Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.180 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:37

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik zag zojuist in een video van RoyalJordanian dat hij ook op een 125 rijd (naast andere machines uiteraard) - vooral voor stadsritten, zo lijkt het. Ding klinkt alleen alsof er een 750 onder ligt :p.

Heb wat geoefend met een nieuw video-editing programma, maar dat is nog best lastig! Alle knopjes vinden, zorgen dat het er enigzins profi uit ziet... en de kwaliteit van mijn camera's ligt duidelijk nog ver onder de (4K?) spullen waar sommige gasten mee rond rijden.

Maar dit moet zichzelf terugverdienen, dus als het kanaal mettertijd genoeg opbrengt, koop ik van de inkomsten wel een betere camera :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:52

Rick-Jan

always connected

Prachtige motor (en foto)! Hoe was het 1e ritje?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Rick-Jan schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:50:
[...]

Prachtige motor (en foto)! Hoe was het 1e ritje?
Voornamelijk koud! Heb een paar koffie stoppen moeten in lassen om weer gevoel in m'n tenen krijgen :)
Nee hij rijd super, echt een motor met "mechanisch" karakter, je voelt echt wat gebeuren zeg maar. Super tevreden mee!

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:24:
Maar dit moet zichzelf terugverdienen, dus als het kanaal mettertijd genoeg opbrengt, koop ik van de inkomsten wel een betere camera :).
Ga daar nou maar niet vanuit. Als dat je doel is zou ik er niet eens aan beginnen. Genoeg mensen die al 2 jaar bezig zijn en goede video's maken die vervolgens 150 views krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:06

Bommes

Capo del formaggio

+ ga eerst nou eens gewoon rijden, ervaring op doen, leren, enz

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:54
Nou daar wilde ik vandaag dus eens flink wat kilometers mee maken... Gisteren netjes in de parkeerkelder gezet. Vanmiddag ging de poort niet open. De detectielus ziet em niet |:( |:( |:(

Na een paar telefoontjes met de verhuurder (eerst een extern noodnummer, want de telefoonlijn is maar tot half één open, waar ze totáál niet behulpzaam waren en het ze niets leek te schelen dat ik dus niet uit m'n eigen parkeergarage kon. Daarna bedacht dat ik nog een persoonlijk nummer van een medewerker van de verhuurder zelf, toen schoot het ineens wel op) zouden ze contact gaan opnemen met de leverancier van de poort. Hierna gelukkig een buurman kunnen regelen die me er via de buitensensor wel uit wilden laten. 150 meter gereden naar het tankstation, waar ik al een telefoontje kreeg, monteur was onderweg! *O*

Uiteindelijk maar 15km kunnen rijden, maar nu staat de detectie in ieder geval gevoelig genoeg ingesteld. Morgen nog maar eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:03:
[...]

Ga daar nou maar niet vanuit. Als dat je doel is zou ik er niet eens aan beginnen. Genoeg mensen die al 2 jaar bezig zijn en goede video's maken die vervolgens 150 views krijgen.
Ik ga er niet van uit, dat is het hem juist. Ik wil er geen geld in steken, dus er komt alleen nieuw spul als dat verdient word door met de oude spullen iets nuttigs te produceren :).

@bommes: je bent zeker je eigen voorpret vergeten toen je net begon... de motor staat gepoetst te wachten, maar mijn rijbewijs is nog niet binnen bij de gemeente (word waarschijnlijk vrijdag). Ik zit me hier te vervelen terwijl ik liever een rondje was gaan rijden ;(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:13:
[...]

Ik ga er niet van uit, dat is het hem juist. Ik wil er geen geld in steken, dus er komt alleen nieuw spul als dat verdient word door met de oude spullen iets nuttigs te produceren :).
Als je wil dat het iets word zal je wel met iets goeds moeten komen. Niet alleen qua content maar ook qua beeldkwaliteit. Zeker met de huidige goede camera's zit niemand te wachten op slecht beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De eerste paar honderden km's zat ik meer met m'n hoofd om in leven te blijven, gezien elk ritje wel weer een "Oej, dat ging net goed"-momentje kende :+ Als ik dan ook nog eens filmpjes had moeten maken _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:17:
[...]

Als je wil dat het iets word zal je wel met iets goeds moeten komen. Niet alleen qua content maar ook qua beeldkwaliteit. Zeker met de huidige goede camera's zit niemand te wachten op slecht beeld.
Tja, wat heet goed. De camera filmt, technisch gezien, in Full-HD. En voor audio gebruik ik een microfoon binnen de helm. De dashcam in de auto maakt hartstikke mooie, scherpe beelden, beter dan wat youtube destijds kon laten zien (de kwaliteit word vaak gedownsampled).

Ik zal het van de content moeten hebben, want ik ga nu echt niet in een 4K camera investeren :P ik voel de aanschaf van die motor nog branden in mijn portomonnee :+.
Osiris schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:20:
De eerste paar honderden km's zat ik meer met m'n hoofd om in leven te blijven, gezien elk ritje wel weer een "Oej, dat ging net goed"-momentje kende :+ Als ik dan ook nog eens filmpjes had moeten maken _O-
Die momenten had ik tijdens het lessen totaal niet, maar dat is waarschijnlijk omdat ik steeds een instructeur achter me had rijden die ook met me mee keek. Ik ben vooral benieuwd naar hoe ik opnieuw interactie met het verkeer moet gaan leren, dat word nu totaal anders dan ik met de auto gewend ben. Ik zal iedere kans om een rit te maken met beide handen aangrijpen in ieder geval. Eerste rit die ik maak is naar het parkeerterrein, en daarna mijn ouders even opzoeken, er ligt nog wat klein spul voor de baby dat ik nodig heb, goed excuus om dat te gaan ophalen :).

En die filmpjes - daar merk ik niks van. Camera staat op mijn knar, dit zet ik aan en kan ik verder vergeten. De eerste introductievideo zal niet tijdens het rijden zijn (gewoon even voorstellen en motor laten zien) en zoals menig mens wel eens vloekt of tegen zichzelf praat in de auto, kan ik dat op de motor ook gewoon doen. Het verschil is alleen dat het opgenomen word :).

[ Voor 46% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-01-2017 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:52
Gisteren was de verleiding toch te groot en ik moest en zou een stukje rijden. Na dat ritje staat handvatverwarming gelijk op m'n wensenlijstje..

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/1uyr2n87elanibx/IMG_0453.jpg?dl=1

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Herkenbaar :) Weet nog dat ik mijn eerste rit binnen 2 kilometer wat te hard op een rotonde afkwam en dat ging ook maar net goed. Was toch even heel anders met de Hornet in plaats van met de les CB500.

Sowieso als je het rijbewijs gehaalt heb kan je het voertuig min of meer besturen, echt leren rijden kost je makkelijk 20.000 tot 50.000km. Weet nog goed hoe enorm veel beter het iedere 1.000km ging toen ik het rijbewijs net had. Heb nu zo'n 60.000km gereden en gaat het echt heerlijk vloeiend en is nadenken niet meer nodig omdat alles vanzelf gaat. Nu is er vrijwel geen verschil meer, maar dat was de eerste 20.000 en helemaal de eerste 10.000km echt wel anders.
HTT-Thalan schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:24:
[...]

Tja, wat heet goed. De camera filmt, technisch gezien, in Full-HD. En voor audio gebruik ik een microfoon binnen de helm. De dashcam in de auto maakt hartstikke mooie, scherpe beelden, beter dan wat youtube destijds kon laten zien (de kwaliteit word vaak gedownsampled).

Ik zal het van de content moeten hebben, want ik ga nu echt niet in een 4K camera investeren :P ik voel de aanschaf van die motor nog branden in mijn portomonnee :+.
4K hoeft natuurlijk niet echt, maar weinig mensen hebben een scherm wat meer dan Full-HD resolutie heeft. De kwaliteit van de 1080p beelden zijn wel heel belangrijk. Heb zelf een 3440x1440p scherm en kijk eigenlijk alles op 1080p. Vind hoger dan dat niet zo boeiend. Als er 2K beschikbaar is vind ik 1080p voldoende.
HTT-Thalan schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:24:
[...]
Die momenten had ik tijdens het lessen totaal niet, maar dat is waarschijnlijk omdat ik steeds een instructeur achter me had rijden die ook met me mee keek.
Je rijd dan ook rustig en netjes. Zeker als je wat meer gas gaat geven word het heel anders. Met 60 op een dijk rijden of met 100 scheelt heel veel.

Je zal merken dat het straks steeds wat beter gaat. Iedere paar 100km merk je dat je vooruit gaat. Je rijbewijs hebben is iets compleet anders dan kunnen rijden. Verder is goed rijden op een motor heel anders dan met een auto. Met een motor is een stuk lastiger.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 23-01-2017 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:31:
4K hoeft natuurlijk niet echt, maar weinig mensen hebben een scherm wat meer dan Full-HD resolutie heeft. De kwaliteit van de 1080p beelden zijn wel heel belangrijk. Heb zelf een 3440x1440p scherm en kijk eigenlijk alles op 1080p. Vind hoger dan dat niet zo boeiend. Als er 2K beschikbaar is vind ik 1080p voldoende.
Ik heb de setup van de camera bovenop de helm net even getest. Om te beginnen kan ik de helm optillen en schuin houden, door de mount vast te pakken. Ik ga er dus voorlopig even van uit dat de 3M klever onder de mount zijn werk goed doet en zal blijven zitten bij 130 in het uur.

Resolutie... het is nu vrij donker binnen en dan zie ik vrij korrelige beelden, maar als ik van dezelfde camera beelden op youtube opzoek staan er best scherpe tussen. Ik heb wat scherpe en onscherpe beelden zelf gemaakt tijdens het paintballen. We zullen zien hoe het gaat.
Je rijd dan ook rustig en netjes. Zeker als je wat meer gas gaat geven word het heel anders. Met 60 op een dijk rijden of met 100 scheelt heel veel.

Je zal merken dat het straks steeds wat beter gaat. Iedere paar 100km merk je dat je vooruit gaat. Je rijbewijs hebben is iets compleet anders dan kunnen rijden. Verder is goed rijden op een motor heel anders dan met een auto. Met een motor is een stuk lastiger.
Dat is me zeker opgevallen, een auto is veel vergevingsgezinder. Dit weekend gaat het feest beginnen, ik zal jullie zeker vertellen (of misschien zelfs kunnen laten zien) hoe dat ging!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:14:
[...]

Dat is me zeker opgevallen, een auto is veel vergevingsgezinder. Dit weekend gaat het feest beginnen, ik zal jullie zeker vertellen (of misschien zelfs kunnen laten zien) hoe dat ging!
Met een auto hoef je ook niets met je lichaam te doen terwijl dat bij een motor enorm belangrijk is. Je kan er dingen goed mee doen en je kan er dingen slecht mee doen. Het kost sowieso gewoon heel veel kilometers bij een motor om alles vloeiend, goed en automatisch te doen, niet alleen met je handen en voeten maar ook nog met je lichaam. Dit is dan puur het besturen van de motor en staat nog los van alle andere dingen die je moet leren zoals omgaan met het andere verkeer en de wegen zelf.

Het is in het begin wel erg leuk vond ik. Iedere paar 100km merk je gewoon dat alles beter gaat en dit gaat 1000'en km's door. Koop je een andere motor begint het weer een beetje opnieuw. Ik heb met deze motor zo'n 6.000km nodig gehad om er lekker en vloeiend mee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

HTT-Thalan schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:14:
[...]

Ik heb de setup van de camera bovenop de helm net even getest. Om te beginnen kan ik de helm optillen en schuin houden, door de mount vast te pakken. Ik ga er dus voorlopig even van uit dat de 3M klever onder de mount zijn werk goed doet en zal blijven zitten bij 130 in het uur.
De mount breekt eerder dan dat die tape loslaat ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:29
Zo herkenbaar :+

Ik zat regelmatig in mn helm zo van waar ben ik aan begonnen? Ik vind dit eng! Hielp ook niet echt mee dat het heel hard waaide toen ik van Utrecht terug naar Amsterdam reed. En toen ik bij abcoude na lang tegen de wind hangen en knie uitsteken toch verrast werd door een windvlaag van links. Ik werd zo twee banen naar rechts op geschoven.. gelukkig zat daar geen verkeer en werd ik net de afslag sbcoude op geduwd.

De rest van de weg lekker binnendoor terug naar Amsterdam west gereden :+

Laatste ritje van vorig jaar overigens ook zo en oeps momentje gehad. Ik kwam vanaf de A5 op de nieuwe A9 die om Badhoevedorp gaat. Toen was nog maar 1 strook open en de linker twee afgesloten met borden. Maar er is ook een uitvoegstrook dus in feite twee bruikbare banen. Zat achter een auto op de uitvoegstrook en ik denk ik ga er links voorbij. Net als ik naast hem rij denkt meneer ineens hè ik moet de A9 op en hoppa naar links. Dan komen die afzet borden toch wel ineens rap dichterbij.. gelukkig met een dot gas mijzelf kunnen redden maar ja leuk laatste moment van de laatste rit van t jaar ;)

[ Voor 26% gewijzigd door bolleh op 24-01-2017 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua weersomstandigheden vind ik rijden in de regen in het donker echt iets waaraan ik nooit goed zal kunnen wennen. Dit omdat je gewoon zaken niet goed kan zien, het is dan een beetje op goed geluk rijden.

En dat terwijl ik al duizenden ritjes in de regen in het donker heb gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 23:25
Ik vind overigens de Field of View overigens belangrijker dan de kwaliteit. Hoe meer je in je beeld kan krijgen, hoe fijner het kijkt. Vaak zie je bij de hobby-vloggers dat je maar een klein deel ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:20

A13X

Dude

Weer, altijd fijn...meest vervelende is voor mij toch hagel dan gaat het de hele rit au......au.....ahhh viaduct.....au.....aaaaaauuuuuwwww.......*alle bommen en granaten*....ik ben ook gek ook, maar wel lekker ff rijden.

Of thuis wegrijden naar je werk in deze maanden en denken als het bij mij in maas&waal wel mooi schoon is dan zal dat vast in Arnhem ook zo zijn. Voor de deur > schoon 8) , Maaswaalweg > schoon :*) , A15 schoon >:) , A325 > ijs pulp :/ , afrit > sneeuw :| , parkeer terrein werk > ijsbaan :X collega's ben je met de motor? Uhh Ja :+

Of mijn toenmalige wederhelft, ik ga vandaag met de motor naar het werk. En aan het eind van de dag opgebeld worden of jij haar kan ophalen en terug kan rijden met de motor want het stormt. :F

Tegenwoordig even motorloos, geen financiën voor zo na de scheiding, maar die eerste paar duizend km :+ genoeg twijfelachtige situaties meegemaakt O-)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:29
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:10:
Qua weersomstandigheden vind ik rijden in de regen in het donker echt iets waaraan ik nooit goed zal kunnen wennen. Dit omdat je gewoon zaken niet goed kan zien, het is dan een beetje op goed geluk rijden.

Regen heb ik als 'mooi weer rijder' eigenlijk nooit last van :+ zelfde geld voor donker want ik rij vaak niet tot heel laat, doet me verder ook niet heel veel.

Ik blijf harde wind vervelend vinden, niet als het constant is maar windvlagen van de zijkant vind ik echt 3x niks, puur omdat je ze vaak niet voelt aankomen. Constante wind is niet zo erg, al heb ik wel mede daardoor mijn naked ingeruild voor sport. Minder last van de wind, en gewoon lekker rustig rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:34

Vrijdag

De Zwarte

Donker en 's nachts rijden vind ik eigenlijk niet eens zo vervelend. Doe het regelmatig (als het mooi weer is dan :P ) van en naar werk. Voordeel is dat dan ook lekker rustig is en je het andere verkeer eigenlijk beter aan ziet komen vanwege verlichting. Okee, altijd oppassen voor fietsers en voetgangers maar die kom ik op de route dan zelden meer tegen. 's Nachts even een praatje maken met de mensen bij het benzinestation is ook altijd wel even gezellig. Tuurlijk wel je helm afdoen :+ Verder ben ik gewoon hobbymatig mooi weer rijder. Het moet vooral leuk blijven.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:10:

Dit heb ik ook.
Het lijkt wel of ik een beetje nachtblind ben. Ik zie de contrasten niet goed. Zo'n gele bril helpt wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:52

Fuelke

Forza Ferrari

Bij regenweer + donker heb ik ook een beetje last van de vele reflecties van koplampen in de regendruppeltjes op het vizier van de helm.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:07:
Donker en 's nachts rijden vind ik eigenlijk niet eens zo vervelend. Doe het regelmatig (als het mooi weer is dan :P ) van en naar werk. Voordeel is dat dan ook lekker rustig is en je het andere verkeer eigenlijk beter aan ziet komen vanwege verlichting. Okee, altijd oppassen voor fietsers en voetgangers maar die kom ik op de route dan zelden meer tegen. 's Nachts even een praatje maken met de mensen bij het benzinestation is ook altijd wel even gezellig. Tuurlijk wel je helm afdoen :+ Verder ben ik gewoon hobbymatig mooi weer rijder. Het moet vooral leuk blijven.
In het donker rijden vind ik helemaal oke maar het is bij mij de combinatie van donker met regen die ik erg onprettig vind :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:35:
[...]

In het donker rijden vind ik helemaal oke maar het is bij mij de combinatie van donker met regen die ik erg onprettig vind :-(
Daar merk ik gelukkig weinig van. Want ik ben ook een mooi nacht rijder :P Ik hoef ook niet met de motor aangezien ik een trajectkaart heb en het dus voor eigen rekening is. Daarom doe ik woon-werk alleen als het écht lekker weer is en ik ook zin heb om een flink stuk om te rijden op de weg terug :) Ik woon in Den Haag en werk in Rotterdam CS maar terug rij ik dus vaak door Berkel& Rodenrijs en dan nog een stukje Westland. Ja, dat is enorm om, dat weet ik :9

Maar donker + regen is inderdaad niet tof. Wat Fuelke ook zegt, dan zit je met licht dat verspreid wordt over je vizier door de druppels.

[ Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 24-01-2017 09:52 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:55
Ivm met WW rijd ik regelmatig in donkere natte omstandigheden. Moest aan het begin er even aan wennen maar inmiddels gaat dat wel weer. Maar als ik op wegen ga rijden die ik niet ken, dan blijft het minder lekker rijden. Zoals hierboven al vermeld staat zie je met de druppels en licht gewoon minder en als je dan op wegen rijd die je niet kent, is toch minder ontspannen :p

Reed vorig jaar terug vanuit Zeeland richting Rotterdam. Overal om mij heen zag ik bliksem flitsen naar beneden komen, maar boven mij was het nog droog. Dat was ook niet echt lekker rijden :+

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:35:
[...]

En dan nog de pekel rommel die opspat van de weg :-(
Ik houd het nog even bij de camper voor woon/werk.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
Ik heb wel eens rond middennacht van Den Haag naar Utrecht gereden maar er waren toen dus werkzaamheden op de snelweg. Vervolgens maar met navigatie de snelweg vermeden en binnendoor gereden. Ik kwam een hoop onverlichte landwegen tegen en in combinatie met regen zag ik bijna niks meer. Er was toen dus een lichte S-bocht in de weg die ik niet opmerkte en voordat ik het wist reed ik naast de weg in de berm met 80km/h 8)7. Gelukkig zat ik op de husky, ik denk niet dat ik bijvoorbeeld met de Aprilia rechtop zou zijn gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Donker en regen, inderdaad een moeilijk combinatie.
Sowieso rijd ik niet graag in het donker.
Op één of andere manier is mijn dieptezicht volledig weg in het donker en kan ik dus geen afstanden inschatten om bijvoorbeeld in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Gelukkig geen last van gebrek aan zicht/diepte bij het rijden in donker en regen. Gelukkig maar, want ik rij nu elke dag met de motor naar mijn werk. Pak alleen de auto als het echt heeeul slecht weer is.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Vervelendste vind ik dat het een stuk minder opvalt of er wat op de weg ligt. Dat kunnen simpele dingen zijn als belijning en putten, maar ook iets onverwachts als een tak dat blijft overigens mijn grootste angst: iets tegenkomen wat er niet hoort, zoals ladders/balken oid op de snelweg

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
tdw schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:29:
Vervelendste vind ik dat het een stuk minder opvalt of er wat op de weg ligt. Dat kunnen simpele dingen zijn als belijning en putten, maar ook iets onverwachts als een tak dat blijft overigens mijn grootste angst: iets tegenkomen wat er niet hoort, zoals ladders/balken oid op de snelweg
Ik heb die angst ook enorm op de motor.
Zo erg dat ik, vooral op onbekende wegen, vaak de goede kijktechniek niet durf toe te passen.
Ik zit dan voor mijn voorwiel te kijken of er zeker geen put of voorwerp op de weg ligt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:04

Secsytime

Automagisch

Gister men oordoppen op maat opgehaald, wat een verschil zeg! De oordoppen van Alpine lekten heel erg, wat ook logisch is als ik de vormen vergelijk. De prijs meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Secsytime schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:15:
Gister men oordoppen op maat opgehaald, wat een verschil zeg! De oordoppen van Alpine lekten heel erg, wat ook logisch is als ik de vormen vergelijk. De prijs meer dan waard.
Waar heb jij ze vandaan?

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Secsytime schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:15:
De oordoppen van Alpine lekten heel erg, wat ook logisch is als ik de vormen vergelijk. De prijs meer dan waard.
Die van Alpine werken alleen goed als je oor ruimte heeft in de helm. Zodra je oor door de helm plat gedrukt word gaan de doppen van Alpine lekken. Als je oor vrij zit werken ze prima. In mijn Shoei werken de doppen van Alpine perfect, in mijn HJC werken ze voor geen meter. Zolang je oor maar vrije ruimte heeft werken ze goed. Dit is natuurlijk wel een ontwerpfout want niet iedere helm geeft de oren ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De motor logeert voorlopig nog (en waarschijnlijk voor het laatst) in het tuinhuis bij mijn schoonouders, maar ik heb mezelf alvast verwend met een paar mooie dingen.

Nu heb ik een helm van Scorpion (EXO 750), integraalhelm zonder zonnevizier. Ik wilde al heel lang eigenlijk een modulaire helm inclusief zonnevizier.

Afgelopen week dan ook de Scorpion EXO 920 (http://www.scorpionsports...ular/exo-920/exo-920.html) gekocht, voldoet voor mij aan mijn wensen. Maar omdat ik met mijn broertje op vakantie ga in juni (10 dagen toeren) wilden we eigenlijk nog een redelijk setje hebben om te kunnen communiceren.

Na wat zoeken en vergelijken zijn we op de Sena 20S uitgekomen. Een dergelijk Sena 20S dual setje kost rond de €450, maar we hebben na goed zoeken een nieuwe set gevonden voor €225. Moesten er wel even voor rijden, maar we hadden geluk; de eigenaar had de set al een jaar, maar heeft zijn motor volledig opgeruimd (gezien alle advertenties). Set was nog hagelnieuw en werkt uitstekend.

Ik heb mijn huidige TomTom Rider waarschijnlijk verkocht op Marktplaats, dan kan ik nog even een nieuwe TomTom Rider aanschaffen. De Rider die ik heb is uit 2007 en die kan niet in alle opzichten meer goed mee (werkt slecht met grote kaarten, het dock om op te laden is versleten, batterij is slecht).

In mei nog even een nieuwe jas en broek van textiel halen en ik kan weer jaren vooruit :). O ja, handschoenen en oordoppen moeten ook nog worden vernieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Fuelke schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:34:
Bij regenweer + donker heb ik ook een beetje last van de vele reflecties van koplampen in de regendruppeltjes op het vizier van de helm.
Yup klinkt bekend.. dat had ik ook altijd toen ik nog elke dag woon-werk op motor deed...
Zeker in de winter als je vizier snel smerig word is het soms lastig..
Mijn oplossing was om gewoon wat rustiger aan te rijden en iets meer marge te nemen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:04

Secsytime

Automagisch

tdw schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:30:
[...]

Waar heb jij ze vandaan?
Heb ze bij Schoonenberg gehaald, vond de prijs nog wel meevallen € 110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Secsytime schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:15:
[...]

Heb ze bij Schoonenberg gehaald, vond de prijs nog wel meevallen € 110.
Same here, ik had alleen de duurste(met speciale filters zodat je stemmen(zoals muziek, navigatie en comms systemen) goed kunt horen.), waren 160 euro IIRC.

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
Alpine Hearing Protection staat toch ook altijd op de motorbeurs? Denk dat ik daar maar een setje op maat ga scoren met korting :D.

Mijn Husky gaat er waarschijnlijk uit over 2/3 maanden. Dus als iemand hier tegen die tijd interesse heeft dan hoor ik het graag, voordat ik haar op Marktplaats zet :P.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/23SUC17l.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

cyntax schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:47:
Alpine Hearing Protection staat toch ook altijd op de motorbeurs? Denk dat ik daar maar een setje op maat ga scoren met korting :D.

Mijn Husky gaat er waarschijnlijk uit over 2/3 maanden. Dus als iemand hier tegen die tijd interesse heeft dan hoor ik het graag, voordat ik haar op Marktplaats zet :P.
[afbeelding]
Ik houd me wel aanbevolen rond die tijd. Als het goed is, ga ik 6 feb mijn examen afronden. Even een tijdje wat huren om te leren wat ik graag wil rijden en dan zelf iets kopen. Dus misschien hebben we geluk en is een deal snel gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
Oh wow. Heel erg herkenbaar. Ik heb nu ongeveer 2500~3000 km erop zitten sinds ik mn rijbewijs in juli heb behaald en ik kan je vertellen dat ik nu veel beter rij dan de eerste 1000km.

Toch ben ik een beetje onzeker met de gladde wegen. In de ochtend heb ik altijd het gevoel dat ik een glijder ga maken. Hierdoor neem ik de bochten best slecht. In de middag heb ik dit gelukkig niet. Best bizar.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

HTT-Thalan schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:13:
[...]

@bommes: je bent zeker je eigen voorpret vergeten toen je net begon... de motor staat gepoetst te wachten, maar mijn rijbewijs is nog niet binnen bij de gemeente (word waarschijnlijk vrijdag). Ik zit me hier te vervelen terwijl ik liever een rondje was gaan rijden ;(.
Nee dat ben ik niet vergeten maar even als voorbeeld de volgende anekdote:
Mijn vrouw en ik kochten een aantal jaar geleden eens een keer een ijsje waarmee mijn vrouw graag een leuke selfie wilde maken om naar haar zus te sturen.
Tegen de tijd dat die foto gelukt en verstuurd was kon ze zich eigenlijk niet meer herinneren of het een lekker ijsje was... :F

Ok nu kom ik over als een oude belerende zeur maar kom op, je bent al maanden aan het voor genieten. Ga nou gewoon eens aankomend weekend genieten van het rijden zelf. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bommes schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:42:
[...]

Nee dat ben ik niet vergeten maar even als voorbeeld de volgende anekdote:
Mijn vrouw en ik kochten een aantal jaar geleden eens een keer een ijsje waarmee mijn vrouw graag een leuke selfie wilde maken om naar haar zus te sturen.
Tegen de tijd dat die foto gelukt en verstuurd was kon ze zich eigenlijk niet meer herinneren of het een lekker ijsje was... :F

Ok nu kom ik over als een oude belerende zeur maar kom op, je bent al maanden aan het voor genieten. Ga nou gewoon eens aankomend weekend genieten van het rijden zelf. d:)b
Net zoals mensen die op een reis alleen maar bezig zijn met foto's maken die ze vervolgens nooit meer bekijken en daardoor de halve reis missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

PilatuS schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:16:
[...]

Net zoals mensen die op een reis alleen maar bezig zijn met foto's maken die ze vervolgens nooit meer bekijken en daardoor de halve reis missen.
En op de foto's díe ze nemen staat voor driekwart hun eigen hoofd...
"Kijk, dit was ik! Daar links in de hoek zie je een stukje van McDonalds in Parijs"
"Kijk, dit was ik! Daar links in de hoek zie je een stukje van de Starbucks in London"
"Kijk, dit was ik! Daar links in de hoek zie je een stukje van de H&M in Tokyo"
"Kijk, dit was ik! Daar links in de hoek zie je een stukje van de Apple store in New York"

.....ad infinitum :F

/rant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

PilatuS schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:16:
[...]

Ik kijk echt wel vaak terug naar mijn reis foto's... :P 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:00:
[...]

IkWij op Tweakers kijk echt wel vaak terug naar mijnjouw reis foto's... :P 8)7
Fixed ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik bedoelde trouwens mijn commentaar op Thalan echt niet vervelend verre van zelfs. Maar ik denk echt dat je gewoon eens lekker moet gaan sturen.
Doe eens een paar weekjes woon-werk op die gave transalp, gas eens naar Luxemburg in het weekend.
Kortom ga eens genieten van dat ding en het rijden zelf :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bommes schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:00:
[...]

Ik kijk echt wel vaak terug naar mijn reis foto's... :P 8)7
Dan ben je 1 van de weinige die dat doen, maar dat is niet eens het punt natuurlijk. Het gaat er om dat mensen die veel foto's maken tijdens de reis meer bezig bent met foto's maken dan met genieten van waar ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Over reizen gesproken.. Morgen maar weer eens de motor op richting 't werk. Géén code geel (vooralsnog :+) volgens 't KNMI, minimumtemperatuur slechts -1 °C, afgelopen tijd niet gestrooid op m'n traject (al zal d'r ongetwijfeld nog wel wat liggen /care) dus gáán :D

[ Voor 10% gewijzigd door Osiris op 24-01-2017 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:24:
Ik zag zojuist in een video van RoyalJordanian dat hij ook op een 125 rijd (naast andere machines uiteraard) - vooral voor stadsritten, zo lijkt het. Ding klinkt alleen alsof er een 750 onder ligt :p.

[...]
Uitlaat he. ;)
PilatuS schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:20:
[...]

Het is in het begin wel erg leuk vond ik. Iedere paar 100km merk je gewoon dat alles beter gaat en dit gaat 1000'en km's door. Koop je een andere motor begint het weer een beetje opnieuw. Ik heb met deze motor zo'n 6.000km nodig gehad om er lekker en vloeiend mee te rijden.
Denk dat dat het meeste naar voren komt als het niet-herfst/winters weer is. Omdat de meeste rijders die nu rijden toch meer marge nemen ivm het weer is het toch anders rijden. Dan gaat het 'leren' naar mijn mening in ieder geval een stuk minder hard. Van de andere kant gezien: je leert wel weer beter omgaan in verschillende weersomstandigheden. :+
Anoshky schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:34:
Donker en regen, inderdaad een moeilijk combinatie.
Sowieso rijd ik niet graag in het donker.
Op één of andere manier is mijn dieptezicht volledig weg in het donker en kan ik dus geen afstanden inschatten om bijvoorbeeld in te halen.
Moet zeggen dat ik droog weer gecombineerd met een later tijdstip zelf (heb ook niet bovenstaand probleem) soms wel leuk rijden vind. Moet dan wel een enigszins bekende weg zijn, maar dan kun je toch vaak wel even wat meer op het gas. Geen auto's voor of achter. :9

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:41:
[...]
Denk dat dat het meeste naar voren komt als het niet-herfst/winters weer is. Omdat de meeste rijders die nu rijden toch meer marge nemen ivm het weer is het toch anders rijden. Dan gaat het 'leren' naar mijn mening in ieder geval een stuk minder hard. Van de andere kant gezien: je leert wel weer beter omgaan in verschillende weersomstandigheden. :+
Dat zal zeker zo zijn. In de zomer onder optimale omstandigheden kan je veel verder gaan dan nu en dan leer je ook veel meer. Met koud weer rustig en langzaam rijden leer je lang niet zoveel als in de zomer met het gas flink open op een dijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
caesar1000 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:41:
[...]

Van de andere kant gezien: je leert wel weer beter omgaan in verschillende weersomstandigheden. :+
Altijd leuk ja, als je motor in de bocht naar buiten glibberd, omdat er zeer plaatselijk onder een grote boom een stapel platgereden bladeren aangekoekt aan de weg lagen :X

In 't donker en in de bocht, dus je zag d'r helemaal niets van uiteraard, totdat het te laat was en je het glibberen al niet meer kon voorkomen..

De motor wél rechtop kunnen houden *D maar de auto achter me zou wel ff peentjes gezweet hebben.. Zelf vond ik 't gek genoeg allemaal wel meevallen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Osiris schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 06:43:
[...]

De motor wél rechtop kunnen houden *D maar de auto achter me zou wel ff peentjes gezweet hebben.. Zelf vond ik 't gek genoeg allemaal wel meevallen :+
Oeps. :D

Van de A2, de A10 op bij Amsterdam RAI liggen van die metalen voegen in de bocht voor het viaduct. Daar ga ik ook altijd wel met geknepen billetjes overheen als het nat is, want elke keer voel ik de brommert een stukje verschuiven. Op een mooie zomerdag is het wel leuk knallen daar. :+

[ Voor 33% gewijzigd door Nero22 op 25-01-2017 07:40 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Nero22 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 07:39:
[...]

Van de A2, de A10 op bij Amsterdam RAI liggen van die metalen voegen in de bocht voor het viaduct. Daar ga ik ook altijd wel met geknepen billetjes overheen als het nat is, want elke keer voel ik de brommert een stukje verschuiven. Op een mooie zomerdag is het wel leuk knallen daar. :+
Als je van de A20 naar de A4 richting Hoogvliet gaat, kom je die ook tegen. Ik rij er elke ochtend overheen, soms voel ik wel een ienieminie-beetje glijden, maar vaak niet. In de spits rijden er altijd auto's met 80 km/h op de linkerbaan, dus echt hard kan ik daar vaak niet.

Maar ik snap je punt volledig, mijn eerste keren (en nu soms nog steeds) vond ik die dingen altijd doodeng, zeker als er een vrachtwagen naast je rijdt...

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Waarom zou die auto achter je peentjes gezweet hebben als jij het zal al mee vond vallen?

Waarschijnlijk heeft hij het niet eens gezien.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

[...]

Ik rijd daar elke dag (nu nog met de auto) en vroeg me al af of dat niet écht een tricky punt is. Met de auto voel ik de wielen al zijwaards glijden over de metalen strips. Spekglad die dingen! Waarschijnlijk is daarom dat stuk nu ook 70 km/h geworden. En iedereen houdt zich daar natuurlijk aan (not!)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

Ha, leuk dat je die bocht noemt. Vroeger zat op die plek van de ribbels een bobbel en zag je ook nog weleens een auto achterstevoren op de vluchtstrook staan. Waarschijnlijk van schrik gas losgelaten. Als je vlot over die hobbel ging wilde je auto nog weleens een klein stapje op zij doen.
Verder is dat een hele mooie bocht, in de auto al jaren op geoefend en nu was ik heel benieuwd hoe het op de motor zou gaan. De eerste keer netjes met 80 op de rechterstrook en bijna niks gemerkt van die ribbels.

Het hangt denk ik ook heel erg van de auto/motor af hoeveel je ze voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
w4rguy schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:59:
[...]

Ik rijd daar elke dag (nu nog met de auto) en vroeg me al af of dat niet écht een tricky punt is. Met de auto voel ik de wielen al zijwaards glijden over de metalen strips. Spekglad die dingen! Waarschijnlijk is daarom dat stuk nu ook 70 km/h geworden. En iedereen houdt zich daar natuurlijk aan (not!)
Ik vraag mij dat ook af, maar dan met het Prins Clausplein. Max snelheid lijkt te hoog, maar toen ik aan het lessen kon het gewoon volgens de instructeur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 19:51
Een horizontale ijzeren streep kan imo prima. De band heeft genoeg contact met het asfalt om dit aan te kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 16:14
Requiem19 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:08:
Een horizontale ijzeren streep kan imo prima. De band heeft genoeg contact met het asfalt om dit aan te kunnen.
Een verticale ijzeren streep is vaak niet handig om overheen te proberen te rijden inderdaad :+ :+

Jokes aside, die strepen kun je inderdaad prima overheen rijden.

Nog even een vraag over de motorbeurs die bijna begint, waarschijnlijk weet iemand hier wel een antwoord op. Ik vroeg me namelijk af of je ook kan/mag proefzitten op motoren?

[ Voor 18% gewijzigd door Leviathius op 25-01-2017 16:17 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Leviathius schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:24:
[...]

Een verticale ijzeren streep is vaak niet handig om overheen te proberen te rijden inderdaad :+ :+

Jokes aside, die strepen kun je inderdaad prima overheen rijden.

Nog even een vraag over de motorbeurs die bijna begint, waarschijnlijk weet iemand hier wel een antwoord op. Ik vroeg me namelijk af of je ook kan/mag proefzitten op motoren?
Je kan er prima overheen rijden, maar misschien dat bij nat weer je band iets weg glijd. Echter zal je bij genoeg snelheid geen issues hierbij ondervinden omdat je snel genoeg weer van de strip af bent en de band weer grip pakt.

En yes! Vorig jaar op motorbeurs ook op diverse motoren gezeten. Zeker bij de nieuwe modellen gaat dat best, indien er geen rij voor staat.... en wat betreft de gebruikte motoren, net als in de winkel kan je gewoon even vragen en dan trekken ze er gewoon 1 uit een rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
aidanl schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:27:
[...]

Je kan er prima overheen rijden, maar misschien dat bij nat weer je band iets weg glijd. Echter zal je bij genoeg snelheid geen issues hierbij ondervinden omdat je snel genoeg weer van de strip af bent en de band weer grip pakt.

En yes! Vorig jaar op motorbeurs ook op diverse motoren gezeten. Zeker bij de nieuwe modellen gaat dat best, indien er geen rij voor staat.... en wat betreft de gebruikte motoren, net als in de winkel kan je gewoon even vragen en dan trekken ze er gewoon 1 uit een rij.
Trekken er een uit n rij? Staan er dan 10 Mt-07's bijvoorbeeld? Ja sorry, heb geen idee hoe ik het voor me moet zien :?

Maar goed om te horen dat het gewoon kan! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Leviathius schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:38:
[...]

Trekken er een uit n rij? Staan er dan 10 Mt-07's bijvoorbeeld? Ja sorry, heb geen idee hoe ik het voor me moet zien :?

Nieuwe modellen staan op podia met genoeg ruimte zodat je er omheen kan lopen of op kan zitten. Gebruikte motoren staan geparkeerd zoals ze bij dealers vaak staan. Soms net iets te dicht op elkaar waardoor hij eerst iets naar voren moet om er op te kunnen. Anderzijds is er andere keren wel ruimte.

Maar als je twijfelt gewoon vragen aan zo'n pik die daar dan rond loopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
Leviathius schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:38:
[...]

De 2e hands staan vaak erg dicht op elkaar.
Nieuwe modellen hebben meer ruimte, zodat je er omheen kan lopen, foto's maken en proefzitten. Ik was vorig jaar op een vrijdag gegaan. Toen waren er zat mogelijkheden.

Ik ga dit jaar weer *O* en als het weer een beetje meezit gewoon met de motor. 8) Nu wat meer tijd steken in de reisorganisaties en fabrikanten van nieuwe snufjes. De nieuwe modellen zijn niet zo super boeiend dit jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Weet er iemand toevallig of er bij de Motorbeurs ook een soort garderobe is?

Ik weet zga zeker dat ik op de motor kom, maar zie het niet echt zitten om de hele dag op mijn laarzen rond te waggelen met helm en handschoenen vasthoudend...

Zou fijn zijn om laarzen, helm en handschoenen ergens beschermd achter te laten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
DragonSlayer666 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:58:

Ik weet zga zeker dat ik op de motor kom, maar zie het niet echt zitten om de hele dag op mijn laarzen rond te waggelen met helm en handschoenen vasthoudend...

Zou fijn zijn om laarzen, helm en handschoenen ergens beschermd achter te laten!
Jaarbeurs heeft een garderobe, bij de "Holland Casino ingang" :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
ephymerous schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:24:
[...]

Jaarbeurs heeft een garderobe, bij de "Holland Casino ingang" :)
en de helmengarderobe is buiten bij de parkeerplaats van de motoren. Gratis parkeren. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Ga dit jaar ook zeker weten op mijn eigen motor. Vorig jaar was ik tijdens de beurs bijna klaar met lessen, erg vervelend als je al die mooie motoren ziet en iedereen rond ziet rijden terwijl je met je koekblik in de file alleen maar kan toekijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:15
DragonSlayer666 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:58:

Gewoon full gear rondlopen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik zit hier in mijn über in Parijs en het stikt hier van de motoren. Volgende keer kan ik zelf met de motor komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Ari Gold schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:41:
[...]

Gewoon full gear rondlopen. d:)b
Ik kom sowieso in mijn Jeans en Rev'it Stealth. Maar de Held Cartagena's lopen niet heel comfortabel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:08:
Ik zit hier in mijn über in Parijs en het stikt hier van de motoren. Volgende keer kan ik zelf met de motor komen :).
Neen. Tenzij je een recente fiets hebt }:|

http://www.motor-forum.nl...-vanwege-emissie-eis.html

http://urbanaccessregulat...mainmenu-147/france/paris

[ Voor 9% gewijzigd door Vrijdag op 25-01-2017 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 19:15
Over 3 weken eindelijk AVD examen doen. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Tylen schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:14:
[...]

Waarom zou die auto achter je peentjes gezweet hebben als jij het zal al mee vond vallen?

Waarschijnlijk heeft hij het niet eens gezien.
Ik mag hopen dat je als automobilist ook wel eventjes schrikt als een motorrijder onderuit gaat. Een van de weinige redenen op de weg dat je echt een noodstop zou moeten maken als auto.. :P
Vandaag bij 't oprijden van een oprit in de bocht daar naar toe ook een 'powerslide' gemaakt :X (Ok ok, m'n achterwiel glibberde wat naar op zij, maar zo voelde 't wel :+) Met hoogst waarschijnlijk een beetje ervaring en heel veel geluk hield ik 'em overeind :X Ging niet zo lekker met koppelen, koude handen al, misschien daardoor. Liet de motor teveel toeren maken door te weinig koppelen en waarschijnlijk daarna opeens teveel. I.c.m. in een bocht en wellicht wat gladheid.
Nou ja, liep weer goed af, maar dit was pas de 2e keer dat de motor aan 't glijden was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:53:
[...]

Dat zal zeker zo zijn. In de zomer onder optimale omstandigheden kan je veel verder gaan dan nu en dan leer je ook veel meer. Met koud weer rustig en langzaam rijden leer je lang niet zoveel als in de zomer met het gas flink open op een dijk.
[...]

Altijd leuk ja, als je motor in de bocht naar buiten glibberd, omdat er zeer plaatselijk onder een grote boom een stapel platgereden bladeren aangekoekt aan de weg lagen :X

In 't donker en in de bocht, dus je zag d'r helemaal niets van uiteraard, totdat het te laat was en je het glibberen al niet meer kon voorkomen..

Yup, dan is rijden in de zomer/met warm weer toch iets beter voor de gemoedsrust.

Zelf nog niet zo'n last gehad van de bladeren de afgelopen maanden. Meer van de zwarte sensor belijning. Paar keer gehad dat ik er per ongeluk recht overheen reed en mijn voorwiel toch een andere kant koos dan dat ik eigenlijk in gedachte had. Tijdens het lessen in de zomer geen last van gehad. ;)
Leviathius schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:24:
[...]

Proefzitten zeker ja. Moet een beetje geluk hebben wat betreft drukte en timing. Heb vorig jaar nog op een H2 gezeten. Dat was op de Intermot in Duitsland niet mogelijk. Daar moest men het doen met een greenscreen (ook wel typisch Kawasaki natuurlijk :+ ).

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Osiris schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:01:
[...]

Ik mag hopen dat je als automobilist ook wel eventjes schrikt als een motorrijder onderuit gaat. Een van de weinige redenen op de weg dat je echt een noodstop zou moeten maken als auto.. :P
Dus je was wel onderuit gegaan? Eerst zeg je dat je hem overeind hield.

Een iets uitbrekende achterkant lijkt voor de bestuurder van de motor een gigantisch iets maar in werkelijkheid is het niks. Misschien een paar cm. Dat ziet een auto achter je echt niet. En als jezelf al aangeeft dat je het wel mee vond vallen waarom zou een auto dan achter je peentjes moeten zweten (volgens jou)?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 23:25
Tylen schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 06:53:
[...]

Een iets uitbrekende achterkant lijkt voor de bestuurder van de motor een gigantisch iets maar in werkelijkheid is het niks. Misschien een paar cm. Dat ziet een auto achter je echt niet. En als jezelf al aangeeft dat je het wel mee vond vallen waarom zou een auto dan achter je peentjes moeten zweten (volgens jou)?
Tenzij je een echte highsider maakt natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Een voorwiel die even opzij komt maar wel weer grip krijgt is een stuk enger kan ik je zeggen. :P

Maar een collega schrok er wel een beetje van toen ik bewust met een uitbrekende achterkant aankwam op een bocht op het industrieterrein om daarna hem de bocht in te gooien. Dus ik kan mij er wel wat bij voorstellen, zeker bij mensen die zelf geen motorrijden. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Joopieboy schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:38:
[...]

Een voorwiel die even opzij komt maar wel weer grip krijgt is een stuk enger kan ik je zeggen. :P

Maar een collega schrok er wel een beetje van toen ik bewust met een uitbrekende achterkant aankwam op een bocht op het industrieterrein om daarna hem de bocht in te gooien. Dus ik kan mij er wel wat bij voorstellen, zeker bij mensen die zelf geen motorrijden. :)
Zijn er cursussen waarbij je dat soort dingen kan leren (= meer de limieten van de machine opzoeken)? Ik heb het vermoeden dat ik veeeel te braaf rijd maar heb geen zin om mijn motor in de vernieling te rijden puur omdat ik vermoed dat het wel wat 'scherper' kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dryhte schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:52:
[...]

Zijn er cursussen waarbij je dat soort dingen kan leren (= meer de limieten van de machine opzoeken)? Ik heb het vermoeden dat ik veeeel te braaf rijd maar heb geen zin om mijn motor in de vernieling te rijden puur omdat ik vermoed dat het wel wat 'scherper' kan ;)
Supermoto school van Marcel van Drunen kan ik je van harte aanbevelen. Leer je heel veel beheersing van

Scheelde ook ik de GSX een 5 jaar heb gehad en echt kon lezen en schrijven ermee. Dat met de nodige km's ervaring lukt dan wel. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Joopieboy schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:55:
[...]

Supermoto school van Marcel van Drunen kan ik je van harte aanbevelen. Leer je heel veel beheersing van

Scheelde ook ik de GSX een 5 jaar heb gehad en echt kon lezen en schrijven ermee. Dat met de nodige km's ervaring lukt dan wel. :P
Ik hoor het al, eerst nog een jaartje overleven, eventueel een dagje slipschool :) Voel me erg groen met mijn 1 jaar (motor) rijervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Komt vanzelf, kilometers maken en het gevoel met je motor krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
[...]

Nee, niet onderuit.. En meest waarschijnlijk voelde het voor mij alsof ik een halve rijstrook aan 't glijden was, terwijl het inderdaad maar een paar cm is. Geen idee eerlijk gezegd :)

Maar als automobilist zou ik me denk ik weldegelijk rotschrikken als een motor per ongeluk driftend de bocht door gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Laatst online: 20-09 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Zaterdag breng ik de motor(Yamaha FZ1) naar de garage voor de 20k beurt, en de achterband is op. De voorband zou nog kunnen maar is 6 jaar oud, en ik heb er zelf niet veel vertrouwen in. (michelin roadsmart?) Afgelopen zomer een paar keer de voorkant iets voelen glijden.

Ik zit er dus aan te denken om voor en achter nieuwe banden er onder te laten zetten, maar aangezien het mijn eerste motor is, heb ik geen enkel gevoel bij de keuze van de banden die beschikbaar zijn.

Pilot Road 4 lijkt mij een goede, maar ben benieuwd naar de grip in de bochten, en levensduur.
Conti Road Attack 2 (EVO?) ziet er qua profiel een stuk steviger uit.

[Front 120/70 ZR 17 M/C (58W) F TL, Rear 190/50 ZR 17 M/C (73W) R TL]

Vind juist de hellingshoek één van de leuke aspecten van het motorrijden, en vlot doorrijden. Afgelopen jaar 7000 km gereden aan plezierritjes. Vakantie is er helaas niet van gekomen, dat wordt dit jaar wel anders.Alle vakantiedagen van 2016 moeten nog voor juni op worden gemaakt :P

Ik heb al haakse ventielen besteld om te laten monteren, de remschijven voor maken het echt een opgave om de band te vullen.

Misschien hebben jullie nog wat tips voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:32

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik (op een Hornet met 102 pk) ben heel erg te spreken over de Pilot Road 3 en 4. De 3 ging achter nog wel wat cuppen; de 4 heeft daar met dezelfde instellingen en rijgedrag geen last van.
Met die banden valt de motor heel makkelijk de bocht in, wat ik heel fijn vind. Anderen vinden dat misschien wat nerveuzer overkomen.
Ik heb met die banden nooit grip te weinig gehad. Misschien dat dat bij een FZ1 iets anders is, maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
DrivinUCrazy schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:58:
Ik (op een Hornet met 102 pk) ben heel erg te spreken over de Pilot Road 3 en 4. De 3 ging achter nog wel wat cuppen; de 4 heeft daar met dezelfde instellingen en rijgedrag geen last van.
Met die banden valt de motor heel makkelijk de bocht in, wat ik heel fijn vind. Anderen vinden dat misschien wat nerveuzer overkomen.
Ik heb met die banden nooit grip te weinig gehad. Misschien dat dat bij een FZ1 iets anders is, maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
Ik heb nu de pilot road 2 achter omdat ik een lichte motor heb en de Pilot Road 3 of 4 overkill is naar mijn idee. Echter heb ik wel onderzoek gedaan natuurlijk en het grote verschil tussen de 3 en 4 is dat de 3 zachtere wangen heeft en dus minder lang meegaat dan de 4. Dus als je levensduur belangrijk vind, dan zou ik gewoon voor de 4 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Patrock schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:28:
Zaterdag breng ik de motor(Yamaha FZ1) naar de garage voor de 20k beurt, en de achterband is op. De voorband zou nog kunnen maar is 6 jaar oud, en ik heb er zelf niet veel vertrouwen in. (michelin roadsmart?) Afgelopen zomer een paar keer de voorkant iets voelen glijden.

Ik zit er dus aan te denken om voor en achter nieuwe banden er onder te laten zetten, maar aangezien het mijn eerste motor is, heb ik geen enkel gevoel bij de keuze van de banden die beschikbaar zijn.

Pilot Road 4 lijkt mij een goede, maar ben benieuwd naar de grip in de bochten, en levensduur.
Conti Road Attack 2 (EVO?) ziet er qua profiel een stuk steviger uit.

[Front 120/70 ZR 17 M/C (58W) F TL, Rear 190/50 ZR 17 M/C (73W) R TL]

Vind juist de hellingshoek één van de leuke aspecten van het motorrijden, en vlot doorrijden. Afgelopen jaar 7000 km gereden aan plezierritjes. Vakantie is er helaas niet van gekomen, dat wordt dit jaar wel anders.Alle vakantiedagen van 2016 moeten nog voor juni op worden gemaakt :P

Ik heb al haakse ventielen besteld om te laten monteren, de remschijven voor maken het echt een opgave om de band te vullen.

Misschien hebben jullie nog wat tips voor mij?
Slijtage en grip wordt primair bepaald door de compound en veel minder door het profiel. Profiel wordt relevanter als het nat is, maar ook daar is compound nog steeds erg belangrijk.

Gelet op de voorbeelden die je noemt lijk je op zoek te zijn naar een sport toerband. Als je blijft bij een van de bekendere merken en een moderne band kiest zit je eigenlijk altijd wel goed. Ik zou gewoon de goedkoopste kiezen die je dealer kan leveren en een circuittraining inplannen als hellingshoek/sportief rijden je ding is. Kies er dan wel een waar je in het begin van de dag begeleid wordt en er later op de dag ruimte is om vrij te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

xos schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:44:
[...]

Slijtage en grip wordt primair bepaald door de compound en veel minder door het profiel. Profiel wordt relevanter als het nat is, maar ook daar is compound nog steeds erg belangrijk.

Gelet op de voorbeelden die je noemt lijk je op zoek te zijn naar een sport toerband. Als je blijft bij een van de bekendere merken en een moderne band kiest zit je eigenlijk altijd wel goed. Ik zou gewoon de goedkoopste kiezen die je dealer kan leveren en een circuittraining inplannen als hellingshoek/sportief rijden je ding is. Kies er dan wel een waar je in het begin van de dag begeleid wordt en er later op de dag ruimte is om vrij te rijden.
Zoals jullie al aangeven heeft voor mij een langere levensduur wel een voorkeur. Maar het moet ook zeker sportief aankunnen. Dus lekker plakken in de bochten is wel een vereiste.

Als ik de sipes zie op de PR4 lijkt mij dit flexibeler qua contactvlak, en dus ook dat het bijv. iets gummig aan kan voelen in de bochten.

Woonwerk doe je toch rustig, en op de 20 graden, koel briesje vrije tijd wil je optimaal genieten van de bochten. :)

Circuittraining staat ook zeker op de planning. Maar dat wou ik niet al direct in het eerste jaar van mijn rijbewijs doen.
Eerst een beetje vertrouwen met de motor opbouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Voor op straat is iets als een PR4 meer dan prima. Pas bij wat meer circuit rijden is het nuttig om meer richting een sportband te gaan. Ik ga zelf iets van 3x per jaar naar het circuit en rij daarom met SportSmart2 banden. Die hebben nog een vrij goede levensduur maar ook voldoende grip voor op het circuit.

De echte sportbanden zijn alleen nuttig voor vrijwel alleen circuit rijden. Er zijn genoeg mensen die met SuperCorsa's rondrijden zonder naar het circuit te gaan wat compleet overkill is. Die banden rij je binnen 3.000km helemaal op en zijn voor op staat vrij nutteloos.

Een goede toerband of sporttoerband is voor voor op staat ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Tenzij je op hele uitsproken banden rijdt (b.v. allroad, echte regenbanden) ga je echt niks merken van het profiel. Zorg ervoor dat je vering een servicebeurt heeft gehad en op jou is afgesteld en je gaat een enorme stap maken tov een 6 jaar oude band.
Circuittraining staat ook zeker op de planning. Maar dat wou ik niet al direct in het eerste jaar van mijn rijbewijs doen. Eerst een beetje vertrouwen met de motor opbouwen!
Heb het hier al eens eerder getypt. Als de reden is om het niet binnen 1 jaar te doen na het halen van het rijbewijs doe je jezelf te kort. Als jij sportief op de weg wilt rijden en banden wilt hebben die "lekker plakken" dan zijn de introductie groepen van een circuittraining perfect. Je leert daar de basis in een veilige omgeving. Daarmee geef je foute gewoontes geen kans en helpt je om de basis goed voor elkaar te krijgen.

Als het tussen je oren zit en je kunt je er niet overeen zetten kies wacht dan vooral.

[ Voor 6% gewijzigd door xos op 26-01-2017 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vering is inderdaad nog wel belangrijker dan het verschil tussen een toerband of sportband. HyperPro heeft vaak opendagen waarbij je gratis je vering kan laten afstellen. Puur een paar instellingen aanpassen kan al een enorm verschil maken, laat staan wanneer je voor andere vering zou gaan.

Verder is er niets mis om vrij snel naar het circuit te gaan. Persoonlijk vind ik Lelystad nogsteeds ideaal hier voor, dit is alleen het laatste jaar dat dit circuit nog bestaat. Lelystad is erg handig om de basis dingen te leren. Juist met 60 door een bocht gaan is in het begin veel beter dan met 160 om de basis dingen te leren. Vooral het kijken en de positie van het lichaam goed krijgen is iets wat fijn is om daar te leren en daar heb je op straat ook veel aan. En inderdaad juist een circuit is handig om het vertrouwen op te bouwen.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 26-01-2017 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

PilatuS schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:14:
Vering is inderdaad nog wel belangrijker dan het verschil tussen een toerband of sportband. HyperPro heeft vaak opendagen waarbij je gratis je vering kan laten afstellen. Puur een paar instellingen aanpassen kan al een enorm verschil maken, laat staan wanneer je voor andere vering zou gaan.

Verder is er niets mis om vrij snel naar het circuit te gaan. Persoonlijk vind ik Lelystad nogsteeds ideaal hier voor, dit is alleen het laatste jaar dat dit circuit nog bestaat. Lelystad is erg handig om de basis dingen te leren. Juist met 60 door een bocht gaan is in het begin veel beter dan met 160 om de basis dingen te leren. Vooral het kijken en de positie van het lichaam goed krijgen is iets wat fijn is om daar te leren en daar heb je op straat ook veel aan. En inderdaad juist een circuit is handig om het vertrouwen op te bouwen.
Vering heb ik al eens op een hyperpro dag af laten stellen. Het is nu nog de stock vering en voor april staat de nieuwe vering in de planning.

Zit rond de 110 kilo (>2m) dus de huidige vering kan de upgrade goed gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:39
Hallo allemaal,

Ik ga zeer binnenkort beginnen met rijlessen. Echter heb ik nog een paar kleine vraagjes.

- Volgens mij zat er zo'n grote motorkleding winkel in Utrecht(?) Een grote bekende winkel iig. Wat was daar de naam ook alweer van?
- Zijn er nog 'beginners' kledingstukken? Bijvoorbeeld een volledig pak, ipv 2 delen. Of volledige laarzen ipv schoenen?

- Ik wil mij verzekeren bij Centraal Beheer Achmea. Daar zit ik ook met mijn auto en ik krijg daar korting via mijn werkgever. Echter zijn de opties waaruit ik kan kiezen iets anders dan bij mijn auto.
Waar ik een vraag over heb is de volgende optie

'aanrijding en vandalisme'

Met Aanrijding en vandalisme vergoeden wij de schade aan uw motor als u zelf een botsing heeft veroorzaakt (een soort WA+ dus?). Of als u bent omgeslagen of te water geraakt. (een soort All-Risk? Betekent dat dat ik ook verzekerd ben als ik dus crash / uit de bocht vlieg of wat dan ook?) Deze optie kost 96 euro / maand. Als ik die optie niet kies ben ik 32 euro per maand kwijt, met ben ik 129 per maand kwijt

Is er schade door vandalisme? Of is er een deuk ontstaan doordat uw motor bijvoorbeeld is geraakt door een autodeur? Ook dan betalen wij de reparatie. Spreekt voor zich

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007

_Apache_

For life.

Patrock schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:00:
[...]

Vering heb ik al eens op een hyperpro dag af laten stellen. Het is nu nog de stock vering en voor april staat de nieuwe vering in de planning.

Zit rond de 110 kilo (>2m) dus de huidige vering kan de upgrade goed gebruiken.
Wil je echt veel uit je veren halen, zul je het moeten onderhouden. Dus laat het eens nakijken, goed afstellen en de olie vervangen.

Zo is mijn FJR weer messcherp gaan sturen na het afstellen. Simpelweg omdat de voorveren niet meer genoeg weerstand gaven, en de olie vocht had opgedaan.
Nu met alleen al nieuwe veren en olie is de veer kneiterhard geworden, maar na het bijstellen van de stelschoef onderaan de veerpoot (deze stond op 12 kliks, van max 14. Waarbij 1 superzacht is, en 14 massief).

Nu staat de schroef op 4 kliks van 14, en nog is ie hard, maar op de snelweg is het nu zoeven als een limosine. 8)

[ Voor 28% gewijzigd door _Apache_ op 26-01-2017 20:07 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Aschtra schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:38:
Hallo allemaal,

Ik ga zeer binnenkort beginnen met rijlessen. Echter heb ik nog een paar kleine vraagjes.

- Volgens mij zat er zo'n grote motorkleding winkel in Utrecht(?) Een grote bekende winkel iig. Wat was daar de naam ook alweer van?
- Zijn er nog 'beginners' kledingstukken? Bijvoorbeeld een volledig pak, ipv 2 delen. Of volledige laarzen ipv schoenen?

- Ik wil mij verzekeren bij Centraal Beheer Achmea. Daar zit ik ook met mijn auto en ik krijg daar korting via mijn werkgever. Echter zijn de opties waaruit ik kan kiezen iets anders dan bij mijn auto.
Waar ik een vraag over heb is de volgende optie

'aanrijding en vandalisme'

Met Aanrijding en vandalisme vergoeden wij de schade aan uw motor als u zelf een botsing heeft veroorzaakt (een soort WA+ dus?). Of als u bent omgeslagen of te water geraakt. (een soort All-Risk? Betekent dat dat ik ook verzekerd ben als ik dus crash / uit de bocht vlieg of wat dan ook?) Deze optie kost 96 euro / maand. Als ik die optie niet kies ben ik 32 euro per maand kwijt, met ben ik 129 per maand kwijt

Is er schade door vandalisme? Of is er een deuk ontstaan doordat uw motor bijvoorbeeld is geraakt door een autodeur? Ook dan betalen wij de reparatie. Spreekt voor zich
Van de verzekering, geen idee, zou in de polisvoorwaarden moeten staan :)

Qua kleding: Ik zou in elk geval zorgen voor eigen handschoenen en motorlaarzen. Eventueel een helmmuts. Op dit moment is het nog vrij koud dus erg veel last van zweterige kleding zal je niet hebben. Handschoenen en schoenen vormen zich naar het lichaam dus dat is wel zo prettig om zelf te hebben. En wat hygiënischer.
Over een maandje is de motorbeurs er weer. Daar zijn (soms) wel eens leuke aanbiedingen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bij mij heeft het afstellen ook een flink verschil gemaakt. De SAG was aan de voorkant te weinig en aan de achterkant te veel. Ook was de ingaande demping achter te veel waardoor de band veel harder sleet dan nodig was.

Sowieso zijn er veel motoren waarbij de vering standaard slecht is. Vaak is het veel te zacht en meer gericht op comfort dan op hellingshoeken. De vering van de SV was echt heel slecht, zelfs na het monteren van HyperPro veren en afstellen was het nog redelijk bagger. Vooral de demper achter was nogal bagger. Met die motor ook nooit echt plat gegaan omdat het zo onstabiel aanvoelde. Ben nu wel erg blij met een motor waarvan de vering heel goed is en het bij platter gaan enorm stabiel aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bij Hyperpro boden ze voor mijn GSX ook alleen maar een volledige schokbreker voor achter aan, zegt genoeg. Maar ben benieuwd hoe goed bv de SD dadelijk rijdt en stuurt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:29:
Maar ben benieuwd hoe goed bv de SD dadelijk rijdt en stuurt. :)
Dat zal je zeer aangenaam gaan verassen :) Is toch een wereld van verschil met de GSX. Bij de GSX word er flink bespaard op de kosten van de vering en is het matig spul. Nou is wat onder de KTM zit geen mega goed spul, maar het is vele malen beter en dat ga je zeker merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 19:51
Vanavond leuk gescoord bij de Revit sample sale bij Bikeroutfit.nl (Amsterdam). Alle Revit gear voor de halve prijs.

Snel bij zijn als je nog iets leuks wil :)
Pagina: 1 ... 72 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.