Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.760 views

Onderwerpen

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

w4rguy schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 09:39:
wat een bloedzooi! Wordt net gebeld door de dealer, de RDW zou een storing hebben en hij kan de motor niet op naam zetten al zou ik de motor mee willen nemen.

Ik ben al zo lang aan het wachten op mn proefrit..en nu ligt dit weer in de weg. Het is 2 uur rijden naar de dealer dus ook niet ff dat je zegt 'snel op en neer'. Verdomme wat baal ik hier van.

Mocht de RDW toch gaan werken dan laat hij het me weten...
Maar je kan toch gewoon rijden en de boel op orde brengen? Laat m een kopie van je rijbewijs/paspoort maken en dan kan ie m later toch op naam zetten? Ophalen moet meestal toch wat later ivm 'rijklaarmaken'.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Joopieboy schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:37:
[...]

Waarom persé 2001? :P Maar dat zou een optie kunnen zijn hoewel de zit wat klein is, daar kom ik niet lekker op uit. :)
Beste jaartal van de 5e generatie VFR, vanaf 2002 is het een andere fiets met v-tec

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@Joopieboy

Vooral cardan lijkt mij wel zo fijn als je veel kilometers gaat maken.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Maegrim schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 14:08:
[...]

Beste jaartal van de 5e generatie VFR, vanaf 2002 is het een andere fiets met v-tec
Dat het anders rijdt snap ik idd, techniek is wel leuk erachter. :) Maar gevoeliger ook of ... ?
Zal mij er ook ens in gaan inlezen. :)
PilatuS schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 14:17:
@Joopieboy

Vooral cardan lijkt mij wel zo fijn als je veel kilometers gaat maken.
Dat dan weer wel, maar wekelijks kettingsmeren enzo, zelfde als bandenspanning, heb ik niet zo een moeite mee. Maar eens goed over nadenken hoe en wat nu precies. :)

Edit: thermokleding binnen. *O*
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/02/IMG_20170218_145047-Medium.jpg
Ideaal spul en niet te duur. Andere set heb ik nu een jar of 3-4 en begint nu slechter te worden. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Joopieboy op 18-02-2017 14:57 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:54
Eens, op mijn lijst voor woonwerk zou daarom een nx 700x/nc750x staan

Echt heel zuinig. Rijdt uitstekend, alleen niet heel spannend.
xos schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 09:44:
Denk niet dat je kosten bespaart door zoveel met een motor te gaan rijden. Misschien met een elektrisch ding dat je daadwerkelijk wat bespaart.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daarom toch iets wat ook een beetje leuk rijdt, maar idd. :)

• Maegrim
Joopieboy schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 14:28:
[...]

Dat het anders rijdt snap ik idd, techniek is wel leuk erachter. :) Maar gevoeliger ook of ... ?
Kleppen stellen is een hele lap duurder erdoor, en de juiste afstelling van het v-tec hadden ze eind jaren '00 pas... :)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:02

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

gebruikershaes schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:19:
[...]

Zijn die dingen een beetje accuraat? Heb er ook eentje in m'n passat, maar heb nog niet geprobeerd op de motor.
Een voetpomp lijkt me op een of andere manier wat preciezer.
Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal maar volgens mij wel. En snel!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:40
Cool, dan moet ik dat ook eens proberen

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vandaag de voering uit mijn pak gehaald, want het was veel te warm! Naar de bioscoop gereden, vrouwlief met de auto + kinderen erachteraan. Wat een absoluut genot om zo lekker vlot door het verkeer te kunnen zoeven, en af en toe als eerste weg te mogen bij het stoplicht! Zelfs snelle GTE's die naast je komen staan omdat ze wel even 'mee willen trekken' zijn helemaal nergens meer, en dan hou ik me nog aan de snelheid :9.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Joopieboy schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 15:18:
Daarom toch iets wat ook een beetje leuk rijdt, maar idd. :)
Tweede hands Tracer 700?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tracer 900 is wat ruimer en zou leuk zijn voor de toekomst, maar ook de 700 is buiten het (uit te willen geven) budget. :)

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Bij viertaktwinkel een HOOP dingen besteld. Knipperlichten, achterlicht, benzinekraan, knipperlichtrelais, condensator, batterij, nieuwe carbu (26mm ipv 24mm).

Helaas is er wat mis gegaan en zie ik nu dat het knipperlichtrelais ontbreekt en ze de verkeerde benzinekraan hebben geleverd. Mailtje sturen dan maar voor om te ruilen en maar wachten met de eerste testrit :(

Consultant - Autogek

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:22

Ethirty

Who...me?

Ze zijn nog nauwelijks nieuw verkocht, dus een tweedehands zal nog hard zoeken zijn.

Vandaag even helmen gaan passen vooruitlopend op de motorbeurs. De Shark Spartan pastte nog wel redelijk, maar voor de rest was het maar matig qua comfort. Veel helmen hebben bij mij drukpunten op mijn slaap of voorhoofd en zitten al binnen 30s niet lekker. :F

Dus afhankelijk van de livery gaat het of de Shark maar waarschijnlijk toch de Shoei GT-Air worden volgende week.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Maegrim
Hij startte nog ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lwwZLK2.jpg

• PilatuS
  • Niet online
Wel een aardige hoek van de kentekenplaat. Ben vorig jaar nog staande gehouden voor een kleinere hoek. Kreeg toen net geen boete, maar dit zit wel erg op het randje denk ik.

• Maegrim
3.5 jaar zo en nog nooit staande gehouden :)

* Maegrim klopt af

Origineel zit er een plastic schep tot aan halverwege het achterwiel 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door Maegrim op 18-02-2017 19:18 ]

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:11

Vrijdag

De Zwarte

PilatuS schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:05:
[...]

Wel een aardige hoek van de kentekenplaat. Ben vorig jaar nog staande gehouden voor een kleinere hoek. Kreeg toen net geen boete, maar dit zit wel erg op het randje denk ik.
Gewoon op je achterwiel blijven rijden. Dan is die plaat weer zichtbaar :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• PilatuS
  • Niet online
Maegrim schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:13:
3.5 jaar zo en nog nooit staande gehouden :)

* Maegrim klopt af

Origineel zit er een plastic schep tot aan halverwege het achterwiel 8)7
Hopelijk blijft het goed gaan :)

De taartschep van mijn motor was ook echt verschrikkelijk lelijk. Die verpest aardig het strakke uiterlijk. Voordat ik de motor had was de nieuwe houder dan ook al binnen :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:21:
[...]

Gewoon op je achterwiel blijven rijden. Dan is die plaat weer zichtbaar :+
Bespaar je ook op bandenslijtage :P Win win :+

• gebruikershaes
Ethirty schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 18:05:
[...]

Ze zijn nog nauwelijks nieuw verkocht, dus een tweedehands zal nog hard zoeken zijn.

Vandaag even helmen gaan passen vooruitlopend op de motorbeurs. De Shark Spartan pastte nog wel redelijk, maar voor de rest was het maar matig qua comfort. Veel helmen hebben bij mij drukpunten op mijn slaap of voorhoofd en zitten al binnen 30s niet lekker. :F

Dus afhankelijk van de livery gaat het of de Shark maar waarschijnlijk toch de Shoei GT-Air worden volgende week.
Ik zat ook te kijken naar een nieuwe helm en met name de gt air zit erg goed. Zag alleen wel dat die zeer matig scoorde op die impact tests van sharp of hoe die site ook heet..

• Maegrim
Ik lees in de motoplus steeds dat die testen bagger zijn en dat ze zelf betere testen doen, geen verstand van verder O-)

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-10 21:48
Jezus, mn eerste lange rit op snelweg only en ik ben fucking moe wow. AMS-TIL 130KM metbconstant 120-40. Ik ga pitten :Z

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• PilatuS
  • Niet online
Hamza schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 21:13:
Jezus, mn eerste lange rit op snelweg only en ik ben fucking moe wow. AMS-TIL 130KM metbconstant 120-40. Ik ga pitten :Z
Is even wennen in het begin. Na een tijdje verveel je je dood op de snelweg en word je er ook niet meer moe van :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hamza schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 21:13:
Het went, maar zeker in de spits is het voor mij ook wel eens pittig hoor, met name dat je voor 10 man om je heen aan het kijken bent en of er niemand is die je bewust of onbewust wilt vermoorden of torpederen. :+

• PilatuS
  • Niet online
Filteren vereist wel veel aandacht idd en daar word je zeker snel moe van.

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
Zag laatst een BMW S1000RR HP4 door de file gaan naast me. Topmodelletje hoor. :9

It's funny. But not ha-ha funny.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

BvG is sowieso een gave gast :D Filmpjes van hem volg is echt al lang, sinds die zijn poot had gebroken al :P

• gebruikershaes
Maegrim schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 21:04:
Ik lees in de motoplus steeds dat die testen bagger zijn en dat ze zelf betere testen doen, geen verstand van verder O-)
Heb je een linkje naar het artikel? Of is het een offline blad?

• Maegrim
gebruikershaes schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 21:48:
[...]

Heb je een linkje naar het artikel? Of is het een offline blad?
Dit is wat ik bedoelde, moest ff zoeken. Ik probeer morgen wel wat recente testen online te knallen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nBm9I21.jpg

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

gebruikershaes schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:58:
[...]

Ik zat ook te kijken naar een nieuwe helm en met name de gt air zit erg goed. Zag alleen wel dat die zeer matig scoorde op die impact tests van sharp of hoe die site ook heet..
Tja, ik weet ook niet zo goed hoe ik die Sharp tests moet interpreteren tov het ECE of Snell keurmerk.

Ik heb wat veelvoorkomende helmen gezocht en die zitten vaak op 3 sterren (HJC, Schuberth, Shark, Suomy), wat Chinees spul tot $200 scoort dan wel 5 sterren? :?

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Naast pascomfort is stilte voor mij belangrijkste criterium bij een helm.

Schuberth C3 Pro was voor mij grote verbetering in dat opzicht voor mij.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

wimmel_1 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:19:
[...]
:o

Kun je die rugzak (óf alleen de inhoud daarvan) niet beter in je zijkoffers of topkoffer steken? Ik zou niet graag een keer op m'n rug "landen" met bijvoorbeeld een laptop op ART slot in m'n rug.

Laat maar. Ik las niet goed......
Well... dat doorgestreepte heb ik meegemaakt met een laptop én ART slot van 5 kg op m'n rug en sindsdien heb ik een Ogio Mach 5 KTM Edition :+

Niet goedkoop maar dan heb je ook wat! :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s2DrzzJ3KzIwfKsKU0uiViXo/full.png
Nero22 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 21:34:
Zag laatst een BMW S1000RR HP4 door de file gaan naast me. Topmodelletje hoor. :9
[video]
Mooie dingen zijn het he?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MVB5oaxsCr1tueHbFWRxQ9Lc/full.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door caesar1000 op 18-02-2017 22:53 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Vandaag ook een GT-Air aangeschaft! Had de volgende helmen op de korrel:
  • Shark Spartan Carbon
  • Shuberth S2
  • Shoei GT-Air
Uiteindelijk was de Shoei de stilste en comfortabelste. Eeigenlijk vind ik de Shark mooier qua afwerking en de bediening van zonnevizier is ook beter. Shoei heeft wel weer als voordelen dat de ventilatie veel beter is en de ratelsluiting. Heb m in het zwart besteld (glanzend, mat is een viezig 'laagje' voor mn gevoel). De printjes zijn gaaf, maar zijn wel weer stukje duurder.

Alle lof trouwens voor de crew van Motorkledingcenter Zoeterwoude, ze hebben me goed geholpen en heb de hele middag helmen proef gereden :) heerlijk weer ervoor! Ook heb ik de S1000RR uit de winterslaap gewekt, het was heerlijk scheuren vandaag!

• gebruikershaes
Maegrim schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 22:16:
[...]

Dit is wat ik bedoelde, moest ff zoeken. Ik probeer morgen wel wat recente testen online te knallen

[afbeelding]
Lol een ece badmuts 8)7 . Thanks. Ik zal me eens wat meer in verdiepen, maar de gt air spreekt me erg aan qua design, windgeruis (of het gebrek er aan) en de pasvorm is subliem. Dus ik denk dat ik die sowieso neem.

• gebruikershaes
noes schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 22:49:
[...]

• Shark Spartan Carbon
  • Shuberth S2
  • Shoei GT-Air
Uiteindelijk was de Shoei de stilste en comfortabelste. Eeigenlijk vind ik de Shark mooier qua afwerking en de bediening van zonnevizier is ook beter. Shoei heeft wel weer als voordelen dat de ventilatie veel beter is en de ratelsluiting. Heb m in het zwart besteld (glanzend, mat is een viezig 'laagje' voor mn gevoel). De printjes zijn gaaf, maar zijn wel weer stukje duurder.

Alle lof trouwens voor de crew van Motorkledingcenter Zoeterwoude, ze hebben me goed geholpen en heb de hele middag helmen proef gereden :) heerlijk weer ervoor! Ook heb ik de S1000RR uit de winterslaap gewekt, het was heerlijk scheuren vandaag!
Ah top, dan hoef ik ze allemaal niet te testen :> . Heb je nog wat gemert van het gefluit bij het open hebben van de groter air vent aan de voorkant? Hoor dat dit wel eens een issue kan zijn.

• gebruikershaes
Ethirty schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 22:19:
[...]

Tja, ik weet ook niet zo goed hoe ik die Sharp tests moet interpreteren tov het ECE of Snell keurmerk.

Ik heb wat veelvoorkomende helmen gezocht en die zitten vaak op 3 sterren (HJC, Schuberth, Shark, Suomy), wat Chinees spul tot $200 scoort dan wel 5 sterren? :?
Ja vreemd idd. Maar zoals dus in het artikel van motoplus staat, kan het zo zijn dat juist alleen de geteste impactzones in die goedkope helmen worden verstevigd.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

gebruikershaes schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:00:
[...]

Ah top, dan hoef ik ze allemaal niet te testen :> . Heb je nog wat gemert van het gefluit bij het open hebben van de groter air vent aan de voorkant? Hoor dat dit wel eens een issue kan zijn.
Zó warm was het ook weer niet ;) heb dat dus niet getest. Maar.. ik zou ze wél allemaal testen: wat voor mij het beste zit, hoeft dat niet voor jou te zijn. Stilte hangt ook erg af van pasvorm: hoe meer wind er de helm in kan, hoe meer herrie je hebt.

• gebruikershaes
noes schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:03:
[...]

Zó warm was het ook weer niet ;) heb dat dus niet getest. Maar.. ik zou ze wél allemaal testen: wat voor mij het beste zit, hoeft dat niet voor jou te zijn. Stilte hangt ook erg af van pasvorm: hoe meer wind er de helm in kan, hoe meer herrie je hebt.
Tsssk niet eens... :P . True true, maar ik wilde volgende week op de motorbeurs eentje scoren mits de prijs een beetje ok is. En zie voorafgaand geen mogelijkheid tot uitgebreid testen. Bovendien zou ik het ook niet netjes vinden om bij een winkel hele dag te testen en dan vervolgens een op de beurs te halen. Gok namelijk dat de prijzen op de beurs wat vriendelijker zijn.

• PilatuS
  • Niet online
gebruikershaes schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:09:
[...]
Gok namelijk dat de prijzen op de beurs wat vriendelijker zijn.
Dat valt best tegen. Meestal is online goedkoper dan op de beurs.

• gebruikershaes
Ja klopt ik bedoelde tov fysieke winkels. Want wederom lullig als ik bij een winkel ga testen en dan online bestellen. Zo rol ik niet (8>

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

gebruikershaes schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:09:
[...]

Tsssk niet eens... :P . True true, maar ik wilde volgende week op de motorbeurs eentje scoren mits de prijs een beetje ok is. En zie voorafgaand geen mogelijkheid tot uitgebreid testen. Bovendien zou ik het ook niet netjes vinden om bij een winkel hele dag te testen en dan vervolgens een op de beurs te halen. Gok namelijk dat de prijzen op de beurs wat vriendelijker zijn.
Motorkledingcenter hanteert nu de beursprijzen ook in de winkel, vandaar ook dat ik m daar heb gekocht.

• PilatuS
  • Niet online
gebruikershaes schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:13:
Ja klopt ik bedoelde tov fysieke winkels. Want wederom lullig als ik bij een winkel ga testen en dan online bestellen. Zo rol ik niet (8>
Ik normaal gesproken ook niet. Alleen bij de laatste helm die ik kocht scheelde het meer dan 50 euro. Dat verschil vond ik toch te groot. 1 of 2 tientjes prima, maar 50+ euro vond ik toch te veel.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

noes schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 22:49:
[...]

• Shark Spartan Carbon
  • Shuberth S2
  • Shoei GT-Air

Dat is exact mijn shortlist op dit moment, al heb ik de Schuberth nog niet op gehad. Toevallig aan het eind van de middag ook even in Zoeterwoude geweest.

Bij thuiskomst bleek dat ze in Tilburg de print van de Shoei nog hebben die ik zoek en dat jij uitgebreid hebt getest scheelt mij ook weer. Op de beurs kan je toch niet rijden, overigens zonder motor ook niet, detail... :+

#team_UTC+1

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:23:
[...]

Dat is exact mijn shortlist op dit moment, al heb ik de Schuberth nog niet op gehad.
Over het algemeen hebben mensen een Schuberth hoofd of Shoei hoofd.

Ik was opzoek naar een stille helm en kwam uit de op Schuberth C3 een paar jaar terug. Alleen die past mij totaal niet. Ook andere helmen van Schuberth zaten voor geen meter. Toen maar op een Shoei uitgekomen.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:23:
[...]

Dat is exact mijn shortlist op dit moment, al heb ik de Schuberth nog niet op gehad. Toevallig aan het eind van de middag ook even in Zoeterwoude geweest.

Bij thuiskomst bleek dat ze in Tilburg de print van de Shoei nog hebben die ik zoek en dat jij uitgebreid hebt getest scheelt mij ook weer. Op de beurs kan je toch niet rijden, overigens zonder motor ook niet, detail... :+
Met dat lijstje aan helmen (Schuberth Shark & Shoei) dan past een Italiaans merk jou vast ook goed!!

Probeer voor de grap maar eens een X-Lite of Nolan (Zelfde fabrikant) óf een AVG. Ook voor jou is 't niet vér rijden naar Made, geloof ik ;)

Ik heb ooit één keer een Schuberth helm op gehad gedurende een paar honderd kilometer maar daar kon ik niet écht vriendjes mee worden, een Shoei en Shark zitten me perfect..... En tegenwoordig rijd ik tot volle tevredenheid, al sinds een jaar of 5. met X-Lite.

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 18-02-2017 23:33 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:28:
[...]

Met dat lijstje aan helmen (Schuberth Shark & Shoei) dan past een Italiaans merk jou vast ook goed!!
Hoe raadt je het, ik heb nu een Suomy... :P

Zal X-Lite ook nog eens proberen, Nolan vond ik vandaag niks overigens. AVG valt af wegens gebrek aan zonnevizier.

[ Voor 5% gewijzigd door Ethirty op 18-02-2017 23:50 ]

#team_UTC+1

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:46:
[...]

Hoe raadt je het, ik heb nu een Suomy... :P

Zal X-Lite ook nog eens proberen, Nolan vond ik vandaag niks overigens. AVG valt af wegens gebrek aan zonnevizier.
X-Lite = De wat sportievere tak van Nolan (Niet voor niets dat JL er mee reed voordat 'ie een andere sponsor kreeg).

• Maegrim
Een Nolan N104 leek me wel wat, totdat ik em ophad... wat een kraakhelm zeg :P

• Nero22
Fijn, zo'n discussie over helmen als je met een scheef oog ook zit te kijken naar een nieuwe. Moet ik mijzelf weer gaan beheersen. :+

Ik heb de mijne nu 3 jaar en heb er zo'n 40.000 km mee gereden door alle omstandigheden. Denken jullie dat het dan al nodig Is?

• Maegrim
Zoiets heb ik m'n shoei neotec nu ook, die is laatst gereviseerd en moet nog zeker een paar jaar meegaan (ivm duur! :P)
Qua lawaai zou ik wel een stillere helm erbij willen halen overigens...

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:15

charrel

Cortisol4life..

Wat hebben ze gedaan aan je neotec? Mijne is nu 60.000km oud, gekocht bij de eerste introductie dus weet niet hoe oud is is maar doet alles nog steeds als een nieuwe.

• Maegrim
Ze hebben een service truck die vaak op evenementen staat, dan ben je een uurtje je helm kwijt en halen ze alle klepjes los om eronder schoon te maken, vizier schoon etc. Het klepje bij de kin sloot niet helemaal meer, die hebben ze vervangen toen. Dit natuurlijk gratiesch ;)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nero22 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 08:35:
Fijn, zo'n discussie over helmen als je met een scheef oog ook zit te kijken naar een nieuwe. Moet ik mijzelf weer gaan beheersen. :+

Ik heb de mijne nu 3 jaar en heb er zo'n 40.000 km mee gereden door alle omstandigheden. Denken jullie dat het dan al nodig Is?
Ligt aan de schaal en van welk materiaal die gemaakt is. De beetje standaard helmen zijn polycarbonaat en dat is een jaar of 3-5 (zoals mijn HJC IS-16), de duurdere glasvezel helmen kunnen een jaar of 8 mee (zoals de Shoei GT Air).

• Nero22
Joopieboy schreef op zondag 19 februari 2017 @ 09:18:
[...]

Ligt aan de schaal en van welk materiaal die gemaakt is. De beetje standaard helmen zijn polycarbonaat en dat is een jaar of 3-5 (zoals mijn HJC IS-16), de duurdere glasvezel helmen kunnen een jaar of 8 mee (zoals de Shoei GT Air).
Thanks! Ik heb een IS-17 en die is ook polycarbo.

Wil ook wisselen omdat ik nu bijna dagelijks op de motor ga zitten, en die IS-17 is wel een herriemaker.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nero22 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 09:30:
[...]

Thanks! Ik heb een IS-17 en die is ook polycarbo.

Wil ook wisselen omdat ik nu bijna dagelijks op de motor ga zitten, en die IS-17 is wel een herriemaker.
Ik rijd zelf met Otoplastieken maar idd, echt heel stil zijn deze helmen niet. :) Mijn keuze zou de Shoei GT Air zijn als opvolger. :)

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 09:25

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Volgens de support van Schuberth zit hem de veroudering grotendeels in de binnenschaal, die onder andere van piepschuim is gemaakt.

Zij kunnen wel checken of dat nog in orde is, maar geen idee hoe, waar en wanneer je zoiets kunt regelen. Als ze zoiets op een beurs zouden doen zou ik dat nog wel eens proberen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Volgens mij moet je hem daarvoor opsturen naar Schubert. Zelfde service hebben ze als je een ongeluk hebt gehad, dan kun je laten controleren of de helm nog intact is en dus geen nieuwe hoeft te halen

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nero22 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 08:35:
Fijn hè, dit soort discussies als het seizoen weer begint. :P

Mijn thema dit jaar is comfort. Ik wil vooral langer en verder kunnen rijden zonder vermoeid of doof te worden, vandaar dat dit nogal een dure lente begint te worden. :+

#team_UTC+1

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

wimmel_1 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 22:35:
[...]

Even serieus: Het beste pak je een (ouderwetse) pot met kettingvet én een goedkope schilderskwast!!
Ik heb zo'n pot wit vet kettingvet van Motorex en smeer dat er met een oude tandenborstel op :Y) Win ik al iets? Overigens smeer ik elke keer zo snel als mogelijk is na een tankbeurt, dus dat is elke 300~400 km.
[...]

Ethirty schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 22:19:
[...]

Fabrikanten weten echt wel dat SHARP en Snell bestaan. Sommigen spelen daar iets mee vals en verstevigen juist op de plekken waar ze op testen. Zolang een helm goed zit en een ECE 22.05 (uit m'n hoofd) keurmerk heeft, zou ik me niet teveel zorgen maken.

Zaken waar ik me wel op zou focussen (in volgorde van belangrijk -> onbelangrijk)
[list]
• Pasvorm
• Pasvorm
• Pasvorm
• Functionaliteiten (zonnevizier, (meegeleverde) pinlock, mogelijkheid inbouw speakers/comm set)
• Snell/SHARP
• Kleurtjes
• Prijs

:+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grrr..... Vanochtend de brommer voor het éérst dit jaar weer eens naar buiten gereden om even te kijken hoe ik de GoPro het beste kan positioneren, zet je het apparaatje onderweg áán.... Is het enige wat je krijgt een "NO-SD" melding op het display van 't ding terwijl ik er net een,al eerder gebruikt en weer leeggemaakt, 64GB kaartje in gestopt heb :o

De camera positioneren gaat dan uiteraard wél, dat kan gewoon via de WiFi functie én de app op m'n iPhone, maar 't was eigenlijk de bedoeling om het eerste, zéér korte, ritje van 't jaar even op beeld te zetten.

Kaartje hier thuis maar weer even in m'n MBP gestoken en opnieuw naar Ex-FAT geformatteerd (met een Android toestel had ik 't onderweg waarschijnlijk wel kunnen formatteren maar...een iPhone heeft géén SD Slot)....

En nú regent 't :(

OMG!! Nu ik eens naar m'n motor kijk.... Met m'n Garmin had ik 't kaartje onderweg waarschijnlijk óók wel even kunnen her-formateren... 8)7 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 19-02-2017 12:23 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:14:
Grrr..... Vanochtend de brommer voor het éérst dit jaar weer eens naar buiten gereden om even te kijken hoe ik de GoPro het beste kan positioneren, zet je het apparaatje onderweg áán.... Is het enige wat je krijgt een "NO-SD" melding op het display van 't ding terwijl ik er net een,al eerder gebruikt en weer leeggemaakt, 64GB kaartje in gestopt heb :o

De camera positioneren gaat dan uiteraard wél, dat kan gewoon via de WiFi functie én de app op m'n iPhone, maar 't was eigenlijk de bedoeling om het eerste, zéér korte, ritje van 't jaar even op beeld te zetten.

Kaartje hier thuis maar weer even in m'n MBP gestoken en opnieuw naar Ex-FAT geformatteerd (met een Android toestel had ik 't onderweg waarschijnlijk wel kunnen formatteren maar...een iPhone heeft géén SD Slot)....

En nú regent 't :(

OMG!! Nu ik eens naar m'n motor kijk.... Met m'n Garmin had ik 't kaartje onderweg waarschijnlijk óók wel even kunnen her-formateren... 8)7 8)7
Maar het belangrijkste: hij startte nog en je hebt kunnen rijden. ;)

#team_UTC+1

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat eigenlijk nog véél erger is: Ik heb dit al zó vaak gehad dat een SD kaartje ineens "stuque" lijkt te zijn nadat je alle data er af hebt gehaald middels een laptop waarna de GoPro er vervolgens niets meer mee kan op dat moment (zélfs formateren middels het menu lukt dan niet meer omdat de GoPro het hele kaartje gewoon weigert te detecteren).

Ik wéét verdommes goed dat ik die kaartjes 't beste even kan herformateren op zo'n moment, nog vóór ik ze terug plaats in het ding, dus.

GoPro onderkent dat issue ook, maar er is nog steeds geen goede fix voor middels een firmware-upgrade.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:48:
[...]

Maar het belangrijkste: hij startte nog en je hebt kunnen rijden. ;)
Klopt!! En t was ook wel weer érg lekker om het geweld van het Cross-Plane blok én Akra spul weer even te horen klapperen >:)

@HTT-Thalan Bij mij gingen de bochtjes vandaag ongeveer nét zoals in jouw (leuke!) filmpje.... Is tóch wel weer even wennen nadat ik sinds eind september geen meter meer gereden hebt op een gemotoriseerde tweewieler ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 19-02-2017 13:06 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:57:
@HTT-Thalan Bij mij gingen de bochtjes vandaag ongeveer nét zoals in jouw (leuke!) filmpje.... Is tóch wel weer even wennen nadat ik sinds eind september geen meter meer gereden hebt op een gemotoriseerde tweewieler ;)
Dat kan twee kanten op, wat wil je daarmee zeggen? :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op zondag 19 februari 2017 @ 13:28:
[...]

Dat kan twee kanten op, wat wil je daarmee zeggen? :P
Niks verkeerds, vond 't een aardig filmpje en je nam de bochten gewoon érg netjes/rustig zoals 't ook hoort op een koud en vochtig wegdek.

Ik reed hier de straat uit en de bij de éérste de beste bocht (na 20 Mtr. ofzo) werd k al gewaarschuwd door m'n brommer dat 't éven iets minder enthousiast moest... Achterwilel wilde liever een ruimere bocht maken dan dat mijn bedoeling was :+ Kwestie van weer éven wennen aan 't spel....

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 19-02-2017 13:37 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:50:
[...]

Wat eigenlijk nog véél erger is: Ik heb dit al zó vaak gehad dat een SD kaartje ineens "stuque" lijkt te zijn nadat je alle data er af hebt gehaald middels een laptop waarna de GoPro er vervolgens niets meer mee kan op dat moment (zélfs formateren middels het menu lukt dan niet meer omdat de GoPro het hele kaartje gewoon weigert te detecteren).

Ik wéét verdommes goed dat ik die kaartjes 't beste even kan herformateren op zo'n moment, nog vóór ik ze terug plaats in het ding, dus.

GoPro onderkent dat issue ook, maar er is nog steeds geen goede fix voor middels een firmware-upgrade.
Gewoon een leesfout van de GoPro dan? Wel apart. :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zondag 19 februari 2017 @ 13:37:
[...]

Gewoon een leesfout van de GoPro dan? Wel apart. :P
Ik heb zo'n vermoede dat met het leegmaken van 't kaartje in een Windows laptop óf MBP de MBR "geraakt" wordt op een manier welke de GoPro firmware niet altijd lief vind. Het gaat 99/100 keer gewoon goed, maar uiteraard gaat 't altijd mis op het moment dat je maar één kaartje bij je hebt en dat ding ook direct wil gaan gebruiken.....

Geweldig lekker biertje, zo'n Murphey's, overigens :+

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 13:32:
[...]

Niks verkeerds, vond 't een aardig filmpje en je nam de bochten gewoon érg netjes/rustig zoals 't ook hoort op een koud en vochtig wegdek.

Ik reed hier de straat uit en de bij de éérste de beste bocht (na 20 Mtr. ofzo) werd k al gewaarschuwd door m'n brommer dat 't éven iets minder enthousiast moest... Achterwilel wilde liever een ruimere bocht maken dan dat mijn bedoeling was :+ Kwestie van weer éven wennen aan 't spel....
Ik trok gisteren weg bij een stoplicht (op volstrekt droog asfalt met zonnig weer) en toen voelde ik zowaar mijn voorwiel een klein beetje lichten. Dat was volstrekt niet de bedoeling, en het kan niet meer dan een paar millimeter zijn geweest. Ik focus steeds op de 'soepelheid' waarmee ik alles doe, volgens de filosofie dat als je alles vloeiend leert doen, het vanzelf rapper word.

QED :9.

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/4/3742/18865912303_6132edc4be_m.jpg

Iemand een idee in welke winkel ik dit kan halen/bestellen?

Wil mijn navigatie aansluiten en alle nieuwe honda cb500's hebben een speciale aansluiting die specifiek dient voor dit soort toepassingen. Dan moet ik niet solderen en kabels strippen.

Fyi dit zijn terminals, 2.3mm 0.090 male

[ Voor 6% gewijzigd door matthewk op 19-02-2017 15:31 ]

Consultant - Autogek

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

matthewk schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:31:
[afbeelding]

Wil mijn navigatie aansluiten en alle nieuwe honda cb500's hebben een speciale aansluiting die specifiek dient voor dit soort toepassingen. Dan moet ik niet solderen en kabels strippen.

Ik zou als ik jou was eens bij Conrad gaan kijken, maar je kunt je vraag denk ik beter ook eerst even in 't EL deel hier op GOT stellen (mét daarbij uiteraard de opmerking dat 't voor een voertuigspecifieke steker is).

Op de site van Conrad zoek je jezelf vaak een slag in de rondte terwijl er in het EL deel waarschijnlijk wel mensen zijn welke je dit zó kunnen vertellen.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
matthewk schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:31:
[afbeelding]

Ik heb ze zelf hier gehaald: http://www.cycleterminal.com/mt-series-090.html

en later pas gemerkt dat ik ze goedkoper bij oom Ali had kunnen vinden: https://nl.aliexpress.com...SearchText=sumimoto+mt090

Ik heb voordien ook bij verschillende locale motor- en electro handelaars nagevraagd en die konden me er niet mee helpen.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Wat doe je op een druilerige zondag? Juist!
Afbeeldingslocatie: https://cdn.meme.am/cache/instances/folder59/500x/67090059.jpg

Rekening leeg, maar wel een van de laatste - zo niet dé laatste - GT Air in de print die ik zocht. :9

Heerlijk om volgende week stressloos over de beurs te kunnen kunnen struinen. :)

#team_UTC+1

• Nero22
Ethirty schreef op zondag 19 februari 2017 @ 17:42:
[afbeelding]

Rekening leeg, maar wel een van de laatste - zo niet dé laatste - GT Air in de print die ik zocht. :9

Heerlijk om volgende week stressloos over de beurs te kunnen kunnen struinen. :)
Welk heb je? :9

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

De Decade TC-1, een print van vorig jaar die toen al nauwelijks te vinden was. Alternatief was de Pendulum TC-6 geweest, maar die is ook niet ruim voorradig.

#team_UTC+1

• gebruikershaes
Ethirty schreef op zondag 19 februari 2017 @ 17:42:
[afbeelding]

Nice, welke heb je? heerlijk nostalgische look.
Ik heb de schuberth c3 pro ook op de shortlist gezet. Deze heb ik nog niet gepast, maar lijkt ook een goede stille helm te zijn.

Hopelijk op de beurs een keuze maken. Ik neem een van de 2 in het zwart dus verwacht geen schaarste.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Net wel nog even de Schuberth S2 geprobeerd, maar die zat toch ook niet fijn. Ik kom van een wilde Suomy, dus effen was me iets te gewoon nog. Plus deze past goed bij mijn powerranger pakje. :+

Moet nog even bedenken wat ik met de pinlock ga doen. Hij zit preinstalled, maar waar laat ik dat als ik hem eruit haal. Iemand tips over het gebruik tijdens mooi weer? Ik lees in de bijsluiter dat je ze officieel niet in het donker mag gebruiken in de EU? :?

Maar hoezo een keuze tussen systeem of integraal? Dat zijn wel 2 heel verschillende helmen.

#team_UTC+1

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:53
Ethirty schreef op zondag 19 februari 2017 @ 18:29:
Net wel nog even de Schuberth S2 geprobeerd, maar die zat toch ook niet fijn. Ik kom van een wilde Suomy, dus effen was me iets te gewoon nog. Plus deze past goed bij mijn powerranger pakje. :+

Moet nog even bedenken wat ik met de pinlock ga doen. Hij zit preinstalled, maar waar laat ik dat als ik hem eruit haal. Iemand tips over het gebruik tijdens mooi weer? Ik lees in de bijsluiter dat je ze officieel niet in het donker mag gebruiken in de EU? :?

Maar hoezo een keuze tussen systeem of integraal? Dat zijn wel 2 heel verschillende helmen.
Ik zou de pinlock lekker erin laten zitten en niet teveel mee doen. Hoe vaker je die eruit haalt en weer herinstalleert, hoe slechter de pakking wordt waardoor je vizier uiteindelijk toch gaat beslaan. Of heb je het over een donker vizier/pinlock?

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nee gewoon helder. Ik heb nog nooit een beslagen vizier gehad, dus vraag me gweoon af of ik het nodig heb. Was meer een nice-to-have dan een eis.

#team_UTC+1

• PilatuS
  • Niet online
In de zomer heb je geen pinlock nodig. Heb nog nooit met een pinlock gereden en heb er nooit last van gehad. Zodra de temp boven de 17 graden uitkomt beslaat de boel bij mij alleen nog bij het stoplicht met vizier dicht. Als ik met vizier dicht bij het stoplicht sta blaas ik de lucht altijd wat naar beneden. Zodra je rijd komt er genoeg airflow door de helm heen om niet meer te beslaan. Ik heb dan alleen de ventilatie bij de kin open en de rest zit dicht. Als typisch mooi weer rijder heb ik geen pinlock nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 19-02-2017 18:41 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op zondag 19 februari 2017 @ 18:40:
Als typisch mooi weer rijder heb ik geen pinlock nodig.
Dat is precies wat ik ook dacht. Ik probeer het gewoon een keer en anders gaat hij er gewoon uit.

#team_UTC+1

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-11 11:17
je ziet niks van een pinlock dus waarom zou je hem er niet in willen hebben.

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:21
Ik vind het systeem echt zeer goed. Ik rijd wel eens met iemand zonder pinlock en hij moet vaak zijn vizier half open zetten, waar ik hem onder alle omstandigheden dicht kan houden. Verder merk je er niks van, dus als je de keuze hebt zeker doen.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ethirty schreef op zondag 19 februari 2017 @ 18:45:
[...]

Dat is precies wat ik ook dacht. Ik probeer het gewoon een keer en anders gaat hij er gewoon uit.
Gewoon lekker er in laten zitten. Je merkt er echt helemaal niks van en het is gewoon een stukje veiliger. Ik rij redelijk vaak in het donker (werk tot 24.00 's nachts) en heb nooit gehad dat ik minder/niets zag dánkzij de Pinlock.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-11 16:56
Joopieboy schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 14:28:
[...]

[...]

Dat dan weer wel, maar wekelijks kettingsmeren enzo, zelfde als bandenspanning, heb ik niet zo een moeite mee. Maar eens goed over nadenken hoe en wat nu precies. :)

Edit: thermokleding binnen. *O*
[afbeelding]
Ideaal spul en niet te duur. Andere set heb ik nu een jar of 3-4 en begint nu slechter te worden. :)
.
Wat vond jij van de maat? Ik had een shirtje M besteld. Normaal is dit mijn maat al pas ik ook weleens in een S. Maar deze M vond ik erg strak. Was dan ook van plan hem terug te brengen omdat ik er niet lekker in beweeg.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

erik23 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:58:
[...]
.
Wat vond jij van de maat? Ik had een shirtje M besteld. Normaal is dit mijn maat al pas ik ook weleens in een S. Maar deze M vond ik erg strak. Was dan ook van plan hem terug te brengen omdat ik er niet lekker in beweeg.
Ik zit er dan weer net tussen maar ze vallen idd vrij strak. Is ook thermokleding dus dat mag wel een beetje. Qua lengte zou ik een XL mogen hebben maar dat zit dan ook niet lekker (slobbert), een L gaat maar zit wel wat strak maar wel nog prima. :)

Voor te fietsen heb ik een maatje meer.

Edit: net nog maar eens geprobeerd, en ik twijfel nu ook meer. :X

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 19-02-2017 21:50 ]

• caesar1000

caesar1000

U want some?

noes schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:03:
[...]

Mijn Shark sluit erg goed aan en is ook enorm stil. Denk dat pasvorm wel echt een verschil maakt daarin ja. :)

Las laatst dat er het plan is om ook op provinciale wegen trajectcontroles te gaan hanteren. Moet niet gekker worden. Kun je straks nergens meer het gas even opentrekken... :')

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Het was gisteren even zweten of ik (na lang wachten) de proefrit wel of niet kon maken op de Honda Hornet 600 vanwege een storing bij het RDW. Om half 12 werd ik gebeld, storing opgelost! Ik kon dus in de auto stappen naar Oosterwolde voor mijn proefrit :D.

Ritje gemaakt, motor beviel goed en gelijk mee kunnen nemen. Alle andere zaken waren op voorhand al afgesproken namelijk. Ik mag me nu dus een trotste 'Horneteer' noemen!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QxU9OC4.jpg

Wel 2 nadeeltjes gevonden:

1. De linkerspiegel zit los. Die komt naar binnen op hoge snelheden en moet ik echt vast zien te maken.
2. De knop van de richtingaanwijzer gaat wat stroef. Ik denk dat ik die moet schoonmaken/smeren

Verder enorm genoten dit weekend! Nu even wachten tot de onderhoudsspullen binnen zijn en kunnen we gaan knutselen :D

[ Voor 8% gewijzigd door w4rguy op 19-02-2017 21:33 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

caesar1000 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 21:21:
[...]

Las laatst dat er het plan is om ook op provinciale wegen trajectcontroles te gaan hanteren. Moet niet gekker worden. Kun je straks nergens meer het gas even opentrekken... :')
De dijken mag je straks ook al niet meer op. :X Samen met alle motorrijders een potje maken en een stuk weg van Rijkswaterstaat overnemen? :P

Anders ga ik emigreren naar een petrolhead-vriendelijk land. Iets met bergpassen en weinig politie bij voorkeur. :+

#team_UTC+1

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Mijn Shark sluit erg goed aan en is ook enorm stil. Denk dat pasvorm wel echt een verschil maakt daarin ja. :)

Weekend afsluitingen ga je niet omheen komen, daarom lekker door de week en 's avonds een rondje maken. :Y

Maar uh, Duitsland in? ;) Heb net een mail gestuurd naar MPE waar mijn GSX vandaan komt, die hebben een interessante 2010 TDM 900 staan. :)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

De Shark vond ik ook stiller dan mijn AGV K3 SV, maar de Shoei deed daar toch een stapje bovenop. De Shark was wel lichter en had zowel zonnevizier als kinflap mooier opgelost. Pasvorm was ook de Shoei net iets beter, en dat is, icm geluid, de doorslag geweest. Zo jammer alleen dat de Shoei er niet uitziet als de Shark, want zeg nou zelf:

Afbeeldingslocatie: https://jp.shoei.com/products/common/helmets_e/0404_color_0369_450_360.jpg?1361344702

vs:

Afbeeldingslocatie: http://www.keewaymotorcycles.com/image/cache/data/2016/Shark/Shark%20Spartan%20Black2-600x500.jpg

Die Shark is echt een knappe helm, terwijl ik de Shoei toch wat vormeloos vind. De printjes zijn wel gaaf (Wander vind ik gaaf!), maar die helmen zijn meteen 580 euro ipv 480... dan houd ik die knaken toch liever in mn zak ;)

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op zondag 19 februari 2017 @ 22:17:
[...]
De Shark vond ik ook stiller dan mijn AGV K3 SV, maar de Shoei deed daar toch een stapje bovenop.
Ben hier nog steeds enorm tevreden met mijn Shoei XR-1100. Met doppen in is 90 rijden stiller dan bij het stoplicht staan :)

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Ethirty schreef op zondag 19 februari 2017 @ 21:39:
[...]

De dijken mag je straks ook al niet meer op. :X Samen met alle motorrijders een potje maken en een stuk weg van Rijkswaterstaat overnemen? :P

Anders ga ik emigreren naar een petrolhead-vriendelijk land. Iets met bergpassen en weinig politie bij voorkeur. :+
Dijken zijn jammer, maar dan kun je in ieder geval nog op andere delen gassen. Als ze overal trajectcontroles gaan installeren kun je dadelijk letterlijk nergens meer leuk rijden. :/
Joopieboy schreef op zondag 19 februari 2017 @ 21:50:
[...]

Weekend afsluitingen ga je niet omheen komen, daarom lekker door de week en 's avonds een rondje maken. :Y

Maar uh, Duitsland in? ;) Heb net een mail gestuurd naar MPE waar mijn GSX vandaan komt, die hebben een interessante 2010 TDM 900 staan. :)
Gelukkig woont een deel van ons dichtbij Duitsland. Als de regels leuk rijden hier niet meer toelaten, dan maar even de grens over. :)
[...]

De Shark vond ik ook stiller dan mijn AGV K3 SV, maar de Shoei deed daar toch een stapje bovenop. De Shark was wel lichter en had zowel zonnevizier als kinflap mooier opgelost. Pasvorm was ook de Shoei net iets beter, en dat is, icm geluid, de doorslag geweest. Zo jammer alleen dat de Shoei er niet uitziet als de Shark, want zeg nou zelf:

[afbeelding]

vs:

[afbeelding]
Ja, ik heb uiteindelijk ook gekozen voor comfort boven looks. Had eerst een HJC op het oog, maar die zat mij niet goed dus zo werd het uiteindelijk een Shark. Het is dat ze die niet in de gewenste kleuren hadden in de winkel, de looks op zich zijn mooier dan de HJC. Erg tevreden mee in ieder geval. :P

• gebruikershaes
Ethirty schreef op zondag 19 februari 2017 @ 18:29:

Ja een mooie print die je hebt gekozen, dat was mijn tweede keus. Maar ik ga denk ik toch voor plain zwart.

Pinlock kan je gewoon laten zitten. Heb zelf nog nooit gehoord dat het met donker niet zou mogen, maar dan nog je merkt echt niet dat die er zit. M'n helm nu heeft het ingebouwd in het vizier en kan er niet eens af.. Enige nadeel wat ik heb gemerkt is met schoonmaken. Had niet door dat het zacht materiaal was en was iets te fanatiek met boenen waardoor ik nu een paar krasjes heb.

Systeem of integraal maakt me niet uit. Ik wil de lekkerst zittende stilste helm die er is. En dan kom ik automatisch op die 2. Lees dat het vizier van de shoei ook lekker groot is dus dat is een pluspunt, maar daarentegen is de schuberth weer een stuk kleiner qua omvang, waardoor ik me kan voorstellen dat die minder weerstand creëert.

Lastig lastig, eerst maar eens passen.

• gebruikershaes
[...]

[afbeelding]

vs:

[afbeelding]

Die Shark is echt een knappe helm, terwijl ik de Shoei toch wat vormeloos vind. De printjes zijn wel gaaf (Wander vind ik gaaf!), maar die helmen zijn meteen 580 euro ipv 480... dan houd ik die knaken toch liever in mn zak ;)
Vormloos? Heb je die dikke spoiler niet gezien en die sexy inkepingen bovenop de shoei? <3
Ik vind de gt air juist een van de mooiste helmen die er is. Maarja over smaak valt wederom niet te twisten.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

w4rguy schreef op zondag 19 februari 2017 @ 21:31:
Het was gisteren even zweten of ik (na lang wachten) de proefrit wel of niet kon maken op de Honda Hornet 600 vanwege een storing bij het RDW. Om half 12 werd ik gebeld, storing opgelost! Ik kon dus in de auto stappen naar Oosterwolde voor mijn proefrit :D.

Ritje gemaakt, motor beviel goed en gelijk mee kunnen nemen. Alle andere zaken waren op voorhand al afgesproken namelijk. Ik mag me nu dus een trotste 'Horneteer' noemen!

[afbeelding]

1. De linkerspiegel zit los. Die komt naar binnen op hoge snelheden en moet ik echt vast zien te maken.
2. De knop van de richtingaanwijzer gaat wat stroef. Ik denk dat ik die moet schoonmaken/smeren

Verder enorm genoten dit weekend! Nu even wachten tot de onderhoudsspullen binnen zijn en kunnen we gaan knutselen :D
Mooi fiets, veel fijne kilometers gewenst d:)b

Tegen dat indraaien kan je even kijken of wellicht het schroefdraad is doorgedraaid. Als het echter het bolletjesscharnier/kogellager is, kan je ook een hele simpele oplossing gebruiken: Beetje haarlak op het bolletje, spiegel in positie brengen en dan even vasthouden zodat het uithard. Door er een beetje water over te doen kan je het later weer loshalen volgens mij.

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-10 21:48
w4rguy schreef op zondag 19 februari 2017 @ 21:31:

[afbeelding]

Nice, hij lijkt best veel op mn ER6N :P

Meh.. mijn HJC SY MAX 3 is niet de stilste.... met 120km/u heb ik toch wel veel geruis... Verder is 25 kW best wel kut. 130-160 doet ie best langzaam erover...

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:59
Ik heb sinds gisteren een probleem met m'n motor en ik zoek even mensen die meedenken. Mijn motor loopt sinds gisteren slecht door (zeer waarschijnlijk) mijn eigen fout. Ik zoek nu wat input voor debuggen.

Motor:
1995 GSX 600 F. Oud beestje. Geen/weinig electronica. 4-cilinder carburateur.

Wat is er aan hand:
De motor loopt niet helemaal stabiel stationair. Houdt in bij lage toeren en maakt dan ook een BRAAAHP geluid (beetje diesel geluid) en mist trekkracht. Vanaf zo'n 3000 rpm en in hogere versnellingen is het weg.

Wat is er gebeurd:
Ik ben gisteren naar Amsterdam op en neer gereden en wilde na de rit mijn motor wat afspoelen ivm zout. Dit doe ik wel vaker in de winter en dat doe ik normaal bij zo'n wasbox. Voordat iedereen meteen begint te stuiteren: de wasbox heeft voor de hogedruklans ook een programma 'afspoelen' zonder dat er veel druk achter zit. Met die afspoelstand pak ik dan de onderkant van de motor mee. Omdat er nu ook veel stof op de motor zelf zat heb ik ook even een regebui van boven gesimuleerd. Uiteraard nergens de motor ingespoten.
De motor zelf laat ik altijd draaien tijdens dit afspoelen zodat je snel genoeg hoort als je wat verkeerd doet.

Bij het einde van het afspoelen (ik deed net de spuitlans uit) sloeg de motor af. Nu is mijn motor niet het beste met stationair draaien dus dat gebeurt af en toe wel eens. Ik ben opgestapt. Gestart en weggereden en vanaf dat moment miste de motor trekkracht en maakt een geluid alsof je zonder luchtfilter rijdt of dat je uitlaat lek is.
Blijkbaar is er toch ergens vocht bij gekomen. Opvallend was: bij gas stationair houden viel het geluid mee. Bij meer gas geven ontstond het geluid.

Na wat droogrijden heb ik de motor thuis neergezet. Tank losgehaald en op vocht gecontroleerd. Bougiekabels losgehad: geen vocht. Inhammen in de kop waar de bougies in zitten: geen vocht. Bobines: geen vocht. Uitlaten geven goed druk dus ik heb ook niet per ongeluk een uitlaat volgespoten of zoiets doms :)

Ik heb de motor vervolgens vier uur laten drogen in de garage (zit toch zat restwarmte in). Daarna weer een stukje gaan rijden en het gedrag was wel verbeterd. Zodra ik de motor op toeren hou heb ik weer trekkracht en heb ik geen raar geluid meer. Ook niet bij gasgeven. Echter: als ik optrek in de 1 heb ik tot zo'n 3000 rpm dat rare geluid en mist de motor trekkracht. Vanaf de 2e versnelling of hoger in toeren gaat het wel beter. Trekkracht is echter niet constant. De motor houdt in als je versnelt, maar als ie 'pakt' is de trekkracht er wel.

Ik weet nu echter niet goed wat ik nog meer kan controleren. Het lijkt bijna alsof de motor bij lage toeren valse lucht aanzuigt (dit ga ik nog deo-checken maar had geen spuitdeo in huis) maar het lijkt me bijzonder sterk dat dit komt door een afspuitbeurtje.

Iemand suggesties ?

UNOX: The worst operating system

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Vrijdag schreef op maandag 20 februari 2017 @ 01:00:
[...]

Mooi fiets, veel fijne kilometers gewenst d:)b

Tegen dat indraaien kan je even kijken of wellicht het schroefdraad is doorgedraaid. Als het echter het bolletjesscharnier/kogellager is, kan je ook een hele simpele oplossing gebruiken: Beetje haarlak op het bolletje, spiegel in positie brengen en dan even vasthouden zodat het uithard. Door er een beetje water over te doen kan je het later weer loshalen volgens mij.
Ik heb hem gister al even los gemaakt en zag maar 1 bout zitten waarmee die zat vast gedraaid. Daar was niks mis mee. Later zag ik een video waarmee ze een soort 'hoedje' omhoog duwden en er nog een 2e bout onder zat waarmee je hem kan spannen. Ik heb wel zo'n soort 'hoedje' maar had die nog niet omhoog bewogen. Ik ga nog even kijken of ik het daarmee op kan lossen.
Hamza schreef op maandag 20 februari 2017 @ 01:36:
[...]
Nice, hij lijkt best veel op mn ER6N :P
Dat was 1 van de andere opties voor ik voor deze motor ging. Dat is dus geen toeval ;)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 87 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.