Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.181 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:24
Anoshky schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:26:
[...]

Zeker op de Versys staat hij echt mooi met de swmotech mount boven de tellers.
Ik ben in ieder geval blij dat ik de investering in een Tomtom rider 410 heb gedaan deze zomer.
Al vaak file mee kunnen omzeilen op het woonwerk traject en in de vrije tijd wegjes vinden die ik anders nooit zou inrijden.
Ik had bij de V-Strom ook echt een prachtige beugel boven de tellers, alleen geen navigatie. Nu heb ik hem vastgemaakt op 1 van de stuurklemmen van de GSX, en hangt hij half boven de tank. Wel irritant met een tanktas! Dan past het eigenlijk net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 16:23
Heren en dames?

Bedankt voor jullie antwoorden op mijn vraag. Zie heel veel verschillende gegeven antwoorden en heb al beetje rond gekeken. Ik heb ook gekeken naar de X-grip maar dit ziet er niet heel erg veilig uit voor mijn mobiel als ik zo het plaatje moet geloven :O

Ook zit ik inderdaad te kijken naar een bluetooth headset voor het motorrijden (en onderandere het karten).
Maar ik heb nog gelukkig +- een week voordat ik de motor weer pak. Er zijn nog her en der ijsplekken hier in het oosten en heb nog geen haast.

De paddockstand ziet er ook wel handig uit gezien die van mij alleen maar een sidestand heeft en voor 25euro is het het proberen waard :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Leviathius schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:41:
Voor de mensen die toevallig op zoek zijn naar universele paddock stands, hier zijn ze halve prijs deze week: https://www.xlmoto.nl/pad...roworks-2-in-1-voorachter

Normaal 50€, nu 25€ (excl verzendkosten).

Vraag me wel af hoe je in je eentje je motor op zo'n stand moet krijgen. Mensen ervaring mee?
Prima ding :)
Met twee beugels een smalle en een brede. Voor het voor en achterwiel.

Nog niet echt gebruikt, maar lijkt me dat dit prima gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Nielsjuhz schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:15:
Heren en dames?

Bedankt voor jullie antwoorden op mijn vraag. Zie heel veel verschillende gegeven antwoorden en heb al beetje rond gekeken. Ik heb ook gekeken naar de X-grip maar dit ziet er niet heel erg veilig uit voor mijn mobiel als ik zo het plaatje moet geloven :O
Ik weet dat SvenBravo7 zo'n ding heeft voor zijn telefoon. Het zat echt heel stevig erin. Je kan hem altijd even pm'en met een vraagje erover.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 16:14
Jelte schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:52:
[...]
Prima ding :)
Met twee beugels een smalle en een brede. Voor het voor en achterwiel.

Nog niet echt gebruikt, maar lijkt me dat dit prima gaat.
Jij had deze paddock al? Of toevallig ook besteld? Maar ik heb hem nu dus gebruikt en gaat prima inderdaad. Het is dat het donker was toen ik hem gisteren ging testen, dus het mikken van de pootjes onder de achterbrug was een beetje lastig. Ben helemaal tevreden in ieder geval :) .

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Leviathius schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:00:
[...]

Jij had deze paddock al? Of toevallig ook besteld? Maar ik heb hem nu dus gebruikt en gaat prima inderdaad. Het is dat het donker was toen ik hem gisteren ging testen, dus het mikken van de pootjes onder de achterbrug was een beetje lastig. Ben helemaal tevreden in ieder geval :) .
Hoe werkt het eigenlijk als je de voorkant wilt optillen? Ik zag dat je dan een speciale klemmen hebt, maar past dat op elke motorfiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Bioflap schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:09:
[...]

Hoe werkt het eigenlijk als je de voorkant wilt optillen? Ik zag dat je dan een speciale klemmen hebt, maar past dat op elke motorfiets?
Op basis van deze afbeelding denk ik dat er aan de onderkant van je voorvork ruimte is voor zo'n pielleke?
Afbeeldingslocatie: http://cdnll.discountramps.com/images/xxl/front-motorcycle-pin-stand.jpg

Anders zou ik het ook niet weten, zal vanavond thuis eens kijken. Of iemand anders kan ons het verlossende antwoord geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Leviathius schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:15:
[...]

Op basis van deze afbeelding denk ik dat er aan de onderkant van je voorvork ruimte is voor zo'n pielleke?
[afbeelding]

Anders zou ik het ook niet weten, zal vanavond thuis eens kijken. Of iemand anders kan ons het verlossende antwoord geven?
De onderkant van de voorvork is hol inderdaad, daaronder kan je hem met die pennen op de bok zetten. Ik vind dat zelf altijd wel een beetje wiebelig, omdat het wiel natuurlijk een beetje kan draaien zodra deze los van de grond komt. Als alles eenmaal omhoog is en staat is het wel stabiel.

Er is ook een ander model bok, deze prikt van onderaf in het balhoofd. Dit is wat stabieler omdat het een vast punt is, en heeft als bijkomend voordeel dat je ook de voorvork eruit kan halen in plaats van alleen het wiel, omdat deze niet meer als steunpunt gebruikt worden.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Leviathius schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:00:
[...]

Gisteren binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 00:17
Heren en dames?

Ik heb er een, werkt prima kan ik je zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Jelte schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:09:
[...]
Gisteren binnen gekregen.
Nice! Controlleer goed of er niks is dat kapot is of anders is dan zou moeten. Vanwege mijn gescheurde vleugelmoertje krijg ik gratis en voor niets een nieuwe opgestuurd en mag de 'oude' houden. Oftewel dan heb ik er meteen 2 voor de prijs van een halve! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

[...]

[afbeelding]

Zojuist bij de action een motor hoes en een voetpomp met metertje voor samen 14 euro. Mini review volgt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb ook gekeken naar de X-grip maar dit ziet er niet heel erg veilig uit voor mijn mobiel als ik zo het plaatje moet geloven :O
Het lijkt missschien eng maar als je de telefoon goed plaatst gaat ie nergens heen. Zelfs met 160 blijft ie netjes zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
PilatuS schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:07:
[...]

Het lijkt missschien eng maar als je de telefoon goed plaatst gaat ie nergens heen. Zelfs met 160 blijft ie netjes zitten.
Hij is alleen niet waterdicht. Ik had een case gekocht bij Waypoint voor 100 euro. Was waterdicht, en werkte perfect. Alleen kan je daar geen telefoon in plaatsen met een case oid. Dus dat was wel kloten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bioflap schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:15:
[...]

Hij is alleen niet waterdicht. Ik had een case gekocht bij Waypoint voor 100 euro. Was waterdicht, en werkte perfect. Alleen kan je daar geen telefoon in plaatsen met een case oid. Dus dat was wel kloten..
Ik heb juist zo'n X-Grip omdat ik er dan lang mee kan doen. Ieder jaar of 2 jaar komt er een nieuwe telefoon en dan zou weer een nieuwe case moeten kopen. In de X-Grip past iedere telefoon dus kan ik makkelijk 10 jaar met zo'n grip doen in plaats van ieder jaar een nieuwe moeten kopen. In de regen rij ik toch nooit dus waterdicht hoeft ie voor mij niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:02
Hier al meer dan 2 jaar tevreden van mijn X-Grip.
Heb met de iPhone 6s op de S1000R (neen geen kapje en naked dus vol in de wind) al 276km/u gereden, dus... Ik maak me geen hol zorgen :)

Ondertussen staat de 7 plus erop, maar nog niet gereden :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:51:
[...]

Zojuist bij de action een motor hoes en een voetpomp met metertje voor samen 14 euro. Mini review volgt :+.
Had je ook wel meteen de accu lader kunnen oppikken daar ;) is een goede aankoop geweest.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 10:15
Frans92 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:55:
[...]

Ik weet dat SvenBravo7 zo'n ding heeft voor zijn telefoon. Het zat echt heel stevig erin. Je kan hem altijd even pm'en met een vraagje erover.
Ben even een tijdje niet op het forum geweest, lees ik opeens mijn naam haha. Als het weer, weer wat beter wordt gaan we weer rijden!! Moet nu sowieso nog tot 15 feb wachten door me verzekering...

Drop a gear and disappear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
PilatuS schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:25:
[...]

Ik heb juist zo'n X-Grip omdat ik er dan lang mee kan doen. Ieder jaar of 2 jaar komt er een nieuwe telefoon en dan zou weer een nieuwe case moeten kopen. In de X-Grip past iedere telefoon dus kan ik makkelijk 10 jaar met zo'n grip doen in plaats van ieder jaar een nieuwe moeten kopen. In de regen rij ik toch nooit dus waterdicht hoeft ie voor mij niet te zijn.
Ja klopt, het werkt goed zolang je geen 4-seizoenenrijder bent. Wel een optie om zelf eens naar te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Bioflap schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:47:
[...]

Ja klopt, het werkt goed zolang je geen 4-seizoenenrijder bent. Wel een optie om zelf eens naar te kijken!
Ik denk dat in de toekomst de meeste smartphones waterdicht worden, dus op iets langere termijn wel een optie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

noes schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:38:
[...]

Had je ook wel meteen de accu lader kunnen oppikken daar ;) is een goede aankoop geweest.
Goed ding? Heb ik dat veel nodig als ik net een nieuwe accu heb laten steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:31:
[...]

Goed ding? Heb ik dat veel nodig als ik net een nieuwe accu heb laten steken?
Ligt eraan hoeveel je rijdt: bij sporadisch rijden is het wel handig, maar als ik het goed begreep ga je ww doen? Dan is het niet nodig, behalve wellicht voor een winterstop. Verder: Ding is goedkoop en werkt goed, dus ja, goed ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

SvenBravo7 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:45:
[...]

Ben even een tijdje niet op het forum geweest, lees ik opeens mijn naam haha. Als het weer, weer wat beter wordt gaan we weer rijden!! Moet nu sowieso nog tot 15 feb wachten door me verzekering...
Strak plan! Mijn verzekering legt mij geen beperkingen op en dus rijd ik nu ook nog lekker. Eergisteren wel handvatverwarming geïnstalleerd en het comfort is toch wel sterk verbeterd nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:55
Frans92 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:56:
[...]

Strak plan! Mijn verzekering legt mij geen beperkingen op en dus rijd ik nu ook nog lekker. Eergisteren wel handvatverwarming geïnstalleerd en het comfort is toch wel sterk verbeterd nu.
Heb ook nog even navraag gedaan bij mijn verzekering. Omdat ik all-risk verzekerd ben mag ik wel alsnog rijden voor 1 maart, maar dan ben ik alleen WA gedekt ipv WA + Casco + opzittenden.

Daarnaast bleek ook de motor niet gedekt te zijn als die van 1 december tot 1 maart buiten een afgesloten ruimte geparkeerd stond. Een tuin met afgesloten hek en hoge muren gold niet alszijnde een afgesloten ruimte, dus gok dat de exacte definitie een plek is met 4 muren, een deur en een afgesloten plafond :P was het proberen waard!

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
[...]

[afbeelding]

Ik heb gekozen voor een andere adapter, want deze variant vond ik niets, omdat je altijd van onderen moet kijken of hij wel goed zit.

Ik heb adapters die onder de remklauwen gaan. Vind ik vele malen makkelijker. Heb zelf geen foto's, maar hier een voorbeeld van het principe:
Afbeeldingslocatie: http://www.harris-performance.com/acatalog/ps-front-01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Rody schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:09:
[...]

Ik heb gekozen voor een andere adapter, want deze variant vond ik niets, omdat je altijd van onderen moet kijken of hij wel goed zit.

Ik heb adapters die onder de remklauwen gaan. Vind ik vele malen makkelijker. Heb zelf geen foto's, maar hier een voorbeeld van het principe:
[afbeelding]
Die zag ik ook voorbij komen daarstraks inderdaad. Zien er een stuk veiliger uit en handiger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het nadeel van een stand die in de voorvork gaat is dat de ondergrond zo vlak mogelijk moet zijn. Heb zelf zo'n ding en het werkt opzich best goed, alleen als de ondergrond niet helemaal vlak is word het plaatsen lastig. De ene kant valt er dan goed in terwijl de andere kant er niet goed onder zit. Dan omhoog drukken is best lastig en kan fout gaan. Heb sowieso de achterkant altijd al opgebokt als ik de voorkant doe maar dan nog werkt het niet echt ideaal.

Nou gebruik de voorkant niet zo heel vaak en heb ik deze stand voornamelijk gekocht zodat de motor in de winter niet op de grond staat. Verder gebruik de stand aan de voorkant eigenlijk alleen bij het schoonmaken van het voorwiel of onderhoud aan de remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

noes schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:49:
[...]

Ligt eraan hoeveel je rijdt: bij sporadisch rijden is het wel handig, maar als ik het goed begreep ga je ww doen? Dan is het niet nodig, behalve wellicht voor een winterstop. Verder: Ding is goedkoop en werkt goed, dus ja, goed ding :)
Ik reken nu op 2 ritten per week. Ik zie het nog wel even aan, er staan ook nog 2 auto's voor de deur om hem te jumpstarten eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:51:
[...]

Oh bedankt voor de tip! Ik heb nog een indoor hoesje nodig want de stalling is enorm stoffig :X

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vrijdag schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 17:13:
[...]

Oh bedankt voor de tip! Ik heb nog een indoor hoesje nodig want de stalling is enorm stoffig :X
Even een paar aardappelfoto's.

Heb er voor de zekerheid een spuitbus met impregneerspray bij gehaald, om hem toch nog wat waterdichterder te maken, maar dit is hem:

Motor hoes action

De voetpomp:

Pomp doos
Pomp
Pomp meter
Pomp ventielen

Voorzover ik nu kan beoordelen werkt het allemaal prima. Of de drukmeter nauwkeurig is gaan we zien zodra de motor voor de deur staat, ik vergelijk hem wel een keer met de meters bij een benzinepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Beetje vreemd die meter. Bij mij staan er netjes streepjes bij 2.1, 2.2, 2.3 enz. Dit is niet heel duidelijk zo op deze manier, beetje stom gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 17:49:
[...]

Beetje vreemd die meter. Bij mij staan er netjes streepjes bij 2.1, 2.2, 2.3 enz. Dit is niet heel duidelijk zo op deze manier, beetje stom gedaan.
Nu je het zegt, nog niet eens op gelet. Ik kan er in ieder geval mijn banden mee oppompen, en dan koop ik mettertijjd wel een keer een echt goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:16:
[...]

Nu je het zegt, nog niet eens op gelet. Ik kan er in ieder geval mijn banden mee oppompen, en dan koop ik mettertijjd wel een keer een echt goeie.
Opzich lukt het zo ook wel. Bijvoorbeeld 2.9 of 2.5 bar moet prima te doen zijn. Het komt mij alleen nogal el-cheapo over. Zou zeker even controleren of deze wel het juiste aangeeft. Het geeft mij toch het idee dat het een wat minder betrouwbaar ding is. Ik geloof er ook niet heel veel van dat ie echt van Dunlop is.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 20-01-2017 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
PilatuS schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:19:
[...]

Opzich lukt het zo ook wel. Bijvoorbeeld 2.9 of 2.5 bar moet prima te doen zijn. Het komt mij alleen nogal el-cheapo over. Zou zeker even controleren of deze wel het juiste aangeeft. Het geeft mij toch het idee dat het een wat minder betrouwbaar ding is. Ik geloof er ook niet heel veel van dat ie echt van Dunlop is.
Je kan tegen betaling de naam dunlop op je product gebruiken, zegt niets meer, die naam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:36:
[...]

Je kan tegen betaling de naam dunlop op je product gebruiken, zegt niets meer, die naam...
Dan ben je als bedrijf toch ook wel echt slecht bezig. Zeker voor een bandenfabrikant is het wel zo fijn als je naam bekend staat als kwalitatief en betrouwbaar. Dan iedere idioot troep laten maken met jouw naam is nogal een slechte zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
PilatuS schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:17:
[...]

Dan ben je als bedrijf toch ook wel echt slecht bezig. Zeker voor een bandenfabrikant is het wel zo fijn als je naam bekend staat als kwalitatief en betrouwbaar. Dan iedere idioot troep laten maken met jouw naam is nogal een slechte zet.
IIRC doet Michelin dit ook...

Dat daargelaten, ben ik het zeker met je eens dat het krom is!

[ Voor 7% gewijzigd door DragonSlayer666 op 20-01-2017 19:25 ]

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb mijn (nep) gopro nu bovenop mijn helm geplakt, met zo'n 3m sticker, zoals meegeleverd.
Op zich zit het wel vast... maar heeft iemand ooit meegemaakt dat zo'n ding loslaat? Je gaat toch 140 met zo'n apparaat. Zal er een touwtje aan vastmaken voor de zekerheid.

Ik wil de camera het liefst op mijn helm omdat het bedoeld is als 'dashcam' dus ik wil dat het ding ziet wat ik zie. Op die manier zie je ook dat je de zijstraten ingekeken hebt enzo. Zijkant heb je 'scheve' luchtweerstand dus bovenop leek me nog het meest logische. Op de kin kan bij mij niet vanwege het feit dat het een 'politiehelm' is, de kin kan ook open (en daar zit ook een luchtrooster).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Politiehelm? Je bedoelt systeemhelm van Schubert? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ja weet ik veel hoe zo'n ding heet. De kin klapt open, in plaats van alleen het vizier. Hij is van Bayard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
Politiehelm _O-

Hoes van de action doet prima zn taak. Ik heb mn motor er al een paar maanden onder staan. Geen ijs op mn zadel :X

Ik vind een camera op de helm er echt lomp uitzien en het trekt teveel aandacht. Aan de zijkant monteren blijft het een beetje uit vizier.

Btw: Morgen en overmorgen :') betaalt Motozoom de 21% btw op al je motorkleding

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:51:
Ja weet ik veel hoe zo'n ding heet. De kin klapt open, in plaats van alleen het vizier. Hij is van Bayard.
Dat kan écht niet op een transalp hoor 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 10:44
Heeft iemand ervaring met de translogic (of een ander merk) quickshifter? Wil deze aanschaffen en monteren. (waar weet ik nog niet)

Wil deze graag hebben op m'n Kawasaki Z800 2014.

[ Voor 5% gewijzigd door xeoMe op 21-01-2017 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Hamza schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 23:38:
[...]

Ik vind een camera op de helm er echt lomp uitzien en het trekt teveel aandacht. Aan de zijkant monteren blijft het een beetje uit vizier.

[...]
Vooral zo'n vierkant model action cam. Een bullit model aan de zijkant is goed te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:01
418O2 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 23:43:
[...]

Dat kan écht niet op een transalp hoor 😎
doet de politie zelf ook ;-)
Afbeeldingslocatie: http://politievoertuigen.nl/Foto/03117.JPG

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:01
voor de winterrijders (Joe Bar = altijd leuk):
Afbeeldingslocatie: https://i787.photobucket.com/albums/yy155/CB_Phil/Joe%20Bar%20Team/Strip_JoeBar_Eng-002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
xeoMe schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 01:02:
Heeft iemand ervaring met de translogic (of een ander merk) quickshifter? Wil deze aanschaffen en monteren. (waar weet ik nog niet)

Wil deze graag hebben op m'n Kawasaki Z800 2014.
Het beste is een quickshifter die samen met de ECU werkt zodat de killtime per versnelling in te stellen is. Ik heb zelf een wat goedkopere die zonder de ECU werkt met als nadeel dezelfde killtime voor iedere versnelling omdat ie werkt op basis van de positie van de shiftrod. Nou werkt ie op dit moment best goed maar afstellen is lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Jelte schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 03:51:
[...]
Vooral zo'n vierkant model action cam. Een bullit model aan de zijkant is goed te doen.
'k Heb 'em op m'n kin-stuk zitten (GoPro). Een cam aan de zijkant van een helm levert (IMHO) echt té gare beelden op.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:48:
[...]

'k Heb 'em op m'n kin-stuk zitten (GoPro). Een cam aan de zijkant van een helm levert (IMHO) echt té gare beelden op.. :X
hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Asymmetrisch beeld en 99 van de 100x de zijkant van de helm voor een storend deel in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ok. Ik vind dat prima. Liever dat dan een raar vierkant ding op mijn helm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb m'n GoPro gewoon op de riser van m'n stuur staan dus het ding kijkt ook altijd mee in de richting waarin ik stuur (én kijk). Persoonlijk vind ik eigenlijk al die camera's te groot om op m'n helm te monteren.

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/2a8qm85.jpg

edit:
Fotootje aangepast, alles 90 graden gedraaid is ook niet prettig kijken 8)

[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 21-01-2017 15:40 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17

Ethirty

Who...me?

Osiris schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:43:
Asymmetrisch beeld en 99 van de 100x de zijkant van de helm voor een storend deel in beeld.
Het hele idee van interessante video is juist verschillende perspectieven. Alleen kin of alleen zijkant geeft sowieso een video die ik niet afkijk.

[ Voor 41% gewijzigd door Ethirty op 21-01-2017 15:44 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

HTT-Thalan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:37:
Ik ga binnenkort nog shoppen voor een motorhoes. Kan ik gewoon een ding van 2-3 tientjes pakken daar waar beschikbaar of zijn er nog wel verschillen / dingen waar ik op moet letten? De motor komt permanent buiten geparkeerd te staan.
Koop niet de goedkoopste. Die ademen niet, wat ervoor zorgt dat er, wanneer het dauwt, allemaal vocht onder de hoes komt en dat niet meer verdampt (of ja, dat doet het wel, maar dan komt het de niet-ademende bovenkant van de hoes tegen, dan condenseert het weer, en dan zit je met hetzelfde probleem). In dat geval blijft er te allen tijden water op de motor en had je 'm eigenlijk beter in de regen kunnen laten staan, dat kan dan namelijk vrij verdampen. Ik heb zelf een hoes van DS-covers waar ik erg tevreden over ben. Het is een verjaardagscadeau dus prijs en waar je dat vandaan haalt weet ik niet, maar dat kun je vast zelf wel uitvinden :)

Zelf net een uur bezig geweest om een acculader te installeren. Viel niet mee en rustig gewerkt ivm kou (waar plastic kuipwerk slecht tegen kan). Vervolgens de tank losgemaakt en je dan afvragen hoe die tank ooit uit zichzelf rechtop blijft staan |:( Hele tijd met m'n schouder tegengehouden, werkte voor geen meter. Vervolgens installeer ik dat veel te korte draadje, kan ik 'm nergens echt fatsoenlijk kwijt (waar ik er makkelijk bij kan), en als laatste krijg ik m'n negatieve accupool er niet meer op :D Naja, uur later zat eindelijk alles weer terug in elkaar, sluit de lader aan.... Is de accu nog vol _O- En dat na 2 maanden stil staan in de kou..

Overigens begin ik me nu wel lichtelijk af te vragen waar m'n zekeringen / relais zitten. Ik wil van de zomer LED's overal in steken, maar moet dan uiteraard ook het knipperlichtrelais vervangen. Iemand tips? Gaat om een FZ6 Fazer uit '04

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:34:
Ik heb m'n GoPro gewoon op de riser van m'n stuur staan dus het ding kijkt ook altijd mee in de richting waarin ik stuur (én kijk). Persoonlijk vind ik eigenlijk al die camera's te groot om op m'n helm te monteren.
Jij kijkt altijd in de richting van je stuur? :X :+

Ik vind 't juist wel een aanvulling om wegmisbruikers (bejaarden/vrouwen [/generalisatie]) eens goed aan te kijken als ik er langsheen rij en dat ook op beeld te hebben :P
Ethirty schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:42:
[...]

Het hele idee van interessante video is juist verschillende perspectieven. Alleen kin of alleen zijkant geeft sowieso een video die ik niet afkijk.
Ach, ik maak geen filmpjes voor op YouTube ofzo. Als je per se interessante filmpjes wil maken voor de bühne, dan ontkom je niet aan meerdere perspectieven inderdaad :) Maar dan moet je je helm ook volplakken met cams denk ik dan.. Voor links, voor rechts, achteren en nog een sloot op je motor zelf.. Mag wat kosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:08:
[...]

Jij kijkt altijd in de richting van je stuur? :X :+

Ik vind 't juist wel een aanvulling om wegmisbruikers (bejaarden/vrouwen [/generalisatie]) eens goed aan te kijken als ik er langsheen rij en dat ook op beeld te hebben :P

[...]

Ach, ik maak geen filmpjes voor op YouTube ofzo. Als je per se interessante filmpjes wil maken voor de bühne, dan ontkom je niet aan meerdere perspectieven inderdaad :) Maar dan moet je je helm ook volplakken met cams denk ik dan.. Voor links, voor rechts, achteren en nog een sloot op je motor zelf.. Mag wat kosten :P
Eeeuh, Nee ;) Maar de richting waar je naar toe kijkt ga je automatisch heen sturen (of je dat nou wil of niet. Op hoge snelheid en in paniek situaties wordt dat vaak pas goed duidelijk) :9

Even iets héél anders: Er was hier laatst iemand op zoek naar een indoor motorhoes geloof ik. Ik heb eventueel nog wel zo'n ding liggen welke éénmalig gebruikt is gedurende een paar dagen en welke weg mag voor "weinig" (oftewel: Wat de gek er voor geeft).

Deze hoes is het.... en die hoes is ruim genoeg voor de meeste sport/toer motoren, dus waarschijnlijk een andere maat als in de link, maar ook m'n MT-10 kan er ruim in...

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 21-01-2017 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
Op je kin is geen ramp dat ziet er best tof uit.

Maar tth halan heeft een systeemhelm en wilt hem echt boven op zn helm zetten.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
Vandaag even bij de Motorbeurs in Groningen gekeken. Op zich niet heel bijzonder, de gebruikelijke aanbieders van kleding en wat occasions. Eigenlijk de 12 euro entree niet waard. Toch was het een succesvolle dag, een Schuberth E1 voor 325 euro op de kop weten te tikken :*) En dat is toch een besparing van ongeveer 300 euro:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
Netjes, is het eigenlijk wel waard om te gaan? Er is er een ook in Tilburg maar vanuit Amsterdam is het een eindje rijden.

Ben specifiek op zoek naar een motorbroek en een communicatieset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:15:
[...]

Eeeuh, Nee ;) Maar de richting waar je naar toe kijkt ga je automatisch heen sturen (of je dat nou wil of niet. Op hoge snelheid en in paniek situaties wordt dat vaak pas goed duidelijk) :9
Met als bewijs de 1635 YouTube filmpjes waar iemand de bocht niet haalt terwijl ie makkelijk te halen was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
Hamza schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 19:16:
Netjes, is het eigenlijk wel waard om te gaan? Er is er een ook in Tilburg maar vanuit Amsterdam is het een eindje rijden.

Ben specifiek op zoek naar een motorbroek en een communicatieset
Ik denk dat je dan beter een maandje kunt wachten en naar de beurs in Utrecht kan gaan. Daar staan namelijk alle aanbieders die er nu in Groningen zijn ook, plus nog veel meer. Het stelt echt niet zoveel voor. Bij Waypoint hadden ze wel wat communicatiesets in de aanbieding, maar dat scheelde dan een 20 euro met de normale prijs. Daarvoor kun je niet heen en weer rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nog eens een ander vraagje aan jullie :).

Ik ben voornemens om via mijn youtube kanaal een serie video's te gaan publiceren, startend vanaf mijn eerste minuten op de motor. Dit omdat ik het kanaal toch al had, en er misschien wat centen te verdienen zijn met monetization (ik reken op niks, dan kan het alleen maar meevallen).

Nu zijn er uiteraard zat voorbeelden van video's / kanalen waar miljoenen views op komen, maar daar zit een hoop materiaal bij met flinke crashes (die hoop ik te vermijden) of extreem gedrag (denk aan Schaaf).

Ik probeer te verzinnen wat voor onderwerpen/video's ik moet gaan maken om toch enigzins interessant materiaal te hebben. Een puntje dat me is opgevallen is dat de video's die over motoren gaan bijna altijd supersport/nakeds of cross motoren - ik heb het dan vooral over de 'verhalende' video's.

Hebben jullie ideeën over onderwerpen of situaties die leuk zouden zijn om items over te maken? Ik verwacht geen miljoenen views maar een paar duizend per filmpje zou leuk zijn.

Ideeën / onderwerpen die ik zelf heb:

- iets met 'leren' rijden op een adventure bike (met mezelf in de hoofdrol, zo film ik mijn progressie)
- hoe veilig te rijden op een motor zonder electronische veiligheden (abs, traction control etc)
- mensen filmen die met hun telefoon aan het spelen zijn tijdens het rijden (dat zijn er een hoop :D)
- hoe flink door te rijden zonder de verkeersregels te breken
- compilatie van lompe dingen die ik tegenkom onderweg

Ik ben nog nooit (flinke) ongelukken tegengekomen en gelukkig gebeurt dat in NL ook redelijk weinig. Ik wil bovendien meer vertrouwen op het zelf maken van interessante content dan hopen op een flinke crash hier of daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je veel gaat rijden kom je onderweg genoeg tegen zonder gekke dingen te moeten doen. Het kanaal van RoyalJordanian is erg groot en hij doet zelf niets wat extreem is. Puur veel rijden en van alles tegenkomen.

Edit: Sowieso is een paar 1000 views al aardig veel en verwacht niet dit zomaar te halen. Je moet het doen omdat je het zelf leuk vind en niet voor iets anders. Wat ik zelf merk is dat het vooral de persoon is die een kanaal maakt. Als een arrogant iemand of een eikel een kanaal heeft ga ik er echt niet naar kijken. Verder maakt je video's niet te lang. Op MotorMeuk is er iemand die video's van een half uur post waar vrijwel niets gebeurt, no way dat daar iemand naar gaat kijken.

Verwacht er niets van. Doe het jouw manier en voor de lol, misschien word het wat.

[ Voor 46% gewijzigd door PilatuS op 21-01-2017 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Zelf vind ik Chaseontwowheels leuk om te kijken. Hij heeft vaak blog waar leuke dingen in gebeuren en zijn first-ride reeks vind ik leuk. Bij de video's waarbij de persoon aan een stuk door loopt te kletsen over 1 onderwerp spreken mij nooit aan in ieder geval (tenzij het 1 motor is waartie op rijd). Tests, reviews en leerzame dingen vind ik leuk om te bekijken en aan te horen. Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ik volg Baron von Grumble vanwege dit:

Briljantste stuk YouTube wat je tegen gaat komen _O-

Ik volg persoonlijk meer vloggers die verhalen vertellen (Zoals BvG). RJ vind ik persoonlijk niet heel veel aan. Een gedeelte is daily observations waarin niks wordt gezegd, en een gedeelte is video's waarin hij rondjes loopt rond een motor. Beiden vind ik niet reuze-interessant, dan kijk ik liever naar BvG / The Missenden Flyer.

[ Voor 52% gewijzigd door tdw op 21-01-2017 22:54 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Cager On Two Wheels was ook wel grappig in het begin om zijn komische manier van reviewen als beginnend bestuurder. Maar zijn formule ging een beetje vervelen.

Het is belangrijk dat je jezelf blijft vernieuwen. Al verwacht ik niet dat je a la Jon Olsson* met een 8K Red gaat vloggen van Monaco tot in de diepe poedersneeuw van Japan. :+

*beste vlog ever wat mij betreft overigens

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Beste vlog was.... VECCI87 ;)

Maar 't mág niet meer....

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 21-01-2017 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dat zijn allemaal hele goede tips, dankjulliewel :).

Die Royal Jordanian doet inderdaad veel 'gewone' commutes door London, en zijn 'questions' video's doen me aan de Stig denken. Ik wil ook wel op die manier anoniem blijven (helm op wanneer in beeld) maar ik kan best wel audio opnemen. Dat doe ik dan in het Engels vanwege het grotere afzetpubliek, en eventueel kan ik duaal in Spaans inspreken voor een nog groter kijkerspotentieel.

Ik ga me dan meer richten op wat je allemaal tegenkomt/kunt met een wat grotere motor, en hoe ik de humor erin ga krijgen/houden moet ik nog maar even uit gaan vogelen.

Het moet allemaal lowbudget beginnen dus ik gebruik voorlopig nog mijn paintball action cam op mijn helm (inderdaad pal bovenop :+) en een audio recorder op mijn telefoon met een oortje in mijn helm voor het eventuele commentaar. Die monteer ik dan later tesamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Ik reed vanavond voor een wedstrijdje naar Dordrecht. Sta ik bij de sporthal, wil ik keren om te parkeren en rijd ik over een flesje sportdrank. Van die veel te zoete zooi natuurlijk. En ja hoor, het flesje "explodeert" en heel mijn uitlaatbochten onder die zooi. Stomen als een gek en vooral heel erg stinken.

Rij ik net terug, sta ik bij het stoplicht in de lucht van een suikerspinkraampje op de kermis... Morgen maar een emmer water en een spons pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 23:13:

[video]

I'll agree to disagree. Het productieniveau van Jon is over 9000, dat zijn - om eerlijk te zijn - gewoon 2 debielen.

Helaas doet hij niks op 2 wielen, dus ik zal het hier niet linken, maar als je van reizen, sneeuw, auto's of (dure) speeltjes houdt kan ik hem zeker aanraden.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op zondag 22 januari 2017 @ 00:03:
[...]

I'll agree to disagree. Het productieniveau van Jon is over 9000, dat zijn - om eerlijk te zijn - gewoon 2 debielen.

Helaas doet hij niks op 2 wielen, dus ik zal het hier niet linken, maar als je van reizen, sneeuw, auto's of (dure) speeltjes houdt kan ik hem zeker aanraden.
Ken 'm... En was eigenlijk de bedoeling om 't clipje van "Cro" (Ein teil) te posten. Helaas is daar dus ook al een verbod op gekomen op "Jij-Buis". ;)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=q2MIffcSxKE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 22:17:
Nog eens een ander vraagje aan jullie :).

Ik ben voornemens om via mijn youtube kanaal een serie video's te gaan publiceren, startend vanaf mijn eerste minuten op de motor. Dit omdat ik het kanaal toch al had, en er misschien wat centen te verdienen zijn met monetization (ik reken op niks, dan kan het alleen maar meevallen).

Nu zijn er uiteraard zat voorbeelden van video's / kanalen waar miljoenen views op komen, maar daar zit een hoop materiaal bij met flinke crashes (die hoop ik te vermijden) of extreem gedrag (denk aan Schaaf).

Ik probeer te verzinnen wat voor onderwerpen/video's ik moet gaan maken om toch enigzins interessant materiaal te hebben. Een puntje dat me is opgevallen is dat de video's die over motoren gaan bijna altijd supersport/nakeds of cross motoren - ik heb het dan vooral over de 'verhalende' video's.

Hebben jullie ideeën over onderwerpen of situaties die leuk zouden zijn om items over te maken? Ik verwacht geen miljoenen views maar een paar duizend per filmpje zou leuk zijn.

Ideeën / onderwerpen die ik zelf heb:

- iets met 'leren' rijden op een adventure bike (met mezelf in de hoofdrol, zo film ik mijn progressie)
- hoe veilig te rijden op een motor zonder electronische veiligheden (abs, traction control etc)
- mensen filmen die met hun telefoon aan het spelen zijn tijdens het rijden (dat zijn er een hoop :D)
- hoe flink door te rijden zonder de verkeersregels te breken
- compilatie van lompe dingen die ik tegenkom onderweg

Ik ben nog nooit (flinke) ongelukken tegengekomen en gelukkig gebeurt dat in NL ook redelijk weinig. Ik wil bovendien meer vertrouwen op het zelf maken van interessante content dan hopen op een flinke crash hier of daar.
Denk dat je het beste een week of maand kunt filmen. Dan heb je sowieso wat footage achter de hand en kun je dan beslissen aan de hand van je beeldmateriaal wat een goede opzet is. Stel je hebt dan eigenlijk maar nauwelijks bijzondere situaties in het verkeer dan kun je die optie bv. wegstrepen en gaan voor een andere. ;)
Leviathius schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 22:36:
[...]
Zelf vind ik Chaseontwowheels leuk om te kijken. Hij heeft vaak blog waar leuke dingen in gebeuren en zijn first-ride reeks vind ik leuk. Bij de video's waarbij de persoon aan een stuk door loopt te kletsen over 1 onderwerp spreken mij nooit aan in ieder geval (tenzij het 1 motor is waartie op rijd). Tests, reviews en leerzame dingen vind ik leuk om te bekijken en aan te horen. Just my 2 cents.
Vond zelf Chaseontwowheels ook wel een leuk channel alleen de reviews vallen me (nog steeds) best tegen. Vind het meer echt een 'first impression' dan een review waarbij hij goede/slechte punten noemt en vergelijkt met andere motoren.

Wat betreft Amerikaanse motorvloggers vind ik die sowieso niet echt ontzettend leuk om te kijken. Vooral Snowcat is een typisch voorbeeld van rondcruisen over de eindeloze rechte wegen en wat saai gepraat gecombineerd met een CRASHEDTHEBIKE/WILLITSURVIVE????/ISITTHEEND?/HELPME! titel... :+
wimmel_1 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 23:13:

[video]

't mag niet meer? :?

HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:32:
[...]
Hm, dan word caesar1000 steeds door wielrenners van zijn sokken gereden, da's ook niet wat.

:*
Kijk, deze video is wel het beste voorbeeld van hoe ik sommige ritjes op de Posbank mee maak. Geen mens te bekennen daar...

(Heb je ook een impressie hoe dat nou rijdt met een 125 :) )

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=grLb1klnVWE]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

caesar1000 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 00:53:
[...]

Denk dat je het beste een week of maand kunt filmen. Dan heb je sowieso wat footage achter de hand en kun je dan beslissen aan de hand van je beeldmateriaal wat een goede opzet is. Stel je hebt dan eigenlijk maar nauwelijks bijzondere situaties in het verkeer dan kun je die optie bv. wegstrepen en gaan voor een andere. ;)

[...]

Vond zelf Chaseontwowheels ook wel een leuk channel alleen de reviews vallen me (nog steeds) best tegen. Vind het meer echt een 'first impression' dan een review waarbij hij goede/slechte punten noemt en vergelijkt met andere motoren.

Wat betreft Amerikaanse motorvloggers vind ik die sowieso niet echt ontzettend leuk om te kijken. Vooral Snowcat is een typisch voorbeeld van rondcruisen over de eindeloze rechte wegen en wat saai gepraat gecombineerd met een CRASHEDTHEBIKE/WILLITSURVIVE????/ISITTHEEND?/HELPME! titel... :+

[...]

[...]

Kijk, deze video is wel het beste voorbeeld van hoe ik sommige ritjes op de Posbank mee maak. Geen mens te bekennen daar...

[video]ttps://www.youtube.com/watch?v=grLb1klnVWE"]video[/url]]
Als je wat eerder geboren was dan had je het misschien wat beter begrepen.... Voor nú:

Dát nummer zat onder hét clipje van Vecci ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06

Vrijdag

De Zwarte

Ik vind Meddes, Motobasterds, Quickshift en Royal Jordanian wel leuke filmpjes hebben. Ook qua montage is het een stuk leuker kijken dan tien minuten lang zien hoe iemand over een snelweg rijdt. Erg veel zetten ze niet online maar het ziet er wel aardig uit.
Ook de montages van Why we ride van Jax zitten wel goed in elkaar, maar die jat gewoon spul van anderen :P

Ohja, en Saraaahz. Maar dat is omdat ik het gewoon een lekkere chick vind :9

[ Voor 9% gewijzigd door Vrijdag op 22-01-2017 01:18 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

[...]

[...]

[...]

[...]

[video]
In men 50cc 2 takt zat meer pit >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Plaag die jongen niet zo :+
wimmel_1 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 01:00:
[...]

Als je wat eerder geboren was dan had je het misschien wat beter begrepen.... Voor nú:

[video]

Dat is lang geleden dat ik die gehoord heb! _O_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

[...]

[...]

[...]

[video]
Volgens mij rijd dat ding hardstikke prima :). Leuk geluidje ook, die muziek had er voor mij niet bijgehoeven (8>. Wel smalle weggetjes daar!

Ik begin me al een beetje een beeld te vormen van de soort video's die ik wil maken. Ben ook weer een beetje door mijn achterstallige voorraad dashcam materiaal aan het bladeren, daar staat nog zo'n 65GB aan materiaal klaar (voor het geknipt word tot de interessante gedeeltes) met roodrijders, filecoureurs en andere misstanden... steeds niet aan toegekomen. Is ook zoveel werk :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
[...]

Mooi weggetje, maar wel weinig overzichtelijk. En dat wordt nog erger door de camera stand (op je borst?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

HTT-Thalan schreef op zondag 22 januari 2017 @ 11:05:
[...]

Volgens mij rijd dat ding hardstikke prima :). Leuk geluidje ook, die muziek had er voor mij niet bijgehoeven (8>. Wel smalle weggetjes daar!

Ik begin me al een beetje een beeld te vormen van de soort video's die ik wil maken. Ben ook weer een beetje door mijn achterstallige voorraad dashcam materiaal aan het bladeren, daar staat nog zo'n 65GB aan materiaal klaar (voor het geknipt word tot de interessante gedeeltes) met roodrijders, filecoureurs en andere misstanden... steeds niet aan toegekomen. Is ook zoveel werk :(.
Ga je in het Engels of Nederlands filmpjes maken?

In het Nederlands zou ik geen filmpjes maken waar je een beetje rond rijdt. Je publiek is dan Nederlandstalig en zit zelf genoeg op de weg. Tenzij je echt veel kilometers maakt heb je denk ik niet genoeg beeldmateriaal om de Nederlandse kijker te boeien.

Als je in het Engels vlogt kan je langs de wat leukere/typische plekken in Nederland rijden. Denk aan de deltawerken, kinderdijk, rondje ijssel/markemaar of zoiets. Wissel het af met een beurs of een motor evenement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

xos schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:45:
[...]

Ga je in het Engels of Nederlands filmpjes maken?

In het Nederlands zou ik geen filmpjes maken waar je een beetje rond rijdt. Je publiek is dan Nederlandstalig en zit zelf genoeg op de weg. Tenzij je echt veel kilometers maakt heb je denk ik niet genoeg beeldmateriaal om de Nederlandse kijker te boeien.

Als je in het Engels vlogt kan je langs de wat leukere/typische plekken in Nederland rijden. Denk aan de deltawerken, kinderdijk, rondje ijssel/markemaar of zoiets. Wissel het af met een beurs of een motor evenement.
Engels inderdaad, want binnen NL verwacht ik een (te) kleine afzetmarkt.

Goed idee inderdaad om juist voor de buitenlandse kijkers ook wat iconische Nederlandse zaken op film te zetten, en om ook gewoon te laten zien hoe het verkeer hier reilt en zeilt (vind ik ook fijn van andere landen te bekijken voor ik er heen ga).

Kanaal is ondertussen aangepast en live, monetization staat aan, adsense account goedgekeurd :*).

U ziet mijn capriolen over een tijdje verschijnen bij "The Rolling Dutchman" 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Vrijdag schreef op zondag 22 januari 2017 @ 01:16:
Ik vind Meddes, Motobasterds, Quickshift en Royal Jordanian wel leuke filmpjes hebben. Ook qua montage is het een stuk leuker kijken dan tien minuten lang zien hoe iemand over een snelweg rijdt. Erg veel zetten ze niet online maar het ziet er wel aardig uit.
Ook de montages van Why we ride van Jax zitten wel goed in elkaar, maar die jat gewoon spul van anderen :P

Ohja, en Saraaahz. Maar dat is omdat ik het gewoon een lekkere chick vind :9
Ik vind die back road moto wel leuk, je moet wel een beetje zijn humor begrijpen. En heerlijke outro's :*)

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Thanks, daar valt her en der lekker te grijnzen...

[ Voor 3% gewijzigd door Dryhte op 22-01-2017 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

wimmel_1 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 01:00:
[...]

[video]

Bedoel je iets met Yt copyright veranderingen of zit ik dan helemaal verkeerd? :+
Secsytime schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:32:
[...]
In men 50cc 2 takt zat meer pit >:) >:)
-O- ;( ....

...maar dat was vast en zeker geen KTM! }) }) }) })
HTT-Thalan schreef op zondag 22 januari 2017 @ 11:05:
[...]

[...]
Yup, stuureigenschappen zijn top. Nieuwe banden er nog op laten zetten en dan wordt het helemaal leuk. :)
Dryhte schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:02:
[...]
Mooi weggetje, maar wel weinig overzichtelijk. En dat wordt nog erger door de camera stand (op je borst?)
Vandaar ook bij de meeste bochten wel echt rechtshouden, weet maar nooit. Camera zat inderdaad op mijn borst. Wil hem ook nog op mijn helm gaan monteren, maar door het weer nog niet echt van gekomen om dat te testen.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 09:14
fooligan en rdalsum voor mijn yt ontspanning

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:54
Nieuwe motor! *O*

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uRhSp0Sm.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fuZ3PgOm.jpg
Honda CB500, 1995.

"Melkunie in "Het grote motortopic deel 18"" is niks meer geworden... Mag weg! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Jaja, de nieuwe Schaaf! Zijn heerlijke motoren, heb zelf de Suzuki GS500 gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 15:17
* Jolke meldt zich in de koudste periode van het jaar weer aan bij het motorforum. :Y)

Ik was jullie al kwijt een tijdje. Vandaag is het -13 hier, dus ik ga maar op de fiets in plaats van op de motor. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool je hebt nu dezelfde motor als schaaf :)

Schraap, schraap, schraap ... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Btw Schaaf heeft weer een nieuwe video "9 jaar ervaring op de CB500" _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:20:
Btw Schaaf heeft weer een nieuwe video "9 jaar ervaring op de CB500" _/-\o_

[video]
Zijn CB500 ziet er inderdaad erg lenig uit. Ik zit me net af te vragen hoe schuin ik zou moeten gaan om mijn 'pegs' af te schaven zoals hij en of dat wel verstandig is met allroad banden :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

De enige motorvloggers die ik volg zijn: RoyalJordanian (zijn daily observation filmpjes / questions zijn gewoon tof)
En 650ib (kerel die vrijwel elke supersport in zijn garage heeft staan: h2 / r1m / panigale / s1000rr) wel wat extrermer gezien hij racet op de openbare weg maar zijn vlogs zijn interresant om te luisteren als hij alleen rijd.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
Mijn vriendin is momenteel bezig met haar rijles. Vermoedelijk kopen we ook voor haar een Africa Twin rond het jaar 2000.

Zij is grafisch designer en heeft ook het plan om een blog/vlog bij te houden van onze trips. Ik lees dus met veel interesse hier de opmerkingen over welke zaken jullie graag wel/niet zien in een blog/vlog.

Overigens denk ik dat wij een andere doelgroep aanspreken dan HTT-Thalan met zijn filmpjes wil aanspreken, dus wat dat betreft zijn we niet in direct concurrentie ;).

Dit is in ieder geval beetje de stijl die ons aanspreekt... vraag is nog in hoeverre dit niveau haalbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Als je een paar mooie, bijna documentaire achtige reviews wilt zien, moet je eens kijken naar FortNine. Dan niet de kleding en accesoires reviews, maar de motor reviews. Vooral die van de Africa Twin 2016 is net een National Geographic documentaire. Ook de presentator is erg prettig om naar te luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:34:
[...]

Zijn CB500 ziet er inderdaad erg lenig uit. Ik zit me net af te vragen hoe schuin ik zou moeten gaan om mijn 'pegs' af te schaven zoals hij en of dat wel verstandig is met allroad banden :+.
Zo schuin ongeveer >:) ;)

Overigens nog een mooi plaatje van de "chin over wrist / kissing the mirror" techniek ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/FWWngSAwyOs/maxresdefault.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Leviathius schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:50:
Als je een paar mooie, bijna documentaire achtige reviews wilt zien, moet je eens kijken naar FortNine. Dan niet de kleding en accesoires reviews, maar de motor reviews. Vooral die van de Africa Twin 2016 is net een National Geographic documentaire. Ook de presentator is erg prettig om naar te luisteren.

[video]
FortNine is echt heel gaaf. Prahctige filmpjes en Ryan (de presentator) weet waar hij het over heeft. Zelfs de gear reviews zijn leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dat ziet er wel 'doable' uit, maar laat ik eerst maar eens werken aan mijn bochtentechniek en AVB :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:15
Om even in te springen op het topic over vlogs: Ook ik volg RJ en (die heb ik hier nog niet voorbij zien komen) snowcat. Ik volgde ook beRad, maar dat was alleen maar crossen en daar heb ik niet zoveel mee :-)

Voor NL is het voor mij rdalsem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Leviathius schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:50:

[video]
Die is wel heul erg gaaf om te kijken idd. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Vorige week m'n nieuwe motor opgehaald 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dwHG91CyJhHGbcncah8KBUz8/medium.jpg

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mooie én erg fijne fiets om te rijden, zo'n Daytona 955!!

Ik hoop alleen wel dat je er meer geluk mee gaat hebben dan de mensen welke ik ken én zo'n fiets gehad hebben. Het "oude" Engelse karakter is die fiets niet vreemd.... En de onderdelen zijn dan vaak niet snel in huis :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ach ja, met elke motor moet je het treffen, is mijn ervaring.
Hij is in ieder geval goed onderhouden bij Triumph dealers en de probleem onderdelen zijn vervangen. Hij is uit 99 en staat nog maar 26.000KM op!

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Pagina: 1 ... 71 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.