De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik heb er op gezeten. Stuurt niet echt direct en is ERG klein. Moest hij iets groter zijn (hoger vooral eigenlijk) zou ik m misschien overwogen hebben. Maar goed, 't is geen sportieve tracker of iets als de victory octaneVrijdag schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:31:
[...]
Ze hebben deze toch nog? Of wordt die niet meer gemaakt?
[afbeelding]
Consultant - Autogek
Die sportster IS gewoon voor de dames....matthewk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:36:
[...]
Ik heb er op gezeten. Stuurt niet echt direct en is ERG klein. Moest hij iets groter zijn (hoger vooral eigenlijk) zou ik m misschien overwogen hebben. Maar goed, 't is geen sportieve tracker of iets als de victory octane
Klein? Ik heb dat ding nog nooit in het echt gezien maar het lijkt op het plaatje wel een beetje op het formaat Kawa ZRX. Maar dat is het dus niet echt?matthewk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:36:
[...]
Ik heb er op gezeten. Stuurt niet echt direct en is ERG klein. Moest hij iets groter zijn (hoger vooral eigenlijk) zou ik m misschien overwogen hebben. Maar goed, 't is geen sportieve tracker of iets als de victory octane
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Knietjes boven de tankVrijdag schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:40:
[...]
Klein? Ik heb dat ding nog nooit in het echt gezien maar het lijkt op het plaatje wel een beetje op het formaat Kawa ZRX. Maar dat is het dus niet echt?
Consultant - Autogek
Ik heb 'm overwogen voor ik mijn Speed Triple kocht. Maar legde het in de meeste recensies af tegen bijna alle concurrenten en was ook nog eens vrij duur voor wat je kreeg.Vrijdag schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:31:
[...]
[afbeelding]
Slecht idee... Hoe laat?
Formaat komt een beetje overeen met de Suzuki Gladius. Ik moet overigens wel eerlijk bekennen dat 't fietsje érg lekker rijd als cruiser, dus om lekker te touren is het gewoon een goede fiets.Vrijdag schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:40:
[...]
Klein? Ik heb dat ding nog nooit in het echt gezien maar het lijkt op het plaatje wel een beetje op het formaat Kawa ZRX. Maar dat is het dus niet echt?
Voor een dashcam vind ik de beeldkwaliteit overdag eigenlijk wel prima. Even ruitje schoonmaken en dan mooi laten zitten! Sowieso zal dat ruitje in de lente/zomer ook minder vies worden dan nu natuurlijk.HTT-Thalan schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:57:
[...]
Gelijk heb je, mooi ding, en het was goed rijweer.
Ik erger me echt helemaal kapot aan de k*tkwaliteit van mijn camera (Salora Full HD Action cam) en dat ik mijn ruit niet had gepoetst helpt natuurlijk ook niet, maar het geluid is zo mogelijk nog slechter dan het beeld, wat voor dashcam doeleinden nog enigzins acceptabel is.
Een aparte audiorecorder zoals de vloggers gebruiken is natuurlijk een optie, maar nogal een gedoe als je dat allemaal aan moet zetten voor je gaat rijden. Wat zijn jullie ervaringen met fatsoenlijke action cams (gopro's e.d.) en het geluid ervan wanneer ze in hun protective casing zitten tijdens de opname?
Case in point:
[video]
Ik wil eigenlijk een Bandit omdat die ook GPS hebben, maar ook volgens TomTom zelf (contact met ze gehad) zijn de problemen met de externe microfoons nog steeds niet opgelost.
Denk dat die TomTom dan nog de beste keuze is als je daarbij ook die gespaarde punten kunt gebruiken. Scheelt toch weer in de portemonnee.
Qua geluid klinkt het btw met een GoPro Hero4 in een behuizing zo:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=sr1mJRIeRYs]
Nog wat meer modellen/merken passen?Ethirty schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:19:
[...]
Hier schrik ik wel een beetje van aangezien de GT als 1 van de weinige aan al mijn wensen voldoet en ook daadwerkelijk om mijn hoofd past. Maar als ik dan zie dat zelfs een Duchinni of Box helm van £60 beter scoort
Als dat zo is, wat betreft HD's = voor de oudere rijders, dan zouden ze het de komende jaren alleen maar beter moeten krijgen. De rijbewijzen van tegenwoordig in Europa, en natuurlijk in het specifiek Nederland, moedigen sowieso al niet aan om vroeg te gaan motorrijden. Denk dat je nu minder motorrijders van onder de 25-30 zult krijgen dan 10 jaar geleden. Al helemaal de club van onder de 20, die sterft gewoon uit...PilatuS schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:44:
[...]
Ik heb toch het idee dat Harley rijders over het algemeen wat ouder zijn en de meeste jonge mensen niet zo snel naar hun merk gaan. Als dit redelijk klopt dan krijgen ze het de komende jaren alleen maar moeilijker. Ik denk dat ze toch een keer moeten gaan veranderen om te blijven bestaan. Vast blijven houden aan het verleden is voor de toekomst denk ik geen goede optie.
[...]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Als je een YouTube kanaal wil laten groeien is het gewoon niet voldoende. Nee, het is niet super slecht, maar goed kan je het ook niet noemen. Niet echt prettig om lang naar te kijken vind ik.caesar1000 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:45:
[...]
Voor een dashcam vind ik de beeldkwaliteit overdag eigenlijk wel prima.
Ik bedoel meer dan mensen die nu 50+ zijn er vooral fan van zijn en de jongere generatie er niet niet aan begint. Zodra die 50+'ers dan niet meer rijden en de jongere generatie er ook niet voor kiest het dan aardig voorbij is.caesar1000 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:45:
Als dat zo is, wat betreft HD's = voor de oudere rijders, dan zouden ze het de komende jaren alleen maar beter moeten krijgen. De rijbewijzen van tegenwoordig in Europa, en natuurlijk in het specifiek Nederland, moedigen sowieso al niet aan om vroeg te gaan motorrijden. Denk dat je nu minder motorrijders van onder de 25-30 zult krijgen dan 10 jaar geleden. Al helemaal de club van onder de 20, die sterft gewoon uit...
[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 13-02-2017 21:51 ]
Hey, dat klinkt helemaal niet kut, dat is prima te doen! Bij mij is alles boven de 10km/h gewoon white noise.caesar1000 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:45:
[...]
Voor een dashcam vind ik de beeldkwaliteit overdag eigenlijk wel prima. Even ruitje schoonmaken en dan mooi laten zitten! Sowieso zal dat ruitje in de lente/zomer ook minder vies worden dan nu natuurlijk.
Denk dat die TomTom dan nog de beste keuze is als je daarbij ook die gespaarde punten kunt gebruiken. Scheelt toch weer in de portemonnee.![]()
Qua geluid klinkt het btw met een GoPro Hero4 in een behuizing zo:
[video]
Kun je ook laten zien hoe het klinkt bij 135?
Ik geef ontiechelijk veel om harley als merk, maar zou geen enkele bike uit hun line up kopen.
Consultant - Autogek
Denk niet dat hij die snelheid haalt.. tenzij die slipstreamed ofzoHTT-Thalan schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:52:
[...]
Hey, dat klinkt helemaal niet kut, dat is prima te doen! Bij mij is alles boven de 10km/h gewoon white noise.
Ah, dat probleem heb ik niet zo snel, ben maar 1m70
Da's ook wel een beetje een nadeel van HD. Je betaald behoorlijk voor de naam. Da's leuk als je dat kan of imagogevoelig bent maar het helpt niet echt met de verkoop lijkt me.GSX-MAN schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:43:
[...]
Ik heb 'm overwogen voor ik mijn Speed Triple kocht. Maar legde het in de meeste recensies af tegen bijna alle concurrenten en was ook nog eens vrij duur voor wat je kreeg.
Oh dat is inderdaad niet groot nee. Ik heb ook wel eens op een Gladius gezeten en dat is inderdaad behoorlijk klein en licht, zelfs voor mij.wimmel_1 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:43:
[...]
Formaat komt een beetje overeen met de Suzuki Gladius. Ik moet overigens wel eerlijk bekennen dat 't fietsje érg lekker rijd als cruiser, dus om lekker te touren is het gewoon een goede fiets.
Als cruiser? Het lijkt me meer een rechtop zithouding, ipv onderuitgezakt (je rug verpestend

[ Voor 16% gewijzigd door cyntax op 13-02-2017 21:59 ]
Ook daar heb ik al opgezeten en had bij elke bocht schrikcyntax schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:57:
Ik zou graag een HD in de garage hebben staan maar die krengen zijn zo ontiegelijk duur. Hoe gaat een modaal jong iemand 35k kunnen neerleggen voor een motorfiets. Maar als het kon dan wist ik het wel hoor, electra glide. Daarnaast zou ik voor dat geld sowieso eerst een R1200GSA kopen puur uit praktische overwegingen.
[afbeelding]
Ik heb eigenlijk al op best veel motoren gezeten hahaha
Consultant - Autogek
Toch, ik zou nóg eerder gaan voor de Kawasaki Vulcan S:

Alleen die uitlaat vind ik niet zo heel mooi.
Voor mijn eerste helm heb ik er een stuk of 35 geprobeerd voor iets pastte, nu is de belangrijkste eis een zonnevizier en ik heb ze volgens mij allemaal wel geprobeerd.
It's something.The GT-Air also has a wider visor aperture for improved visibility – again, the better the visibility, the better for safety and all round ease of use. Owners comment that the build quality seems to be good on the helmet and they like the wider visor – but so far we’ve not had word of anyone dumping themselves down the road wearing one so no reports of how it fared in an accident just yet.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
De achterbrug van de V-Rod is wat "moderner"
Haha ja en alle personen in familie autos en lease rijders kijken je sacherijnig of boos aan, geen andere motorrijders zwaaien naar je, maar vrachtwagenchauffeurs vinden het wel weer geniaal en steken massaal duimpjes naar je opmatthewk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:59:
[...]
Ook daar heb ik al opgezeten en had bij elke bocht schrikIk rijd er nu nog te sportief voor, maar HEERLIJK geronk die motor
Ik heb eigenlijk al op best veel motoren gezeten hahaha
Denk dat het ook aan de mindset ligt. Op een HD zou je niet hard moeten willen gaan en vooral genieten van de rit. Ik begrijp niet waarom dat niet ook in Nederland zou kunnen aangezien men het meest verplaatst over rechte stukken snelweg. Als ik harde bochten wil pakken dan neem ik wel de Husky of de RSV1000R Factory
Zeker weten! Alleen doelde ik meer op dat je op een HD cruiser niet dezelfde kick gaat krijgen van bochten snel nemen vergeleken met andere type motoren, dan moet je dus het maar ergens anders zoeken en dat kan naar mijn mening ook gewoon relaxed met 100 over de snelweg tuffen zijn. Iedereen verschild daarin natuurlijkwimmel_1 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:10:
Genieten van de rit moet je sowieso doen, toch?
Dat sowieso. Als mensen gaan zitten drukken: Prima, ga er lekker langs joh. Domme invoegactie: Even gas terug, nee schudden en lekker laten gaan. Ik ben sowieso te druk bezig met alles in de gaten houden om me uitgebreid druk te maken, en bij de volgende file/stoplichten lach ik het hardste, en ben ik als eerste weg.wimmel_1 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:10:
En je neem inderdaad toch eerder de tijd om even te kijken naar de omgeving, die nog best mooi is als het 's morgens vroeg allemaal besneeuwd/overgevroren is. Desalniettemin is NL maar een saai winderig land.
Enjoy the ride!wimmel_1 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:10:
[YouTube: https://youtu.be/kxtHY8NYX2g?t=59s]
Deze montage zegt hetzelfde
of je het nummer nu goed vindt of niet, het past wel
Nee, okay. Voor een YouTube channel is het niet voldoende voor echte groei. Die TomTom zou dat sowieso denk ik al wel zijn. (Vooral als je ziet met wat voor camera's andere YouTubers zijn begonnenPilatuS schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:48:
[...]
Als je een YouTube kanaal wil laten groeien is het gewoon niet voldoende. Nee, het is niet super slecht, maar goed kan je het ook niet noemen. Niet echt prettig om lang naar te kijken vind ik.
[...]
Ik bedoel meer dan mensen die nu 50+ zijn er vooral fan van zijn en de jongere generatie er niet niet aan begint. Zodra die 50+'ers dan niet meer rijden en de jongere generatie er ook niet voor kiest het dan aardig voorbij is.
En tja, HD heeft dan de 'simpele' keuze: of hun strategie omgooien of failliet gaan.
Even regelen dat ik in de slipstream van een vriend kan rijden en dan kan ik het voor je filmen met 135HTT-Thalan schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:52:
[...]
Hey, dat klinkt helemaal niet kut, dat is prima te doen! Bij mij is alles boven de 10km/h gewoon white noise.
125-130 kan ik je sowieso wel laten horen, maar dat is niet meer dan geruis. Een GoPro zal dat niet weghalen.
Slipstreamend wel ja.Secsytime schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:53:
[...]
Denk niet dat hij die snelheid haalt.. tenzij die slipstreamed ofzo![]()
Ook al veel verschillende merken geprobeerd? Dus niet 2 of 3, maar echt een stuk of 6-7 merken.Ethirty schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:02:
[...]
Voor mijn eerste helm heb ik er een stuk of 35 geprobeerd voor iets pastte, nu is de belangrijkste eis een zonnevizier en ik heb ze volgens mij allemaal wel geprobeerd.
[...]
Geef mij dan maar een Ducati Diavel S als 'chopper'.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Ik vind rechtdoor rijden op een 80 weg ook enorm relax. Het geluid van de motor blijft dan een beetje achter mij en de helm en goede doppen zorgen er voor dat het bij die snelheid enorm stil is. Erg relax om lekker te zitten en gewoon rechtdoor te gaancyntax schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:16:
[...]
en dat kan naar mijn mening ook gewoon relaxed met 100 over de snelweg tuffen zijn.
Naja, het verbaast me, omdat het bij mij buiten woonwijksnelheden gewoon kut met peren en andijviesaus is. Je hoort echt helemaal niks meer behalve geruis, dat zie je wel in het filmje hierboven ergens.caesar1000 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:17:
Even regelen dat ik in de slipstream van een vriend kan rijden en dan kan ik het voor je filmen met 135![]()
![]()
125-130 kan ik je sowieso wel laten horen, maar dat is niet meer dan geruis. Een GoPro zal dat niet weghalen.
Ik zou graag die unieke sound willen delen waar ik van geniet als ik die antieke v-twin opentrek
Het beste geluid krijg je als je een losse mic pakt die uit de wind zit. Iemand op YT heeft de mic onder de buddysit zitten, dat geeft perfect geluid.HTT-Thalan schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:19:
[...]
Naja, het verbaast me, omdat het bij mij buiten woonwijksnelheden gewoon kut met peren en andijviesaus is. Je hoort echt helemaal niks meer behalve geruis, dat zie je wel in het filmje hierboven ergens.
Ik zou graag die unieke sound willen delen waar ik van geniet als ik die antieke v-twin opentrek.
Daar had ik nog helemaal niet over gedacht, tot nu toe zie ik iedereen die externe mic in hun helm proppen met zo'n deadcat eromheen voor de wind. Moet ik dat ruitje wel gaan verhogen.PilatuS schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:21:
[...]
Het beste geluid krijg je als je een losse mic pakt die uit de wind zit. Iemand op YT heeft de mic onder de buddysit zitten, dat geeft perfect geluid.
Denk dat het het beste is als je eerst een degelijke camera koopt en dat je daarna kunt overwegen om een microfoon upgrade te doen. Je ziet echt enorm veel YouTube channels die het toch goed doen ondanks dat ze geen redelijk dure externe microfoon bij hun uitlaat hebben zitten.HTT-Thalan schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:19:
[...]
Naja, het verbaast me, omdat het bij mij buiten woonwijksnelheden gewoon kut met peren en andijviesaus is. Je hoort echt helemaal niks meer behalve geruis, dat zie je wel in het filmje hierboven ergens.
Ik zou graag die unieke sound willen delen waar ik van geniet als ik die antieke v-twin opentrek.
Yup, Schaaf.PilatuS schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:21:
[...]
Het beste geluid krijg je als je een losse mic pakt die uit de wind zit. Iemand op YT heeft de mic onder de buddysit zitten, dat geeft perfect geluid.
In ieder geval al verschillende HJC, Arai, Schubert, Shoei etc opgehad, Roof op de plank laten liggen en volgens mij ben ik er vast wel wat vergeten. Maar goed, als ze niks zonder zonnevizier hebben kijk ik al niet eens.caesar1000 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:17:
[...]
Ook al veel verschillende merken geprobeerd? Dus niet 2 of 3, maar echt een stuk of 6-7 merken.
#team_UTC+1
Een compilatiefilmpje zoals "˜Vrijdag" hier net poste is leuk om te (blijven) bekijken, een filmpje waarin op iedere andere weggebruiker een, al dan niet positieve of negatieve, reactie gegeven wordt is "BOARING"..... (daar staat JijBuis al mee vol vanwege alle "vloggers" welke niemand meer gaat volgen ná d'r tweede post).
Hier het voorbeeld wat ik bedoel. Beter geluid dan dit krijg je niet en dat is dus met de mic in de motor aan de achterkant.HTT-Thalan schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:23:
[...]
Daar had ik nog helemaal niet over gedacht, tot nu toe zie ik iedereen die externe mic in hun helm proppen met zo'n deadcat eromheen voor de wind. Moet ik dat ruitje wel gaan verhogen.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vIAKrWCVkrQ]
Wist niet dat hij dat ook zo had, bedoelde die in het flimpje hier boven.
Ik heb Snowcat op YT een tijdje gevolgt. Alleen iedere keer weer filmpjes van 20 minuten met een hoop gelul. Heb geen gedult meer om daar naar te kijken. Bij voorkeur kijk ik naar filmpjes onder de 10 minuten en liever zelfs 5 minuten. Praten is voor mij sowieso helemaal niet nodig. Laat de beelden het maar waard zijn om te kijken, het gelul hoeft van mij niet.wimmel_1 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:29:
Misschien mag ik 't niet zeggen maar: Maak ALS-JE-BLIEFT niet van die filmpjes met een hoop geouwehoer van je zelf eronder welke dan ook nog eens 3 kwartier of langer duren.
[ Voor 31% gewijzigd door PilatuS op 13-02-2017 22:33 ]
Mocht je een helm van Shark, Nolan, X-Lite, LS2, AGV of Scorpion tegenkomen kun je die iig proberen.Ethirty schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:29:
[...]
In ieder geval al verschillende HJC, Arai, Schubert, Shoei etc opgehad, Roof op de plank laten liggen en volgens mij ben ik er vast wel wat vergeten. Maar goed, als ze niks zonder zonnevizier hebben kijk ik al niet eens.
Bord '50' - rijdt er met 200 langs.PilatuS schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:30:
[...]
Hier het voorbeeld wat ik bedoel. Beter geluid dan dit krijg je niet en dat is dus met de mic in de motor aan de achterkant.
[video]
[...]
Wist niet dat hij dat ook zo had, bedoelde die in het filmpje hier boven.
[...]
Ik heb Snowcat op YT een tijdje gevolgt. Alleen iedere keer weer filmpjes van 20 minuten met een hoop gelul. Heb geen gedult meer om daar naar te kijken. Bij voorkeur kijk ik naar filmpjes onder de 10 minuten en liever zelfs 5 minuten. Praten is voor mij sowieso helemaal niet nodig. Laat de beelden het maar waard zijn om te kijken, het gelul hoeft van mij niet.
En inderdaad. Kijk zelf ook geen Snowcat meer. Saai, langdradig en ook nog eens clickbait.
[ Voor 26% gewijzigd door caesar1000 op 13-02-2017 22:38 ]
Vandaar ook de motorbeurs over 2 wekencaesar1000 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:36:
[...]
Mocht je een helm van Shark, Nolan, X-Lite, LS2, AGV of Scorpion tegenkomen kun je die iig proberen.

Bord? Welk bord?[...]
Bord '50' - rijdt er met 200 langs.![]()
#team_UTC+1
Hehe. Ging het iets te hard?Ethirty schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:37:
[...]
Vandaar ook de motorbeurs over 2 weken
[...]
Bord? Welk bord?

Van alle kanalen op YT vind ik die van RoyalJordanian nog de beste. Alleen die stukken dat ie alleen maar aan het filteren is sla ik over. Verder allemaal korte leuke stukjes en geen onnodig gelul. Ik volgde eerst heel veel kanalen, maar die van hem is 1 van de weinige die over is. Dat van SuperBike Racer word ook een keer saai want het is altijd hetzelfde. Soms wel leuk om te kijken maar geen variatie.caesar1000 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:36:
[...]
En inderdaad. Kijk zelf ook geen Snowcat meer. Saai, langdradig en ook nog eens clickbait.
Interessant en leerzaam ondanks het gelul, maar het hoogtepunt zit tegen het einde. Goede geluidsinstallatie aanbevolen. Damn, die sound.
#team_UTC+1
cyntax schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:16:
[...]
Zeker weten! Alleen doelde ik meer op dat je op een HD cruiser niet dezelfde kick gaat krijgen van bochten snel nemen vergeleken met andere type motoren, dan moet je dus het maar ergens anders zoeken en dat kan naar mijn mening ook gewoon relaxed met 100 over de snelweg tuffen zijn. Iedereen verschild daarin natuurlijk.
[ Voor 14% gewijzigd door matthewk op 13-02-2017 22:48 ]
Consultant - Autogek
Er hangt hier thuis één bord wat nog niet weg mág en ook niet weg zal gaan de komende tijd. Bord stond laatst op een foto welke ik hier poste alleen stond de bijbehorende brommer er niet onder.
De nog aanwezige 2010 fiets welke er wél aan voldoet zal het veld moeten ruimen, helaas..... 2017.
Die screenshot ziet eruit als gecontroleerd vallen.matthewk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:48:
[...]
[video] 2:16; harley knee drag. All our arguments are invalid.

#team_UTC+1
Leuk gedaan van hem maar het gaat nergens over. De maximale hellingshoek is 35 graden ofzo en hij moet er als een mongool naast hangen om snel door de bocht te kunnen gaan. Leuk dat het kan met een hoop moeite maar het is er gewoon niet voor gemaakt.matthewk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:48:
[...]
2:16; harley knee drag. All our arguments are invalid.
Hou je van lekker relax toeren, prima zo'n Harley. Wil je hard door de bochten, koop iets wat er voor gemaakt is zodat je niet zo idioot hoeft te doen en nog niet plat gaat.
PilatuS schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:55:
[...]
Leuk gedaan van hem maar het gaat nergens over. De maximale hellingshoek is 35 graden ofzo en hij moet er als een mongool naast hangen om snel door de bocht te kunnen gaan. Leuk dat het kan met een hoop moeite maar het is er gewoon niet voor gemaakt.
Hou je van lekker relax toeren, prima zo'n Harley. Wil je hard door de bochten, koop iets wat er voor gemaakt is zodat je niet zo idioot hoeft te doen en nog niet plat gaat.

MotoGP moest lachen.
#team_UTC+1
Vooral het geluid van de motor, wat toch een dingetje is in motorvideo's, moet goed hoorbaar zijn, en het geluid van een Transalp bij 6000 toeren is toch wel heel apart.
Als ik dan alsnog een keer gelul op wil nemen kan ik altijd de audiorecorder op mijn telefoon een keer gebruiken bij een rustige rit.
"Apart"HTT-Thalan schreef op maandag 13 februari 2017 @ 23:00:
Die filmpjes maak je over je liefhebberij, maar voor je publiek. Ik ben niet van plan hele demo's vol te lullen maar wil wel dat de geluiden die er zijn, er goed op staan. Die mic in de motor wegwerken is echt een heel goed idee en veel praktischer dan in de helm, nu kun je gewoon de stekker erin knallen en wegwezen.
Vooral het geluid van de motor, wat toch een dingetje is in motorvideo's, moet goed hoorbaar zijn, en het geluid van een Transalp bij 6000 toeren is toch wel heel apart.
Als ik dan alsnog een keer gelul op wil nemen kan ik altijd de audiorecorder op mijn telefoon een keer gebruiken bij een rustige rit.
Wees gerust trots erop. Mensen vinden dat mijn cb500x bij hogere toeren een beetje als een transalp klinkt en daar ben ik HARTSTIKKE trots op.
Consultant - Autogek
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 13-02-2017 23:08 ]
Mokum motor oid?wimmel_1 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 23:04:
Een jaar of wat geleden was er hier ook zo'n vlogger die (alleen?) in de regio Amsterdam reed en alles op JijBuis knalde...... Rijdt hij nog?
#team_UTC+1
Dank jematthewk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 23:01:
[...]
"Apart"
Wees gerust trots erop. Mensen vinden dat mijn cb500x bij hogere toeren een beetje als een transalp klinkt en daar ben ik HARTSTIKKE trots op.
Waarschijnlijk zit er ergens aan de eindpijp nog wel een gaatje, want als hij nog op de choke warmdraait komt er nog wat damp uit waar dat niet hoort, en door die valse lucht krijg je backfires. Hij geeft dus van die agressieve 'pops' als hij uitrolt en bij vol gas is hij veel luider dan wat ik bij sommige YT video's zie. En ik ben er niet zo eentje die gas staat te geven bij elk stoplicht, dit doet de motor helemaal zelf
YouTube: BikerOfAmsterdam ?wimmel_1 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 23:04:
Een jaar of wat geleden was er hier ook zo'n vlogger die (alleen?) in de regio Amsterdam reed en alles op JijBuis knalde...... Rijdt hij nog?
Die já .....
Wát een geëikel om .... waarom ooit
Je hebt ook deze gast nog: YouTube: jaamaan123wimmel_1 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 23:12:
[...]
Die já .....
Wát een geëikel om .... waarom ooit
Poste eerst veel op MotorMeuk. Allemaal filmpjes van 30 minuten met een normaal tempo. Dus een half uur kijken naar normaal rijgedrag. Hij kreeg niet zoveel plusjes
Precies.
Die gast op de Harley moet er als een idioot naast hangen om er voor te zorgen dat ie de hellingshoek zoveel mogelijk beperkt. Met een leuke naked of sportmotor ga je harder door de bocht zonder er naast te hangen. Laat staan als je het netjes met 1 bil doet
[ Voor 36% gewijzigd door PilatuS op 13-02-2017 23:28 ]
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Check even het regionaal topic op Motor Forum. Voor iedere regio hebben ze daar een topic om ritjes en van alles af te spreken.Hamza schreef op maandag 13 februari 2017 @ 23:29:
Ik zou graag willen afspreken met andere motorrijders in omgeving Amsterdam om m'n rijtechniek te verbeteren. Welke platform gebruiken jullie om met anderen af te spreken? Ik heb weinig tot geen motorrijders in m'n vriendenkring (studenten).
Of de motorrijder facebook groupPilatuS schreef op maandag 13 februari 2017 @ 23:31:
[...]
Check even het regionaal topic op Motor Forum. Voor iedere regio hebben ze daar een topic om ritjes en van alles af te spreken.
Consultant - Autogek
En als je zín én tijd hebt: Check ook even het R&T deel op MF
http://www.motor-forum.nl...-Motorweekend-2017-1.html
Die wegen daar
Kijk alleen niet raar op als er een stel idioten bij zitten. Heb het ook wel eens overwogen, maar na wat verslagen te hebben gelezen pas ikPilatuS schreef op maandag 13 februari 2017 @ 23:31:
[...]
Check even het regionaal topic op Motor Forum. Voor iedere regio hebben ze daar een topic om ritjes en van alles af te spreken.
Vandaar dat ik al zei dat je óók 't R&T deel even moet bekijken..... De regionale topics zijn best leuk áls je al wat mensen kent in de regio maar vaak komt 't daar neer op wie de 't hardste roept.418O2 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 23:56:
[...]
Kijk alleen niet raar op als er een stel idioten bij zitten. Heb het ook wel eens overwogen, maar na wat verslagen te hebben gelezen pas ik
Ze zijn ook wel leuk om mensen in de regio te leren kennen, niet alleen als je al mensen kent.wimmel_1 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 00:02:
[...]
Vandaar dat ik al zei dat je óók 't R&T deel even moet bekijken..... De regionale topics zijn best leuk áls je al wat mensen kent in de regio maar vaak komt 't daar neer op wie de 't hardste roept.
Er zitten altijd een paar bij die rijden als idioten en zich online idioot gedragen, maar de meerderheid is wel normaal
zoiets?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Eind deze maand verhuis ik naar omgeving Amsterdam. Als je wilt kunnen we wel een ritje doen in het voorjaar. Mag jij een mooie route uitstippelen want die ken ik niet in die omgevingHamza schreef op maandag 13 februari 2017 @ 23:29:
Ik zou graag willen afspreken met andere motorrijders in omgeving Amsterdam om m'n rijtechniek te verbeteren. Welke platform gebruiken jullie om met anderen af te spreken? Ik heb weinig tot geen motorrijders in m'n vriendenkring (studenten).
True that. Ik snap die bike/autovlogs niet zo goed. 9 van de 10 keer gaat het nergens over en kijk je naar een dude die gewoon z'n dagelijkse stukje woon/werk doet ofzo. Als ik iets wil kijken, wil ik iets spectaculairs zien, een goed stukje vegen over een dijk weg, of een bijna crash o.i.d.wimmel_1 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:29:
Misschien mag ik 't niet zeggen maar: Maak ALS-JE-BLIEFT niet van die filmpjes met een hoop geouwehoer van je zelf eronder welke dan ook nog eens 3 kwartier of langer duren.
Een compilatiefilmpje zoals "˜Vrijdag" hier net poste is leuk om te (blijven) bekijken, een filmpje waarin op iedere andere weggebruiker een, al dan niet positieve of negatieve, reactie gegeven wordt is "BOARING"..... (daar staat JijBuis al mee vol vanwege alle "vloggers" welke niemand meer gaat volgen ná d'r tweede post).
Vaak bu'j te bang!
Do it with Dan en motonosity zijn awesome tho!-tom-562 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:19:
[...]
True that. Ik snap die bike/autovlogs niet zo goed. 9 van de 10 keer gaat het nergens over en kijk je naar een dude die gewoon z'n dagelijkse stukje woon/werk doet ofzo. Als ik iets wil kijken, wil ik iets spectaculairs zien, een goed stukje vegen over een dijk weg, of een bijna crash o.i.d.
Consultant - Autogek
Haha deal, heb je een navigatiesysteem? Dan kan ik er een van rond de 200 km uitstippelenxos schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:03:
[...]
Eind deze maand verhuis ik naar omgeving Amsterdam. Als je wilt kunnen we wel een ritje doen in het voorjaar. Mag jij een mooie route uitstippelen want die ken ik niet in die omgeving.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
@HTT-Thalan Ik heb de Garmin Virb Ultra 30 en ga vanaf volgende week iedere dag met de motor naar werk toe (half uur rijden ipv 20min lopen dus het kan eindelijk). Ik kan in de loop van volgende week wel een klein filmpje uploaden om te laten zien en horen naar de kwaliteit van de virb. (Letop voor mij is camera stand etc ook allemaal testen)wimmel_1 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:06:
Als je zonder externe spullen qua GPS wil gaan werken dan zou ik me, als ik jou was, eens gaan inlezen in de Garmin VIRB camera's.
Garmin is al sinds jaar en dag dé standaard als het op navigatiespullen voor op de motor aan komt (Zümo serie) en die VIRB camera is óók weer volledig gebouwd voor dit soort outdoor gebruik. Geluid zoals tijdens de Moto-GP zul je er niet mee gaan evenaren, maar.... De GPS is wél ongeëvenaard :![]()
Als je een keer een GoPro 3 Black wil lenen/proberen dan geef maar een gil, heb zo'n ding hier liggen en dat ding vangt van alles...aan stof.
Consultant - Autogek
Naast die jij noemt volg ik deze ook, misschien vindt je die ook wel wat:matthewk schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:25:
[...]
Do it with Dan en motonosity zijn awesome tho!
- Walterrific
- HunterHonda
- Fooligan (scheurt altijd op een Honda Grom en offroad motoren)
- chaseontwowheels (doet ook veel motor reviews)
- Katkam_cbr (voor als je ook wat vrouwelijk schoon wilt zien
Drop a gear and disappear
Verwijderd
Helaas nietVrijdag schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:31:
[...]
[afbeelding]
Wikipedia: Harley-Davidson Sportster
Onderstaande XR1200 is echt een beauty
Ben ook wel benieuwd. Woon zelf ook in die omgeving en ben nog op zoek naar leuke bochten. Misschien een google maps overzichtje?Hamza schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:02:
[...]
Haha deal, heb je een navigatiesysteem? Dan kan ik er een van rond de 200 km uitstippelen
Ik had uiteindelijk bijna deze gekocht:
http://www.motorkleding.n...t-jeans-recon-donkerblauw
Zat erg goed, ook met mijn lengte (1,95). Ik had alleen een te kleine maat. Ze hadden daar niet de juiste maat en de prijs was ook redelijk aan de hoge kant. Grote voordeel was wel dat de knee protectors er standaard al in zitten en niet gigantisch dik/groot of stijf zijn. Verder was het ook gewoon een hele mooie broek om in dagelijks gebruik te dragen. De flappen op de bovenbenen kan je open zetten zodat je wat meer ventilatie hebt. Als ze dicht zaten vielen ze niet heel erg op. Ik zou deze broek wel naar kantoor kunnen dragen.
Ik wil dus op de motorbeurs ook nog wat rondkijken voor deze en misschien andere broeken. Nu vroeg ik mij af of iemand die hier al motorjeans heeft gekocht en van andere merken heeft gepast misschien nog een goed alternatief heeft qua merk. Ik heb alle Rev'it broeken al gepast. Welk merk komt een beetje in de buurt qua pasvorm en prijs/kwaliteit?
Ik zal die Vanucci van jou ook even proberen op de beurs Joopieboy
[ Voor 8% gewijzigd door Proqzor op 14-02-2017 12:09 ]
Maar nu wel geslaagd!

De examinator zei wel dat het met een 6je was. Maar geslaagd is geslaagd
Ging echt veel beter als vorige keer maar heb zelf wel een paar verbeter puntjes in me hoofd. Dat komt wel als ik met me eigen motor ga rijden.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Ik pluk ze ook van het internet. Vanavond als ik achter mn pc zit dan zal ik even wat proberen te posten.Erapaz schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:27:
[...]
Ben ook wel benieuwd. Woon zelf ook in die omgeving en ben nog op zoek naar leuke bochten. Misschien een google maps overzichtje?
Je kunt gewoon de routes die je download ook inladen op je mobiel.Hamza schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:02:
[...]
Haha deal, heb je een navigatiesysteem? Dan kan ik er een van rond de 200 km uitstippelen
Heb zelf gefixed met een iphone icm sygic, via dropbox kan ik tomtom en garmin routes inladen en rijden!
Dat! Nu mag je zonder chaperone de wijde wereld in
Ik heb er één van Booster, want de RevIt modellen vielen mij allemaal te smal. Is vrij onopvallende jeans, zwart van kleur (mijn voorkeur) en kostte incl protectie net iets meer dan 100 euro bij motorkledingcenter.nlProqzor schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:07:
Ik wil dus op de motorbeurs ook nog wat rondkijken voor deze en misschien andere broeken. Nu vroeg ik mij af of iemand die hier al motorjeans heeft gekocht en van andere merken heeft gepast misschien nog een goed alternatief heeft qua merk. Ik heb alle Rev'it broeken al gepast. Welk merk komt een beetje in de buurt qua pasvorm en prijs/kwaliteit?
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Oke zal even kijken. Gebruik je hem vaak?noes schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:10:
[...]
Ik heb er één van Booster, want de RevIt modellen vielen mij allemaal te smal. Is vrij onopvallende jeans, zwart van kleur (mijn voorkeur) en kostte incl protectie net iets meer dan 100 euro bij motorkledingcenter.nl
Nee, eigenlijk nooit nodig gehad. Er was altijd wel iemand in de buurt met zo'n ding als het nodig was. We hebben wel contract als de weer wat beter is.Hamza schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:02:
[...]
Maar 200km als 1 van de eerste ritjes, dat gaat zadelpijn opleveren
Consultant - Autogek
Wat voor materiaal is jouw broek van gemaakt? Want ik lees allemaal verschillende uitvoeringen. Kevlar, denim, aramide, mix en versterkt. Het liefst heb ik er eentje die redelijk strak zit en volledig van de sterkste stof is mét zijprotector ruimte. Waterdicht hoeft van mij niet want mooiweerposernoes schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:10:
[...]
Ik heb er één van Booster, want de RevIt modellen vielen mij allemaal te smal. Is vrij onopvallende jeans, zwart van kleur (mijn voorkeur) en kostte incl protectie net iets meer dan 100 euro bij motorkledingcenter.nl
Ik heb in enkele tests gelezen over de Rev'it Lombard maar die is nergens meer te vinden en de Lombard 2 is meteen weer €200,-

Wat heeft ze het vandaag toch weer goed gedaan ♥ mijn valentijn
[ Voor 8% gewijzigd door matthewk op 14-02-2017 18:00 ]
Consultant - Autogek
Verwijderd
Wel ben ik van mening dat dat cbr systeem echt eens flink op de schop mag, hoop van de vragen zijn totaal niet gericht op het toetsen of degene veilig mee kan doen in het verkeer, maar gewoon om je er in te laten tuinen zodat ze 2x kunnen verdienen.
Zo had ik 2 vragen, waarvan letterlijk in mijn anwb boek stond het mag, maar het is gevaarlijk, waarop bij het cbr het antwoord was, het mag dus niet.
Wat een onzin. Je was een keer niet geslaagd dus ga je gelijk maar dingen roepen? En hoe zit het met diegene die het in 1x haalt?Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:00:
Wel ben ik van mening dat dat cbr systeem echt eens flink op de schop mag, hoop van de vragen zijn totaal niet gericht op het toetsen of degene veilig mee kan doen in het verkeer, maar gewoon om je er in te laten tuinen zodat ze 2x kunnen verdienen.
Nou het tentamen mag best aangepast worden aan ongenuanceerde vragen. Het gaat hier niet om een tentamen begrijpend lezen maar om de interpretatie van de verkeersregels.Hamza schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:25:
[...]
Wat een onzin. Je was een keer niet geslaagd dus ga je gelijk maar dingen roepen? En hoe zit het met diegene die het in 1x haalt?
Ik had een vraag over een obstakel op de weg, zonder enige indicatie van de maximumsnelheid op die weg. Het goede antwoord was; gas geven en erover heen rijden, maar het word je in het praktijk gedeelte aangeleerd om te ontwijken.
Trek dan een lijn
Consultant - Autogek
Ik haalde mijn theorie bij poging één voor achtereenvolgens mijn Heftruck, Auto en Motorrijbewijs. Allemaal met maximaal 3 fouten. Ik weet niet wat het bewijst. Ik weet wel dat er best een aantal 'kromme' vragen tussen zitten en ook een aantal die gewoon misleidend zijn of op zijn minst heel onduidelijk.Hamza schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:25:
En hoe zit het met diegene die het in 1x haalt?
Gewoon je CBR bril op zetten en niet gaan lopen miepen over die 30 euro, dat is wisselgeld vergeleken met de rest van de onderneming (praktijkexamens, lessen, aanschaf motor, kleding, etc).
Ben ik het zeker niet mee eens. Ik heb het wel in een keer gehaald, maar er zijn zeker "foute" vragen.Hamza schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:25:
[...]
Wat een onzin. Je was een keer niet geslaagd dus ga je gelijk maar dingen roepen? En hoe zit het met diegene die het in 1x haalt?
Bij mij werd bijvoorbeeld een plaatje laten zien dat je 100 rijdt, komt invoegen op een snelweg met Vmax 130. Rijd naast je(jij rijdt ter hoogte van de cabine) en schuin voor je 2 vrachtwagens, daarvoor compleet leeg. Je hebt nog bijna een kilometer om in te voegen.
Wat geleerd wordt bij lessen (en bij examen, anders ben je gezakt): Geef een dot gas, zet hem desnoods op de 160 en voeg voor de vrachtwagens in.
"Correcte" antwoord van theorie: Remmen en achter de vrachtwagen invoegen.

Dit is nog buiten alle onzin vragen van: "Hoe lang mag een aanhangwagen achter de motor wezen?" "Hoeveel mag een aanhanger wegen achter je motor" "Wat moet je doen als je met een zijspan door de bocht gaat en de zijspan komt lichtelijk omhoog?" etcetera.
De ervaren rijder (Langer dan 4 jaar in bezit van rijbewijs A(1/2)) die alle drie die vragen goed kan beantwoorden (en niet regelmatig ermee rijdt), krijgt van mij de volgende keer een biertje/ijsje....
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Verwijderd
Doe maar rustig hoor, bij mijn auto had ik hem ook gewoon gehaald, bij mijn brommer ook gewoon gehaald in 1x, maar elke keer zaten er weer van die vragen in die nergens op sloegen.Hamza schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:25:
[...]
Voorbeeld, aangezien je meteen denkt zo leuk te zijn.
Je rijd met de brommer in een 30 zone, het sneeuwt, mag je hier nu 30. Het antwoord was nee, dit was gevaarlijk. Wat natuurlijk totale onzin is, het mag wel, je kunt het alleen misschien beter niet doen.
Hetzelfde geld voor de motor, waarbij de cbr motor over een witte streep van het zebrapad rijd. Mag dit, antwoord is nee, de strepen kunnen glad zijn. Alweer totale onzin, het mag wel, maar je kunt het beter niet doen.
En nog een laatste, deze kwam ik tegen in een proefexamen, maar noem hem toch maar even als voorbeeld: "je rijd een tunnel in, moet je je verlichting aanzetten" antwoord: nee, dit had je eerder moeten doen.
Het idee er achter klopt wel, maar dit is gewoon een kut vraagstelling, waarbij je niet meer weet wat ze nou willen horen.
En daarnaast zitten er gewoon standaard een hoop vragen in die niks met verkeersinzicht te maken hebben, maar gewoon nutteloze dingen uit je hoofd leren zijn.
Dus nee, ik roep geen onzin, en die 30 euro lig ik niet van wakker, maar er zitten gewoon veel foute of domme vrageb aan, waarbij je echt als "het cbr" moet denken.
Het is niet voorniks dat er bedrijven zoals snelgeslaagd of altijd geslaagd kunnen bestaan, die je geen theorie leren, maar gewoon het juiste antwoord bij het type vraag geven.
En jij durft te beweren, dat ik alleen maar onzin roep, omdat sommige mensen (waaronder ik al 2x) hem soms in 1x halen (38% is dat op het moment, om precies te zijn) het voelde voor mij anders meer als een loterij, zeker nu met het nieuwe type examen, hoe veel kut vragen krijg ik, en hoe vaak gok ik deze goed. Want alle voorrangs en techniek vragen die weet ik wel. En als ik hem in 1x gehaald had, dacht ik er precies het zelfde over.
Edit:
Het inhalen vlak voor een bocht met onderbroken streep, volgens mijn boek "levensgevaarlijk" maar niet verboden.Dryhte schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:18:
Voorbeeld? Kan me hier zo weinig bij voorstellen...
En het inhalen op kruispunten, waarvan ik zelf dacht dat het wel verboden was, en gelukkig ook zo had geantwoord, maar waarvan doodleuk in mijn anwb boek staat dat het eigenlijk niet verboden is, maar ook weer gevaarlijk.
Hiernaast ging het anwb boek uit van een reactietijd van 2 seconden, terwijl ik overal 1 seconde terugvind.
Om maar een paar dingen te noemen. Lang verhaal kort, anwb boek vond ik niet geweldig
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2017 19:16 . Reden: Toevoeging ]
Ik ben hier de enige die dan 'remmen en achter de vrachtwagens invoegen' zou hebben gekozen. Simpelweg omdat ik niet met 160 kan invoegen haha.DragonSlayer666 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:43:
[...]
Ben ik het zeker niet mee eens. Ik heb het wel in een keer gehaald, maar er zijn zeker "foute" vragen.
Bij mij werd bijvoorbeeld een plaatje laten zien dat je 100 rijdt, komt invoegen op een snelweg met Vmax 130. Rijd naast je(jij rijdt ter hoogte van de cabine) en schuin voor je 2 vrachtwagens, daarvoor compleet leeg. Je hebt nog bijna een kilometer om in te voegen.
Wat geleerd wordt bij lessen (en bij examen, anders ben je gezakt): Geef een dot gas, zet hem desnoods op de 160 en voeg voor de vrachtwagens in.
"Correcte" antwoord van theorie: Remmen en achter de vrachtwagen invoegen.![]()
![]()
Dit is nog buiten alle onzin vragen van: "Hoe lang mag een aanhangwagen achter de motor wezen?" "Hoeveel mag een aanhanger wegen achter je motor" "Wat moet je doen als je met een zijspan door de bocht gaat en de zijspan komt lichtelijk omhoog?" etcetera.
De ervaren rijder (Langer dan 4 jaar in bezit van rijbewijs A(1/2)) die alle drie die vragen goed kan beantwoorden (en niet regelmatig ermee rijdt), krijgt van mij de volgende keer een biertje/ijsje....
(Stel ik zou een 1000cc SS hebben: natuurlijk gooi ik 'm er dan voor.
Hier heb ik mij toen ter tijd ook enorm aan geërgerd. Deze vragen kwamen constant terug en het gaat nergens over. Ja, tuurlijk mag het, het is inderdaad alleen niet verstandig. De vraagstelling moet dan ook gewoon zijn of het verstandig is of niet, niet of het wel of niet mag. Het mag gewoon, maar toch is dat antwoord fout. Dit was dus 10 jaar terug al zo en nu nog steeds dus. Het zaait ook erg veel twijfel over het juiste antwoord, terwijl dat met de juiste vraagstelling niet zo is.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:10:
[...]
Hetzelfde geld voor de motor, waarbij de cbr motor over een witte streep van het zebrapad rijd. Mag dit, antwoord is nee, de strepen kunnen glad zijn. Alweer totale onzin, het mag wel, maar je kunt het beter niet doen.
[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 14-02-2017 19:21 ]
Verwijderd
Exactemento, gelukkig ben ik dus toch niet de enigste. Bij auto theorie kon ik me al zo irriteren aan deze vragen, en nu kon ik er nog niet mee overwegPilatuS schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:19:
[...]
Hier heb ik mij toen ter tijd ook enorm aan geërgerd. Deze vragen kwamen constant terug en het gaat nergens over. Ja, tuurlijk mag het, het is inderdaad alleen niet verstandig. De vraagstelling moet dan ook gewoon zijn of het verstandig is of niet, niet of het wel of niet mag. Het mag gewoon, maar toch is dat antwoord fout. Dit was dus 10 jaar terug al zo en nu nog steeds dus.
Twijfel dan elke keer weer wat ze willen zien, de ene keer mag het wel maar is het onverstandig, en de andere leer mag het niet, want je mag geen onverstandige dingen doen. Tja..
Maar goed, back on track, motors
De 22ste avb, 20 maart avd, hopelijk hier in 1x doorheen en dan gassen maar
Ging best goed moet ik zeggen. Daarna de weg op geweest. Eerst 30 wegen, daarna 50 wegen.
Alleen de bochten zijn nog best lastig en heb de achterrem niet gebruikt. Maar dat hoefde niet de eerste proefles. Ook paar keer afgeslagen bij stoplicht. Voor de rest ging het rijden wel goed.
22 maart examen voor voertuigbeheersing
[ Voor 3% gewijzigd door Aschtra op 14-02-2017 19:44 ]
Als we nu even advocaat van de duivel spelen (en we kunnen van het CBR niet verwachten dat ze de letter van de wet _niet_ naleven natuurlijk) ben je zeer zeker wél in overtreding als je iets doet wat gevaarlijk is, op de weg, hiervoor hebben we artikel 5: "Gevaar of hinder veroorzaken". Er staat niet gespecificeerd of dat gevaar naar jezelf of naar anderen gericht is.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:10:
(...) Het antwoord was nee, dit was gevaarlijk. Wat natuurlijk totale onzin is, het mag wel, je kunt het alleen misschien beter niet doen.
(...)
Dus kort gezegd: Als het gevaarlijk is, is het verboden. En ik vermoed zomaar dat ze volgens die meetlat meten.
Verwijderd
Jup, zo ver kwam ik ook, maar waar die lijn ligt is een beetje vaag, je krijgt echt niet zomaar een artikel 5 op de openbare weg, dan moet je het vrij bont maken. 30 rijden in de sneeuw, is geen artikel 5 bijv..HTT-Thalan schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:53:
[...]
Als we nu even advocaat van de duivel spelen (en we kunnen van het CBR niet verwachten dat ze de letter van de wet _niet_ naleven natuurlijk) ben je zeer zeker wél in overtreding als je iets doet wat gevaarlijk is, op de weg, hiervoor hebben we artikel 5: "Gevaar of hinder veroorzaken". Er staat niet gespecificeerd of dat gevaar naar jezelf of naar anderen gericht is.
Dus kort gezegd: Als het gevaarlijk is, is het verboden. En ik vermoed zomaar dat ze volgens die meetlat meten.
Verklaart ook prima waarom ik zo vaak ben gezakt. Ik snap de theorie prima, maar tegen dat soort vragen kan ik gewoon niet op. Ik moet het goede antwoord geven, wat dus fout is. Gelukkig kreeg ik dat op een gegeven moment door.PilatuS schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:19:
[...]
Hier heb ik mij toen ter tijd ook enorm aan geërgerd. Deze vragen kwamen constant terug en het gaat nergens over. Ja, tuurlijk mag het, het is inderdaad alleen niet verstandig. De vraagstelling moet dan ook gewoon zijn of het verstandig is of niet, niet of het wel of niet mag. Het mag gewoon, maar toch is dat antwoord fout. Dit was dus 10 jaar terug al zo en nu nog steeds dus. Het zaait ook erg veel twijfel over het juiste antwoord, terwijl dat met de juiste vraagstelling niet zo is.
#team_UTC+1
Is in je eentje een beetje in de sneeuw crossen op een verlaten parkeerterrein een artikel 5? Nope.HTT-Thalan schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:53:
[...]
Als we nu even advocaat van de duivel spelen (en we kunnen van het CBR niet verwachten dat ze de letter van de wet _niet_ naleven natuurlijk) ben je zeer zeker wél in overtreding als je iets doet wat gevaarlijk is, op de weg, hiervoor hebben we artikel 5: "Gevaar of hinder veroorzaken". Er staat niet gespecificeerd of dat gevaar naar jezelf of naar anderen gericht is.
Je moet het echt flink bont maken wil je een artikel 5 krijgen en de spaarkaart krijg je alleen vol als ze vergeten je op te sluiten.
#team_UTC+1
Dit topic is gesloten.