Hooglander1 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:00:
[...]
Ik heb de Cardo SHO-1, die specifiek voor Shoei helmen is. Volgens mij ook voor de Neotec.
Erg fijn setje, subtiele afwerking en je hebt geen lelijke klont aan je helm zitten.
Nadeel is dat je niet muziek + voice tegelijk kan hebben, dan gaat de ene uit en de ander aan.
Zelf rijd ik met duo altijd met voice altijd geactiveerd en alleen met de FM radio of muziek aan.
Als je dat laatste echt onoverkomelijk vind moet je ook echt naar een ander merk switchen, want Cardo doet dat (voor zover ik weet) altijd.
Ik heb zelf de Cardo Scalarider Packtalk.
Hoofdzakelijk gemaakt voor in grotere groepen te rijden, kan tot 20 man ondersteunen dmv DVM(of zoiets) (is in updates afgelopen jaar van 12 naar 20 omhoog gebracht).
Werkt ook met een kettingsysteem. Dus als de helft afbreekt, maakt hij 2 groepen, kom je verder weer bij elkaar, wordt het weer 1 groep.
Verder kan je gewoon met Bluetooth tot 4 man praten, kan je tegelijk FM/muziek luisteren en in de groep praten. Je kan een 4 Bluetooth apparaten tegelijk koppelen en actief hebben.
Alles is met de app te regelen, via voice commands of met de knoppen op de set. Je kan met een druk op de knop ook Siri of Google Now activeren, dus je telefoon bedienen met stem. BEereik van ongeveer 200 meter op de snelweg. Ben er zeer tevreden mee!
Enige grote nadeel: hij is vrij duur.
En wat er gezegd werd dat je windruis hoort door dat ding, ik heb er nog niks van gemerkt op mijn Shark skwal.
[
Voor 0% gewijzigd door
DragonSlayer666 op 24-02-2017 14:43
. Reden: Autocorrect corrigeren ]
Never ride faster than your guardian angel can fly.