Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.760 views

Onderwerpen

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-11 09:53

LordKnox

Opperbaas.

Meh. Gisteren naar FC Moto gereden in Wurselen om te kijken voor een nieuwe set aan kleding en een helm. Wilde de Caberg Tourmax passen maar die zat toch niet lekker. Ik heb een vrij dikke kop en met de XL zat ik met mijn kin tegen de voorkant van de helm aan. Dat werd hem dus niet. Daarna nog een aantal andere helmen geprobeerd maar ik vond ze OF niet lekker zitten OF ze pasten gewoon totaal niet. De enige helmen die mij pasten en lekker zaten waren de RPHA's van HJC of de C3 Pro. Maar eens wat reviews lezen over de RPHA om te kijken of die beetje goed zit.

Ik vond verder ook de winkel bijzonder tegenvallen. Veel kleding hadden ze alleen in het magazijn liggen (zoals alle Rev'It-kleding) waardoor ik dus elke keer iemand moest vragen om in het magazijn kledingstuk X met maat Y te halen. Om daarna weer terug te laten gaan met kleding X met maat Y+. Nja. Op een gegeven moment maar mee gestopt. Ik ga weer naar motorcenter Venlo. Niet heel veel keus maar wel heel vriendelijk en behulpzaam personeel.

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:19

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

gebruikershaes schreef op maandag 20 februari 2017 @ 00:31:
[...]

Ja een mooie print die je hebt gekozen, dat was mijn tweede keus. Maar ik ga denk ik toch voor plain zwart.

Pinlock kan je gewoon laten zitten. Heb zelf nog nooit gehoord dat het met donker niet zou mogen, maar dan nog je merkt echt niet dat die er zit. M'n helm nu heeft het ingebouwd in het vizier en kan er niet eens af.. Enige nadeel wat ik heb gemerkt is met schoonmaken. Had niet door dat het zacht materiaal was en was iets te fanatiek met boenen waardoor ik nu een paar krasjes heb.

Systeem of integraal maakt me niet uit. Ik wil de lekkerst zittende stilste helm die er is. En dan kom ik automatisch op die 2. Lees dat het vizier van de shoei ook lekker groot is dus dat is een pluspunt, maar daarentegen is de schuberth weer een stuk kleiner qua omvang, waardoor ik me kan voorstellen dat die minder weerstand creëert.

Lastig lastig, eerst maar eens passen.
Nog een nadeel van Pinlock, als je veel met het vizier omhoog rijd, wil het seal wel eens loslaten door de druk. Tenminste dit is mij verteld nadat ik een paar keer langs een motorzaak ben gegaan met een pinlock die niet meer afsluit. In stadverkeer en soms optrekken tot de 80 heb ik het vizier nog omhoog, (of op de snelweg even krabben aan de neus).

Om heel eerlijk te zijn, mijn pinlock heeft er nog geen hele dag goed in gezeten in een jaar tijd. Midden onder en rechts laat het seal erg snel los en komt er lokaal wat condens achter. (shoei GT-Air)

Zit er voor aankomende tijd (tot de grauwe dagen terug komen) aan te denken om te kijken naar een iridium vizier erbij voor overdag. Mag dan wel een zonnevizier in de helm hebben, maar gebruik hem zelden omdat hij alles zachter maakt in plaats van contrast te verhogen.

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Patrock schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:27:
[...]

Nog een nadeel van Pinlock, als je veel met het vizier omhoog rijd, wil het seal wel eens loslaten door de druk. Tenminste dit is mij verteld nadat ik een paar keer langs een motorzaak ben gegaan met een pinlock die niet meer afsluit. In stadverkeer en soms optrekken tot de 80 heb ik het vizier nog omhoog, (of op de snelweg even krabben aan de neus).

Om heel eerlijk te zijn, mijn pinlock heeft er nog geen hele dag goed in gezeten in een jaar tijd. Midden onder en rechts laat het seal erg snel los en komt er lokaal wat condens achter. (shoei GT-Air)

Zit er voor aankomende tijd (tot de grauwe dagen terug komen) aan te denken om te kijken naar een iridium vizier erbij voor overdag. Mag dan wel een zonnevizier in de helm hebben, maar gebruik hem zelden omdat hij alles zachter maakt in plaats van contrast te verhogen.
Bij mijn helm, een HJC (type weet ik niet), heeft de pinlock altijd goed gezeten. Nog nooit last gehad van condens achter de pinlock.

Nu heeft een kennis van mij ook een Shoei met precies hetzelfde probleem met de pinlock. Zou die constructie van Shoei dan niet helemaal lekker zijn? Weet niet of nog meer Shoei eigenaren dit probleem hebben?

XBL: DonFrans

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
[...]

Je weet wel dat je pinlock strakker kan zetten he?

Mijn Shoei helm zat het in het begin goed, later wat minder, maar dan stel je hem strakker en dan is er weer maanden niks aan de hand :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Hooglander1 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:41:
[...]

Je weet wel dat je pinlock strakker kan zetten he?

Mijn Shoei helm zat het in het begin goed, later wat minder, maar dan stel je hem strakker en dan is er weer maanden niks aan de hand :)
Hoe dan? Ik heb het probleem namelijk ook (enkel last van op echt koude dagen)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Dryhte schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:41:
[...]

Hoe dan? Ik heb het probleem namelijk ook (enkel last van op echt koude dagen)
De pinnetjes waarmee je pinlock kan vastzetten zijn excentrisch en kun je dus draaien. Als je hem draait, draai je de pinlock strakker tegen je vizier :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
[...]

Ik heb hier ervaring mee en ook opgelost.
Shoei is een merk waarbij de pinlock niet goed afsluit met een bepaalde maat. Vooral M's hebben daar last van. Je vizier is namelijk buigzaam, door beweging en weinig druk gaat hij sneller verschuiven.

Tijd en energie steken in dat gedoe met bijstellen etc via de normale manier heeft geen zin. Meeste motorzaken kunnen het probleem ook niet oplossen, want geen verstand ervan.

Alleen Goedhart wist direct wat het probleem was en kon het gelijk oplossen. Paar minuten werk en structurele oplossing. Kerel bij het kledinggedeelte kan het ook uitleggen.

De oplossing is om met een tangetje de pinlock uiteinden, bij de pinnetjes, verder om te buigen, zodat deze veel druk zetten tegen het vizier en goed aansluiten. Sindsdien nooit meer last.
Afbeeldingslocatie: https://i1262.photobucket.com/albums/ii618/MrFinch83/motor/20170220_095037_zpsvbdxe041.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Rody op 20-02-2017 11:34 ]

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-11 22:37

Ethirty

Who...me?

gebruikershaes schreef op maandag 20 februari 2017 @ 00:31:
[...]

Lastig lastig, eerst maar eens passen.
Zoals een wijs man recent zei:
tdw schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:55:
Zaken waar ik me wel op zou focussen (in volgorde van belangrijk -> onbelangrijk)
[list]
• Pasvorm
• Pasvorm
• Pasvorm
:)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Dryhte
Ethirty schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:53:
[...]

Zoals een wijs man recent zei:

[...]

:)
En livery? 8)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Uiteraard. De livery staat boven pasvorm en veiligheid.

Liever een coole badmuts, dan een stomme botsmuts. :+

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Patrock

Patrock

Rody schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:46:
[...]

Ik heb hier ervaring mee en ook opgelost.
Shoei is een merk waarbij de pinlock niet goed afsluit met een bepaalde maat. Vooral M's hebben daar last van. Je vizier is namelijk buigzaam, door beweging en weinig druk gaat hij sneller verschuiven.

Tijd en energie steken in dat gedoe met bijstellen etc via de normale manier heeft geen zin. Meeste motorzaken kunnen het probleem ook niet oplossen, want geen verstand ervan.

Alleen Goedhart wist direct wat het probleem was en kon het gelijk oplossen. Paar minuten werk en structurele oplossing. Kerel bij het kledinggedeelte kan het ook uitleggen.

De oplossing is om met een tangetje de pinlock uiteinden, bij de pinnetjes, verder om te buigen, zodat deze veel druk zetten tegen het vizier en goed aansluiten. Sindsdien nooit meer last.
[afbeelding]
MMm, vanavond maar eens proberen! kan ik meteen de pekel van de helm wassen! Keek zojuist even naar de foto en naar mijn pinlock en kom er achter dat die grijze streep op de helm wit is!

Een ander puntje voor het comfort van de helm wat ik nog ga doen is het ruitje van de motor afhalen. ik heb een klein Ermax ruitje op de FZ1 naked zitten, en de wind buldert behoorlijk de helm in vanuit de onderkant. Afgelopen zomer gemerkt dat als ik ga staan op de stepjes de helm het begrip windruis naar wind"ruis" brengt. Mogelijk dat ik net in de verkeerde zone zit door het ruitje.

Anders kijken naar dikkere padding voor de onderkant van de helm. Na een jaar en 20 kilo afgevallen zit hier ook wel iets meer ruimte.

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:41
Korvaag schreef op maandag 20 februari 2017 @ 07:49:
Ik heb sinds gisteren een probleem met m'n motor en ik zoek even mensen die meedenken. Mijn motor loopt sinds gisteren slecht door (zeer waarschijnlijk) mijn eigen fout. Ik zoek nu wat input voor debuggen.

Ik weet nu echter niet goed wat ik nog meer kan controleren. Het lijkt bijna alsof de motor bij lage toeren valse lucht aanzuigt (dit ga ik nog deo-checken maar had geen spuitdeo in huis) maar het lijkt me bijzonder sterk dat dit komt door een afspuitbeurtje.

Iemand suggesties ?
Klinkt idd als een onstekingsissue; je zou eens kunnen testen door met draaiende motor wat wd40 op de bekabeling te sproeien, liefst in het donker zodat je evt vonkjes (lekkage) goed ziet.
Mocht de motor dan tijdelijk sneller staionair gaan draaien zit er waarschijnlijk ook een vacuumlek dat valse lucht veroorzaakt.

Kijk anders ook eens of je luchtfilter nog droog is.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Korvaag schreef op maandag 20 februari 2017 @ 07:49:
Ik heb sinds gisteren een probleem met m'n motor en ik zoek even mensen die meedenken. Mijn motor loopt sinds gisteren slecht door (zeer waarschijnlijk) mijn eigen fout. Ik zoek nu wat input voor debuggen.

Motor:
1995 GSX 600 F. Oud beestje. Geen/weinig electronica. 4-cilinder carburateur.

Wat is er aan hand:
De motor loopt niet helemaal stabiel stationair. Houdt in bij lage toeren en maakt dan ook een BRAAAHP geluid (beetje diesel geluid) en mist trekkracht. Vanaf zo'n 3000 rpm en in hogere versnellingen is het weg.

[...]

Iemand suggesties ?
Ik zou beginnen met de inlaatrubbers nalopen: het kan best dat er iets niet meer 100% goed zit, maar door het toegenomen vacuum (als je hoog in de toeren gaat) het wel weer aansluit. Straal tegen een rubber aan en hij kan loskomen. En het kan natuurlijk ook stom toeval zijn!

Verder: ik ben niet zo thuis in de carburator techniek, maar ik weet wel dat je twee naalden hebt: een voor lage en een voor hoge toeren. Weet niet op welk toerental het omslagpunt zit, maar het kan best zijn dat er één niet meer goed is / verstopt is. Iemand met meer kennis hierover kan je vast beter adviseren :)

[ Voor 3% gewijzigd door noes op 20-02-2017 10:47 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:00

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Mochten jullie tegen een tank van een RD04 Africa Twin aanlopen (toevallig) dan mag je mij een seintje geven :). Ik begrijp dat deze ook op de TA600 past en dan heb ik ineens 6 liter extra inhoud, toch prettig. Er zijn ook wel aparte (en nog grotere tanks, tot 34 liter) te krijgen maar het hoeft de wereld niet te kosten, dus ik kijk 2ehands. Toch lekker voor die langere ritten (we hebben familie tot 250km weg wonen).

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11 13:32
LordKnox schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:27:
Meh. Gisteren naar FC Moto gereden in Wurselen om te kijken voor een nieuwe set aan kleding en een helm. Wilde de Caberg Tourmax passen maar die zat toch niet lekker. Ik heb een vrij dikke kop en met de XL zat ik met mijn kin tegen de voorkant van de helm aan. Dat werd hem dus niet. Daarna nog een aantal andere helmen geprobeerd maar ik vond ze OF niet lekker zitten OF ze pasten gewoon totaal niet. De enige helmen die mij pasten en lekker zaten waren de RPHA's van HJC of de C3 Pro. Maar eens wat reviews lezen over de RPHA om te kijken of die beetje goed zit.

Ik vond verder ook de winkel bijzonder tegenvallen. Veel kleding hadden ze alleen in het magazijn liggen (zoals alle Rev'It-kleding) waardoor ik dus elke keer iemand moest vragen om in het magazijn kledingstuk X met maat Y te halen. Om daarna weer terug te laten gaan met kleding X met maat Y+. Nja. Op een gegeven moment maar mee gestopt. Ik ga weer naar motorcenter Venlo. Niet heel veel keus maar wel heel vriendelijk en behulpzaam personeel.
Heb het ook een beetje gehad met FC Moto. Zoals je zegt is het in de winkel niet echt lekker geregeld. Ook via web kopen vind ik kut. Ze geven alleen een tegoedbon als je iets terug stuurt.
Louis vind ik veel prettiger qua spullen en personeel.

Afgelopen zaterdag het voordeel gezien van twee zelfde helmen hebben. Mijn vriendin heeft ook een Shark S900, maar een nieuwere variant. Het vizier is gelukkig hetzelfde, dus op het terras maar even mijn donkere vizier gewisseld met haar heldere. De zon was al onder dus zo konden we rustig naar huis rijden. Zij zag achterop geen donder meer, maar das niet erg. :+ 8)

[ Voor 12% gewijzigd door MuddyMagical op 20-02-2017 11:25 ]

• Dryhte
Gisteren in de namiddag een ritje gemaakt in het grensgebied tussen Oost-Vlaanderen en Zeeland (ik woon zelf in Gent). Zijn er tweakers aanwezig die in die regio leuke baantjes/dorpjes/uitzichten kennen? Het was namelijk wel een leuk ritje maar er zat weinig 'verhaal' in ;)

Verwijderd

Dryhte schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:35:
Gisteren in de namiddag een ritje gemaakt in het grensgebied tussen Oost-Vlaanderen en Zeeland (ik woon zelf in Gent). Zijn er tweakers aanwezig die in die regio leuke baantjes/dorpjes/uitzichten kennen? Het was namelijk wel een leuk ritje maar er zat weinig 'verhaal' in ;)
Ik vind de Vlaamse Ardennen erg mooi:

Wikipedia: Vlaamse Ardennen

En anders het West Vlaams Heuvelland:

Wikipedia: West-Vlaams Heuvelland

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:59
noes schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:46:
[...]

Ik zou beginnen met de inlaatrubbers nalopen: het kan best dat er iets niet meer 100% goed zit, maar door het toegenomen vacuum (als je hoog in de toeren gaat) het wel weer aansluit. Straal tegen een rubber aan en hij kan loskomen. En het kan natuurlijk ook stom toeval zijn!

Verder: ik ben niet zo thuis in de carburator techniek, maar ik weet wel dat je twee naalden hebt: een voor lage en een voor hoge toeren. Weet niet op welk toerental het omslagpunt zit, maar het kan best zijn dat er één niet meer goed is / verstopt is. Iemand met meer kennis hierover kan je vast beter adviseren :)
Ik denk dat ik begin met de deotest en de inlaatrubbers bekijken ja. Er is inderdaad een kans dat het stom toeval is, of dat net door temperatuurverschillen door water er ergens iets net is losgetrokken oid.

UNOX: The worst operating system

• MuddyMagical
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:20:
[...]

Ik vind de Vlaamse Ardennen erg mooi:

Wikipedia: Vlaamse Ardennen

En anders het West Vlaams Heuvelland:

Wikipedia: West-Vlaams Heuvelland
Lol, wat dacht je? België kan toch niet zo groot zijn.. :)

Ik vind het stuk rond Oudenaarde wel leuk rijden. Veel kleine weggetjes, bochtjes, verstopte kroegen en kinderkopjes... :P

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:49
MuddyMagical schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:37:
[...]

Ik vind het stuk rond Oudenaarde wel leuk rijden. Veel kleine weggetjes, bochtjes, verstopte kroegen en kinderkopjes... :P
Ik zat ook al te kijken, maar tegen de tijd dat ik daar aankom ben ik er al wel weer klaar mee :+

• Dryhte
MuddyMagical schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:37:
[...]

Tja 't is niet zo zeer voor Vlaanderen dat ik tips zocht maar voor Zeeland ;) aangezien het hier bulkt van de 'nooderburen' hoopte ik op tips... (verder wel eens met de voorgestelde streken hoor, maar daar ga ik altijd al rijden)

Zijn er in ZW-NL maar weinig leuke routes te bedenken?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dryhte schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:03:
aangezien het hier bulkt van de 'nooderburen'
Jij dacht "als ze allemaal hier zitten, zal het daar wel leeg zijn" zeker ;).

• MuddyMagical
[...]

Tja 't is niet zo zeer voor Vlaanderen dat ik tips zocht maar voor Zeeland ;) aangezien het hier bulkt van de 'nooderburen' hoopte ik op tips... (verder wel eens met de voorgestelde streken hoor, maar daar ga ik altijd al rijden)

De Zak van Zuid Beveland is mooi om te dwalen. Bochtige weggetjes zeker in de lente zijn geweldig. Afgelopen zaterdag nog gedaan.

Zeeuws-Vlaanderen is saai O-) :+

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-11 19:15
HTT-Thalan schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:47:
Mochten jullie tegen een tank van een RD04 Africa Twin aanlopen (toevallig) dan mag je mij een seintje geven :). Ik begrijp dat deze ook op de TA600 past en dan heb ik ineens 6 liter extra inhoud, toch prettig. Er zijn ook wel aparte (en nog grotere tanks, tot 34 liter) te krijgen maar het hoeft de wereld niet te kosten, dus ik kijk 2ehands. Toch lekker voor die langere ritten (we hebben familie tot 250km weg wonen).
Wordt het niet gewoon tijd voor een mooie rally kit :P

http://www.boano.com/arch...Ivan_Replica_1164_ENG.asp

http://www.boano.com/inde...zione=22&idsottosezione=9

of de AT tanks die ze ook hebben :P

http://www.boano.com/inde...zione=20&idsottosezione=9

Ik heb zojuist setje nieuwe velgen voor de Stelvio gekocht, was echt een koopje :)
Nooit meer gezeik met het niet kunnen omleggen van andere banden op het moment dat het niet uit komt. Nu nog even ophalen.

[ Voor 21% gewijzigd door GBTW op 20-02-2017 13:24 ]

• Dryhte
HTT-Thalan schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:06:
[...]

Jij dacht "als ze allemaal hier zitten, zal het daar wel leeg zijn" zeker ;).
Leeg was 't er alvast. Vond ik best OK ;)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

GBTW schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:19:
[...]

Ik heb zojuist setje nieuwe velgen voor de Stelvio gekocht, was echt een koopje :)
Nooit meer gezeik met het niet kunnen omleggen van andere banden op het moment dat het niet uit komt. Nu nog even ophalen.
Ja joh, gewoon even de aanschafprijs van mijn motor verdubbelen _O-.

Wel mooi! Maar ik hou mijn TA liefst gewoon in de originele look ;). Alle aanpassingen die ik doe moeten om praktische redenen zijn.

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:52
Nadat mijn KTM 3 maanden geleden is gestolen ben ik sinds dit weekend weer eigenaar van een zelfde model. KTM 990 SMT uit 2009

Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/5cz6ckzuv/ktm.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Mavi86 op 20-02-2017 13:49 ]

www.mariovisser.com

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:31
Mavi86 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:48:
Nadat mijn KTM 3 maanden geleden is gestolen ben ik sinds dit weekend weer eigenaar van een zelfde model. KTM 990 SMT uit 2009

[afbeelding]
Klote dat je vorige gestolen is! Maar gefeliciteerd met de aankoop, ziet er vet uit vind ik!

YouTube: MotorcycleGeek

• oJoey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-11 16:18
Van 't weekend voor €200,- deze dame opgehaald:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wE13hVl.jpg

Ik weet het, niet in de allerbeste staat, maar voor €200,- kon ik haar niet laten staan.

Het plan is om de motor op te knappen en er een scrambler-achtig iets van te maken. Iets dat prettiger zit dan mijn BMW caferacer.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

oJoey schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:53:
[afbeelding]

Ik weet het, niet in de allerbeste staat, maar voor €200,- kon ik haar niet laten staan.

Het plan is om de motor op te knappen en er een scrambler-achtig iets van te maken. Iets dat prettiger zit dan mijn BMW caferacer.
Rijd het nog?

• oJoey
Aan het einde van afgelopen zomer nog dagelijks rijdend gezien. Lopend weggezet en nu dus in mijn handen. Het blok ga ik compleet reviseren.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vet, zo'n project :) dat zie ik mezelf ook nog wel doen als de opknapper voor zo weinig weg gaat!

Wat voor iets is het? Honda, uiteraard, maar welke?

• oJoey
Honda CB500 Four uit 1976! :)

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:52
GBTW schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:19:
[...]

http://ruggedroads.co.uk/...e14387ec5/Categories/5/19

Deze webshop heeft ook veel moois!
En vering is nog steeds de beste upgrade voor AT en TA geloof ik.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wat een vet apparaat!
kneusteun schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:52:
[...]

http://ruggedroads.co.uk/...e14387ec5/Categories/5/19

Deze webshop heeft ook veel moois!
En vering is nog steeds de beste upgrade voor AT en TA geloof ik.
Ik denk niet dat ik deze ooit ga upgraden, in ieder geval niet op deze manier. Ze ziet er nog heel netjes uit voor haar leeftijd, alles is schoon, roestvrij en werkt voor zover ik kan beoordelen goed. Ik ga gewoon noodzakelijk onderhoud plegen en ondertussen oppotten voor een AT, wellicht eerst een XRV750 uit de latere jaren in minte staat, of over een tijd gewoon voor de nieuwe 2017 modellen.

De TA blijft waarschijnlijk nog wel een lange tijd, dat wel. Zodra ik wat meer ervaring heb met eraan te sleutelen sluit ik niet uit dat er nog eens zo'n vet project komt als die CB500 Four van zojuist.

[ Voor 68% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-02-2017 17:09 ]

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:56

Secsytime

Automagisch

oJoey schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:53:
[afbeelding]

Mazzelaar! Ben al een tijdje opzoek naar zoiets, maar nog geen geluk gehad.

Van een bekende oid gekocht?

• oJoey
Yes, ik zag de persoon waarvan ik 'm heb gekocht er dagelijks op rijden. Toen ineens op een andere, nieuwere motor. Aan de babbel geraakt en zodoende.

Ik heb al een BMW R80, maar ik wilde nog graag een klassieker met kickstarter en spaakvelgen. Gelukt dus!

• ArwinV
  • Laatst online: 10-11 22:38
Ik heb mijn eerste motor nog in de schuur staan, Honda cb400T uit 1976 ook kickstarter, spaakwielen en trommelremmen. Als ik er de tijd voor heb ook maar weer eens tevoorschijn halen...

Verwijderd

Ik weet niet wat het vandaag was maar ik heb tijdens mijn woon/werk ritje nog nooit zoveel olie gezien in de diverse straten. Worden tegenwoordig voertuigen met diesel of olielek installatie uitgerust :?

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
[...]

ik rijdt regelmatig rondje walcheren na het werk. dijkje veere-vrouwenpolder zitten wat leuke bochtjes.. zak van zuid beveland is ook wel afwisselend rijden..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 20:10:
Ik weet niet wat het vandaag was maar ik heb tijdens mijn woon/werk ritje nog nooit zoveel olie gezien in de diverse straten. Worden tegenwoordig voertuigen met diesel of olielek installatie uitgerust :?
Misschien dat je er nu wat beter op let doordat je weer aan 't begin van 't seizoen staat en waarschijnlijk ook pas weer nét opgestapt bent? Het heeft al een tijdje niet meer geregend en nu het wel weer regent komt de oude zooi van de afgelopen weken snel bovendrijven, net zoals dat in de zomer gebeurd na een regenbui ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-11 20:38
Volgens mij heeft het ook weer sinds lange tijd fatsoenlijk gereden gisteren, en dus vandaar... :)

It's funny. But not ha-ha funny.

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-11 11:17
Mavi86 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:48:

[afbeelding]
GAVE motor

• Patrock

Patrock

Zo, naar aanleiding van de tip over de pinlock het vizier grondig gereinigd en de pinlock opnieuw afgesteld. De randjes heb ik licht gebogen (niet zichtbaar) uit angt om de seal te slopen. Strakker dan dit heeft hij er nog nooit ingezeten in ieder geval.

Aangezien het regent en al donker is, in plaats van een testritje maar mooi gebruik van de tijd gemaakt en het ermax ruitje van mijn motor verwijderd. Nu ziet hij er weer stock uit. Een echte naked!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fYR1YQROwf4Z9cpSXiBlKeAD/thumb.jpg

Morgen op weg naar werk maar eens testen of de helm nu ook een stuk stiller is door hopelijk schonere wind!

[ Voor 8% gewijzigd door Patrock op 20-02-2017 21:21 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Patrock schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:20:
Morgen op weg naar werk maar eens testen of de helm nu ook een stuk stiller is door hopelijk schonere wind!
Dat kan je ook testen door tijdens het rijden hoger of lager te gaan zitten. Had op mijn SV een hogere ruit waardoor de wind precies op de helm kwam 8)7 Als ik met 2 vingers aan het gas ging rijden kon ik net rechtop genoeg zitten om weer in de schone lucht te komen. Nu met de nieuwe motor maar lekker een lage ruit gehouden.

• Patrock

Patrock

PilatuS schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:26:
[...]

Dat kan je ook testen door tijdens het rijden hoger of lager te gaan zitten. Had op mijn SV een hogere ruit waardoor de wind precies op de helm kwam 8)7 Als ik met 2 vingers aan het gas ging rijden kon ik net rechtop genoeg zitten om weer in de schone lucht te komen. Nu met de nieuwe motor maar lekker een lage ruit gehouden.
Afgelopen jaar al een paar keer geprobeerd en het idee is in ieder geval veelbelovend. Op de tank liggend is het rustiger, en zodra ik op de stepjes sta was de windruis praktisch compleet weg. Alsof je op een elektrische fiets hard rijdt.

Het ruitje stond alleen erg gaaf, naar mijn smaak. Daarom tot nu toe altijd laten zitten

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Vanavond mijn eerste rondje in het donker gereden met de CB500. Meteen een probleempje ontdekt. De verlichting van de tellers werkt niet meer :+

• PilatuS
  • Niet online
Patrock schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:37:
[...]
zodra ik op de stepjes sta was de windruis praktisch compleet weg. Alsof je op een elektrische fiets hard rijdt.
En dat is precies wat je wil inderdaad :) Helaas zijn de meeste ruitjes maar kut en de meeste mensen hebben ook nog geen idee dat dit zo is. Ik kwam er zelf achter bij mijn SV toen ik voor de looks een hogere ruit kocht. Het beste is toch altijd geen ruit of een lage ruit. De meeste hoge ruiten doen meer kwaad dan goed tenzij ze echt heel hoog zitten. Volledige in de schone lucht zitten is inderdaad heerlijk tegenover een ruit op de verkeerde plek. Op mijn motor zou een hogere ruit ook wel mooi staan maar ik laat het nu maar zo.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

gebruikershaes schreef op maandag 20 februari 2017 @ 00:36:
[...]
Vormloos? Heb je die dikke spoiler niet gezien en die sexy inkepingen bovenop de shoei? <3
Ik vind de gt air juist een van de mooiste helmen die er is. Maarja over smaak valt wederom niet te twisten.
Over smaak gesproken...

MotoGP (en Moto2/Moto3) motoren van KTM zijn vandaag officieel gepresenteerd. Mijn mening staat in de afbeelding. <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7AhErxWP2XOqYVjmx6909Kik/full.jpg

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

RedBull livery is altijd 8)

#team_UTC+1

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-11 08:06
Hmm lastig te beoordelen op een foto op je scherm, maar ik vind t rood van de letters red bull en het oranje om de KTM letters een beetje vloeken met elkaar.

Maar ik denk wel dat het in het echt veel beter eruit ziet, dat zal vast meer knallen dan op de foto.

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-11 20:53
Ik ontdekte vandaag wat roestplekjes op mijn voorvork, wat kan ik hier aan doen ? Het is het wel op het gedeelte wat niet in het andere stuk van de vork veert. Ik had ze vorige week al weggehaald met een microvezeldoekje maar zie dat ze nu weer tevoorschijn komen. Dit heb ik nooit eerder gehad, al is de motor wel helaas een tijd buiten geweest zonder hoes met de winterse buien eroverheen....

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

al is de motor wel helaas een tijd buiten geweest zonder hoes met de winterse buien eroverheen....
Ik denk dat je je eigen vraag hebt beantwoord ;).

En koop wat spray om de roestgevoelige plekken te beschermen.

• Beavbusi
Ja maar ik bedoel om nu die roestplekjes weg te krijgen. Wat voor spray moet ik aan denken?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Beavbusi schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:47:
Ja maar ik bedoel om nu die roestplekjes weg te krijgen. Wat voor spray moet ik aan denken?
Ik deed het op mijn fiets vroeger met een doek en een klein beetje (nat) zand. Afhankelijk van het oppervlak wil je dat wel of niet (het schuurt uiteraard).

Sommige spray stopt ook bestaande roest, maar als het om het estetische aspect gaat kun je het volgens mij (maar ik ben geen expert en ben niet zo moeilijk over een plekje hier en daar) alleen maar weghalen met (een vorm van) schuren. Het is immers een stukje ge-oxideerd metaal dat je weg wilt hebben.

Spray: Alles wat vettig is. Elke motorzaak verkoopt er wel iets voor. Je motor word er smerig van, want het trekt vuil aan (wat ook de gedachte is achter het product, waar vuil en vet zit komt geen water).

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:01:
[...]

[video]

Wat een vet apparaat!

[...]

Ik denk niet dat ik deze ooit ga upgraden, in ieder geval niet op deze manier. Ze ziet er nog heel netjes uit voor haar leeftijd, alles is schoon, roestvrij en werkt voor zover ik kan beoordelen goed. Ik ga gewoon noodzakelijk onderhoud plegen en ondertussen oppotten voor een AT, wellicht eerst een XRV750 uit de latere jaren in minte staat, of over een tijd gewoon voor de nieuwe 2017 modellen.

De TA blijft waarschijnlijk nog wel een lange tijd, dat wel. Zodra ik wat meer ervaring heb met eraan te sleutelen sluit ik niet uit dat er nog eens zo'n vet project komt als die CB500 Four van zojuist.
Gebruik je je TA ook beetje voor zand routes etc?
Ik vind dat namelijk zo heerlijk aan de AT, lekker Duitsland in en als domme toerist lekker bij Teutenbrogerwald de bossen in en beetje willekeurige zandpaden volgen de heuvels over O+

En ik snap je helemaal, TA En AT waren vroeger in de 90's de motoren die ik als jochie voorbij zag komen en helemaal weg was van die buffels. Nu heb ik een AT en vind het een prachtding, mijn XTZ750 was iets meer een hooligan variant en was ook top ding.
En inderdaad nu mijn pijlen gericht op een CRF1000 _/-\o_

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:54

Exigence

dnkroz

Beavbusi schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:36:
Ik ontdekte vandaag wat roestplekjes op mijn voorvork, wat kan ik hier aan doen ? Het is het wel op het gedeelte wat niet in het andere stuk van de vork veert. Ik had ze vorige week al weggehaald met een microvezeldoekje maar zie dat ze nu weer tevoorschijn komen. Dit heb ik nooit eerder gehad, al is de motor wel helaas een tijd buiten geweest zonder hoes met de winterse buien eroverheen....
Belgom Alu: Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/_9jOyyZz3FFw/TG2XD1FmM6I/AAAAAAAAAIY/fuuHvnwEQuM/s1600/BELGOM%2BALU.JPG

En daarna vet houden :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:11:
[...]

Gebruik je je TA ook beetje voor zand routes etc?
Ik vind dat namelijk zo heerlijk aan de AT, lekker Duitsland in en als domme toerist lekker bij Teutenbrogerwald de bossen in en beetje willekeurige zandpaden volgen de heuvels over O+

En ik snap je helemaal, TA En AT waren vroeger in de 90's de motoren die ik als jochie voorbij zag komen en helemaal weg was van die buffels. Nu heb ik een AT en vind het een prachtding, mijn XTZ750 was iets meer een hooligan variant en was ook top ding.
En inderdaad nu mijn pijlen gericht op een CRF1000 _/-\o_
Dat is wel de bedoeling. Ik pak af en toe voorzichting een zandpad mee maar heb nog niet de ervaring om daar lekker overheen te raggen, dus daartoe volgen er nog wat cursusjes. Heb nu zo'n 1000km gereden in mijn eerste maand, ik denk dat ik van de zomer mijn eerste VRO cursus ga doen.

Ik heb er allroad banden op liggen die tot nu toe echt geweldige grip geven op asfalt, en ook vertrouwen hebben gegeven op die paar keer dat ik in het zand heb gereden, maar ik heb natuurlijk nog weinig vergelijkingsmateriaal. De motor voelt steeds meer 'eigen' en ik word er steeds behendiger mee. Ik snap waarom ze het een allemansvriend noemen, ze valt inderdaad de bocht in alsof het niks is en als je een beetje gewend bent aan de zompige remmen, lange veerweg en hoge zit (met dito zwaartepunt) kun je er echt heel behendig mee rijden. Er is ook meer dan genoeg vermogen en koppel beschikbaar om ermee te raggen :).

De AT kan dan ook alleen maar dit zijn, maar beter, is mijn verwachting. En dan wil ik er ook gewoon eentje kopen die ik perfecte staat is, en dat mag wat kosten :).

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Exigence schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:17:
[...]

Belgom Alu: [afbeelding]

En daarna vet houden :)
Er is ook een Belgom Chrome. De binnenste voorvorkpoten zijn verchroomd toch?

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

bolleh schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:27:
Hmm lastig te beoordelen op een foto op je scherm, maar ik vind t rood van de letters red bull en het oranje om de KTM letters een beetje vloeken met elkaar.

Maar ik denk wel dat het in het echt veel beter eruit ziet, dat zal vast meer knallen dan op de foto.
Ja, ik denk dat het contrast in het echt beter te zien is. ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:19:
[...]

Dat is wel de bedoeling. Ik pak af en toe voorzichting een zandpad mee maar heb nog niet de ervaring om daar lekker overheen te raggen, dus daartoe volgen er nog wat cursusjes. Heb nu zo'n 1000km gereden in mijn eerste maand, ik denk dat ik van de zomer mijn eerste VRO cursus ga doen.

Ik heb er allroad banden op liggen die tot nu toe echt geweldige grip geven op asfalt, en ook vertrouwen hebben gegeven op die paar keer dat ik in het zand heb gereden, maar ik heb natuurlijk nog weinig vergelijkingsmateriaal. De motor voelt steeds meer 'eigen' en ik word er steeds behendiger mee. Ik snap waarom ze het een allemansvriend noemen, ze valt inderdaad de bocht in alsof het niks is en als je een beetje gewend bent aan de zompige remmen, lange veerweg en hoge zit (met dito zwaartepunt) kun je er echt heel behendig mee rijden. Er is ook meer dan genoeg vermogen en koppel beschikbaar om ermee te raggen :).

De AT kan dan ook alleen maar dit zijn, maar beter, is mijn verwachting. En dan wil ik er ook gewoon eentje kopen die ik perfecte staat is, en dat mag wat kosten :).
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14590503_10209753444387252_6253779948452997351_n.jpg?oh=a300b3ca63821112d47dc2d68e856163&oe=592D7FCC
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/13737630_10209097547590242_5630867761426376405_o.jpg?oh=4250be6045a406057855e2c8877336a8&oe=594595DD
TKC80 eronder en gaan!
AT is best leuk, alleen als je een perfecte staat wil dan hoop ik dat de prijzen niet zo snel blijven stijgen als de laatste jaren, want dan schiet niet op.
Perfecte staat zit je echt naar 4k+ te kijken, een nette 3k en een degelijke met geluk net voor 2,5k

Er blijven er steeds minder over, hiervoor had ik een XTZ750 in de mooie blauw witte kleurstelling.Gekocht voor 1300 en verkocht voor 1700 (en dan was er echt veel onderhoud nodig.)

Wat betreft zand is het een kwestie van rustig aan oefenen en steeds jezelf beetje pushen.
En de grootste tip is GAS HOUDEN! zodra je gaat remmen of gas terug neemt graaft je voorwiel in en ga je een gevecht aan dat je waarschijnlijk gaat verliezen, hoe harder je gaat hoe makkelijker en natuurlijk ook gaan staan.

[ Voor 3% gewijzigd door kneusteun op 21-02-2017 09:47 ]

• aki345
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:59
wimmel_1 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 20:17:
[...]

Misschien dat je er nu wat beter op let doordat je weer aan 't begin van 't seizoen staat en waarschijnlijk ook pas weer nét opgestapt bent? Het heeft al een tijdje niet meer geregend en nu het wel weer regent komt de oude zooi van de afgelopen weken snel bovendrijven, net zoals dat in de zomer gebeurd na een regenbui ;)
Het was hier ook heel erg. Ik vermoed dat er elke avond een paar liter olie in een van de lijnbussen gegooid moet worden, want je kan het spoor langs de route gewoon volgen.

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:52

thijsco19

KTM 990 SMT

Vroegah bij de fietsenmaker pakte we siliconenspray en een stukje (fijn) staalwol en maakte het daarmee schoon. Voorvorken zijn meestal zo behandeld dat het vaak oppervlakkige roest Is dus makkelijk weg te halen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• LordKnox

LordKnox

Opperbaas.

kneusteun schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:46:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
TKC80 eronder en gaan!
AT is best leuk, alleen als je een perfecte staat wil dan hoop ik dat de prijzen niet zo snel blijven stijgen als de laatste jaren, want dan schiet niet op.
Perfecte staat zit je echt naar 4k+ te kijken, een nette 3k en een degelijke met geluk net voor 2,5k

Er blijven er steeds minder over, hiervoor had ik een XTZ750 in de mooie blauw witte kleurstelling.Gekocht voor 1300 en verkocht voor 1700 (en dan was er echt veel onderhoud nodig.)

Wat betreft zand is het een kwestie van rustig aan oefenen en steeds jezelf beetje pushen.
En de grootste tip is GAS HOUDEN! zodra je gaat remmen of gas terug neemt graaft je voorwiel in en ga je een gevecht aan dat je waarschijnlijk gaat verliezen, hoe harder je gaat hoe makkelijker en natuurlijk ook gaan staan.
Ik ben toevallig wel net aan het kijken naar een AT. Moet je nog op specifieke dingen letten bij deze motor i.t.t. andere? Ik zag deze bijvoorbeeld maar kan niet inschatten of dit degelijk is of niet.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

LordKnox schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:09:
[...]

Ik ben toevallig wel net aan het kijken naar een AT. Moet je nog op specifieke dingen letten bij deze motor i.t.t. andere? Ik zag deze bijvoorbeeld maar kan niet inschatten of dit degelijk is of niet.
De motor blijft wel lopen. Aandachtspunten zijn volgens mij de benzinepomp (contactpunten) en lekkende veerringen. Ook de spies van de uitgaande as kan slijtage hebben. Allemaal geen dingen waar ik hem perse op zou laten staan, maar wel goed om rekening mee te houden.

Maar ik ben geen kenner, neem als het kan iemand mee die dat wel is.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Belgom is goed spul heb dat ook gebruikt om delen weer mooi te maken op mijn vorige BMW. Als je geen beun oplossing wilt voor je roest probleem dan kan je de vorkpoten ook professioneel laten polijsten, dit heb ik ook laten doen voor de BMW bij Hyperpro in Alphen, voordeel is dat de oneffenheden (steenslag etc.) ook gelijk eruit worden gehaald wat resulteert in minder snel lekkende keringen.

Ik ben zelf wat terughoudend wat betreft siliconespray/vettig spul op de binnenste vorkpoten spuiten, daar gaat alleen maar zand en andere meuk van de straat aan kleven die weer je keringen sneller verneuken. Gewoon goed schoonhouden is mijn tip.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

LordKnox schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:09:
[...]

Wat een geld joh.. voor een 742 cc uit '96 met 80k km...

Ik begrijp dat de AT een mooie en populaire motor is, maar die prijzen zijn echt absurd!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Secsytime schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:46:
[...]

Ik begrijp dat de AT een mooie en populaire motor is, maar die prijzen zijn echt absurd!
De zit en rij-ervaring zijn wel vrij uniek. Het is zoals met zoveel dingen, de waarde word bepaald door de markt.
Een nieuwe AT kost je kaal ook 16k, serieus geld voor 'maar' 95pk en dan nog zijn er accessoires die niet standaard kit zijn op dat ding, maar wel op andere motoren.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Secsytime schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:46:
[...]

Ja en nee. Sommige zaken krijgen (terecht of niet) een soort cult-status, waardoor de prijs bepaald wordt door vraag en aanbod.

Een 911 uit de jaren '90 is nu al bijna duurder dan destijds nieuw. Sommige speciale modellen zijn al 2x zo duur als nieuw. Zou me niks verbazen als het bij bepaalde populaire motoren ook die kant op gaat. Ik zie het maar als een teken van welvaart in de wereld en heb me erbij neergelegd dat ik dat niet bijbeen. :P

#team_UTC+1

• Beavbusi
cyntax schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:44:
[...]

Belgom is goed spul heb dat ook gebruikt om delen weer mooi te maken op mijn vorige BMW. Als je geen beun oplossing wilt voor je roest probleem dan kan je de vorkpoten ook professioneel laten polijsten, dit heb ik ook laten doen voor de BMW bij Hyperpro in Alphen, voordeel is dat de oneffenheden (steenslag etc.) ook gelijk eruit worden gehaald wat resulteert in minder snel lekkende keringen.

Ik ben zelf wat terughoudend wat betreft siliconespray/vettig spul op de binnenste vorkpoten spuiten, daar gaat alleen maar zand en andere meuk van de straat aan kleven die weer je keringen sneller verneuken. Gewoon goed schoonhouden is mijn tip.
Waarmee kan ik dat insmeren? En dan heb je gewoon de aluminium versie gebruikt denk ik?

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:52:
[...]

De zit en rij-ervaring zijn wel vrij uniek. Het is zoals met zoveel dingen, de waarde word bepaald door de markt.
Een nieuwe AT kost je kaal ook 16k, serieus geld voor 'maar' 95pk en dan nog zijn er accessoires die niet standaard kit zijn op dat ding, maar wel op andere motoren.
Vind de nieuwe AT een mooi apparaat hoor, maar ik zou zelf voor de enduro versie gaan.. als die ooit komt.

Afbeeldingslocatie: http://www.cycleworld.com/sites/cycleworld.com/files/styles/large_1x_/public/images/2016/11/honda-africa-twin-enduro-sports-concept-03.jpg?itok=4oVBAFOq

• kneusteun
Frame checken op eventueel misbruik en bevestiging punten en vooral de as inderdaad. Als je toch bij een zaak bent vraag even of ze hem vast kunnen laten zien. (en de dash unit/tripmeter! als je die wil gebruiken)
Voor de rest rijden die blokken rustig 100.000km met een enkele olie wissel (niet aangeraden) en onderdelen zijn overal nog te krijgen.

En de prijs, ja ik vind het ook achterlijk, maar het is ook fijn ergens, want heb je liever dat je ktm 12k kost en dat ie na 3 jaar 50% in waarde is gedaald? dat vind ik ook absurd.

De mijne gaat Donderdag voor een complete grote beurt opdat ik hem ook redelijk netjes wil houden. Want het blijft zonde als ze verdwijnen. Het is in zijn klasse een topper! en latere modellen zijn of te zwaar of te duur BMW/KTM/Varedero

Het grappige is ook wel dat elke keer als ik dat ding ergens neerzet er mensen naartoe lopen om te kijken en vragen hebben. Ook de blikken van de mannen die met hun gezin door het bos wandelen en dromerig kijken terwijl de vrouw een dodelijke blik werpt :)

Het is geen race monster maar met 180 is de snelweg erg goed te doen en zand is hij niet bang voor maar kost wat moeite soms, en vergis je niet in hoe lekker zo'n ding nog stuurt!

Edit: en vergeet niet dat als je door afrika of oostblok rijdt en je problemen hebt een XRV iets makkelijker te fixen is omdat veel parts uitwisselbaar zijn met andere modellen. Simpele fiets is vaak simpele oplossingen.
Als je een nieuw moederbord zoekt voor je moderne adventure wordt het lastig in dat soort landen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door kneusteun op 21-02-2017 12:59 ]

• kneusteun
Secsytime schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:54:
[...]

Vind de nieuwe AT een mooi apparaat hoor, maar ik zou zelf voor de enduro versie gaan.. als die ooit komt.

[afbeelding]
Of de T7
Afbeeldingslocatie: https://www.yamaha-motor.eu/be/nl/binary/2017_YAM_T7-CONCEPTTT_EU_DPBMC_STA_004_03_gal_worlds_full_tcm209-676050.jpg

• matthewk
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Maar dan heb je een yamahahaha }:O >:)

Consultant - Autogek

• kneusteun
matthewk schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:04:
[...]

Maar dan heb je een yamahahaha }:O >:)
Heb een yamaha voor erbij
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p206x206/934749_10203729491632198_2236812064024821016_n.jpg?oh=45d67151091f81823b97dca901206c86&oe=592B3357

En de Super tenere beviel me ook dikke prima! Is ook volgens de dakar regel de beter ;)

https://www.facebook.com/.../videos/1523864000961569/ Leuk filmpje van een twin!!!! wtf

[ Voor 10% gewijzigd door kneusteun op 21-02-2017 13:06 ]

• Bommes
  • Laatst online: 09:54

Bommes

Capo del formaggio

Leuk ding, 1200 of 1300??
Ik heb de voorloper met kuip gehad, de FJ.
Fijn ding was dat.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• kneusteun
Is de 550 seca, maar de bellypan is inderdaad niet normaal op dit model.

• Ari Gold
  • Laatst online: 23:26
Wat een mooie dag. Het is niet koud, de zon schijnt en m'n AVD gehaald.

*O*

• Frans92

Frans92

VFR800

Ari Gold schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:52:

*O*
Gefeliciteerd! Nu lekker gaan rijden zonder dat gepraat in je oor :P

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Precies! Nu kun je je oordoppen in je helm gebruiken voor Spotify :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, vanochtend dacht ik "bah, weer miezerig, ik pak de metro wel". Heb ik ondertussen spijt van. Nouja, morgen is weer een dag :)

En feli Ari - het wachten op je roze pasje begint ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Ari Gold
Frans92 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:54:
[...]

Gefeliciteerd! Nu lekker gaan rijden zonder dat gepraat in je oor :P
Thanks. Meest vervelende was dat oortje, die zat nooit goed of lekker.
dion_b schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:57:
Idd, vanochtend dacht ik "bah, weer miezerig, ik pak de metro wel". Heb ik ondertussen spijt van. Nouja, morgen is weer een dag :)

En feli Ari - het wachten op je roze pasje begint ;)
Inderdaad, afspraak staat al. Geen haast mee. :)

Thanks. :)

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ari Gold schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:15:

Inderdaad, afspraak staat al. Geen Veel haast mee. :)

Fixed it for you. :P

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Leviathius
Ari Gold schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:15:
[...]

Thanks. Meest vervelende was dat oortje, die zat nooit goed of lekker.

[...]

Inderdaad, afspraak staat al. Geen haast mee. :)

Gefeliciteerd! Heb je ook al een motor gekocht of op het oog? Het betere rijweer komt er weer aan natuurlijk!

Over dat oortje had ik laatst een leuk/stom moment met mijn voormalig instructeur. Mijn vader had zoals jullie misschien gelezen hebben laatst een proefles gehad en zat ook te klagen over dat oortje. Toen trok hij gewoon het stekkertje uit de walkietalkie en dat was gewoon een 3.5mm natuurlijk. Dus sprong het gloeilampje aan en zei hij van: "Kan ik dan niet gewoon 1 oortje van mijn normale in-ear oortjes gebruiken?" Waarop de instructeur zei: "Ja tuurlijk kan dat, zolang je mij kan horen vind ik het prima". Dus ik en HTT-Thalan flink balen en dachten van waarom dachten wij daar niet aan!? 8)7

• Ari Gold
Haha, eerst de motor nog.
Leviathius schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:19:
[...]

Gefeliciteerd! Heb je ook al een motor gekocht of op het oog? Het betere rijweer komt er weer aan natuurlijk!

Over dat oortje had ik laatst een leuk/stom moment met mijn voormalig instructeur. Mijn vader had zoals jullie misschien gelezen hebben laatst een proefles gehad en zat ook te klagen over dat oortje. Toen trok hij gewoon het stekkertje uit de walkietalkie en dat was gewoon een 3.5mm natuurlijk. Dus sprong het gloeilampje aan en zei hij van: "Kan ik dan niet gewoon 1 oortje van mijn normale in-ear oortjes gebruiken?" Waarop de instructeur zei: "Ja tuurlijk kan dat, zolang je mij kan horen vind ik het prima". Dus ik en HTT-Thalan flink balen en dachten van waarom dachten wij daar niet aan!? 8)7
Uiteraard een naked bike. Oog laten vallen op de MT-07, GSR-750 of CB650F. Misschien nog de Z800, maar in ieder geval de 1ste 3. Komende periode even proefritten aanvragen.

Hetzelfde had ik ook aan mijn instructeur gevraagd, maar die zei al meteen dat dat niet kon. Twijfelde daar zelf wel over, maarja.

• LordKnox

LordKnox

Opperbaas.

Ari Gold schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:52:

*O*
Gefeliciteerd. Toevallig heb ik vandaag mijn rijbewijs afgehaald. 6 februari AVD gehaald en vandaag rijbewijs binnen. Nu eerst nog wat gear bij elkaar kopen en dan mogen de testritten beginnen :*)

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LordKnox schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:29:
[...]

Gefeliciteerd. Toevallig heb ik vandaag mijn rijbewijs afgehaald. 6 februari AVD gehaald en vandaag rijbewijs binnen. Nu eerst nog wat gear bij elkaar kopen en dan mogen de testritten beginnen :*)
Goed moment, overal aanbiedingen ivm motorbeurs! :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Leviathius schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:19:
[...]

Ik had speciaal geluidsdempende oordoppen met audio. Het enige nadeel was dat de porto overging als je ze erin of eruit deed. Verder was het ideaal. Ik kon namelijk het geluid veel zachter zetten en toch duidelijk de instructeue verstaan.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Ari Gold schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:27:
[...]

Haha, eerst de motor nog.

[...]

Uiteraard een naked bike. Oog laten vallen op de MT-07, GSR-750 of CB650F. Misschien nog de Z800, maar in ieder geval de 1ste 3. Komende periode even proefritten aanvragen.

Hetzelfde had ik ook aan mijn instructeur gevraagd, maar die zei al meteen dat dat niet kon. Twijfelde daar zelf wel over, maarja.
Zou zeker ook even een Street Triple proefrijden, wel op eigen risico :+ (ik was meteen verkocht)

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
Hehe, net een Honda Grom langs zien rijden. Ziet er toch best grappig uit van 3 hoog :D

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Bioflap schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:45:
Hehe, net een Honda Grom langs zien rijden. Ziet er toch best grappig uit van 3 hoog :D
Die dingen lijken mij best grappig om op te rijden inderdaad. Op de motorbeurs hebben ze er 1 staan, officieel voor mensen die net A1 hebben. Eens kijken of we daar een ritje mee kunnen regelen!

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Leviathius
DragonSlayer666 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:48:
[...]

Die dingen lijken mij best grappig om op te rijden inderdaad. Op de motorbeurs hebben ze er 1 staan, officieel voor mensen die net A1 hebben. Eens kijken of we daar een ritje mee kunnen regelen!
Officieel gezien hebben wij ook gewoon A1 he met ons A2. Dus ik zou niet weten waarom niet en ik denk nu al dat het er debiel uit gaat zien als iemand van 1.80m+ erop zit :+.

• Bioflap
Het ziet er inderdaad wel debiel uit, maar ik denk dat iemand van 1,80m op een Grom er net zo raar uitziet als ik met 2m op mijn GS500 :+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Juist. Daarom rij ik BMW - en nog vind ik m'n R80 met verhoogde stuur wat klein aanvoelen :P

Oslik blyat! Oslik!

• Bioflap
dion_b schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:57:
Juist. Daarom rij ik BMW - en nog vind ik m'n R80 met verhoogde stuur wat klein aanvoelen :P
Een GSX1400 kan ook net bij mij 8)7

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik denk dat ik ontdekt heb waarom ik zo'n 'huilend' geluid uit de motor heb (zoals te horen in het filmpje).
De man van Motoport heeft er even gauw naar gekeken en op gereden maar zegt dat er niks aan de hand is. Maar het geluid is er toch zeker wel... en na een meting vermoed ik dat de ketting te strak staat - ik meet ~25mm 'travel' terwijl dat 35 tot 45mm moet zijn. Hopelijk krijg ik dit netjes opgelost en zijn mijn tandwielen nog niet naar de vaantjes :P. Het geluid komt duidelijk bij het voortandwiel vandaan en dat hoort je als je ~40km/h rijd met de koppeling in.

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-02-2017 15:01 ]

• PilatuS
  • Niet online
Ik op mijn eerste motor zag er ook echt niet uit :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mG2KaKpKlDepFVKBfctc7Ew3/full.jpg

• Ari Gold
PilatuS schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:01:
Ik op mijn eerste motor zag er ook echt niet uit :P

[afbeelding]
Mooie mini bike. :P

• PilatuS
  • Niet online
Ding was veel te klein idd. Was wel een leuke fiets om op te beginnen, dat wel.

• Frans92

Frans92

VFR800

Daarom heb ik een Fazer. Op mijn lesmotor zag ik er net zo uit als bovenstaande foto. De Fazer past wat meer bij mijn formaat :)

Pagina: 1 ... 88 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.