Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.172 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker bochtjes pakken met de Harley >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 00:05:
Lekker bochtjes pakken met de Harley >:)

[video]
Knap hoe die dat ding zo naar beneden gooit, maar vooral een totale rasidioot met t iq van een vlieg... heeft niet meer aan dan een tshirtje, terwijl ie gaat racen, dan wil je echt graag kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Motorseizoen en keuzestress komt weer aan

r6 / zx6r / cbr600rr
Superduke 990
Speed triple
Street triple
Monster 696
Z750
Mt-07
Hypermotard
Mv brutale

Denk dat het maar een Street triple r moet gaan worden..

Of toch een oude R6 (circuit met me kenteken) en oude monster 620 ie voor tourritjes

[ Voor 23% gewijzigd door wd200 op 12-02-2017 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 00:10:
[...]

Knap hoe die dat ding zo naar beneden gooit, maar vooral een totale rasidioot met t iq van een vlieg... heeft niet meer aan dan een tshirtje, terwijl ie gaat racen, dan wil je echt graag kapot.
't zag er niet echt uit als racen, meer als een beetje relaxed bochtjes pakken @ Dragons Tail (al was er inderdaad een momentje dat 't achterwiel een stapje naar buiten maakte.).

Wat me persoonlijk meer opviel was het blauwe "groot-licht" lampje wat coninue brande op de motor waarop de camera gemonteerd was?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

wimmel_1 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:07:
[...]

Met een systeem zoals de R6 al sinds de RJ11 ('06) modellen heeft, en de RC8 en 1198 bijvoorbeeld ook hebben, liggen de zwaarste delen ónder de lijn van de wielassen én dus ligt het onafgeveerde gewicht lager (lees: dichter bij het wegdek). Je hoeft daardoor automatisch ook minder gewicht te verplaatsen om je fiets "óm" te gooien in een bochten wissel..
De relatie tussen on-/afgeveerd gewicht tov de plaats van een uitlaat ontgaat mij even. Een onafgeveerde uitlaat zou pas spectaculair zijn :P. Maar de discussie begon met een opmerking dat een lage uitlaat zorgt voor een lichter stuurgedrag. Dat is volgens mij onjuist. Gewicht wat hoog op de motor ligt hoef je niet te verplaatsen dat werkt juist mee op het moment dat de motor begint te kantelen. Maar wij gaan er niet uitkomen, het verhaal van Pilatus en jou staat haaks op de boeken die ik heb gelezen over deze materie.
PilatuS schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:32:
[...]

Sowieso wat Wimmel hier boven al zegt. Verder als het zo zou zijn dat de motor makkelijker in de bocht in valt door meer gewicht hoger op de motor, zit dat gewicht je weer in de weg als je van de ene naar de andere kant moet. Dat het gewicht je zou helpen in de bocht te vallen is 1 ding, maar het gaat je sowieso in de weg zitten als je de motor wil omgooien naar de andere kant.
Dat klopt natuurlijk maar dat is makkelijk te compenseren als de motor echt snel omgegooid moet worden. De snelle jongens geven een korte dot gas als ze de motor snel willen omgooien. Door de gewichtstransfer naar achteren wordt de motor aan de voorkant ligt en is deze heel snel om te gooien. Luister maar eens goed midden in de GT in dit filmpje: YouTube: Assen 2015 - Yamaha OnBoard. Er wordt heel even kort gas gegeven zodat het motorvermogen helpt om de motor snel om te gooien. Volgens de docent bij een Ten Kate cursus doen zelfs amateurs die er wat gevoel voor hebben dit ongemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

xos schreef op zondag 12 februari 2017 @ 00:27:
[...]

De relatie tussen on-/afgeveerd gewicht tov de plaats van een uitlaat ontgaat mij even. Een onafgeveerde uitlaat zou pas spectaculair zijn :P. Maar de discussie begon met een opmerking dat een lage uitlaat zorgt voor een lichter stuurgedrag. Dat is volgens mij onjuist. Gewicht wat hoog op de motor ligt hoef je niet te verplaatsen dat werkt juist mee op het moment dat de motor begint te kantelen. Maar wij gaan er niet uitkomen, het verhaal van Pilatus en jou staat haaks op de boeken die ik heb gelezen over deze materie.

[...]

Dat klopt natuurlijk maar dat is makkelijk te compenseren als de motor echt snel omgegooid moet worden. De snelle jongens geven een korte dot gas als ze de motor snel willen omgooien. Door de gewichtstransfer naar achteren wordt de motor aan de voorkant ligt en is deze heel snel om te gooien. Luister maar eens goed midden in de GT in dit filmpje: YouTube: Assen 2015 - Yamaha OnBoard. Er wordt heel even kort gas gegeven zodat het motorvermogen helpt om de motor snel om te gooien. Volgens de docent bij een Ten Kate cursus doen zelfs amateurs die er wat gevoel voor hebben dit ongemerkt.
Je hoeft 't niet met me eens te zijn maar je moet voor de grap eens een dwarsdoorsnede van een motorfiets (vanaf de vóór of achterzijde) maken waarbij je het gewicht gaat verdelen én daarbij 't principe van een pendule in gedachten houden.

Al het gewicht wat je op 't einde van een pendule toe voegt heeft méér momentum en dus kracht nodig om terug te komen in de status van ..... "0" (balans).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 20:56:
[...]
De Varadero XL125V waar ik pas over las haalt op zich de 130 nog wel, omdat hij de volle 15pk heeft (ding weegt wel veel). En ook met een Suzuki Alto rijden mensen als mongolen, met een 125cc kan je in de stad nog steeds, zoals men dat zegt, de hooligan uithalen. Ik ben echt heel benieuwd hoe zoiets rijd, ik weet dat ik bij mijn motor nog lange niet volgas kan rijden omdat de motor nog steeds sneller is dan ikzelf, dus ik heb nog een flinke weg te gaan qua "een worden" met de machine. Een 125cc zou me in staat stellen heel snel tot de max van de machine te gaan (bij wijze van spreken) zodat je weet hoe het voelt als je de motor wel al helemaal onder controle hebt.

Ik hou me op de motor een stuk beter aan de snelheid dan dat ik voorheen in de auto deed, en daardoor nu ook in de auto steeds meer. Ik trek af en toe nog wel lekker door, want dat mag, en rij dan vMax + 10 ofzo.

Enne, bij de volgende meet zullen we wel even zien wie er meer geluid maakt, jouw nieuwe Sportuitlaat of mijn Euro 0,5 norm knalpijp :X.
Ja, je zal in ieder geval veel sneller de focus op de bochtentechniek kunnen leggen. Qua max halen uit de 125 is dit misschien wel zo qua accelereren alleen remmen is natuurlijk ook weer een vak apart. :)
PilatuS schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:51:
[...]
Verschillen zitten ook heel erg in de vering, bijvoorbeeld naar USD voorvorken wat de gehele voorkant veel sterker maakt. Ook het frame zelf is enorm verbetert. Waar het gewicht zit is ook een groot verschil. Dat is een grote reden dat oudere motoren slechter aanvoelen, het gewicht zit veel boven in en niet onder in. Daarom stuurt mijn RC8 bijvoorbeeld beter dan de 1098 van Ducati. Beide motoren zijn ongeveer gelijk uitgekomen en tegen elkaar gereviewed, alleen zit het gewicht van de Ducati veel meer boven in en daarom stuurt ie lang niet zo goed als de RC8. Om alleen naar de achterbrug te kijken klopt niet natuurlijk. Wat betreft vering en frame is er ook enorm veel anders geworden. Daar ga je meer mee veranderen dan met de achterbrug.
[...]
Die verschillen zijn dus ook door de jaren heen van high-end naar de andere segmenten overgelopen. Ik bedoel: wie verwacht er nou een USD voorvork of radiaal gemonteerde remklauw op een 125 terwijl het overgrote deel van de <700cc motoren dat niet eens heeft...? :+

Zeker vooruitgang de afgelopen 20 jaar. :*)
wimmel_1 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 15:28:
[...]
Da's niet helemaal waar wat je daar zegt, sterker nog: De motoren zijn in Nederland een héél stuk goedkoper dan dat ze in België, en de andere omliggende EU landen, zijn.
De verkoopprijs welke de consument hier in NL betaald wordt hoofzakelijk omhoog geschroeft met de BPM.

Vriendin van me is een Belgische en haar Triumph Daytona 675R hebben we in NL nieuw gekocht en vervolgens naar België geëxporteerd. Direct een terugvraag van de BPM ingediend wat gewoon kan via de RDW/Douane en...... ruim €1500,- t.o.v. de Belgische consumentenprijs bespaart op de aanschaf van een gloedje nieuwe fiets. Nadeel is dus dat je in NL de BPM wél even moet aftikken en vervolgens weer moet gaan terugvorderen bij de NL staat (en die werken in dat geval niet héél snel).
Nee ja, ik bedoel dus (richt mij primair op) de prijs waarvoor je de motor in de showroom koopt waarbij het BPM dus al is toegevoegd. Als consument gaat het daar om want dat is de prijs waarvoor je de motor koopt.

Natuurlijk zou je dan kunnen zeggen 'ons BPM is zo hoog want we verdienen gemiddeld in Nederland ook niet slecht', maar zoveel scheelt ons gemiddeld inkomen toch niet met dat van België? :+
wimmel_1 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:53:
[...]
Je kijkt naar 't zelfde plaatje (waarschijnlijk), alleen ligt alle "rommel" vóór het gedeelte wat naar boven gaat. Die "Ti" pijp naar boven is er om het algehele gewicht alsnog zoveel mogelijk gelijkwaardig te te kunnen verdelen (én weegt waarschijnlijk ook maar amper een halve kilo).
Die pijp naar boven kan er ook voor zorgen dat, door de uitkomende uitlaatgassen, de lucht nog meer aan de achterkant wordt aangezogen (lees: aangetrokken van de rijder af) waardoor je een nog betere aerodynamica kunt bereiken. :9

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:39
Requiem19 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:59:
Yamaha laat zien dat het ook met 1 uitlaatpijp kan. Duc/Honda zou dus best of 1 uitkaat kunnen gebruiken, if de tweede uitlaat ook voor het achterwiel kunnen laten uitkomen, maar dan de andere kant.

In een wereld waar elke honderste telt, moet hier wel een rationele keuze voor gemaakt zijn. Idem voor de nieuwe Panigale Superleggera.

Als er al een doel is voor een uitlaat aan de onderzijde, is dat volgens mij niet met het doel om het gewicht zo laag mogelijk te krijgen, maar om alle massa zo centraal mogelijk te krijgen (Honda's befaamde 'Mass centralization' pr talk).
noes schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 23:45:
[...]

Heeft ook te maken met optimale lengte van de uitlaat. Ik vind het er persoonlijk niet uitzien ;)
Dit dus. Zowel de Ducati als de Honda hebben een V4 blok en twee uitlaten. Verrassing.. ook de KTM RC16 heeft een V4 blok en twee uitlaten. Die blokken hebben twee cilinders naar voren gericht en twee naar boven/achter waardoor de lengte van de uitlaat gelijk is door de ene naar de zijkant te laten gaan(voorste cilinders) en de ander als seatpipe(achterste cilinders).

Als de ene uitlaat korter is dan de ander zal het blok niet optimaal lopen. Heb er verder geen verstand van en kan het je niet verder uitleggen maar als de ene langer is dan de ander vermoed ik dat er een verschil in druk ontstaat die zowel performance als het blok om zeep helpt. Het is natuurlijk geen toeval dat alle drie de V4 blokken een vergelijkbaar uitlaatsysteem hebben. :)

Ook bij de panigale superleggera zie je dat van beide cilinders een uitlaatbocht is gemaakt met als doel om dezelfde lengte te krijgen voor de einddemper:
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.asphaltandrubber.com/wp-content/uploads/2013/11/Ducati-1199-Superleggera-EICMA-detail-13.jpg

Die achterste cilinder komt links van het blok Ok het blok heen naar deze rechterkant naar beneden naar de einddemper. Dat willen ze in de motogp echter niet omdat een uitlaatsysteem met zo min mogelijk bochten, en met name geen haakse bochten het best is. Voor een straatfiets, hoe hardcore ook, is die laatste paar procent performance gewoon niet van belang. Maar in de motogp is dat het verschil tussen ergens vooraan of achteraan rijden.

[ Voor 18% gewijzigd door bolleh op 12-02-2017 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo, hoop tech praat hiero. 8) Wanneer wordt het zomer? :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
De activiteit in dit topic is inderdaad omgekeerd afhankelijk van het weer :)

Ik had wel zin in een rondje vandaag, maar er ligt gewoon een dik pak sneeuw voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Erapaz schreef op zondag 12 februari 2017 @ 09:50:
De activiteit in dit topic is inderdaad omgekeerd afhankelijk van het weer :)

Ik had wel zin in een rondje vandaag, maar er ligt gewoon een dik pak sneeuw voor de deur.
Hier alleen op de auto's en het gras e.d., de weg is schoon en niet glad. Ik denk dat ik alsnog even naar Zeeland ga knorren straks. Even kijken of die Saeco koffiemachine in de topkoffer past :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

En dan moet de pekel nog even weg het liefst. :P Week terug begon het ergens op te lijken in het weekend, helaas snel opgelost. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Joopieboy schreef op zondag 12 februari 2017 @ 09:53:
En dan moet de pekel nog even weg het liefst. :P Week terug begon het ergens op te lijken in het weekend, helaas snel opgelost. :+
Ik zit ook te wachten tot de pekel verdwijnt. Verder de motor eigen maken :)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 22:26
Mij ook niet gezien, er liggen kilo's pekel hier op de weg :r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Overigens voor de geinteresseerden (bij menig man wellicht al bekend);

Vanaf morgen wederom motorspullen te verkrijgen bij de Lidl voor schappelijke prijs. Zie ook www.lidl-shop.nl

Mijzelf maar (middels internet) maar voorzien van het vest (zocht nog een ritsbare variant) en thermo kleding. Begin seizoen zal wel fris zijn, kan nooit kwaad onder mijn leren pak :)

Enige waar ik naar op zoek ben maar nog maar niet tegen kom / kan vinden: een tanktas (liefst met magneten) met ruit die gewoon klein/laag is. De meeste zijn vrij hoog maar dit staat helemaal niet op mijn R6. Ik wil een lage (desnoods met maar 1 laag) waarin mijn telefoon kan voor eventuele navigatie of een kaart. Meer niet. Iemand toevallig idee waar ik nog kan zoeken of die er één weet te vinden?

[ Voor 35% gewijzigd door Mu.siQ op 12-02-2017 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Mu.siQ schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:19:

Vanaf morgen wederom motorspullen te verkrijgen bij de Lidl voor schappelijke prijs. Zie ook www.lidl-shop.nl

Mijzelf maar (middels internet) maar voorzien van het vest (zocht nog een ritsbare variant) en thermo kleding. Begin seizoen zal wel fris zijn, kan nooit kwaad onder mijn leren pak :)

Enige waar ik naar op zoek ben maar nog maar niet tegen kom / kan vinden: een tanktas (liefst met magneten) met ruit die gewoon klein/laag is. De meeste zijn vrij hoog maar dit staat helemaal niet op mijn R6. Ik wil een lage (desnoods met maar 1 laag) waarin mijn telefoon kan voor eventuele navigatie of een kaart. Meer niet. Iemand toevallig idee waar ik nog kan zoeken of die er één weet te vinden?
Hoe laag/klein moet die tanktas zijn? Ik heb hier nog eentje liggen die volgens mij +/- 15 cm hoog is, met magneten. Gebruik hem niet meer met m'n huidige motor en nog niet de moeite genomen om hem ergens te koop te zetten :+

Of bedoel je zoiets, waar echt alleen een kaart o.i.d. in kan?

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 12-02-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Ik ga straks rijden in Limburg. CB500x en een gladius. Nog gegadigden? Ik denk dat we richting duitsland gaan. Vertrek rond een uur of 2. Kan meeten vanuit maastricht naar kirchrao

Achteraf wel motoren afspuiten

[ Voor 8% gewijzigd door matthewk op 12-02-2017 11:00 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Tankiej schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:29:
[...]

Hoe laag/klein moet die tanktas zijn? Ik heb hier nog eentje liggen die volgens mij +/- 15 cm hoog is, met magneten. Gebruik hem niet meer met m'n huidige motor en nog niet de moeite genomen om hem ergens te koop te zetten :+

Of bedoel je zoiets, waar echt alleen een kaart o.i.d. in kan?
Zoiets bedoelde ik inderdaad. Hoef er enkel een vorm van navigatie in te doen, verder toch nooit spul mee of rugzakje om :) Dank!

*Maar wie niet vraagt wie niet wint; wellicht een foto van dit tasje via DM? Misschien interesse als je hem toch kwijt wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 00:22:
[...]

Ik vind mezelf nog veel stoerder!!
There, I fixed it :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Mu.siQ schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:19:
[...]

Zoiets bedoelde ik inderdaad. Hoef er enkel een vorm van navigatie in te doen, verder toch nooit spul mee of rugzakje om :) Dank!

*Maar wie niet vraagt wie niet wint; wellicht een foto van dit tasje via DM? Misschien interesse als je hem toch kwijt wilt ;)
ooit geprobeerd? zo'n doorzichtig stuk plastic spiegelt enorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Maegrim schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:57:
[...]

ooit geprobeerd? zo'n doorzichtig stuk plastic spiegelt enorm
Nope. Daar was ik dan waarschijnlijk achter gekomen. Hoe navigeren jullie dan afgezien van de obvious borden? Gevoel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Mu.siQ schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:01:
[...]

Nope. Daar was ik dan waarschijnlijk achter gekomen. Hoe navigeren jullie dan afgezien van de obvious borden? Gevoel? ;)
Google maps voor A maar B navigatie, Tomtom go voor rondritten. Enkel audio via packtalk, werkt goed genoeg. En als je een afslag mist, neem je de volgende :9

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

DragonSlayer666 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:03:
[...]

Google maps voor A maar B navigatie, Tomtom go voor rondritten. Enkel audio via packtalk, werkt goed genoeg. En als je een afslag mist, neem je de volgende :9
Ja dan moet ik oordoppen dus in onder mijn helm. Heeft niet de voorkeur, maar zal het eens proberen. Maar ik ga zo'n tanktas ook een kans geven ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik ben ondertussen in Zeeland aangekomen. Het is fris maar ik heb er geen last van gehad. Lekker 100 cruisen met af en toe open trekken bij het inhalen. Prima te doen, zelfs door België ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Vandaag ook maar eens in de garage gekeken en de BMW R1100R '99 van de druppellader gehaald en maar eens even laten lopen. Hopelijk binnen 4 weken weer eens wat gaan rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 20:23
Zo. Gezien het mooie weer maar even de motor uit de schuur gehaald en tijdens een monsterrit* de schaamrandjes eraf gereden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/drD9wAlnjukqaJ4wCkW6KGyz/medium.jpg

* 300 meter gereden en met 15 kmpu de sneeuw getrotseerd. Wel goede banden overigens, die Metzeler Roadtec 01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Mooi plaatje, forse rit! Hehe.

Ik plan er op om volgende week de lader er weer terug in te zitten en de boel langs te lopen. Weer starten, bandendruk controle, olie controle etc en hopelijk eind volgende week weer eerste ritje bij zon en 10 graden. Zal dan ook eens wat plaatjes schieten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
DragonSlayer666 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:16:
[...]

Een tijd terug had, volgens mij iemand hier, een foto geplaatst van een maxi-cosi die hij met een spin achterop zijn gixxer gemonteerd had, inclusief kind. Helemaal verantwoord, want stond achterstevoren, dus hoofd was goed ondersteund bij reacties.
Probleem opgelost!

[..]
Bedoel je deze?

baby op motor

Dat was ik een paar maanden geleden :P (degene die de foto maakte, niet de baby)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Chakotay schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:06:
[...]

Bedoel je deze?

[afbeelding]

Dat was ik een paar maanden geleden :P (degene die de foto maakte, niet de baby)
Die inderdaad! Paar Details fout schijnbaar, maar blijft een mooie actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
DragonSlayer666 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:14:
[...]

Die inderdaad! Paar Details fout schijnbaar, maar blijft een mooie actie!
Je zat in de buurt, GSX-R is mijn andere fiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 16:23
Mu.siQ schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:19:

Mijn pa wees mij deze week hier al op en heb al een motorrugtas (niet de tanktas) besteld.
Heb ook al 2dagen een track and trace nummer waar nog weinig update in te vinden is.

Zal hier wel op de hoogte brengen als die binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:27
Nielsjuhz schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:25:
[...]

Mijn pa wees mij deze week hier al op en heb al een motorrugtas (niet de tanktas) besteld.
Heb ook al 2dagen een track and trace nummer waar nog weinig update in te vinden is.

Zal hier wel op de hoogte brengen als die binnen is.
Volgens mij leveren ze pas uit vanaf maandag.

Ik denk dat ik een setje thermokleding ga bestellen. Ik lees er best veel over. Iemand hier ervaringen met Lidl thermokleding?

[ Voor 7% gewijzigd door Nero22 op 12-02-2017 15:32 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Nero22 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:32:
[...]

Volgens mij leveren ze pas uit vanaf maandag.

Ik denk dat ik een setje thermokleding ga bestellen. Ik lees er best veel over. Iemand hier ervaringen met Lidl thermokleding?
Had al een thermobroek (wel andere dan die van nu) maar die is prima. Voor de prijs kun je het allicht proberen :) Meestal is de prijs/kwaliteit van Lidl wel prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
Gaan er hier Tweakers naar de motorbeurs in Utrecht? Ben van plan de 24ste te gaan :*) .
Iemand ervaring met voorgaande motorbeurzen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:54

_Apache_

For life.

BSOD baby schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:14:
Gaan er hier Tweakers naar de motorbeurs in Utrecht? Ben van plan de 24ste te gaan :*) .
Voor mij is de motorbeurs al een aantal jaren hetzelfde. Je kunt een aanbieding scoren, als je precies weet wat het normaal kost, en als je ruimte hebt om af te dingen, anders moet je wel opletten of je niet teveel betaald.
Het is niet verkeerd om een beetje rond te neuzen, maar ben op diverse dagen geweest en vond het al die dagen net ff te druk.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Heb al met m'n pa besloten geen zin te hebben :+
Veel 2e hands motoren, beetje zitten op nieuw spul en ouwe kleding voor te veel geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:45
Woensdag geven ze hier 14 graden???

Dit wordt mijn maîtresse nog eens afkoppelen van de druppellader en haar verse lucht laten opsnuiven!!! 👍👍👏👏🙈

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
_Apache_ schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:22:
[...]

Voor mij is de motorbeurs al een aantal jaren hetzelfde. Je kunt een aanbieding scoren, als je precies weet wat het normaal kost, en als je ruimte hebt om af te dingen, anders moet je wel opletten of je niet teveel betaald.
Het is niet verkeerd om een beetje rond te neuzen, maar ben op diverse dagen geweest en vond het al die dagen net ff te druk.
Jaa ik ga eigenlijk niet om iets te kopen, alleen om rond te neuzen met een vriend ;) . Het is 'maar' 11 euro dus ik dacht wel een leuke vrijdag avond activiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
Zoals Apache al zei het is elke keer het zelfde. Probeer vooraf even een beeld te hebben van dingen die je wil en de prijzen zodat je niet genaaid wordt. Vaak ligt de prijs dan op het niveau van fc-moto, louis of polo. Let ook op of ze je proberen te naaien met geen bonnetje / geen garantie.

Dat gezegd ik ga op donderdag met mijn pa om voor hem een hoop motoren te passen :). Kijken waar hij op gaat proefrijden als hij zijn rijbewijs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:00

Ethirty

Who...me?

Ja, ik ga zaterdag. Voelt toch altijd een beetje als de aftrap van het seizoen. Het is alleen altijd erg druk, en je moet echt precies weten wat je wil doen, doelloos ronddolen vreet tijd en je ziet alsnog niks. :P

Wil een nieuw helmpje scoren, mijn huidige is wel een beetje op. Hopelijk ook voor een mooi prijsje, maar anders alleen al voor het gemak om tig aanbieders op loopafstand te hebben zodat maat en print in ieder geval kloppen met wat ik wil. Het blijft altijd een gokje. En anders kan ik altijd nog naar de winkel, maar ik wil eigenlijk een 2016 print.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik moet een hoger windscherm (8>. Vandaag toch af en toe wat harder gereden op de terugweg, maar ook vanwege de enorme wind die opstak op Zuid Beveland was de turbulentie echt ongenadig hard op mijn helm. Achter de ruit liggen helpt natuurlijk, maar met 110 op je tank gaan liggen ziet er ook zo lomp uit.

Even shoppen dus }:O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:27
HTT-Thalan schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:11:
Ik moet een hoger windscherm (8>. Vandaag toch af en toe wat harder gereden op de terugweg, maar ook vanwege de enorme wind die opstak op Zuid Beveland was de turbulentie echt ongenadig hard op mijn helm. Achter de ruit liggen helpt natuurlijk, maar met 110 op je tank gaan liggen ziet er ook zo lomp uit.

Even shoppen dus }:O.
Of juist een lager/korter windscherm. Liever met je kop vol in de wind, dan half-half.

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
Nero22 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:35:
[...]

Of juist een lager/korter windscherm. Liever met je kop vol in de wind, dan half-half.
Of geen windscherm, das nog beter.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Hamza schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:40:
[...]

Of geen windscherm, das nog beter.
En geen kuip, geen koffers, geen carterplaat... Oh wacht, dat heb ik al eens geprobeerd. En het was niks voor mij :+.
[...]

Of helemaal niet, gewoon. Lekker kalm.

[ Voor 31% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-02-2017 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Vandaag 231 km gereden, duitsland in geweest. Eifel / Ruhr. Heerlijk! Was rond uurtje of 5 wel koud dus toen vanwege de kou naar huis gegaan.

Op zo'n momenten denk ik er dan weer niet aan om mijn bike in te ruilen voor wat anders :D Wat een heerlijke stuurfiets die CB500x.

[ Voor 8% gewijzigd door matthewk op 12-02-2017 19:11 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 17:17
Vanmiddag ook nog even een rondje gedaan. Moet nog een beetje zoeken naar leuke routes hier in de buurt, kom nu teveel uit op N-wegen en gewoon rechtuit rijden is natuurlijk al snel saai :)
matthewk schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:11:
Op zo'n momenten denk ik er dan weer niet aan om mijn bike in te ruilen voor wat anders :D Wat een heerlijke stuurfiets die CB500x.
Jammer, was 'm al in de gaten aan het houden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Melkunie schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:29:
Ik weet niet wat jij rijd, maar misschien kunnen jullie ruilen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Melkunie schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:29:
Vanmiddag ook nog even een rondje gedaan. Moet nog een beetje zoeken naar leuke routes hier in de buurt, kom nu teveel uit op N-wegen en gewoon rechtuit rijden is natuurlijk al snel saai :)

[...]

Niet twijfelen, gewoon kopen. Ik heb al 5 jaar mijn A rijbewijs maar mis het extra vermogen alleen maar als ik in duitsland op de snelweg rij tegen 160.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
HTT-Thalan schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:32:
[...]

Ik weet niet wat jij rijd, maar misschien kunnen jullie ruilen :+.
matthewk schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:03:
[...]

Niet twijfelen, gewoon kopen. Ik heb al 5 jaar mijn A rijbewijs maar mis het extra vermogen alleen maar als ik in duitsland op de snelweg rij tegen 160.
Denk dat ruilen 'm niet gaat worden...
Melkunie in "Het grote motortopic deel 18" ;)

Heb zelf m'n rijbewijs (meteen A, ben 27) pas sinds eind september en sinds een paar weken deze CB500 pas staan. Ruim voldoende vermogen voor het komende seizoen dus en heb sowieso nooit echt meer vermogen kunnen ervaren op een motor.
Eerst maar eens wat oefenkilometers maken, ondertussen wat sparen en dan verder kijken. Hierna in ieder geval iets waar ik ruimer op kan zitten, deze is met mijn 1.85 en slechte knieën niet supercomfy meer na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Melkunie schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:27:
[...]

[...]

Denk dat ruilen 'm niet gaat worden...
Melkunie in "Het grote motortopic deel 18" ;)

Heb zelf m'n rijbewijs (meteen A, ben 27) pas sinds eind september en sinds een paar weken deze CB500 pas staan. Ruim voldoende vermogen voor het komende seizoen dus en heb sowieso nooit echt meer vermogen kunnen ervaren op een motor.
Eerst maar eens wat oefenkilometers maken, ondertussen wat sparen en dan verder kijken. Hierna in ieder geval iets waar ik ruimer op kan zitten, deze is met mijn 1.85 en slechte knieën niet supercomfy meer na een tijdje.
Als je ziet wat Schaaf ermee kan... hele lenige motor die CB500!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
De motor wel ja... Nu ik nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
[...]

Ik heb een hogere op de VFR met een verstelbare spoiler, helaas is dat nog steeds niet wat ik zoek dus komt er tzt wel een lager scherm op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:15
Hebben jullie misschien tips hoe ik het beste kan kijken naar een 2e hands motor voor A2 rijbewijs? Alles wat ik zelf vind is namelijk of meer dan 20 jaar oud of ze hebben teveel vermogen. Lijkt wel alsof er weinig keus is bij 2e hands A2 motoren.

Als ik een jonge A2 motor 2e hands koop dan kost dat mij alsnog 5k (bj 2015 bijv.) Voor 6,5k (r3 / ninja 300 achtige motoren) heb ik een volledig nieuwe met alle garantie e.d.

En alle marktplaatsachtige sites die ik vind hebben ook geen goede filters voor KW of simpelweg A2 filter.

[ Voor 11% gewijzigd door Aschtra op 12-02-2017 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Aschtra schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:48:
Hebben jullie misschien tips hoe ik het beste kan kijken naar een 2e hands motor voor A2 rijbewijs?
https://www.motoroccasion.nl/

Je kunt gewoon selecteren op 'geschikt voor A2'.

Dat is het 'hoe'. Aan het aanbod kunnen wij ook niks doen. Je koopt iets kant en klaar of je laat hem knijpen en herkeuren. Ik heb gezocht op "A2", "tot 3000 euro", vanaf het jaar 2000 en "250cc en hoger" - 96 hits.

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-02-2017 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
HTT-Thalan schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:51:
[...]

https://www.motoroccasion.nl/

Je kunt gewoon selecteren op 'geschikt voor A2'.

Dat is het 'hoe'. Aan het aanbod kunnen wij ook niks doen. Je koopt iets kant en klaar of je laat hem knijpen en herkeuren.
Yes die site had ik ook gevonden inderdaad.

Maar twijfel nu een beetje om mijn motor nieuw te kopen of niet. Geld heb ik wel voor een nieuwe motor (en de verzekering ook, all risk). Maar de angst om hem te laten vallen of iets dergelijks is wel groter wat misschien weer plezier derft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Aschtra schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:53:
[...]

Maar twijfel nu een beetje om mijn motor nieuw te kopen of niet. Geld heb ik wel voor een nieuwe motor (en de verzekering ook, all risk). Maar de angst om hem te laten vallen of iets dergelijks is wel groter wat misschien weer plezier derft.
Paar beugels en koffers erop? Dan pleurt 'ie eerst daarop, en die dingen zijn makkelijker vervangbaar.
Misschien is het helemaal niet zo'n slecht idee om een paar maanden op een oude motor rond te toeren als het je puur daarop gaat. Die kun je dan af en toe eens laten vallen, en als je het afgeleerd bent koop je die nieuwe :*).

- edit -

Misschien zoiets? https://www.motoroccasion...aki-kle-500-m1230349.html

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-02-2017 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Aschtra schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:53:
[...]

Gewoon rijden joh. En all risk vergoedt toch alles?

Moet binnenkort toch eens de knoop doorhakken. De CB500X verkopen (ook al is ie nog maar 2 jaar oud) of hem houden en modden. Wil al langer een uitlaat er op, maar dan wel met een zelfgemaakte db killer om de popo voor de gek te houden ^_^

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

matthewk schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:03:
[...]

Moet binnenkort toch eens de knoop doorhakken. De CB500X verkopen (ook al is ie nog maar 2 jaar oud) of hem houden en modden. Wil al langer een uitlaat er op, maar dan wel met een zelfgemaakte db killer om de popo voor de gek te houden ^_^
Voor de X bestaan een third-party ombouw kit om hem meer 'terrein klaar' te maken. Verhoogde vering, andere banden etc. Ben de naam even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

HTT-Thalan schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:04:
[...]

Voor de X bestaan een third-party ombouw kit om hem meer 'terrein klaar' te maken. Verhoogde vering, andere banden etc. Ben de naam even kwijt.
Rally raid ;) uber kit, maar rete duur! Ik zou wel graag een paar delen van die kit willen hebben hoor, daar niet van.

[ Voor 11% gewijzigd door matthewk op 12-02-2017 21:06 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

matthewk schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:05:
[...]

Rally raid ;) uber kit, maar rete duur! Ik zou wel graag een paar delen van die kit willen hebben hoor, daar niet van.
Helaas, er zit maar één ding op voor je:

https://www.motoportbreda...ducts/HEX10855619_G189663

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
All-risk vergoed inderdaad alles. All-risk kost mij 132eu per maand (inclusief 10% werkgever korting) dan nog wegenbelasting 10eu, en stallingskosten (kan bij me broer in gehuurde garage ~30eu/maand)

Alleen ben 21 dus als ik schade maak gaat all-risk enorm duur worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:14
Hebben jullie misschien tips hoe ik het beste kan kijken naar een 2e hands motor voor A2 rijbewijs? Alles wat ik zelf vind is namelijk of meer dan 20 jaar oud of ze hebben teveel vermogen. Lijkt wel alsof er weinig keus is bij 2e hands A2 motoren.

Als ik een jonge A2 motor 2e hands koop dan kost dat mij alsnog 5k (bj 2015 bijv.) Voor 6,5k (r3 / ninja 300 achtige motoren) heb ik een volledig nieuwe met alle garantie e.d.

En alle marktplaatsachtige sites die ik vind hebben ook geen goede filters voor KW of simpelweg A2 filter.
Vergeet autoscout24 niet, daar staan er ook nog best wat op. Maar de Yamaha MT-03 is best betaalbaar (3k-4.5k) en A2. De CB500F/R/X is ook A2 geschikt en sub-5k te kopen.

Nieuw kopen kun je overwegen, maar zodra je de showroom uitrijdt dan is hij al 1000 euro in waarde gedaald en zit je alsnog vlakbij de 5k ;) Je moet gewoon ff goed rondneuzen, want ze zijn er best. In Gilze-rijen stond een tijdje terug een z300 voor onder de 5k. Dus ze zijn er best de jonge A2 motors.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonSlayer666

Zoals hierboven gezegt motoroccassion.nl. Aanbod A2 is inderdaad belabberd. Hierom heb ik mijn ninja 300 nieuw gekocht. 2016 Ninja300 krt edition met performance kit en handvat verwarming was 6380(als ik de prijs goed herinner). All risk verzekerd, dus vallen ed allemaal verzekert + 3 jaar nieuwwaarde garantie.

Wat betreft het vallen: elke motorrijder gaat een keer onderuit. Dat kan de eerste 500km zijn, kan ook na 1200K km zijn. Kennis heeft 20 jaar lang 2e hands gehad ivm val gevaar, nooit gevallen. Koopt een gloednieuwe 1200GSA, gaat binnen 200m onderuit in een bocht. Doe je uiteindelijk niks aan.

Mijn advies: als je het kan missen, koop hem nieuw. Heb je alle garanties en kan je hem naar jouw smaak aanpassen. Goed, je levert een hap in ivm afschrijving, maar de garantie en wetende dat er niks raars mee is gebeurd was het mij waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

DragonSlayer666 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:11:
[...]

Hierom heb ik mijn ninja 300 nieuw gekocht.
Mijn gedacht. Als je A2 wilt rijden en dit is de 'zit' die je zoekt (semi racer imho) is dit nieuw een van de gaafste motoren die je kunt krijgen. Nog best zuinig met benzine ook, en trekt er lekker vandoor.
Dat, of een CB500F/R :).

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-02-2017 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Thanks voor de tips! Zoek inderdaad een sportmotor. Naked zou mijn tweede keuze zijn

Ninja 300 stond lange tijd op #1 totdat ik de r3 tegenkwam oo aanraden van een vriend

[ Voor 34% gewijzigd door Aschtra op 12-02-2017 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DragonSlayer666 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:11:
[...]
Wat betreft het vallen: elke motorrijder gaat een keer onderuit. Dat kan de eerste 500km zijn, kan ook na 1200K km zijn.
Ik heb er iets van 20.000km over gedaan. Uiteindelijk door wat te ver te gaan. In het begin aardig voorzichtig geweest en rond die 20.000 de grenzen te ver opgezocht. Je kan natuurlijk altijd pech hebben, maar de kans op vallen is denk ik de eerste paar 100km groot en daarna valt het best mee als je het rustig aan doet.
Aschtra schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:20:
Thanks voor de tips! Zoek inderdaad een sportmotor. Naked zou mijn tweede keuze zijn

Ninja 300 stond lange tijd op #1 totdat ik de r3 tegenkwam oo aanraden van een vriend
De Kawa van DragonSlayer666 is echt wel een leuke motor om mee te beginnen. Het enige wat je niet hebt is een hele hoge top, verder kan je er alles mee doen en een hoop lol mee hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door PilatuS op 12-02-2017 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

1) Veel GS rijders rijden bijna nooit off-road. Het is gewoon een goede fiets, maar de rijders vaak iets minder (mijn ervaring).
2) Harley's missie was "To create a bike that goes anywhere and does anything". Lijkt me te verwachten dat ze dit dan ook kunnen. Sterker nog, dit hoort hun "terrein" te zijn, denkende aan hun flat track history ;)
3) The fuck rijdt die gs als een oude sok
4) Deze rally raid is heerlukkkk:
Afbeeldingslocatie: http://www.advpulse.com/wp-content/uploads/2016/03/Rally-Raid_CB500x-Adventure-Heritage-2.jpg

Even terugkomende op de africa twin, ik heb de goede beslissing genomen om in België te gaan wonen, dus die twin kost me zo'n 12k ipv 16k :D

Wat ik zelf graag zou veranderen aan de CB500x trouwens:
Voorlamp (vind ik beetje saai, zou leuk zijn moest er een led stripje oid inzitten)
Meer supermoto achtige bek (dus niet fender!) zoals dit: http://www.ebay.com/itm/H...:RIYAAOSwiDFYOBHv&vxp=mtr
Uitlaat (stock exhaust is mooi, maar beetje te stil)
Iets hogere achtervering (ook al boet ik hierbij waarschijnlijk in aan handling)
Ander achterlicht (ook iets interessanter)
En alu koffertjes ♥

Ben trouwens aan het nadenken wat het volgende project wordt. Harley tracker bouwen... of ergens een bobbertje van maken.

[ Voor 37% gewijzigd door matthewk op 12-02-2017 21:34 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Aschtra schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:20:

De Ninja 300 is wel een heel leuk ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

matthewk schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:27:
[...]

1) Veel GS rijders rijden bijna nooit off-road. Het is gewoon een goede fiets, maar de rijders vaak iets minder (mijn ervaring).
2) Harley's missie was "To create a bike that goes anywhere and does anything". Lijkt me te verwachten dat ze dit dan ook kunnen. Sterker nog, dit hoort hun "terrein" te zijn, denkende aan hun flat track history ;)
3) The fuck rijdt die gs als een oude sok
4) Deze rally raid is heerlukkkk:
[afbeelding]

Even terugkomende op de africa twin, ik heb de goede beslissing genomen om in België te gaan wonen, dus die twin kost me zo'n 12k ipv 16k :D

Wat ik zelf graag zou veranderen aan de CB500x trouwens:
Voorlamp (vind ik beetje saai, zou leuk zijn moest er een led stripje oid inzitten)
Meer supermoto achtige bek (dus niet fender!) zoals dit: http://www.ebay.com/itm/H...:RIYAAOSwiDFYOBHv&vxp=mtr
Aangepast en wel ziet die 500X Rally Raid er inderdaad heel vet uit, maar de kosten voor de motor + kit... als jij de nieuwe AT voor 12k kunt krijgen zou ik het wel weten tussen die twee.

Hou er overigens rekening mee dat het probleem met de velgen terug is bij de 2016 editie, dat begreep ik eerder van iemand in dit topic. Neem de 2017 uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

HTT-Thalan schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:35:
[...]

Aangepast en wel ziet die 500X Rally Raid er inderdaad heel vet uit, maar de kosten voor de motor + kit... als jij de nieuwe AT voor 12k kunt krijgen zou ik het wel weten tussen die twee.

Hou er overigens rekening mee dat het probleem met de velgen terug is bij de 2016 editie, dat begreep ik eerder van iemand in dit topic. Neem de 2017 uitvoering.
Als in, ze rotten? :P

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Yep.

Maar als je een model met die velgen voor een dikke korting kan krijgen, zou ik er persoonlijk niet zo mee zitten. Schoon en droog maken en inspuiten met vet. Om te zoveel tijd herhalen en nooit meer poetsen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

HTT-Thalan schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:38:
[...]

Yep.

Maar als je een model met die velgen voor een dikke korting kan krijgen, zou ik er persoonlijk niet zo mee zitten. Schoon en droog maken en inspuiten met vet. Om te zoveel tijd herhalen en nooit meer poetsen :P.
Heb er al een paar keer opgezeten, qua gestalte perfect (ben zelf 1.95). Maar vind hem een beetje twitchy qua gasrespons.

Consultant - Autogek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

matthewk schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:43:
[...]

Heb er al een paar keer opgezeten, qua gestalte perfect (ben zelf 1.95). Maar vind hem een beetje twitchy qua gasrespons.
Wellicht is dat goedkoper aan te passen dan die hele berg onderdelen op een 500X ;).
En gas hoort volgens mij gewoon altijd 100% open te staan.

En het kan ook prima op een Harley, in een shirtje:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=0ezf0MkCsFM]

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-02-2017 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:45:
[...]
En gas hoort volgens mij gewoon altijd 100% open te staan.
Als ik dat doe ben ik binnen 3 minuten dood :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Altijd leuk om alle nieuwe motoren te zien als je al een aantal jaar niet bent geweest. Ben je
er vorig jaar wel geweest dan is het misschien wat minder interessant.

Op de Motorbeurs staan wel alle nieuwe motoren voor 2017. Dat is wel weer handig als je op zoekt bent naar een nieuwe motor. Op de Intermot en EICMA worden de meeste nieuwe modellen altijd aangekondigd. Qua grote en activiteiten toch wel een ander niveau dan de Motorbeurs, maar als je de reistijd (of reiskosten in het geval van de EICMA) voor lief neemt het zeker waard.

Misschien dit jaar maar naar de EICMA. De Motorbeurs en Intermot al mogen beleven, maar ook wel benieuwd naar de grootste motorbeurs ter wereld. :)
PilatuS schreef op zondag 12 februari 2017 @ 22:07:
[...]
Ik niet. :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Na dat filmpje twijfel ik alleen maar nog meer om een harley tracker of bobber tte bouwen die lekker sportief handelt haha :D

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
matthewk schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:03:
[...]

Waarom wil je binnen 2 jaar al van je nieuw gekochte motor af? Gebrek aan vermogen met 35 kW? Heb hem zelf laatst zien staan bij de lokale Honda dealer toen ik er in de buurt was en vond het een mooie motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
matthewk schreef op zondag 12 februari 2017 @ 22:33:
Na dat filmpje twijfel ik alleen maar nog meer om een harley tracker of bobber tte bouwen die lekker sportief handelt haha :D
Met de Harley in het filmpje hangt ie er als een aap naast en nog schraapt alles aan de grond met een maximale hellingshoek van nog geen 35 graden. Harley's en bochten :X :') Als je lekker bochten wil pakken zou ik niet met iets beginnen wat daar totaal niet voor gemaakt is.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 12-02-2017 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

PilatuS schreef op zondag 12 februari 2017 @ 22:07:
[...]

Ik begin al voorzichtig af en toe eens 'vlotjes' weg te trekken, wel binnen de geldende limieten:

[YouTube: https://youtu.be/tSZG7OzWmU8]

Ik weet het, camera hangt ondersteboven, is de enige plek waar ik hem kan hangen dat alles te zien is, helaas wel 'door' de ruit. Ik koop nog wel een keer een goeie bullet cam voor aan de helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 12 februari 2017 @ 22:42:
[...]
Ik begin al voorzichtig af en toe eens 'vlotjes' weg te trekken, wel binnen de geldende limieten:
Gewoon wachten op fatsoenlijk weer, dan kan je teminste vol gas weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Eoghlear schreef op zondag 12 februari 2017 @ 22:38:
[...]

Waarom wil je binnen 2 jaar al van je nieuw gekochte motor af? Gebrek aan vermogen met 35 kW? Heb hem zelf laatst zien staan bij de lokale Honda dealer toen ik er in de buurt was en vond het een mooie motor.
Ik weet niet echt of het gebrek aan vermogen is. Ondanks dat ik hem geweldig vind rijden (reden dat ik hem toen heb gekocht) is ook omdat ik vind dat hij n beetje laag bij de grond zit voor mijn gestalte. Een multistrada oid is dan weer beter.

Qua vermogen is het pas vanaf 130 dat ik zoiets heb van; ok nu mag het wel wat meer zijn.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
Denk dat dat wel verandert als je daadwerkelijk meer vermogen hebt. Ik vind het gebrek aan vermogen in de hele range irritant op de BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

"Owned" is zeker overdreven. De GS rijder durft te weinig, hij rijdt al de hele tijd aan de langzame kant. Bij die blubber moet je een beetje vaart weten te houden, anders ga je om, quod erat demonstrandum.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

418O2 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 23:00:
Denk dat dat wel verandert als je daadwerkelijk meer vermogen hebt. Ik vind het gebrek aan vermogen in de hele range irritant op de BMW.
Je wilt zeggen dat je altijd meer vermogen wilt?
Ik kan een paar PK extra krijgen met uitlaatlijn en powercommando natuurlijk. Ik mis niet veel. Het gaat ook echt om die paar keren dat ik eens doorrijd natuurlijk.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

418O2 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 23:00:
Ik kan een paar PK extra krijgen met uitlaatlijn en powercommando natuurlijk. Ik mis niet veel. Het gaat ook echt om die paar keren dat ik eens doorrijd natuurlijk.

Er komt sowieso een nieuw project bij, harley custom bouw, of een nieuwe cafe racer (of supermoto)... dus ik denk dat ik de CB500x nog lang ga houden eigenlijk...

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
matthewk schreef op zondag 12 februari 2017 @ 23:30:
[...]

Er komt sowieso een nieuw project bij, harley custom bouw, of een nieuwe cafe racer (of supermoto)... dus ik denk dat ik de CB500x nog lang ga houden eigenlijk...
Nee. Maar wel dat 35kW wat aan de lage kant is. Met 82kW heb ik niks meer te klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

418O2 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 23:33:
[...]

Nee. Maar wel dat 35kW wat aan de lage kant is. Met 82kW heb ik niks meer te klagen
Welke BMW heb jij?
Ik denk dat ik ga wachten tot ik heb bepaald wat mijn volgende project wordt, en dan pas beslis :) als het weer een racer wordt die lekker door kan trekken dan is het natuurlijk zinloos om nu de CB500X in te ruilen. Dan heb ik twee motoren waarvoor eentje voor kleine ritten in de buurt is en de CB500X voor daily commute en lange ritten.

Ducati monster ook toegevoegd aan de watchlist voor volgende custom project :D

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
matthewk schreef op zondag 12 februari 2017 @ 23:35:
[...]

Welke BMW heb jij?
Ik denk dat ik ga wachten tot ik heb bepaald wat mijn volgende project wordt, en dan pas beslis :) als het weer een racer wordt die lekker door kan trekken dan is het natuurlijk zinloos om nu de CB500X in te ruilen. Dan heb ik twee motoren waarvoor eentje voor kleine ritten in de buurt is en de CB500X voor daily commute en lange ritten.

Ducati monster ook toegevoegd aan de watchlist voor volgende custom project :D
K75rt, een oudje dus. Heb ook met het caféracer idee gespeeld, maar om daar nu 1.5k op stuk te slaan is ook zo wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

418O2 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 23:42:
[...]

K75rt, een oudje dus. Heb ook met het caféracer idee gespeeld, maar om daar nu 1.5k op stuk te slaan is ook zo wat
Kap eraf, kontje bestellen op ali, clipons en voor 80 euro aan motip busjes en schuurpapier bestellen. Klaar :D Je motor ziet er stukken beter uit.

Dit vind ik ZOOOOOOOOOOOOOOOO zonde:
https://www.2dehands.be/m.../honda/honda-africa-twin-échange-possible-332081056.html
Waarom een nieuwe motor kopen van zoveel geld als je er maar 1800 km mee rijdt om erachter te komen dat je liever een cruiser hebt :') Hierom koop je dus pas NA dat je hebt testgereden (of eerst een el cheapo motor hebt gereden).. Na 1000 km op een kawa ninja wist ik dat supersports gewoon niets voor mij waren. Polspijn en nekpijn zijn 't mij gewoon niet waard (en ben redelijk groot, dus heb die problemen snel bij motoren).

Grappig vandaag trouwens; Met mijn 90/10 bandjes (pirelli Scorpion's) offroad gereden _/-\o_ heerlijk rubber toch. Ook op de auto ontiechelijk goede ervaringen mee in de bergpassen (timetrials :P)

[ Voor 56% gewijzigd door matthewk op 13-02-2017 00:32 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Hoe denk je dat zo'n kontje past? Daar moet je je frame voor verbouwen

En je moet ook andere velgen en een voorvork, anders lijkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:34:
[...]

[video]
Klopt, filmpje en rijder ken ik inderdaad. De reden dat ik op dit moment voor een R3 ga is een mooiere kleurstelling (Mat grijs wil ik, die heb ik in de winkel gezien en ziet er echt mooi uit), uitgebreider dashboard en ziet er toch nog net wat sportiever uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, hele weg naar het werk vanochtend was goed te doen, alle wegen schoon. Tot ik op het werk aankwam, de ingang naar de fietsen/motor-stalling is een steile helling naar beneden. Die hadden ze niet geveegd of gestrooid, één grote plaat opgevroren sneeuw en ijs. Dat was naar beneden nog goed te doen, maar als dat vanmiddag niet weg is word weer omhoog eruit komen nog interessant :P

Als de beveiliging/gebouwbeheer hier niet fixt haal ik vanmiddag in de pauze zelf wel even een zak strooizout ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:34:
[...]

[video]
In het begin van het filmpje lijkt het alsof hij amper de koppeling induwt om op te schakelen.
Ofwel helemaal ofwel niet denk ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op maandag 13 februari 2017 @ 08:32:
Hm, hele weg naar het werk vanochtend was goed te doen, alle wegen schoon. Tot ik op het werk aankwam, de ingang naar de fietsen/motor-stalling is een steile helling naar beneden. Die hadden ze niet geveegd of gestrooid, één grote plaat opgevroren sneeuw en ijs. Dat was naar beneden nog goed te doen, maar als dat vanmiddag niet weg is word weer omhoog eruit komen nog interessant :P

Als de beveiliging/gebouwbeheer hier niet fixt haal ik vanmiddag in de pauze zelf wel even een zak strooizout ergens...
Wellicht wel gestrooid maar nog niet losgereden.. hier op werk ook.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Laatst online: 15:45
Anoshky schreef op maandag 13 februari 2017 @ 08:53:
[...]

In het begin van het filmpje lijkt het alsof hij amper de koppeling induwt om op te schakelen.
Ofwel helemaal ofwel niet denk ik dan?
Hoeft ook helemaal niet? Gas couperen en omhoog klikken :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

418O2 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 08:03:
Hoe denk je dat zo'n kontje past? Daar moet je je frame voor verbouwen

En je moet ook andere velgen en een voorvork, anders lijkt het niet.
Is toch zo gebeurd? Je hebt zelfs prefab tubing ervoor tegenwoordig (wat ik ook liever gebruik want die tubing kun je over je frame schuiven wat dan weer makkelijker last.

De wielen mogen van mij zo blijven, ik vind dat wel wat

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
matthewk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:16:
[...]

Is toch zo gebeurd? Je hebt zelfs prefab tubing ervoor tegenwoordig (wat ik ook liever gebruik want die tubing kun je over je frame schuiven wat dan weer makkelijker last.

De wielen mogen van mij zo blijven, ik vind dat wel wat
Het je een link? Ik zie altijd alleen maar meuk waarvoor je je frame moet verbouwen :) Voorvork moet wel, anders staat hij te hoog, imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

http://www.ebay.com/itm/M...:7NwAAOSw-itXrfNz&vxp=mtr

En aanverwanten. Maar bvb caferaceronderdelen verkoopt sets die je gewoon zelf kunt maken en dus ook zelf je hoek kunt bepalen.

Als je in de buurt woont van Limburg kunnen we 't misschien samen doen (als de CB klaar is :P )

[ Voor 14% gewijzigd door matthewk op 13-02-2017 09:23 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
matthewk schreef op zondag 12 februari 2017 @ 23:52:
[...]

Grappig vandaag trouwens; Met mijn 90/10 bandjes (pirelli Scorpion's) offroad gereden _/-\o_ heerlijk rubber toch. Ook op de auto ontiechelijk goede ervaringen mee in de bergpassen (timetrials :P)
Welke Pirelli Scorpion's? Trail, Trail II, MT90 (zijn er nog meer?)? :P
Pagina: 1 ... 81 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.