Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.782 views

Onderwerpen

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 22:51
PilatuS schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 23:10:
[...]

Tegenwoordig zie ik er nog maar weinig mensen mee rijden. Er is nu ook genoeg wat beter is.
Ik zie in mijn omgeving anders genoeg met 2ct's erop. Alleen al als ik op de parkeerplaats kijk op een mooie dag op mijn school staan er al van de 10 motors 3-4 met 2ct's....

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
2ct's waren the best thing in mijn vorige motorleven. Dat was in 2008/9. Ik mag hopen dat het rubber zich wat ontwikkeld heeft in 9 jaar tijd? ;)

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11 12:06
Afbeeldingslocatie: http://199.73.57.203/dealer/downloads/charts/sport_comparo.jpg
Pilot Power 3 = 2CT?

Ik heb op mijn baby Ninja twee jaar lang Pilot Road 2 gereden en dat beviel prima! Nu heb ik een Hornet en rijd ik met Pilot Road 4 voor, en 3 achter (i.v.m. een spijker ;( ). Ik rijd ermee in alle weersomstandigheden, en ik heb nog nooit problemen ondervonden. Mijn vertrouwen in mijn rijkunsten liggen lager dan het vertrouwen in mijn band zal ik maar zeggen. :+

It's funny. But not ha-ha funny.

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:34
De Pilot Power 3 is inderdaad 2CT.
Dan heb je ook nog de oude Pilot Power welke geen 2CT is. En je hebt de Pilot Power 2CT welke ik nu dus heb.

Ik las ook wel eens op forums dat de Pilot Road amper onderdoet voor de Pilot Power qua grip en een langere levensduur heeft. Als je vrijwel nooit sportief door de bochten gaat kan ik mij dat voorstellen maar de Pilot Power serie hebben ze toch niet voor niks gemaakt?

Iemand trouwens al ervaring met de Pilot Power RS? Deze zou ergens in januari beschikbaar komen.

[ Voor 33% gewijzigd door Headshot_NL op 13-01-2017 09:46 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Pilot Power is net wat zachter en biedt gewoon net even wat meer grip dat je bij sommige motoren met meer koppel en vermogen gewoon nodig hebt. Heeft echt niet alleen met bochten te maken. Als je veel rustige kilometers maakt dan kan het prima maar goed. :)
PilatuS schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 22:16:
[...]

Mooi dat ze onderweg zijn :) Verder prima banden natuurlijk die 2CT's. Die zijn toch jarenlang de meest populaire sportbanden geweest.
Liggen ook onder de SD, beviel die man beter dan de 3 dus ze liggen er nu weer onder. Ben heel benieuwd hoe ze bevallen, heb zelf altijd met diverse Bridgestones gereden die toch wel gevoelig zijn voor cuppen en de bandenspanning. Slijtage was prima maar de 21 en 23 gaven echt weinig vertrouwen in de regen.

[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 13-01-2017 10:02 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Esit: Geeikel altijd met het bewerken van berichten of quoten zoals vaak gebeurt op je telefoon...

[ Voor 90% gewijzigd door Joopieboy op 13-01-2017 10:02 ]

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Ik ben binnenkort aan een nieuwe voorband toe op m'n Buell 1125CR.
De originele Pirelli Corsa heb ik ooit laten vervangen voor een Conti Sport Attack 2 en die bevalt me zo goed dat ik voor een Sport Attack 3 wil hebben.
Ik weet nog dat de achterband er vers omheen lag en dat ik bij de eerste ronde al meteen een veel beter gevoel had dan met de oude Pirelli. Ik vind die non-siliconen manier van Continental wel erg prettig, kun je meteen fatsoenlijk door de bocht. :D

In juli ga ik een week naar de alpen met een groep, voor die tijd zal de achterband ook wel vervangen moeten worden en daar komt dan eenzelfde band op als er voor op ligt.

Heeft iemand nog tips of goede alternatieven voor de Sport Attack 3?

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Conti is alleen in de regen vaak niet geweldig. Maar ik zou zeggen Bridgestone S30 Evo of de nieuwe Metzeler banden, die schijnen ook erg goed te zijn, type ben ik even kwijt.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

joshje schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 07:43:
[...]
Ik zie in mijn omgeving anders genoeg met 2ct's erop. Alleen al als ik op de parkeerplaats kijk op een mooie dag op mijn school staan er al van de 10 motors 3-4 met 2ct's....
Straks dus nog eentje. ;)
Requiem19 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:05:
2ct's waren the best thing in mijn vorige motorleven. Dat was in 2008/9. Ik mag hopen dat het rubber zich wat ontwikkeld heeft in 9 jaar tijd? ;)
Qua levensduur sportief op straat volgens mij weinig. Qua echt sportieve banden of echte wegbanden (en dus niet ertussenin) natuurlijk wel alhoewel ik mij wel afvraag hoe groot het verschil is als je een bandenreeks van 10 jaar neemt en dan gaat testen. Of het echt zo ontzettend veel verschil maakt als dat de fabrikant soms zegt denk ik niet.
Headshot_NL schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:44:
[...]
De Pilot Power 3 is inderdaad 2CT.
Dan heb je ook nog de oude Pilot Power welke geen 2CT is. En je hebt de Pilot Power 2CT welke ik nu dus heb.

Ik las ook wel eens op forums dat de Pilot Road amper onderdoet voor de Pilot Power qua grip en een langere levensduur heeft. Als je vrijwel nooit sportief door de bochten gaat kan ik mij dat voorstellen maar de Pilot Power serie hebben ze toch niet voor niks gemaakt?

Iemand trouwens al ervaring met de Pilot Power RS? Deze zou ergens in januari beschikbaar komen.
Volgens mij is die vergelijkbaar met de Supersport Evo. Qua profiel maar ook wat betreft 50% track 50% road.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:14
Joopieboy schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:55:
... de nieuwe Metzeler banden, die schijnen ook erg goed te zijn, type ben ik even kwijt.
Metzeler RoadTec 01? Die schijnen inderdaad helemaal niet verkeerd te zijn (ik heb de RoadTecZ8 Interact, ook een fijne band tot nu toe, maar ik maak veel te weinig KMs..)

http://www.metzeler.com/s...catalogue/Roadtec-01.html

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:45

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Joopieboy schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:58:
Pilot Power is net wat zachter en biedt gewoon net even wat meer grip dat je bij sommige motoren met meer koppel en vermogen gewoon nodig hebt. Heeft echt niet alleen met bochten te maken. Als je veel rustige kilometers maakt dan kan het prima maar goed. :)

[...]
Ho wacht ff, zeg je hier nou dat je met banden uit het 'sport-touring' segment te weinig grip hebt en je achterwiel begint te spinnen bij motoren met 100-120 pk+? Zo ja, zou ik toch eens even gauw opnieuw wat tests gaan lezen en jezelf beter informeren.

Ik heb met zowel Conti Road Attack 2's als Bridgestone T30 EVO's op het circuit gereden met mijn 240 kg-motor (1000 cc tweecilinder dus plenty power en koppel) en de banden gedroegen zich prima! Daarnaast is het ook gewoon mogelijk om in de stromende regen te rijden zonder dat je achterwiel alle kanten op glijdt, dus ik snap echt niet waar je dit soort onzin dan vandaan haalt... :?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:^^

Ik had op m'n 2012 R6 altijd de Continental Sport Attack II banden en ook in de regen zijn dat érg fijne banden. De Road Attack II heeft m'n vriendin op haar Daytona 675R liggen en die hoor ik er ook nooit over klagen. De Road Attack heeft maar één compound soort en gaat daardoor wat langer mee dan de Sport Attack.

Op m'n MT-10 liggen nú nog de originele Bridgestone S20 EVO's maar daar komen straks ook weer de Continental Sport Attack II óf III banden onder.

Op de R6 lagen af-fabriek een paar Dunlop Qualifier II banden, daar wil je liever niet mee in de regen gaan rijden als je wat steviger door wil rijden. Één voordeel van die Qualifier's: Ze zijn met 2500Km helemaal OP :+

@Johan: Mooie motor, die SD990 _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 13-01-2017 13:55 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:45

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Voordeel van de Continentals (iig de Road Attack 2 die ik had): je hoeft ze niet eerst 'in te rijden'. Conti gebruikt schijnbaar een ander proces waardoor die chemicalien die eerst uit je nieuwe band moeten 'zweten' helemaal niet nodig zijn. Of dit marketingpraat is of niet, laat ik aan jullie oordeel over.

De Road Attack 2 heeft overigens wel degelijk 2 compounds-tech. De Road Attack (1) niet inderdaad.

[ Voor 14% gewijzigd door Icephase op 13-01-2017 13:58 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-11 19:16

Exigence

dnkroz

Zoveel mensen zoveel banden :P

Ben op straat erg te spreken over de Dunlop Roadsmart in het sport-toer segment. Deze banden liggen onder andere onder de Bandit van m'n vriendin en geven erg veel vertrouwen, zowel op droog als in de regen. Zijn vlot op temperatuur, sturen neutraal en bieden meer dan genoeg grip.

Op m'n eigen motor (ZX6R) rijd ik met Dunlop Sportsmarts. Deze gaan, zeker voor een sportband, relatief lang mee. Ze zijn wel erg stijf en relatief lastig op temperatuur te krijgen en te houden. Je moet goed aan het gas lurken in ieder geval :P Bieden voor mij wel een goede combi tussen grip en levensduur :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Headshot_NL schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 23:14:
Wat zou een goed alternatief zijn? Die pilot power 3 zijn toch net wat sneller op dan de pilot power 2ct?
Ik heb een SV1000 met pilot power 2ct. Dit bevalt erg goed maar ze zijn wel een keer aan vervanging toe. En ze zijn nog wat goedkoper dan de PP3.
Iemand ervaring met banden voor de SV1000? ik rij grotendeel dijkjes en de schaamranden rij ik er zo vanaf, ze moeten dus wel wat sportief gericht zijn.
Ik heb op mijn SV1000S een setje 2CT's gehad. Beviel opzich prima. Ben toen overgegaan naar SportSmart1 banden omdat die beter uit de testen kwamen. Later weer naar SportSmart2 banden omdat ook die weer wat verbeteringen hadden.
caesar1000 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 00:28:

Misschien zijn er een aardig aantal geavanceerdere sportbanden op de markt nu, veel van deze banden halen vaak niet de levensduur van een 2CT. Heb heel wat uurtjes research gedaan en de 2CT is een van de weinige banden waar je prima mee uit de voeten kunt op het circuit maar waarmee je ook heel wat km's kunt maken (en dan heb ik het niet over 5.000 km max maar bv. 9.000-10.000 km max). 2CT valt een beetje tussen zo'n Pilot Road of een nieuwe sportband in. :)

Ook wel logisch dus dat het zo'n populaire band is (geweest). Goede prestaties, goede levensduur en prima prijs. Moet zeggen dat ik zelf toch nog wel aardig vaak de 2CT tegen kom. Toch voor veel mensen ook een 'go to' band die zich al jaren lang bewezen heeft. :>
Hoe lang ze mee gaan hangt ook heel erg van je rijstijl af. Ik heb op de SV 10.000km met een SportSmart1 achterband gedaan maar nu met de RC8 is een achterband rond de 6.500 op. Dit puur door vaker harder optrekken. Het is lastig om levensduur goed te vergelijken. Iemand kan er 5.000 mee doen of 10.000 en dat zegt niet zo heel veel over de band. Dat maakt banden onderling qua levensduur wat lastig vergelijken.
joshje schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 07:43:
[...]

Ik zie ze tegenwoordig nog maar weinig. De laatste paar keer op Lelystad heb ik ze vrijwel niet gezien.
Joopieboy schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:58:
Liggen ook onder de SD, beviel die man beter dan de 3 dus ze liggen er nu weer onder. Ben heel benieuwd hoe ze bevallen, heb zelf altijd met diverse Bridgestones gereden die toch wel gevoelig zijn voor cuppen en de bandenspanning. Slijtage was prima maar de 21 en 23 gaven echt weinig vertrouwen in de regen.
Ik heb dus ook een set 2CT's gehad maar ben overgegaan naar SportSmart banden omdat die beter uit de testen kwamen. Tot nu toe meerdere setjes hiervan opgemaakt en ze bevallen erg goed. Voor zowel op straat als op het circuit doen ze het erg goed.

De 2CT's zijn prima banden maar er is tegenwoordig genoeg wat het beter doet.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 13-01-2017 14:02 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:18

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Godsamme, net de auto uit de bijtelling gehaald, komt er nog een boete uit Belgie binnen van november }:O.
Gelukkig heb ik bijna nooit boetes en is het bedrag matig tot laag te noemen, maar ze hebben een verkeerd kenteken op de boete gezet (er klopt een cijfer niet).

De opvraag bij de leasemaatschappij was wél op het juiste kenteken, dus het is een invoerfout geweest.
Daar zal ik wel niks mee kunnen...

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:04
HTT-Thalan schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:00:
Godsamme, net de auto uit de bijtelling gehaald, komt er nog een boete uit Belgie binnen van november }:O.
Gelukkig heb ik bijna nooit boetes en is het bedrag matig tot laag te noemen, maar ze hebben een verkeerd kenteken op de boete gezet (er klopt een cijfer niet).

De opvraag bij de leasemaatschappij was wél op het juiste kenteken, dus het is een invoerfout geweest.
Daar zal ik wel niks mee kunnen...
Oeh balen dan inderdaad.

Ik zou gewoon proberen als ik jou was het aan te vechten. Heb zelf ook ooit een boete gehad en door een fout van de flitsmaatschappij (of hoe de instantie ook mag heten) is hij geseponeerd. Ik was met 80 geflitst waar je 70 mocht, dus terecht geflitst. Maar op de brief die thuis kwam stond dat ik 30km/u te hard had gereden, omdat je er maar 50 mocht. Dus wij foto's gemaakt van de snelheidsborden en belletje gepleegd en die mevrouw zei meteen:'Bedankt voor het doorgeven, de boete vervalt bij deze'. Scheelde weer 360€ en voor iemand van 18 die net z'n rijbewijs had is dat best prettig. :+

YouTube: MotorcycleGeek

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Leviathius schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:07:
[...]

Oeh balen dan inderdaad.

Ik zou gewoon proberen als ik jou was het aan te vechten. Heb zelf ook ooit een boete gehad en door een fout van de flitsmaatschappij (of hoe de instantie ook mag heten) is hij geseponeerd. Ik was met 80 geflitst waar je 70 mocht, dus terecht geflitst. Maar op de brief die thuis kwam stond dat ik 30km/u te hard had gereden, omdat je er maar 50 mocht. Dus wij foto's gemaakt van de snelheidsborden en belletje gepleegd en die mevrouw zei meteen:'Bedankt voor het doorgeven, de boete vervalt bij deze'. Scheelde weer 360€ en voor iemand van 18 die net z'n rijbewijs had is dat best prettig. :+
Het is in Belgie geweest. 150 gemeten, 141 gecorrigeerd in de 120 zone.
Leasemaatschappij heeft al mijn gegevens al netjes doorgegeven (zijn ze verplicht).

Pas bij het invoeren van mijn data op het beschikkingsvoorstel is een invoerfout gemaakt.
Ik ga zeker een briefje schrijven, maar ik verwacht er weinig van.

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:19
HTT-Thalan schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:13:
[...]

Het is in Belgie geweest. 150 gemeten, 141 gecorrigeerd in de 120 zone.
Leasemaatschappij heeft al mijn gegevens al netjes doorgegeven (zijn ze verplicht).

Pas bij het invoeren van mijn data op het beschikkingsvoorstel is een invoerfout gemaakt.
Ik ga zeker een briefje schrijven, maar ik verwacht er weinig van.
Waarschijnlijk zijn ze je dankbaar voor het doorgeven en je ziet een aangepaste rekening tegemoet :+

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

aidanl schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:37:
[...]

Waarschijnlijk zijn ze je dankbaar voor het doorgeven en je ziet een aangepaste rekening tegemoet :+
Jammer alleen dat we hier ne bis in idem kennen :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tdw schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:26:
[...]

Jammer alleen dat we hier ne bis in idem kennen :+
En jammer dat administratieve fouten NIET onder dat principe geschaard mogen worden :+

HTT-Thalan woont in Brabant (én moet zich niet eens druk maken om de vraag óf dat dat Noord of Vlaams Brabant is).

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=RZ7FMtKpH48]

>:)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Imperial_Master schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:20:
[...]

Metzeler RoadTec 01? Die schijnen inderdaad helemaal niet verkeerd te zijn (ik heb de RoadTecZ8 Interact, ook een fijne band tot nu toe, maar ik maak veel te weinig KMs..)

http://www.metzeler.com/s...catalogue/Roadtec-01.html
Jup die idd, goeie all round band. Kennis rijdt er nu al even mee, binnenkort ook zelf een proberen. :)
Icephase schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:22:
[...]

Ho wacht ff, zeg je hier nou dat je met banden uit het 'sport-touring' segment te weinig grip hebt en je achterwiel begint te spinnen bij motoren met 100-120 pk+? Zo ja, zou ik toch eens even gauw opnieuw wat tests gaan lezen en jezelf beter informeren.

Ik heb met zowel Conti Road Attack 2's als Bridgestone T30 EVO's op het circuit gereden met mijn 240 kg-motor (1000 cc tweecilinder dus plenty power en koppel) en de banden gedroegen zich prima! Daarnaast is het ook gewoon mogelijk om in de stromende regen te rijden zonder dat je achterwiel alle kanten op glijdt, dus ik snap echt niet waar je dit soort onzin dan vandaan haalt... :?
Nouja zo kun je het ook lezen maar zo bedoelde ik het niet. Waar ik meer op doelde is als je een goeie sportband hebt je onder koude omstandigheden en met koud wegrijden gewoon gelijk veel meer vertrouwen hebt en je niet het zwabberen hebt. Iig dat is mijn N=1 met een GSX600 en Dunlop sportbandjes die gelijk koud goed vertrouwen gaven, of een paar Bridgestone Sport Tour banden (021 en 023 later) die je toch echt wel op temperatuur moet krijgen. :P

Tegenwoordig is dat dan weer een heel stuk minder/beter gelukkig. :)
PilatuS schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:00:

[...]

Ik heb dus ook een set 2CT's gehad maar ben overgegaan naar SportSmart banden omdat die beter uit de testen kwamen. Tot nu toe meerdere setjes hiervan opgemaakt en ze bevallen erg goed. Voor zowel op straat als op het circuit doen ze het erg goed.

De 2CT's zijn prima banden maar er is tegenwoordig genoeg wat het beter doet.
En qua levensduur wat doe je daar dan mee? 2CT schijnt daarin ook zeer goed te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 13-01-2017 19:55 ]

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ik heb sinds kort een zx6r uit 2000 en bij de voorvork lijkt er een seal niet helemaal meer 100% te zijn. De metalen ring eronder lijkt ook wat roestig. Ik dacht eerst dat dit de voorvork keerring was en meteen een reparatie te pakken had, maar na een blik in het WPH twijfel ik.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3506922/keerring.png

Op het bovenste plaatje hierboven is het onderdeel A. Volgens de beschrijving is dit een stofring. Is het nodig deze te vervangen als er kleine scheurtjes inzitten? Ik heb niet het idee dat de voorvork lekt. De keerring zelf is toch onderdeel D op het onderste plaatje? Deze kun je dus niet van buiten zien?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Erapaz schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:55:
Ik heb sinds kort een zx6r uit 2000 en bij de voorvork lijkt er een seal niet helemaal meer 100% te zijn. De metalen ring eronder lijkt ook wat roestig. Ik dacht eerst dat dit de voorvork keerring was en meteen een reparatie te pakken had, maar na een blik in het WPH twijfel ik.

[afbeelding]

Op het bovenste plaatje hierboven is het onderdeel A. Volgens de beschrijving is dit een stofring. Is het nodig deze te vervangen als er kleine scheurtjes inzitten? Ik heb niet het idee dat de voorvork lekt. De keerring zelf is toch onderdeel D op het onderste plaatje? Deze kun je dus niet van buiten zien?
Wat je ook gaat vervangen: Je voorpoten moeten los genomen én uit elkaar gehaald worden. De onderdelen zijn de kosten niet dus vervang je ALTIJD ALLES in één keer.

Kijk van te voren wél of er geen bramen/pitten in je binnenpoten ziiten, die dingen veroorzaken meestal de lekkage én slopen daarna je nieuwe onderdelen net zo graag/snel als dat ze dat deden met de originele delen.

;)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:46:
[...]

En jammer dat administratieve fouten NIET onder dat principe geschaard mogen worden :+
Een feit wordt geacht niet te zijn vervolgd als:

De strafrechter op het strafproces in een formele kwestie is blijven steken
HTT-Thalan woont in Brabant (én moet zich niet eens druk maken om de vraag óf dat dat Noord of Vlaams Brabant is).

[video]

>:)
Ik zal er een begeleidend schrijven bij doet dat ik die 115 euro in mindering ga brengen op mijn volgende bezoek in Antwerpen. Dat zal ze leren, stelletje graaiers.

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:53:
[...]
En qua levensduur wat doe je daar dan mee? 2CT schijnt daarin ook zeer goed te zijn.
Het hangt heel erg veel af van hoe je er mee rijd. Met de SV heb ik zo'n 10.000 met een achterband gedaan en voor had toen nog wel iets van 2.000 over. Nu met de RC8 heb ik zo'n 5.000 met een setje er op zitten en is er nog zo'n 1.500 over voordat ze op zijn. Dus totaal zo'n 6.500km en dat is puur dat ik er anders mee rij. Ook voor is nu flink hard op aan het gaan door het hardere remmen wat ik er mee doe.

Er zijn mensen die 3.000km met een setje SportSmart banden doen en mensen die er 10.000 mee doen. Daarom is het altijd lastig vergelijken hoe lang ze nou echt mee gaan. Rustig rijden of op een motor met weinig vermogen en remkracht kunnen ze makkelijk dubbel zo lang mee als iemand die er flink hard mee gaat.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 20:16:
[...]

Een feit wordt geacht niet te zijn vervolgd als:

De strafrechter op het strafproces in een formele kwestie is blijven steken

[...]

Ik zal er een begeleidend schrijven bij doet dat ik die 115 euro in mindering ga brengen op mijn volgende bezoek in Antwerpen. Dat zal ze leren, stelletje graaiers.
Je zal het hele spel hooguit wat gaan traineren. De (Nederlandse) Lease-Maatschappij, welke volgens de NL "Wet Mulder" aansprakelijk is te stellen voor die boete, zal die paar knaken vervolgens écht wel op de toenamlige berijder gaan verhalen...

Been there, done that.... :>

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Ik had laatst een bekeuring voor 1 kmph te hard, 11+9 euro :+

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Maegrim schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:20:
Ik had laatst een bekeuring voor 1 kmph te hard, 11+9 euro :+
9 euro administratiekosten!? Die zijn dus gewoon met 150% verhoogd sinds.. .wat is het, 3 jaar geleden?

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

w4rguy schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 09:07:
[...]

9 euro administratiekosten!? Die zijn dus gewoon met 150% verhoogd sinds.. .wat is het, 3 jaar geleden?
Tsja boetes in het algemeen zijn al belachelijk gestegen maar goed...

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:04

Ethirty

Who...me?

[...]

Tja, ze hebben het proces vast volledig geautomatiseerd dus zal het wel weer hopeloos over het budget heen zijn gegaan. :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ethirty schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:49:
[...]

Tja, ze hebben het proces vast volledig geautomatiseerd dus zal het wel weer hopeloos over het budget heen zijn gegaan. :+
Je zou zeggen dat je automatiseert om de kosten te reduceren ;). Maar ik snap wat je bedoelt ja...

All-Round nerd | iRacing Profiel

• tdw

tdw

Amai seg!

Ethirty schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:49:
[...]

http://gigapica.geenstijl..._lucratieve_business.html

Dat zal best ja

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• tdw

tdw

Amai seg!

tdw schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:30:
Vandaag een CTek MXS 5.0 en een Michelin voetpomp besteld. Via Amazon.de ja, want dat scheelde 20 euro ten opzichte van Nederland :+ Had het eigenlijk veel eerder aan moeten schaffen, zometeen sta ik dit in de vrieskou te installeren op een dooie accu :( :+
Net even de pomp getest. Zat nog maar 1.8 bar in de achterband, dus er moest 1.1 bar bij. Dan sta je wel even te pompen met zo'n klein pompje :+ Maar hij werkt. Volgende week ga ik de acculader 'inbouwen,' ben heel erg benieuwd hoe dat gaat.

~ James May

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

tdw schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:52:
[...]

Net even de pomp getest. Zat nog maar 1.8 bar in de achterband, dus er moest 1.1 bar bij. Dan sta je wel even te pompen met zo'n klein pompje :+ Maar hij werkt. Volgende week ga ik de acculader 'inbouwen,' ben heel erg benieuwd hoe dat gaat.
Werkt idd heel fijn, beter als een fietspomp. :P

Ben zelf naar even naar Aken geweest voor motorjeans, heb afgelopen jaar al lopen kijken maar niet echt geslaagd, vaak ook omdat ze geen lengtematen hebben.

Vandaag bij Louis wezen kijken eigenlijk voor een Rev It broek, maar de lengtematen waren al weg en kwaliteit viel mij tegen. Uiteindelijk de deur uitgelopen met deze:
Afbeeldingslocatie: https://cdn1.louis.de/content/catalogue/articles/img596x596/211101_140_FR02_15-1.JPG
Vanucci Cordura Denim Jeans met extra heupprotectie. :)

5 jaar garantie op het spul _O- Echt mooie zware kwaliteit en nog prima betaalbaar. Ok wel factor 2 van de Rev It broek die ik gezien maar, maar goed. Wel lengtematen en getaileerd. :+

• tdw

tdw

Amai seg!

Joopieboy schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:13:
[...]

Werkt idd heel fijn, beter als een fietspomp. :P
Mijn fietspomp past niet op m'n motorventiel, dus toen ik eens wilde pompen ben ik stom geweest en heb ik 50 cent aan Shell gedoneerd, om er vervolgens achter te komen dat ik dat vul-ding niet om m'n ventiel krijg ivm de remschijven... :') Nu ben ik dus sowieso niet meer afhankelijk van Shell en ondanks dat het maar 50 cent is neemt het bij mij toch een stuk 'tering wat duur' weg en zal ik hopelijk wat vaker de spanning controleren.

~ James May

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bandenspanning is altijd een belangrijk iets om in de gaten te houden ja. :)

• PilatuS
  • Niet online
Vind een voetpomp toch wel ideaal hiervoor. Ik check het zelf iedere 2 weken ongeveer waardoor ik zeker weet altijd met de juiste spanning te rijden.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:07

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

150% of 50%? ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Voetpomp zou inderdaad wel wat makkelijker zijn dan de complete compressor aanslingeren, de slang uit 't raam mieteren over de dakgoot heen, 2 verdiepingen naar beneden en de motor voor de deur te moeten zetten :P

Desalniettemin is zo'n compressor wel hééél erg makkelijk oppompen O-)

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:32:
Voetpomp zou inderdaad wel wat makkelijker zijn dan de complete compressor aanslingeren, de slang uit 't raam mieteren over de dakgoot heen, 2 verdiepingen naar beneden en de motor voor de deur te moeten zetten :P

Desalniettemin is zo'n compressor wel hééél erg makkelijk oppompen O-)
Met regelmatig controleren hoef je met een voetpomp maar 3x te trappen. Alleen als ik de spanning verlaag voor het circuit is het daarna even wat langer trappen.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:48

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tja, ieder zijn ding. Ik houd het gewoon bij de compressor. Wat me er aan laat denken, die moet ik weer eens ophangen tegen de muur, en de Optimate er naast.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:50
check wel even met een goede spanningsmeter. Metertjes van (vooral voetpompen) laten nog weleens te wensen over!

• PilatuS
  • Niet online
ybos schreef op zondag 15 januari 2017 @ 08:51:
check wel even met een goede spanningsmeter. Metertjes van (vooral voetpompen) laten nog weleens te wensen over!
Die van mij klopt perfect met een losse meter en dat is niet eens een hele dure voetpomp.

• ybos
PilatuS schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:18:
[...]

Die van mij klopt perfect met een losse meter en dat is niet eens een hele dure voetpomp.
Zeg toch ook niet dat de jouwe niet klopt :? ;)
Meld dan ff merk en type er bij, makkelijk voor anderen willen ze ook een goede hebben.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb een standaard bouwmarkt ding met meter en ook die wijkt amper af. :)

• PilatuS
  • Niet online
ybos schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:04:
[...]

Zeg toch ook niet dat de jouwe niet klopt :? ;)
Meld dan ff merk en type er bij, makkelijk voor anderen willen ze ook een goede hebben.
Dat weet ik. Ik denk alleen dat het reuze mee valt. Ik geloof er weinig van dat een hoop meters van voetpompen niet kloppen. Als het al zo is dan mogelijk bij de meest goedkope. Zodra je naar iets redelijks gaat van 30 euro of meer denk ik dat minimaal 95% gewoon goed klopt. Je geeft aan dat het vaak niet klopt en daar geloof ik weinig van.

Heb zelf een voetpomp van Michelin met een enkele cilinder, welk type precies weet ik zo niet. Heb deze al 7 jaar ofzo dus denk niet dat ie nog verkocht word. Er zal inmiddels vast wel een nieuw model voor zijn. Ook na 7 jaar klopt ie perfect met een losse meter.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:39
Ik heb denk ik ook dezelfde voetpomp van Michelin als PilatuS. Dat ding is rete nauwkeurig, sowieso veel nauwkeuriger dan die dingen bij de pompstations, ik heb het ook getest met meerdere drukmetertjes. Online staan ook genoeg positieve reviews over de voetpomp van Michelin, vandaar dat ik het ook twee jaar geleden had aangeschaft en ik gebruik het nog steeds met volle tevredenheid om alles mee op te pompen.

https://www.conrad.nl/nl/...r-1-cilinder-1202491.html

[ Voor 5% gewijzigd door cyntax op 15-01-2017 13:47 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrij duur nog, ik zou even via Amazon kijken, scheelt een hoop geld. :)

• cyntax
Joopieboy schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:50:
Owja klopt inderdaad! klik

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Kijk net weer eens op de site van Yamaha, ze hebben bijna €1000 op de prijs van de Tracer gegooid. :X Zo wordt het verschil met de Versys nog groter, hoewel die ook duurder is geworden.

Geloof dat ik nu wel blij ben met mijn getekende koopovereenkomst uit 2016. :)

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat zit er dan in de prijsverhoging? Hebben ze dan zaken zoals de vering aangepakt? Best wel stevig idd. :P

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nope. :N

Misschien een nieuw stickertje van MT07 naar 700 :? :P

Sowieso de kosten rijklaar etc die per 1/1 verplicht zijn, maar ook 4-600 ivm de Yen en Euro4 als ik het zo op internet moet geloven. Alle modellen zijn duurder geworden en het zou me niks verbazen als dat bij alle merken zo is.

#team_UTC+1

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:01
Ivm nauwkeurigheid van de voetpomp:

Laten jullie deze dan elke maand ijken? Want anders is ze NIET nauwkeurig. :)
Ze zal wel ergens in de buurt van 2 bar of 2,3 bar juist zitten als het 2,1 moet zijn, maar exact dus niet.
Als het enkel voor op de weg is, geen probleem!

Als je sporadisch op circuit gaat, geen probleem.
Wil je tijden verbeteren, wel een probleem :)

[ Voor 3% gewijzigd door kazzzdafke op 15-01-2017 16:48 ]

Never ever financial advice...

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik neem aan dat als je je tijden kan verbeteren met de luchtdruk in je banden je wel beter spul gebruikt dan een random voetpomp. ;)

#team_UTC+1

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

kazzzdafke schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:47:

Ze zal wel ergens in de buurt van 2 bar of 2,3 bar juist zitten als het 2,1 moet zijn, maar exact dus niet.

Lol met keuren van gereedschap moet het ieder jaar dus niet zo overdreven... 9/10 keer is er niks aan de hand.

En ik denk dat hier weinig echte pro's rondrijden die een motor op de mm afstellen en ook er nut van hebben zeg maar. ;)

• ybos
Ikzelf rij cross/enduro, en dan rij je rondom de 1 bar. Dan 3 tiende afwijking is 30 procent!

• PilatuS
  • Niet online
kazzzdafke schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:47:

2 of 3x per jaar na het pompen controleren met een losse drukmeter. De voetpomp zegt dan 2.5 bar en de losse meter zegt ook 2.5 bar. Niet 2.4 of 2.6 maar echt 2.5 perfect in het midden van de lijn. Dit dus al 7 jaar lang met een voetpomp van 30 euro :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ybos schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:34:
Ikzelf rij cross/enduro, en dan rij je rondom de 1 bar. Dan 3 tiende afwijking is 30 procent!
Wat pilatus zegt, ik heb nog nooit een meter of pomp gehad die afweek. ;)

Verwijderd

Hier nog een tevreden eigenaar van de bekende Michelin voetpomp, kan het ding iedereen aanbevelen :)

• tdw

tdw

Amai seg!

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 23:24:
Tja, ieder zijn ding. Ik houd het gewoon bij de compressor.
Daar heb ik geen geld/ruimte voor :P
cyntax schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:47:
Ik heb denk ik ook dezelfde voetpomp van Michelin als PilatuS. Dat ding is rete nauwkeurig, sowieso veel nauwkeuriger dan die dingen bij de pompstations, ik heb het ook getest met meerdere drukmetertjes. Online staan ook genoeg positieve reviews over de voetpomp van Michelin, vandaar dat ik het ook twee jaar geleden had aangeschaft en ik gebruik het nog steeds met volle tevredenheid om alles mee op te pompen.

https://www.conrad.nl/nl/...r-1-cilinder-1202491.html
Joopieboy schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:50:
Die heb ik, en inderdaad via Amazon. Het typenummer komt overeen, dus ik ga er gemakshalve vanuit dat het dezelfde is :+
Dat is een ander ;) Zie mijn link

~ James May

• Leviathius
tdw schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:57:

[...]

Die heb ik, en inderdaad via Amazon. Het typenummer komt overeen, dus ik ga er gemakshalve vanuit dat het dezelfde is :+

[...]

Dat is een ander ;) Zie mijn link
De ene heeft 1 cilinder en de andere 2. Lijkt mij dat die met 2 cilinders beter is omdat je minder vaak hoeft te pompen? En dat voor een paar euro's meer.. Maar ik kan er naast zitten, ben geen bandenpomp expert :+

Zit er namelijk ook aan te denken, want ik vertrouw onze fietspomp niet..

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
En nog een tevreden gebruiker van de Michelin pomp. Werkt heerlijk, het vastschroeven op het ventiel is ook heel fijn, zit je niet met een rubbertje wat je erop klemt, wat met de meeste pompen is.

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Leviathius
Voor de mensen die toevallig op zoek zijn naar universele paddock stands, hier zijn ze halve prijs deze week: https://www.xlmoto.nl/pad...roworks-2-in-1-voorachter

Normaal 50€, nu 25€ (excl verzendkosten).

Vraag me wel af hoe je in je eentje je motor op zo'n stand moet krijgen. Mensen ervaring mee?

• kazzzdafke
Leviathius schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:41:

Vraag me wel af hoe je in je eentje je motor op zo'n stand moet krijgen. Mensen ervaring mee?
En wat is er dan niet duidelijk? Je hebt dit nog nooit IRL gezien? Want moeilijk is het niet.. :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja wel onhandig, met bobbins is het wel fijner maar het met een hand balanceren van je motor en dan dat ding eronder schuiven en opkrikken, mijn ding is het niet. :)

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
kazzzdafke schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:45:
[...]

En wat is er dan niet duidelijk? Je hebt dit nog nooit IRL gezien? Want moeilijk is het niet.. :)
Mij is't ook niet zomaar duidelijk (motor staat normaal schuin, dus zomaar beginnen heffen aan 1 kant zonder aan de andere kant zelfs maar contact te maken lijkt me gevaarlijk...)

Ik heb 't ook nog niet nodig gehad, anders had ik wel een filmpje gegoogeld natuurlijk.

• kazzzdafke
Ja moeilijk is het niet, spannend al even min....

YouTube: how to paddock

Wel best ééntje met bobbins.. dat is veel veiliger.

• Leviathius
kazzzdafke schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:45:
[...]

Nou je moet je motor rechtop hebben lijkt me om hem omhoog te duwen. Maar je moet dan dus de motor in balans houden terwijl je dat ding eronder drukt. Bestaat er dan niet de kans dat je motor denkt van: 'Goh, deze kant van de aardkloot wil ik eens dichterbij bekijken.'

Had inderdaad al een filmpie gevonden, maar dan nog lijkt het me niet 'makkelijk'... Met bobbins heb je nog steeds het probleem met balanceren lijkt me.. Alleen het omhoog duwen is makkelijker en hij kan er niet afglijden.

[ Voor 10% gewijzigd door Leviathius op 16-01-2017 11:54 ]

• kazzzdafke
Heb je al eens geprobeerd je motor te balanceren? Wanneer die recht staat, hoef je echt maar minimale druk uit te oefenen om die netjes recht te houden. Het is niet dat die zomaar wil omvallen, of heel veel kracht zet om om te vallen.

Dat ding staat rechtop in balans :)

[ Voor 7% gewijzigd door kazzzdafke op 16-01-2017 11:57 ]

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:35
Je zet hem toch eerst onder het laagste punt (met motor op zijstandaard) en terwijl je die omhoog drukt, druk je ook de motor rechtop. Daarbij valt die aan de andere kant op de stand en klaar is kees.

• Leviathius
Eigenlijk nog nooit geprobeerd. Ben een motor newbie he. Heb pas sinds begin oktober me motor en het is nou nog niet zulk weer dat je elke week 1000km rijd :p Maar zal het vanavond eens proberen, thanks voor de tip!

[ Voor 16% gewijzigd door Leviathius op 16-01-2017 12:01 ]

• kazzzdafke
Leviathius schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:58:
Eigenlijk nog nooit geprobeerd. Ben een motor newbie he. Heb pas sinds begin oktober me motor en het nou nog niet zulk weer dat je elke week 1000km rijd :p
Okway, verklaart veel :)
Moest het echt zo gevaarlijk of onhandig zijn als je dacht, zou het niet zo massaal verkocht/aangeraden worden :)

• PilatuS
  • Niet online
De paddockstand die ik heb is ideaal. Die kan je er gewoon onderzetten terwijl de motor schuin staat en dan druk je de motor recht omhoog. Bij laten zakken gaat ie weer langzaam vanuit rechtop naar de schuin op de standaard. Kan deze alleen nergens meer vinden maar het werkt enorm fijn.

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
PilatuS schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:03:
De paddockstand die ik heb is ideaal. Die kan je er gewoon onderzetten terwijl de motor schuin staat en dan druk je de motor recht omhoog. Bij laten zakken gaat ie weer langzaam vanuit rechtop naar de schuin op de standaard. Kan deze alleen nergens meer vinden maar het werkt enorm fijn.
Mocht je het alsnog lukken , let me know... ik loop altijd te hannessen met de midden bok( lees; krijg hem er met de beste wil van de wereld niet op) en sinds ik mijn motor een keer de deur van mijn auto in heb laten vallen nadat ik hem van de middenbok had getrokken, ben ik super voorzichtig en haal ik er steeds iemand bij. Is alleen mega irritant dus als ik het redelijk veilig alleen kan, is dat wel zo lekker

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Miss_80 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:58:
[...]

Mocht je het alsnog lukken , let me know... ik loop altijd te hannessen met de midden bok( lees; krijg hem er met de best van de wereld niet op) en sinds ik mijn motor een keer de deur van mijn auto in heb laten vallen nadat ik hem van de middenbok had getrokken, ben ik super voorzichtig en haal ik er steeds iemand bij. Is alleen mega irritant dus als ik het redelijk veilig alleen kan, is dat wel zo lekker
Ze gebruiken bij mijn rijschool een vergelijkbaar concept:

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/n0-pmOnrWg4/maxresdefault.jpg

je drukt je voorwiel erin en het ding klapt om: hij houd de motor overeind tot jij hem er weer uit trekt.

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-01-2017 14:02 ]

• Leviathius
Voor de mensen die toevallig op zoek zijn naar universele paddock stands, hier zijn ze halve prijs deze week: https://www.xlmoto.nl/pad...roworks-2-in-1-voorachter

Even een extra info update, er zitten 3 verschillende adapters bij voor verschillende montagemogelijkheden. Dus ook haken voor bobbins. Als ik de foto's en omschrijving moet geloven iig. Ik heb er een besteld en komt deze week al binnen. Zal laten weten of het klopt.

Afbeeldingslocatie: https://pierceimages.imgix.net/CommonImages/img_213273/img_213273.jpg?ver=1484521200&auto=format&lossless=false&q=50&sharp=10&h=790

• Miss_80
HTT-Thalan schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:00:
[...]

Ze gebruiken bij mijn rijschool een vergelijkbaar concept:

je drukt je voorwiel erin en het ding klapt om: hij houd de motor overeind tot jij hem er weer uit trekt.
Als ik dat goed zie gebruik je dan eigenlijk twee onderdelen. Een voor de voorkant voor de stabilteit en dan een gewone paddock om de motor aan de achterkant omhoog te trekken zodat ik de ketting kan smeren etc. Klopt?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Miss_80 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:05:
[...]

Als ik dat goed zie gebruik je dan eigenlijk twee onderdelen. Een voor de voorkant voor de stabilteit en dan een gewone paddock om de motor aan de achterkant omhoog te trekken zodat ik de ketting kan smeren etc. Klopt?
Klopt, dit zet alleen de voorkant vast, zodat je geen normale standaard nodig hebt.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Mooie aanbieding. Ziet er uit als handig ding, omdat ie demontabel is kan je m compact opbergen.

Op de stand zetten is niet moeilijk, eigenlijk zoals gebruikershaes al zei:
gebruikershaes schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:57:
Je zet hem toch eerst onder het laagste punt (met motor op zijstandaard) en terwijl je die omhoog drukt, druk je ook de motor rechtop. Daarbij valt die aan de andere kant op de stand en klaar is kees.
Doe het rustig, en haal er voor de eerste keer even iemand bij die m aan de voorkant begeleid: mocht je dan een foutje maken kan hij/zij m rechtop houden. Als je het een paar keer gedaan hebt, heb je met een paar seconden je bike met één wiel in de lucht :) bij mij duurt het pakken van de stand uit de schuur langer :P

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Blij dat ik een middenbok heb en sterk genoeg ben om de motor ook daadwerkelijk erop te krijgen. Smeren en allerlei andere dingen gaan zoveel makkelijker!
Bij storm staat de motor ook een stuk steviger. Ik kan hem namelijk niet binnen zetten..

XBL: DonFrans

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
Bij die van XLMoto staat een max gewicht van 160KG. Ik vraag mij af of dat voldoende is?
Met de R1 ging ik regelmatig op de motor zitten terwijl hij op de stand stond :O

• Leviathius
Bioflap schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:43:
Bij die van XLMoto staat een max gewicht van 160KG. Ik vraag mij af of dat voldoende is?
Met de R1 ging ik regelmatig op de motor zitten terwijl hij op de stand stond :O
Zag ik ook staan inderdaad, maar als je hem alleen op het achterwiel hebt staan, dan wordt lijkt mij de druk verdeeld over het voorwiel en de paddockstand? Heb even niet meer de fut ervoor om mijn natuurkunde skillzz op te frissen, maar volgens mij is het niet dat het gehele gewicht van de motor erop zal rusten.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Frans92 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:21:
Blij dat ik een middenbok heb en sterk genoeg ben om de motor ook daadwerkelijk erop te krijgen. Smeren en allerlei andere dingen gaan zoveel makkelijker!
Bij storm staat de motor ook een stuk steviger. Ik kan hem namelijk niet binnen zetten..
IK heb het idee dat de middenbok echt niet steviger is dan de jiffy, eerder andersom. Je motor staat juist erg rechtop en kan beide kanten opvallen. Op jiffy hangt ie met gewicht op de standaard, mits die niet te lang is (dan staat de motor te rechtop) is dat veel steviger. De wind zou dan je motor over het dode punt in het midden moeten drukken om m om te krijgen. Mocht je dan nog twijfelen: een slot zou m ook de jiffy 'in' kunnen trekken.

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
Leviathius schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:52:
[...]

Zag ik ook staan inderdaad, maar als je hem alleen op het achterwiel hebt staan, dan wordt lijkt mij de druk verdeeld over het voorwiel en de paddockstand? Heb even niet meer de fut ervoor om mijn natuurkunde skillzz op te frissen, maar volgens mij is het niet dat het gehele gewicht van de motor erop zal rusten.
De GSX weegt iets meer dan 250kg dacht ik, dus 160kg op het achterwiel moet wel lukken lijkt mij toch?
Laat staan dat je er af en toe eens op gaat zitten..

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11
Leviathius schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:01:
[...]

Even een extra info update, er zitten 3 verschillende adapters bij voor verschillende montagemogelijkheden. Dus ook haken voor bobbins. Als ik de foto's en omschrijving moet geloven iig. Ik heb er een besteld en komt deze week al binnen. Zal laten weten of het klopt.

[afbeelding]
Laat me even weten hoe het bevalt. Voor 25 euro is het een mooie aanbieding.

Ik wil hem gebruiken voor mn onderhoud.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• PilatuS
  • Niet online
Miss_80 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:58:
[...]

Mocht je het alsnog lukken , let me know... ik loop altijd te hannessen met de midden bok( lees; krijg hem er met de beste wil van de wereld niet op) en sinds ik mijn motor een keer de deur van mijn auto in heb laten vallen nadat ik hem van de middenbok had getrokken, ben ik super voorzichtig en haal ik er steeds iemand bij. Is alleen mega irritant dus als ik het redelijk veilig alleen kan, is dat wel zo lekker
Gevonden :)

https://webshop.hansvanwi...dockstand-1807413808.html

• Miss_80
_/-\o_ Topper!!

Voor dit soort dingen ben ik bereid een beetje meer uit te geven. Gat in gloednieuwe auto is vele malen hoger kan ik je vertellen ;)

• PilatuS
  • Niet online
In het begin moet je wel even wennen dat het eng kan zijn. Als mensen mij dit zien doen zijn ze altijd bang dat er iets fout gaat. Even de eerste paar keer met iemand erbij tot dat je het vertrouwen hebt.

Het werkt heel simpel. De motor staat normaal op de zijstandaard. De linkerkant van de stand druk je onder de linker bobbin. De rechterkant zorg je voor dat die onder de rechter bobbin zit. Dan druk je langzaam de boel omhoog en gaat de motor vanzelf rechtop en valt ie in de rechter bobbin. Bij laten zakken zorgen dat de standaard uit is en dan langzaam terug duwen. De motor zakt dan langzaam naar beneden op de standaard.

Vooral het laten zakken ziet er misschien in het begin wat eng uit maar dat is even wennen. Ik gebruik deze stand nu zo'n 7 jaar en het gaat iedere keer gewoon goed zoals het hoort. Enige waar je echt op moet letten is dat de rechterkant van de stand netjes onder de rechter bobbin zit dan kan er niets fout gaan. De motor heeft hiervoor trouwens wel bobbins nodig.

• Miss_80
Ik ga het gewoon proberen. Vriendlief mag dan een paar keer als muurbloempje erbij staan.

Goede trouwens wat betreft de bobbins. Die zou ik zowat vergeten te bestellen. Eens ff kijken of die man die ook heeft voor mijn Diversion FA

• PilatuS
  • Niet online
Nog een filmpje gevonden, kan je zien hoe het werkt.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Miss_80 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:23:
Ik ga het gewoon proberen. Vriendlief mag dan een paar keer als muurbloempje erbij staan.

Goede trouwens wat betreft de bobbins. Die zou ik zowat vergeten te bestellen. Eens ff kijken of die man die ook heeft voor mijn Diversion FA
Veel kans dat de Diversion géén bevestigingspunten heeft voor bobbins. Van te voren dus even goed kijken of je die dingen überhaupt wel kunt gebruiken anders zit je dadelijk met spullen waar je helemaal niets mee kunt doen (zonde!!).

De Diversion heeft voor zover ik weet een stalen "kokerbalken" achterbrug en daar zitten geen bevestigingspunten voor "bobbins" onder. Bij de wat sportievere motoren monteerd Yamaha een gegoten, lichtmetalen, achterbrug en daar zijn die dingen standaard (vanaf de FZ6 (Fazer) serie, dus...).

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 16-01-2017 15:40 ]

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Frans92 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:21:
NEE!

Een middenbok is écht niet stabieler dan een motor op jiffy. Met een jiffy heb je een veel grotere driehoek waar je zwaartepunt in kan vallen, dan bij je middenbok. Probeer je motor maar eens om te duwen. Bij een middenbok lukt je dat beide kanten op een stuk eenvoudiger. Je motor over de jiffy trekken lukt je niet of nauwelijks en als je de andere kant op duwt moet je de motor eerst omhoog duwen. Ook dat zal niet snel gebeuren.

Ga eens met de boot en zet je motor op de middenbok. Dan zul je van de medewerkers daar snel(!) te horen krijgen dat je hem op de jiffy moet zetten.

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-11 15:24

MrMarcie

CFMoto 450MT

Geen geld. Ook handig dat je die OOK voor je voorwiel kan gebruiken

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Jelte schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:45:
[...]

NEE!

Een middenbok is écht niet stabieler dan een motor op jiffy. Met een jiffy heb je een veel grotere driehoek waar je zwaartepunt in kan vallen, dan bij je middenbok. Probeer je motor maar eens om te duwen. Bij een middenbok lukt je dat beide kanten op een stuk eenvoudiger. Je motor over de jiffy trekken lukt je niet of nauwelijks en als je de andere kant op duwt moet je de motor eerst omhoog duwen. Ook dat zal niet snel gebeuren.

Ga eens met de boot en zet je motor op de middenbok. Dan zul je van de medewerkers daar snel(!) te horen krijgen dat je hem op de jiffy moet zetten.
En ook noes:

Mijn motor is een keer omgevallen omdat er toen een Dixie (die ook vastgeketend stond aan de zelfde lantaarnpaal) omwaaide tegen mijn motor aan. Toen stond de motor op de jiffy en de Dixie duwde de motor van de jiffy af. Sindsdien zet ik de motor bij storm altijd op de middenbok. Maar zoals ik het hier hoor is de middenbok dus niet de oplossing.

P.S. Ja ik weet dat de Dixie de motor ook had omgeduwd als deze op de middenbok stond. ;)

XBL: DonFrans

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:55
Frans92 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:00:
[...]

En ook noes:

Mijn motor is een keer omgevallen omdat er toen een Dixie (die ook vastgeketend stond aan de zelfde lantaarnpaal) omwaaide tegen mijn motor aan. Toen stond de motor op de jiffy en de Dixie duwde de motor van de jiffy af. Sindsdien zet ik de motor bij storm altijd op de middenbok. Maar zoals ik het hier hoor is de middenbok dus niet de oplossing.

P.S. Ja ik weet dat de Dixie de motor ook had omgeduwd als deze op de middenbok stond. ;)
Euh, zat je motor onder de smurrie? :r

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Frans92 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:00:
[...]

En ook noes:

Ja dat is balen, maar dat zou inderdaad ook op bok zijn gebeurd. Tevens, ik vind jiffy veel makkelijker in gebruik dan middenbok (behalve met kettingsmeren) ;)

Speaking of... mijn Fazer heeft een paar wat stugger lopende schakels. Ze zitten (nog) niet vast, maar zou dat graag voorkomen. Iemand tips?

• cyntax
Leviathius schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:01:
[...]

[afbeelding]
Ik had een soortgelijke paddockstand van Powerplustools gekocht een aantal jaar geleden. Wat een onding was dat. Het kwam voornamelijk omdat die bij de bevestigingspunten tussen het onderste deel en het bovenste deel een beetje speling had waardoor je de motor niet bepaald stabiel kon opbokken. Nu heb ik een betere set die uit 1 stuk bestaat wat al een stuk fijner werkt.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
noes schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:58:
[...]

Ja dat is balen, maar dat zou inderdaad ook op bok zijn gebeurd. Tevens, ik vind jiffy veel makkelijker in gebruik dan middenbok (behalve met kettingsmeren) ;)

Speaking of... mijn Fazer heeft een paar wat stugger lopende schakels. Ze zitten (nog) niet vast, maar zou dat graag voorkomen. Iemand tips?
WD40 om los te maken. Daarna dat stukje weer insmeren.
Bij m'n mountain bike werkte het in ieder geval B)

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Rody schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:11:
[...]

WD40 om los te maken. Daarna dat stukje weer insmeren.
Bij m'n mountain bike werkte het in ieder geval B)
Behalve als je een ketting met o ringen hebt, wd 40 schijnt rubber aan te tasten.
Pagina: 1 ... 68 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.