Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.186 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Anoshky schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:01:
[...]

Euh, zat je motor onder de smurrie? :r
Nee gelukkig niet. De Dixie heeft nog wel een weekend schuin gehangen aan de ketting. De motor had alleen een beschadigd stuurgewicht en een kras op de valdop. Dus dat viel ook nog mee.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Erapaz schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:58:
[...]

Behalve als je een ketting met o ringen hebt, wd 40 schijnt rubber aan te tasten.
Nope.

YouTube: Will WD-40 Destroy Your Motorcycle Chain O-Rings? | MC GARAGE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Erapaz schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:58:
[...]

Behalve als je een ketting met o ringen hebt, wd 40 schijnt rubber aan te tasten.
Here we go again, >:)

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:59

Secsytime

Automagisch

Hamza schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:23:
[...]

Laat me weten hoe ze je bevallen. Indien ze goed bevallen zal ik ze denk ik ook uitproberen.
Heb de headset vandaag binnen gekregen, valt me erg mee, maar 14 dagen op hoeven wachten. Zodra de pekel verdwenen is zal ik hem tijdens het rijden gaan testen. Vind hem wel heel erg makkelijk te bedienen, redelijk intuïtief ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Oh, echt? Hoe zit het met de keerringen van je voorvork? Is het daar wel slecht voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Joopieboy schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:55:
Wat zit er dan in de prijsverhoging? Hebben ze dan zaken zoals de vering aangepakt? Best wel stevig idd. :P
Voor de Tracer serie in het specifiek alleen nieuwe kleuren.
Die €1000 extra is inderdaad primair vanwege het toevoegen van kosten rijklaar maken etc. in de prijs, maar
het is alsnog wel belachelijk dat er dan zo €1000 bij komt op de prijs...

Wat is trouwens een 'afleverpakket' naast rijklaar maken etc.?
Erapaz schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:27:
[...]
Oh, echt? Hoe zit het met de keerringen van je voorvork? Is het daar wel slecht voor?
Waarom zou je het überhaupt op je voorvork spuiten? :+

(Btw, zouden er in ieder geval tegen moeten kunnen)

[ Voor 54% gewijzigd door caesar1000 op 16-01-2017 20:59 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
caesar1000 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:38:
[...]

Die €1000 extra is inderdaad primair vanwege het toevoegen van kosten rijklaar maken etc. in de prijs, maar

[...]

Waarom zou je het überhaupt op je voorvork spuiten? :+

(Btw, zouden er in ieder geval tegen moeten kunnen)
Anti roest? Je moet er toch wat op smeren met dit weer en wd40 is nou eenmaal altijd voorhanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:12
Joopieboy schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:55:
Conti is alleen in de regen vaak niet geweldig. Maar ik zou zeggen Bridgestone S30 Evo of de nieuwe Metzeler banden, die schijnen ook erg goed te zijn, type ben ik even kwijt.
Ik heb onder de Tiger Metzeler Roadtec 01 liggen. Topdingen! Qua prijs vergelijkbaar met de Pilot Road 4 alleen met vocht meer grip. Ben zeker geen held op de motor, maar ze geven me erg veel vertrouwen.

Heb van de week ook de Sena 20s op de helm gezet. Samen met twee telefoons, navigatie, radio en het geneuzel van de buurman op weg straks. Wat een uitgebreid apparaat zeg!

Heb trouwens ook nog twee motoren in de aanbieding binnenkort... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:18

Ethirty

Who...me?

caesar1000 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:38:
[...]

Nieuwe kleuren? Alleen rood, zwart en blauw toch, of mis ik iets? Lijkt me sterk dat ze na krap een half jaar de kleuren al omgooien.
Een mattenset? :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Erapaz schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:01:
[...]
Anti roest? Je moet er toch wat op smeren met dit weer en wd40 is nou eenmaal altijd voorhanden.
Ik heb werkelijk geen idee. Misschien dat een ervaren rijder hier wat meer over te vertellen heeft?
Ethirty schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:34:
[...]

Nieuwe kleuren? Alleen rood, zwart en blauw toch, of mis ik iets? Lijkt me sterk dat ze na krap een half jaar de kleuren al omgooien.

[...]

Een mattenset? :+
Zie hier. Tech Black en Mountain Green voor de Tracer 900. ;)

En ja, bij een auto een mattenset, maar kan niks vinden over een pakket dat je krijgt bij een nieuwe motor (lees: de inhoud) ;)

[ Voor 6% gewijzigd door caesar1000 op 16-01-2017 22:42 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Leviathius schreef op zondag 15 januari 2017 @ 23:14:
[...]

De ene heeft 1 cilinder en de andere 2. Lijkt mij dat die met 2 cilinders beter is omdat je minder vaak hoeft te pompen? En dat voor een paar euro's meer.. Maar ik kan er naast zitten, ben geen bandenpomp expert :+

Zit er namelijk ook aan te denken, want ik vertrouw onze fietspomp niet..
Mijn redenatie is dat je met een ééncilinder nauwkeuriger kunt pompen want er komt minder lucht per keer bij. En ja, dan kost dat wel langer :+
Miss_80 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:58:
[...]

Mocht je het alsnog lukken , let me know... ik loop altijd te hannessen met de midden bok( lees; krijg hem er met de beste wil van de wereld niet op) en sinds ik mijn motor een keer de deur van mijn auto in heb laten vallen nadat ik hem van de middenbok had getrokken, ben ik super voorzichtig en haal ik er steeds iemand bij. Is alleen mega irritant dus als ik het redelijk veilig alleen kan, is dat wel zo lekker
Middenbok zachtjes op de grond zetten en motor voorzichtig heen en weer wiegen tot je zeker weet dat beide pootjes op de grond staan. Dan met je ene voet op het speciaal daarvoor bestemde uitstulpinkje van je bok gaan staan en de motor aan een duohandvat omhoog (en dus niet naar achter!) trekken. Heb je eigenlijk helemaal niet veel kracht voor nodig.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:15

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat hangt soms wel een beetje van je lengte en gewicht af. Toen ik rijexamen deed was er ook een leerling die de motor nooit op de bok kreeg. Geen gebrek aan techniek, wel aan lengte en gewicht. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 11:24

Bommes

Capo del formaggio

tdw schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 00:03:
[...]
Middenbok zachtjes op de grond zetten en motor voorzichtig heen en weer wiegen tot je zeker weet dat beide pootjes op de grond staan. Dan met je ene voet op het speciaal daarvoor bestemde uitstulpinkje van je bok gaan staan en de motor aan een duohandvat omhoog (en dus niet naar achter!) trekken. Heb je eigenlijk helemaal niet veel kracht voor nodig.
Bij een gemiddelde BMW GS lukt dit inderdaad zo makkelijk maar bij het merendeel van de motoren gaat dat toch erg zwaar vaak.
Mijn Yamaha FJ was bijna niet op die middenbok te krijgen, uit de zelfde stal is mijn Fazer echter redelijk eenvoudig op te bokken.
De Vespa daar in tegen kost erg veel kracht, mij lukt het ondertussen maar ik heb dan ook al dik 20 duizend kilometer kunnen oefenen met de Italiaanse ;)

Mijn zwager krijgt bijvoorbeeld zijn Varadero bijna niet op de middenbok, en nee hij is niet echt een dameskapper. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
wimmel_1 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:28:
[...]

Veel kans dat de Diversion géén bevestigingspunten heeft voor bobbins. Van te voren dus even goed kijken of je die dingen überhaupt wel kunt gebruiken anders zit je dadelijk met spullen waar je helemaal niets mee kunt doen (zonde!!).

De Diversion heeft voor zover ik weet een stalen "kokerbalken" achterbrug en daar zitten geen bevestigingspunten voor "bobbins" onder. Bij de wat sportievere motoren monteerd Yamaha een gegoten, lichtmetalen, achterbrug en daar zijn die dingen standaard (vanaf de FZ6 (Fazer) serie, dus...).
Dat wordt nu voor mij uitgezocht. Ik heb hier werkelijk geen verstand van dus heb het ff na gevraagd bij een vriend van mij die afgelopen jaar ook het onderhoud heeft gedaan..
tdw schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 00:03:

Helaas werkte dat bij mij niet zo makkelijk. Die vriend van mij had hetzelfde idee als jij en heeft hem uiteindelijk op de bok getrokken maar met de opmerking dat hij idd niet makkelijk erop te krijgen was (zijn eigen motor is zwaarder en die zet hij er met 1 hand op). Kennelijk zit bij mij de middenbok net iets meer naar achteren waardoor het moeilijker wordt. Momenteel spuit ik de ketting door de motor heen en weer te rijden maar dat is irritant. Dus ik rij of naar de motorzaak waar ze vooralsnog de ketting wel willen smeren of ik doe het niet wat mij op een reprimande van diezelfde motorzaak komt te staan :+ .. tijd voor een paddock dus. Blijft niet steeds andere mensen vragen om hulp.

[ Voor 29% gewijzigd door Miss_80 op 17-01-2017 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:37
Zou graag ook nog ooit een Abba Sky Lift willen kopen, dat lijkt mij echt de ultieme 'stand' waarmee je werkelijk alle onderhoud kan plegen aan je motorfiets.

Afbeeldingslocatie: https://andyw-inuk.smugmug.com/Motorcycles/Ducati-Multistrada-1200/Andys-2010-Multistrada-1200S-2/i-cQ6tbH6/0/X2/P1000574-X2.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door cyntax op 17-01-2017 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 22:24
Jezus, ik zou janken als ik hem daar voor het eerst mee ga liften.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

caesar1000 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:40:
[...]

En ja, bij een auto een mattenset, maar kan niks vinden over een pakket dat je krijgt bij een nieuwe motor (lees: de inhoud) ;)
Ah, de 900. Ik keek alleen naar de 700. :)

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
caesar1000 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:40:
[...]

Ik heb werkelijk geen idee. Misschien dat een ervaren rijder hier wat meer over te vertellen heeft?

[...]

Vloeistoffen (volle tank benzine), verzekering voor de eerste week, sleutelhanger, eventuele "gratis" zaken bij de motor (van een sleuteltje om de db killer te verwijderen tot een complete akrapovic kit voor circuitgebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeterisVulpes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-08 18:23
Bommes schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 06:39:
[...]
De Vespa daar in tegen kost erg veel kracht, mij lukt het ondertussen maar ik heb dan ook al dik 20 duizend kilometer kunnen oefenen met de Italiaanse ;)
Het viel mij ook al op dat die Vespa'kes niet zo makkelijk op de middenbok te krijgen zijn. Maar de jiffy is niet de oplossing, althans toch niet bij de GTS-serie. Ding valt er zo van af, echt slecht gemaakt.

 MacBook Pro 16" Late 2019 & UniFi netwerk  iPhone 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Miss_80 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:02:
[...]

Helaas werkte dat bij mij niet zo makkelijk. Die vriend van mij had hetzelfde idee als jij en heeft hem uiteindelijk op de bok getrokken maar met de opmerking dat hij idd niet makkelijk erop te krijgen was (zijn eigen motor is zwaarder en die zet hij er met 1 hand op). Kennelijk zit bij mij de middenbok net iets meer naar achteren waardoor het moeilijker wordt. Momenteel spuit ik de ketting door de motor heen en weer te rijden maar dat is irritant. Dus ik rij of naar de motorzaak waar ze vooralsnog de ketting wel willen smeren of ik doe het niet wat mij op een reprimande van diezelfde motorzaak komt te staan :+ .. tijd voor een paddock dus. Blijft niet steeds andere mensen vragen om hulp.
Ben nu toch wel benieuwd wat voor motor je rijdt :P
cyntax schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:31:
Zou graag ook nog ooit een Abba Sky Lift willen kopen, dat lijkt mij echt de ultieme 'stand' waarmee je werkelijk alle onderhoud kan plegen aan je motorfiets.

[afbeelding]
Tegen de tijd dat je dat eenmaal hebt staan heb ik de ketting al schoongemaakt en ingevet :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

pagani schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:57:
[...]

Vloeistoffen (volle tank benzine), verzekering voor de eerste week, sleutelhanger, eventuele "gratis" zaken bij de motor (van een sleuteltje om de db killer te verwijderen tot een complete akrapovic kit voor circuitgebruik)
Als er een complete Akrapovic in de afleverkosten zit, zeg ik daar geen nee tegen. :D
Graag hoor ik wel even welke dealer dat is dan. ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
tdw schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:08:
[...]

Ben nu toch wel benieuwd wat voor motor je rijdt :P
Haha, niets speciaals denk ik. Een yamaha diversion XJ6 FA:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o9Ep8e8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Over twee weken begin ik bij een nieuwe werkgever, misschien wordt het nu toch een optie om voor ene pekelfiets te gaan kijken. Niet voor deze winter, februari en maart kom ik nog wel door met het iedere dag schoonmaken van de Speed Triple.

Dus even sparen en dan kijken voor iets betrouwbaars. Ik gok nu op een Honda of Yamaha.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Miss_80 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:47:
[...]

Haha, niets speciaals denk ik. Een yamaha diversion XJ6 FA:

[afbeelding]
Mooie fiets!

Ik ben nog steeds voor een foto van alle fietsen in de OP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Secsytime schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:56:
[...]

Mooie fiets!

Ik ben nog steeds voor een foto van alle fietsen in de OP!
Ga ze verzamelen en kijk de TS lief aan O-)

Mijn motor staat ook nog ergens in het topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Vraagje voor de mensen die gewend zijn om met slecht weer door te rijden... als ik nu met de motor ga rijden dan komt er hoogstwaarschijnlijk een berg pekel op te zitten. Moet dat er elke dag af worden gespoten? En kan dat gewoon met de hoge druk bij een wasplaats?
Om nu elke dag de motor schoon te maken met het handje zoals ik dat in de zomer doe, gaat me ff te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:27

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Miss_80 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:03:
Vraagje voor de mensen die gewend zijn om met slecht weer door te rijden... als ik nu met de motor ga rijden dan komt er hoogstwaarschijnlijk een berg pekel op te zitten. Moet dat er elke dag af worden gespoten? En kan dat gewoon met de hoge druk bij een wasplaats?
Om nu elke dag de motor schoon te maken met het handje zoals ik dat in de zomer doe, gaat me ff te ver.
De tip die ik las:

http://www.motoravonturis...-tips-voor-de-doorrijder/
Vergeet poetsen

Wat je beter niet kan doen, is je fiets minutieus onderhouden. Toch niet wat het rijwielgedeelte betreft. Laat die vette kliederboel maar lekker zitten, waar vuil en vet zit kan immers moeilijk pekel en roest aan. Zorg dus vooral voor een lekker vette motor, de vieze laag zorgt voor bescherming tegen roest en corrosie. Smeer of spuit vaseline of tectyl op kritieke punten, zoals de bouten van je wielassen of andere corrosiegevoelige punten. Beter nog begin je, voor alle zekerheid, in het voorjaar alvast met het opbouwen van een goede beschermende laag vettigheid en aanklevend vuil.
Dus mij zul je niet vaak met een hogedrukreiniger zien :D.

Zojuist ook even een slot besteld voor bij mijn wandbeugel in de voortuin:

https://www.slotenspeciaa...Z0hyaoCoB_uItUaAqqE8P8HAQ

Volgens tests zijn zulke 16mm kettingen niet door te knippen met zelfs de grootste betonscharen, en houden ze zelfs de beste draadloze accuslijptol nog een volle minuut bezig in ideale condities, laat staan op een halve meter hoogte, vrij hangend, in een krap hoekje.

Het is niet onjatbaar uiteraard, maar hopelijk moeilijk genoeg dat ze eraf blijven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:09:
[...]

De tip die ik las:

[...]

Moet wel eerst je motor vet zijn ;)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Dus dat, maar ik heb net gelezen dat de gevoelstemperatuur bij -5 buiten, -18 is :X

Ik weet niet of ik dat nou zo leuk vindt eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Miss_80 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:19:
Dus dat, maar ik heb net gelezen dat de gevoelstemperatuur bij -5 buiten, -18 is :X

Ik weet niet of ik dat nou zo leuk vindt eigenlijk
Ik heb straks om 18:00 weer anderhalf uur les bij gevoelstemperatuur -10 (volgens buienradar).
Niks aan het handje zolang je warm genoeg gekleed bent (de lesmotor heeft geen verwarming of kappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
dat klinkt dan alweer een stukje beter. Ik heb een goed dik pak en ik heb sinds een paar maanden ook verwarmde handschoenen... dat is echt een uitvinding. Op batterijen, werkt prima moet ik zeggen al heb ik nog niet met - zoveel gereden. wilde daar eigenlijk deze week eens aan gaan denken. Gedonder om Amsterdam steeds heen (recentelijk verhuist en moet nu richting alkmaar :'( )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

VeterisVulpes schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:09:
[...]

Het viel mij ook al op dat die Vespa'kes niet zo makkelijk op de middenbok te krijgen zijn. Maar de jiffy is niet de oplossing, althans toch niet bij de GTS-serie. Ding valt er zo van af, echt slecht gemaakt.
Opzich werkt de jiffy aardig bij mij GTS maar je moet wel goed in de gaten houden dat de weg niet een klein beetje schuin naar voren afloopt.
Dan rolt hij er inderdaad zo vanaf.
Bij mij staat hij overigens wel een stuk schuiner tegenwoordig een gaat het om wat makkelijker om hem op de middenbok te krijgen. Dat omdat ik andere achter vering heb. Daarmee is de achterkant wat hoger is gekomen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik zit met hetzelfde. Ik spuit 'm nu met de tuinslang iedere dag dat ik gereden heb af, maar ik ben niet van plan om de Speed Triple aan de elementen bloot te blijven stellen. De oplossing is een pekelfiets, die je vervolgens goed vet maakt.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
GSX-MAN schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:47:
Over twee weken begin ik bij een nieuwe werkgever, misschien wordt het nu toch een optie om voor ene pekelfiets te gaan kijken. Niet voor deze winter, februari en maart kom ik nog wel door met het iedere dag schoonmaken van de Speed Triple.

Dus even sparen en dan kijken voor iets betrouwbaars. Ik gok nu op een Honda of Yamaha.
Heb nog een mooie Fazer '99 staan als perfecte pekelfiets. 1100 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Sniffels schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:42:
[...]

Het is dat ik al een Fazer uit 2000 heb :P, anders had ik het zo gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Sniffels schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:42:
[...]

Tempting, doe eens een plaatje?

Vooralsnog denk ik dat het een project voor het najaar wordt. Beetje sparen, Frau zachtjes voorbereiden op nóg een voertuig en dan dat ding aanschaffen. >:)

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:37
Ik spuit de motorfiets in met ACF-50, vorig seizoen ook gebruikt en het werkt prima. Daarnaast doe ik een grondige schoonmaak 1x per maand en een ACF-50 herbehandeling. Dat dagelijks of wekelijks wassen doe ik ook liever niet. Ik ga mn motor ook niet vuil laten worden omdat vuil alleen maar meer vuil aantrekt en als dat in de bewegende delen komt te zitten dan slijt je motor weer 100x zo snel. Ik spreek uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Is de motor ook in te spuiten met WD40? Ik wil dat graag doen op mijn uitlaatbochten, maar weet niet goed of dat zinnig/goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
GSX-MAN schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:43:
[...]

Tempting, doe eens een plaatje?

Vooralsnog denk ik dat het een project voor het najaar wordt. Beetje sparen, Frau zachtjes voorbereiden op nóg een voertuig en dan dat ding aanschaffen. >:)
[img=Plaatje even weg, mensen gaan mij herkennen ;)[/IMG]

Spiegels zijn met plasti-dip, dus kan er zo vanaf trouwens ;)
Hij staat nu lekker warm en droog in de schuur op de druppellader. ingespoten in WD40 :)

[ Voor 39% gewijzigd door Sniffels op 18-01-2017 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Frans92 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:45:
Is de motor ook in te spuiten met WD40? Ik wil dat graag doen op mijn uitlaatbochten, maar weet niet goed of dat zinnig/goed is.
WD40 is een vochtafdrijver, maar blijft niet heel lang zitten. Zeker niet op hete uitlaatbochten. Tectyl misschien wel.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Sniffels schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:48:
[...]

[afbeelding]

Spiegels zijn met plasti-dip, dus kan er zo vanaf trouwens ;)
Hij staat nu lekker warm en droog in de schuur op de druppellader. ingespoten in WD40 :)
Leuk ding, en vrij betrouwbaar volgens mij.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:09:
[...]

De tip die ik las:

[...]

Zojuist ook even een slot besteld voor bij mijn wandbeugel in de voortuin:

https://www.slotenspeciaa...Z0hyaoCoB_uItUaAqqE8P8HAQ

Volgens tests zijn zulke 16mm kettingen niet door te knippen met zelfs de grootste betonscharen, en houden ze zelfs de beste draadloze accuslijptol nog een volle minuut bezig in ideale condities, laat staan op een halve meter hoogte, vrij hangend, in een krap hoekje.

Het is niet onjatbaar uiteraard, maar hopelijk moeilijk genoeg dat ze eraf blijven :).
Niet poetsen, maar dan wel het hele jaar door niet. Want als je schoon de winter in gaat vreet die pekel lekker. Als je schoon de winter in gaat zul je toch echt je fiets in moeten spuiten met een goedje. Ik ga het met AFC50 proberen. Schijnt een goed middel te zijn, zonder dat je in het voorjaar je motor gigantisch moet boenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
GSX-MAN schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:00:
[...]

Leuk ding, en vrij betrouwbaar volgens mij.
Altijd starten en gaan tot nu toe. nieuwe voorband en schokbreek-ring-kering eind vorige zomer gehad.
Hij is niet nieuw meer, maar voor een '99'er meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Sniffels schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:02:
[...]

Altijd starten en gaan tot nu toe. nieuwe voorband en schokbreek-ring-kering eind vorige zomer gehad.
Hij is niet nieuw meer, maar voor een '99'er meer dan prima.
Vet, ik hou 'm even in gedachten. Voor de prijs van een duurdere Diversion heb je inmiddels dus ook een Fazer.

Edit: in welk deel van het land woon je?

[ Voor 5% gewijzigd door GSX-MAN op 17-01-2017 16:18 . Reden: Nog een vraagje ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Ja, inmiddels ook wel benieuwd hoe jullie dat doen met het chroom van de voorvork. Hoe hou je de roest er af? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

WD40 op je bochten zou ik niet doen. Gaat lekker stinken.
caesar1000 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:19:
[...]

Ja, inmiddels ook wel benieuwd hoe jullie dat doen met het chroom van de voorvork. Hoe hou je de roest er af? |:(
Heb je roest op het chroom van je voorvork???? Dan misschien de voorpoten eraf halen en naar een veren man brengen. Daar hoort geen roest op te zitten.

[ Voor 39% gewijzigd door Tylen op 17-01-2017 16:24 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

GSX-MAN schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:15:
[...]

Vet, ik hou 'm even in gedachten. Voor de prijs van een duurdere Diversion heb je inmiddels dus ook een Fazer.

Mijn Fazer heb ik einde deze zomer gekocht voor €1200.
Zeker de laatste serie van het model met de "vierkante" koplampjes is een redelijk complete motor.
Ten opzichte van de pré '99 modellen heb je dan namelijk wel een instelbare voorvork, zwaardere achter vering, iets grotere tank.
Ik rijd er met erg veel plezier mee, lichte wendbare fiets met toch flink wat punch en goede rijeigenschappen om goed door te knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Tylen schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:23:
[...]

WD40 op je bochten zou ik niet doen. Gaat lekker stinken.

[...]

Heb je roest op het chroom van je voorvork???? Dan misschien de voorpoten eraf halen en naar een veren man brengen. Daar hoort geen roest op te zitten.
Nou ja, had een aantal van die hele kleine plekjes, die heb ik er zondag vanaf gehaald. Ging redelijk makkelijk met een doekje. Soms een beetje priegelen.

Nou reed ik sowieso al bijna niet met pekel en had ik 'm laatst schoongespoeld, maar toen bleken er toch plots een aantal plekjes te zitten helaas... Oorzaak is dus wel bekend. Niet zomaar erop gekomen. ;)

3 jaar z'n rijbewijs, 20 jaar en toch al zo goed kunnen rijden. Mooi. :P

[ Voor 13% gewijzigd door caesar1000 op 17-01-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

Iemand ervaring met "Undergloves" zoals onderstaande?

http://www.revitsport.com...ergloves-helium.html#0010

http://www.revitsport.com...ves-grizzly-wsp.html#0010

Overweeg ze voor die extra koude dagen zoals nu (oftewel dagen onder de 2° - 3° C)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

caesar1000 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:19:
[...]

Hoe ziet ie eruit, zo?

Afbeeldingslocatie: http://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/aba0eb6f-baa6-4c3c-9219-bb1e032e4659.jpg

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:31
Hmmmmmmmmmmmmm gisteren naar het autosalon geweest en.. de moto's stonden er ook.

En natuurlijk de update van mijn S1000R.

Optische minimale veranderingen, kleurtjes wel mooi (wit met blauw en rood), wat minder grote fairings (maar marginaal) en lelijkere einddemper.

Wel MET bochten ABS, andere motormapping, en downshift.

Laten uitrekenen als de garage mijn huidige renting overneemt, ik 50€ per maand op de zaak meer zou moeten betalen voor 3 jaar.

Is het me dit waard? Ik weet het niet. Echt niet.

Never ever financial advice...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Zojuist mijn laatste rijles gereden, en op 1 foutje na een perfecte rit gehad :).

Morgen nog een uurtje inrijden en dan om 14:00 afrijden :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:18:
Zojuist mijn laatste rijles gereden, en op 1 foutje na een perfecte rit gehad :).

Je hebt in ieder geval héérlijk weer om af te rijden!! Droog en zonnig.... En tegen de koude kun je jezelf kleden.

Succes morgen!! :)F

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:20:
[...]

Je hebt in ieder geval héérlijk weer om af te rijden!! Droog en zonnig.... En tegen de koude kun je jezelf kleden.

Succes morgen!! :)F
En lekker veel zicht in de vele polders om Breda oOo.

Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Gelukkig niet zeg...

Heb USD dus dan krijg je er neem ik aan ook iets sneller mee te maken dan bij een telescopische voorvork.

Schoongemaakt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Apkh5IHzpYCbaNt8HwL3GGxL/full.jpg
kazzzdafke schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:07:
Hmmmmmmmmmmmmm gisteren naar het autosalon geweest en.. de moto's stonden er ook.

En natuurlijk de update van mijn S1000R.

Optische minimale veranderingen, kleurtjes wel mooi (wit met blauw en rood), wat minder grote fairings (maar marginaal) en lelijkere einddemper.

Wel MET bochten ABS, andere motormapping, en downshift.

Laten uitrekenen als de garage mijn huidige renting overneemt, ik 50€ per maand op de zaak meer zou moeten betalen voor 3 jaar.

Is het me dit waard? Ik weet het niet. Echt niet.
€1800. Heb je al een aftermarket voor de S1000R die je nu hebt? ;)

Wat gaat de tijd toch snel... 7(8)7

Wanneer kom je naar de Posbank? Is nu nog niet zo druk. :+
Succes! d:)b

[ Voor 17% gewijzigd door caesar1000 op 17-01-2017 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Was da, de posbank? En thanks *O*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Wikipedia: Posbank

* tdw wandelt snel weg

~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Mooi stukje natuur en een soort uitvalbasis voor de leuke ritten in de buurt. :)

Afbeeldingslocatie: https://sandergreftephotosdotcom.files.wordpress.com/2015/09/posbank_61.jpg

Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-1dDa5Ku0-Y8/UX57HRSB1ZI/AAAAAAAANKA/r9CnuOi_kvk/s1600/2013-04-27,11.56.59.jpg

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-6PqJCnZezTM/UX57W7Lx5XI/AAAAAAAANK0/tNW7hysOvcU/s1600/2013-04-28,13.44.14.jpg

(Een racer op de weg? Wat??? :? )

[ Voor 5% gewijzigd door caesar1000 op 17-01-2017 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vanuit Breda sta je nét zo snel (óf sneller) in Limburg en vandaaruit rijd je 'even' door naar de Duitse Eifel ....

De Posbank is leuk om een keer gezien/gereden te hebben én om er boven een kop koffie te pakken, voor de rest heb je er alleen maar last van wielrenners én hebben de wielrenners last van de motorrijders omdat 't maar één (smal) weggetje is met een paar, voor Nederland, zeldzame "haarspeldbochten" ;)

Sorry, Ceasar1000..... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 17-01-2017 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

wimmel_1 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:22:
[...]
Vanuit Breda sta je nét zo snel (óf sneller) in Limburg en vandaaruit rijd je 'even' door naar de Duitse Eifel ....

De Posbank is leuk om een keer gezien/ gereden te hebben én om er boven een kop koffie te pakken, voor de rest heb je er alleen maar last van wielrenners én hebben de wielrenners last van de motorrijders omdat 't maar één (smal) weggetje is met een paar, voor Nederland, zeldzame "haarspeldbochten" ;)
Daarom ook 'uitvalbasis'. Soort van meet plek om daarna de tocht te gaan maken. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
caesar1000 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:34:

[...]

€1800. Heb je al een aftermarket voor de S1000R die je nu hebt? ;)
Ben effe niet mee?

1800€ op 3 jaar in de zaak als kost is NIETS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

kazzzdafke schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:24:
[...]
Ben effe niet mee?

1800€ op 3 jaar in de zaak als kost is NIETS :)
Geen idee wat je precies bedoelt, maar van wat ik eruit opmaakte was dat het €50 extra per maand voor 3 jaar
lang zou zijn. Dat is een totaal van €1800. Stel je zou dat geld niet extra uitgeven aan die upgrades en je hebt nog geen aftermarket dan zou je die kunnen kopen ipv de upgrades van het 2017 model. Dan heb je iig een veel mooiere uitlaat dan het 2017 model. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

De Posbank is leuk om een keer gezien/gereden te hebben én om er boven een kop koffie te pakken, voor de rest heb je er alleen maar last van wielrenners én hebben de wielrenners last van de motorrijders omdat 't maar één (smal) weggetje is met een paar, voor Nederland, zeldzame "haarspeldbochten" ;)

Hm, dan word caesar1000 steeds door wielrenners van zijn sokken gereden, da's ook niet wat.

:*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]

Echt lekker rijden kan je op de Posbank niet inderdaad. Ik kom er vrijwel iedere rit wel maar dat is meer om de motor eerst warm te rijden voordat ik naar het stuk dijk tussen Arnhem en Opheusden ga. Ik rij in de zomer meestal in de avond en dan is het op de Posbank heel rustig, maar ook dan is het niet geweldig. Inderdaad veel haarspeld bochten en het overzicht is erg slecht. Er zijn wel een aantal mooie bochten waar je hard doorheen kan maar dan kan je niet zien wat er aankomt, dus dan hard er doorheen is ook geen optie.

Verder rijden er op de Posbank inderdaad veel wielrenners die als idioten rijden met vooral op mijn weghelft komen. Maar er zijn ook een hoop zondagsrijders die totaal niet opletten omdat ze naar de omgeving aan het kijken zijn en heel langzaam rijden. Heb er ook eens iemand gezien die dag dat het 1 richtingsverkeer was en dus midden op de weg reed. Dat ging ook maar net goed toen er iemand anders de bocht om kwam zetten.

Dus inderdaad, leuk om een keer gezien te hebben of dat het 15km vanaf waar ik woon is. Er half Nederland voor doorrijden is het zeker niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ruhrsee net voorbij Heerlen zeg maar ( :+ ) hoef je ook niet meer te komen, stukje verder licht de Heimbach en dat is goed te doen. Of gewoon gelijk de Eifel in. :P

Posbank viel mij ook wat tegen, beetje te krap om lekker te kunnen rijden, leuk voor even idd.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien wel leuk voor een aantal mensen hier, mits je vrij kunt krijgen gedurende de Pinksterdagen én zin hebt in een relaxed weekend met wat gelijkgestemden:

Hét MF-Motorweekend 2017.

Voor als je dénkt dat het misschien wel wat voor je is maar je niet weet met wat voor een soort "volk" je tijdens dat weekend in contact gaat komen..... De 2017 Pré meet WINTER BBQ... ;)

P.S. : 't Merendeel van de deelnemers is "IT" gerelateerd "volk".... Dat scheelt misschien in de besluitvorming ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

wimmel_1 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:28:
Misschien wel leuk voor een aantal mensen hier, mits je vrij kunt krijgen gedurende de Pinksterdagen én zin hebt in een relaxed weekend met wat gelijkgestemden:

Voor als je dénkt dat het misschien wel wat voor je is maar je niet weet met wat voor een soort "volk" je tijdens dat weekend in contact gaat komen..... De 2017 Pré meet WINTER BBQ... ;)

P.S. : 't Merendeel van de deelnemers is "IT" gerelateerd "volk".... Dat scheelt misschien in de besluitvorming ;)
Ziet er leuk uit! Ga ik zeker overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80

Heel veel succes!!! :w Keep us posted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
[...]

Tussen Leiden en DenHaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

wimmel_1 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:28:

Volgens mij zijn ze in Duitsland heel streng met E-keur op uitlaten.
Nu heb ik een Laser uitlaat waar wel mijn db-killer in zit. Geen idee of ik ook zo'n E-keur nummer op de uitlaat heb staan ergens...

Lijkt me heel leuk om mee te gaan, moet alleen kijken hoe het zit met de uitlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

O, da's nog wel in de buurt.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Fuelke schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:25:
Iemand ervaring met "Undergloves" zoals onderstaande?

http://www.revitsport.com...ergloves-helium.html#0010

http://www.revitsport.com...ves-grizzly-wsp.html#0010

Overweeg ze voor die extra koude dagen zoals nu (oftewel dagen onder de 2° - 3° C)
Wel ervaring met een setje dunne onderhandschoenen. Werken best goed, hebben vorige winter mn allseason handschoenen net ff wat meer warmte gegeven. Vind het wel onhandig met aan/uittrekken.
[...]

Ja, dit model Fazer is wel een aanrader. Heb er ook één als pekelbrommer. Wel aan te raden is de verlichting te upgraden met een xenon lampje, vind de standaard lichtopbrengst maar matig.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
caesar1000 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:31:
[...]

Geen idee wat je precies bedoelt, maar van wat ik eruit opmaakte was dat het €50 extra per maand voor 3 jaar
lang zou zijn. Dat is een totaal van €1800. Stel je zou dat geld niet extra uitgeven aan die upgrades en je hebt nog geen aftermarket dan zou je die kunnen kopen ipv de upgrades van het 2017 model. Dan heb je iig een veel mooiere uitlaat dan het 2017 model. :+
Er is een 2017 model uit van de S1000R. Ik heb mijne van april 2016.

Wat is er verandert:
- iets minder grote kappen
- bochtenABS
- downshift ipv enkel upshift

Ik heb deze in renting op mijn zaak, en "wisselen" zou een meerprijs van 50€ excl per maand zijn. Daarvoor zou ik het nog wel willen doen.
Enkel verlies ik ook mijn voorschot (da's die 50€ die ik dan nu niet in voorschot geef), maar heb ik er nog niet mee kunnen rijden (zou pas ergens maart zijn dat demo's er zijn) en vind ik de uitlaat helemaal niet mooi, veel groter dan de mijne.

Daarom heb ik gisteren besloten het (nog) niet te doen. Ik ga afwachten tot ik kan rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 22:24
Misschien moeten we in de lente een keer samenkomen bij de Posbank? Ik rij er regelmatig omdat ik ook in Arnhem woon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit net even bij de KNMV motorverzekering te kijken, aangezien ik er een auto bijgekocht heb. Wat zijn ze allemaal aan het rommelen daar joh?

- Kleding verzekering alleen nog in combinatie met allrisk :?
- Premie zonder schadevrije jaren is lager dan m'n huidige premie met 9 schadevrije jaren nu is :?
- Geen meerwielen karting meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik snap sowieso niet wat mensen bij de knmv doen? Wat een organisatie is dat zeg... Ook met schades, afhandelingen hoor je veel ellende over. Plus gekke voorwaardes. :X

Ik zit lekker bij ZLM, 2 sleutels, stuurslot en een CAT4 slot en dat is voldoende. :) Kleding en accessoires tot een x bedrag mee verzekerd, echt top. Schade met de auto was ook snel en goed geregeld. Heb dat CB zeker toen ik mijn eerste motor onder de vangrail zette wel anders meegemaakt. 1,5 jaar geduurd en alleen maar ellende. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik ben momenteel verzekerd bij de KNMV voor de motor maar ze zijn behoorlijk prijzig moet ik zeggen. Nooit echt opgelet, maar nu ik zit te vergelijken kan ik bijna de helft besparen als ik independer moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Beetje opletten met voorwaardes en eisen bij de goedkopere verzekeringen, maar ik betaalde toen voor de GSX ik meen 17 euro voor WA+ ondanks de jongerenpremie. Bij CB was dat echt bijna 30 euro, en voorwaarden waren slechter. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
mijn contract loopt nog tot 01-09 dus moet sowieso ff wachten. Dan maar eens kijken of een andere verzekering beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Ik was toch wel blij met de KNMV verzekering toen mijn motor gestolen was.
Na het melden (rond de klok van 10 uur) en dezelfde avond stond er een vervangende motor (om 7 uur)
Moet wel zeggen dat ze vrij prijzig zijn, betaal nu ruim 25 euro per maand minder.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ik vond KNMV juist vrij gemiddeld voor mijn motor, maar uiteindelijk niet gekozen omdat ik niet echt wijs werd uit de voorwaarden wat allemaal wel of niet meetelt voor schadevrije jaren. Ik betaal nu ongeveer 4 euro per maand meer bij Univé, maar heb dan wel bijna alle opties aangezet :) En voor 250 euro per jaar doe ik ook niet zo heel moeilijk.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Ik had mijn vorige bij KNMV, toen prima. Bij deze wilde ik all risk, maar waren ze ineens 50 euro duurder dan via Combimotors. (160 eur ipv 110 eur).

Combimotors kan ik wel echt aanraden. Krijgt netjes een mailtje met nieuws op motorverzekering vlak, doet een terugbelverzoek en binnen een kwartier iemand aan de lijn(dus geen 0900 nummers ed).

Gelukkig nog geen ervaring met de schadeafhandeling, maar als ik mijn dealer mag geloven zijn zij er ernstig goed en snel mee.

[ Voor 4% gewijzigd door DragonSlayer666 op 18-01-2017 11:36 ]

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Joopieboy schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:03:
Ik snap sowieso niet wat mensen bij de knmv doen? Wat een organisatie is dat zeg... Ook met schades, afhandelingen hoor je veel ellende over. Plus gekke voorwaardes. :X

Ik zit lekker bij ZLM, 2 sleutels, stuurslot en een CAT4 slot en dat is voldoende. :) Kleding en accessoires tot een x bedrag mee verzekerd, echt top. Schade met de auto was ook snel en goed geregeld. Heb dat CB zeker toen ik mijn eerste motor onder de vangrail zette wel anders meegemaakt. 1,5 jaar geduurd en alleen maar ellende. :X
Een verzekeraar die alleen regionaal opereert is denk ik ook niet helemaal te vergelijken.

Als ik bij de KNMV kijk wat beperkt casco kost voor mijn nieuwe motor kom ik op iets meer dan €60 per jaar. All-risk is met dik €300 wel een stuk duurder, maar dat lijkt me ook niet meer dan logisch.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Reden voor mij om bij de KNMV te blijven was dat ik ook mijn kleding/helm er kon verzekeren. Dat lijkt nu ook niet meer te kunnen, dus ik denk dat ik sowieso maar overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:38
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Heb toentertijd beetje rond geshopt, maar omdat ik geen schadevrije jaren had werd het nogal een duur geintje voor een nieuwe motor. Dit was toen de beste (en gemakkelijkste) optie. Is het voor jullie een beetje vergelijkbaar kwa kosten?

[ Voor 17% gewijzigd door aidanl op 18-01-2017 11:51 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
aidanl schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:50:
***members only***

Heb toentertijd beetje rond geshopt, maar omdat ik geen schadevrije jaren had werd het nogal een duur geintje voor een nieuwe motor. Dit was toen de beste (en gemakkelijkste) optie. Is het voor jullie een beetje vergelijkbaar kwa kosten?
Ik ben Belg en de verzekeringen hier zijn helemaal anders geregeld dan in NL, maar 940/jaar voor een motor met cataloguswaarde van 8800 lijkt me gewoon erg veel om te betalen.
Stel dat je de motor 4 jaar Allrisk verzekerd, heb je bijna 50% betaald van de catalogusprijs in verzekering alleen.
Zou ik persoonlijk niet over mijn hart krijgen om te betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:11

Least Inkling

Product of the cold war

Met Anoshky.

Tis en blijft een afweging of de financiering van iets wat je hoopt dat nooit gebeurt, wel opweegt tegen een eventueel verlies of schade.

In Belgie zitten de verzekeraars niet te wachten op een, voor hun, grote verliespost.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
***members only***

lastig te vergelijken met mijn eigen tarief aangezien ik 12 schade vrije jaren heb en kortingen krijg door VRO training en lidmaatschap KNMV zelf. Ik zit iig met een motor met dezelfde catalogus waarde (wel een stuk ouder overigens) op de helft van jouw tarief. All risk by the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:14
***members only***

Dat klinkt redelijk duur, maar het is natuurlijk wel een nieuwe motor en geen schadevrije jaren..
Ik zit op de helft van dat bedrag met all-risk voor een Tiger 800 '13 (cataloguswaarde 10.790) en 4 schadevrije jaren (volgens mij, kunnen er ook 5 zijn ondertussen..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
All Risk is een Full Omnium in NL?

Dat valt allemaal toch geweldig goed mee als ik dat hoor. Full Omnium voor de mijne was 1800€ per jaar :)
Nu betaal ik voor anti-diefstal en brand iets van een 600€ per jaar. En dit bij één van de voordeligste maar ook één van de beste qua service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

€2,50 per maand voor mijn Vespa, enkel WA
Dacht 1 euro meer voor de Yamaha Fazer ook alleen WA.
Via 1 tussen persoon samen met het huis, inboedel, rechtsbijstand, persoonlijke WA en reis verzekering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:27

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Even terug had iemand het over onderhandschoenen, scheelt dat veel met deze temperaturen? Drie kwartier op de motor vanochtend was een beetje koud :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Chakotay schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:30:
Even terug had iemand het over onderhandschoenen, scheelt dat veel met deze temperaturen? Drie kwartier op de motor vanochtend was een beetje koud :P
Als je handschoenen hierdoor te strak gaan zitten, lijkt het me niet dat het veel uit zal maken. Er is dan namelijk geen ruimte voor een isolerende laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:15

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Die 78 euro voor die nieuwe Versys is een normale prijs zonder schadevrije jaren. Dat betaalde ik ook voor mijn Hornet toen ik deze kocht. En blij dat ik daarmee was toen ik die 9 maanden later afschreef, zeker met de nieuwwaarde-vergoeding tijdens de eerste 3 jaar. Premie ging daarna tot iets boven de 100 euro per maand, maar dat zakt weer.
Inmiddels ben ik op het punt aanbeland om all-risk er af te gaan halen, of een andere motor te kopen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Secsytime schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:46:
[...]

Als je handschoenen hierdoor te strak gaan zitten, lijkt het me niet dat het veel uit zal maken. Er is dan namelijk geen ruimte voor een isolerende laag?
Goed punt inderdaad, je zal er dan een wat ruimer zittend setje normale handschoenen bij moeten hebben.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

We hebben hem binnen oOo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 16:23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Pics or it didn't happen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
Zag de foto al voorbij komen op Kevin z'n Facebook. Gefeliciteerd! En zodra het wat beter weer is gaan we een keer een rondje rijden 8)

YouTube: MotorcycleGeek

Pagina: 1 ... 69 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.