Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.761 views

Onderwerpen

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:37:
En omdat ik aardig wat kan remmen op het blok doe ik dat ook vaak al. Zorg er inderdaad wel voor dat ik lichtjes het rempedaal/pookje induw/trek zodat achteropkomend verkeer het ook door heeft.
Mijn motor remt ook zodanig af op het blok dat als ik rustig rij ik alleen de rem nodig heb voor de laatste 3 meter. Bijvoorbeeld bij een stoplicht om af te slaan van een 80-weg. Om van 80 naar 0 te gaan is het alleen nodig om dan de laatste 3 meter te remmen, de rest kan prima met het blok.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:43:
[...]

Mijn motor remt ook zodanig af op het blok dat als ik rustig rij ik alleen de rem nodig heb voor de laatste 3 meter. Bijvoorbeeld bij een stoplicht om af te slaan van een 80-weg. Om van 80 naar 0 te gaan is het alleen nodig om dan de laatste 3 meter te remmen, de rest kan prima met het blok.
Ik hoop wel dat je ten minste je achterrem daarbij aantikt zodat je remlicht gaat branden :)

Beetje lullig als er 60 Ton vrachtwagen over je heen dendert doordat de chauffeur niet kon zien dat je als een malle aan 't vertragen ging :9 Je ligt dan óók "stil".... Maar....

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 17-02-2017 15:32 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Jelte schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:28:
Hebben ze bij de politie nog niet gehoord van bluetooth headsets?

http://nos.nl/artikel/215...-wegens-gehoorschade.html

Werkt prima, ook met oordoppen in.
Vind het een beetje een apart artikel. Agenten zijn namelijk verplicht om gehoorbescherming te dragen van de arbo. Stugger nog, mijn nichtje is audicien, waardoor ze de regels kent, een motoragent mag zonder gehoorbescherming 15 minuten met 80 rijden, 8 minuten met 100 en 1,5 minuut met 130 (als ik het zo uit mijn hoofd goed zeg). Dus de agenten dragen zeker wel gehoorbescherming, is anders zo knullig tijdens een achtervolging, Ben je net de snelweg op, mag je de volgende afslag er weer af....

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:27:
[...]

Ik hoop wel dat je ten minste je achterrem daarbij aantikt zodat je remlicht gaat branden :)

Beetje lullig als er 60 Ton vrachtwagen over je heen dendert doordat de chauffeur niet kon zien dat je als een malle aan 't vertragen ging :9 Je ligt dan óók "stil".... Maar....
Ik hou rekening met wat er achter mij zit ja :)

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Hebben jullie nog tips voor verzekeringen trouwens?

Morgen ga ik mijn proefrit eindelijk maken, en als de motor dan mee naar huis gaat moet de motor ook gelijk verzekerd worden natuurlijk.

Op dit moment neig ik naar de verzekering van de KNMV.

Ik ga voor de WA+ variant trouwens. Voelt toch iets fijner dat je bij diefstal nog iets terug krijgt of als de garage overstroomt waar hij in staat.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
In verstandig overleg met de garage besproken dat ik m'n MTS 950 volgende week zaterdag ophaal. Veel zonnedansjes doen in de tussentijd dan maar... en niet teveel wakker liggen van het vooruitzicht :).

Zonde als je gelijk in je eerste meters al de restjes pekel meepakt. Hopelijk is dat eind volgende week een stuk weggespoeld door de regen.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:09

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

w4rguy schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:01:

Morgen ga ik mijn proefrit eindelijk maken, en als de motor dan mee naar huis gaat moet de motor ook gelijk verzekerd worden natuurlijk.

Ik ga voor de WA+ variant trouwens. Voelt toch iets fijner dat je bij diefstal nog iets terug krijgt of als de garage overstroomt waar hij in staat.
Ik hoor best wat negatieve ervaringen met de afhandeling bij de KNMV. ASR heeft een goede dekking met diefstal voor een goeie prijs en zonder eigen risico, maar die kun je niet even snel afsluiten, gaat via tussenpersonen.

Uiteindelijk heb ik vergelijkbare dekking en bedragen gehad via de motoport verzekering.

• PilatuS
  • Niet online
Ik zit bij Unive met WA+ dekking voor de motor. Vast niet de goedkoopste, maar ook niet duur. Volgens mij zitten er best nog wat andere mensen van hier bij hun. Met de brommer een keer een ongeluk gehad en dat werd netjes en snel afgehandelt. Met de vorige motor een keer onderuit gegaan toen de motor nog All-Risk was en dat werd ook goed en erg snel geregelt.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Zit via een tussenpartij, VDK, bij Voog&Voogd, helaas al 3 schades moeten melden (diefstallen), maar het gaat iedere keer heel soepel. De enige vertragende factor ben ik zelf, als ik weer es vergeet de factuur te sturen.

Zie: http://www.vdkassurantien...oer/motorverzekering.html

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:42
Hier ook een Univé WA+ verzekering. Is inderdaad niet de goedkoopste, maar wel degelijk.

YouTube: MotorcycleGeek

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:05
noes schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:38:
[...]

Zit via een tussenpartij, VDK, bij Voog&Voogd, helaas al 3 schades moeten melden (diefstallen), maar het gaat iedere keer heel soepel. De enige vertragende factor ben ik zelf, als ik weer es vergeet de factuur te sturen.

Zie: http://www.vdkassurantien...oer/motorverzekering.html
Die heb ik ook, lekker goedkoop en handig met de app

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier is 't speeltje bij Interpolis verzekerd. Absoluut niet de goedkoopste maar ze doen ook niet moeilijk over allerlei, tóch niet te realiseren, zaken zoals het vastleggen van een motor met een "x" aantal ART3/4/5 sloten met bijbehorende scheepskettingen aan weet ik veel wat voor een "vaste" objecten. Die sloten en kettingen meezeulen is, als ik ga rijden, gewoon géén optie als je bijv. even een terrasje wil pakken.... 't Is een motorfiets, géén vrachtwagen met laadruimte.

Dankzij de kale nieuwwaarde van m'n fiets is een SCM/KIWA klasse 3 alarm helaas wel verplicht, maar ik heb liever een afstandbediening van een paar gram bij me dan "tig" kilo's aan ijzerwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 17-02-2017 17:19 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 17:16:
Hier is 't speeltje bij Interpolis verzekerd. Absoluut niet de goedkoopste maar doet ook niet moeilijk over allerlei, tóch niet te realiseren, zaken zoals het vastleggen van een motor met een "x" aantal ART3/4/5 sloten met bijbehorende scheepskettingen aan weet ik veel wat voor een "vaste" objecten. Die sloten en kettingen meezeulen is, als ik ga rijden, gewoon géén optie als je bijv. even een terrasje wil pakken.... 't Is een motorfiets, géén vrachtwagen met laadruimte.

Dankzij de "kale" nieuwwaarde van m'n fiets is een SCM/KIWA klasse 3 alarm helaas wel verplicht, maar ik heb liever een afstandbediening van een paar gram bij me dan "tig" kilo's aan ijzerwerk.
Mijn ART4 slot met alarm heeft 60 euro gekost en weeg een goeie kilo. Past in de koffers uiteraard, maar ook op de plek onder het zadel die veel motoren hebben. Scheelt toch een flinke opslag op een verzekering die 'daar niet moeilijk over doet'.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 17:19:
[...]

Mijn ART4 slot met alarm heeft 60 euro gekost en weeg een goeie kilo. Past in de koffers uiteraard, maar ook op de plek onder het zadel die veel motoren hebben. Scheelt toch een flinke opslag op een verzekering die 'daar niet moeilijk over doet'.
Onder m'n zadel is standaard 0.0 aan vrije ruimte aanwezig, daar ligt 't vol met ABS/ESP regelapparatuur en pompen :(

Zélfs de accu is middels een kleine modificatie verplaatst om de plaatsing van het alarm mogelijk te kunnen maken, en dat kastje is écht maar een klein ding.

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 17-02-2017 17:23 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 17:21:
[...]

Onder m'n zadel is standaard 0.0 aan vrije ruimte aanwezig, daar ligt 't vol met ABS/ESP regelapparatuur en pompen :(

Zélfs de accu is middels een modificatie verplaatst om de plaatsing van het alarm mogelijk te kunnen maken, en dat kastje is écht maar een klein ding.
Zo'n dure motor en nog geen plaats voor een kleine lunchtrommel :+.

Wacht, ik maak even een foto:

Slot met alarm

nog niet eens een lunchtrommeltje. Gaat gewoon door een tandwiel heen, en gaat allejezushard schreeuwen als je het in beweging brengt. Want ik ga uiteraard ook niet zo'n bootketting meenemen als degene waarmee de motor thuis aan de muur staat.

[ Voor 29% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-02-2017 17:32 ]

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 17:21:
[...]
Bij mij was er eerst net genoeg ruimte voor een pakje peuken. Nu zit daar de controlbox van de QS en heeft de motor 0,0 ruimte om ook maar iets in mee te nemen. Nou druf ik de motor toch nergens uit zicht neer te zetten dus een slot hoeft niet. Vond het met de SV wel altijd fijn om dingen als een flesje drinken en andere losse spullen in de motor kwijt te kunnen om te rijden zonder iets in de jas. Nu moet alles wat ik mee wil nemen in de jas waar de ruimte extreem beperkt is.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 17:23:
[...]

Zo'n dure motor en nog geen plaats voor een kleine lunchtrommel :+.

Wacht, ik maak even een foto:

[afbeelding]

nog niet eens een lunchtrommeltje. Gaat gewoon door een tandwiel heen, en gaat allejezushard schreeuwen als je het in beweging brengt. Want ik ga uiteraard ook niet zo'n bootketting meenemen als degene waarmee de motor thuis aan de muur staat.
Misschien als ik een hamer gebruik..... ALLES past met een hamer, zoniet dan is de hamer waarschijnlijk gewoon te klein >:)

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/f1mskl.jpg

@PilatuS : M'n pakje peuken zal er helemaal rechts misschien nog nét wel bij passen, echter vrees ik dat de peuken dan ook gebroken zullen zijn ;)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Goed moment om te stoppen dus O-)

• PilatuS
  • Niet online
@wimmel_1

Met een hamer past alles inderdaad :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0ad2NbuZliHfVY31jNebQf01/medium.jpg

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-10 21:48

Vergelijken, vergelijken en nog eens vergelijken. Heb je schadevrije jaren met de auto? Zoja, dan kan je die ook meenemen naar je motor. En dat scheelt een hoop.

Aangezien je ook in Amsterdam woont zijn de verzekering vééééééél duurder dan de rest van NL. Ik betaal nu als een 20 jarige met 3 schadevrije jaren 30 euro voor een WA+ verzekering bij Univé. Ik heb voor Univé gekozen, omdat zij de enige waren die mijn schadevrije jaren van de scooter om wilde zetten naar de motor.

Succes :)

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 17:48:
[...]

Misschien als ik een hamer gebruik..... ALLES past met een hamer, zoniet dan is de hamer waarschijnlijk gewoon te klein >:)

[afbeelding]

@PilatuS : M'n pakje peuken zal er helemaal rechts misschien nog nét wel bij passen, echter vrees ik dat de peuken dan ook gebroken zullen zijn ;)
Pfff, waar heb je zoveel electronica voor nodig? :+

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:13:
[...]

Hij heeft teminste nog electronica, ik heb alleen geen ruimte :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:13:
[...]

Als je zélf niet kúnt rijden dan is het wel fijn als de electronica ooit een handje helpt :F :*)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik weet niet wat voor doos van Pandora ik open trek als ik het zadel eraf trek, dus dat doe ik nog maar even niet.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:23
Ik heb geen ruimte én geen accu op die plek ;)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Is zo'n tailbag dan niet iets voor de kortere toerritjes?

https://www.motorkledingcenter.nl/oxford-x30.html

Of

https://www.motorkledingcenter.nl/oxford-rt15.html

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/017848/files/015412145/oxford-lifetime-x30-tailpack.jpg?_ga=1.240304903.562328464.1487350018

Ik wil ook wel zo'n ding, da's praktischer dan een rugtas altijd meezeulen. Voor woon-werk en korte ritjes prima geschikt lijkt me.

[ Voor 27% gewijzigd door Vrijdag op 17-02-2017 18:23 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• PilatuS
  • Niet online
KTM heeft voor mijn motor ook zoiets gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.drysdalemotorcycles.co.uk/sites/default/files/styles/node_slider/public/KTM-RC8-REAR-BAG.jpg?itok=wYZ_goWR

Opzich kan ik in mijn jas meenemen wat echt nodig is. Een flesje drinken drink ik tegenwoordig maar gewoon gelijk op.

• Osiris
  • Niet online
'k Heb liever een tanktas.. Anders ben ik continu bang dat het geval achterop eraf gewaaid is :+

Al is me dat ooit ook met m'n tanktas gebeurd.. :X Bleef nog net in m'n linkerarm hangen :o

[ Voor 35% gewijzigd door Osiris op 17-02-2017 18:27 ]

• lolgast
Ik heb genoeg aan een pinpas om te kunnen tanken, voor de rest hoeft er niets mee :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

lolgast schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:45:
Ik heb genoeg aan een pinpas om te kunnen tanken, voor de rest hoeft er niets mee :+
Vergeet je telefoon niet met de belangrijke nummers :9

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:26:
'k Heb liever een tanktas.. Anders ben ik continu bang dat het geval achterop eraf gewaaid is :+

Al is me dat ooit ook met m'n tanktas gebeurd.. :X Bleef nog net in m'n linkerarm hangen :o
Dat went vanzelf. Zelfde verhaal met voor het eerst op de snelweg rijden met een X-Grip en je 2 maanden oude dure smartphone :P

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:45:
- kleine jerrycan
- drukmeter
- spanbanden
- ducttape
- trechtertje
- flesje olie
- slot met alarm
- flesje water
- fluorescerend hestje
- tang
- rol papier

En dat is in de kleinste van de drie koffers :+.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:50:
[...]

- kleine jerrycan
- drukmeter
- spanbanden
- ducttape
- trechtertje
- flesje olie
- slot met alarm
- flesje water
- fluorescerend hestje
- tang
- rol papier

En in je vrije tijd ben je ook doomsday prepper?

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:16

Rick-Jan

always connected

Vrijdag schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:21:

Ik wil ook wel zo'n ding, da's praktischer dan een rugtas altijd meezeulen. Voor woon-werk en korte ritjes prima geschikt lijkt me.
Ik heb ook zoiets, maar dan de X2 versie. Klein maar groot genoeg voor portemonnee, telefoon, papieren en nog wat klein spul. Ook ruimte voor een landkaart eventueel. Ideaal!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• lolgast
wimmel_1 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:47:
[...]

Vergeet je telefoon niet met de belangrijke nummers :9
Haha, 0900-ducati ;) Check.

Zonder gekheid, ik neem eigenlijk echt bijna niets mee. Inderdaad mijn telefoon, en een schadeformulier dat in een hoesje zit waar ook mijn pinpasje en kentekenbewijs in passen, in mijn jas. Slot kan tegenwoordig aan een houder aan het frame gelukkig. Meer neem ik nooit mee.

Uiteindelijk ben ik niet voor niets lid van de ANWB, als ik met pech sta ga ik niet lopen klooien om hem semi rijdbaar te maken

• Osiris
  • Niet online
[...]

- kleine jerrycan
- drukmeter
- spanbanden
- ducttape
- trechtertje
- flesje olie
- slot met alarm
- flesje water
- fluorescerend hestje
- tang
- rol papier

Was een Goldwing niet wat voor je? :D
PilatuS schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:49:
[...]

Dat went vanzelf. Zelfde verhaal met voor het eerst op de snelweg rijden met een X-Grip en je 2 maanden oude dure smartphone :P
True true.. Is ook zo. Alsnog ben ik tevreden met m'n tanktassen :P

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:57:
[...]

Met aanhanger :P

• lolgast
Een keer gezien. Motor met zijspan én aanhanger. Pak dan de auto.. -O-

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:02:
Beetje hetzelfde verhaal met quads of grote driewielers. Aan de andere kant snap ik het ook wel. Je kan toch lekker in de wind zitten wat toch een groot deel van motorrijden is.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

lolgast schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:02:
Da's de meest efficiënte manier om ALLE nadelen van de afzonderlijke voortuigen in één combinatie te proppen, inderdaad.

:'(

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Osiris schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:57:
Het zit allemaal in dat kleine 20 liter koffertje aan de rechterkant, bij de uitlaat. De rest is vrij. Topkoffer gaat mijn rugzak in en de linker is vrij voor boodschappen enzo.

Ik heb de koffers nu vooral om de motor op te vangen bij een schuiver, dus de ruimte is er om wat voorzorgsmaatregelen bij te hebben :p.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:12:
[...]

Het zit allemaal in dat kleine 20 liter koffertje aan de rechterkant, bij de uitlaat. De rest is vrij. Topkoffer gaat mijn rugzak in en de linker is vrij voor boodschappen enzo.

Ik heb de koffers nu vooral om de motor op te vangen bij een schuiver, dus de ruimte is er om wat voorzorgsmaatregelen bij te hebben :p.
:o

Kun je die rugzak (óf alleen de inhoud daarvan) niet beter in je zijkoffers of topkoffer steken? Ik zou niet graag een keer op m'n rug "landen" met bijvoorbeeld een laptop op ART slot in m'n rug.

Laat maar. Ik las niet goed......

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 17-02-2017 19:24 ]

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
De 11 liter ruimte onder het zadel van de CB ga ik zeker missen als die motor weg is :Y
Voor de VFR heb ik laatst een tailbag gekocht om m'n werktablet en avondeten mee te kunnen nemen, die heeft nauwelijks ruimte

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Blij dat ik nog niet een motor heb gekocht, inmiddels is bekend dat er qua werk (definitief valt dit als de order ook echt doorgaat) het een en ander gaat veranderen. Hardcore funbike voor erbij was sowieso niet meer aan de orde nadat ik de beslissing had genomen om niet door te gaan met het stukje servicewerk voor een klant van ons.

Nu gaan wij een extra hal betrekken vanwege de grote vraag van een klant, nadeel is dat de hal een km of 10 verder is da de 35km die ik nu al moet rijden...

Keuze tussen sportief en betrouwbaar voor af en toe woon/werk is ineens aardig omgeslagen richting zuinig, betrouwbaar en niet te hoge kosten voor veel kilometers (20dkm woon/werk per jaar en 10-15dkm fun km's).

Dan heb ik zelf een shortlist voor de volgende:
- Transalp 650/700
- Tenere 660

Eventueel een Africa Twin, maar die is wat verouderd.

Andere kant op, waar een collega vandaan mee kwam, een BMW 1200S?
Degelijk, kan makkelijk veel kilometers aan (Japannertje slijt je snel) en gewoon goed gebouwd. Alleen wat zwaarder en vaak al een hoop kilometers gedraaid (halve ton is weinig). Maar wel lekker ruim voor een sport tourder. :)

Sowieso zal ik ook in de regen en voor en najaar gaan rijden. Budget is tussen de 3 en 5k, vanwege afschrijving wil ik nu zeker niet meer uitgeven.

Shoot...

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 17-02-2017 19:48 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• lolgast
De belangrijke vraag is natuurlijk, wanneer vind je iets niet zuinig? Bij mij valt alles tot 1 op 12 in de categorie zuinig bijvoorbeeld :+. Dan blijft er veel over

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja met mijn GSX deed ik 1 op 13. :+ Auto doet 1 op 14,5. Maar zo op en om de 1 op 20 met 95% snelwegverkeer is toch wel een wens. :)

Buiten dat is een wat ruimere/hoge motor wel fijn. Allroads hebben niet altijd veel ruimte tussen zadel en stepjes dus dat zegt ook niet alles.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:55:
Mja met mijn GSX deed ik 1 op 13. :+ Auto doet 1 op 14,5. Maar zo op en om de 1 op 20 met 95% snelwegverkeer is toch wel een wens. :)

Buiten dat is een wat ruimere/hoge motor wel fijn. Allroads hebben niet altijd veel ruimte tussen zadel en stepjes dus dat zegt ook niet alles.
Transalp 650 kan nog wel 1 op 17 halen.
Varadero? BMW zijn vaak ook wel km vreters idd.

• Leviathius
[...]

- kleine jerrycan
- drukmeter
- spanbanden
- ducttape
- trechtertje
- flesje olie
- slot met alarm
- flesje water
- fluorescerend hestje
- tang
- rol papier

Vergeet niet een busje kettingspray erin te doen! Altijd handig om bij te hebben, vooral als je offroad gaat doen of een langere rit.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Leviathius schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:58:
[...]

Vergeet niet een busje kettingspray erin te doen! Altijd handig om bij te hebben, vooral als je offroad gaat doen of een langere rit.
Die moet ik nog kopen! Tips?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:57:
[...]

Varadero is veel te log voor wat het is helaas. :) Voor het geld wel een goeie optie idd.
Transalp valt dan mee qua zuinigheid.

[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 17-02-2017 20:04 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:59:
[...]

Varadero is veel te log voor wat het is helaas. :)
Ga jij nou serieus van het probleem van je werkgever een "eigen" probleem maken? Die extra kilometers qua werk zou ik eens aangrijpen om een leaseblik voor de deur te kunnen zetten (desnoods met maar ±500 vrije Km's per jaar zodat je géén bijtelling hebt).

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:59:
[...]

Varadero is veel te log voor wat het is helaas. :)
De TA 600 haalt wel makkelijk 1 op 21.
Honda DeVille misschien?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:04:
[...]

Ga jij nou serieus van het probleem van je werkgever een "eigen" probleem maken? Die extra kilometers qua werk zou ik eens aangrijpen om een leaseblik voor de deur te kunnen zetten (desnoods met maar ±500 vrije Km's per jaar zodat je géén bijtelling hebt).
Tsja lease is ook mijn probleem, moet van 2 kanten komen. :P Ik lever mijn km vergoeding in (logisch), tankpas voor alleen in NL en maar 15dkm privé, stuk salaris inleveren vanwege kosten voor te leasen, bijtelling betalen, etc. Dan ga ik er dik op achteruit. Lease zonder bijtelling willen ze niet aan vanwege administratieve romslomp...
HTT-Thalan schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:05:
[...]

De TA 600 haalt wel makkelijk 1 op 21.
Honda DeVille misschien?
Niet mijn motor, sorry. :) TDM 900 is dan ook een optie, hoewel ik wel moet wennen aan de neus.

[ Voor 16% gewijzigd door Joopieboy op 17-02-2017 20:15 ]

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:58:
[...]
S100.

Weet niet hoeveel kilometers je al zonder gemaakt hebt, maar het is wel aan te raden zeer regelmatig te doen. Zelf spray ik iedere 200km wel zo'n beetje. Doe liever wat vaker sprayen met wat minder dan langer wachten en meer er op spuiten. Verder alleen aan de binnenkant van de ketting en direct na het rijden.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Hamza schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 17:54:
[...]

Aangezien je ook in Amsterdam woont zijn de verzekering vééééééél duurder dan de rest van NL. Ik betaal nu als een 20 jarige met 3 schadevrije jaren 30 euro voor een WA+ verzekering bij Univé. Ik heb voor Univé gekozen, omdat zij de enige waren die mijn schadevrije jaren van de scooter om wilde zetten naar de motor.

Succes :)
Ik woon in Sassenheim, goede 20 minuten rijden vanaf Amsterdam maar werk in Amsterdam. Kom bij Univé uit op ongeveer 21/22 euro. Denk dat dat hem gaat worden.

Ik heb overigens een ketting + hangslot. Of de ketting onder het zadel past betwijfel ik. Het slot moet ik nog wel mee krijgen. Lastige is wel dat ik de ketting in de garage wil laten liggen. Misschien dat ik dus een tweede hangslot moet kopen die ik bij de motor houdt. Dan kan ik de ketting vast houden op de parkeerplek (die gaat om een parkeerbeugel heen)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:16:
[...]

S100.

Weet niet hoeveel kilometers je al zonder gemaakt hebt, maar het is wel aan te raden zeer regelmatig te doen. Zelf spray ik iedere 200km wel zo'n beetje. Doe liever wat vaker sprayen met wat minder dan langer wachten en meer er op spuiten. Verder alleen aan de binnenkant van de ketting en direct na het rijden.
* Will_M heeft voor de grap eens wat spuitbusje van diverse leveranciers gehaald, gewoon om te kijken of dat minder goed werkt dan die S100 bussen welke ik normaliter gebruik.

Bij de Action hebben ze witte (merkloze) kettingspray, dus dat was één....En bij "Cranenbroek" hebben ze WD-40 "Wit Lithium" kettingvet in een spuitbus.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:16:
[...]

S100.

Zo'n 800, maar heb er wel al twee keer kettingolie over gedruppeld met een draaiend achterwiel.

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:22:
[...]

* PilatuS heeft voor de grap eens wat spuitbusje van diverse leveranciers gehaald, gewoon om te kijken of dat minder goed werkt dan die S100 bussen welke ik normaliter gebruik.

Bij de Action hebben ze witte (merkloze) kettingspray, dus dat was één....En bij "Cranenbroek" hebben ze WD-40 "Wit Lithium" ketting vet in een spuitbusje.
S100 is natuurlijk wel een merk product. Komt wel iedere als beste uit de test. Er zal vast iets zijn wat goedkoper is en ook goed werkt inderdaad.
HTT-Thalan schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:23:
[...]

Zo'n 800, maar heb er wel al twee keer kettingolie over gedruppeld met een draaiend achterwiel.
Gewoon even goed in de gaten houden. Een ketting die goed gesmeert is gaat enorm veel langer mee dan met slechte smering. 2x in 800km is meestal niet echt genoeg, helemaal met regen.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 17-02-2017 20:27 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Meestal vervang ik m'n hele motorfiets al ruim voordat de kettingset incl. kettingwielen ook maar enig spoor van slijtage vertonen. Ik ga nu eens kijken óf dat anders wordt met die goedkopere spullen terwijl m'n "smeergedrag" gelijk blijft ;)

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb ook pas 1x een nieuwe kettingset laten monteren. Over het algemeen hou ik een motor wel wat langer dan een paar jaar. Met de Hornet 20k gereden zonder de kettingset hoeven te vervangen. Met de SV zo'n 40k gereden is daar is dan ook 1x een set op gegaan. Heb de SV dan ook wel iets van 6 of 7 jaar gehad.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik had bij de GSX met 25dkm de eerste kettingset versleten. Gebruik zelf altijd de witte PTFE spray. Geen idee of en hoe dat de levensduur kan beïnvloeden.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik hoop overigens niet dat we hier dadelijk (wéér) de discussie (lees: Opsomming van) gaan krijgen over en van allerlei "automatische kettingsmeer systemen" welke dan vaak niet eens zo automatisch blijken te zijn en waarbij je voor de aanschafprijs alléén óók ....... :P

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 17-02-2017 20:48 ]

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:40:
Ik had bij de GSX met 25dkm de eerste kettingset versleten. Gebruik zelf altijd de witte PTFE spray. Geen idee of en hoe dat de levensduur kan beïnvloeden.
25k is wel redelijk. Met normaal rijden is tot 50k mogelijk met heel goed smeren dacht ik. Ergens tussen de 20k en 35k is volgens mij vrij standaard.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:45:
Ik hoop overigens niet dat we hier dadelijk (wéér) de discussie gaan krijgen over allerlei "automatische kettingsmeer systemen" welke dan vaak niet eens zo automatisch blijken te zijn en waarbij je voor de aanschafprijs alléén óók ....... :P
Ik moet haar toch op de middenbok hebben na bijna elke rit om de olie te controleren, even de ketting inspuiten is ook zo'n issue niet.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:29:
Meestal vervang ik m'n hele motorfiets al ruim voordat de kettingset incl. kettingwielen ook maar enig spoor van slijtage vertonen. Ik ga nu eens kijken óf dat anders wordt met die goedkopere spullen terwijl m'n "smeergedrag" gelijk blijft ;)
Dat is ook een manier om geen onderhoudskosten te hebben. :P

Ik wilde nav de eerdere posts ook maar eens gaan kijken naar een nieuwe verzekering, moet toch wat als ik straks de sleutels krijg. Zijn veel calculators op basis van kenteken. Uhm. :F
PilatuS schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:48:
[...]

25k is wel redelijk. Met normaal rijden is tot 50k mogelijk met heel goed smeren dacht ik. Ergens tussen de 20k en 35k is volgens mij vrij standaard.
De ketting van mijn TRX is >40k meegegaan. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Ethirty op 17-02-2017 20:51 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En dan moet je voor de grap ook nog eens weten dat zo'n TRX er behoorlijk veel "klappen" op uit deelt middels dat "simpele" 2 Cylinder blokje ;)

Ik baal er érgens nog steeds van dat je 'm in hebt kunnen ruilen ;)

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:50:
[...]
De ketting van mijn TRX is >40k meegegaan. :)
Kan ook prima inderdaad. Alleen is smeren natuurlijk maar 1 ding. Er als een idioot mee rijden scheelt ook een hoop. Voor een circuitmotor is 5.000 dacht ik al veel.

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:55:
En dan moet je voor de grap ook eens weten dat zo'n TRX er behoorlijk veel "klappen" op uit deelt middels dat "simpele" 2 Cylinder blokje ;)

Ik baal er érgens nog steeds van dat je 'm in hebt kunnen ruilen ;)
Ja, dat geklap zal ik wel een beetje gaan missen. Net als de klappen uit de pijpen. :9

Kreeg een hele scherpe inruil vond ik. Hij staat volgens mij nog bij vd Kuinder, mocht je de drang niet kunnen bedwingen. ;)

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:57:
[...]

Dan vraag ik me af wat je doet om zo'n verbruik te halen.... Ik zit meestal zo rond de 1 op 19, en met een beetje moeite kan ik richting de 1 op 21 halen.

Meeste BMW's zijn pas goed ingereden bij 100k.
De 800cc BMWs zijn misschien ook wel interessant ten opzichte van de logge 1200 boxers, tenzij je snel koude handen hebt, dan is een boxer de ideale verwarming. De 800's zijn vaak een 20% lichter, maar hebben vaak tussen de 8 en 10% minder vermogen. Het zou voor een wat soepeler karakter moeten zorgen.

Er zijn trouwens wel wat redenen waarom de overheid heel veel bmw gebruikt en ook de leaseprijzen voor een bmw fiets in de categorie betaalbaar vallen. Grote onderhoudsintervallen en betrouwbaarheid zijn hierbij een paar van die redenen. BMW lease hanteert een standaard einde contract van 150k. (kan langer en korter) Dat doe je niet als je met 80k al aan blok revisies en dergelijke zit.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aardig wat plussen dus voor de BMW, plus cardan wat ook zeer onderhoudsvrij is.
Met de kilometers die ik ga maken best interessant dus. De 800 serie is leuk maar net niet, zeker ook met de riemaandrijving, dan gelijk goed doen.

Kwam in Deurne een BMW specialist tegen die een erg leuke K1200S heeft staan, misschien maar eens mee rijden. :)

• PilatuS
  • Niet online
Ben totaal geen fan van BMW motoren zoals de GS, maar als je veel kilometers gaat maken is het zeker een hele goede keus.

• Leviathius
[...]

Maakt niet heel veel uit, als je maar geen budget merk haalt. Motul, S100, Bel-ray, muc-off is allemaal prima. Van Motul weet ik dat ze een mini-busje van 100ml hebben (zoiets), dat neemt dus nauwelijks ruimte in. Denk eraan elke 500km moet je je ketting smeren en bij veel regen/pekel/vuil kun je het vaker doen d:)b

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Leviathius schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 22:32:
[...]

Maakt niet heel veel uit, als je maar geen budget merk haalt. Motul, S100, Bel-ray, muc-off is allemaal prima. Van Motul weet ik dat ze een mini-busje van 100ml hebben (zoiets), dat neemt dus nauwelijks ruimte in. Denk eraan elke 500km moet je je ketting smeren en bij veel regen/pekel/vuil kun je het vaker doen d:)b
Even serieus: Het beste pak je een (ouderwetse) pot met kettingvet én een goedkope schilderskwast!!

• Leviathius
wimmel_1 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 22:35:
[...]

Even serieus: Het beste pak je een (ouderwetse) pot met kettingvet én een goedkope schilderskwast!!
Dat blijft inderdaad nog steeds de beste manier, maarja men heeft tegenwoordig geen tijd of geduld en dan is een spray makkelijker gepakt natuurlijk. Al moet HTT-Thalan voor zijn Transalp gewoon een pot vet kopen inderdaad, puur voor de nostalgie :P

• Osiris
  • Niet online
Bij m'n ouders staat nog zo'n pot lithium-vet.. Man man man, stiekem best een gedoe. Plús dat ik wel m'n twijfels heb m.b.t. hoe goed dat spul doordringt tot de O-ringen enzo?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 22:41:
Bij m'n ouders staat nog zo'n pot lithium-vet.. Man man man, stiekem best een gedoe. Plús dat ik wel m'n twijfels heb m.b.t. hoe goed dat spul doordringt tot de O-ringen enzo?
Het mag er ook niet in door dringen. Het vet is alleen bedoeld om die "O" (of "W"") ringen te beschermen tegen vuil van buitenaf door een extra laag op te bouwen.

• Osiris
  • Niet online
Vandaar de "tot" :)

Elders lees ik dat 't vet alleen maar nodig is voor 't contactoppervlak tussen ketting en tandwiel en verder niet.. Dus dan zou 't niet zoveel moeten boeien..

[ Voor 85% gewijzigd door Osiris op 17-02-2017 22:50 ]

• PilatuS
  • Niet online
Leviathius schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 22:32:
[...]
elke 500km moet je je ketting smeren
Ook bij mooi weer zou ik het wat vaker doen dan iedere 500km.

• Leviathius
En waarom als ik vragen mag? Vanwege het, waarschijnlijk, meer sportief rijden en het opwarmen van de ketting? Ik ben oprecht benieuwd, want ben nog best een motorn00bie en leer hier elke dag wel wat nieuws :9

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De enige rede dat ik S100 gebruikte: 't Scheelt me een hoop poetswerk doordat dat spul goed hecht aan de ketting en ik dus m'n velgen niet iedere keer hoef te boenen met lampolie óf WD-40 ;)

Verwijderd

[...]

Ik koop altijd kettingsmeer van Motorex (https://en.wikipedia.org/wiki/Motorex). En koop dat altijd bij https://www.mcrijen.nl/ (leuk ritje vanuit je woonplaats).

• PilatuS
  • Niet online
Leviathius schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 22:54:
En waarom als ik vragen mag? Vanwege het, waarschijnlijk, meer sportief rijden en het opwarmen van de ketting? Ik ben oprecht benieuwd, want ben nog best een motorn00bie en leer hier elke dag wel wat nieuws :9
Ik merk dat de ketting na iets van 200km al een stuk droger is en meer weerstand geeft. Het achterwiel met de voet een schop geven voor of na het smeren op de bok is een enorm verschil. Na iets van 200km is hoe zwaar het wiel draait een aardig verschil dan na 100km.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vaker smeren/spuiten dus :). Ik zal vanmiddag eens gaan shoppen. We gaan met de kindjes naar de bioscoop en dan maak ik daarna een boodschappenrondje.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 22:30:
Ben totaal geen fan van BMW motoren zoals de GS, maar als je veel kilometers gaat maken is het zeker een hele goede keus.
Afbeeldingslocatie: http://www.blackbirdownersclub.eu/BOCFiles/BMW_K1200S_Bike-to-Bike_inbouwklus/BMW-K1200S.JPG
Voor een BMW imho erg netjes, maar vraag mij af of de kosten toch niet hoger gaan zijn dan een beetje Japanner. Alhoewel je hier wel gewoon auto kilometers mee kan maken...

Als ik echt geld had, had ik ipv de auto gewoon een 1200GS verhoogd, met alu side cases, beugels, spots, spaakvelgen en een akra gestaan voor het standaard verkeer. :P

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 08:48:
[...]

[afbeelding]
Voor een BMW imho erg netjes, maar vraag mij af of de kosten toch niet hoger gaan zijn dan een beetje Japanner. Alhoewel je hier wel gewoon auto kilometers mee kan maken...

Als ik echt geld had, had ik ipv de auto gewoon een 1200GS verhoogd, met alu side cases, beugels, spots, spaakvelgen en een akra gestaan voor het standaard verkeer. :P
Als het je puur om de kosten en het woon-werk verkeer gaat (en je gaat met diezelfde motor geen plezierritten maken oid) zou je natuurlijk ook een echte woon-werk kilometervreter met wat minder CC kunnen overwegen. Zeker de motoren met 500cc of minder kunnen echt heel zuinig rijden en sommigen zijn heel goedkoop in onderhoud.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Probleem met de 500cc's is dan wel dat ze voor mij al veul te snel te klein zijn. :) Daarom is en TA misschien wel een idee, maar als je binnen 2 jaar een motor zou afschrijven met 30-35dkm per jaar schiet het ook niet op. :)

Zoals ik nu zit te rekenen zit ik tussen de TDM 900 of de K1200S te twijfelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 18-02-2017 09:27 ]

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

wat een bloedzooi! Wordt net gebeld door de dealer, de RDW zou een storing hebben en hij kan de motor niet op naam zetten al zou ik de motor mee willen nemen.

Ik ben al zo lang aan het wachten op mn proefrit..en nu ligt dit weer in de weg. Het is 2 uur rijden naar de dealer dus ook niet ff dat je zegt 'snel op en neer'. Verdomme wat baal ik hier van.

Mocht de RDW toch gaan werken dan laat hij het me weten...

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Denk niet dat je kosten bespaart door zoveel met een motor te gaan rijden. Misschien met een elektrisch ding dat je daadwerkelijk wat bespaart.

Bijkomend nadeel van veel woon-werk verkeer met de motor is dat de lol eraf gaat. Heb nu al meermaals gezien dat mensen die woon-werk met de motor doen steeds minder plezierritjes maken omdat ze er simpelweg geen behoefte aan hebben. Over het algemeen gaat je tocht ook niet over de meest sprankelende wegen. Ook al heb je een paar mooie routes, 8 á 10 keer per week die routes rijden gaat ook snel vervelen. Als ik zelf in de file sta zie ik trouwens veel van die woon-werk motorrijders zich op een manier door het verkeer dirigeren dat ik mij echt niet kan voorstellen dat ze er nog plezier in hebben en ook zo snel mogelijk thuis willen komen.

• Maegrim
Joopieboy schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 09:21:
Probleem met de 500cc's is dan wel dat ze voor mij al veul te snel te klein zijn. :) Daarom is en TA misschien wel een idee, maar als je binnen 2 jaar een motor zou afschrijven met 30-35dkm per jaar schiet het ook niet op. :)

Haal een vfr800 van 2001 :Y

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
xos schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 09:44:
Denk niet dat je kosten bespaart door zoveel met een motor te gaan rijden. Misschien met een elektrisch ding dat je daadwerkelijk wat bespaart.

Bijkomend nadeel van veel woon-werk verkeer met de motor is dat de lol eraf gaat. Heb nu al meermaals gezien dat mensen die woon-werk met de motor doen steeds minder plezierritjes maken omdat ze er simpelweg geen behoefte aan hebben. Over het algemeen gaat je tocht ook niet over de meest sprankelende wegen. Ook al heb je een paar mooie routes, 8 á 10 keer per week die routes rijden gaat ook snel vervelen. Als ik zelf in de file sta zie ik trouwens veel van die woon-werk motorrijders zich op een manier door het verkeer dirigeren dat ik mij echt niet kan voorstellen dat ze er nog plezier in hebben en ook zo snel mogelijk thuis willen komen.
daarentegen moet ik er niet aan denken elke dag met de auto te moeten.
Als ik dat wel doe, irriteer ik me eraan dat ik niet door kan rijden.

Maar neem zeker nog wel eens een dijkje naar huis. En elk jaar wel een keer een lang weekend met vrienden.
Maar in het weekend eigenlijk niet. Veel te druk op de leuke weggetjes.
Dan liever doordeweeks als ik extern moet zijn een leuke route erheen rijden.

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:22

Bob

Ik vind het leuk om tussen de files te rijden :) En hier rond en in Brussel is het gevoel van vrijheid vergeleken met de auto het gewoon al waard.

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Die heeft 2 cilinders teveel. :+

Oeh, dit is best wel een sexy retro fietsje. :9
Afbeeldingslocatie: https://www.revzilla.com/blog_content_image/image/32329/gallery/pure1.jpg

#team_UTC+1

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik voel me dom :p.

Naar de brezan voor een fatsoenlijke voetpomp, zie ik daar ook elektrische compressors. Ja zegt die vent, extra makkelijk, maar ik heb er ook eentje die zo klein is dat je hem makkelijk meeneemt.

En dan valt het me ineens binnen... Ik heb zo'n ding. In de leasewagen, vanwege de banden plakset. Opgelost :9.

Verwijderd

Joopieboy schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 09:21:

Als ik je nog een twee gouden tips mag geven bij een woon/werk motor kijk:

1. naar de onderhoudsintervallen (een woon/werk motor waarbij je om de 5000 km naar de dealer mag is echt een slecht idee).
2. naar het verbruik, een motor die 1 op 12 verbruikt is ook niet echt grappig als woon/werk motor.

Dus maak eerst een selectie hierop zou ik zeggen.

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:11
Ik heb laatst ook een voetpomp gekocht (nadat hier een discussie was ontstaan). Het was wel schrikken toen ik het ventiel er maar niet goed op kon krijgen, waardoor mijn voorwiel ineens plat op de grond stond. Dacht bijna dat ik niet het juiste ventiel had. Gelukkig is het alsnog goed gekomen, en heb ik de boel weer netjes op spanning kunnen brengen. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Nero22 op 18-02-2017 11:49 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

• Maegrim
Ethirty schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:14:
[...]

Die heeft 2 cilinders teveel. :+
Evenveel als een K1200S :z

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-11 08:06

Eens. Ik vind t lekker om af en toe met mooi weer op de motor naar kantoor te gaan, maar dan is het wel ineens een vervoersmiddel geworden ipv iets dat puur voor de hobby en plezierritjes erbij is gehaald. Dus naar kantoor doe ik dan in de zomer af en toe, eens in de twee weken ofzo.

Helpt ook dat ik veel naar klanten moet dus dan is de auto ook gewoon makkelijker. Plus dan is het ook wel lekker als je thuis komt, hapje eten, omkleden en lekker de inmiddels rustige wegen op in het avond zonnetje... :Y

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:34:

Naar de brezan voor een fatsoenlijke voetpomp, zie ik daar ook elektrische compressors. Ja zegt die vent, extra makkelijk, maar ik heb er ook eentje die zo klein is dat je hem makkelijk meeneemt.

En dan valt het me ineens binnen... Ik heb zo'n ding. In de leasewagen, vanwege de banden plakset. Opgelost :9.
Zijn die dingen een beetje accuraat? Heb er ook eentje in m'n passat, maar heb nog niet geprobeerd op de motor.
Een voetpomp lijkt me op een of andere manier wat preciezer.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Waarom persé 2001? :P Maar dat zou een optie kunnen zijn hoewel de zit wat klein is, daar kom ik niet lekker op uit. :)
Jelte schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 09:50:
[...]
daarentegen moet ik er niet aan denken elke dag met de auto te moeten.
Als ik dat wel doe, irriteer ik me eraan dat ik niet door kan rijden.

Maar neem zeker nog wel eens een dijkje naar huis. En elk jaar wel een keer een lang weekend met vrienden.
Maar in het weekend eigenlijk niet. Veel te druk op de leuke weggetjes.
Dan liever doordeweeks als ik extern moet zijn een leuke route erheen rijden.
Dus dat, parkeren en parkeerschades, vrijheid op de motor, heerlijk. In de auto irriteer ik mij altijd en op de motor vind het altijd heerlijk ontspannen. Ik maak zat leuke kilometers verder nog dus daar ben ik niet zo bang voor. Heb ook een leuk stuk binnendoor wat ik kan pakken naar huis, dus dat komt wel goed. :)
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:37:
[...]

Als ik je nog een twee gouden tips mag geven bij een woon/werk motor kijk:

1. naar de onderhoudsintervallen (een woon/werk motor waarbij je om de 5000 km naar de dealer mag is echt een slecht idee).
2. naar het verbruik, een motor die 1 op 12 verbruikt is ook niet echt grappig als woon/werk motor.

Dus maak eerst een selectie hierop zou ik zeggen.
Dank! :) Veel onderhoud is tegenwoordig 10dkm, dus dat is goed te doen idd. Alsnog 2-3x per jaar voor een beurt maar goed. En verbruik is zeker een belangrijk iets, mijn auto doet 1 op 14-14.5 en de motor moet toch echt wel bij de 1 op 20 in de buurt komen. Daar was ik al naar aan het kijken.

Zo zie je dat een Varadero toch best behoorlijk zuipt in de algemeenheid, maar veel TDM's worden ook wat sportiever bereden en gaan dan zo richting de 1 op 15 of zelfs. Er zijn er een aantal die richting de 1 op 18 zitten. Dat is te doen, en misschien met het snelwegverkeer wat ik doe dat dat nog net even beter wordt.

Verder verkrijgbaarheid van vervang en onderhoudsdelen en de prijzen daarvan. Denk dat Yamaha daarin toch wel het voordeel heeft. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 18-02-2017 13:39 ]

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
HTT-Thalan schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:34:

Briljant! Vanmiddag meteen even proberen. Inderdaad helemaal niet aan gedacht.
Die werkt overigens wel op de aanstekeraansluiting, dus auto ernaast zetten of een 220v naar 12v autostekker omvormer gebruiken.

Het is toch wel mooi weer vandaag. Lekker binnendoor naar Zeist gereden en zo direct weer terug. Veel motorrijders ook onderweg.
Pagina: 1 ... 86 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.