Flink hard insmeren en uitsmeren met microvezel doekjes. Exacte instructies staat gewoon op het potje. Ik heb de chroom versie. Voor aluminium/plastic en gelakte delen gebruik ik het goedje commandant 5.Beavbusi schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:20:
[...]
Waarmee kan ik dat insmeren? En dan heb je gewoon de aluminium versie gebruikt denk ik?
[ Voor 5% gewijzigd door cyntax op 21-02-2017 15:28 ]
Op een grote toermotor valt het wel mee. Iets als een dikke GS bijvoorbeeld. Zodra je naar naked gaat word het wel snel een raar gezicht.kneusteun schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:28:
Ja lange mensen op motoren is hilarisch, ik heb ene broer van 2 meter 12, zelfs mijn Twin lijkt een mini bike...
Dafu, wat een lengte man.kneusteun schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:28:
Ja lange mensen op motoren is hilarisch, ik heb ene broer van 2 meter 12, zelfs mijn Twin lijkt een mini bike...
Ik heb al moeite met mijn 1.97m...
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Nou het blijft een raar gezicht hoor.PilatuS schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:32:
[...]
Op een grote toermotor valt het wel mee. Iets als een dikke GS bijvoorbeeld. Zodra je naar naked gaat word het wel snel een raar gezicht.
Valt wel mee vind ik. Iemand van 2 meter op een grote motor ziet er beter uit dan iemand van 1.65 op dezelfde motor.
Edit: Kwam een tijdje terug iemand tegen op een KTM 990SM die sowieso onder de 1.70m zat. Dat zag er toch ook wel vreemd uit.
[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 21-02-2017 15:57 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
2.03 en een Yamaha FZ1-N, de motor lijkt inderdaad klein, maar door de breedte van de tank en de strakkere lijnen staat het naar mijn idee redelijk te passenPilatuS schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:32:
[...]
Op een grote toermotor valt het wel mee. Iets als een dikke GS bijvoorbeeld. Zodra je naar naked gaat word het wel snel een raar gezicht.
Met lengte ga je al wel snel naar de zwaardere motoren om het een beetje normaal te laten ogen.
Ik vind een Fazer ook nou niet echt groot hoor.Frans92 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:09:
Daarom heb ik een Fazer. Op mijn lesmotor zag ik er net zo uit als bovenstaande foto. De Fazer past wat meer bij mijn formaat
Ben zelf echt niet heel groot 1,90 of zo maar op mijn Vespa heb ik meer ruimte dan op de Fazer.
Vind het ook maar een laag ding eigenlijk, heb me al suf gezocht naar een of andere offroad mod voor een Fazer. Het kan wel maar kost wel een klap geld:

Linkje:
http://advrider.com/index...oject-ronin.672108/page-7
En eigenlijk vind ik het niet eens heel erg mooi afgewerkt. Wel een vet ding om mee te rijden lijkt mij.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Soms baal ik van mezelf dat ik aan de telefoon altijd zo beleefd blijf.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Gewoon met dat zelfde bedrag onder gaan bieden.Ethirty schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:14:
Meh, dealer begon vanavond een heel verhaal over hoe hij nog maar 1 fiets had staan van voor de prijsverhoging. Ik heb eind augustus een koopovereenkomst getekend, wat denk je zelf?!
It's funny. But not ha-ha funny.
Dealer moet niet moeilijk doen als jij die nieuwe fiets gekocht hebt tegen de destijds geldende 2K16 prijs, ik neem aan dat je op papier hebt staan wat je voor je oude/huidige TRX terug kreeg bij levering van de nieuwe in 2017?Ethirty schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:14:
Meh, dealer begon vanavond een heel verhaal over hoe hij nog maar 1 fiets had staan van voor de prijsverhoging. Ik heb eind augustus een koopovereenkomst getekend, wat denk je zelf?!
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik heb inmiddels wat meer info over de TDM in Echt bij Motoport, bij hun nieuw geleverd, goede motor en heel netjes. Komend weekend motorbeurs, weekend daarna maar eens die kant op proefrijden. Wie weet.
Ja hoor, heb een getekend koopcontract met alle prijzen en niet onbelangrijk: zonder kleine lettertjes.wimmel_1 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:18:
[...]
Dealer moet niet moeilijk doen als jij die nieuwe fiets gekocht hebt tegen de destijds geldende 2K16 prijs, ik neem aan dat je op papier hebt staan wat je voor je oude/huidige TRX terug kreeg bij levering van de nieuwe in 2017?
Vond het een beetje een vreemde opmerking, omdat ik op hém zit te wachten voor het uitzoeken van de Akra en om een datum te plannen. Kennelijk is hij nog niet begonnen met het klaarmaken. Ik heb notabene na 6 maanden zelf contact gezocht omdat de levering eraan komt en ik wel op tijd wil rijden.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Hij zal waarschijnlijk iemand anders hebben voor een gelijksoortige motor en deze direct door kunnen zetten. Voor hem is 't dan voordeliger om een "oude" voorraad fiets door te zetten en.... Jou een 2017 "model" aan te smeren tegen méérkosten.Ethirty schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:37:
[...]
Ja hoor, heb een getekend koopcontract met alle prijzen en niet onbelangrijk: zonder kleine lettertjes.
Vond het een beetje een vreemde opmerking, omdat ik op hém zit te wachten voor het uitzoeken van de Akra en om een datum te plannen. Kennelijk is hij nog niet begonnen met het klaarmaken. Ik heb notabene na 6 maanden zelf contact gezocht omdat de levering eraan komt en ik wel op tijd wil rijden.
Die méérprijs van ±1K gewoon weigeren, uiteraard.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Zal ook allemaal loslopen. Hij weet ook wel dat er een contract ligt, als ik bel weten ze precies wie ik ben.
#team_UTC+1
Oe die is lelijk!Bommes schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:54:
[...]
Ik vind een Fazer ook nou niet echt groot hoor.
Ben zelf echt niet heel groot 1,90 of zo maar op mijn Vespa heb ik meer ruimte dan op de Fazer.
Vind het ook maar een laag ding eigenlijk, heb me al suf gezocht naar een of andere offroad mod voor een Fazer. Het kan wel maar kost wel een klap geld:
[afbeelding]
Linkje:
http://advrider.com/index...oject-ronin.672108/page-7
En eigenlijk vind ik het niet eens heel erg mooi afgewerkt. Wel een vet ding om mee te rijden lijkt mij.
Tja, zo klein vind ik de Fazer niet (heb zelfde model), maar ik ben dan ook een S1000RR gewend. Voor een supersport nog best groot, maar met 1m93 zal geen enkele supersport als 'groot' ervaren worden.
met het risico dat we weer van Pilatus te horen krijgen hoe verstelbaar de RC8 is
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Denk dat mijn volgende fiets toch maar een Grom wordt
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
En het snelheidsgevoel wordt al snel gehaald als je met je bakkes vol in de wind zit
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Ook schiet zo af en toe de kramp in m'n heup als ik voorover hang en schakel/pak een goeie hobbel. Ik ga er nog even van uit dat dat aan mijzelf ligt en ik eens wat leniger moet worden
Dit komt door 2 dingen. Ten eerste de hoek van je hand tegenover je arm. Je pols moet netjes in lijn zijn met je arm en zonder hier op te letten komt je hand wat hoger uit wat voor druk op de pols en de tinteling zorgt.Streskip schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 00:41:
heb erg veel last van tintelende rechter hand.
Het 2e is het stuur gebruiken om aan vast te houden in plaats van er alleen mee te sturen. Je zit voor over dus gebruik je of je benen om vast te klemmen op de tank of anders gebruik je het stuur hiervoor. Je doet nu het laatste wat voor veel druk op de polsen zorgt.
Ik heb er zelf ook vaak last van puur omdat ik het ook vaak fout doe. Ga ik echter wat meer bochten pakken in plaats van rechtdoor rijden klem ik wel met de benen en gaat de druk op de polsen weg en verdwijnt de tinteling ook snel.
Constant klemmen met je benen op de tank is ook niet echt relax maar wel de manier om het te doen. Je kan ook afwisselen tussen benen en handen, dat scheelt al veel. Dit is helaas het nadeel van een sportmotor waarbij je voor over zit. Het kan ook nog helpen om tankgrips voor de benen op de tank te plakken voor meer grip.
Edit: Er is nog wel een manier om met druk op het stuur te rijden. Pak het gas wat verder vast zodat wanneer je het gas open draait je pols weer in lijn komt met je arm. Dit is voor op de snelweg wel handig waarbij klemmen met je benen ook niet fijn is.
[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 22-02-2017 01:57 ]
Hey! Waarom is de 696 een vrouwen fiets?gebruikershaes schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 23:41:
Tsssk hoe naakter hoe beter. Zo hebben we onze vrouwtjes allemaal het liefst toch? Ik ben overigens 1.86 en rijd een vrouwenfiets (monster 696). Ziet er ook niet fantastisch uit, maar leuk is het zeker. Een opgevoerde kleine brommert onder de kont.
Als het kan zou ik morgen er gelijk een halen.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Mijn vrouw heeft de auto nodig en ik moet in de ochtend op kantoor zijn, in Nieuwegein. Als ik dat gratis kaartje van de motorbeurs wil innen kan dat alleen donderdag.
de 900 is de mannen variant. 7 van de 10 vrouwen wil een 696 ala fiets. Mijn vriendin is er ook zo een. Ducati monster is echt catnip voor vrouwen.thijsco19 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 06:40:
[...]
Hey! Waarom is de 696 een vrouwen fiets?![]()
![]()
Als het kan zou ik morgen er gelijk een halen.
Of transformers zoals de mt10 van wimmelVrijdag schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 23:41:
Niet? Ik vind nakeds vaak best mooi. Hoewel ik moderne nakeds tegenwoordig vaak een erg hoog "Bayformers" gehalte vind hebben. Ze zien er zo druk en onrustig uit.
En het snelheidsgevoel wordt al snel gehaald als je met je bakkes vol in de wind zit
Ik vind het altijd wel spannend met wat stevigere wind rijden. Maar 130 is wel erg flink.HTT-Thalan schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 07:42:
Beetje regen is ok. En een paar graden onder nul deins ik ook niet van terug. Maar nu lees ik over windwaarschuwingen tot 100-130km/u op donderdag?
Mijn vrouw heeft de auto nodig en ik moet in de ochtend op kantoor zijn, in Nieuwegein. Als ik dat gratis kaartje van de motorbeurs wil innen kan dat alleen donderdag.
Dat gezegd hebbende. Als je de wind van opzij hebt, let op openingen. Bijvoorbeeld ruimte tussen bomen, gebouwen, vrachtwagens. Bereid je dan voor op een stoot van opzij. Steek je knie uit naar de kant waar de wind vandaan komt. Daarmee vang je al een deel van de stoten op. En neem de ruimte op de weg! Die heb je nodig.
En bedenk, je waait niet zo snel om, eerder van de weg af.
Ook vanaf kantoor naar de beurs kan ik binnendoor rijden.
XBL: DonFrans
Zit natuurlijk wat in, het liefst wil ik ook een 'grotere'.kneusteun schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 07:53:
[...]
de 900 is de mannen variant. 7 van de 10 vrouwen wil een 696 ala fiets. Mijn vriendin is er ook zo een. Ducati monster is echt catnip voor vrouwen.
Een 1200 ofzo
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Discussie 600 vs 1000 krijg je dan weer beetje, wat je wint op een rechte lijn ben je met 2 bochten alweer kwijt.
Voor toerfietsen,choppers snap ik het nog.
In NL heb je denk ik weinig aan al die liter racers.
Omdat ik die alleen zakelijk mag rijden, en ik graag naar de beurs wilShininNL schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:19:
Pak vandaag en morgen lekker de auto, waarom extra risico lopen als het niet noodzakelijk is.
Dan rij je zakelijk naar kantoor, pak je het OV naar de beurs. Rondom de beurs is meer dan genoeg beschikbaar aan OV. Enige probleem kan OV in de buurt van kantoor zijn.HTT-Thalan schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:20:
[...]
Omdat ik die alleen zakelijk mag rijden, en ik graag naar de beurs wil.
Normaal gesproken ga ik ook op de motor naar Utrecht voor mijn opleiding, maar dat wordt donderdag hoogstwaarschijnlijk de trein. Ga na school ook nog door naar de beurs (toch wel drie hele minuten lopen
XBL: DonFrans
Daar heb ik ook aan gedacht. OV in de buurt van kantoor is wel schaars, helaas.Frans92 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:23:
[...]
Dan rij je zakelijk naar kantoor, pak je het OV naar de beurs. Rondom de beurs is meer dan genoeg beschikbaar aan OV. Enige probleem kan OV in de buurt van kantoor zijn.
Normaal gesproken ga ik ook op de motor naar Utrecht voor mijn opleiding, maar dat wordt donderdag hoogstwaarschijnlijk de trein. Ga na school ook nog door naar de beurs (toch wel drie hele minuten lopen)
De enige opsteker is natuurlijk, dat het wel een leerzame ervaring kan zijn, vermits ik de juiste voorzorgmaatregelen neem. (Achterafweggetjes ipv snelweg, waterdichte kleding, rustig rijden etc). Het zal me als doorrijder uiteindelijk toch vaker overkomen, maar dan zonder dat ik me kan voorbereiden.
1m94 hierVrijdag schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 23:04:
Waarom zijn alle tweakers toch zo langIk voel me met mijn 1m71 nogal mini
Denk dat mijn volgende fiets toch maar een Grom wordt
Maar veel motoren zijn idd te klein voor mij; je komt al snel met je knieen tegen kuipwerk aan enzo. Maar mijn oude ZX-7R ging prima destijds. En nu de MT-09 kan ook prima. Hoe het eruit ziet; geen idee
Yamaha MT-09
Ik denk dat je nergens een koopje zal kunnen doen op elektronica van TomTom of Garmin.Robkazoe schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:42:
Ik rij nu een jaartje een motor. En ik zie ook dat de motorbeurs dichterbij komt. Ik ben zelf nog op zoek naar een TomTom of Garmin navigatie. Loont het om hiervoor over de beurs te struinen naar een koopje. Of zullen de prijzen toch niet onder de internetprijzen duiken en kan ik net zo goed online bestellen?
Die prijzen zijn quasi overal gelijk.
Een R1 uit 2008 kon ik ook heerlijk op rijden met 1,99m. Zat bijna lekkerder dan mijn GSX1400.noes schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:36:
[...]
Oe die is lelijk!
Tja, zo klein vind ik de Fazer niet (heb zelfde model), maar ik ben dan ook een S1000RR gewend. Voor een supersport nog best groot, maar met 1m93 zal geen enkele supersport als 'groot' ervaren worden.
met het risico dat we weer van Pilatus te horen krijgen hoe verstelbaar de RC8 isen ja, mooi ding, maar wil geen 2 pitter.
Weet niet zo zeker of dat een beter idee is...HTT-Thalan schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:53:
Ik zit erover te denken om binnendoor te rijden. Ik kan een groot gedeelte van de a27 mijden langs de dorpjes die erachter liggen.
Ook vanaf kantoor naar de beurs kan ik binnendoor rijden.
Op een snelweg rij je weliswaar sneller, maar het is erg overzichtelijk, de kwaliteit van het wegdek is goed en er is fors ruimte in een rijstrook om een onverwachte windvlaag op te vangen zonder dat je tegen een boom of tegenligger aan knalt.
Binnendoor kun je met 80km/u meer dan snel genoeg rijden om in de problemen te komen als het echt raak is, je hebt veel meer onoverzichtelijke verkeerssituaties, geregeld prut op de weg en bovenal veel minder ruimte om veilig te compenseren. Wat je wel hebt is minstens zoveel wind als op de snelweg.
Ik rij bij slechte omstandigheden iig veel liever op de snelweg dan binnendoor. Als ik het niet meer aandurf om over de snelweg te rijden, dan pak ik gewoon de motor niet. Maar dat gebeurt niet zo snel. Heb op de A10 gereden met soort wind dat voor morgen voorspeld is. Vooral hoog op de brug tussen Zeeburgertunnel en Watergraafsmeer kan het keihard van opzij toeslaan, maar gewoon anticiperen, knie uitsteken richting wind en zorgen voor genoeg ruimte en het komt goed
En wees blij dat er geen bladeren aan de bomen zijn, anders krijg je ook nog met vliegende takken te maken
* dion_b is vandaag op de motor, enige reden om morgen niet op motor naar het werk te gaan is dat hij dagje vrij heeft
Oslik blyat! Oslik!
Ik zou ook binnendoor gaan, je kan makkelijker even een break nemen dan op de snelweg.HTT-Thalan schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:44:
Dat helpt enorm, dankjewel. Ik ben ook blij dat mensen er hier serieus mee om gaan, in plaats van dat er gegild word dat je gek bent als je wel gaat
.
Vindt snelweg persoonlijk niet leuk rijden, ga alleen maar harder rijden zodat ik er sneller weer vanaf kan
Daarnaast doe je volgens mij ook meer ervaring op binnenwegen dan op de snelweg.
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Daarnaast zit ik meer met geknepen billen als ik binnendoor rij met een harde wind omdat je daar geen 'buffer' hebt. Ik ben vorig jaar wel eens de vluchtstrook opgeblazen. Was blij dat ik niet binnendoor reed.
[ Voor 20% gewijzigd door cyntax op 22-02-2017 11:03 ]
http://www.motorcity-amst...ls-je-inzoomt-ok-doei.jpg
Credits gaan naar OmeDaveMT van het MF.
Ik begon met motorrijden in de herfst. Eerste keer dat ik de snelweg op ging, waaide het ook best lekker. Toen ging ik ook super verkrampt op de motor zitten. Gevolg was dat ik gewoon kramp in mijn benen kreeg tijdens het rijden.cyntax schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:01:
Probeer ook gewoon rustig en ontspannen te blijven zitten op de motor. Je neigt al heel snel om heel je lichaam strak te houden om tegen de wind te vechten maar daar put je jezelf echt heel snel mee uit en dan is het echt niet meer fijn rijden.
Ik denk dat je het vooral gewoon moet ervaren.
En heb heel vaak in serieus veel wind gereden
Wind is wat voor te zeggen, ik kwam een keer terug met de vriendin uit Duitsland met een enorme storm (rolwolk en waarschuwingen op nieuws met codes in alle kleuren je weet wel paniek alom
Dus kleine stukjes dikke prima, maar grote afstanden is best een opgave.
Moet wel zeggen dat we allebei in het adventure segment rijden wat ook wel echt windvangers zijn.
Verwijderd
De meeste motorrijders weten dat leven en dood dicht bij elkaar liggen. Daarom gaat het merendeel hier serieus mee om in plaats van zomaar wat te gillen.HTT-Thalan schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:44:
Dat helpt enorm, dankjewel. Ik ben ook blij dat mensen er hier serieus mee om gaan, in plaats van dat er gegild word dat je gek bent als je wel gaat
.
Overigens zul je nog heel veel meemaken dat niet motorrijders iets roepen hoe gevaarlijk motorrijden allemaal wel niet is en dit zul vaker meemaken met slechte weersomstandigheden.
Ik zeg maar zo er zijn talloze mensen die voor hun werkgever elke dag motorrijden (politie, wegenwacht, brandweer, ambulance, rijkswaterstaat etc etc) en als het allemaal zo gevaarlijk was dan zouden werkgevers dit niet meer mogen doen.
Update:Japiooo schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:43:
[...]
Klinkt idd als een onstekingsissue; je zou eens kunnen testen door met draaiende motor wat wd40 op de bekabeling te sproeien, liefst in het donker zodat je evt vonkjes (lekkage) goed ziet.
Mocht de motor dan tijdelijk sneller staionair gaan draaien zit er waarschijnlijk ook een vacuumlek dat valse lucht veroorzaakt.
Kijk anders ook eens of je luchtfilter nog droog is.
Sprayen had geen resultaat. Valse lucht is dus nagenoeg uitgesloten.
Wat opviel:
Bougiekabel 1 eraf: niet starten
Bougiekabel 2 eraf: starten
Bougiekabel 3 eraf: starten
Bougiekabel 4 eraf: niet starten
Bougiekabels 2+3 eraf: starten
Bobineconfiguratie is 1+4 en 2+3. Het lijkt erop dat cilinder 2+3 gewoon niet meer meedoen met stationair en lage toeren. Bij een lopende motor 2+3 lostrekken geeft ook geen verandering in motorgeluid. Hij loopt dus gewoon op 2 pitten. Ik kan het geluid nu ook wat beter plaatsen. Het klinkt idd meer als een twin als je er naast staat.
Bobine losgehaald en doorgemeten. Weerstanden lijken goed, maar dat zegt niet alles bij een bobine. Ik heb nu voor 24 euro een tweedehands bobine gekocht (moet nog geleverd worden). Eens zien wat dat doet. Bougies losgehaald en die zagen er nog goed uit.
Wat het nog meer zou kunnen zijn:
- CDI
- Mengsel in cilinder 2+3
- Luchtfilter/huis
CDI-kans lijkt me klein. Bij een draaiende motor geven de 12-volt aansluitingen van de mogelijk kapotte bobine dezelfde waardes af als de werkende bobine. CDI lijkt dus gewoon signaal te geven.
Vonkkant heb ik niet kunnen testen ivm beperkte multimeter en geen reservebougie om vonk te checken.
Twee carburateurs die tegelijk kapot gaan (en het zijn de middelste twee) na wat vocht lijkt me ook zeer sterk. Zeker omdat ALS er al vocht op gekomen is het op de buitenste 2 is.
Luchtfilter lijkt me ook sterk omdat 1+4 het gewoon altijd prima doen en alleen 2+3 niet.
Ik hoop dus heel hard dat het de bobine is.
UNOX: The worst operating system
Heb gisteren voor mijn motor een kettingset, compleet, gekocht bij motorketting.nl, inclusief montage door een zaak in de buurt. Beurskorting geeft idd 10% korting. Met de km's die ik in een jaar maak moet ik er zeker 3 a 4 jaar mee kunnen rijden.
Dat is 1 van de redenen dat ik de bobine hoop. Mijn motor heeft echt bijna letterlijk 200 km geleden een nieuwe kettingsset gehadJapiooo schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:28:
Lijkt mij ook dat het een onstekingsissue is en hoop voor jou ook de bobine. Voor 24 euro ben je dan goedkoop af.
Heb gisteren voor mijn motor een kettingset, compleet, gekocht bij motorketting.nl, inclusief montage door een zaak in de buurt. Beurskorting geeft idd 10% korting. Met de km's die ik in een jaar maak moet ik er zeker 3 a 4 jaar mee kunnen rijden.
Man man man, die URL tekst. Ik lig dubbel.Leviathius schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:01:
Voor de beursgangers hier een jpg van de plattegrond. De pdf van de beurs zelf van hun site is veel te intensief om te snel laden op je telefoon.
http://www.motorcity-amst...ls-je-inzoomt-ok-doei.jpg
Credits gaan naar OmeDaveMT van het MF.
Dat kan je niet maken.
Inderdaad, rustig zitten, knie naar buiten aan de wind zijde en indien veel wind vlagen de snelheid reduceren.cyntax schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:01:
Probeer ook gewoon rustig en ontspannen te blijven zitten op de motor. Je neigt al heel snel om heel je lichaam strak te houden om tegen de wind te vechten maar daar put je jezelf echt heel snel mee uit en dan is het echt niet meer fijn rijden. Probeer zoveel mogelijk te corrigeren met je stuur. Hoge motoren zoals jouw TA en mijn Husky vangen veel wind en geven ook snel mee door de hoge center of gravity.
Daarnaast zit ik meer met geknepen billen als ik binnendoor rij met een harde wind omdat je daar geen 'buffer' hebt. Ik ben vorig jaar wel eens de vluchtstrook opgeblazen. Was blij dat ik niet binnendoor reed.
Continu zijwind is goed mee te rijden de vlagen zorgen er helaas voor dat je nog al eens opzij geblazen wordt. Met hoge snelheid zit je dan zomaar ineens een rijstrook naar links of rechts. Daarom snelheid wat lager en anticiperen op plekken waar je juist die vlagen verwacht. Einde geluidscherm, inhalen vrachtwagens, einde van bossages langs de weg.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Hahahaha.. ik moest er wel hard om lachenAri Gold schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:36:
[...]
Man man man, die URL tekst. Ik lig dubbel.
Dat kan je niet maken.
En nee, dat kan je inderdaad niet maken. Dit doe je ook niet in testomgevingen omdat je nooit weet wat hoe en wanneer er stiekum toch iets zichtbaar is in productie
Zijn je bobines niet uitwisselbaar? Als het probleem zich meeverplaatst naar cylinders 1+4 (dus dan loopt ie op 2+3) is het probleem duidelijk.Korvaag schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:31:
[...]
Dat is 1 van de redenen dat ik de bobine hoop. Mijn motor heeft echt bijna letterlijk 200 km geleden een nieuwe kettingsset gehad
Natuurlijk is een snelweg niet 'leuk' rijden, voor je lol doe je dijkweggetjes en bergpaden enzo. Maar HTT heeft het niet over een rit om van te genieten maar puur een manier om onder minder dan ideale omstandigheden van A naar B te komen. En dat doe je efficienter op de snelweg.mr_zippey schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:59:
[...]
Ik zou ook binnendoor gaan, je kan makkelijker even een break nemen dan op de snelweg.
Vindt snelweg persoonlijk niet leuk rijden, ga alleen maar harder rijden zodat ik er sneller weer vanaf kan
Dat sowieso, maar zoals bij alle leermomenten is het verstandig niet meer dan één factor tegelijk te oefenen. Pas als je met twee vingers in je neus bij hoge wind over de snelweg rijdt en je binnendoorwegen (incl modder - ze zijn van de week weer gier gaan uitrijden...) kunt dromen is het tijd om die twee te combineren.Daarnaast doe je volgens mij ook meer ervaring op binnenwegen dan op de snelweg.
Oslik blyat! Oslik!
Ari Gold schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:36:
[...]
Man man man, die URL tekst. Ik lig dubbel.
Dat kan je niet maken.
Dit is gemaakt door die OmeDaveMT en hij werkt voor motorcity-amsterdam. Dus het is óf niemand anders weet van de link af die hij heeft gemaakt, óf het maakt ze geen fluit uit. Ik vind het wel leuk in ieder geval, het hoeft namelijk allemaal niet zo serieus toch?Korvaag schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:38:
[...]
Hahahaha.. ik moest er wel hard om lachen
En nee, dat kan je inderdaad niet maken. Dit doe je ook niet in testomgevingen omdat je nooit weet wat hoe en wanneer er stiekum toch iets zichtbaar is in productie
Nou, ze hebben verschillende typenummers en zijn ook heel duidelijk links/rechts gelabeld. Ik durf het niet aan om die zomaar even te verwisselen met het risico op schade.noes schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:53:
[...]
Zijn je bobines niet uitwisselbaar? Als het probleem zich meeverplaatst naar cylinders 1+4 (dus dan loopt ie op 2+3) is het probleem duidelijk.
Ja, ik ga op vrijdag.LordKnox schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:46:
Hoppa. Gisteren bevestiging gekregen dat we inderdaad naar de beurs gaan, op vrijdag weliswaar. Ik zie al een aantal mensen die op donderdag gaan, toevallig ook nog anderen voor de vrijdag. Ik hoop stiekem met een nieuwe set aan gear weg te lopen daar: nieuwe helm, jas, broek, schoenen en handschoenen.
Vorig jaar ook op vrijdag geweest, ook regenachtig en winderig. Toen ongeveer van 11:30 tot 14:30, beviel prima. Dit keer ga ik iets vroeger en iets langer. Wederom op de motor, want A12 - Europalaan is mega druk met auto's. Met de motor kan je nog enigszins tussendoor wurmen en het is gratis parkeren.
Indeling is bijna hetzelfde als vorig jaar, scheelt weer zoeken
[ Voor 4% gewijzigd door Rody op 22-02-2017 13:33 ]
Dan maken we in ieder geval dezelfde foutAri Gold schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:05:
Maak ik soms een fout om op zaterdag te gaan?
XXXVI
Ah, gelijk heb je ja! Goede kans dat de bobine het idd is. Wel apart dat het alleen op lage toeren gebeurt.. levert je dynamo op lage toeren wel voldoende prik?Korvaag schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:12:
[...]
Nou, ze hebben verschillende typenummers en zijn ook heel duidelijk links/rechts gelabeld. Ik durf het niet aan om die zomaar even te verwisselen met het risico op schade.
Ik vind het persoonlijk veel te druk daar in het weekend. Als ik ga zou het overdag zijn, maar beide dagen komt me niet goed uit deze week. Volgend jaar misschien weerAri Gold schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:05:
Maak ik soms een fout om op zaterdag te gaan?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik ben vandaag op de motor naar mijn werk. Merk de wind wel, maar ben er verder ook niet zo mee bezig. Ooit eens in een storm gereden. Had er niet zo'n erg in, vond wel dat het hard waaide. Bleek thuis de hele schutting weggewaaid te zijn. Misschien ook een kwestie van ervaring, ik rij al 30 jaar motor.Bioflap schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:20:
Voor mijn gevoel gaat het rijden met zijwind automatisch. Ik ben er niet bewust mee bezig, en ga ook niet echt heen en weer.
Ik denk dat je het vooral gewoon moet ervaren.
Morgen pak ik de trein. Na mijn werk naar de motorbeurs. Het weer schijnt morgen heftiger te worden en dan laat ik de motor vooral staan voor de gemoedsrust van mijn vrouw
Ja, dynamo en accu heb ik ook doorgemeten. Accu een nette ruime 12 volt. Bij draaiende motor en wat toeren doet de dynamo 14,9 (bij de accupolen gemeten). Stationair iets lager, maar dat is niet zo raar. Meestal schakelt een dynamo pas bij wat toeren. Ik weet even niet meer uit m'n hoofd hoeveel volt stationair was.noes schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:21:
[...]
Ah, gelijk heb je ja! Goede kans dat de bobine het idd is. Wel apart dat het alleen op lage toeren gebeurt.. levert je dynamo op lage toeren wel voldoende prik?
Klinkt gezond ja!Korvaag schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:43:
[...]
Ja, dynamo en accu heb ik ook doorgemeten. Accu een nette ruime 12 volt. Bij draaiende motor en wat toeren doet de dynamo 14,9 (bij de accupolen gemeten). Stationair iets lager, maar dat is niet zo raar. Meestal schakelt een dynamo pas bij wat toeren. Ik weet even niet meer uit m'n hoofd hoeveel volt stationair was.
Haha best grappig.coenox schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:32:
[...]
Ik ben vandaag op de motor naar mijn werk. Merk de wind wel, maar ben er verder ook niet zo mee bezig. Ooit eens in een storm gereden. Had er niet zo'n erg in, vond wel dat het hard waaide. Bleek thuis de hele schutting weggewaaid te zijn. Misschien ook een kwestie van ervaring, ik rij al 30 jaar motor.
Morgen pak ik de trein. Na mijn werk naar de motorbeurs. Het weer schijnt morgen heftiger te worden en dan laat ik de motor vooral staan voor de gemoedsrust van mijn vrouw
Nou, niet te los hoorJoopieboy schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:24:
[...]
.... als je gewoon relax op de motor zit met een los stuur ....
Als je een incourant model zoekt kan je misschien een mooie aanbieding vinden, maar het nieuwere spul zou ik online halen.Robkazoe schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:42:
Ik rij nu een jaartje een motor. En ik zie ook dat de motorbeurs dichterbij komt. Ik ben zelf nog op zoek naar een TomTom of Garmin navigatie. Loont het om hiervoor over de beurs te struinen naar een koopje. Of zullen de prijzen toch niet onder de internetprijzen duiken en kan ik net zo goed online bestellen?
Met mooi weer gaan we een rondje doen toch?
En de bakken met regen die voorspeld zijnNero22 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:02:
Kiezen uit twee kaden morgen: of de metro in de spits, of de wind in.
In je motorpak de metro in. Beste van twee wereldenNero22 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:02:
Kiezen uit twee kaden morgen: of de metro in de spits, of de wind in.
Verwijderd
Als je het nu kon, heb je nooit meer een excuus om het fout te doenVerwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:20:
Avb ook binnen, lekker door de regen en op een zeiknatte baan, maar verder allemaal prima. Alleen beetje rottig stapvoets rijden terwijl de wind tegen je aanbeukt
Verwijderd
Hehehe, langzame slalom kon ik helaas nietHTT-Thalan schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:23:
[...]
Als je het nu kon, heb je nooit meer een excuus om het fout te doen.
Scheelt misschien ook dat t een motor van 230kg was, met maar 25kw, echt fijn stuurt ie niet
Beetje pijnlijk om de a1'ers met die fietsjes gemakkelijk er doorheen te zien vliegen
Maar dat komt wel als ik zelf kan gaan oefenen, raak je er vanzelf beter aan de eigen motor gewend.
Zit trouwens te denken een 35kw uit duitsland te halen, stuk meer keus dan hier in nederland, en volgensmij vrij goed te doen tegenwoordig? Enkel even langs de rdw. Iemand een idee wat een motor invoeren ongeveer kost?
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2017 19:28 . Reden: Typo ]
Misschien kun je iets vinden dat extra licht is, zodat die 35kw extra goed bruikbaar isVerwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:28:
[...]
Hehehe, langzame slalom kon ik helaas niet![]()
Scheelt misschien ook dat t een motor van 230kg was, met maar 25kw, echt fijn stuurt ie niet![]()
Beetje pijnlijk om de a1'ers met die fietsjes gemakkelijk er doorheen te zien vliegendan ziet t er zo makkelijk uit opeens.
Maar dat komt wel als ik zelf kan gaan oefenen, raak je er vanzelf beter aan de eigen motor gewend.
Zit trouwens te denken een 35kw uit duitsland te halen, stuk meer keus dan hier in nederland, en volgensmij vrij goed te doen tegenwoordig? Enkel even langs de rdw. Iemand een idee wat een motor invoeren ongeveer kost?
Regen kun je je tegen kleden.HTT-Thalan schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:11:
[...]
En de bakken met regen die voorspeld zijn.
Niet dat ik dat doe hoor, met mijn leren jack.
*wel een water/windproof jack eronder*
[ Voor 8% gewijzigd door Nero22 op 22-02-2017 20:19 ]
De Yamaha XT660X is ook vrij zwaar, maar wel precies 35kw en stuurt/buldert als een malle.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:28:
[...]
Scheelt misschien ook dat t een motor van 230kg was, met maar 25kw, echt fijn stuurt ie niet![]()
Beetje pijnlijk om de a1'ers met die fietsjes gemakkelijk er doorheen te zien vliegendan ziet t er zo makkelijk uit opeens.
Verwijderd
mooie motor inderdaad, en met 35kw willen ze ook wel, maar 25 op dat gewicht is echt niks, een 125 bijhouden is lastig...Nero22 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:27:
[...]
De Yamaha XT660X is ook vrij zwaar, maar wel precies 35kw en stuurt/buldert als een malle.
Maar... waarom zou je dan ook 25kw willen? Je mag met A2 gewoon 35kw. Of begrijp ik nu iets verkeerd?Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:58:
[...]
mooie motor inderdaad, en met 35kw willen ze ook wel, maar 25 op dat gewicht is echt niks, een 125 bijhouden is lastig...
Zijn lesmotor was nog van een type uit het 25kw tijdperk vermoed ik.Nero22 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:23:
[...]
Maar... waarom zou je dan ook 25kw willen? Je mag met A2 gewoon 35kw. Of begrijp ik nu iets verkeerd?
Ik heb ook les gehad op een CB500 die inderdaad 25kw was nog, maar dan krijg je wel gewoon je rijbewijs voor 35kw.HTT-Thalan schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:24:
[...]
Zijn lesmotor was nog van een type uit het 25kw tijdperk vermoed ik.
Jawel, maar hij zegt nu dat het feit dat zijn les/examenmotor te zwaar was (230kg) voor de aanwezige 25kw de reden was dat hij zijn langzame slalom niet lukteNero22 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:25:
[...]
Ik heb ook les gehad op een CB500 die inderdaad 25kw was nog, maar dan krijg je wel gewoon je rijbewijs voor 35kw.
Ik bedoelde die XT660X meer als aanbeveling voor een (Nederlandse) nieuwe motor voor hem.

BMW K1300r, kan je ok lekker mee op vakantie

Edit: damn, best grote plaatjes, ff kijken of ik ze kleiner kan krijgen - done
[ Voor 12% gewijzigd door Imperial_Master op 22-02-2017 22:04 ]
Voor veel lange mensen is het vooral de afstand van zadel tot stepjes wat belangrijk is om geen extreme hoek met de knie te hebben. Dat lijkt mij bij deze motor nou niet echt geweldig als ik het zo zie.Imperial_Master schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:53:
Ging het hier nou even geleden over motoren die geschikt zijn voor lange(re) mensen?
Bij de meeste motoren is het zadel vrij laag zodat je geen 1.90 hoeft te zijn om met je voeten bij de grond te kunnen komen. Alleen de stepjes moeten weer niet te laag zitten ivm de grondspeling. Zo heb je heel veel motoren die misschien wel groot zijn maar waarbij de afstand tussen zadel en stepjes nogsteeds klein is.
Ik zeg Africa Twin, en anders een Harley met de stepjes aan de voorzijdePilatuS schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:57:
[...]
Voor veel lange mensen is het vooral de afstand van zadel tot stepjes wat belangrijk is om geen extreme hoek met de knie te hebben. Dat lijkt mij bij deze motor nou niet echt geweldig als ik het zo zie.
Bij de meeste motoren is het zadel vrij laag zodat je geen 1.90 hoeft te zijn om met je voeten bij de grond te kunnen komen. Alleen de stepjes moeten weer niet te laag zitten ivm de grondspeling. Zo heb je heel veel motoren die misschien wel groot zijn maar waarbij de afstand tussen zadel en stepjes nogsteeds klein is.
Maar dan heb je dus weer geen grondspeling. Om leuk te kunnen rijden en hard door de bochten te gaan heb je grondspeling nodig, dus hoge stepjes. De enige oplossing is dan een hoog zadel.HTT-Thalan schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:59:
[...]
anders een Harley met de stepjes aan de voorzijde.
Verder eigenlijk geen problemen met de hoek van mijn knieen terwijl ik best lange benen heb (er zijn natuurlijk altijd comfortabelere opties, de S1000XR zat heel lekker bij de dealer
[ Voor 5% gewijzigd door Imperial_Master op 22-02-2017 22:09 ]
Verwijderd
Voornamelijk dat het kut rijd idd, zelf ga ik sws voor een 35kw natuurlijk.HTT-Thalan schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:27:
[...]
Jawel, maar hij zegt nu dat het feit dat zijn les/examenmotor te zwaar was (230kg) voor de aanwezige 25kw de reden was dat hij zijn langzame slalom niet lukte.
De lesmotor haalt net de 130, en trekt gewoon totaal niet. Het niet halen van de slalom ligt vast ook mede aan mij haha
Dit topic is gesloten.
![]()