Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.184 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 16:23
Vraagje:

Als jullie gaan rijden naar mensen in andere steden (nog niet eerder geweest), rijden jullie dan op een motornavigatie of via mobiel of op de kww manier?

Ik ben namelijk niet echt een held op rijden naar nog niet bekende plekken zonder navigatie en vraag me af hoe jullie dat doen met de motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 16:14
Nielsjuhz schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:51:
Vraagje:

Als jullie gaan rijden naar mensen in andere steden (nog niet eerder geweest), rijden jullie dan op een motornavigatie of via mobiel of op de kww manier?

Ik ben namelijk niet echt een held op rijden naar nog niet bekende plekken zonder navigatie en vraag me af hoe jullie dat doen met de motor
Goede vraag, heb ik mij ook over verwonderd in het begin. Maar ik heb nu een bluetooth setje op mijn helm waar ik mijn telefoon navigatie door kan horen. Wat ik echter vaak doe is van tevoren op Google Maps kijken hoe ik moet rijden en afslagnummers onthouden. Verder een zo simpel mogelijke route uitplannen (alsmaar rechtdoor en hooguit 3x afslaan). Zo kom ik vaak een heel eind. En anders even stilstaan op een veilige plek en even kijken op mijn telefoon.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02:41
Ik gebruik een RAM Mount i.c.m. bluetooth. Niet iedere motor zal geschikt zijn voor een RAM Mount, maar op mijn V-strom past het prima.

@ Htt-Halan, gefeliciteerd! Las dat je nog een slot wilde kopen. code JANUARI geeft 10% korting op slotenspeciaalzaak.nl

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Geslaagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

denuz schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:56:
Ik gebruik een RAM Mount i.c.m. bluetooth. Niet iedere motor zal geschikt zijn voor een RAM Mount, maar op mijn V-strom past het prima.

@ Htt-Halan, gefeliciteerd! Las dat je nog een slot wilde kopen. code JANUARI geeft 10% korting op slotenspeciaalzaak.nl
Ah, dat komt mooi uit. Heb het slot daar wel gekocht, maar nu het binnen is lijkt het aan de korte kant (120cm). Eerst de motor even vastleggen en kijken wat het doet. Als het dan niet lang genoeg is rij ik er gewoon persoonlijk even langs, ze zitten vlakbij mijn werk.

De lengte klopt op zich wel, maar door de dikke schakels denk ik dat ik toch naar 170cm moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:32:
[...]
Hm, dan word caesar1000 steeds door wielrenners van zijn sokken gereden, da's ook niet wat.

:*
Daarvoor zit mijn uitlaat aan de juiste kant, iets inhalen en dan, zoals dat bij een 125 gewoon kan, vol het gas open. Zullen ze leren! ;)
Bioflap schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:29:
Misschien moeten we in de lente een keer samenkomen bij de Posbank? Ik rij er regelmatig omdat ik ook in Arnhem woon :)
Zeker! Wel nog even wachten op het betere weer, maar leuk idee. :)
kazzzdafke schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:40:
All Risk is een Full Omnium in NL?

Dat valt allemaal toch geweldig goed mee als ik dat hoor. Full Omnium voor de mijne was 1800€ per jaar :)
Nu betaal ik voor anti-diefstal en brand iets van een 600€ per jaar. En dit bij één van de voordeligste maar ook één van de beste qua service.
Ach, prijs bij een motor in België toch vaak +/- €1000 lager. Compenseert elkaar een beetje. :+ :+
Face reveal! Felicitaties :>

(Die helm past wel goed bij die Honda. :+ )

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

caesar1000 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:59:
Daarvoor zit mijn uitlaat aan de juiste kant, iets inhalen en dan, zoals dat bij een 125 gewoon kan, vol het gas open. Zullen ze leren! ;)
Mocht ik met de CB650F gisteravond bij het invoegen op de A16. Sinds ik meer ontspannen op de motor zit gaat het snelwegrijden 100% beter, dus ik vond het wel leuk om even van 0 naar 140 op te kunnen (en mogen!) trekken :+.

Bij mijn ogen motor zal het allemaal wat minder spectaculair klinken ben ik bang :9.
Face reveal! Felicitaties :>
(Die helm past wel goed bij die Honda. :+ )
Ik heb wel eens vaker op/aan tweakers mijn gezicht laten zien. Nu weten jullie hoe mij te herkennen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Had je echt totaal anders voorgesteld haha.
Gefeliciteerd! Nu snel de AT halen? ;)

(Zou wel leuk zijn om bij iedereen een gezicht te kunnen plaatsen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17

Ethirty

Who...me?

Vraagje:

Ik heb maar 1 regel op de motor: ik wil niet plannen hoe ik rij, omrijden is toch niet erg. :P
Dan maar een keer stoppen en op mijn telefoon kijken als ik het écht niet kan vinden.
Gefeliciteerd! Veel veilige kilometers!

[ Voor 17% gewijzigd door Ethirty op 18-01-2017 16:26 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vraagje:

Het grootste en eerste deel is toch altijd snelweg dus dat doe ik uit mijn hoofd. Kijk voordat ik weg ga altijd even op Google maps zodat ik weet waar ik naartoe moet. Dan het laatste stuk stop ik even en plaats ik mijn telefoon in een X-Grip met Sygic er op.

Ik heb geen voeding op mijn motor voor de telefoon dus doe het eerste stuk altijd zonder en alleen de laatste kilometers met Sygic. Als je een voeding op de motor plaatst kan je natuurlijk gewoon het hele stuk navigatie gebruiken, voor mij persoonlijk is dat niet nodig, vind het prima zo.

Sowieso is Sygic best een goede deal voor op de smartphone. Kost een paar tientjes voor kaarten van de hele wereld met lifetime updates. Is gewoon gekoppeld aan de Google account dus kan mee naar een nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Vraagje:

1. telefoon in binnenzak met 1 oordopje in.
2. telefoon in binnenzak met bluetooth headset
3. X-grip met bluetooth headset

Ik vond alle 3 goed te doen. Nog een tijdje met optie 1 rondgereden ondanks dat ik optie 2 en 3 ook had. Ik was te lui om bluetooth van de ene helm naar andere helm over te zetten, maar optie 3 is de beste. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Vraagje:

Ik gebruik de navigatie van mijn telefoon met oortjes. Gebruik sinds kort Waze en die heb ik dan op NL staan qua taal en de beschrijvingen zijn heel goed. Meerdere keren de instructies. Goed helder en tijdig. Als ik afwijk, past hij zichzelf wel weer aan.

Ik gebruik mijn motor met name voor woon-werk dus dan is het in de meeste gevallen gewoon recht toe recht aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

Wie is dat leleke ventje? Hi Hi

Congrats!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Anoshky schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:25:
[...]

Had je echt totaal anders voorgesteld haha.
Gefeliciteerd! Nu snel de AT halen? ;)

De Honda Transalp staat al te wachten! Ophalen zodra rijbewijs binnen, ga morgenochtend aanvragen bij de gemeente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Vraagje:

TomTom op het stuur zonder oortje (maar wel met voeding). Werkt goed. Gebruik het met name in het buitenland, dan kun je leuk spelen met hoeveel bochten je in de route wilt, of je veel of weinig hoogteverschil wilt, welke route je pakt, vermijden van tolwegen/snelwegen/provinciale wegen/offroad, info over tankstations langs de route, waarschuwing voor grensovergangen, flitsers. Ook nog eens schokbestendig en waterdicht. Zou inmiddels niet zonder meer willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:55
Vraagje:

Als ik een vooraf vastgestelde einddoel heb kijk ik vooraf op Google Maps wat de hoofdwegen zijn er naar toe. Daarnaast kijk ik globaal wat ongeveer de richting is binnen een stad (in de buurt van een kerk, gemeentehuis, VVV?). Als ik dan in de stad aan kom en ik weet het echt niet meer zeker stop ik 2 tellen, check ik op mijn telefoon de laatste details op en rijd dan eigenlijk altijd wel in 1x naar de eindbestemming toe.

En als ik geen einddoel heb rijd ik in een stad rond: "OEEHH een straatje wat ik nog niet ken! Waar gaat die heen...?" :+

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 09:24

Least Inkling

Product of the cold war

Gratz HTT_Thalan!

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Congratulations :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06

Vrijdag

De Zwarte

aidanl schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:17:
[...]

Als ik een vooraf vastgestelde einddoel heb kijk ik vooraf op Google Maps wat de hoofdwegen zijn er naar toe. Daarnaast kijk ik globaal wat ongeveer de richting is binnen een stad (in de buurt van een kerk, gemeentehuis, VVV?). Als ik dan in de stad aan kom en ik weet het echt niet meer zeker stop ik 2 tellen, check ik op mijn telefoon de laatste details op en rijd dan eigenlijk altijd wel in 1x naar de eindbestemming toe.

En als ik geen einddoel heb rijd ik in een stad rond: "OEEHH een straatje wat ik nog niet ken! Waar gaat die heen...?" :+
Herkenbaar, heb ik van de zomer ook een paar keer gedaan. Op Googlemaps gekeken welke richting ik globaal moest hebben en dan gewoon lekker rustig door het Hollandsche land tuffen. Zo heb ik ruim anderhalf uur kunnen doen over de rit Den Haag -> Goedhart motoren. Was eerst naar Ikea Delft gereden, wat gegeten en toen via allemaal weggetjes richting Alphen ad Rijn gereden en toen weer naar beneden. Heerlijk zonder stress of paniek rondrijden. Da's het mooie van rijden zonder plan, je rijdt dan nooit verkeerd :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
Vrijdag schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:38:
[...]

Herkenbaar, heb ik van de zomer ook een paar keer gedaan. Op Googlemaps gekeken welke richting ik globaal moest hebben en dan gewoon lekker rustig door het Hollandsche land tuffen. Zo heb ik ruim anderhalf uur kunnen doen over de rit Den Haag -> Goedhart motoren. Was eerst naar Ikea Delft gereden, wat gegeten en toen via allemaal weggetjes richting Alphen ad Rijn gereden en toen weer naar beneden. Heerlijk zonder stress of paniek rondrijden. Da's het mooie van rijden zonder plan, je rijdt dan nooit verkeerd :P
Nou is dat ook wel heel erg om haha.

Den Haag --> richting Rotterdam --> Zoetermeer --> Alphen ad Rijn --> Bodegraven, beetje een zigzag route :P

Maar zeker wel leuk om te doen! Kom zelf uit Berkel en Rodenrijs dus rijd ik regelmatig bovenstaande route. Ook leuk is vanuit Zoetermeer --> Zwammerdam --> langs de Meije (als het niet te druk is met fietsers / koekblikken) --> random richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Vraagje:

Telefoon via Scala Rider Packtalk met Google Maps. Werkt heerlijk, past zich vanzelf aan als je creatief gaat rijden.

En inderdaad 90% van de ritjes(als ik W/W niet mee tel) zonder bestemming, dus gewoon lekker toeren.

Congrats HTT-Thalen! Binnenkort samen met Leviathius een stukje karren!

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DragonSlayer666 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:47:
Congrats HTT-Thalen! Binnenkort samen met Leviathius een stukje karren!
Gaan we zeker doen!

Even wezen kijken of het allemaal gelukt is met de accessoires, en dat is het geval:

alp plus beugels

Alles zit erop. "Het paste als een droom" zei die nog. Duh, ze komen ook van een identieke alp af :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:27
Chakotay schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:30:
Even terug had iemand het over onderhandschoenen, scheelt dat veel met deze temperaturen? Drie kwartier op de motor vanochtend was een beetje koud :P
Ik heb het gister ook geprobeerd tijdens lessen. Nou ik heb het geweten. Wat een pijn zeg.

Heeft helaas niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:31
onderhandschoenen met handschoennen er overheen waren mij te strak waardoor er minder bloed door me vingers ging en dus nog kouder dan zonder. nu verwarmde wandschoenen dat is pas echt lekker :D en een verwarmd vest dan is -5 nog goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:56:
[...]

Gaan we zeker doen!

Even wezen kijken of het allemaal gelukt is met de accessoires, en dat is het geval:

<foto>

Alles zit erop. "Het paste als een droom" zei die nog. Duh, ze komen ook van een identieke alp af :P.
Mooi hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00

Bommes

Capo del formaggio

HTT-Thalan schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:56:
[...]

Gaan we zeker doen!

[afbeelding]

Hee gaaf dat je geslaagd bent en die trannie ziet er nog erg gaaf en glimmend uit zeg voor haar leeftijd.
Daar ga je echt wel veel fun aan hebben. d:)b

Ik haak voorlopig ff af met dit weer om woon werk op de motor te doen, dik 3 kwartier tot een uur enkele reis is lijkt me toch echt te koud.
Maar het is meer de kans op mist de laatste week, dat vind ik echt zwaar klote om op de motor door heen te moeten rijden. Als het licht is gaat het nog wel maar omdat ik om kwart voor 7 op de motor moet zitten is het nog tot aan op het werk stik donker.
Dat met mist + de kou vind ik te veel op overleven lijken in plaats van "comfortabel comuten" op de motor :X

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:07:
[...]
Mocht ik met de CB650F gisteravond bij het invoegen op de A16. Sinds ik meer ontspannen op de motor zit gaat het snelwegrijden 100% beter, dus ik vond het wel leuk om even van 0 naar 140 op te kunnen (en mogen!) trekken :+.

Bij mijn ogen motor zal het allemaal wat minder spectaculair klinken ben ik bang :9.

[...]
Ik heb wel eens vaker op/aan tweakers mijn gezicht laten zien. Nu weten jullie hoe mij te herkennen ;).
Ligt aan de uitlaat. Misschien nu nog wel, maar stel je haalt de db killers er een keertje uit om te luisteren hoe dat is... >:)

En idd. Meeste motorrijders vinden het leuk om eens in de zoveel tijd het gas behoorlijk ver open te trekken. Wat ben ik als 125cc rijder toch bevoorrecht dat ik dit elke dag, meerdere keren (legaal) mag doen.. :+
Anoshky schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:25:
[...]

Daarom is het goed om ook soms met Tweakers rijden! ;)

Als we het toch over navigatie hebben: ik ben weer zeer tevreden over het eindresultaat in de Dakar 2017.

Een KTM op plekken #1, #2 en #3. De 16e overwinning op rij. :*) :*)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.tuttosport.com/images/2017/01/14/174604913-8ce1418d-cd68-40e6-acaf-5db2af5fc398.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door caesar1000 op 18-01-2017 22:28 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Met oe blije bakkes :D Van harte gefeliciteerd! :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Vraagje:

Ik check van tevoren Google Maps. De meeste hoofd/snelwegen kom je met een beetje gezond verstand wel uit. Ik onthoud dan het afritnummer, en ga er daar af. En vanaf daar probeer ik zoveel mogelijk 'recht' te rijden 2e links, 3e rechts, rotonde driekwart, en dan nog 3 keer rechts onthoud ik niet. :+ Vaak plan ik dan een route die iets langer duurt maar wel makkelijker is (grote kruispunt links/in de bocht rechts, dus zonder het eerder genoemde links/rechts/links/links/links/rechts). Wat ook helpt is op dat punt streetview bekijken. Je weet dan ongeveer wat je te wachten staat en 'herkent' waar je af moet slaan :) Motornavigatie is me momenteel nog veel te duur, en een beetje rondcrossen of de weg vragen vind ik ook niet erg. Of ik kijk op m'n telefoon. Ik zorg altijd wel dat ik voldoende tijd heb :)
Gefeliciteerd!

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Even inhakend op dat navigatie verhaal. Ik vind het zelf ook nog even te duur en stippel van te voren ook vaak de route uit en dan van punt naar punt rijden. Tussendoor even op de telefoon kijken, wilt prima. Gekste hotels en plekken gevonden zo. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik plan een globale route (stadjes, dorpjes, wegnummers) via Google Maps en zet dat alles op een A4-tje die ik uitdraai en achter 't venster van m'n tanktas plaats. En mééstal komt 't dan wel goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
Bommes schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:10:
Ik haak voorlopig ff af met dit weer om woon werk op de motor te doen, dik 3 kwartier tot een uur enkele reis is lijkt me toch echt te koud.
Maar het is meer de kans op mist de laatste week, dat vind ik echt zwaar klote om op de motor door heen te moeten rijden. Als het licht is gaat het nog wel maar omdat ik om kwart voor 7 op de motor moet zitten is het nog tot aan op het werk stik donker.
Dat met mist + de kou vind ik te veel op overleven lijken in plaats van "comfortabel comuten" op de motor :X
Ik krijg altijd te horen 'kou is een emotie; die kan je uitzetten' :+
Wat betreft de mist,heb je gelijk, dat is erg vervelend. Ik zit om half zeven 's ochtends in de auto en dan is het idd erg donker. Moet wel zeggen dat je er snel aan went.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joopieboy schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:58:
Even inhakend op dat navigatie verhaal. Ik vind het zelf ook nog even te duur en stippel van te voren ook vaak de route uit en dan van punt naar punt rijden. Tussendoor even op de telefoon kijken, wilt prima. Gekste hotels en plekken gevonden zo. :D
Duur is het zeker. Heb een Garmin 595lm met onroute motorkaart. En dan ben je zomaar 850e verder. Moet wel zeggen, je krijt er wel wat voor terug. Je ziet wegen die je anders nooit in gegaan zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

MikeyMan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:01:
[...]

Duur is het zeker. Heb een Garmin 595lm met onroute motorkaart. En dan ben je zomaar 850e verder. Moet wel zeggen, je krijt er wel wat voor terug. Je ziet wegen die je anders nooit in gegaan zou zijn.
Ja dat hoor ik meer, zeker ook tegenwoordig met de slingerende routes oid dat, zoals Tomtom dat heeft, hij dan zelf leuke routes gaat bedenken. Dat is echt geniaal en lijkt mij echt handig. Of Garmin dat ook heeft en of die net zo fijn werkt, geen idee. Weet wel dat de SD Garmin voorbereiding heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Joopieboy schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:37:
[...]

Ja dat hoor ik meer, zeker ook tegenwoordig met de slingerende routes oid dat, zoals Tomtom dat heeft, hij dan zelf leuke routes gaat bedenken. Dat is echt geniaal en lijkt mij echt handig. Of Garmin dat ook heeft en of die net zo fijn werkt, geen idee. Weet wel dat de SD Garmin voorbereiding heeft. :)
Voor 10 euro heb je een jaar TomTom Go. Dat is de app van TomTom met alle mogelijkheden van de rider-serie, inclusief bochtige wegen en lifetime maps van heel Europa(miss zelfs hele wereld, not sure). Dan kan je ook via PC routes uitstippelen via mydrive.

Maps vind ik zelf duidelijker (en grappiger, die engelse stem die nederlandse namen probeert uit te spreken :+ ). Tomtom is ook heel duidelijk, enige nadeel is het "geen gehoor rechtdoor" principe. Vooral als je op een N weg zit en al bijna 10km rechtdoor rijdt en niks hoort begin ik toch altijd te twijfelen...

Maar Tomtom Go is een leuke mogelijheid om TomTom te proberen zonder meteen een rider a 500 euro te kopen...

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zat er ook niet een verschil qua hardware en qua kaarten tussen de duurdere en standaard? En wat ik zelf al eens gezien had is dat de eigenlijke meerprijs maar een goeie 100 euro was dus dat is niet zo spannend.

Ben met name benieuwd naar een Garmin gebruiker die zo een zelfde ervaring kan delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:38
Vraagje. Mijn motor heb ik puur voor de hobby en de zonnige weekenden. Afgelopen jaar hooguit een paar duizend km gemaakt, ik weet het niet eens precies.

Wat te doen qua onderhoud?

Ik heb de motor in 2015 gekocht en is toen met een grote beurt afgeleverd. Begin 2016 is er een nieuwe achterband onder gekomen en in de zomer van 2016 heb ik mijn vering nog laten afstellen door een specialist tijdens de landelijke motordagen op het TT circuit (deze specialist gaf aan dat de motor verder in goede staat was, hij heeft uiteraard niet alles gecheckt).

Ketting wordt regelmatig gesmeerd en is, naar mijn mening, op de juiste spanning. Ondanks de, voor mijn gevoel, in goede staat verkerende motor die weinig kilometers maakt toch een beurt uit laten voeren voordat het voorjaar begint?

Het betreft een Suzuki GSX-R 600 uit 2007 met iets van 34.xxx km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joopieboy schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:37:
[...]

Met de standaardkaarten doet tomtom het beter dan de Garmin. Maar met de motorkaart van onroute gaat dat nog tien stappen verder. Heb af en toe echt dat ik langs een heg rij, en een melding krijg dat ik over x meter linksaf moet. Klein weggetje waar je nooit in zou gaan, maar wel een schitterend stuk weg.

Enige nadeel (in ieder geval in België) is dat je op deze C-wegen niet echt lekker zit op mijn VFR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

B-Real schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:49:
Vraagje. Mijn motor heb ik puur voor de hobby en de zonnige weekenden. Afgelopen jaar hooguit een paar duizend km gemaakt, ik weet het niet eens precies.

Ik heb de motor in 2015 gekocht en is toen met een grote beurt afgeleverd. Begin 2016 is er een nieuwe achterband onder gekomen en in de zomer van 2016 heb ik mijn vering nog laten afstellen door een specialist tijdens de landelijke motordagen op het TT circuit (deze specialist gaf aan dat de motor verder in goede staat was, hij heeft uiteraard niet alles gecheckt).

Ketting wordt regelmatig gesmeerd en is, naar mijn mening, op de juiste spanning. Ondanks de, voor mijn gevoel, in goede staat verkerende motor die weinig kilometers maakt toch een beurt uit laten voeren voordat het voorjaar begint?

Wellicht alleen olie wisselen en remvloeistof controleren? Beide worden slechter, ook bij stilstand. Hoe oud zijn je banden? Die worden ook bij stilstand slechter, maar loopt niet zo'n vaart als bij olie en remvloeistof.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:12
B-Real schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:49:

Ik heb de afgelopen paar jaar nooit meer dan 4000km per jaar gereden (...), maar toch krijgt het ding elk jaar wel een beurt. Als ik er dan op rijd moet alles wel in orde zijn, dus dat het op zijn minst is nagekeken vind ik wel belangrijk. Veel hoeft er over het algemeen toch niet vervangen te worden dus loopt het ook niet zo enorm in de papieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:38
De kosten zullen ook wel meevallen, het is ook niet dat ik er op wil besparen. Het is meer het "gedoe", afspraak maken met de motorzaak die haalt mijn motor dan op (moet ik voor thuisblijven) en weer terugbrengen. Er op rijden met dit weer doe ik niet.

Oliewissel/remvloeistofwissel zou ik zelf ook nog kunnen. De achterband is nieuw (nog geen jaar oud) de voorband is ouder, maar nog lang niet versleten (exacte leeftijd weet ik niet).

Voor de gemoedsrust is het misschien wel gewoon het beste om het ding, nu na +/- twee jaar, weer eens volledig na te laten lopen. Kunnen we met een gerust hard weer aan het voorjaar beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

DragonSlayer666 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:44:
[...]

Maar Tomtom Go is een leuke mogelijheid om TomTom te proberen zonder meteen een rider a 500 euro te kopen...
Een TT Rider 40 heb je al wat goedkoper tegenwoordig. Op het moment kost deze net geen €300,-.
Tijdens de aankomende BTW actie van de Mediamarkt heb je best kans dat je deze navigatie met de BTW korting kunt kopen, dan ben je dus ongeveer €240,- kwijt, dat lijkt mij geen gekke prijs!

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 09:24

Least Inkling

Product of the cold war

Of je gaat in eerste instantie naar tweedehands modellen met garantie, nagekeken en schoongemaakt:

https://www.gps.nl/occasions/index.php/motor

Regelmatig niet al te dure mogelijkheden (geen persoonlijk belang hierin overigens).
Goede service daar.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FELI!!

Kun je nu écht gaan leren rijden met (je eigen) motor 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Laatst online: 04-08 21:37
Joopieboy schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:13:
[...]

Werkt idd heel fijn, beter als een fietspomp. :P

Ben zelf naar even naar Aken geweest voor motorjeans, heb afgelopen jaar al lopen kijken maar niet echt geslaagd, vaak ook omdat ze geen lengtematen hebben.

Vandaag bij Louis wezen kijken eigenlijk voor een Rev It broek, maar de lengtematen waren al weg en kwaliteit viel mij tegen. Uiteindelijk de deur uitgelopen met deze:
[afbeelding]
Vanucci Cordura Denim Jeans met extra heupprotectie. :)

5 jaar garantie op het spul _O- Echt mooie zware kwaliteit en nog prima betaalbaar. Ok wel factor 2 van de Rev It broek die ik gezien maar, maar goed. Wel lengtematen en getaileerd. :+
Mooie broek! Ik heb hier zelf ook naar gezocht vorig jaar maar ik kon eigenlijk niks vinden. Ik ben qua proporties wel redelijk gelijk aan jou.

Lijkt me gewoon fijn om even het motortje te pakken met die broek en dan leren jasje erover en gaan met die banaan.

Hoe is deze broek verder qua gewicht t.o.v. een normale spijkerbroek? Heb je hem al eens voor de proef aan gedaan naar je werk of gewoon thuis? Is hij erg warm/dampig? En qua stijfheid?

Heeft die broek trouwens ook zo'n rits waar je je jas aan vast kan ritsen? Mijn jas is qua lengte wat korter dan een normale jas. Ben bang dat mijn trampstamp anders teveel zichtbaar wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Proqzor op 19-01-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:39:
[...]

FELI!!

Kun je nu écht gaan leren rijden met (je eigen) motor 8)
Ik heb met mijn instructeur afgesproken dat ik zodra ik de motor opgehaald heb even een paar rondjes door de pionnen mag als hij les aan het geven is, zodat ik de belangrijkste handelingen ook met mijn eigen motor leer.

Daarna ga ik een paar maandjes vertrouwd worden, veel kilometers maken, en dan deze zomer mijn eerste VRO cursus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:59:
[...]

Ik heb met mijn instructeur afgesproken dat ik zodra ik de motor opgehaald heb even een paar rondjes door de pionnen mag als hij les aan het geven is, zodat ik de belangrijkste handelingen ook met mijn eigen motor leer.

Daarna ga ik een paar maandjes vertrouwd worden, veel kilometers maken, en dan deze zomer mijn eerste VRO cursus :).
Wanneer ga je dit doen (bij kevin), dan doe ik met je mee! Heb namelijk ook nog niet de basis oefeningen gedaan met me eigen motortje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:24
Ik heb een Garmin Zumo 660 verkregen bij verkoop van mijn V-Strom. De koper wilde niet hoger gaan dan een bepaald bedrag, dus toen gezegd dat de deal door ging als ik een navigatie erbij kreeg.

Achteraf een hele goede keuze, in die van mij staan enorm veel motorroutes door heel Nederland, dus op ieder moment kan je de mooiste routes rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Leviathius schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:07:
[...]

Wanneer ga je dit doen (bij kevin), dan doe ik met je mee! Heb namelijk ook nog niet de basis oefeningen gedaan met me eigen motortje :)
Weet ik niet, ik WhatsApp hem gewoon een keer en dan laat hij me weten wanneer hij daar les geeft. Leuk idee om het samen te doen :).

We kunnen eventueel ook zelf een paar pionnen regelen, de verfstippen geven aan waar je ze moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:16:
[...]

Weet ik niet, ik WhatsApp hem gewoon een keer en dan laat hij me weten wanneer hij daar les geeft. Leuk idee om het samen te doen :).

We kunnen eventueel ook zelf een paar pionnen regelen, de verfstippen geven aan waar je ze moet zetten.
Bij nader inzien staan er inderdaad stippen op de parking daar 8)7. Moeten we dus binnenkort maar een keer afpsreken d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Leviathius schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:17:
[...]

Bij nader inzien staan er inderdaad stippen op de parking daar 8)7. Moeten we dus binnenkort maar een keer afpsreken d:)b
Voordeel van bij Kevin langsgaan is dat we nog wat gratis persoonlijk advies krijgen, wij rijden immers andere types motoren dan waar we op gelest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Veelzijdige band zo'n Michelin Pilot Road 4, doet het zelfs in de sneeuw! :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:20:
[...]

Voordeel van bij Kevin langsgaan is dat we nog wat gratis persoonlijk advies krijgen, wij rijden immers andere types motoren dan waar we op gelest hebben.
Daar zit ook weet wat in inderdaad. Al rijd ik nog gewoon op hetzelfde type motor als de lesmotor, het kleinere broertje eigenlijk ;) . (lagere zit, minder kw en 2-cil)

Maargoed, laat maar weten wanneer je met hem contact hebt gehad, dan ga ik graag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Proqzor schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:58:
[...]

Mooie broek! Ik heb hier zelf ook naar gezocht vorig jaar maar ik kon eigenlijk niks vinden. Ik ben qua proporties wel redelijk gelijk aan jou.

Lijkt me gewoon fijn om even het motortje te pakken met die broek en dan leren jasje erover en gaan met die banaan.

Hoe is deze broek verder qua gewicht t.o.v. een normale spijkerbroek? Heb je hem al eens voor de proef aan gedaan naar je werk of gewoon thuis? Is hij erg warm/dampig? En qua stijfheid?

Heeft die broek trouwens ook zo'n rits waar je je jas aan vast kan ritsen? Mijn jas is qua lengte wat korter dan een normale jas. Ben bang dat mijn trampstamp anders teveel zichtbaar wordt.
Dankje, ben er zelf ook erg blij mee :)

Hoop vragen waar ik ook tegenaan liep, ook vanwege lengtematen edg. En idd precies hetzelfde idee om straks in de zomer een leren doorwaai jack erboven te dragen. :)

De broek zelf is zeg maar qua gewicht een goeie zware werkbroek. Stof van deze is erg soepel en de band bovenin is vrij breed en beetje stretch. Wel wat warmer dan een gewone broek met gewoon zo aanhebben, maar hoe die zich houd met rijden? Geen idee nog, weer nog niet voor geweest. :P

Eventueel kan een riem nog trouwens. De onderrug heeft een beetje hogere rand, dus geen last van een blote rug. Broek valt sowieso vrij hoog. Helaas geen rits oid om een jack aan vast te maken, dan moet je echt rev it met rev it gaan combineren als je dat wilt. Mij maakt het niet zoveel uit, puur voor de zomer, dus beetje wind eventueel is niet zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Leviathius schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:28:
[...]

Daar zit ook weet wat in inderdaad. Al rijd ik nog gewoon op hetzelfde type motor als de lesmotor, het kleinere broertje eigenlijk ;) . (lagere zit, minder kw en 2-cil)

Maargoed, laat maar weten wanneer je met hem contact hebt gehad, dan ga ik graag mee.
Zal ik doen :).

En jij krijgt gewoon een langere aanloop voor de uitwijk oefening :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Haha zal meevallen hoor, jij hebt maar 7kw meer ofzo dan mijn motortje :9 En ik heb natuurlijk een Arrow-uitlaat voor +10pk, rimstriping +2,5pk en versnellingsindicator voor +1pk :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Leviathius schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:45:
Haha zal meevallen hoor, jij hebt maar 7kw meer ofzo dan mijn motortje :9 En ik heb natuurlijk een Arrow-uitlaat voor +10pk, rimstriping +2,5pk en versnellingsindicator voor +1pk :+ :+
Zelfs maar 5kw meer, maar dat zit allemaal onderin :9.

Rekening houdend met wat weggelopen paarden over de afgelopen 27 jaar verwacht ik dat ik plat moet liggen om de 150 te halen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ohnoes, eerste boete van het jaar binnen... 132 waar je 130 mag :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Chakotay schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:49:
Ohnoes, eerste boete van het jaar binnen... 132 waar je 130 mag :o
Foei! Ik kreeg er net eentje binnen nog op de skoda RS van vorig jaar november. 150 in de 120, gecorrigeerd 141, bij Antwerpen. 115 euro ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:50:
[...]

Foei! Ik kreeg er net eentje binnen nog op de skoda RS van vorig jaar november. 150 in de 120, gecorrigeerd 141, bij Antwerpen. 115 euro ;(.
Dat is naar verhouding wel goedkoper dan, deze was €12 per km te snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Chakotay schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:51:
[...]

Dat is naar verhouding wel goedkoper dan, deze was €12 per km te snel :P
Ik breng het gewoon in mindering op mijn volgende bezoek in Antwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Nou me nieuwe paddockstand is binnen en zal hem vanavond meteen uitproberen. Als hij bevalt laat ik het weten natuurlijk, dan kunnen de eventuele twijfelaars hem ook nog bestellen :9

ps. Als hij niet bevalt laat ik het ook weten natuurlijk..

[ Voor 14% gewijzigd door Leviathius op 19-01-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Proqzor schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:58:
[...]

Ik ben zelf aan het rondkijken naar een motorspijkerbroek en heb op dit moment mijn oog laten vallen op de Revit Lombard.
Voor zover ik weet hebben jeans geen rits, maar je kan wel een riem kopen met daarop een rits.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Vrijdag schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:04:
[...]
Ik ben zelf aan het rondkijken naar een motorspijkerbroek en heb op dit moment mijn oog laten vallen op de Revit Lombard.
Voor zover ik weet hebben jeans geen rits, maar je kan wel een riem kopen met daarop een rits.
Klopt inderdaad, bij Rev'it kun je zo'n riem kopen. Zijn wel erg duur (70€) vind ik zelf voor een riem met een lap leer met daaraan een rits, maar wel handig lijkt me. De Rev'it jeans zijn in ieder geval erg prettig! Heb er zelf nu twee van en de seesmart flexibele protectoren bij de knieën merk je nauwelijks iets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb ook een Rev'it jeans thuis liggen, bevalt prima in de zomer. Zit goed op de motor, en niet te warm op kantoor. Met dit weer blijft hij echter in de kast, veel te koud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Iemand nog tips om de wachttijd op een motor wat makkelijker te maken? :P

vorige week geslaagd voor mijn AVD. Ik heb een optie op een motor lopen maar ga er nog naartoe voor een proefrit voor ik hem echt mee neem. Echter is de dealer op vakantie tot 8 februari. De afspraak is nu om op 11 februari te gaan proefrijden, maar dat duurt nog zo lang :P.

Eventuele accessoires al uitgezocht :)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
w4rguy schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:27:
Er niet aan denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ondertussen andere motoren proefrijden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

vorige week geslaagd voor mijn AVD. Ik heb een optie op een motor lopen maar ga er nog naartoe voor een proefrit voor ik hem echt mee neem. Echter is de dealer op vakantie tot 8 februari. De afspraak is nu om op 11 februari te gaan proefrijden, maar dat duurt nog zo lang :P.

Eventuele accessoires al uitgezocht :)
Deze op je fiets monteren:

Afbeeldingslocatie: http://www.turbospoke.nl/imgs/prod-exhaustsys-img.png

En dan full-gear door de straat crossen 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vrijdag schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:38:
[...]

Deze op je fiets monteren:

[afbeelding]

En dan full-gear door de straat crossen 8)
Die kreeg mijn zoontje met kerst van zijn zusje:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=q1COMtEun1A]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:56:
[...]

[video]
Haha supergaaf :D 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Hierbij de beloofde micro-review van de 25€ 'budget' paddock stand. Voor de geïnteresseerden naar meer foto's, hier een imgur mappie: http://imgur.com/a/QJqlj Let op! Alleen morgen (vrijdag 20-1) nog voor 25€, daarna is hij weer de normale prijs van 50€.

De paddock bestaat uit 2 pootjes en 2 beugels om de breedte van de paddock aan te passen. Ook zitten er 3 paart bevestigingsbeugels bij, zodat je een universele hebt,een voor bobbin haken en een voor het voorwiel (volgens mij). De wieltjes zijn van die skeeler-wieltjes. Zacht rubber/plastig en doorzichtig. Zien er degelijk uit, al zitten ze wel vrij losjes op de as. Als in, je kan ze 0,5cm eroverheen schuiven van links naar rechts.

Het in elkaar zetten was erg eenvoudig door middel van twee pinnetjes door de poot en beugel te steken en deze te verzekeren met een soort sluitspeld. Uiteindelijk zit het geheel niet muurvast in elkaar, als je er mee schud hoor je het een beetje rammelen. Opzich geen probleem, als hij maar stevig staat. Helaas had een van de twee vleugelmoertjes een gescheurd vleugeltje.. dus daar ga ik nog over mailen met XLmoto. Hij was wel te gebruiken gelukkig.

De motor op de paddock zetten was in het begin even spannend, want je moet toch via de staart je motor balanceren terwijl je de standaard eronder duwt. Maar gelukkig viel het reuze mee en heeft het geholpen dat ik filmpjes had bekeken van tevoren. Na het uitmeten en mikken van de universele blokjes stond de motor uiteindelijk op de paddock. Ketting smeersel gepakt en spuiten maar!

Nu ik naderhand de foto's bekijk, zie ik dat de motor een beetje naar links gekanteld op de paddock staat. Waarschijnlijk komt dit door ik hem niet helemaal verticaal had staan toen ik hem eronder drukte. Ook merkte ik dat hij net tegen de uitlaat aankwam, dus volgende keer iets meer naar achter eronder plaatsen.

TL;DR Het is erg prettig een paddockstand te hebben voor het kettingsmeren (en overige zaken), kan het iedereen aanraden. Wil je er niet teveel geld aan uitgeven, dan is deze paddock de €25,- meer dan waard. Hij zal niet de kwaliteit overtreffen van een paddock uit één geheel, dat is nog altijd steviger natuurlijk. De 50€ vind ik hem eigenlijk niet waard, dan zou ik liever een tientje meer uitgeven voor een uit één geheel...

[ Voor 4% gewijzigd door Leviathius op 19-01-2017 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Er zit roest op je ketting Leviathius!

Maarre, als ik het zo zie denk ik inderdaad dat ik gemengde gevoelens heb bij het plaatsen van 220+ kilo motorfiets op een in elkaar geschroefde paddock. Ik weet ondertussen dat een middenbok niet bij iedereen een mogelijkheid is (en ik heb dan net geluk dat ik er eentje heb, ik zie ze weinig) maar Kevin pakte er dinsdag ook een paddock bij om de kettingen te smeren, dat doet hij dus ook bijna elke dag dat ermee gereden word, zei hij. Die paddock was echter uit één geheel gemaakt en dat voelt toch net wat steviger (al is dat puur subjectief).

Tof dat je de moeite genomen hebt :).

Ik ga binnenkort nog shoppen voor een motorhoes. Kan ik gewoon een ding van 2-3 tientjes pakken daar waar beschikbaar of zijn er nog wel verschillen / dingen waar ik op moet letten? De motor komt permanent buiten geparkeerd te staan.

[ Voor 15% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-01-2017 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

Leviathius schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:44:
Hierbij de beloofde micro-review van de 25€ 'budget' paddock stand. Voor de geïnteresseerden naar meer foto's, hier een imgur mappie: http://imgur.com/a/QJqlj Let op! Alleen morgen (vrijdag 20-1) nog voor 25€, daarna is hij weer de normale prijs van 50€.

De paddock bestaat uit 2 pootjes en 2 beugels om de breedte van de paddock aan te passen. Ook zitten er 3 paart bevestigingsbeugels bij, zodat je een universele hebt,een voor bobbin haken en een voor het voorwiel (volgens mij). De wieltjes zijn van die skeeler-wieltjes. Zacht rubber/plastig en doorzichtig. Zien er degelijk uit, al zitten ze wel vrij losjes op de as. Als in, je kan ze 0,5cm eroverheen schuiven van links naar rechts.

Het in elkaar zetten was erg eenvoudig door middel van twee pinnetjes door de poot en beugel te steken en deze te verzekeren met een soort sluitspeld. Uiteindelijk zit het geheel niet muurvast in elkaar, als je er mee schud hoor je het een beetje rammelen. Opzich geen probleem, als hij maar stevig staat. Helaas had een van de twee vleugelmoertjes een gescheurd vleugeltje.. dus daar ga ik nog over mailen met XLmoto. Hij was wel te gebruiken gelukkig.

De motor op de paddock zetten was in het begin even spannend, want je moet toch via de staart je motor balanceren terwijl je de standaard eronder duwt. Maar gelukkig viel het reuze mee en heeft het geholpen dat ik filmpjes had bekeken van tevoren. Na het uitmeten en mikken van de universele blokjes stond de motor uiteindelijk op de paddock. Ketting smeersel gepakt en spuiten maar!

Nu ik naderhand de foto's bekijk, zie ik dat de motor een beetje naar links gekanteld op de paddock staat. Waarschijnlijk komt dit door ik hem niet helemaal verticaal had staan toen ik hem eronder drukte. Ook merkte ik dat hij net tegen de uitlaat aankwam, dus volgende keer iets meer naar achter eronder plaatsen.

TL;DR Het is erg prettig een paddockstand te hebben voor het kettingsmeren (en overige zaken), kan het iedereen aanraden. Wil je er niet teveel geld aan uitgeven, dan is deze paddock de €25,- meer dan waard. Hij zal niet de kwaliteit overtreffen van een paddock uit één geheel, dat is nog altijd steviger natuurlijk. De 50€ vind ik hem eigenlijk niet waard, dan zou ik liever een tientje meer uitgeven voor een uit één geheel...
Ziet er een beetje onstabiel uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Ik zag het ook ja dat er roest op me ketting zit :(. Ik houd het in de gaten, maar volgens mij kan het niet zo heel veel kwaad.

Ben het met je eens dat een paddock uit één geheel veel beter is, maar ik was het ketting smeren beu en wilde het makkelijker hebben. Dus voor die 25€ vind ik het een prima oplossing. Dan koop ik volgend jaar wel een degelijke ofzo.
Secsytime schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:52:
[...]

Ziet er een beetje onstabiel uit :P
Lijkt inderdaad, maar valt reuze mee. Ik heb hem lopen wiebelen en duwen enzo en staat gewoon stabiel. Zolang je geen gekke dingen doet zal het wel meevallen.

[ Voor 30% gewijzigd door Leviathius op 19-01-2017 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Vraagje:

Heb een ram mount op mijn stuur gezet en zet daar een telefoonhouder (x grip) met telefoon op. Dan navigeer ik met OsmAnd+. Daar kun je routes inladen die je via myrouteapp maakt inladen bijvoorbeeld (navigatie werkt alleen op Android). Of gewoon van punt tot punt navigeren. Als backup staat Here er nog op (voorheen van Nokia).

Verder net een week terug uit Argentinië waar ik de Dakar een paar dagen heb mogen volgen op uitnodiging van een sponsor van een van de teams. Heel veel genoten en veel foto's en beeldmateriaal verzameld.

Nu besloten mijn Hornet uit 2008 nog even aan te pakken. Wil er een andere rem en koppelingshendel opzetten en het (instrumenten)dashboard even goed in elkaar zetten (sluit net niet helemaal door een kapot schroefpunt). Dus lamp er af dan kan ik er goed bij. Kom ik het volgende tegen :X

Morgen uitzoeken of het kortsluiting is of doordat het ergens tegen aan heeft geschuurd. Heb er in ieder geval tot aan de laatste rit in November niets van gemerkt. Enige veranderingen aan de motor die ik gemaakt zijn led knipperlichten (en nieuw relais) en een usb lader (niet voorzien van aparte zekering).

Zou je zulke kabelbomen ook ergens (deels) compleet kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
Eoghlear schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 21:07:
[...]

Nu besloten mijn Hornet uit 2008 nog even aan te pakken. Wil er een andere rem en koppelingshendel opzetten en het (instrumenten)dashboard even goed in elkaar zetten (sluit net niet helemaal door een kapot schroefpunt). Dus lamp er af dan kan ik er goed bij. Kom ik het volgende tegen :X

Morgen uitzoeken of het kortsluiting is of doordat het ergens tegen aan heeft geschuurd. Heb er in ieder geval tot aan de laatste rit in November niets van gemerkt. Enige veranderingen aan de motor die ik gemaakt zijn led knipperlichten (en nieuw relais) en een usb lader (niet voorzien van aparte zekering).

Zou je zulke kabelbomen ook ergens (deels) compleet kunnen kopen?
Ziet eruit alsof het de hoofd kabelbundel betreft die naar de teller gaat nietwaar? Dat lijkt mij lastig te fixen en om alles nou te gaan ghetto solderen gaat ook wel ff duren denk ik. Je zou kunnen proberen om alles weer netjes te sealen met plastidip ofzo maar dat geeft ook geen garantie dat het straks daar niet weer stuk gaat.

Er zijn op marktplaats en andere tweedehands motoronderdelen sites genoeg nette kabelbomen te vinden :) klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gezien de hoeveelheid zand: Heeft die fiets misschien ooit last gehad van versnelde zwaartekracht? Iets met een ex-schadefiets welke "opgeknapt" is....

P.S. Ik bedoel er niets negatiefs mee, heb zelf vaak genoeg een grindbak van dichtbij geïnspecteerd en daarna een motorfiets volledig opnieuw kunnen opbouwen, maar die "schade" op de foto's heeft heeft veel weg van zoiets.

[ Voor 67% gewijzigd door Will_M op 19-01-2017 22:51 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Misschien dat het door de crappy foto komt maar, vind de hoeveelheid stof wel mee vallen. Hij komt van een dealer af en zal in de eerste weken dat ie weer de weg op mag (winterstop) ook voor een beurt nog weg gaan. Dan zullen we de beste garage monteur maar eens vragen wat zijn mening is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:50:
[...]

Valt nog mee, ik heb jaren terug een echte 30 te hard gehad met de auto, dat was toen al 350 ballen. :+

Ben benieuwd hoe het straks gaat op de SD, heb echt serieus nog nooit een bekeuring gehad met de motor. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Nog mooi dat dat zo 'goed' gaat met zoveel vermogen. Misschien iets teruggeschroefd via de ECU? :+
HTT-Thalan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:56:
[...]

[video]
De DB-Killer is er zo te zien al uit! :D
Leviathius schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:53:
Ik zag het ook ja dat er roest op me ketting zit :(. Ik houd het in de gaten, maar volgens mij kan het niet zo heel veel kwaad.

[...]
Geen idee of je die CB500F nieuw hebt gekocht/er weinig km's op staan. Anders is het wel een beetje zonde van de ketting natuurlijk. Hoe kan dat eigenlijk trouwens? Nog bij niemand eerder gezien. :?
Joopieboy schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 23:50:
[...]

Ben benieuwd hoe het straks gaat op de SD, heb echt serieus nog nooit een bekeuring gehad met de motor. :X
Ach je weet in ieder geval zeker dat je altijd nog kunt afkicken naar mijn Duke over 1.5 jaar als die SD je iets teveel wordt... :+ :+ :+

[ Voor 15% gewijzigd door caesar1000 op 19-01-2017 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:37:

Ik ga binnenkort nog shoppen voor een motorhoes. Kan ik gewoon een ding van 2-3 tientjes pakken daar waar beschikbaar of zijn er nog wel verschillen / dingen waar ik op moet letten? De motor komt permanent buiten geparkeerd te staan.
Ik heb zowel een Verheul motorhoes als een el cheapo Gamma hoes.
De Verheul is mooi zwaar, houdt de motor droog maar ademt wel. Door de stevigheid kan je m na een regenbui rechtop tegen de muur zetten en kan hij zo drogen. Er zitten oogjes bij om evt een kabelslotje vast te kunnen maken.
Ten Kate verkoopt de hoezen en je kan er ook een kabeltje + slot bij kopen, maar dat is een miskoop: makkelijker is een action draadslotje (voor tassen ofzo) erdoorheen te doen en die aan je beugelslot of ketting te verankeren - dan nemen ze m ook niet mee. Of natuurlijk door je wiel naar t tegenoverliggende oogje.

De Gamma hoes heeft een elastiek aan de onderzijde, blijft daardoor redelijk zitten maar kan wel makkelijker afwaaien, ook door gewicht. Nadeel is wel dat de hoes hierdoor moeilijker netjes op te vouwen is: ik gooi m altijd maar als prop achter de voordeur :+ Als t regent laat deze hoes het na korte tijd gewoon door, dus je zal je zadel droog moeten maken na een nachtelijke bui.

Al met al doe je met beide geen miskoop, maar je krijgt waarvoor je betaalt: de Gamma hoes zal veel eerder doorslijten of scheuren, de Verheul niet. De Verheul hoes is rond de 80 euro, dus 4x zo duur maar je doet er, denk ik, wel minstens 5x langer mee. Wel moet je de Verheul eens in de zoveel jaar impregneren voor de watervastheid, maar dat is de moeite (en kosten) niet.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

caesar1000 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 23:51:
[...]

Ach je weet in ieder geval zeker dat je altijd nog kunt afkicken naar mijn Duke over 1.5 jaar als die SD je iets teveel wordt... :+ :+ :+
Ik had al zo iets verwacht :+ Met extra gratis beginners schade? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Joopieboy schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 23:58:
[...]

Ik had al zo iets verwacht :+ Met extra gratis beginners schade? :+
Nee, die kappen van de SD zetten we dan op mijn Duke. Probleem opgelost. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jij ziet teveel mogelijkheden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 23:50:
[...]

Valt nog mee, ik heb jaren terug een echte 30 te hard gehad met de auto, dat was toen al 350 ballen. :+

Klopt wel ongeveer, mijn laatste voor deze was een aanhouding door de klpd in november 2014. 191 piek, maar 156 gemiddeld, 151 gecorrigeerd in de 120. 297 euro's ;(.

Het was gelukkig maar een superkort tussensprintje anders was het erger geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:24
Nu we het over paddockstands hebben, zie hier een mooi exemplaar op MP! Kan je hem zelfs rondrijden in je garage :)

http://www.marktplaats.nl...1b&previousPage=lr&pos=17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Dat is wel erg duur, die kun je nieuw goedkoper op de kop tikken!

Ik heb dezelfde in het zwart, maar deze is eigenlijk net te smal voor m'n motor. Eigenlijk zou ik dus een bredere moeten bestellen, daar heb ik helemaal geen rekening mee gehouden toen ik deze bestelde...

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius

Geen idee of je die CB500F nieuw hebt gekocht/er weinig km's op staan. Anders is het wel een beetje zonde van de ketting natuurlijk. Hoe kan dat eigenlijk trouwens? Nog bij niemand eerder gezien. :?
Heb hem gekocht met 9000km op de teller, daarvoor heeft hij altijd binnen gestaan en werd hij gebruikt als plezier motor. Ik weet waardoor het komt dat er roest op is gekomen, had hem afgelopen week onder een hoes staan en daarvoor vergeten de ketting in te vetten. Dan kan het vocht+pekel lekker zijn ding doen.. Maar ik heb al gelezen dat een beetje roest aan de buitenkant geen kwaad kan en met veel rijden kan het zelfs een beetje weggaan. Nu met de paddock kan ik het smeren goed bijhouden, dus komt wel goed. En anders een nieuwe kettingset erop en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mijn ketting gaat er ook zo uitzien na verloop van tijd. De scottoiler doseert zijn olie op het achterste kettingwiel, waardoor de olie aan de binnenkant van de schakels komt. Heel goed natuurlijk, maar de buitenkant wordt dan wel wat droog. Daarom smeer ik dat 1-2 keer per jaar in met goed kettingvet, puur tegen de roest.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:20
Bioflap schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:09:
Nu we het over paddockstands hebben, zie hier een mooi exemplaar op MP! Kan je hem zelfs rondrijden in je garage :)

http://www.marktplaats.nl...1b&previousPage=lr&pos=17
Duur idd. Dat ding is 75 nieuw.
http://www.motea.com/nl/D...y2ds0ZQgZZaTG8aAkCo8P8HAQ

Of deze nog goedkoper.
http://www.motea.com/nl/m...i-zwart-i4030-36166-0.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:37:
Maarre, als ik het zo zie denk ik inderdaad dat ik gemengde gevoelens heb bij het plaatsen van 220+ kilo motorfiets op een in elkaar geschroefde paddock. Ik weet ondertussen dat een middenbok niet bij iedereen een mogelijkheid is (en ik heb dan net geluk dat ik er eentje heb, ik zie ze weinig) maar Kevin pakte er dinsdag ook een paddock bij om de kettingen te smeren, dat doet hij dus ook bijna elke dag dat ermee gereden word, zei hij. Die paddock was echter uit één geheel gemaakt en dat voelt toch net wat steviger (al is dat puur subjectief).
Er zijn meer manieren om je ketting te smeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:09:
[...]

Klopt wel ongeveer, mijn laatste voor deze was een aanhouding door de klpd in november 2014. 191 piek, maar 156 gemiddeld, 151 gecorrigeerd in de 120. 297 euro's ;(.

Het was gelukkig maar een superkort tussensprintje anders was het erger geweest.
Ja precies, probleem is dat als je eens gas geeft het ook dermate hard gaat dat je gelijk dik risico loopt. :X Keer gehad paar jaar terug langs het kanaal, trek hem vanaf een rotonde even open, flauw heuveltje en staan ze net erachter, gelukkig van voren te flitsen in mijn geval... :X Dat was ook 2x invordering. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb zelf een zumo 590 navigatie voor op mijn motorfiets en ik moet zeggen dat ik er er tevreden over ben. Ik gebruik de garmin kaarten en de keren dat ik in Duitsland gereden heb mat de bochtige wegen optie beviel mij uiterst goed. Bochtig wegen in de provincie Zuid Holland is kansloos. Ik heb de navigatie op het stuur gemonteerd en ik kijk op het scherm waar ik naar toe moet. Ik mis wel eens een afslag daardoor, al zie ik dat niet als een probleem.
Het is een keer een aanzienlijke investering maar wat mij betreft een goede.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Ik wil eigenlijk meer een navigatie systeem hebben voor als ik meerdaagse tourtjes ga doen. Heb voor dit jaar nog een weekje op de planning staan in Engeland. Nog steeds zal ik voornamelijk de route vooraf bekijken, maar het is toch prettig als je op de navigatie kan zien wat voor bochten of mogelijke situaties er aan komen wanneer je niet bekend bent in een omgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:08:
[...]

Ja precies, probleem is dat als je eens gas geeft het ook dermate hard gaat dat je gelijk dik risico loopt. :X Keer gehad paar jaar terug langs het kanaal, trek hem vanaf een rotonde even open, flauw heuveltje en staan ze net erachter, gelukkig van voren te flitsen in mijn geval... :X Dat was ook 2x invordering. :+
Bij mij was het met de auto ;).
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:46:
[...]

Er zijn meer manieren om je ketting te smeren ;)

[video]
De titel zegt 'with only a sidestand' en vervolgens douwt hij er een carjack onder |:(.

[ Voor 26% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-01-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
aidanl schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:21:
Ik wil eigenlijk meer een navigatie systeem hebben voor als ik meerdaagse tourtjes ga doen. Heb voor dit jaar nog een weekje op de planning staan in Engeland. Nog steeds zal ik voornamelijk de route vooraf bekijken, maar het is toch prettig als je op de navigatie kan zien wat voor bochten of mogelijke situaties er aan komen wanneer je niet bekend bent in een omgeving.
Zeker op de Versys staat hij echt mooi met de swmotech mount boven de tellers.
Ik ben in ieder geval blij dat ik de investering in een Tomtom rider 410 heb gedaan deze zomer.
Al vaak file mee kunnen omzeilen op het woonwerk traject en in de vrije tijd wegjes vinden die ik anders nooit zou inrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:25:
[...]

Bij mij was het met de auto ;).
Oja das waar, ik moet wel blijven opletten :+ Maar ook met mijn auto hoef ik niet echt mijn best te doen om flink lomp te hard te gaan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Derby schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:18:
Ik heb zelf een zumo 590 navigatie voor op mijn motorfiets en ik moet zeggen dat ik er er tevreden over ben. Ik gebruik de garmin kaarten en de keren dat ik in Duitsland gereden heb mat de bochtige wegen optie beviel mij uiterst goed. Bochtig wegen in de provincie Zuid Holland is kansloos. Ik heb de navigatie op het stuur gemonteerd en ik kijk op het scherm waar ik naar toe moet. Ik mis wel eens een afslag daardoor, al zie ik dat niet als een probleem.
Het is een keer een aanzienlijke investering maar wat mij betreft een goede.
Ik ben heel blij met de Tomtom Rider, om dezelfde redenen.
Veel mensen zeggen vervolgens "die kronkelwegen-functie werkt niet goed!". Nee, wat verwacht je nou in de polder? Ga er eens mee richting Eifel of Ardennen, en dan zie je wel verschil.

Ik rij overigens juist minder op het scherm, met behulp van een bluetooth headsetje. Werkt te gek. Een opmerking echter: in combinatie met tethering (voor verkeersinfo) gaan de instructies kraken. Tomtom krijgt dit tot nu toe niet opgelost; lijkt een capaciteitsprobleempje te zijn van de bluetooth chip.

Routes bereid ik voor met Myrouteapp (niet via de app, maar via de website). Met een gold abbo kun je daar ook de tomtom kaarten gebruiken, en eventueel omzetten naar Garmin kaarten. Je kunt ook de berekeningsverschillen laten tonen. Imho werkt dat goed.
Het groepje waar ik meestal mee ga rijden (mits ik niet alleen rij), heeft allemaal Garmin. Hun routes geven bij mij dan ook wel eens "keer om. Keer om. keer om!" als resultaat. Als ik ze even heb nagekeken en geconverteerd is dat weg.
Hoe dan ook, de voorrijder bepaalt waar we heen gaan. Rijdt hij verkeerd, dan rijden wij verkeerd. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1 ... 70 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.