Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.783 views

Onderwerpen

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

thijsco19 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:57:
Gisteren maar een paar revit pegasus h2o handschoenen gekocht voor het lessen en examen.
Zelf zal ik niet zo snel in de winter gaan rijden maar vind het toch fijn om een paar goede winter handschoenen te hebben.

Twijfelde tussen de pegasus en sirius handschoenen. Enigste verschil is dat de sirius een harde knokkel protectie heeft waar die bij de pegasus zacht is. Verder voelde ik geen enkel verschil. De pegasus was ook nog eens 20 euro goedkoper wat de keus makkelijker maakte.
Nou heb ik geen idee wat precies 'zacht' is in jouw geval, maar ik prefereer altijd harde knokkels. Die verdelen de energie beter bij een val en zorgen er vaak ook voor dat er toch net wat meer botjes intact blijven.

(Als het vooral handschoenen zijn 'voor erbij' lijkt het mij prima. ;) )
418O2 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:47:
Ik ben dan wel altijd bang dat ik mijn kuiten een keer breek door de stepjes. Als ik over de drempel moet en de motor dan ineens sneller gaat over de drempel
Ik ga altijd staan als ik wat harder over een drempel heen ga. Maar ja, volgens mij 'mag' (lees: wordt verwacht) dat ook alleen bij KTM's. })

Gisteren is binnen 36 uur het Nederlandse motorrijders aantal in de Dakar gehalveerd. :F
Toch vaak zwaarder en met meer tegenslagen dan de meeste verwachten.

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1mxjewa8hvm_wd1280.jpg/van-goorbergh-in-2015-terug-motor-in-dakar-rally.jpg

Deze man, Jurgen van den Goorbergh, heeft zelfs enkele minuten bewusteloos op de grond doorgebracht na een val door een modderpoel. ;(

[ Voor 4% gewijzigd door caesar1000 op 06-01-2017 23:23 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Als iemand nog van plan was om vandaag de motor te pakken: NIET DOEN!!! (de auto ook beter niet)

Als zelfs de snelweg al een ijsbaan is op sommige plekken, dan kun je het vergeten op de provinciale en gemeentelijke wegen...

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

breew schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 08:08:
Als iemand nog van plan was om vandaag de motor te pakken: NIET DOEN!!! (de auto ook beter niet)

Als zelfs de snelweg al een ijsbaan is op sommige plekken, dan kun je het vergeten op de provinciale en gemeentelijke wegen...
Jep, mijn rijles is ook afgezegd. Was te gevaarlijk. De A4 tussen burgerveen en roelofarendsveen is ook volledig afgesloten.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Spikes anyone? :P

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/trdxrf0a02b4_wd1280.jpg

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:20

Vrijdag

De Zwarte

caesar1000 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:16:
[...]

Ik ga altijd staan als ik wat harder over een drempel heen ga. Maar ja, volgens mij 'mag' (lees: wordt verwacht) dat ook alleen bij KTM's. })
Doe ik ook altijd hoor :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-11 12:07

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Vaak ben je te bang.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ben juist een stukje gaan rijden om onder echt tricky omstandigheden even te oefenen/spelen. Met de auto dan he. Moet binnenkort weer naar polen waar het nog wat gladder kan zijn, dus liever hier weer even het gevoel oppikken op bekende wegen in een bekende auto.

Met de motor: Niet doen. Echt. Niet.

Leverde wel wat hoofdschuddende blikken op toen ik dwars door de bochten kwam zetten in het industrieterrein. :P Ach ja, t is Dakar tijd he...
Ik rij dan ook maar een mazda2, misschien dat dat meespeelt

[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 07-01-2017 12:00 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-11 12:07

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Idd. Ik vind het altijd leuk om nu te rijden in de auto hahaha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:41

_Apache_

For life.

Mja, werd gister gebeld dat men FJR klaar is na zn beurt, en wil hem ophalen. Maarja, gladheid enzo.
Ik denk er zo maar naartoe ga, hem betaal, en daar op de stoep op slot zet. En hem morgen wel meeneem.
Morgen en maandag zijn ze dicht, en dinsdag morgen nie echt vroeg open, dan word het alweer dinsdag einde dag oid. :/

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:54

thijsco19

KTM 990 SMT

[...]

Nou heb ik geen idee wat precies 'zacht' is in jouw geval, maar ik prefereer altijd harde knokkels. Die verdelen de energie beter bij een val en zorgen er vaak ook voor dat er toch net wat meer botjes intact blijven.

(Als het vooral handschoenen zijn 'voor erbij' lijkt het mij prima. ;) )
Zacht is inderdaad niet de correcte term. Het is geen harde knokkel protectie maar gemaakt van seesoft impact absorberend materiaal, dat gebruiken ze ook veel in hun andere kledingstukken.
Het liefst heb ik ook een harde knokkel protectie maar aangezien deze handschoenen voornamelijk alleen nu voor het lessen en examen wordt gebruikt toch maar de keuze gemaakt voor die iets goedkopere.
Zelf zal ik weinig in de winter rijden dus deze handschoenen zullen alleen gebruikte worden voor die enkele ritjes in de koude periode.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46

[...]

Ik doelde op de drempel van de schuur ;)

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:00

Secsytime

Automagisch

418O2 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:01:
[...]

Afhankelijk van de hoogte van de deur in de schuur en je eigen lengte, kan je hier ook best staan. :+

• _Apache_

_Apache_

For life.

_Apache_ schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:11:
[...]

Mja, werd gister gebeld dat men FJR klaar is na zn beurt, en wil hem ophalen. Maarja, gladheid enzo.
Ik denk er zo maar naartoe ga, hem betaal, en daar op de stoep op slot zet. En hem morgen wel meeneem.
Morgen en maandag zijn ze dicht, en dinsdag morgen nie echt vroeg open, dan word het alweer dinsdag einde dag oid. :/
De dooi zet hier in het westen goed door, de motor staat weer thuis. 8)

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:33
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:48:
Leverde wel wat hoofdschuddende blikken op toen ik dwars door de bochten kwam zetten in het industrieterrein. :P Ach ja, t is Dakar tijd he...
Ik rij dan ook maar een mazda2, misschien dat dat meespeelt
Paar jaar terug dat er een goed pak sneeuw lag deden we wat met (achterwiel aangedreven) een 3,5 tons bakwagen. was ook erg vermakelijk. >:) (7 meter lang, 2,3m breed, 3,5m hoog, 3100Kg leeg op kenteken en 180pk)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gezijk altijd. Ik heb m'n 2012 R6 (52-MB-HG) destijds ook als gloedje nieuwe fiets over een volledig besneeuwd en bevroren wegdek naar huis gereden en 'm vervolgens thuis verder klaar gemaakt voor 't échte rijden.

:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

thijsco19 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:01:
[...]

Zacht is inderdaad niet de correcte term. Het is geen harde knokkel protectie maar gemaakt van seesoft impact absorberend materiaal, dat gebruiken ze ook veel in hun andere kledingstukken.
Het liefst heb ik ook een harde knokkel protectie maar aangezien deze handschoenen voornamelijk alleen nu voor het lessen en examen wordt gebruikt toch maar de keuze gemaakt voor die iets goedkopere.
Zelf zal ik weinig in de winter rijden dus deze handschoenen zullen alleen gebruikte worden voor die enkele ritjes in de koude periode.
Ja, inderdaad. Als extra handschoenen prima. Dat Seesoft ziet er niet heel zacht uit dus waarschijnlijk doet het bij kleine vallen wel goed z'n werk. :)
418O2 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:01:
[...]

Ah ja, nu ik het nog een keer lees snap ik het. Gewoon rustig aan eroverheen met de koppeling. Doe ik ook als ik met de motor heel soms van de stoep afrijdt. Gewoon koppeling erbij en dan gaat het wel oké.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:29:
Gezijk altijd. Ik heb m'n 2012 R6 (52-MB-HG) destijds ook als gloedje nieuwe fiets over een volledig besneeuwd en bevroren wegdek naar huis gereden en 'm vervolgens thuis verder klaar gemaakt voor 't échte rijden.

:)
We zeggen ook nergens dat het niet kan, en dat jij en grote kerel bent wisten we ook al, maar of het verstandig is, is een tweede. :P Ik waag mij er echt niet aan, al is het alleen vanwege het verhoogde risico. En wat ik al ergens anders ook al schreef, normaal heb je al last van mensen die niet kunnen rijden of opletten, met dit soort dagen is het 3 kwart Nederland...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:45
Heeft iemand hier ervaring met het testen van een dynamo in je motor?

Ik stond voor de tweede keer stil langs de weg omdat mijn accu leeg was. De eerste keer ANWB gebeld, en toen hij langskwam was al snel duidelijk dat de motor niet genoeg spanning leverde. Zodoende een spanningsregelaar besteld bij Louis.de en ingebouwd, multimeter erop en na het starten 14.5 volt gemeten. Gerepareerd dus :)

Totdat ik bij de tweede dag rijden weer stilval omdat ik per ongeluk met mijn dikke vingers het groot licht aanzette. Wederom geen stroom meer, anwb gebeld en wederom geen laadspanning.

Is nu de dynamo dood? Ik heb gegoogled en je moet op de drie polen (gemeten tussen iedere pool) bij 5000 rpm zo'n 80 volt hebben. Bij twee van de drie is dit het geval, maar de laatste combinatie geeft iets van 20-30 volt af...

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan heb je daar dus je probleem te pakken. ;) Je dynamo is in feite een 3 fasen motor, die 3 fases heb je nodig om gelijkspanning te kunnen maken. Als je een fase mist, dan mis je dus even ruwweg gezegd 1/3e van je DC spanning. Dat je 14,5V meet vind ik dan wel apart, misschien probeert de spanningsregelaar uit alle macht nog er wat van te maken en kakt ie onder belasting in. :P

• Beerkeeper
Joopieboy schreef op zondag 8 januari 2017 @ 08:52:
Dan heb je daar dus je probleem te pakken. ;) Je dynamo is in feite een 3 fasen motor, die 3 fases heb je nodig om gelijkspanning te kunnen maken. Als je een fase mist, dan mis je dus even ruwweg gezegd 1/3e van je DC spanning. Dat je 14,5V meet vind ik dan wel apart, misschien probeert de spanningsregelaar uit alle macht nog er wat van te maken en kakt ie onder belasting in. :P
Ik was er al bang voor :/

Dan heeft de dynamo het nog een dag volgehouden alvorens het loodje te leggen denk ik.

Eens kijken welke garage het snelste de tijd ervoor heeft.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dynamo opsturen of ruilen voor een revisie, wisselen stelt meestal niet zoveel voor?

• Beerkeeper
Joopieboy schreef op zondag 8 januari 2017 @ 09:09:
Dynamo opsturen of ruilen voor een revisie, wisselen stelt meestal niet zoveel voor?
Ja, als de dynamo extern zou zijn.
Het is door middel van een stator en rotor (gelijmde magneten) in het blok. En überhaupt die onderdelen vinden op internet is lastig...

Plus als ik dit fout zou doen, zou ik het mezelf nooit vergeven :X

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Wij zijn gisteren onze nieuwe camper wezen ophalen, ritje van Eindhoven naar Winterswijk en weer terug.
Mijn vrouw wilde het eigenlijk afzeggen maar ik zag er niet zo een probleem in.
Het was op 1 punt merkbaar glad, 30 meter daarna stond ook een twingo in de berm met de airbags er uit en de voorkant flink wat korter.
In totaal denk ik een stuk ook 15 auto's gezien die als gevolg van de gladheid de snelweg waren afgeschoven.
Al die situaties op of meteen na bruggen/viaducten of op en afritten.

De motor had ik gisteren ook niet gedaan maar met gezond verstand en wat rijervaring was het met de auto/camper best te doen.
We hebben over de heen weg 3 uur gedaan, ben niet boven de 90km/u gekomen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:55:
[...]

Wij zijn gisteren onze nieuwe camper wezen ophalen, ritje van Eindhoven naar Winterswijk en weer terug.
Mijn vrouw wilde het eigenlijk afzeggen maar ik zag er niet zo een probleem in.
Het was op 1 punt merkbaar glad, 30 meter daarna stond ook een twingo in de berm met de airbags er uit en de voorkant flink wat korter.
In totaal denk ik een stuk ook 15 auto's gezien die als gevolg van de gladheid de snelweg waren afgeschoven.
Al die situaties op of meteen na bruggen/viaducten of op en afritten.

De motor had ik gisteren ook niet gedaan maar met gezond verstand en wat rijervaring was het met de auto/camper best te doen.
We hebben over de heen weg 3 uur gedaan, ben niet boven de 90km/u gekomen.
'Nieuwe camper' en 'rijervaring' gaan niet echt samen... En was het echt nodig om hem gisteren op te halen? Jullie gaan deze week op vakantie?

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:35
Ik had dat ook niet gedaan.
Waarom zou je dat risico nemen als het ook een week later kan?
Ik heb ook wat afgebeld, jammer maar eventuele schade levert meer gedoe op.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:49
Een ieder moet het voor zichzelf bepalen natuurlijk. Ik heb gisteren ook gewoon de auto gepakt. Het vriest een keer en het hele land moet maar meteen thuis gaan zitten ofzo?

Verwijderd

Gaat met de Kawa ER6N ook prima hoor >:)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46
lolgast schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:10:
Een ieder moet het voor zichzelf bepalen natuurlijk. Ik heb gisteren ook gewoon de auto gepakt. Het vriest een keer en het hele land moet maar meteen thuis gaan zitten ofzo?
Ik moest gister eigenlijk van Groningen naar Emmen, dat hebben we een dag verzet. In Drenthe was het erg glad en het hoefde niet per se gister. Dan blijf ik toch liever thuis. Ijzel is echt gevaarlijk, sneeuw ben ik niet zo bang voor.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Kan je sinds kort ook bij de KNMV je auto verzekeren? Meende mij te herinneren dat dat niet kon.
Voor mij wel gunstig, sinds ik 7 schade vrije jaren op mijn motorverzekering heb, en maar 2 op de auto.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:42
_Apache_ schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:38:
Kan je sinds kort ook bij de KNMV je auto verzekeren? Meende mij te herinneren dat dat niet kon.
Voor mij wel gunstig, sinds ik 7 schade vrije jaren op mijn motorverzekering heb, en maar 2 op de auto.
Dat kan iig al een jaar. Daarvoor volgens mij ook.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

disheaver schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:47:
[...]

'Nieuwe camper' en 'rijervaring' gaan niet echt samen... En was het echt nodig om hem gisteren op te halen? Jullie gaan deze week op vakantie?
We hebben al 15 jaar een camper, de gene die we ingeruilt hebben had goede recent nieuwe winterbanden.
Oh en de nieuwe had trouwens ook een verse set m+s banden.
Ik heb geen moment een gevoel van onveiligheid gehad.
Eddos schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:22:
Ik had dat ook niet gedaan.
Waarom zou je dat risico nemen als het ook een week later kan?
Ik heb ook wat afgebeld, jammer maar eventuele schade levert meer gedoe op.
Daar heb je wel weer gelijk in, ik vind het echter niet onverantwoord en het risico aanvaardbaar.
Zoals ik al zei, ik ben op geen enkel moment boven de 90 gekomen, we hebben 3 uur over de 150km heen reis gereden.
Gewoon rustig aan, goed afstand houden, beetje zoals veilig motor rijden zeg maar.. ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 10:47
Ben gister lekker verantwoord op de fiets gegaan. En man, wat was het een uitdaging op sommige plekken. In een spoor gaan fietsen en hopen dat het spoor de juiste kant op gaat :+

• Osiris
  • Niet online
Zo'n spoor is ook weer erg gevaarlijk: als jij of je fiets even ergens anders heengaan dan wat een diep, bevroren spoor doet en je probeert bij te sturen, zonder dat 't spoor daar ruimte voor geeft: uit balans en op je snuffert :P

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Je moet juist niet in een spoor gaan fietsen, tenminste, ik doe dat liever niet. Als het dan echt niet anders kan liever door de "verse sneeuw". Dat "voelt" stroever maar waarschijnlijk zit dat meer tussen de oren :P

Vandaag nog wel wat motorrijders gezien, waaronder twee op een dikke Road King en een potjeshelm op. Dat vond ik best wel hardcore eigenlijk :P Ik zat in de auto en mijn voorruit was best vies met die pekel, lijkt me niet bevorderlijk voor al dat chroom op zo'n motor.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je de motor na elke rit wat tender love and care geeft (grondig wassen) moet het kunnen, maar ik heb zo'n grafhekel aan gladheid dat ik nu ook mooi de auto pak ;)

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Vanochtend ook een stukje gereden, was eigenlijk best warm. Onderweg nog verschillende motoren tegen gekomen.
De motor was wel helemaal smerig na deze rit, dus gelijk maar gewassen.

Ben nu aan het uitzoeken wat ik het best kan doen qua wassen en roestbescherming, is allemaal nog best ingewikkeld.

• Osiris
  • Niet online
Meh, pekel.. Ik heb heulemaal geen tijd (lees: zin) om na m'n werk óók nog eens naast avondeten en broodnodig uurtjes slaap de motor in het donker "grondig" te gaan wassen.. :X

Die motor moet er maar gewoon tegenkunnen, morgenochtend moet 'ie weer aan de bak vind ik :+

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:58

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Morgen AVB examen, met voorafgaand en nadien nog 2 uur lessen. Mooi dat alle rotzooi weer gesmolten is en het 5 graden boven nul zal zijn :).

• Erapaz
HTT-Thalan schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:23:
Morgen AVB examen, met voorafgaand en nadien nog 2 uur lessen. Mooi dat alle rotzooi weer gesmolten is en het 5 graden boven nul zal zijn :).
Succes! Het is over voor je het door hebt (letterlijk een paar minuten).

Verwijderd

Patrock schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:35:
[...]

Ik werk vlakbij het CBR in Almelo, (Twente) en zie de hele dag motoren die AVD rijden. Hele dag al -2 ish en vannacht goed gevroren. Luchtvochtigheid is laag en op een paar ijsplaten na op bepaalde wegen ook niet echt glad te noemen hier.

Succes op de motor!
Ha, toevallig die dag afgereden rond 10:00. Temperatuur was -4.5 met een gevoelstemperatuur van -17 volgens de examinator. Persoonlijk vondt ik het wel goed te doen met dubbele termokleding maar ze hebben de snelweg route wel vermeden.

Het grootste probleem voor mij was een achterwiel dat even wegslipte op een rotonde (doet goed voor je zeftvertrouwen vlak voor het examen) en dat kleine viaduct richting wierden. Er viel allemaal ijs van de vrachtwagens waardoor ik echt dacht: dit is niet een plaats voor een motor op dit moment :o

Gelukkig wel geslaagd dus op naar de zomer!

Ps. Weet iemand goede adressen voor het huren van motoren in Twente en tips om je perfecte motor te vinden? Ik weet dat het een lastige vraag is om te beantwoorden maar voordat ik met lessen begon dacht dat ik wel wist wat ik zou willen rijden (tour) maar nu wil ik toch eerst verder kijken..

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:40:
[...]

Ha, toevallig die dag afgereden rond 10:00. Temperatuur was -4.5 met een gevoelstemperatuur van -17 volgens de examinator. Persoonlijk vondt ik het wel goed te doen met dubbele termokleding maar ze hebben de snelweg route wel vermeden.

Het grootste probleem voor mij was een achterwiel dat even wegslipte op een rotonde (doet goed voor je zeftvertrouwen vlak voor het examen) en dat kleine viaduct richting wierden. Er viel allemaal ijs van de vrachtwagens waardoor ik echt dacht: dit is niet een plaats voor een motor op dit moment :o

Ps. Weet iemand goede adressen voor het huren van motoren in Twente en tips om je perfecte motor te vinden? Ik weet dat het een lastige vraag is om te beantwoorden maar voordat ik met lessen begon dacht dat ik wel wist wat ik zou willen rijden (tour) maar nu wil ik toch eerst verder kijken..
Uuh, je hebt natuurlijk MotoPort in Hengelo. Die hebben wel een aantal motoren staan. Verder misschien Motor Oost in Rijssen?

Mocht je verder ooit willen proefzitten/rijden op een GSX1400, laat het maar weten.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:03
Silverline.nl.

Even met de auto heen en dan lekker vanuit daar naar de Lekdijk.

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

[...]

Gefeliciteerd! Op naar je AVD!

XBL: DonFrans

• Requiem19
Kogel is door de kerk. Ik heb een Multistrada 950 gekocht.

Voor mijn reisplannen schaf ik daarnaast een Africa Twin oud model aan. Die is even duur als de assecoires die de Ducati nodig heeft om reiswaardig te zijn :-).

Dus in NL en motorvakanties zonder off road ga ik op de Multistrada 950. Voor de ruigere trips dus op een gave Africa Twin!

[ Voor 10% gewijzigd door Requiem19 op 09-01-2017 09:07 ]

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:55
Requiem19 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:06:

Voor mijn reisplannen schaf ik daarnaast een Africa Twin oud model aan. Die is even duur als de assecoires die de Ducati nodig heeft om reiswaardig te zijn :-).

Dus in NL en motorvakanties zonder off road ga ik op de Multistrada 950. Voor de ruigere trips dus op een gave Africa Twin!
Wow! Mooi! :9~
Witte of rode? Standaard of nog wat pakketjes er bij? ;)

• Requiem19
Anoshky schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:15:
[...]

Wow! Mooi! :9~
Witte of rode? Standaard of nog wat pakketjes er bij? ;)
Thanks! Rode kleur. Geen extra pakketten erbij. Zou de plastic zijkoffers stiekem wel willen, maar hik tegen de prijzen aan due Ducati vraagt. Dan maar een grote tail bag (op de buddy seat).

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:00

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

[...]

Gefeliciteerd!

Nu komt het leukste, motorzaken afstruinen naar "de" motor voor jou.

Ik ben er zelf vorig jaar niet geweest, maar mogelijk dat de motorbeurzen (Assen, Utrecht e.d.) een goede oriëntatie kunnen zijn qua zit en interesse. Wil er dit jaar wel gaan kijken.

Bij motor Oost zijn ze heel vriendelijk en ook een redelijk aanbod in startersprijzen. hier heb ik mijn motor momenteel ook in onderhoud. Ten Kate shop in Nieuwleusen, Gebben Motoren in Rogat.en Premium motors in Apeldoorn. Als ik lekker een stukje heb gereden dan ga ik ook meestal wel even langs bij een motorzaak voor een kopje koffie.

Zelf heb ik een paar weekenden achter elkaar elke zaterdag door Nederland gereden naar alle grote motorcentrums om te kijken naar een goed model. Vond het erg lastig om een comfortabele, en toch sportieve motor te vinden in mijn budget. Uiteindelijk op een Yamaha FZ1 N uitgekomen uit 2009. Met mijn iets meer dan 2 meter lengte rijd deze nog heerlijk.

Ik heb mijn rijbewijs vorig jaar gehaald. En ken nog niet veel leuke routes in de omgeving, maar als iemand/jij uit de buurt een stukje wil rijden stuur maar een DM. Mag graag sportief rijden, maar geen invorderingsgrenzen overschrijdend gedrag. Voor het gas opentrekken ga ik wel in Duitsland sturen. Kan leuke routes in de tomtom zetten, en heb een comm. setje van SENA in de helm zitten.

Ik wacht wel met de motor pakken tot het zout iets is weggespoeld...

• steef2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-10 13:47
Requiem19 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:06:

Gefeliciteerd! :*)

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen, je zal er vast geen seconde spijt van krijgen. ;)

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Patrock schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:22:
[...]

Gefeliciteerd!

Nu komt het leukste, motorzaken afstruinen naar "de" motor voor jou.

Ik ben er zelf vorig jaar niet geweest, maar mogelijk dat de motorbeurzen (Assen, Utrecht e.d.) een goede oriëntatie kunnen zijn qua zit en interesse. Wil er dit jaar wel gaan kijken.

Bij motor Oost zijn ze heel vriendelijk en ook een redelijk aanbod in startersprijzen. hier heb ik mijn motor momenteel ook in onderhoud. Ten Kate shop in Nieuwleusen, Gebben Motoren in Rogat.en Premium motors in Apeldoorn. Als ik lekker een stukje heb gereden dan ga ik ook meestal wel even langs bij een motorzaak voor een kopje koffie.

Zelf heb ik een paar weekenden achter elkaar elke zaterdag door Nederland gereden naar alle grote motorcentrums om te kijken naar een goed model. Vond het erg lastig om een comfortabele, en toch sportieve motor te vinden in mijn budget. Uiteindelijk op een Yamaha FZ1 N uitgekomen uit 2009. Met mijn iets meer dan 2 meter lengte rijd deze nog heerlijk.

Ik heb mijn rijbewijs vorig jaar gehaald. En ken nog niet veel leuke routes in de omgeving, maar als iemand/jij uit de buurt een stukje wil rijden stuur maar een DM. Mag graag sportief rijden, maar geen invorderingsgrenzen overschrijdend gedrag. Voor het gas opentrekken ga ik wel in Duitsland sturen. Kan leuke routes in de tomtom zetten, en heb een comm. setje van SENA in de helm zitten.

Ik wacht wel met de motor pakken tot het zout iets is weggespoeld...
Welke regio?

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:00

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Regio Twente :)
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e9/Twente-Position.png

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-10 10:32
[...]
Gefeliciteerd!!!
Al enig idee wat voor motor je gaat berijden?

Verwijderd

Nielsjuhz schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:09:
[...]

Gefeliciteerd!!!
Al enig idee wat voor motor je gaat berijden?
Bedankt Bioflap, Requiem19, Frans92 en Patrock.

Motor oost ben ik uiteraard bekend mee en Motoport Hengelo ga ik even kijken.
Ik heb al met een aantal oud-collega's afgesproken om naar de motorbeurs in Utrecht te gaan.
Oriëntatie voor mij en opfrissing voor hun ;)

@Patroc. Goed idee. Ik denk dat ik ook maar eens een paar weekenden zo ga besteden.
Ik heb gelest op een Yamaha MT-07 en dat was echt wel een toffe fiets. Zoveel plezier gehad om hier mee te rijden.

@Nielsjuhz, nope. Ik wil zoveel mogelijk ervaring opdoen voor ik iets ga kopen. Dus maar eens eerst een aantal verschillende motoren huren.

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-11 20:59
Kan ik hier ook een advertentie plaatsen voor mijn motor? :X

• lolgast
specops0i0 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:05:
Jazeker, daar is een apart forumdeel voor: Vraag & Aanbod overig. Als je dan een link naar je advertentie in je signature zet kom je een heel eind denk ik :)

@beneden: Zet dit in je signature, zou moeten werken.
code:
1
[url=https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1746673]Kawasaki ER5 te koop[/url]

[ Voor 18% gewijzigd door lolgast op 09-01-2017 15:43 ]

• specops0i0
lolgast schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:08:
[...]

Jazeker, daar is een apart forumdeel voor: Vraag & Aanbod overig. Als je dan een link naar je advertentie in je signature zet kom je een heel eind denk ik :)
Top! :)

[ Voor 15% gewijzigd door specops0i0 op 09-01-2017 15:53 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Erapaz schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:31:
[...]

Succes! Het is over voor je het door hebt (letterlijk een paar minuten).
Nou, ik was de middelste van drie kandidaten, en ik was ook aan de beurt voor ik er erg in had! Daardoor slecht mentaal voorbereid en na de initiële parkeeroefening de stress ingeschoten en de uitwijk verknald (eerste keer gas te vroeg los en tweede keer pion geraakt) en daarna ook de langzame slalom (ondanks vooruit kijken, het ging zo goed vanmorgen!).

Gelukkig daarna goed herpakt met vertragings oefening, noodstop en precisie stop. 4e oefening weet ik niet eens meer.

Toch nog geslaagd dus :p.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:42
HTT-Thalan schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:28:
[...]

Nou, ik was de middelste van drie kandidaten, en ik was ook aan de beurt voor ik er erg in had! Daardoor slecht mentaal voorbereid en na de initiële parkeeroefening de stress ingeschoten en de uitwijk verknald (eerste keer gas te vroeg los en tweede keer pion geraakt) en daarna ook de langzame slalom (ondanks vooruit kijken, het ging zo goed vanmorgen!).

Gelukkig daarna goed herpakt met vertragings oefening, noodstop en precisie stop. 4e oefening weet ik niet eens meer.

Felies :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

[...]

Gefeliciteerd! Bij mij ging het destijds andersom, bij het oefenen heel slecht en bij het examen perfect :P

• Erapaz
[...]

Gefeliciteerd! Lekker dat het erop zit. Ik raakte op mijn eerste oefening (snelle slalom) meteen de laatste pion. Was ook helemaal niet nodig, waarschijnlijk ook de spanning. Daarna ging gelukkig alles goed.

Op naar je AVD!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

[...]

Hee goed bezig, gefeliciteerd man. Op naar de AVD d:)b

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Ik heb misschien iemand die geïnteresseerd is in de motor van specops0i0, maar die wenst een babyzadel(verlaagd zadel). Weet iemand waar zo'n babyzadel te regelen is voor een wat oudere motor? Zullen dealers die gewoon nog hebben? Heb al wel wat mailtjes uitgestuurd, maar misschien dat jullie nog iemand kennen?

Kon ze bij bijv Louis.de niet vinden...

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-11 15:24

MrMarcie

CFMoto 450MT

specops0i0 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:05:
Dat kan ;)

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11 12:06
DragonSlayer666 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:44:
Ik heb misschien iemand die geïnteresseerd is in de motor van specops0i0, maar die wenst een babyzadel(verlaagd zadel). Weet iemand waar zo'n babyzadel te regelen is voor een wat oudere motor? Zullen dealers die gewoon nog hebben? Heb al wel wat mailtjes uitgestuurd, maar misschien dat jullie nog iemand kennen?

Nog lager? :D

It's funny. But not ha-ha funny.

• specops0i0
DragonSlayer666 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:44:

Het is al best laag inderdaad, moet ik het even voor je opmeten? :+

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
specops0i0 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:08:
[...]

Het is al best laag inderdaad, moet ik het even voor je opmeten? :+
Nja ze is best wel klein (1.58 volgens mij) Ze kon bij de SZR660 precies bij de grond. Die is 770mm hoog bij het zadel(aldus wikipedia). Geen idee hoe hoog de ER5 is? En kan je op een er5 ook een beetje comfortabel zitten met +/- 1.81M?

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• specops0i0
DragonSlayer666 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:57:
[...]

Nja ze is best wel klein (1.58 volgens mij) Ze kon bij de SZR660 precies bij de grond. Die is 770mm hoog bij het zadel(aldus wikipedia). Geen idee hoe hoog de ER5 is? En kan je op een er5 ook een beetje comfortabel zitten met +/- 1.81M?
Ik ben ook ongeveer die lengte en het is wel prima te doen. Alleen als je een aantal achtereenvolgende uren op de motor zit krijg je wel een beetje kramp.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volgens CycleErgo 792mm.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

In juni moet ik twee weken in San Francisco zijn voor mijn werk, en ik zal waarschijnlijk een weekendje voor mezelf hebben om wat leuks te doen. Uiteraard heb ik even gezocht naar de huur van een eventuele motor (in plaats van een auto) om me van en naar werk te begeven.

De prijzen zijn daar toch nog best wel hoog. Waar ik voor een auto makkelijk voor minder dan 60 dollar per dag terecht kan (dat zijn corporate rates, maar dan nog) kost een motor minimaal 100 (en dan krijg je een harley, wat ik niet wil). Het gaat al snel omhoog naar 200 dollar per dag.

Ik kan ook alleen een weekendje huren natuurlijk, en dan een beetje touren en sightseeing doen.

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11
HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:50:
In juni moet ik twee weken in San Francisco zijn voor mijn werk, en ik zal waarschijnlijk een weekendje voor mezelf hebben om wat leuks te doen. Uiteraard heb ik even gezocht naar de huur van een eventuele motor (in plaats van een auto) om me van en naar werk te begeven.

De prijzen zijn daar toch nog best wel hoog. Waar ik voor een auto makkelijk voor minder dan 60 dollar per dag terecht kan (dat zijn corporate rates, maar dan nog) kost een motor minimaal 100 (en dan krijg je een harley, wat ik niet wil). Het gaat al snel omhoog naar 200 dollar per dag.

Ik kan ook alleen een weekendje huren natuurlijk, en dan een beetje touren en sightseeing doen.
In de VS zou ik juist wel een Harley huren. Dat is echt een toffe ding voor een roadtrip in de VS.

Geef het een kans en probeer het uit.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:31

Motor huren is inderdaad belachelijk duur in de VS, ik zit er ook wel eens naar te kijken vanwege vakantieplannen.
Ik heb familie in Texas en in Canada (in de buurt van Calgary), heb het plan om van de één naar de ander te rijden en terug. Maar dat is zo'n 5000km, af en toe beetje sight seeing etc, dan ben je zo'n 3-4 weken onderweg. Een beetje motor zit je snel op 150 dollar per dag inderdaad, dan zit je bij 4 weken al op 4200 dollar. Daar kan je ook een tweedehands motor voor kopen en (proberen te) verkopen wanneer je weggaat. Volgens mij ben je dan veel goedkoper uit.. Zeker omdat ik familie daar heb moet het verzekeren etc. ook wel te doen zijn lijkt me.

Dat terug rijden is overigens bij het plan in gekomen nadat ik zag wat voor 'boetes' je moet betalen als je de motor niet bij hetzelfde punt inlevert als waar je hem opgehaald hebt. Dat gaat ook al gauw richting de 1000 dollar in sommige gevallen :')

Maar goed, voor een weekendje is dat niet te doen natuurlijk, motor kopen en verkopen :P
Hamza schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:56:
[...]

In de VS zou ik juist wel een Harley huren. Dat is echt een toffe ding voor een roadtrip in de VS.

Dat vind ik eigenlijk ook. Om dan op een BMW te gaan rijden is ook een beetje raar :D

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hamza schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:56:
[...]

Ik vind de Harley echt de minst leuke/spannende/inspirerende motor die ik kan bedenken. Dit is geen waarde-oordeel naar het merk of de berijders ervan, ze doen mij gewoon helemaal niks. Om dezelfde reden zou ik geen Porsche huren, dat vind ik niet interessant genoeg om daar (extra) geld aan uit te geven (als ze een Transporter T1 of T2 aan zouden bieden, kijk, dán heb je mijn interesse).
Tankiej schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:01:
[...]
Dat vind ik eigenlijk ook. Om dan op een BMW te gaan rijden is ook een beetje raar :D
Als ik voor 100 dollar iets krijg waarvan ik nu al weet dat ik het niet mooi of inspirerend vind, en voor 140 dollar iets waarvan ik nu al weet dat ik het leuk en interessant vind, ga ik niet 'proberen'. Ik heb die behoefte niet, ik wil gewoon een fijn rijdende motor om een beetje door de stad en natuur te touren :).

Wat voor merk het dan wel word doet me ook niet zoveel, als het maar geen lowrider/chopper of wat dan ook is, gewoon iets met een hoge zit.

[ Voor 33% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-01-2017 11:05 ]

• lolgast
Sowieso lijkt motorrijden in USA mij echt ontzettend saai. Natuurlijk zijn er mooie gebieden waar ik ook graag met de motor zou rijden (ook met een Harley als het moet ;)), maar het overgrote deel is volgens mij gewoon kilometers maken op de highway met af en toe wat flauwe bochtjes.

Edit: Zo'n Ducati xDiavel bijvoorbeeld, dat lijkt me bij uitstek geschikt voor de USA _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door lolgast op 10-01-2017 11:14 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:12:
Sowieso lijkt motorrijden in USA mij echt ontzettend saai. Natuurlijk zijn er mooie gebieden waar ik ook graag met de motor zou rijden (ook met een Harley als het moet ;)), maar het overgrote deel is volgens mij gewoon kilometers maken op de highway met af en toe wat flauwe bochtjes.

Edit: Zo'n Ducati xDiavel bijvoorbeeld, dat lijkt me bij uitstek geschikt voor de USA _/-\o_
Als ik dan toch met een 'grote' motor moet rijden (want anders neemt de gemiddelde Amerikaan je niet serieus natuurlijk) zou ik eerder een ST1300 pakken oid.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:54
In den Amerique zou ik ook nog wel de Ducati XDiavel S verkiezen. Best of both worlds :)

Never ever financial advice...

• Requiem19
Zou dat dan zo duur zijn vanwege allerlei verplichte verzekeringen om schade en verwondingsrisico's af te dekken?

In de VS heb je trouwens fantastische wegen, waar genoeg Youtube filmpjes van zijn. Asfalt is wel van wat mindere kwaliteit. Daarnaast kun je in de VS ook erg mooi off-road rijden in vele gebieden.

Ik zou in de US eerder gaan voor een BMW GS of een nieuwe Africa Twin. Er is vast wat te regelen als je een dealer rechtstreeks benaderd :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Requiem19 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:26:
of een nieuwe Africa Twin. Er is vast wat te regelen als je een dealer rechtstreeks benaderd :)
Ik heb één dealer gezien die de nieuwe Twin op 'coming soon' heeft staan, maar wel in de $200/dag sectie.
Terwijl zo'n ding nou ook weer niet de wereld kost vergeleken met een auto... en zeker in de US niet.

Maar een dagje door een Dakar-achtig terrein raggen, daar teken ik wel voor :9.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:30:
[...]

Ik heb één dealer gezien die de nieuwe Twin op 'coming soon' heeft staan, maar wel in de $200/dag sectie.
Terwijl zo'n ding nou ook weer niet de wereld kost vergeleken met een auto... en zeker in de US niet.

Je weet natuurlijk niet of dat echt vaste prijzen zijn, misschien zit er wel wat onderhandelingsruimte in als je een offerte aanvraagt.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ik zal eens rondvragen.. een FB friend van me uit SF vroeg laatst hetzelfde toen zijn ducati voor lange tijd bij de dealer stond zocht hij een huurmotor en geen HD..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-11 21:25

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:30:
[...]

Weinig woestijn rond San Francisco, dan moet je richting Nevada 8)

Een auto of cabrio (Ford Mustang oid) kost weinig daar, en het weer is ook niet gegarandeerd goed in noord Californie in Juni, en de afstanden veel groter dan je denkt (ze rijden nogal langzaam daar).

Ik zou een cabrio huren en naar het noorden of zuiden rijden langs de kust, het binnenland is erg saai weet ik uit ervaring. De bossen ten noorden, en de HW1 ten zuiden van SF zijn wel moeite waard.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

gauchov6 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:42:
[...]

Een auto of cabrio (Ford Mustang oid) kost weinig daar, en het weer is ook niet gegarandeerd goed in noord Californie in Juni, en de afstanden veel groter dan je denkt (ze rijden nogal langzaam daar).

Ik zou een cabrio huren en naar het noorden of zuiden rijden langs de kust, het binnenland is erg saai weet ik uit ervaring. De bossen ten noorden, en de HW1 ten zuiden van SF zijn wel moeite waard.
Cabrio's mogen dan weer niet denk ik. Auto, hotel en vlucht gaan via een intern corporate systeem (concur in ons geval) en daar boek je alles achter elkaar, dus inclusief auto. En Cabrio's staan niet op de approved list. Omdat een motor in dit systeem geen optie is, maar niet verboden, vraag ik apart toestemming aan finance en boek ik die buiten het systeem om (via mijn credit card).

Indien het wel zou mogen, zou dat inderdaad een goed idee kunnen zijn.
ToolkiT schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:40:
[...]

ik zal eens rondvragen.. een FB friend van me uit SF vroeg laatst hetzelfde toen zijn ducati voor lange tijd bij de dealer stond zocht hij een huurmotor en geen HD..
Dank :>.

[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-01-2017 11:48 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gauchov6 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:42:
[...]

+1 landinwaards is lang saai tot je in de NPs/bergen komt..
HW1 naar LA is toeristisch maar zeker de moeite waard..

• Wootlock
  • Laatst online: 15:58

Wootlock

Evilution

Ik vind het nogal wat; koud je motorrijbewijs hebben en dan daar al motor willen rijden.
Maar ach wie ben ik :>

"Don't let your dreams be memes"

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wootlock schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:35:
Ik vind het nogal wat; koud je motorrijbewijs hebben en dan daar al motor willen rijden.
Maar ach wie ben ik :>
Ik heb al vaker in de US gereden en ik vond ze er beleefder en rustiger rijden dan ik in NL gewend ben.
Verder heb ik daar echt royaal lak aan, ik heb een rijbewijs, ik weet hoe ik me moet gedragen en communiceer gewoon netjes met mijn medeweggebruikers. Dat gaat me in alle landen in Europa goed af (zo ook Belgie en Italie), op de autobahn in DLD en voorzie ik in de US ook geen issues.

Als je bang bent om te rijden moet je gewoon lekker met de bus gaan.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:40:
[...]

Ik heb al vaker in de US gereden en ik vond ze er beleefder en rustiger rijden dan ik in NL gewend ben.
Verder heb ik daar echt royaal lak aan, ik heb een rijbewijs, ik weet hoe ik me moet gedragen en communiceer gewoon netjes met mijn medeweggebruikers. Dat gaat me in alle landen in Europa goed af (zo ook Belgie en Italie), op de autobahn in DLD en voorzie ik in de US ook geen issues.

Idd, in NL is het lastiger rijden dan in de US..

• Wootlock
  • Laatst online: 15:58

Wootlock

Evilution

HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:40:
[...]

Heeft niets met bang zijn te maken.
Zoals je aangeeft krijg je standaard een huurauto dus waarom de moeite gaan doen voor een motor :?
Een transalp zul je daar niet vinden ;)

"Don't let your dreams be memes"

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wootlock schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:55:
[...]

Heeft niets met bang zijn te maken.
Zoals je aangeeft krijg je standaard een huurauto dus waarom de moeite gaan doen voor een motor :?
Een transalp zul je daar niet vinden ;)
Omdat ik er ook vrije tijd zal hebben om te besteden naar eigen goeddunken, en ik de stad en omgeving wil verkennen op de leukst mogelijke manier. Is dat geen reden genoeg? Komop man, je zit nota bene in het motortopic, hebben wij hier nog een reden nodig om het te doen behalve 'omdat het kan'?

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:19
jongens jongens.. niet op de man spelen he ;)

Als HTT-Thalan een motor wil huren om lekker in USA te touren, gewoon lekker doen.
Als Wootlock dat liever niet zou doen en een huurauto zou gebruiken, ook lekker doen!

Op basis van youtube filmpjes lijkt het me ook wel leuk om eens te doen, maar dan meer met een SS ipv een tour.

[ Voor 20% gewijzigd door aidanl op 10-01-2017 14:04 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Erapaz
Toevallig, ik ga in maart naar die omgeving voor mijn werk en wil ook graag een motor huren. Zal waarschijnlijk een HD worden en alleen voor de fun. Was me inderdaad opgevallen dat een motor huren veel duurder is dan een auto.
Overigens ook net mijn rijbewijs (november), maar rijden in Amerika is zo veel makkelijker dan in NL, dus dat zal vast goed gaan.

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
De verkeersregels in Noord-Amerika zijn eenvoudiger en de wegen zijn lekker ruim en vaak rustiger. Behalve bij grote steden daar is het nog wel eens chaos.
Ook kom je met regelmaat slechte stukken tegen. Vooral op de secundaire wegen.
Let op dat je daar vaak niet tussen de file door mag rijden. Lane splitting wordt niet overal gewaardeerd.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wilco1985 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:43:
De verkeersregels in Noord-Amerika zijn eenvoudiger en de wegen zijn lekker ruim en vaak rustiger. Behalve bij grote steden daar is het nog wel eens chaos.
Ook kom je met regelmaat slechte stukken tegen. Vooral op de secundaire wegen.
Let op dat je daar vaak niet tussen de file door mag rijden. Lane splitting wordt niet overal gewaardeerd.
http://lanesplittingislegal.com/

da's weer mooi meegenomen :P.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Nou, áls ik naar de VS zou gaan en een motor huren dan werd het toch echt wel een Harley. Dan kan ik helemaal verantwoord posen :P
Want "when in Rome...."

Een vriend van mij is een tijdje terug nog in Californië geweest en volgens hem waren de wegen daar niet echt goed onderhouden. Hoewel dit ook uitmaakt of het een Highway of een andere weg was. En hij vond ze er vrij tam rijden, of relaxter, het is maar hoe je het bekijkt.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Zo, vandaag was het zover, mijn AVD examen! De vorige les was uitgevallen vanwege de ijzel. De les daarvoor had de instructeur nog aardig wat commentaar op mijn kijktechnieken. Een lekker begin om het examen mee in te gaan dus.

Tijdens het examen een tijdje op een binnenweg achter een bus gezeten. Veel bochten, slecht zicht, super lastig dus. Vervolgens een navigatie foutje (bord verkeerd gezien), maar direct gecorrigeerd. Op de snelweg kreeg ik te horen dat ik op de afstand moest letten van mijn instructeur, en dat van mijn instructeur! Nou daar gaan we, gezakt dacht ik...

Maar, omdat ik dus gecorrigeerd had en voor de rest alles er prima uit zag, ben ik geslaagd voor mijn AVD examen! En dat op mijn verjaardag!

Mijn dag kan niet meer stuk, als alles mee zit 28 januari kijken voor een motor :D

All-Round nerd | iRacing Profiel

• elrondsurion
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-11 17:00
Gefeliciteerd, dubbel!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

w4rguy schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:07:
Zo, vandaag was het zover, mijn AVD examen! De vorige les was uitgevallen vanwege de ijzel. De les daarvoor had de instructeur nog aardig wat commentaar op mijn kijktechnieken. Een lekker begin om het examen mee in te gaan dus.

Tijdens het examen een tijdje op een binnenweg achter een bus gezeten. Veel bochten, slecht zicht, super lastig dus. Vervolgens een navigatie foutje (bord verkeerd gezien), maar direct gecorrigeerd. Op de snelweg kreeg ik te horen dat ik op de afstand moest letten van mijn instructeur, en dat van mijn instructeur! Nou daar gaan we, gezakt dacht ik...

Maar, omdat ik dus gecorrigeerd had en voor de rest alles er prima uit zag, ben ik geslaagd voor mijn AVD examen! En dat op mijn verjaardag!

Mijn dag kan niet meer stuk, als alles mee zit 28 januari kijken voor een motor :D
Gefeliciteerd! Ook mooi op tijd voor de Motorbeurs :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vrijdag schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:58:
Nou, áls ik naar de VS zou gaan en een motor huren dan werd het toch echt wel een Harley. Dan kan ik helemaal verantwoord posen :P
Want "when in Rome...."

Een vriend van mij is een tijdje terug nog in Californië geweest en volgens hem waren de wegen daar niet echt goed onderhouden. Hoewel dit ook uitmaakt of het een Highway of een andere weg was. En hij vond ze er vrij tam rijden, of relaxter, het is maar hoe je het bekijkt.
Klopt helemaal. Buiten de centra van grote steden rijden ze daar echt relaxt. Ook direct een goede reden om juist voor een Harley te gaan.

Mijn 'probleem' zou niet zozeer het huren van de motor zijn, maar meer de bijbehorende uitrusting. Ik heb ook eens een keer een uitnodiging gekregen om in Noord-Ierland motor te gaan rijden met een chauffeur die bij mijn klant werkte. Geweldig aanbod, maar ja, zonder uitrusting stap ik toch echt nergens op. (sowieso niet gedaan omdat al die motoren zeldzaam zijn en stuk voor stuk meer dan € 50.000 waard waren :o Volgens mij had 'ie er 7 :+ )

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

(...)

Gefeliciteerd, nu mag je lekker alleen de weg op!

Ik besloot dat ik vandaag als 'beloning' voor het halen van mijn AVB gisteren even al het ijzerwerk langs ging brengen bij de dealer. Blijkbaar dachten zij hetzelfde, want hij stond al klaar op de brug:

Alp brug

De Hepco en Becker kofferset en Givi valbeugels moet je er op deze foto nog even bij fantaseren de nieuwe Dunlop bandjes zitten er wel al onder :9.

Monteur had net de accu gewisseld omdat die onder de maat presteerde, over 2 weken gaat 'ie mee :).

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-01-2017 17:08 ]

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:56:
[...]

Omdat ik er ook vrije tijd zal hebben om te besteden naar eigen goeddunken, en ik de stad en omgeving wil verkennen op de leukst mogelijke manier. Is dat geen reden genoeg? Komop man, je zit nota bene in het motortopic, hebben wij hier nog een reden nodig om het te doen behalve 'omdat het kan'?
Een vriend van me wilde ooit eens een motor huren op Tenerife,maar kreeg dit niet voor elkaar omdat hij z'n motorrijbewijs (gewoon een A) nog geen 2 jaar had destijds.
Daar zou ik wel goed op letten, wellicht hebben ze dezelfde regels of voorschriften in de VS?

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

SpongeRob schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:18:
[...]

Een vriend van me wilde ooit eens een motor huren op Tenerife,maar kreeg dit niet voor elkaar omdat hij z'n motorrijbewijs (gewoon een A) nog geen 2 jaar had destijds.
Daar zou ik wel goed op letten, wellicht hebben ze dezelfde regels of voorschriften in de VS?
Zou kunnen. Als het daarop uit komt huur ik wel gewoon een auto, het is verder geen issue, maar als ik de optie heb doe ik het. Toch gaaf als je je werk kunt combineren met een leuk weekendje San Francisco, dan moet je er alles uithalen wat erin zit :).

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-11 09:26

Least Inkling

Product of the cold war

... voor de rest alles er prima uit zag, ben ik geslaagd voor mijn AVD examen! En dat op mijn verjaardag!

Gefeliciteerd! Mooie tijden komen tegemoet ;)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• Erapaz
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:18:
[...]

Klopt helemaal. Buiten de centra van grote steden rijden ze daar echt relaxt. Ook direct een goede reden om juist voor een Harley te gaan.

Mijn 'probleem' zou niet zozeer het huren van de motor zijn, maar meer de bijbehorende uitrusting. Ik heb ook eens een keer een uitnodiging gekregen om in Noord-Ierland motor te gaan rijden met een chauffeur die bij mijn klant werkte. Geweldig aanbod, maar ja, zonder uitrusting stap ik toch echt nergens op. (sowieso niet gedaan omdat al die motoren zeldzaam zijn en stuk voor stuk meer dan € 50.000 waard waren :o Volgens mij had 'ie er 7 :+ )
Dat is een goeie, ik moet uitzoeken of ik makkelijk mijn helm kan meenemen. Dan koop ik daar wel een leren motorjack oid en neem ik nog een motorjeans en laarsjes mee. Dan ben je een al heel eind.
Pagina: 1 ... 66 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.