Hierbij de beloofde micro-review van de 25€ 'budget' paddock stand. Voor de geïnteresseerden naar meer foto's, hier een imgur mappie:
http://imgur.com/a/QJqlj Let op! Alleen morgen (vrijdag 20-1) nog voor 25€, daarna is hij weer de normale prijs van 50€.
De paddock bestaat uit 2 pootjes en 2 beugels om de breedte van de paddock aan te passen. Ook zitten er 3 paart bevestigingsbeugels bij, zodat je een universele hebt,een voor bobbin haken en een voor het voorwiel (volgens mij). De wieltjes zijn van die skeeler-wieltjes. Zacht rubber/plastig en doorzichtig. Zien er degelijk uit, al zitten ze wel vrij losjes op de as. Als in, je kan ze 0,5cm eroverheen schuiven van links naar rechts.
Het in elkaar zetten was erg eenvoudig door middel van twee pinnetjes door de poot en beugel te steken en deze te verzekeren met een soort sluitspeld. Uiteindelijk zit het geheel niet muurvast in elkaar, als je er mee schud hoor je het een beetje rammelen. Opzich geen probleem, als hij maar stevig staat. Helaas had een van de twee vleugelmoertjes een gescheurd vleugeltje.. dus daar ga ik nog over mailen met XLmoto. Hij was wel te gebruiken gelukkig.
De motor op de paddock zetten was in het begin even spannend, want je moet toch via de staart je motor balanceren terwijl je de standaard eronder duwt. Maar gelukkig viel het reuze mee en heeft het geholpen dat ik filmpjes had bekeken van tevoren. Na het uitmeten en mikken van de universele blokjes stond de motor uiteindelijk op de paddock. Ketting smeersel gepakt en spuiten maar!
Nu ik naderhand de foto's bekijk, zie ik dat de motor een beetje naar links gekanteld op de paddock staat. Waarschijnlijk komt dit door ik hem niet helemaal verticaal had staan toen ik hem eronder drukte. Ook merkte ik dat hij net tegen de uitlaat aankwam, dus volgende keer iets meer naar achter eronder plaatsen.
TL;DR Het is erg prettig een paddockstand te hebben voor het kettingsmeren (en overige zaken), kan het iedereen aanraden. Wil je er niet teveel geld aan uitgeven, dan is deze paddock de €25,- meer dan waard. Hij zal niet de kwaliteit overtreffen van een paddock uit één geheel, dat is nog altijd steviger natuurlijk. De 50€ vind ik hem eigenlijk niet waard, dan zou ik liever een tientje meer uitgeven voor een uit één geheel...
[
Voor 4% gewijzigd door
Leviathius op 19-01-2017 19:45
]