Sinds wanneer is dat wet? Ik zie dat er nog vrij veel recente modellen bestaan.wimmel_1 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:26:
[...]
Die Aprillia tweetakt machientjes zijn zó jaren '80 (vorige eeuw) maar doen 't nog steeds goed. Er mogen géén nieuwe 2 takters meer op kenteken gezet worden maar dat wat er is mag blijven rijden (voor zolang 't nog kán rijden, spul sloopt zichzelf wel doordat de berijders vaak niet meer aan de juiste brandstof en olie kunnen komen).
Morgen op de motor naar het werk, ik heb het nu al koud...
Slecht idee... Hoe laat?
Probeer maar eens een nieuwe 2-Takt MOTORFIETS op kenteken te kopen. De tweetakt wereld is voor motoren al jaren geleden ingestort (waarom denk je dat de huidige MX machines géén 2-Takt'ers meer zijn?)HTT-Thalan schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:29:
[...]
Sinds wanneer is dat wet? Ik zie dat er nog vrij veel recente modellen bestaan.
Qua 4-Takt gaat 't dezelfde kant in, overigens. De "Euro-4" norm wordt door veel merken al niet/amper meer gehaald met als gevolg dat er sinds dit jaar nog maar één SuperSport in het 600CC segment te krijgen is (de Yamaha R6
[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 09-02-2017 21:36 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dat wist ik dus allemaal niet, ik kom ook nog maar net kijken in dit wereldjewimmel_1 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:33:
[...]
Probeer maar eens een nieuwe 2-Takt MOTORFIETS op kenteken te kopen. De tweetakt wereld is voor motoren al jaren geleden ingestort (waarom denk je dat de huidige MX machines géén 2-Takt'ers meer zijn?)
Qua 4-Takt gaat 't dezelfde kant in, overigens. De "Euro-4" norm wordt door veel merken al niet/amper meer gehaald met als gevolg dat er sinds dit jaar nog maar één SuperSport in het 600CC segment te krijgen is (de Yamaha R6).
In mijn jeugd kon je nog gewoon alles rijden op 2 wielen, want een keuring had je niet en controle was er nauwelijks.
Het zijn nú alleen nog maar eisen welke voor nieuwe motoren gelden maar dit is in NL waarschijnlijk wel de aanzet om (versneld) over te gaan naar een APK voor motoren.HTT-Thalan schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:37:
[...]
Dat wist ik dus allemaal niet, ik kom ook nog maar net kijken in dit wereldje.
In mijn jeugd kon je nog gewoon alles rijden op 2 wielen, want een keuring had je niet en controle was er nauwelijks.
Iets wat ik persoonlijk overigens ook alleen maar terecht vind....
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik ben er toch zelf wel vrij kien op dat het ding in goede toestand verkeert, vooraleer ik me met 130 op 2 wielen door het verkeer begeef. Of ben ik nou zo'n goody-two-shoes?wimmel_1 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:44:
[...]
Het zijn nú alleen nog maar eisen welke voor nieuwe motoren gelden maar dit is in NL waarschijnlijk wel de aanzet om (versneld) over te gaan naar een APK voor motoren.
Iets wat ik persoonlijk overigens ook alleen maar terecht vind....
Je moet voor de grap maar eens een keer het "Techniek" deel op MF (motor-forum.nl) in de gaten houden. Het merendeel van de mensen welke meerdere (oude) motorfietsen bezitten zijn ook daadwerkelijk zuinig op die apparaten én op zichzelf maar er zijn helaas ook mensen (hoofzakelijk mensen welke alleen een vervoersmiddel hebben om zich zelf van "A" naar "B" te kunnen bewegen en daar éigenlijk geen financiële middelen toe hebben) welke het allemaal niet zo nauw nemen.HTT-Thalan schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:47:
[...]
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik ben er toch zelf wel vrij kien op dat het ding in goede toestand verkeert, vooraleer ik me met 130 op 2 wielen door het verkeer begeef. Of ben ik nou zo'n goody-two-shoes?
Er wordt idd best wel wat afgebeund ja. Overigens ben ik an sich niet tegen een APK, mits het net zoals bij auto's gaat, dus puur alleen technisch. Geen E-keur meuk controles en dat soort shit.
OVer de Multistrada discussie, ik denk ik in het voorjaar eens kijken naar zo'n apparaat. Ik vind ze eigenlijk wel heel vet, en het is min of meer wel wat ik zoek. Dikke 2 pitter met een bult koppel, redelijk rechte zit en hoge veerweg (althans, lijkt het op), maar toch min of meer sportief
[img=800,534]https://cdn_attachment.09926.com/Thumbnails/20150716/2009-Ducati-Multistrada-1100-S-Motorcycles-For-Sale-52896.jpg[/img]

Best dik hoor
OVer de Multistrada discussie, ik denk ik in het voorjaar eens kijken naar zo'n apparaat. Ik vind ze eigenlijk wel heel vet, en het is min of meer wel wat ik zoek. Dikke 2 pitter met een bult koppel, redelijk rechte zit en hoge veerweg (althans, lijkt het op), maar toch min of meer sportief
[img=800,534]https://cdn_attachment.09926.com/Thumbnails/20150716/2009-Ducati-Multistrada-1100-S-Motorcycles-For-Sale-52896.jpg[/img]

Best dik hoor
Vaak bu'j te bang!
Duitsland is doorgeslagen in de keuring voor motoren, daar is er per model slechts een paar modellen banden toegestaan. Maar technische staat en dus ook E-keurmerk controle is prima. E-keurmerk is al eens gekeurd en dus geen probleem. Alle chinese prut, is dat niet en zou je dus tegen (hoge) reele kosten moeten laten keuren, net als zelfbouw. Zelfbouw/verbouw moet mogelijk blijven, maar kan je gewoon extra kosten. E-keur is automatisch goedkeur, mits het goed functioneert.-tom-562 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:02:
Er wordt idd best wel wat afgebeund ja. Overigens ben ik an sich niet tegen een APK, mits het net zoals bij auto's gaat, dus puur alleen technisch. Geen E-keur meuk controles en dat soort shit.
[[url="https://cdn_attachment.09926.com/Thumbnails/20150716/2009-Ducati-Multistrada-1100-S-Motorcycles-For-Sale-52896.jpg"]afbeelding[/url]]
[afbeelding]
Best dik hoor
Jij wil dus graag dat elk klein onderdeeltje een e-keur moet hebben voordat het op je motor mag? Leuk voor spul als knipperlichten enzo die je voor een paar euro uit China haalt, daar kan je dan minimaal het dubbele voor gaan betalen... Los daarvan duurt zo'n APK ook veel langer als elk onderdeelte moet worden nagelopen, 1x raden wie dat mag gaan betalen.teigetjuh schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:34:
[...]
Duitsland is doorgeslagen in de keuring voor motoren, daar is er per model slechts een paar modellen banden toegestaan. Maar technische staat en dus ook E-keurmerk controle is prima. E-keurmerk is al eens gekeurd en dus geen probleem. Alle chinese prut, is dat niet en zou je dus tegen (hoge) reele kosten moeten laten keuren, net als zelfbouw. Zelfbouw/verbouw moet mogelijk blijven, maar kan je gewoon extra kosten. E-keur is automatisch goedkeur, mits het goed functioneert.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
DUitsland slaat door ja, dat hoeft voor mij niet.teigetjuh schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:34:
[...]
Duitsland is doorgeslagen in de keuring voor motoren, daar is er per model slechts een paar modellen banden toegestaan. Maar technische staat en dus ook E-keurmerk controle is prima. E-keurmerk is al eens gekeurd en dus geen probleem. Alle chinese prut, is dat niet en zou je dus tegen (hoge) reele kosten moeten laten keuren, net als zelfbouw. Zelfbouw/verbouw moet mogelijk blijven, maar kan je gewoon extra kosten. E-keur is automatisch goedkeur, mits het goed functioneert.
Gewoon zoals een auto APK. Dus 'verlichting moet goed zijn', en niet 'verlichting moet goed zijn én E-keur'. Of 'uitlaat moet gasdicht zijn', en niet 'uitlaat moet gasdicht zijn én E-keur'. Zo werkt het bij auto's ook, en dat is IMO prima.
Vaak bu'j te bang!
Op zaken die van belang zijn voor je veiligheid, zichtbaarheid en de aandrijving: ja. Ik weet niet hoelang een apk voor een auto duurt, maar mijn import (keuring), inclusief zo'n controle, kostte me ongeveer 45 minuten. Dus alleen een apk, kan echt wel binnen 30 minuten. Verlichting die niet optimaal is, door verkeerd lichtpatroon, onduidelijk of gewoon te weinig licht, is gevaarlijk, niet alleen voor de berijder, maar ook voor anderen. Daar mag je best wel op controleren en afkeuren. E-keur maakt het eenvoudig, E-keur aanwezig, prima dan geen db-controle of lichtbeeld controle, geen e-keur, dan extra controlesChakotay schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:40:
[...]
Jij wil dus graag dat elk klein onderdeeltje een e-keur moet hebben voordat het op je motor mag? Leuk voor spul als knipperlichten enzo die je voor een paar euro uit China haalt, daar kan je dan minimaal het dubbele voor gaan betalen... Los daarvan duurt zo'n APK ook veel langer als elk onderdeelte moet worden nagelopen, 1x raden wie dat mag gaan betalen.
[ Voor 6% gewijzigd door teigetjuh op 10-02-2017 08:56 ]
Vandaag toch de GS maar laten staan. Sleutel ging wel in contactslot, maar omdraaien ho maar.... Ach misschien toch ook net iets te fris om 70Km te moeten rijden.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Ik heb toch serieus overwogen vandaag (zoals de afgelopen vrijdagen) op twee wielen minder naar kantoor te rijden, maar dat is toch zonde omdat de leaseauto gratis is, bovendien ga ik zondag een ritje naar Zeeland maken. Moet een koffiemachine ophalen en mijn moeder even bezoeken. Ik twijfel nog of ik door de tunnel rijd of over Belgie... tunnel is rustiger rijden maar trajectcontrole + tol betalen, terwijl de afstand hetzelfde is, maar in Belgie rijden ze als malloten. Daar heb ik in de auto geen enkel probleem mee, maar omwille van mijn (gebrek aan) ervaring zou mijn vrouw me liever niet in Belgie zien met de AlpStormtrooper schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:01:
Vandaag toch de GS maar laten staan. Sleutel ging wel in contactslot, maar omdraaien ho maar.... Ach misschien toch ook net iets te fris om 70Km te moeten rijden.
Ik ben vandaag gewoon lekker met de motor naar het werk gegaan
. Handvatverwarming op standje sambal en verder lekker mensen uitlachen om hun capriolen en commentaar op ze leveren. Dat houd je bezig en dus merk je de kou niet zo en krijg je het door je geouwehoer warm 
Scheelt ook dat ik niet boven de 70km/u uitkom op mijn w-w route... Dan is het nog net uit te houden voor 20min met een motorjeans
Scheelt ook dat ik niet boven de 70km/u uitkom op mijn w-w route... Dan is het nog net uit te houden voor 20min met een motorjeans
Wat een onzin, een pijp met E-keur kan ook lekken, verlichting met E-keur kan ook verkeerd afgesteld staan!teigetjuh schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:54:
[...]
Op zaken die van belang zijn voor je veiligheid, zichtbaarheid en de aandrijving: ja. Ik weet niet hoelang een apk voor een auto duurt, maar mijn import (keuring), inclusief zo'n controle, kostte me ongeveer 45 minuten. Dus alleen een apk, kan echt wel binnen 30 minuten. Verlichting die niet optimaal is, door verkeerd lichtpatroon, onduidelijk of gewoon te weinig licht, is gevaarlijk, niet alleen voor de berijder, maar ook voor anderen. Daar mag je best wel op controleren en afkeuren. E-keur maakt het eenvoudig, E-keur aanwezig, prima dan geen db-controle of lichtbeeld controle, geen e-keur, dan extra controles
Vaak bu'j te bang!
Tja, HTT-Thalan, zeker gezien ook de kwaliteit van het Belgische wegdek, zou ik ook met de auto gaan.
@Leviathan, 20 minuten is inderdaad nog wel te doen...
LOL, sta nou op een trein te wachten. En kom er nu pas achter dat er ook nog normale handschoenen zijn.. En dat ik die dus niet bij me heb.
@Leviathan, 20 minuten is inderdaad nog wel te doen...
LOL, sta nou op een trein te wachten. En kom er nu pas achter dat er ook nog normale handschoenen zijn.. En dat ik die dus niet bij me heb.
[ Voor 31% gewijzigd door Stormtrooper op 10-02-2017 09:13 ]
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Ik snap echt niet dat mensen deze motor niet ONTZETTEND vet vinden, ze zijn nochtans heel goed verkocht. De nieuwe strada's ook. Maar goed, ik vind de Jap supersports ook ontiechelijk lelijk en daar zijn er ook heel veel van verkocht-tom-562 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:02:
[[url="https://cdn_attachment.09926.com/Thumbnails/20150716/2009-Ducati-Multistrada-1100-S-Motorcycles-For-Sale-52896.jpg"]afbeelding[/url]]
[afbeelding]
Best dik hoor
Consultant - Autogek
Omdat de voorkant gewoon ONTZETTEND lelijk is. Maar smaken verschillenmatthewk schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:13:
[...]
Ik snap echt niet dat mensen deze motor niet ONTZETTEND vet vinden, ze zijn nochtans heel goed verkocht. De nieuwe strada's ook. Maar goed, ik vind de Jap supersports ook ontiechelijk lelijk en daar zijn er ook heel veel van verkocht

De nieuwe is wel beter te pruimen:

Sterker nog, die nieuwe is gewoon GAAF.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Tylen schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:18:
[...]
Omdat de voorkant gewoon ONTZETTEND lelijk is. Maar smaken verschillen![]()

Je kan het ook niet willen snappen.-tom-562 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:07:
[...]
Wat een onzin, een pijp met E-keur kan ook lekken, verlichting met E-keur kan ook verkeerd afgesteld staan!

Een pijp zonder E-keur kan veel te veel herrie maken, dat moet je testen, elke pijp moet getest worden op gasdichtheid, net als bij de auto. Een lamp met e-keur kan inderdaad verkeerd staan, en ook dat hoor je te controleren, maar zonder moet je ook kijken of het lichtbeeld klopt, dus netjes de afval heeft, en bij knipper of ze voldoende aan de verplichte zijdes zichtbaar zijn.
Bij een band controleer je ook of die voldoende profiel heeft, ongeacht of hij wel of geen E-keur heeft
Auto? Ik heb het over via de tunnel rijden (vanaf Breda via de A58 over Roosendaal etc naar de Westerscheldetunnel, en dan naar Terneuzen) of via de Expressweg over Antwerpen.Stormtrooper schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:09:
Tja, HTT-Thalan, zeker gezien ook de kwaliteit van het Belgische wegdek, zou ik ook met de auto gaan.
Omdat ik nu met de motor ga overweeg ik alsnog de tunnel, wat ik normaal nooit doe omdat de afstand hetzelfde is (en dus de tijd en kilometers) maar je wel tol moet dokken.
Dit slaat toch echt nergens op?!
Dus als ik 's morgens de deur buiten stap moet ik vrezen voor mijn leven?
Ben je ook zo'n kerel die loopt te roepen omdat er een moslim een terroristische aanslag pleegt, dat alle moslims terroristen zijn?
Dat de wegen hier van mindere kwaliteit zijn is gewoon een feit, maar even gaan veralgemenen dat alle Belgen niet kunnen rijden, nogal bekrompen.
Je hebt gelijk, ik moet niet zulke generaliserende opmerkingen maken. Wat ik waarneem is dat ik (persoonlijk en anekdotaal bewijs) in Belgie veel meer 'near misses' en 'reddingsacties' heb dan in Nederland. Er word consequent vaker gekleefd, van richting gewisseld zonder aanwijzer te gebruiken, mistlimpen gevoerd terwijl de mist alleen nog maar zichtbaar is op het weerbericht en links gehangen (op (te) lage snelheid) terwijl rechts vrij is.Anoshky schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:11:
[...]
Ben je ook zo'n kerel die loopt te roepen omdat er een moslim een terroristische aanslag pleegt, dat alle moslims terroristen zijn?
Dat de wegen hier van mindere kwaliteit zijn is gewoon een feit, maar even gaan veralgemenen dat alle Belgen niet kunnen rijden, nogal bekrompen.
Ik maak echt veel kilometers en leg ook van alles vast met de dashcam. Analyse achteraf (door zowel mijzelf als mijn vrouw) leert mij dat ik in Belgie veel defensiever moet rijden dan in Nederland.
Er zijn veel positieve kanten aan Belgie, anders kwam ik er niet zo veel, maar die hebben over het algemeen niks met het verkeer te maken
[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-02-2017 10:20 ]
Tylen schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:18:
[...]
[afbeelding]

Met z'n snavel
Vaak bu'j te bang!
Nog meer dan in Nederland? Dat zal dan betekenen dat iedereen het doet, aangezien ik in Nederland al een heel groot deel van de weggebruikers dat soort dingen dagelijks zie doenHTT-Thalan schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:17:
[...]
Je hebt gelijk, ik moet niet zulke generaliserende opmerkingen maken. Feit is dat ik (persoonlijk en anekdotaal bewijs) in Belgie veel meer 'near misses' en 'reddingsacties' heb dan in Nederland. Er word consequent vaker gekleefd, van richting gewisseld zonder aanwijzer te gebruiken, mistlimpen gevoerd terwijl de mist alleen nog maar zichtbaar is op het weerbericht en links gehangen terwijl rechts vrij is.
Ik maak echt veel kilometers en leg ook van alles vast met de dashcam. Analyse achteraf (door zowel mijzelf als mijn vrouw) leert mij dat ik in Belgie veel defensiever moet rijden dan in Nederland.
Het is al even geleden dat ik in België was (3,5 jaar), toen zijn mij die dingen niet opgevallen. Wel andere idiote acties overigens (bijv. vrachtwagen die een noodstop maakt op een 5-baans snelweg omdat er een eend op de weg loopt...).
Ik vind die nieuwe ook heel gaaf! Heb er nu een paar keer op gereden bij een Ducati demo dag, als ik toch nog eens zak geld over heb..Tylen schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:18:
[...]
Omdat de voorkant gewoon ONTZETTEND lelijk is. Maar smaken verschillen![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 22% gewijzigd door Tankiej op 10-02-2017 10:22 ]
Dat alle Belgen niet kunnen rijden is inderdaad over de top, maar die veronderstelling komt denk ik vooral doordat wanneer een belg in Nederland rijdt en een aparte manoeuvre doet, het meer opvalt dan de andere 10 Nederlanders die als debielen rondknarren.Anoshky schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:11:
[...]
Een leuk voorbeeldje hierbij: Laatst reed ik achter een belg en die stopte bij elk kruispunt om te kijken of er niemand vanuit de zijwegen kwam terwijl we reden op een voorrangsweg waar je 60km/u mag! Oke een beetje remmen is prima en veilig, maar helemaal tot stilstand

Kortom, iedereen rijdt niet perfect, alleen denken we allemaal de beste bestuurder van het land te zijn. Degenen die echt maf rijden zijn de Fransen, denk dat we het daar unaniem over eens zijn
Op de a27 pik je ze er zo uit, de Belgen zijn de enige die in plaats van bij 50m zicht al vanaf een kilometer zicht hun mistlampen voeren (geen geintje). Ik sprak pas nog een Vlaams stel aan bij de jumbo die bij volstrekt helder weer met alle mistlampen reden en mij gewoon verblindden met die achterschijnwerpers. Haar antwoord was dat ze helemaal niet wist dat dat niet mocht. Ze waren nog van de generatie die in België hun rijbewijs gewoon mochten afhalen tegen administratiekosten.Leviathius schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:21:
[...]
Dat alle Belgen niet kunnen rijden is inderdaad over de top, maar die veronderstelling komt denk ik vooral doordat wanneer een belg in Nederland rijdt en een aparte manoeuvre doet, het meer opvalt dan de andere 10 Nederlanders die als debielen rondknarren.
Verwijderd
Een troost gelukkig zijn niet alle Nederlanders zo. Ik heb stoor me altijd ontzettend aan Nederlanders die zich op een of andere manier verheven voelen boven Belgen. Belgen bashing ...Anoshky schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:11:
[...]
Belgie heeft om maar wat te noemen:
Mooiere natuurgebieden.
Leukere wegen om motor te rijden.
Lekkerder bier.
Betere restaurants.
Etc etc
Hou toch op. De regels voor mistlichten zijn in .be anders dan in .nl, waardoor je ze vaker ziet in .be dan in .nl;HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:27:
[...]
Op de a27 pik je ze er zo uit, de Belgen zijn de enige die in plaats van bij 50m zicht al vanaf een kilometer zicht hun mistlampen voeren (geen geintje). Ik sprak pas nog een Vlaams stel aan bij de jumbo die bij volstrekt helder weer met alle mistlampen reden en mij gewoon verblindden met die achterschijnwerpers. Haar antwoord was dat ze helemaal niet wist dat dat niet mocht. Ze waren nog van de generatie die in België hun rijbewijs gewoon mochten afhalen tegen administratiekosten.
dat heeft echter totaal niets te maken met jouw n=1 voorbeeld van volstrekte idioten die vergeten de mistlichten weer uit te zetten.
En 't is niet omdat je 1 volstrekte idioot tegenkomt en die is toevallig belg, dat dat iets zegt over de rest.
En een hoger aantal dodelijke slachtoffers in het verkeer.Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:30:
[...]
Een troost gelukkig zijn niet alle Nederlanders zo. Ik heb stoor me altijd ontzettend aan Nederlanders die zich op een of andere manier verheven voelen boven Belgen. Belgen bashing ...![]()
Mooiere natuurgebieden.
Lekkerder bier.
Betere restaurants.
Etc etc
Dat heeft niets te maken met Belgen bashen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Hey, niemand heeft mij gevraagd een boekje open te doen over de Nederlanders, want dat is minstens net zo dik hoorVerwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:30:
[...]
Een troost gelukkig zijn niet alle Nederlanders zo. Ik heb stoor me altijd ontzettend aan Nederlanders die zich op een of andere manier verheven voelen boven Belgen. Belgen bashing ...
Ik heb niks tegen de Belgen, ik kom er graag en werk veel met ze samen. Ik kan me alleen niet onttrekken aan de observatie dat het verkeer daar toch... anders werkt dan ik gewend ben. Je kunt ook roepen dat je niks van de Italianen of de Fransen mag zeggen qua verkeersgedrag, maar heb je wel eens in Rome of Parijs rondgereden? Je aan de snelheid houden in Rome is bijna zelfmoord en inparkeren in Parijs doe je letterlijk met je bumpers.
Ik beweer ook niet dat ik het over toevalligheden heb. Ik beweer dat op de A27 bij lichte mist vrijwel elke Belg zijn mistachterlichten voert. En ik weet dat de grens in Belgie twee keer zo hoog is: 100 meter zicht in plaats van 50 meter. Ik mag toch hopen dat ze in staat zijn 100 meter in te schatten, dus mijn conclusie is dat ze helemaal niet weten dat er een ondergrens is en dat ze zich ook niet beseffen dat het heel erg verblindend werkt.Dryhte schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:32:
[...]
Hou toch op. De regels voor mistlichten zijn in .be anders dan in .nl, waardoor je ze vaker ziet in .be dan in .nl;
dat heeft echter totaal niets te maken met jouw n=1 voorbeeld van volstrekte idioten die vergeten de mistlichten weer uit te zetten.
En 't is niet omdat je 1 volstrekte idioot tegenkomt en die is toevallig belg, dat dat iets zegt over de rest.
Bij elke zakelijke / werklunch in Belgie (die ik meemaak...) word bier en wijn geserveerd (we hebben het over generieke restaurants, niet over in-house catering). Dat is ook niet bedoeld om specifiek Belgen te bashen, het gebeurd ook in Portugal, Spanje, Italie... maar ik ben het er niet mee eens. Ze rijden allemaal weer weg met de auto na enkele biertjes/wijntjes (bij alle lunches die ik bijwoon - voor ik weer ga generaliseren) - ik vind dat gewoon niet kunnen.Bommes schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:33:
[...]
En een hoger aantal dodelijke slachtoffers in het verkeer.
[ Voor 49% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-02-2017 10:39 ]
Studio BrusselVerwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:30:
[...]
Een troost gelukkig zijn niet alle Nederlanders zo. Ik heb stoor me altijd ontzettend aan Nederlanders die zich op een of andere manier verheven voelen boven Belgen. Belgen bashing ...![]()
Mooiere natuurgebieden.
Lekkerder bier.
Betere restaurants.
Etc etc
Ik luister veel liever naar Vlaamse radio, ik zit liever in een Vlaamse bioscoop en ga liever shoppen in Antwerpen dan in Amsterdam. Hun wegdek is inderdaad om te huilen (maar nét iets minder erg dan die betonplaten van vroeger) en stoplichten op een snelweg zijn echt niet meer van deze tijd.Patrock schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:38:
[...]
Studio BrusselMag dan in Twente wonen maar StuBru staat bijna dagelijks op! Met name in de auto of op de motor. Alleen de superflitspaal e.d. mogen ze van mij houden
voor de rest prachtig land
Er zijn evenzoveel dingen (of misschien wel meer) aan de Nederlanders waar ik mij aan erger. Als ik op vakantie ga is mijn nummer één doel zo min mogelijk (liefst géén) Nederlanders tegen te komen behalve mijn eigen vrouw en kinderen. Maar ik ben hier nu eenmaal geboren en tot ik genoeg geld heb verdiend om te verkassen zal ik het ermee moeten doen
[ Voor 22% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-02-2017 10:44 ]
Die zijn er dan ook niet. Als je het over de E34 hebt: enkele meters voordien wordt duidelijk aangegeven dat de snelweg hier (eventjes) ophoudtHTT-Thalan schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:40:
[...] stoplichten op een snelweg zijn echt niet meer van deze tijd.
Dat gebeurd in Nederland net zo goed bij alle 'vrijdagmiddag borrels' die veel bedrijven hebben. Daar drinken ze een paar biertjes en stappen vervolgens in de auto..HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:34:
[...]
Bij elke zakelijke / werklunch in Belgie (die ik meemaak...) word bier en wijn geserveerd (we hebben het over generieke restaurants, niet over in-house catering). Dat is ook niet bedoeld om specifiek Belgen te bashen, het gebeurd ook in Portugal, Spanje, Italie... maar ik ben het er niet mee eens. Ze rijden allemaal weer weg met de auto na enkele biertjes/wijntjes (bij alle lunches die ik bijwoon - voor ik weer ga generaliseren) - ik vind dat gewoon niet kunnen.
Ik ben afgelopen maand 2 weken in Spanje geweest voor werk, tijdens de lunch zat iedereen keurig aan de water of frisdrank (ook in restaurants). Alcohol tijdens werktijd is daar echt een no-go bij het bedrijf waar ik was
[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 10-02-2017 10:49 ]
En toch ligt het ongevallenniveau op hetzelfde level. Belgen rijden harder, en de wegen zijn erg gevaarlijk aangelegd over het algemeen. Killer combinatie... letterlijk.Bommes schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:33:
[...]
En een hoger aantal dodelijke slachtoffers in het verkeer.
Ik heb in Nederland al zo vaak een bijna-aanrijding gehad met auto's op de motor. Vooral op rotonde's, wat mij verbaast want daar zijn de Belgen namelijk slecht in. Knipperlichten zijn in Nederland ook gewoon taboe lijkt mij. In België is dat op de rotonde een ziekte, maar in Nederland doen ze het gewoon bij inhalen, afslaan en dan opeens op rotondes gaat die richtingsaanwijzer dan wel aan. In België rijdt dan weer ontiechelijk volk rond met een mobiel in de hand... terwijl je in Nederland rechts moet inhalen want het is hier het EK links rijden. Ik zit elke dag in beide landen heb in de auto en op de motor de laatste twee jaar zo'n 150.000 km gereden.
Ik kom uit Maastricht. Beiden hebben hun ziektes. Leer met elkaar leven, want iedereen maakt fouten. Nederlanders zijn niet beter dan Belgen, omgekeerd ook niet. De enige die echt goed kunnen rijden naar mijn mening zijn de zweden ^_^
[ Voor 7% gewijzigd door matthewk op 10-02-2017 10:56 ]
Consultant - Autogek
Nederlanders op vakantie tegenkomen is inderdaad drama. NL staat op de autobahn dan ook voor "Nur Links".(zonder spiegels, met 110 km/h, en richtingsaanwijzers op z'n bmw's optioneel)HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:40:
[...]
Ik luister veel liever naar Vlaamse radio, ik zit liever in een Vlaamse bioscoop en ga liever shoppen in Antwerpen dan in Amsterdam. Hun wegdek is inderdaad om te huilen (maar nét iets minder erg dan die betonplaten van vroeger) en stoplichten op een snelweg zijn echt niet meer van deze tijd.
Er zijn evenzoveel dingen (of misschien wel meer) aan de Nederlanders waar ik mij aan erger. Als ik op vakantie ga is mijn nummer één doel zo min mogelijk (liefst géén) Nederlanders tegen te komen behalve mijn eigen vrouw en kinderen. Maar ik ben hier nu eenmaal geboren en tot ik genoeg geld heb verdiend om te verkassen zal ik het ermee moeten doen.
Klopt, bij bedrijven waar ik kom zie ik dat ook nog heel veel gebeuren. Even borrelen, paar flesjes wijn en bier erbij... terwijl 99% met de auto is. Ik krijg dan twee dingen te horen:Tankiej schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:48:
[...]
Dat gebeurd in Nederland net zo goed bij alle 'vrijdagmiddag borrels' die veel bedrijven hebben. Daar drinken ze een paar biertjes en stappen vervolgens in de auto..
Ik ben afgelopen maand 2 weken in Spanje geweest voor werk, tijdens de lunch zat iedereen keurig aan de water of frisdrank (ook in restaurants). Alcohol tijdens werktijd is daar echt een no-go bij het bedrijf waar ik was
- Ze zijn er toch zelf verantwoordelijk voor
- Je mag er toch twee drinken
Komop mensen, word wakker.
Sorry als ik teveel anti-Belg overkom/kwam, dat ben ik echt niet. Zoals we zelf kunnen ervaren is het verkeer in Parijs, Rome, Amerika of voor mijn part Rusland echt compleet anders dan wij gewend zijn. De regels zijn er soms anders, en ook vaak de cultuur. In Belgie werd het examen rijbewijs pas verplicht in 1977, er zijn dus nog heel veel mensen op de weg die nooit noemenswaardig onderricht hebben ontvangen.
Ik rijd in Duitsland op de Duitse manier, en de enige die mij daar in de weg zitten zijn inderdaad Nederlanders (en Belgen, sorryPatrock schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:55:
[...]
Nederlanders op vakantie tegenkomen is inderdaad drama. NL staat op de autobahn dan ook voor "Nur Links".(zonder spiegels, met 110 km/h, en richtingsaanwijzers op z'n bmw's optioneel)
Misschien ben ik inderdaad wel meer 'attuned' aan de eigenaardigheden van de Nederlanders op de weg. Ik weet, objectief gezien, wel wat de meest voorkomende fouten en overtredingen zijn, maar die zie ik eigenlijk altijd op tijd aankomen. Voor mijn gevoel is het verkeer in Belgie veel onvoorspelbaarder.matthewk schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:54:
[...]
En toch ligt het ongevallenniveau op hetzelfde level. Belgen rijden harder, en de wegen zijn erg gevaarlijk aangelegd over het algemeen. Killer combinatie... letterlijk.
Ik heb in Nederland al zo vaak een bijna-aanrijding gehad met auto's op de motor. Vooral op rotonde's, wat mij verbaast want daar zijn de Belgen namelijk slecht in. Knipperlichten zijn in Nederland ook gewoon taboe lijkt mij. In België is dat op de rotonde een ziekte, maar in Nederland doen ze het gewoon bij inhalen, afslaan en dan opeens op rotondes gaat die richtingsaanwijzer dan wel aan. In België rijdt dan weer ontiechelijk volk rond met een mobiel in de hand... terwijl je in Nederland rechts moet inhalen want het is hier het EK links rijden. Ik zit elke dag in beide landen heb in de auto en op de motor de laatste twee jaar zo'n 150.000 km gereden.
Ik kom uit Maastricht. Beiden hebben hun ziektes. Leer met elkaar leven, want iedereen maakt fouten. Nederlanders zijn niet beter dan Belgen, omgekeerd ook niet. De enige die echt goed kunnen rijden naar mijn mening zijn de zweden ^_^
Ik weet dat je er onderricht mag volgen in een normale wagen van een normale bestuurder (die al enkele jaren rij-ervaring heeft) en dus zonder rijschool. Je mag in die auto ook examen doen.
Ik weet niet wat de vereisten zijn voor een examen, m.a.w. wat je moet laten zien, dat krijg ik ook niet gevonden op google. Ik kan me alleen niet voorstellen dat iemand die niet opgeleid is als instructeur, en zijn eigen rijbewijs ooit een keer kado heeft gehad, iemand alles kan leren wat nodig is om voldoende verkeersinzicht, regelkennis en ervaring op te doen vooraleer die persoon losgelaten word in het verkeer.
Ja, zo ken ik er nog wel tien!Dryhte schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:44:
[...]
Die zijn er dan ook niet. Als je het over de E34 hebt: enkele meters voordien wordt duidelijk aangegeven dat de snelweg hier (eventjes) ophoudt
[ Voor 56% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-02-2017 11:06 ]
-dubbel-
[ Voor 99% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-02-2017 11:05 ]
Dit systeem is afgeschaftHTT-Thalan schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:55:
[...]
Klopt, bij bedrijven waar ik kom zie ik dat ook nog heel veel gebeuren. Even borrelen, paar flesjes wijn en bier erbij... terwijl 99% met de auto is. Ik krijg dan twee dingen te horen:
Sorry als ik teveel anti-Belg overkom/kwam, dat ben ik echt niet. Zoals we zelf kunnen ervaren is het verkeer in Parijs, Rome, Amerika of voor mijn part Rusland echt compleet anders dan wij gewend zijn. De regels zijn er soms anders, en ook vaak de cultuur. In Belgie werd het examen rijbewijs pas verplicht in 1977, er zijn dus nog heel veel mensen op de weg die nooit noemenswaardig onderricht hebben ontvangen.
[...]
Ik rijd in Duitsland op de Duitse manier, en de enige die mij daar in de weg zitten zijn inderdaad Nederlanders (en Belgen, sorry).
[...]
Misschien ben ik inderdaad wel meer 'attuned' aan de eigenaardigheden van de Nederlanders op de weg. Ik weet, objectief gezien, wel wat de meest voorkomende fouten en overtredingen zijn, maar die zie ik eigenlijk altijd op tijd aankomen. Voor mijn gevoel is het verkeer in Belgie veel onvoorspelbaarder.
Ik weet dat je er onderricht mag volgen in een normale wagen van een normale bestuurder (die al enkele jaren rij-ervaring heeft) en dus zonder rijschool. Je mag in die auto ook examen doen.
Ik weet niet wat de vereisten zijn voor een examen, m.a.w. wat je moet laten zien, dat krijg ik ook niet gevonden op google. Ik kan me alleen niet voorstellen dat iemand die niet opgeleid is als instructeur, en zijn eigen rijbewijs ooit een keer kado heeft gehad, iemand alles kan leren wat nodig is om voldoende verkeersinzicht, regelkennis en ervaring op te doen vooraleer die persoon losgelaten word in het verkeer.
[...]
Ja, zo ken ik er nog wel tien!
Waarom? Het tentamen is exact hetzelfde.
Ik ken geen enkele Belg die niet heeft gelest. Uiteindelijk kunnen je ouders je ook maar zoveel leren, en vaak gaat maar tot de absolute basis.
Consultant - Autogek
Hoe ziet het nieuwe systeem eruit?matthewk schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:13:
[...]
Dit systeem is afgeschaftEn maar goed ook, want statistisch gezien waren deze personen ook gewoon die geen lessen hadden genomen ook diegene die faalden.
Ik ken geen enkele Belg die niet heeft gelest. Uiteindelijk kunnen je ouders je ook maar zoveel leren, en vaak gaat maar tot de absolute basis.
Ik kom uit West-Vlaanderen, hier is het nog echt de gewoonte dat je door je ouders leert rijden. (systeem is btw niet afgeschaft, maar wel veel strenger geworden)matthewk schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:13:
[...]
Dit systeem is afgeschaftEn maar goed ook, want statistisch gezien waren deze personen ook gewoon die geen lessen hadden genomen ook diegene die faalden.
Zowel mijn zus als ik hebben onze theoretisch rijbewijs gehaald, 3 maanden geoefend met onze moeder en daarna in één keer geslaagd zonder ook maar één opmerking. Rijden is imho iets waar je een zekere aanleg of talent moet voor hebben (toch zeker de eerste jaren).
Wat werd er 'getest' tijdens het examen? Daar kan ik niks over vinden.Anoshky schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:19:
[...]
Ik kom uit West-Vlaanderen, hier is het nog echt de gewoonte dat je door je ouders leert rijden. (systeem is btw niet afgeschaft, maar wel veel strenger geworden)
Zowel mijn zus als ik hebben onze theoretisch rijbewijs gehaald, 3 maanden geoefend met onze moeder en daarna in één keer geslaagd zonder ook maar één opmerking. Rijden is imho iets waar je een zekere aanleg of talent moet voor hebben (toch zeker de eerste jaren).
En hoe is het systeem gewijzigd / strenger geworden, tegenover hoe het eerst was?
[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-02-2017 11:20 ]
Zijn er hier ook al gebruikers van de Sena 10U setjes gebruiken?
http://www.km.be/rijbewijs/rijbewijs-b/praktijkHTT-Thalan schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:20:
[...]
Wat werd er 'getest' tijdens het examen? Daar kan ik niks over vinden.
(site door het bedrijf waar ik werk ontwikkeld
[ Voor 3% gewijzigd door Anoshky op 10-02-2017 11:22 ]
Vanaf volgend jaar 2018 MOET je eerst lessen met een rijschoolAnoshky schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:19:
[...]
Ik kom uit West-Vlaanderen, hier is het nog echt de gewoonte dat je door je ouders leert rijden. (systeem is btw niet afgeschaft, maar wel veel strenger geworden)
edit - ik zie nu dat ik dit enkel op tafel ligt en nog niet definitief is. Jammer! Snap niet dat dit er nog niet door is gejaagd....
Je MOET nu eerst lessen met een rijschool, daarna MAG je alleen rijden of met je ouders. Tenminste, afgaande op het ministerie van mobiliteit van Ben WeytsHTT-Thalan schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:20:
[...]
Wat werd er 'getest' tijdens het examen? Daar kan ik niks over vinden.
En hoe is het systeem gewijzigd / strenger geworden, tegenover hoe het eerst was?
Het tentamen bestaat uit:
Spiegels kijken
Voorrang verlenen
Inhalen
In-uitvoegen
Kruispunten en rotondes
Fileparkeren
In 3 keer draaien op één weg, waarbij je het verkeer dus helemaal niet ophoudt
En dan zo'n 15-20 minuten rijden.
Ik ben goed bevriend met een rijleraar over de grens. We hebben hier vaker discussies over haha.
Goede kwaliteit, lange afstande.looijenga schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:20:
[ Voor 3% gewijzigd door matthewk op 10-02-2017 11:30 ]
Consultant - Autogek
[...]
Goede kwaliteit, lange afstand
[/quote]
Geldt dat ook voor de geluidskwaliteit? Ik heb nu de SMH5 en das qua muziek niet best. In combinatie met otoplastieken is het wel iets beter.
Goede kwaliteit, lange afstand
[/quote]
Geldt dat ook voor de geluidskwaliteit? Ik heb nu de SMH5 en das qua muziek niet best. In combinatie met otoplastieken is het wel iets beter.
Kun je voorstellen of ze er ook een item 'correct mistlampen gebruik' aan toevoegen?matthewk schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:27:
(...)
Ik ben goed bevriend met een rijleraar over de grens. We hebben hier vaker discussies over haha.
Voor zover ik weet gebruiken onze Belgen de mistlampen beter dan Nederlanders. Het is in België volgens mij bij beperkt zicht over x meter. Dus ook bij regen. In Nederland moet je al niets meer zien.HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:30:
[...]
Kun je voorstellen of ze er ook een item 'correct mistlampen gebruik' aan toevoegen?
Maar kom
[ Voor 11% gewijzigd door matthewk op 10-02-2017 11:31 ]
Consultant - Autogek
Maar maar maar, ik ben vandaag met de auto gekomenmatthewk schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:31:
Alle koekblikrijders zijn idioten, motoren superieur.
Mietje. (ik ook)HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:33:
[...]
Maar maar maar, ik ben vandaag met de auto gekomen.
Ja, ik ook. Maar dat komt omdat mijn motor voor een beurtje weg is. Vanmiddag weer ophalen

XBL: DonFrans
Het is 150 kilometer retour, dus tegen 1 op 21 ongeveer 10 euro en 85 cent bij 1,52 per liter.
Da's geen schokkend bedrag, maar elke dag met de motor gaan kost me dan 200 euro per maand aan benzine terwijl de leaseauto weg staat te stoffen

Voor mij was 't gewoon te koud & geen fileHTT-Thalan schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:36:
[...]
Het is 150 kilometer retour, dus tegen 1 op 21 ongeveer 10 euro en 85 cent bij 1,52 per liter.
Da's geen schokkend bedrag, maar elke dag met de motor gaan kost me dan 200 euro per maand aan benzine terwijl de leaseauto weg staat te stoffen.
Ik heb een goedkope bedrijfswagen gekozen, en mag als tegenprestatie de rest van mijn 'budget' inbrengen als (werkelijk gereden) kilometers met de moto, tegen 0,3363€/km (= maximum belastingvrije bedrag in .be) dus meer motorrijden = sneller nieuwe motor verdienen
EDIT: gisteren was 't ook te koud maar wel file (Gent>Brussel) en aaaargh wat deden m'n vingertoppen zeer ... maar ik heb me tenminste niet zitten ergeren aan de gigantische files op de ring van Brussel.
[ Voor 12% gewijzigd door Dryhte op 10-02-2017 11:45 ]
edit -
IMG_20170115_223336 by Matthew, on Flickr
WhatsApp Image 2017-02-01 at 16.40.23 by Matthew, on Flickr
IMG_20170202_121907 by Matthew, on Flickr
ALLES zuiver. ALLES nieuwe gespoten. ALLES gereviseerd
en alles zelf gedaan maar kost nog steeds 900 euro
Die tank was zo ingedeukt, ontzettend veel werk gekost.

ALLES zuiver. ALLES nieuwe gespoten. ALLES gereviseerd
en alles zelf gedaan maar kost nog steeds 900 euro
Die tank was zo ingedeukt, ontzettend veel werk gekost.
[ Voor 250% gewijzigd door matthewk op 10-02-2017 11:51 ]
Consultant - Autogek
Heb een 10U in mijn Shoei GT-Air, intercom nog niet gebruikt, verder (nog) geen kennissen die motor rijden / headset hebben. Gebruik hem metname voor navigatie en muziek. Onderhand al mijn 2e set in gebruik. De eerste begon na een jaar te kraken aan één kant, los contactje. Via de garantie netjes een nieuwe ontvangen (nieuwere revisie) met betere bekabeling, en geluidskwaliteit. (minder ruis, betere radioontvangst). Makkelijk in te bouwen en luid genoeg om de muziek goed te horen op de snelweg met otoplastieken in. Op het hoogste standje volume begint hij wel te vervormen met bastonen bijv. één standje lager hoor je de muziek nog wel, zonder vervormingen. En dan maak ik nog geen gebruik van de functie om het volume te boosten.e.looijenga schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:20:
Onlangs heeft SENA ook een app gereleased, "RideConnected". Hier kun je via 4g en andere dataverbindingen een groep maken ipv. allemaal via bluetooth te pairen. Grotere groepen en grotere afstanden! De app lijkt echter wel alleen voor SENA producten.
Mistlampen bij regen? Dan zie je helemaal niets meermatthewk schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:31:
[...]
Voor zover ik weet gebruiken onze Belgen de mistlampen beter dan Nederlanders. Het is in België volgens mij bij beperkt zicht over x meter. Dus ook bij regen. In Nederland moet je al niets meer zien.
Maar komlaten we weer over motoren gaan praten. Alle koekblikrijders zijn idioten, motoren superieur.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Update: alleen een nieuw voorbandje. Dat had ik zelf nog niet zozeer gemerkt, maar zou goed kunnen.B-Real schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:03:
Gisteren mijn motor op laten halen voor een standaard BOVAG beurtje á 159eu. Ik verwacht weinig problemen eigenlijk, maar dan kunnen we er weer tegenaan dit voorjaar/deze zomer
Toch mooi dat de motor (GSX-R) in 1x startte terwijl deze al maanden stilstaat in een koude (wel vorstvrije) schuur aan de druppellader
Alleen belde de dealer even later dat de motor niet meer wilde starten toen ze hem verplaatsten door het alarm/startonderbreker en of ik dit probleem vaker had gehad. Uhhhh nee?
Ik ben overigens bij motorcenter venlo geweest, vorige week. Wat een fantastische zaak qua inrichting maar je moet bijna smeken om een verkoper vast te krijgen. We zijn dan ook zonder iets te kopen naar buiten gewandeld. Als ik daar zou werken zou er elke dag wel wat verkocht worden... (ken je sterkstes
) Maar goed, het kledingedeelte heeft wél goede verkopers. Dat mag ook gezegd worden.
Consultant - Autogek
Daar ga ik morgen ook heen. Ik ben op zoek naar een compleet nieuwe set: van helm tot schoenen. Hopen dat ze mij kunnen ondersteunen. Tegelijkertijd ook maar eens kijken naar leuke motors om eens een ritje op te maken.matthewk schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:56:
Ik ben overigens bij motorcenter venlo geweest, vorige week. Wat een fantastische zaak qua inrichting maar je moet bijna smeken om een verkoper vast te krijgen. We zijn dan ook zonder iets te kopen naar buiten gewandeld. Als ik daar zou werken zou er elke dag wel wat verkocht worden... (ken je sterkstes) Maar goed, het kledingedeelte heeft wél goede verkopers. Dat mag ook gezegd worden.
Dat blonde vrouwtje wat daar werkt heeft toen mijn (ondertussen helaas ex-) vriendin ONTZETTEND goed geholpen met haar motorpak. Tot zelfs een half uur na sluitingstijd. Maar ik had verregaande interesse in de multistrada met termignoni uitlaten, en daar komt geen verkoper voor. Jammer. Had graag die paar duizend euro uitgegeven. Dat was trouwens zo'n model met lagere klotevoet waar ik het eerder over hadLordKnox schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 15:01:
[...]
Daar ga ik morgen ook heen. Ik ben op zoek naar een compleet nieuwe set: van helm tot schoenen. Hopen dat ze mij kunnen ondersteunen. Tegelijkertijd ook maar eens kijken naar leuke motors om eens een ritje op te maken.
[ Voor 4% gewijzigd door matthewk op 10-02-2017 15:06 ]
Consultant - Autogek
Ik ga bijna altijd met de treinHTT-Thalan schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:33:
[...]
Maar maar maar, ik ben vandaag met de auto gekomen.
want ik heb een trajectkaart van mijn werk
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Even een filmpje gemaakt, je moet toch wat in de winter. Onlangs al gereden, maar toen was het ineens lekker warm.
Voor dit jaar ga ik opzoek naar een GSXR k5 1000 circuitmotor voor erbij
Buiten dat slijten je banden en je kleding ook aanzienelijk met ww.HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:36:
[...]
Da's geen schokkend bedrag, maar elke dag met de motor gaan kost me dan 200 euro per maand aan benzine terwijl de leaseauto weg staat te stoffen.
[ Voor 54% gewijzigd door Ghostrider op 10-02-2017 17:56 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Wat een ontzettende klapmongoolGhostrider schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:53:
[video]
Even een filmpje gemaakt, je moet toch wat in de winter. Onlangs al gereden, maar toen was het ineens lekker warm.
Vrouwlief is hoogzwanger, dus ik ben veel thuis om te helpen, ook in het weekend. Dat betekent weinig tijd voor plezierritjes, maar ik heb toch mijn wekelijkse dosis oefening nodig, dus dan maar af en toe op en neer naar kantoor, het is even niet anders, maar niet te vaakBuiten dat slijten je banden en je kleding ook aanzienelijk met ww.
Achja als de kleine er eenmaal is valt het helemaal tegen...Ook vanaf de opvang gaan ze niet makkelijk mee achterop...
Asus Zenbook i7 256gb
En niet te vergeten de best wel wat lagere nieuw(motor)prijzen in België...Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:30:
[...]
Mooiere natuurgebieden.
Lekkerder bier.
Betere restaurants.
Etc etc
Bij een motor van €20.000 (NL) scheelt het zo €2.000 in aanschafprijs.
Vond het wel grappig om te horen dat Lemmy van Revzilla vond dat het verkeer in Spanje net als de oude video game Road Rash is. '... if you just ride like your life depends on it; you will do very well in these European cities'HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:55:
[...]
Klopt, bij bedrijven waar ik kom zie ik dat ook nog heel veel gebeuren. Even borrelen, paar flesjes wijn en bier erbij... terwijl 99% met de auto is. Ik krijg dan twee dingen te horen:
[...]
Ik rijd in Duitsland op de Duitse manier, en de enige die mij daar in de weg zitten zijn inderdaad Nederlanders (en Belgen, sorry).
[...]
Misschien ben ik inderdaad wel meer 'attuned' aan de eigenaardigheden van de Nederlanders op de weg. Ik weet, objectief gezien, wel wat de meest voorkomende fouten en overtredingen zijn, maar die zie ik eigenlijk altijd op tijd aankomen. Voor mijn gevoel is het verkeer in Belgie veel onvoorspelbaarder.
[...]
Ja, zo ken ik er nog wel tien!
Side note: Tot 1989 kreeg iedereen in België die zijn/haar B rijbewijs haalde ook gelijk het A rijbewijs erbij.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Ben jij die josti in beeld, of ben jij de cameraman?Ghostrider schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:53:
[video]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Noem mij overmatig praktisch maar ik zie het probleem niet zoGhostrider schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:02:
Achja als de kleine er eenmaal is valt het helemaal tegen...Ook vanaf de opvang gaan ze niet makkelijk mee achterop...

Daarom ook gewoon op de motor die geplande rit van aankomend weekend (naar BE was het toch).HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:01:
[...]
, maar ik heb toch mijn wekelijkse dosis oefening nodig, dus dan maar af en toe op en neer naar kantoor, het is even niet anders, maar niet te vaak.
Gewoon niet door de tunnel, hop de drukte en de hectiek van de Antwerpse ring in, en nee niet smokkelen en door de Liefkeshoek te gaan maar gewoon Antwerpen rond, of wacht steek het centrum door

Dat is ervaring op doen..
Om het af te leren een foto op herhaling omdat ik het rijden op de Vespa en de bergen in zuid Europa mis:

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Jawel, maar vrouwlief heeft pijn en kan wel wat extra rust gebruiken, dus in plaats van op twee wielen ga ik op vier en neem ik de kids meeBommes schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:54:
[...]
Daarom ook gewoon op de motor die geplande rit van aankomend weekend (naar BE was het toch).
Gewoon niet door de tunnel, hop de drukte en de hectiek van de Antwerpse ring in, en nee niet smokkelen en door de Liefkeshoek te gaan maar gewoon Antwerpen rond, of wacht steek het centrum door![]()
Dat is ervaring op doen..![]()
Om het af te leren een foto op herhaling omdat ik het rijden op de Vespa en de bergen in zuid Europa mis:
[afbeelding]
Ik heb maandag toch een vergaderdag, ga ik dan wel met de Alp.
Nou, ik kijk toch echt niet uit naar de trip van Zoetermeer naar Zwolle morgenvroeg. Dat wordt flink afzien 
Zelfs voor het eerst de voering in m'n pak geritst. Vijf lagen aan, twee paar sokken, winterhandenschoenen en handvatverwarming op standje 10. Ben benieuwd!

Zelfs voor het eerst de voering in m'n pak geritst. Vijf lagen aan, twee paar sokken, winterhandenschoenen en handvatverwarming op standje 10. Ben benieuwd!
MikeyMan schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:00:
Nou, ik kijk toch echt niet uit naar de trip van Zoetermeer naar Zwolle morgenvroeg. Dat wordt flink afzien

Ik zit al te schelden dat het 5km duurt voordat mijn koekblik een beetje lauwe lucht begint te blazen.MikeyMan schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:00:

En daarom ben ik dus een mooiweer rijder.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Mijn koekblik is al lekker warm tegen de tijd dat ik instap, voordeel van ruimte in je leasebudgetEthirty schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:12:
[...]
Ik zit al te schelden dat het 5km duurt voordat mijn koekblik een beetje lauwe lucht begint te blazen.
En daarom ben ik dus een mooiweer rijder.
Na wat incidentjes van mederijders met rijbewijzen weg e.d. hebben we besloten de openbare weg kilometers te minimaliseren en voornamelijk circuitdagen te pakken.Ethirty schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:49:
[...]
Ben jij die josti in beeld, of ben jij de cameraman?
Maar het is mijn motor die je ziet ja. Ik had hem even uitgeleent aan mijn neef uit australie.
[ Voor 12% gewijzigd door Ghostrider op 10-02-2017 19:23 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Haha dat is geen antwoord op zijn vraag, zijn vraag maakt mij echter ook zeer nieuwsgierig en jouw antwoord al helemaalGhostrider schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:22:
[...]
Na wat incidentjes van mederijders met rijbewijzen weg e.d. hebben we besloten de openbare weg kilometers te minimaliseren en voornamelijk circuitdagen te pakken.
Maar het is mijn motor die je ziet ja. Ik had hem even uitgeleent aan mijn neef uit australie.
Of wil je hiermee zeggen: nee dit ben ik niet, ik rij al een hele tijd niet meer ''roekeloos''?
Ps. het maakt mij niet uit wie je bent, voor de politie was het een gevaarlijke ervaring en voor de motor ook.
Filmpje is fake hoor.
Hier het orgineel, hier het orgineel van een dagje sturen.
Hier het orgineel, hier het orgineel van een dagje sturen.
[ Voor 72% gewijzigd door Ghostrider op 10-02-2017 19:37 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Als je enigszins op die "neef uit Australië" lijkt, lijkt het me ook een heel pak veiliger voor de andere weg gebruikers en niet in de laatste plaats voor je zelf om die kilometers zo min mogelijk op de openbare weg te rijden.Ghostrider schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:22:
[...]
Na wat incidentjes van mederijders met rijbewijzen weg e.d. hebben we besloten de openbare weg kilometers te minimaliseren en voornamelijk circuitdagen te pakken.
Kom op, ik ben echt geen moraal ridder en als het kan trek ik ook best graag ff een lekker stukje door of gum ik flink door de bochtjes maar de snelheden en het rijgedrag van die neef in het filmpje slaat echt alles..

edit:
Ik zie nu pas je post hierboven, zelf nu het fake blijft vind ik de snelheden echt over te top en zijn er meerdere situaties waarbij je meerdere mensen inclusief je zelf in gevaar brengt.
[ Voor 10% gewijzigd door Bommes op 10-02-2017 19:42 ]
Nou altijd dat taboe hier op doorrijden. Laatste got motorritje waar ik aan mee deed ging niet echt veel langzamer hoor.
De snelheid is misschien wel hoog maar de positie op de weg is wel juist. Geen rare inhaal acties of wheelies...
De snelheid is misschien wel hoog maar de positie op de weg is wel juist. Geen rare inhaal acties of wheelies...
[ Voor 32% gewijzigd door Ghostrider op 10-02-2017 19:43 ]
Asus Zenbook i7 256gb
'Tactical contact' 
Zouden ze van mij best mogen toepassen bij al die achtervolgingen in de randstad.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=h069SoTjbYU]
Zouden ze van mij best mogen toepassen bij al die achtervolgingen in de randstad.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=h069SoTjbYU]
[ Voor 35% gewijzigd door caesar1000 op 10-02-2017 19:44 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Luister ik heb geen enkel taboe op doorrijden, ik houd me zelden aan de snelheid op de motor maar ben nou eerlijk.Ghostrider schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:41:
Nou altijd dat taboe hier op doorrijden. Laatste got motorritje waar ik aan mee deed ging niet echt veel langzamer hoor.
De keren dat daar op geschakeld en door getrokken wordt gaan de snelheden (gelijk aan het commentaar van van de agenten in het fake fimpje) regelmatig over de 200 km/u.
In een landelijke omgeving waar de max niet hoger kan zijn dan 80 in het uur..
Tja dat vind ik niet echt iets met taboe te maken hebben, dat is mijn inziens de grens over en nog even een paar stappen door.
En nee dat heeft niets te maken met het feit dat mijn Vespa maar 130 loopt..
Ooh ja dubbel post:
Ik wil je niet terecht wijzen hoor, je moet doen wat je zelf wilt maar ik vind het te ver gaan daarom mijn commentaar.
Los van moraalridder of taboe, vind ik het rijgedrag echt gewoon onveilig, het is en blijft de openbare weg.
Ik wil je niet terecht wijzen hoor, je moet doen wat je zelf wilt maar ik vind het te ver gaan daarom mijn commentaar.
Los van moraalridder of taboe, vind ik het rijgedrag echt gewoon onveilig, het is en blijft de openbare weg.
.
[ Voor 98% gewijzigd door Ghostrider op 10-02-2017 19:55 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Had het eerst niet eens door dat het nep was. Dacht wel 'Komt die politiemotorrijder uit Finland ofzo?' (refererend naar die video van laatst) (vond het nogal bijzonder dat de 'politierijder' (jij dus) zo hard reed)Ghostrider schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:53:
[video]
[...]
Buiten dat slijten je banden en je kleding ook aanzienelijk met ww.
[ Voor 5% gewijzigd door caesar1000 op 10-02-2017 20:02 ]
haha, tof gemaaktGhostrider schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:53:
[video]
[...]
Ik vind het nog vrij beschaafd, afgezien van het doorrijden zie ik niet echt rare acties. Ik zou het zelf kunnen zijn
Vaak bu'j te bang!
Leuk gemaakt. Waarom geen 600 voor op de baan? Das veel leuker.Ghostrider schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:53:
[video]
[...]
Bedankt.
Goede vraag, nog niet echt overnagedacht.
Asus Zenbook i7 256gb
Mocht je trouwens nog op zoek zijn naar leuke extra lampjes die niet de wereld kosten en ook niet belachelijk groot mogen zijn. Ik heb sinds kort onderstaande lampjes. Staan netjes, mooi in afmetingen, goed in licht opbrengst. Moet alleen nog even een manier zoeken waar ik ze wat meer naar beneden kan richten.
Fotootje

Linkje naar onze Chinese vrienden.
https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.3wOTrp
Nog geen idee hoe de levensduur is maar ze zitten er nu een paar weekjes op en werken nog prima.
(dagelijks ww verkeer)
Fotootje

Linkje naar onze Chinese vrienden.
https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.3wOTrp
Nog geen idee hoe de levensduur is maar ze zitten er nu een paar weekjes op en werken nog prima.
(dagelijks ww verkeer)
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Zijn er hier nog deelnemers voor de otr mon rit van zondag as in eext?
Ik ga denk ik niet ivm bevroren grond...
Ik ga denk ik niet ivm bevroren grond...
Asus Zenbook i7 256gb
600 mis je veel koppel, 750 is net even leuker rijden. Of je moet continue boven de 8000 toeren willen harken.Tylen schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 20:16:
[...]
Leuk gemaakt. Waarom geen 600 voor op de baan? Das veel leuker.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Smaken verschillen natuurlijk. Maar 600 is meer gooi en smijten. Als je een keertje een sessie op een 600 kan doen kan je je beter orrienteren. 👍🏻Ghostrider schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 20:17:
Bedankt.
125 of 250cc pakken, dan kun je gooien en smijten zonder je RBW kwijt te rijden (of heel moeilijk dan toch)Tylen schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 20:20:
[...]
Smaken verschillen natuurlijk. Maar 600 is meer gooi en smijten. Als je een keertje een sessie op een 600 kan doen kan je je beter orrienteren. 👍🏻
Met Xenon moet k zoveel meer vervangen, en ik vrij lui ben?BvZwolle schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 23:19:
[...]
Waarom geen Xenon erin dan? Geeft je zoveel meer licht! Heb nu 1 xenon H7 in mijn Tiger zitten, maar zit te denken aan een ombouwset om twee xenon lampen in te bouwen... (https://www.retrofitlab.c...1050-daytona-675-mh1.html)
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Hoe dan ook zit je op het circuit altijd boven de 6000rpm. Dat is niet echt een argument.
Asus Zenbook i7 256gb
Ja, inderdaad. Toen ik naar de gascontrole keek in de video zag ik vooral dat er maar heel beperkt (bijna niet) echt vol gas werd doorgetrokken. Dan lijkt mij een 600 (ook vanwege het geluid) misschien toch wel leuker (voor op de weg).Tylen schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 20:16:
[...]
Leuk gemaakt. Waarom geen 600 voor op de baan? Das veel leuker.
Kunt natuurlijk ook voor een Daytona 675 gaan.Joopieboy schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 20:19:
[...]
600 mis je veel koppel, 750 is net even leuker rijden. Of je moet continue boven de 8000 toeren willen harken.
Dan kun je 24/7 in z'n 6 vol aan het gas hangend over een bochtige 80 weg rijden, wetend dat je je rijbewijs sowieso niet zal kwijtraken.HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 20:21:
[...]
125 of 250cc pakken, dan kun je gooien en smijten zonder je RBW kwijt te rijden (of heel moeilijk dan toch).
Maakt trouwens wel een ****** herrie dan. Beetje zoals bovenin de toeren bij mijn dynorun en dat dus continue.

Vanaf 0:16
[ Voor 7% gewijzigd door caesar1000 op 10-02-2017 20:28 ]
Echt lekker rijdt dat niet, vroeger wel eens tegenwind met een honda xl 600r uit 1985 gehad..en een lijnbus achter je die bijna op je in loopt
Asus Zenbook i7 256gb
Baan=circuitcaesar1000 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 20:24:
[...]
Ja, inderdaad. Toen ik naar de gascontrole keek in de video zag ik vooral dat er maar heel beperkt (bijna niet) echt vol gas werd doorgetrokken. Dan lijkt mij een 600 (ook vanwege het geluid) misschien toch wel leuker (voor op de weg).
[...]
Kunt natuurlijk ook voor een Daytona 675 gaan.![]()
[...]
Dan kun je 24/7 in z'n 6 vol aan het gas hangend over een bochtige 80 weg rijden, wetend dat je je rijbewijs sowieso niet zal kwijtraken.![]()
Maakt trouwens wel een ****** herrie dan. Beetje zoals bovenin de toeren bij mijn dynorun en dat dus continue.![]()
Vanaf 0:16
[video]
Op de openbare weg moet je een monster rijden 🤡🤡
Yeah, I know.Tylen schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 20:30:
[...]
Baan=circuit
Op de openbare weg moet je een monster rijden 🤡🤡
Voor op de weg en baan leuker lijkt mij. Misschien niet een R6 of 600RR dan, maar bijvoorbeeld die 675 dus. Of, als het niet perse een SS hoeft zijn, natuurlijk een naked ja. Dan heb je ook de midrange.
Trouwens die laatste zin klopt niet. Daar moet Duke staan. *trekt het gas vol open*
[ Voor 10% gewijzigd door caesar1000 op 10-02-2017 20:41 ]
Dit topic is gesloten.