Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 104 Laatste
Acties:
  • 312.635 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:49:
Sinds ik de Pilot Roads eronder heb zitten, zorg ik dat ik altijd minimaal 2.5-2.9 erin heb. Ik heb het idee dat ik het merk als de spanning lager is. Zal vast een groot deel tussen de oren zitten (is plaats genoeg ;)), maar ik houd het wel altijd op peil
Sluit ik me bij aan. Heb er ook PR onder liggen en het is goed merkbaar als deze onder de aanbevolen waarden komen. Zelfs ik met mijn minimale rijervaring merk dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:49:
Sinds ik de Pilot Roads eronder heb zitten, zorg ik dat ik altijd minimaal 2.5-2.9 erin heb. Ik heb het idee dat ik het merk als de spanning lager is. Zal vast een groot deel tussen de oren zitten (is plaats genoeg ;)), maar ik houd het wel altijd op peil
Voor 9 van de 10 motoren is voor op straat 2.5/2.9 ook ideaal. Voor mijn motor word 2.5/2.5 aangeraden maar ik merk wel dat achter daardoor harder slijt. Voor lekker rijden op een dijk zet ik de spanning op 2.5/2.5, maar als ik ergens heen moet en veel kilomters rechtdoor maak zet ik achter meestal ook tijdelijk even op 2.9. Die extra grip die 2.5 geeft is dan toch nergens voor nodig en is 2.9 juist beter voor minder slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-06 15:17
Weet iemand waar ik een paar losse handvatten van Oxford hotgrips kan krijgen? Ik heb me rot gezocht maar ik kan nergens losse handvatten vinden. De mijne beginnen te slijten en ik wil ze graag vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRQRgY2BXx8SBm5_GoeNJ3LT6si6-aLjAIWgkj4p53L5lsRr_W4

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-06 22:18
Boekje van mijn zzr1400 schrijft 2,9 / 2,9 voor dus dat hou ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-06 12:19
DrivinUCrazy schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:20:
[...]

Dat zocht ik inderdaad! Dank je wel!

Met de juiste trefwoorden vind je t dan ook: DinX in "Het grote motortopic deel 17"
Heb je dit nog gedaan ?
Lijkt mij nml ook interessant :)

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:35
Vandaag naar Termaat in Nijmegen! Waarschijnlijk haal ik alle kleding in één keer. Maar twijfel nog of ik in mijn eigen kleding zal gaan lessen. Voordeel is denk ik dat je aan je eigen kleding went. Maar stel dat je valt dan is je eigen kleding kapot en niet die van de rijschool.

Zal wel even een foto doen met wat ik gehaald heb als jullie dat willen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:19
Kleding van de rijschool is niet altijd even fris natuurlijk.

Niet vallen is het beste. En heus niet al je kleding is maar de vaantjes als je omvalt bij een achtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:20

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Aschtra schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 09:55:
Vandaag naar Termaat in Nijmegen! Waarschijnlijk haal ik alle kleding in één keer. Maar twijfel nog of ik in mijn eigen kleding zal gaan lessen. Voordeel is denk ik dat je aan je eigen kleding went. Maar stel dat je valt dan is je eigen kleding kapot en niet die van de rijschool.

Zal wel even een foto doen met wat ik gehaald heb als jullie dat willen :D
Als je de instructies van de rijleraar goed toepast is de kans dat je onderuit gaat vrij klein. Bovendien ga je eerst op lage snelheid oefeningen doen zoals remmen, sturen etc.als je daarbij de motor een keer laat vallen is er eigenlijk weinig aan de hand.

Voordeel vond ik dat de kleding op mijn persoonlijk wensen was toegespitst en dus ook qua pasvorm, temperatuur, extraatjes...

En kleding waar al honderd plus man examenzweet in achtergelaten heeft (en ik heb geen idee hoe vaak het gewassen word) vond ik niet zo'n prettig idee :p.

En de voorpret! Je eerste motor gerelateerde aanschaf, nu begint het echt! :)

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-02-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Freubel schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 07:55:
[...]

Heb je dit nog gedaan ?
Lijkt mij nml ook interessant :)
Nee,ik ben me aan het oriënteren op een opvolgende motor. Ik heb nu een spaarpotje bij elkaar en de prijzen zijn weer wat gezakt, waardoor een aantal interessante allroads voor mij bereikbaar zijn geworden, mits ik genoeg voor de Hornet terugkrijg.
De komende tijd moet ik nog wat veel reizen voor werk, maar daarna wil ik wat proefritten gaan maken en overstappen.

Daarna komen de leuke accessoires pas weer aan de beurt. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 19:22
Vandaag lekker een ritje maken van Enschede naar Tilburg.
Neem mooi de toeristische route en heb google gezegd, vermijd snelwegen.
Ga dus lekker 4uur rijden voor mijn 6de rit op mijn eigen motor. Kan gelijk mijn motor goed leren en plezier van het motorrijden goed ervaren. Hoop dat ik het goed genoeg volhou want ga savonds stappen met vrienden daar en zondag moet ik weer terug :P

Hoop ook dat ik niet ga verdwalen want heb geen navigatie onderweg die mij kan helpen gezien ik nog geen bluetooth setje heb of de x-grip.

[ Voor 15% gewijzigd door Nielsjuhz op 04-02-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:21

_Apache_

For life.

2.6b voor 2,9a. En voor drie volle koffers, en een duo mag je elk nog een tiende erbij pompen bij de achterband.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:22

Vrijdag

De Zwarte

Nielsjuhz schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:47:
Ga dus lekker 4uur rijden voor mijn 6de rit op mijn eigen motor. Kan gelijk mijn motor goed leren en plezier van het motorrijden goed ervaren. Hoop dat ik het goed genoeg volhou want ga savonds stappen met vrienden daar en zondag moet ik weer terug :P

Hoop ook dat ik niet ga verdwalen want heb geen navigatie onderweg die mij kan helpen gezien ik nog geen bluetooth setje heb of de x-grip.
Verdwalen in Nederland is vrijwel onmogelijk :P En je hebt vast wel een smartphone met als het echt niet anders kan googlemaps.

Veel plezier in elk geval!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:09
Hamza schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 22:40:
Weet iemand waar ik een paar losse handvatten van Oxford hotgrips kan krijgen? Ik heb me rot gezocht maar ik kan nergens losse handvatten vinden. De mijne beginnen te slijten en ik wil ze graag vervangen.

[afbeelding]
de losse onderdelen zijn best duur het is goedkoper om gewoon een nieuwe set te kopen (de heatcontroller is €50 los) en handvatten 20 per stuk

http://oxford-products.co...rips-%7B47%7D-Hot-Hands-/

[ Voor 6% gewijzigd door knoffy op 04-02-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134660

Yes, motor afgelopen dinsdag uit de stalling gehaald en alweer twee mooie tochtjes gemaakt. Ben blij dat het weer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:19
Nielsjuhz schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:47:

Ik wil niet belerend doen, maar als je vanavond wil drinken, doe dan kalm aan. Brak op de motor is echt heel kut.

Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
De motorpret was voor korte duur helaas, volgende week vriest het weer overdag :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ShininNL schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:54:
De motorpret was voor korte duur helaas, volgende week vriest het weer overdag :(
't Is hier qua buitentemperatuur nog niet boven de 15 graden celsius geweest dus die pret is voor dit jaar hier ook nog 'heul nie' begonnen :'(

Ik begin hier meestal pas weer te denken aan het gaan rijden met dat speelgoed op 't moment dat de winterbanden van m'n auto af zijn (ergens half Maart, begin April).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Het is dat ik dan in Portugal zit, anders was dat heerlijk rijweer geweest :p.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aschtra
Ik ben goed geslaagd :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nhmS4xk.jpg?1

Pak: AlpineStars Challenger 2 piece.
Schoenen: Alpinestars SMX-6
Handschoenen: SP (speedy ofzo?) STR4
Helm: HJC RPHA11 (zit ook Pinlock en zonnevizier bij)

Maandag bellen voor proefles :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Aschtra schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 17:58:

[afbeelding]

Je hebt nog geen enkele les gedaan maar al wel alles gekocht? Hoop dat het je niet gaat tegenvallen dan ;)

(zal wel niet, het is echt leuk!)
Nou en? Ik rijd gewoon door hoor :) goed inpakken en je bewust zijn van mogelijke gladheid. Ik rijd WW over de A4, in de auto word ik altijd gek op die weg: altijd wel file.

Vandaag de olie vervangen van de Fazer, en luchtfilter. Filter wat eruit kwam leek nog helemaal niet echt vies, maar gezien het best een klusje is om erbij te komen toch maar vervangen. Iemand nog een filtertje nodig? :)

Oliefilter wilde ik ook doen, maar huidige zit supervast en heb geen filtertang. Iemand tips hiervoor? Anders ga ik wel naar de garage ermee.

[ Voor 17% gewijzigd door noes op 04-02-2017 18:10 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Dat hoop ik ook niet _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 00:12

Fuelke

Forza Ferrari

De Finse politie heeft ongelofelijke beelden vrijgegeven van een lange en wilde achtervolging op de moto. Het mag voor zowel de achtervolgde verdachte als de politie een wonder heten dat ze het nog kunnen verder vertellen.
http://www.gva.be/cnt/dmf...-achtervolging-op-de-moto

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007

Ethirty

Who...me?

Vandaag even bij de dealer langs geweest. Lijstje met extra's doorgegeven en voorlopige indicatie voor ophalen afgestemd. Kan niet wachten tot ik de sleutel heb, nog een paar weekjes wachten. :D

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-06 16:25

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

[afbeelding]

Haha kan zo in opsporing verzocht :P

mooi setje hoor! eigen kleding lest echt wel fijner. eigen helm ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:06

[afbeelding]

Wist niet dat die hjc helmen met een rechthoekig zonnevizier kwamen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 18:08:
[...]
Je hebt nog geen enkele les gedaan maar al wel alles gekocht? Hoop dat het je niet gaat tegenvallen dan ;)

(zal wel niet, het is echt leuk!)
Ooit 1x gehoort dat iemand de proefles niets vond en niet verder geaan is ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
gebruikershaes schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 18:26:
[...]

Wist niet dat die hjc helmen met een rechthoekig zonnevizier kwamen 8)7
Specia edition :'D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
Levensgevaarlijk dat die agent er achteraan blijft gaan, kijk maar wat er al op 6:23 gebeurt, een flinke inschattingsfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
PilatuS schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 18:31:
[...]

Ooit 1x gehoort dat iemand de proefles niets vond en niet verder geaan is ? ;)
Meer dan genoeg ;)
Zelfs mensen die na 10 minuten al klaar waren met de les.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Freubel schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:10:
[...]

Meer dan genoeg ;)
Zelfs mensen die na 10 minuten al klaar waren met de les.
Zelf nog nooit gehoort. Ook mensen die helemaal gek van motoren zijn ? Of alleen mensen die het misschien wat lijkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
PilatuS schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:11:
[...]

Zelf nog nooit gehoort. Ook mensen die helemaal gek van motoren zijn ? Of alleen mensen die het misschien wat lijkt ?
Van alles, variërend van angst omdat het wiebelt tot claustrofobie vanwege de helm. Ook mensen die lyrisch waren van het idee motorrijden op zich. Ik ben zelf verkoper in een winkel en maak vaak een algemeen praatje waarbij motor rijden vaak voorbij komt ivm locatie en woon werk verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
bizar. In de derde minuut knalt de agent bijna op de andere motor.
En alle kruispunten vol gas over. |:(

En wat moet die persoon achterop wel niet hebben doorstaan. Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Iemand overigens verdere ervaring met het dimmen van aux led lampen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Wat een achtervolging... In Nederland zou het al snel afgebroken worden. Logisch want dit is ook echt levensgevaarlijk voor de motoragent. :S

[afbeelding]

Nice! Termaat is echt de place to be. :*)
PilatuS schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:11:
[...]
Zelf nog nooit gehoord. Ook mensen die helemaal gek van motoren zijn ? Of alleen mensen die het misschien wat lijkt ?
Ik heb het zelf ook nog nooit gehoord. Wel vaak het verhaal dat mensen (en vooral een vriendin/vrouw) hun rijbewijs halen en dan nooit meer rijden/heel weinig. Ook soms omdat ze dan zelf nog geen motor heb, het er niet van komt... etc.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-06 07:09
Nieuw hier! Sinds maart vorig jaar mijn rijbewijs en van maart tot December op een Yamaha Virago XV1100 genoten, tot 'ie echt niet meer kon. Dat arme ding had 6 jaar in de vochtige schuur van mijn ouders staan roesten, was al economisch total loss (hele uitlaatsysteem moest eigenlijk vervangen worden) en kon de eerste winterweken niet aan (4x in een maand op de ANWB staan wachten, wel gelijk het abo er uit :b)

Sinds eerste week December in het bezit van deze schat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sVcFQtc.jpg[

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/S3kplXL.jpg

BMW RS1100GS uit 1997 in super staat. (54k km bij aanschaf)

Rijdt echt als een zonnetje, al 3500 km mee gereden. Winterstop? Welke winterstop?
(toegegeven, die ene dag -7 op de snelweg met 130, 't was wat fristjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-06 21:30
noes schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 18:08:

Vandaag de olie vervangen van de Fazer, en luchtfilter. Filter wat eruit kwam leek nog helemaal niet echt vies, maar gezien het best een klusje is om erbij te komen toch maar vervangen. Iemand nog een filtertje nodig? :)

Oliefilter wilde ik ook doen, maar huidige zit supervast en heb geen filtertang. Iemand tips hiervoor? Anders ga ik wel naar de garage ermee.
Dit heb ik op mijn Fazer ook eens gehad, toen heb ik een schroevendraaier door het filter getikt, en hem zo los gedraaid.. Het wordt dan wel een lekkere bende op de uitlaatbochten hehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

BlackLabel01 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:24:
[...]

Dit heb ik op mijn Fazer ook eens gehad, toen heb ik een schroevendraaier door het filter getikt, en hem zo los gedraaid.. Het wordt dan wel een lekkere bende op de uitlaatbochten hehe :P
Dat durfde ik nog net niet aan: het is mn daily driver en doe de klusjes op de stoep. Heb ook wel eens gezien dat het filter dan alsnog niet loskomt, dan ben ke verder van huis.. op de stoep ;)

Wellicht eens een filter sleutel lenen of kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
BlackLabel01 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:24:
[...]

Heb dit ook al eens gedaan en het werkt prima, alleen heb ik eerst gewoon met de Dremel een gleufje gesneden om daar de schroevendraaier in te rammen. BMW K motoren hebben de oliefilter namelijk verzonken in het blok zitten, onmogelijk om los te krijgen zonder speciaal gereedschap of wat creativiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
noes schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:45:
[...]

Dat durfde ik nog net niet aan: het is mn daily driver en doe de klusjes op de stoep. Heb ook wel eens gezien dat het filter dan alsnog niet loskomt, dan ben ke verder van huis.. op de stoep ;)

Wellicht eens een filter sleutel lenen of kopen.
probeer een waterpomptang. Gaat het ding mogelijk alsnog kapot. Maar ook los :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
cyntax schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:59:
[...]

Heb dit ook al eens gedaan en het werkt prima, alleen heb ik eerst gewoon met de Dremel een gleufje gesneden om daar de schroevendraaier in te rammen. BMW K motoren hebben de oliefilter namelijk verzonken in het blok zitten, onmogelijk om los te krijgen zonder speciaal gereedschap of wat creativiteit.
Hehe, ja daar heb ik ook ervaring mee. Heb van een K75 wel eens het carter los gedraaid om het oliefilter los te draaien 8)7 De 1150RT die ik nu rij heeft ook het oliefilter verzonken in het blok, maar ik gebruik nu altijd k&n oliefilters, die hebben een dop-aansluiting bovenop. Erg handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:00

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb zo'n speciale tang voor oliefilters. Kosten niet zoveel.

Mag je wel lenen als je in de buurt woont. (Zeewolde)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Tylen schreef op zondag 5 februari 2017 @ 10:23:
Ik heb zo'n speciale tang voor oliefilters. Kosten niet zoveel.

Mag je wel lenen als je in de buurt woont. (Zeewolde)
Thanks, maar das niet in de buurt (Den Haag).

Het is uiteindelijk gelukt door nog meer met de waterpomptang te klooien (gister ook al mee bezig geweest). Nu zo'n K&N filter erop die je makkelijker losdraaien kan (of, iig, dat is het idee).

Motorbeurtje weer compleet: luchtfilter, olie + oliefilter, injectorreiniger bij de benzine, bandjes op spanning en even afgespoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Met mijn vriendin (meer motormuis als ik) heb ik het plan opgevat om een weekje schotland te gaan doen. We kunnen reeds op vrijdag weg en dan op zondag terug. Dit zou ons eerste motorvakantie zijn langer als 3 dagen (dat hebben we wel soms gedaan, weekendjes weg).

Dus ik ben vol goede moed gaan kijken, maar vind bijna alleen tochten van 9 dagen of meer. Of je zit wil heel lang op de motor (en daar heb ik dus geen zin in). Veel motorvakanties hebben de route niet op de site staan (logisch, heb je hun niet meer nodig).

Waar kan ik het beste beginnen om een rit te plannen. Zelf wilde ik graag naar de noordkust. Daar was ook een mooie route (ben de naam even kwijt). Maar ja, daar staat weer overal bij dat 5 dagen te kort is :(

Tips iemand?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Ik ben afgelopen augustus naar Schotland geweest met de motor. De route die je bedoelt (denk ik) heet de North Coast 500. Wij waren 9 dagen weg maar het had prima in 6-7 gekund. Hou er wel rekening mee dat de route enorm populair is en dat sommige stukken echt behoorlijk druk zijn. Maar verder: vooral doen, Schotland is echt enorm mooi.

edit: Met druk bedoel ik ook vooral de accomodaties, we hadden tenten mee voor het geval het echt zonnig zou zijn, maar langs de hele route waren alle hotels vol, dus we hebben elke nacht gekampeerd, ook met regen :P

[ Voor 24% gewijzigd door BlackLabel01 op 05-02-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
NVM verkeerd gelezen.

[ Voor 97% gewijzigd door Jelte op 05-02-2017 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:00

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

noes schreef op zondag 5 februari 2017 @ 15:38:
[...]

Het is uiteindelijk gelukt door nog meer met de waterpomptang te klooien (gister ook al mee bezig geweest). Nu zo'n K&N filter erop die je makkelijker losdraaien kan (of, iig, dat is het idee).

Motorbeurtje weer compleet: luchtfilter, olie + oliefilter, injectorreiniger bij de benzine, bandjes op spanning en even afgespoeld :)
Was vergeten te zeggen dat ik momenteel werk in Den Haag hahaha. Maar top d:)b

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

noes schreef op zondag 5 februari 2017 @ 15:38:
[...]

Ik woon ook in Den Haag :) Kijk anders eens bij Bolman.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:21:
[...]
Ik woon ook in Den Haag :) Kijk anders eens bij Bolman.
Dat was plan B ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249002

Eergisteren heerlijk motor gereden en het was de eerste keer sinds lange tijd dat ik weer diverse andere motorrijders op de weg zag :) Verder moet ik zeggen dat de Michelin PR 3 banden die onder mijn Bandit zitten heel veel vertrouwen geven in koude en natte weeromstandigheden.

Aan de Bandit zelf is inmiddels wel te zien dat het geen mooi weer motor is. Suzuki heeft wat dat betreft nog wat goed te maken op kwaliteitsgebied. Aan de andere kant is de Bandit een motor die ook in een traktorfabriek gemaakt zou kunnen worden.

Natuurlijk wel een traktorfabriek waar ze dit soort dingen maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Zaterdag voor het eerst in tijden weer een stukje motor gereden.. nou ja stukje.. bijna een tank leeg gereden :D

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Anoniem: 249002 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:53:
Eergisteren heerlijk motor gereden en het was de eerste keer sinds lange tijd dat ik weer diverse andere motorrijders op de weg zag :) Verder moet ik zeggen dat de Michelin PR 3 banden die onder mijn Bandit zitten heel veel vertrouwen geven in koude en natte weeromstandigheden.

Aan de Bandit zelf is inmiddels wel te zien dat het geen mooi weer motor is. Suzuki heeft wat dat betreft nog wat goed te maken op kwaliteitsgebied. Aan de andere kant is de Bandit een motor die ook in een traktorfabriek gemaakt zou kunnen worden.

Natuurlijk wel een traktorfabriek waar ze dit soort dingen maken >:)

[video]
Tis dan wel geen motor, maar wel een heel vet apparaat! :9

En kom, zelfs met het slechte weer, toch best wat motoren tegen op de A4. Nou helpt het dat daar toch altijd file staat en de WW rijders dan toch maar voor de kou kiezen, net als ik. Vrijdag was het wel erg lekker al, maar komende donderdag wordt het geloof ik weer erg koud :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
Vrijdag schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 13:55:
[...]

Verdwalen in Nederland is vrijwel onmogelijk :P En je hebt vast wel een smartphone met als het echt niet anders kan googlemaps.

Veel plezier in elk geval!
Je zult je verbazen... Had de smartphone in de binnenzak maar man man man, toeristische route met een eindbestemming en plek dat je niet kent is niet echt grappig meer. Heb er 6uur over gedaan.
418O2 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:19:
[...]

Ik wil niet belerend doen, maar als je vanavond wil drinken, doe dan kalm aan. Brak op de motor is echt heel kut.

Enjoy!
Ben sowieso niet zo'n heavy drinker dus daar heb ik geen last van gehad. Heb meer last gehad van mijn skill uit te kunnen slapen die niet gelvld is.

Voor de rest dit weekend 9,5 uur op de motor gespendeerd. Door weer en wind gereden en ging wel lekker.
ben er achter gekomen wat er gebeurd als je hard remt op een nat wegdek (bleef rechtop staan :D maar achterwiel blockeerde wel en glee weg) en dat ik de choke wat langer erop mag houden (op de terugweg bij het wegrijden slaat de motor af en moest hem zachtjes neerleggen :'( )
Voor de rest op de terugweg maar snelweg gepakt en ben dan ook achtergekomen naar hoe snel een motor kan optrekken. Was vergeten mijn helm vast te zetten en stopte aan de zijkant van snelweg (plek waar je kan staan als je pech hebt) en nadat ik hem heb vastgezet in de spiegels gekeken en zag een gat waar ik mooi kon invoegen. Snel weggetrokken en nog voor de snel rijdende auto's gebleven (zaten misschien 200m van mij af toen ik gas gaf). einde van de rit nog even naar de wasbox gegaan en de modder van de heenweg van de motor afgespoten.

Vraagje aan de ervarende rijders hier, of mensen met een oplossing voor mij
Ik merkte dat ik bij de rotondes moeite heb met de 3de afslag te nemen. Ik rij de rotonde rond en ik haal eigenlijk elke keer net de bocht voordat ik naar rechts moet sturen. Ik rij dus na de 3de afslag bijna helemaal aan de buitenkant. Nu ben ik gelukkig nog geen fietser tegengekomen die ik voorrang dan moet geven maar hoe pakken jullie de rotondes? want dat is toch wel iets wat mij erg is opgevallen dit weekend en heb wel beetje zorgen voor het geval dat ik wel een fietser tegenkom en hem voorrang moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-06 15:17
Nielsjuhz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:15:
[...]

Je zult je verbazen... Had de smartphone in de binnenzak maar man man man, toeristische route met een eindbestemming en plek dat je niet kent is niet echt grappig meer. Heb er 6uur over gedaan.

[...]

Ben sowieso niet zo'n heavy drinker dus daar heb ik geen last van gehad. Heb meer last gehad van mijn skill uit te kunnen slapen die niet gelvld is.

Voor de rest dit weekend 9,5 uur op de motor gespendeerd. Door weer en wind gereden en ging wel lekker.
ben er achter gekomen wat er gebeurd als je hard remt op een nat wegdek (bleef rechtop staan :D maar achterwiel blockeerde wel en glee weg) en dat ik de choke wat langer erop mag houden (op de terugweg bij het wegrijden slaat de motor af en moest hem zachtjes neerleggen :'( )
Voor de rest op de terugweg maar snelweg gepakt en ben dan ook achtergekomen naar hoe snel een motor kan optrekken. Was vergeten mijn helm vast te zetten en stopte aan de zijkant van snelweg (plek waar je kan staan als je pech hebt) en nadat ik hem heb vastgezet in de spiegels gekeken en zag een gat waar ik mooi kon invoegen. Snel weggetrokken en nog voor de snel rijdende auto's gebleven (zaten misschien 200m van mij af toen ik gas gaf). einde van de rit nog even naar de wasbox gegaan en de modder van de heenweg van de motor afgespoten.

Ik merkte dat ik bij de rotondes moeite heb met de 3de afslag te nemen. Ik rij de rotonde rond en ik haal eigenlijk elke keer net de bocht voordat ik naar rechts moet sturen. Ik rij dus na de 3de afslag bijna helemaal aan de buitenkant. Nu ben ik gelukkig nog geen fietser tegengekomen die ik voorrang dan moet geven maar hoe pakken jullie de rotondes? want dat is toch wel iets wat mij erg is opgevallen dit weekend en heb wel beetje zorgen voor het geval dat ik wel een fietser tegenkom en hem voorrang moet geven.
Ik pak een rotonde altijd in zn 2. Ik rem af tot ong 30 km/u en dan goed vooruit kijken. Kijk vanaf het moment dat je de rotonde aankomt rijden al naar je afslag.

Ik weet niet hoe de gevorderde rijders het hier nemen maar dit is mijn manier.

Ps: heeft iemand zin om een rondjd te rijden in omgeving Amsterdam?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]
Ik merkte dat ik bij de rotondes moeite heb met de 3de afslag te nemen. Ik rij de rotonde rond en ik haal eigenlijk elke keer net de bocht voordat ik naar rechts moet sturen. Ik rij dus na de 3de afslag bijna helemaal aan de buitenkant.
Aan welke kant van de weg begin je dan ? Zie het maar als een lange bocht op een circuit nemen. Als je aan de verkeerde kant van de weg begint kom je aan het einde van de bocht slecht uit. Zie het maar als een circuit en bedenk dan hoe je de bocht zou moeten nemen. Dus je instuur punt goed hebben en daarna je apex zorgt er voor dat je op de juiste manier uit de bocht komt. Waarschijnlijk is nu je instuur punt en je apex slecht waardoor je slecht uitkomt aan het einde. Door dat te veranderen kan je er voor zorgen dat je goed uitkomt. Als jij aan de verkeerde kant van de weg begint en je apex veel te vroeg is kom je compleet verkeerd uit. Nog los van de rotonde is dit wel zo fijn om goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 08:44
[...]

[...]

Afbeeldingslocatie: https://i1262.photobucket.com/albums/ii618/MrFinch83/rotonde_zpsgkrsmn2l.gif

ik denk op deze manier. Net doen of plaatje 1 baans is.
(zelf snel ff gefabriceerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-06 08:25
[...]

[...]

hmm zoiets?!

bij enkelbaans rotonde volg je dus de blauwe lijn voor 3 kwart..

Afbeeldingslocatie: https://www.snelslagen.nl/Boek/Afbeeldingen/Rotondes-tweewieler.png

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Hamza schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:21:
[...]
Ps: heeft iemand zin om een rondjd te rijden in omgeving Amsterdam?
Ja, maar ik heb nog geen motor :P. Andere keer ;)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
Op 1baans rotondes btw. kom zelden een 2baans rotonde tegen.

Meer op deze manier.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zPPIRQl.png

Het gaat (na mijn mening) goed als ik rechtdoor wil maar als ik eenmal voorbij de 2de afslag ben dan lijkt wel alsof ik naar buiten wordt gedrukt en kom dan heel dicht bij de stoep (als je het zo mag noemen) van de rotonde.
PilatuS schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:28:
[...]

Aan welke kant van de weg begin je dan ? Zie het maar als een lange bocht op een circuit nemen. Als je aan de verkeerde kant van de weg begint kom je aan het einde van de bocht slecht uit. Zie het maar als een circuit en bedenk dan hoe je de bocht zou moeten nemen. Dus je instuur punt goed hebben en daarna je apex zorgt er voor dat je op de juiste manier uit de bocht komt. Waarschijnlijk is nu je instuur punt en je apex slecht waardoor je slecht uitkomt aan het einde. Door dat te veranderen kan je er voor zorgen dat je goed uitkomt. Als jij aan de verkeerde kant van de weg begint en je apex veel te vroeg is kom je compleet verkeerd uit. Nog los van de rotonde is dit wel zo fijn om goed te krijgen.
Heb nog nooit op circuit gereden. heb mijn motorrijbewijs nog maar 2 maanden en gisteren was mjin 7de rit op mijn eigen motor. Ik pak de rotonde aan de linker kant van de weg zoals je een bocht naar rechts ook zou pakken.

[ Voor 68% gewijzigd door Nielsjuhz op 06-02-2017 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
Aanstaande donderdag 17:40 heb ik de proefles!
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 08:44
Nielsjuhz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:43:
Op 1baans rotondes btw. kom zelden een 2baans rotonde tegen.

Meer op deze manier.
[afbeelding]

Het gaat (na mijn mening) goed als ik rechtdoor wil maar als ik eenmal voorbij de 2de afslag ben dan lijkt wel alsof ik naar buiten wordt gedrukt en kom dan heel dicht bij de stoep (als je het zo mag noemen) van de rotonde.
ik denk dat je eerder moet insturen naar het midden van de rotonde, zoals op mijn plaatje. Je wilt niet op het laatste moment nog een flinke lijnverandering maken.

Als je volgens mijn lijn rijdt, kan je ook makkelijker rekening houden met fietsers en met de strepen van het zebrapad, omdat je motor namelijk een rechte lijn volgt de rotonde af en je dus ook makkelijker kan remmen of stil kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Heb nog nooit op circuit gereden. heb mijn motorrijbewijs nog maar 2 maanden en gisteren was mjin 7de rit op mijn eigen motor. Ik pak de rotonde aan de linker kant van de weg zoals je een bocht naar rechts ook zou pakken.
Dat circuit is meer een voorbeeld van hoe je een bocht moet pakken. Buitenbocht, binnenbocht, buitenbocht. Snap dat je geen circuit rijder bent, maar dit is de basis van een bocht nemen, ook op straat.

Bij een bocht naar links, wat dit is moet je niet aan de linker kant van de weg beginnen, maar aan de rechter kant. Dit kost je sowieso flink wat speelruimte. Verder is de het punt waar naar binnen komt (de apex) heel belangrijk. Als jij links begint in plaats van rechts en heel snel op de apex zit kom je verkeerd uit.

Begin rechts bij een bocht naar links en wacht met naar binnen komen tot dat je de halve rotonde gehad hebt. Dan hou je veel meer ruimte over. Het probleem zit in de lijn die je neemt. Met een verkeerde lijn kom je verkeerd uit.

Edit: Om het goed aan te geven op een rotonde is wat lastig, vandaar maar even met een normale bocht.

Afbeeldingslocatie: http://gthq.nl/images/stories/drivingacademy/Gevorderden/gevorda01_6.gif

Dit bedoel ik met buitenbocht, binnenbocht, buitenbocht. Als je bij deze bocht aan de rechterkant begint kom je nooit goed door de bocht heen. Dat is waarschijnlijk wat je op de rotonde ook doet.

[ Voor 29% gewijzigd door PilatuS op 06-02-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-06 19:43
Bij 1 of 2 baans: blijf op je vak deju! Dat kruisen van vakken brengt alleen maar meer onzekerheid bij andere weggebruikers mee.
Blijf tegen de middellijn rijden tot je bijna aan de uitgang bent en dan het belangrijkste voor jou: " KIJK NIET NAAR DE STOEPRAND MAAR NAAR WAAR JE WIL". Ik denk dat vooral daar je probleem ligt.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als je ergens uitkomt waar je niet wil zijn, is in 9/10 keer je kijkgedrag verkeerd. Niet daar kijken waar je NIET heen wil, maar daarheen kijken waar je wél heen wil.

Als we de Eifel in gaan doen we ook wel eens wat beginnersritten met wat ervaren rijders en zelfs instructeurs erbij (in hun vrije tijd dan ;) ). Zo pik je altijd de onervaren haarspeldrijders, wat niet altijd beginners zijn, er uit: "Oh shit, daar buiten staat een vangrail. Oh shit, een vangrail!!"
Met als gevolg dat ze op de verkeerde weghelft uitkomen. ;)

Zo veel ervaring heb ik nou ook weer niet, maar als bovenstaande gebeurt levert dat altijd wel een paar tips op en even een buddy om bij af te kijken hoe die de bochten aansnijdt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:57:
[...]

Als je ergens uitkomt waar je niet wil zijn, is in 9/10 keer je kijkgedrag verkeerd. Niet daar kijken waar je NIET heen wil, maar daarheen kijken waar je wél heen wil.
Met een verkeerde lijn maakt je kijkgedrag ook weinig meer uit. Als je lijn echt slecht is ga je de bocht gewoon niet meer halen. Tuurlijk is waar je kijkt enorm belangrijk. Maar als je met een bocht naar rechts aan de rechterkant begint en heel vroeg op je apex zit ga je bocht gewoon niet meer halen hoe je ook kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat is die 1/10 keer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
PilatuS schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:49:
[...]

Dat circuit is meer een voorbeeld van hoe je een bocht moet pakken. Buitenbocht, binnenbocht, buitenbocht. Snap dat je geen circuit rijder bent, maar dit is de basis van een bocht nemen, ook op straat.

Edit: Om het goed aan te geven op een rotonde is wat lastig, vandaar maar even met een normale bocht.

[afbeelding]

Dit bedoel ik met buitenbocht, binnenbocht, buitenbocht. Als je bij deze bocht aan de rechterkant begint kom je nooit goed door de bocht heen. Dat is waarschijnlijk wat je op de rotonde ook doet.
Kijk dat weet ik, en bij bochten gaat het ook niet verkeerd (als het verkeerd gaat dan is het idd kijktechniek dat dan niet geod gaat). Dit is goed getrained door meerdere racegames (F1 GP4 etc.)

Ik zal wel eens kijken hoe het gaat als ik eens begin met de rotonde aan de rechte kant. Gaat nog wel even duren voordat ik het uitproberen maar ondertussen maar weer Twist of the Wrist 2 weer kijken (zag hier dat het een aanrader was en moet je in de rotonde ook gas blijven geven/lichtelijk verhogen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Een tip: zo laat mogelijk insturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De basis is natuurlijk wel dat iedere keer goed doen. Als je het iedere keer fout doet word het 10/10 :P
Nielsjuhz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:09:
[...]

Kijk dat weet ik, en bij bochten gaat het ook niet verkeerd (als het verkeerd gaat dan is het idd kijktechniek dat dan niet geod gaat). Dit is goed getrained door meerdere racegames (F1 GP4 etc.)

Ik zal wel eens kijken hoe het gaat als ik eens begin met de rotonde aan de rechte kant. Gaat nog wel even duren voordat ik het uitproberen maar ondertussen maar weer Twist of the Wrist 2 weer kijken (zag hier dat het een aanrader was en moet je in de rotonde ook gas blijven geven/lichtelijk verhogen?)
Ik denk dat je gewoon een slechte lijn pakt, mogelijk met verkeerd kijken. Dan kom je iedere keer slecht uit.

Qua gas geven is het voor mij remmen voor de bocht en gelijk voor de bocht het gas er op. Daarna constant gas houden of inderdaad meer gas geven. Op die manier is gas los nooit nodig en dat maakt de boel onstabiel als je het wel doet. Een rotonde is ook maar gewoon een bocht en in een bocht wil je altijd het gas open hebben.
Requiem19 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:12:
Een tip: zo laat mogelijk insturen.
Precies. Te vroeg insturen is slecht uitkomen.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 06-02-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:24

-tom-562

Oliesjeik

Hmm, zit een beetje in dubio om mijn motor te verkopen. Ik heb mijn GSX-R600 K4 nu al 5 jaar in mijn bezit. Vorig jaar heb ik deze omgebouwd met een SBK-kit, om zo de zitpositie te verbeteren in de hoop dat ik er wat vaker mee ging rijden. Uiteindelijk heb ik afgelopen jaar denk ik zo'n 5 keer gereden :/ Hij rijdt, remt en stuurt super, maar ik merk toch dat een supersport toch niet heel praktisch is.
Eigenlijk zou ik graag een meer speelse motor willen hebben, supermotard of een dikke 2-pitter, liefst geen 4-cilinder want 'saai'. Een SMC-R is nog buiten mijn budget (althans, het staat ook op de planning om met een jaar o.i.d. een huis te kopen, dus extra geld is altijd mooi meegenomen). Een andere optie zou een Superduke zijn (de eerste modellen), of een XT660X.
Die laatste trekt mij wel, en dan vooral het laatste 'facelift' model. Alleen ben ik bang dat dat uiteindelijk gaat tegenvallen qua vermogen en qua speelsheid. Van 120pk/161kg droog naar 48pk/173kg droog :X .
Zijn er Tweakers hier met een XT660X, of mensen die er mee gereden hebben (en bij voorkeur ook zwaardere/snellere motoren :P).

Edit:
Andere optie is een wat oudere KTM met LC4 blok ofzo, of wat meer hardcore als een Husq of Husaberg, alleen wil ik een betrouwbaar ding, die ik niet om de 20 uur uit elkaar moet halen of waarmee ik met geknepen billen over de snelweg moet :P

[ Voor 10% gewijzigd door -tom-562 op 06-02-2017 16:38 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:01
-tom-562 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:37:
...

Die laatste trekt mij wel, en dan vooral het laatste 'facelift' model. Alleen ben ik bang dat dat uiteindelijk gaat tegenvallen qua vermogen en qua speelsheid. Van 120pk/161kg droog naar 48pk/173kg droog :X .
Zijn er Tweakers hier met een XT660X, of mensen die er mee gereden hebben (en bij voorkeur ook zwaardere/snellere motoren :P).

...
Ik heb geen ervaring met de xt660x/mt-03 (zelfde blok), maar ik kan wel wat zeggen over het 'weinige' vermogen. Het zal sowieso wennen zijn en qua snelheid langzamer aanvoelen. Maar bedenk ook dat het leuker is om hard/snel te rijden op een motor die het minder goed kan, dan op een motor waarbij elke debiel de gashendel kan opentrekken en snel kan gaan (rechtdoor, bochten is natuurlijk een ander verhaal). Als je op een minder krachtigere motor rijd, dan komt techniek eerder en meer om de hoek kijken wat het misschien weer leuker maakt voor je :). Is natuurlijk nog steeds een persoonlijke kwestie, maar ik zou niet meteen de XT660X afstrepen op basis van het aantal pk's :9

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hmm, zit een beetje in dubio om mijn motor te verkopen. Ik heb mijn GSX-R600 K4 nu al 5 jaar in mijn bezit. Vorig jaar heb ik deze omgebouwd met een SBK-kit, om zo de zitpositie te verbeteren in de hoop dat ik er wat vaker mee ging rijden. Uiteindelijk heb ik afgelopen jaar denk ik zo'n 5 keer gereden :/ Hij rijdt, remt en stuurt super, maar ik merk toch dat een supersport toch niet heel praktisch is.
Eigenlijk zou ik graag een meer speelse motor willen hebben, supermotard of een dikke 2-pitter, liefst geen 4-cilinder want 'saai'. Een SMC-R is nog buiten mijn budget (althans, het staat ook op de planning om met een jaar o.i.d. een huis te kopen, dus extra geld is altijd mooi meegenomen). Een andere optie zou een Superduke zijn (de eerste modellen), of een XT660X.

Edit:
Andere optie is een wat oudere KTM met LC4 blok ofzo, of wat meer hardcore als een Husq of Husaberg, alleen wil ik een betrouwbaar ding, die ik niet om de 20 uur uit elkaar moet halen of waarmee ik met geknepen billen over de snelweg moet :P
Xt is leuk maar gaat tegenvallen, Super Duke moet je wel de facelift van nemen. Mijn voorkeur ligt ook bij een 2 cilinder maar qua budget en wensen nog niet echt kunnen slagen verder. En een dikke naked Dan, FZ1 of een Tueno?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:19

Secsytime

Automagisch

Leviathius schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:42:
[...]

Ik heb geen ervaring met de xt660x/mt-03 (zelfde blok), maar ik kan wel wat zeggen over het 'weinige' vermogen. Het zal sowieso wennen zijn en qua snelheid langzamer aanvoelen. Maar bedenk ook dat het leuker is om hard/snel te rijden op een motor die het minder goed kan, dan op een motor waarbij elke debiel de gashendel kan opentrekken en snel kan gaan (rechtdoor, bochten is natuurlijk een ander verhaal). Als je op een minder krachtigere motor rijd, dan komt techniek eerder en meer om de hoek kijken wat het misschien weer leuker maakt voor je :). Is natuurlijk nog steeds een persoonlijke kwestie, maar ik zou niet meteen de XT660X afstrepen op basis van het aantal pk's :9
Is een van de eerste generatie street triples niet iets ? Lichte motoren met een speels karakter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Kan het aanpassen van het starionairtoerental met behulp van de schroef invloed hebben op het starten? Gisteren wat hoger gezet (ong. 1500 toeren), want hij liep erg onrustig stationair rond de 1000 toeren (warm).
Net wilde ik terug naar huis rijden en wilde hij niet starten, zelfs aanduwen werkte niet. Al mijn gear uitgetrokken en besloten met de metro te gaan. Toch nog 1x geprobeerd en toen sloeg hij wel aan.

Het betreft een zx6r uit 2000 met carbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online

Edit:
Hoeveel verwacht je voor die Gxsr te krijgen qua inruil?

Fyi, ik had eerst een R6 2005 met zo'n 125 pk. Daarna gereden op heellll veel twins (Monster 1100/Hyper 1100/848/Multi 1200/GS1200/Super Duke GT).

125 pk vier cilinder voelt minder sterk dan 90 pk 2 cilinder met veel koppel imo. Ik vond de Hyper 1100 qua blok echt leuker dan mijn R6. Je hebt zo weinig aan die blokjes die 14000 toeren nodig hebben.

Dus, zoek een leuke twin, beetje comfort (want dat mis je) en zo rond de 90 pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zou dan eerder voor een LC8 KTM gaan. Daar kan je best een hoop kilomters mee maken zonder dat het iedere gereviseerd moeten worden of problemen geeft. Onderhoud van een LC8 is kleine beurt bij 10.000 en grote bij iedere 20.000, vrij normaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

1 cilinder rijdt gewoon anders, op mijn lc4 640 met 48pk op het achterwiel heb ik net zoveel lol als op de 1200gs met 104pk op het wiel.
Als je je erop instelt is het prima te doen, dat gaat echt niet tegen vallen!
Mits je gewend bent om altijd 200 in het uur te rijden, de sensatie op een 1 pitter is gewoon echt anders. Lc4 is echt wel betrouwbaar mits je niet de 65pk's versies neemt. De meeste 640 adventure's die ik weet te rijden hebben allemaal tussen de 50.000 en 90.000km op de klok waarvan de meeste nog offroad ook. De meeste hebben geen slag verkeerd gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Joopieboy schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:25:
[...]

Xt is leuk maar gaat tegenvallen, Super Duke moet je wel de facelift van nemen. Mijn voorkeur ligt ook bij een 2 cilinder maar qua budget en wensen nog niet echt kunnen slagen verder. En een dikke naked Dan, FZ1 of een Tueno?
Jij had toch een Superduke gekocht? Superduke vind ik vet, bruut apparaat iig. Een Tuono is eigenlijk hetzelfde wat ik nu heb (SS met 'hoog' stuur, alleen dan in 2-pitter uitvoering). FZ1 zou kunnen, maar dan wel de N versie ,maar dan zou ik eerder voor een Z1000 gaan, de FZ1 vind ik er een beetje tam uitzien!
Requiem19 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:43:
[...]

Hoeveel verwacht je voor die Gxsr te krijgen qua inruil?

Fyi, ik had eerst een R6 2005 met zo'n 125 pk. Daarna gereden op heellll veel twins (Monster 1100/Hyper 1100/848/Multi 1200/GS1200/Super Duke GT).

125 pk vier cilinder voelt minder sterk dan 90 pk 2 cilinder met veel koppel imo. Ik vond de Hyper 1100 qua blok echt leuker dan mijn R6. Je hebt zo weinig aan die blokjes die 14000 toeren nodig hebben.

Dus, zoek een leuke twin, beetje comfort (want dat mis je) en zo rond de 90 pk.
Qua inruil bij een handelaar/dealer, ik denk 2500 euro? Particulier rond de 3000 ofzo? Motor heeft ~35k gelopen en is technisch in goede staat (qua uiterlijk ook erg netjes).
Ducati heb ik ook naar zitten kijken, ik vind de Multistrada 1000/1100 wel mooi :+ Alleen volgens mij is dat een moeilijk groot apparaat.
Maar idd, wat je zegt, een twin rond de 90/100 pk met wat comfort lijkt mij voldoende. SV1000N vind ik ook mooi, alleen is al redelijk gedateerd.

Bedenk me net ineens dat ik de Dorsoduro/Shiver over het hoofd heb gezien. De Shiver valt af, vind het een beetje een iele vrouwenfiets (Suzuki Gladius idee :P). Dorsoduro is wel interessant, alleen het aanbod is niet erg groot.

Edit:
Dit is wel echt heel dik :o
http://www.marktplaats.nl...permoto-sportdempers.html

[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 06-02-2017 19:30 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

-tom-562 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:29:
[...]

Jij had toch een Superduke gekocht? Superduke vind ik vet, bruut apparaat iig. Een Tuono is eigenlijk hetzelfde wat ik nu heb (SS met 'hoog' stuur, alleen dan in 2-pitter uitvoering). FZ1 zou kunnen, maar dan wel de N versie ,maar dan zou ik eerder voor een Z1000 gaan, de FZ1 vind ik er een beetje tam uitzien!
Ik had wel een deal met die man, zou gaan rijden als het weer wat beter was maar ineens moest die snel geld hebben, heb het daarna ook afgekapt. :) Wel jammer, maar moeilijk om een nette en goeie te vinden binnen mijn budget. Is toch veel rommel. :)

Kawasaki vind ik niet fijn rijden, qua schakelen en koppelen, hakerig, niet prettig en niet mijn motor. :)

Dorsoduro is heel erg gaaf! Sta je wel enorm snel te tanken. :P Ik had er bijna een gekocht maar op het moment dat ik terug wilde voor de proefrit was die net verkocht Maar met de beperkte tank inhoud als groot nadeel maar goed ook. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 06-02-2017 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

charrel schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:10:
1 cilinder rijdt gewoon anders, op mijn lc4 640 met 48pk op het achterwiel heb ik net zoveel lol als op de 1200gs met 104pk op het wiel.
Als je je erop instelt is het prima te doen, dat gaat echt niet tegen vallen!
Mits je gewend bent om altijd 200 in het uur te rijden, de sensatie op een 1 pitter is gewoon echt anders. Lc4 is echt wel betrouwbaar mits je niet de 65pk's versies neemt. De meeste 640 adventure's die ik weet te rijden hebben allemaal tussen de 50.000 en 90.000km op de klok waarvan de meeste nog offroad ook. De meeste hebben geen slag verkeerd gegeven.
Bij 1 cilinders is het ook een beetje: love it or hate it! })

Dat is wat betreft het geluid van 1 cilinders trouwens ook zo. :)
-tom-562 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:29:
[...]

[...]

Qua inruil bij een handelaar/dealer, ik denk 2500 euro? Particulier rond de 3000 ofzo? Motor heeft ~35k gelopen en is technisch in goede staat (qua uiterlijk ook erg netjes).
Ducati heb ik ook naar zitten kijken, ik vind de Multistrada 1000/1100 wel mooi :+ Alleen volgens mij is dat een moeilijk groot apparaat.
Maar idd, wat je zegt, een twin rond de 90/100 pk met wat comfort lijkt mij voldoende. SV1000N vind ik ook mooi, alleen is al redelijk gedateerd.

Bedenk me net ineens dat ik de Dorsoduro/Shiver over het hoofd heb gezien. De Shiver valt af, vind het een beetje een iele vrouwenfiets (Suzuki Gladius idee :P). Dorsoduro is wel interessant, alleen het aanbod is niet erg groot.

Edit:
Dit is wel echt heel dik :o
http://www.marktplaats.nl...permoto-sportdempers.html
Volgens mij kun je je het beste richten op Joopieboy wat betreft ervaringen. Die heeft inmiddels al heel dat rijtje fietsen doorgenomen en afgewogen in het afgelopen jaar. ;)

Edit: Nou; je ziet het al boven mijn post. :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Van standaard spul tot de dikke motoren aan toe idd, al 1,5 jaar. Echt veel gereden, al 3x het budget verhoogd. :X

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 06-02-2017 19:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Joopieboy schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:32:
[...]

Ik had wel een deal met die man, zou gaan rijden als het weer wat beter was maar ineens moest die snel geld hebben, heb het daarna ook afgekapt. :) Wel jammer, maar moeilijk om een nette en goeie te vinden binnen mijn budget. Is toch veel rommel. :)

Kawasaki vind ik niet fijn rijden, qua schakelen en koppelen, hakerig, niet prettig en niet mijn motor. :)

Dorsoduro is heel erg gaaf! Sta je wel enorm snel te tanken. :P Ik had er bijna een gekocht maar op het moment dat ik terug wilde voor de proefrit was die net verkocht Maar met de beperkte tank inhoud als groot nadeel maar goed ook. :)
Ah, zag idd de foto voorbij komen, dat is jammer.
Dorsoduro heb ik ook weer iets van, wel mooi, maar het blijft Italiaans :+
Joopieboy schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:35:
Van standaard spul tot de dikke motoren aan toe idd, al 1,5 jaar. Echt veel gereden, al 3x het budget verhoogd. :X
Mss, maar eens babbelen dan ;)
caesar1000 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:34:
[...]

[...]

Volgens mij kun je je het beste richten op Joopieboy wat betreft ervaringen. Die heeft inmiddels al heel dat rijtje fietsen doorgenomen en afgewogen in het afgelopen jaar. ;)

Het geluid van een 1- of 2-pitter blijft super. Ik heb een paar jaar lang een 125cc china/bami Honda Dax apparaat gehad (afgelopen jaar verkocht), met een dikke open pijp, die klonk eerder als een 600cc (bloedende oren 8))

[ Voor 24% gewijzigd door -tom-562 op 06-02-2017 19:45 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als Ik geen supersport zou rijden dan wist ik het wel :)

Een SV1000N is trouwens qua blok een prima machine. Heb mij altijd prima vermaakt met de SV1000S. Nadeel is wel de vering van die motor, die is aan de slechte kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Suzuki eigen, zeepkisten bouwen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

De GSX-R stuurt best goed al zeg ik het zelf :P van de SV wist ik.
Ik denk dat ik van het weekend (als het droog is) eens wat mooie foto''s schieten. Knal de GSX-R daniet maar op marktplaats, ik zie dat de (vraag)prijzen hoger zijn dan ik had verwacht

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:09:
De GSX-R stuurt best goed al zeg ik het zelf :P van de SV wist ik.
De GSX-R serie heeft standaard beter spul dan de SV. Bij de SV is het voornamelijk gemaakt voor comfort wat prima is als je lekker aan het toeren bent. Zodra je echter plat wil merk je gelijk dat het niet echt stabiel is. Ook de voorvork compleet indrukken met metaal op metaal is prima te doen helaas. Ik heb op de mijne toen HyperPro vering laten monteren en dat deed wonderen voor de voorkant. De achterkant was helaas nog steeds niet geweldig. Met die motor nooit een kneedown durven maken omdat het zo onstabiel aanvoelde. Met HyperPro vering aan de voorkant en een compleet andere demper aan de achterkant is het een prima fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Een keer een meer onbedoelde dan bedoelde knee down gemaakt met dat hobbelschip van mij, ook geen aanrader om het bewust mee te gaan gooien en smijten maar het lukte wel. :D

Vering hoor je meer over maar al snel willen ze de schokbreker achter compleet vervangen, zegt ook wat. Keer op een gsx gezeten met hyperpro voor en achter, das een wereld van verschil. :D

Maar toch, die Falco was scherper, strakker, ondanks de leeftijd. Die RC8 was geen vergelijk, ging je ongemerkt zo tyfes hard mee dat ik er nog net niet bang voor werd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

caesar1000 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:34:
[...]

[...]

1 cilinder 2 takt is prima! 4 takt klinkt nergens naar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:06
Ik wacht op deze 1pitter.
http://www.sportrider.com...varna-vitpilen-701#page-9

Als die niet te duur wordt dan gaat de duc weg. Lijkt me een toffe kleine machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

gebruikershaes schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 00:36:
Ik wacht op deze 1pitter.
http://www.sportrider.com...varna-vitpilen-701#page-9

Als die niet te duur wordt dan gaat de duc weg. Lijkt me een toffe kleine machine
Tsja, wat is dan duur.. husqvarnas zijn nooit goedkoop, en lastig te kopen in NL. De Duke 790 staat op min verlanglijst, maar die viltpilen is ook wel cool _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

...
Eigenlijk zou ik graag een meer speelse motor willen hebben, supermotard of een dikke 2-pitter, liefst geen 4-cilinder want 'saai'.
...
Je zou een Buell 1125R of CR kunnen overwegen, Rotax motor, dus erg betrouwbaar. Wel wat kleine dingetjes die aangepast moeten worden, maar die zijn vaak al gedaan na een tijdje.
Voor een spreekwoordelijke appel en een ei koop je al zo'n ding tegenwoordig!

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

SpongeRob schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:33:
[...]

Je zou een Buell 1125R of CR kunnen overwegen, Rotax motor, dus erg betrouwbaar. Wel wat kleine dingetjes die aangepast moeten worden, maar die zijn vaak al gedaan na een tijdje.
Voor een spreekwoordelijke appel en een ei koop je al zo'n ding tegenwoordig!
De normale Buell's vind ik wel gaaf, maar dit ding is wel een beetje een monster :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 86389

Tijd voor wat foto's, heren :) Mijn Dorsoduro 1200.

Enkele aanpassingen: Mivv-dempers, Evotech kentekenplaathouder, oliekoeler- en radiateurbeschermer, Fatduc 02 optimizer.

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/kwx6vqyjz/IMG_0573.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/5cpt57ofj/IMG_0574.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/n41fjo3u7/IMG_0575.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-06 21:55
Bijdezen kom ik mij hier nu ook melden!
eindelijk de knoop doorgehakt en volgende week zaterdag eerste motorrijles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-06 09:57

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Weet iemand nog een leuke webshop voor betaalbare accesoires? Ik kwam er net achter dat mijn knipperlicht rechtsvoor het oranje glaasje verloren is, tijd voor een set LEDknippertjes dus... De nadruk ligt hier op betaalbaarheid, als ik er een setje Rizoma's aan hang is de dagwaarde van de motor in 1x verdubbbeld :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 12:12

Frans92

VFR800

Chakotay schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:43:
Weet iemand nog een leuke webshop voor betaalbare accesoires? Ik kwam er net achter dat mijn knipperlicht rechtsvoor het oranje glaasje verloren is, tijd voor een set LEDknippertjes dus... De nadruk ligt hier op betaalbaarheid, als ik er een setje Rizoma's aan hang is de dagwaarde van de motor in 1x verdubbbeld :+
Aliexpress :)

Daar heb ik knipperlichtjes vandaan. Overdag niet heel erg zichtbaar, 's nachts ruim voldoende. Wel een apart LED relais nodig.

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-06 17:28
(jarig!)
Kijk eens bij Louis.de? Ik vind dat best een goede webshop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-06 09:57

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter

[afbeelding]

Mooi setje! Maar, een RPHA11 met zonnevizier? Ik heb die helm laatst gewonnen bij Motozoom, maar ik gebruik hem nu in de winter eigenlijk niet omdat er juist geen zonnevizier in zit... Dat maakt hem voor mij niet geschikt voor woon-werk verkeer met wisselende licht/weersomstandigheden.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Jij had toch een K3/K4 GSX-R1000? Ik heb 2 jaar geleden op aliexpress van die flush LED knipperlichten gekocht. Ziet er erg dik uit op mijn K4

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 77 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.