Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.174 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Will not do.

Ga nooit meer Revit kopen. Ooit een textielen pak van gehad waarbij de ritsen van de broek om de haverklap afbraken.

Na tig jaar eens Revit laarzen gekocht, dacht, zal wel een fluke zijn, pech.. Helaas, binnen niet al te korte tijd 't extra lipje met klitteband die aan de rits vast zal afgebroken.. :X

't Zijn steeds 'kleine' dingetjes die kaduuk gaan zonder buitensporig geweld, maar dat geeft mij wel zeer het gevoel dat Revit kwalitatief toch een heel erg stuk minder is dan andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan ben ik blij dat ik mijn gevoel gevolgd heb en voor en ander merk jeans ben gegaan. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34
Osiris schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 06:29:
Will not do.

Ga nooit meer Revit kopen. Ooit een textielen pak van gehad waarbij de ritsen van de broek om de haverklap afbraken.

Na tig jaar eens Revit laarzen gekocht, dacht, zal wel een fluke zijn, pech.. Helaas, binnen niet al te korte tijd 't extra lipje met klitteband die aan de rits vast zal afgebroken.. :X

't Zijn steeds 'kleine' dingetjes die kaduuk gaan zonder buitensporig geweld, maar dat geeft mij wel zeer het gevoel dat Revit kwalitatief toch een heel erg stuk minder is dan andere merken.
Ligt er misschien ook aan welke modellen je precies koopt van Revit?

Hun high end lijkt mij kwalitatief ok. Bijvoorbeeld de Dominatir GTX jas (eur 1100) heb ik gepast en voelt enorm degelijk.

Revit is een vrij jong (Nederlands) merk, denk dat ze dus nog zichzelf ieder jaar verbeteren. Wat mij aanspreekt is dat ze ook goed nadenken over de niet typische motorrijder. Zo heb ik bijv deze jas gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://www.burnoutitaly.com/media/catalog/product/cache/2/image/4d958f563004f3a33e053f5fc7cf6f98/r/e/revit-piazza-2-0010.jpg.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:16

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Rijbewijs binnen, zometeen ophalen en dan op naar mijn tweewieler oOo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:09:
Mooie timing! zaterdag en zondag mogelijk de betere rijdagen van afgelopen tijd! Enjoy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:04

A13X

Dude

Patrock schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:25:
[...]
Woonwerk doe je toch rustig,
Op de rechte stukken misschien :+ maar vertrouwen in de motor en in je banden zijn veel belangrijker als die laatste 10% extra grip. Ik reed met mijn XF650 allroad op Michilin Anakee 2 ook gewoon het stepje aan de grond. Bij goed weer moet je ver gaan wil je de grens van je band vinden.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Requiem19 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:51:
Vanavond leuk gescoord bij de Revit sample sale bij Bikeroutfit.nl (Amsterdam). Alle Revit gear voor de halve prijs.

Snel bij zijn als je nog iets leuks wil :)
Dat hebben ze daar altijd ;) in hun 'kelder' hebben ze vaak best leuke aanbiedingen. Vorig jaar eerst een hoop broeken gepast voor bij mijn Akira Air, vervolgens een keuze gemaakt en nog even in de kelder wezen kijken: Revit Tarmac broek voor halve prijs :D mooie combi met de Akira, al helemaal omdat de tekst op zowel de Akira als de Tarmac zwart is.

Ben er nog steeds erg blij mee. Enige min punt wat ik op de Akira gevonden heb is dat de ritsen van de zakken een beetje moeilijk te pakken zijn: er zit maar kort lipje aan en de rits ligt wat 'dieper'.

Anyway, van het weekend ga ik denk ik even langs bij MKC om wat helmen te passen. Ben nu wel klaar met de herrie in mn AGV KV3 SV. Iemand tips voor een sportieve (ik rijd BMW S1000RR en Yamaha Fazer), stille helm, met pinlock en liefst ook met zonnevizier? Zonnevizier is niet persé nodig als er ook een meekleurend vizier op de markt voor is :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gisteren mijn nieuwe helm in orde gemaakt. Oude Schuberth S2 vervangen door een "nieuwe" Schuberth S2, nu in fluo geel. (Restpartijtje, de S2 is opgevolgd door de S2 sport). Het intercomsysteem overgezet, en kom ik bij de nieuwe helm hetzelfde probleem tegen als bij de oude: de antenne aansluiting* zit achter de beschermende binnenschaal verstopt, terwijl die makkelijk bereikbaar zou moeten zijn. Een half uur zitten hengelen voordat ik dat aansluitinkje te pakken had.
De eerste keer ben ik er mee teruggegaan naar FC-Moto omdat ik niets stuk wilde maken, maar nu wist ik hoe het moest en waar ik moest zoeken.

*: Er zit een antenne in de helm ingebouwd die voor betere ontvangst zou moeten zorgen.

Als tip voor hierboven: Schuberth S2 (Sport). Minder luide helm, stabiel in de wind, met zonnevizier en volgens mij zelfs standaard pinlock erbij. Maar ja: eerst passen of je een Schuberth hoofd hebt!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:18:
Als tip voor hierboven: Schuberth S2 (Sport). Minder luide helm, stabiel in de wind, met zonnevizier en volgens mij zelfs standaard pinlock erbij. Maar ja: eerst passen of je een Schuberth hoofd hebt!
Die heb ik ook in het vizier (pun intended) :Y ! De Schuberth S2 Sport Dark Wave is ook erg gaaf om te zien. Scorpion Exo 1200 Air vind ik ook interessant, maar schijnt niet zo stil te zijn als ik hoopte, terwijl goed afsluitend vizier i.c.m. lucht pomp systeempje toch veel belovend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
noes schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:08:
[...]

Dat hebben ze daar altijd ;) in hun 'kelder' hebben ze vaak best leuke aanbiedingen. Vorig jaar eerst een hoop broeken gepast voor bij mijn Akira Air, vervolgens een keuze gemaakt en nog even in de kelder wezen kijken: Revit Tarmac broek voor halve prijs :D mooie combi met de Akira, al helemaal omdat de tekst op zowel de Akira als de Tarmac zwart is.

Ben er nog steeds erg blij mee. Enige min punt wat ik op de Akira gevonden heb is dat de ritsen van de zakken een beetje moeilijk te pakken zijn: er zit maar kort lipje aan en de rits ligt wat 'dieper'.

Anyway, van het weekend ga ik denk ik even langs bij MKC om wat helmen te passen. Ben nu wel klaar met de herrie in mn AGV KV3 SV. Iemand tips voor een sportieve (ik rijd BMW S1000RR en Yamaha Fazer), stille helm, met pinlock en liefst ook met zonnevizier? Zonnevizier is niet persé nodig als er ook een meekleurend vizier op de markt voor is :)
Klopt, in de kelder hebben ze ook koopjes. Maar in januari krijgen ze kennelijk de hele Revit Sample meuk van het vorige jaar. Ze hebben nu dus 19 pallets gehad met Revit gear die voor 50% wegmogen.

Je kunt nu dus een Revit Dominator jas van 1100 euro voor 550 euro kopen. Dat zijn toch leuke prijzen, zeker als je ziet dat de beste aanbiedingen die ik gezien heb tot nu toe 900 euro waren voor deze jas.

Mbt je helm: Schuberth staat bekend als stilste helm. Ik heb vorig jaar september een Schuberth C3 Pro gekocht. Bevalt me fantastisch in vergelijking met mijn Shoei Raid II die ik daavoor had. Wereld van verschil. Zonnevizier is ook top.

Lekkerste vond ik om met de flip up omhoog te rijden, zonneviziertje naar beneden.. frisse wind in je gezicht, maar geen risico dat er wat in je oog vliegt. Dit is prima te doen tot iets van 70/80km/h vond ik toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 07:21:
Dan ben ik blij dat ik mijn gevoel gevolgd heb en voor en ander merk jeans ben gegaan. :)
Welke heb jij ook alweer?

Ik zat te kijken naar motorjeans en de Revit Lombard lijkt mij eigenlijk wel een goede, qua materiaal en bescherming.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 11:53
Vrijdag schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:11:
[...]

Welke heb jij ook alweer?

Ik zat te kijken naar motorjeans en de Revit Lombard lijkt mij eigenlijk wel een goede, qua materiaal en bescherming.
http://www.motoplus.nl/shop/jaarabonnement/ (wel flash nodig)

http://digi-magazine.motoplus.nl/2015/07/index.html (flash)

Pagina 78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
noes schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:08:
[...]

Ligt aan je pasvorm, budget en wat je wilt. Gezien je twee motoren hebt, is budget geen probleem ;)

Wat ik zelf als negatieve ervaring heb opgedaan is dat de zithouding op de motor belangrijk is i.r.t. het gewicht van de helm. Shoei NeoTec zorgde voor hoofdpijn op een supersport. Op een naked nergens last van. Met een Shoei NXR geen last meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Rody schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:27:
[...]

Ligt aan je pasvorm, budget en wat je wilt. Gezien je twee motoren hebt, is budget geen probleem ;)
Tweede brommertje (Fazer) is een budget fietsje voor de winter hoor :+

Maar... ik ben inderdaad nu wel bereid er meer geld aan uit te geven. Toen ik begon met motorrijden (jaartje of 2 terug) heb ik de AGV KV-3 SV gekocht, toen wilde ik dat nog niet. Ik wist toen nog niet of het me zou bevallen iedere dag WW te doen, of dat het bij hobby zou blijven. Nu merk ik dat ik iedere dag rijd, weer of wind, sowieso 2x 40 mins WW en dan zijn goede spullen hun geld wel waard. Dacht max uit te geven rond de 500 piek (moet ook weer niet té gek worden he :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:52
Vrijdag schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:33:
[...]

Van de verzekering, geen idee, zou in de polisvoorwaarden moeten staan :)

Qua kleding: Ik zou in elk geval zorgen voor eigen handschoenen en motorlaarzen. Eventueel een helmmuts. Op dit moment is het nog vrij koud dus erg veel last van zweterige kleding zal je niet hebben. Handschoenen en schoenen vormen zich naar het lichaam dus dat is wel zo prettig om zelf te hebben. En wat hygiënischer.
Over een maandje is de motorbeurs er weer. Daar zijn (soms) wel eens leuke aanbiedingen te vinden.
Yea. de rijschool biedt ook geen laarzen en handschoenen aan. deze moet ik inderdaad zelf kopen. ik ga volgende week zaterdag naar een motor kleding winkel en dan koop ik alles nieuw. Ik denk dat ik voor AlpineStars ga. Maar weet dus niet of ik beter volledige laars kan kopen en een heel pak of 2-delig etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Aschtra schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:32:
[...]

Yea. de rijschool biedt ook geen laarzen en handschoenen aan. deze moet ik inderdaad zelf kopen. ik ga volgende week zaterdag naar een motor kleding winkel en dan koop ik alles nieuw. Ik denk dat ik voor AlpineStars ga. Maar weet dus niet of ik beter volledige laars kan kopen en een heel pak of 2-delig etc.
Tweedelig denk ik zelf - dan kan je in de zomer met een motor jeans rijden en toch je goeie jas aan hebben. dat was alvast mijn eigen redenering (no way dat ik in de zomer met volledig pak ga rijden). Maar ik doe dan ook behoorlijk wat woon-werk, en het is dus belangrijk hoe praktisch alles is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

http://www.adventurebiker...out-the-stelvio-pass.html
5 weetjes over de Stelvio..
Van die 3e route had ik nog nooit gehoord..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
ToolkiT schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:19:
http://www.adventurebiker...out-the-stelvio-pass.html
5 weetjes over de Stelvio..
Van die 3e route had ik nog nooit gehoord..
Die Umbrail pas heb ik gereden, samen met een kameraad, toen de Stelvio dicht was vanwege sneeuwval. Was wel een leuke pas :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:09:
Nou, eerste indrukken :*).

- Zo'n ruitje geeft veel meer turbulentie, dus die oordoppen moeten voortaan écht in
- Ondanks haar 27 jaren trekt ze nog met gemak door (heb max 140 op de teller gehad, maar had nog over)
- Het is compleet opnieuw leren rijden.

Het gewicht zit heel erg hoog dus het is heel erg wennen. Valt in de bocht alsnof het niks is, je moet uitkijken dat je niet heel snel te kort op de binnenkant van de bocht zit.

Het blok loopt stationair nog een beetje ruw (hoort bij een v-twin) maar geeft ook nog wel eens van die plofjes uit de uitlaat bij lagere toeren, weet niet of dat er bij hoort, maar het klinkt wel leuk :9.
Je word bij flink optrekken echt helemaal achterin je zadel gedrukt, er zit veel koppel onder. Remmen bijna niet nodig gehad, want zodra je het gas lost remt het al flink af op de motor zelf.

Ik moet zeker nog een keer een AVB oefening met Levithius en Kevin organiseren, de rijstijl is zo compleet anders dat ik me daar een stuk beter bij zou voelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

2-delig zou ik ook aanbevelen. Heeft aantal voordelen:
* Word je dikker en past je jas niet meer maar broek nog wel? Vervang je jas
* Maak je een lichte schuiver en is alleen broek kapot? Vervang je broek
* Te combineren met andere jas/broek voor warmer/slechter weer.
* Veel praktischer aan/uit doen (vind ik)
* Je kan jasje ook eens los gebruiken bij kleine stukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:29:
[...]

- Zo'n ruitje geeft veel meer turbulentie, dus die oordoppen moeten voortaan écht in
- Ondanks haar 27 jaren trekt ze nog met gemak door (heb max 140 op de teller gehad, maar had nog over)

Het gewicht zit heel erg hoog dus het is heel erg wennen. Valt in de bocht alsnof het niks is, je moet uitkijken dat je niet heel snel te kort op de binnenkant van de bocht zit.

Het blok loopt stationair nog een beetje ruw (hoort bij een v-twin) maar geeft ook nog wel eens van die plofjes uit de uitlaat bij lagere toeren, weet niet of dat er bij hoort, maar het klinkt wel leuk :9.
Je word bij flink optrekken echt helemaal achterin je zadel gedrukt, er zit veel koppel onder. Remmen bijna niet nodig gehad, want zodra je het gas lost remt het al flink af op de motor zelf.

Ik moet zeker nog een keer een AVB oefening met Levithius en Kevin organiseren, de rijstijl is zo compleet anders dat ik me daar een stuk beter bij zou voelen :).
Dit doet mij zoooo denken aan mijn eigen eerste motor (CBR600F). Na een lesmotor voelt een 'echte' motor best wel impressive ;).

Maar een Transalp (die jij hebt toch?) is relatief gezien niet eens zo sterk qua koppel/vermogen. Als je ooit een rondje mag rijden op een dikke twee cilinder denk je weer, wow, dat is pas bizar krachtig!

Gelukkig is de Transalp een stukje geschikter als eerste motor dan een dikke 1200twin :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]

Vind zelf een losse jas wel zo fijn. Er zijn genoeg situaties waarbij het prettig is de jas even uit te kunnen doen. Vooral in de zomer als het heet is en je maakt even een stop. Een pak uit 1 deel zou ik zelf alleen kopen voor circuit rijden. Voor op straat is uit 2 delen veel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:14
[...]

Goed om te horen dat de AT bevalt! Ik zal je een DM sturen met mijn 06 nummer, dan zouden we misschien zelfs dit weekend even een rondje kunnen maken. En is gewoon handig om dat met Kevin af te spreken natuurlijk. :P

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

[...]

Nice! Ik ben wel een beetje jaloers hoor :P. Ik kan pas 18 februari gaan kijken bij de motor die ik op het oog heb. als alles goed gaat na een proefrit gelijk meenemen (en 2 uur naar huis rijden)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Requiem19 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:06:
[...]

Dit doet mij zoooo denken aan mijn eigen eerste motor (CBR600F). Na een lesmotor voelt een 'echte' motor best wel impressive ;).

Maar een Transalp (die jij hebt toch?) is relatief gezien niet eens zo sterk qua koppel/vermogen. Als je ooit een rondje mag rijden op een dikke twee cilinder denk je weer, wow, dat is pas bizar krachtig!

Gelukkig is de Transalp een stukje geschikter als eerste motor dan een dikke 1200twin :D.
Dat was het precies, het voelt heel indrukwekkend! Ook al was de lesmotor op papier veel sneller, deze voelt veel krachtiger. Koppel weet ik niet eens, maar er zit 55pk in (origineel, dan toch :+).
Leviathius schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:43:
[...]

Goed om te horen dat de AT bevalt! Ik zal je een DM sturen met mijn 06 nummer, dan zouden we misschien zelfs dit weekend even een rondje kunnen maken. En is gewoon handig om dat met Kevin af te spreken natuurlijk. :P
Dank, en ook PM terug! Dit weekend heb ik zeker tijd voor een ritje. Heb zojuist even de A27 op en neer gereden van Breda naar kantoor (Nieuwegein) en terug. Mocht gelijk even oefenen met file filteren en de zonnebril in de helm kwam ook van pas. Gelukkig meer dan genoeg power om 'even' bij te trekken als dat nodig was.
w4rguy schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:12:
[...]

Nice! Ik ben wel een beetje jaloers hoor :P. Ik kan pas 18 februari gaan kijken bij de motor die ik op het oog heb. als alles goed gaat na een proefrit gelijk meenemen (en 2 uur naar huis rijden)
2 uur rijden, da's gelijk een flinke, kun je de motor goed leren kennen! En ik ken dat jaloerse gevoel. Ik heb er naar verhouding vrij kort over gedaan, 1 november begonnen, pauze van een paar weken met de kerst en 19 januari afgereden, maar het voelde als een jaar!

[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-01-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:52
Ah kijk, over de jas ben ik dan uit. Ik koop denk ik meteen alles als ik toch in de winkel ben. Als ik kleren heb dan snel inschrijven :D

Wilde eigenlijk over 3 maanden beginnen maar dan gaan heel veel mensen waarschijnlijk omdat het zomer is enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Jep, ik herken het ook. Na de lesmotor op een CBR1000RR Fireblade gestapt uit 2009, ongeveer 180pk. Wat ging dat ineens hard! Nu vind ik de Fazer (100pk) een beetje traag :+ terwijl het toch een vlotte fiets is!

Overigens was de Fireblade met minder dan een week gejat, dus toen een S1000RR gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
[...]

Ik durfde op mijn gsxr de eerste weken niet eens het gas vol open te trekken, kwam niet voorbij de 10k rpm

toen ik voor het eerst naar de redline trok schrok ik wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
noes schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:39:
[...]

Jep, ik herken het ook. Na de lesmotor op een CBR1000RR Fireblade gestapt uit 2009, ongeveer 180pk. Wat ging dat ineens hard! Nu vind ik de Fazer (100pk) een beetje traag :+ terwijl het toch een vlotte fiets is!

Overigens was de Fireblade met minder dan een week gejat, dus toen een S1000RR gekocht.
8)7

Weet nog wel dat ik vanaf de lesmotor cbf 500?? op een bandit 600 stapte, dat was al een verschil. :+
Toen vanaf een Bandit 600 naar een V-Max 1200, 8)7 , trok wit weg en had een grijns van oor tot oor. Haha. :o :9

140pk terwijl je rechtop zit op een naked is dan best spannend. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

[...]

Overigens was de Fireblade met minder dan een week gejat.
Wut!? net je rijbewijs gehaald en je eerste motor binnen een week gejat? Wat ging er mis :? Lijkt me het ergste wat je kan overkomen...

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
[...]

Eerste motor een Fireblade, jij durft ;). Die oude superbikes hadden ook nog geen TC en abs... extra tricky ;).

Voor mij is 180 pk iets teveel op de openbare weg. Het wordt pas gaaf als het illegaal is. Sweetspot qua vermogen vind ik zo tussen de 110-150 denk ik, waarbij vooral veel koppel het lekkerste is imo :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 20:36
Requiem19 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:21:
[...]

Eerste motor een Fireblade, jij durft ;). Die oude superbikes hadden ook nog geen TC en abs... extra tricky ;).

Voor mij is 180 pk iets teveel op de openbare weg. Het wordt pas gaaf als het illegaal is. Sweetspot qua vermogen vind ik zo tussen de 110-150 denk ik, waarbij vooral veel koppel het lekkerste is imo :D.
Een 2009 Fireblade is oud? Ik heb een 2000 Fireblade (929rr). Hmm, misschien is die wel oud inmiddels ja :$ Maar goed, geen TC, geen abs en 'binair gas' is ook goed te berijden hoor 8) (al vond ik stiekem mijn oude zx6r leuker, niet zo klinisch smooth als de Honda, en lekker hoge toeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:23:
[...]

Dat was het precies, het voelt heel indrukwekkend! Ook al was de lesmotor op papier veel sneller, deze voelt veel krachtiger. Koppel weet ik niet eens, maar er zit 55pk in (origineel, dan toch :+).
Geloof me over een maandje is dat indrukwekkende weer weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]
Als je er normaal mee omgaat en niet als een idioot altijd het gas maar open moet draaien gaat het prima.

ABS en TC zijn wel fijn natuurlijk maar zonder kan ook prima. Helemaal als je met mooi weer rijd en weet hoe je moet remmen is het niet iets wat echt nodig is vind ik. Ik heb zelf nog nooit een motor gehad met ABS of TC en dat gaat nu al zo'n 7 jaar en 60.000km prima. Ergens vind ik het ook wel wat hebben, een motor met 125Nm en 150pk op het achterwiel zonder enige vorm van electronica :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
PilatuS schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:56:
[...]

Als je er normaal mee omgaat en niet als een idioot altijd het gas maar open moet draaien gaat het prima.

ABS en TC zijn wel fijn natuurlijk maar zonder kan ook prima. Helemaal als je met mooi weer rijd en weet hoe je moet remmen is het niet iets wat echt nodig is vind ik. Ik heb zelf nog nooit een motor gehad met ABS of TC en dat gaat nu al zo'n 7 jaar en 60.000km prima. Ergens vind ik het ook wel wat hebben, een motor met 125Nm en 150pk op het achterwiel zonder enige vorm van electronica :)
Ik snap je wel, maar sowieso wordt mijn volgende motor er eentje met bochten-ABS en alles wat mogelijk is op dat moment qua veiligheid.
Een pure hobbyrijder zoals jij op mooiweerdagen ok, maar ik zit dagelijks op mijn motor, door wind en regen, dan wil ik gewoon het veiligste hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Aschtra schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:29:
Ah kijk, over de jas ben ik dan uit. Ik koop denk ik meteen alles als ik toch in de winkel ben. Als ik kleren heb dan snel inschrijven :D

Wilde eigenlijk over 3 maanden beginnen maar dan gaan heel veel mensen waarschijnlijk omdat het zomer is enzo.
Het is heerlijk rijden nu, lekker koel zodat je het te warm krijgt en alles is lekker overzichtelijk :).

Even over die action motorhoes van een tientje die ik heb gekocht: prima ding, zeker voor zijn geld. Helaas te klein voor mijn motor, komt maar tot 2/3 naar beneden, daarna staat alles strak :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 16:23
ARGH De media markt btw actie is weer gaande en ik wil graag een action cam kopen voor bij de motor (en ook bij het karten)
Nu kan ik alleen niet kiezen tussen de Sony FDC-x3000 en de Garmin Virb Ultra 30 ><

De Sony heeft super mooi stabiel beeld (kan alleen voorzorgen dat de snelheidsperspectief eruit is) maar de Garmin is meer action camera verhouding vind ik en heeft leuke overlay features.

Wat zou het beste zijn volgens jullie motorrijders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoshky schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:10:
[...]
Een pure hobbyrijder zoals jij op mooiweerdagen ok, maar ik zit dagelijks op mijn motor, door wind en regen, dan wil ik gewoon het veiligste hebben.
Dat is het grote verschil inderdaad. Ik rij nooit in de regen, laat staan onder de 10 graden en als het glad is. Voor de natte koude dagen zou ik het ook willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
PilatuS schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:56:
[...]

Imo zijn TC, maar voor ABS, net iets als gordels in de auto: in 200.000 km heb ik ze nog nooit nodig gehad, maar ik vind het wel fijn dat ze er zijn voor die ene keer dat ik ze nodig heb.

Vooral ABS kan imo een ongeluk voorkomen doordat je niet altijd in de hand hebt wanneer je onverwacht moet remmen in een schriksituatie. TC is minder relevant, omdat acceleratie op de grens van grip vooral van belang is op het circuit. Op de openbare weg zullen weinigen echt de grens van acceleratie opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Nielsjuhz schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:12:
ARGH De media markt btw actie is weer gaande en ik wil graag een action cam kopen voor bij de motor (en ook bij het karten)
Nu kan ik alleen niet kiezen tussen de Sony FDC-x3000 en de Garmin Virb Ultra 30 ><

De Sony heeft super mooi stabiel beeld (kan alleen voorzorgen dat de snelheidsperspectief eruit is) maar de Garmin is meer action camera verhouding vind ik en heeft leuke overlay features.

Wat zou het beste zijn volgens jullie motorrijders?
Imo de Virb, vooral vanwege de leuke features voor motorrijden. Binnen paar kun je heel goedkoop van die grip's kopen die het beeld stabiliseren (Karma grip van GoPro, of Feiku grip bijv). Die doen precies hetzelfde als de sony, maar dan stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Requiem19 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:15:
[...]
Vooral ABS kan imo een ongeluk voorkomen doordat je niet altijd in de hand hebt wanneer je onverwacht moet remmen in een schriksituatie.
Daarom zeg ik er ook bij, als je weet hoe je moet remmen. Het juiste doen in schriksituaties is nogal belangrijk. Er zijn inderdaad genoeg filmpjes waarbij mensen zichzelf onderuit remmen in een schriksituatie. Niet dat ik perfect ben, maar over het algemeen heb ik dat redelijk onder controle.

Heb zelf 1x de keuze gemaakt om niet te remmen omdat mijzelf onderuit zou remmen zonder ABS of het niet zou halen. Was op een stuk snelweg waarbij ik wat te hard reed en er opeens een stuk file was. Kwam met 140 aanzetten en de auto's voor mij stonden zo goed als stil. Toen in plaats van remmen maar besloten dat niet te doen en de vluchtstrook te pakken. Als ik daar vol op de rem was gegaan was het zonder ABS waarschijnlijk niet goed gegaan. Het wegdek was aardig nat dus had ik mijzelf onderuit geremt of anders had ik niet op tijd stil gestaan.

Tuurlijk is ABS een prachtig iets en logisch ook dat nu vrijwel overal op zit. Zeker met slecht weer is het ideaal om te hebben zodat je jezelf niet onderuit remt of bang bent hard te remmen waardoor je niet op tijd stil staat. Aangezien ik alleen met mooi weer rij scheelt dat een hele hoop. Sowieso doe ik een paar keer per jaar oefeningen waarbij ik steeds harder rem met steeds hogere snelheid om het gevoel te krijgen. Dan durf ik in ieder geval flink door te knijpen. Sowieso is het geweldig om te weten wat goede remmen kunnen. Lekker met 100+ vol in de remmen gaan is nog leuk ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:40:
[...]

Geloof me over een maandje is dat indrukwekkende weer weg ;)
Ik begrijp die behoefte niet zo om iemand die ergens blij mee is gelijk weer naar beneden te proberen te trekken.

Ik ben hartstikke blij met de motor en weet wel zeker dat dit nog heel lang zo zal blijven, niet in het laatst omdat ik er hard voor gewerkt heb, zoals menigeen hier :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:32:
[...]

Ik begrijp die behoefte niet zo om iemand die ergens blij mee is gelijk weer naar beneden te proberen te trekken.
Dat bedoelt ie vast niet zo. Hij geeft gewoon aan dat vermogen heel snel went.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:32:
[...]

Ik ben hartstikke blij met de motor en weet wel zeker dat dit nog heel lang zo zal blijven, niet in het laatst omdat ik er hard voor gewerkt heb, zoals menigeen hier :).
Ik denk dat iedereen zich heel erg herkent in jouw verhaal juist! Maar misschien komt dat niet zo aardig over als je net zo blij bent met je nieuwe aanwinst.

Fijn dat je in ieder geval nu lekker kilometers kunt gaan maken, want motorrijden leer je pas na je rijbewijs. Al moet ik wel zeggen dat de opleiding in NL een stuk beter is dan in een andere landen.

In the US kun je na een rondje op een parkeerplaats je papiertje gaan ophalen... best bijzonder voor zo'n land met een claimcultuur.

Mijn advies is dan ook vooral om in veel weerssituaties te rijden en vooral te anticiperen op fouten van automobilisten -- zij zijn het gevaarlijkste voor ons :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

w4rguy schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:00:
[...]

Wut!? net je rijbewijs gehaald en je eerste motor binnen een week gejat? Wat ging er mis :? Lijkt me het ergste wat je kan overkomen...
Ja, dat voelde zeker zo. Superfrustrerend, lui die met hun tengels aan je motor/auto/spullen zitten. Daarom ook erna geen Fireblade gekocht: die ene die ik had was nog zo gaaf, 9000km op de teller en geen krasje te bekennen, dat iedere (aan merk en type gelijke) vervanger een teleurstelling zou zijn.

Zo voelde het wel ja..
[...]

Ja, ding kon je goed op je lazer geven: erg felle gasresponse en een zeer krachtig middengebied. 0 tot grijns in milliseconden +) Gelukkig geeft de 200pk sterke S1000RR dat ook, die heb ik erna gekocht.

BMW S1000RR is wel iets meer beginner en all-season friendly: ABS, TC, 4 rijmodi (maar gebruik altijd de RACE modus, ook in regen) en een iets vriendelijker gasresponse dan de Fireblade, vooral makkelijker te doseren.

Maar je hebt wel gelijk: écht leuk wordt het als het illegaal is. Maar ook leuk: de enorme surge van power die je voelt als je met 120 in de 6 even iemand inhalen wil, zonder terugschakelen. Hoe licht de neus wordt als je met 80 in de 1 het gas nog verder opentrekt en hoe scherp je m bochten in kan drukken.

Ik heb er weer zin in! Maar met dit weer rijdt ik nog even op de pekelfiets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:42:
[...]

Dat bedoelt ie vast niet zo. Hij geeft gewoon aan dat vermogen heel snel went.
Inderdaad, ik vind de Transalp juist een hele leuke motor :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ok, dan heb ik dat verkeerd opgevat :).

Voor de spotters:

Motor thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Leviathius schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:43:
[...]

Volgens mij heeft ie toch echt een TA gekocht.
TA - TransAlp (verkrijgbaar geweest in 600, 650 en 700 uitvoering)
AT - AfricaTwin (verkrijgbaar geweest in 650 en 750, nu weer verkrijgbaar als 1000)

Ja, het is beide Honda. Heb voor mijn eerste motor ook gekeken voor een 600, werd me door mijn vader toch geadviseerd om wat nieuwers te nemen. Het werd dus een 650. Waar ik na 6 jaar nog steeds tevreden mee ben.
Ja, meer vermogen geeft een kick, maar juist technisch rijden met een dergelijke motor geeft ook een kick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

teigetjuh schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 17:05:
[...]

AT - AfricaTwin (verkrijgbaar geweest in 650 en 750, nu weer verkrijgbaar als 1000)

Ja, het is beide Honda. Heb voor mijn eerste motor ook gekeken voor een 600, werd me door mijn vader toch geadviseerd om wat nieuwers te nemen. Het werd dus een 650. Waar ik na 6 jaar nog steeds tevreden mee ben.
Ja, meer vermogen geeft een kick, maar juist technisch rijden met een dergelijke motor geeft ook een kick.
Ik wilde ook eerst voor een AT gaan, maar een goeie was gewoon nog te prijzig vond ik. De nieuwe is helemaal kicken maar wel even 18k inclusief accessoires.

Dat komt over een paar jaar allemaal wel, als ik voor deze goed zorg kan ze nog lang mee. En het geluid is om te smullen met de stock uitlaat :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Zojuist de FZ1 weggebracht voor onderhoud. Haakse ventielen en contiroad 2's worden gemonteerd. Verder standaard 20k onderhoud. Jammer dat ik dan dit weekend geen motor tot mijn beschikking heb. Mooi weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Patrock schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:30:
Zojuist de FZ1 weggebracht voor onderhoud. Haakse ventielen en contiroad 2's worden gemonteerd. Verder standaard 20k onderhoud. Jammer dat ik dan dit weekend geen motor tot mijn beschikking heb. Mooi weer..
Andere dealer aanschieten en een proefrit regelen 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
teigetjuh schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 17:05:
[...]

Je hebt helemaal gelijk! Ik dacht, de honda dakar-achtige motor, das de Africa Twin, dus die zal het wel zijn. Transalp vergeten dus. Geeft wel aan hoe goed mijn motoren kennis is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:37:
[...]

Andere dealer aanschieten en een proefrit regelen 8).
Ik vind proefritten doen zonder enige koopintentie niet zo netjes. Daar ben ik toch niet de enige in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Idem hier. Alleen als ik echt iets wil kopen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
Zelfs als ik wel de intentie heb is proefrit vaak erg kort dus huur ik gewoon de motor voor een dag.

En dan is het ook niet erg als ik er even paar honderd kilometer bij zet.

[ Voor 27% gewijzigd door GBTW op 27-01-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Zonder intentie een proefrit zou ik nooit doen. Tenzij het in goed overleg kan. Zo hebben sommige dealers ook testdagen waar je een selectie modellen mag proberen. Eerstvoorlopig nog geen geld om te upgraden naar een MT-10. Dus met intentie lukt nu nog niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

418O2 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:06:
[...]

Ik vind proefritten doen zonder enige koopintentie niet zo netjes. Daar ben ik toch niet de enige in?
Er stond dan ook een smiley achter :>.
Leviathius schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:04:
[...]

Je hebt helemaal gelijk! Ik dacht, de honda dakar-achtige motor, das de Africa Twin, dus die zal het wel zijn. Transalp vergeten dus. Geeft wel aan hoe goed mijn motoren kennis is :+
Ik zit net even te kijken, de CB500X en de TA hebben behoorlijk vergelijkbare specs: 194 tegenover 196kg (op kenteken), 47 tegenover 55pk, 0-100 tijden beiden rond de 5 seconden...

Alleen jij gaat een stuk verder op een tank :P.

[ Voor 50% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-01-2017 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Jouw koppel zou wel wat beter moeten zijn, HTT ;) Ik heb zelf ook nog naar een TA uitgekeken, ik denk dat 't nog wel de betere motor zou kunnen zijn naast een CB500X, maar die van ons is natuurlijk wel een stuk nieuwer (ik heb voor gemoedsrust gekozen)

[ Voor 67% gewijzigd door Dryhte op 27-01-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50

Bommes

Capo del formaggio

HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:53:
Ok, dan heb ik dat verkeerd opgevat :).

Voor de spotters:

[afbeelding]
Die smile past maar net in je helm :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dryhte schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:04:
Jouw koppel zou wel wat beter moeten zijn, HTT ;) Ik heb zelf ook nog naar een TA uitgekeken, ik denk dat 't nog wel de betere motor zou kunnen zijn naast een CB500X, maar die van ons is natuurlijk wel een stuk nieuwer (ik heb voor gemoedsrust gekozen)
Ik vind de 500X een geweldig product, in eerste instantie alleen al omdat ze zoveel motor voor dat bedrag kunnen bieden, en dan ook nog even handig 35kw (A2) en met zoveel opties als mogelijkheid. Mijn enige 'gripe' is dat ik hem een te lage zit vind hebben, anders had ik er nu waarschijnlijk op rondgereden.

Koppel op de TA zou volgens deze site zo'n 52nm moeten zijn, maar dat is de 50pk versie (ik heb de 55pk versie). Het zal er in de werkelijkheid niet ver vanaf zitten. Ik heb geen idee of zoiets veel of weinig is voor een motor, omdat ik simpelweg nul ervaring heb.

Achteraf bekeken ben ik positief verrast door het uitlaatgeluid, dat is gewoon bruut, en dat heeft de 500X toch wat minder (wat logisch is - milieu en geluidseisen enzo, als ik een keer goed doortrek pleuren er 3 dooie mussen neer).
Bommes schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:18:
[...]

Die smile past maar net in je helm :P
Als ik het enthousiasme zie waarmee jij je reizen laat zien gok ik dat het bij jou (nog steeds) niet veel anders is ;).

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-01-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:17
Sinds ik de CB500 afgelopen zondag heb gekocht gelukkig elke dag kunnen rijden :)
Vandaag een mooie rit van 2 uur gedaan. Had me nog steeds flink gekleed op de kou. Beetje tè zelfs, had het af en toe behoorlijk warm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Melkunie schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:44:
Sinds ik de CB500 afgelopen zondag heb gekocht gelukkig elke dag kunnen rijden :)
Vandaag een mooie rit van 2 uur gedaan. Had me nog steeds flink gekleed op de kou. Beetje tè zelfs, had het af en toe behoorlijk warm :+
En dat terwijl het soms -2 was! Dat belooft wat voor de zomer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:33:
Als ik het enthousiasme zie waarmee jij je reizen laat zien gok ik dat het bij jou (nog steeds) niet veel anders is ;).
Daar hoef je niet voor te "gokken"...
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/01/1485546902-800-x-600px-IMG_20160819_145309.jpg
Een van de laatste ritjes op mijn Vespa afgelopen vakantie, vlak bij Bourg st. Maurice, FR.
Gelukkig is het niet alleen mijn smile die eigenlijk niet in de helm past, mijn vrouw kan er ook wat van O+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Net even de k75rt aangeslingerd om te kijken of hij wou starten. Staat al 2.5 maand stil, buiten, onder een hoes, zonder lader.

Na twee seconden liep ze alweer. Morgen dus maar even op de slak op pad, 75pk is niet echt om over naar huis te schrijven natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

418O2 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:04:
Net even de k75rt aangeslingerd om te kijken of hij wou starten. Staat al 2.5 maand stil, buiten, onder een hoes, zonder lader.

Na twee seconden liep ze alweer. Morgen dus maar even op de slak op pad, 75pk is niet echt om over naar huis te schrijven natuurlijk ;)
Is het nou een hij of een zij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:27:
[...]

Ik denk een hij. Want ik heb er nog geen gezeur mee gehad. De Suzuki is wel een gevoelig typeje, dat is een zij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:27:
[...]

Dat hangt een beetje af van de koplamp(en) en of het lekker rijdt :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Vrijdag schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 23:07:
[...]

Dat hangt een beetje af van de koplamp(en) en of het lekker rijdt :P
Zit wel een dikke koplamp op en heeft een dikke kont :9

All jokes aside, die k75rt rijdt best prima. Het heeft wel het motorgevoel, maar als ik weer eens op de Suzuki heb gereden mis ik het vermogen. Gebruik de BMW eigenlijk alleen voor rondjes door de stad. Dan maakt t vermogen wat minder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Osiris schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 06:29:
Will not do.

Dan laat je het toch repareren? Doen ze gewoon hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Maegrim schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 07:28:
[...]

Dan laat je het toch repareren? Doen ze gewoon hoor
That's not really the point. Ik wil kwaliteitsmateriaal wat ik niet hoef te laten repareren :)

Bij m'n vorige broek had ik op een gegeven moment geen rits meer over.. Allereerst die van de "gulp"-rits.. En best snel ook. Vervolgens die van m'n linker-pijp en een tijdje later die van de rechter-pijp.. Dat voelt gewoon niet goed, als al die meuk bij normaal gebruik loslaat. Ik wil kwaliteit, geen blik.

[ Voor 35% gewijzigd door Osiris op 28-01-2017 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Toch lees je best veel goede dingen over de kwaliteit van Revit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:49

_Apache_

For life.

DrivinUCrazy schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:58:
Ik (op een Hornet met 102 pk) ben heel erg te spreken over de Pilot Road 3 en 4. De 3 ging achter nog wel wat cuppen; de 4 heeft daar met dezelfde instellingen en rijgedrag geen last van.
Met die banden valt de motor heel makkelijk de bocht in, wat ik heel fijn vind. Anderen vinden dat misschien wat nerveuzer overkomen.
Ik heb met die banden nooit grip te weinig gehad. Misschien dat dat bij een FZ1 iets anders is, maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
Klopt, als ik ze in volgorde moet zetten van goed naar minder goed. De 3 cupt inderdaad te snel, en slijt ook wel snel weg. Ik rij de MPR4 nu al voor de derde set, en die gaat echt extreem lang mee, terwijl ik hem toch echt wel eens mishandel met de 135Nm van de FJR.

MPR4 (GT als je fiets >230kg is)
MPR2
MPR3
MPR1

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
418O2 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:28:
[...]

Ik denk een hij. Want ik heb er nog geen gezeur mee gehad. De Suzuki is wel een gevoelig typeje, dat is een zij
Mmm, ga zo mijn motor opstarten(Suzuki) Hopelijk is het niet een gevoelig typje en wil die gewoon starten xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:49

_Apache_

For life.

Iemand ervaringen met de Philips H4 extreem vision lampen?

Vind de lichtopbrengt van mijn huidige H4's wat aan de matige kant, en heb er eentje moeten vervangen. Ik wist niet welke erin zaten, en heb er dus een standaard H4 inzitten. Maar hierdoor is het licht wat 'scheel', rechts (welke vervangen is) veel veel meer strooilicht aan de bovenkant.

https://www.google.nl/web...=philips+h4+xtreme+vision

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nielsjuhz schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 09:26:
[...]

Mmm, ga zo mijn motor opstarten(Suzuki) Hopelijk is het niet een gevoelig typje en wil die gewoon starten xD
Ik heb er nog eentje met een choke, bij haar moet je gewoon weten welke knopjes je moet beroeren voordat ze wil :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielsjuhz
HTT-Thalan schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:02:
[...]

Ik heb er nog eentje met een choke, bij haar moet je gewoon weten welke knopjes je moet beroeren voordat ze wil :+.
Jah zo 1tje heb ik ook, zoals de gezegte gaat he, op een ouwe (motor)fiets moet je het leren _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Choken moet ik sowieso bij beiden. De Suzuki loopt soms zonder, maar dan moet het niet zo koud zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
En dat moet je nog uitkijken met het dichtdraaien van de choke ook, anders slaat ze gewoon weer af. Nukkige vrouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Morgen ga ik met Leviathius een eindje toeren in de polders rond Breda, eens kijken of ik die schaamrandjes een beetje in kan korten :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:17

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:38:
Morgen ga ik met Leviathius een eindje toeren in de polders rond Breda, eens kijken of ik die schaamrandjes een beetje in kan korten :9.
Daar zou ik me de eerste kilometers het minst druk om maken, maarja, ieder zen prioriteiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Secsytime schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:39:
[...]

Daar zou ik me de eerste kilometers het minst druk om maken, maarja, ieder zen prioriteiten..
Kwestie van gewoon mooie vloeiende bochten maken, dat vind ik geen verkeerde prioriteit :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je moet daar wel aardig voor hoeken hoor. En schaamranden zijn imo alleen een issue (esthetisch gezien) op sportieve motoren. Op een transalp is dat niet zo gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

418O2 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:45:
Je moet daar wel aardig voor hoeken hoor. En schaamranden zijn imo alleen een issue (esthetisch gezien) op sportieve motoren. Op een transalp is dat niet zo gek
Ze hoeven er ook niet helemaal af, maar ik heb gemerkt dat ik nog moet oefenen op mijn bochten, omdat deze motor heel anders de bocht in 'valt' dan de lesmotor. Daar zijn stille 60 weggetjes prima voor, lijkt mij zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
HTT-Thalan schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:47:
[...]

Ze hoeven er ook niet helemaal af, maar ik heb gemerkt dat ik nog moet oefenen op mijn bochten, omdat deze motor heel anders de bocht in 'valt' dan de lesmotor. Daar zijn stille 60 weggetjes prima voor, lijkt mij zo!
Klopt. Maar je moet niet buiten je comfortzone raken. Je hebt niets te bewijzen etc.

Ik was daar in het begin ook mee bezig, maar dat is niet echt de juiste mindset. Gewoon lekker rijden op een manier die lekker voelt. De rest komt vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

HTT-Thalan schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:38:
Yeah 👍🏻 Have fun.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Met deze temperaturen zou ik zelf niet al te plat gaan eigenlijk.

Schaamrandjes voor krijg je sowieso niet weg op de openbare weg. Daar moet je heel aggressief voor insturen. Achter houd ik ook altijd wel paar mm over, tenzij ik echt ga pushen en wat risico neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De eerste duizend kilometer moet je vooral gewoon de goede kant boven proberen te houden en de motor leren kennen. Je kan namelijk niet rijden als je je rbw hebt. Dat ga je daarna pas leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Betreffende het schaamrandjes fenomeen legt deze man het mooi uit:

Mensen die meten aan de hand van de grootte van de schaamrandjes zijn vaak naar mijn idee de zogenaamde straat rossi's. Het is dikke onzin dat je een betere motorrijder bent als je geen schaamrandjes hebt (circuitrijders daar gelaten). Tuurlijk ziet het er leuk uit zonder randjes en is het een gespreksstarter, maar het zou geen maatstaaf moeten zijn. Iedereen rijd motor om een andere reden. De een voor het plezier, de andere voor de lange reizen en degenen die het voor woon-werkverkeer doen. Uiteraard heb je ook de combi van de drie, bij die mensen stroomt olie door de aderen :9. Wat ik in ieder geval merk is dat wanneer iemand over de grootte van zijn of mijn schaamrandjes begint, ik hem meteen minder serieus ga nemen en minder mag. Ik praat dan liever over de leuke dingen van motorrijden en dingen die je meegemaakt hebt dan hoe niet aanwezig je schaamrandjes zijn en hoe goed jij wel niet kan racen op de openbare weg...

Geen idee of er mensen zijn die dit ook vinden, maar dit is mijn idee erover in ieder geval 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:39

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mee eens. Vooral leuk zijn die types die geen schaamrandjes hebben, maar de motor tegelijkertijd ook niet plat genoeg durven leggen om te keren of in een haarspeldbocht. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Ik rij veel snelweg km's, zou een beetje zinloos zijn om rondjes over rotondes te gaan rijden om maar van men schaamranden af te komen. Who cares..

Gister voor het eerst sinds/na de vorst weer gereden, kou viel me wel mee, alleen de laatste 5-10 km had ik koude handen. Toen ik 's avonds weer richting huis ging merkte ik wel dat het meteen veel gladder was dan overdag, toen was er gewoon 100% grip. De china headset (BS-12) doet het best wel goed, alleen boven de 130 is hij redelijk zinloos, aangezien je dan niks meer hoort (tenminste op men naked).

[ Voor 13% gewijzigd door Secsytime op 28-01-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Straat racen is gelukkig niet nodig merk ik al. Je kunt lekker optrekken zonder te hard te gaan, en hoe vaker je stil staat, hoe vaker je weer weg mag trekken :9.

Ik vond de 60 en 80 wegen de leukste tijdens de lessen, veel interactie en techniek :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:06:
Straat racen is gelukkig niet nodig merk ik al. Je kunt lekker optrekken zonder te hard te gaan, en hoe vaker je stil staat, hoe vaker je weer weg mag trekken :9.

Ik vond de 60 en 80 wegen de leukste tijdens de lessen, veel interactie en techniek :).
Kijk dat is een goed teken, want zo is het maar net!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Alsnog ben ik benieuwd wanneer we HTT-Thalan hier tegenkomen met pics van een kaduuk-geschaafde motor.. :X

No offence Thalan, maar mijns inziens breng je 't hier allemaal erg 'wanabe'. Ga eerst maar eens goed leren rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Osiris schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 13:35:
Alsnog ben ik benieuwd wanneer we HTT-Thalan hier tegenkomen met pics van een kaduuk-geschaafde motor.. :X

No offence Thalan, maar mijns inziens breng je 't hier allemaal erg 'wanabe'. Ga eerst maar eens goed leren rijden.
Deal, ga jij dan voortaan je post nog eens aandachtig lezen voor je op versturen klikt? Elke keer wanneer je "maar" gebruikt ga je het tegengestelde zeggen van ervoor kwam. Hou er rekening mee dat een oordeel van een wildvreemde op internet, gebaseerd op niks meer dan wat die persoon hier schrijft, op een gegeven moment erg vervelend gaat worden.

Probeer voortaan eerst na te gaan wat je nu eigenlijk wil zeggen, en hoe jij het zou vinden zo'n opmerking te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 13:55:
[...]

Probeer voortaan eerst na te gaan wat je nu eigenlijk wil zeggen, en hoe jij het zou vinden zo'n opmerking te ontvangen.
Dat stond er al: ga eerst maar eens goed leren rijden. Lijkt me stiekem best goed advies!

En ik mag hopen dat mensen me terugfluiten als ik rare dingen op 't internet, zoals schaamrandjes eraf rijden terwijl ik nog maar minder dan 1 week m'n rijbewijs heb, bezig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vandaag bij MKC wat helmpjes gepast. Ben er denk ik wel over uit: Shark Spartan Carbon. Erg lichte helm, zat gegoten en qua prijs schappelijk (399,-). Nog even maandje wachten tot de beurs er is: ze hebben dan altijd 10% korting op alles, plus nog wat puntjes inwisselen en kan m ws voor ongeveer 340 aankopen.

Ook interessant waren de Schuberth S2 sport en de Shoei GT Air, maar die zaten nét minder lekker. Ook is de Spartan mooier en voordeliger. Over n maandje neem ik de brommer mee en ga ik ze uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Osiris schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:01:
[...]

Dat stond er al: ga eerst maar eens goed leren rijden. Lijkt me stiekem best goed advies!

En ik mag hopen dat mensen me terugfluiten als ik rare dingen op 't internet, zoals schaamrandjes eraf rijden terwijl ik nog maar minder dan 1 week m'n rijbewijs heb, bezig. :)
Inderdaad niet echt de juiste instelling.. maarja, iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:52
misschien niet alles 100% letterlijke nemen wat iedereen zegt hoewel sarcasme moeilijk te zien/voelen is op the interwebs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Osiris schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:01:
En ik mag hopen dat mensen me terugfluiten als ik rare dingen op 't internet
En je vind zo persoonlijk worden niet raar? En je ervaart iemand die je daar op aanspreekt niet als een teken dat je reactie misschien wel te fel was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:06:
[...]

En je vind zo persoonlijk worden niet raar? En je ervaart iemand die je daar op aanspreekt niet als een teken dat je reactie misschien wel te fel was?
Je kunt 't ook andersom stellen: waarom doet een opmerking van een random stranger op een forum je zoveel. Zit er misschien een kern van waarheid in die je niet wil erkennen?
Pagina: 1 ... 73 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.