Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.783 views

Onderwerpen

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

SpongeRob schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:18:
[...]

Een vriend van me wilde ooit eens een motor huren op Tenerife,maar kreeg dit niet voor elkaar omdat hij z'n motorrijbewijs (gewoon een A) nog geen 2 jaar had destijds.
Daar zou ik wel goed op letten, wellicht hebben ze dezelfde regels of voorschriften in de VS?
Meestal is leeftijd meer een issue dan het aantal jaren rijbewijs bij voertuig huur..
Erapaz schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:15:
[...]

Dat is een goeie, ik moet uitzoeken of ik makkelijk mijn helm kan meenemen. Dan koop ik daar wel een leren motorjack oid en neem ik nog een motorjeans en laarsjes mee. Dan ben je een al heel eind.
kan wel als handbagage natuurlijk.., maar je kan daar natuurlijk ook een cheapo helm kopen.. als je toch al bezig bent met $$$ uitgeven :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Verwijderd

ToolkiT schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:25:
[...]

Meestal is leeftijd meer een issue dan het aantal jaren rijbewijs bij voertuig huur..
Als je onder de 25 bent betaal je vaak meer inderdaad (iets van $25 per dag) in het geval van een auto. Dat is in ieder geval mijn ervaring, ik weet niet of het in elke staat/huurmaatschappij hetzelfde is.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij veel huurders kun je de wat exclusievere/snellere fietsen enkel huren als je een of twee jaar je vol-rijbewijs hebt.

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-11 19:15
Vergeet overigens niet dat je Nederlandse helm vaak niet is goedgekeurd in Amerika en je bij een vervelende brom snor mogelijk gewoon boete krijgt voor rijden zonder helm. Vergeet ook niet dat afstappen en helm af toen bij een staande houding not done is tenzij je het de agent vraagt of het mag.

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11
GBTW schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:33:
Vergeet overigens niet dat je Nederlandse helm vaak niet is goedgekeurd in Amerika en je bij een vervelende brom snor mogelijk gewoon boete krijgt voor rijden zonder helm. Vergeet ook niet dat afstappen en helm af toen bij een staande houding not done is tenzij je het de agent vraagt of het mag.
Ik denk niet dat hij z'n helm uit NL gaat meenemen lol.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hamza schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:45:
[...]

Ik denk niet dat hij z'n helm uit NL gaat meenemen lol.
Erapaz schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:15:
[...]

Dat is een goeie, ik moet uitzoeken of ik makkelijk mijn helm kan meenemen.(…)
:F

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
GBTW schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:33:
Vergeet overigens niet dat je Nederlandse helm vaak niet is goedgekeurd in Amerika en je bij een vervelende brom snor mogelijk gewoon boete krijgt voor rijden zonder helm.
Over het algemeen valt dat best mee. Er zijn gelukkig maar weinig agenten die zulke eikels zijn dat ze hier moeilijk over gaan doen. Als de helm fatsoenlijk is maakt dat de kans op problemen extreem klein. Gelukkig word er vaker gekeken naar de geest van de wet dan naar de letter van de wet. Iemand een boete geven voor een helm die gewoon goed is maar toevallig net niet het juiste keurmerk heeft is nogal kansloos.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

De nieuwe Street Triple 765 S, R en RS!

Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwsmotor.nl/images/motornieuws/2017/01_januari/2017_Triumph_Street_Triple_765_S_R_RS.jpg

Mooie motortjes! Helaas geen supersport 765 tot nu toe. :$

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:58

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Na al die lessen op de Cb650f zie ik de attractie van een naked bike echt niet (meer). Ze zijn zo'n beetje ongeschikt voor elk doel, tenzij je doel is om nekspieren als een os te trainen.

Maar motorrijden is emotie, en dat is persoonlijk, dus ik hoef het ook niet te begrijpen :p.

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:00

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Ik zag zojuist voorbij komen dat SENA nu een app heeft om de intercom via de data op de mobiel te laten gaan. Leuk voor groepen boven de 3 of als er wat meer afstand tussen zit / meet

RideConnected' van Sena Technologies
https://appsto.re/nl/F1PWfb.i

Heb hier al vaker teamspeak voor gebruikt. Maar als deze app aanslaat onder de motorrijders is het misschien ook een stuk gezelliger :)

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:44:
Na al die lessen op de Cb650f zie ik de attractie van een naked bike echt niet (meer). Ze zijn zo'n beetje ongeschikt voor elk doel, tenzij je doel is om nekspieren als een os te trainen.

Maar motorrijden is emotie, en dat is persoonlijk, dus ik hoef het ook niet te begrijpen :p.
Nakeds zijn juist heerlijk om op te rijden. Lekker vol in de wind zonder turbulentie, geen kappen of andere dingen te zien behalve de weg voor je. Liever een naked dan een grote ruit voor mijn neus. Juist voor lekker bochten pakken op een stuk dijk is er eigenlijk niets wat beter is dan een naked.

Verwijderd

nekspieren trainen komt pas een beetje opzetten bij langdurig 160+ kmh.

of mischien is thrash metal sinds mijn 12de de reden dat ik nooit last krijg van mijn nek :Y

• gebruikershaes
  • Laatst online: 17:35
Tankiej schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:01:
[...]

Motor huren is inderdaad belachelijk duur in de VS, ik zit er ook wel eens naar te kijken vanwege vakantieplannen.
Ik heb familie in Texas en in Canada (in de buurt van Calgary), heb het plan om van de één naar de ander te rijden en terug. Maar dat is zo'n 5000km, af en toe beetje sight seeing etc, dan ben je zo'n 3-4 weken onderweg. Een beetje motor zit je snel op 150 dollar per dag inderdaad, dan zit je bij 4 weken al op 4200 dollar. Daar kan je ook een tweedehands motor voor kopen en (proberen te) verkopen wanneer je weggaat. Volgens mij ben je dan veel goedkoper uit.. Zeker omdat ik familie daar heb moet het verzekeren etc. ook wel te doen zijn lijkt me.

Dat terug rijden is overigens bij het plan in gekomen nadat ik zag wat voor 'boetes' je moet betalen als je de motor niet bij hetzelfde punt inlevert als waar je hem opgehaald hebt. Dat gaat ook al gauw richting de 1000 dollar in sommige gevallen :')

Maar goed, voor een weekendje is dat niet te doen natuurlijk, motor kopen en verkopen :P
Toevallig! Mijn vriendin heeft ook familie in Calgary. Wij gaan er dit jaar augustus op vakantie. Haar neef rijdt op een 1900cc veel te groot lomp ding, maar plan is dat we wel een aantal dagen gaan touren en kamperen. Kan niet wachten!

• gebruikershaes
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 23:13:
[...]

nekspieren trainen komt pas een beetje opzetten bij langdurig 160+ kmh.

of mischien is thrash metal sinds mijn 12de de reden dat ik nooit last krijg van mijn nek :Y
Hehe zou kunnen, zeker als je lang haar hebt en je het op en neer moet slingeren.

Sinds ik motorrijd heb ik altijd eigenlijk een stijve nek. Dacht eerst dat het stress was met nieuwe baan etc, maar nu ik een tijdje niet rijd, nergens last meer van. Een nekwarmer hielp ook trouwens. Langdurig 140km/h en hoger voor mij is echt alsof je je hoofd in een veel te krap gat aan het duwen bent ;)

Desalniettemin; nakeds zijn de shit.

Verwijderd

Tsssss, watje :P Op nakeds is het juist heerlijk motorrijden je moet er alleen even aan wennen. Sterker nog vroeger (voor 1980) waren er alleen maar nakeds en motorrijders toen hadden echt niet minder plezier.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:51

Vrijdag

De Zwarte

Real men ride naked twins 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11 12:06
Naked is geweldig. De kracht van een Sport (hopelijk), maar dan zonder die verrotte zithouding. :9

Poll: Wat voor motor rijd jij?
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=398179&layout=1&sort=prc

Sport
Cruiser
Tour
Naked
Off/Allroad & Supermoto

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I29JOAm.jpg
8)

[ Voor 94% gewijzigd door Nero22 op 11-01-2017 01:32 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:19
Mooie fiets Nero22!

Die Street Triples zien er ook echt weer geweldig uit. Zat op oudjaarsdag nog bij een grote dealer op een Speed Triple 675 uit 2016. Als ik savonds de jackpot gewonnen zou hebben was die de volgende dag van mij geweest :+

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:07

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nero22 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 01:17:
Naked is geweldig. De kracht van een Sport (hopelijk), maar dan zonder die verrotte zithouding. :9

Poll: Wat voor motor rijd jij?
Tussenstand:
[afbeelding]

Sport
Cruiser
Tour
Naked
Off/Allroad & Supermoto

[afbeelding]
8)
Moet extra optie bij ;) Naked en SuperSport.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Osiris
  • Niet online
SportTour? :p

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Tylen schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 06:43:
[...]

Moet extra optie bij ;) Naked en SuperSport.
En Vespa... :-(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

én Adventure.

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

En onder wat valt een Fazer? :P
Ik heb minder kappen dan een sportmotor, meer kappen dan een naked en het is qua zit ook wel een tourmotor.

XBL: DonFrans

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Frans92 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:13:
Ik heb minder kappen dan een sportmotor, meer kappen dan een naked en het is qua zit ook wel een tourmotor.
Ik heb ook op tour gestemd :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:48

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Jouw definitie van een Vespa is voor de meeste medemensen "offroad en supermoto". Je staat er dus gewoon in!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:42

A13X

Dude

en motorloos ;(

Awesome

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Koos motorloos :>.

Ik heb nog wat mooie Transalpjes te koop zien staan op internet. Spread the virus!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:49
Ik kan niet helpen dan te denken "Die Transalp kan wel zo gruwelijk gaan tegenvallen dadelijk" ;)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:25:
Ik kan niet helpen dan te denken "Die Transalp kan wel zo gruwelijk gaan tegenvallen dadelijk" ;)
Dan ga ik dat hier nooit toegeven natuurlijk 8).

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46
Sport, maar de volgende is naked. Snelheidsbeleving is te laag zonder kappen waardoor ik zelf wel eens schrik van mijn snelheid. Je moet te hard gaan voor het leuk wordt

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
caesar1000 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:07:
De nieuwe Street Triple 765 S, R en RS!

Mooie motortjes! Helaas geen supersport 765 tot nu toe. :$
Mooi. Ik ben vooral enthousiast omdat dit zal betekenen dat de 675 modellen gevoelig in prijs zullen dalen :) misschien iets voor mij volgend jaar (mijn proefrit in 2016 op een 675 ST was alvast geweldig goed meegevallen)

[ Voor 0% gewijzigd door Dryhte op 11-01-2017 14:04 . Reden: spelling ;-) ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:31
gebruikershaes schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 23:17:
[...]

Toevallig! Mijn vriendin heeft ook familie in Calgary. Wij gaan er dit jaar augustus op vakantie. Haar neef rijdt op een 1900cc veel te groot lomp ding, maar plan is dat we wel een aantal dagen gaan touren en kamperen. Kan niet wachten!
Tof! Ben benieuwd naar je ervaringen!
Mij gaat het dit jaar nog niet lukken, wellicht volgend jaar. Het is nogal een bak geld die ik voor m'n plan nodig heb :)

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:54
418O2 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:30:
Sport, maar de volgende is naked. Snelheidsbeleving is te laag zonder kappen waardoor ik zelf wel eens schrik van mijn snelheid. Je moet te hard gaan voor het leuk wordt
Vergis je niet, op mijn naked heb ik natuurlijk wel al veel meer plezier op lagere snelheden, maar die beest trekt wss nog sneller op dan de jouwe. En snelheid went.. en hogere snelheid is (niet altijd) ook meer plezier :)

Enige wat ik op mijn naked niet doe, is lange tijd boven de 180 rijden. Dat is niet leuk. Alles daaronder gaat razendsnel. Ik ga er ook mee op circuit, en dat is ook super. Enkel denk ik dat daar de SS beter tot zijn recht komt door de zitpositie.

Never ever financial advice...

• 418O2
kazzzdafke schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:27:
[...]

Vergis je niet, op mijn naked heb ik natuurlijk wel al veel meer plezier op lagere snelheden, maar die beest trekt wss nog sneller op dan de jouwe. En snelheid went.. en hogere snelheid is (niet altijd) ook meer plezier :)

Enige wat ik op mijn naked niet doe, is lange tijd boven de 180 rijden. Dat is niet leuk. Alles daaronder gaat razendsnel. Ik ga er ook mee op circuit, en dat is ook super. Enkel denk ik dat daar de SS beter tot zijn recht komt door de zitpositie.
Ik zeg niet dat mijn motor sneller is, ik zeg alleen dat ik weinig snelheidsbeleving heb. En vooralsnog trekt hij harder dan ik aandurf en de situatie toelaat, op de openbare weg.

Verwijderd

Yep, over het algemeen zijn nakeds prima geschikt om langere tijd 130 km/h a 140 km/h mee te rijden met soms een kort stukje 180 km/h.

Het een en ander verschilt per persoon maar het bovenstaande zal opgaan voor de meeste naked rijders.

• Tylen

Tylen

Met de monster gaat 140 continue ook prima. Linker hand als vuist op de tank, hoofd daarop leunen. Voetjes op de stapjes van de passagier. Lekker liggen 😍

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:04
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:33:
Yep, over het algemeen zijn nakeds prima geschikt om langere tijd 130 km/h a 140 km/h mee te rijden met soms een kort stukje 180 km/h.

Het een en ander verschilt per persoon maar het bovenstaande zal opgaan voor de meeste naked rijders.
Ik denk wel dat hierbij een klein ruitje een groot verschil zal maken. Tenminste voor mij. 130/140km/h kan prima inderdaad, maar echt prettig is het niet vergeleken met motoren met ruitjes.

Zoiets als dit zou al een hoop schelen gok ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.cbr500riders.com/forum/members/jozef.janosik-albums-cb500fa+-+red-picture10129-20140912-181648-2.jpg

YouTube: MotorcycleGeek

• gebruikershaes
Tylen schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:36:
Met de monster gaat 140 continue ook prima. Linker hand als vuist op de tank, hoofd daarop leunen. Voetjes op de stapjes van de passagier. Lekker liggen 😍
Ja maar dat ziet er weer zo stupid uit. Welke monster rijd je?

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:42

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:22:
[...]

Koos motorloos :>.

Ik heb nog wat mooie Transalpjes te koop zien staan op internet. Spread the virus!
Transalp stond toch synoniem voor "over geprijsde brommerzuigers" :+

Kom van een Suzuki XF650 freewind af, lekkere lompe 1 pitter "Wam Bam daar gaan we dan (al dan niet op 1 wiel >:) )" dan is zo'n transalpje een nogal mak schaapie :o

Geen budget momenteel helaas, wel 3 motoren in gedachte. Yamaha TDM 900, Honda Hornet, Suzuki GSX 1100 (of nieuwer)

Awesome

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Raym09 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:51:
[...]

Transalp stond toch synoniem voor "over geprijsde brommerzuigers" :+

Kom van een Suzuki XF650 freewind af, lekkere lompe 1 pitter "Wam Bam daar gaan we dan (al dan niet op 1 wiel >:) )" dan is zo'n transalpje een nogal mak schaapie :o

Geen budget momenteel helaas, wel 3 motoren in gedachte. Yamaha TDM 900, Honda Hornet, Suzuki GSX 1100 (of nieuwer)
TDM schijnen ook briljante machines te zijn! Prima concurrent voor de alp ;).

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Frans92 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:13:
Sport-tourer :)
tdw schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:14:
[...]

Ik heb ook op tour gestemd :+
Ik ook..

[ Voor 23% gewijzigd door ToolkiT op 11-01-2017 10:33 ]

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Dan maar heel snel op sport en tour klikken :+ Wie weet ben ik snel genoeg om 2 keer te stemmen ;)

XBL: DonFrans

• Tankiej
Leviathius schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:36:
[...]

Ik denk wel dat hierbij een klein ruitje een groot verschil zal maken. Tenminste voor mij. 130/140km/h kan prima inderdaad, maar echt prettig is het niet vergeleken met motoren met ruitjes.

Zoiets als dit zou al een hoop schelen gok ik:
[afbeelding]
Dat kan ook juist averechts werken. Je wordt misschien een beetje ontlast qua wind, maar daardoor kan je wel turbulentie ervaren, wat (in mijn ogen) nog veel irritanter is dan vol in de wind zitten.
Het verschilt heel erg per persoon wanneer en of je er last van hebt.

Ik had een (Triumph) hoger toerruitje op m'n Tiger zitten, maar ik had vreselijk veel last van turbulentie. Beetje uitproberen met gaan staan, beetje naar beneden gaan etc. Dan merk je gauw genoeg wanneer het beter wordt. Ik vond het veel beter worden als ik ging staan, waardoor ik met m'n helm vol in de wind zat. Nu heb ik er een laag 'Adventure sport' ruitje op gezet en rijdt het zoveel prettiger!

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/a5hm9x.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2pzbtsi.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Tankiej op 11-01-2017 10:45 ]

• Leviathius
Tankiej schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:43:
[...]

Dat kan ook juist averechts werken. Je wordt misschien een beetje ontlast qua wind, maar daardoor kan je wel turbulentie ervaren, wat (in mijn ogen) nog veel irritanter is dan vol in de wind zitten.

Ik had een (Triumph) hoger toerruitje op m'n Tiger zitten, maar ik had vreselijk veel last van turbulentie. Beetje uitproberen met gaan staan, beetje naar beneden gaan etc. Dan merk je gauw genoeg wanneer het beter wordt. Ik vond het veel beter worden als ik ging staan, waardoor ik met m'n helm vol in de wind zat. Nu heb ik er een laag 'Adventure sport' ruitje op gezet en rijdt het zoveel prettiger!

Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]
Met zo'n grotere ruit zoals je eerst had ervaar je meer turbulentie inderdaad, maar ik doelde dan ook op de kleinere ruitjes. Die je nu hebt is inderdaad ideaal. Het haalt winddruk van je romp af, maar je zit met je helm nog wel in de wind. Dus als het goed is nauwelijks turbulentie. Het enige wat ik lees dat je kunt ervaren is dat de wind dan op je keel gemikt wordt, dat lijkt me ook niet erg prettig...

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:41

steveman

Comfortabel ten onder

Ben wel benieuwd hoe zo'n 765RS gaat vergelijken met de KTM790 :) ... in 2018 :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tankiej schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:43:
[...]

Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]
Bij mijn Versys650 werkte het schermpje op zijn kop ook beter dan normaal.. om dezelfde reden als jij noemt..

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:19
ToolkiT schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:04:
[...]

Bij mijn Versys650 werkte het schermpje op zijn kop ook beter dan normaal.. om dezelfde reden als jij noemt..
Hmm daar heb ik eigenlijk nog nooit bij nagedacht met de Versys. Ook maar eens proberen!

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Tankiej
Leviathius schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:56:
[...]

Met zo'n grotere ruit zoals je eerst had ervaar je meer turbulentie inderdaad, maar ik doelde dan ook op de kleinere ruitjes. Die je nu hebt is inderdaad ideaal. Het haalt winddruk van je romp af, maar je zit met je helm nog wel in de wind. Dus als het goed is nauwelijks turbulentie. Het enige wat ik lees dat je kunt ervaren is dat de wind dan op je keel gemikt wordt, dat lijkt me ook niet erg prettig...
Klopt, dat kan inderdaad. Iemand die kleiner is zal dat waarschijnlijk ook ervaren als die op mijn motor zit. Maar voor mij is het nu perfect :)

Het enige nadeel dat ik tot nu toe gemerkt heb, is dat je ook meer regen vangt wanneer het regent. Voorheen bleef m'n romp een beetje gespaard van het water. Maar ik plan toch om niet in de regen te rijden, dus dat neem ik wel voor lief die paar keer dat het voorkomt :P

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:00

Secsytime

Automagisch

Dryhte schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:54:
[...]

Mooi. Ik ben vooral enthousiast omdat dit zal betekenen dat de 675 modellen gevoeling in prijs zullen dalen :) misschien iets voor mij volgend jaar (mijn proefrit in 2016 op een 675 ST was alvast geweldig goed meegevallen)
Denk dat dit wel mee zal vallen hoor.

• Dryhte
Secsytime schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:58:
[...]

Denk dat dit wel mee zal vallen hoor.
Bij de dealer? Denk 't wel :) (ik heb alvast een serieuze korting op mijn 2014 CB500X gekregen toen de 2016 refresh nog maar aangekondigd was - en dit is meer dan een refresh)

Ach ja laat me hopen ;)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Mijn Fazer staat er nu zo bij:

Fazer Naked 800x600

(Want: CodeCaster in "Het grote motortopic deel 18")

Vandaag zijn de onderdelen bezorgd (spiegels, lamp), dit weekend ga ik knutselen. Hopelijk kan ik binnenkort weer rijden! *O*

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

CodeCaster schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:05:

[afbeelding]

Vandaag zijn de onderdelen bezorgd (spiegels, lamp), dit weekend ga ik knutselen. Hopelijk kan ik binnenkort weer rijden! *O*
Wordt het een naked? Ben erg benieuwd hoe je dat gaat bevallen, én hoe het staat! Qua looks kan ie het best hebben denk ik.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• caesar1000

caesar1000

U want some?

steveman schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:59:
Ben wel benieuwd hoe zo'n 765RS gaat vergelijken met de KTM790 :) ... in 2018 :/
Niet. Daar is de 790 teveel een hooligan machine voor. })

Denk wel dat ze best verschillen. De KTM is echt voor het rauwe en agressieve bochtenwerk waarbij de Triumph toch iets minder focust op het hartverzakkende rij ritme van de KTM en wat meer de nadruk legt op allround, maar toch ook mooi bochten pakken.
CodeCaster schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:05:

[afbeelding]

Mooi om er een naked rijder bij te krijgen! :+

Reed vandaag achter een of andere truck en kreeg op een gegeven moment continue allemaal korreltjes die opspatte naar boven voor mijn motor. Volgens mij was dat een pekelwagen waar ik achter reed... :F

[ Voor 11% gewijzigd door caesar1000 op 11-01-2017 21:18 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ToolkiT schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:40:
[...]

ik zal eens rondvragen.. een FB friend van me uit SF vroeg laatst hetzelfde toen zijn ducati voor lange tijd bij de dealer stond zocht hij een huurmotor en geen HD..
Antwoord:
http://www.eaglerider.com/sanfrancisco
(there are two SF eagleriders - only the 'BMW & Honda' one has good bikes)
not cheap per say - maybe $100/day but certainly fun
good selection of BMWs and Honda CB500, Ducatis and KTMs

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Zou dit legaal zijn in Nederland? Ik kan zo 1, 2, 3 enkel vinden dat knipperlichten aan de voorzijde geel of amberkleurig moeten zijn en aan de achterzijde geel, amberkleurig of rood. Niks over hoogte, afstand van elkaar ed.

vanaf 1:56 de knippers in actie
[YouTube: https://youtu.be/CdK3OxQXI9o?t=1m56s]

[ Voor 7% gewijzigd door DragonSlayer666 op 12-01-2017 01:31 ]

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wat ik iig weet van een aanhouding door een motor agent is, dat de achter knipperlichten iig 20 cm uit elkaar moet zitten. Aangezien ik een geïntegreerde achterlicht unit heb werd ik hiervoor aangehouden. (Weg gekomen met waarschuwing btw)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DragonSlayer666 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 01:30:
Zou dit legaal zijn in Nederland? Ik kan zo 1, 2, 3 enkel vinden dat knipperlichten aan de voorzijde geel of amberkleurig moeten zijn en aan de achterzijde geel, amberkleurig of rood. Niks over hoogte, afstand van elkaar ed.

[video]
Vroeger stond dit allemaal keurig beschrevven in het "RVV" wat als laatst in 1990 volledig opnieuw is opgemaakt en daarna nog wat aanvullingen heeft gekregen (misschien dat je er nog wat .pdf'jes van terug gevonden kunt krijgen op sites welke al sind het jaar "kruik" niet meer zijn bijgewerkt). Tegenwoordig vind je dat soort antwoorden op: wetten.overheid.nl

P.S. Wat je laat zien mág in NL gewoon qua afstand én kleur :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DragonSlayer666 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 01:30:

[video]
Lijkt me geen probleem, mits ze ook overdag duidelijk zichtbaar zijn :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/01/2017-01-08-12.25.59-Custom-e1484219550997.jpg
Bigsmile :D

Bewust nog even niet mee gereden, koud/nat/vies weer en een onbekende motor met toch best wel wat vermogen. Maar dit gaat hem worden voor 2017. :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:00

Secsytime

Automagisch

Joopieboy schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:14:
[afbeelding]

Bewust nog even niet mee gereden, koud/nat/vies weer en een onbekende motor met toch best wel wat vermogen. Maar dit gaat hem worden voor 2017. :D
Dat is een 690?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

990 Super Duke ;) Grote broer van ceaser zijn opgevoerde brommertje ( >:) ) en kleine broer van PilatuS zijn RC8. :)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/01/2017-01-08-12.40.34-Medium-800x450.jpg

• Osiris
  • Niet online
Ieder z'n ding uiteraard, maar voor mij zou 't niets zijn. Ik vind 'em eruit zien alsof 'ie tegen een muurtje opgereden heeft :+ :P

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-10 10:32
Vraagje,

Waar bewaren jullie de kentekenpapieren/kenteken kaart en de verzekeringspapieren/schadeformulier?
Dit is toch wel iets wat ik mij af vraag gezien ik die voor de auto gewoon in een boekje kan houden en in mijn auto kan laten liggen maar afvraag waar je die voor de motor laat.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43
Nielsjuhz schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:43:
Vraagje,

Waar bewaren jullie de kentekenpapieren/kenteken kaart en de verzekeringspapieren/schadeformulier?
Dit is toch wel iets wat ik mij af vraag gezien ik die voor de auto gewoon in een boekje kan houden en in mijn auto kan laten liggen maar afvraag waar je die voor de motor laat.
Topkoffer (zit een speciaal houdertje waar je papieren achter kan schuiven). Van de kentekenpapieren overigens alleen een kopie.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gelukkig heb ik in mijn stoffen pak een vrij groot vaak waar het schadeforumuier zo in kan, anders is het echt gewoon lastig. Maar vaak heb ik dan wel een tas bij waar het in kan. Rest van de papieren zijn tegenwoordig allemaal pasjes, dus echt ideaal. :)

@Osiris: ieder zijn ding natuurlijk. :P

• Osiris
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:45:
@Osiris: ieder zijn ding natuurlijk. :P
Gelukkig wel ;) Ik heb ook helemaal niet de behoefte dat iedereen een ZZR 1400 zou willen. Liever niet. Blijven er meer voor mij over om te bekijken om evt. te kopen :+

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Joopieboy schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:14:
[afbeelding]

Heb je hem gekocht??
Erg vet, dikke motor, goede keuze.
d:)b

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:57:
[...]

Heb je hem gekocht??
Erg vet, dikke motor, goede keuze.
d:)b
Jup onder voorbehoud van de proefrit natuurlijk, even wachten op goed weer en dan wat afspreken. :)

• Nielsjuhz
Rukapul schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:44:
[...]

Topkoffer (zit een speciaal houdertje waar je papieren achter kan schuiven). Van de kentekenpapieren overigens alleen een kopie.
Mmmm ik heb ook een topkoffer maar zag niet 1,2,3 een houder ervoor. Heb er ook niet specifiek naar gekeken.

Heb jij dat dan gewoon los erin? (in de houder) of nog met een mooi mapje of boekje waar het in zit?

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vraagje,

In plastic gelamineerd en onder het zadel geplakt. Dat laat me er aan denken, ik moet de verzekeringspapieren opnieuw printen en lamineren.

Wel grappig als een agent dan naar je papieren vraagt. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
Nielsjuhz schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:18:
[...]

Mmmm ik heb ook een topkoffer maar zag niet 1,2,3 een houder ervoor. Heb er ook niet specifiek naar gekeken.

Heb jij dat dan gewoon los erin? (in de houder) of nog met een mooi mapje of boekje waar het in zit?
Het is een soort documenthouder waar ik de A4tjes gevouwen achter schuif:
Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/982672/54442d84bb1d6598269d3f0a759175b0

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
DrivinUCrazy schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:21:
[...]

In plastic gelamineerd en onder het zadel geplakt. Dat laat me er aan denken, ik moet de verzekeringspapieren opnieuw printen en lamineren.

Wel grappig als een agent dan naar je papieren vraagt. :P
Goed idee! Alleen jammer dat ik de helft van mijn kappen eraf moet slopen om mijn zadel eraf te halen. En in mijn buddy geen ruimte meer...

Kentekencard heb ik gewoon bij RBW in portemonee zitten. Verzekeringskaart niet bij me, is tegenwoordig niet echt meer nodig. Is het wel verstandig om standaard een schadeformulier mee te hebben?

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• PilatuS
  • Niet online
Vraagje,

Het rijbewijs en het pasje van het kenteken heb ik mee, verder niets.

• Leviathius
Ik kan volgens mij schade doorgeven via de Univé app. Maar gelukkig nog nooit hoeven testen.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bij mij gaat het zadel er juist altijd in zijn geheel af, en daar zit ook een klein documenthoudertje onder in. Eigenlijk bedoeld voor de handleiding en het onderhoudsboekje, maar dat bracht me op het idee om daar de papieren te plakken.

Schadeformulier heb ik inmiddels wel altijd in mijn tanktasje zitten. De keer dat ik die nodig had, had de berger schadeformulieren bij zich. :)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Vraagje,

kentekenkaart in portemonnee
verzekeringspapieren niet
schadeformulier kleine waterdichte rugtas (altijd bij me met wat dingetjes)

• 418O2
Ik heb een vakje in de rug van mijn jas waar ik de documenten bewaar

• Nielsjuhz
Rukapul schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:37:
[...]

Het is een soort documenthouder waar ik de A4tjes gevouwen achter schuif:
[afbeelding]
Mmm eens kijken of mijn koffer dat ook heeft.

Ook maar eens kijken wat er met mijn zadel kan.

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11 12:06
Schaamteloze promo van een (wellicht) toffe film met motoren:

:D

It's funny. But not ha-ha funny.

• Dryhte
Vraagje,

Verzekeringspapieren samen met kentekenbewijs opgevouwen in een waterdicht flapje in de binnenzak van 1 van de twee motorjassen ;) (de meest gebruikte weliswaar)

Schadeformulier heb ik niet mee, rijbewijs in portefeuille.

Onder het zadel zit het onderhoudsboekje, eenvormigheidsattest en een klein bedragje voor als ik per ongeluk zonder portefeuille en tegelijk ook zonder benzine zou zitten (reeds 1x voorgevallen) 8)7

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nero22 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:27:
Schaamteloze promo van een (wellicht) toffe film met motoren:
[video]
:D
Wtf :D

• Leviathius
De mensen die een schadeformulier bij zich hebben, hebben jullie ook gedacht een schrijfgerei om het formulier in te vullen? Ik lees namelijk alleen maar dat men het papier in plastic in de motor opbergen, maar niks over potloden of balpennen :+

Ik neem aan van wel natuurlijk, maar ben even benieuwd

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Pen dan, alhoewel ik niet altijd goed controleer of die het doet, potlood is even een ander verhaal die zal het bij mij niet lang volhouden. :+

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Leviathius schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:36:
De mensen die een schadeformulier bij zich hebben, hebben jullie ook gedacht een schrijfgerei om het formulier in te vullen? Ik lees namelijk alleen maar dat men het papier in plastic in de motor opbergen, maar niks over potloden of balpennen :+

yup. zit aan het schadeformulier met het klipje. B)
kan moeilijk eerst de tegenpartij knock out slaan en dan pas om een pen vragen....

[ Voor 7% gewijzigd door Rody op 12-01-2017 16:52 ]

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Ik heb eigenlijk altijd alleen rijbewijs en kentekencard mee. In principe kan ik wel een plastic mapje in m'n topkoffer lijmen (beetje een cheapskate oplossing nageaapt van Rukapul), maar ik zie er het nut niet van in. Desnoods kan ik onderweg nog de Mobielschademelden.nl-app downloaden, die voor gewoon door alle verzekeraars geaccepteerd wordt als rechtsgeldig schadeformulier.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb standaard een Zwitsers zakmes bij waar o.a. een pen in zit :7.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:17

Fuelke

Forza Ferrari

Ik heb zo'n ziplock tasje in de binnenzak van de motorjas zitten met de papieren daar in.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Tylen

Tylen

gebruikershaes schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:43:
[...]

Ja maar dat ziet er weer zo stupid uit. Welke monster rijd je?
Ouwe M600 uit 1996.

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
Zadel kan niet los zonder de kappen los te halen, en daar zit toch geen bruikbare ruimte onder.
Dus kentekencard en groene kaart in een dichtgeritste zak van mijn motorjas gedaan. Die trek ik toch altijd aan als ik op de motor stap, dus dan heb ik de papieren ook bij me. Geen schadeformulier bij me, dus ook geen pen. Wel iets om even over na te denken.

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Joopieboy schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:38:
990 Super Duke ;) Grote broer van ceaser zijn opgevoerde brommertje ( >:) ) en kleine broer van PilatuS zijn RC8. :)
[afbeelding]
Mijn 'opgevoerde brommer' deed vandaag anders weer veel hoofden mijn kant op draaien. :*)

Toch altijd uitkijken als het licht op groen springt en je komt aanrijden. Toen ik kwam aanrijden had het verkeer voor mij letterlijk 5-6 seconden op om gang te komen, dus ik hield de vaart er een beetje in (betere doorstroming verkeer), maar toen ik eenmaal bijna bij het stoplicht kwam zag ik (regende dus wat slechter zicht) dat de auto's nauwelijks bewogen waren. Misschien 1-2 meter naar voren.

Daarom vandaag maar is 'opbouwend' geremd en daardoor kwam ik ondanks het natte wegdek en geen ABS toch nog redelijk mooi tot stilstand. Voelde wel van alles aan de voorkant gebeuren tijdens het remmen, maar denk dat het ervaring is voordat je ook echt daaruit kunt opmaken hoe ver je nog kunt gaan.

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:18:
[...]

Daarom vandaag maar is 'opbouwend' geremd en daardoor kwam ik ondanks het natte wegdek en geen ABS toch nog redelijk mooi tot stilstand. Voelde wel van alles aan de voorkant gebeuren tijdens het remmen, maar denk dat het ervaring is voordat je ook echt daaruit kunt opmaken hoe ver je nog kunt gaan.
Heb je nu al nieuwe banden of zijn het nog de wokkie tokkie banden uit India ?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:24:
[...]

Afaik nog steeds die hyper dyper India shizzel :P

• caesar1000

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:24:
[...]
Ze zitten er nog niet op, maar de Michelin Pilot Power 2CT's komen ergens in de komende dagen aan. ;)

Ben toch van mening dat ik de performance van de S20 Evo in mijn eerste jaar rijden never nooit goed ga benutten en dat de 2CT al behoorlijk goed de bocht door komt. Die laatste heeft als voordeel dat de levensduur best wel wat langer is. :9

Haal nog niet eens (net niet) de helft van die maximale snelheid. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1u9YV8saRvaM7j3QMfeEBXGP/full.png

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 22:10:
[...]

Ze zitten er nog niet op, maar de Michelin Pilot Power 2CT's komen ergens in de komende dagen aan. ;)

Ben toch van mening dat ik de performance van de S20 Evo in mijn eerste jaar rijden never nooit goed ga benutten en dat de 2CT al behoorlijk goed de bocht door komt. Die laatste heeft als voordeel dat de levensduur best wel wat langer is. :9

Haal nog niet eens (net niet) de helft van die maximale snelheid. :+
[afbeelding]
Mooi dat ze onderweg zijn :) Verder prima banden natuurlijk die 2CT's. Die zijn toch jarenlang de meest populaire sportbanden geweest.

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 22:51
PilatuS schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 22:16:
[...]

Mooi dat ze onderweg zijn :) Verder prima banden natuurlijk die 2CT's. Die zijn toch jarenlang de meest populaire sportbanden geweest.
Volgens mij nog steeds :+

• PilatuS
  • Niet online
Tegenwoordig zie ik er nog maar weinig mensen mee rijden. Er is nu ook genoeg wat beter is.

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:34
Wat zou een goed alternatief zijn? Die pilot power 3 zijn toch net wat sneller op dan de pilot power 2ct?
Ik heb een SV1000 met pilot power 2ct. Dit bevalt erg goed maar ze zijn wel een keer aan vervanging toe. En ze zijn nog wat goedkoper dan de PP3.
Iemand ervaring met banden voor de SV1000? ik rij grotendeel dijkjes en de schaamranden rij ik er zo vanaf, ze moeten dus wel wat sportief gericht zijn.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• caesar1000

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 22:16:
[...]
PilatuS schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 23:10:
[...]
Tegenwoordig zie ik er nog maar weinig mensen mee rijden. Er is nu ook genoeg wat beter is.
Misschien zijn er een aardig aantal geavanceerdere sportbanden op de markt nu, veel van deze banden halen vaak niet de levensduur van een 2CT. Heb heel wat uurtjes research gedaan en de 2CT is een van de weinige banden waar je prima mee uit de voeten kunt op het circuit maar waarmee je ook heel wat km's kunt maken (en dan heb ik het niet over 5.000 km max maar bv. 9.000-10.000 km max). 2CT valt een beetje tussen zo'n Pilot Road of een nieuwe sportband in. :)

Ook wel logisch dus dat het zo'n populaire band is (geweest). Goede prestaties, goede levensduur en prima prijs. Moet zeggen dat ik zelf toch nog wel aardig vaak de 2CT tegen kom. Toch voor veel mensen ook een 'go to' band die zich al jaren lang bewezen heeft. :>
Headshot_NL schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 23:14:
Wat zou een goed alternatief zijn? Die pilot power 3 zijn toch net wat sneller op dan de pilot power 2ct?
Ik heb een SV1000 met pilot power 2ct. Dit bevalt erg goed maar ze zijn wel een keer aan vervanging toe. En ze zijn nog wat goedkoper dan de PP3.
Iemand ervaring met banden voor de SV1000? ik rij grotendeel dijkjes en de schaamranden rij ik er zo vanaf, ze moeten dus wel wat sportief gericht zijn.
Kan en mag nog niks zeggen wat betreft ervaring maar van wat ik lees is de Pilot Power 3 ook vanwege leeftijd iets geavanceerder en dus sportiever. Qua levensduur wint de 2CT het nog steeds. Als het tot nu toe altijd prima met de 2CT ging zou ik voor die kiezen (levensduur/prijs). Kunt ook de PP3 een keer nemen zodat je iig het verschil zelf hebt meegemaakt. Misschien zeg je dan wel: 'ik blijf hierna PP3 gebruiken'. ;)

Wat Michelin zelf aangeeft:

2CT: 90% straat 10% track
PP3: 85% straat 15% track

• VeterisVulpes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 14:52

Oeps 8)7
HTT-Thalan schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:20:
[...]
Ik heb standaard een Zwitsers zakmes bij waar o.a. een pen in zit :7.
Idem, maar dan zonder pennetje |:(

[ Voor 20% gewijzigd door VeterisVulpes op 13-01-2017 00:40 ]

 MacBook Pro 16" Late 2019 & UniFi netwerk  iPhone 14 Pro

Pagina: 1 ... 67 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.