Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.162 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:20

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

caesar1000 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 20:24:
Dan kun je 24/7 in z'n 6 vol aan het gas hangend over een bochtige 80 weg rijden, wetend dat je je rijbewijs sowieso niet zal kwijtraken. :+ :+

Maakt trouwens wel een ****** herrie dan. Beetje zoals bovenin de toeren bij mijn dynorun en dat dus continue. 7(8)7
De Varadero XL125V waar ik pas over las haalt op zich de 130 nog wel, omdat hij de volle 15pk heeft (ding weegt wel veel). En ook met een Suzuki Alto rijden mensen als mongolen, met een 125cc kan je in de stad nog steeds, zoals men dat zegt, de hooligan uithalen. Ik ben echt heel benieuwd hoe zoiets rijd, ik weet dat ik bij mijn motor nog lange niet volgas kan rijden omdat de motor nog steeds sneller is dan ikzelf, dus ik heb nog een flinke weg te gaan qua "een worden" met de machine. Een 125cc zou me in staat stellen heel snel tot de max van de machine te gaan (bij wijze van spreken) zodat je weet hoe het voelt als je de motor wel al helemaal onder controle hebt.

Ik hou me op de motor een stuk beter aan de snelheid dan dat ik voorheen in de auto deed, en daardoor nu ook in de auto steeds meer. Ik trek af en toe nog wel lekker door, want dat mag, en rij dan vMax + 10 ofzo.

Enne, bij de volgende meet zullen we wel even zien wie er meer geluid maakt, jouw nieuwe Sportuitlaat of mijn Euro 0,5 norm knalpijp :X.

[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-02-2017 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ghostrider schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:41:
Nou altijd dat taboe hier op doorrijden. Laatste got motorritje waar ik aan mee deed ging niet echt veel langzamer hoor.

De snelheid is misschien wel hoog maar de positie op de weg is wel juist. Geen rare inhaal acties of wheelies...
Ik wil niet moraalridderen, maar die laatste twee zinnen zijn feitelijke onzin. Ik zie meerdere slecht overzichtelijke of blinde bochten, zeker een paar naar rechts, waar je aan de rand van de linkerberm uitkomt. Ook ligt de snelheid (lastig in te schatten, maar toch een poging) regelmatig 1.5 tot 2 keer boven de vmax, de snelheid gaat er soms uit bij verkeer, maar vaak ook niet. Daar krijg je schrikreacties van, ongeacht of jij nu afstand houdt en zaken goed inschat.

Niet dat ik zelf niet eens de vmax dubbel, maar tussen het verkeer niet en ik hou toch echt een stuk ruimere marges aan in de bochten (behalve op een circuit)

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 10-02-2017 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:04

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Vanaf de motor met de camera is de rijstijl matig ja. Op de openbare weg hoor je gewoon rechts te houden imho.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Het levert daarentegen wel weer leuke filmpjes op, daar niet van :)

Wat betreft lichtere motoren en uitlaatgeluid, ik wil ooit nog een 20k RPM blok 250cc erbij voor de leuk, alleen al vanwege het geluid:

>:)

[ Voor 86% gewijzigd door pagani op 10-02-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Toch mis ik dat geluid van hoge schreeuwende toeren wel nu ik al jaren een V-Twin rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 21:31:
Toch mis ik dat geluid van hoge schreeuwende toeren wel nu ik al jaren een V-Twin rij.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hCTgi8joY4I]

Heeft wel wat he, zo'n giller :+. Iets minder als je door een leasediesel bijgehouden word :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:21
HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:00:
[...]

[video]

Heeft wel wat he, zo'n giller :+. Iets minder als je door een leasediesel bijgehouden word :P.
Gisterochtend probeerde een (volgens mij) C55 AMG mij eruit te trekken bij het stoplicht. Echt happig was ik niet op een koude ochtend met koude banden, maar ik bleef hem wel mooi voor. :9

Koop je een sportwagen, kun je nog geen motor bijhouden... Dat deed een 911 Carrera 4S toch wel beter afgelopen zomer. :+

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nero22 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:12:
[...]

Gisterochtend probeerde een (volgens mij) C55 AMG mij eruit te trekken bij het stoplicht. Echt happig was ik niet op een koude ochtend met koude banden, maar ik bleef hem wel mooi voor. :9

Koop je een sportwagen, kun je nog geen motor bijhouden... Dat deed een 911 Carrera 4S toch wel beter afgelopen zomer. :+
Tel maar uit, de A2 motor van Leviathius doet al 5 seconden naar de honderd, hoeveel auto's kunnen dat?
De gemiddelde Porsche doet dat, maar het leasevolk ben je al lang en breed kwijt. Ik heb een naar lease standaarden snelle station, en ik doe 7 seconden (ook omdat ik naar mijn drie moet schakelen, dat wel).

Als je sub-4 seconden tijden wilt halen, wat snelle motoren met gemak halen, zit je qua auto's al in 'supercar territory'.

"Volgens internet" moet mijn Transalp trouwens 4.5 seconden halen naar de 100, maar dan toch niet met deze chauffeur erop :').

- edit -

De C55 AMG:
Het lukte met uitgeschakelde tractiecontrole niet om de opgegeven 5,2 seconden van 0 tot 100 te klokken. Van alles geprobeerd, maar telkens weer leg je twee rubber matten op het wegdek. Desondanks volbrengt hij het kunstje, al kwispelstaartend, binnen zes tellen.
uit:

http://www.autoweek.nl/autotest/mercedes-benz-c-55-amg-2005/

Vind ik best matig, als je ziet dat mijn mazoutsloep het al in 7 kan. Daar koop je dan AMG voor :+.

[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-02-2017 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:18:
[...]

"Volgens internet" moet mijn Transalp trouwens 4.5 seconden halen naar de 100, maar dan toch niet met deze chauffeur erop :').
Gewoon een quickshifter op zetten :P Dan alleen je launch goed krijgen en verder volgas door de versnellingen heen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nero22
PilatuS schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:24:
[...]

Gewoon een quickshifter op zetten :P Dan alleen je launch goed krijgen en verder volgas door de versnellingen heen.
Of zonder koppeling door die versnellingsbak heen knallen. 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Nero22 op 10-02-2017 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Nero22 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:25:
[...]

Heb ik met mijn SV wel eens geprobeerd, maar dat ging niet echt lekker. Dat schokte toch aardig. Ben er een middagje mee bezig geweest, maar kreeg het niet vloeiend. Heb vorig jaar op de KTM maar een QS gezet. Enorm leuk om mee te rijden. Kwam er 1tje op Ebay tegen voor weinig dus die kon ik niet laten liggen. Ook gelijk een middagje lekker klussen, was prima te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 10-02-2017 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:24:
[...]

Hey verrek, het bestaat nog ook:

http://www.ebay.de/itm/60...nsalp-89-90-/272350272605
Nero22 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:25:
[...]

Volgens de door jullie aangeraden vlogger "Royal Jordanian" ben je met die techniek net zo snel als met quickshifter, maar omdat mijn versnellingsbak toch al wat jaartjes meegaat ben ik wat huiverig. Bij de lesmotor deed ik het soms, maar alleen maar omdat ik er 'per ongeluk' achterkwam omdat ik een keertje de koppeling te langzaam introk terwijl mijn voet al schakelde.

Ik ben gelukkig nog lang niet aan dit soort gadgets toe :Y). Het eerste wat er op komt tijdens/na de zomer is een carterpanbeschermer voor als ik de VRO cursussen ga doen, en eventueel handvatverwarming.
En misschien een hogere ruit, en misschien een camera... extra verlichting... *mijmer mijmer*

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-02-2017 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dan heb je alleen ook nog een PowerCommander nodig. Word het geheel toch wat duurder. De mijne staat los van ECU, scheelt een hoop geld.
HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:28:
[...]
Volgens de door jullie aangeraden vlogger "Royal Jordanian" ben je met die techniek net zo snel als met quickshifter,
Zonder QS moet je het gas iets dichtdoen, met een QS is dat niet nodig. Daarom zal een QS toch net wat sneller zijn. Niet dat het boeit voor op straat natuurlijk.

[ Voor 33% gewijzigd door PilatuS op 10-02-2017 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
Clutchless vind ik ook niks hoor. Alleen leuk als je bij het stoplicht weg wil knallen, maar niet achteraf langs de sloot. Daar is het oor mij ook nog wat te hakkerig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Nero22 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:33:
Clutchless vind ik ook niks hoor. Alleen leuk als je bij het stoplicht weg wil knallen, maar niet achteraf langs de sloot. Daar is het oor mij ook nog wat te hakkerig voor.
Hangt denk ik ook veel van de bak af. Op de SV ging het voor geen meter. Op andere motoren kan het vast beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Schakelen is overrated, in dat filmpje hierboven is bijna alles in de 2 en 3 :+

Kijk wel met goedkope quickshifters. Je zal niet de eerste zijn die zijn bak hiermee sloopt.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ghostrider schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:40:
Kijk wel met goedkope quickshifters. Je zal niet de eerste zijn die zijn bak hiermee sloopt.
Ik leer mezelf gewoon soepel, en daarmee op termijn heul snel, schakelen, wat vind je daarvan 8).

De motor heeft meer dan genoeg power om van alles zoek te rijden, dat merk ik wel, maar als ik er vlot vandoor wil merk ik dat mijn schakelkunsten mij nog in de steek laten, dus nu ik de bochten onder de knie begin te krijgen word dat het volgende punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je rustig rijd schakel je natuurlijk veel meer. Op een dijk zit ik ook het hele stuk in de 3. Als ik ergens heen ga met wat stukken snelweg en langzame stukken gebruik ik alle versnellingen.
Afstellen is heel belangrijk dan inderdaad. De mijne is ook lastig af te stellen omdat ie zonder de ECU werkt en alles doet op basis van de positie van het schakelpookje. Vaak genoeg een false neutraal gehad, maar inmiddels werkt ie prima.
HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:42:
[...]

Ik leer mezelf gewoon soepel, en daarmee op termijn heul snel, schakelen, wat vind je daarvan 8).

De motor heeft meer dan genoeg power om van alles zoek te rijden, dat merk ik wel, maar als ik er vlot vandoor wil merk ik dat mijn schakelkunsten mij nog in de steek laten, dus nu ik de bochten onder de knie begin te krijgen word dat het volgende punt.
Als je dan toch bezig bent, leer jezelf dan gelijk revmatchen aan. Rijd enorm veel vloeiender en kan je ook een geblokkeerd achterwiel schelen :) Als je dat eenmaal doet wil je nooit meer iets anders.

[ Voor 31% gewijzigd door PilatuS op 10-02-2017 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Nu weer dinsdag de proefles. Vandaag weer afgelast helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:59

_Apache_

For life.

pagani schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 21:10:
Het levert daarentegen wel weer leuke filmpjes op, daar niet van :)

Wat betreft lichtere motoren en uitlaatgeluid, ik wil ooit nog een 20k RPM blok 250cc erbij voor de leuk, alleen al vanwege het geluid:
[video]

[video]

>:)
Wat een geluidje hee!
Als ik alleen al de helft van dat aantal toeren haal liggen al m'n 16 kleppen op straat denk ik zo. Redline begint bij 8,5k rpm.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17

Bommes

Capo del formaggio

Sowieso is schakelen overrated, Vespa = viariomaat FTW.. :P

Op de Fazer, als ik wat door rijd gebruik ik de koppeling ook niet met opschakelen.
Dan moet je trouwens niet bang zijn wat lomp te doen anders zit hij ergens in een valse neutraal.
_Apache_ schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 10:31:
[...]

Wat een geluidje hee!
Als ik alleen al de helft van dat aantal toeren haal liggen al m'n 16 kleppen op straat denk ik zo. Redline begint bij 8,5k rpm.
Bij mijn FJ was het ook iets van 8k rpm, de Fazer dacht ik bij 12k tpm. De Vespa ergens iets van 9 duizend dacht ik..

[ Voor 30% gewijzigd door Bommes op 11-02-2017 10:41 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Bij mijn Fazer ('04) ligt ie op 14k :Y) Niet dat ik ooit boven de 8 uit kom, maar oke.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Bommes schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 10:33:
Op de Fazer, als ik wat door rijd gebruik ik de koppeling ook niet met opschakelen.
Dan moet je trouwens niet bang zijn wat lomp te doen anders zit hij ergens in een valse neutraal.
Die heb ik een paar keer gehad tussen de eerste en tweede versnelling. Oh wacht, dat ís de neutraal. :+ Ik moet hem daar in verhouding tot de andere versnellingen wat harder intikken, anders schiet 'ie eruit. In totaal een keer of drie gebeurd, voornamelijk bij snel optrekken en schakelen boven de ~ 10K RPM.

Die overgang van één naar twee voelt raar, volgens mijn niet al te ervaren inzicht alsof de bak al licht versleten is (85K op de teller), dus van z'n één naar twee zonder koppeling durf ik niet eens.
tdw schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 10:52:
Bij mijn Fazer ('04) ligt ie op 14k :Y) Niet dat ik ooit boven de 8 uit kom, maar oke.
Dan komt 'ie pas los! :Y) Tenminste, als die hetzelfde blok en versnellingsbak heeft als mijne uit '98. Die trekt strak door van 7K-12K RPM.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

We hebben het over apparaten die sowieso in secondes op de honderd zitten, die halve seconde om fatsoenlijk te schakelen tussen 1 en 2 gaan we meestal niet missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Nee da's een compleet ander blok :) 2004 is het eerste jaar dat ze injectie hadden

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Inmiddels terug van de trip naar Zwolle. Dat was echt geen pretje. Kwam in een redelijk forse sneeuwbui terecht. Bleef lekker aan het vizier hangen.
Tevens blijken m'n winterhandenschoenen niet echt geweldig te zijn. Handvatverwarming hoog hield het een beetje werkbaar. En natuurlijk die altijd lekkende Schuberts maakte het helemaal af.
Gelukkig alles overleefd. Was iig de enige op de weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:41

thijsco19

KTM 990 SMT

Niet de enige hoor, nouja misschien daar.
Zojuist terug van mijn les, toen we begonnen begon het net met sneeuwen.. :+
Vond het eigenlijk wel meevallen, de wegen waren in ieder geval goed begaanbaar. Het enige klote is dat je iedere 5 minuten of eerder je viezier schoon moest vegen.
Uiteindelijk kreeg ik wel wat koude vingertopje en tenen maar dat is natuurlijk te verwachten.

Overigens op een gegeven moment zat er water tussen me pinlock en normaal vizier in.. komt dit vaker voor of is dit een situatie van niet goed aangesloten?
Heb hem nu op de verwarming gelegd om te drogen en zal met het monteren goed opletten of die goed zit.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

thijsco19 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:25:
Niet de enige hoor, nouja misschien daar.
Zojuist terug van mijn les, toen we begonnen begon het net met sneeuwen..
Vond het eigenlijk wel meevallen, de wegen waren in ieder geval goed begaanbaar. Het enige klote is dat je iedere 5 minuten of eerder je viezier schoon moest vegen.
Uiteindelijk kreeg ik wel wat koude vingertopje en tenen maar dat is natuurlijk te verwachten.

Overigens op een gegeven moment zat er water tussen me pinlock en normaal vizier in.. komt dit vaker voor of is dit een situatie van niet goed aangesloten?
Heb hem nu op de verwarming gelegd om te drogen en zal met het monteren goed opletten of die goed zit.
Niet op de verwarming leggen!

Waarschijnlijk zit je pinlock niet helemaal goed. Je kan m demonteren, even drogen en schoonmaken en weer monteren.

Handschoenen etc. ook nooit op verwarming leggen, leder kan daar niet tegen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:41

thijsco19

KTM 990 SMT

noes schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:27:
[...]

Niet op de verwarming leggen!

Waarschijnlijk zit je pinlock niet helemaal goed. Je kan m demonteren, even drogen en schoonmaken en weer monteren.

Handschoenen etc. ook nooit op verwarming leggen, leder kan daar niet tegen.
Kom je nou mee |:( :X

Met het afhalen was me niks opgevallen dat ie niet goed zat.. zal wel extra goed opletten met het monteren.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Het is niet voor alles schadelijk, maar zelf leg ik kunststoffen dingen nooit op de verwarming: het kan vervormen. Hangt ook erg af hoe heet jouw CV staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:44:
[...]
Als je dan toch bezig bent, leer jezelf dan gelijk revmatchen aan. Rijd enorm veel vloeiender en kan je ook een geblokkeerd achterwiel schelen :) Als je dat eenmaal doet wil je nooit meer iets anders.
:Y

En de beste tutorial op dit gebied:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Freubel schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 20:17:
Mocht je trouwens nog op zoek zijn naar leuke extra lampjes die niet de wereld kosten en ook niet belachelijk groot mogen zijn. Ik heb sinds kort onderstaande lampjes. Staan netjes, mooi in afmetingen, goed in licht opbrengst. Moet alleen nog even een manier zoeken waar ik ze wat meer naar beneden kan richten.

Fotootje

[afbeelding]

Linkje naar onze Chinese vrienden.
https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.3wOTrp

Nog geen idee hoe de levensduur is maar ze zitten er nu een paar weekjes op en werken nog prima.
(dagelijks ww verkeer) :)
Dat zijn mooie LEDjes ja! Heb je spot of wide beam gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Raar, heeltoe techniek leer je toch standaard bij lessen auto en motor? In de jaren 90 in iig wel toen ik alles haalde. Rijdt anders in beide voertuigen rete onrustig. En al helemaal voor je medepassagiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Ik ben ZWAAR aan het twijfelen om mijn CB500x al in te ruilen na hem twee jaar geleden nagelnieuw hebben gekocht (en slechts 6000 op hem te hebben gereden). Maar... wat in de plaats. Ik vind het een heerlijke kar om mee te rijden en in het bochtenwerk hou ik makkelijk 600 sportrijders bij door zijn fantastische bochtengrip-techniekhandelbaarheidgedoe.

Maar wat in de plaats. Heb al op verschillende Ducati multistrada's gereden, ook een indian scout en harley sportster. Maar merk ivm de sportster modellen dat ik dat vinnige bochtenwerk mis. Ik wil een loeiende tweecilinder. Voor korte afstanden (<10km) gebruik ik sowieso mijn cafe racertje wel, maar ik zoek iets dat vinnig, licht is, hoog zit, redelijk nieuw (post-2006) is en ongeveer kost wat ik voor mijn cb500x kan krijgen (+/- €4500). Ik vind de multistrada heerlijk, maar onlangs ook op een BMW gezeten en zo'n boxertje is OOK lekker ondanks het mindere geluid.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

matthewk schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:30:
Ik ben ZWAAR aan het twijfelen om mijn CB500x al in te ruilen na hem twee jaar geleden nagelnieuw hebben gekocht (en slechts 6000 op hem te hebben gereden). Maar... wat in de plaats. Ik vind het een heerlijke kar om mee te rijden en in het bochtenwerk hou ik makkelijk 600 sportrijders bij door zijn fantastische bochtengrip-techniekhandelbaarheidgedoe.
Zucht.... daar gaan we weer. Nee je houdt ze niet bij door die fantastische "bochtengrip-techniekhandelbaarheidgedoe". Dat ligt aan het poppetje die erop zit. Als de motor echt zo goed was reden ze in de supersport klasse wel allemaal op een CB500x. Houdt eens op met die onzin.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Tylen schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:34:
[...]

Zucht.... daar gaan we weer. Nee je houdt ze niet bij door die fantastische "bochtengrip-techniekhandelbaarheidgedoe". Dat ligt aan het poppetje die erop zit. Als de motor echt zo goed was reden ze in de supersport klasse wel allemaal op een CB500x. Houdt eens op met die onzin.
Weet ik, maar met een dergelijke motor (adventure) lijkt het mij niet vanzelfsprekend dat je zo diep de bochten in kan gaan. Bvb een bmw gs vind ik lomper rijden.
Als ik het bochtenwerk op mijn CB500x vergelijk met bijvoorbeeld een zx600r 1996 dan lijkt die zx600r wel een tank. Stuurt echt niet lekker naar mijn mening :p Overigens hebben factoren als velggrootte, vering, gasrespons, frame en zitpositie tov gestalte vd rijder zeker wel een invloed (maar dat weet je wss al racer ook, wat een fucking vette foto's). Daarom dat ik mijn zelfgebouwde cafe racer nog steeds ben aan het tinkeren :p

Ik zoek iets wat zich goed de bochten in laat gooien, maar geen supersport is, en ook geen tank.

[ Voor 31% gewijzigd door matthewk op 11-02-2017 13:44 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ben je echt serieus een 1996 motor aan het vergelijken met 1 van 2015/2016? Zit maar 20 jaar verschil/ontwikkeling in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

thijsco19 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:39:
[...]

Kom je nou mee |:( :X

Met het afhalen was me niks opgevallen dat ie niet goed zat.. zal wel extra goed opletten met het monteren.
Ff met een microvezeldoekje langs de seal gaan, dat heet bij mij een aantal lekken opgelost. Zien dat ie niet goed zit lukt me iig niet :p

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Tylen schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:43:
Ben je echt serieus een 1996 motor aan het vergelijken met 1 van 2015/2016? Zit maar 20 jaar verschil/ontwikkeling in.
Het verschil qua handling is in die 20 jaar niet zoveel veranderd in het top end segment. Ik merk bijvoorbeeld aan achterbrugconstructies dat de ontwikkeling daar (niet high-end natuurlijk) vrij minimaal is.

Maar ik gaf gewoon een voorbeeld van wat ik een niet-vinnige motor vind. De bandit vind ik ook zo'n motor, laat zich niet zo lekker sturen.

Ik wil dus iets wat lekker vinnig de bochten in gaat. Maar wel iets met een ook hogere zit. Rare combo misschien :P

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
matthewk schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:50:
[...]

Het verschil qua handling is in die 20 jaar niet zoveel veranderd in het top end segment. Ik merk bijvoorbeeld aan achterbrugconstructies dat de ontwikkeling daar (niet high-end natuurlijk) vrij minimaal is.

Maar ik gaf gewoon een voorbeeld van wat ik een niet-vinnige motor vind. De bandit vind ik ook zo'n motor, laat zich niet zo lekker sturen.

Ik wil dus iets wat lekker vinnig de bochten in gaat. Maar wel iets met een ook hogere zit. Rare combo misschien :P
De afgelopen 20 jaar is er heel veel veranderd. Niet dat je het op het eerste oog zo ziet, maar er is enorm veel verbetert. De CB500x is nou niet bepaald een high-end motor, er is meer dan genoeg in elk segment wat stukken beter is.

Dat het niet meer mag kosten dan wat je voor je oude motor terug krijgt maakt het natuurlijk wel lastig. Je wil iets wat beter is maar het mag niet duurder zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 11-02-2017 14:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Alvast klaar voor de zomer, Rev'it GTR Air doorwaai jack met een losse Seesoft Class 2 backprotector :)
Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/017848/files/011108201/revit-gt-r-air-motorjas.jpg?_ga=1.143072561.507213287.1486818476
Afbeeldingslocatie: https://www.revzilla.com/product_images/0045/7423/revit_seesoft_back_protector_insert_zoom.jpg
Erg blij mee :) Mooi voor de leuke ritjes in de zomer naast mijn degelijke Gore/Aero-tex pak :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

PilatuS schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:09:
[...]

De afgelopen 20 jaar is er heel veel veranderd. Niet dat je het op het eerste oog zo ziet, maar er is enorm veel verbetert. De CB500x is nou niet bepaald een high-end motor, er is meer dan genoeg in elk segment wat stukken beter is.

Dat het niet meer mag kosten dan wat je voor je oude motor terug krijgt maakt het natuurlijk wel lastig. Je wil iets wat beter is maar het mag niet duurder zijn.
Motorisch merk ik veel verandering, vooral qua hulpmiddelen (maakt het in ieder geval erg klote om terug op te bouwen), maar van die punten die ik aangaf is het bitter weinig hoor. Ik heb bijna wekelijks wel een andere achterbrug in handen en merk dat zelfs nog dezelfde bevestigingssystemen worden gebruikt (wat prima is). Ga je naar high-end, dan merk je grote verschillen natuurlijk. Maar in dat segment zit ik niet, ook met werk niet (ik doe revisies).

Ik wil niet iets nieuws trouwens, ik wil gewoon iets wat net wat meer vermogen heeft maar even lekker stuurt ;) vandaar mijn duc multistrada ideetje.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
matthewk schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:41:
[...]

Motorisch merk ik veel verandering, vooral qua hulpmiddelen (maakt het in ieder geval erg klote om terug op te bouwen), maar van die punten die ik aangaf is het bitter weinig hoor. Ik heb bijna wekelijks wel een andere achterbrug in handen en merk dat zelfs nog dezelfde bevestigingssystemen worden gebruikt (wat prima is). Ga je naar high-end, dan merk je grote verschillen natuurlijk. Maar in dat segment zit ik niet, ook met werk niet.

Ik wil niet iets nieuws trouwens, ik wil gewoon iets wat net wat meer vermogen heeft maar even lekker stuurt ;) vandaar mijn duc multistrada ideetje.
Verschillen zitten ook heel erg in de vering, bijvoorbeeld naar USD voorvorken wat de gehele voorkant veel sterker maakt. Ook het frame zelf is enorm verbetert. Waar het gewicht zit is ook een groot verschil. Dat is een grote reden dat oudere motoren slechter aanvoelen, het gewicht zit veel boven in en niet onder in. Daarom stuurt mijn RC8 bijvoorbeeld beter dan de 1098 van Ducati. Beide motoren zijn ongeveer gelijk uitgekomen en tegen elkaar gereviewed, alleen zit het gewicht van de Ducati veel meer boven in en daarom stuurt ie lang niet zo goed als de RC8. Om alleen naar de achterbrug te kijken klopt niet natuurlijk. Wat betreft vering en frame is er ook enorm veel anders geworden. Daar ga je meer mee veranderen dan met de achterbrug.

De CB500x is best een leuke machine, maar zit qua techniek en handeling ergens in de mddenmoot. Of je nou een naked, toermachine of supersport zoekt, in ieder segment zijn er meer dan genoeg motoren die beter sturen dan wat je nu hebt. Alleen geen extra geld willen uitgeven en toch naar iets beters gaan is natuurlijk niet te doen. Er is zat wat beter is alleen moet je daar wel wat extra voor uitgeven. Dat hoeft natuurlijk geen nieuwe machine te zijn, alleen iets kopen wat beter is zonder er meer geld voor neer te leggen is nogal een lastige opgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Joopieboy schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:25:
Alvast klaar voor de zomer, Rev'it GTR Air doodwaai jack met een losse Seesoft Class 2 backprotector :)
[afbeelding]
[afbeelding]
Erg blij mee :) Mooi voor de leuke ritjes in de zomer naast mijn degelijke Gore/Aero-tex pak :P
Die heb ik ook, gebruik hem meestal een keer per jaar voor woon werk...met een hitte golf

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

"If you pay peanuts you get monkeys."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:25:
Alvast klaar voor de zomer, Rev'it GTR Air doodwaai jack met een losse Seesoft Class 2 backprotector :)
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ook: Zojuist even een nieuw regenpak aangeschaft :P

Afbeeldingslocatie: http://www.evolutionmotorsport.com/Uploads/Gallerij/1/LPmiRtOK.jpg

Alleen dan met een zwarte broek.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Power ranger!
Ghostrider schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 15:12:
[...]

Die heb ik ook, gebruik hem meestal een keer per jaar voor woon werk...met een hitte golf
Ben eens benieuwd hoe dit gaat. :) Heb vaak met warme/hete dagen dat het alleen maar op de snelweg te harden is, beetje fris dan is niet zo erg. :P

Iemand trouwens nog een kennis of vriend die een Transalp 650 heeft staan van 2004-2007? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

caesar1000 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:17:
[...]

En niet te vergeten de best wel wat lagere nieuw(motor)prijzen in België... :+

Bij een motor van €20.000 (NL) scheelt het zo €2.000 in aanschafprijs.

>>KIP<<
Da's niet helemaal waar wat je daar zegt, sterker nog: De motoren zijn in Nederland een héél stuk goedkoper dan dat ze in België, en de andere omliggende EU landen, zijn.
De verkoopprijs welke de consument hier in NL betaald wordt hoofzakelijk omhoog geschroeft met de BPM.

Vriendin van me is een Belgische en haar Triumph Daytona 675R hebben we in NL nieuw gekocht en vervolgens naar België geëxporteerd. Direct een terugvraag van de BPM ingediend wat gewoon kan via de RDW/Douane en...... ruim €1500,- t.o.v. de Belgische consumentenprijs bespaart op de aanschaf van een gloedje nieuwe fiets. Nadeel is dus dat je in NL de BPM wél even moet aftikken en vervolgens weer moet gaan terugvorderen bij de NL staat (en die werken in dat geval niet héél snel).

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 11-02-2017 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tylen schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 15:12:
"If you pay peanuts you get monkeys."
You get what you pay for.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

PilatuS schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:51:
[...]

Daarom stuurt mijn RC8 bijvoorbeeld beter dan de 1098 van Ducati. Beide motoren zijn ongeveer gelijk uitgekomen en tegen elkaar gereviewed, alleen zit het gewicht van de Ducati veel meer boven in en daarom stuurt ie lang niet zo goed als de RC8.
Deze redenatie volg ik niet? Racemotoren en sommige straatmotoren (b.v. aprillia rsv4) hebben de mogelijkheid om de motor (engine bedoel ik daarmee) hoger of lager in het frame te hangen. Meer gewicht hogerop de motor (tov het middenpunt, kan even niet op de naam komen hoe dat punt wordt genoemd) zorgt er juist voor dat een motor makkelijker wil insturen ten koste van stabiliteit. Ik denk dat voor de openbare weg je veel meer baat hebt bij een motor waar het gewicht iets hoger ligt (tov het middenpunt) dan een super stabiele motor.

De reden dat de ene motor beter stuurt dan een andere ligt aan zo veel meer zaken. En niet zelden aan hoe de motor is afgesteld op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:56
Imo sturen racemotoren vaak erg matig op de straat.

Te stijf chassis/vering voor slechte wegen, niet goed in korte bochtenwerk, maar gefocused op stabiliteit bij hoge snelheidsbochten.

Ik denk dat de meeste motorrijders makkelijker snel zijn op bijv een Monster dan op een R6. Uiteraard geldt dit niet voor Isle of Mann coureurs etc... helaas zijn de meesten van ons hier iets beperkter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

matthewk schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:30:

Maar wat in de plaats. Heb al op verschillende Ducati multistrada's gereden, ook een indian scout en harley sportster. Maar merk ivm de sportster modellen dat ik dat vinnige bochtenwerk mis. Ik wil een loeiende tweecilinder. Voor korte afstanden (<10km) gebruik ik sowieso mijn cafe racertje wel, maar ik zoek iets dat vinnig, licht is, hoog zit, redelijk nieuw (post-2006) is en ongeveer kost wat ik voor mijn cb500x kan krijgen (+/- €4500). Ik vind de multistrada heerlijk, maar onlangs ook op een BMW gezeten en zo'n boxertje is OOK lekker ondanks het mindere geluid.
F800GS is misschien wel een logische opvolger? http://ww3.autoscout24.nl/classified/287441300

Is wel iets duurder dan 4500.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

noes schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:19:
[...]

F800GS is misschien wel een logische opvolger? http://ww3.autoscout24.nl/classified/287441300

Is wel iets duurder dan 4500.
Dit is een goeie! Thanks. Qua prijs zit ie wat hoger maar wel machtige machine qua looks.

En ik snap dat er fietsen beter sturen dan de CB500x. Had alleen nooit verwacht zoveel plezier te kunnen hebben op een adventure a2 motor na voorheen enkel een ninja 600 te hebben gereden _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door matthewk op 11-02-2017 16:32 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
xos schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:11:
[...]

Deze redenatie volg ik niet? Racemotoren en sommige straatmotoren (b.v. aprillia rsv4) hebben de mogelijkheid om de motor (engine bedoel ik daarmee) hoger of lager in het frame te hangen. Meer gewicht hogerop de motor (tov het middenpunt, kan even niet op de naam komen hoe dat punt wordt genoemd) zorgt er juist voor dat een motor makkelijker wil insturen ten koste van stabiliteit. Ik denk dat voor de openbare weg je veel meer baat hebt bij een motor waar het gewicht iets hoger ligt (tov het middenpunt) dan een super stabiele motor.

De reden dat de ene motor beter stuurt dan een andere ligt aan zo veel meer zaken. En niet zelden aan hoe de motor is afgesteld op dat moment.
Het zwaartepunt lager hebben zorgt voor een motor die lichter aanvoelt.
Although Ducati claim a weight of 173kg it’s much closer to 200kg with fuel, which is about the same as the RC8, but the KTM carries its bulk better. I reckon a lot of it is due to clever positioning of the heavy exhaust. Ducati has been forced to follow the styling of the 916 and stick its weighty pipes, complete with catalysers, under the seat where KTM has been able to hide its low under the engine. This moves the bike’s centre of gravity lower, making it feel lighter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 15:15:
Power ranger!

[...]

Ben eens benieuwd hoe dit gaat. :) Heb vaak met warme/hete dagen dat het alleen maar op de snelweg te harden is, beetje fris dan is niet zo erg. :P

Iemand trouwens nog een kennis of vriend die een Transalp 650 heeft staan van 2004-2007? :+
Staan er een of twee op het transalp forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:33:
[...]

[...]
Om die rede komen de meeste merken welke "SS" materiaal bouwen ook weer terug van het gebruik van "Seat Pipes" als het op uitlaten aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:42:
[...]

Om die rede komen de meeste merken welke "SS" materiaal bouwen ook weer terug van het gebruik van "Seat Pipes" als het op uitlaten aan komt.
Precies. Mijn motor voelt heel licht en wendbaar aan als een 600. Een lager zwaartepunt hebben stuurt beter dan een hoog zwaartepunt.
Requiem19 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:16:
Imo sturen racemotoren vaak erg matig op de straat.

Te stijf chassis/vering voor slechte wegen, niet goed in korte bochtenwerk, maar gefocused op stabiliteit bij hoge snelheidsbochten.
Ligt er aan waar je gaat rijden. Kleine korte haarspelbochten zijn niet ideaal voor een SS. Een leuk stuk dijk met langere bochten rijd erg lekker op een SS.

Mijn motor rijd in de stad en op wegen met krappe bochten als de Posbank niet geweldig. Zodra ik er echter mee op een dijk kom is het feest *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:49:
[...]

Precies. Mijn motor voelt heel licht en wendbaar aan als een 600. Een lager zwaartepunt hebben stuurt beter dan een hoog zwaartepunt.

[...]

Ligt er aan waar je gaat rijden. Kleine korte haarspelbochten zijn niet ideaal voor een SS. Een leuk stuk dijk met langere bochten rijd erg lekker op een SS.

Mijn motor rijd in de stad en op wegen met krappe bochten als de Posbank niet geweldig. Zodra ik er echter mee op een dijk kom is het feest *O*
M'n 2008 RJ15 R6 voelde af fabriek ook (veel) lichter aan dan de 2010 en 2012 welke ik daarna ook nog (nieuw) aangeschaft heb. Verschil tussen de 2008 en 2010 was alleen maar een "lullige" 5 Cm. éxtra pijp vanwege geluidsemissie. De 2012 deed er daarna nóg eens 7 Cm. extra bovenop.

Nou speelde dat issue bij mij nooit erg lang doordat ik per definitie een AKRA systeem op zette welke de fietsen weer gelijkwaardig maakte, maar....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Geslaagd voor een (flinke) motorhoes bij die Yamaha Specialist in Made, dank aan diegene die mij die tip heeft gegeven :). Heb er gelijk anti-corrosie spray voor de velgen bij gekocht. Aardappelfoto:

motorhoes yamaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Meeste motorvelgen zijn toch van aluminium? Lijkt me? Of zit ik daar nou echt compleet naast? :+

[ Voor 38% gewijzigd door Osiris op 11-02-2017 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Osiris schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:29:
Meeste motorvelgen zijn toch van aluminium? Lijkt me? Of zit ik daar nou echt compleet naast? :+
Ik denk dat Transalp velgen van Peperkoek zijn gemaakt, als je ziet hoe hard die dingen kunnen rotten.
Dit spul is gewoon een vetlaag die vocht buiten houdt, mij door diverse mensen hoog aanbevolen op een TA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:27:
Geslaagd voor een (flinke) motorhoes bij die Yamaha Specialist in Made, dank aan diegene die mij die tip heeft gegeven :). Heb er gelijk anti-corrosie spray voor de velgen bij gekocht. Aardappelfoto:

[afbeelding]
Ik zie het bedrag wat je bespaart hebt aan brandstof binnenkort wel op m'n rekening verschijnen :P

Maareh, even serieus: Mooi dat je zo dicht bij huis hebt kunnen slagen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:31:
[...]

Ik zie het bedrag wat je bespaart hebt aan brandstof binnenkort wel op m'n rekening verschijnen :P

Maareh, even serieus: Mooi dat je zo dicht bij huis hebt kunnen slagen!!
Ja, en het was nog een fijn ritje ook, bijna helemaal binnendoor met relatief weinig verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:33:
[...]

Ja, en het was nog een fijn ritje ook, bijna helemaal binnendoor met relatief weinig verkeer.
Een aantal jaar (10?) geleden heb ik hier ook een keer een GOT MotorMeet geregeld samen met een andere GOT"er.... Geloof maar dat "we" de wegen hier in de buurt wel kennen en dat 't een gezellige dag was mét leuke stuurwegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Osiris schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:29:
Want aluminium kan niet corroderen?

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Nike tegen de transalp. Legendary!

[ Voor 7% gewijzigd door matthewk op 11-02-2017 17:51 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
tdw schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:50:
[...]

Want aluminium kan niet corroderen?
Zeker wel, maar roest i.p. niet, tenzij je het beschermende oxide-laagje er steeds weer afhaalt op de een of andere (rare) manier ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Osiris schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:52:
[...]

Zeker wel, maar roest i.p. niet, tenzij je het beschermende oxide-laagje er steeds weer afhaalt op de een of andere (rare) manier ;)
Transalp velgen rotten van binnenuit. Ik weet het fijne er ook niet van, maar ze zijn er beroemd om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Je moet voor de grap maar eens kijken naar tweedehands aangeboden TA's uit die tijd. Het merendeel wordt te koop aan geboden doordat de wielen "rot" zijn en er géén goedkope oplossing is als vervanging.

Als je er wat geld tegenaan wil gooien dan rijd je even bij "Haan Wheels" (hier een dorp verderop) langs én laat je een paar nieuwe wielen op maat spaken.... Ben je er meteen voorgoed vanaf.

P.S. Honda heeft bij de nieuwe AT voor 2017, als enige modificatie, de wielen overigens van andere spaken voorzien. De 2016 AT had (wéér) last van diezelfde kwaal.

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 11-02-2017 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17

Bommes

Capo del formaggio

wimmel_1 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:58:
Als je er wat geld tegenaan wil gooien dan rijd je even bij "Haan Wheels" (hier een dorp verderop) langs én laat je een paar nieuwe wielen op maat spaken.... Ben je er meteen voorgoed vanaf.
Dan verdubbeld of verdrievoudigd de waarde van zo een oude trans-alp ook meteen die je bij verkoop nooit meer terug krijgt lijkt mij.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:05:
[...]

Dan verdubbeld of verdrievoudigd de waarde van zo een oude trans-alp ook meteen die je bij verkoop nooit meer terug krijgt lijkt mij.
Kopt! Maar je hebt dan wél 't enige echte zwakke punt van die fiets geëlimineerd Voor de rest is het gewoon een "rauw/dóór-douwers" fiets waar je amper omkijken naar hebt. Geldt voor de AT nét zo, overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:09:
[...]

Kopt! Maar je hebt dan wél 't enige echte zwakke punt van die fiets geëlimineerd Voor de rest is het gewoon een "rauw/dóór-douwers" fiets waar je amper omkijken naar hebt. Geldt voor de AT nét zo, overigens.
Dat, en de CDI stekkers, het olieverbruik op leeftijd (vastzittende olieschraapveren), en rottende uitlaten :P.
Allemaal permanent op te lossen overigens, maar niet goedkoop. Maar ik heb geen TA gekocht om persé goedkoop te rijden, ik wil iets dat stevig is en een beetje van twee walletjes kan eten (doorjakkeren en terrein rijden) voor een niet te hoge aanschafprijs - en dat is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat laatste is redelijk moeilijk bij een TA aangezien de meesten zo rond de 4k kosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

[...]

Aluminium kan ook doorroesten als het in contact staat met andere minder-edele metalen, dus een beschermlaagje hoeft niet altijd te ontstaan

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:23:
Dat laatste is redelijk moeilijk bij een TA aangezien de meesten zo rond de 4k kosten :P
Ik denk dat je mist bent met de AT (Africa Twin). Die zijn zeldzamer.
Een TA (TransAlp) heb je al vanaf 1500 euro. Ik heb voor de mijne 2500 betaald, maar dat was inclusief afleverbeurt, nieuwe banden, koffers, valbeugels etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Oja allereerste model TA ja, 2-3k zie ik die nog zat staan. AT is idd belachelijk duur voor wat het is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:52:
[...]

Noem mij overmatig praktisch maar ik zie het probleem niet zo :+.

[afbeelding]

[afbeelding]
Een tijd terug had, volgens mij iemand hier, een foto geplaatst van een maxi-cosi die hij met een spin achterop zijn gixxer gemonteerd had, inclusief kind. Helemaal verantwoord, want stond achterstevoren, dus hoofd was goed ondersteund bij reacties.
Probleem opgelost!

Op een andere noot, gisteren pakte ik de motor, nadat hij een weekje stil heeft gestaan, en geen van de knipperlichten werkten. Eerste gedachte was zekering. Uurtje later op bestemming, gingen de linker knipperlichten ineens werken(ja, ik had ze aanstaan. Hele rit wel "gebruikt"). De rechter dien het nog steeds niet. Iemand een idee hoe het dat kan?

Gaat om een 2016 Kawa Ninja 300.

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:18
noes schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:20:
[...]

Dat zijn mooie LEDjes ja! Heb je spot of wide beam gekozen?
Spot, wide beam is leuk als je alleen om je motor heen wat wilt zien, ik wilde graag iets verder kijken dan mijn neus lang is :9

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DragonSlayer666 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:16:
Op een andere noot, gisteren pakte ik de motor, nadat hij een weekje stil heeft gestaan, en geen van de knipperlichten werkten. Eerste gedachte was zekering. Uurtje later op bestemming, gingen de linker knipperlichten ineens werken(ja, ik had ze aanstaan. Hele rit wel "gebruikt"). De rechter dien het nog steeds niet. Iemand een idee hoe het dat kan?

Gaat om een 2016 Kawa Ninja 300.
Mijn eerste ingeving: Kabelbreuk. Uitzetten van koper door hitte, wellicht iets van een regelaartje kapotgevroren oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zou eerder de schakelaar op het stuur eens gaan verdenken. Klinkt als een waardeloos contact in die schakelaar. Maar: 2016 fiets dus: Binnenrijden bij de dealer én: Doet 't nie, MAAK MAAR 8)

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 11-02-2017 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
wimmel_1 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:19:
Ik zou eerder de schakelaar op het stuur eens gaan verdenken. Klinkt als een waardeloos contact in die schakelaar. Maar: 2016 fiets dus: Binnenrijden bij de dealer én: Doet 't nie, MAAK MAAR 8)
Heb inderdaad voor woensdag een afspraak staan. Maar ben vooral nieuwsgierig, dat als het in de toekomst ooit gebeurd bij een andere fiets, dat ik het zelf kan. Eerste ingeving was een zekering, maar dat kan niet als 1 kant het niet doet...

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

PilatuS schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:33:
[...]

[...]
Als je daarmee bedoelt dat deze makkelijker van richting wil veranderen klopt dat volgens mij niet. Meer gewicht hogerop de motor zorgt dat de motor makkelijker wil omvallen en dus gewilliger de bocht wil invallen. Daarom wordt in de gp's de motor vaak een beetje hoger in het frame gehangen op circuits waar een wendbare motor meer winst oplevert dan een stabiele motor.

Ik denk dat het gebruik van seat pipes niet populair is omdat het duurder is dan een simpele pijp naast de motor. Zeker als er ook nog eens een flinke katalysator tussenin gepropt moet worden wordt het estische al snel minder. Daarnaast krijg je warmte problemen. Voor een fabrikant zitten er maar weinig voordelen aan zo'n type uitlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

xos schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:58:
[...]

Als je daarmee bedoelt dat deze makkelijker van richting wil veranderen klopt dat volgens mij niet. Meer gewicht hogerop de motor zorgt dat de motor makkelijker wil omvallen en dus gewilliger de bocht wil invallen. Daarom wordt in de gp's de motor vaak een beetje hoger in het frame gehangen op circuits waar een wendbare motor meer winst oplevert dan een stabiele motor.

Ik denk dat het gebruik van seat pipes niet populair is omdat het duurder is dan een simpele pijp naast de motor. Zeker als er ook nog eens een flinke katalysator tussenin gepropt moet worden wordt het estische al snel minder. Daarnaast krijg je warmte problemen. Voor een fabrikant zitten er maar weinig voordelen aan zo'n type uitlaat.
Met een systeem zoals de R6 al sinds de RJ11 ('06) modellen heeft, en de RC8 en 1198 bijvoorbeeld ook hebben, liggen de zwaarste delen ónder de lijn van de wielassen én dus ligt het onafgeveerde gewicht lager (lees: dichter bij het wegdek). Je hoeft daardoor automatisch ook minder gewicht te verplaatsen om je fiets "óm" te gooien in een bochten wissel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
xos schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:58:
[...]

Sowieso wat Wimmel hier boven al zegt. Verder als het zo zou zijn dat de motor makkelijker in de bocht in valt door meer gewicht hoger op de motor, zit dat gewicht je weer in de weg als je van de ene naar de andere kant moet. Dat het gewicht je zou helpen in de bocht te vallen is 1 ding, maar het gaat je sowieso in de weg zitten als je de motor wil omgooien naar de andere kant.

Mijn SV en RC8 wegen vrijwel hetzelfde, maar de RC8 voelt zo enorm veel lichter en wendbaarder aan. Dat heeft toch vooral te maken met waar het gewicht zit, even los van wat er verder anders is. Het voelt zelfs nog een flink stuk lichter aan dan mijn oude 600cc Hornet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Vraag je je dan niet af waarom zowel de Honda MotoGP aks de Ducati MotoGP een underseat exhaust hebben?

Nieuwe Panigale Superleggera heeft ook weer twee hogere uitlaten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Requiem19 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:40:
Vraag je je dan niet af waarom zowel de Honda MotoGP aks de Ducati MotoGP een underseat exhaust hebben?

Nee.... Kijk maar eens GOED naar die Moto-GP fietsen en naar de feitleijke plaatsing van de componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Requiem19 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:40:

How low can you go :) Terwijl Wimmel het zegt was ik het plaatje aan het zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://2yrh403fk8vd1hz9ro2n46dd-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2015/01/2015-the-man-who-bought-rossi-motogp-ducati-gp11-5.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 11-02-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Precies: 1 uitlaat vlak voor het achterwiel en 1 uitlaat boven het achterwiel.

Of kijk ik naar een ander plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Requiem19 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:50:

Kijk hoe enorm laag het gewicht zit. Dat ene pijpje van titanium weegt misschien 1 kilo. Het hele blok en brandstoftank en alles zit allemaal zo laag mogelijk. Een normale motor ziet er echt niet zo uit, alles zit dan veel hoger.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 11-02-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Requiem19 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:50:

Je kijkt naar 't zelfde plaatje (waarschijnlijk), alleen ligt alle "rommel" vóór het gedeelte wat naar boven gaat. Die "Ti" pijp naar boven is er om het algehele gewicht alsnog zoveel mogelijk gelijkwaardig te te kunnen verdelen (én weegt waarschijnlijk ook maar amper een halve kilo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Yamaha laat zien dat het ook met 1 uitlaatpijp kan. Duc/Honda zou dus best of 1 uitkaat kunnen gebruiken, if de tweede uitlaat ook voor het achterwiel kunnen laten uitkomen, maar dan de andere kant.

In een wereld waar elke honderste telt, moet hier wel een rationele keuze voor gemaakt zijn. Idem voor de nieuwe Panigale Superleggera.

Als er al een doel is voor een uitlaat aan de onderzijde, is dat volgens mij niet met het doel om het gewicht zo laag mogelijk te krijgen, maar om alle massa zo centraal mogelijk te krijgen (Honda's befaamde 'Mass centralization' pr talk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Requiem19 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:59:
Yamaha laat zien dat het ook met 1 uitlaatpijp kan. Duc/Honda zou dus best of 1 uitkaat kunnen gebruiken, if de tweede uitlaat ook voor het achterwiel kunnen laten uitkomen, maar dan de andere kant.

In een wereld waar elke honderste telt, moet hier wel een rationele keuze voor gemaakt zijn. Idem voor de nieuwe Panigale Superleggera.

Als er al een doel is voor een uitlaat aan de onderzijde, is dat volgens mij niet met het doel om het gewicht zo laag mogelijk te krijgen, maar om alle massa zo centraal mogelijk te krijgen (Honda's befaamde 'Mass centralization' pr talk).
De uitlaat van mijn motor met cat zit zo rond de 10 kilo. Dat ene kleine pijpje van minder dan 1 kilo boeit niet zoveel als verder de hele machine gemaakt is met zoveel mogelijk alles wat zwaar is zo laag mogelijk plaatsen. Alles wat veel gewicht heeft wil je zo laag mogelijk hebben zitten. Je ziet ook aan alles op die foto van de MotoGP Ducati dat het gewicht zo veel mogelijk laag zit. Pak er maar eens een foto van een andere motor bij. Er is nogal een verschil tussen een open pijp van volledig titanium van een GP machine of een compleet uitlaat systeem met Euro4 norm met cat.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 11-02-2017 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Volgens mij heeft ene mereer "Isaac Newton" hier al "tig" jaar geleden een uitspraak over gedaan: Massa is traag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:08:
Volgens mij heeft ene mereer "Isaac Newton" hier al "tig" jaar geleden een uitspraak over gedaan: Massa is traag ;)
Inkoppertje he dat weet je, daarom zeker al dat carbon? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:08:
Zet maar eens iemand bij je achter op. Stuurt de motor dan makkelijker of moeilijker ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

We hebben een Schaaf-copycat:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ziet er uit als .DE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
wimmel_1 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 15:13:
[...]

Ik ook: Zojuist even een nieuw regenpak aangeschaft :P

[afbeelding]

Alleen dan met een zwarte broek.
Ben jij geen 100% mooi weer rijder? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoshky schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 23:00:
[...]

Ben jij geen 100% mooi weer rijder? :P
Dan schat je me toch écht even verkeerd in. Ik ben een 300% mooi weer rijder :9

Ik probeer alleen te voorkomen dat ik dit jaar wéér met een tot op de draad doorweekt lederen pak kom te zitten en dus gewoon een dag niet kan rijden tijdens een GE-WEL-DIG weekend :9

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 11-02-2017 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Requiem19 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:59:

Heeft ook te maken met optimale lengte van de uitlaat. Ik vind het er persoonlijk niet uitzien ;)

Pagina: 1 ... 80 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.