Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.128 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:36
Chakotay schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:08:
[...]

Mooi setje! Maar, een RPHA11 met zonnevizier? Ik heb die helm laatst gewonnen bij Motozoom, maar ik gebruik hem nu in de winter eigenlijk niet omdat er juist geen zonnevizier in zit... Dat maakt hem voor mij niet geschikt voor woon-werk verkeer met wisselende licht/weersomstandigheden.
Ik denk dat ie bedoelt dat er een donker vizier bij zit. Er zit inderdaad geen ingebouwd zonnevizier in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 20:13

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
-tom-562 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:10:
[...]

Jij had toch een K3/K4 GSX-R1000? Ik heb 2 jaar geleden op aliexpress van die flush LED knipperlichten gekocht. Ziet er erg dik uit op mijn K4
K1 600, maar daar staan ze vast ook op :)
Tankiej schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:21:
[...]

Ik denk dat ie bedoelt dat er een donker vizier bij zit. Er zit inderdaad geen ingebouwd zonnevizier in :)
Dat wel inderdaad, ik vond het erg netjes dat er zowel een helder als donker vizier meegeleverd is. Dat wisselt alleen zo lastig tijdens het rijden :+ (en is een beetje kwestsbaar om in de zadeltas mee te slepen naar kantoor om daar te wisselen)

[ Voor 43% gewijzigd door Chakotay op 07-02-2017 10:24 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Chakotay schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:23:
[...]

K1 600, maar daar staan ze vast ook op :)

[...]

Dat wel inderdaad, ik vond het erg netjes dat er zowel een helder als donker vizier meegeleverd is. Dat wisselt alleen zo lastig tijdens het rijden :+ (en is een beetje kwestsbaar om in de zadeltas mee te slepen naar kantoor om daar te wisselen)
Ja, voor woonwerk is dat niet echt ideaal inderdaad, zeker niet in dit jaargetijde :P

Ik heb in m'n huidige helm ook geen ingebouwd zonnevizier meer. Was toen wel op zoek naar een helm met zo'n zonnevizier, omdat m'n vorige dat ook had. Maar ik rijd toch eigenlijk alleen maar met mooi weer, voor woon-werk heb ik een leaseauto. Dus heb ik gekozen voor een beetje een middenweg; een Shoei Hornet ADV met een zonneklep én spiegelend/donker vizier. Mocht ik ergens heen gaan waardoor ik wellicht in het donker of schemer terug moet, neem ik het heldere vizier wel mee in de topkoffer. Mocht er toch nog een beetje zon zijn, kan ik alvast het heldere vizier erin klikken en m'n hoofd iets voorover houden bij het rijden, zodat de klep bovenop z'n werk doet :Y)

Afbeeldingslocatie: https://www.firecrestmoto.co.uk/blog/wp-content/uploads/HORNET-SEEKER_tc6.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 07-02-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hoeveel daalt een (nieuwe) motor normaal gesproken in waarde? Zijn hier bepaalde vuistregels voor wat realistisch is? Er staat wel wat op marktplaats en motoroccasion, maar niet veel van dit modeljaar.

Klopt het dat ik er gerust van uit kan gaan dat ik de waarde van de accessoires bij inruil nooit ervoor terug krijg, dus dat ik die accessoires net zo goed van tevoren kan verwijderen?

In dat geval ga ik de komende tijd maar eens de ledknippers verwijderen en de elektronische scottoiler er af slopen.
Ik twijfel nog aan de valblokken. Ik heb er nu valblokken op zitten van TopBlock. Duur spul, past ook mooi in de lijnen van de Hornet, maar wel heel modelspecifiek. De kans dat ik iemand weet te vinden die zoiets wil hebben én daar een mooi prijsje voor wil geven is wel erg minimaal.

De originele onderdelen liggen nog gewoon in de kast, en ik probeer wijzigingen altijd zo te doen dat het weer terug te draaien is. Het is dus geen probleem alles naar de originele staat te herstellen. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:45:
Hoeveel daalt een (nieuwe) motor normaal gesproken in waarde? Zijn hier bepaalde vuistregels voor wat realistisch is? Er staat wel wat op marktplaats en motoroccasion, maar niet veel van dit modeljaar.

Klopt het dat ik er gerust van uit kan gaan dat ik de waarde van de accessoires bij inruil nooit ervoor terug krijg, dus dat ik die accessoires net zo goed van tevoren kan verwijderen?

In dat geval ga ik de komende tijd maar eens de ledknippers verwijderen en de elektronische scottoiler er af slopen.
Ik twijfel nog aan de valblokken. Ik heb er nu valblokken op zitten van TopBlock. Duur spul, past ook mooi in de lijnen van de Hornet, maar wel heel modelspecifiek. De kans dat ik iemand weet te vinden die zoiets wil hebben én daar een mooi prijsje voor wil geven is wel erg minimaal.

De originele onderdelen liggen nog gewoon in de kast, en ik probeer wijzigingen altijd zo te doen dat het weer terug te draaien is. Het is dus geen probleem alles naar de originele staat te herstellen. :)
Mijn ervaring is dat bij inruil accesoires volgens de garage/dealer niets waard zijn (dus zo goed als niets bijdragen aan een hogere inruilprijs), maar opeens wel veel waarde creeëren bij verkoop door diezelfde garage/dealer.. :)

Je kan natuurlijk vragen als je een inruil aanbod krijgt, wat het bod is als je alle accesoires er af haalt en de originele onderdelen terug plaatst. Dat is in ieder geval wel mijn plan zodra ik opzoek ga naar een andere (wellicht volgend jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:18
Chakotay schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:08:
[...]

Mooi setje! Maar, een RPHA11 met zonnevizier? Ik heb die helm laatst gewonnen bij Motozoom, maar ik gebruik hem nu in de winter eigenlijk niet omdat er juist geen zonnevizier in zit... Dat maakt hem voor mij niet geschikt voor woon-werk verkeer met wisselende licht/weersomstandigheden.
Ja die zat in de doos erbij, samen met een pinlock. De pinlock hebben ze er in de winkel op gezet op het doorzichtige vizier.

Hier een foto. Weet niet of je het enorm goed kan zien hoor.

'normale' vizier met pinlock

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oLNnnH6.jpg?1

Zonnevizier:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kTMBo7d.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tankiej schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:09:
[...]

Mijn ervaring is dat bij inruil accesoires volgens de garage/dealer niets waard zijn (dus zo goed als niets bijdragen aan een hogere inruilprijs), maar opeens wel veel waarde creeëren bij verkoop door diezelfde garage/dealer.. :)

Je kan natuurlijk vragen als je een inruil aanbod krijgt, wat het bod is als je alle accesoires er af haalt en de originele onderdelen terug plaatst. Dat is in ieder geval wel mijn plan zodra ik opzoek ga naar een andere (wellicht volgend jaar).
Dat kan ik natuurlijk ook doen. Voorlopig alles laten zitten, en dan tijdens de onderhandelingen opmerken dat ik alles terugbreng naar originele staat. Willen ze iets overnemen dan valt daarover te praten.

offtopic:
Het is misschien meer, dat als ik eenmaal begin met verwijderen, ik ook daadwerkelijk die drempel over ga om de Hornet weg te doen. Ik ben nog nooit zo gehecht geweest aan iets materieels, echt niets voor mij. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Hoeveel daalt een (nieuwe) motor normaal gesproken in waarde? Zijn hier bepaalde vuistregels voor wat realistisch is? Er staat wel wat op marktplaats en motoroccasion, maar niet veel

Ligt aan de afzetmarkt, welke fase van kilometers, tijd in het jaar, prijsklasse en of je nog iets terugkoopt en wat.
Aftermarket spul telt iets mee in de prijs, maar niet mega veel. Tenzij het heel veel is. Je maakt er geen winst op dus als je het opnieuw wilt gebruiken is het sowieso verstandig om het eraf te halen.

Wat betreft prijzen is het lastig te zeggen. Verschilt per dealer, het kan zo maar 500 à 1000 euro schelen.
S1000RR:
Verkoopprijs nieuw: +/- €24k
1 jaar en 4000km verder
Verkoopprijs 2e hands: +/- €19k

Kawasaki 636
2e hands: €9800
1 jaar en 2800km verder
inruilprijs: €8600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:10

...
Ik kreeg van de week nog van een dealer te horen dat accesoires eigenlijk niet eens mee genomen worden in de inruil prijs want kwa verkoop scheelde het voor hun zelf ook weinig.

Als je 2 ongeveer gelijke motoren hebt (zelfde merk/model, bouwjaar, km-stand) waarbij de 1 volledig vol zit met accesoires en de ander niet, worden ze voor bijna dezelfde prijs verkocht. Wat je er dus zelf aan geld in stopt voor extra's verdien je dus zeker niet terug.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 14:44
Rody schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:30:
[...]

S1000RR:
Verkoopprijs nieuw: +/- €24k
1 jaar en 4000km verder
Verkoopprijs 2e hands: +/- €19k

Kawasaki 636
2e hands: €9800
1 jaar en 2800km verder
inruilprijs: €8600
Off topic, I know - maar wie rijdt er nu maar 1 jaar en 2800-4000 km op een motor? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:05
Accessoires tellen wel meer mee, als in waardevol, bij verkoop aan particulieren lijkt me toch? Die zullen zelf ook wel weten hoe duur een nieuwe uitlaat is, een seat cover of nieuwe blinkertjes. Tuurlijk zul je nooit je investering helemaal terugverdienen, maar de helft moet wel mogelijk zijn lijkt me?

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mja, ik zat net te tellen wat ik sowieso wil houden. Soms helpt het als je het even op een rijtje zet.

1:1 overzetten (=houden)
- ScottOiler (elektronische versie, dus duur en universeel)
- Tomtom
- Optimate aansluiting

Blijft zitten (op maat gemaakt plus in originele kleur; moeilijk los te verkopen)
- De cover voor de duoseat
- De hugger
- SW motech Quick-lock evo tankring

Blijven de ledknippers (Rizoma) en de valblokken over. Allebei prijzig spul, waarbij de ledknippers ook op andere modellen zouden passen. Daar krijg ik nooit de aanschafprijs voor terug, dus die haal ik er ook gewoon af. Of ik zet ze over, of ze worden los verkocht. Of ik laat ze in de kast liggen voor de volgende volgende motor.
De valblokken zou ik nog even op het motorforum in het hornettopic kunnen gooien, misschien zijn daar nog liefhebbers voor.

En dan staat 'ie er weer bij zoals 'ie uit de showroom kwam rollen. Op één krasje na. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 19:47
Leviathius schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:54:
Accessoires tellen wel meer mee, als in waardevol, bij verkoop aan particulieren lijkt me toch? Die zullen zelf ook wel weten hoe duur een nieuwe uitlaat is, een seat cover of nieuwe blinkertjes. Tuurlijk zul je nooit je investering helemaal terugverdienen, maar de helft moet wel mogelijk zijn lijkt me?
Naar mijn idee is het verhaal wat een dealer vertelt bij inruil dat accessoires helaas niks doen met de prijs, maar als de motor vervolgens daar de verkoop ingaat wordt hij mooi aangeprezen met de accessoires (en betaalt de koper daar idd wel wat extra voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Wekko306 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:58:
[...]

Naar mijn idee is het verhaal wat een dealer vertelt bij inruil dat accessoires helaas niks doen met de prijs, maar als de motor vervolgens daar de verkoop ingaat wordt hij mooi aangeprezen met de accessoires (en betaalt de koper daar idd wel wat extra voor).
Jaaa oke, dat deel begreep ik. Ik doelde er meer op dat je dan toch beter je motor zelf aan een particulier kunt verkopen, want dan vang je er meer geld voor. Dan ga je met je dikke portefeuille naar de dealer en koop je daar de motor die je op het oog had. Een motor inwisselen bij de dealer is in principe hetzelfde, alleen scheelt het je tijd en moeite om je motor te verkopen. Dit is hoe ik het zou aanpakken in ieder geval, maar dat duurt nog minimaal 1,5jaar tot ik zo ver zou zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Dryhte schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:50:
[...]

Off topic, I know - maar wie rijdt er nu maar 1 jaar en 2800-4000 km op een motor? 8)7
Mensen die niet tevreden zijn over hun motor. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:58:
Mja, ik zat net te tellen wat ik sowieso wil houden. Soms helpt het als je het even op een rijtje zet.

- Tomtom
- Optimate aansluiting

Blijft zitten (op maat gemaakt plus in originele kleur; moeilijk los te verkopen)
- De hugger

Blijven de ledknippers (Rizoma) en de valblokken over. Allebei prijzig spul, waarbij de ledknippers ook op andere modellen zouden passen. Daar krijg ik nooit de aanschafprijs voor terug, dus die haal ik er ook gewoon af. Of ik zet ze over, of ze worden los verkocht. Of ik laat ze in de kast liggen voor de volgende volgende motor.
De valblokken zou ik nog even op het motorforum in het hornettopic kunnen gooien, misschien zijn daar nog liefhebbers voor.

En dan staat 'ie er weer bij zoals 'ie uit de showroom kwam rollen. Op één krasje na. :P
Wat is er op maat gemaakt aan die duoseat cover en de hugger? Passen die niet op een andere hornet?
Zo wel, dan zou ik die ook in datzelfde hornettopic plaatsen. Zelfde voor de quick lock tankring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:10
Wat denken jullie? Heb sindskort een zzr1400 gekocht en wil deze voor de lange termijn houden. Is het de moeite waard om nu al de veren te vervangen voor een setje progressieve hyperpro veren, voor en achter? Of gewoon eerst ff wennen en rijden zoals ie nu is en het later dit jaar een keer upgraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:06

Vrijdag

De Zwarte

Jij: ik kom mijn motor inruilen. Met allemaal extra's er op.
Handelaar: nah, ik geef je €X bedrag. Want die extra's zijn toch niks waard.
Jij: oh, okee. *Neemt genoegen met bedrag €X*

Twee dagen later.... bij diezelfde handelaar:
LET OP!!! LIMITED EDITION!!!
LET OP!!! VAN LIEFHEBBER GEWEEST!!!
LET OP!!! BIJZONDER VEEL OPTIES!!!
LET OP!!! UNIEKE MOTOR!!!
LET OP!!! ALTIJD BINNEN EN VERWARMD GESTALD!!!
LETOP!!! ACTIEPRIJS *BEDRAG DRIE KEER GEBODEN €XXX,- aan DrivinUCrazy*
LET OP!!! DE KOFFIE STAAT KLAAR!!!

:+ :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tankiej schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:05:
[...]

Wat is er op maat gemaakt aan die duoseat cover en de hugger? Passen die niet op een andere hornet?
Zo wel, dan zou ik die ook in datzelfde hornettopic plaatsen. Zelfde voor de quick lock tankring :)
Die cover en hugger heb ik moeten vijlen om ze 100% te laten aansluiten. Met name bij de hugger komt dit vooral door de dikke lasnaden op de achterbrug.
Als je dit op een andere Hornet zou zetten ziet dat er niet uit. En dan moet het al een Hornet zijn in diezelfde kleurstelling; Ceynos grey metallic, wat de kleur was die in 2012 is geïntroduceerd. 2013 was vervolgens het laatste verkoopjaar van de Hornet. Die markt is gewoon te klein imho. :)

Die tankring verhinderde op een of andere manier het openen van de tankdop, dus ook die heb ik ietwat moeten bijwerken. Daarbij kost die maar 30 euro nieuw. Zeg dat ik er dan 15 voor zou krijgen; dat is me dan weer de moeite niet waard om er mee te gaan leuren.
Vrijdag schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:16:
[...]

Klopt natuurlijk. Het verschil is dat ik alles dat niets waard is dan wel er van af haal.
Overigens, van het lijstje met de uitroeptekens is geen woord gelogen. Nou ja, die koffie weet ik natuurlijk niet, maar de rest klopt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Aschtra schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:12:
[...]

Ja die zat in de doos erbij, samen met een pinlock. De pinlock hebben ze er in de winkel op gezet op het doorzichtige vizier.

Hier een foto. Weet niet of je het enorm goed kan zien hoor.

'normale' vizier met pinlock

[afbeelding]

Zonnevizier:

[afbeelding]
Met 'zonnevizier' word meestal een intern 2e viezier bedoelt, welke je met een knop op de helm naar beneden kan klappen als een soort zonnebril. Dat is waar ik op doelde, ik zou voor woonwerk-verkeer en langere ritten niet meer zonder kunnen :)
ShininNL schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:15:
Wat denken jullie? Heb sindskort een zzr1400 gekocht en wil deze voor de lange termijn houden. Is het de moeite waard om nu al de veren te vervangen voor een setje progressieve hyperpro veren, voor en achter? Of gewoon eerst ff wennen en rijden zoals ie nu is en het later dit jaar een keer upgraden?
Ligt aan je persoonlijke voorkeur wat je fijner vind rijden. Mijn stiefpa heeft bij zijn nieuwe Versys 1000 meteen bij de dealer er een Hyperpro-set onder laten hangen, maar persoonlijk zou ik het toch eerst standaard proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Ah, die zit er niet in inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ShininNL schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:15:
Wat denken jullie? Heb sindskort een zzr1400 gekocht (…)
Vraagje over ZZR-1400's: issie zwaar of valt 't wel mee t.o.v. je vorige motor? * Osiris aast er ook op namelijk, maar is niet zo groot :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:03
Ik zou eerst gaan rijden, dan merk je het verschil meer en doen de kosten minder pijn dan wanneer je geen verschil kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik ben opzich wel benieuwd naar het verschil bij een nieuwe motor. Bij mijn GSX-R was het verschil gigantisch, maar dat ging van lekkende niet onderhouden vorkpoten die al 100k km hun best deden naar een vers setje Hyperpro veren, olie & keerringen, dat had ook zonder de Hyperpro veren een gigantisch verschil gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:58:
Klopt natuurlijk. Het verschil is dat ik alles dat niets waard is dan wel er van af haal.
Overigens, van het lijstje met de uitroeptekens is geen woord gelogen. Nou ja, die koffie weet ik natuurlijk niet, maar de rest klopt. :+
Precies, ik zou bij het inruilen controleren of ze het wat waard vinden. Zo niet, de brommer inleveren zonder accessoires en als ze erover beginnen te zeuren aangeven dat het toch niks waard was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 18:38

Bergie

Lekker belangrijk...

Dryhte schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:50:
[...]

De vorige eigenaar van mijn MT-09 :+ Bouwjaar 2014 en in april 2015 heb ik hem gekocht met net iets meer dan 2000km op de teller. Vorige eigenaar was voor de Tracer gegaan.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 19:47
Vrijdag schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:16:
[...]

Je moet ook niet naar HP Motoren gaan he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Wekko306 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:18:
[...]

Je moet ook niet naar HP Motoren gaan he :P
Je moet in elk geval OPLETTEN DAAR!!!!!111!! ;) :P Of je advertentie in HP Motoren stijl op marktplaats zetten :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Bergie schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:56:
[...]

De vorige eigenaar van mijn MT-09 :+ Bouwjaar 2014 en in april 2015 heb ik hem gekocht met net iets meer dan 2000km op de teller. Vorige eigenaar was voor de Tracer gegaan.
Ach ja ik kocht mijn CB500X uit 2014 ook 'tweedehands' in januari 2016 (was een demo model) maar wel met slechts 200km op de teller ;) Duidelijk niet veel 'gedemoed' :)

Er staat nu inmiddels wel al 13000km op.

En die km zullen zeker verdubbelen voor ik 'm weer laat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Net even gauw gekeken naar de advertenties van HP Motoren (nog nooit van gehoord), maar het is gewoon lachwekkend wat ze erbij zetten 8)7 Kan toch bijna niet serieus zijn of uberhaupt werken? Of is het een best goed lopende zaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Leviathius schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:29:
Net even gauw gekeken naar de advertenties van HP Motoren (nog nooit van gehoord), maar het is gewoon lachwekkend wat ze erbij zetten 8)7 Kan toch bijna niet serieus zijn of uberhaupt werken? Of is het een best goed lopende zaak?
http://www.motor-forum.nl...ges/24828/46/0/hp,motoren

als je een MF account hebt moet je daar maar eens lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
Chakotay schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:43:
Weet iemand nog een leuke webshop voor betaalbare accesoires? Ik kwam er net achter dat mijn knipperlicht rechtsvoor het oranje glaasje verloren is, tijd voor een set LEDknippertjes dus... De nadruk ligt hier op betaalbaarheid, als ik er een setje Rizoma's aan hang is de dagwaarde van de motor in 1x verdubbbeld :+
https://www.mdi-online.nl...a-z/k/knipperlichten.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

-tom-562 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:44:
[...]

Het geluid van een 1- of 2-pitter blijft super. Ik heb een paar jaar lang een 125cc china/bami Honda Dax apparaat gehad (afgelopen jaar verkocht), met een dikke open pijp, die klonk eerder als een 600cc (bloedende oren 8))
Ja, zonder DB-killer klinkt het zeker anders dan veel mensen verwachten!
gebruikershaes schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 00:36:
Ik wacht op deze 1pitter.
http://www.sportrider.com...varna-vitpilen-701#page-9

Als die niet te duur wordt dan gaat de duc weg. Lijkt me een toffe kleine machine
Zal zoiets worden als de KTM in die range denk ik. Iets van €12.000-€14.000? Blok van de 690, misschien iets minder hooligan gemaakt. Qua design iig heel mooi. :*) :*) <3
Secsytime schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:04:
[...]

1 cilinder 2 takt is prima! 4 takt klinkt nergens naar >:)
Secsytime schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:17:
[...]
Tsja, wat is dan duur.. husqvarnas zijn nooit goedkoop, en lastig te kopen in NL. De Duke 790 staat op min verlanglijst, maar die viltpilen is ook wel cool _/-\o_
Husqvarna is van KTM en zullen qua prijs weinig verschillen (net zoals nu de SMC en Supermoto) met hun KTM counterparts (niet dat die nou goedkoop te noemen zijn, eerder het tegengestelde... :+ ).

En tja als de Duke 790 op je verlanglijstje staat... zou maar niet tegen KTM zeggen dat een 4 takt 1 pitter nergens naar klinkt... }) })

Draait bij hun tegenwoordig juist alleen maar om de 1 cilinder 4-takten. Best verkopende motoren van KTM. :)
Nog mooier: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/390762//

The man himself (eigenaar) vraagt op MF of mensen ervaring hebben met HP motoren... :+ :+ :+

En kijk is wie we daar hebben! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VEGkLTsm5WGNyg0xNEalnbFk/full.png

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
30 tot 50 euro is nog flink aan de prijs. De goedkoopste is 19 euro en zelfs dat is niet echt goedkoop. De gemiddelde motorzaak heeft ze ook voor 15 euro liggen. Met een beetje zoeken is 5 euro ook mogelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 07-02-2017 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Laatst online: 15-09 19:43
PilatuS schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:39:
[...]

30 tot 50 euro is nog flink aan de prijs. De goedkoopste is 19 euro en zelfs dat is niet echt goedkoop. De gemiddelde motorzaak heeft ze ook voor 15 euro liggen. Met een beetje zoeken is 5 euro ook mogelijk.
Ach in tegenstelling tot china komen deze wel weer met ABE is ook wat waard.

@hierboven, ik zou ook mijn eigen motor niet willen kopen laat staan de troep van een ander. Ik koop echt enkel nieuw of met keuring van Erik van Lent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:10
Osiris schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:37:
[...]

Vraagje over ZZR-1400's: issie zwaar of valt 't wel mee t.o.v. je vorige motor? * Osiris aast er ook op namelijk, maar is niet zo groot :+
T.o.v. mijn oude ZX6R merk je wel dat ie wat zwaarder is natuurlijk. Ik heb tot nu toe nog maar een kleine 250km ermee gereden en dat betreft een vrij saai woon-werk stuk via de a13/a20, daar zitten niet echt lekkere bochten in helaas.

Je merkt in de scherpe bochten binnen de bebouwde kom wel dat je iets meer je best moet doen om een mooie bocht te rijden, kan ook nog met mijn stuur- en kijktechniek te maken hebben, ik kom soms iets te wijd uit ;)

Zaken zoals filerijden, wegrijden uit een parkeervak en al die andere langzame dingen gaan deze fiets overigens prima af. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht, maar ik merk totaal geen verschil met m'n ZX6R.

O ja en qua lengte: ik ben 1.76m en weeg 80kg, ik kom iig makkelijk met mijn voet op de grond bij het stoplicht.

[ Voor 5% gewijzigd door ShininNL op 07-02-2017 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014

[..]

Ja goed, ik heb dus een Hornet uit 2007. :9 Zouden de blokken daar ook op passen? En zo ja: wat heb je er voor in gedachten? :P

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ShininNL schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:34:
[...]

T.o.v. mijn oude ZX6R merk je wel dat ie wat zwaarder is natuurlijk. Ik heb tot nu toe nog maar een kleine 250km ermee gereden en dat betreft een vrij saai woon-werk stuk via de a13/a20, daar zitten niet echt lekkere bochten in helaas.

Je merkt in de scherpe bochten binnen de bebouwde kom wel dat je iets meer je best moet doen om een mooie bocht te rijden, kan ook nog met mijn stuur- en kijktechniek te maken hebben, ik kom soms iets te wijd uit ;)

Zaken zoals filerijden, wegrijden uit een parkeervak en al die andere langzame dingen gaan deze fiets overigens prima af. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht, maar ik merk totaal geen verschil met m'n ZX6R.

O ja en qua lengte: ik ben 1.76m en weeg 80kg, ik kom iig makkelijk met mijn voet op de grond bij het stoplicht.
Kijk, supernuttige info met m'n eigen 1,75 :P Was ook erg nieuwsgierig m.b.t. handeling bij lagere snelheden idd. Bochtjes rijden komt vanzelf wel. Wil 'em alleen niet meteen neerleggen, omdat 'ie voor mij te heavy is ofzo :)

Binnenkort toch maar eens voor een proefritje gaan :Y

[ Voor 8% gewijzigd door Osiris op 07-02-2017 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

- Tomtom
- Optimate aansluiting

- De hugger

Van welk jaar is jouw hornet? Ik heb binnenkort een proefrit op een hornet 600 uit 2008 die het zéér waarschijnlijk gaat worden. Als je van je duoseat cover af wil heb ik op zich wel interesse (afhankelijk van de kleur).

Het model waar ik naar kijk heeft er ook al valdoppen op zitten (geen blokken zoals jij hebt). Ik denk wel dat die blokken beter zijn dan de doppen die er al op zitten. Stuur me gerust een DM als je van iets af wil en wat je prijs is, kan ik er eens over nadenken.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Laatst online: 08:36
Of wie we daar niet meer hebben. "Geblokkeerd account" *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

gebruikershaes schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 00:22:
[...]

Of wie we daar niet meer hebben. "Geblokkeerd account" *O*
Misschien dat je dan beter even dóór kunt klikken op m'n account daar... Ik post er gewoon mee, hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Jup best grappig :D

O, dit weekend kijken voor een FZ1, zadelhoogte is een cm of 2 hoger dan mijn GSX met verhoogd zadel, en dan heb ik iig iets om te rijden. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:00

-tom-562

Oliesjeik

Een N of zo'n Fazer achtige uitvoering :P
Ik had gisteravond trouwens bedacht, dat Yamaha maar eens een XT-07 o.i.d. moet uitbrengen, XT met een MT07 blok :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nero22 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:36:
[...]

Ja goed, ik heb dus een Hornet uit 2007. :9 Zouden de blokken daar ook op passen? En zo ja: wat heb je er voor in gedachten? :P
Volgens mij past dat wel; het blok is niet aangepast sinds modeljaar 2007. Maar dan moet jouw Hornet ook daadwerkelijk van modeljaar 2007 zijn, en niet een overjarige van 2006 of zo.
w4rguy schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 23:36:
[...]

Van welk jaar is jouw hornet? Ik heb binnenkort een proefrit op een hornet 600 uit 2008 die het zéér waarschijnlijk gaat worden. Als je van je duoseat cover af wil heb ik op zich wel interesse (afhankelijk van de kleur).

Het model waar ik naar kijk heeft er ook al valdoppen op zitten (geen blokken zoals jij hebt). Ik denk wel dat die blokken beter zijn dan de doppen die er al op zitten. Stuur me gerust een DM als je van iets af wil en wat je prijs is, kan ik er eens over nadenken.
2012. De kleur is Ceynos Grey Metallic; de accessoires ook. Het is een soort donkergrijze zijdeglans met metallic erdoorheen. Heel mooi, maar wel specifiek voor 2012/2013: kijk maar (geen eigen up to date foto bij de hand)
Ik heb wel een oude eigen foto zonder opties: Hornet1

Momenteel ben ik veel aan het werk en onderweg, dus ik heb geen tijd om te sleutelen. Over een aantal weken laat ik weer van me horen, dan via DM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

DrivinUCrazy schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:26:
[...]

Volgens mij past dat wel; het blok is niet aangepast sinds modeljaar 2007. Maar dan moet jouw Hornet ook daadwerkelijk van modeljaar 2007 zijn, en niet een overjarige van 2006 of zo.

[...]

2012. De kleur is Ceynos Grey Metallic; de accessoires ook. Het is een soort donkergrijze zijdeglans met metallic erdoorheen. Heel mooi, maar wel specifiek voor 2012/2013: kijk maar (geen eigen up to date foto bij de hand)
Ik heb wel een oude eigen foto zonder opties: [afbeelding]

Momenteel ben ik veel aan het werk en onderweg, dus ik heb geen tijd om te sleutelen. Over een aantal weken laat ik weer van me horen, dan via DM. :)
Héle vette fiets! Het model waar ik zelf naar kijk heeft nagenoeg dezelfde kleurstelling. Het soort mat grijs/zwart

Afbeeldingslocatie: http://images1.wheeler.nl/s1481196850/12387837-2-15-2.jpg

Ik heb geen idee of de seat cover uitwisselbaar is tussen de twee hornets. Daar kunnen we altijd nog even naar kijken. Interesse is er in ieder geval zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
wimmel_1 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 00:29:
[...]

Misschien dat je dan beter even dóór kunt klikken op m'n account daar... Ik post er gewoon mee, hoor ;)
Oh dat is de ondertitel.. :p My bad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:13:
Een N of zo'n Fazer achtige uitvoering :P
Ik had gisteravond trouwens bedacht, dat Yamaha maar eens een XT-07 o.i.d. moet uitbrengen, XT met een MT07 blok :P
Yamaha is er mee bezig, gaat een hele vette fiets worden. Wordt binnen twee jaar op de markt verwacht _/-\o_ :9~

[YouTube: https://youtu.be/RC_wfSWdSRk]

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
w4rguy schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:04:
[...]

Héle vette fiets! Het model waar ik zelf naar kijk heeft nagenoeg dezelfde kleurstelling. Het soort mat grijs/zwart

[afbeelding]

Ik heb geen idee of de seat cover uitwisselbaar is tussen de twee hornets. Daar kunnen we altijd nog even naar kijken. Interesse is er in ieder geval zeker!
Welk flyscreen heb je op de motor zitten? Dat is het enige waar ik nog naar op zoek ben. Heb namelijk precies dezelfde motor (2008).

[ Voor 3% gewijzigd door Eoghlear op 08-02-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:51
Gisteren mijn motor op laten halen voor een standaard BOVAG beurtje á 159eu. Ik verwacht weinig problemen eigenlijk, maar dan kunnen we er weer tegenaan dit voorjaar/deze zomer :)

Toch mooi dat de motor (GSX-R) in 1x startte terwijl deze al maanden stilstaat in een koude (wel vorstvrije) schuur aan de druppellader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Eoghlear schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:57:
[...]

Welk flyscreen heb je op de motor zitten? Dat is het enige waar ik nog naar op zoek ben. Heb namelijk precies dezelfde motor (2008).
Ik heb de motor nog niet. Binnenkort een proefrit maken voor het definitief is. Er zit overigens een Ermax sports nose screen op. Ik heb even snel gegoogled maar kon niet zo snel een link vinden met een shop voor dit model. Het maakt de neus wel écht een stuk mooier als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, heldere vizieren voor de Schuberth R1 beginnen zeldzaam te worden... Eindelijk een webshop gevonden die zowel het vizier als de pinlock nog op voorraad heeft (louis.de), is mijn Paypal account vergrendeld doordat inloggen een paar keer mislukte ivm niet binnenkomende authenticatie-smsjes... Jammer weer :P

Als het ontgrendelen te lang duurt maar 20 euro meer betalen en bij XLmoto bestellen, die heeft er nog precies 1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

w4rguy schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:14:
[...]

Ik heb de motor nog niet. Binnenkort een proefrit maken voor het definitief is. Er zit overigens een Ermax sports nose screen op. Ik heb even snel gegoogled maar kon niet zo snel een link vinden met een shop voor dit model. Het maakt de neus wel écht een stuk mooier als je het mij vraagt.
Louis kan vaak veel van Ermax leveren. Daar heb ik mijn spullen ook vandaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Afgelopen week kettingset + osco besteld op Motorketting.nl. Met code Beursactie10 10% korting. Op deze manier OSCO voor 112 weten te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

_Apache_ schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 09:32:
Iemand ervaringen met de Philips H4 extreem vision lampen?

Vind de lichtopbrengt van mijn huidige H4's wat aan de matige kant, en heb er eentje moeten vervangen. Ik wist niet welke erin zaten, en heb er dus een standaard H4 inzitten. Maar hierdoor is het licht wat 'scheel', rechts (welke vervangen is) veel veel meer strooilicht aan de bovenkant.

https://www.google.nl/web...=philips+h4+xtreme+vision
Van het weekend gemonteerd, gelukkig zijn de lampen makkelijk te wisselen op de FJR zonder de panelen te wisselen. Stond nml wel in de manual.
Twee H4 pitten in de koplamp nu. De lampen bevallen echt goed, mooie heldere straal. Keurig recht, en wijst niet omhoog. Geen koekblikkers die nog even de binnenspiegel dimmen als ik erachter rij.
Het groot licht geeft nu ook veel meer licht, voor mijn gevoel is dat vanaf de maan te zien zoveel licht.
d:)b

Voor
Rechter lamp zat idd een kwartslag gedraaid, dat geeft een hoop strooilicht ja. En hoe ik die er ooit zo in gekregen heb is mij nog altijd een raadsel. _O-
https://drive.google.com/...Gb2s3b28/view?usp=sharing

Na
https://drive.google.com/...hamdBVEk/view?usp=sharing

En vanmiddag :+
https://drive.google.com/...3MUZRRmc/view?usp=sharing

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 08-02-2017 20:01 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007

Bommes

Capo del formaggio

Cross-post uit het brommer/scooter topic, dus geen motor maar toch een 2 wieler er bij gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/02/1486579222-800-x-600px-IMG_20170208_170427.jpg
Daarmee staat de 2 wieler teller in huize Bommes op 3.. :D

Aangeschaft voor Misses Bommes zodat ze straks in Italie zelfstandig/solo in de buurt kan rond krossen en naar de markt or zo kan gaan.
Wilde eerst een elektrische fiets kopen maar eentje die hellingen > 15% omhoog komt kost gewoon minimaal het 4 of 5 voudige van dit scootertje.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:53:
Cross-post uit het brommer/scooter topic, dus geen motor maar toch een 2 wieler er bij gekocht:
[afbeelding]

Aangeschaft voor Misses Bommes zodat ze straks in Italie zelfstandig/solo in de buurt kan rond krossen en naar de markt or zo kan gaan.
Wilde eerst een elektrische fiets kopen maar eentje die hellingen > 15% omhoog komt kost gewoon minimaal het 4 of 5 voudige van dit scootertje.
Om de één of andere manier zie ik nu dit voor me:

Afbeeldingslocatie: http://photos.motogp.com/2015/06/04/jack-scooter-wheelie.middle.jpg

8) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

_Apache_ schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:41:
[...]

Van het weekend gemonteerd, gelukkig zijn de lampen makkelijk te wisselen op de FJR zonder de panelen te wisselen. Stond nml wel in de manual.
Twee H4 pitten in de koplamp nu. De lampen bevallen echt goed, mooie heldere straal. Keurig recht, en wijst niet omhoog. Geen koekblikkers die nog even de binnenspiegel dimmen als ik erachter rij.
Het groot licht geeft nu ook veel meer licht, voor mijn gevoel is dat vanaf de maan te zien zoveel licht.

Voor
Rechter lamp zat idd een kwartslag gedraaid, dat geeft een hoop strooilicht ja. En hoe ik die er ooit zo in gekregen heb is mij nog altijd een raadsel. _O-

Na

Lampen met hogere lichtopbrengst zijn echt hemels. Op de motor heb ik nog geen behoefte gehad aan een fellere lamp, de huidige is vel genoeg. Echter in alle auto's in de familie prop ik zodra ik de kans heb zo'n xtreme vision of vergelijkbaar merk. Branduren zijn wel ongeveer de helft. Maar in het donker rijd het zoveel rustiger dat je tenminste kunt zien dat je lampen aan zijn. Bij de auto van mijn moeder bevoorbeeld waren de standaard h4's zelfs zo dramatisch dat gevoelsmatig een kaars meer licht zal geven. Met de 60% fellere h4 lijkt die auto uit 1999 ineens als een moderne auto qua lichtopbrengst.

Zolang de reflector goed staat heeft ook niemand er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
Eoghlear schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:57:
[...]

Ziet er uit als Puig. Ik heb hem zelf ook (in transparant). :P
Afbeeldingslocatie: http://www.puig.tv/imagenes/PUIG16587.jpg

Edit: lijkt in de verste verte niet... Ach, het is wel een mooi ding. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Nero22 op 08-02-2017 20:53 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Nero22 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:49:
[...]

Ziet er uit als Puig. Ik heb hem zelf ook (in transparant). :P
[afbeelding]

Edit: lijkt in de verste verte niet... Ach, het is wel een mooi ding. :+
Het lijkt er op zijn foto meer op dat naast het schermpje ook de kap boven de lamp er aan vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Eoghlear schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:51:
[...]

Het lijkt er op zijn foto meer op dat naast het schermpje ook de kap boven de lamp er aan vast zit.
Klopt, de kap boven de koplamp is 'extra' en komt bij het windscherm. Dat maakt hem een stuk fraaier vind ik zelf. Anders heb je toch best wel een 'dubbele voorkap' (soort van).

Ik heb er naar zitten kijken omdat ik overwoog een andere motor te kopen dan degene waar nu de afspraak voor staat. Ik wilde dan wel hetzelfde windscherm dus had al opgezocht welk model het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
w4rguy schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:00:
[...]

Klopt, de kap boven de koplamp is 'extra' en komt bij het windscherm. Dat maakt hem een stuk fraaier vind ik zelf. Anders heb je toch best wel een 'dubbele voorkap' (soort van).

Ik heb er naar zitten kijken omdat ik overwoog een andere motor te kopen dan degene waar nu de afspraak voor staat. Ik wilde dan wel hetzelfde windscherm dus had al opgezocht welk model het was.
Het scherm in dit filmpje lijkt er zo ook wel mooi uit te zien. Volgens de maker van het filmpje van Puig
Op de site van Ermax zelf zie ik alleen nog deze. Louis heeft echter deze ook nog.

Dit zou degene zijn waar jij op zat te azen?

Maar eens gaan kijken wat ze allemaal hebben

[ Voor 8% gewijzigd door Eoghlear op 08-02-2017 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met een Ducati Multistrada 1000DS (2003) problemen/onderhoud/whatever?

Zijn relatief goedkoop en misschien wel leuk voor naast mijn Monster 796 voor wat langere ritten.

Is misschien niet de allermooiste... maar ach, als het maar lekker rijdt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 20:00
denuz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:15:
Afgelopen week kettingset + osco besteld op Motorketting.nl. Met code Beursactie10 10% korting. Op deze manier OSCO voor 112 weten te kopen.
Hoi, ik moet op m'n zx-12R ook een nieuwe ketting set, maar zag er enorm tegen op om de hele achterbrug te demonteren, zoals in het handboek staat. Via Motorketting.nl zag ik echter dat dit niet meer hoeft, je kan de ketting ook klinken. Ikke blij :)
Alleen dat stukje gereedschap (VZR-4, nu v.v door de VZR-6) kost 159 euro's, das best prijzig.
Zijn daar misschien alternatieven voor?

Hoe krijg ik een mooie foto van m'n motor in dit topic btw?

Edit: Beursactie10 werkt nog ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 13-09 23:26
_Apache_ schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:41:
[...]

Voor

Na

Waarom geen Xenon erin dan? Geeft je zoveel meer licht! Heb nu 1 xenon H7 in mijn Tiger zitten, maar zit te denken aan een ombouwset om twee xenon lampen in te bouwen... (https://www.retrofitlab.c...1050-daytona-675-mh1.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 13-09 23:26
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:29:
Iemand ervaring met een Ducati Multistrada 1000DS (2003) problemen/onderhoud/whatever?

Zijn relatief goedkoop en misschien wel leuk voor naast mijn Monster 796 voor wat langere ritten.

Geen ervaring met onderhoud, maar de Duc stuurt en gaat als een malle. Ik durf wel te stellen dat deze motor qua voorzijde de Multipla onder de motoren is... (of toch de BMW R1200ST...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BvZwolle schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 23:19:
[...]

Waarom geen Xenon erin dan? Geeft je zoveel meer licht! Heb nu 1 xenon H7 in mijn Tiger zitten, maar zit te denken aan een ombouwset om twee xenon lampen in te bouwen... (https://www.retrofitlab.c...1050-daytona-675-mh1.html)
Moet je reflector wel xenon geschikt zijn, en houdt rekening met duitsland...
Overigens zie ik genoeg sjonnies met oudere auto's waar xenon in gepleurd is met als gevolg dat iedereen die ervoor rijdt bar weinig meer ziet. (tegenliggers helemaal drama).

Dus let daar goed op, wat mij betreft mag daar een zeer hoge boete voor volgen als xenon niet deugdelijk geinstalleerd is. Het levert regelmatig gevaarlijke situaties op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
Bommes schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:53:
[afbeelding]

Sym Mio :o. Leuke 1-persoon scooter. Met zn tweeën is het echt echt ongemakkelijk

In Amsterdam zijn die krengen ongelofelijk populair. Mijne heb ik inmiddels 3 jaar :p maar die staat stil sinds de aanschaf van mn motor.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007

Bommes

Capo del formaggio

Ding is ook voor mijn vrouw om alleen op te rijden, gaan we samen op pad heb ik mijn GTS nog bij me.
Althans het plan is dat beide scooters mee gaan in/achterop onze camper.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Heb je daar zoveel plek voor dan? De vespa ging toch al net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:53

A13X

Dude

Japiooo schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:31:
[...]

Hoi, ik moet op m'n zx-12R ook een nieuwe ketting set, maar zag er enorm tegen op om de hele achterbrug te demonteren, zoals in het handboek staat. Via Motorketting.nl zag ik echter dat dit niet meer hoeft, je kan de ketting ook klinken. Ikke blij :)
Alleen dat stukje gereedschap (VZR-4, nu v.v door de VZR-6) kost 159 euro's, das best prijzig.
Zijn daar misschien alternatieven voor?

Hoe krijg ik een mooie foto van m'n motor in dit topic btw?

Edit: Beursactie10 werkt nog ;-)
kijk hier eens: http://www.jossmit.nl/contents/nl/d1358.html

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Die werkt prima inderdaad, ik heb al ruim 100k km gereden met kettingen die daarme vastgezet zijn. Woonwerk, vakantie & circuit, nooit problemen mee gehad. Jos is ook een nuttige plek om de kettingsets zelf te bestellen.

Ik zou alleen niet proberen om de oude ketting te 'breken' met die pons, even de slijptol erin zetten is 10x makkelijker en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Japiooo schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:31:
[...]

En hoe ga je dan je achtertandwiel vervangen? Meestal als je ketting op is zijn je tandwielen ook naar zijn grootje. never mind had mijn koffie nog niet op 8)7
Achterbrug demonteren vs alleen het achterwiel eruit scheelt nogal wat. 8)

[ Voor 10% gewijzigd door wilco1985 op 09-02-2017 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Ik hoop dat mijn proefles doorgaat met de sneeuw hier. Denk het niet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Aschtra schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:24:
Ik hoop dat het niet doorgaat voor je. Anders zou je nog eens een hele vervelende proefles kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:28

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

gebruikershaes schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:51:
[...]

Ik hoop dat het niet doorgaat voor je. Anders zou je nog eens een hele vervelende proefles kunnen hebben.
*kuch*

sc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

Volg!
Ik vind ze ook erg vet. Ik snap niet waarom iedereen ze zo lelijk vindt, ik vind dat wel meevallen :? Alleen dat meesturende ruitje vind ik 3x niks.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik vind ze te lelijk voor woorden, maar lees wel altijd dat ze erg goed rijden.

Wel nog uit de tijd dat Ducati minder betrouwbaar was. Ik zou wel rekening hiuden met wat extra onderhoudskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
Ik vind het oude type Multistrada ook wel iets hebben.. Hij is zo lelijk dat hij ook weer mooi is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Mijn schoonvader rijdt er een, maar dan de 620. Doet regelmatig tourritten met de Multistrada club is en dan praktisch de enige met een niet 1100 maar kan prima meekomen. De 620 rijdt nog wat makkelijker omdat je praktisch altijd vol op het gas kunt bij bocht uitkomen.
Sinds hij hem heeft rijdt hij meer dan ooit tevoren, zegt genoeg denk ik.

Qua onderhoud valt het tot nu toe mee. Hij heeft hem twee jaar, maar nog geen vreemde dingen met onderhoud gehad. Riem kon nog een jaar mee gaven ze vorige week aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Multistrada 1000/1100 staat hier ook op de lijst als opvolger als ik ooit een koper voor de GSXR vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind ze niet lelijk, het is weer eens een keer iets anders dan anders. Het is dat ik geen Italiaanse motor wil hebben maar anders zou er zo eentje voor de deur mogen staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery/Ducati%20Multistrada%201000S%20DS%2005%20%202.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Van de zijkant gezien gaat het nog wel ;-). Enige Terblanche ontwerp dat ik echt geslaagd vibd is de originele Hypermotard. 749/999 doen mij echt pijn aan de ogen als je ze van voren ziet.

Hier nog een positieve review van de MTS1100:

https://rideapart.com/art...-ducati-multistrada-1100s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Aschtra schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:24:

Kan best :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Is ZEKER mooi. Uniek, gedurfd design met een prachtige reet (zoniet de mooiste van alle motoren ooit buiten de Suzuki GR7AA). De voorkant heb je liefhebbers voor (zoals ikzelf).
Koop er sowieso eentje van na 2005. Het 2003 model is het oude model, en die side stand is erg kort en slap. De zit van de post 2005 is ook veel beter.

Sterker nog, ga voor de 2007 1100 versie want deze heeft een VEEL fijnere pk - koppel verhouding en 100pk waarmee je toch kneedowns kunt doen.

Qua onderhoud reken je op zo'n €300 per jaar - €450 (als je wat stukken hebt).
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:07:
[...]

Ik vind ze niet lelijk, het is weer eens een keer iets anders dan anders. Het is dat ik geen Italiaanse motor wil hebben maar anders zou er zo eentje voor de deur mogen staan.

[afbeelding]
PRACHTIGE motor vind ik het. En ze rijden heerlijk. Overigens zijn italiaanse motoren prima.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Laatst online: 22:13

Secsytime

Automagisch

matthewk schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:50:
[...]

Is ZEKER mooi. Uniek, gedurfd design met een prachtige reet (zoniet de mooiste van alle motoren ooit buiten de Suzuki GR7AA). De voorkant heb je liefhebbers voor (zoals ikzelf).
Koop er sowieso eentje van na 2005. Het 2003 model is het oude model, en die side stand is erg kort en slap. De zit van de post 2005 is ook veel beter.

Sterker nog, ga voor de 2007 1100 versie want deze heeft een VEEL fijnere pk - koppel verhouding en 100pk waarmee je toch kneedowns kunt doen.

[...]

PRACHTIGE motor vind ik het. En ze rijden heerlijk. Overigens zijn italiaanse motoren prima.
Als je er niet teveel op rijdt wel ja >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Secsytime schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:06:
[...]

Als je er niet teveel op rijdt wel ja >:)
Ik las pas een review van een XL125V Varadero en daarin werd aangegeven dat het ding 'gebouwd was' om 60.000 miles mee te gaan (dus ruwweg een ton aan kilometers). Blijkbaar word er toch wel rekening gehouden met een bepaalde levensduur in het ontwerp.

Als Italiaanse motoren net zo gebouwd worden als Alfa's en Maserati's zou ik er niet aan beginnen inderdaad :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
gebruikershaes schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:51:
[...]

De wegen zijn opzich prima te doen hier. Echter de plaats die ze gebruiken voor eerste lessen en dergelijke niet.

Verplaatst naar zaterdag 09:30 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

HTT-Thalan schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:13:
[...]

Ik las pas een review van een XL125V Varadero en daarin werd aangegeven dat het ding 'gebouwd was' om 60.000 miles mee te gaan (dus ruwweg een ton aan kilometers). Blijkbaar word er toch wel rekening gehouden met een bepaalde levensduur in het ontwerp.

Als Italiaanse motoren net zo gebouwd worden als Alfa's en Maserati's zou ik er niet aan beginnen inderdaad :+.
Alfa's post 1990 zijn prima hoor. De 156 is een van de beste kilometervreters die je kunt kopen. Vooral het pre-2001 model is ONTZETTEND goed. Heb al 3 alfa's gehad (puur gewisseld om wat afwisseling te hebben) en buiten elektrische problemen met de MiTo nog niets aan de hand gehad. Helaas waren die elektrische problemen het gevolg van een een steen.... die auto's liggen LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGGG.

Maserati's zijn best ok, maar goed... je ziet ook genoeg porsche's langs de weg staan. Wil je een betrouwbare supersportwagen kun je eigenlijk alleen maar naar de Mercedes GT gaan.... De rest staat regelematig stil :') Of je bouwt hem zelf.... :P wat ik nu ben aan het doen hehe.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
matthewk schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:09:
[...]

Alfa's post 1990 zijn prima hoor. De 156 is een van de beste kilometervreters die je kunt kopen. Vooral het pre-2001 model is ONTZETTEND goed. Heb al 3 alfa's gehad (puur gewisseld om wat afwisseling te hebben) en buiten elektrische problemen met de MiTo nog niets aan de hand gehad. Helaas waren die elektrische problemen het gevolg van een een steen.... die auto's liggen LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGGG.

Maserati's zijn best ok, maar goed... je ziet ook genoeg porsche's langs de weg staan. Wil je een betrouwbare supersportwagen kun je eigenlijk alleen maar naar de Mercedes GT gaan.... De rest staat regelematig stil :') Of je bouwt hem zelf.... :P wat ik nu ben aan het doen hehe.
En toch hoor ik telkens opnieuw verhalen van kapotte versnellingsbakken en dergelijke in mito's of giulleta's na 10k of 15k kilometer en dat is dan buiten garantie en snel +5k kosten. Kan volgens mij geen toeval zijn...
Mijn baas rijdt een Maserati Granturismo S, hem heb ik nog niet horen klagen :+

Anyway, motortopic, geen autotopic O-)

Italiaanse motoren wekken bij mij toch ook nog altijd een schrik op.
Als ik op dit moment vrij mag kiezen waar ik iedere dag mee wil rijden dan zegt mijn hart Multistrada 1200, maar mijn verstand duwt me naar een GS...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz ;)

Japans/Koreaans > Europees > Amerikaans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Anoshky schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:34:
[...]

En toch hoor ik telkens opnieuw verhalen van kapotte versnellingsbakken en dergelijke in mito's of giulleta's na 10k of 15k kilometer en dat is dan buiten garantie en snel +5k kosten. Kan volgens mij geen toeval zijn...
Mijn baas rijdt een Maserati Granturismo S, hem heb ik nog niet horen klagen :+

Anyway, motortopic, geen autotopic O-)

Italiaanse motoren wekken bij mij toch ook nog altijd een schrik op.
Als ik op dit moment vrij mag kiezen waar ik iedere dag mee wil rijden dan zegt mijn hart Multistrada 1200, maar mijn verstand duwt me naar een GS...
Zeker weten dat je die BMW wil?

http://www.consumerreport...ex.htm?userWantsFull=true

Japanse merken meest betrouwbaar. Maar Ducati betrouwbaarder dan BMW. Je hoort ook erg veel klachten over bijv versnellinfsbak BMW gs vanaf 2013 die spontaan hard stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Requiem19 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:52:
[...]

Zeker weten dat je die BMW wil?

http://www.consumerreport...ex.htm?userWantsFull=true

Japanse merken meest betrouwbaar. Maar Ducati betrouwbaarder dan BMW. Je hoort ook erg veel klachten over bijv versnellinfsbak BMW gs vanaf 2013 die spontaan hard stuk gaan.
dat is niet gerekend over kilometers toch? Denk dat de gemiddelde recente BMW met gemakt 10x meer kilometers per jaar maakt dan een ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

418O2 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:55:
[...]

dat is niet gerekend over kilometers toch? Denk dat de gemiddelde recente BMW met gemakt 10x meer kilometers per jaar maakt dan een ducati
Ze tellen per duizend kilometer het aantal reparaties op. Maar goed, het is mogelijk wel zo dat er een paar VEEL meer kilometers hebben gereden en daarna fouten zijn beginnen te vertonen.

Zou verklaren waarom de plastic aziaten zo hoog staan, daar rij je niet op want daarop wil je niet gezien worden. (heb zelf twee honda's :P )

Consultant - Autogek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
matthewk schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:03:
[...]

Ze tellen per duizend kilometer het aantal reparaties op. Maar goed, het is mogelijk wel zo dat er een paar VEEL meer kilometers hebben gereden en daarna fouten zijn beginnen te vertonen.

Zou verklaren waarom de plastic aziaten zo hoog staan, daar rij je niet op want daarop wil je niet gezien worden. (heb zelf twee honda's :P )
Correctie: je wordt niet gezien want niemand kijkt - de ideale 'long distance stealth bike' ;) Da's mij best trouwens >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthewk schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:50:
[...]

[...]

2007 model is gelijk weer 2x zo duur. Het 2003 model is juist leuk geprijsd.

Ik ga waarschijnlijk binnenkort een keer een proefritje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Iemand wel eens van een Aprilia RS125 gehoord of er zelfs op gereden?
Echt een geinig ding om te zien/horen rijden, het klinkt als een brommer maar met 28pk rijd het toch vrij vlot.

Nu dacht ik begrepen te hebben dat 2-takt niet meer 'mocht', maar misschien klopt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:48:
Echt een geinig ding om te zien/horen rijden, het klinkt als een brommer maar met 28pk rijd het toch vrij vlot.

Nu dacht ik begrepen te hebben dat 2-takt niet meer 'mocht', maar misschien klopt dat niet?
Gehoord, ja ik vind het net een brommer. Mocht je dat soort motoren leuk vinden moet je zeker eens naar de Cagiva Mito 125 kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:48:

Die Aprillia tweetakt machientjes zijn zó jaren '80 (vorige eeuw) maar doen 't nog steeds goed. Er mogen géén nieuwe 2 takters meer op kenteken gezet worden maar dat wat er is mag blijven rijden (voor zolang 't nog kán rijden, spul sloopt zichzelf wel doordat de berijders vaak niet meer aan de juiste brandstof en olie kunnen komen).

Pagina: 1 ... 78 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.