Misschien zijn er een aardig aantal geavanceerdere sportbanden op de markt nu, veel van deze banden halen vaak niet de levensduur van een 2CT. Heb heel wat uurtjes research gedaan en de 2CT is een van de weinige banden waar je prima mee uit de voeten kunt op het circuit maar waarmee je ook heel wat km's kunt maken (en dan heb ik het niet over 5.000 km max maar bv. 9.000-10.000 km max). 2CT valt een beetje tussen zo'n Pilot Road of een nieuwe sportband in.
Ook wel logisch dus dat het zo'n populaire band is (geweest). Goede prestaties, goede levensduur en prima prijs. Moet zeggen dat ik zelf toch nog wel aardig vaak de 2CT tegen kom. Toch voor veel mensen ook een 'go to' band die zich al jaren lang bewezen heeft.

Headshot_NL schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 23:14:
Wat zou een goed alternatief zijn? Die pilot power 3 zijn toch net wat sneller op dan de pilot power 2ct?
Ik heb een SV1000 met pilot power 2ct. Dit bevalt erg goed maar ze zijn wel een keer aan vervanging toe. En ze zijn nog wat goedkoper dan de PP3.
Iemand ervaring met banden voor de SV1000? ik rij grotendeel dijkjes en de schaamranden rij ik er zo vanaf, ze moeten dus wel wat sportief gericht zijn.
Kan en mag nog niks zeggen wat betreft ervaring maar van wat ik lees is de Pilot Power 3 ook vanwege leeftijd iets geavanceerder en dus sportiever. Qua levensduur wint de 2CT het nog steeds. Als het tot nu toe altijd prima met de 2CT ging zou ik voor die kiezen (levensduur/prijs). Kunt ook de PP3 een keer nemen zodat je iig het verschil zelf hebt meegemaakt. Misschien zeg je dan wel: 'ik blijf hierna PP3 gebruiken'.
Wat Michelin zelf aangeeft:
2CT: 90% straat 10% track
PP3: 85% straat 15% track