If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik had heel even gedacht dat je ook nog wel een leeftijdsrecord had om mee te pronken, maar de Vespa is nog vrij nieuw dan?Bommes schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:30:
[...]
Het minste aantal peekaah's win ik denk ik wel met mijn Vespa. 22 hele paardjes uit de 250cc.
Oh en wel een middenbok maar geen ketting om te smeren
Voor de handige doe-het-zelvers onder ons: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/274535/
Leviathius schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:34:
@kettingsmeren
Voor de handige doe-het-zelvers onder ons: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/274535/
Echt een dakar oplossing, geweldig!
Mooi systeem en hoor er veel goede verhalen over. Mijn rijinstructeur had ook op al zijn fietsen een OSCO oiler gemonteerd. Ik moet alleen nog even kijken hoe ik die cilinder mooi weg werk. Iemand anders hier een Versys 650 uit 2016 met een OSCO oiler als voorbeeld?
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Koop dan deze Loobman. Was ooit een DHZ oplossing van een engelsman. Maar hij heeft het een beetje doorontwikkeld en beschikbaar gemaakt voor iedereen.Leviathius schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:34:
@kettingsmeren
Voor een €30 heb je het hele systeem.
http://www.loobman.co.uk/
Least Inkling schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:05:
[...]
Wel dan een ander merk dan die van Histor...
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
De Loobman werd in dat topic ook genoemd, maar niet positief:Jelte schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:42:
[...]
Koop dan deze Loobman. Was ooit een DHZ oplossing van een engelsman. Maar hij heeft het een beetje doorontwikkeld en beschikbaar gemaakt voor iedereen.
Om bij te vullen draai je gewoon het dekseltje van het aluminium reisflesje en je kunt hem bijvullen met kettingzaagolie, zonder dat het olie uit de slang loopt, omdat het pompje en slang luchtdicht is en daardoor de olie in het slangetje houdt i.p.v. eruit te lopen d.m.v. de zwaartekracht, zoals bij de loobman! Dit luchtdichte systeem zorgt er ook voor dat tijdens het niet gebruiken (stilstaan) er geen olie lekt.
Maar inderdaad, die Loobman is ook een optie.
Dus bij bijvullen loopt er olie uit de Loobman? Dat kan kloppen. Maar ik vul hem alleen bij als hij leeg isLeviathius schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:48:
[...]
De Loobman werd in dat topic ook genoemd, maar niet positief:
Om bij te vullen draai je gewoon het dekseltje van het aluminium reisflesje en je kunt hem bijvullen met kettingzaagolie, zonder dat het olie uit de slang loopt, omdat het pompje en slang luchtdicht is en daardoor de olie in het slangetje houdt i.p.v. eruit te lopen d.m.v. de zwaartekracht, zoals bij de loobman! Dit luchtdichte systeem zorgt er ook voor dat tijdens het niet gebruiken (stilstaan) er geen olie lekt.
Maar inderdaad, die Loobman is ook een optie.
Ik heb de loobman en montage is niet eenvoudig. Maar ik vermoed dat dat voor alle oilers geldt. Wel werkt het verder prima, zolang de slangetjes blijven zitten en het niet te koud is. In het huidige weer is de olie die ik gebruik (10W40) een stuk dikker, waardoor het niet makkelijk door het slangetje loopt. Kettingzaagolie zal wel beter gaan.
Loobman heb ik ook naar gekeken. Wat ik een beetje tricky vond aan dat systeem is de smeermethode. De kop moet contact maken met het achtertandwiel, maar mag niet op-en-neer meebewegen met de richting van het tandwiel. Dan is het tandwiel te vies en smeert hij niet goed. Wat ik op een installatievideo zag was dat nogal een monnikenwerk.Jelte schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:42:
[...]
Koop dan deze Loobman. Was ooit een DHZ oplossing van een engelsman. Maar hij heeft het een beetje doorontwikkeld en beschikbaar gemaakt voor iedereen.
Daarnaast moet de kop contact hebben. Als de kop geen contact heeft met het tandwiel vindt er geen smering plaats. Dus zonder dat je het doorhebt kun je het wegdek smeren in plaats van je ketting. Oftewel, je moet constant controleren of de kop wel goed zit.
Nogmaals, al mijn bevindingen zijn aannames en gebaseerd op videos/beschrijvingen online. Mijn vraag was dus, gebruiken jullie smeersystemen, zo ja, welke en wat zijn de ervaringen? Nuttig, of toch maar op de paddockstand?
All-Round nerd | iRacing Profiel
Nog geen ervaringen dus, maar ik zal het laten weten zodra ik ermee gereden heb.
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Er zitten twee ty-wraps in de kop. Die stel je best lang af en pas na 10.000-en kilometers slijten die zo hard dat het geen contact meer maakt.w4rguy schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:55:
[...]
Loobman heb ik ook naar gekeken. Wat ik een beetje tricky vond aan dat systeem is de smeermethode. De kop moet contact maken met het achtertandwiel, maar mag niet op-en-neer meebewegen met de richting van het tandwiel. Dan is het tandwiel te vies en smeert hij niet goed. Wat ik op een installatievideo zag was dat nogal een monnikenwerk.
Daarnaast moet de kop contact hebben. Als de kop geen contact heeft met het tandwiel vindt er geen smering plaats. Dus zonder dat je het doorhebt kun je het wegdek smeren in plaats van je ketting. Oftewel, je moet constant controleren of de kop wel goed zit.
Nogmaals, al mijn bevindingen zijn aannames en gebaseerd op videos/beschrijvingen online. Mijn vraag was dus, gebruiken jullie smeersystemen, zo ja, welke en wat zijn de ervaringen? Nuttig, of toch maar op de paddockstand?
Daarnaast je moet je tandwiel schoonmaken voor dat je de loobman monteert.
Reden voor het plaatsen van een oiler is omdat ik gillend gek werd van het om de 2 dagen (300km) het zelfde rideltje te herhalen om de ketting in te smeren met die gore PTFE meuk. Alles werd ranzig rondom en als ik een keer een onverhard weg pakte dan was mijn ketting meer zand dan staal. Mede dankzij dat en pekel dat eraan bleef plakken was mijn ketting na 11k km al toe aan vervanging. Nu met de oiler geinstalleerd ziet mijn ketting er altijd schoon uit en met een dun vliesje olie eromheen.
Ik zit trouwens te tobben om de husqvarna te verkopen. De windbescherming is toch niet wat ik ervan verwacht had en met de komende lange reizen in de planning zou ik graag een wat meer tour georienteerde fiets willen aanschaffen. Ik begeef mij namelijk ook meer op het asfalt dan offroad dus leek mij bijvoorbeeld de 1200GSA een goede optie.
De Vespa is uit 2006 en mijn Fazer uit 2000.HTT-Thalan schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:32:
[...]
Ik had heel even gedacht dat je ook nog wel een leeftijdsrecord had om mee te pronken, maar de Vespa is nog vrij nieuw dan?
Maar nu ik er over nadenk volgens mij was hier ook een Belgische gast die een 125cc motor had, die zal iets van 15 pk hebben dacht ik.
Ooh en natuurlijk onze KTM duke rijder (forum naam vergeten sorry) die heeft ook een 125cc.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ja, ikke! Mijn Hornet heeft geen middenbok, en daardoor vind ik het met de hand smeren te lastig. (dat is mijn excuus)w4rguy schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:23:
Gebruiken er mensen uit dit topic eigenlijk kettingoliesystemen? Ik zie mezelf niet iedere zoveel kilometer een paddockstand er bij pakken en een spuitbusje om die ketting te smeren.
Ik heb bij Louis de Scottoiler E-system gehaald. Simpel gezegd: het is een pompje dat om de x seconden (instelbaar) een druppeltje eruit perst.
Geen gezeik met temperatuurverschillen. Het verbruik van de olie is minimaal. Een fles officiële olie van Scottoiler kostte me 11 euro geloof ik, maar ik zou niet eens weten hoeveel kilometer ik daarmee heb gedaan. Zit in de ordegrootte van 30.000 km, en de fles is nog niet leeg. Geen enkele reden om een of andere naaimachine-olie te gaan gebruiken in ieder geval.
Ik heb er wel een dual injector op gezet, om te zorgen dat de volledige ketting wordt gesmeerd in plaats van maar één helft. Daarnaast vet ik de ketting 1-2 keer per jaar aan de buitenkanten in met echt kettingvet. Forté red grease in mijn geval, maar dat is niet meer verkrijgbaar. De reden hierachter heeft niets met smeren te maken, maar alles met corrosiebescherming aan de zijkanten van de schakels.
Nadelen:
- Prijs (maar ja, elektrisch sluit je het ding op de accu aan, en.. dat was 't.)
- mooie velgen worden nog sneller smerig
- Bij mijn motor: er wordt wat meer olie van de ketting af geslingerd die op de katalysator terecht komt. Mijn motor heeft dan ook altijd een zoete geur van verbrande olie om zich heen.
- controllertje vind ik best groot uitgevallen. Zit bij mij dan ook onder het zadel verstopt.
- Mijn motor markeert zijn territorium doordat er na stilstand nog wat olie uit de ketting naar het laagste punt zakt en vervolgens op de grond druppelt. Dus altijd een blauw vlekje op de grond in de garage.
Voordelen
- Makkelijke montage. Geen ingrijpen op bestaande bedrading of zo nodig (denken veel mensen van wel)
- schakelt automatisch in door een G-sensor.
- nauwkeurig instelbare dosering.
- temperatuur onafhankelijk.
- ketting blijft heel lang als nieuw. Laatst bij 24.000 km het voorste kettingwiel moeten laten vervangen. Toen de hele kettingset laten doen, maar een volgende keer doe ik dat eens niet. De ketting was pas 2 keer gespannen, en de slijtage-indicator stond nog steeds op "vrijwel nieuw". Als de ketting dan wat sneller gaat slijten, nou en?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ligt aan jouw definitie van 'sport'418O2 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:36:
Sportfietsen hebben bijna nooit een middenbok toch?
Nee klopt, je levert behoorlijk veel grondspeling in met zo'n bok namelijk.418O2 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:36:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=A9MaXM90sqY]
Veel succes in dat terrein met je 'sport' motor
Hoe oud was jij nou? Je mocht al vol rijden toch?HTT-Thalan schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:52:
[...]
[video]
Veel succes in dat terrein met je 'sport' motor.
Hangt van iemands individuele wensen af wat die voor moter koopt. Dat jij will offroaden betekent niet dat iedereen die wens heeft. Iemand anders ambieert meer naar een circuit fiets, sucess dan met je all-terain motorHTT-Thalan schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:52:
[...]
[video]
Dat jij het woord sportmotor opsplitst in twee woorden en vervolgens de betekenis van één van die twee woorden in twijfel trekt betekent niet dat het originele woord meerdere betekenissen heeftHTT-Thalan schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:52:
[...]
[video]
Met een sportmotor zal nooit een crossmotor bedoelt worden, ook al gaat het dan over de sport crossen
* lolgast heeft een hekel aan het woord fiets als verwijzing naar zijn motor
[ Voor 35% gewijzigd door lolgast op 05-01-2017 12:58 ]
Sportfiets <> Hornet.418O2 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:36:
Maar daarbij komt voor de Hornet ook het ontbreken van bobbins (of de mogelijkheid daartoe), het ontbreken van aftermarket middenbokken, enzovoort.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Welk jaar is je Hornet? Ik ben zelf aan het kijken naar een 2008-exemplaar. Erg relevante ervaringen dusDrivinUCrazy schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:56:
[...]
Ja, ikke! Mijn Hornet heeft geen middenbok, en daardoor vind ik het met de hand smeren te lastig. (dat is mijn excuus)
Met sleutelen heeft een middenbok zeker voordelen en daarom ben ik ook blij dat de mijne er ook eentje heeft.
Nog even een andere vraag, het gaat nu over kettingsmeren. Ik kwam er alleen vorige week achter dat ik een O-ring ketting heb, dus alle schakels heb een klein rubber O-ringetje. Hiervoor heb je alleen andere kettingspray/olie/smeermiddel nodig. Zijn er hier meer mensen die zo'n ketting hebben en welk merk raden jullie aan?
Ooh, en nou gelijk persoonlijk worden? Het was niet serieus bedoeld hoor, maar ik zie dat het hoenderhok erg klein is hier418O2 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:54:
[...]
Hoe oud was jij nou? Je mocht al vol rijden toch?
Ik vind sommige sportmotoren heel mooi om te zien (b.v. een CBR300R of een Ninja), de zithouding is gewoon niet helemaal mijn ding.
Ik weet bijna 100% zeker dat de RD350 waar races mee gehouden werden geen bok meer haddensteef2 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:11:
De RD350 YPVS thuis is een echte sportmotor, er werd zelfs races gehouden met dit type motor, en die heeft wel een middenbok. Dus het gaat niet altijd op.
Met sleutelen heeft een middenbok zeker voordelen en daarom ben ik ook blij dat de mijne er ook eentje heeft.
Nog even een andere vraag, het gaat nu over kettingsmeren. Ik kwam er alleen vorige week achter dat ik een O-ring ketting heb, dus alle schakels heb een klein rubber O-ringetje. Hiervoor heb je alleen andere kettingspray/olie/smeermiddel nodig. Zijn er hier meer mensen die zo'n ketting hebben en welk merk raden jullie aan?
Vwb de O-ringen, datzelfde onderwerp is een paar weken geleden hier ook besproken. Ik denk dat als je zoekt in dit topic je het wel terug vindt.
Omdat ik zo aardig ben: Vanaf hier lezen, stukjes met protectie even overslaan (of niet, protectie is ook belangrijk
worldfastest in "Het grote motortopic deel 18"
[ Voor 9% gewijzigd door lolgast op 05-01-2017 13:18 . Reden: Omdat ik aardig ben ]
Youtube heeft overal een antwoord opaidanl schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:54:
[...]
Hangt van iemands individuele wensen af wat die voor moter koopt. Dat jij will offroaden betekent niet dat iedereen die wens heeft. Iemand anders ambieert meer naar een circuit fiets, sucess dan met je all-terain motor
Uiteraard is elke motor weer ergens anders goed in, het was alleen maar bedoeld om een beetje te stangen
Het gaat me overigens niet om offroad als sport, maar om het 'go anywhere' gevoel.
Ik heb op mijn bucket list staan om een keer solo en lightweight te gaan kamperen voor een paar dagen, nu is dat item aangepast om dat met de motor te gaan doen. Ik kan dan komen waar dat met de auto een stuk lastiger geweest zou zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-01-2017 13:24 ]
Navulling kost €11,95, zat er toevallig nog naar te kijken om amazon eerder deze week.
https://www.amazon.de/dp/...H2H&coliid=I1FINLROHB8D4B
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Bedankt, ik heb het ook gelezen, er staat alleen nog nergens welke kettingspray er wordt gebruikt. Behalve WD-40 om hem schoon te maken. WD-40 is alleen een ontvochtiger dus dat is niet echt goed voor de rubberen ringen in de ketting, gok ik zo.lolgast schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:14:
[...]
Ik weet bijna 100% zeker dat de RD350 waar races mee gehouden werden geen bok meer hadden![]()
Vwb de O-ringen, datzelfde onderwerp is een paar weken geleden hier ook besproken. Ik denk dat als je zoekt in dit topic je het wel terug vindt.
Omdat ik zo aardig ben: Vanaf hier lezen, stukjes met protectie even overslaan (of niet, protectie is ook belangrijk)
worldfastest in "Het grote motortopic deel 18"
Dus mocht nog iemand een O-ring ketting hebben en ook spray gebruiken, dan hoor ik het graag.
WD40 is geen probleem, laatst nog een filmpje van gepost. Ik maak de ketting zelf 1x per jaar voor de winterstop schoon met kettingreiniger.steef2 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:58:
[...]
Bedankt, ik heb het ook gelezen, er staat alleen nog nergens welke kettingspray er wordt gebruikt. Behalve WD-40 om hem schoon te maken. WD-40 is alleen een ontvochtiger dus dat is niet echt goed voor de rubberen ringen in de ketting, gok ik zo.
Dus mocht nog iemand een O-ring ketting hebben en ook spray gebruiken, dan hoor ik het graag.
Voor het smeren gebruik ik S100.
[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 05-01-2017 14:11 ]
En jij hebt ook een O-ring ketting?PilatuS schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:11:
[...]
WD40 is geen probleem, laatst nog een filmpje van gepost. Ik maak de ketting zelf 1x per jaar voor de winterstop schoon met kettingreiniger.
Voor het smeren gebruik ik S100.
Die van mij is een X-ring volgens mij.PilatuS schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:18:
[...]
Ja. (Sowieso zijn zo goed als alle kettingen dit toch ?)
Geen idee wat het verschil is, maar dat is wel het enige type dat ik vind als ik op kettingsets zoek voor m'n motor
Oh, hier staat het verschil uitgelegd, voor de geïnteresseerden: http://motorketting.nl/ve...ing-en-een-x-ring-ketting
[ Voor 17% gewijzigd door Tankiej op 05-01-2017 14:25 ]
Zeggen ze
Edit: De door jouw aangehaalde bron spreekt al over een andere uitleg. Lekker duidelijk
[ Voor 20% gewijzigd door lolgast op 05-01-2017 14:30 ]
Uiteindelijk doen ze hetzelfde. Olie binnen houden en vuil en water buitenPilatuS schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:30:
Maar zo'n X-Ring is dan toch opzich toch hetzelfde. Een andere manier om het te doen maar van hetzelfde spul gemaakt en met dezelfde eigenschappen voor smeren en schoonmaken ?
2012. (model '11-'13)w4rguy schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:09:
[...]
Welk jaar is je Hornet? Ik ben zelf aan het kijken naar een 2008-exemplaar. Erg relevante ervaringen dus. Wellicht een DM-etje?
Is alleen een cosmetische/rijwiel update. Motorisch is deze echter identiek aan de '07-'10 versie.
Tja ervaringen: ik ben er super tevreden mee. Mijn eerste motor. (ok, technisch gezien mijn 2e motor maar ik heb mijn Hornet '11 ietwat hardhandig neergelegd) Vergevingsgezind genoeg voor beginners, maar ook weer genoeg power om er na 2 jaar nog niet op uitgekeken te zijn. Verder een hele perfecte stuurfiets. Ik moet wel zeggen, de standaard Bridgestone banden zijn knap waardeloos. Heel snel vierkant, snel versleten, en in de regen weinig grip. Daarna Michelin Pilot Road 3 eronder gelegd, 18.000 km mee gedaan. Heerlijke banden met die motor. Nu bezig met een setje Michelin Pilot Road 4.
Brandstofverbruik valt heel erg mee. Schommelt een beetje tussen 1:18 en 1:22. De tank is met 18,7 liter lekker groot. Rond 270 km begint de boordcomputer te waarschuwen, maar dan gaat er pas 12,5-13 liter in.
Momenteel ben ik wel meer naar all-road motoren aan het kijken. Dat is echt niet omdat de Hornet me niet bevalt, integendeel. Heeft gewoon met mijn lichamelijke beperkingen te maken en het feit dat ik dan een iets andere zithouding kan aanhouden.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
[video]HTT-Thalan schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:52:
[...]
[video]
Awesome
Toen ik op 'post reply' drukte herinnerde ik me ineens een video van iemand die terreinbanden op een SS heeft gedrukt, en nog succesvol was ook. Het was wachten tot iemand ermee kwam
Stoer ding, zeker in die kleurstelling
Rijd nu op een Cb500 uit '76 van mijn oom, die overigens de tweede eigenaar is. Kwam laatst de handleiding en het eerste schadeformulier tegen onder het zadel.HTT-Thalan schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:14:
[...]
[...]
Potverdrie, en dan heb ik nog het minst aantal PK's ook.
Maar wel een middenbok!
Ook met middenbok.
Verwijderd
Rare gasten die Finnen. Onderstaande figuren komen ook uit FinlandHTT-Thalan schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:16:
[...]
Youtube heeft overal een antwoord op
[video]
Dat soort mafkezen vind je in elk landVerwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:28:
[...]
Rare gasten die Finnen. Onderstaande figuren komen ook uit Finland
[video]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Scottoiler, dat afstellen doe je een keer, ik heb hem in de herfst afgesteld en kom er verder niet meer aan behalve als ik hem vullen moet. Heerlijk ding !! Volgende fiets komt ie gewoon weer op.w4rguy schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:23:
Ik heb al gekeken naar drie verschillende smeersystemen:
OSCO (One Second Chain Oiler):
ScottOiler V-system:
Cobra Nemo2:
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Haha jazeker!Bommes schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:52:
[...]
De Vespa is uit 2006 en mijn Fazer uit 2000.
Maar nu ik er over nadenk volgens mij was hier ook een Belgische gast die een 125cc motor had, die zal iets van 15 pk hebben dacht ik.
Ooh en natuurlijk onze KTM duke rijder (forum naam vergeten sorry) die heeft ook een 125cc.
Het Dukeje startte vandaag weer prima na anderhalve week in de kou te hebben gestaan.
Nu de dakar toch bezig is moeten we dan wel een toepasselijke video vinden wat betreft SS en offroad.HTT-Thalan schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:19:
[...]
Toen ik op 'post reply' drukte herinnerde ik me ineens een video van iemand die terreinbanden op een SS heeft gedrukt, en nog succesvol was ook. Het was wachten tot iemand ermee kwam.
Stoer ding, zeker in die kleurstelling!
Bewijst maar weer dat je met (de) goede banden zoveel meer kunt.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
En vooral de muziek er onder is ......aangezien ik afgelopen week door een dame van "Hahnenkamm" af ben gesnowboard en nú dus wat afspraken bij een orthodontist/kaakchirurg ingepland heb staan.
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 06-01-2017 00:19 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ja, die edit blijft het beste.wimmel_1 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:13:
Kan ook gewoon in de sneeuw/op 't ijs, hoor.....
[video]
En vooral de muziek er onder is ......aangezien ik afgelopen week door een dame van "Hahnenkamm" af ben gesnowboard en nú dus wat afspraken bij een orthodontist/kaakchirurg ingepland heb staan.
Niet tijd voor wat Dainese wintersport protectie?
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Stukjes door en langs het bos waren erg donker, de andere student kroop een beetje op mijn achterwiel (die vond het blijkbaar te rustig gaan) maar ik kreeg via mijn oortje door dat hij het goed vond dat ik die onoverzichtelijke bochten wat rustiger aan nam... en had op het eind een ford mondeo die rechtdoor voorsorteerde (ik ging rechtsaf) maar toen toch voor mij langs naar rechts ging. Dat ik 55 reed in de 50 zone ging hem blijkbaar niet hard genoeg. Beetje jammer, dat soort mensen.
Aandachtspunten van vandaag: Ik mag best nog wat meer gas geven op de snelweg (ik moest even aan die druk wennen en rij eerder op gevoel dan op mijn teller) en moest mijn spiegelgedrag aanpassen (meer geprononceerd, zij moeten zien dat ik het gezien heb).
Met de kou totaal geen last gehad, mijn vingers waren aan de koude kant maar niet bevroren. Als de motor handkappen had gehad (maar dat kan niet icm beugels aan het stuur) was het ideaal geweest. Ik had overigens wel een thermoshirt aan, daaroverheen een trui en dan de motorjas. Die beugels zitten er natuurlijk niet voor niets, zoals mijn medestudent vandaag demonstreerde toen hij na het parkeren even achterom wilde kijken (naar mij) - die ging er even bij liggen
Voor de wintersport heb ik spullen van Bollé waaronder dus deze helm. Helaas kon die dus niet voorkomen dat er wat tandjes verdwenen ná een glij/schuifpartij van een paar honderd meter nadat ik van achteren werd geraakt door een snowboardster welke al eerder aan 't schuiven/glijden was gegaan.caesar1000 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:17:
[...]
Ja, die edit blijft het beste.![]()
Niet tijd voor wat Dainese wintersport protectie?![]()
[afbeelding]
Misschien volgende keer maar beter m'n motorhelm op zetten tijdens het afdalen van de "Hanhnekamm"
Heli Skieën kreeg in ieder geval weer een geheel nieuwe dimensie voor me, al was 't voor mij gelukkig alleen als passagier... De dame welke me van de piste af "veegde' was beter geholpen met die "vogel".
[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 05-01-2017 21:45 ]
Leuk filmpje, maar die R1 lijkt de enige te zijn met spikes, das wel n btje flauwwimmel_1 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:13:
Kan ook gewoon in de sneeuw/op 't ijs, hoor.....
[video]
Succes met je herstel!
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Komt ook echt heel vaak voor dat iemand anders een ongeluk krijgt met een skier/snowboarder die de controle verloren is en daardoor zelf ook het een en ander eraan overhoudt. Balenwimmel_1 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:30:
[...]
Voor de wintersport heb ik spullen van Bollé waaronder dus deze helm. Helaas kon die dus niet voorkomen dat er wat tandjes verdwenen ná een glij/schuifpartij van een paar honderd meter nadat ik van achteren werd geraakt door een snowboardster welke al eerder aan 't schuiven/glijden was gegaan.
Misschien volgende keer maar beter m'n motorhelm op zetten tijdens het afdalen van de "Hanhnekamm"
Heli Skieën kreeg in ieder geval weer een geheel nieuwe dimensie voor me, al was 't voor mij gelukkig alleen als passagier... De dame welke me van de piste af "veegde' was beter geholpen met die "vogel".
[afbeelding]
Je hebt overigens ook zulke helmen:

Bij wintersport kan ik het begrijpen omdat 99% van de helmen open is, maar op de motor zul je mij nooit zien met een helm zonder chin guard. Heel je gezicht ligt open als je daarmee verkeerd terecht komt.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=SZGcvCD7lGM]
Je kunt jezelf wel proberen volledig in te pakken, en dus te beschermen tegen alle mogelijke risico's, maar.... Je eindigt op een gegeven moment als "Bibendium". Ik had deze keer gewoon een beetje minder geluk, denk ik
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 05-01-2017 22:11 ]
Ik werk op 10 minuten fietsen dus ik heb de niet gemotoriseerde tweewieler gepakt en het was wel koud, maar wel goed te doen.
Niet vanochtend, maar wel gisteravond, we begonnen bij +2 en reden na 20 minuten permanent in 0 graden rond. We hadden één klein glad plekje bij een stuk gerepareerd asfalt in een woonwijk, verder was het allemaal prima te doen.steef2 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:13:
Zijn er nog helden die vanochtend het koude weer op hun tweewieler hebben getrotseerd?
Ik werk op 10 minuten fietsen dus ik heb de niet gemotoriseerde tweewieler gepakt en het was wel koud, maar wel goed te doen.
Ik heb morgen om 10.30 mijn laatste rijles voor mijn AVD examen komende dinsdag. Ik ben heel benieuwd of de les doorgaat morgen in verband met de opgegeven sneeuw/ijzel.HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:02:
[...]
Niet vanochtend, maar wel gisteravond, we begonnen bij +2 en reden na 20 minuten permanent in 0 graden rond. We hadden één klein glad plekje bij een stuk gerepareerd asfalt in een woonwijk, verder was het allemaal prima te doen.
Jammer dat dit niet gewoon de standaard lesmotor is:w4rguy schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:05:
[...]
Ik heb morgen om 10.30 mijn laatste rijles voor mijn AVD examen komende dinsdag. Ik ben heel benieuwd of de les doorgaat morgen in verband met de opgegeven sneeuw/ijzel.

10:30 is wel aan de vroege kant, maar met een beetje geluk is de ijzel wel opgelost. Sneeuw zou ik me niet direct druk om maken (maar dat is persoonlijk).
Welke regio? Ik geef het weinig kans afgaande op het weerbericht, maar wie weet zit je net ergens waar het meevalt..w4rguy schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:05:
[...]
Ik heb morgen om 10.30 mijn laatste rijles voor mijn AVD examen komende dinsdag. Ik ben heel benieuwd of de les doorgaat morgen in verband met de opgegeven sneeuw/ijzel.
Hoofddorp/Nieuw-Vennep. Zeg maar gerust omgeving Schiphol (A5/A4/Rottenpolderplein).Tankiej schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:25:
[...]
Welke regio? Ik geef het weinig kans afgaande op het weerbericht, maar wie weet zit je net ergens waar het meevalt..
Paar weken terug met die dichte mist ook les gehad. Dat was meer overleven dan echt iets leren. Ik reed 300 meter voor de instructeur op de snelweg en kreeg al door het oortje te horen dat ze me kwijt waren en dat ik de juiste afrit moest nemen. Was ik even bang dat ik de afrit had gemist. Bleken ze gewoon 300 meter achter me te rijden.
Ah, wellicht dat de doorgaande wegen rond 10.30 daar weer een beetje sneeuw/ijs vrij zijn. De buien trekken van west naar oost. Ben benieuwd. Succes met je AVD alvast in ieder geval!w4rguy schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:40:
[...]
Hoofddorp/Nieuw-Vennep. Zeg maar gerust omgeving Schiphol (A5/A4/Rottenpolderplein).
Paar weken terug met die dichte mist ook les gehad. Dat was meer overleven dan echt iets leren. Ik reed 300 meter voor de instructeur op de snelweg en kreeg al door het oortje te horen dat ze me kwijt waren en dat ik de juiste afrit moest nemen. Was ik even bang dat ik de afrit had gemist. Bleken ze gewoon 300 meter achter me te rijden.
Best cool om te zien dat een motor zichzelf zo goed in balans kan houden, maar ik vraag me af wat het doet met 'the riding experience'.
Maar ik vind het wel een dingetje "het kan, daarom doen we het" oftewel de R&D begroting ruimschoots gebruiken
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Bert is een offroad instructeur, maar rijdt hier op zijn BMW 1200GS toch menig sportfiets voorbij op het circuit.aidanl schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:54:
[...]
Hangt van iemands individuele wensen af wat die voor moter koopt. Dat jij will offroaden betekent niet dat iedereen die wens heeft. Iemand anders ambieert meer naar een circuit fiets, sucess dan met je all-terain motor
YouTube: Trackday on Circuit of Assen with BMW R1200GS LC
Ik bedoelde het ook zeker niet als generalisatie want er zijn er genoeg die circuit rijden met een all-road en dat ook erg goed doen.teigetjuh schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:23:
[...]
Bert is een offroad instructeur, maar rijdt hier op zijn BMW 1200GS toch menig sportfiets voorbij op het circuit.
steef2 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:13:
Zijn er nog helden die vanochtend het koude weer op hun tweewieler hebben getrotseerd?
Gister had ik m'n motor uit de staling gehaald na een paar maanden en een uurtje door de stad gereden. Maar jezus wat een spierpijn heb ik vandaag. M'n hele rug en benen zijn naar de klote. Iemand die dit ook heeft na een tijdje niet te hebben gereden?
Wat ook vervelend is dat je alsnog bevroren handen hebt met dikke handschoenen. Ik rijd de eerste 5 minuten zonder handschoenen zodat mn handen wennen met de kou en dan pas doe ik ze om. Mijn handen blijven dan pas warm
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Oh jazeker. Dag in, dag uit in elk weer type. Zonnetje, droge, windstille -5. Was heel goed te doen, Had het totaal niet koud. Veel beter te doen dan die mis afgelopen week. Thermoshirt aan, overhemd, dunne trui en Rev'it Stealth. 20 mins rijden met top van 100km/h.steef2 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:13:
Never ride faster than your guardian angel can fly.
* Nieuwe koppeling met bijbehorende onderdelen
* Nieuwe nokkenaskettingen
* Grote beurt
Hopelijk blijft het hierbij.
Maar, dan weer klaar voor het voorjaar.
teigetjuh schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:23:
[...]
Bert is een offroad instructeur, maar rijdt hier op zijn BMW 1200GS toch menig sportfiets voorbij op het circuit.
Verwijderd
Nog een GS circuit filmpje:
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 14:55 ]
Thanks!Tankiej schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:52:
[...]
Ah, wellicht dat de doorgaande wegen rond 10.30 daar weer een beetje sneeuw/ijs vrij zijn. De buien trekken van west naar oost. Ben benieuwd. Succes met je AVD alvast in ieder geval!
Ik hoor net dat de examens vandaag gewoon door zijn gegaan! Twee leerlingen geslaagd bij de rijschool. Examen rond het vriespunt. Ik ga me vast voorbereiden tegen de kou...
Ik werk vlakbij het CBR in Almelo, (Twente) en zie de hele dag motoren die AVD rijden. Hele dag al -2 ish en vannacht goed gevroren. Luchtvochtigheid is laag en op een paar ijsplaten na op bepaalde wegen ook niet echt glad te noemen hier.w4rguy schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:25:
[...]
Thanks!
Ik hoor net dat de examens vandaag gewoon door zijn gegaan! Twee leerlingen geslaagd bij de rijschool. Examen rond het vriespunt. Ik ga me vast voorbereiden tegen de kou...
Succes op de motor!
Nu is het ook alleen koud, verder is er prima te rijden. Maar vanavond/vannacht/morgenochtend verwachten ze sneeuw en ijzel, dus dan is het een heel ander verhaalw4rguy schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:25:
[...]
Thanks!
Zelf zal ik niet zo snel in de winter gaan rijden maar vind het toch fijn om een paar goede winter handschoenen te hebben.
Twijfelde tussen de pegasus en sirius handschoenen. Enigste verschil is dat de sirius een harde knokkel protectie heeft waar die bij de pegasus zacht is. Verder voelde ik geen enkel verschil. De pegasus was ook nog eens 20 euro goedkoper wat de keus makkelijker maakte.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Ik heb ook gewoon afgereden bij -6 hoor. Is koud, maar gewoon te doen.Patrock schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:35:
[...]
Ik werk vlakbij het CBR in Almelo, (Twente) en zie de hele dag motoren die AVD rijden. Hele dag al -2 ish en vannacht goed gevroren. Luchtvochtigheid is laag en op een paar ijsplaten na op bepaalde wegen ook niet echt glad te noemen hier.
Succes op de motor!
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Nou, als ik zo naar de straten hier kijk ga ik mooi niet met de motor. Niet vanwege de kou maar de straten zijn witgrijs van de pekel. Daar ga ik mijn motor niet aan blootstellensteef2 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:13:
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Deze miste ik nog voor de montage van de kofferdragers, om onverklaarbare reden miste mijn motor ze
Gaat om een ZX9R uit 1999, moet wel wat aan gebeuren....
- Twee nieuwe banden
- Compleet nieuwe achterrem.
- Loopt op twee cilinders inplaats van vier.
- Carbs synscroniseren
- enz...
Nu maar gevraagd of ze er nog wat voor willen geven en ik dan bij hun voor een nieuwe motor ga kijken.
1800 euro is een beetje gortig sinds de motor zelf 2000 kosten.
[ Voor 7% gewijzigd door DeadKnight op 06-01-2017 16:41 ]
Hoe komt dat zomaar ineens?DeadKnight schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:41:
Mijn motor staat momenteel bij motoport voor reparatie, 1800 euro aan reparatie-kosten![]()
- Twee nieuwe banden
- Carbs synscroniseren
- enz...
Nu maar gevraagd of ze er nog wat voor willen geven en ik dan bij hun voor een nieuwe motor ga kijken.
Rondjes van 2:18/2:20 op Assen zijn beginners tijden. Dat moet op een goldwing ook nog wel lukken,teigetjuh schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:23:
[...]
Als dat echt zo was dan reden ze allemaal in de MotoGP op een GS.Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:50:
Nu moet ik zeggen ik heb bij de motorclub ook zo'n soort Bert figuur zitten maar die hou ik tijdens onze ritjes niet of nauwelijks bij. Zeker op niet circuit omstandigheden stuurt zo'n GS belachelijk makkelijk en beschikt over behoorlijk wat koppel en is met een goede rijder echt lastig bij te houden.
Nog een GS circuit filmpje:
[video]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik weet niet welke MotoPort dit is, maar de meeste staan niet echt 'super' te boek. Kun je misschien een second opinion vragen bij een andere dealer?DeadKnight schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:41:
Mijn motor staat momenteel bij motoport voor reparatie, 1800 euro aan reparatie-kosten![]()
- Twee nieuwe banden
- Carbs synscroniseren
- enz...
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Als iedereen zo goed kon rijden hadden een stuk minder mensen een 1000+ CC motor 'nodig'Tylen schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:46:
[...]
Rondjes van 2:18/2:20 op Assen zijn beginners tijden. Dat moet op een goldwing ook nog wel lukken,
[...]
Als dat echt zo was dan reden ze allemaal in de MotoGP op een GS.
Stiekem vind ik het best een mooie motor. (Er zitten dan ook een aantal lijnen in die afkomstig zijn uit de Hornet serie, dus dat is best logisch. Het kontje lijkt zelfs origineel Hornet te zijn)gebruikershaes schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:08:
Wat vinden we hier van?
[video]
Best cool om te zien dat een motor zichzelf zo goed in balans kan houden, maar ik vraag me af wat het doet met 'the riding experience'.
Die verstelbare balhoofdhoek lijkt me eigenlijk ook wel een mooie feature die het rijgedrag van een motor gigantisch kan beïnvloeden.
Uiteraard ging het filmpje daar niet om. Het filmpje ging om het zelfstandig rijden. En voor langzame manouvres lijkt me dat nog niet zo verkeerd. Hoeveel mensen zijn er wel niet die rijdend nog nooit gevallen zijn, en bij het manouvreren in de garage vallen ze om.
Ik heb wel een vraag: het filmpje speelt zich volledig af op een vlakke tegelvloer. Hoe gaat dit om met ongelijk wegdek?
Ik wil hem maandag wel even lenen voor de langzame slalomDrivinUCrazy schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:00:
En voor langzame manouvres lijkt me dat nog niet zo verkeerd. Hoeveel mensen zijn er wel niet die rijdend nog nooit gevallen zijn, en bij het manouvreren in de garage vallen ze om.
30.000 km beurt en vroeg zelf om mijn carburateurs te synchroniseren, hij luste aardig wat benzine. Dus dat komt waarschijnlijk omdat hij op twee cilinders loopt zeggen hun.
Heb er zelf niet heel veel verstand van maar 1800 euro schrok ik wel van
Ze willen wel voor 1240 euro de achterrem reviseren, carburateurs eraf en ultrasoon reinigen, verschillende schakelaars maken en zorgen dat hij weer op vier cilinders rijdt.
Zojuist een aanbieding gehad van ze, 500 handelswaarde voor de motor en dan 750 euro korting op een Honda CB500 X ABS.
(https://www.motoportworme...roducts/HEX12766046_24407)
Als ik even snel kijk wat zo'n ZX9R nog moet opbrengen kunnen ze daar nog wel leuk aan verdienen.DeadKnight schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:15:
[...]
30.000 km beurt en vroeg zelf om mijn carburateurs te synchroniseren, hij luste aardig wat benzine. Dus dat komt waarschijnlijk omdat hij op twee cilinders loopt zeggen hun.
Heb er zelf niet heel veel verstand van maar 1800 euro schrok ik wel van![]()
Ze willen wel voor 1240 euro de achterrem reviseren, carburateurs eraf en ultrasoon reinigen, verschillende schakelaars maken en zorgen dat hij weer op vier cilinders rijdt.
Zojuist een aanbieding gehad van ze, 500 handelswaarde voor de motor en dan 750 euro korting op een Honda CB500 X ABS.
(https://www.motoportworme...roducts/HEX12766046_24407)
Ik ben meerdere keren gewaarschuwd dat Motorport 'gezonde' marges rekent, dus dat je even moet vergelijken. Voor 1800 euro koop je bijna een zelfde motor terug (motoroccassion website) en dan is wat je voor de oude terugkrijgt nog winst.
Er zit nogal een verschil in vermogen tussen de jouwe en de 500X'(90 eraf!), dat besef je je wel?
Een zx9r is per definitie niet heel zuinig.
Het vermogen besef ik zeker! maarja het is perfect voor woon-en-werk verkeer in de zomer.HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:25:
[...]
Als ik even snel kijk wat zo'n ZX9R nog moet opbrengen kunnen ze daar nog wel leuk aan verdienen.
Ik ben meerdere keren gewaarschuwd dat Motorport 'gezonde' marges rekent, dus dat je even moet vergelijken. Voor 1800 euro koop je bijna een zelfde motor terug (motoroccassion website) en dan is wat je voor de oude terugkrijgt nog winst.
Er zit nogal een verschil in vermogen tussen de jouwe en de 500X'(90 eraf!), dat besef je je wel?.
Ik gok zelf dat de vorige eigenaar weinig tot geen onderhoud heeft gepleegd en dat komt nu allemaal boven drijven, sinds hij er optisch tip top uitziet.
Ga morgen in elk geval kijken voor de CB 500 X en mogelijk een testritje doen (als er geen pak sneeuw ligt..)
Zelf sleutelen heb ik ook aan gedacht maar dan word het nog steeds een dure grap denk ik sinds zowat alles open moet en vervangen moet en een kleine gok als ik begin dat ik over twee jaar nog bezig bencharrel schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:29:
@zx9r, 2 cilinders dan loopt ie echt niet mooi rond. Dat had je daarvoor wel gemerkt. Kan je beter wat investeren in gereedschap en rustig aan beginnen. Of even langs een kleinere zaak in de buurt en vragen om een 2nd opinion.
Een zx9r is per definitie niet heel zuinig.
Heb zelf het idee om nu gewoon in iets goed te investeren en de komende jaren rijden.
Prachtig stukje techniek. Ik moet door een relatief smalle ging voordat ik buiten ben en een bocht om. Te smal om naast de motor te lopen dus je moet erop zitten. Starten is een beetje associaal in een ruimte zonder afzuiging en de herrie zal ook wel niet te harden zijn. Dus ben nu een beetje vooruit aan het schuifelen en moeilijk aan het doen om de bocht te maken. Als dat ding gewoon achter mij aan zou kunnen rijden met een kleine electromotor en eenmaal buiten uit te schakelen is ben ik om. Zou ideaal zijn als dit op termijn een universele goodie is die je aftermarket of als optie op iedere motor kan kopen.gebruikershaes schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:08:
Wat vinden we hier van?
[video]
Aan het stuur vastpakken en duwen geen optie?xos schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:54:
[...]
Prachtig stukje techniek. Ik moet door een relatief smalle ging voordat ik buiten ben en een bocht om. Te smal om naast de motor te lopen dus je moet erop zitten. Starten is een beetje associaal in een ruimte zonder afzuiging en de herrie zal ook wel niet te harden zijn. Dus ben nu een beetje vooruit aan het schuifelen en moeilijk aan het doen om de bocht te maken. Als dat ding gewoon achter mij aan zou kunnen rijden met een kleine electromotor en eenmaal buiten uit te schakelen is ben ik om. Zou ideaal zijn als dit op termijn een universele goodie is die je aftermarket of als optie op iedere motor kan kopen.
~ James May
Ik moet altijd tussen een auto en muur door. De spiegels van de motor en auto zitten op dezelfde hoogte en dan heb ik aan beide kanten iets van 3cm over. Ik ga altijd op de motor zitten en loop dan heel langzaam naar voren toe. Dit werkt voor mij prima. Naast de motor lopen is onmogelijk en vind dit prima werken.xos schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:54:
[...]
Prachtig stukje techniek. Ik moet door een relatief smalle ging voordat ik buiten ben en een bocht om. Te smal om naast de motor te lopen dus je moet erop zitten. Starten is een beetje associaal in een ruimte zonder afzuiging en de herrie zal ook wel niet te harden zijn. Dus ben nu een beetje vooruit aan het schuifelen en moeilijk aan het doen om de bocht te maken. Als dat ding gewoon achter mij aan zou kunnen rijden met een kleine electromotor en eenmaal buiten uit te schakelen is ben ik om. Zou ideaal zijn als dit op termijn een universele goodie is die je aftermarket of als optie op iedere motor kan kopen.
Vind op de motor zitten en lopen sowieso fijner dan naast de motor lopen. Het ziet er misschien niet zo mooi uit maar vind het fijner dan er naast lopen. Ook bijvoorbeeld keren doe ik met op de motor zitten
[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 06-01-2017 19:14 ]
[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 06-01-2017 19:48 ]
Das vet. 1:46 graag op Assen. Bliep bliep oke jeroen....gebruikershaes schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:08:
Wat vinden we hier van?
[video]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik hou altijd 1 vinger op de voorrem.418O2 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:47:
Ik ben dan wel altijd bang dat ik mijn kuiten een keer breek door de stepjes. Als ik over de drempel moet en de motor dan ineens sneller gaat over de drempel
That would be me. Normaal zou ik dit jaar mijn A moeten halen dus hopelijk snel de 125cc omruilen voor een +- 600cc.Bommes schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:52:
[...]
De Vespa is uit 2006 en mijn Fazer uit 2000.
Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.
Dit topic is gesloten.
![]()