Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.761 views

Onderwerpen

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

noes schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 23:48:
[...]

Starten is wel indrukwekkend, maar als ie wegrijdt is het toch wel anticlimactisch zeg..
Ik denk ook niet dat je die fiets op vol vermogen wég wil trekken.... Zoek maar eens op "Y2K" (MTT) én welke motor er in ligt ("Bell" helikopters komen er nog steeds dagelijks mee los van de grond).

Gekke is: Jij en ik kúnnen zo'n ding redelijk goedkoop aanschaffen :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-10 09:23

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Zo, vanmiddag toch maar eerste rit gemaakt van dit seizoen, het was te mooi weer om niets te doen.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2r1zsrq.jpg
Moest eerst de accu er weer terug in stoppen. Stiekem toch even spannend, had aan de druppellader gelegen. Even 2 minuten gewacht toen de accu er in stond en vervolgens startte de motor direct. Fijn!

Eerste paar meters toch even wennen (rijbewijs sinds eind vorig jaar). Bandjes opgepompt en motor afgespoten bij tankstation. Vervolgens op achteraf weggetje (doodlopende weg) even wat AVB oefeningen gedaan. Korte draai en noodstop gingen prima. Gelukkig, was het nog niet verleerd ;)

Daarna beetje buiten wegen gereden en nog even snelweg gepakt voor het gevoel. Weer was echt heerlijk. Leren pak met een thermo shirt er onder, was prima te doen. Geen koude vingers oid gehad. Nadien weer even goed afgespoten en nu weer in de stalling wachten tot de volgende rit :)

[ Voor 12% gewijzigd door Mu.siQ op 16-02-2017 00:00 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

171 euro uitgegeven voor:
- grotere carbu (26mm, Mikuni)
- Accu
- Bus schokbreker 12mm
- Knipperlichtrelais
- Knipperlichten
- Achterlicht
- Benzinekraantje

De CB125j gaat weer helemaal als nieuw uitzien :) en ik ben er verdomme trots op dat ik zo'n oude knakker weer kan opfrissen, maar het gaat nu echt naar zijn einde toe. Net een geinteresseerde via marktplaats al gepolst, kijken of ie de 1750 gaat opleveren :) Er zit VEEEEEEL meer in qua uren, maar goed dit doe ik 70% voor het plezier.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2139/32002975203_426aa51f2d.jpgIMG_20170203_175404 by , on Flickr

Foto van een tijdje terug, ondertussen zijn schokbrekers opgepoetst ;)

zo was ie:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/746/21404576740_21d3e6d6c3.jpgIMAG0502 by , on Flickr

[ Voor 36% gewijzigd door matthewk op 16-02-2017 00:38 ]

Consultant - Autogek

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-10 21:48
Mu.siQ schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 23:59:
Zo, vanmiddag toch maar eerste rit gemaakt van dit seizoen, het was te mooi weer om niets te doen.
[afbeelding]
Moest eerst de accu er weer terug in stoppen. Stiekem toch even spannend, had aan de druppellader gelegen. Even 2 minuten gewacht toen de accu er in stond en vervolgens startte de motor direct. Fijn!

Eerste paar meters toch even wennen (rijbewijs sinds eind vorig jaar). Bandjes opgepompt en motor afgespoten bij tankstation. Vervolgens op achteraf weggetje (doodlopende weg) even wat AVB oefeningen gedaan. Korte draai en noodstop gingen prima. Gelukkig, was het nog niet verleerd ;)

Daarna beetje buiten wegen gereden en nog even snelweg gepakt voor het gevoel. Weer was echt heerlijk. Leren pak met een thermo shirt er onder, was prima te doen. Geen koude vingers oid gehad. Nadien weer even goed afgespoten en nu weer in de stalling wachten tot de volgende rit :)
Haha ik had vanmiddag ook de noodstop geoefend. Wel onverwachts :o

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:14

-tom-562

Oliesjeik

matthewk schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 00:35:
171 euro uitgegeven voor:
- grotere carbu (26mm, Mikuni)
- Accu
- Bus schokbreker 12mm
- Knipperlichtrelais
- Knipperlichten
- Achterlicht
- Benzinekraantje

De CB125j gaat weer helemaal als nieuw uitzien :) en ik ben er verdomme trots op dat ik zo'n oude knakker weer kan opfrissen, maar het gaat nu echt naar zijn einde toe. Net een geinteresseerde via marktplaats al gepolst, kijken of ie de 1750 gaat opleveren :) Er zit VEEEEEEL meer in qua uren, maar goed dit doe ik 70% voor het plezier.

[afbeelding]IMG_20170203_175404 by , on Flickr

Foto van een tijdje terug, ondertussen zijn schokbrekers opgepoetst ;)

zo was ie:
[afbeelding]IMAG0502 by , on Flickr
Uren moet je nooit tellen bij zoiets :P Voor 1750 euro zou ik wel een paar goede bandjes (jaren '70 lijnbandje, brrrr :X) verwachten en nette 'caferacer' schokbrekers (tip: op aliexpress/ebay kan je van die mooie gasgedempte schokbrekers krijgen in allerlei lengtes)

Vaak bu'j te bang!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:30
Zo, theorieboek en cd rom is besteld. 14 maart theorieexamen

• matthewk

matthewk

Ubernoob

-tom-562 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:11:
[...]

Uren moet je nooit tellen bij zoiets :P Voor 1750 euro zou ik wel een paar goede bandjes (jaren '70 lijnbandje, brrrr :X) verwachten en nette 'caferacer' schokbrekers (tip: op aliexpress/ebay kan je van die mooie gasgedempte schokbrekers krijgen in allerlei lengtes)
De schokbrekers zijn al niet stock, maar zijn ondertussen gewoon mooi zuiver. Lijnbandjes komen er uiteraard op! Denk er nu aan dat ik spiegels ben vergeten haha

Consultant - Autogek

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
steveman schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 23:07:
[video]

En dan die apparaten BINNEN laten draaien XD

schakelen met rempook :')
Heel gaaf filmpje dit. Er staat gewoon een liefhebber met verstand van zaken die niet te beroerd is om anderen even met de onbetaalbare GP machines te laten spelen.
En die startprocedure met die pin om hem in zijn versnelling te houden is ook heel cool.

En de Barron die schakelt met het rempedaal is hilarisch, ik dacht even waarom zit de schakelpook op een GP bike nou aan de ander kant ...

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:40

Ethirty

Who...me?

steveman schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 23:07:
[video]

En dan die apparaten BINNEN laten draaien XD

schakelen met rempook :')
Ethirty in "Het grote motortopic deel 18"
:P

Snap overigens wel dat die man even in de war raakte met de opstartprocedure van zo'n fiets. Ik had ook moeite met het volgen van de uitleg, en dan zit je nog niet eens op zo'n fiets met die geschiedenis.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:33

steveman

Comfortabel ten onder

Erapaz schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:36:
[...]

Heel gaaf filmpje dit. Er staat gewoon een liefhebber met verstand van zaken die niet te beroerd is om anderen even met de onbetaalbare GP machines te laten spelen.
En die startprocedure met die pin om hem in zijn versnelling te houden is ook heel cool.

En de Barron die schakelt met het rempedaal is hilarisch, ik dacht even waarom zit de schakelpook op een GP bike nou aan de ander kant ...
Nou ja in de versnelling houden, die pin zet de slipperclutch vast (want die voortkomt juist dat het wiel de motor (te veel) aandrijft). En bij dat schakelen heb ik hem toch wel even uitgelachen :D als ze in de GP nou met klassieke Britse motoren reden...

Ethirty schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:49:
[...]

Ethirty in "Het grote motortopic deel 18"
:P

Snap overigens wel dat die man even in de war raakte met de opstartprocedure van zo'n fiets. Ik had ook moeite met het volgen van de uitleg, en dan zit je nog niet eens op zo'n fiets met die geschiedenis.
Oh, oeps!

[ Voor 21% gewijzigd door steveman op 16-02-2017 09:49 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Sommige posts kunnen nooit vaak genoeg langskomen. :9

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:22

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik zie de laatste tijd in de file een nuttige nieuwe optie op recente highend auto's: een soort dodehoek-radar. Als ik dichtbij ze rijd in de dode hoek, gaan er wat rode/oranje ledjes in de voor van een pijl aan in de spiegel. Handig, hopelijk scheelt het platgereden motoren :)

Heb het tot nu toe gezien op een Volvo XC90, en een recente Lexus.

[ Voor 11% gewijzigd door Chakotay op 16-02-2017 10:12 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:47
Chakotay schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:12:
Ik zie de laatste tijd in de file een nuttige nieuwe optie op recente highend auto's: een soort dodehoek-radar. Als ik dichtbij ze rijd in de dode hoek, gaan er wat rode/oranje ledjes in de voor van een pijl aan in de spiegel. Handig, hopelijk scheelt het platgereden motoren :)

Best veel (duurdere) auto's hebben dat al een tijdje, maar sinds vorig jaar zie je het ook op goedkopere modellen verschijnen.
Bij Volvo was het voorheen een lampje aan de binnenkant, dus dan zag je het vanuit buiten niet. Maar bijvoorbeeld de meeste V70's, S60's, V60's, S80's etc van de laatste jaren hebben dat al wel :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tankiej schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:14:
[...]

Best veel (duurdere) auto's hebben dat al een tijdje, maar sinds vorig jaar zie je het ook op goedkopere modellen verschijnen.
Bij Volvo was het voorheen een lampje aan de binnenkant, dus dan zag je het vanuit buiten niet. Maar bijvoorbeeld de meeste V70's, S60's, V60's, S80's etc van de laatste jaren hebben dat al wel :)
Hm, het was me niet eerder opgevallen. Misschien zit het pas recent in spiegels ipv alleen op het dashboard :)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
Chakotay schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:15:
[...]

Hm, het was me niet eerder opgevallen. Misschien zit het pas recent in spiegels ipv alleen op het dashboard :)
Verschilt per merk waar het zit, maar het verschuift wel steeds meer naar de spiegel volgens mij ja. Ik zie het bij best veel auto's tegenwoordig. Vind het ook wel handig dat het in de spiegel komt, maakt je ook iets meer bewust dat je daar niet op de goede plek rijdt in de dode hoek, als je dat lampje aan ziet gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 16-02-2017 10:22 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nu nog hopen dat de bestuurder het ook gebruikt. :P

#team_UTC+1

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ethirty schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:07:
[...]

Nu nog hopen dat de bestuurder het ook gebruikt. :P
Tja, voor sommige bestuurders kan je alles volhangen met 3 miljoen lumen kerstverlichting, maar als ze stomweg niets kijken helpt helemaal niets...

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:09

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Chakotay schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:18:
[...]

Tja, voor sommige bestuurders kan je alles volhangen met 3 miljoen lumen kerstverlichting, maar als ze stomweg niets kijken helpt helemaal niets...
Oren kun je gelukkig niet uitzetten. Keertje flink gasgeven doet soms al veel (in de file).

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:06

Laatst naar Oostenrijk gereden in Mazda 2 van collega. Auto van ongeveer 15.000, die precies deze functie had. Nog nooit zo lekker gereden in druk verker. Bij checken spiegels zie je dat lampje en kijk je toch extra goed over je schouder. Werkt subliem.

Vraag me wel af hoe goed dit systeem motorrijders detecteert.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Requiem19 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:34:
[...]

Vraag me wel af hoe goed dit systeem motorrijders detecteert.
Ik kan niet voor alle systemen spreken maar die van Volvo en Mercedes pikten mij wel op in de file.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

Bergie

Lekker belangrijk...

Daarin schuilt natuurlijk wel een risico. Als die dingen minder goed werken op motoren en de bestuurders vertrouwen er op een gegeven moment 100% op dan is het vragen om ellende natuurlijk.

Yamaha MT-09

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:42
HTT-Thalan schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:39:
[...]

Ik kan niet voor alle systemen spreken maar die van Volvo en Mercedes pikten mij wel op in de file.
Gaat wel goed. Heb een Golf 7 en die ziet alles rond de auto. Personen, fietsers en motoren in de file.

Waarom moet ik nou werken verdomme... Prachtig weer buiten... :X

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Bergie schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:43:
Daarin schuilt natuurlijk wel een risico. Als die dingen minder goed werken op motoren en de bestuurders vertrouwen er op een gegeven moment 100% op dan is het vragen om ellende natuurlijk.
Maar dat geldt voor alle "hulpjes", zowel in de auto als op de motor zoals ABS, ASR enz. Maar toch heb ik ze graag aan boord...

Ik weet dat je altijd opzij/over je schouder moet kijken bij naar links of rechts gaan, maar iemand goede ervaringen met (kleine) dodehoek spiegeltjes die op of aan mijn normale spiegels kan monteren?

De Riderscan (http://www.riderscan.nl/nl/) ken ik, maar die past niet op mijn F700GS...

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11 15:07

Mercedes heeft deze al een aantal jaar denk ik standaard bij duurdere modellen (S, CLS, ...).
Tegenwoordig ook op de C en de E.

http://techcenter.mercede...d_spot_assist/detail.html

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoshky schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:13:
Mercedes heeft deze al een aantal jaar denk ik standaard bij duurdere modellen (S, CLS, ...).
Tegenwoordig ook op de C en de E.

http://techcenter.mercede...d_spot_assist/detail.html
Zelfs een Polo heeft het. Of het gaat helpen? Mensen spiegelen sowieso al bijna niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 16-02-2017 13:13 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Toch is dat ook wel gevaarlijk. Vaak genoeg gehad in een V70 dat het lampje niet gaat branden omdat de auto niet dicht genoeg naast de auto zit. Als ie binnen 2 meter er naast zit gaat ie bij een auto netjes branden. Is het iets meer, gaat het lampje niet branden. Geen idee hoe het met motoren zit, maar dat zal vast niet beter zijn. Het is best link als mensen hier op vertrouwen en zelf niet meer gaan kijken. Persoonlijk vertrouw ik er totaal niet op en kijk ik altijd. Ik denk dat het meer kwaad dan goed kan doen en dat puur door er zelf veel mee te rijden.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zeg, vraagje..

Detecteren deze krengen motoren als je precies over de middenstreep rijdt?

Ik zag laatst een, naar ik aanneem, woon-werk-verkeer-dude daar doodleuk tussendoor rijden, dus dacht: dat kan klaarblijkelijk!

Maar ben toch wel nieuwsgierig of we binnenkort fanmail uit Leeuwarden kunnen verwachten :+

Ben benieuwd naar jullie ervaringen :P

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Osiris schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:53:
Zeg, vraagje..

Ik zag laatst een, naar ik aanneem, woon-werk-verkeer-dude daar doodleuk tussendoor rijden, dus dacht: dat kan klaarblijkelijk!

Maar ben toch wel nieuwsgierig of we binnenkort fanmail uit Leeuwarden kunnen verwachten :+

Als ze goed afgesteld zijn wel. Staan er auto's omheen, gaat hij waarschijnlijk sowieso niet af. Is hetzelfde als met stoplichten, vooral lichtere motoren worden nog wel eens niet gedetecteerd door de detectielussen.

Heb het zelf al een paar keer gehad dat ik bijna 5 minuten voor een verkeerslicht sta, voor er een auto achter me komt staan en hij springt op groen. Als ik er vaker langs moet even een mailtje naar de gemeente en binnen een week probleem opgelost.

Het lijkt me dat dit dezelfde soort detectielussen zijn. Heb je dus een dikke tourbuffel,grote kans op fanmail Heb je een kleine en lichte naked kan het zijn dat ze je nooit gezien hebben... Deze lussen werken namelijk met magnetische velden. Hoe meer metaal ed aanwezig, hoe meer dat veld verstoord wordt. Bij een X mate van verstoring "ziet" de lus dat er een voertuig op staat.

Hierbuiten denk ik dat de paal zelf gewoon een roodlichtcamera is, die niks met de lussen te maken heeft. Meestal zijn die lussen puur voor de verkeerslichten.

[ Voor 6% gewijzigd door DragonSlayer666 op 16-02-2017 14:00 ]

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Osiris
  • Niet online
DragonSlayer666 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:58:
[...]

Als ze goed afgesteld zijn wel. Staan er auto's omheen, gaat hij waarschijnlijk sowieso niet af. Is hetzelfde als met stoplichten, vooral lichtere motoren worden nog wel eens niet gedetecteerd door de detectielussen.

Heb het zelf al een paar keer gehad dat ik bijna 5 minuten voor een verkeerslicht sta, voor er een auto achter me komt staan en hij springt op groen. Als ik er vaker langs moet even een mailtje naar de gemeente en binnen een week probleem opgelost.

Het lijkt me dat dit dezelfde soort detectielussen zijn. Heb je dus een dikke tourbuffel,grote kans op fanmail Heb je een kleine en lichte naked kan het zijn dat ze je nooit gezien hebben... Deze lussen werken namelijk met magnetische velden. Hoe meer metaal ed aanwezig, hoe meer dat veld verstoord wordt. Bij een X mate van verstoring "ziet" de lus dat er een voertuig op staat.
Maar jij hebt 't nu over daadwerkelijk bóven de lussen staan. Dat probleem heb ik inderdaad ook al wel eens gehad, erg irritant. Maar ik bedoelde er dus tussendoor rijden ;)
Hierbuiten denk ik dat de paal zelf gewoon een roodlichtcamera is, die niks met de lussen te maken heeft. Meestal zijn die lussen puur voor de verkeerslichten.
Die werken vaak (als 't niet altijd is) ook met lussen hoor :)
Hoe werkt een roodlichtcamera precies?
De roodlichtcamera wordt aangestuurd door twee lussen in het wegdek die net ná de stopstreep liggen (zie foto hiernaast).
De tussenruimte is 0,5 of 1 meter zodat ook de snelheid gemeten kan worden én de set lussen niet door 2 voertuigen gelijktijdig bezet kunnen zijn.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zeg, vraagje..

Ik rij sinds maart vorig jaar dagelijks langs zo'n ding, ben nog nooit gestopt en heb nog nooit een boete gehad :P Als de auto's stilstaan inderdaad altijd door het midden, maar ik probeer het meestal wel zo te timen dat in ieder geval 1 van de lampen groen is.

Dit is overigens wel met een '01 GSX-R600, de hoeveelheid magnetisch metaal daarin is niet bijzonder groot. Volgens mij alleen de tank en wat onderelen in het blok :P

[ Voor 8% gewijzigd door Chakotay op 16-02-2017 14:16 ]

• Osiris
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:06:
[...]

Ik rij sinds maart vorig jaar dagelijks langs zo'n ding, ben nog nooit gestopt en heb nog nooit een boete gehad :P Als de auto's stilstaan inderdaad altijd door het midden, maar ik probeer het meestal wel zo te timen dat in ieder geval 1 van de lampen groen is.
Dan zal 't wel goedkomen, dagelijks zonder een boete.. Zit wel snor dan :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik ben nog even bij de rijschool gaan buurten, en toen kreeg ik een gratis ticket motorbeurs van Kevin!

En nu weet ik ook dat een zekere tweaker een vader heeft die vanavond zijn eerste proefles heeft... Dat word even spieken straks :D.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:42
HTT-Thalan schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:15:
Ik ben nog even bij de rijschool gaan buurten, en toen kreeg ik een gratis ticket motorbeurs van Kevin!

En nu weet ik ook dat een zekere tweaker een vader heeft die vanavond zijn eerste proefles heeft... Dat word even spieken straks :D.
Gratis tickets?! Dat had ik eerder moeten weten, maar ik zal hem vanavond eens vragen inderdaad. Bij me vader begon het ook opeens te kriebelen om toch maar z'n motor rijbewijs te gaan halen. Mid-life crisisje he :+

YouTube: MotorcycleGeek

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Leviathius schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:20:
[...]

Gratis tickets?! Dat had ik eerder moeten weten, maar ik zal hem vanavond eens vragen inderdaad. Bij me vader begon het ook opeens te kriebelen om toch maar z'n motor rijbewijs te gaan halen. Mid-life crisisje he :+
Kom jij ook mee op de CB? Dit is onze kans om even wat pionnetjes mee te pakken en Kevin nog eens te laten rennen :+.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:42
HTT-Thalan schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:30:
[...]

Kom jij ook mee op de CB? Dit is onze kans om even wat pionnetjes mee te pakken en Kevin nog eens te laten rennen :+.
Uiterëärd bin ich dabei!

YouTube: MotorcycleGeek

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:05
Nero22 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:28:
Drie jaar geleden, ook op Valentijnsdag reed ik mijn eerste kilometers op de motor :D

[afbeelding]
Wat een moppie was dat. <3
De groene raket!
Drag racen tegen de hayabusa, wat een mooie tijd _/-\o_

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik ben lekker buurman en buurman bezig geweest :*). Oude headset van een telefoon, oortjes afgeknipt, microfoon in een stukje spons geplakt en dat in een oud wantje gestopt. De hele bende onder een kap gepropt bij het zadel, en een audio recorder app gebruikt.

Maar, ondanks dat het enigzins verkracht klinkt vanwege de nabijheid van het motorblok (wellicht kan ik nog sleutelen aan de gain) kon mijn software het wel syncen. Ik heb nu een sd kwaliteit video om straks op YouTube te gooien :). Het is niet geweldig maar het beeld is te bekijken en zo kan ik ieder geval een beetje oefenen voor ik een duurdere camera koop.

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Gaan er hier naar de motorbeurs? Twijfel om te gaan, ben al in brussel geweest en de tickets zijn nu ook niet echt goedkoop samen met 2 uur treinen vanuit maastricht

Consultant - Autogek

• Secsytime
  • Laatst online: 22:16

Secsytime

Automagisch

matthewk schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:50:
Gaan er hier naar de motorbeurs? Twijfel om te gaan, ben al in brussel geweest en de tickets zijn nu ook niet echt goedkoop samen met 2 uur treinen vanuit maastricht
Ga je toch lekker op de motor? Heb je ook een goed excuus (;

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Zeg, vraagje..

Goede vraag, ik rij daar op de motor ook door het midden, maar meestal is het zeer frequent groen. Wel goed om te weten of je ook met roodlicht door kan (mag?) rijden.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:36
Wou vanochtend met de RSV naar werk en had het al uit de garage gerold, helemaal enthousiast en ik keek er echt naar uit om weer erop te rijden maar ik kreeg het niet gestart omdat de accu te weinig spanning had :'( . De accu had ik afgelopen maand nog half opgeladen maar die vtwins zijn dus echt niet te starten met een half volle accu :-( . Uiteindelijk maar de vertrouwde Husky gepakt die altijd start. Zag weer een hoop motorrijders onderweg voor de eerste keer dit jaar, altijd goed!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

cyntax schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 18:22:
Wou vanochtend met de RSV naar werk en had het al uit de garage gerold, helemaal enthousiast en ik keek er echt naar uit om weer erop te rijden maar ik kreeg het niet gestart omdat de accu te weinig spanning had :'( . De batterij had ik afgelopen maand nog half opgeladen maar die vtwins zijn dus echt niet te starten met een half volle accu :-( . Uiteindelijk maar de vertrouwde Husky gepakt die altijd start. Zag weer een hoop motorrijders onderweg voor de eerste keer dit jaar, altijd goed!
Husky's zijn ZO zwaar onderschat qua betrouwbaarheid. Geef mij maar een husky ipv een oranje bom.

Consultant - Autogek

Verwijderd

cyntax schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 18:22:
Wou vanochtend met de RSV naar werk en had het al uit de garage gerold, helemaal enthousiast en ik keek er echt naar uit om weer erop te rijden maar ik kreeg het niet gestart omdat de accu te weinig spanning had :'( . De accu had ik afgelopen maand nog half opgeladen maar die vtwins zijn dus echt niet te starten met een half volle accu :-( . Uiteindelijk maar de vertrouwde Husky gepakt die altijd start. Zag weer een hoop motorrijders onderweg voor de eerste keer dit jaar, altijd goed!
en ook niet proberen met een halve accu, tenzij je de start koppeling wil verpesten

Ben ook weer terug van weggeweest.
heb een klein rondje zuid spanje gedaan (beetje afzakken naar de kust en weer terug naar huis, 1200km)

Nu maar eens wat met toerbanden gemonteerd, (Michelin PR 4, setje gemonteerd voor 289€ en een paar centen) want om de 3000km banden vervangen werd een beetje irritant.

En hopelijk heeft iedereen al een beetje motorseizoen kunnen beginnen in NL

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb mijn gsxr laatst aangeduwd. Ging makkelijker dan ik dacht. Maar bij een 2 cilinder zal dat minder makkelijk gaan

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:11
kneusteun schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:34:
[...]

De groene raket!
Drag racen tegen de hayabusa, wat een mooie tijd _/-\o_
Volgas met 160 km/u over de snelweg, en dat dan die Hayabusa even langs komt scheuren. Ik zal het nooit vergeten. :D

It's funny. But not ha-ha funny.

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-11 16:56
[...]

Lijkt mij niet. Ik denk dat de lussen vóór de streep voor het stoplicht zijn en die ná de streep voor de flitspaal.

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:31:
Ik heb mijn gsxr laatst aangeduwd. Ging makkelijker dan ik dacht. Maar bij een 2 cilinder zal dat minder makkelijk gaan
Had zelf een keer problemen met de accu van m'n Monster (796). Kreeg hem alleen voor geen mogelijkheid gestart (aanduwen). Uiteindelijk samen met iemand anders na veel pogingen hem in z'n 3 gestart gekregen.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zeg, vraagje..

Er staat toch echt duidelijk "bij groen 1 auto". Er staat niks over motoren.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-11 19:15
Vandaag mijn theorie-examen gehaald voor de motor. Ik kom eraan, jonges :D

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:47
418O2 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:31:
Kan wel. Mijn vorige motor, een honda CB500 tweecilinder heb ik ook vaak genoeg moeten aanduwen omdat de accu verrot was. Maar je bent daarna wel goed buiten adem.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

mamorunl schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 20:26:
Vandaag mijn theorie-examen gehaald voor de motor. Ik kom eraan, jonges :D
Goed bezig :).

• Osiris
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 20:17:
[...]

Er staat toch echt duidelijk "bij groen 1 auto". Er staat niks over motoren.
Zeg dat maar tegen de rechter, die haalt dan ongetwijfeld het RVV-artikel over door rood rijden aan :P

• PilatuS
  • Niet online
Jeroen O schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 20:38:
[...]

Kan wel. Mijn vorige motor, een honda CB500 tweecilinder heb ik ook vaak genoeg moeten aanduwen omdat de accu verrot was. Maar je bent daarna wel goed buiten adem.
500cc lukt nog wel, een liter word wat lastiger.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vanavond met Leviathius nog even dunnetjes de AVB overgedaan op het parkeerterrein met de rijschool.
Wat was dat fijn om te doen! Eindelijk een fatsoelijke noodstop durven doen met (uiteindelijk) een vergelijkbare stopafstand als destijds met de lesmotor, ondanks de zompige remmen van de Alp.
Zelfs de uitwijkoefening ging erg goed, al zal het feit dat ik nu veel sterker afrem met gas dicht (tegenover de viercylinder van de CB650f) wel helpen. Na het slalommen en bochtjes rijden bleken de schaamrandjes ook al flink smal geworden :P.

- edit -

De film van vanmiddag is eindelijk gelukt en geüpload. Ik heb gewaarschuwd: Beeld en geluidskwaliteit zijn ongeveer uit hetzelfde jaartal als het vervoermiddel, en er zal vast nog wat aan te merken zijn op mijn rijkunsten :>. Eerste stukje is wat langdradig, merk ik nu, blijf beetje achter een auto hangen, maar daarna komen er wat bochtjes en zelfs een paar meter zand 8).

[YouTube: https://youtu.be/j1ACfY0c0m0]

[ Voor 28% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-02-2017 21:50 ]

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:11
Gaat er a.s. zaterdag nog ergens gereden worden? :o
HTT-Thalan schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 21:32:

[..]

De film van vanmiddag is eindelijk gelukt en geüpload. Ik heb gewaarschuwd: Beeld en geluidskwaliteit zijn ongeveer uit hetzelfde jaartal als het vervoermiddel, en er zal vast nog wat aan te merken zijn op mijn rijkunsten :>. Eerste stukje is wat langdradig, merk ik nu, blijf beetje achter een auto hangen, maar daarna komen er wat bochtjes en zelfs een paar meter zand 8).

[video]
Je houdt je in elk geval aan de snelheid. :P

[ Voor 85% gewijzigd door Nero22 op 16-02-2017 21:57 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

• Secsytime
  • Laatst online: 22:16

Secsytime

Automagisch

Vanavond met Leviathius nog even dunnetjes de AVB overgedaan op het parkeerterrein met de rijschool.
Wat was dat fijn om te doen! Eindelijk een fatsoelijke noodstop durven doen met (uiteindelijk) een vergelijkbare stopafstand als destijds met de lesmotor, ondanks de zompige remmen van de Alp.
Zelfs de uitwijkoefening ging erg goed, al zal het feit dat ik nu veel sterker afrem met gas dicht (tegenover de viercylinder van de CB650f) wel helpen. Na het slalommen en bochtjes rijden bleken de schaamrandjes ook al flink smal geworden :P.

- edit -

[video]
Wist niet dat ze nog 480p cameras verkochten, weer wat geleerd!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Secsytime schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 21:59:
[...]

Wist niet dat ze nog 480p cameras verkochten, weer wat geleerd!
Op de verpakking staat toch echt Full-HD, maar het is een Salora (I know, hij was gratis, anders had ik hem niet gekocht), het is bewerkt, vervolgens in Windows Media Format opgeslagen en nog eens door Youtube vernacheld. Dan blijft er weinig over idd :P maar er komt een betere camera!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-10 21:48
Het lijkt wel alsof je remt tot 30-40 km/u als je door de bochten gaat. Maar dat kan ook liggen aan het natte wegdek.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hamza schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 00:42:
[...]

Het lijkt wel alsof je remt tot 30-40 km/u als je door de bochten gaat. Maar dat kan ook liggen aan het natte wegdek.
Nou ja, daarom dus. Versnellen in of na de bocht is makkelijker dan corrigeren of afremmen als ik er al in zit. Ik heb pas diezelfde avond aangedurfd wat platteer/harder door de bocht te gaan.

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:23

LordKnox

Opperbaas.

Ik wilde misschien op de vrijdag gaan met mijn pa, maar het is nog onzeker of hij vrij kan krijgen. Ik kom zelf uit Sittard en ga met de auto daarheen (benzine betaald door de baas, whoop whoop). Wellicht dat we samen op kunnen rijden. Ik weet dus alleen niet 100% zeker of ik wel ga.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik ben in de middag in Nieuwegein en rij dan door naar de beurs. Je mag achterop stappen maar daar heb je misschien weinig aan.

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11 19:06
De NS heeft zoals elk jaar een combi-aanbieding met de trein en toegang tot de motorbeurs :) Ik ga zelf zondag even kijken, al is het me dan eigenlijk iets te druk, het komt dit jaar gewoon niet anders uit.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:03
De Motorbeurs heeft mij nog nooit echt getrokken. Nieuwe/andere motoren kijken kan ik t.z.t. ook wel bij de lokale dealers, voor de rest zijn het vooral heel veel accesoires/kleding toch?
Misschien volgend jaar maar een poging wagen als ik wel in de running ben voor een andere motor :)

Iets anders, het regent hier *O*
En dat is goed, want dat betekend dat alle pekel een beetje wegspoelt en dat betekend dat er gereden kan worden zodra ik de temperatuur ook toereikend ben. (jaja, mooiweerrijder :*) )

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

B-Real schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:40:
De Motorbeurs heeft mij nog nooit echt getrokken. Nieuwe/andere motoren kijken kan ik t.z.t. ook wel bij de lokale dealers, voor de rest zijn het vooral heel veel accesoires/kleding toch?
Misschien volgend jaar maar een poging wagen als ik wel in de running ben voor een andere motor :)

En dat is goed, want dat betekend dat alle pekel een beetje wegspoelt en dat betekend dat er gereden kan worden zodra ik de temperatuur ook toereikend ben. (jaja, mooiweerrijder :*) )
Da's waar, dan zijn straks de wegen weer schoon. Voor mij word het tijd om de binnenvoering uit mijn pak te halen :9.

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Als je echt iets leuks wilt zien ga je eicma ;) Daar zeiken ze nog niet over vrouwen die met hoge hakken en korte rokjes rondlopen. Hier is dat steeds meer.

En VÉÉÉÉÉÉÉÉL groter aanbod.

[ Voor 9% gewijzigd door matthewk op 17-02-2017 10:45 ]

Consultant - Autogek

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:03
matthewk schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:44:
[...]

Als je echt iets leuks wilt zien ga je eicma ;) Daar zeiken ze nog niet over vrouwen die met hoge hakken en korte rokjes rondlopen. Hier is dat steeds meer.

En VÉÉÉÉÉÉÉÉL groter aanbod.
Ik moest even Googlen, tripje Milaan kan de vriendin vast waarderen maar ook dan zou ik zo'n beurs overslaan :P

Overigens vond ik de AutoRai zo eens in de twee jaar wel leuk met een groepje vrienden/kennissen. Lekker met elkaar ouwehoeren over allerlei verschillende auto's, met elkaar auto's afkraken waar nodig en ons positief verbazen over modellen waarvan we het niet verwacht hadden.
Auto's kun je toch wat meer inzitten/zien/spelen etc dan bij een motor over het algemeen

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Het heeft al 2 nachten geregend hier, dus ook hier wordt de pekelfiets geparkeerd en de S1000RR gepakt, heb nu al zin in de terugreis naar huis :9

On another note: welke kledingshops hebben er allemaal goede aanbiedingen nu? Ik weet dat Motorkledingcenter bijna alles 10% korting geeft ivm de beurs, zo zullen er vast meer zijn...?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Ik ben blij dat het 's nachts regent, zo regent ook de pekel van mijn motor af :)

XBL: DonFrans

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

noes schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:04:
[...]

Het heeft al 2 nachten geregend hier, dus ook hier wordt de pekelfiets geparkeerd en de S1000RR gepakt, heb nu al zin in de terugreis naar huis :9

On another note: welke kledingshops hebben er allemaal goede aanbiedingen nu? Ik weet dat Motorkledingcenter bijna alles 10% korting geeft ivm de beurs, zo zullen er vast meer zijn...?
Vandaag ook naar werk gereden (uurtje snelweg), Mijn zwarte motor is nu wit/grijs. Dat word vanavond dus nog goed afspoelen.. Het sputterde nog wel iets onderweg maar voornamelijk nevel van het natte wegdek.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Patrock schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:50:
[...]

Vandaag ook naar werk gereden (uurtje snelweg), Mijn zwarte motor is nu wit/grijs. Dat word vanavond dus nog goed afspoelen.. Het sputterde nog wel iets onderweg maar voornamelijk nevel van het natte wegdek.
Grappig, mijn witte motor word zwart/grijs van die meuk op de snelweg :P.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Patrock schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:50:
[...]

HTT-Thalan schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:03:
[...]

Grappig, mijn witte motor word zwart/grijs van die meuk op de snelweg :P.
Regression to the mean is a thing :P

• kneusteun

- edit -

[video]
Rij zelf een Africa Twin en rem daarmee ook veel af op blok.(mijn vorige super tenere ook btw)
Wel tik ik daarbij de rem aan zodat iedereen kan zien dat ik rem, heb namelijk wel eens een klacht gehad wat geheel begrijpelijk is.
Met mijn cafe racertje is dat dan elke keer weer wennen :X

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11 15:07
Revmatching lukt ondertussen goed, maar het lukt me maar niet op te remmen terwijl.
Ik plaats één of twee fingers op de voorrem en mijn lichaam blijft maar de reflex hebben als ik een toef gas geef om mijn vinger(s) op de rem los te laten. Iemand tips om dit truukje onder die knie te krijgen?

En nog iets wat ik me afvroeg:
Ontkoppelen jullie met 2/3/4 vingers?
Ik zie in filmpjes dat de koppeling vaak maar met 2 vingers ingeduwd wordt, maar als ik dat doe, heb ik het gevoel dat de koppeling niet ver genoeg ingeduwd is...

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Anoshky schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:58:
Ik zie in filmpjes dat de koppeling vaak maar met 2 vingers ingeduwd wordt, maar als ik dat doe, heb ik het gevoel dat de koppeling niet ver genoeg ingeduwd is...
Ik heb 't geleerd met 4 vingers (en kreeg opmerkingen van de instructeur als hij zelfs maar dacht dat ik het met minder deed - wat wel eens voorviel omdat mijn handschoenen witten en zwarte vingers hebben)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Remmen en koppelen met twee vingers hier.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-10 09:23

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ik heb ook geleerd om dit met 4 vingers te doen. En dit voelt ook gewoon prettig, dus ik zou eigenlijk niet zo goed weten waarom dit anders zou moeten

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Tylen schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:03:
Remmen en koppelen met twee vingers hier.
Mijn rem krijg je niet dichtgeknepen met 2 vingers, tenzij die 2 vingers vastzitten aan een pneumatische arm.
Koppeling is ook vrij zwaar, maar dat zou nog kunnen als je aan het eind grijpt.

Wie heeft er al (enige) ervaring met staand rijden? Ik gebruik het soms als ik over hele hoge vluchtheuvels of drempels ga, maar heb daarbij al enkele keren per ongeluk opgeschakeld (blijkbaar kan ook mijn antieke bak dat zonder koppeling).

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Die koppeling van mijn TRX kon je echt niet met 2 vingers bedienen, daar had je echt alle 4 voor nodig. Meestal kreeg ik na 2 uur rijden al last van mijn hand, zoveel kracht kostte het om constant te schakelen, maar ook omdat hij eigenlijk te ver weg stond voor mijn relatief kleine handen.

ja, ik heb kippe(n)kracht in mijn linkerarm :+

#team_UTC+1

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik kán m'n hendels niet eens beetpakken met 4 vingers. Heb op m'n MT-10 inmiddels ook weer korte Titax hendels gemonteerd net zoals op de "R". :P

Afgelopen week maar even de accesoirelijst verder uitgebreid met originele Yamaha handkappen + bijbehorende kuildeeltjes én handvatverwarming (heb je ook écht nodig als je alleen maar met mooi weer rijd :+ ).

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:32:
Ik kán m'n hendels niet eens beetpakken met 4 vingers. Heb op m'n MT-10 inmiddels ook weer korte Titax hendels gemonteerd net zoals op de "R". :P

Afgelopen week maar even de accesoirelijst verder uitgebreid met originele Yamaha handkappen + bijbehorende kuildeeltjes én handvatverwarming (heb je ook écht nodig als je alleen maar met mooi weer rijd :+ ).
Da's toch 4 keer tanken voor een paar potentieel warme handen. Hoe kwam je op het idee?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:33:
[...]

Da's toch 4 keer tanken voor een paar potentieel warme handen. Hoe kwam je op het idee?
Afgelopen jaar tijdens een lang weekend Vogezen (F), begin Juni, behoorlijk koude klauwen gehad doordat 't regende. Kangaroo's zijn schijnbaar niet waterdicht want m'n handen waren in m'n handschoenen net zo nat als dat de rest van m'n handschoenen waren ;)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
wimmel_1 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:32:

nice. Zag op de website van Yamaha dat je de MT10 flink kan configureren. Je kan hem bijna ombouwen naar een tracer :+

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 06:50:
[...]

Nou ja, daarom dus. Versnellen in of na de bocht is makkelijker dan corrigeren of afremmen als ik er al in zit. Ik heb pas diezelfde avond aangedurfd wat platteer/harder door de bocht te gaan.
Tip: probeer bij het maken van bochten denkbeeldig je spiegel te kussen of je kin boven je handvat welke aan de binnenkant van de bocht zit te krijgen!!!

Je zult zie dat bochten dan veel beter gaan :)

Zo dus:

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/FWWngSAwyOs/maxresdefault.jpg

• PilatuS
  • Niet online
Hangt ook van je hendels af. Met normale hendels druk je de koppelingshendel snel tegen de andere 2 vingers aan als je het met 2 vingers doet. Dan kan je de hedel dus niet helemaal indrukken. Dan moet je het wel met 4 vingers doen. De rem lukt altijd wel met 2 vingers omdat je die hendel niet tot aan het handvat indrukt.

Toen ik nog lange hendels had deed ik remmen met 2 vingers en koppelen met 4 vingers. Ik heb nu korte hendels waardoor ik alles met 2 vingers kan doen. Met lange hendels was dit niet mogelijk.
HTT-Thalan schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:16:
[...]
Mijn rem krijg je niet dichtgeknepen met 2 vingers, tenzij die 2 vingers vastzitten aan een pneumatische arm.
Heb nog niet eerder een motor gezien waarbij 2 vingers niet genoeg waren om te remmen. Zelfs met mijn scooter gebruik ik 2 vingers. Eigenlijk zou zelfs 1 vinger al genoeg moeten zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 17-02-2017 13:52 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rody schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:48:
[...]

nice. Zag op de website van Yamaha dat je de MT10 flink kan configureren. Je kan hem bijna ombouwen naar een tracer :+
Dat "hok" van mij heeft volgens de configurator nu voor een slordige €3700 aan originele accessoires, en da's dus zónder het aftermarket Datatool Alarm, hendels én Zümo 595 navigatie spul.

Foto staat hier vast nog wel ergens in het topique, maar met die handkappen is het zometeen inderdaad zowat een Tracer ;)

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:16:
[...]

Koppeling is ook vrij zwaar, maar dat zou nog kunnen als je aan het eind grijpt.

Wie heeft er al (enige) ervaring met staand rijden? Ik gebruik het soms als ik over hele hoge vluchtheuvels of drempels ga, maar heb daarbij al enkele keren per ongeluk opgeschakeld (blijkbaar kan ook mijn antieke bak dat zonder koppeling).
Als je met een alp op zand gaat gassen zul je wel moeten :)
Gewicht naar achter gooien en gas los en niet nadenken ;)

Edit:ohja en drempels trek ik vaak kleine wheelie, dan rol je soepel van de drempel af.

Op AT doe ik regelmatig zand en dergelijke, dan is staand rijden echt wel een must, en schakelen is eigenlijk weinig anders, al moet ik wel zeggen dat ik vaak gewone hoge schoenen draag ipv mijn crosslaarzen.
Stugge laarzen willen er wel eens voor zorgen dat je schakelt zonder dat je het door hebt.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/1012898_10201890556819977_86607304_n.jpg?oh=163cc80683b8895c70a9e69b471a6f87&oe=59364C8A
Dat zijn de mindere momenten met een bakbeest in de blubber, twee ktm's hebben hem eruit moeten trekken

[ Voor 3% gewijzigd door kneusteun op 17-02-2017 13:58 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:51:
Heb nog niet eerder een motor gezien waarbij 2 vingers niet genoeg waren om te remmen. Zelfs met mijn scooter gebruik ik 2 vingers. Eigenlijk zou zelfs 1 vinger al genoeg moeten zijn.
Je kunt prima remmen met 2 vingers, maar voor een noodstop heb je gewoon meer kracht nodig.

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:01:
[...]

Je kunt prima remmen met 2 vingers, maar voor een noodstop heb je gewoon meer kracht nodig.
Ik dacht dat je voor normaal remmen al 4 vingers nodig had. Voor een noodstop is het niet zo vreemd nee, voor normaal remmen zou het niet normaal zijn.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:18:
[...]

Ik dacht dat je voor normaal remmen al 4 vingers nodig had. Voor een noodstop is het niet zo vreemd nee, voor normaal remmen zou het niet normaal zijn.
Als je normaal rondrijdt (stadsverkeer b.v.) dan voelen de remmen 'goed genoeg' vergeleken met meer moderne motoren. Zodra je flink door moet gaan knijpen merk je dat er weinig extra reserve in zit, er zit immers maar één schijfje voor en een trommel achter. Het scheelt dat je op de motor flink afremt.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik vind het niet eens fijn met minder vingers remmen, zelfde met koppelen (al heb ik daar een lamme pink :+ ).

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:06
wimmel_1 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:53:
[...]

Dat "hok" van mij heeft volgens de configurator nu voor een slordige €3700 aan originele accessoires, en da's dus zónder het aftermarket Datatool Alarm, hendels én Zümo 595 navigatie spul.

Foto staat hier vast nog wel ergens in het topique, maar met die handkappen is het zometeen inderdaad zowat een Tracer ;)
Wat zijn je ervaringen met die Zumo 595? Ik ben nog beetje in dubio welke navigatie-unit ik ga nemen.

Zumo 395 / 595. Of misschien een Garmin die iets meer op off-road gericht is.

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:20:
[...]

Als je normaal rondrijdt (stadsverkeer b.v.) dan voelen de remmen 'goed genoeg' vergeleken met meer moderne motoren. Zodra je flink door moet gaan knijpen merk je dat er weinig extra reserve in zit, er zit immers maar één schijfje voor en een trommel achter. Het scheelt dat je op de motor flink afremt.
Is opzich niet erg, alleen even rekening mee houden dus. Met mijn motor was het in het begin ook even wennen, maar dan andersom. De remmen zijn enorm happig en een stoppie maken met 1 vinger is geen probleem. Nogal een groot verschil met de SV terwijl die ook gewoon 2 flinke schijven had. Schrok mij dood bij de proefrit :P
Joopieboy schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:20:
Ik vind het niet eens fijn met minder vingers remmen, zelfde met koppelen (al heb ik daar een lamme pink :+ ).
Ik zou echt niet meer anders willen dan met 2 vingers. Vind het gewoon veel fijner dan met de hele hand.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hebben ze bij de politie nog niet gehoord van bluetooth headsets?

http://nos.nl/artikel/215...-wegens-gehoorschade.html

Werkt prima, ook met oordoppen in.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Beetje in ears dempen toch ook 32db zoals van Shure?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:57
Ook met oordoppen in zijn er problemen, ondanks wat het artikel suggereert.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Requiem19 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:24:
[...]

Wat zijn je ervaringen met die Zumo 595? Ik ben nog beetje in dubio welke navigatie-unit ik ga nemen.

Zumo 395 / 595. Of misschien een Garmin die iets meer op off-road gericht is.
Érg positief!! Ik had in 't verleden een 660 (als één van de eerste in 2009) en ben over de 595 érg goed te spreken. De 660 was gewoon een "traag" ding aan het worden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 17-02-2017 14:38 ]

• Jelte
  • Niet online
new_guy schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:31:
Ook met oordoppen in zijn er problemen, ondanks wat het artikel suggereert.
Slechte journalistiek als het zo zou zijn. En bron?

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:02

Vrijdag

De Zwarte

@ vingers aan hendels: Ik gebruik meestal drie vingers om te remmen, tenminste, als ik in de stad rij. En omdat ik aardig wat kan remmen op het blok doe ik dat ook vaak al. Zorg er inderdaad wel voor dat ik lichtjes het rempedaal/pookje induw/trek zodat achteropkomend verkeer het ook door heeft.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:57
Jelte schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:36:
[...]
Slechte journalistiek als het zo zou zijn. En bron?
Als je het op schrift wilt: https://www.acp.nl/doofheid-is-sluipmoordenaar/
Een collega van mij (lengte 1.82) reed op zo’n mooie motor met slecht scherm, want anders kan ik het niet benoemen en kwam na meting nu tot de conclusie dat hij ook het AMC traject in mag. Ook hij had nooit gedacht dat hem dit zou overkomen. Een trieste vertoning. Ja, hij reed ook altijd al met otoplastieken met de zwaarste demping. En dan toch? Ja dan toch. Denk er niet te lichtzinnig over.

• Jelte
  • Niet online
Duidelijk. Vreemd dat het zo op NOS site staat. En al helemaal vreemd dat de politieleiding er niets aan wil doen.
Moet zeggen, dat ruitjes sowieso een heikel punt zijn in de motorwereld. Hangt heel sterk af van je positie op de motor en dus je lengte.
Pagina: 1 ... 85 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.