeldingslocatie: http://www.macna.com/wp-content/uploads/2014/02/Impact_101_V.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.macna.com/wp-content/uploads/2014/02/Impact_101_A1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.macna.com/wp-content/uploads/2014/02/Logic_101_V.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.macna.com/wp-content/uploads/2014/02/Logic_101_A.jpg

En meteen maar even de Vision Vest N Nighteye erbij besteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.macna.com/wp-content/uploads/2014/02/vison-vest-n-nighteye-v.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.macna.com/wp-content/uploads/2014/02/visionvest-n-nighteye-v.jpg

Die klik je op de jas vast zodat je niet zo'n raar wapperend los vestje hebt (hoop ik :+), terwijl ik dan ook weer niet meteen zo'n knalgele jas heb. Nu kan ik kiezen :)

En de "Nighteye" versie is vet gaaf in 't donker [rml]:+[/]:

Afbeeldingslocatie: http://www.macna.com/wp-content/uploads/2014/02/visionvest-n-nighteye.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:57
Fuelke schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:23:
[...]

[afbeelding]
Fijne schoenen, heb ze ook. Enige nadeel van dat model is dat er geen profiel onder zit dus bij nat of vies wegdek is het oppassen geblazen als je stopt en je voet neerzet.

Net terug van een aantal dagen sturen in de Eifel :). Ik gebruik trouwens Husqvarna vegetable kettingzaag olie in de Tutoro oiler maar daarvan wordt mijn ketting enorm bruin van op een of andere reden, alsof het aangekoekt is ofzo. Zodra de fles op is zal ik weer gewoon de Tutoro olie bestellen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SysXQwN.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door cyntax op 25-08-2016 21:55 ]

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:36:
[...]

Dat is zeker :P
kazzzdafke schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:38:
[...]

Och och, er zijn genoeg hoge laarzen die veiliger LIJKEN.
Dat zal vast zo zijn. Ik geef voor zulke dingen graag genoeg geld uit om iets goeds te kopen.
caesar1000 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:37:
[...]

Ligt eraan waarvoor. Zou denk ik best kunnen voor wat stadsverkeer en even snel naar een vriend toe ofzo.

Ga met mijn casual motor schoenen ook niet touren, maar voldoen prima voor gewoon woon-werk of even naar de posbank.
Ook met een ritje van 2km kan je een vies ongeluk krijgen. Of je nou 1km gaat rijden of 200km maakt eigenlijk weinig uit. Ik ben iemand van ATGATT :)

Tegen wat schuiven zullen die dingen vast best aardig beschermen. Maar tegen 180 graden van je enkel niet en dat doet een goede laars wel.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 25-08-2016 21:58 ]

• caesar1000

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:57:
[...]

Dat is zeker :P

[...]

Ook met een ritje van 2km kan je een vies ongeluk krijgen. Of je nou 1km gaat rijden of 200km maakt eigenlijk weinig uit. Ik ben iemand van ATGATT :)

Tegen wat schuiven zullen die dingen vast best aardig beschermen. Maar tegen 180 graden van je enkel niet en dat doet een goede laars wel.
Met touren bedoel ik dan een beetje fun rijden en de bochten pakken. Dan zit je toch al snel aan een hogere snelheid en wat riskantere 'manoeuvres' dan woon-werk.

Ik ga in ieder geval niet in mijn full gear naar school. No way. Geef mij maar gewoon casual motor schoenen, kevlar jeans, m'n leren Dainese jack en een goed paar handschoenen (en natuurlijk een goede helm).

Voor dat hele stuk 50 km/h is dat al 1000x beter dan al die scooterrijders zonder ook maar iets en ik vind dat zelf ook wel genoeg. Mocht ik toch met 50 km/h vallen en m'n voet breken: het zij zo. Dikke pech dan. :+

[ Voor 6% gewijzigd door caesar1000 op 25-08-2016 22:03 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:00:
[...]

Met touren bedoel ik dan een beetje fun rijden en de bochten pakken. Dan zit je toch al snel aan een hogere snelheid en wat riskantere 'manoeuvres' dan woon-werk.

Ik ga in ieder geval niet in mijn pak naar school. No way. Geef mij maar gewoon casual motor schoenen, kevlar jeans, m'n leren Dainese jack en een goed paar handschoenen (en natuurlijk een goede helm). Voor dat hele stuk 50 km/h is dat al 1000x beter dan al die scooterrijders zonder ook maar iets. :+
Dat snap ik ook wel. Het maakt alleen geen reet uit dat het stuk 50km/u is. Klap maar eens met 50 op een auto die je niet voor laat gaan of over het hoofd ziet.

Kwam toevallig gisteren deze op IMGur tegen. http://imgur.com/gallery/VnDpC (Let op ! Als je niet tegen bloed kan niet op klikken. Er is een open botbreuk op te zien.)

Wat deze vrouw met haar arm heeft is iets wat een goede laars kan voorkomen. Ja ik weet dat dit geen zekerheid bied maar ieder stukje extra bescherming is mooi meegenomen. Je voet breken is ook niet zo erg, maar een open botbreuk is minder prettig. Als je enkel verder draait dan waar ie voor ontworpen is duurt het wel even voordat je weer kan lopen.

Ik heb vanavond nog even een stukje gereden omdat de quickshifter opnieuw af te stellen voor het circuit op zaterdag. Ik heb mij compleet kapot gezweet en dan reed ik na 20:00. Genoeg mensen met een t-shirt gezien. Voor mij persoonlijk is het gewoon altijd goede gear aan hebben of niet rijden. Je bent zo kwetsbaar dat ik altijd goed beschermende spullen aan wil hebben. Ook al ben je Rossi, dat beschermt je niet tegen iemand in een auto die je niet gezien heeft omdat die zat te appen.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 25-08-2016 22:09 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Woon-werk doe je ook meer op automatisme (dus minder focus), op bekender terrein (dus roekelozer) en vooral: met slaperige weggebruikers om je heen. Zou dat echt veiliger zijn?

Woon-werk rij ik overigens met dezelfde snelheden als plezierritjes. Waarom zou ik langzamer van en naar het werk rijden? :?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zo, kogel is door de kerk en de Tracer 700 is besteld. *O*

Nu alleen nog een nieuwe helm zien te vinden die lekker zit en ik ben de komende jaren wel weer even klaar.

#team_UTC+1

• caesar1000

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:06:
[...]

Dat snap ik ook wel. Het maakt alleen geen reet uit dat het stuk 50km/u is. Klap maar eens met 50 op een auto die je niet voor laat gaan of over het hoofd zie.

Kwam toevallig gisteren deze op IMGur tegen. http://imgur.com/gallery/VnDpC (Let op ! Als je niet tegen bloed kan niet op klikken)

Wat deze vrouw met haar arm heeft is iets wat een goede laars kan voorkomen. Ja ik weet dat dit geen zekerheid bied maar ieder stukje extra bescherming is mooi meegenomen. Je voet breken is ook niet zo erg, maar een openbodbreuk is minder prettig. Als je enkel verder draait dan waar ie voor ontworpen is duurt het wel even voordat je weer kan lopen.

Ik heb vanavond nog even een stukje gereden omdat de quickshifter opnieuw af te stellen voor het circuit op zaterdag. Ik heb mij compleet kapot gezweet en dan reed ik na 20:00. Genoeg mensen met een t-shirt gezien. Voor mij persoonlijk is het gewoon altijd goede gear aan hebben of niet rijden. Je bent zo kwetsbaar dat ik altijd goed beschermende spullen aan wil hebben. Ook al ben je Rossi, dat beschermt je niet tegen iemand in een auto die je niet gezien heeft omdat die zat te appen.
DrivinUCrazy schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:06:
Woon-werk doe je ook meer op automatisme (dus minder focus), op bekender terrein (dus roekelozer) en vooral: met slaperige weggebruikers om je heen. Zou dat echt veiliger zijn?

Woon-werk rij ik overigens met dezelfde snelheden als plezierritjes. Waarom zou ik langzamer van en naar het werk rijden? :?
Ken iig maar weinig (lees: geen) mensen die met leren laarzen en leren pak elke dag naar hun werk gaan. :+

(Over 50 wegen)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zag trouwens net op weg naar de dealer wel de ultieme debiele motorrijder op de A2. In korte broek en tshirt een selfie maken met 100 kmh. :X 8)7

#team_UTC+1

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:09:
[...]

Ken iig maar weinig (lees: geen) mensen die met leren laarzen en leren pak elke dag naar hun werk gaan. :+
Dan neem je schoenen mee in een tanktas of laat je een paar op het werk staan. Genoeg mensen die het op deze manier doen. Iedere dag woon/werk zonder goede laarzen vind ik persoonlijk redelijk gestoord. Ik ben ook geen heilig boontje, maar zonder de beste bescherming op een motor stappen omdat je voeten anders warm zijn vind ik nogal een slecht idee.

Het grote verschil met een schoen of laars is dat een goede laars beschermt tegen het draaien van de enkel. Prima kans dat je nooit meer normaal kan lopen als het fout gaat. Even afgezien van dat zal het waarschijnlijk best een tijdje minder prettig aanvoelen :P

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 25-08-2016 22:15 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

[...]

[...]

(Over 50 wegen)
Ik heb weliswaar een textielen pak, maar dat vormt geen belemmering: bij deze leer je de eerste persoon kennen. Of ik nou over 50 km/h wegen of via de snelweg ga, ik heb altijd de volledige uitrusting aan.

Op het werk kan ik me gewoon netjes omkleden. Daar moet ik ook sowieso met veiligheidsschoenen rondlopen (waar ik niet mee kan autorijden omdat die te breed zijn voor de pedalen :+ ), dus dat is voor mij sowieso geen argument.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Osiris schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:43:
[...]

Plaatjes *O*

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En meteen maar even de Vision Vest N Nighteye erbij besteld:

[afbeelding]

[afbeelding]

Die klik je op de jas vast zodat je niet zo'n raar wapperend los vestje hebt (hoop ik :+), terwijl ik dan ook weer niet meteen zo'n knalgele jas heb. Nu kan ik kiezen :)

En de "Nighteye" versie is vet gaaf in 't donker [rml]:+
:

[afbeelding]
[/quote]

Zwarte motorkleding staat altijd goed, veel veilige kilometers ermee :)

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Ik gebruik die Alpinestars schoentjes bijna altijd als het droog is, zit zo vreselijk goed aan je voeten... maar inderdaad niet het veiligst.
Ik ben me er van bewust dat het niet het veiligste is, maar nog geen enkele leuke laars tegengekomen die aan mijn smaak beantwoordt.
En jammer genoeg prijzen bijna alle laarzen zich aan als waterproof, maar ik wil liever vented dan waterproof :-)

Moest iemand een idee hebben:
- Passend bij textiel pak, dus broek over schoenen, niet er in
- Beetje sportief, maar weer niet supersport-sportief
- onder de 200 :-)

Alpinestars SMX3 lijkt me wel wat, maar zijn die '100%' veilig?

(Voor de rest ALTIJD motorbroek, motorvest en uiteraard helm. Handschoenen 'zondig' ik ook wel op...)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoshky op 25-08-2016 22:50 ]

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
[...]

[...]

(Over 50 wegen)
:W

Ik doe woonwerk altijd met volledige kleding, incl lompe waterdichte sportlaarzen. Met dit weer is dat compleet leer of leren jas + kevlar broek, bij regen compleet textiel. Meestal over de snelweg, maar ook als ik de binnenwegen pak gaat het spul aan.

Juist met woonwerkverkeer is er grote kans om door een mafkees omver gereden te worden, dus dan gaat het spul ook aan als het een kort stukje zou zijn :)

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-10 17:54
Binnen de stad doe ik alleen motorjas aan, ga ik de snelweg op of daadwerkelijk toeren dan gaat de broek ook aan. Motorlaarzen heb ik niet, draag altijd S3 veiligheids schoenen (ook prive ja).
Maar naar mijn idee maakt het bij een frontale klap boven de 70 km/u niet meer uit of je kleding aan had of niet, dat overleef je toch niet.

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:10
AcidBurn schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 23:06:
Binnen de stad doe ik alleen motorjas aan, ga ik de snelweg op of daadwerkelijk toeren dan gaat de broek ook aan. Motorlaarzen heb ik niet, draag altijd S3 veiligheids schoenen (ook prive ja).
Maar naar mijn idee maakt het bij een frontale klap boven de 70 km/u niet meer uit of je kleding aan had of niet, dat overleef je toch niet.
Nee, maar bij een schuiver wel degelijk.

It's funny. But not ha-ha funny.

Verwijderd

Twee tips voor de motorrijders onder ons met wat minder ervaring. 1. Dit weer zorgt ervoor dat je door de stand van de zon niet altijd goed zichtbaar bent. 2. Door de warmte zijn mede weggebruikers veelal minder scherp anticipeer daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aidanl schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:05:
Dat organiseren ze ieder jaar hier in Barcelona.
Geloof dat het the gentlemens ride heet of zo, heb geen facebook dus geen idee.

dan heb je van die hipsters op custom CB500´s en zo in pak die de stad door hobbelen (veel "show" en "no go")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
[...]

[...]

(Over 50 wegen)
ATGATT hier. Meestal kevlar jeans en leren jas, laarzen etc. Als t lekker weer is en vanuit werk ga ik nog toeren doe ik volledig leren pak aan.

Op werk hoekje geregeld in het kantoor van de directeur(ook motorrijder). Daar ligt helm, handschoenen ed. En standaard een paar gympen en een normale spijkerbroek.

Betreffende motorscooters, vandaag weer een Vespa zien rijden op de snelweg (dingen blijven geweldig!). Dit was toch wel de meest idiote so far. Met 130 op de linkerbaan. Spijkerbroek aan(kon niet zien of t motojeans waren), overhemd, nette schoenen. Geen handschoenen en geen helm. Complete rasidioot 8)7

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:52

Vrijdag

De Zwarte

Voor mij ook atgatt maar poeh, het was vandaag wel afzien. Nu maar even lekker douchen. En ach, die paar dagen dat het in Nederland nu zo warm is valt het best mee.
Op werk heb ik een paar oude sneaker liggen maar doorwaailaarzen zou eigenlijk ook best fijn zijn, na een doorwaai jas.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ethirty schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:09:
Zo, kogel is door de kerk en de Tracer 700 is besteld. *O*

Nu alleen nog een nieuwe helm zien te vinden die lekker zit en ik ben de komende jaren wel weer even klaar.
In het blauw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Laatst online: 16-01 18:40
atgatt.
Zat gister alleen wel in dubio.

Was te warm om met de motor te gaan dus ik in m'n compleet met arko uitgevoerde Astra de weg op.
Anderhalf uur stil gestaan op de A7. ;w

Afzien in de auto of afzien op de motor.
Ik weet nou niet welke van de twee uiteindelijk beter zou zijn geweest.

Klaarblijkelijk heb ik er niks van geleerd want vanochtend stond ik wéér vast met de astra maar nu op de N302.
Nu hopen dat het vanmiddag (té)warm is en ik door kan rijden, dan heb ik tenminste het idee dat ik niet zonder reden met de auto te werk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
GenjiBlade schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:28:
atgatt.
Zat gister alleen wel in dubio.

Was te warm om met de motor te gaan dus ik in m'n compleet met arko uitgevoerde Astra de weg op.
Anderhalf uur stil gestaan op de A7. ;w

Klaarblijkelijk heb ik er niks van geleerd want vanochtend stond ik wéér vast met de astra maar nu op de N302.
Nu hopen dat het vanmiddag (té)warm is en ik door kan rijden, dan heb ik tenminste het idee dat ik niet zonder reden met de auto te werk ben.
Is vandaag zo een 6-7 graden kouder dan gisteren. Dat geeft mijn app aan voor de omgeving Rotterdam.
Je had dus lekker met de motor kunnen gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hier is het nog steeds prima uit te houden met een coolvest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Chakotay schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:04:
Hier is het nog steeds prima uit te houden met een coolvest :)
Zoiets wel eens tijdens een lange dagrit geprobeerd?
Ben wel benieuwd hoe lang zoiets koel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Vays schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:13:
[...]

Zoiets wel eens tijdens een lange dagrit geprobeerd?
Ben wel benieuwd hoe lang zoiets koel blijft.
Nog niet tijdens een hele dag nonstop rijden, wel bij een paar circuitdagen. Het blijft geen urenlang koel, maar even "opladen" is een wasbak is zo gedaan. Dat kan ook bij een tankstation langs de weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nope, heb al een auto in vergelijkbare tint.
Ik twijfelde tussen rood en zwart omdat dat beter bij mij leren rompertje past :+, uiteindelijk (ongezien) voor rood gekozen omdat me dat makkelijker mooi houden lijkt dan mat-zwart.

#team_UTC+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Afgelopen dagen met de motor naar kantoor (in het leer, zit toch het lekkerst), maar mijn hemel, wat was het warm bij de stoplichten. :X Elke keer een kort schietgebedje.... 'niet op rood, niet op rood' :) Op terug weg was het echt zweten in dat pak. S' ochtends is het lekker en het blijft onbetaalbaar om de mannen op kantoor de eerste keer te zien kijken als je in je pak binnenkomt en de tweede keer als je weer terug loop in jurk en pumps _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neves
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 17:29
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 00:25:
[...]

Dat organiseren ze ieder jaar hier in Barcelona.
Geloof dat het the gentlemens ride heet of zo, heb geen facebook dus geen idee.

dan heb je van die hipsters op custom CB500´s en zo in pak die de stad door hobbelen (veel "show" en "no go")
Waarschijnlijk bedoel je de Distinguished Gentlemans Ride (DGR). Een evenement wat in veel grote steden over de hele wereld wordt georganiseerd. Dit jaar op 25 september. Als je van oude motoren (ook caferacers en scramblers) houdt, is het zeker de moeite waard om eens te gaan kijken!

https://www.gentlemansride.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Snelle vraag. Ik vertrek morgenochtend naar Duitsland maar maak me toch een beetje zorgen om mijn uitlaat. Ik heb een Hurric SP, met DB killer erin!

De uitlaat heeft een goedkeuring, ik weet alleen niet waar ik deze zou kunnen vinden. Staat dit ergens in de uitlaat "erin geslagen"? Nog niet wezen kijken maar als jullie tips o.i.d. hebben waar ik het beste kan kijken zou dan natuurlijk helpen :9 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:46
Bij mijn Akra zat een klein certificaatje. Die heb ik maar bij mijn verzekeringspapieren gedaan, onder de zit.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
R0y. schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:39:
Snelle vraag. Ik vertrek morgenochtend naar Duitsland maar maak me toch een beetje zorgen om mijn uitlaat. Ik heb een Hurric SP, met DB killer erin!

De uitlaat heeft een goedkeuring, ik weet alleen niet waar ik deze zou kunnen vinden. Staat dit ergens in de uitlaat "erin geslagen"? Nog niet wezen kijken maar als jullie tips o.i.d. hebben waar ik het beste kan kijken zou dan natuurlijk helpen :9 .
Er staat een goedkeuringsnummer ergens in het metaal geperst, bij mij zit het aan de motor-kant op de achterste ring. Daarnast zat er een pasje bij met hetzelfde nummer & motortype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Napsju schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:42:
Bij mijn Akra zat een klein certificaatje. Die heb ik maar bij mijn verzekeringspapieren gedaan, onder de zit.
Heb de uitlaat tweedehands aangeschaft via MP. Natuurlijk toen niet aan gedacht :9
Chakotay schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:51:
[...]

Er staat een goedkeuringsnummer ergens in het metaal geperst, bij mij zit het aan de motor-kant op de achterste ring. Daarnast zat er een pasje bij met hetzelfde nummer & motortype.
Top, wij vertrekken zo eerst richting Limburg dus als ik straks de motor ga pakken kijk ik even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:34:
[...]

Nope, heb al een auto in vergelijkbare tint.
Ik twijfelde tussen rood en zwart omdat dat beter bij mij leren rompertje past :+, uiteindelijk (ongezien) voor rood gekozen omdat me dat makkelijker mooi houden lijkt dan mat-zwart.
Mat ziet er altijd wel gaaf uit. Als die nieuw is ;) Je ziet ook wel wat oudere auto's met matte lak die wat vies zijn. En dat ziet er dan inderdaad gewoon niet uit.

Veel plezier met de Tracer, wanneer krijg je hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
GenjiBlade schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:28:
atgatt.

Mijn eigen redenering is dezer dagen, afzien met de moto duurt tenminste minder lang ;) Ik heb trouwens geen echte doorwaai-jas, 't is keuze tussen een textiel vest met ventilatieritsen of één zonder...

Maar 't was gisteren en eergisteren echt stoven onderweg naar huis, da's een feit. En je merkt aan de drukte dat de vakantie bijna voorbij is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Chakotay schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:24:
[...]

Nog niet tijdens een hele dag nonstop rijden, wel bij een paar circuitdagen. Het blijft geen urenlang koel, maar even "opladen" is een wasbak is zo gedaan. Dat kan ook bij een tankstation langs de weg :)
Jammer, zou dat juist wel graag willen. Zou op z'n minst 3-4 uur koel moeten blijven voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Vays schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:20:
[...]

Jammer, zou dat juist wel graag willen. Zou op z'n minst 3-4 uur koel moeten blijven voor mij.
Kan jij 3-4 uur rijden op 1 tank dan? :P

Ik ga echter over 2 weken zo'n 3500 km rijden in Duitsland/Frankrijk, als het dan nog zo warm is zal ik eens kijken hoe lang het koel blijft zonder opnieuw onder de kraan houden.

[ Voor 26% gewijzigd door Chakotay op 26-08-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Chakotay schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:38:
[...]

Jij niet dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Na 200km moet ik alweer gaan tanken, zelfs met alleen maar bergpassen doe ik daar geen 3 uur over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Chakotay schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:45:
[...]

Na 200km moet ik alweer gaan tanken, zelfs met alleen maar bergpassen doe ik daar geen 3 uur over :)
:X doe je daar woon-werk mee? Of enkel voor de fun?

Ik kan toch wel zo'n 400km voort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dryhte schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:47:
[...]

:X doe je daar woon-werk mee? Of enkel voor de fun?

Ik kan toch wel zo'n 400km voort...
Beide... Ding doet 1:14 ongeveer, moet nog eens zien of dat te verbeteren valt met wat afstelwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
Hm, klein tankje? Of een heel losse pols? :p

Ik tank ook wel met de Versys om de 250km, maar die indicator geeft al na die 250km aan dat hij leeg is terwijl er wel nog 9 à 10 liter in zit dan. Maar mijn OCD kan niet overweg met een knipperend tanklichtje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmm..... Ik kan met m'n brommer proberen om meer dan 200Km te gaan rijden met één volle tank brandstof maar ik vrees dat ik de laatste kilometers dan écht mag gaan duwen. 17L tank met een average van 8,4L/100Km volgens de boordcomputer, dus theroretisch zóu 't moeten lukken :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Anoshky schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:57:
Hm, klein tankje? Of een heel losse pols? :p

Ik tank ook wel met de Versys om de 250km, maar die indicator geeft al na die 250km aan dat hij leeg is terwijl er wel nog 9 à 10 liter in zit dan. Maar mijn OCD kan niet overweg met een knipperend tanklichtje ;-)
Combinatie, ook met woonwerk rij ik meestal wel aardig door. Er gaat 17 liter in als ik hem tot de laatste druppel leeg rij, het lampje gaat aan bij 13 liter. Bij nog 10 liter te gaan al gaan knipperen is wel heel snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Jelte schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:09:
[...]
Mat ziet er altijd wel gaaf uit. Als die nieuw is ;) Je ziet ook wel wat oudere auto's met matte lak die wat vies zijn. En dat ziet er dan inderdaad gewoon niet uit.

Veel plezier met de Tracer, wanneer krijg je hem?
Dealer heeft er meerdere in bestelling staan, maar verwacht niks voor oktober te ontvangen en dat verhaal hoorde ik bij meerdere dealers. :/

Gezien de lange levertijden til ik het waarschijnlijk over de winter. Beetje zonde om het ding nieuw in stalling te zetten.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Even een serieuze discussie starten betreft veiligheid.

De meeste hier gaan niet zonder motor- jas of broek de weg op lees ik al.
Maar waarom? (en dan bedoel ik voornamelijk met deze warmte)
Ja ik snap dat het je beschermd bij een ongeluk.
Dat Is als je een ongeluk krijgt, en ja ook hier snap ik dat het een keer 'moet' gebeuren. Uiteraard Is het afhankelijk van meerdere factoren zoals: snelweg of geen snelweg, type rijder (en motor), type rit (woon-werk of tour) etc.
Maar als je gewoon normaal rijd niks geks doet en blijft opletten Is de kans dat je een ongeluk krijgt gewoonweg klein.
Kijk ook maar eens naar het buitenland, daar zie je niets anders dan blote armen en benen.
Er zijn ook nog opties om toch beschermd te zijn en lekker te kunnen uitwaaien, bijvoorbeeld een complete bodyprotector vest (klik), koelvermogen enzo.

Zelf rijd ik (nog) geen motor maar als ik ga rijden zal ik zelf ook beschermende kleding kopen en dragen.
Ik rijd wel scooter al aantal jaar en zomers rijd ik bijna alleen maar met korte broek en t-shirts. Oké ik rijd dan wel geen 130 maar wel 55-60km/h.
Ik ben al een keer gevallen, vol tegen dit aan gereden en vermoedelijk over de kop een meter of anderhalf erachter neer gekomen. Gelukkig maar een paar schaafwonden en blauwe plekken. Was volgens mij richting de zomer dus geen winterjas aan ofzo. (geen idee meer wat ik precies aan had..)
Ben dus niet onbekend met de risico's maar toch rijd ik zomers met dit weer gewoon in me T-shirt en korte broek.

Met de motor kan je ook de snelweg vermijden en alleen 60 of misschien 80km/h wegen gebruiken, wat Is dan het verschil met de gemiddelde scooterrijder?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

thijsco19 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:09:
Met de motor kan je ook de snelweg vermijden en alleen 60 of misschien 80km/h wegen gebruiken, wat Is dan het verschil met de gemiddelde scooterrijder?
Een scooterrijder kan net als een fietser makkelijker een automobilist de schuld geven, een motorrijder wordt wat eerder gezien als gelijkwaardig.

Verder wil je je gewoon zo goed mogelijk beschermen tegen andere wegmisbruikers. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik verminkt door het leven moet omdat het te warm was voor een lange broek.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Ik doe ongeveer 290km op een 17L tank. Tank meestal bij de 15L, dus niet geheel representatief. Avg doe ik 1 op 21.0 (volgens spritmonitor). In theorie kan ik dus 357km redden als ik de tank helemaal leeg rijd. En dit is met vrij enthousiast snelweg rijden. (als de snelweg leeg is, doe ik de A27 Almere -> Baarn met 150-160kmh.)

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky

...

Dat is de discussie die hier boven sinds gisteren al redelijk gevoerd is.
Ik blijf bij het standpunt van motorbroek, -jas en helm.
Wellicht zijn de meeste het daar over eens.
Maar sommigen hier willen enkel hoge motorlaarzen dragen en 'lange' handschoenen (weet niet hoe je het anders verwoord?).
Zelf kies ik bij mooi weer voor een lage schoen en zomerhandschoentjes.

Ik probeer een compromis te maken tussen veiligheid en comfort, het compromis neigt naar veiligheid zonder comfort te vergeten :)
Met in het achterhoofd dat ik meestal thuis kom met de motor van het werk, ik het hele motorpak uit zwier en in een lycra broekje en truitje spring om met de racefiets te gaan rijden waarbij vaak ook snelheden boven de 40 behaald worden en in afdalingen tik ik bijna wekelijks wel eens de 80 aan dusja... 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Anoshky op 26-08-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Chakotay schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:38:
[...]

Ik ga echter over 2 weken zo'n 3500 km rijden in Duitsland/Frankrijk, als het dan nog zo warm is zal ik eens kijken hoe lang het koel blijft zonder opnieuw onder de kraan houden.
Yep, 2.5- 3 uur haal ik wel.
Denk dat mijn motor wat minder dorstig is :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
De meeste hier gaan niet zonder motor- jas of broek de weg op lees ik al. Maar waarom?
Ik ben al een keer gevallen, vol tegen dit aan gereden en vermoedelijk over de kop een meter of anderhalf erachter neer gekomen. Gelukkig maar een paar schaafwonden en blauwe plekken.
Ben dus niet onbekend met de risico's maar toch rijd ik zomers met dit weer gewoon in me T-shirt en korte broek.
Als jij het niet wil leren uit eigen ervaring gaan mensen op een forum je ook niet overtuigen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini

Dat Is als je een ongeluk krijgt, en ja ook hier snap ik dat het een keer 'moet' gebeuren. Uiteraard Is het afhankelijk van meerdere factoren zoals: snelweg of geen snelweg, type rijder (en motor), type rit (woon-werk of tour) etc.
1. Maar als je gewoon normaal rijd niks geks doet en blijft opletten Is de kans dat je een ongeluk krijgt gewoonweg klein.
Kijk ook maar eens naar het buitenland, daar zie je niets anders dan blote armen en benen.
Er zijn ook nog opties om toch beschermd te zijn en lekker te kunnen uitwaaien, bijvoorbeeld een complete bodyprotector vest (klik), koelvermogen enzo.

Zelf rijd ik (nog) geen motor maar als ik ga rijden zal ik zelf ook beschermende kleding kopen en dragen.
Ik rijd wel scooter al aantal jaar en zomers rijd ik bijna alleen maar met korte broek en t-shirts. Oké ik rijd dan wel geen 130 maar wel 55-60km/h.
Ik ben al een keer gevallen, vol tegen dit aan gereden en vermoedelijk over de kop een meter of anderhalf erachter neer gekomen. Gelukkig maar een paar schaafwonden en blauwe plekken. Was volgens mij richting de zomer dus geen winterjas aan ofzo. (geen idee meer wat ik precies aan had..)

2.Met de motor kan je ook de snelweg vermijden en alleen 60 of misschien 80km/h wegen gebruiken, wat Is dan het verschil met de gemiddelde scooterrijder?
1. Je bent niet alleen van jezelf afhankelijk maar ook van mutsen in een koekblikje op 4 wielen. Heel veel mensen zien je snel over het hoofd.

2. Dan kan je beter lekker een brommer blijven rijden en niet verder dan 40 km van thuis komen. :/ Beetje een non argument. Verschil met de gem scooterrijder is ook dat een motor tot wel 200-250 km/h harder kan gaan dan een scooter?

Geen lullig verschil.

[ Voor 3% gewijzigd door Panini op 26-08-2016 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Je zegt ook dat je "wel op 60 en 80 km-wegen kan blijven". Ga je daar dan ook netjes nooit harder dan 60-80 rijden? Ik geloof er niets van :+

Also, zet eens met volle kracht je duim op het asfalt, en trek deze zo snel mogelijk naar je toe. Dan voel je waarom met lage snelheid bescherming alsnog nuttig is.

Pagina: 1 ... 8 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.