Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.785 views

Onderwerpen

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-11 10:45

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
aidanl schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:47:
[...]

Breng je dan de gehele motor langs of alleen de velgen? Want ik kreeg wel ergens ook rond de 290 te horen, maar dan was het nog 30 euro per band extra als je de gehele motor langs bracht.
Normaal breng ik losse velgen, maar deze keer was het koud buiten en was ik lui :P €290 voor montage op de motor dus, incl demonteren & terughangen van de wielen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-11 17:19
HTT-Thalan schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:49:
[...]

Het zicht was gemiddeld 200 meter. Dat verschil moet je toch wel zien lijkt me (zeker omdat wij ons lantaarnpalen niet massaal afgezaagd hebben en je dus gewoon 3 palen vooruit kunt tellen).
Nou zijn er ook genoeg Nederlanders die te vroeg hun mist lampen aan zetten. Had vanochtend ruim 300m zicht maar genoeg maloten die blijkbaar minder konden zien als ik. Kwam gister ook al iemand tegen die wel zijn mist verlichting aan had maar het verdomde zijn normale verlichting aan te zetten. Dan heb ik liever normale verlichting als die mistlampen.
Chakotay schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:51:
[...]

Normaal breng ik losse velgen, maar deze keer was het koud buiten en was ik lui :P €290 voor montage op de motor dus, incl demonteren & terughangen van de wielen.
Heb niet echt de mogelijkheid om de motor ergens te plaatsen zonder velgen dus kies ik ook voor de luie methode :P kan je mij berichtje sturen met de naam van die zaak?

[ Voor 25% gewijzigd door aidanl op 29-12-2016 10:53 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
aidanl schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:52:
[...]

Nou zijn er ook genoeg Nederlanders die te vroeg hun mist lampen aan zetten. Had vanochtend ruim 300m zicht maar genoeg maloten die blijkbaar minder konden zien als ik. Kwam gister ook al iemand tegen die wel zijn mist verlichting aan had maar het verdomde zijn normale verlichting aan te zetten. Dan heb ik liever normale verlichting als die mistlampen.
Dat zie je steeds vaker met automatische dimlichten... Die gaat vanzelf wel aan als het donker is, maar niet bij mist. Wat dat betreft vind ik het systeem van mijn Alfa 156 wel prettig. Die gaan uit als je het contact uitzet, kan de schakelaar dus simpelweg altijd op aan laten :)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:02

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

aidanl schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:52:
[...]

Klopt, dat komt ook helaas nog voor. Maar ik turf mee, en in 8 van de 10 gevallen is het een Vlaming.

Los daarvan is het ongeacht nationaliteit dat men vertikt fatsoenlijk richting aan te geven, en toen ik iemand daar gisteren op wees (door naast hem te rijden, een knippergebaar met mijn hand te maken en éénmaal mijn alarmknippers aan te zetten - let wel, ik reed naast hem, ik deed dit omdat hij met 100 zonder richting naar links kwam zetten terwijl ik aan het inhalen was met 125) haalde hij mij opnieuw in om mij vervolgens een poging tot remmentest te geven. Ik zeg poging, want helaas voor hem faalde dit, omdat ik het al aan zag komen en mijn gas had gelost, ik hoefde mijn eigen rem niet eens aan te raken.

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-11 09:26

Least Inkling

Product of the cold war

Vergeet even niet dat er geregeld een Nederlander achter dat Belgisch kenteken zit..

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-11 17:19
HTT-Thalan schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:55:
[...]

Klopt, dat komt ook helaas nog voor. Maar ik turf mee, en in 8 van de 10 gevallen is het een Vlaming.

Los daarvan is het ongeacht nationaliteit dat men vertikt fatsoenlijk richting aan te geven, en toen ik iemand daar gisteren op wees (door naast hem te rijden, een knippergebaar met mijn hand te maken en éénmaal mijn alarmknippers aan te zetten - let wel, ik reed naast hem, ik deed dit omdat hij met 100 zonder richting naar links kwam zetten terwijl ik aan het inhalen was met 125) haalde hij mij opnieuw in om mij vervolgens een poging tot remmentest te geven. Ik zeg poging, want helaas voor hem faalde dit, omdat ik het al aan zag komen en mijn gas had gelost, ik hoefde mijn eigen rem niet eens aan te raken.
Als men de richting aanwijzer niet kan vinden of weigert te gebruiken en daarnaast remtests probeert, meteen rijbewijs invorderen. Achterlijk gevaarlijk gedrag als dit zou meteen afgestraft moeten worden. Er zijn zelfs mensen die remtests voor vrachtwagens proberen. In zo'n geval mag van mij de vrachtwagen chauffeur gas bij geven en die idioten de weg af rijden.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

aidanl schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:01:
[...]

Als men de richting aanwijzer niet kan vinden of weigert te gebruiken en daarnaast remtests probeert, meteen rijbewijs invorderen. Achterlijk gevaarlijk gedrag als dit zou meteen afgestraft moeten worden. Er zijn zelfs mensen die remtests voor vrachtwagens proberen. In zo'n geval mag van mij de vrachtwagen chauffeur gas bij geven en die idioten de weg af rijden.
Het is dweilen met de kraan open, ik rij gewoon op een manier die mij maximale veiligheid garandeert en probeer af en toe iemand wijs te maken met een gebaar of signaal, maar soms doe ik de moeite al niet eens meer. Dan is het gewoon knopje indrukken op de dashcam, een keer diep zuchten en laten gaan :).

Straks op de motor zal ik nog veel defensiever moeten gaan rijden, maar het voordeel is dan weer dat ik mensen op hun raam kan tikken als ze het écht bont maken :P.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50

Ethirty

Who...me?

HTT-Thalan schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:05:
[...]

Straks op de motor zal ik nog veel defensiever moeten gaan rijden, maar het voordeel is dan weer dat ik mensen op hun raam kan tikken als ze het écht bont maken :P.
Succes gegarandeerd tegen debielen op de weg. :Y

1 tip: doe het niet. Ze hoeven maar aan hun stuur te trekken en je ligt met een beetje pech onder de vangrail.

Als ik iets geleerd heb de afgelopen 15 jaar is dat opvoeden in het verkeer niet werkt. Mensen blijven rijden als debielen en Belgen hebben kennelijk andere regels dan wij. (Mistlampen, links rijden, etc).

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

aidanl schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:17:
[...]

Als je te ver over je schouder heen kijkt begin je al in je rijbaan af te wijken in de richting waar je kijkt dus dit moet ook niet te overdreven gebeuren.

Op tijd beginnen met het kijken maakt het wel gemakkelijker, als je al de situatie op tijd overzien hebt kan je vervolgens puur met de handeling bezig houden. Je kan ook zelf merken of je tijdig gekeken hebt, als je bijvoorbeeld bij een rotonde aan komt en je hebt al goed gekeken zou je niet extra hoeven te remmen oid want je weet al of er auto's, voetgangers of fietsers aankomen.

Zoals mijn rijinstructeur het altijd zei, je moet moeilijke situaties voor zijn. Als je op tijd kijkt en handelt zou je soepel kunnen rijden en kom je nooit in situaties terecht waar je risico loopt :)
Ben ik helemaal met je eens. Maar met het beperkte zicht wat ik gisteren had vanwege de mist in combinatie met mijn bril was het echt 'overleven'. Het liep gewoon niet lekker. Hopelijk volgende keer beter want het examen komt er al snel aan.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-11 12:38
Na wat wikken en wegen wil ik mijn trouwe VFR 750F verkopen. Uiteindelijk moet er een andere motor voor in de plaats komen. De vraag is wat? :) Voorkeur gaat uit naar naked bikes, echter gezien toekomstig gebruik van de motor lijkt het mij niet verstandig.
Motorvakantie is rond 400-500 km per dag.
Dagelijks door de stad en snelweg.
Het moet ook weer niet te mooi uitzien i.v.m. buitenstalling (wel onder een hoes).

Gekeken naar Fazers, V-Stroms, VFR 800. Mijn enige must is dat ik meer dan 200km op een benzinebak kan doen en voor de rest moet het een all round motor zijn?

Nog tips waar ik naar kan kijken?

V-Strom 650

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Xoxol schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:59:
Na wat wikken en wegen wil ik mijn trouwe VFR 750F verkopen. Uiteindelijk moet er een andere motor voor in de plaats komen. De vraag is wat? :) Voorkeur gaat uit naar naked bikes, echter gezien toekomstig gebruik van de motor lijkt het mij niet verstandig.
Het moet ook weer niet te mooi uitzien i.v.m. buitenstalling (wel onder een hoes).

Gekeken naar Fazers, V-Stroms, VFR 800. Mijn enige must is dat ik meer dan 200km op een benzinebak kan doen en voor de rest moet het een all round motor zijn?

Budget? (ook handig ;) )

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Xoxol
Goeie! Budget is rond 5000 euro.

V-Strom 650

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wil je ook meer vermogen? Anders kan een Bandit 650 of een 1250 wat zijn. Of een good old Honda CB...
Anders als je wat sportiever wilt de Kawa Z750, of iets in die richting?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Bommes
  • Laatst online: 01:03

Bommes

Capo del formaggio

HTT-Thalan schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:02:
[...]

Kwam vanmorgen precies 1 motorrijder tegen op de A27, hij of zij reed 85 achter een vrachtwagen en was druk doende het vizier droog te blijven vegen.

Overigens was het belgenverkeer ook goed vertegenwoordigd. Die zie je altijd al van kilometers aankomen, want ze rijden bijna zonder uitzondering met de mistlichten aan zodra de horizon een beetje wazig begint te worden. Blijkbaar komt het niet in ze op dat zo'n ding enorm verblindend is.
Mijn motor rijinstructeur waarschuwde me bij de eerste les op de openbare weg als een van de eerste dingen voor Belgen.
Nou is het wel een beetje gechargeerd maar na 15 jaar als service monteur in de buitendienst door heel de Benelux met ongeveer 50 duizend gereden kilometers per jaar let ik toch nog altijd extra op in de buurt van onze zuiderburen.
Op Sicilië of zelfs op de ringweg van Napels voelde ik me nog veiliger in het verkeer. :P

Sorry voor de Vlamingen in dit topic, jullie biertjes en stoofpotten zijn geweldig maar op de weg.. :N

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-11 11:38
Bommes schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:33:
[...]

Mijn motor rijinstructeur waarschuwde me bij de eerste les op de openbare weg als een van de eerste dingen voor Belgen.
Nou is het wel een beetje gechargeerd maar na 15 jaar als service monteur in de buitendienst door heel de Benelux met ongeveer 50 duizend gereden kilometers per jaar let ik toch nog altijd extra op in de buurt van onze zuiderburen.
Op Sicilië of zelfs op de ringweg van Napels voelde ik me nog veiliger in het verkeer. :P

Sorry voor de Vlamingen in dit topic, jullie biertjes en stoofpotten zijn geweldig maar op de weg.. :N
Nog maar over de weg zelf te zwijgen.. :+

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Wellicht belangrijk, naast budget, om te weten wat er schort aan de VFR 750F dat je deze verkopen wil. Is er iets dusdanig stuk dat het niet meer loont deze te repareren, of wil je gewoon iets anders?

Oud model Fazer doet 300km op een tank en rijdt prima, die kan ik je wel aanraden. BMW F800R met klein ruitje is ook gaaf, of de iets meer tour gerichte F800ST of GS.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Xoxol
Joopieboy schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:22:
[...]

Wil je ook meer vermogen? Anders kan een Bandit 650 of een 1250 wat zijn. Of een good old Honda CB...
Anders als je wat sportiever wilt de Kawa Z750, of iets in die richting?
Bandit, helemaal vergeten. Thanks!
noes schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:57:
[...]

Wellicht belangrijk, naast budget, om te weten wat er schort aan de VFR 750F dat je deze verkopen wil. Is er iets dusdanig stuk dat het niet meer loont deze te repareren, of wil je gewoon iets anders?

Oud model Fazer doet 300km op een tank en rijdt prima, die kan ik je wel aanraden. BMW F800R met klein ruitje is ook gaaf, of de iets meer tour gerichte F800ST of GS.
VFR 750 F rijdt nog prima. Waar ik meestal tegenaan loop is dat er weinig onderdelen/ accessoires te vinden zijn. Hierdoor kom je gauw op accessoires die vaak duurder zijn.
Hoe zijn de BMW motoren? Makkelijk te onderhouden?

V-Strom 650

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Xoxol schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:27:
[...]
Hoe zijn de BMW motoren? Makkelijk te onderhouden?
Ik hoor de dealer niet klagen :+ (ik heb een S1000RR).

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

* Bommes kan nooit in 1 keer beslissen.
Van de week had ik IXS winter handschoenen gekocht maar eenmaal thuis vond ik ze op het gevoel wel dik genoeg maar weinig protectie.
En om nu eens niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten heb ik maar besloten om ze vandaag even terug te brengen.
Ik had ze dus nog niet gedragen voordat daar weer mensen over vallen.
Nu bijna 2 keer zoveel uit gegeven voor een setje Dianese Jerico goretex handschoenen.
Volop protectie, dubbele schacht aan de pols, 1te voor onder de mouw van mijn jas en eentje er over heen.
Afbeeldingslocatie: https://www.motorplaza.net/media/catalog/product/cache/1/image/800x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/8/1815561-631_9.jpg
Ze voelen echt 3 klasse beter dan die IXS handschoenen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11
w4rguy schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:03:
De laatste tijd op youtube wat video's aan het kijken geweest om meer inzicht te krijgen in verkeerssituaaties en ongelukken. Niet zozeer om de ongelukken te zien maar om er lering uit te halen wat er zoal mis kan gaan.

Valt me vooral op dat er een shitload aan videos staan van grote (amerikaanse) groepen die allemaal wheelies doen. Ik snap het niet zo. Waarom wil iedereen persé een wheelie doen?
Als ik wheelies zou kunnen trekken dan zou ik het zeker doen (mits ik alleen op de weg ben). Pure kick en adrenaline.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• _Apache_
  • Laatst online: 21:41

_Apache_

For life.

Vond de FJR maar wat zwalken vandaag, en algeheel geen fitte indruk maken. Blijkt de achterband net onder de 2 bar te staan, en de voorband een schamele 1.8..
Nu voor weer op 2,5 achter tegen de 3.0bar.

Verklaarde ook wel de wat dorstige tankbeurt van 7,2L/100km (1 op 13,8 ) :X :X , terwijl een 5,7L normaal is.

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 29-12-2016 21:05 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

_Apache_ schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:02:
Vond de FJR maar wat zwalken vandaag, en algeheel geen fitte indruk maken. Blijkt de achterband net onder de 2 bar te staan, en de voorband een schamele 1.8..
Nu voor weer op 2,5 achter tegen de 3.0bar.

Verklaarde ook wel de wat dorstige tankbeurt van 7,2L/100km (1 op 13,8 ) :X :X , terwijl een 5,7L normaal is.
Dat zal ook wel verklaren waarom mijn verbruik is ingekakt naar 1:20 naar 1:17,5 :+ Binnenkort even een pomp en acculader bestellen

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• _Apache_

_Apache_

For life.

tdw schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:11:
[...]

Dat zal ook wel verklaren waarom mijn verbruik is ingekakt naar 1:20 naar 1:17,5 :+ Binnenkort even een pomp en acculader bestellen
Jaa, k heb vandaag maar even een afspraak gemaakt voor een beurt. En gezegd dat ik de motor beetje voelde zwalken. 'Laten we beginnen bij de banden, eerst het makkelijke..'.

Het is maar goed dat ik bij hou wanneer onderhoud precies geweest is, want ik dacht dat het net achter de rug was, maar dat was dus eind augustus dit jaar, al ruim 22 duizend km geleden, wel tussentijds nog een olie + filter wissel gedaan, maar niet veel meer dan dat. :9

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-11 12:27
Xoxol schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:18:
[...]

Goeie! Budget is rond 5000 euro.
Goede machine, de vfr750. Kijk voor je opvolger eens naar de Triumph Street Triple. Daar kwam ik terecht na het lezen van een hoop (gebruikers)recensies. Is betaalbaar, heeft persoonlijkheid (driecilinder), betrouwbaar, en je bent vast verkocht als je erop rijdt.

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Die mist met deze temperaturen is ook geen strak plan. Uurtje rijden op de snelweg en de mistdruppels veranderden in een mooi ijslaagje, zowel op vizier, jas als ruitje...

Verder de irritatie van mistlampen inderdaad. De helft die bij 500m zicht de mistlampen aan doen. En nog erger: de mensen die met mist van 300+ meter met 70 op de linkerbaan gaan rijden.... Levensgevaarlijk!

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Bommes schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:27:
* Bommes kan nooit in 1 keer beslissen.
Van de week had ik IXS winter handschoenen gekocht maar eenmaal thuis vond ik ze op het gevoel wel dik genoeg maar weinig protectie.
En om nu eens niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten heb ik maar besloten om ze vandaag even terug te brengen.
Ik had ze dus nog niet gedragen voordat daar weer mensen over vallen.
Nu bijna 2 keer zoveel uit gegeven voor een setje Dianese Jerico goretex handschoenen.
Volop protectie, dubbele schacht aan de pols, 1te voor onder de mouw van mijn jas en eentje er over heen.
[afbeelding]
Ze voelen echt 3 klasse beter dan die IXS handschoenen.
En daarom geef ik graag wat meer uit voor een merk als Alpinestars of Dainese. Het kost wat meer, maar de kwaliteit mag er zijn. Tot in de puntjes uitgedacht en erg degelijk (alhoewel IXS over het algemeen ook wel prima kleding heeft voor een wat vriendelijkere prijs). :9

4 tips voor motorrijden in de mist

[ Voor 9% gewijzigd door caesar1000 op 30-12-2016 11:36 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
t0mmiiiii schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:55:
[...]

Goede machine, de vfr750. Kijk voor je opvolger eens naar de Triumph Street Triple. Daar kwam ik terecht na het lezen van een hoop (gebruikers)recensies. Is betaalbaar, heeft persoonlijkheid (driecilinder), betrouwbaar, en je bent vast verkocht als je erop rijdt.
De Street Triple is in ieder geval een proefrit waard, ben ik 't mee eens. Wel een naked bike natuurlijk ;)

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-11 19:13
_Apache_ schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:39:
[...]

Jaa, k heb vandaag maar even een afspraak gemaakt voor een beurt. En gezegd dat ik de motor beetje voelde zwalken. 'Laten we beginnen bij de banden, eerst het makkelijke..'.

Het is maar goed dat ik bij hou wanneer onderhoud precies geweest is, want ik dacht dat het net achter de rug was, maar dat was dus eind augustus dit jaar, al ruim 22 duizend km geleden, wel tussentijds nog een olie + filter wissel gedaan, maar niet veel meer dan dat. :9
22.000 in 4 maanden tijd ? -O-

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:03
Net mezelf even verdiept in 'Carnet de passage'; document dat je nodig hebt om je motor de grens over te krijgen in sommige landen (zoals Iran). In feite een soort tijdelijke import van je bike zonder dat je importbelasting betaalt.

Document moet je aanvragen bij de ADAC, duitse Anwb. Maar: je moet ook borg overmaken aan de ADAC. Net met ze gebeld. Borg is 60% van de resale value van je motor (!!).

Dit is niet echt fijn nieuws voor mijn plan om met een rekatief kostbare motor op reis te gaan :(.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Requiem19 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:27:
[...]
Document moet je aanvragen bij de ADAC, duitse Anwb. Maar: je moet ook borg overmaken aan de ADAC. Net met ze gebeld. Borg is 60% van de resale value van je motor (!!).
[...]
Zo! Dat is best wat! Tevens vind ik het raar dat dat bij een Duitse instantie geregeld moet worden, net als dat internationaal rijbewijzen via de ANWB moeten.

• caesar1000

caesar1000

U want some?

noes schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:34:
[...]
Zo! Dat is best wat! Tevens vind ik het raar dat dat bij een Duitse instantie geregeld moet worden, net als dat internationaal rijbewijzen via de ANWB moeten.
Wat ik me dan afvraag: hoe zit het met het trapsgewijs motorrijbewijs systeem zoals we dat in Nederland (en een aantal andere landen in Europa) kennen? Zou ik met A1 in een land als Amerika gewoon op elke motor kunnen stappen? (Het doet qua lessing/examinering niet onder voor een hoger motorrijbewijs)

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:03
noes schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:34:
[...]

Dat 'carnet' systeem wordt vanuit de Zwitserse anwb geregeld. De NL anwb is aangesloten op het systeem, maar laat het sinds 2005 via Duitsland regelen. Carnet verkrijgen kan op dit moment maar in 5 EU landen ofzo.

Ik snap het enerzijds wel, landen als Iran zijn bang dat je stiekem duur spul gratis importeert en dan verkoopt zonder belasting. Anderzijds is het wat onrealistisch om in Iran of Afganistan motoren te gaan verkopen van 15k....

Dompertje op de plannen dit. Maar op alles is een oplossing.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

caesar1000 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 00:00:
[...]

En daarom geef ik graag wat meer uit voor een merk als Alpinestars of Dainese. Het kost wat meer, maar de kwaliteit mag er zijn. Tot in de puntjes uitgedacht en erg degelijk (alhoewel IXS over het algemeen ook wel prima kleding heeft voor een wat vriendelijkere prijs). :9

4 tips voor motorrijden in de mist
Ja daar kwam ik dus ook achter, erg nette handschoenen van IXS, met goretex zelfs en goed dik zonder te lomp te worden voor "maar" €89. Dat vond ik niet veel en prijs bewust als ik ben dacht ik laat ik die maar kopen.
Echter zoals zo vaak heb ik dan eigenlijk spijt dat ik niet gewoon eens echt goed (en dus duurder) materiaal heb gekocht.
Zeker nu we geen auto meer hebben en ik dus woon/werk altijd met de motor moet doen.
OK bij echt nood weer kan ik nog terug vallen op de camper maar daar ga ik niet vanuit.

Dus goede Gear FTW :Y

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mooie handschoentjes Bommes :) Wat ik zelf vaak rampzalig vind aan goedkope winterhandschoenen is een loszittende binnenvoering. Ik heb zelf altijd heel snel klamme/zweethanden, waardoor een losse voering bij het uitdoen mee naar buiten getrokken word. Zie het dan maar weer eens fatsoenlijk naar binnen te krijgen in alle vingers... Hoe zit dat bij deze?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

caesar1000 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:02:
[...]

Wat ik me dan afvraag: hoe zit het met het trapsgewijs motorrijbewijs systeem zoals we dat in Nederland (en een aantal andere landen in Europa) kennen? Zou ik met A1 in een land als Amerika gewoon op elke motor kunnen stappen? (Het doet qua lessing/examinering niet onder voor een hoger motorrijbewijs)
Vaak mag je dan helemaal geen motor huren. Soms wel brommer, als er een losse klasse voor bestaat.

In bijv Thailand doen ze niet zo moeilijk en krijg je altijd wel een brommer (125cc) mee, maar als je gecontroleerd wordt kan je de sjaak zijn omdat je geen A hebt (maar wel een brommer certificaat).

• caesar1000

caesar1000

U want some?

noes schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:51:
[...]
Vaak mag je dan helemaal geen motor huren. Soms wel brommer, als er een losse klasse voor bestaat.

In bijv Thailand doen ze niet zo moeilijk en krijg je altijd wel een brommer (125cc) mee, maar als je gecontroleerd wordt kan je de sjaak zijn omdat je geen A hebt (maar wel een brommer certificaat).
Belachelijk. Die trap regel is er omdat ze het aantal jonge (motor) verkeersslachtoffers willen beperken. Het maakt niet uit of iemand A1, A2 of A haalt wat betreft motorrijvaardigheden uiteindelijk dus jammer dat je dan sowieso A moet hebben. :F

Tja, waarom zou je ook naar Amerika willen gaan om motor te rijden? Is toch niks aan daar? })

[ Voor 6% gewijzigd door caesar1000 op 30-12-2016 14:06 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Chakotay schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:01:
Mooie handschoentjes Bommes :) Wat ik zelf vaak rampzalig vind aan goedkope winterhandschoenen is een loszittende binnenvoering. Ik heb zelf altijd heel snel klamme/zweethanden, waardoor een losse voering bij het uitdoen mee naar buiten getrokken word. Zie het dan maar weer eens fatsoenlijk naar binnen te krijgen in alle vingers... Hoe zit dat bij deze?
Goede vraag, het voelt alsof het redelijk vast zit. Ga er niet aan lopen trekken als je het niet erg vind :9

Evengoed blijft het toch meestal wel een compromis voor wat betreft je motorgear.
Mijn budget is niet zo ruim dat ik alles maar kan kopen wat ik zou willen hebben, dus moet er op sommige punten water bij de wijn.

Broek en handschoenen zijn nu wel echt goed.
Mijn jas is een beetje een tussen model. Geen goretex maar een of andere laag van Macna zelf.
Buiten dat om is het ook een vrij korte jas om als echte winter jas perfect te zijn.
Tot nut toe is het met een fijne fleece onder jas goed te doen.
Zeker omdat ik hem goed kan vast ritsen aan mijn broek, dat scheelt heel veel koude.

Wel begin ik me wat te ergeren aan mijn "modieuze" Dainese motor schoenen/laarzen
Veters zijn niet echt snel met uit een aantrekken zeg maar en ze zijn maar net hoog genoeg om mijn broek er over heen te laten vallen.
Bij echt regen weer denk ik dat ze wel van boven uit vollopen.. |:(

Maar goed, ga ik zo door dan zou ik ook wel een nieuwe stillere helm willen hebben.
Zag dat er een "budget C3" was uitgebracht leek me wel een fijne helm..

Ach ja, er blijven altijd wensen.. :+
Zo ee FJR met kofferset lijkt me ook wel wat ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 30-12-2016 14:26 ]

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Bommes schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:23:
[...]

Goede vraag, het voelt alsof het redelijk vast zit. Ga er niet aan lopen trekken als je het niet erg vind :9

Evengoed blijft het toch meestal wel een compromis voor wat betreft je motorgear.
Mijn budget is niet zo ruim dat ik alles maar kan kopen wat ik zou willen hebben, dus moet er op sommige punten water bij de wijn.

Broek en handschoenen zijn nu wel echt goed.
Mijn jas is een beetje een tussen model. Geen goretex maar een of andere laag van Macna zelf.
Buiten dat om is het ook een vrij korte jas om als echte winter jas perfect te zijn.
Tot nut toe is het met een fijne fleece onder jas goed te doen.
Zeker omdat ik hem goed kan vast ritsen aan mijn broek, dat scheelt heel veel koude.

Wel begin ik me wat te ergeren aan mijn "modieuze" Dainese motor schoenen/laarzen
Veters zijn niet echt snel met uit een aantrekken zeg maar en ze zijn maar net hoog genoeg om mijn broek er over heen te laten vallen.
Bij echt regen weer denk ik dat ze wel van boven uit vollopen.. |:(

Maar goed, ga ik zo door dan zou ik ook wel een nieuwe stillere helm willen hebben.
Zag dat er een "budget C3" was uitgebracht leek me wel een fijne helm..

Ach ja, er blijven altijd wensen.. :+
Zo ee FJR met kofferset lijkt me ook wel wat ;)
Tja, Dainese is altijd een combinatie van mooi design met de beste features en een stevige prijs. Soms is het iets teveel design zoals bij die schoenen. Mijn leren Dainese motorpak is vanwege het vele wit (mooi design) ook niet echt schoon te houden. ;)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

* Bommes word wat grumpy van het grijze weer

Ter compensatie en om even lekker terug te denken
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/12/1483104515-800-x-600px-IMG_20160819_124526.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 30-12-2016 14:30 ]

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:02
Houdt iedereen er rekening mee dat er gladde (snel)wegen kunnen zijn in de vakantieperiode?

Er wordt weliswaar druk gestrooid door Rijkswaterstaat, provincies en gemeenten, maar vanwege de lage verkeersintensiteit kan dit zout (vooral in ZOAB) wegzakken. Rondom de koudste uren van de dag (vaak tussen 7 en 9) kan het zout dan ingekapseld raken door een laagje rijp (bij voldoende luchtvochtigheid). Op drukke dagen is dit geen probleem, omdat door rijdend verkeer het zout gemengd wordt met de rijp. Maar in de vakantieperiode (en het weekend) zijn de wegen op enkele plaatsen gewoon glad door gebrek aan verkeer; zelfs al is er recent gestrooid.

Wegdektemperaturen zijn ook nu midden op de middag voor zo ongeveer de hele oostelijke helft van NL nog onder nul, ook nu midden op de dag!

Houd hier rekening mee als je volgende week moet werken, vooral op toe-en afritten, en op verbindingsbogen! Vanaf het eind van de middag kan alweer rijp optreden op de koudtste locaties!

• breew
Bommes schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:15:
[...]
Vooral dat laatste, er is te weinig vocht om het een beetje schoon te krijgen.
Ik ben ook nog niet op een goede oplossing gekomen helaas.
Bij motoport verkopen ze speciale wax voor op vizieren.. werkt perfect, alle vocht (zelfs mist) parelt er direct af...
dit spul Afbeeldingslocatie: https://www.nikwax.com/cmsdata/Products/image1_87_en-gb.jpg
(ook handig voor op je skibril!!!)
ik rijd al jaren met dat spul.. als je het 1-2x per week doet dan hoef je nooit te vegen. werkt als een dolle!

[ Voor 9% gewijzigd door breew op 30-12-2016 14:58 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Motorschoenen met veters? Brrr... Leuk als het losschiet en tussen je ketting komt :P

Mijn laarzen zijn het meest luxe deel van mijn motorkleding denk ik. Alpinestars SMX-6, fatsoenlijk waterdicht maar krijg er niet na een half uur al zweetvoeten in, fatsoenlijke protectie rondom en zit comfortabel :)

• breew
Chakotay schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:59:
Motorschoenen met veters? Brrr... Leuk als het losschiet en tussen je ketting komt :P
jaren met bergschoenen gereden... ideaal voor op vakanties, hoef je geen extra paar mee te nemen.
Mijn laarzen zijn het meest luxe deel van mijn motorkleding denk ik. Alpinestars SMX-6, fatsoenlijk waterdicht maar krijg er niet na een half uur al zweetvoeten in, fatsoenlijke protectie rondom en zit comfortabel :)
eens, sinds ik goede motorlaarzen heb gevonden, wil ik nooit meer wat anders :)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

breew schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:57:
[...]

Bij motoport verkopen ze speciale wax voor op vizieren.. werkt perfect, alle vocht (zelfs mist) parelt er direct af...
dit spul [afbeelding]
(ook handig voor op je skibril!!!)
ik rijd al jaren met dat spul.. als je het 1-2x per week doet dan hoef je nooit te vegen. werkt als een dolle!
Werkt dat ook tegen condens aan de binnenkant?

• breew
noes schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:12:
[...]

Werkt dat ook tegen condens aan de binnenkant?
Nee, de enige permanente oplossing daarvoor is een pinlock nemen. Dan heb je nooit meer last van condens.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

breew schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:25:
[...]

Nee, de enige permanente oplossing daarvoor is een pinlock nemen. Dan heb je nooit meer last van condens.
Tenzij je brildrager bent. Dan heb je alsnog dat probleem :P

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-11 19:13
Of hem probeer schoon te maken aan de binnenzijde, dan beschadig je de coating op het pinlock vizier. :X

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• breew
w4rguy schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:33:
[...]
Tenzij je brildrager bent. Dan heb je alsnog dat probleem :P
http://roosdorp.nl/voorkomen-beslagen-brillen/ ?

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:57
Ik zelf heb deze boots. http://www.stylmartin.it/...erace/Cafe-racers-cruise/

Mooie schoen die lekker loopt en in nood ook als gewone schoen gedragen kan worden. Waterdicht, mooi hoog en een rits. Waar ik me wel aan stoor is de hak. Daar blijf ik vaak mee achter m'n voetsteun haken na het opschakelen als ik m'n voet er weer onderuit wil halen. Naar links bewegen kan dan niet. Dus echt voet naar achteren trekken.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb artrose in mijn rechtervoet en ook al ruim 5 jaar hielspoor in de zelfde voet.
Die artrose gaat nooit meer weg, de hielspoor had eigenlijk al lang over moeten zijn.
Maar door de artrose kan ik niet precies de juiste steunzool verdragen om de hielspoor te "genezen"

Evengoed ik kan dus echt op bijna geen enkele schoen lopen, heb na heel lang zoeken eindelijk een set "normale" wandelschoenen gevonden (laag model Lowa schoenen) waarmee ik enigszins pijn vrij kan lopen.

Een motor schoen is voor mij dus de hel en terug. De Dainese "mode" schoenen die ik nu heb kan ik aan hebben zonder pijn, en eigenlijk nog belangrijker mee motor rijden zonder pijn.
Er meer dan 100 meter mee lopen is echt een brug te ver.
Ben bang dat het niet gaat lukken om een motor schoen te vinden waarmee dat wel kan.
Ik hou het voorlopig dus even bij mijn huidige schoentjes ;)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

breew schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:25:
[...]

Jammer, mn pinlock is niet zo goed meer, dus zou er eigenlijk een nieuwe in moeten. Maar, mn vizier is ook niet zo goed meer, en mn zonnevizier is ook te licht. Als ik dat allemaal ga vervangen kan ik bijna net zo goed nieuwe helm gaan kopen. Dat wil ik dus ook wel gaan doen, maar wil dat nog even uitstellen :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

breew schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:39:
Houdt iedereen er rekening mee dat er gladde (snel)wegen kunnen zijn in de vakantieperiode?

Er wordt weliswaar druk gestrooid door Rijkswaterstaat, provincies en gemeenten, maar vanwege de lage verkeersintensiteit kan dit zout (vooral in ZOAB) wegzakken. Rondom de koudste uren van de dag (vaak tussen 7 en 9) kan het zout dan ingekapseld raken door een laagje rijp (bij voldoende luchtvochtigheid). Op drukke dagen is dit geen probleem, omdat door rijdend verkeer het zout gemengd wordt met de rijp. Maar in de vakantieperiode (en het weekend) zijn de wegen op enkele plaatsen gewoon glad door gebrek aan verkeer; zelfs al is er recent gestrooid.

Wegdektemperaturen zijn ook nu midden op de middag voor zo ongeveer de hele oostelijke helft van NL nog onder nul, ook nu midden op de dag!

Houd hier rekening mee als je volgende week moet werken, vooral op toe-en afritten, en op verbindingsbogen! Vanaf het eind van de middag kan alweer rijp optreden op de koudtste locaties!
Sterker nog, ik heb het met de bus van de zaak regelmatig met de gekke uren van mijn werk dat ik op de weg zit, dat er wel al zat zout ligt maar nog helemaal niet in weggereden of zoals jij al schrijft een laagje weggezakt in het asfalt, rechtuit gaat wel, maar als je met een 75pk Caddy met een glijdende voortrein een bocht uitkomt of met invoegen dat je hem voelt schuiven, geeft toch weinig vertrouwen. :X Zeker met al dat vocht en aanvriezing is het écht link. Je verwacht het ook niet...

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Joopieboy schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 09:45:
[...]
Caddy met een glijdende voortrein een bocht uitkomt of met invoegen dat je hem voelt schuiven,
<knip>
. Je verwacht het ook niet...
Afbeeldingslocatie: https://media.licdn.com/mpr/mpr/AAEAAQAAAAAAAAJQAAAAJGY4OTU1NDAzLTg2ODYtNGNmNC04YjMwLTI0MTU0MGZmOTdmNw.png

}) })

• Ethirty
  • Laatst online: 20:50

Ethirty

Who...me?

Joopieboy schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 09:45:
[...]

Sterker nog, ik heb het met de bus van de zaak regelmatig met de gekke uren van mijn werk dat ik op de weg zit, dat er wel al zat zout ligt maar nog helemaal niet in weggereden of zoals jij al schrijft een laagje weggezakt in het asfalt, rechtuit gaat wel, maar als je met een 75pk Caddy met een glijdende voortrein een bocht uitkomt of met invoegen dat je hem voelt schuiven, geeft toch weinig vertrouwen. :X Zeker met al dat vocht en aanvriezing is het écht link. Je verwacht het ook niet...
Gewoon leren hoe je een voorwielaandrijver kan rechtkrijgen met je handrem. :+
Of rustiger door de bocht, ze glijden altijd over de voorkant weg.

Hoop overigens dat je niet op de motor rijdt als je bij vocht en aanvriezing niet verwacht dat voertuigen gaan glijden. :F

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol, die laatste zin, zo bedoel ik het niet. :P Je houdt er rekening mee maar als er ineens door opvriezing of zoiets een bocht of een stuk weg glad blijkt te zijn dan voel je dat wel. Niet dat je ineens omgekeerd staat want dan snap je het ook echt niet. :) Je moet sowieso al je snelheid aanpassen met dit weer en nog blijft het verraderlijk. ;) Ook de reden dat ik met dit soort weer niet op de motor kruip, weinig trek in risico. :P

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Fijne 2017 allemaal, is iemand al een rondje wezen rijden? :P

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Pak morgen mooi de trein had ik al bedacht :$

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:17

Fuelke

Forza Ferrari

Chakotay schreef op zondag 1 januari 2017 @ 10:48:
Fijne 2017 allemaal, is iemand al een rondje wezen rijden? :P
Telt 5m op de oprit ook :P

Moest de Scottoiler even bijvullen. Maak de motor in de winter zelden tot nooit schoon, maar maak wel een uitzondering voor de spiegels, windscherm en verlichting. Maar ja, dan maak je het scherm schoon en de koplamp en denk je nou, ik wrijf ook even over de neus. Toch even opletten of je staat zo toch de hele motor te poetsen :D

Ben wel even over de zijkant van de velg gegaan zodat de reflecterende streep daar weer beter zichtbaar is.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• _Apache_

_Apache_

For life.

Freubel schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:01:
[...]

22.000 in 4 maanden tijd ? -O-
Yes, woon/werk is 65km enkele rit, en ben er in augustus nog mee naar Zwitserland gereden. En ga er vaak mee naar vrienden en familie. Nu was deze periode wel extreem, maar doe ongeveer 40k km per jaar met de tweewieler. Daar is zo een FJR gewoon voor gemaakt. Die hoort niet af te koelen. :+
'Keerzijde' is da je om de paar maanden bij de garage staat. Maar tussendoor doe ik zelf nog een olie + filter wissel, en dan kan ik er weer 10k km tegenaan.

[ Voor 15% gewijzigd door _Apache_ op 01-01-2017 17:35 ]

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Accu heeft de geest gegeven vanochtend, wellicht was de kou/vocht van vannacht toch de nekslag. Gelukkig boden startkabels uitkomst maar gelijk maar een nieuwe besteld met was S100 meuk.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Amsterdamn
Mehh, waarom zijn die bluetooth headsets zo duur :/. Ik zoek er een om mn muziek af te spelen maar als ik naar die prijzen kijk pff..goedkoopste bij de motorzaak is 150 euro.

Tweedehands is er alleen van die afgetrapte meuk te koop.. dan maar zonder muziek :(

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik rijd al een jaar of 3 met een dealextreme Bluetooth setje.
Is een rechtstreekse kopie van een of ander merk ding.
2 setjes waren iets van $70 samen.
http://www.motoravonturis...view-dealextreme-headset/
Weet niet of die nog te krijgen zijn maar mij bevalt het perfect.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-11 12:22

Denko

|{ing Øf ßlitz

Hamza schreef op zondag 1 januari 2017 @ 23:57:
Mehh, waarom zijn die bluetooth headsets zo duur :/. Ik zoek er een om mn muziek af te spelen maar als ik naar die prijzen kijk pff..goedkoopste bij de motorzaak is 150 euro.

Tweedehands is er alleen van die afgetrapte meuk te koop.. dan maar zonder muziek :(
Ik gebruik zelf al jaren de Sena SMH-5FM, als je de FM niet hoeft kan je ook de gewone SMH5 nemen. Op Ebay stuk goedkoper te krijgen.

Topding eigenlijk, samen met mijn vriendin al jaren een setje in gebruik. Accu goed, storingsvrij tot zo'n 130 km/u. Kan zelfs koppelen met andere merken. (al denk ik dat meerderen dat kunnen, toendertijd was dat nog echt een sellingpoint)

PSN & XBL: Denkoyugo

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Sta ik dan vanochtend met mijn nieuwe winter handschoenen... :)
Zijn alle straten in onze wijk wit van de ijzel. :|

Toch maar met de camper naar het werk gegaan.
Gladheid viel mee, tot dat ik hier bij het werk het industrieterrein op reed, daar was het zo glad dat ik bijna zijdelings de bochtjes door kon.

Morgen weer een poging om met de motor te gaan.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Bommes schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:26:
Sta ik dan vanochtend met mijn nieuwe winter handschoenen... :)
Zijn alle straten in onze wijk wit van de ijzel. :|

Toch maar met de camper naar het werk gegaan.
Gladheid viel mee, tot dat ik hier bij het werk het industrieterrein op reed, daar was het zo glad dat ik bijna zijdelings de bochtjes door kon.

Morgen weer een poging om met de motor te gaan.
Dat kan best met de Vespa!

Afbeeldingslocatie: https://media05.regionaut.meinbezirk.at/2014/07/18/6791851_web.jpg?1405693519

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik hoop dat het donderdag niet ijzelt, dan heb ik weer les :P.

En de 9e AVB examen, dan reken ik natuurlijk op 9 graden en kurkdroog weer met een blauwe hemel.

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
Hamza schreef op zondag 1 januari 2017 @ 23:57:

Wil je perse draadloos muziek kunnen luisteren? Of gaat het om de combi oordoppen en muziek? Ik heb zelf tegenwoordig Shure se215 die ik gebruik ipv gewone oordoppen. Inears die heel plat zijn en met sterke kabels en aansluitingen. Ze zijn alleen dus wel bedraad

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

De Vespa staat onder een dekentje in de schuur, daar ga ik de pekel zeker niet mee in.
Daar was/is de Fazer voor gekocht.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Bommes schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:22:
[...]

De Vespa staat onder een dekentje in de schuur, daar ga ik de pekel zeker niet mee in.
Daar was/is de Fazer voor gekocht.
Klein beetje ombouwen en je kunt ook daarmee de sneeuw in :+

Afbeeldingslocatie: https://dd5394a0b8ca8e97ba29-abf76f3d91a2125517d6c7c409f095c7.ssl.cf1.rackcdn.com/content/common/action/2017/2017-phazer-r-tx-01.jpg

• Amsterdamn
Miss_80 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:19:
[...]

Wil je perse draadloos muziek kunnen luisteren? Of gaat het om de combi oordoppen en muziek? Ik heb zelf tegenwoordig Shure se215 die ik gebruik ipv gewone oordoppen. Inears die heel plat zijn en met sterke kabels en aansluitingen. Ze zijn alleen dus wel bedraad
Draadloos is denk ik op dit moment de enige oplossinng. Oordoppen vallen uit mn oor zodra ik mn helm opzet. Dus tsjah moet wel.

• steef2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-10 13:47
Beter laat dan nooit...

Maar iedereen een goed en veilig 2017 gewenst met veel kilometers op de tweewielers! :)

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:49
Zo'n communicatiesetje zit mijn vriendin ook regelmatig naar te kijken, lijkt haar wel gezellig. Ik voel er alleen weinig voor om te gaan hobbyen in een helm van €700...

Ik heb gisteren nog een kleine aanpassing voor de Ducati gekocht. Was niet zo gecharmeerd van het hitteschild op de uitlaat, dus deze vervangen voor de variant van carbon. Af-fabriek is het wel heel veel aluminium bij elkaar vind ik.

VoorNa
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/Z6aiIuTm.jpgAfbeeldingslocatie: https://imgur.com/e4vTXMcm.jpg
Klikbaar

[ Voor 0% gewijzigd door lolgast op 02-01-2017 11:33 . Reden: Typo ]

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
Hamza schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:59:
[...]

Draadloos is denk ik op dit moment de enige oplossing. Oordoppen vallen uit mn oor zodra ik mn helm opzet. Dus tsjah moet wel.
Dat probleem had ik ook altijd maar dit type in- ears zijn helemaal glad aan de buitenkant. Helm schuift er dus overheen. Bij mij zitten ze nu altijd goed. even wat handigheid krijgen in het plaatsen in je oren en dan ben je ook good-to-go.
Wellicht iets is om naar te kijken.

• steef2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-10 13:47
lolgast schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:28:
Zo'n communicatiesetje zit mijn vriendin ook regelmatig naar te kijken, lijkt haar wel gezellig. Ik voel er alleen weinig voor om te gaan hobbyen in een helm van €700...

Ik heb gisteren nog een kleine aanpassing voor de Ducati gekocht. Was niet zo gecharmeerd van het hitteschild op de uitlaat, dus deze vervangen voor de variant van carbon. Af-fabriek is het wel heel veel aluminium bij elkaar vind ik.

VoorNa
[afbeelding][afbeelding]
Klikbaar
Wat een heerlijke kleur en een echte droommotor! Is het een 749 of 999?

Over het aluminium zijn de meningen verdeeld, ik vind juist overal de plastic carbonkapjes op niet mooi. Doe mij maar gewoon mooi (geborsteld) aluminium. :)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Meestal is het alleen even de binnenvoering los halen (bij mij met drukkers) speakertjes in de reeds aanwezige uitsparingen vast plakken (dubbelzijdig tape zit er bij) kabeltjes naar centrale kastje geleiden en dat kastje vast klemmen of kleven.
Bij mijn €250 helm was het zo gedaan, en bij het jet helmpje van mijn vrouw was het helemaal appeltje eitje.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[..]
Ziet er een stuk beter uit inderdaad! :)

• lolgast
steef2 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:56:
[...]

Wat een heerlijke kleur en een echte droommotor! Is het een 749 of 999?

Over het aluminium zijn de meningen verdeeld, ik vind juist overal de plastic carbonkapjes op niet mooi. Doe mij maar gewoon mooi (geborsteld) aluminium. :)
Mooi hoe meningen verschillen (over het kapje, de rest ben ik met je eens :+ )
Het is een 749s. Die is snel genoeg vind ik.

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Chakotay schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:27:
[...]

Klein beetje ombouwen en je kunt ook daarmee de sneeuw in :+

[afbeelding]
Niks sneeuw! Zand! De Dakar!!

Nee, KTM heerst nog niet in de MotoGP...

...maar wel in de Dakar! :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ben benieuwd met het KTM virus straks :+

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
Als ik de Dakar kijk wil ik altijd een Transalp kopen ofzo, lekker voor erbij.. :O
Aan de andere kant, als ik MotoGP kijk, ga ik ook op MP zoeken naar een R1 of GSXR :+

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11 12:06
Mijlpaaltje bereikt: voor het eerst zelf mijn ketting gespannen. :')

Ik heb het bij mijn werkgever in de garage gedaan, want we hebben hier allemaal gereedschap liggen dat ik thuis niet heb. :+

It's funny. But not ha-ha funny.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Een steeksleuteltje, een momentsleutel, en een dop die op je achteras past. Zo spannend is dat gereedschap toch niet? :P
Ok, niet iedereen heeft een momentsleutel, maar dat is wel weer verrekte handig als je zelf je winterwielen onder de auto gooit; zit ook in hetzelfde bereik.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb vorig jaar ook een momentsleutel gekocht. Heb zelf altijd de neiging dingen veel te hard aan te draaien dus daarom is het voor mij wel zo handig. 2 van de 8 zuigers van de remklauwen zaten een beetje vast waardoor de boel ging piepen bij de laatste meters remmen. Toen maar remmenreiniger gekocht en een momentsleutel om het zelf te doen. Geef liever wat geld aan spullen uit om het zelf te doen dan om zulk soort dingen te laten doen.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik ben zelf van plan om een gereedschap set aan te gaan schaffen voor mijn nog-aan-te-schaffen motor. Ik zat zelf te kijken naar een dop- en sleutelset. Wellicht hier nog tips? Een momentsleutel is wel een must-have merk ik zo.

Op de lange termijn wil ik ook een elektro-meter kopen, mocht er elektrisch ooit iets mis zijn. Zover ik onderhoud zelf kan doen wil ik het ook zelf doen. Werkt ergens toch therapeutisch denk ik en krijg er meer voldoening van als ik de motorfiets zelf rijdend kan houden dan om hem aan iemand anders te geven.

Banden wisselen en handelingen aan het blok laat ik wel aan de profi's over denk ik.

• Xoxol
w4rguy schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:41:
Ik ben zelf van plan om een gereedschap set aan te gaan schaffen voor mijn nog-aan-te-schaffen motor. Ik zat zelf te kijken naar een dop- en sleutelset. Wellicht hier nog tips? Een momentsleutel is wel een must-have merk ik zo.

Op de lange termijn wil ik ook een elektro-meter kopen, mocht er elektrisch ooit iets mis zijn. Zover ik onderhoud zelf kan doen wil ik het ook zelf doen. Werkt ergens toch therapeutisch denk ik en krijg er meer voldoening van als ik de motorfiets zelf rijdend kan houden dan om hem aan iemand anders te geven.

Banden wisselen en handelingen aan het blok laat ik wel aan de profi's over denk ik.
Ik had een workshop gedaan om kleine beurt zelf uit te voeren, Had destijds een lijstje gemaakt wat je minimaal nodig hebt voor een kleine beurt.

Wellicht heb je er wat aan.

Schroevendraaiers
Ring/ steek sleutels 8 t/m 14 (eventueel een grote om de wielen los te maken) (merken: Stahlwille, gedore)
Ratel sleutel
Momentsleutel
Contactreiniger
Metalino dun 000 (tegen roestige plekjes op bijv voorvork).
Multi meter voor electra
Multipurpose grease

V-Strom 650

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb zelf van het merk Smoos een complete ratelset, zitten ook bougiesdoppen in dus ideaal. Niet te duur en goeie kwaliteit.

• lolgast
Ik heb gewoon elke keer dat ik iets nodig had weer iets erbij gekocht. Eerst schroevendraaiers en imbus. Later een torx setje. Ratel met dopsleutels and so on.. Als je alles in een keer koopt ben je een klein kapitaal kwijt ;)

Tipje: gebruik gereedschap waar het voor is. Een schroevendraaier is geen centerpons en een bahco geen hamer.

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11 12:06
DrivinUCrazy schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:32:
Een steeksleuteltje, een momentsleutel, en een dop die op je achteras past. Zo spannend is dat gereedschap toch niet? :P
Eigenlijk niks dat ik heb. :')

It's funny. But not ha-ha funny.

• joshje
  • Laatst online: 09-11 22:51
PilatuS schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:37:
Heb vorig jaar ook een momentsleutel gekocht. Heb zelf altijd de neiging dingen veel te hard aan te draaien dus daarom is het voor mij wel zo handig. 2 van de 8 zuigers van de remklauwen zaten een beetje vast waardoor de boel ging piepen bij de laatste meters remmen. Toen maar remmenreiniger gekocht en een momentsleutel om het zelf te doen. Geef liever wat geld aan spullen uit om het zelf te doen dan om zulk soort dingen te laten doen.
Momentsleutel is een erg goede aanschaf!

Remreiniger niet in contact laten komen met rubberen delen. Is niet heel bevorderlijk voor de rubbers.
Beste om remmen schoon te maken is gewoon bak warm water + tandenborstel + beetje dreft.

• PilatuS
  • Niet online
joshje schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:30:
[...]

Remreiniger niet in contact laten komen met rubberen delen. Is niet heel bevorderlijk voor de rubbers.
Beste om remmen schoon te maken is gewoon bak warm water + tandenborstel + beetje dreft.
Is prima gegaan hoor. Had een hele zooi kranten om de remklauwen heen gedaan zodat de remmenreiniger nergens op kon komen. Mogelijk kan het ook met Dreft, maar dit met een tandenborstel ging ook prima, ze waren weer als nieuw :)

• joshje
PilatuS schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:32:
[...]

Is prima gegaan hoor. Had een hele zooi kranten om de remklauwen heen gedaan zodat de remmenreiniger nergens op kon komen. Mogelijk kan het ook met Dreft, maar dit met een tandenborstel ging ook prima, ze waren weer als nieuw :)
Ook niet op de Remcups? Dit is vooral het belangrijkst namelijk. Remreiniger droogt deze snel uit (vooral bij brembo's)

• Amsterdamn
Xoxol schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:02:
[...]

Ik had een workshop gedaan om kleine beurt zelf uit te voeren, Had destijds een lijstje gemaakt wat je minimaal nodig hebt voor een kleine beurt.

Wellicht heb je er wat aan.

Schroevendraaiers
Ring/ steek sleutels 8 t/m 14 (eventueel een grote om de wielen los te maken) (merken: Stahlwille, gedore)
Ratel sleutel
Momentsleutel
Contactreiniger
Metalino dun 000 (tegen roestige plekjes op bijv voorvork).
Multi meter voor electra
Multipurpose grease
Haha tof, dat lijkt me interessant! Waar heb je de workshop gevolgd? En hoe is het je bevallen?

• PilatuS
  • Niet online
joshje schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:34:
[...]

Ook niet op de Remcups? Dit is vooral het belangrijkst namelijk. Remreiniger droogt deze snel uit (vooral bij brembo's)
Ik heb eerlijk gezegt geen idee wat remcups zijn :P

• joshje
PilatuS schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:43:
[...]

Ik heb eerlijk gezegt geen idee wat remcups zijn :P
haha dat kan! komt ie:

De remcups zijn een soort keerringen tegen stof/vuil. Dit zijn B+C op de tekening. Deze zitten om de remzuigers heen.

Wat ook werkt tegen piepende remmen is een klein beetje kopervet/keramisch achter de remblokken smeren. Tenzij je ABS hebt of TC dan is dit niet aan te raden.

Afbeeldingslocatie: http://www.viamoto.co.uk/prodimages/evo-7-8-9-brembo-front-caliper-seal-kit-exploded-diagram.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door joshje op 02-01-2017 20:52 ]

• PilatuS
  • Niet online
joshje schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:49:
[...]

haha dat kan! komt ie:

De remcups zijn een soort keerringen tegen stof/vuil. Dit zijn B+C op de tekening. Deze zitten om de remzuigers heen.

Wat ook werkt tegen piepende remmen is een klein beetje kopervet/keramisch achter de remblokken smeren. Tenzij je ABS hebt of TC dan is dit niet aan te raden.

[afbeelding]
Is mij totaal niet opgevallen dat daar iets van rubber zit. Heb alleen dingen van metaal gezien. Geen idee hoe dat precies zit met mijn klauwen.

Het schoonmaken was in ieder geval wel echt nodig. 2 zuigers zaten echt muurvast. Maak ze dan liever schoon zodat ze weer vrij bewegen dan wat kopervet er op smeren.

• joshje
PilatuS schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:56:
[...]

Is mij totaal niet opgevallen dat daar iets van rubber zit. Heb alleen dingen van metaal gezien. Geen idee hoe dat precies zit met mijn klauwen.

Het schoonmaken was in ieder geval wel echt nodig. 2 zuigers zaten echt muurvast. Maak ze dan liever schoon zodat ze weer vrij bewegen dan wat kopervet er op smeren.
Ja als de zuigers slecht bewegen altijd schoonmaken.
Maar als de zuigers gewoon goed bewegen en als nog piept dan helpt een klein beetje vet achter de remblokken :)

• PilatuS
  • Niet online
joshje schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:02:
[...]

Ja als de zuigers slecht bewegen altijd schoonmaken.
Maar als de zuigers gewoon goed bewegen en als nog piept dan helpt een klein beetje vet achter de remblokken :)
Er zaten 2 van de 8 compleet vast. Nadat ik ze heb schoongemaakt was het piepen ook gelijk weg. Geen idee hoe het met die rubbers nu zit want als ze er zitten is er zeker remmenreiniger opgekomen. Heb er alleen niets van gezien. De hele zuiger zelf is compleet van metaal.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

http://www.alpenbutt.com
Hoe vet is dat... :o
Timing is een beetje vreemd, midden in het hoogseizoen maar wat een vet idee.

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Joopieboy schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:31:
Ben benieuwd met het KTM virus straks :+
Des te meer oranje in het huis (en op de motor), des te erger het wordt. :+
Bioflap schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:24:
Als ik de Dakar kijk wil ik altijd een Transalp kopen ofzo, lekker voor erbij.. :O
Aan de andere kant, als ik MotoGP kijk, ga ik ook op MP zoeken naar een R1 of GSXR :+
Yup, hier hetzelfde. Dan kijk ik wel gelijk bij de V4 aangezien die zo'n bruut geluid maken (R1 ook ja) :)
PilatuS schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:06:
[...]
Er zaten 2 van de 8 compleet vast. Nadat ik ze heb schoongemaakt was het piepen ook gelijk weg. Geen idee hoe het met die rubbers nu zit want als ze er zitten is er zeker remmenreiniger opgekomen. Heb er alleen niets van gezien. De hele zuiger zelf is compleet van metaal.
Uhm. Die zitten er wel. Nummertje 10 :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7RomkzovK8UWt3NWEUhEPDxe/full.png
Bommes schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:38:
http://www.alpenbutt.com
Hoe vet is dat... :o
Timing is een beetje vreemd, midden in het hoogseizoen maar wat een vet idee.
Nog niet alles gelezen, maar ziet er zeker leuk uit. Beetje de 'mini-straat-Dakar' voor de tourbuffels onder ons. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door caesar1000 op 02-01-2017 22:06 ]

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:02:
[...]
Uhm. Die zitten er wel. Nummertje 10 :X

[afbeelding]
Ik lees hier verschillende dingen er over: http://www.motor-forum.nl...hoe-gebruik-je-het-2.html

De ene zegt niet doen en de andere zegt geen probleem. Ook wel een goede, waarom heet die meuk remmenreiniger als je de remmen er niet mee mag reinigen :P

Edit: Nog even verder gezocht. Brembo raad ook water met afwasmiddel aan. Ga ik dat de volgende keer doen. Remmenreiniger word idd afgeraden.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 02-01-2017 22:15 ]

Pagina: 1 ... 63 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.