Trail II's uiteraard! De MT 90 is geen 90/10 band. 70/30 of mss zelfs 60/40.Tankiej schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:25:
[...]
Welke Pirelli Scorpion's? Trail, Trail II, MT90 (zijn er nog meer?)?
Consultant - Autogek
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Trail II's uiteraard! De MT 90 is geen 90/10 band. 70/30 of mss zelfs 60/40.Tankiej schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:25:
[...]
Welke Pirelli Scorpion's? Trail, Trail II, MT90 (zijn er nog meer?)?
Consultant - Autogek
Ah, die schijnen wel goed te zijn inderdaad!matthewk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:29:
[...]
Trail II's uiteraard! De MT 90 is geen 90/10 band. 70/30 of mss zelfs 60/40.
Ik woon niet in de buurt van Limburg, veel verder weg kan haast niet binnen Nederland.matthewk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:22:
http://www.ebay.com/itm/M...:7NwAAOSw-itXrfNz&vxp=mtr
En aanverwanten. Maar bvb caferaceronderdelen verkoopt sets die je gewoon zelf kunt maken en dus ook zelf je hoek kunt bepalen.
Als je in de buurt woont van Limburg kunnen we 't misschien samen doen (als de CB klaar is)
Consultant - Autogek
Da's natuurlijk wel de Rally Raid conversiematthewk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:23:
http://advrider.com/index...-seven-year-itch.1061450/
Goede read voor iedereen die de CB500x overweegt
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Flexen vooral, dat is echt nodig als je gaat offroaden. Ook is je motor niet onbruikbaar als er een spaak krom buigt oidChakotay schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:28:
Als iemand die geen last heeft van enige vorm van offroad-kennis:
Wat maakt spaakwielen eigenlijk beter? Flexibeler / steviger zodat je velg niet meteen krom is als je een keer een steen knuffelt met je voorwiel?
[ Voor 17% gewijzigd door matthewk op 13-02-2017 10:30 ]
Consultant - Autogek
matthewk, overweeg jij dan een Rally Raid aanpassing? Ik zat zelf te denken aan de Level 1 (dus gewoon andere fork springs en schock, zonder te verhogen) maar anderzijds vind ik de motor zo ook wel fijn rijden (kan toch niet vergelijkenmatthewk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:29:
[...]
Flexen vooral, dat is echt nodig als je gaat offroaden. Ook is je motor niet onbruikbaar als er een spaak krom buigt oiddan kun je gewoon doorrijden
![]()
En idd, rally raid. Maar de beschrijving van de motor is spot on.
Als mijn volgende project een racer wordt, dan ga ik full out met de CB500x. Hogere zit, hogere veerweg, uitlaat, dynojet, barkbusters... maar qua velgen twijfel ik wel. Al vind ik die gouden spaakvelgen ZOOOOO mooi....Dryhte schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:32:
[...]
matthewk, overweeg jij dan een Rally Raid aanpassing? Ik zat zelf te denken aan de Level 1 (dus gewoon andere fork springs en schock, zonder te verhogen) maar anderzijds vind ik de motor zo ook wel fijn rijden (kan toch niet vergelijken) en spaar ik het geld misschien liever
[ Voor 4% gewijzigd door matthewk op 13-02-2017 10:34 ]
Consultant - Autogek
matthewk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:34:
die gouden spaakvelgen ZOOOOO mooi....
De Rev'it Philly 2 is een zogenaamde 'loose fit' motorjeans. Dat is eigenlijk de enige motorbroek die een beetje ruim zit. Heb zelf ook dikke bovenbenen en al die regular/skinny jeans pas ik niet. Ben nu in ieder geval erg tevreden over de PhillyLordKnox schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:15:
Verdeuri. Afgelopen weekend naar Motorcenter Venlo geweest. Daar zou een Schuberth E1 voor 450 euro liggen in mijn maat (XXL, shoot me). Ik daarheen rijden (half uurtje tuffen, heerly) maar helaas. Die schenen ze niet eens op voorraad te hebben gehad. Nog een paar andere helmen geprobeerd maar toch geen keuze kunnen maken.
Thuis eens rondgekeken wat ik precies wil, maar ik kom er gewoon niet uit. De opties zijn nu:
- Scorpion EXO 920 GEM
- Scorpion AT950
- Nolan N44
- Schuberth C3 Pro
Ik zoek een systeemhelm van glasfiber bij voorkeur die er ook nog "gaaf" uitziet. Kijk naar de AT950 of Nolan als voorbeeld. Een helm die iets uitstraalt. Bij voorkeur dan ook nog maximaal 400 euro. Met Pinlock. Iemand nog ideeen?
Daarnaast ook nog wat andere kleding geprobeerd. Ik denk dat ik qua outfit voor de volgende opties ga:
- Revit Flare
- Alpinestars Web GoreTex
- Handschoenen had ik al.
Alleen de broek kom ik niet over uit. Ik heb een vrij grote maat (XXL dus) maar alle broeken die ik heb gepast, pasten eigenlijk niet. Zelf de overdreven ruimte maten. Iemand daar nog ideeen over? Ik ga voor de casual look, dus een leren broek of hele dikke regenbroek gaat hem niet worden. Ik wil in theorie van de motor af kunnen stappen en met dezelfde kleding de stad in kunnen lopen.
Schubert c3 pro scoort ERG slecht bij zijimpact en voorhoofd.LordKnox schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:15:
Verdeuri. Afgelopen weekend naar Motorcenter Venlo geweest. Daar zou een Schuberth E1 voor 450 euro liggen in mijn maat (XXL, shoot me). Ik daarheen rijden (half uurtje tuffen, heerly) maar helaas. Die schenen ze niet eens op voorraad te hebben gehad. Nog een paar andere helmen geprobeerd maar toch geen keuze kunnen maken.
Thuis eens rondgekeken wat ik precies wil, maar ik kom er gewoon niet uit. De opties zijn nu:
- Scorpion EXO 920 GEM
- Scorpion AT950
- Nolan N44
- Schuberth C3 Pro
Ik zoek een systeemhelm van glasfiber bij voorkeur die er ook nog "gaaf" uitziet. Kijk naar de AT950 of Nolan als voorbeeld. Een helm die iets uitstraalt. Bij voorkeur dan ook nog maximaal 400 euro. Met Pinlock. Iemand nog ideeen?
Daarnaast ook nog wat andere kleding geprobeerd. Ik denk dat ik qua outfit voor de volgende opties ga:
- Revit Flare
Alleen de broek kom ik niet over uit. Ik heb een vrij grote maat (XXL dus) maar alle broeken die ik heb gepast, pasten eigenlijk niet. Zelf de overdreven ruimte maten. Iemand daar nog ideeen over? Ik ga voor de casual look, dus een leren broek of hele dikke regenbroek gaat hem niet worden. Ik wil in theorie van de motor af kunnen stappen en met dezelfde kleding de stad in kunnen lopen.
[ Voor 4% gewijzigd door matthewk op 13-02-2017 11:28 ]
Consultant - Autogek
Heb je die helmen al gepast? Elk merk/model heeft een andere pasvorm, het zou kunnen dat uit dat rijtje er maar één past bij jou, of zelfs geenLordKnox schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:15:
- Scorpion EXO 920 GEM
- Scorpion AT950
- Nolan N44
- Schuberth C3 Pro
- Revit Flare
linkje? ik weiger te geloven dat een prul van caberg beter is dan m'n shoei neotecmatthewk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:20:
[...]
Schubert c3 pro scoort ERG slecht bij zijimpact en voorhoofd.
Zelfde met scorpion exo 9-serie
Sowieso zijn systeemhelmen niet echt goed qua veiligheid. Maar als je dan toch zo eentje wilt neem dan de BMW system 5 of de Shark evoline 3. Dat zijn de veiligste helmen volgens de tests op dit moment. CABERG DUKE AND TOURMAX als derde
Ik denk dat de tourmax mijn volgende wordt, als ik de reviews en tests bekijk. Vind de bmw saai en shark heb ik niet zo'n lekkere ervaring met after sales
Caberg zou ik niet weten, maar die 'tweede' - Shark Evoline - heeft 5 sterren en het kinstuk blijft niet toe in 43% van de impacts. Bij Neotec is dat slechts 7%... (da's natuurlijk maar een deeltje van het verhaal...)Maegrim schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:45:
[...]
linkje? ik weiger te geloven dat een prul van caberg beter is dan m'n shoei neotec
[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 13-02-2017 12:54 ]
AlstublieftMaegrim schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:45:
[...]
linkje? ik weiger te geloven dat een prul van caberg beter is dan m'n shoei neotec
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Ik heb die van mij vanochtend uit de schuur gehaald om mee naar het werk te rijden, telt dat?Hamza schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:29:
Binnenkort 15 graden. Wie o wie gaat zn motor uit de stalling halen?
Die 15 graden is alleen in het uiterste zuiden van NL, de rest blijft tussen de 10-12 hangen, hooguit. Ook is het maar voor één dagje, daarna gaat het weer naar beneden zoals het nu lijktHamza schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:29:
Zolang ze 's avonds en/of 's nachts nog strooien blijft die van mij in de schuur staan. Bovendien mag ik pas na 15 februari weer rijden.Hamza schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:29:
Drop a gear and disappear
https://sharp.dft.gov.uk/...ce-to=9999&discontinued=1Maegrim schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:45:
[...]
Consultant - Autogek
[ Voor 9% gewijzigd door lolgast op 13-02-2017 13:50 ]
Een stalling? Wat is dat?Hamza schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:29:
Verzekeringskwestie?SvenBravo7 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:32:
[...]
Zolang ze 's avonds en/of 's nachts nog strooien blijft die van mij in de schuur staan. Bovendien mag ik pas na 15 februari weer rijden.
Yup. Blijkbaar tellen ze het percentage impacts waar het kinstuk bij opengaat alvast NIET mee in de sterren rating (wat ik op zijn zachtst gezegd verdacht vind)lolgast schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:47:
Ik vraag me toch af waar ze die sterren dan allemaal precies op baseren, want als ik naar mijn eigen helm kijk (https://sharp.dft.gov.uk/testsratings/schuberth-sr1) ziet dat er volgens mij prima uit en krijgt hij toch 'maar' 4 sterren..
Dryhte schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:54:
[...]
Caberg zou ik niet weten, maar die 'tweede' - Shark Evoline - heeft 5 sterren en het kinstuk blijft niet toe in 43% van de impacts. Bij Neotec is dat slechts 7%... (da's natuurlijk maar een deeltje van het verhaal...)
https://sharp.dft.gov.uk/testsratings/shark-evoline-3
Daar vind je allicht de Caberg score ook.
[ Voor 30% gewijzigd door Dryhte op 13-02-2017 13:52 ]
Ho gek, ik ben echt niet wakker. Is de verzekering inderdaad, heb ik ook. In de winter niet rijden = 10% premiekortingHTT-Thalan schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:47:
[...]
Een stalling? Wat is dat?
[...]
Verzekeringskwestie?
[ Voor 16% gewijzigd door lolgast op 13-02-2017 13:57 ]
Ik heb dan weer geen behoefte om met iets rond te rijden dat schoon is, dus met een dikke laag vet en troep op mijn 'edele delen' (en ik heb het in dit geval dan over kwetsbare metaaldelenlolgast schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:53:
[...]
Waarom zou pekel op je motorfiets als schade door de verzekering afgehandeld moeten worden? Nu snap ik waarom de premie zo duur is, met zulke fratsen![]()
De mijne staat mooi in de stalling tot de wegen weer schoon zijn. Ik moet die zooi niet op mijn motor hebben als ik zie hoe mijn auto er elke week weer uitziet..
Dus 25% minder rijplezier voor 10% korting op de premielolgast schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:53:
[...]
Ho gek, ik ben echt niet wakker. Is de verzekering inderdaad, heb ik ook. In de winter niet rijden = 10% premiekorting
[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-02-2017 14:04 ]
Het klinkt niet interessant inderdaad, maar ik rij toch nooit in de winter. Hoe leuk ik motorrijden ook vind, die slijtage van mijn motor is het me niet waard. Om over het toegenomen risico op onderuit gaan nog maar niet te spreken. En ik ga er geen naast nemen, want er staan er al 2 in de berging.HTT-Thalan schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:57:
[...]
Dus 25% minder rijplezier voor 10% korting op de premie.
Dat ook. Ik betaal 11 euro in de maand voor WA+ met Diefstal.Chakotay schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:31:
10% korting op de premie... Daar kan ik in een jaar niet eens een fatsoenlijk krat bier voor kopen
Heeft maar 2 weken gevrore en gesneeuws hoor? Kon vaak rijden deze winterlolgast schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:09:
[...]
Het klinkt niet interessant inderdaad, maar ik rij toch nooit in de winter. Hoe leuk ik motorrijden ook vind, die slijtage van mijn motor is het me niet waard. Om over het toegenomen risico op onderuit gaan nog maar niet te spreken. En ik ga er geen naast nemen, want er staan er al 2 in de berging.
Consultant - Autogek
Stalling? Je bedoelt dat zeil voor de deur waar hij max 10 ur onder staat?Hamza schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:29:
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Bij mij zou het eerder 10% duurder worden als ik een winterstop bij een verzekeraar kies, ben ik een krat bier per jaar kwijtChakotay schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:31:
10% korting op de premie... Daar kan ik in een jaar niet eens een fatsoenlijk krat bier voor kopen
Ja klopt, ik heb een winterstop op mijn verzekering (10% korting op mijn premie). Dat scheelt mij €8,- p.m. Dus dat is een half kratje bier per maandHTT-Thalan schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:47:
[...]
Een stalling? Wat is dat?
[...]
Verzekeringskwestie?
[ Voor 11% gewijzigd door SvenBravo7 op 13-02-2017 15:18 ]
Ik zal aan je denken als ik zometeen volgas een volstrekt droge en zonnige A27 op trekSvenBravo7 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:15:
[...]
Ja klopt, ik heb een winterstop op mijn verzekering (10% korting op mijn premie). Dat scheelt mij €8,- p.m. Dus dat is een half kratje bier per maand
Ja vandaag was een mooie motordag geweest. Pech gehadHTT-Thalan schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:24:
[...]
Ik zal aan je denken als ik zometeen volgas een volstrekt droge en zonnige A27 op trek.
Ik zal ook aan je denken Sven, als ik straks de A15, A4, A20 op draaiSvenBravo7 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:15:
[...]
Ja klopt, ik heb een winterstop op mijn verzekering (10% korting op mijn premie). Dat scheelt mij €8,- p.m. Dus dat is een half kratje bier per maand
XBL: DonFrans
Ach, waar ik nu werk hoef ik niet eens de snelweg op (5 min van huis). Dat zou namelijk echt heel kansloos zijn. Afgelopen weken was het na het werk of te koud of al donker (donker is niet zo erg, maar overdag vind ik fijner rijden).HTT-Thalan schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:24:
[...]
Ik zal aan je denken als ik zometeen volgas een volstrekt droge en zonnige A27 op trek.
Bij acht graden gaat er bij mij één laag voering uit omdat ik anders gestoofd word.lolgast schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:28:
Het is nog niet eens 8 graden, in mijn ogen betekent dat: Stervenskoud op de motor
Thanks haha. Zijn nog maar 2 dagen dat ik moet wachten. Richting Zeeland kunnen we zeker een keer doen. Maatje van mij zit ook al te wachten tot ik weer mag rijden, dus die zal ook wel mee willen.Frans92 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:28:
[...]
Ik zal ook aan je denken Sven, als ik straks de A15, A4, A20 op draai
Als het lekker weer is na overmorgen een keertje richting Zeeland rijden?
En de Shoei GT Air (de integraalvariant) scoort een volle ster lager, dus waar komt dan het "systeemhelm gevaarlijker dan integraal" vandaan?Icephase schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:56:
[...]
Alstublieft
Shoei Neotec staat "pas" op plek 25 ofzo.
Eindeloze discussie!pagani schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:10:
[...]
En de Shoei GT Air (de integraalvariant) scoort een volle ster lager, dus waar komt dan het "systeemhelm gevaarlijker dan integraal" vandaan?
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Ik snap die site sowieso niet..pagani schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:10:
[...]
En de Shoei GT Air (de integraalvariant) scoort een volle ster lager, dus waar komt dan het "systeemhelm gevaarlijker dan integraal" vandaan?
[ Voor 9% gewijzigd door gebruikershaes op 13-02-2017 16:28 ]
Het enige wat ik me dan afvraag is of je broek dan niet enorm gaat schuiven als je over het asfalt glijdt. Dan lijkt mij een wat beter aansluitende broek beter (=minder wrijving) voor de wrijving tussen jezelf en de broek.Leviathius schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:17:
[...]
De Rev'it Philly 2 is een zogenaamde 'loose fit' motorjeans. Dat is eigenlijk de enige motorbroek die een beetje ruim zit. Heb zelf ook dikke bovenbenen en al die regular/skinny jeans pas ik niet. Ben nu in ieder geval erg tevreden over de Philly
Niet vergeten om ook de afbeeldingen op de pagina door te klikken!gebruikershaes schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:23:
[...]
Ik snap die site sowieso niet..
De helm die jij aanhaalt heeft inderdaad "maar" 3 sterretjes. Terwijl de impact result net zo groen is als bij een helm met 5 sterretjes. Welke factoren ze nog meer meenemen wordt niet echt getoond..
Woensdag nog een keer proberen! Dan is het wat warmer.gebruikershaes schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:19:
Yay een mooie dag! Dat betekende dat deze beauty weer uit de garage mocht.
[afbeelding]
Droog wegdek dus weinig last van pekel wat opspat. Ik was alweer vergeten hoe ze klonk, maar toen bij het starten mijn autoalarm gelijk afging wist ik het weer
En brrr wat was het koud na een uur. Gelukkig had de vorige eigenaar (ja ja een oudere mevrouw) er handvat verwarming opgezet dus dat kwam heel goed van pas met mijn zomerhandschoentjes. Wel merkte ik dat ik een beetje verstijfd op de motor zat en daardoor het bochtenwerk wat minder soepel was, maar dat mocht de pret niet drukken.
Een minpuntje van deze rit: mijn schuiver voor het zonnevizier brak af nadat ik die naar beneden wilde schuiven. Misschien toch te koud voor de el cheapo HJC? Zou hier garantie op zitten? Heb de helm vorig jaar september gekocht.
[ Voor 60% gewijzigd door caesar1000 op 13-02-2017 16:34 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Heh je was me net voor. Ik zag het idd en was mn post aan het editen.caesar1000 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:27:
Niet vergeten om ook de afbeeldingen op de pagina door te klikken!![]()
Dan is er te zien dat de GT op de linker zijkant oranje heeft als kleur en aan de rechter kant rood.
De Neotec heeft aan beide kanten oranje. Dat verklaart dus de 3 sterren bij de GT in plaats van 4 sterren zoals de Neotec.
Hij zal niet echt schuiven want bij mij zit hij hetzelfde als een 'regular fit' bij anderen zou zitten zeg maar. Oftewel hij zit niet extra wijd of los of iets degelijks. Als je met dunne benen in zo'n loose fit broek zou zitten, dan is het inderdaad niet verstandig om dan te gaan rijden. Dan heb je zoveel speling, dat je totaal geen slijtvastheid meer hebt.caesar1000 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:27:
[...]
Het enige wat ik me dan afvraag is of je broek dan niet enorm gaat schuiven als je over het asfalt glijdt. Dan lijkt mij een wat beter aansluitende broek beter (=minder wrijving) voor de wrijving tussen jezelf en de broek.
Simple. Mechanisms fail. DAT is een gegevenpagani schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:10:
[...]
Consultant - Autogek
Mja... zie mijn opmerking boven over het 'failen' van dat mechanisme - dat hebben ze duidelijk niet laten meespelen in de sterren die toegekend werden. Schaamtelijk cijfer van die Shark...matthewk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:40:
[...]
Simple. Mechanisms fail. DAT is een gegeven
100% gelijk, maar tot zover is dit de enige onafhankelijke test waarop je af kan gaan. Ook is een tik langszij of vanboven veel vaker voorkomend dan een tik im het centrum van de chinguard.Dryhte schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:03:
[...]
Mja... zie mijn opmerking boven over het 'failen' van dat mechanisme - dat hebben ze duidelijk niet laten meespelen in de sterren die toegekend werden. Schaamtelijk cijfer van die Shark...
Consultant - Autogek
ja maar toch... In bijna de helft van de geteste impacts (dus niet alleen bij het vallen op het centrum van de chinguardmatthewk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:05:
[...]
100% gelijk, maar tot zover is dit de enige onafhankelijke test waarop je af kan gaan. Ook is een tik langszij of vanboven veel vaker voorkomend dan een tik im het centrum van de chinguard.
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Verwijderd
Monster <3! Welke spiegels heb jij er op (volgens mij Rizoma Elisse?)? Heb zelf nu bar end mirrors op m'n Monster maar eigenlijk vind ik dat niks (zo gekocht). Die Rizoma Elisse lijken me veel fijner.gebruikershaes schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:19:
[afbeelding]
Droog wegdek dus weinig last van pekel wat opspat. Ik was alweer vergeten hoe ze klonk, maar toen bij het starten mijn autoalarm gelijk afging wist ik het weer
En brrr wat was het koud na een uur. Gelukkig had de vorige eigenaar (ja ja een oudere mevrouw) er handvat verwarming opgezet dus dat kwam heel goed van pas met mijn zomerhandschoentjes. Wel merkte ik dat ik een beetje verstijfd op de motor zat en daardoor het bochtenwerk wat minder soepel was, maar dat mocht de pret niet drukken.
Een minpuntje van deze rit: mijn schuiver voor het zonnevizier brak af nadat ik die naar beneden wilde schuiven. Misschien toch te koud voor de el cheapo HJC? Zou hier garantie op zitten? Heb de helm vorig jaar september gekocht.
Mijne staat al 4 dagen buiten onder een zeil. Hij start gewoon in 1x. Indien hij niet wilt starten dan moet je inderdaad naar een nieuwe accu zoeken.Mu.siQ schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:16:
Wellicht voor sommige ervaren motorrijders hier een domme vraag, maar ik stel m gewoon.
Ik wil graag weer rijden, maar vandaag lukte het niet door afspraken die ik had. Woensdag lijkt wel een mooie dag te worden om te beginnen, maaarrrr ik zit in de nachtdienst, dus slaap tot? Hoe dan ook, stel nou dat ik eerder wakker wordt wil ik er op stappen.
Echter ligt mijn accu nu nog thuis aan de druppellader. Mijn motor staat in een box iets verderop. Wel overdekt, niet verwarmd oid. Mijn accu is dus vol. Kan ik die er morgen oid vast in zetten zodat ik woensdag of wanneer dan ook zo kan weg rijden (na uiteraard alles te hebben nagelopen of die start, oliepeil etc)? Of is dat nog tricky met de nachtelijke vorst temperaturen?
Alvast bedankt!
PS: Wel beetje jaloers op de mensen die al rijden hier!
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Nice, hoe bevalt zo een versys nou? Ik ben me alvast aan het orienteren voor mn volgende motor en ik wil een naked/tourer hebben. De ER6N lijkt me niet echt comfortabel voor de lange ritten(lees: >800km). En hoe lang ben je?Anoshky schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:24:
Ben eigenlijk wel aangenaam verrast over mijn accu.
Heb hem nagemeten en meet 12.61V. Volgens het www zou 12.6 willen zeggen dat de accu 100% geladen is.
Hij heeft 3 maand stil gestaan (zonder lader) in de garage bij 6 à 8 graden.
Had sowieso niet verwacht dat hij niet meer ging starten aangezien het een quasi nieuwe motor is, maar 100% had ik nu toch ook niet verwacht :-)
(2016 Versys 650)
Nee ja, doelde dan vooral op mensen die zo'n broek zouden kopen terwijl een regular fit beter zou zitten. Kan me voorstellen dat je in dat geval nog steeds redelijk goed wegkomt, maar wel wat schuurplekjes van de broek hebt.Leviathius schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:39:
[...]
Hij zal niet echt schuiven want bij mij zit hij hetzelfde als een 'regular fit' bij anderen zou zitten zeg maar. Oftewel hij zit niet extra wijd of los of iets degelijks. Als je met dunne benen in zo'n loose fit broek zou zitten, dan is het inderdaad niet verstandig om dan te gaan rijden. Dan heb je zoveel speling, dat je totaal geen slijtvastheid meer hebt.
Hij valt veel beter de bocht in he? Toen ik dus voor het eerst mijn banden oppompte gingen vooral ook rotondes veel vloeiender en zonder moeite.Hamza schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:27:
[...]
Mijne staat al 4 dagen buiten onder een zeil. Hij start gewoon in 1x. Indien hij niet wilt starten dan moet je inderdaad naar een nieuwe accu zoeken.
Naar aanleiding van de bandenspanning discussie heb ik ook mijn banden even opgepompt. Van 1.9-2.0 naar 2.5-2.9 manmanman wat een wereld van verschil. De bochten gaan nu véééééél makkelijker dan voorheen.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Voor mij heel goed. Als je net als mij een bijna nieuwe kunt vinden (hij had 1500km) is hij in dat budget de bang for the buck.Hamza schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:30:
[...]
Nice, hoe bevalt zo een versys nou? Ik ben me alvast aan het orienteren voor mn volgende motor en ik wil een naked/tourer hebben. De ER6N lijkt me niet echt comfortabel voor de lange ritten(lees: >800km). En hoe lang ben je?
Haha ik ben ook maar 1m70. Kom je wel goed met je voeten bij de grond? Ik heb een keertje de GS uitgeprobeerd maar ik kan onmogelijk de motor ondersteunen op mn grote teenAnoshky schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:33:
[...]
Voor mij heel goed. Als je net als mij een bijna nieuwe kunt vinden (hij had 1500km) is hij in dat budget de bang for the buck.
Ik had wel veel last van trillende kappen maar heb ze deze winter allemaal afgehaald en overal dempingsmateriaal tussen gestoken, dus hopelijk is dat opgelost :-)
Ik ben maar 1m71
Yay nog meer monsters >:)! Dat zijn idd rizoma elisse spiegels. Wel namaak, want genaaid via marktplaats, maar wel goede nepperts. Ze trillen wel een beetje, maar minder dan de standaard spiegels. Dat kan natuurlijk ook een Chineese feature zijn. En dat eigenlijk ook alleen bij flink in de toeren knallen. Zicht is ongeveer hetzelfde als met de standaard spiegels. De rechter spiegel heb ik overigens op een of andere manier nog bij geen een motor goed kunnen afstellen dus die is vrij nutteloos, maar dat terzijde.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:25:
[...]
Monster <3! Welke spiegels heb jij er op (volgens mij Rizoma Elisse?)? Heb zelf nu bar end mirrors op m'n Monster maar eigenlijk vind ik dat niks (zo gekocht). Die Rizoma Elisse lijken me veel fijner.
Volgens mij heb je wettelijk op de meeste (alle?) producten minimaal 1 jaar garantie.. dus lijkt me dat je wel terug kan met je helm.
Verwijderd
Heb zelf een witte/grijze 796 met (pas gemonteerde) SC Project GP-Tech dempers, geluid is zoveel mooier dan met de standaard dempers.gebruikershaes schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:00:
[...]
Yay nog meer monsters >:)! Dat zijn idd rizoma elisse spiegels. Wel namaak, want genaaid via marktplaats, maar wel goede nepperts. Ze trillen wel een beetje, maar minder dan de standaard spiegels. Dat kan natuurlijk ook een Chineese feature zijn. En dat eigenlijk ook alleen bij flink in de toeren knallen. Zicht is ongeveer hetzelfde als met de standaard spiegels. De rechter spiegel heb ik overigens op een of andere manier nog bij geen een motor goed kunnen afstellen dus die is vrij nutteloos, maar dat terzijde.
Heb zelf ook een tijdje met bar end spiegels gereden en vond het eigenlijk heel fijn dat ik m'n arm er niet in zag. Wat me wel heel erg stoorde is dat m'n stuur een stuk breeder werd en ik vaak niet tussen de auto's bij stoplichten door kon.
Maar goed de elisses zijn zeker een aanrader. Deze zijn al een verbetering tov standaard dus zullen de originele het helemaal zijn.
Welke monster rijd jij?
Consultant - Autogek
Ook bij de lidl kun je retourneren gewoon hoor. Vandaag handschoenen gehaald (extra set) en krijg woensdag nog wat binnen. Wat niet wil of past gaat retour.Nielsjuhz schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:00:
Mensen,
Let op bij het kopen van de Lidl Rugtas (dropdown menu motortas) is het geen rugtas maar een tas die je op de zitplaats van de bijrijder moet monteren. Je kan hem als een schoudertas dragen maar niet als een rugtas zoals de titel aangeeft. Ik heb al spijt van de aankoop want ik wil een rugtas hebben.
Wat nog véél erger is: Ze hadden een "100% dochter onderneming" welke wél wat leuker speelgoed maakte voor de mensen welke niet zo "HD Minded" zijn en dus liever een beetje sportief voor de dag wilde komen.matthewk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:40:
Harley klaagt al jaren over het gebrek aan nieuwe rijders die opstappen maar weigert dan iets zoals dit uit te brengen:
[afbeelding]
Dit IS harley's historie en is gewoon een iron 883... dus ze kunnen het platform gebruiken. Waarom doen ze toch zo moeilijk?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Wat best ironisch is voor een bedrijf dat flat track RACING groot heeft gemaaktwimmel_1 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:49:
[...]
Wat nog véél erger is: Ze hadden een "100% dochter onderneming" welke wél wat leuker speelgoed maakte voor de mensen welke niet zo "HD Minded" zijn en dus liever een beetje sportief voor de dag wilde komen.
BUËLL ..... Daar is door HD de stekker uit getrokken omdat 't niet helemaal in 't straatje van HD paste que "erfgoed"
Consultant - Autogek
Gelijk heb je, mooi ding, en het was goed rijweergebruikershaes schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:19:
[afbeelding]
Die GoPro's zijn zo allesjezus duurwimmel_1 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:06:
Als je een keer een GoPro 3 Black wil lenen/proberen dan geef maar een gil, heb zo'n ding hier liggen en dat ding vangt van alles...aan stof.
[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-02-2017 20:18 ]
Hier schrik ik wel een beetje van aangezien de GT als 1 van de weinige aan al mijn wensen voldoet en ook daadwerkelijk om mijn hoofd past. Maar als ik dan zie dat zelfs een Duchinni of Box helm van £60 beter scoortcaesar1000 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:27:
[...]
Niet vergeten om ook de afbeeldingen op de pagina door te klikken!![]()
Dan is er te zien dat de GT op de linker zijkant oranje heeft als kleur en aan de rechter kant rood.
De Neotec heeft aan beide kanten oranje. Dat verklaart dus de 3 sterren bij de GT in plaats van 4 sterren zoals de Neotec.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
En dat soort helmen maken dan weer ontzettend veel windgeluid (waarschijnlijk).... waaaaaaaaaaaaaaaaaah keuzesEthirty schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:19:
[...]
Hier schrik ik wel een beetje van aangezien de GT als 1 van de weinige aan al mijn wensen voldoet en ook daadwerkelijk om mijn hoofd past. Maar als ik dan zie dat zelfs een Duchinni of Box helm van £60 beter scoort
[ Voor 20% gewijzigd door matthewk op 13-02-2017 20:27 ]
Consultant - Autogek
Gewoon terugbrengen? Dat kan bij de lidl.Nielsjuhz schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:00:
Mensen,
Let op bij het kopen van de Lidl Rugtas (dropdown menu motortas) is het geen rugtas maar een tas die je op de zitplaats van de bijrijder moet monteren. Je kan hem als een schoudertas dragen maar niet als een rugtas zoals de titel aangeeft. Ik heb al spijt van de aankoop want ik wil een rugtas hebben.
Dat doet die Suomy die ik nu heb ook. Die oordoppen heb ik te laat gekocht, volgens mij komt een deel van mijn tinnitus door die helm.matthewk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:20:
[...]
En dat soort helmen maken dan weer ontzettend veel windgeluid (waarschijnlijk).... waaaaaaaaaaaaaaaaaah keuzes
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Niet echt slim van een bedrijf om maar 1 soort motoren te maken. Zijn er eigenlijk wel andere fabrikanten die dat doen ?matthewk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:40:
Harley klaagt al jaren over het gebrek aan nieuwe rijders die opstappen maar weigert dan iets zoals dit uit te brengen:
[afbeelding]
Dit IS harley's historie en is gewoon een iron 883... dus ze kunnen het platform gebruiken. Waarom doen ze toch zo moeilijk?
Jawel, http://helmetcheck.org/about.aspx (D.O.T. approval) en sharpEthirty schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:29:
[...]
Dat doet die Suomy die ik nu heb ook. Die oordoppen heb ik te laat gekocht, volgens mij komt een deel van mijn tinnitus door die helm.
Maar goed, je wil je schedeltje natuurlijk ook wel veilig transporteren.
Hoe moet je als consument nou een keuze maken als iets als Shoei zo laag scoort, het is niet alsof die dingen gratis zijn. Is er geen universele test voor helmen zoals de EuroNCAP voor auto's?
Waterkoeling zal wel op alle bikes komen uiteindelijk (denk ik). En zelfs Norton maakt zelfs geen één type motor meer, dus Harley is hier echt de enige. Risicovol. Ging lang goed, vraag is: Hoe lang nog? De Victory Octane is volgens mij de bike die harley had moeten bouwen als een vermande sportster 883PilatuS schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:30:
[...]
Niet echt slim van een bedrijf om maar 1 soort motoren te maken. Zijn er eigenlijk wel andere fabrikanten die dat doen ?
Harley wil natuurlijk heel graag bij hun roots blijven, zo was naar waterkoeling gaan al een heel gedoe. De vraag is alleen of dit wel zo verstandig is.
[ Voor 37% gewijzigd door matthewk op 13-02-2017 20:40 ]
Consultant - Autogek
Kan m'n eigen helm (X-Lite X802) daar niet eens terug vinden?matthewk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:34:
[...]
Jawel, http://helmetcheck.org/about.aspx (D.O.T. approval) en sharp
Volgens mij lijkt getoonde HD meer op de roots van het merk dan waar ze bekend mee zijn geworden en waar mensen het mee associeren. Buell vond ik nog wel gaaf, maar op een HD zal je mij niet zien.PilatuS schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:30:
[...]
Niet echt slim van een bedrijf om maar 1 soort motoren te maken. Zijn er eigenlijk wel andere fabrikanten die dat doen ?
Harley wil natuurlijk heel graag bij hun roots blijven, zo was naar waterkoeling gaan al een heel gedoe. De vraag is alleen of dit wel zo verstandig is.
#team_UTC+1
Het "grappige" is: Buëll was méér "roots" van HD dan dat HD van zichzelf was op het moment dat ze 't lieten klappen....Ethirty schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:41:
[...]
Volgens mij lijkt getoonde HD meer op de roots van het merk dan waar ze bekend mee zijn geworden en waar mensen het mee associeren. Buell vond ik nog wel gaaf, maar op een HD zal je mij niet zien.
Ik heb toch het idee dat Harley rijders over het algemeen wat ouder zijn en de meeste jonge mensen niet zo snel naar hun merk gaan. Als dit redelijk klopt dan krijgen ze het de komende jaren alleen maar moeilijker. Ik denk dat ze toch een keer moeten gaan veranderen om te blijven bestaan. Vast blijven houden aan het verleden is voor de toekomst denk ik geen goede optie.matthewk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:34:
[...]
Waterkoeling zal wel op alle bikes komen uiteindelijk (denk ik). En zelfs Norton maakt zelfs geen één type motor meer, dus Harley is hier echt de enige. Risicovol. Ging lang goed, vraag is: Hoe lang nog? De Victory Octane is volgens mij de bike die harley had moeten bouwen als een vermande sportster 883
Dat klopt ook wel natuurlijk. De eerste motoren van hun waren geen choppers. Ben zelf ook geen HD fan maar dat model in de foto is toch wel even wat leuker als wat ze standaard bouwen. Ik vraag mij af hoe het er over 30 jaar voor staat als ze niets veranderen.Ethirty schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:41:
[...]
Volgens mij lijkt getoonde HD meer op de roots van het merk dan waar ze bekend mee zijn geworden en waar mensen het mee associeren. Buell vond ik nog wel gaaf, maar op een HD zal je mij niet zien.
Consultant - Autogek
Misschien dat veel mensen Buell hier nu al niet (meer?) kennen terwijl ze pas een jaar of 5 geleden van de markt zijn gehaald door....matthewk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:46:
Aanrader naar aanleiding van deze discussie: Kijk even Harley and the Davidson's op fmovies oid. Geweldige serie, word je zo Harley fan van.... moesten ze een tracker bouwen
#team_UTC+1
Buell is ook wel, you love it or you hate it, qua styling. Alle modellen zijn vrij extreem en ze moeten je maar net liggen. Beetje hetzelfde verhaal als HD zelf. Iedere andere fabrikant heeft een hele lijn aan modellen van naked bike's tot aan sport en toer. Daarmee kan je veel verschillende mensen aanspreken. HD en ook Buell spreekt maar een kleine groep mensen aan.wimmel_1 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:56:
[...]
Misschien dat veel mensen Buell hier nu al niet (meer?) kennen terwijl ze pas een jaar of 5 geleden van de markt zijn gehaald door....
[afbeelding]
Wát moet je aan een XB12 nog willen verbouwen om er een gave fiets aan over te houden?? De XB9 was al nét zo'n lekker scheurijzer, overigens.
Buell maakte Duke's nog voor KTM Duke's maakte. Ik zie nu pas hoe ontiechelijk hetzelfde die twee modellen zijn qua lijnen.PilatuS schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:12:
[...]
Buell is ook wel, you love it or you hate it, qua styling. Alle modellen zijn vrij extreem en ze moeten je maar net liggen. Beetje hetzelfde verhaal als HD zelf. Iedere andere fabrikant heeft een hele lijn aan modellen van naked bike's tot aan sport en toer. Daarmee kan je veel verschillende mensen aanspreken. HD en ook Buell spreekt maar een kleine groep mensen aan.
Consultant - Autogek
Welk model van Buell bedoel je precies ?matthewk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:15:
[...]
Buell maakte Duke's nog voor KTM Duke's maakte. Ik zie nu pas hoe ontiechelijk hetzelfde die twee modellen zijn qua lijnen.
XB9 / XB12. Ik was even vergeten hoe ontiechelijk fel ze op elkaar lijken... dacht dat er meer verschil zat tussen 9 en 12
[ Voor 8% gewijzigd door matthewk op 13-02-2017 21:18 ]
Consultant - Autogek
Een sportieve naked bike dus. Er zijn toch genoeg merken met motoren die er op lijken ?matthewk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:18:
[...]
XB9 / XB12. Ik was even vergeten hoe ontiechelijk fel ze op elkaar lijken... dacht dat er meer verschil zat tussen 9 en 12
Ja maar niet met lijnen die zo hetzelfde zijn. Zit meer naar voren, tank die als een etterbuil naar boven komt. Korte bouw. Ubervet.PilatuS schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:24:
[...]
Een sportieve naked bike dus. Er zijn toch genoeg merken met motoren die er op lijken ?
Consultant - Autogek
Op het kontje na vind ik eigenlijk niets er zo uit zien als Buell. Vandaar ook de, love it or hate it. Als je een Buell ziet weet je dat het een Buell is. Er is niets wat er op lijkt vind ik.matthewk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:25:
[...]
Ja maar niet met lijnen die zo hetzelfde zijn. Zit meer naar voren, tank die als een etterbuil naar boven komt. Korte bouw. Ubervet.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq