Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.750 views

Onderwerpen

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:56

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:04:
[...]

Voornamelijk dat het kut rijd idd, zelf ga ik sws voor een 35kw natuurlijk.

De lesmotor haalt net de 130, en trekt gewoon totaal niet. Het niet halen van de slalom ligt vast ook mede aan mij haha :> :o iets lichtvoetigere motor was fijn geweest, maar als je het echt kan gooi je er een harley nog wel doorheen.
Ik doe het met een Kathedraal op twee wielen 8).

maar ik faalde die test ook jammerlijk op mijn AVB met een CB650F, een van de makkelijkste motoren die er is

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Imperial_Master schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:02:
Fair point re afstand stepjes - zadel; ik had wel last van mijn knieen na de rit naar huis (iets van 700km; Cortina D'Ampezzo - Bratislava in 1 ruk) terugkomend van de vakantie waar bovenstande foto is genomen

Verder eigenlijk geen problemen met de hoek van mijn knieen terwijl ik best lange benen heb (er zijn natuurlijk altijd comfortabelere opties, de S1000XR zat heel lekker bij de dealer :))
Ik heb sowieso al snel last van mijn knieën. Op de hurken zitten hou ik nog geen 2 minuten vol voordat het echt pijn gaat doet. Verder normaal gelukkig totaal geen last vast met het dagelijks leven. Alleen qua motoren is het echt lastig iets te vinden waarbij ik er geen last van heb. Gelukkig is dat met de RC8 nu gelukt.

Met de Hornet en ook met de SV altijd last van mijn knieën gehad. Ik ben wel iemand die heel graag een sportmotor wil dus dan ben je met hoge stepjes al snel de sjaak als het zadel laag is. Er zijn natuurlijk genoeg hoge motoren maar dan kom je snel in de toer of offroad modellen uit. Zo goed als alle sport en naked modellen hebben een kleine afstand tussen zadel en stepjes.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Imperial_Master schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:53:
Ging het hier nou even geleden over motoren die geschikt zijn voor lange(re) mensen? (Ben 1.92m)

[afbeelding]

BMW K1300r, kan je ok lekker mee op vakantie :)

[afbeelding]

Edit: damn, best grote plaatjes, ff kijken of ik ze kleiner kan krijgen - done
Meh, een BMW met z'n in-lijn dwars op de motor is geen echte BMW, dat ding hoort gewoon op z'n zij van voor naar achter te liggen :P

Maar idd, K-serie is geweldig qua zithouding en rijcomfort. Als ik om enige reden m'n R80 kwijt raak is er 45% kans dat ik voor een K75-naked ga, 45% kans dat het een F650CS Scarver wordt (minder comfortabel op lange ritten, maar beter geschikt voor A2/A4/A10 filewerk dat grootste deel van m'n kms omhelst) - of 10% kans dat ik ergens een mooie Moto Morini 350 vind en helemaal retro ga :+

Oslik blyat! Oslik!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:37

Ethirty

Who...me?

Je hebt al flinke cojones nodig om mee te doen en hij doet het gewoon op een Multistrada. _O_

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ging het hier nou even geleden over motoren die geschikt zijn voor lange(re) mensen? (Ben 1.92m)

[afbeelding]

[afbeelding]

_O_ Gaaf ding zo! :)
dion_b schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:46:
[...]

Meh, een BMW met z'n in-lijn dwars op de motor is geen echte BMW, dat ding hoort gewoon op z'n zij van voor naar achter te liggen :P

Maar idd, K-serie is geweldig qua zithouding en rijcomfort. Als ik om enige reden m'n R80 kwijt raak is er 45% kans dat ik voor een K75-naked ga, 45% kans dat het een F650CS Scarver wordt (minder comfortabel op lange ritten, maar beter geschikt voor A2/A4/A10 filewerk dat grootste deel van m'n kms omhelst) - of 10% kans dat ik ergens een mooie Moto Morini 350 vind en helemaal retro ga :+
K75 :9 Collega begon er laatst over, maar dan wel met een plat stuur, aangepast (en iets verhoogd) kontje. :9
Afbeeldingslocatie: https://static.highsnobiety.com/wp-content/uploads/2013/01/custom-bmw-k75-by-moto-sumisura-0.jpg
Ik zou er dagelijks mee kunnen rijden, bulletproof die dingen. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Joopieboy schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 23:18:
[...]

K75 :9 Collega begon er laatst over, maar dan wel met een plat stuur, aangepast (en iets verhoogd) kontje. :9
[afbeelding]
Ik zou er dagelijks mee kunnen rijden, bulletproof die dingen. :X
Zo eentje zou ws rugklachten opleveren als je er dagelijks mee zou rijden. Die obsessie met alles choppen tot cafe racer... :N

Hier hoeft toch niets aan te veranderen - behalve misschien een koffer waar je helm wel in past...
Afbeeldingslocatie: http://gingerich.net/wp-content/uploads/Motorcycles/1994%20BMW%20K75/K75-new-51.jpg

Oslik blyat! Oslik!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dion_b schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 23:28:
[...]

Zo eentje zou ws rugklachten opleveren als je er dagelijks mee zou rijden. Die obsessie met alles choppen tot cafe racer... :N

Hier hoeft toch niets aan te veranderen - behalve misschien een koffer waar je helm wel in past...
[afbeelding]
Dat is misschien de 2 generaties verschil tussen ons. :+ En tsja, eigenlijk het enige waar de zaag in gaat is het kontje, maar dat mag ook wel imho. :P Verder hoop tupperware eraf en mooi rond koplampje en een plat stuur, zithouding valt dan nog best mee. :) Geen clip ons he. ;)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nog meer tupperware eraf :?

Dit is waar ik vandaan kom (1e motor) - daarmee vergeleken is die K75 naked al kaal als een Braziliaanse poes:
Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/887342/a2d2a967c83915fad70edfec1db01d31

[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 22-02-2017 23:44 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mwow, eerder een getrimde poes hoor :P

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:34
thijsco19 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:10:
[...]

Zit natuurlijk wat in, het liefst wil ik ook een 'grotere'. :+
Een 1200 ofzo :9.
Yes dat was kenusteun zegt en de 696 is vrij klein. Ik weet niet hoe lang je zelf bent, maar ik zit al redelijk opgepropt waardoor ik soms wat kramp in m'n heupen krijg. Een 796 was perfect geweest. Iets meer vermogen en wat hoger.

• Bommes
  • Laatst online: 22:28

Bommes

Capo del formaggio

[afbeelding]

[afbeelding]

Ok ruimte voor lange mensen en goede reis motor:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/02/1487827795-800-x-600px-1%20(39).jpg
Foto genomen met een aardappel.

Ik mis wel iets van 1150 cc ten opzichte van jou BMW.. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-10 16:15
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:28:
[...]

Hehehe, langzame slalom kon ik helaas niet :'(

Scheelt misschien ook dat t een motor van 230kg was, met maar 25kw, echt fijn stuurt ie niet :X
Beetje pijnlijk om de a1'ers met die fietsjes gemakkelijk er doorheen te zien vliegen :+ dan ziet t er zo makkelijk uit opeens.

Maar dat komt wel als ik zelf kan gaan oefenen, raak je er vanzelf beter aan de eigen motor gewend.

Zit trouwens te denken een 35kw uit duitsland te halen, stuk meer keus dan hier in nederland, en volgensmij vrij goed te doen tegenwoordig? Enkel even langs de rdw. Iemand een idee wat een motor invoeren ongeveer kost?
Stelt niet zoveel voor om een motor in te voeren. Heb het twee keer gedaan met mijn Vespa's. Echter kwamen die uit Belgie. Hoe het dus in Duitsland zelf geregeld moet worden durf ik niet te zeggen.

Op de RDW site staat het vrij duidelijk uitgelegd wat je moet doen.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou, die rit van vanmorgen viel me reuze mee! Ja, er was regen, maar door fatsoenlijk in mijn spiegels te kijken, waarbij je je hoofd schuinhoud, waaide het er allemaal af. Windstoten: Mwoah, soms, maar stelde niks voor, ik heb al veel erger gehad (en dat zegt wat).

Kurkdroog aangekomen dankzij goed sluitende kleding :). Had wel (weer) bumperklevers helaas, rechts inhalers... het gewoonlijke domme volk.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:06
HTT-Thalan schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:59:
[...]

Ik zeg Africa Twin, en anders een Harley met de stepjes aan de voorzijde :+.
AT is echt niet hoog te noemen, ik ben 1.87 en vind hem al wat aan de krappe kant. Kan ook gewoon met vlakke voet eenvoudig aan de grond.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:15:
[...]

AT is echt niet hoog te noemen, ik ben 1.87 en vind hem al wat aan de krappe kant. Kan ook gewoon met vlakke voet eenvoudig aan de grond.
En die is nochtans hoger dan de TA!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-11 09:53

LordKnox

Opperbaas.

Ik vind het ook lastig om een leuke motor te vinden waar je op kan zitten met wat meer lengte. Ik ben 1.90 en zoek een relatief goedkope (lees: 4000 of minder) motor waarbij ik en comfortabel kan zitten en het niet uitziet alsof ik op een Grom rijd. De Africa Twin is 1 van de opties waar ik naar kijk, maar ik merk vooral dat mijn maximale prijs een probleem kan zijn.

• teigetjuh
  • Niet online
LordKnox schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:21:
Ik vind het ook lastig om een leuke motor te vinden waar je op kan zitten met wat meer lengte. Ik ben 1.90 en zoek een relatief goedkope (lees: 4000 of minder) motor waarbij ik en comfortabel kan zitten en het niet uitziet alsof ik op een Grom rijd. De Africa Twin is 1 van de opties waar ik naar kijk, maar ik merk vooral dat mijn maximale prijs een probleem kan zijn.
Transalp 650. Is een stukje goedkoper, en ik met mijn 192 kom daar ook prima mee uit. Het is geen snelheidsmonster, maar komt echt wel mee met het verkeer. Moet echt wel onder de 4k te vinden zijn. (Lukte zes jaar geleden ook al voor een 2003-model)

Edit: er staan er 5 op markplaats onder de 4 mille

[ Voor 3% gewijzigd door teigetjuh op 23-02-2017 09:25 ]

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11 15:07
Zo heeft iedereen zijn problemen zeker...
1m70 en 55kg is ook moeilijk om een motor te vinden die comfortabel is als je NIET rijdt. 8)7

Ik zou graag een motor hebben met cardan en wat meer pk's.
Maar dan kom je al snel uit bij bijvoorbeeld een GS en dat is qua formaat niet echt geschikt voor kleine, fijne ventjes :+

• teigetjuh
  • Niet online
Anoshky schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:25:
Zo heeft iedereen zijn problemen zeker...
1m70 en 55kg is ook moeilijk om een motor te vinden die comfortabel is als je NIET rijdt. 8)7

Ik zou graag een motor hebben met cardan en wat meer pk's.
Maar dan kom je al snel uit bij bijvoorbeeld een GS en dat is qua formaat niet echt geschikt voor kleine, fijne ventjes :+
Honda Deauville heeft ook cardan.
Er zijn er meer, maar je komt bijna altijd in de categorie "lomp grote toerfietsen"

Er is een lijstje.... Waarschijnlijk niet compleet, maar toch: https://motofaction.org/m...shaft-driven-motorcycles/

[ Voor 10% gewijzigd door teigetjuh op 23-02-2017 09:52 . Reden: Linkje toegevoegd. ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[afbeelding]

[afbeelding]

Gaaf ding zeg! Hoe rijdt dat? Gezien deze toch wat meer gebaseerd is op een tour onderstel, zeker niet zo wendbaar als een sport/naked bike? Heb deze ook wel even overwogen als opvolger van mijn S1000RR... maar toen ik de lengte zag toch maar geen proefrit gemaakt. Achteraf beetje spijt van, ben nog steeds benieuwd hoe zo'n telelever rijdt.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Verwijderd

Geen kleintjes:

http://occasions.vanmeelm...t/kawasaki/zrx+1100/23468

http://occasions.vanmeelmotoren.nl/unit/suzuki/gsx1400/23276

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58

[afbeelding]

[afbeelding]

post dit eens niet, ik wil er ook zoëen namelijk ;(

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:56

Secsytime

Automagisch

teigetjuh schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:27:
[...]

Er zijn er meer, maar je komt bijna altijd in de categorie "lomp grote toerfietsen"

Er is een lijstje.... Waarschijnlijk niet compleet, maar toch: https://motofaction.org/m...shaft-driven-motorcycles/
BMR R NINE T heeft ook gewoon een cardanas? Maar is denk ik wel een uitzondering :P

• kneusteun
Wat is je max prijs?

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11 10:57
Bommes schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 06:32:
[...]

Ok ruimte voor lange mensen en goede reis motor:
[afbeelding]
Foto genomen met een aardappel.

Ik mis wel iets van 1150 cc ten opzichte van jou BMW.. :P
Hehehe.. kom er maar in Bommes! :)
noes schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:04:
[...]

Gaaf ding zeg! Hoe rijdt dat? Gezien deze toch wat meer gebaseerd is op een tour onderstel, zeker niet zo wendbaar als een sport/naked bike? Heb deze ook wel even overwogen als opvolger van mijn S1000RR... maar toen ik de lengte zag toch maar geen proefrit gemaakt. Achteraf beetje spijt van, ben nog steeds benieuwd hoe zo'n telelever rijdt.
Dank, ik vind het heel fijn rijden/sturen - zal ongetwijfeld niet zo strak gaan als met een echte sport motor maar ze is heel stabiel en kan meer dan ik zeg maar dus dat is een goed gevoel. Mijn vorige was een Intruder M1880R dus dit gaar sowieso al 100x beter door de bochten :D

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11 10:57
Maegrim schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:34:
[...]

post dit eens niet, ik wil er ook zoëen namelijk ;(
hahaha - alles is te koop, voor de juiste prijs je mag haar hier in Slowakije komen halen (of ik rijd haar naar NL voor je ;))

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-11 09:53

LordKnox

Opperbaas.

4000 of minder (staat in mijn beschrijving :P).
Mijn "eisenlijst", ik weet niet helemaal of het realistisch is.

Maximaal 4000 euro. Liefst nog onder de 3000.
KM-stand tot maximaal 35.000
Minimaal 600CC.
En ik moet er met mijn 1.90 en 100 kilo op kunnen zitten zonder er raar uit te zien :+

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:56

Secsytime

Automagisch

LordKnox schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:59:
[...]

Minimaal 600CC.
En ik moet er met mijn 1.90 en 100 kilo op kunnen zitten zonder er raar uit te zien :+
BMW K75, voldoet aan al je eisen.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:00
Wat maken mensen zich toch druk over hoe ze eruitzien op de motor... Je moet goed zitten en plezier hebben, lekker belangrijk hoe je eruitziet :S

Ik ben 1.90m en rij een 749s, geen enkel probleem. In mijn ogen in ieder geval :*)

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
[...]

Minimaal 600CC.
koop m'n CB1300, heeft alleen wel 57k gelopen :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZKxmcq3.jpg

1.87m hier, tis een redelijk forse fiets ;)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:10

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Minimaal 600CC.
Vriend van me is 1m96 (gewicht weet ik niet :P) en hij rijdt een Kawa ZRX. Net als de Honda CB1300 en de GSX1400 zijn dat wel geschikte big bikes.

Heb je ook voorkeur voor een soort type? Cruisers zijn vaak best groot, maar als je liever bochten rijdt is dat niet echt een optie. Dan kan je beter kijken naar de (iets) oudere Japanse nakeds.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• kneusteun
[...]

Minimaal 600CC.
Dan is een xrv750 wel een moeilijke ja.
Zit je meestal voor 3500,- te kijken naar een die 80k gelopen heeft.
XTZ750 kan je nog naar kijken, of een xtz660z als je geluk hebt.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:11:
Wat maken mensen zich toch druk over hoe ze eruitzien op de motor... Je moet goed zitten en plezier hebben, lekker belangrijk hoe je eruitziet :S

Ik ben 1.90m en rij een 749s, geen enkel probleem. In mijn ogen in ieder geval :*)
Ik zou niet willen ruilen, ik sterf na 3 uur al af op een GSX ;)

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
'k ben vanmorgen toch maar met de motor vertrokken (denkende dat file erger is dan wind), maar zit nu toch met groeiend onbehagen de windstoten buiten te bekijken...

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11 13:32
Dryhte schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:56:
'k ben vanmorgen toch maar met de motor vertrokken (denkende dat file erger is dan wind), maar zit nu toch met groeiend onbehagen de windstoten buiten te bekijken...
Wees slim, laat die fiets staan en zorg dat je op een andere manier thuis komt. Een windvlaag van 100 km/h is niet echt prettig

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-10 16:15
dion_b schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 23:28:
[...]

[afbeelding]
Ik heb een K75 omgebouwd, het rijdt opzicht best prima. Ga er geregeld een dag mee naar Luxemburg.

• gebruikershaes
Ik heb net een autoritje Amsterdam Groningen gedaan en ik moet zeggen dat ik het stuur op sommige stukken (bruggen en open vlaktes) redelijk goed moest vasthouden. De kracht van de wind is wel gelijkmatig, maar als je vanuit een beschut stuk naar open vlakte gaat kan de stoot wel hard zijn. Ik zou het zeker niet leuk hebben gevonden op de motor. Ze zeggen dat tussen 16 en 19 de storm op z'n hevigst is dus miss er na vertrekken?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Thoit schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:50:
[...]

Ik heb een K75 omgebouwd, het rijdt opzicht best prima. Ga er geregeld een dag mee naar Luxemburg.
Vertel meer? ;)

Verwijderd

Joopieboy schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 23:31:
[...]

Dat is misschien de 2 generaties verschil tussen ons. :+
Nope heeft niets met generaties te maken, ik sloop het liefste van elke motor alle onderdelen af. Hoe naakter hoe beter :*)

Het zijn vaak de jonkies die allemaal een tupperware tweewieler willen hebben ;)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:09:
[...]

Nope heeft niets met generaties te maken, ik sloop het liefste van elke motor alle onderdelen af. Hoe naakter hoe beter :*)

Het zijn vaak de jonkies die allemaal een tupperware tweewieler willen hebben ;)
Zo ben ik ook begonnen, en nu zit ik zelf te denken om een K75 te nemen en daar mee te gaan dailyen na wat aanpas werk. :$ Voor nu rijdbaar en van de winter uit elkaar en laten coaten. :P

Anyway, heb wel meer gekke ideeën gehad. :+

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dammn...... Even helemaal vergeten dat ik sinds 01-01-2017 nog maar 4 dagen per week werk. Vanavond éérst eens wat overwerk boeken op de (7) vrijdagen welke ik dit jaar al wél gewerkt heb en morgen maar eens even in Utrecht gaan kijken. Je moet toch wát met je vrije tijd :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:00
wimmel_1 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 17:52:
Dammn...... Even helemaal vergeten dat ik sinds 01-01-2017 nog maar 4 dagen per week werk. Vanavond éérst eens wat overwerk boeken op de (7) vrijdagen welke ik dit jaar al wél gewerkt heb en morgen maar eens even in Utrecht gaan kijken. Je moet toch wát met je vrije tijd :P
Hahahahaha. Dat kan toch niet?! :+

Maar das wel lekker om je te bedenken

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

lolgast schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:26:
[...]

Hahahahaha. Dat kan toch niet?! :+

Maar das wel lekker om je te bedenken
Schijnbaar kan dat wél :o

Ik heb vorig jaar van m'n manager de "opdracht" gekregen om iets te gaan doen aan m'n (zwaar boventallig) nog openstaand verlofsaldo en heb daarbij de afspraak gemaakt om gewoon 40 uur per week te blijven maken (op een 37 uur / week basis, en dus nog een volledig contract).

Ik had voldoende uren staan om een maand of 8 volledig "thuis" te kunnen blijven en dan alsnog volledig doorbetaald te kunnen worden 8)7

Écht hard "afbouwen" doe ik dus nog niet. Zeker niet doordat ik regelmatig extra "TVT" uren opbouw tijdens weekend en stand-by diensten.... Welke vaak ook nog eens tegen 200% uitgekeerd worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 23-02-2017 18:45 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

WTF :D Zoek eens een hobby ofzo, koop je R1 terug en ga circuit rijden door heel Europa. :+

Ik vind het al heel wat dat ik van nu tot december iedere vrijdag vrij kon pakken. :+

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:36:
[...]

Schijnbaar kan dat wél :o

Ik heb vorig jaar van m'n manager de "opdracht" gekregen om iets te gaan doen aan m'n (zwaar boventallig) nog openstaand verlofsaldo en heb daarbij de afspraak gemaakt om gewoon 40 uur per week te blijven maken (op een 37 uur / week basis, en dus nog een volledig contract).

Ik had voldoende uren staan om een maand of 8 volledig "thuis" te kunnen blijven en dan alsnog volledig doorbetaald te kunnen worden 8)7

Écht hard "afbouwen" doe ik dus nog niet. Zeker niet doordat ik regelmatig extra "TVT" uren opbouw tijdens weekend en stand-by diensten.... Welke vaak ook nog eens tegen 200% uitgekeerd worden.
Als er meer werk is dan je aankan moet je het zeggen hè. Er is altijd wel een verdwaalde motorrijder die je, tegen een zo te zien riante beloning, wil komen helpen. :+

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In de business waarin de meeste IT'ers werken is de laatste jaren alleen maar bezuinigd op personeelskosten terwijl 't aanbod qua werk gelijk bleef....

Ik ben blij dat de (zogenaamde) "recessie" nu eindelijk eens afgelopen is en dat er weer méér personeel aangenomen wordt omdat er verwacht wordt dat er nóg meer (uitgesteld) werk aan komt.

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-11 11:17
ik ben vandaag ook op de motor gegaan maar echt heel verstandig was het op de terug weg niet, zelfs in de stad tijdens het filteren bijna tegen de auto's aangeblazen (zal voor de automobilisten er wel heel beginner achtig uitgezien hebben) op de snelweg ging het redelijk op wat flinke windstoten na.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Sodemieter hee, weertje buiten!

Gelukkig was ik niet de enige mafketel op de a27, ik kwam nog een zekere tweaker op een groene ninja 300 tegen :+.

Ik ging af en toe schuiner op de rechte stukken dan ik normaal in de bochten ga :X.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Schuiver? :+

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Daar leek het soms wel op ja :+.

Aangepast!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Goed te zien dat je hier weer post!!

• knoffy
teigetjuh schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:27:
[...]

het lijkt mij ook ideaal een cardan alleen dan niet gelijk een 1000cc een 500/650cc met cardan zou een perfecte woon werk motor zijn.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 19:56:
Goed te zien dat je hier weer post!!
Ja, ik heb het overleefd!!

Onze groene ninja rijder heeft me ook flink geholpen, wat tips over de houding en een tijdje voor me uit rijden zodat ik aan zijn hellingshoek kon zien of en waar er weer een vlaag aan kwam :+.

Waardevolle kennis en ervaring opgedaan, maar voortaan laat ik code oranje even links liggen, die gaat op het lijstje "ijzel"...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:05:
[...]

Onze groene ninja rijder heeft me ook flink geholpen, wat tips over de houding en een tijdje voor me uit rijden zodat ik aan zijn hellingshoek kon zien of en waar er weer een vlaag aan kwam :+.

Waardevolle kennis en ervaring opgedaan, maar voortaan laat ik code oranje even links liggen, die gaat op het lijstje "ijzel"...
Wat ze mij "vroeger" thuis altijd geleerd hebben: Afraden is áánraden.... Ik heb me de afgelopen dagen dus ook maar even afwezig gehouden aangaande de "adviezen" met betrekking tot het rijden in dit soort weersomstandigheden. Het komt altijd wel goed maar.... Je eigen ervaring telt nú!!

Die "Groene Ninja" (300?) is een "SS" en zo'n ding vangt serieus sowieso véél minder wind (net zoals alle SS fietsen dat doen)... Die apparaten zijn gemaakt om snel te zijn zónder al te veel (lucht) weerstand op te bouwen 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 23-02-2017 20:22 ]

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Voor mij viel het alvast wel mee. Ontspannen op de motor, bij ergste windstoten knietje naar de wind, en net iets minder hard dan gewoonlijk... vermoeiend rijden, dat wel, maar veilig thuisgeraakt. Motor + rukwinden = learning opportunity :) (ik denk wel dat het in .nl harder gewaaid heeft dan in .be - max 90km/u hier)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 19:31:
In de business waarin de meeste IT'ers werken is de laatste jaren alleen maar bezuinigd op personeelskosten terwijl 't aanbod qua werk gelijk bleef....

Ik ben blij dat de (zogenaamde) "recessie" nu eindelijk eens afgelopen is en dat er weer méér personeel aangenomen wordt omdat er verwacht wordt dat er nóg meer (uitgesteld) werk aan komt.
Ik weet er helaas alles van. Minder mensen, maar net zoveel of meer werk. Ik geloof niet dat ik de afgelopen 10 jaar 1 week heb moeten duimendraaien en er ligt genoeg om 12u per dag te werken. :')

#team_UTC+1

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik ben echt enorm blij dat ik een garageplek heb geregeld voor mijn motor. Heb hem nog geen week of er raast al een storm over het land. En ik woon bij de kust, dus de wind is hier nog ietsje erger. Ik had er echt de pest in gehad als ie daardoor nu was omgevallen.

Anyway, contact gehad met de dealer en mijn linkerspiegel moet vervangen worden omdat die te los zit. Het zijn geen standaardspiegels dus ik vroeg al of hij wel wist wat voor spiegels het waren. Het was geen probleem zei de dealer, hij ging wat regelen.

Nog even geduld dus, want zolang die spiegel niet gefixt is en ik geen smeersysteem heb laat ik de tweewieler staan tenzij er echt een beetje noodzaak is om er mee te rijden.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-11 14:20
Secsytime schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:01:
[...]

BMW K75, voldoet aan al je eisen.
Klopt, daar ziet iedereen er raar op uit ;-)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:13:
[...]

Wat ze mij "vroeger" thuis altijd geleerd hebben: Afraden is áánraden.... Ik heb me de afgelopen dagen dus ook maar even afwezig gehouden aangaande de "adviezen" met betrekking tot het rijden in dit soort weersomstandigheden. Het komt altijd wel goed maar.... Je eigen ervaring telt nú!!

Die "Groene Ninja" (300?) is een "SS" en zo'n ding vangt serieus sowieso véél minder wind (net zoals alle SS fietsen dat doen)... Die apparaten zijn gemaakt om snel te zijn zónder al te veel (lucht) weerstand op te bouwen 8)
Ik ben heel blij met de opgedane ervaring!

En mijn motor is volgens mij specifiek ontworpen om te kunnen dubbelen als zeilschip, echt niet normaal hoe windgevoelig dat ding is.

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Dryhte schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:19:
Voor mij viel het alvast wel mee. Ontspannen op de motor, bij ergste windstoten knietje naar de wind, en net iets minder hard dan gewoonlijk... vermoeiend rijden, dat wel, maar veilig thuisgeraakt. Motor + rukwinden = learning opportunity :) (ik denk wel dat het in .nl harder gewaaid heeft dan in .be - max 90km/u hier)
Learning opportunity, ja. Maar erg vermoeiend was het wel, ook in het oosten van .nl genoeg wind na 17.00.

[Signature]

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:38
BAM!

Ik ben ook ongeschonden thuis. 8)

Vanmorgen was het easy ja, maar dit was wel even spannend. Maar ach, ik werk bij de Arena en ik zag toch geen mogelijkheid eerder weg te gaan i.v.m. die voetbalwedstrijd. Ik reed zelfs een roadblock van de politie in.

Ben erachter gekomen dat mijn helm niet waterproof is en ik dus alsnog nattigheid in mijn gezicht krijg. :( En mijn vizier is waarschijnlijk ook wat oud, want water rolt er niet meer zo easy vanaf (met Dreft schoonmaken helpt niet meer :+ )

It's funny. But not ha-ha funny.

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
wimmel_1 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:13:
[...]

Als het van voren komt wel ja, maar al dat tupperware vangt aardig wat wind, als die vol vanaf de zijkant komt :+

En inderdaad Ninja 300 ja. Maar heb er waarschijnlijk wel minder last van ivm VEEL lager zwaartepunt.
HTT-Thalan schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:05:
[...]

Ja, graag gedaan! Beetje hulp is altijd fijn. Verder is het gewoon gewenning, in de herfst leer je heel snel. Vooral als de wind een week lang niet onder de 40kmh komt ;).

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:38
Ik vond het op de Ninja 250 juist veule malen enger om door de wind te gaan inderdaad, want de zijkant is een groot stuk plastic. Heb het twee keer gedaan: eentje omdat ik geen andere keus 's avonds, en de andere keer om hem bij de garage te brengen als inruil. :P :X

It's funny. But not ha-ha funny.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:32
Geslaagde dag. Held Arese Gore Tex broek gescoord bij Arie. Past goed bij de Held Caprino jas die ik al had. Blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/017848/files/010697971/held-caprino-gore-tex-motorjas.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.fc-moto.de/WebRoot/FCMotoDB/Shops/10207048/4E79/B25B/0A84/D6CA/D83C/3E70/5055/F308/Held-Arese-Gore-Tex-Hose-schwarz.jpg

Lekker!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DragonSlayer666 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 23:42:
[...]

Als het van voren komt wel ja, maar al dat tupperware vangt aardig wat wind, als die vol vanaf de zijkant komt :+

En inderdaad Ninja 300 ja. Maar heb er waarschijnlijk wel minder last van ivm VEEL lager zwaartepunt.

[...]

Ja, graag gedaan! Beetje hulp is altijd fijn. Verder is het gewoon gewenning, in de herfst leer je heel snel. Vooral als de wind een week lang niet onder de 40kmh komt ;).
Tegen de laatste tien kilometers had ik het echt een beetje gehad en dacht ik bij mezelf zoiets van "en nu is het verdomme klaar". Ik ging rechtop zitten, gaf nog een peut gas bij en ging nog even extra hard regen de wind in leunen. Blijkbaar was ik toen pas over de initiële schok van de ervaring heen :p. Ben blij dat ik het gedaan heb, was heel leerzaam :).

Zaterdag weer een ritje, ik laat me nu echt niet meer gek maken door een buitje :9.

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Gisteren even op de beurs geweest. Alpine oordoppen laten aanmeten, zijn over max. 4 weken binnen. Ook nog een motorjeans gekocht, een Rev'it TypeVergeten Loose Fit. De Regular Fit zat echt als hele strakke skinnyjeans en die kreeg ik tijdens het passen ook bijna niet meer uit :+

Oh ja, en de MT-10 in het blauw staat nu op mijn verlanglijstje :D

XBL: DonFrans

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
op het motorforum zag ik de volgende aankoop:
Maar... ineens zag ik daar de watroprop en na wat uitleg te hebben gehad, wist ik dat moet het zijn.
Dus ik ben thuis gekomen met een watroprop (wat een naam eigenlijk). helaas regende het niet op de terugweg anders had ik hem meteen uit kunnen proberen
Watroprop :D
Afbeeldingslocatie: http://www.regenschutzscheibe.de/img/4helm_kl.jpg

Ben nu wel benieuwd, even kijken of ik die stand ook kan vinden :+

• Frans92

Frans92

VFR800

Rody schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:38:

[...]

[afbeelding]

Ja dat heb ik ook gezien op de beurs.. Snapte er geen zak van wat dat nou zou moeten zijn.
Als je dat hebt moet je niet je arm uitsteken tijdens het rijden, stijg je op..

Verwijderd

Frans92 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:50:
[...]

Ja dat heb ik ook gezien op de beurs.. Snapte er geen zak van wat dat nou zou moeten zijn.
Als je dat hebt moet je niet je arm uitsteken tijdens het rijden, stijg je op..
Zo werkt zo'n ding. Overigens op schepen heb je soortgelijke dingen ook (zie: Wikipedia: Clear view screen ).

• Frans92

Frans92

VFR800

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:53:
[...]

Zo werkt zo'n ding. Overigens op schepen heb je soortgelijke dingen ook (zie: Wikipedia: Clear view screen ).

[video]
Wel echt een wereld van verschil zeg als hij dat ding uit zet. De werking is goed, maar het ziet er echt niet uit :P

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

[...]

[video]
Ik rijd liever met een vizier vol regen dan met een propellor op m'n neus 8)7

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:43

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ben een tijdje in het buitenland geweest, zijn alle motoren uit de interessante advertenties al verkocht. Ik was van plan om komende week en volgend weekend wat proefritten te gaan maken, maar dat moet ik nu even uitstellen tot ik weer iets aantrekkelijks tegen kom.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wie zocht er hier ook al weer specifiek naar een groter aanbod A2 motoren?

Ik was gisteren op de beurs en vond een dealer die zich daarin specialiseert:

A2

Moest eraan denken, dus heb even een foto geschoten :).

Verwijderd

Een van de leukere motoren staat vooraan Suzuki GSR600 of te wel de mini b-king :9

Afbeeldingslocatie: http://bikersnews.net/wp-content/uploads/images/suzuki-gsr-600_2167.jpg

• gebruikershaes
Voor degenen die nog wat spulletjes nodig hebben, voordeelhelmen.nl hebben tot 28ste bijna op alles 21% korting.

Denk dat ik de gok neem en de schuberth c4 haal. Scheelt toch een hoop pegels zo.

• knoffy
gebruikershaes schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:16:
Voor degenen die nog wat spulletjes nodig hebben, voordeelhelmen.nl hebben tot 28ste bijna op alles 21% korting.

Denk dat ik de gok neem en de schuberth c4 haal. Scheelt toch een hoop pegels zo.
mooie helm alleen wel heel duur. vooral als je soort van verplicht voelt om de sc1 set er nog bij te kopen a 300 zit je met bijna €1000 op je hoofd.

• kneusteun
[...]

[video]
En er is vast iemand die er leds op zet net als bij die fietswielen :'(

• Frans92

Frans92

VFR800

kneusteun schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:39:
[...]

En er is vast iemand die er leds op zet net als bij die fietswielen :'(
Zoiets als dit?Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/G/01/electronics/detail-page/B0026ZPFCK_2._.jpgl
Lijkt me een prettige fan voor op de helm.

[ Voor 6% gewijzigd door Frans92 op 24-02-2017 11:44 ]

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11 15:07
Ik heb vorige zomer een Shoei Neotec gekocht en nu ben ik aan het denken om een bluetoothsetje aan te schaffen.
Waar rijden jullie zo allemaal mee?

Ik ben bang dat zo'n opzetsetje mij zal storen qua wind en dergelijke.

Ik zie dat er van Sena een specifieke set is voor de Neotec.
Raden jullie zoiets aan? Dat is natuurlijk wat duurder en als ik binnen 3-4-5 jaar een nieuwe helm koop is dat setje ook weer voor de prullenmand.
Aan de andere kant denk ik dan, binnen 5 jaar staat de technologie weer een stuk verder en wil ik wellicht sowieso een nieuw modelletje.
Maar ik lees dan weer op internet dat dit setje moeilijk past in een maatje S (wat ik dus heb).

• gebruikershaes
knoffy schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:37:
[...]

mooie helm alleen wel heel duur. vooral als je soort van verplicht voelt om de sc1 set er nog bij te kopen a 300 zit je met bijna €1000 op je hoofd.
Klopt alleen nu dus met korting voor de helm 513 en sc1 (standaard) 180. Dus samen 700 ongeveer. Normaal 850 dus dat scheelt 150 euries.

• teigetjuh
  • Niet online
Anoshky schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:44:
Ik heb vorige zomer een Shoei Neotec gekocht en nu ben ik aan het denken om een bluetoothsetje aan te schaffen.

Raden jullie zoiets aan? Dat is natuurlijk wat duurder en als ik binnen 3-4-5 jaar een nieuwe helm koop is dat setje ook weer voor de prullenmand.
Aan de andere kant denk ik dan, binnen 5 jaar staat de technologie weer een stuk verder en wil ik wellicht sowieso een nieuw modelletje.
Maar ik lees dan weer op internet dat dit setje moeilijk past in een maatje S (wat ik dus heb).
Ik heb er geen, maar ben me wel aan het orienteren ;) Het lijkt me dat je moet afwegen waarvoor je um gebruikt. Rij je veel in een groep, dan wil je waarschijnlijk voor iets gaan wat in die groep werkt en een redelijk bereik heeft. Gaat het je om muziek, telefoon en/of gps, dan kun je voor een specifieke sena set gaan of iets als de sena 3s. Die wordt ook al in licentie gemaakt/gekopieerd, want Caberg heeft um als easy speak, en ik heb um ook als een submerk van sena gezien.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Anoshky schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:44:

Ik heb de Cardo SHO-1, die specifiek voor Shoei helmen is. Volgens mij ook voor de Neotec.

Erg fijn setje, subtiele afwerking en je hebt geen lelijke klont aan je helm zitten.

Nadeel is dat je niet muziek + voice tegelijk kan hebben, dan gaat de ene uit en de ander aan.

Zelf rijd ik met duo altijd met voice altijd geactiveerd en alleen met de FM radio of muziek aan.

Als je dat laatste echt onoverkomelijk vind moet je ook echt naar een ander merk switchen, want Cardo doet dat (voor zover ik weet) altijd.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:06:
Een van de leukere motoren staat vooraan Suzuki GSR600 of te wel de mini b-king :9

[afbeelding]
Dat zijn serieus leuke fietsen. Vriend van me heeft er ook een en dat rijdt erg fijn. Zeker als je m wat hoger de toeren in jaagt, dan gaat het als een raket :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• kneusteun
Frans92 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:43:
[...]

Zoiets als dit?[afbeelding]
Lijkt me een prettige fan voor op de helm.
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/618delawtxL._SY355_.jpg

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:26
gebruikershaes schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:16:

Zo he, thanks.

Ik dacht dat de prijzen van motorkledingcenter wel oke waren. Maar voordeelhelmen gooit er nog wat bovenop.

Zo is de Schuberth C3 Pro wel aantrekkelijk voor 434.

Kijken of ze morgen een XS op de beurs hebben. Even passen dan.

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Hooglander1 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:00:
[...]

Ik heb de Cardo SHO-1, die specifiek voor Shoei helmen is. Volgens mij ook voor de Neotec.

Erg fijn setje, subtiele afwerking en je hebt geen lelijke klont aan je helm zitten.

Nadeel is dat je niet muziek + voice tegelijk kan hebben, dan gaat de ene uit en de ander aan.

Zelf rijd ik met duo altijd met voice altijd geactiveerd en alleen met de FM radio of muziek aan.

Als je dat laatste echt onoverkomelijk vind moet je ook echt naar een ander merk switchen, want Cardo doet dat (voor zover ik weet) altijd.
Ik heb zelf de Cardo Scalarider Packtalk.

Hoofdzakelijk gemaakt voor in grotere groepen te rijden, kan tot 20 man ondersteunen dmv DVM(of zoiets) (is in updates afgelopen jaar van 12 naar 20 omhoog gebracht).

Werkt ook met een kettingsysteem. Dus als de helft afbreekt, maakt hij 2 groepen, kom je verder weer bij elkaar, wordt het weer 1 groep.

Verder kan je gewoon met Bluetooth tot 4 man praten, kan je tegelijk FM/muziek luisteren en in de groep praten. Je kan een 4 Bluetooth apparaten tegelijk koppelen en actief hebben.

Alles is met de app te regelen, via voice commands of met de knoppen op de set. Je kan met een druk op de knop ook Siri of Google Now activeren, dus je telefoon bedienen met stem. BEereik van ongeveer 200 meter op de snelweg. Ben er zeer tevreden mee!

Enige grote nadeel: hij is vrij duur.

En wat er gezegd werd dat je windruis hoort door dat ding, ik heb er nog niks van gemerkt op mijn Shark skwal.

[ Voor 0% gewijzigd door DragonSlayer666 op 24-02-2017 14:43 . Reden: Autocorrect corrigeren ]

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Rody schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:38:

[...]

[afbeelding]

Zit die motor niet enorm in het beeld?
Ik ken een dergelijk idee waarmee een schijf door de rijwind ging draaien maar dat bleek in de praktijk slecht te werken aangezien dat ding een windvanger werd als je opzij keek of een schoudercheck deed..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• aki345
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:27
DragonSlayer666 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:42:
[...]
En wat er gezegd werd dat je windruis hoort door dat ding, ik heb er nog niks van gemerkt op mijn Shark skwal.
Op m'n Shoei GT-Air ook geen last van extra windruis met de Packtalk

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:43
HTT-Thalan schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:39:
Wie zocht er hier ook al weer specifiek naar een groter aanbod A2 motoren?

Ik was gisteren op de beurs en vond een dealer die zich daarin specialiseert:

[afbeelding]

Moest eraan denken, dus heb even een foto geschoten :).
Dat was ik, thanks!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Probleem met het geluid uit de kettingkast is gevonden, even schaamteloze crosspost uit het Engelse TA forum:

Ok, I'm pretty sure I found the culprit...

Pics or it didn't happen:

The sprocket cover, clearly showing the bulge:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Iqf1epW7d5FQMZiS8xBzRQiy/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/la0xasvk27AwZYeNC3BabsKK/full.jpg

The retainer plate, removed (in two pieces...)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wytLHBHuGqxtUGrZ7DRgXCX7/full.jpg

You can see by the ridiculous amount of wear on the inside of one of the halves that this isn't a recent thing, this has been driven in broken form for quite some time:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mcB9nRWTPdiFxWrqI63qm4Jp/full.jpg

The sprocket itself:

You can see that the splines have worn quite a bit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r11T8tSrAMfL88PcYmvQ2sDA/full.jpg

And some (not all, strangely enough) of the teeth on the sprocket itself are bent:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0oDCq8hh7Sz7zL0eZGgeu3Sg/full.jpg

This one shows the wear on the splines pretty clearly:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kI9jqVMMoMxs69R5Q5R8CqoI/full.jpg

And though the rear sprocket and chain look pretty normal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cPfBwqCSMtNPNgehtEyvCwVY/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4iPDQpgcWi6oXLSZjQa0fySC/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AyA4CbpTtc6I7jINkpVTqggN/full.jpg

This test is supposed to prove that the chain is worn and due for replacement:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y0ERrNogb1j7KurfpM89Z3Jn/full.jpg

So, I went by the dealer and they admitted to not having checked under that particular cover for wear. They have ordered a (free) new retainer plate for me, but it won't arrive until next thursday :cry: and I might be looking at a whole new sprocket & chain set here. Not to mention the condition of the shaft :?.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:06:

[afbeelding]
B-queen? :+

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:27:
Probleem met het geluid uit de kettingkast is gevonden, even schaamteloze crosspost uit het Engelse TA forum:
Die kettingset heeft zijn beste tijd ook echt wel gehad. Het voorste tandwiel is gewoon slecht te noemen.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 24-02-2017 15:31 ]

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

HTT-Thalan schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:27:
Wacht even, is dit van jouw motor? Die je net gekocht hebt!?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:31:
[...]

Die kettingset heeft zijn beste tijd ook echt wel gehad. Het voorste tandwiel is gewoon slecht te noemen.
Ik heb Motoport teruggebeld en aangegeven dat er volgende week ook een nieuwe tandwiel en kettingset klaar moet liggen.
w4rguy schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:43:
[...]

Wacht even, is dit van jouw motor? Die je net gekocht hebt!?
Ja, hoezo?

[ Voor 22% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-02-2017 15:54 ]

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:53:
[...]

Ik heb Motoport teruggebeld en aangegeven dat er volgende week ook een nieuwe tandwiel en kettingset klaar moet liggen.
Je bent niet de eerste hoor. Toen ik mijn SV kocht was de kettingset ook compleet op. Had er zelf niet naar gekeken en had er toen ook nog niet echt verstand van, maar wel in de mail gevraagt of het goed was. Er was gezegt dat het goed was dus kreeg netjes een nieuwe kettingset. Moest er helaas wel voor naar Groningen rijden vanuit Arnhem dus dat kost een dag.

Er zijn helaas genoeg dealers die een motor die binnenkomt uit inruil alleen er netjes uit laten zien en er verder niets mee doen.
Niet netjes van de dealer om het zo te verkopen, maar dat gebeurt helaas dus vaker.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 24-02-2017 15:57 ]

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Nouja, dat is toch gewoon ronduit klote? Ik baal al van mijn linker spiegel die los zat. Dat is een fix van een paar tientjes. Jouw kettingset is echt wel een ander verhaal... Ik zou me daar best genaaid door voelen :/

Ik hoorde van de week na een paar honderd kilometer wel een 'rateltje' die leek van de ketting af te komen (en dan met name het achtertandwiel). Ik denk dat het bij mij kwam door een droger-wordende ketting en dat ie ingevet moet worden.

[ Voor 3% gewijzigd door w4rguy op 24-02-2017 15:58 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

w4rguy schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:58:
[...]

Nouja, dat is toch gewoon ronduit klote? Ik baal al van mijn linker spiegel die los zat. Dat is een fix van een paar tientjes. Jouw kettingset is echt wel een ander verhaal... Ik zou me daar best genaaid door voelen :/

Ik hoorde van de week na een paar honderd kilometer wel een 'rateltje' die leek van de ketting af te komen (en dan met name het achtertandwiel). Ik denk dat het bij mij kwam door een droger-wordende ketting en dat ie ingevet moet worden.
Tja, ik verwacht van een motor van bijna 30 jaar oud niet dat hij in nieuwstaat is, en had sowieso al rekening gehouden met onvoorziene kosten. Maar ik heb ook een afleverbeurt afgenomen, en ze zijn laks geweest met de kettingcontrole. Ze hebben bijvoorbeeld wel de accu vervangen omdat ze die na meting niet 'voldoende' bevonden. In mijn beleving inderdaad niet zo netjes, maar als ze het nu gewoon goed oplossen ben ik verder wel tevreden. Je hebt ook een deel eigen onderzoeksplicht en die heb ik ook uitgeoefend, door onder andere naar de controlepunten te vragen, zelf optisch zaken na te lopen als banden, ketting, velgen en blok, maar ik heb niks losgeschroefd (dat was hun werk).

De motor is verder echt in topstaat, dus als dit het is, mag ik niet klagen :). Ik hoop alleen dat de uitgaande as nog in bruikbare staat is, anders hebben we een hele andere discussie!

• knoffy
dat wordt het voorste tandwiel vast lassen. borgplaatje gaat nu ook nooit meer netjes vast blijven zitten zijn al stukjes van je as af gebroken.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

knoffy schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 16:03:
dat wordt het voorste tandwiel vast lassen. borgplaatje gaat nu ook nooit meer netjes vast blijven zitten zijn al stukjes van je as af gebroken.
Waar kun je dat zien? Dat was mij nog niet opgevallen!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Pagina: 1 ... 90 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.