"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ik vind het vreemd dat je die conclusie trekt. Ik spreek je niet aan op de waarheid van het gezegde, maar om de persoonlijke toon die je bezigt.Osiris schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:07:
[...]
Je kunt 't ook andersom stellen: waarom doet een opmerking van een random stranger op een forum je zoveel. Zit er misschien een kern van waarheid in die je niet wil erkennen?
Ik zeg iets waarvan jij van mening bent dat het onverstandig is, terecht of onterecht, je kiest ervoor om op een bepaalde manier te reageren. Er hebben meerdere mensen op die post gereageerd, maar zoals je zelf terug kunt lezen doet niet iedereen dat op deze, voor mij vijandige, toon.
Er is niks mis met het geven van jouw mening, sterker nog, dat verwachten we hier. Maar verwar het geven van die mening niet met het stellen van een voor jou geldende waarheid, of een persoonlijk oordeel over een ander.
Dat is een beetje hetzelfde als net je autorijbewijs hebben en dan zeggen dat je de topsnelheid van je vaders auto gaat testen. Zo komt dat in ieder geval over bij mensen die al wat langer hun rijbewijs hebben.
Kunt 't beter vergelijken met "Even een toptijd in de RS6 van pappa op de Nürburgring vastleggen [rml]:9[/rml]"
[ Voor 60% gewijzigd door Osiris op 28-01-2017 15:31 ]
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Verder is de randen er vanaf rijden een gevolg van goed rijden. Het doel is goed rijden en het gevolg is de randen er vanaf rijden. Je moet niet gaan rijden met als doel de randen er vanaf te rijden. Zelfde met de knie aan de grond komen. Is je kijktechniek en je positie van het lichaam goed raakt die knie vanzelf een keer de grond. Gaan rijden met als doel de knie aan de grond te krijgen is het tegenovergestelde van wat je moet doen. Als je op een circuit lekker bezig bent raakt de knie vanzelf een keer de grond.

Die strips betekenen werkelijk niks. Mijn advies is ook: "minder posten, meer rijden!

[ Voor 17% gewijzigd door cyntax op 28-01-2017 16:08 ]
Verschillende guides geven aan dat je die randen van de band kunt gebruiken als indicatoren van hoeveel marge je neemt in bochten.
Ik neem mijn bochten nu vrijwel rechtop (bij wijze van spreken) omdat de banden gloednieuw zijn en ik de motor nog niet ken.
Het doel is dan ook niet om ze eraf te rijden, maar jezelf wel toelaten, na constatering dat ze wel erg breed zijn, om misschien iets meer "lean" toe te staan.
Ik vind de bochten nog wat onwennig op snelheid, terwijl dat op de lesmotor geen probleem meer was tegen de laatste les. Ik kan de randen van de banden dus gebruiken, aldus deze filosofie, om meer vertrouwen te krijgen: ik zit nog lang niet aan de grens (en nogmaals, ik begrijp ook erg goed dat dit niet het doel is) dus mág wat meer schuin hangen dan ik nu doe.
Wat ik dus van plan ben is de komende tijd extra aandacht aan mijn bochten te geven, en de bandranden gebruiken om mezelf er van te vergewissen dat ik genoeg marge overlaat - niet om te proberen ze rauw te rijden. Het gaat dus om vertrouwen in de motor opbouwen.
Even voor de duidelijkheid: mijn schaamranden zijn nu zowat breder dan het loopvlak.
Ik heb zojuist de olie gecontroleerd en de reputatie van olieboot is niet onterecht, er was 200cc verdwenen. Ik heb de rechter koffer ingericht als utility box, er zit een klein flesje olie in, jerrycan, voetpomp, hestje en nog wat kleine zaken.
Heb er nu ook een klein art4 beugelslot bij gekocht, met alarm, voor wanneer ik elder dan thuis parkeer. Deze past op het achter tandwiel.
Last but not least had de vorige eigenaar de motor volgeplakt met reflectie strips. Die heb ik er maar even af gepeuterd, het zag er echt niet uit.
Verder komt dat platter gaan vanzelf wel. Het gaat je sowieso flink wat kilometers kosten om vertrouwd te raken met de motor. Die heb je op dit moment echt nog lang niet goed onder controle. Ga gewoon lekker rijden en dan komt dat platter gaan vanzelf wel een keer.
Dat lijkt mij helemaal prima. Net hebt net een paar dagen je rijbewijs. Je rijd op een motor die niet gemaakt is voor kneedowns. Het is een paar graden buiten. Er ligt hier en daar nog ijs en genoeg vocht. Je hebt nieuwe banden. Geen schaamranden hebben zou hier slecht zijn, niet andersom.HTT-Thalan schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:37:
Even voor de duidelijkheid: mijn schaamranden zijn nu zowat breder dan het loopvlak.
[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 28-01-2017 16:50 ]
Die schaamranden worden vanzelf kleiner. Vertrouwen krijg je simpelweg door te voelen hoe je de bocht genomen hebt en ik denk dat je snelheidsindicator een betrouwbaardere indicator is. Een onbekende bocht neem je al snel wat langzamer en nadat je een bocht vaker hebt gereden, krijg je meer vertrouwen in je bochtenwerk (en daarmee in je motor!) en kun je er ook wat rapper doorheen. Dat je daarmee automatisch schuiner gaat (GOEDE HOUDING!), is daarbij meer een gevolg dan een oorzaak.
Overigens: bij een GOEDE HOUDING houd je bij dezelfde bocht en dezelfde snelheid MEER SCHAAMRAND OVER dan wanneer je een verkeerde houding hanteert
[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 28-01-2017 16:48 ]
Wat een onzin. Ik keer op een stoep stapvoets met de monster en dan maak ik een kneedown. Schaamrandjes eraf rijden kan ook gewoon met, bijvoorbeeld, 50kmph.PilatuS schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 15:51:
De schaamranden er op straat afrijden is sowieso een slecht plan. Dan zit je met zulke snelheden en hellingshoeken te werken dat als er ook maar iets tegen zit je een groot probleem hebt.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Wat ik op dit moment voel als ik een bocht neem, is dat ik gewoon meer lean nodig heb, maar dat dit onwennig voelt en ik de bocht dus veel te langzaam moet nemen om in een mooie lijn te rijden.
Daarom ben ik dus van mening dat schuin niet het doel is - ik heb er alleen wel iets meer van nodig dan nu.
Ik weet dat het ook met 50 kan. Ik vind het alleen geen goed idee op straat en ik hou het lekker voor op het circuit. Er zijn natuurlijk wel plekken waar het wel kan. Maar tijdens een rit is wel iets anders dan er een plek voor uitzoeken om het te doen.Tylen schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:50:
[...]
Wat een onzin. Ik keer op een stoep stapvoets met de monster en dan maak ik een kneedown. Schaamrandjes eraf rijden kan ook gewoon met, bijvoorbeeld, 50kmph.
Afgezien van dat het tijd nodig heeft is de motor natuurlijk ook belangrijk. Het zou zomaar kunnen dat je achterdemper al lang aan vervanging toe is. Ik weet hoe het is om te rijden met slechte vering. Toen ik de SV weg deed en voor het eerst plat ging met mijn huidige motor ging er een wereld voor mij open. In plaats van onstabiel aan te voelen, voelde het met welke hellingshoek dan ook perfect stabiel aan.HTT-Thalan schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:52:
maar dat dit onwennig voelt en ik de bocht dus veel te langzaam moet nemen om in een mooie lijn te rijden.
[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 28-01-2017 16:58 ]
Voor dat laatste ben ik ook een beetje bang. Voelt het bochten rijden onwennig omdat ik pas 250 km met mijn motor heb gereden (het is mijn eerste) of omdat de vering onderhoud nodig heeft ( ze is immers al 16). Misschien moet ik er eens een ervaren iemand mee laten rijden.PilatuS schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:55:
[...]
Ik weet dat het ook met 50 kan. Ik vind het alleen geen goed idee op straat en ik hou het lekker voor op het circuit. Er zijn natuurlijk wel plekken waar het wel kan. Maar tijdens een rit is wel iets anders dan er een plek voor uitzoeken om het te doen.
[...]
Afgezien van dat het tijd nodig heeft is de motor natuurlijk ook belangrijk. Het zou zomaar kunnen dat je achterdemper al lang aan vervanging toe is. Ik weet hoe het is om te rijden met slechte vering. Toen ik de SV weg deed en voor het eerst plat ging met mijn huidige motor ging er een wereld voor mij open. In plaats van onstabiel aan te voelen, voelde het met welke hellingshoek dan ook perfect stabiel aan.
Overigens vandaag voor het eerst lekker ontspannen gereden. Mooi weer en gewoon lekker een paar uur doelloos rondgereden. Vooral langzame bochten (en rotondes) vond ik lastig, snellere bochten gaan meer vanzelf.
Daarom morgen ook veel rustige weggetjes met veel bochten.
Verwijderd
Overigens zeggen schaamranden niet alles door een verkeerde stuur techniek (motor onder je vandaan duwen) op straat rij je je schaamranden en je stepjes al snel helemaal weg.
HTT-Thalan tip: zorg dat je de kissing the mirror of chin over wristtechniek onder de knie krijgt.
Dit inderdaad.418O2 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:22:
Thalan, mensen reageren zo om je te waarschuwen, niet om je te dissen ofzo. We zijn allemaal onervaren geweest en weten nog hoe we toen dachten. Be safe, don't push it
We begrijpen je enthousiasme helemaal, en dat is ook helemaal niet verkeerd! Maar ga nu gewoon maar lekker rijden, zonder je druk te maken over allemaal van die dingen.
Vering is zo enorm belangrijk. Bij de SV was dat dus bagger en dan hard mee gaan was onverantwoord. Als je denkt dat er mogelijk iets mis mee is zou ik er zeker eens naar laten kijken. Goede vering geeft goede grip en daarmee ook vertrouwen.Erapaz schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:03:
[...]
Voor dat laatste ben ik ook een beetje bang. Voelt het bochten rijden onwennig omdat ik pas 250 km met mijn motor heb gereden (het is mijn eerste) of omdat de vering onderhoud nodig heeft ( ze is immers al 16). Misschien moet ik er eens een ervaren iemand mee laten rijden.
Als ik met dit weer zou gaan rijden zou ik ook niet veel vertrouwen hebben. Als je niet flink door rijd krijg je de banden niet goed warm en dat scheelt nogal wat grip. Dan ligt er ook nog eens een hoop vocht op de weg. Nog los van dat heeft het vertouwen gewoon een hoop tijd nodig als je net je rijbewijs hebt en ook wanneer je naar een andere motor gaat.HTT-Thalan schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:03:
Ik heb gewoon nog geen vertrouwen in hoeveel grip ik precies heb.
Nog een aanrader waarvan ik persoonlijk vind dat iedereen die motor rijd het gezien moet hebben.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qI1iYKMR1Oo]
Geeft een hoop info en dingen waar je gelijk wat mee kan doen op straat. Het stuk over Survival Reactions is helemaal iets wat erg belangrijk is. Als je dat onder controle krijgt kan je dat een hoop ellende schelen.
Afleren is dan weer een tweede...
[ Voor 59% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-01-2017 17:26 ]
Afleren is inderdaad nog niet zo simpel. Je moet jezelf dwingen om tegen je natuurlijke instinct in te gaan. Bij 9 van de 10 crashvideo's is het vaak 1 van die SR's die niet goed gaan.HTT-Thalan schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:25:
Ha, maar die ken ik! Vorige week uitgebreid bestudeerd. Dat stuk over survival reactions is inderdaad heel herkenbaar en is ook handig om erbij te houden als je van die crash video's ziet.
Afleren is dan weer een tweede...
Dit zegt overigens eerder iets over hun dan over de motorenthousiast zelf. Rij veilig en leer je fiets kennen. Foutjes maken mag maar stunten alleen op circuit.
Meh ...
Voor de jongere rijders onder ons: hoe staan jullie ouders tegenover motorrijden?Twarp schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:47:
Ach bezorgde reacties krijg je soms alleen al als je zegt dat je motor rijdt, en als je een beetje een snelle bak heb verklaart een ieder je meteen voor gek.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ik had mijn motorrijbewijs al behaald op mijn 19e, eigenlijk meteen nadat ik was geslaagd voor de auto omdat ik de investering graag vroeg wilde maken en bang was dat ik het op oudere leeftijd niet meer zou doen.tdw schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:06:
[...]
Voor de jongere rijders onder ons: hoe staan jullie ouders tegenover motorrijden?
Mijn ouders waren niet heel erg happig in het begin (vanwege jonge leeftijd, kwetsbaarheid, hoge snelheden en soms media verhalen over dode ongelukken), maar ze wisten ook dat ik geen kamikaze piloot ben en geen rare capriolen uithaal. Mijn stiefvader heeft een Harley Davidson en mijn moeder zit vaak achterop, dus die weten als geen ander dat een ongeluk in een klein hoekje zit en dat je het niet altijd 100%(!) in eigen handen hebt i.v.m. het wispelturige gedrag van sommige automobilisten.
[ Voor 18% gewijzigd door Cheezborger op 28-01-2017 18:17 ]
Ik ben nu 21 en ga binnenkort dus beginnen. Mijn moeder zou het dom vinden als ik het niet zou doen. Omdat zij zelf ook altijd wilde motorrijden maar het is er bij haar nooit van gekomentdw schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:06:
[...]
Voor de jongere rijders onder ons: hoe staan jullie ouders tegenover motorrijden?
Toen ik begon met rijden was ik 21. Wou op mijn 18e al wel maar had geen zin in 2x examen doen en 25KW dus gewacht tot 21 voor volvermogen. In het begin waren ze er niet zo blij mee, maar toen het voor langere tijd goed ging vonden ze het wel prima. Ik denk dat er maar weinig ouders zijn die zich geen zorgen maken als iemand onder de 25 op iets met veel vermogen stapt.tdw schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:06:
[...]
Ik vind dit best een gevaarlijke opmerking Tylen.Tylen schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:50:
[...]
Wat een onzin. Ik keer op een stoep stapvoets met de monster en dan maak ik een kneedown. Schaamrandjes eraf rijden kan ook gewoon met, bijvoorbeeld, 50kmph.
Jij kan die schaamranden op straat eraf rijden, omdat jij veel circuitervaring hebt en al heeelll lang motorrijd (toch?).
Een kneedown is voor jou op de straat misschien nog niet op de grens, waardoor je nog wat over hebt om te corrigeren. Maar voor 90% hier is een kneedown op de straat echt ver op de grens. Zeker als het beginnende rijders betreft, is het niet handig om een verkeerd beeld te schetsen.
Er zit natuurlijk wel een verschil in een plekje zoeken en kneedowns maken en en rit gaan rijden en tijdens die rit kneedowns maken. Ergens een mooie bocht zoeken waar geen verkeer is en daar kneedowns maken moet wel kunnen. Op een stuk dijk gaan rijden en dan iedere bocht waar je voor het eerst die rit komt kneedowns maken is iets heel anders.Requiem19 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:24:
[...]
Ik vind dit best een gevaarlijke opmerking Tylen.
Jij kan die schaamranden op straat eraf rijden, omdat jij veel circuitervaring hebt en al heeelll lang motorrijd (toch?).
Een kneedown is voor jou op de straat misschien nog niet op de grens, waardoor je nog wat over hebt om te corrigeren. Maar voor 90% hier is een kneedown op de straat echt ver op de grens. Zeker als het beginnende rijders betreft, is het niet handig om een verkeerd beeld te schetsen.
Ik heb nu een Vanucci Cordura, kwam in Duitsland ook al beste koop en een van de beste uit de test naar voren.Vrijdag schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:11:
[...]
Welke heb jij ook alweer?
Ik zat te kijken naar motorjeans en de Revit Lombard lijkt mij eigenlijk wel een goede, qua materiaal en bescherming.
[ Voor 22% gewijzigd door Joopieboy op 28-01-2017 18:39 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Iemand die een winkel rondom (+-30 minuten rijden) Apeldoorn kent waar ze ruime keuze Alpine Stars hebben?
Budget is €2000 voor alle motorkleding (helm, jas, broek, laarzen, handschoen)
[ Voor 12% gewijzigd door Aschtra op 28-01-2017 18:39 ]
Handschoenen en jas heb ik van AS, puur vanwege de kwaliteit. Hell die laarzen heb ik al sinds ik deed lessen, eigenlijk daarvoor al.Aschtra schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:38:
Hebben jullie eigenlijk je kleding voor het grootste gedeelte van 1 merk? Of van alles wat? Ik wil graag AlpineStars maar deze zijn niet echt te krijgen in Apeldoorn.
Iemand die een winkel rondom (+-30 minuten rijden) Apeldoorn kent waar ze ruime keuze Alpine Stars hebben?

Qua pakken en maten is dat niks voor mij en heb ik wel een voorkeur voor een ander merk, Dainese. Maar dat is niet echt te betalen.
[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 28-01-2017 18:42 ]
En ik heb nu een leren pak waarbij na twee jaar een keer bij de voering een stik losgelaten is. Dit na 2 pakken zonder klachten. Die broek van je is niet goed, maar een compleet merk afschrijven is zondeOsiris schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 08:55:
[...]
That's not really the point. Ik wil kwaliteitsmateriaal wat ik niet hoef te laten repareren
Bij m'n vorige broek had ik op een gegeven moment geen rits meer over.. Allereerst die van de "gulp"-rits.. En best snel ook. Vervolgens die van m'n linker-pijp en een tijdje later die van de rechter-pijp.. Dat voelt gewoon niet goed, als al die meuk bij normaal gebruik loslaat. Ik wil kwaliteit, geen blik.
't Was niet alleen de broek, maar ook de laarzen. Beetje n=2, maar wel met 100 % teleurstellende kwaliteit.Maegrim schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:47:
[...]
En ik heb nu een leren pak waarbij na twee jaar een keer bij de voering een stik losgelaten is. Dit na 2 pakken zonder klachten. Die broek van je is niet goed, maar een compleet merk afschrijven is zonde
Termaat in Nijmegen. Heeft zo'n beetje de grootste collectie kleding van het land.Aschtra schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:38:
Dit 100%. Ik was in 2014 in Duitsland heerlijk m'n slijtboutjes onder de steps bij aan het schuren en deed dat daarna bij een VRO in Lelystad ook weer. Totdat ik te ver ging en m'n uitlaatbochten aan de grond reed. (gevolg)Osiris schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:45:
Overigens: bij een GOEDE HOUDING houd je bij dezelfde bocht en dezelfde snelheid MEER SCHAAMRAND OVER dan wanneer je een verkeerde houding hanteertDus denken dat je goed bezig bent, vanwege kleiner wordende schaamranden, kán je juist helemaal van de regen de drup in helpen, omdat je jezelf een slechte bochtentechniek aangeleerd hebt.
Dit puur door een slechte zithouding.
Sindsdien heb ik m'n leven gebeterd en hang ik zelf naast de motor, maar die schaamranden zijn dus een centimeter
oh ja, da's m'n tweede revit pak aan gort
[ Voor 3% gewijzigd door Maegrim op 28-01-2017 19:10 ]
Ik noteer hem. Heb nog wat verder op MotoZoom gekeken bij de combi motorpakken en daar zat wel een mooie bij. Ik ga daar eerst wel even heen, is toch het dichtste bijPilatuS schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:05:
[...]
Termaat in Nijmegen. Heeft zo'n beetje de grootste collectie kleding van het land.

Volgens het analytics dashboard heb ik ondertussen het bijzondere bedrag van $0,01 verdiend met mijn Youtube kanaal! Er is nog geen nieuw materiaal op gezet, want nadere analyse van de beelden van mijn nep-gopro leert dat het leuk is voor paintball, maar de beeldkwaliteit té ruk is voor een vlog.
Ik heb nog 110 euro aan Freebees opgespaard, gaan we die maar eens inzetten
Zeker een goede keuze! Heb die overwogen toen ik aan het zoeken was naar mijn eerste helm. Is uiteindelijk de Shark Speed R-2 geworden omdat ik die metalen ring op de Spartan niet zo mooi vond.noes schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:03:
Vandaag bij MKC wat helmpjes gepast. Ben er denk ik wel over uit: Shark Spartan Carbon. Erg lichte helm, zat gegoten en qua prijs schappelijk (399,-). Nog even maandje wachten tot de beurs er is: ze hebben dan altijd 10% korting op alles, plus nog wat puntjes inwisselen en kan m ws voor ongeveer 340 aankopen.
Ook interessant waren de Schuberth S2 sport en de Shoei GT Air, maar die zaten nét minder lekker. Ook is de Spartan mooier en voordeliger. Over n maandje neem ik de brommer mee en ga ik ze uitproberen
Qua geluid ook helemaal een goede keuze omdat de helmen uit het hogere segment (Spartan/Speed R/Race R) van Shark een race vizier gebruiken en dit door de dikte best nog wat extra isoleert. Zeer tevreden!
Heb het grootste gedeelte van Dainese met wat Alpinestars erbij omdat die soms wat hebben wat Dainese niet heeft. Allebei top merken.Aschtra schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:38:
Hebben jullie eigenlijk je kleding voor het grootste gedeelte van 1 merk? Of van alles wat? Ik wil graag AlpineStars maar deze zijn niet echt te krijgen in Apeldoorn.
Mocht je vooral op Alpinestars focussen: het is in ieder geval goed spul wat je koopt!
En zoals PilatuS aangeeft: Termaat is de winkel to be! Bij MotoZoom Apeldoorn zou je kunnen kijken naar helmen. Hebben er daar best wel heel wat.
Nou ja, dat ik een klappert maakte op een rotonde na 2 maanden rijden was niet goed voor de gemoedsrust....tdw schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:06:
[...]
...dat ik daarna weer zo op de motor stapte en weer lekker ging rijden wel.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Welke metalen ring bedoel je? Kan ik me zo snel niet voor de geest halen.. Ik vond de Spartan iets lekkerder zitten dan de Speed R-2, ook doordat de Spartan (Carbon iig) iets lichter is, wat toch wel merkbaar is.caesar1000 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:39:
[...]
Zeker een goede keuze! Heb die overwogen toen ik aan het zoeken was naar mijn eerste helm. Is uiteindelijk de Shark Speed R-2 geworden omdat ik die metalen ring op de Spartan niet zo mooi vond.
Qua geluid ook helemaal een goede keuze omdat de helmen uit het hogere segment (Spartan/Speed R/Race R) van Shark een race vizier gebruiken en dit door de dikte best nog wat extra isoleert. Zeer tevreden!![]()
[...]
Van alles wat, maar ik probeer nu zoveel mogelijk Revit en Held te kopen: die ritsen op elkaar. Wbt handschoenen en laarzen maakt het dan weer niks uit, die heb ik van Revit en Five (handschoenen) en AlpineStars (laarzen en schoenen). Verder kies ik zoveel mogelijk zwart: dat matcht altijd: mocht je eens een aanbieding zien van zwart + kleur kan je dat altijd nog overwegen als de rest van je gear zwart is. Als je alles in bijv rood + wit hebt, kan je er moeilijk zwart + groen mee combineren. Of het interesseert je niet, mag ookAschtra schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:38:
Verder: staar je niet blind op AlpineStars. Het is mooi spul, maar de pasvorm van hun tweedelig pakken past niet bij de vorm van mijn lijf. Laat je goed adviseren in de winkel, want vooral het sportieve spul zit voor geen meter als je erin staat of loopt. Als je dan vervolgens op je motor stapt, valt alles op zijn plaats.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ritsen kunnen bijvoorbeeld makkelijk worden aangezet of vervangen.
Waterdicht, winddichtheid of ademend, slijtvastheid en protectorplekken zijn goede punten om over na te denken.
Zo is mijn leer semi geperforeerd, maar wissel ik bij warmte de broek al snel om voor een motorjeans met d3o protectors. Tenzij is sportief wil gaan sturen. Bij woonwerk op dagen met regen in het vooruitzicht toch waterdichte textielen kleding. (Of als het koud is).
Qua merken is het ook erg afhankelijk van welke eisen je hebt. En lichaamstype. Met mijn lengte (2.03) bevalt Richa erg goed, Alpinestars heb ik alleen laarzen van (maat 50). Zo heb ik ook een lage laars van Alpinestars in exact dezelfde kleurstelling als mijn Richa leren pak. Dat het logo anders is kan ik mij niet druk om maken.
Toe downs before knee downs!
Heb ik met mijn maat 47 geen last van. Nog niet 1x hebben mijn voeten de grond geraakt in al die tijd dat ik motor rij. Ik rij wel altijd met de tenen op de stepjes, vind dat persoonlijk fijner zitten.
Ik heb er al last van laat staan jij
Ik reageerde ook op Pilatus omdat die zei dat je dan op hele hoge snelheden zit. En dat is niet waar.Requiem19 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:24:
[...]
Ik vind dit best een gevaarlijke opmerking Tylen.
Ik rijd nog niet heel lang. Rbw gehaald ergens in 2002 geloof ik. Rijd wedstrijden vanaf 2006 en ben er nooit meer mee gestopt. Oja ook nog jaren les gegeven voor verschillende organisaties waaronder, The Race Academy (pre bmw en bmw tijdperk), Race Cracks, Vabene, 2The Experience. Maar daar ben ik mee gestopt.
Kalabeek in Zwolle heeft ook veel.Aschtra schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:38:
[ Voor 20% gewijzigd door Tylen op 28-01-2017 22:04 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Das al 14/15 jaar he, das best langTylen schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:03:
[...]
"Ik rijd nog niet heel lang. Rbw gehaald ergens in 2002 geloof ik."
Ik formuleerde het verkeerd. Ik bedoelde ook vooral de hellingshoek los van de snelheid. Tuurlijk kan je met 40km/u een kneedown maken.Tylen schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:03:
[...]
Ik reageerde ook op Pilatus omdat die zei dat je dan op hele hoge snelheden zit. En dat is niet waar.
Dat is bijna 15 jaar, waarvan ruim 10 jaar race-ervaring. Dat is gewoon veel ervaring, meer dan de meesten ooit zullen hebben. De discussie ontstond over iemand die nog geen eens 15 dagen zijn rijbewijs heeft.Tylen schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:03:
[...]
Ik reageerde ook op Pilatus omdat die zei dat je dan op hele hoge snelheden zit. En dat is niet waar.
Ik rijd nog niet heel lang. Rbw gehaald ergens in 2002 geloof ik. Rijd wedstrijden vanaf 2006 en ben er nooit meer mee gestopt. Oja ook nog jaren les gegeven voor verschillende organisaties waaronder, The Race Academy (pre bmw en bmw tijdperk), Race Cracks, Vabene, 2The Experience. Maar daar ben ik mee gestopt.
Ik heb nog geen 7 jaar mijn rijbewijs, maar met de kilometers die ik maak (<20k totaal) ben ik zeker nog een beginnend motorrijder. Schaamranden is wel het minste waar ik me druk om maak als ik opstap. Met bijna 20 jaar in de auto weet ik tussen wat voor debielen ik me begeef op 2 wielen.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Dat is echt mijn grootste nachtmerrie. Onderuit gaan in een bocht. Gelukkig heb je een beschermende broek aan maar ik heb dat nog niet.Maegrim schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:09:
[...]
Dit 100%. Ik was in 2014 in Duitsland heerlijk m'n slijtboutjes onder de steps bij aan het schuren en deed dat daarna bij een VRO in Lelystad ook weer. Totdat ik te ver ging en m'n uitlaatbochten aan de grond reed. (gevolg)
Dit puur door een slechte zithouding.
Sindsdien heb ik m'n leven gebeterd en hang ik zelf naast de motor, maar die schaamranden zijn dus een centimeter
oh ja, da's m'n tweede revit pak aan gort
Het is verdomd moeilijk om een passend motorbroek te vinden.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Ik heb ze ook van Alpinestars in maat 50Patrock schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 21:29:
[...]
Alpinestars heb ik alleen laarzen van (maat 50).
[.. ]
Zit wel eens te kijken naar andere, deze zijn ondertussen 6 jaar oud en opzich wel toe aan vervanging. Maar ik vind niet veel andere merken die motorlaarzen in die maat hebben. Heb jij nog andere merken gevonden toevallig, die motorlaarzen hebben in maat 50?
Hoe komt het?Hamza schreef op zondag 29 januari 2017 @ 00:38:
Het is verdomd moeilijk om een passend motorbroek te vinden.
Eum.... je gaat met 99% zekerheid ooit eens tegen de grond hoor. En als je kan schuiven zoals in het filmpje, daar zou je willen voor tekenen. Geen bomen, auto's, hekken, huizen, .........!!!!Hamza schreef op zondag 29 januari 2017 @ 00:38:
[...]
Dat is echt mijn grootste nachtmerrie. Onderuit gaan in een bocht. Gelukkig heb je een beschermende broek aan maar ik heb dat nog niet.
Ga rijden en zet zo snel mogelijk de gedachte "ik mag niet nooit never te never vallen" uit je kop en geniet van het rijden! Als je dat niet kan, hang je beter de helm aan de kapstok want dan zal je nooit goed rijden.
En ik bedoel met goed rijden niet snel ofzo, maar ontspannen en concentreren op het verkeer en niet op je eigen verkrampte houding in een bocht en zo jezelf en andere in gevaar brengen.
Never ever financial advice...
Ik zit precies tussen de maat S en M. Bij S is het rond de heupen te strak en oncomfortabel in de zithouding. En bij M is het een beetje te losjes en te groot.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Ik heb helaas vorig jaar mijn motor ook neergelegd. Ik was net een lang weekend weggeweest waarbij er 1500km gereden is op allemaal wegen en situaties (grindpaden, haarspeldbochten bijvoorbeeld) waar ik in verhouding dus best wat risico had gelopen (je gaat langzaam, rijd in een groep met anderen, etc), maar alles is gewoon goed gegaan.kazzzdafke schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:17:
[...]
Eum.... je gaat met 99% zekerheid ooit eens tegen de grond hoor. En als je kan schuiven zoals in het filmpje, daar zou je willen voor tekenen. Geen bomen, auto's, hekken, huizen, .........!!!!
Wat gebeurd er vervolgens een paar dagen later; in alle hectiek (deurbel, buurman praatje, spelende kinderen, etc) vergeet ik mijn schijfremslot te verwijderen en bij het keren op mijn eigen oprit naast het huis val ik daardoor om (scherpe draai, mossige\nattige oprit). Tja... Daar lag ik, recht voor de deur onder mijn eigen motor.
Heb je dan niet zo een groen/gele koordje eraan bevestigt?fredkroket schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:51:
[...]
Ik heb helaas vorig jaar mijn motor ook neergelegd. Ik was net een lang weekend weggeweest waarbij er 1500km gereden is op allemaal wegen en situaties (grindpaden, haarspeldbochten bijvoorbeeld) waar ik in verhouding dus best wat risico had gelopen (je gaat langzaam, rijd in een groep met anderen, etc), maar alles is gewoon goed gegaan.
Wat gebeurd er vervolgens een paar dagen later; in alle hectiek (deurbel, buurman praatje, spelende kinderen, etc) vergeet ik mijn schijfremslot te verwijderen en bij het keren op mijn eigen oprit naast het huis val ik daardoor om (scherpe draai, mossige\nattige oprit). Tja... Daar lag ik, recht voor de deur onder mijn eigen motor.
Dat heb ik nog nooit gedaan (en ja, ik heb hem wel). Door de hectiek was ik uit mijn routine, helaas...Hamza schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:01:
[...]
Heb je dan niet zo een groen/gele koordje eraan bevestigt?
Weet niet zeker of het metaal of kunststof was, maar iig de ring die bij de 2 bevestigingspunten van het vizier zit. Duidelijk te zien als je de helm vergelijkt met een Speed R-2 of Race R.noes schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:53:
[...]
Welke metalen ring bedoel je? Kan ik me zo snel niet voor de geest halen.. Ik vond de Spartan iets lekkerder zitten dan de Speed R-2, ook doordat de Spartan (Carbon iig) iets lichter is, wat toch wel merkbaar is.
[...]
Van alles wat, maar ik probeer nu zoveel mogelijk Revit en Held te kopen: die ritsen op elkaar. Wbt handschoenen en laarzen maakt het dan weer niks uit, die heb ik van Revit en Five (handschoenen) en AlpineStars (laarzen en schoenen). Verder kies ik zoveel mogelijk zwart: dat matcht altijd: mocht je eens een aanbieding zien van zwart + kleur kan je dat altijd nog overwegen als de rest van je gear zwart is. Als je alles in bijv rood + wit hebt, kan je er moeilijk zwart + groen mee combineren. Of het interesseert je niet, mag ook![]()
Verder: staar je niet blind op AlpineStars. Het is mooi spul, maar de pasvorm van hun tweedelig pakken past niet bij de vorm van mijn lijf. Laat je goed adviseren in de winkel, want vooral het sportieve spul zit voor geen meter als je erin staat of loopt. Als je dan vervolgens op je motor stapt, valt alles op zijn plaats.
Qua gewicht vond ik het verschil niet enorm. Wel te merken, daar niet van. Vond de Speed R-2 Carbon ook wel mooi, maar wou qua prijs niet boven de €400 gaan. Moest nog genoeg anders kopen aan kleding.
En idd: de Italiaanse pasvorm (alhoewel dat bij de nieuwste Alpinestars pakken iets meer richting US maatgeving gaat bij de grotere maten) is iets waar je ook rekening mee moet houden bij de Italiaanse merken.
Hebben ook mooie handschoenen (dat is ook hetgeen ze bekend om zijn geworden)!!Aschtra schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 21:27:
Held heb ik ook mooie pakken/jas/broek van voorbij zien komen. Thanks voor tips!
Al bijna 2 weken geleden maar nog gefeliciteerd.Tylen schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:03:
[...]
[...]
Kalabeek in Zwolle heeft ook veel.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Ja, ik. Het eh... Geeft genoeg licht._Apache_ schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 09:32:
Iemand ervaringen met de Philips H4 extreem vision lampen?
Vind de lichtopbrengt van mijn huidige H4's wat aan de matige kant, en heb er eentje moeten vervangen. Ik wist niet welke erin zaten, en heb er dus een standaard H4 inzitten. Maar hierdoor is het licht wat 'scheel', rechts (welke vervangen is) veel veel meer strooilicht aan de bovenkant.
https://www.google.nl/web...=philips+h4+xtreme+vision
It's funny. But not ha-ha funny.

Ah die dingen. Vond ik ook wel een minder detail, maar gelukkig niet zo erg als de zijkanten vh vizier zoals bijv Arai dat doet. Wellicht eens voorzichtig zwart makencaesar1000 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:14:
[...]
Weet niet zeker of het metaal of kunststof was, maar iig de ring die bij de 2 bevestigingspunten van het vizier zit. Duidelijk te zien als je de helm vergelijkt met een Speed R-2 of Race R.
Qua gewicht vond ik het verschil niet enorm. Wel te merken, daar niet van. Vond de Speed R-2 Carbon ook wel mooi, maar wou qua prijs niet boven de €400 gaan. Moest nog genoeg anders kopen aan kleding.![]()
En idd: de Italiaanse pasvorm (alhoewel dat bij de nieuwste Alpinestars pakken iets meer richting US maatgeving gaat bij de grotere maten) is iets waar je ook rekening mee moet houden bij de Italiaanse merken.![]()
[...]
Ik heb de motor veel schuiner durven leggen dan ik eerder aan dacht te kunnen, en analyse achteraf (o.a. doordat hij achter me reed en dus zicht op mijn band had) leerde dat ik nog voldoende 'leeway' had - maw ik heb de hellingshoek kunnen rijden die ik wilde om fatsoenlijk door bochten te leunen, zonder dat ik daarbij tegen de limiet aan reed. Prima resultaat, en ik heb een stuk meer vertrouwen gekregen in de motor en de banden
Was gezellig, moeten we snel weer doen, hopelijk met meer Tweakers!
Verwijderd
We hebben steeds de geldende snelheid gereden, dus hoe moeten we het tempo dan naar boven aanpassen?Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:32:
Zelf woon ik in de gemeente Dongen. En wil best ook wel eens een keer meerijden. Ik heb zo'n 20+ jaar mijn motorrijbewijs dus het tempo zal wellicht een stuk hoger zijn. Maar ik zal een beetje rekening qua snelheid enzo houden.
Owh jij moet nog zoveel leren.HTT-Thalan schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:36:
[...]
We hebben steeds de geldende snelheid gereden, dus hoe moeten we het tempo dan naar boven aanpassen?
Jaja, ik snap dat je ook te hard kunt rijden, en met de auto heb ik daar ook geen moeite mee, maar op de motor ben ik vooralsnog een voorbeeldig chauffeur
Ken je het principe dat als je in een groep rijd dat de achterste veel harder moet rijden dan de nummer 2 of 3?HTT-Thalan schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:54:
[...]
Jaja, ik snap dat je ook te hard kunt rijden, en met de auto heb ik daar ook geen moeite mee, maar op de motor ben ik vooralsnog een voorbeeldig chauffeur.
Iedereen kan zich aan de snelheid houden maar door het dynamische gedrag van een groep, moet de laatste altijd veel meer doorrijden.
Wat Stacheldraht zegt is dat hij met zijn rijstijl sneller zal rijden als een beginnend bestuurder, ook als beide zich aan de snelheid houden. Het verschil wordt gemaakt bij het remmen en de bochten.
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Kan ik me wel voorstellen ja. We laten Stacheldraht helemaal achterin rijden dus?Derby schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:06:
[...]
Ken je het principe dat als je in een groep rijd dat de achterste veel harder moet rijden dan de nummer 2 of 3?
Iedereen kan zich aan de snelheid houden maar door het dynamische gedrag van een groep, moet de laatste altijd veel meer doorrijden.
Wat Stacheldraht zegt is dat hij met zijn rijstijl sneller zal rijden als een beginnend bestuurder, ook als beide zich aan de snelheid houden. Het verschil wordt gemaakt bij het remmen en de bochten.
Verwijderd
Inderdaad dit bedoel ik dusDerby schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:06:
[...]
Ken je het principe dat als je in een groep rijd dat de achterste veel harder moet rijden dan de nummer 2 of 3?
Tevens meteen een andere 'droom' dingetje aangeschaft. Een R6 uit 2003. Onder de 20k gereden kilometers en strak onderhouden.
Enfin, sinds begin december staat m'n motor zonder accu (thuis aan de lader..) in opslag, schoongemaakt en ingespoten met vet te wachten tot ik m dr weer uit trek. Mijn handen jeuken nogal om het te doen, maar...
Ben dus beginnend, wel zoveel mogelijk gereden voor zover het kon met kou ed. Begon net gevoel te krijgen dat ik de motor begon te kennen (rij niet als een gek, lef (nog) niet voor) en toen was het te koud en glad.
Ik lees dus dat mensen hier wel rijden. Hoe pak je zoiets weer het beste op? En wanneer? Zelf naar parkeer terrein en maar wat oefenen? En wat vinden jullie van de pekel die li en re nog ligt?
Hoor het graag
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Niet gehinderd door enige ervaring (positief of negatief) ga ik er gewoon op uit zolang ik geen ijs op de weg zie.Mu.siQ schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:42:
Ik lees zo af en toe wel eens mee in dit topic. Sinds 4 okt 2016 in het bezit van een rijbewijs (volledig). Was altijd al een dingetje wat ik wilde en na mijn opleiding doorgezet.
Tevens meteen een andere 'droom' dingetje aangeschaft. Een R6 uit 2003. Onder de 20k gereden kilometers en strak onderhouden.
Enfin, sinds begin december staat m'n motor zonder accu (thuis aan de lader..) in opslag, schoongemaakt en ingespoten met vet te wachten tot ik m dr weer uit trek. Mijn handen jeuken nogal om het te doen, maar...
Ben dus beginnend, wel zoveel mogelijk gereden voor zover het kon met kou ed. Begon net gevoel te krijgen dat ik de motor begon te kennen (rij niet als een gek, lef (nog) niet voor) en toen was het te koud en glad.
Ik lees dus dat mensen hier wel rijden. Hoe pak je zoiets weer het beste op? En wanneer? Zelf naar parkeer terrein en maar wat oefenen? En wat vinden jullie van de pekel die li en re nog ligt?
Hoor het graag
Sessies zoals vandaag waarbij ik opnieuw de AVB oefeningen doe maar dan op mijn eigen motor, doen wonderen voor het vertrouwen. Steeds een stapje verder gaan: eerst een matige uitwijk, slalom op het gemakje, noodstop lekker de ruimte voor nemen... En dan langzaam steeds strakker zetten tot het zo gaat zoals tijdens de rijlessen.
De pekel doet me helemaal niks, maar ik heb dan ook geen dure fiets met sjieke kappen die vele duizenden euro's kost. Ik onderhoud het ding zoals het hoort en zie wel hoe lang ze meegaat.
Gisteren een action cam geworden. Mocht van de verkoper er een paar testen op het stuur van de fiets
[ Voor 4% gewijzigd door xos op 29-01-2017 16:18 ]
Ik spuit de boel in en ga binnenkort een laagje vet spuiten op roestgevoelige delen. Voorlopig olie blijven bijvullen en verbruik in de gaten houden, dan heb ik een idee of er wellicht nog wat afstelling nodig/mogelijk is om de laagste verbruiksgetallen te halen. Volgens gebruikers moet 1 op 19 goed te halen zijn.
Die 3M stickers blijven in ieder geval zitten tot 140km/h, met een vierkante camera bovenop de helm, vol in de wind. Verder heb ik het niet getest.
[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-01-2017 16:29 ]
Lekker laten staan tot het een graadje of 15 is buiten. Ik had eind 2015 hetzelfde, begin november mijn rijbewijs gehaald dus vrij snel weg kunnen zetten, hoewe toen in december nog wel wat gereden.Mu.siQ schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:42:
Ik lees zo af en toe wel eens mee in dit topic. Sinds 4 okt 2016 in het bezit van een rijbewijs (volledig). Was altijd al een dingetje wat ik wilde en na mijn opleiding doorgezet.
Hoor het graag
Als je niet voor woon werk rijd lekker wachten tot het weer beter wordt, zit je zoveel lekkerder op de fiets. Kun je meteen even een lekkere pitstop maken bij een terrasje of iets dergelijks.
En geloof mij, dat gevoel van op de motor zitten heb je zo weer terug, al is t wel even rustig aan doen eerste ritjes en langzaam opbouwen bij mij, maar dat komt puur omdat ik hem voornamelijk voor plezier ritjes heb staan
dat zeg ik, jij moet nog zoveel leren.HTT-Thalan schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:54:
[...]
Jaja, ik snap dat je ook te hard kunt rijden, en met de auto heb ik daar ook geen moeite mee, maar op de motor ben ik vooralsnog een voorbeeldig chauffeur.
Ook zonder de limiet (ver) te overschrijden kun je erg vlot rijden. Hou op een dijk de max maar eens overal aan, ook in de bochten. Dan snap je wat ik bedoel.
Nog tips voor het behandelen? Ketting en tandwielen gewoon kettingspray neem ik aan. Maar hoe bescherm je de remklauwen, vet en remmen gaan niet samen?xos schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:17:
Pekel tast metaal aan en ik neem aan dat jouw motor ook metalen onderdelen bevat? Met name tandwielen, ketting en remklauwen worden snel aangetast. Door die onderdelen preventief te behandelen kan dat veel pekel ellende schelen.
...
En andere delen zoals de voorvork? Op uitlaat en spruitstuk had ik WD 40 gespoten, 1x starten en je zit in de WD 40 damp en alles is er weer af.
Is er ergens een goede winterbescherming en was guide?
bolleh schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:34:
[...]
Lekker laten staan tot het een graadje of 15 is buiten.

Heb ze gister besteld, van de week even kijken hoe het bevalt.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Lekker rustig op de weg zobolleh schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:34:
[...]
Lekker laten staan tot het een graadje of 15 is buiten.
Pas zodra het 12+ graden is komt mijn motor weer uit de stalling. Moet zeggen dat het gevoel vrij snel terugkomt na een periode niet gereden te hebben. Gewoon rustig een stukje gaan rijden, misschien even een industrieterrein opzoeken om weer even wat feeling te krijgen (remmen bijvoorbeeld). Zo heb ik het ook gedaan na bijna 4 jaar niet gereden te hebben na een crash.Mu.siQ schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:42:
Hoor het graag
Mietje
Zodra het weer beter wordt zal dat hopenlijk ook wel weer losser worden. Heb inderdaad zelf ook nog het plan om met de jongens een keer de avb oefeningen te proberen op onze eigen motoren. Zien of dat uberhaupt te doen is. Langzame slalom schijnt nogal lastig te zijn met racers, zij hebben het in ieder geval nooit geprobeerd. Yamaha R6, Honda Fireblade en Honda CBR 600.
als het dinsdag droog is ga ik wel een eerste rondje doen met beide fietsen
Ik heb het vandaag met de alp gedaan, geen probleem. Ik zie eerder een issue met heel lange motoren zoals sommige Harleys. Een racer is toch niet veel anders dan het equivalent aan naked maar met een kuip?AcidBurn schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:20:
Langzame slalom schijnt nogal lastig te zijn met racers, zij hebben het in ieder geval nooit geprobeerd. Yamaha R6, Honda Fireblade en Honda CBR 600.
Langzame slalom leek mij ook niet echt comfi met mijn R6 nee. Maar een korte draai moet toch lukken, vond de R6 toch nog verdraaid soepel in de bochten (voor zover ik daar ervaring mee heb). Het draait allemaal om het kijken en je motor de ruimte geven en dat kan ik op mijn eigen motor nog wel wat meer leren. Die naked waar je op oefent zitten toch wat meer overeind dan mijn eigen motor. Plus natuurlijk dat het mijn eigen motor is, die gooi je niet zo op z'n kant zolang je het vertrouwen niet hebt want het ding is me nogal dierbaarAcidBurn schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:20:
Zodra het weer beter wordt zal dat hopenlijk ook wel weer losser worden. Heb inderdaad zelf ook nog het plan om met de jongens een keer de avb oefeningen te proberen op onze eigen motoren. Zien of dat uberhaupt te doen is. Langzame slalom schijnt nogal lastig te zijn met racers, zij hebben het in ieder geval nooit geprobeerd. Yamaha R6, Honda Fireblade en Honda CBR 600.
@iedereen, bedankt voor de tips. Wordt dus even wachten op beter/mooi weer om het dan weer rustig op te pakken. Even industrie terrein op voor wat oefeningen staat op m'n to-do lijstje
[ Voor 13% gewijzigd door Mu.siQ op 29-01-2017 18:24 ]
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
clipons zijn leuk voor racen maar je mist de hefboomwerking voor krappere bochtenHTT-Thalan schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:22:
[...]
Ik heb het vandaag met de alp gedaan, geen probleem. Ik zie eerder een issue met heel lange motoren zoals sommige Harleys. Een racer is toch niet veel anders dan het equivalent aan naked maar met een kuip?
edit: niet dat het onmogelijk is natuurlijk maar ideaal is anders
[ Voor 8% gewijzigd door Maegrim op 29-01-2017 18:33 ]
Ik heb geen flauw idee waar je het nu over hebtMaegrim schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:33:
[...]
clipons zijn leuk voor racen maar je mist de hefboomwerking voor krappere bochten
edit: niet dat het onmogelijk is natuurlijk maar ideaal is anders
Met een racer is eigenlijk al het sturen onder de 60km/h kansloos is mijn bescheiden mening..
Ik vind langzame bochten vresenlijk lastig op de ninja. Halve draai is wel te doen omdat je dan goed kan afschuinen, met je voet op de achterrem.lolgast schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:36:
Clipons zijn een bevestigingsmanier voor de handvatten. Ipv een stang.
Met een racer is eigenlijk al het sturen onder de 60km/h kansloos is mijn bescheiden mening..
Langzame slalom is ook lastiger vanwege de kortere stuuruitslag. Snelle slalom zal wel weer moeten gaan.
Vandaag langs een motorwinkel gegaan om wat inkopen te doen. Heb de rev it vapor broek besteld. Short maat L (broek 3-4cm ingekort op L) terwijl ik maat s-m draag.
Eindelijk een communicatieset

Last but not least, ze hebben me gevraagd om te solliciteren

Wel 400 euro lichter but ach ja who cares.. liever 400 euro lichter dan letsel aan mn benen.
Dit topic is gesloten.