Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.179 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:53

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ethirty schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:01:
[...]

Is in je eentje een beetje in de sneeuw crossen op een verlaten parkeerterrein een artikel 5? Nope. ;)

Je moet het echt flink bont maken wil je een artikel 5 krijgen en de spaarkaart krijg je alleen vol als ze vergeten je op te sluiten.
Je krijgt hem niet, dat weet ik ook wel, maar strikt technisch genomen zou het kunnen, de verkeerswet voorziet erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

matthewk schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:59:
[afbeelding]

Wat heeft ze het vandaag toch weer goed gedaan ♥ mijn valentijn :') bij gebrek aan beter :(
Jij hebt in elk geval een Valentijn die je lekker kan berijden wanneer je wil.

Ride hard, put away wet 8) :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 14:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Joopieboy schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 15:15:
Power ranger!

[...]

Ben eens benieuwd hoe dit gaat. :) Heb vaak met warme/hete dagen dat het alleen maar op de snelweg te harden is, beetje fris dan is niet zo erg. :P
Eigenlijk is het waardeloos voor woonwerk. Sochtends te koud, en mocht het gaan regenen....

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ethirty schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:58:
[...]

Verklaart ook prima waarom ik zo vaak ben gezakt. Ik snap de theorie prima, maar tegen dat soort vragen kan ik gewoon niet op. Ik moet het goede antwoord geven, wat dus fout is. Gelukkig kreeg ik dat op een gegeven moment door. :')
Ik weet nog dat ik toen ook zo'n vraag fout had en dat nergens op vond slaan. Ik heb de vraag juist beantwoord en toch is het fout. Leer dan gewoon een vraag goed te formuleren. Had het toen wel gehaald dus heb het maar laten zitten. Nu 10 jaar later is het dus nog steeds niet veranderd :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ghostrider schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:15:
[...]

Eigenlijk is het waardeloos voor woonwerk. Sochtends te koud, en mocht het gaan regenen....
Mwow woon werk is een relatief kort stukje, en met het warme weer wel zo prettig. :) Beetje weer in de gaten houden, zeker ook met de ritjes. :) Ben benieuwd hoe die bevalt.
caesar1000 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:19:
[...]

Ik ben hier de enige die dan 'remmen en achter de vrachtwagens invoegen' zou hebben gekozen. Simpelweg omdat ik niet met 160 kan invoegen haha. :+

(Stel ik zou een 1000cc SS hebben: natuurlijk gooi ik 'm er dan voor. ;) )
Lol dat ik meestal mijn standaard invoegsnelheid om dan af te vragen waarom alles en iedereen zo traag rijdt... :X

En dat was al met een 600cc... Die Falco kwam bij invoegen amper met het voorwiel naar beneden. _O-

[ Voor 42% gewijzigd door Joopieboy op 14-02-2017 20:56 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:53:
[...]
Lol dat ik meestal mijn standaard invoegsnelheid om dan af te vragen waarom alles en iedereen zo traag rijdt... :X

En dat was al met een 600cc... Die Falco kwam bij invoegen amper met het voorwiel naar beneden. _O-
Vind het altijd wel leuk als ik na het nemen van de bocht naar de snelweg naast een auto uit kom. Met de auto moet je die auto meestal wel voor laten gaan om niet lomp te doen. Met de motor geef je half gas en zit je er binnen 1 seconde 10 meter voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:14:
[...]

Vind het altijd wel leuk als ik na het nemen van de bocht naar de snelweg naast een auto uit kom. Met de auto moet je die auto meestal wel voor laten gaan om niet lomp te doen. Met de motor geef je half gas en zit je er binnen 1 seconde 10 meter voor :P
Op die Subaru impreza die luid sissend achterop bleef plakken met een huge intercooler na, en die Tesla die ging mij rustig voorbij op de snelweg, en ik had echt vol gas bij 8000+ toeren in zijn 3. :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:14:
[...]

Ik geef sowieso gas, zowel op 2 als op 4 wielen. Als ik die vrachtwagen niet voorbij kom kan ik beter gaan fietsen. :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:18:
[...]

Op die Subaru impreza die luid sissend achterop bleef plakken met een huge intercooler na, en die Tesla die ging mij rustig voorbij op de snelweg, en ik had echt vol gas bij 8000+ toeren in zijn 3. :X
Die Tesla's willen wel ja. 2 weken terug in een model X gereden. Dat was de langzaamste uitvoering en dat ging toch wel lekker hard als je hem vol intrapt. Beetje vergelijkbaar met een auto van rond de 300pk. Als je dan de snelste model S hebt gaat het helemaal hard vooruit, die hou je met de gemiddelde supersport niet bij.
Ethirty schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:20:
[...]

Ik geef sowieso gas, zowel op 2 als op 4 wielen. Als ik die vrachtwagen niet voorbij kom kan ik beter gaan fietsen. :+
Hangt een beetje van de auto af natuurlijk. Onder de 150pk kan je er beter achter in voegen dan langs gaan. Dit bij een auto, een vrachtwagen is een heel ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:48
Drie jaar geleden, ook op Valentijnsdag reed ik mijn eerste kilometers op de motor :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L1V1AdE.jpg
Wat een moppie was dat. <3

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Nero22 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:28:
Drie jaar geleden, ook op Valentijnsdag reed ik mijn eerste kilometers op de motor :D

[afbeelding]
Ben je ook actief in de 'motor rijder' facebookgroep? Zag eenzelfde motor daar meerdere keren langskomen die te koop ging omdat diegene naar een groter rijbewijs ging.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:48
w4rguy schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:36:
[...]

Ben je ook actief in de 'motor rijder' facebookgroep? Zag eenzelfde motor daar meerdere keren langskomen die te koop ging omdat diegene naar een groter rijbewijs ging.
Nope. Ik ben een jaar geleden overgestapt. Ik ben wel benieuwd geworden nu, want misschien is het ook wel mijn oude bromemrt. :P Kenteken MX-TX-80

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Nero22 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:28:

[afbeelding]
Kalverliefde <3

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Nero22 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:38:
[...]

Nope. Ik ben een jaar geleden overgestapt. Ik ben wel benieuwd geworden nu, want misschien is het ook wel mijn oude bromemrt. :P Kenteken MX-TX-80
Even gekeken maar is ander kenteken. Was wel erg toevallig geweest ;).

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Proqzor schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:44:
[...]

Oke zal even kijken. Gebruik je hem vaak?
Ja, tot ik mijn racepak had gekocht, dat zit toch lekkerder op de supersport ;)
Vrijdag schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:47:
[...]

Wat voor materiaal is jouw broek van gemaakt? Want ik lees allemaal verschillende uitvoeringen. Kevlar, denim, aramide, mix en versterkt. Het liefst heb ik er eentje die redelijk strak zit en volledig van de sterkste stof is mét zijprotector ruimte. Waterdicht hoeft van mij niet want mooiweerposer :P
Ik heb in enkele tests gelezen over de Rev'it Lombard maar die is nergens meer te vinden en de Lombard 2 is meteen weer €200,-
Kevlar rond middel + kont en knieën en langs de zijkant. Dus enkel denim op de stukken waar vanuit wordt gegaan dat je daar niet snel op vallen zal.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Met de kans dat de rest eromheen scheurt of kapot gaat. Nee ik heb vanwege veiligheid echt voor een Cordura jeans die volledig doorgeweven is gekozen. Plus extra bescherming op plekken die jij ook al aanhaalt. Sowieso vond ik de Rev'it niet echt super degelijk ogen en aanvoelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:58

-tom-562

Oliesjeik

Jammer dat die motorjeans vaak van die plompzak modellen zijn :P Redelijk wijd. Dan trek ik liever mijn 2-delig leer aan en neem een losse broek mee mocht het nodig zijn.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

-tom-562 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:45:
Jammer dat die motorjeans vaak van die plompzak modellen zijn :P Redelijk wijd. Dan trek ik liever mijn 2-delig leer aan en neem een losse broek mee mocht het nodig zijn.
Dan koop je de verkeerde. :P Ik heb best dunne benen en bij mij zit het prima, is geen skinny jeans maar toch. :P Alleen onderaan voor de laarzen loopt het wat uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Laatst online: 04-08 21:37
-tom-562 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:45:
Mja dat is leuk maar die broek kan ik dus nergens in meenemen. Heb wel een motor rugzak maar dan zit je daar weer mee. En om nu koffers op een naked te stoppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:58

-tom-562

Oliesjeik

Joopieboy schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:50:
[...]

Dan koop je de verkeerde. :P Ik heb best dunne benen en bij mij zit het prima, is geen skinny jeans maar toch. :P Alleen onderaan voor de laarzen loopt het wat uit. :)
Ik draag alleen dit soort spijkerbroeken qua fit
Afbeeldingslocatie: https://cdn.thesting.com/is/image/thesting/ps/Hudson%20RS001/pdnv2/Hudson%20RS001--284210-bluedark_mdfront3.jpg
Dat zijn motorjeans vaak een stuk wijder, iig te wijd (naar mijn smaak) om b.v. een dag mee op stap te gaan :P
Proqzor schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:50:
[...]

Mja dat is leuk maar die broek kan ik dus nergens in meenemen. Heb wel een motor rugzak maar dan zit je daar weer mee. En om nu koffers op een naked te stoppen :P
Ik heb eigenlijk altijd een heel klein (hardloop) rugzakje mee, daarin zitten m'n sleutels, telefoon, portemonnee en een camelbak :P Een strak opgerolde broek past er ook wel in!
Afbeeldingslocatie: https://onehappyjogger.files.wordpress.com/2013/02/p2180410_thumb.jpg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Aight, ik ga engine beschermers kopen voor de CB500x, daar ledjes op monteren die ik dan weer verbind met de lichtaansluiting. De engine beschermers wel eerst honda rood spuiten (zelf). Volgende wordt eindelijk de TomTom aansluiten :P

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb een Richa motorjeans wat een recht model is zonder opvallende extra naden of vlakken. Maar wel volledig Cordura en heup en knie protectors.

https://www.motorkledingcenter.nl/richa-original.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
GloriX schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:48:
Ik heb een Richa motorjeans wat een recht model is zonder opvallende extra naden of vlakken. Maar wel volledig Cordura en heup en knie protectors.

https://www.motorkledingcenter.nl/richa-original.html
Ik heb ook een Richa. Aardig strak wel ;) maar 'stealthy'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Kan je in zo'n strak zittende broek wel fatsoenlijk bewegen op de motor? Ik heb een enkele spijkerbroek van dat model, maar die draag ik nooit op de motor (onder de 'normale' motorbroek) omdat ik dan mijn been niet eens over het zadel krijg, laat staan fatsoenlijk verzitten tijdens het rijden. Zo'n strak ding gaat alleen als het van stretch-stof gemaakt is. Mijn motorjeans is dan ook een wat ruimer zittend model.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Geen last van strak zetten, beweegt genoeg mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wat is jullie kijk op het dragen van een rugzak op de motor? Ik kreeg van enkele mensen de waarschuwing dat het gevaarlijk _zou kunnen zijn_ (aldus hen) omdat je bij een stevige val niet of lastig kunt doorrollen, met alle gevolgen van dien (extra lang schuiven, klappen op je gewrichten/rug etc).

Ik heb de koffers deels als valbescherming voor de motor en ze zitten er altijd op dus ik heb er geen behoefte aan, maar ik snap dat mensen een naked bike ook graag zou houden: naked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:59:
Wat is jullie kijk op het dragen van een rugzak op de motor? Ik kreeg van enkele mensen de waarschuwing dat het gevaarlijk _zou kunnen zijn_ (aldus hen) omdat je bij een stevige val niet of lastig kunt doorrollen, met alle gevolgen van dien (extra lang schuiven, klappen op je gewrichten/rug etc).

Ik heb de koffers deels als valbescherming voor de motor en ze zitten er altijd op dus ik heb er geen behoefte aan, maar ik snap dat mensen een naked bike ook graag zou houden: naked.
Ik heb het lang gedaan, maar het is inderdaad wel een extra risico als je verkeerd terecht komt. Er zijn wel motor-rugzakken die een soort ingebouwde rugprotector hebben, zodat bij een val de impact netjes verdeeld word ipv een puntbelastig op de plek waar bijvoorbeeld je lunchtrommel zit. Zelf zorgde ik er altijd voor dat er iets vlaks tegen mijn rug aan zat, bijvoorbeeld een laptop.

Tegenwoordig gebruik ik een tailpak in plaats van een rugzak, een Kriega US20. Geeft ook meteen wat meer bewegingsvrijheid op de motor nu die klont gewicht op mijn rug weg is.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, de meningen daarover zijn heel erg verdeeld en ik heb nooit een onafhankelijk onderzoek over het risico van rugzakken gelezen. Ik gebruik sinds jaar en dag een Kriega US10 of US20, als ik een motorrugzak zou kopen zou het ook een Kriega worden. Daarnaast zeker op naked bikes staat zo'n Kriega best stoer :*)

Afbeeldingslocatie: https://static1.squarespace.com/static/5554a8c0e4b0da925a222061/5554c21ae4b031c10cb0c983/56f0340b356fb01741869824/1458582545828/kriega-us10drypack1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

Je kan sowieso bij een val beter schuiven dan rollen. Juist rollen breekt je botten en schuiven is met de juiste kleding geen enkel probleem. Volgens mij is het gevaar meer dat de spullen in de ruzak bij een val flink hard in je rug kunnen drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:32:
[...]

Je kan sowieso bij een val beter schuiven dan rollen. Juist rollen breekt je botten en schuiven is met de juiste kleding geen enkel probleem. Volgens mij is het gevaar meer dat de spullen in de ruzak bij een val flink hard in je rug kunnen drukken.
Je haalt me de woorden uit de mond :Y

Als je alleen platte/zachte spullen in je rugzak hebt zal het weinig uitmaken of je met of zonder rugzak ten aarde stort. Maar.. zonder rugzak rijdt wel lekkerder. Hoewel ik nu dusdanig gewend ben om mét rugzak te rijden (WW) dat ik me zonder rugzak voel alsof ik iets vergeten ben, net als in de auto zonder gordels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

noes schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:48:
[...]

Je haalt me de woorden uit de mond :Y

Als je alleen platte/zachte spullen in je rugzak hebt zal het weinig uitmaken of je met of zonder rugzak ten aarde stort. Maar.. zonder rugzak rijdt wel lekkerder. Hoewel ik nu dusdanig gewend ben om mét rugzak te rijden (WW) dat ik me zonder rugzak voel alsof ik iets vergeten ben, net als in de auto zonder gordels.
Het voelde voor mij als zo'n bevrijding toen ik mijn rugzak eindelijk in de topkoffer kon stoppen. Ik vind het rijden met rugzak behoorlijk onprettig. De eerste paar keer had ik ook het gevoel dat ik wat miste/vergeten was.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb er nooit zware of vaste dingen in, wat kleding, eten edg. Gewoon wat los spul. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Frans92 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:56:
[...]

Het voelde voor mij als zo'n bevrijding toen ik mijn rugzak eindelijk in de topkoffer kon stoppen. Ik vind het rijden met rugzak behoorlijk onprettig. De eerste paar keer had ik ook het gevoel dat ik wat miste/vergeten was.
Grappig dat je dat zegt, dat gevoel heb ik ook als ik onderweg ben, terwijl ik nooit een rugzak heb gebruikt op een motor. Ik héb er wel eentje, met mijn laptop e.d. erin, voor mijn werk. Die smijt ik in de auto gewoon op de achterbank, maar op de motor gaat hij in de topkoffer.

Verder neem ik alleen een paar schoenen mee om niet op mijn sokken te hoeven lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:20

A13X

Dude

Wat is jullie kijk op het dragen van een rugzak op de motor?
Als je plat op je rug land kan een rugzak natuurlijk je rug en nek onnatuurlijk ver naar achterbuigen. Tevens ook wel eens het argument gehoord dat als je rugzak ergens aan blijft hangen tijdens je val deze gemakkelijke je schouder omzeep kan helpen.

Het beste wat je kan doen is gewoon niet verongelukken :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

HTT-Thalan schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:00:
[...]

Grappig dat je dat zegt, dat gevoel heb ik ook als ik onderweg ben, terwijl ik nooit een rugzak heb gebruikt op een motor. Ik héb er wel eentje, met mijn laptop e.d. erin, voor mijn werk. Die smijt ik in de auto gewoon op de achterbank, maar op de motor gaat hij in de topkoffer.

Verder neem ik alleen een paar schoenen mee om niet op mijn sokken te hoeven lopen.
Ik heb een setje schoenen op de zaak staan. Als ik ergens anders heen moet en het is een kort verblijf --> motorlaarzen. Anders wel een setje schoenen mee.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Frans92 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:56:
[...]

Het voelde voor mij als zo'n bevrijding toen ik mijn rugzak eindelijk in de topkoffer kon stoppen. Ik vind het rijden met rugzak behoorlijk onprettig.
Ik rij er af en toe mee als ik iets perse moet meenemen, maar ik vind het ook helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Aan het afwegen of het restant pekel niet ernstig genoeg is om toch eerste ritje dit jaar te maken. Is toch echt wel belachelijk lekker weer, bijna te mooi om te laten schieten...

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Beetje vreemd weer is het wel. Het is 14 graden en er ligt nog sneeuw in mijn achtertuin :P

Voor mij helaas nog wat te vroeg om te gaan rijden met alleen een pak van leer. Het is wel te doen maar is wel erg fris. Hopelijk snel nog wat warmer zodat ik weer kan rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

PilatuS schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:30:
Beetje vreemd weer is het wel. Het is 14 graden en er ligt nog sneeuw in mijn achtertuin :P

Voor mij helaas nog wat te vroeg om te gaan rijden met alleen een pak van leer. Het is wel te doen maar is wel erg fris. Hopelijk snel nog wat warmer zodat ik weer kan rijden :)
Is toch met wat spul onder wel op te kleden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Ik heb mijn doekje zelfs niet meet rond mijn keel gebonden. Leer, jeans en een t shirtje. Heerlijk gereden! Elke dag al deze week.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mu.siQ schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:32:
[...]

Is toch met wat spul onder wel op te kleden? :)
Het is een racepak uit 2 delen wat goed strak zit. Een T-Shirt er onder gaat nog wel, maar 2 stuks of een trui is echt niet te doen. Heerlijk voor als het 21 graden is, maar onder de 15 is echt koud. Er iets onder doen wat warmte genoeg geeft past helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Het was inderdaad frisjes vanochtend, maar zometeen is het natuurlijk heerlijk op de terugweg.

Ik merk wel dat ik wat meer last van mijn rug heb. Volgens mij is dit mijn houding. Als ik bewust rechtop ga zitten dan komt mijn hoofd echter in de wind (zx6r uit 2000). Zijn hier nog tips voor? Verder naar achteren gaan zitten helpt ook niet echt. Rug hol of bol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:03
Als je een pak hebt wat met dit weer te koud is, dan is er iets mis mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Luapper schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:34:
Als je een pak hebt wat met dit weer te koud is, dan is er iets mis mee ;)
Je hebt nog nooit met een racepak gereden dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:03
PilatuS schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:36:
[...]

Je hebt nog nooit met een racepak gereden dus :P
Ok. Als je *alleen* een pak hebt wat met dit weer te koud is dan.... Naja, laat maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erapaz schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:33:
Het was inderdaad frisjes vanochtend, maar zometeen is het natuurlijk heerlijk op de terugweg.

Zijn hier nog tips voor?
Een motor kopen waar je van nature rechter op zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:48:
Kan je in zo'n strak zittende broek wel fatsoenlijk bewegen op de motor? Ik heb een enkele spijkerbroek van dat model, maar die draag ik nooit op de motor (onder de 'normale' motorbroek) omdat ik dan mijn been niet eens over het zadel krijg, laat staan fatsoenlijk verzitten tijdens het rijden. Zo'n strak ding gaat alleen als het van stretch-stof gemaakt is. Mijn motorjeans is dan ook een wat ruimer zittend model.
Voor mij is het goed te doen. In de winkel natuurlijk even mee op een proefmotor gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Luapper schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:37:
[...]

Ok. Als je *alleen* een pak hebt wat met dit weer te koud is dan.... Naja, laat maar :+
Met het pak wat ik heb is 17 graden wel zo'n beetje het minimale om het niet fris te hebben. Onder de 15 graden is gewoon koud. Het pak is gemaakt om juist zo koel mogelijk te blijven met over vertilatiegaatjes er in. Heerlijk als het 23 graden is, maar met dit weer is het niet te doen. Om nou voor die paar dagen een extra pak te kopen is ook weer zoiets. Verder vind ik strak leer veel fijner rijden omdat het niet wappert.
Ik merk wel dat ik wat meer last van mijn rug heb. Volgens mij is dit mijn houding. Als ik bewust rechtop ga zitten dan komt mijn hoofd echter in de wind (zx6r uit 2000). Zijn hier nog tips voor? Verder naar achteren gaan zitten helpt ook niet echt. Rug hol of bol?
Ik zit zelf altijd met een bolle rug en heb daar geen last van. Op een sportmotor moet je jezelf echt dwingen je rug recht te houden anders ga je vanzelf voor over hangen.

Hoofd in de wind is opzich niet erg. Ik heb zelf juist een lage ruit zodat ik juist vol in de schone wind zit zonder turbulentie. Een lagere ruit kan dan juist fijner zijn. Of je ruit is hoog genoeg zodat de wind over je helm gaat, of hij is laag genoeg dat het op je borst komt. Zolang het maar niet op je helm komt is het goed. Bij een sportmotor zit je dan eigenlijk altijd met een lage ruit.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 15-02-2017 15:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Oef, zojuist bericht dat mijn Multistrada 950 vanuit Italië is aangekomen bij de dealer. Nu nog even rijklaar maken en dan kan ik misschien van het weekend al de eerste metertjes rijden.

Spannend! Wordt m'n eerste nieuwe motor ooit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Requiem19 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:08:
Oef, zojuist bericht dat mijn Multistrada 950 vanuit Italië is aangekomen bij de dealer. Nu nog even rijklaar maken en dan kan ik misschien van het weekend al de eerste metertjes rijden.

Mooi ding! Ik zit ook met smart te wachten op de sleutels van mijn eerste nieuwe motor ooit. :)

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ethirty schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:10:
[...]

Mooi ding! Ik zit ook met smart te wachten op de sleutels van mijn eerste nieuwe motor ooit. :)
Even gemist, maar welke heb jij gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 21:22
Requiem19 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:08:

Welke dealer ben je geland?

PLeX ook verkapt Ducatist O+

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
PLeX schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:14:
[...]

Welke dealer ben je geland?

PLeX ook verkapt Ducatist O+
Motortoer Amsterdam. Zeer content mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
Requiem19 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:18:
[...]

Motortoer Amsterdam. Zeer content mee :).
Ah, ik ben sinds 2012 klant bij MotoPuro te Nuenen. Bevalt ons erg goed.

Laatste knaller was een SF848 (van Pa) met 1200km die in Duitsland begon te tikken (bigend doei), gelukkig parkeerplek gevonden aan de autobahn, Uren vechten met Ducati Europe Warranty, verzekeraars, reisverzekeringen etc.

Uiteindelijk laten afslepen naar hotel, waar na een uurtje vrouwlief + pa met eigen 848 aankwamen rijden als surprise. Gelukkig het hele weekend nog kunnen rijden daar :9

Schade aan de SF848 was in het kort opgesomt: krukas, cilinders, koppen, lagers, distributie enz. :D Lang leve garantie }:O

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Welkom bij Ducati ;).

Ik was van de zomer in de fabriek in Bologna. Als je ziet hoe ze het daar aanpakken kun je haast niet geloven dat Ducati zo een groot merk is met wereldwijde afzetmarkt.

Ze lieten een deel van de fabriek zien die 'Supermercato' heet. Daar liggen alle onderdelen in de schappen. Mannetjes met winkelmandjes lopen daar een beetje rond, pakken hier en daar eens wat en lopen dan op hun gemakje naar de productielijn om de spullen neer te leggen bij degene die het blok in elkaar schroeft :D :D.

Dat in elkaar schroeven gebeurt ook gerust door Italiaanse pittige tantes van 45-50 jaar oud, die (dit verschilt per blok) ongeveer 2/3 uur de tijd hebben om een heel motorblok in elkaar te bouwen.

Tevens lieten ze de 'infirmaria' zien (letterlijk: ziekenboeg). Dame van de rondleiding vertelde vol trots dat vroeger ongeveer 5% van de gebouwde motoren hier terecht kwam om gefixt te worden en nu nog maar 2%.. haha, wat een bedrijf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
Requiem19 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:37:
Welkom bij Ducati ;).

Ik was van de zomer in de fabriek in Bologna. Als je ziet hoe ze het daar aanpakken kun je haast niet geloven dat Ducati zo een groot merk is met wereldwijde afzetmarkt.

Ze lieten een deel van de fabriek zien die 'Supermercato' heet. Daar liggen alle onderdelen in de schappen. Mannetjes met winkelmandjes lopen daar een beetje rond, pakken hier en daar eens wat en lopen dan op hun gemakje naar de productielijn om de spullen neer te leggen bij degene die het blok in elkaar schroeft :D :D.

Dat in elkaar schroeven gebeurt ook gerust door Italiaanse pittige tantes van 45-50 jaar oud, die (dit verschilt per blok) ongeveer 2/3 uur de tijd hebben om een heel motorblok in elkaar te bouwen.

Tevens lieten ze de 'infirmaria' zien (letterlijk: ziekenboeg). Dame van de rondleiding vertelde vol trots dat vroeger ongeveer 5% van de gebouwde motoren hier terecht kwam om gefixt te worden en nu nog maar 2%.. haha, wat een bedrijf :D
Ik ben er in november geweest. Echt leuk om te doen, en Bologna i.c.m. Sant'Agata Bolognese was echt een fantastisch weekendje weg :-). Volgende keer Modena er ook nog maar aan vast :)

Damn, nu al zin in Mugello dit jaar :9

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wat een heerlijk weer!! Morgen de camera verplaatsen, ruitje poetsen, en iets voor het geluid regelen. Kijken of ik een acceptabel filmpje kan bouwen van een ritje op een echte Transalp :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Requiem19 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:11:
[...]

Even gemist, maar welke heb jij gekocht?
Afbeeldingslocatie: http://44teeth.com/wp-content/uploads/2016/07/IMG_5465.jpg

Tracer 700 :)

Wie weet ooit nog een Duc, maar voorlopig nog even niet.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:28
Ik les op een Yamaha MT07 zie ik net. Vind die ook wel mooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

• Italianen moeten schep-ijs maken!!! (Pizza's bakken ze zelfs in de VS béter ;) ).
  • Als je een auto wil aanschaffen dan zoek je een Duitser (die kópen het Italiaans / Frans & "ander" spul wel op als ze er heil in zien. (Zie Lamborghini (Italië) en Bugatti (Frans!!) bijvoorbeeld.)
  • Motoren komen gewoon uit Japan!!
>:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
Fuck, ik kom er net achter dat er een spijker in m'n band zit. Nu weet ik waarom ik steeds een lekke band heb. En het ergste is dat het nog een redelijk nieuw band is (70-75%). €150 ;w. Ondertussen elke dag naar de motorzaak rijden om m'n band op te pompen.

Maar vandaag was het heerlijk weer. Even een paar rondjes door Amsterdam en ik kwam zeker 20 andere motorrijders tegen.

Draag je al een niergordel?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hamza schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:15:
Fuck, ik kom er net achter dat er een spijker in m'n band zit. Nu weet ik waarom ik steeds een lekke band heb. En het ergste is dat het nog een redelijk nieuw band is (70-75%). €150 ;w. Ondertussen elke dag naar de motorzaak rijden om m'n band op te pompen.

Maar vandaag was het heerlijk weer. Even een paar rondjes door Amsterdam en ik kwam zeker 20 andere motorrijders tegen.

[...]

Waar zit de spijker in je band én wat voor een band is 't? Dat geneuzel over veiligheid met betrekking tot het trekken van een parapluutje in niet altijd noodzakelijk om dat je afhankelijk van de plek van het lek gewoon veilig een "parapluutje: er in kunt laten zetten.

Bij Michelin MOTOR banden moet je zoiets echter nóóit doen!! (Als je een Michelin motorband ooit goed bekeken hebt aan de binnenkant dan snap je ook wel waarom, waarschijnlijk.... Kan 't hier wel uit gaan leggen maar, bekijk de binnenkant van een Michelin motorband maar eens én bedenk wat je nodig hebt voor een goed pasvlak ivm vulkaniserende lijm).

P.S. Op afstand: 100% zeker dat 't je achterband is :) En een achterband welke ineens leeg komt te staan leverd niet direct een gevaarlijke situatie op. Op het het moment dat een achterband ineens léég loopt dan stuurt je motor alleen veel zwaarder (klinkt onlogisch, maar het is wél zo), het is niet zo dat je de controle kwijt raakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 15-02-2017 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
wimmel_1 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:21:
[...]

Waar zit de spijker in je band én wat voor een band is 't? Dat geneuzel over veiligheid met betrekking tot het trekken van een parapluutje in niet altijd noodzakelijk om dat je afhankelijk van de plek van het lek gewoon veilig een "parapluutje: er in kunt laten zetten.

Bij Michelin MOTOR banden moet je zoiets echter nóóit doen!! (Als je een Michelin motorband ooit goed bekeken hebt aan de binnenkant dan snap je ook wel waarom, waarschijnlijk.... Kan 't hier wel uit gaan leggen maar, bekijk de binnenkant van een Michelin motorband maar eens én bedenk wat je nodig hebt voor een goed pasvlak ivm vulkaniserende lijm).
De spijker zit ongeveer in het midden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YvRhn1PVZUD9F3gKWcr3pxQH/thumb.jpg

Maar ik ben langs 3 garages geweest en zeiden allemaal het zelfde: "Ik raad het je niet aan ivm veiligheid"

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Serieus: Als het een Michelin bandje is dan kan ik 't alleen maar beämen dat 't gevaarlijk is (levensgevaarijk is overdreven) maar andere merken zijn vaak wel goed te repareren.

Een spijker in 't midden is dus váák wel goed te repareren.

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 15-02-2017 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hamza schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:15:
Ze komen ineens uit alle hoeken en gaten inderdaad! Had vandaag rondom Gorinchem ook ineens een 'biker babe' achter me hangen. Compleet met roze accenten. Reed ook als een vrouw, met 90 op de linkerbaan, gauw weer naar rechts en de afslag pakken ;).
Waar helpt een niergordel bij? Behalve bescherming bij een val dan, uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
HTT-Thalan schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:46:
[...]

Ze komen ineens uit alle hoeken en gaten inderdaad! Had vandaag rondom Gorinchem ook ineens een 'biker babe' achter me hangen. Compleet met roze accenten. Reed ook als een vrouw, met 90 op de linkerbaan, gauw weer naar rechts en de afslag pakken ;).

[...]

Als ik het goed heb ga je beter/rechter/fijner zitten. Sommige merken het effect van een niergordel en sommige niet. Maar niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hamza schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:29:
[...]

De spijker zit ongeveer in het midden. [afbeelding]

Maar ik ben langs 3 garages geweest en zeiden allemaal het zelfde: "Ik raad het je niet aan ivm veiligheid"
doorzoeken. Er is vast wel iemand die een paraplu wil zetten. En dat werkt prima. Wordt er echt niet onveilig van. Tenzij het natuurlijk een enorme spijker is.

Owhja:

http://www.motor-forum.nl...ltaten-plug-of-plu-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Geen plu laten zetten, gewoon plakken. Paraplu's zijn echt niet zo veilig hoor. Ok, er moet al wat mis gaan, maar die extra 15 euro ga je toch niet laten zitten?

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:50
Mijn vorige band heb ik ook een plu jn laten zetten. In Waddinxveen... weet niet of dat te ver weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Kan iemand dit misschien verklaren? Ik vind deze niet logisch.
Als ik met een rechterzijspan een snelle bocht naar links maak dan 'wip' ik als ware die zijspan toch omhoog?
En als ik naar rechts ga druk ik hem toch naar de grond?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hFDVm8b.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Als je span rechts zit en je maakt een snelle bocht naar links. Dan zou je de span tegen de grond drukken. Maar omdt je de motor naar links laat hangen gaat de span zweven. Lastig lastig.

[ Voor 37% gewijzigd door Tylen op 15-02-2017 19:21 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Aschtra schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:19:
Kan iemand dit misschien verklaren? Ik vind deze niet logisch.
Als ik met een rechterzijspan een snelle bocht naar links maak dan 'wip' ik als ware die zijspan toch omhoog?
En als ik naar rechts ga druk ik hem toch naar de grond?
Nee, precies andersom juist.

Doordat je de motor niet plat kan gooien, heb je juist het risico dat het tegenovergestelde gebeurd.

Je kan de span niet omlaag drukken, die span doet waar hij zin in heeft :P

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:20:
Als je span rechts zit en je maakt een snelle bocht naar links. Dan zou je de span tegen de grond drukken. Maar omdt je de motor naar links laat hangen gaat de span zweven. Lastig lastig.
IS niet altijd waar!!

Wat voor een zijspan hebben we 't over, en dan met name WAT voor een voorvork/ophanging is er gemonteerd in het "trekkende" deel van het "span" én hoe is de bak bevestigd? >:) :o

Héél kort door de bocht: De vraagstelling is niet compleet :'(

Even een vraag van mij: Is dit tegenwoordig een vraag tijdens een "normaal" theorie A examen?

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 15-02-2017 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Ik was een proefexamen aan het doen. Volgens mij zijn er geen verschillende proefexamens voor de verschillende categorieën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik kan het niet vinden op internet (dus dat zegt eigenlijk al genoeg), maar toch even de vraag:

Eind juni doe ik weer mee als begeleider bij een wielerevenement, de McDonalds Homeride, waarbij bedrijven gesponsorde teams laten rijden om geld in te zamelen voor het goede doel. Normaal doe ik dat met de auto, dan heb ik eten en drinken bij, reserveonderdelen, fietsenrek etc. Die rol schuif ik nu door naar een collega, en ik ga op de motor begeleiden. Een groot gedeelte van de route loopt vaak via gedeeltes waar je met de auto niet kunt/mag komen, en de fietsers dus op zichzelf aangewezen zijn bij schade/panne.

Is het mogelijk een vrijstelling te krijgen om in bepaalde situaties over het fietspad te rijden? Ik snap dat je bij calamiteiten gewoon de hulpdiensten hebt, en je zult rekening moeten houden met al het andere verkeer.

De begeleiders zorgen voor onderdelen/batterijen, drinken/eten, vervanging van GPS bij problemen, de weg wijzen of 'vooruit rijden' in het donker en/of wanneer ze kwijtgereden zijn en zo voorts. Ik zie vaker motoren meerijden, maar ook scooters, en op de verzamelplaatsen hebben ze dan de auto's en campers etc staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Je moet bij een bocht naar rechts oppassen dat t karretje niet omhoog komt, heb t net opgezocht.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aschtra schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:34:
Ik was een proefexamen aan het doen. Volgens mij zijn er geen verschillende proefexamens voor de verschillende categorieën?
Ik zou het je écht niet meer durven te zeggen tegenwoordig maar als ze dit soort vragen ook bij een officieel CBR examen gaan stellen, en dan met name op deze manier, dan snap ik nu ook wel waarom iedereen meerdere pogingen moet ondernemen.
matthewk schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:37:
Je moet bij een bocht naar rechts oppassen dat t karretje niet omhoog komt, heb t net opgezocht.
Néé..... Daar liggen véél (technische) dingen aan ten grondslag. Je kunt dit écht niet glashard als waarheid stellen!!

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 15-02-2017 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:37:
Ik kan het niet vinden op internet (dus dat zegt eigenlijk al genoeg), maar toch even de vraag:

Eind juni doe ik weer mee als begeleider bij een wielerevenement, de McDonalds Homeride, waarbij bedrijven gesponsorde teams laten rijden om geld in te zamelen voor het goede doel. Normaal doe ik dat met de auto, dan heb ik eten en drinken bij, reserveonderdelen, fietsenrek etc. Die rol schuif ik nu door naar een collega, en ik ga op de motor begeleiden. Een groot gedeelte van de route loopt vaak via gedeeltes waar je met de auto niet kunt/mag komen, en de fietsers dus op zichzelf aangewezen zijn bij schade/panne.

Is het mogelijk een vrijstelling te krijgen om in bepaalde situaties over het fietspad te rijden? Ik snap dat je bij calamiteiten gewoon de hulpdiensten hebt, en je zult rekening moeten houden met al het andere verkeer.

De begeleiders zorgen voor onderdelen/batterijen, drinken/eten, vervanging van GPS bij problemen, de weg wijzen of 'vooruit rijden' in het donker en/of wanneer ze kwijtgereden zijn en zo voorts. Ik zie vaker motoren meerijden, maar ook scooters, en op de verzamelplaatsen hebben ze dan de auto's en campers etc staan.
Als jij legaal met blauwe lampen mag rijden wel, anders niet 8)

Voor de volledigheid: Er staan waarschijnlijk verkeersborden welke in het RVV opgenomen zijn aan de route en daar heb je jezelf aan te houden, ook al is de route afgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:46:
[...]

[...]

Houdt je organen bij elkaar, vooral handig als je off-road/crossen doet. En het zorgt ervoor dat je wat rechter op gaat zitten, is een soort corset zeg maar.

Tevens kan het je "core" wat warm houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 15-02-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
matthewk schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:14:
Geen plu laten zetten, gewoon plakken. Paraplu's zijn echt niet zo veilig hoor. Ok, er moet al wat mis gaan, maar die extra 15 euro ga je toch niet laten zitten?
Waarom is een plu niet veilig?
En wat versta je onder plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Aschtra schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:34:
Voor de verschillende motorrijbewijzen in ieder geval niet. Iedereen krijgt hetzelfde theorie/AVB/AVD examen voorgeschoteld.
Requiem19 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:37:
Welkom bij Ducati ;).

Dus nu komt nog steeds 2% van de gebouwde motoren per jaar helemaal naar Bologna om daar uit elkaar te worden gehaald en weer perfect in elkaar te worden gezet?

Van wat ik weet van garantie kan de officiële dealer ook in principe de hele motor uit elkaar halen en hetgeen dat gepareerd moet worden repareren. Daarvoor hoeft een motor niet naar de fabriek. :+

Zit nog geen jaar in dit topic (wel bijna ^^) en heb nu al 'motor' onder mijn nickname staan? :D

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
wimmel_1 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:23:
[...]

IS niet altijd waar!!

Wat voor een zijspan hebben we 't over, en dan met name WAT voor een voorvork/ophanging is er gemonteerd in het "trekkende" deel van het "span" én hoe is de bak bevestigd? >:) :o

Héél kort door de bocht: De vraagstelling is niet compleet :'(

Even een vraag van mij: Is dit tegenwoordig een vraag tijdens een "normaal" theorie A examen?
Jup, dit soort vragen zitten dus ook in het theorie-examen. Dit is ook gedeeltelijk een "nutteloze" vraag imo. Net als dat je moet leren dat een aanhanger niet meer dan 3,5 meter van het centrum van je achteras mag uitsteken en max de helft van het ledig gewicht van de motor mag wegen.

Als je ooit met zo'n ding gaat rijden, zoek je dan toch uit wat de regels zijn en handigheidjes?

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 17:19
wimmel_1 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:38:
[...]

Ik zou het je écht niet meer durven te zeggen tegenwoordig maar als ze dit soort vragen ook bij een officieel CBR examen gaan stellen, en dan met name op deze manier, dan snap ik nu ook wel waarom iedereen meerdere pogingen moet ondernemen.

[...]

Néé..... Daar liggen véél (technische) dingen aan ten grondslag. Je kunt dit écht niet glashard als waarheid stellen!!
Ja maar dat is wel wat zij bedoelen in dit geval. Heel logisch ook voor elk voertuig met meer dan 2 wielen. Bocht naar rechts is omtippen naar links en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
HTT-Thalan schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:37:

Je kunt een ontheffing vragen bij de desbetreffende gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hamza schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:48:
[...]

Je kunt een ontheffing vragen bij de desbetreffende gemeente.
De route is 500 kilometer en loopt door diverse gemeentes :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
HTT-Thalan schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:49:
[...]

De route is 500 kilometer en loopt door diverse gemeentes :+.
Ow, ik zou het toch vragen bij de gemeente waarin jullie starten. En hoort de organisatie dit niet vooraf te hebben geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hamza schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:50:
[...]

Ow, ik zou het toch vragen bij de gemeente waarin jullie starten. En hoort de organisatie dit niet vooraf te hebben geregeld?
Wel voor hun eigen mensen, maar iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hamza schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:50:
[...]

Als je 10 keer een rondje A'dam wil maken dan kun je 't in één gemeente aan vragen (qua oppervlakte is Apeldoorn overigens de grootste gemeente van NL, daar haal je 't mischien in ~ 5 rondjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DragonSlayer666 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:31:
[...]

Jup, dit soort vragen zitten dus ook in het theorie-examen. Dit is ook gedeeltelijk een "nutteloze" vraag imo. Net als dat je moet leren dat een aanhanger niet meer dan 3,5 meter van het centrum van je achteras mag uitsteken en max de helft van het ledig gewicht van de motor mag wegen.

Als je ooit met zo'n ding gaat rijden, zoek je dan toch uit wat de regels zijn en handigheidjes?
Als jij met 3.5 meter gaat rijden, is je aanhanger toch echt een meter te lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

wimmel_1 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:38:
[...]

[...]

Neen, maar wel als antwoord op die toetsvraag ;)

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Hamza schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:50:
[...]

Als ik het goed heb ga je beter/rechter/fijner zitten. Sommige merken het effect van een niergordel en sommige niet. Maar niet geschoten is altijd mis.
Ik heb al een extra 'back protector' in m'n jas zitten, is wel van poly nog wattes schuim/plastic maar dat helpt mijn inziens ook al wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:29

charrel

Cortisol4life..

Vrijdag schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:51:
[...]

Houdt je organen bij elkaar, vooral handig als je off-road/crossen doet. En het zorgt ervoor dat je wat rechter op gaat zitten, is een soort corset zeg maar.

Tevens kan het je "core" wat warm houden.
Enige wat een niergordel doet is je warmer houden en wat steun bieden. Je organen blijven echt wel zitten, nieren kunnen niet "wandelen". ;)

ik heb mezelf tijdens de btw dagen bij de MM maar verwend met een nieuwe zumo. De 550 kan de deur uit, heb nu een 595Lm travel aangeschaft. Van de week tijdens de servicebeurt van de r1200gs (130.000km) maar is even installeren als de tank er toch af is.

[ Voor 21% gewijzigd door charrel op 15-02-2017 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die "Zümo 595" is écht goed, Ik heb m'n oude "660" er met liefde en plezier voor op marktplaats gezet én verkocht (een jaar geleden) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
caesar1000 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:25:
[...]

Voor de verschillende motorrijbewijzen in ieder geval niet. Iedereen krijgt hetzelfde theorie/AVB/AVD examen voorgeschoteld.

[...]

Dus nu komt nog steeds 2% van de gebouwde motoren per jaar helemaal naar Bologna om daar uit elkaar te worden gehaald en weer perfect in elkaar te worden gezet?

Van wat ik weet van garantie kan de officiële dealer ook in principe de hele motor uit elkaar halen en hetgeen dat gepareerd moet worden repareren. Daarvoor hoeft een motor niet naar de fabriek. :+

Zit nog geen jaar in dit topic (wel bijna ^^) en heb nu al 'motor' onder mijn nickname staan? :D
Nee :-). Alle motoren die in de fabriek gebouwd worden, worden uiteraard eerst getest voordat ze de fabriek verlaten.

Bij deze testen (gewoon opnde rollerbank) wordt gekeken of alles werkt en het vermogen klopt etc. Als er iets verkeerd is, worden die motoren natuurlijk eerst gefixt voordat ze naar de klant gaan.

Eigenlijk zijn dat nog betere motoren, omdat ze door een 2e expert helemaal gestript en reassembeld zijn.

Ieder blok heeft kaartje met handtekening van degene die t blok gebouwd heeft. Als iemand dus vaak foutjes maakt, komt dat vanzelf naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:18:
[...]
Eigenlijk zijn dat nog betere motoren, omdat ze door een 2e expert helemaal gestript en reassembeld zijn.
Ik zou liever een motor hebben die in 1x goed was. Nog even los van dat de motor een probleem had trouwens. Ik heb meer vertrouwen in alle losse mensen die 1 taak doen dan 1 persoon die een halve motor uit elkaar haalt. De kans op fouten door die ene persoon is groter dan door al die andere mensen die constant met dezelfde taak bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Requiem19 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:18:
[...]

Nee :-). Alle motoren die in de fabriek gebouwd worden, worden uiteraard eerst getest voordat ze de fabriek verlaten.

Bij deze testen (gewoon opnde rollerbank) wordt gekeken of alles werkt en het vermogen klopt etc. Als er iets verkeerd is, worden die motoren natuurlijk eerst gefixt voordat ze naar de klant gaan.

Ieder blok heeft kaartje met handtekening van degene die t blok gebouwd heeft. Als iemand dus vaak foutjes maakt, komt dat vanzelf naar voren.
Aah okay! Dacht al. :)

Sowieso eigenlijk wel gewoon een eis om motoren voordat ze de fabriek verlaten even over de rollerbank te halen. Stel iemand maakt een foutje en het wordt dus niet gecontroleerd. Dan kom je daar tijdens de eerste proefrit achter... :+

Volgens mij is die snelle check op de rollerbank trouwens wel iets wat standaard is in motorfabrikanten land.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Ik ben de final onderdelenlijst voor mijn Honda CB125j cafe racer 125 project aan het opsommen

- Nieuwe carburateur 26mm ipv 22mm
- Led achterlicht
- Nieuwe brandstofslangen
- Revisiesetje voorrem

Degene die dit ding koopt krijgt ZO'N goede motor :') volledig gereviseerd. Als ik het niet voor 100 euro kon kopen had ik wel vet veel verlies gemaakt, maar soon enough rijdt dit bakje weer. Het was echt één roesthoop maar heel veel schuren, verf, revisiekitjes later (en vooral; 1000 euro) zijn we er toch bijna! :P

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:18

steveman

Comfortabel ten onder

En dan die apparaten BINNEN laten draaien XD

schakelen met rempook :')

[ Voor 16% gewijzigd door steveman op 15-02-2017 23:07 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Prust fiets.... Alléén een Aussie kon er wat mee ;)

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 23:29:
Prust fiets.... Alléén een Aussie kon er wat mee ;)

[video]

;)
Starten is wel indrukwekkend, maar als ie wegrijdt is het toch wel anticlimactisch zeg..

Pagina: 1 ... 84 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.