Even een serieuze discussie starten betreft veiligheid.
De meeste hier gaan niet zonder motor- jas of broek de weg op lees ik al.
Maar waarom? (en dan bedoel ik voornamelijk met deze warmte)
Ja ik snap dat het je beschermd bij een ongeluk.
Dat Is als je een ongeluk krijgt, en ja ook hier snap ik dat het een keer 'moet' gebeuren. Uiteraard Is het afhankelijk van meerdere factoren zoals: snelweg of geen snelweg, type rijder (en motor), type rit (woon-werk of tour) etc.
Maar als je gewoon normaal rijd niks geks doet en blijft opletten Is de kans dat je een ongeluk krijgt gewoonweg klein.
Kijk ook maar eens naar het buitenland, daar zie je niets anders dan blote armen en benen.
Er zijn ook nog opties om toch beschermd te zijn en lekker te kunnen uitwaaien, bijvoorbeeld een complete bodyprotector vest (
klik), koelvermogen enzo.
Zelf rijd ik (nog) geen motor maar als ik ga rijden zal ik zelf ook beschermende kleding kopen en dragen.
Ik rijd wel scooter al aantal jaar en zomers rijd ik bijna alleen maar met korte broek en t-shirts. Oké ik rijd dan wel geen 130 maar wel 55-60km/h.
Ik ben al een keer gevallen, vol tegen
dit aan gereden en vermoedelijk over de kop een meter of anderhalf erachter neer gekomen. Gelukkig maar een paar schaafwonden en blauwe plekken. Was volgens mij richting de zomer dus geen winterjas aan ofzo. (geen idee meer wat ik precies aan had..)
Ben dus niet onbekend met de risico's maar toch rijd ik zomers met dit weer gewoon in me T-shirt en korte broek.
Met de motor kan je ook de snelweg vermijden en alleen 60 of misschien 80km/h wegen gebruiken, wat Is dan het verschil met de gemiddelde scooterrijder?
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.