Nee gelukkig niet. De Dixie heeft nog wel een weekend schuin gehangen aan de ketting. De motor had alleen een beschadigd stuurgewicht en een kras op de valdop. Dus dat viel ook nog mee.
XBL: DonFrans
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Nee gelukkig niet. De Dixie heeft nog wel een weekend schuin gehangen aan de ketting. De motor had alleen een beschadigd stuurgewicht en een kras op de valdop. Dus dat viel ook nog mee.
Nope.Erapaz schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:58:
[...]
Behalve als je een ketting met o ringen hebt, wd 40 schijnt rubber aan te tasten.
Here we go again,Erapaz schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:58:
[...]
Behalve als je een ketting met o ringen hebt, wd 40 schijnt rubber aan te tasten.
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Heb de headset vandaag binnen gekregen, valt me erg mee, maar 14 dagen op hoeven wachten. Zodra de pekel verdwenen is zal ik hem tijdens het rijden gaan testen. Vind hem wel heel erg makkelijk te bedienen, redelijk intuïtief ook.Hamza schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:23:
[...]
Laat me weten hoe ze je bevallen. Indien ze goed bevallen zal ik ze denk ik ook uitproberen.
Oh, echt? Hoe zit het met de keerringen van je voorvork? Is het daar wel slecht voor?
Voor de Tracer serie in het specifiek alleen nieuwe kleuren.Joopieboy schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:55:
Wat zit er dan in de prijsverhoging? Hebben ze dan zaken zoals de vering aangepakt? Best wel stevig idd.
Waarom zou je het überhaupt op je voorvork spuiten?Erapaz schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:27:
[...]
Oh, echt? Hoe zit het met de keerringen van je voorvork? Is het daar wel slecht voor?
[ Voor 54% gewijzigd door caesar1000 op 16-01-2017 20:59 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Anti roest? Je moet er toch wat op smeren met dit weer en wd40 is nou eenmaal altijd voorhanden.caesar1000 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:38:
[...]
Voor de Tracer serie in het specifiek alleen nieuwe kleuren.
Die €1000 extra is inderdaad primair vanwege het toevoegen van kosten rijklaar maken etc. in de prijs, maar
het is alsnog wel belachelijk dat er dan zo €1000 bij komt op de prijs...
Wat is trouwens een 'afleverpakket' naast rijklaar maken etc.?
[...]
Waarom zou je het überhaupt op je voorvork spuiten?
(Btw, zouden er in ieder geval tegen moeten kunnen)
Ik heb onder de Tiger Metzeler Roadtec 01 liggen. Topdingen! Qua prijs vergelijkbaar met de Pilot Road 4 alleen met vocht meer grip. Ben zeker geen held op de motor, maar ze geven me erg veel vertrouwen.Joopieboy schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:55:
Conti is alleen in de regen vaak niet geweldig. Maar ik zou zeggen Bridgestone S30 Evo of de nieuwe Metzeler banden, die schijnen ook erg goed te zijn, type ben ik even kwijt.
Nieuwe kleuren? Alleen rood, zwart en blauw toch, of mis ik iets? Lijkt me sterk dat ze na krap een half jaar de kleuren al omgooien.caesar1000 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:38:
[...]
Voor de Tracer serie in het specifiek alleen nieuwe kleuren.
Die €1000 extra is inderdaad primair vanwege het toevoegen van kosten rijklaar maken etc. in de prijs, maar
het is alsnog wel belachelijk dat er dan zo €1000 bij komt op de prijs...
Een mattenset?Wat is trouwens een 'afleverpakket' naast rijklaar maken etc.?
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik heb werkelijk geen idee. Misschien dat een ervaren rijder hier wat meer over te vertellen heeft?Erapaz schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:01:
[...]
Anti roest? Je moet er toch wat op smeren met dit weer en wd40 is nou eenmaal altijd voorhanden.
Zie hier. Tech Black en Mountain Green voor de Tracer 900.Ethirty schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:34:
[...]
Nieuwe kleuren? Alleen rood, zwart en blauw toch, of mis ik iets? Lijkt me sterk dat ze na krap een half jaar de kleuren al omgooien.
[...]
Een mattenset?
[ Voor 6% gewijzigd door caesar1000 op 16-01-2017 22:42 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Mijn redenatie is dat je met een ééncilinder nauwkeuriger kunt pompen want er komt minder lucht per keer bij. En ja, dan kost dat wel langerLeviathius schreef op zondag 15 januari 2017 @ 23:14:
[...]
De ene heeft 1 cilinder en de andere 2. Lijkt mij dat die met 2 cilinders beter is omdat je minder vaak hoeft te pompen? En dat voor een paar euro's meer.. Maar ik kan er naast zitten, ben geen bandenpomp expert![]()
Zit er namelijk ook aan te denken, want ik vertrouw onze fietspomp niet..
Middenbok zachtjes op de grond zetten en motor voorzichtig heen en weer wiegen tot je zeker weet dat beide pootjes op de grond staan. Dan met je ene voet op het speciaal daarvoor bestemde uitstulpinkje van je bok gaan staan en de motor aan een duohandvat omhoog (en dus niet naar achter!) trekken. Heb je eigenlijk helemaal niet veel kracht voor nodig.Miss_80 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:58:
[...]
Mocht je het alsnog lukken , let me know... ik loop altijd te hannessen met de midden bok( lees; krijg hem er met de beste wil van de wereld niet op) en sinds ik mijn motor een keer de deur van mijn auto in heb laten vallen nadat ik hem van de middenbok had getrokken, ben ik super voorzichtig en haal ik er steeds iemand bij. Is alleen mega irritant dus als ik het redelijk veilig alleen kan, is dat wel zo lekker
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Bij een gemiddelde BMW GS lukt dit inderdaad zo makkelijk maar bij het merendeel van de motoren gaat dat toch erg zwaar vaak.tdw schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 00:03:
[...]
Middenbok zachtjes op de grond zetten en motor voorzichtig heen en weer wiegen tot je zeker weet dat beide pootjes op de grond staan. Dan met je ene voet op het speciaal daarvoor bestemde uitstulpinkje van je bok gaan staan en de motor aan een duohandvat omhoog (en dus niet naar achter!) trekken. Heb je eigenlijk helemaal niet veel kracht voor nodig.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Dat wordt nu voor mij uitgezocht. Ik heb hier werkelijk geen verstand van dus heb het ff na gevraagd bij een vriend van mij die afgelopen jaar ook het onderhoud heeft gedaan..wimmel_1 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:28:
[...]
Veel kans dat de Diversion géén bevestigingspunten heeft voor bobbins. Van te voren dus even goed kijken of je die dingen überhaupt wel kunt gebruiken anders zit je dadelijk met spullen waar je helemaal niets mee kunt doen (zonde!!).
De Diversion heeft voor zover ik weet een stalen "kokerbalken" achterbrug en daar zitten geen bevestigingspunten voor "bobbins" onder. Bij de wat sportievere motoren monteerd Yamaha een gegoten, lichtmetalen, achterbrug en daar zijn die dingen standaard (vanaf de FZ6 (Fazer) serie, dus...).
Helaas werkte dat bij mij niet zo makkelijk. Die vriend van mij had hetzelfde idee als jij en heeft hem uiteindelijk op de bok getrokken maar met de opmerking dat hij idd niet makkelijk erop te krijgen was (zijn eigen motor is zwaarder en die zet hij er met 1 hand op). Kennelijk zit bij mij de middenbok net iets meer naar achteren waardoor het moeilijker wordt. Momenteel spuit ik de ketting door de motor heen en weer te rijden maar dat is irritant. Dus ik rij of naar de motorzaak waar ze vooralsnog de ketting wel willen smeren of ik doe het niet wat mij op een reprimande van diezelfde motorzaak komt te staantdw schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 00:03:
Middenbok zachtjes op de grond zetten en motor voorzichtig heen en weer wiegen tot je zeker weet dat beide pootjes op de grond staan. Dan met je ene voet op het speciaal daarvoor bestemde uitstulpinkje van je bok gaan staan en de motor aan een duohandvat omhoog (en dus niet naar achter!) trekken. Heb je eigenlijk helemaal niet veel kracht voor nodig.
[ Voor 29% gewijzigd door Miss_80 op 17-01-2017 08:07 ]
[ Voor 25% gewijzigd door cyntax op 17-01-2017 09:32 ]
Ah, de 900. Ik keek alleen naar de 700.caesar1000 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:40:
[...]
Zie hier. Tech Black en Mountain Green voor de Tracer 900.![]()
En ja, bij een auto een mattenset, maar kan niks vinden over een pakket dat je krijgt bij een nieuwe motor (lees: de inhoud)
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Vloeistoffen (volle tank benzine), verzekering voor de eerste week, sleutelhanger, eventuele "gratis" zaken bij de motor (van een sleuteltje om de db killer te verwijderen tot een complete akrapovic kit voor circuitgebruik)caesar1000 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:40:
[...]
Ik heb werkelijk geen idee. Misschien dat een ervaren rijder hier wat meer over te vertellen heeft?
[...]
Zie hier. Tech Black en Mountain Green voor de Tracer 900.![]()
En ja, bij een auto een mattenset, maar kan niks vinden over een pakket dat je krijgt bij een nieuwe motor (lees: de inhoud)
Het viel mij ook al op dat die Vespa'kes niet zo makkelijk op de middenbok te krijgen zijn. Maar de jiffy is niet de oplossing, althans toch niet bij de GTS-serie. Ding valt er zo van af, echt slecht gemaakt.Bommes schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 06:39:
[...]
De Vespa daar in tegen kost erg veel kracht, mij lukt het ondertussen maar ik heb dan ook al dik 20 duizend kilometer kunnen oefenen met de Italiaanse
MacBook Pro 16" Late 2019 & UniFi netwerk iPhone 14 Pro
Ben nu toch wel benieuwd wat voor motor je rijdtMiss_80 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:02:
[...]
Helaas werkte dat bij mij niet zo makkelijk. Die vriend van mij had hetzelfde idee als jij en heeft hem uiteindelijk op de bok getrokken maar met de opmerking dat hij idd niet makkelijk erop te krijgen was (zijn eigen motor is zwaarder en die zet hij er met 1 hand op). Kennelijk zit bij mij de middenbok net iets meer naar achteren waardoor het moeilijker wordt. Momenteel spuit ik de ketting door de motor heen en weer te rijden maar dat is irritant. Dus ik rij of naar de motorzaak waar ze vooralsnog de ketting wel willen smeren of ik doe het niet wat mij op een reprimande van diezelfde motorzaak komt te staan.. tijd voor een paddock dus. Blijft niet steeds andere mensen vragen om hulp.
Tegen de tijd dat je dat eenmaal hebt staan heb ik de ketting al schoongemaakt en ingevetcyntax schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:31:
Zou graag ook nog ooit een Abba Sky Lift willen kopen, dat lijkt mij echt de ultieme 'stand' waarmee je werkelijk alle onderhoud kan plegen aan je motorfiets.
[afbeelding]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Als er een complete Akrapovic in de afleverkosten zit, zeg ik daar geen nee tegen.pagani schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:57:
[...]
Vloeistoffen (volle tank benzine), verzekering voor de eerste week, sleutelhanger, eventuele "gratis" zaken bij de motor (van een sleuteltje om de db killer te verwijderen tot een complete akrapovic kit voor circuitgebruik)
#team_UTC+1
Haha, niets speciaals denk ik. Een yamaha diversion XJ6 FA:tdw schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:08:
[...]
Ben nu toch wel benieuwd wat voor motor je rijdt
Slecht idee... Hoe laat?
Mooie fiets!Miss_80 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:47:
[...]
Haha, niets speciaals denk ik. Een yamaha diversion XJ6 FA:
[afbeelding]
Ga ze verzamelen en kijk de TS lief aanSecsytime schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:56:
[...]
Mooie fiets!
Ik ben nog steeds voor een foto van alle fietsen in de OP!
De tip die ik las:Miss_80 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:03:
Vraagje voor de mensen die gewend zijn om met slecht weer door te rijden... als ik nu met de motor ga rijden dan komt er hoogstwaarschijnlijk een berg pekel op te zitten. Moet dat er elke dag af worden gespoten? En kan dat gewoon met de hoge druk bij een wasplaats?
Om nu elke dag de motor schoon te maken met het handje zoals ik dat in de zomer doe, gaat me ff te ver.
Dus mij zul je niet vaak met een hogedrukreiniger zienVergeet poetsen
Wat je beter niet kan doen, is je fiets minutieus onderhouden. Toch niet wat het rijwielgedeelte betreft. Laat die vette kliederboel maar lekker zitten, waar vuil en vet zit kan immers moeilijk pekel en roest aan. Zorg dus vooral voor een lekker vette motor, de vieze laag zorgt voor bescherming tegen roest en corrosie. Smeer of spuit vaseline of tectyl op kritieke punten, zoals de bouten van je wielassen of andere corrosiegevoelige punten. Beter nog begin je, voor alle zekerheid, in het voorjaar alvast met het opbouwen van een goede beschermende laag vettigheid en aanklevend vuil.
Moet wel eerst je motor vet zijnHTT-Thalan schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:09:
[...]
De tip die ik las:
http://www.motoravonturis...-tips-voor-de-doorrijder/
[...]
Dus mij zul je niet vaak met een hogedrukreiniger zien.
~ James May
Ik heb straks om 18:00 weer anderhalf uur les bij gevoelstemperatuur -10 (volgens buienradar).Miss_80 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:19:
Dus dat, maar ik heb net gelezen dat de gevoelstemperatuur bij -5 buiten, -18 is![]()
Ik weet niet of ik dat nou zo leuk vindt eigenlijk
Opzich werkt de jiffy aardig bij mij GTS maar je moet wel goed in de gaten houden dat de weg niet een klein beetje schuin naar voren afloopt.VeterisVulpes schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:09:
[...]
Het viel mij ook al op dat die Vespa'kes niet zo makkelijk op de middenbok te krijgen zijn. Maar de jiffy is niet de oplossing, althans toch niet bij de GTS-serie. Ding valt er zo van af, echt slecht gemaakt.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik zit met hetzelfde. Ik spuit 'm nu met de tuinslang iedere dag dat ik gereden heb af, maar ik ben niet van plan om de Speed Triple aan de elementen bloot te blijven stellen. De oplossing is een pekelfiets, die je vervolgens goed vet maakt.Miss_80 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:03:
Vraagje voor de mensen die gewend zijn om met slecht weer door te rijden... als ik nu met de motor ga rijden dan komt er hoogstwaarschijnlijk een berg pekel op te zitten. Moet dat er elke dag af worden gespoten? En kan dat gewoon met de hoge druk bij een wasplaats?
Om nu elke dag de motor schoon te maken met het handje zoals ik dat in de zomer doe, gaat me ff te ver.
Slecht idee... Hoe laat?
Heb nog een mooie Fazer '99 staan als perfecte pekelfiets. 1100 euroGSX-MAN schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:47:
Over twee weken begin ik bij een nieuwe werkgever, misschien wordt het nu toch een optie om voor ene pekelfiets te gaan kijken. Niet voor deze winter, februari en maart kom ik nog wel door met het iedere dag schoonmaken van de Speed Triple.
Dus even sparen en dan kijken voor iets betrouwbaars. Ik gok nu op een Honda of Yamaha.
Het is dat ik al een Fazer uit 2000 hebSniffels schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:42:
[...]
Heb nog een mooie Fazer '99 staan als perfecte pekelfiets. 1100 euro
Tempting, doe eens een plaatje?Sniffels schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:42:
[...]
Heb nog een mooie Fazer '99 staan als perfecte pekelfiets. 1100 euro
Slecht idee... Hoe laat?
Ik spuit de motorfiets in met ACF-50, vorig seizoen ook gebruikt en het werkt prima. Daarnaast doe ik een grondige schoonmaak 1x per maand en een ACF-50 herbehandeling. Dat dagelijks of wekelijks wassen doe ik ook liever niet. Ik ga mn motor ook niet vuil laten worden omdat vuil alleen maar meer vuil aantrekt en als dat in de bewegende delen komt te zitten dan slijt je motor weer 100x zo snel. Ik spreek uit ervaring.Miss_80 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:03:
[img=Plaatje even weg, mensen gaan mij herkennen ;)[/IMG]GSX-MAN schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:43:
[...]
Tempting, doe eens een plaatje?
Vooralsnog denk ik dat het een project voor het najaar wordt. Beetje sparen, Frau zachtjes voorbereiden op nóg een voertuig en dan dat ding aanschaffen.
[ Voor 39% gewijzigd door Sniffels op 18-01-2017 08:47 ]
WD40 is een vochtafdrijver, maar blijft niet heel lang zitten. Zeker niet op hete uitlaatbochten. Tectyl misschien wel.Frans92 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:45:
Is de motor ook in te spuiten met WD40? Ik wil dat graag doen op mijn uitlaatbochten, maar weet niet goed of dat zinnig/goed is.
Slecht idee... Hoe laat?
Leuk ding, en vrij betrouwbaar volgens mij.Sniffels schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:48:
[...]
[afbeelding]
Spiegels zijn met plasti-dip, dus kan er zo vanaf trouwens
Hij staat nu lekker warm en droog in de schuur op de druppellader. ingespoten in WD40
Slecht idee... Hoe laat?
Niet poetsen, maar dan wel het hele jaar door niet. Want als je schoon de winter in gaat vreet die pekel lekker. Als je schoon de winter in gaat zul je toch echt je fiets in moeten spuiten met een goedje. Ik ga het met AFC50 proberen. Schijnt een goed middel te zijn, zonder dat je in het voorjaar je motor gigantisch moet boenen.HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:09:
[...]
De tip die ik las:
http://www.motoravonturis...-tips-voor-de-doorrijder/
[...]
Dus mij zul je niet vaak met een hogedrukreiniger zien.
Zojuist ook even een slot besteld voor bij mijn wandbeugel in de voortuin:
https://www.slotenspeciaa...Z0hyaoCoB_uItUaAqqE8P8HAQ
Volgens tests zijn zulke 16mm kettingen niet door te knippen met zelfs de grootste betonscharen, en houden ze zelfs de beste draadloze accuslijptol nog een volle minuut bezig in ideale condities, laat staan op een halve meter hoogte, vrij hangend, in een krap hoekje.
Het is niet onjatbaar uiteraard, maar hopelijk moeilijk genoeg dat ze eraf blijven.
Altijd starten en gaan tot nu toe. nieuwe voorband en schokbreek-ring-kering eind vorige zomer gehad.GSX-MAN schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:00:
[...]
Leuk ding, en vrij betrouwbaar volgens mij.
Vet, ik hou 'm even in gedachten. Voor de prijs van een duurdere Diversion heb je inmiddels dus ook een Fazer.Sniffels schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:02:
[...]
Altijd starten en gaan tot nu toe. nieuwe voorband en schokbreek-ring-kering eind vorige zomer gehad.
Hij is niet nieuw meer, maar voor een '99'er meer dan prima.
[ Voor 5% gewijzigd door GSX-MAN op 17-01-2017 16:18 . Reden: Nog een vraagje ]
Slecht idee... Hoe laat?
Ja, inmiddels ook wel benieuwd hoe jullie dat doen met het chroom van de voorvork. Hoe hou je de roest er af?Frans92 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:45:
Is de motor ook in te spuiten met WD40? Ik wil dat graag doen op mijn uitlaatbochten, maar weet niet goed of dat zinnig/goed is.
WD40 op je bochten zou ik niet doen. Gaat lekker stinken.Frans92 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:45:
Heb je roest op het chroom van je voorvork???? Dan misschien de voorpoten eraf halen en naar een veren man brengen. Daar hoort geen roest op te zitten.caesar1000 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:19:
[...]
Ja, inmiddels ook wel benieuwd hoe jullie dat doen met het chroom van de voorvork. Hoe hou je de roest er af?
[ Voor 39% gewijzigd door Tylen op 17-01-2017 16:24 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Mijn Fazer heb ik einde deze zomer gekocht voor €1200.GSX-MAN schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:15:
[...]
Vet, ik hou 'm even in gedachten. Voor de prijs van een duurdere Diversion heb je inmiddels dus ook een Fazer.
Edit: in welk deel van het land woon je?
Nou ja, had een aantal van die hele kleine plekjes, die heb ik er zondag vanaf gehaald. Ging redelijk makkelijk met een doekje. Soms een beetje priegelen.Tylen schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:23:
[...]
WD40 op je bochten zou ik niet doen. Gaat lekker stinken.
[...]
Heb je roest op het chroom van je voorvork???? Dan misschien de voorpoten eraf halen en naar een veren man brengen. Daar hoort geen roest op te zitten.
[ Voor 13% gewijzigd door caesar1000 op 17-01-2017 19:55 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Hoe ziet ie eruit, zo?caesar1000 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:19:
[...]
Ja, inmiddels ook wel benieuwd hoe jullie dat doen met het chroom van de voorvork. Hoe hou je de roest er af?
~ James May
Never ever financial advice...
Je hebt in ieder geval héérlijk weer om af te rijden!! Droog en zonnig.... En tegen de koude kun je jezelf kleden.HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:18:
Zojuist mijn laatste rijles gereden, en op 1 foutje na een perfecte rit gehad.
Morgen nog een uurtje inrijden en dan om 14:00 afrijden.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
En lekker veel zicht in de vele polders om Bredawimmel_1 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:20:
[...]
Je hebt in ieder geval héérlijk weer om af te rijden!! Droog en zonnig.... En tegen de koude kun je jezelf kleden.
Succes morgen!!
Gelukkig niet zeg...
€1800. Heb je al een aftermarket voor de S1000R die je nu hebt?kazzzdafke schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:07:
Hmmmmmmmmmmmmm gisteren naar het autosalon geweest en.. de moto's stonden er ook.
En natuurlijk de update van mijn S1000R.
Optische minimale veranderingen, kleurtjes wel mooi (wit met blauw en rood), wat minder grote fairings (maar marginaal) en lelijkere einddemper.
Wel MET bochten ABS, andere motormapping, en downshift.
Laten uitrekenen als de garage mijn huidige renting overneemt, ik 50€ per maand op de zaak meer zou moeten betalen voor 3 jaar.
Is het me dit waard? Ik weet het niet. Echt niet.
Wat gaat de tijd toch snel...HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:18:
[ Voor 17% gewijzigd door caesar1000 op 17-01-2017 20:39 ]
~ James May
Mooi stukje natuur en een soort uitvalbasis voor de leuke ritten in de buurt.
[ Voor 5% gewijzigd door caesar1000 op 17-01-2017 21:21 ]
Vanuit Breda sta je nét zo snel (óf sneller) in Limburg en vandaaruit rijd je 'even' door naar de Duitse Eifel ....
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 17-01-2017 21:24 ]
Daarom ook 'uitvalbasis'. Soort van meet plek om daarna de tocht te gaan maken.wimmel_1 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:22:
[...]
Vanuit Breda sta je nét zo snel (óf sneller) in Limburg en vandaaruit rijd je 'even' door naar de Duitse Eifel ....
De Posbank is leuk om een keer gezien/ gereden te hebben én om er boven een kop koffie te pakken, voor de rest heb je er alleen maar last van wielrenners én hebben de wielrenners last van de motorrijders omdat 't maar één (smal) weggetje is met een paar, voor Nederland, zeldzame "haarspeldbochten"
Ben effe niet mee?caesar1000 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:34:
[...]
€1800. Heb je al een aftermarket voor de S1000R die je nu hebt?
Geen idee wat je precies bedoelt, maar van wat ik eruit opmaakte was dat het €50 extra per maand voor 3 jaarkazzzdafke schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:24:
[...]
Ben effe niet mee?
1800€ op 3 jaar in de zaak als kost is NIETS
Hm, dan word caesar1000 steeds door wielrenners van zijn sokken gereden, da's ook niet wat.wimmel_1 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:22:
[...]
De Posbank is leuk om een keer gezien/gereden te hebben én om er boven een kop koffie te pakken, voor de rest heb je er alleen maar last van wielrenners én hebben de wielrenners last van de motorrijders omdat 't maar één (smal) weggetje is met een paar, voor Nederland, zeldzame "haarspeldbochten"
Sorry, Ceasar1000.....![]()
Echt lekker rijden kan je op de Posbank niet inderdaad. Ik kom er vrijwel iedere rit wel maar dat is meer om de motor eerst warm te rijden voordat ik naar het stuk dijk tussen Arnhem en Opheusden ga. Ik rij in de zomer meestal in de avond en dan is het op de Posbank heel rustig, maar ook dan is het niet geweldig. Inderdaad veel haarspeld bochten en het overzicht is erg slecht. Er zijn wel een aantal mooie bochten waar je hard doorheen kan maar dan kan je niet zien wat er aankomt, dus dan hard er doorheen is ook geen optie.wimmel_1 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:22:
[...]
De Posbank is leuk om een keer gezien/gereden te hebben én om er boven een kop koffie te pakken, voor de rest heb je er alleen maar last van wielrenners én hebben de wielrenners last van de motorrijders omdat 't maar één (smal) weggetje is met een paar, voor Nederland, zeldzame "haarspeldbochten"
Sorry, Ceasar1000.....![]()
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ziet er leuk uit! Ga ik zeker overwegen.wimmel_1 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:28:
Misschien wel leuk voor een aantal mensen hier, mits je vrij kunt krijgen gedurende de Pinksterdagen én zin hebt in een relaxed weekend met wat gelijkgestemden:
Hét MF-Motorweekend 2017.
Voor als je dénkt dat het misschien wel wat voor je is maar je niet weet met wat voor een soort "volk" je tijdens dat weekend in contact gaat komen..... De 2017 Pré meet WINTER BBQ...
P.S. : 't Merendeel van de deelnemers is "IT" gerelateerd "volk".... Dat scheelt misschien in de besluitvorming![]()
Heel veel succes!!!HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:18:
Tussen Leiden en DenHaagGSX-MAN schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:15:
[...]
Vet, ik hou 'm even in gedachten. Voor de prijs van een duurdere Diversion heb je inmiddels dus ook een Fazer.
Volgens mij zijn ze in Duitsland heel streng met E-keur op uitlaten.wimmel_1 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:28:
Misschien wel leuk voor een aantal mensen hier, mits je vrij kunt krijgen gedurende de Pinksterdagen én zin hebt in een relaxed weekend met wat gelijkgestemden:
Hét MF-Motorweekend 2017.
Voor als je dénkt dat het misschien wel wat voor je is maar je niet weet met wat voor een soort "volk" je tijdens dat weekend in contact gaat komen..... De 2017 Pré meet WINTER BBQ...
P.S. : 't Merendeel van de deelnemers is "IT" gerelateerd "volk".... Dat scheelt misschien in de besluitvorming![]()
O, da's nog wel in de buurt.
Slecht idee... Hoe laat?
Wel ervaring met een setje dunne onderhandschoenen. Werken best goed, hebben vorige winter mn allseason handschoenen net ff wat meer warmte gegeven. Vind het wel onhandig met aan/uittrekken.Fuelke schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:25:
Iemand ervaring met "Undergloves" zoals onderstaande?
http://www.revitsport.com...ergloves-helium.html#0010
http://www.revitsport.com...ves-grizzly-wsp.html#0010
Overweeg ze voor die extra koude dagen zoals nu (oftewel dagen onder de 2° - 3° C)
Ja, dit model Fazer is wel een aanrader. Heb er ook één als pekelbrommer. Wel aan te raden is de verlichting te upgraden met een xenon lampje, vind de standaard lichtopbrengst maar matig.GSX-MAN schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:15:
[...]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Er is een 2017 model uit van de S1000R. Ik heb mijne van april 2016.caesar1000 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:31:
[...]
Geen idee wat je precies bedoelt, maar van wat ik eruit opmaakte was dat het €50 extra per maand voor 3 jaar
lang zou zijn. Dat is een totaal van €1800. Stel je zou dat geld niet extra uitgeven aan die upgrades en je hebt nog geen aftermarket dan zou je die kunnen kopen ipv de upgrades van het 2017 model. Dan heb je iig een veel mooiere uitlaat dan het 2017 model.
"Don't let your dreams be memes"
~ James May
[ Voor 4% gewijzigd door DragonSlayer666 op 18-01-2017 11:36 ]
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Een verzekeraar die alleen regionaal opereert is denk ik ook niet helemaal te vergelijken.Joopieboy schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:03:
Ik snap sowieso niet wat mensen bij de knmv doen? Wat een organisatie is dat zeg... Ook met schades, afhandelingen hoor je veel ellende over. Plus gekke voorwaardes.
Ik zit lekker bij ZLM, 2 sleutels, stuurslot en een CAT4 slot en dat is voldoende.Kleding en accessoires tot een x bedrag mee verzekerd, echt top. Schade met de auto was ook snel en goed geregeld. Heb dat CB zeker toen ik mijn eerste motor onder de vangrail zette wel anders meegemaakt. 1,5 jaar geduurd en alleen maar ellende.
#team_UTC+1
[ Voor 17% gewijzigd door aidanl op 18-01-2017 11:51 ]
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Ik ben Belg en de verzekeringen hier zijn helemaal anders geregeld dan in NL, maar 940/jaar voor een motor met cataloguswaarde van 8800 lijkt me gewoon erg veel om te betalen.aidanl schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:50:
***members only***
Heb toentertijd beetje rond geshopt, maar omdat ik geen schadevrije jaren had werd het nogal een duur geintje voor een nieuwe motor. Dit was toen de beste (en gemakkelijkste) optie. Is het voor jullie een beetje vergelijkbaar kwa kosten?
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
lastig te vergelijken met mijn eigen tarief aangezien ik 12 schade vrije jaren heb en kortingen krijg door VRO training en lidmaatschap KNMV zelf. Ik zit iig met een motor met dezelfde catalogus waarde (wel een stuk ouder overigens) op de helft van jouw tarief. All risk by the wayaidanl schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:50:
***members only***
Heb toentertijd beetje rond geshopt, maar omdat ik geen schadevrije jaren had werd het nogal een duur geintje voor een nieuwe motor. Dit was toen de beste (en gemakkelijkste) optie. Is het voor jullie een beetje vergelijkbaar kwa kosten?
Dat klinkt redelijk duur, maar het is natuurlijk wel een nieuwe motor en geen schadevrije jaren..aidanl schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:50:
***members only***
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Als je handschoenen hierdoor te strak gaan zitten, lijkt het me niet dat het veel uit zal maken. Er is dan namelijk geen ruimte voor een isolerende laag?Chakotay schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:30:
Even terug had iemand het over onderhandschoenen, scheelt dat veel met deze temperaturen? Drie kwartier op de motor vanochtend was een beetje koud
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Goed punt inderdaad, je zal er dan een wat ruimer zittend setje normale handschoenen bij moeten hebben.Secsytime schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:46:
[...]
Als je handschoenen hierdoor te strak gaan zitten, lijkt het me niet dat het veel uit zal maken. Er is dan namelijk geen ruimte voor een isolerende laag?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Zag de foto al voorbij komen op Kevin z'n Facebook. Gefeliciteerd! En zodra het wat beter weer is gaan we een keer een rondje rijden
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq