@ Ruitjesdiscussie: Ik kan op de RT met 160 km/h een sigaartje roken, met open systeemhelm uiteraard. Win ik?
Kwam zojuist thuis en het viel mij op dat er een vreemd geluid van mijn voorwiel afkwam. Blijkt dat een van de spaken is gebroken... Maar hoe dan, ik heb de laatste tijd alleen maar snelweg ermee gereden. Wel vervelend dat het juist nu gebeurt. Over circa 2000km staat groot onderhoud weer gepland voor de Husky inclusief bandenwissel, waarom kon het niet dan gebeuren
, dat zou mij aanzienlijk geld hebben bespaard. Nu moet waarschijnlijk de band eraf om een nieuwe spaak te plaatsen. Daarnaast heeft het de remklauw flink te grazen genomen, ik ben blij dat die niet de remleidingen ofzo heeft gepakt, dat zou pas een flinke verassing zijn bij 130km/h op de snelweg.
Iemand een adresje waar ik een nieuwe spaak kan laten plaatsen in Zuid-Holland?
[ Voor 16% gewijzigd door cyntax op 23-12-2016 18:36 ]
Had niet het idee dat ik last had van zenuwen. Stukje snelweg waar ik totaal niet bekend ben + onoplettendheid denk ik.gebruikershaes schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:08:
Ai zuur man. Zenuwen of gewoon onoplettendheid?
Sowieso weet ik op de snelweg waar ik niet bekend ben nooit precies waar ik heen moet gaan.. vind dat nog weleens lastig. Niet alleen met de motor maar met de auto kan je nog rustig rechts blijven hangen.
Och paar keer goed lessen op de snelweg en dan moet het wel goedkomen.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Volgens mij heb je niet ver genoeg vooruit gekeken. Ik heb nooit moeite met snelwegen en afslagen. Niet in de auto en ook niet op de motor.thijsco19 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:56:
[...]
Had niet het idee dat ik last had van zenuwen. Stukje snelweg waar ik totaal niet bekend ben + onoplettendheid denk ik.
Sowieso weet ik op de snelweg waar ik niet bekend ben nooit precies waar ik heen moet gaan.. vind dat nog weleens lastig. Niet alleen met de motor maar met de auto kan je nog rustig rechts blijven hangen.
Och paar keer goed lessen op de snelweg en dan moet het wel goedkomen.
Meestal geven de borden al 1200 meter van te voren aan hoe de wegen lopen, daarna nog zeker 2 of 3x.
OT: Ik heb m'n kilometer teller laten repareren bij een particulier en die heeft hem al terug gestuurd maar PostNL was het pakketje kwijt geraakt...
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Is lastig uit te leggen, het is inderdaad niet zo dat ik de borden niet zie of begrijp. Ik denk dat ik gewoon soms twijfel of ik nou wel eraf moet of niet bijv. Uiteraard heeft niet ver genoeg vooruit kijken ook ermee te maken.Hamza schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:12:
[...]
Volgens mij heb je niet ver genoeg vooruit gekeken. Ik heb nooit moeite met snelwegen en afslagen. Niet in de auto en ook niet op de motor.
Meestal geven de borden al 1200 meter van te voren aan hoe de wegen lopen, daarna nog zeker 2 of 3x.
Effe met de auto daar een paar keer rijden zodat ik beetje weet hoe de weg loopt scheelt denk ik wel.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Sec het feit dat je op de verkeerde uitvoegstrook terecht komt leidt als het goed is nooit tot zakken op je examen, het gaat erom of en hoe je laat zien dat je het goed oplost. Als je hierin onzeker bent, zul je zakken want dát is waar een goede examinator op let. Iedereen maakt foutjes, ook mensen met 30 jaar rijervaring.
Ook ik had moeite met aanwijzingen volgen. Ben met de auto lui geworden door de navigatie en let daardoor nooit op borden. Met motor moest dit opeens wel een dat vergat ik vaak. Ook had ik moeite met afstand houden, want ja slechte autorijder gewoontes.
Wat ik wel deed tussen lessen door als ik in de auto zat; probeerde ik me voor te stellen hoe ik zou rijden als ik op dat moment op de motor zat. Denkbeeldige kussen, positie op de weg, etc. Dat hielp enorm. AVD daarom in 1x gehaald.
Wat ik wel deed tussen lessen door als ik in de auto zat; probeerde ik me voor te stellen hoe ik zou rijden als ik op dat moment op de motor zat. Denkbeeldige kussen, positie op de weg, etc. Dat hielp enorm. AVD daarom in 1x gehaald.
[ Voor 22% gewijzigd door gebruikershaes op 24-12-2016 00:36 ]
Oops.
[ Voor 98% gewijzigd door gebruikershaes op 24-12-2016 00:35 ]
Misschien niet in Zuid-Holland maar: Haan Wheels (Schijndel NB.)cyntax schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:35:
Kwam zojuist thuis en het viel mij op dat er een vreemd geluid van mijn voorwiel afkwam. Blijkt dat een van de spaken is gebroken... Maar hoe dan, ik heb de laatste tijd alleen maar snelweg ermee gereden. Wel vervelend dat het juist nu gebeurt. Over circa 2000km staat groot onderhoud weer gepland voor de Husky inclusief bandenwissel, waarom kon het niet dan gebeuren, dat zou mij aanzienlijk geld hebben bespaard. Nu moet waarschijnlijk de band eraf om een nieuwe spaak te plaatsen. Daarnaast heeft het de remklauw flink te grazen genomen, ik ben blij dat die niet de remleidingen ofzo heeft gepakt, dat zou pas een flinke verassing zijn bij 130km/h op de snelweg.
[afbeelding]
Is vanuit Zuid-Holland ook niet al te ver rijden, alleen moet je er NIET vanuit gaan dat ze je wiel opnieuw gaan spaken in een dagje tijd zodat je er op zou kunnen wachten op het moment dat je aan komt rijden met een wieltje.
P.S. Het is één van de beste adressen in Europa om met dit soort issues naar toe te gaan, ook al zou een goede fietsenmaker (die van van de trapfietsen) er ook wel raad mee moeten weten. Probleem dáár is vaak dat ze niet de juiste materialen (lees: spaken) voor een motorvelg op voorraad hebben. Sowieso MOET het gehele wiel na gekeken worden, één spaak breken = een garantie voor nog meer gebroken spaken (wiel heeft érgens teveel spanning opgelopen en kan nú z'n spanning over alle spaken oneveredig verdelen waaroor er meerdere spaken stuque zullen gaan als je alléén die ene spaak vervangt).
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 24-12-2016 02:33 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ligt denk ik ook een beetje aan je werkomgeving. Naast ontwerpen moet er bij mij ook vaak wat gemaakt worden. Dan krijg je het toch wel warm met thermo ondergoed aan als het binnen ook al 25 graden is.Dryhte schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:38:
[...]
tja je hebt thermisch ondergoed en thermisch ondergoedik spreek uit ervaring, in elk geval van die icebreaker onderlaagjes: die houden je warm zonder dat je de hele dag zweet als een rund. Ik doe ze overdag niet uit hoor...
Synthetisch thermisch ondergoed daarentegen is niks voor mij.
Qua design vind ik heel veel (sport)motoren wel aantrekkelijk, maar deze Vitpilen vind ik wat betreft design ook wel erg interessant. Toch weer heel anders en vernieuwend.

Daarnaast vind ik dit misschien niet de mooiste qua design maar: al dat carbon fibre heeft ook wel wat (misschien ook omdat ik er zelf continue mee werk

Het achterwiel liet ook een streepje op het asfalt achter.t0mmiiiii schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:12:
Had nog een penibel momentje vandaagDe eerste fout lag bij de Alfa Romeo Mito die onterecht zijn richtingaanwijzer naar rechts had, maar ik had (te) weinig veiligheidsmarge. Ben ook benieuwd hoe de situatie zou zijn gelopen als de corsa niet voor mij zat..
[video]
Gebruikte je ook je achterrem?
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Op 1:25 stond 't achterwiel heel eventjes stil.. Nu heb ik zelf ook wel eens bij enthousiast terugschakelen een schuivend achterwiel gehad, maar dit is denk ik 't remmetjecaesar1000 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 09:53:
[...]
Het achterwiel liet ook een streepje op het asfalt achter.![]()
Gebruikte je ook je achterrem?
Ach als je het goed doet kun je met een dwarse achterkant aan komen glijden al remmend en dan de bocht in.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Klopt, 't verbaasde me, toen ik nog maar net m'n A had, hoe goed bestuurbaar een motor nog is met een compleet uitbrekende achterkant
Nog precíes tussen twee voor 't stoplicht wachtende auto's door kunnen schuiven, zo over de streep heen 
Iets met weinig ervaring en daardoor de verkeerde keuzes maken..
Het is dat ik in deze tijd van het jaar niet sportief rij, maar toen ik eind zomer/begin herfst nog wat ritjes met Pilatus/Joopieboy/andere vrienden heb gedaan heb ik meermaals een blokkerend achterwiel gehad. Inmiddels wel aan gewend.Osiris schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 09:58:
[...]
Op 1:25 stond 't achterwiel heel eventjes stil.. Nu heb ik zelf ook wel eens bij enthousiast terugschakelen een schuivend achterwiel gehad, maar dit is denk ik 't remmetje
Toevallig iemand van stage leren kennen die aan supermoto wedstrijden doet dus misschien is wat oefenen met hem.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Zeg, wanneer gaan wij dan die supermotoschool doen dan samen? 
Ik herinner nog een BBQ op het werk dat ik vanaf huis af kwam, stuk snelweg en dan het industrieterrein over, laat ik zo zeggen dat er al wel wat mensen buiten stonden.
Die gsx was ondanks alle net niet materialen zo ongelofelijk goed en makkelijk mee te rijden.
Bewust kunnen doen en ook gewoon doen is veel leuker.Osiris schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 10:13:
Klopt, 't verbaasde me, toen ik nog maar net m'n A had, hoe goed bestuurbaar een motor nog is met een compleet uitbrekende achterkantNog precíes tussen twee voor 't stoplicht wachtende auto's door kunnen schuiven, zo over de streep heen
Die gsx was ondanks alle net niet materialen zo ongelofelijk goed en makkelijk mee te rijden.
Jij gaat je pakketje iig nog krijgen - ik had een schakelpook besteld voor mijn K1300r maar pakketje is gewoon helemaal weg - van de week samen met de verzender een claimformulier in mogen sturen waar waarschijnlijk uit gaat komen dat ik enkel geld terug ga krijgen..Hamza schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:12:
[...]
En dan nu het leukste gedeelte. Ik mag weer 2 weken wachten totdat ze het opnieuw gaan bezorgen.
Kan ik weer op zoek naar een pookje, die dingen liggen niet voor het oprapen zeg maar (en nieuw is mij met 175e toch echt te duur)
Ah, laat ik mezelf in de laatste weken autorijden voor mijn AVD dan nog even afleren om tot 170 door te trekken als er links een gaatje valtgebruikershaes schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 00:25:
Ook ik had moeite met aanwijzingen volgen. Ben met de auto lui geworden door de navigatie en let daardoor nooit op borden. Met motor moest dit opeens wel een dat vergat ik vaak. Ook had ik moeite met afstand houden, want ja slechte autorijder gewoontes.
Meh, afstand houden = zonde van 't asfalt 
Over 't algemeen rij ik dusdanig dat ik de auto tussen mij en de auto dáárvoor praktisch negeer, aangezien je toch tig auto's vooruit kijkt
En ik rij meestal al eerder langzamer door remlichten in de verte dan dat de auto voor mij dat überhaupt door heeft. En dan drukt híj (of zij) op de rem, terwijl ik wegkom met rustig 't gas wat inhouden 
Ligt natuurlijk wel aan 't wegbeeld en de overige weggebruikers. Als je inschat dat auto's op de baan naast je stomme acties uit zouden kunnen gaan halen t.o.v. degene voor me, dan houd ik wat meer afstand et cetera
Zelfde geldt ook als d'r iemand achter mij zit te kleven en een rem-actie mijnerzijds daardoor levensgevaarlijk wordt: dan wat meer afstand vóór me, zodat ik rustiger kan remmen.
Over 't algemeen rij ik dusdanig dat ik de auto tussen mij en de auto dáárvoor praktisch negeer, aangezien je toch tig auto's vooruit kijkt
Ligt natuurlijk wel aan 't wegbeeld en de overige weggebruikers. Als je inschat dat auto's op de baan naast je stomme acties uit zouden kunnen gaan halen t.o.v. degene voor me, dan houd ik wat meer afstand et cetera
[ Voor 33% gewijzigd door Osiris op 24-12-2016 14:49 ]
Same, beste rijstijl imo.Osiris schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:46:
Over 't algemeen rij ik dusdanig dat ik de auto tussen mij en de auto dáárvoor praktisch negeer, aangezien je toch tig auto's vooruit kijktEn ik rij meestal al eerder langzamer door remlichten in de verte dan dat de auto voor mij dat überhaupt door heeft. En dan drukt híj (of zij) op de rem, terwijl ik wegkom met rustig 't gas wat inhouden
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Handschoenen voor de koude dagen en zo een windstopper kraag.
En ook nog nieuwe zomer handschoenen voor mijn vrouw als kerstcadeau maar die stond naar me te kijken toen ik de foto aan het maken was dus kon ze er niet bij leggen..
Ik was nog niet binnen een ze vroeg al waarom ik 160 euro had gepind bij de motorkleding outlet..
Kom me er met moeite uit lullen, gelukkig had ik dat kraagje van 30 euro contant betaald.. anders was het 190 euro voor wat haar betreft geweest.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Kan dat ook op de oude 1100 / 1150 rt ?BlackLabel01 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:38:
@ Ruitjesdiscussie: Ik kan op de RT met 160 km/h een sigaartje roken, met open systeemhelm uiteraard. Win ik?![]()
Ik was vanochtend nog op een zo goed als lege snelweg. Niet dat ik de lichtsnelheid heb geprobeerd te halen maar 160 heb ik wel ff aangetikt en eigenlijk valt het inderdaad wel mee op de Fazer achter het ruitje/kuipje.
Denk dat in de drukkere spits veel meer turbulentie in de lucht om mij heen is waardoor het erg onrustig aanvoelt.
Nu dus in de "schone lucht" vind ik het eigenlijk wel goed te doen tot zeker die 160 km/u
Denk dat in de drukkere spits veel meer turbulentie in de lucht om mij heen is waardoor het erg onrustig aanvoelt.
Nu dus in de "schone lucht" vind ik het eigenlijk wel goed te doen tot zeker die 160 km/u
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik heb een 1150 RT, dus ja
De laatste tijd op youtube wat video's aan het kijken geweest om meer inzicht te krijgen in verkeerssituaaties en ongelukken. Niet zozeer om de ongelukken te zien maar om er lering uit te halen wat er zoal mis kan gaan.
Valt me vooral op dat er een shitload aan videos staan van grote (amerikaanse) groepen die allemaal wheelies doen. Ik snap het niet zo. Waarom wil iedereen persé een wheelie doen?
Valt me vooral op dat er een shitload aan videos staan van grote (amerikaanse) groepen die allemaal wheelies doen. Ik snap het niet zo. Waarom wil iedereen persé een wheelie doen?
All-Round nerd | iRacing Profiel
Heb zelf ook heel veel dashcam crashes gezien. Waar het vooral vaak mis gaat is dat de motor te snel rijd en de auto's niet goed opletten. Een heleboel van deze crashes waren door zowel auto als motor te voorkomen geweest. Vooral bij kruispunten te hard rijden zorgt er vaak voor dat auto's de motoren niet zien en er een crash is.w4rguy schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:03:
De laatste tijd op youtube wat video's aan het kijken geweest om meer inzicht te krijgen in verkeerssituaaties en ongelukken. Niet zozeer om de ongelukken te zien maar om er lering uit te halen wat er zoal mis kan gaan.
Als je geen mooie bochten hebt moet je maar wat anders gaan verzinnenValt me vooral op dat er een shitload aan videos staan van grote (amerikaanse) groepen die allemaal wheelies doen. Ik snap het niet zo. Waarom wil iedereen persé een wheelie doen?
Misschien eens zoeken op Motodrome. Is een rijinstructeur (toevallig ook de mijne) die films met commentaar online zet. Al veel van opgestoken.w4rguy schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:03:
Omdat mooie bochten maken niet "stoer" is, en sommige mensen behoefte aan dat soort aandacht hebben. Ik heb ook nog wel eens de neiging om te showen dat mijn auto ook niet de langzaamste als er iemand naast me komt rijden, door bv even mee op te trekken, al word dat met de jaren wel minder. En eigenlijk is dit hetzelfde soort gedrag als mensen die wheelies maken, even "posen", even een wedstrijdje verpissen tussen mannen onderlingw4rguy schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:03:
Zojuist als kerstcadeautje een rugprotector gehad van vrouwlief voor in mijn jas, dat zijn fijne cadeautjes! De jas voelt al heel veilig, nu nog veel beter
Grappige opmerking over stoer doende gastjes, hoeveel dikke ducati's ik niet zie dik getuned met alle opties met een vierkante achterband.
Of van die power rangers die rechtuit voorbij komen geknald waar ik ze dan bij de eerste beste bocht buitenom voorbij kom. 
Maar zo een back protector is eigenlijk gewoon een must.
Rijdt zelf ook niet zonder. Ook voor de heupen heb ik ze in de broek.
Maar zo een back protector is eigenlijk gewoon een must.
Veiligste weg (ook voor motoren) is de snelweg. Toevallig heb ik daar de dodelijke ongevallen van afgelopen jaar geanalyseerd. Voor motorrijders zijn er eigenlijk twee "hoofd"categorieën (maar de verzameling is erg klein). Op de snelweg betreft het bij motorrijders doorgaans éénzijdige dodelijke ongevallen.w4rguy schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:03:
De laatste tijd op youtube wat video's aan het kijken geweest om meer inzicht te krijgen in verkeerssituaties en ongelukken. Niet zozeer om de ongelukken te zien maar om er lering uit te halen wat er zoal mis kan gaan.
1. onderuit gaan op een toerit met een scherpe bocht, vervolgens de hoofdrijbaan op glijden en aangereden/geplet worden.
2. onderuit gaan in een verbindingsboog en dan in aanraking komen met een lichtmast, boom of ander obstakel.
Het komt nauwelijks voor dat een aanrijding met een auto de directe oorzaak voor een dodelijk ongeval op de snelweg is.
Dat is anders op provinciale wegen. Daar zijn de hoofdcategorieën dodelijke ongevallen:
1. Motor rijdt op voorrangsweg. Auto komt van rechts (maar heeft geen voorrang), kijkt richting de motorrijder, maar "ziet" hem niet, en draait vlak voor de motorrijder de weg op. (verklaring: de geest van de automobilist is niet altijd ingesteld op het detecteren van motorrijders.. hij kijkt naar links op zoek naar auto's/vrachtauto's, ziet die niet en rijdt vervolgens de weg op. Het gebeurt ECHT, ook al heb je je verlichting aan, een gele helm en jas en een rode motor (been there)).
2. Auto komt motorrijder tegemoet, en slaat vlak voor de motorrijder linksaf een inrit/dwarsstraat op. Wat er dan gebeurt: zie hier en hier.
extra leesvoer:
http://www.nieuwsmotor.nl...n-ongevallen-motorrijders
https://www.swov.nl/nl/feiten-cijfers/factsheet/motorrijders
tip: kijk breed, niet nauw...
in principe kun je "scherp" kijken in de 15-20 graden waar je ogen naar staan.. maar steek je armen maar eens naar links en rechts (als Jezus ;-) ). steek je duimen omhoog, kijk rechtdoor en beweeg nu je duimen.. je 'ziet' iets bewegen in je ooghoeken... Nu is het een duim, straks misschien een auto waarbij je in de dode hoek zit/zat. Houd ook je brede blik "in de gaten" tijdens het rijden, en niet allen wat recht voor je gebeurt.
[ Voor 2% gewijzigd door breew op 25-12-2016 13:15 . Reden: typo's ]
Zo, gaan we weer in de zoektocht naar een geschikte brommer voor mij. 
Laatst bij de Aprilia al een heel goed gevoel gehad en dat was ook behoorlijk close bij perfectie. Helaas was die toch ondanks de minpuntjes dat die had (en opgelost zou worden als ik deze week was wezen kijken/rijden) toch al snel verkocht, maar ook had die best wel een te kleine tank. Een bereik van net iets meer dan 100km wordt echt te gortig, ik sta al altijd als eerste te tanken.
Maar goed, 2 cilinder dus, lichtvoetig sturen, geen log tourding, liefst beetje sportieve houding maar niet te extreem, hoog en geschikt voor een lang iemand (1.97m en een inseam van 1.97), niet te bokkend rijdend dat je onder de 30 in zijn 1 op de rotonde eraf gegooid wordt en het belangrijkste, mag best wel wat speciaals zijn.
Ondanks hoe leuk bv de Fazers zijn, zo gewoon zijn ze ook, en dat denk ik ook over de Tracer serie van Yamaha nu (tikken wel de juiste boxen aan).
Nja, resumé:
- Transalp 700, leuk ding, makkelijk te rijden, beetje te vrouwelijk en ik trapte er na 10km al alles uit wat erin zat, niet echt spannend dus, maar ook niks mis mee.
- Transalp 650, facelift ziet er nog best ok uit, maar is gedateerd en kon mij niet zo bekoren, plus veel rotzooi te koop
- Transalp 600, lachen, zeker als ik dit van de buurjongen had overgenomen had ik lekker gaan sleutelen en dit jaar al lol ermee gehad, maar die was ik dan ook weer zo zat
- Tenere 660, rijden wel prima, zithoogte en looks echt perfect maar het vermogen, tsja dan kan ik beter gelijk met de brommer naar het werk ::+ 1200 is niet te betalen en log
- Falco SL1000, op een grijze zaterdag nog 'even' naar een nette wezen kijken en rijden, rijden geweldig, vermogen en alles, maar zitpositie is echt te heftig, plus ook gewoon te oud
- RC8, met dank aan iemand hier toch maar eens wezen kijken (droommotor) en ook gereden, alsof je ontmaagd werd, wat een grof geschut is dat
Daar doe je geen won/werk mee of je moet binnen een uur in Groningen zijn 
Dan nog wat losse motoren gehuurd dit jaar, mooiste was de Versys die ik na het eerste rondje in Duitsland al met een wheelie over een kruispunt heen trapte.
Dus, na weer uren en uren te zoeken, kijken, vergelijken, mensen de kop zwaar gezeurd, ben ik heel toevallig op deze uitgekomen:

2007 Superduke 990
Full Akra systeem en chip, KTM Powerparts, eerste eigenaar en onderhoud nog gekker als dat ik ben. Alles is aangepakt (spanners preventief, nokkenassen vanwege pitting, pakkingen, vering gereviseerd bij 40dkm, etc etc). Ding heeft wel wat meer gelopen maar zo netjes en eerlijk zie je niet...
Als ik het echt zat word trap ik er een witte kuipenset op, maar eerst dit maar eens laten wennen.
We hebben verder een akkoord, als het weer wat beter wordt dan spreken we eens af.
Mooiste is nog dat die man samen met een jongen bij mij uit de buurt al jaar en dag komen in hetzelfde stuk van de Eifel hier in de achtertuin van mijn ouders. Dus die KTM heb ik wss al heel vaak voorbij zien komen. 

Hence dat originele budget van 3k is toch aardig over de kop gegaan. Maar goed, kerstbonus was prima.
Laatst bij de Aprilia al een heel goed gevoel gehad en dat was ook behoorlijk close bij perfectie. Helaas was die toch ondanks de minpuntjes dat die had (en opgelost zou worden als ik deze week was wezen kijken/rijden) toch al snel verkocht, maar ook had die best wel een te kleine tank. Een bereik van net iets meer dan 100km wordt echt te gortig, ik sta al altijd als eerste te tanken.
Maar goed, 2 cilinder dus, lichtvoetig sturen, geen log tourding, liefst beetje sportieve houding maar niet te extreem, hoog en geschikt voor een lang iemand (1.97m en een inseam van 1.97), niet te bokkend rijdend dat je onder de 30 in zijn 1 op de rotonde eraf gegooid wordt en het belangrijkste, mag best wel wat speciaals zijn.
Nja, resumé:
- Transalp 700, leuk ding, makkelijk te rijden, beetje te vrouwelijk en ik trapte er na 10km al alles uit wat erin zat, niet echt spannend dus, maar ook niks mis mee.
- Transalp 650, facelift ziet er nog best ok uit, maar is gedateerd en kon mij niet zo bekoren, plus veel rotzooi te koop
- Transalp 600, lachen, zeker als ik dit van de buurjongen had overgenomen had ik lekker gaan sleutelen en dit jaar al lol ermee gehad, maar die was ik dan ook weer zo zat
- Tenere 660, rijden wel prima, zithoogte en looks echt perfect maar het vermogen, tsja dan kan ik beter gelijk met de brommer naar het werk ::+ 1200 is niet te betalen en log
- Falco SL1000, op een grijze zaterdag nog 'even' naar een nette wezen kijken en rijden, rijden geweldig, vermogen en alles, maar zitpositie is echt te heftig, plus ook gewoon te oud
- RC8, met dank aan iemand hier toch maar eens wezen kijken (droommotor) en ook gereden, alsof je ontmaagd werd, wat een grof geschut is dat
Dan nog wat losse motoren gehuurd dit jaar, mooiste was de Versys die ik na het eerste rondje in Duitsland al met een wheelie over een kruispunt heen trapte.
Dus, na weer uren en uren te zoeken, kijken, vergelijken, mensen de kop zwaar gezeurd, ben ik heel toevallig op deze uitgekomen:

2007 Superduke 990
Full Akra systeem en chip, KTM Powerparts, eerste eigenaar en onderhoud nog gekker als dat ik ben. Alles is aangepakt (spanners preventief, nokkenassen vanwege pitting, pakkingen, vering gereviseerd bij 40dkm, etc etc). Ding heeft wel wat meer gelopen maar zo netjes en eerlijk zie je niet...
Als ik het echt zat word trap ik er een witte kuipenset op, maar eerst dit maar eens laten wennen.

Hence dat originele budget van 3k is toch aardig over de kop gegaan. Maar goed, kerstbonus was prima.
Hele gave motor die Superduke 990Joopieboy schreef op maandag 26 december 2016 @ 11:30:
Maar goed, 2 cilinder dus, lichtvoetig sturen, geen log tourding, liefst beetje sportieve houding maar niet te extreem, hoog en geschikt voor een lang iemand (1.97m en een inseam van 1.97), niet te bokkend rijdend dat je onder de 30 in zijn 1 op de rotonde eraf gegooid wordt en het belangrijkste, mag best wel wat speciaals zijn.Ondanks hoe leuk bv de Fazers zijn, zo gewoon zijn ze ook, en dat denk ik ook over de Tracer serie van Yamaha nu (tikken wel de juiste boxen aan).
Nja, resumé:
- RC8, met dank aan iemand hier toch maar eens wezen kijken (droommotor) en ook gereden, alsof je ontmaagd werd, wat een grof geschut is datDaar doe je geen won/werk mee of je moet binnen een uur in Groningen zijn
[afbeelding]
2007 Superduke 990
Als ik het echt zat word trap ik er een witte kuipenset op, maar eerst dit maar eens laten wennen.We hebben verder een akkoord, als het weer wat beter wordt dan spreken we eens af.
Mooiste is nog dat die man samen met een jongen bij mij uit de buurt al jaar en dag komen in hetzelfde stuk van de Eifel hier in de achtertuin van mijn ouders. Dus die KTM heb ik wss al heel vaak voorbij zien komen.
[afbeelding]
Gefeliciteerd, ziet er netjes uit. En ook nog de 2e eigenaarJoopieboy schreef op maandag 26 december 2016 @ 11:30:
Maar goed, 2 cilinder dus, lichtvoetig sturen, geen log tourding, liefst beetje sportieve houding maar niet te extreem, hoog en geschikt voor een lang iemand (1.97m en een inseam van 1.97), niet te bokkend rijdend dat je onder de 30 in zijn 1 op de rotonde eraf gegooid wordt en het belangrijkste, mag best wel wat speciaals zijn.Ondanks hoe leuk bv de Fazers zijn, zo gewoon zijn ze ook, en dat denk ik ook over de Tracer serie van Yamaha nu (tikken wel de juiste boxen aan).
Nja, resumé:
- RC8, met dank aan iemand hier toch maar eens wezen kijken (droommotor) en ook gereden, alsof je ontmaagd werd, wat een grof geschut is datDaar doe je geen won/werk mee of je moet binnen een uur in Groningen zijn
[afbeelding]
2007 Superduke 990
Als ik het echt zat word trap ik er een witte kuipenset op, maar eerst dit maar eens laten wennen.We hebben verder een akkoord, als het weer wat beter wordt dan spreken we eens af.
[afbeelding]
Ik word 2e eigenaar ja.
Had ik met mijn eerste GSX ook (die was niet zo oud), en daarna de tweede jaar oudere GSX ook, ik zoek altijd wel de echt heel erg nette motoren uit. 
Maar dankjewel.
Ik hoop zo dat het ook echt is zoals dat ie eruit ziet op foto's en hij zegt. Maar als ik de rekeningen en foto's allemaal zie kan dat niet misgaan.
Maar dankjewel.
Gaaf ding Jopie, erg goede keuze. Vette fiets 
Oh en niks tegen mijn Fazertje he
al die tijd dat hij aan het twijfelen bent heb ik tenminste al lekker rond gegast..
[ Voor 60% gewijzigd door Bommes op 26-12-2016 11:56 ]
Bommes schreef op maandag 26 december 2016 @ 11:53:
Gaaf ding Jopie, erg goede keuze. Vette fiets
Als ik hem heb februari/maart kom ik hem wel eens showen.
Bind er maar een grote tas achter op en kom ergens tussen mei en september maar naar ons toe in Italië
Met flink wat uurtjes het zadel is het in 2 dagen zonder 1 meter snelweg te doen.
www.brusagio.com ( <- dat is waar wij aan het werk zijn dan)
Met flink wat uurtjes het zadel is het in 2 dagen zonder 1 meter snelweg te doen.
www.brusagio.com ( <- dat is waar wij aan het werk zijn dan)
Nou dat klinkt als een go.
Ik weet niet of mij dat dit jaar gaat lukken (aanschaf motor hakt aardig in het budget
), maar dat gaan we zeker doen.
Ergens richting Oostenrijk een nacht pitten (mooi binnendoor) en dan door naar jullie, klinkt goed!
Hoeveel man kan je kwijt Bommes?
Tweakers meet @ Bommes
Even kijken, Italie... dat is maar ongeveer 9 á 10 keer tanken op de heen én terugweg.
Ben ik wel bij!
Rijden we op de terugweg dan ook even via aardschok?
Waar hangt die dan ergens uit, Engeland volgens mij toch?
Barca volgens mijJoopieboy schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:14:
Waar hangt die dan ergens uit, Engeland volgens mij toch?
O alright, dan zit ik met iemand anders in mijn gedachten.
Toolkit?
Dat zou stiekum best wel gaaf zijn
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Brrr vandaag kon ik het niet laten en heb toch ff de motor gepakt. Na een half uur geen gevoel meer in m'n vingers met m'n zomer handschoenen, waardoor schakelen echt een opgave was. Snel maar weer terug het warme huis in
. Desondanks toch wel weer plezier beleefd op de brommert.
En wat anders. Van de zomer heb ik een set 'originele' rizoma elisse spiegels gekocht op marktplaats. Eenmaal ontvangen en na wat heen en weer gemail met rizoma blijken het dikke fakes te zijn.
Daarna contact opgenomen met de verkoper voor een oplossing, maar je raadt het al; die knakker verwijderde snel de advertentie. Nou is dit gelukkig voor mij de eerste keer dat ik ben opgelicht via marktplaats dus noem ik het weggegooide geld 'leergeld' en verwacht ik niks terug. Maaaarrr wat ik wel wil is die dude een beetje z'n leven zuur maken, want ik vermoed dat die dezelfde zooi weer aan het verkopen is onder een andere naam. Plaats komt namelijk overeen alsook aantal jaar actief op mp. En op de foto's in de weerspiegeling van de spiegel zie ik dezelfde deur lijst als in de oude advertentie.
Iemand dus tips wat ik kan doen
? Heb z'n telefoonnummer en rekeningnummer.
Het gaat om deze advertentie:
Rizoma Elisse motor spiegels
Bieden
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons
En wat anders. Van de zomer heb ik een set 'originele' rizoma elisse spiegels gekocht op marktplaats. Eenmaal ontvangen en na wat heen en weer gemail met rizoma blijken het dikke fakes te zijn.
Daarna contact opgenomen met de verkoper voor een oplossing, maar je raadt het al; die knakker verwijderde snel de advertentie. Nou is dit gelukkig voor mij de eerste keer dat ik ben opgelicht via marktplaats dus noem ik het weggegooide geld 'leergeld' en verwacht ik niks terug. Maaaarrr wat ik wel wil is die dude een beetje z'n leven zuur maken, want ik vermoed dat die dezelfde zooi weer aan het verkopen is onder een andere naam. Plaats komt namelijk overeen alsook aantal jaar actief op mp. En op de foto's in de weerspiegeling van de spiegel zie ik dezelfde deur lijst als in de oude advertentie.
Iemand dus tips wat ik kan doen
Het gaat om deze advertentie:
Rizoma Elisse motor spiegels
Bieden
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons
Bellen, adres vragen voor ophalen, en dan 100 pizzas bestellen?
Da's nog leukerHTT-Thalan schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:45:
Bellen, adres vragen voor ophalen, en dan 100 pizzas taxi's bestellen?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Hehe ja wel leuk, alleen jammer dat ik dan ook anderen benadeel die er niets mee te maken hebben. Dus ik ben op zoek naar iets legaals, maar wel heeul irritant ;D. En wellicht dat ik toch ff aangifte doe en hem een kopie stuur zodat die ff kan zweten.
Overigens heeft die mijn nummer ook en marktplaats account dus op mij zal die niet meer reageren.
Overigens heeft die mijn nummer ook en marktplaats account dus op mij zal die niet meer reageren.
[ Voor 16% gewijzigd door gebruikershaes op 27-12-2016 18:00 ]
Kansloos ben je dan als je bewust troep verkoopt. Zou sowieso gewoon aangifte doen en ook MP even een bericht sturen dat deze persoon bewust bezig is met nep producten.
Meldt hem aan voor 1000 nieuwsbrieven, wat oost-europese datinsites of ander onaangename rommel in zijn mailbox? 
En verder met wat Pilatus zegt ^
En verder met wat Pilatus zegt ^
[ Voor 13% gewijzigd door Ethirty op 27-12-2016 18:05 ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Helaas krijg je tegenwoordig geen email adres meer te zien, maar wat pabo zooi is best te regelen. 
Snap dat echt niet...
Helemaal mee eens.PilatuS schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:04:
Kansloos ben je dan als je bewust troep verkoopt. Zou sowieso gewoon aangifte doen en ook MP even een bericht sturen dat deze persoon bewust bezig is met nep producten.
Hehe die dating sites zijn wel een goed idee. Gay dating sites ghehehhe
Al genoemd, maar inderdaad aanmelden voor diverse 'diensten'. Je kunt ook nog een account op een andere 2ehands site openen met zijn nummer en daar 'diensten' aanbieden.gebruikershaes schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:57:
Hehe ja wel leuk, alleen jammer dat ik dan ook anderen benadeel die er niets mee te maken hebben. Dus ik ben op zoek naar iets legaals, maar wel heeul irritant ;D. En wellicht dat ik toch ff aangifte doe en hem een kopie stuur zodat die ff kan zweten.
Ik heb daar een tweede account voor waarbij ik dan afspreek om het op te komen halen (willekeurig ander item wat hij verkoopt). Eenmaal binnen komt het dan meestal wel goed 
Heb er twee keer gebruik van gemaakt op die manier. Heb ook een lease auto, dus voor het terugkrijgen van €15 rij ik naar de andere kant van het land
Heb er twee keer gebruik van gemaakt op die manier. Heb ook een lease auto, dus voor het terugkrijgen van €15 rij ik naar de andere kant van het land
Heldlolgast schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:09:
[ Voor 15% gewijzigd door Amsterdamn op 27-12-2016 19:56 ]
Slim! Er is dus nog hoop. Ik wacht nog ff met het dating plan hehe. Heb ondertussen marktplaats gemaild om te vragen of ze kunnen bevestigen dat de gebruiker eerst een andere gebruikersnaam hanteerde.lolgast schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:09:
Ik heb daar een tweede account voor waarbij ik dan afspreek om het op te komen halen (willekeurig ander item wat hij verkoopt). Eenmaal binnen komt het dan meestal wel goed
Als ze willen meewerken en het blijkt dezelfde persoon, dan ga ik ff afspraak met hem maken
Als alles nog vrij is en een aantal mensen op de camping ongeveer 36 mensen..
Gelukkig voor ons is er echter al hoop geboekt dus we zijn verre van leeg aankomende zomer.
Was ook maar gewoon een open uitnodiging, snap ik wel dat veel mensen al plannen hebben gemaakt.Joopieboy schreef op maandag 26 december 2016 @ 12:03:
Nou dat klinkt als een go.Ik weet niet of mij dat dit jaar gaat lukken (aanschaf motor hakt aardig in het budget
), maar dat gaan we zeker doen.
Ergens richting Oostenrijk een nacht pitten (mooi binnendoor) en dan door naar jullie, klinkt goed!
Maar je bent welkom mocht je de kolder in de kop krijgen
Snelste route vanuit Eindhoven is het ongeveer 1100km, maar dat is puur snelweg.HTT-Thalan schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 12:11:
Even kijken, Italie... dat is maar ongeveer 9 á 10 keer tanken op de heen én terugweg.
Met de Vespa zou dat ongeveer 5 keer tanken zijn op de heen weg
Toolkit woont in Engeland inderdaad, Aardschok ergens in Spanje.Joopieboy schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:22:
O alright, dan zit ik met iemand anders in mijn gedachten.Toolkit?
Maar volgens mij hebben we wel meer internationale gasten hier in dit topic, dacht ook iemand die in Zwitserland woont?? Met een bmw motorscooter of I'm veggie me echt met het MF.
Ik wil niet weten wat dat op de SD gaat kosten, kolere.
En banden wisselen bij terugkomst.
Maar dat komt wel goed dan.
Voor mij is het ongeveer 430 - 450 kilometer, dus heen en weer red ik het op 3 keer tanken. Ik woon inderdaad in Zwitserland en ook azt33 schijnt hier in de buurt te wonen.Bommes schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:23:
[...]
Toolkit woont in Engeland inderdaad, Aardschok ergens in Spanje.
Maar volgens mij hebben we wel meer internationale gasten hier in dit topic, dacht ook iemand die in Zwitserland woont?? Met een bmw motorscooter of I'm veggie me echt met het MF.
Of een iPhone 7 256GB op marktplaats zetten voor de prijs van een 32 GB model met zijn nummer. Beller is sneller! Gegarandeerd dat ie de hele dag last van je heeftHTT-Thalan schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:44:
[...]
Al genoemd, maar inderdaad aanmelden voor diverse 'diensten'. Je kunt ook nog een account op een andere 2ehands site openen met zijn nummer en daar 'diensten' aanbieden.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Maar dan ben je eigenlijk net zo goed de boel aan het oplichten. Ben je eigenlijk net zo erg als die andere verkoper omdat het ook echte kopers zal trekkentdw schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:25:
[...]
Of een iPhone 7 256GB op marktplaats zetten voor de prijs van een 32 GB model met zijn nummer. Beller is sneller! Gegarandeerd dat ie de hele dag last van je heeft
Google eens op 'Bel me terug'. Vul dan bij alle websites het telefoon nummer in, dan krijgt ie heel veel service telefoontjes
[ Voor 12% gewijzigd door aidanl op 28-12-2016 11:31 ]
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Bommes schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:23:
Toolkit woont in Engeland inderdaad, Aardschok ergens in Spanje.
Yes, ik zit in Zurich! Ben nog een beginner maar vindt het altijd leuk om andere motorrijders te moetenteigetjuh schreef op woensdag 28 december 2016 @ 07:49:
[...]
Voor mij is het ongeveer 430 - 450 kilometer, dus heen en weer red ik het op 3 keer tanken. Ik woon inderdaad in Zwitserland en ook azt33 schijnt hier in de buurt te wonen.
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Ja klopt, dat is jammer. Ik moet eigenlijk een prank verzinnen waarbij ik anderen niet benadeel.aidanl schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:30:
[...]
Maar dan ben je eigenlijk net zo goed de boel aan het oplichten. Ben je eigenlijk net zo erg als die andere verkoper omdat het ook echte kopers zal trekken
Google eens op 'Bel me terug'. Vul dan bij alle websites het telefoon nummer in, dan krijgt ie heel veel service telefoontjes
Zojuist ook een bericht terug van MP. Ze kunnen uit veiligheidsredenen niet vertellen of de nieuwe advertentie die nu op MP staat van dezelfde verkoper is. Zo'n antwoord had ik al wel verwacht.
Dus ik ga op de gok contact opnemen met de 'nieuwe' verkoper en aangeven dat als ik binnen een week geen reactie heb, ik aangifte ga doen (wat ik sws ga doen). En daarna maar ff wat SMS bom diensten uitproberen
Zoals MP zelf aangeeft, als het te mooi is om waar te zijn, dan is het vaak ook te mooi om waar te zijn. €15 ipv €140 zouden wat bellen moeten doen rinkelen.gebruikershaes schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:21:
[...]
Ja klopt, dat is jammer. Ik moet eigenlijk een prank verzinnen waarbij ik anderen niet benadeel.
Zojuist ook een bericht terug van MP. Ze kunnen uit veiligheidsredenen niet vertellen of de nieuwe advertentie die nu op MP staat van dezelfde verkoper is. Zo'n antwoord had ik al wel verwacht.
Dus ik ga op de gok contact opnemen met de 'nieuwe' verkoper en aangeven dat als ik binnen een week geen reactie heb, ik aangifte ga doen (wat ik sws ga doen). En daarna maar ff wat SMS bom diensten uitproberen
Hm, de RSV Mille wilde niet meer starten laatst, nu maar de dagwaarde van de GSX-R verdubbeld door er een set nieuwe banden onder te laten hangen zodat ik die weer voor woonwerk kan gebruiken
Zo'n 600cc 4pitter rijdt stiekem ook wel wat prettiger met winterweer. Ik heb de verkoop-advertentie op autoscout24 ook maar weer eens een schop gegeven, misschien wil iemand het ding met verse banden wel hebben.
Wat doen jullie eigenlijk tegen de dichte mist die er de laatste tijd vaak is 's ochtends? Mist+donker+pekel zorgt voor wel erg slecht zicht regelmatig...
Wat doen jullie eigenlijk tegen de dichte mist die er de laatste tijd vaak is 's ochtends? Mist+donker+pekel zorgt voor wel erg slecht zicht regelmatig...
[ Voor 14% gewijzigd door Chakotay op 28-12-2016 14:49 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Zit nu met mijn Versys op 8.000 km en wil een beurtje doen + nieuwe banden voor het nieuwe seizoen begint. Heb bij verschillende bedrijven gevraagd hoeveel dat zou kosten maar er lijkt niet echt veel verschil in te zitten.
Gemiddeld voor een kleine beurt (dus vloeistoffen e.d.) + setje Michelin Pilot Road 4:
Beurt: +/- 200 euro
Banden: +/- 317 euro
Wat betalen jullie voor iets dergelijks?
Gemiddeld voor een kleine beurt (dus vloeistoffen e.d.) + setje Michelin Pilot Road 4:
Ik heb net toevallig een setje MPR4 onder die GSX-R laten schroeven, daarvoor was ik €290 kwijt incl montage en (de)monteren wielen. Maatje 120/70 en 180/55, net een tik groter (en dus iets duurder) dan wat er onder de Versys moet waarschijnlijk. Dit was wel bij een klein 1mans motorbandenzaakje, bij een volwaardige garage ben je waarschijnlijk meer kwijt. Zorg wel dat je voor dat soort werk met een grote boog om merkdealers & grote ketens heen rijdt, daar betaal je de hoofdprijs ervoor.aidanl schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:51:
Zit nu met mijn Versys op 8.000 km en wil een beurtje doen + nieuwe banden voor het nieuwe seizoen begint. Heb bij verschillende bedrijven gevraagd hoeveel dat zou kosten maar er lijkt niet echt veel verschil in te zitten.
Kleine beurt doe ik altijd zelf, wat doen ze precies voor die 200 euro? Als het alleen olie verversen en wat controles zijn lijkt het me wat aan de hoge kant.
Chakotay schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:48:

Voor als de druppels te klein zijn voor de wind.. Werkt prima
Verder valt m'n Xenon koplamp niet tegen, ook niet bij mist.
Kost alleen banden en olie/filter hier. Omleggen en kleine beurt doe ik zelf.aidanl schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:51:
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Heh, daar heb ik losse rubberen wissertjes voor die ik over de wijsvinger kan schuiven. Werkt redelijk, maar inderdaad elke 10 seconden wipenOsiris schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:58:
[...]
[afbeelding]
Voor als de druppels te klein zijn voor de wind.. Werkt primaAl ben je dan wel om de 10 seconden aan 't wipen, maar ach
Verder valt m'n Xenon koplamp niet tegen, ook niet bij mist.
Mja, echt een oplossing tegen smudgy viezieren heb ik helaas niet.Chakotay schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:02:
[...]
Heh, daar heb ik losse rubberen wissertjes voor die ik over de wijsvinger kan schuiven. Werkt redelijk, maar inderdaad elke 10 seconden wipenHet probleem van de combinatie van mist + pekel is echter dat mijn vizier dan na een tijdje alsnog een smudgy bende word, aangezien er niet genoeg vocht is om het echt goed schoon te vegen.
Gisteren zo stom geweest om muggen van m'n vizier af proberen te vegen..
Muggen met dit weer? Waar haal je die nou weer vandaan
Weet je hoe warm het is? Ik woon aan vennetjes en ik durf echt mijn raam niet op een kier te zetten.
Door de Flevo-polder heengeredenChakotay schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:12:
Muggen met dit weer? Waar haal je die nou weer vandaan
Rij je deze avond in de mist bijna tegen een matras op die zomaar in het midden van de weg lag ... heb de motor maar even aan de kant gezet en de politie gebeld. Kunnen zij die matras even op kant trekken. Het is geen voorwerp waar je zomaar even overheen wil rijden.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Doet mij denken aan een filmpje wat ik net op facebook voorbij zag komen, ladder op de weg.
Jongen toch
Vooral dat laatste, er is te weinig vocht om het een beetje schoon te krijgen.Chakotay schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:02:
[...]
Heh, daar heb ik losse rubberen wissertjes voor die ik over de wijsvinger kan schuiven. Werkt redelijk, maar inderdaad elke 10 seconden wipenHet probleem van de combinatie van mist + pekel is echter dat mijn vizier dan na een tijdje alsnog een smudgy bende word, aangezien er niet genoeg vocht is om het echt goed schoon te vegen.
Ik ben ook nog niet op een goede oplossing gekomen helaas.
Laatste wat ik eigenlijk wilde proberen is een zo een microvezel doek thuis voor vertrek vochtig maken en deze ergens achter/op/aan mijn stuur kuipje klemmen.
Dan kan ik als na een half uurtje de snelweg af draai even snel het vizier schoon vegen.
Want na dat half uurtje volgt nog een kwartier provincialeweg en dat is echt klote in het donker met een grijs uitgeslagen vizier en al die (slecht afgestelde) lampen van de tegenliggers.
Precies waar ik ook aan dacht.Joopieboy schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:48:
Doet mij denken aan een filmpje wat ik net op facebook voorbij zag komen, ladder op de weg.
Goed idee, vooral voor langere ritten. Achter (of voor, het licht eraan hoe je het bekijktBommes schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:15:
[...]
Laatste wat ik eigenlijk wilde proberen is een zo een microvezel doek thuis voor vertrek vochtig maken en deze ergens achter/op/aan mijn stuur kuipje klemmen.
Zelf doe ik dit soort dingen nooit, na half uur ben ik op werk en poets ik de helm wel
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Dat is wel een goed idee inderdaad, eens proberenBommes schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:15:
[...]
Vooral dat laatste, er is te weinig vocht om het een beetje schoon te krijgen.
Ik ben ook nog niet op een goede oplossing gekomen helaas.
Dan kan ik als na een half uurtje de snelweg af draai even snel het vizier schoon vegen.
Want na dat half uurtje volgt nog een kwartier provincialeweg en dat is echt klote in het donker met een grijs uitgeslagen vizier en al die (slecht afgestelde) lampen van de tegenliggers.
Chakotay schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:57:
[...]
Ik heb net toevallig een setje MPR4 onder die GSX-R laten schroeven, daarvoor was ik €290 kwijt incl montage en (de)monteren wielen. Maatje 120/70 en 180/55, net een tik groter (en dus iets duurder) dan wat er onder de Versys moet waarschijnlijk. Dit was wel bij een klein 1mans motorbandenzaakje, bij een volwaardige garage ben je waarschijnlijk meer kwijt. Zorg wel dat je voor dat soort werk met een grote boog om merkdealers & grote ketens heen rijdt, daar betaal je de hoofdprijs ervoor.
Kleine beurt doe ik altijd zelf, wat doen ze precies voor die 200 euro? Als het alleen olie verversen en wat controles zijn lijkt het me wat aan de hoge kant.
De dealers die ik gesproken heb zijn allemaal grote zaken. Had een 1manszaak gesproken over banden maar die rekende daar zelfs meer voor als de grote dealers. Ben in de buurt van Berkel en Rodenrijs niet echt bekend met kleinere motorzaken dus kom meteen op de grote zaken in de buurt uit.Tylen schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:58:
[...]
Kost alleen banden en olie/filter hier. Omleggen en kleine beurt doe ik zelf.
Wat betreft het werk, ze hadden het allemaal over een kleine beurt met checks + vloeistof wissel excl. bougies. Daarnaast kreeg ik overal te horen dat een kleine beurt echt echt wel nodig was. Maar als ik het boekje er bij pak zie ik de volgende service intervallen:
1.000 - afleverbeurt
6.000 - zelf controle van diverse zaken
12.000 - beurt door dealer (electra, remmen, aandrijving, olie etc.)
18.000 - zelf controle van diverse zaken
24.000 - beurt door dealer (electra, remmen, aandrijving, olie etc.)
Denk dat ik die beurt dus maar even over sla. Enige reden dat ik er naar keek is dat ze allemaal riepen dat het nodig was, logisch ofc. want zij verdienen er op. Overigens heb ik dit jaar de motor bij 1.000 km gekocht eind juli en tot nu dus zelf 7.000 km gereden. Zal dus wel ergens begin volgend jaar een 12.000 beurt nodig hebben maar voorlopig rijd ik lekker door
Als ik aan het bovenstaande schema houd wat Kawasaki zelf gedefinieerd heeft, dan zou dat geen probleem moeten zijn?Requiem19 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 08:58:
Garantie kan vervallen als je je niet aan het onderhoudsschema houdt.
Ik zeg niet dat ik die van 12.000 oversla, maar voor de checks op 6.000 die ik zelf kan doen ga ik hem niet bij een dure dealer neer zetten zodat zij er op kunnen cachen..
Kwam vanmorgen precies 1 motorrijder tegen op de A27, hij of zij reed 85 achter een vrachtwagen en was druk doende het vizier droog te blijven vegen.Chakotay schreef op donderdag 29 december 2016 @ 08:14:
[...]
Dat is wel een goed idee inderdaad, eens proberenIk heb de motor vandaag maar laten staan overigens. 100 meter zicht is wel heel erg weinig, en er is toch bijna geen verkeer deze week.
Overigens was het belgenverkeer ook goed vertegenwoordigd. Die zie je altijd al van kilometers aankomen, want ze rijden bijna zonder uitzondering met de mistlichten aan zodra de horizon een beetje wazig begint te worden. Blijkbaar komt het niet in ze op dat zo'n ding enorm verblindend is.
Ben ik met je eens hoor. Maar als in het boekje staat dat de dealer die beurten moeten uitvoeren en jij doet hetzelf, kun dat tegen je gehouden worden bij een eventuele garantieclaim. Lijkt me verstandig om dit even uit te zoeken.aidanl schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:01:
[...]
Als ik aan het bovenstaande schema houd wat Kawasaki zelf gedefinieerd heeft, dan zou dat geen probleem moeten zijn?
Ik zeg niet dat ik die van 12.000 oversla, maar voor de checks op 6.000 die ik zelf kan doen ga ik hem niet bij een dure dealer neer zetten zodat zij er op kunnen cachen..
Ah op die manier, ja in het boekje staat het met witte en zwarte symbolen aangegeven. Wit zijn de dealer checks en zwart kan de eigenaar zelf doen.Requiem19 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:05:
[...]
Ben ik met je eens hoor. Maar als in het boekje staat dat de dealer die beurten moeten uitvoeren en jij doet hetzelf, kun dat tegen je gehouden worden bij een eventuele garantieclaim. Lijkt me verstandig om dit even uit te zoeken.
Gister rijles gehad in de mist, omgeving Schiphol. Wat een drama was dat zeg! Op sommige plekken 150 meter zicht en door die mist ook enorm koud.
Daar komt bij dat ik een bril heb. Dus doorgaans rijd ik met open vizier zodat mijn bril niet beslaat in de helm. Echter nu met de mist zag ik alsnog niks omdat die op mijn bril afzette. Het was meer overleven dan echt fijn rijden. Op de autoweg ook ongeveer 90 km/h aangehouden omdat je gewoon niks zag. Snelweg hebben we overgeslagen.
Daar kwam nog eens bij dat mijn instructeur mijn kijkgedrag bij het wisselen van banen en afslaan niet goed vond gaan. Terwijl de andere instructeur daar niks over op te merken had. Ik moet ruim voor de beweging al spiegel en dode hoek controleren. En ik moet verder over mijn schouders heen kijken. Doe ik dat niet, dan kan het AVD examen op 10 januari nog wel eens slecht af lopen...
Daar komt bij dat ik een bril heb. Dus doorgaans rijd ik met open vizier zodat mijn bril niet beslaat in de helm. Echter nu met de mist zag ik alsnog niks omdat die op mijn bril afzette. Het was meer overleven dan echt fijn rijden. Op de autoweg ook ongeveer 90 km/h aangehouden omdat je gewoon niks zag. Snelweg hebben we overgeslagen.
Daar kwam nog eens bij dat mijn instructeur mijn kijkgedrag bij het wisselen van banen en afslaan niet goed vond gaan. Terwijl de andere instructeur daar niks over op te merken had. Ik moet ruim voor de beweging al spiegel en dode hoek controleren. En ik moet verder over mijn schouders heen kijken. Doe ik dat niet, dan kan het AVD examen op 10 januari nog wel eens slecht af lopen...
All-Round nerd | iRacing Profiel
Hmm bizar, tijdens mijn rijlessen avd kreeg ik juist de opmerking niet te ver over de schouder naar achter te kijken. Reden was dat je met 100km/h behoorlijk wat afstand aflegt met die 1-2 seconden die je gebruikt om echt goed over je schouder naar achter te kijken. Even goed bespreken dus wat ze precies van je verwachten
Net zoals dat je van acceleratie/schuin door de bocht etc. een kick krijgt kun je ook een kick krijgen bij het maken/zien van een wheelie. Zij hebben geen goede bochten dus het enige wat zij doen is accelereren en wheelies proberen te maken (gaat vaak fout daarw4rguy schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:03:
Yup, hier hetzelfde. Soms ga je ook wat afwijken als je heel erg naar links of naar rechts kijkt.bolleh schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:00:
Hmm bizar, tijdens mijn rijlessen avd kreeg ik juist de opmerking niet te ver over de schouder naar achter te kijken. Reden was dat je met 100km/h behoorlijk wat afstand aflegt met die 1-2 seconden die je gebruikt om echt goed over je schouder naar achter te kijken. Even goed bespreken dus wat ze precies van je verwachten
De belgen hebben iets andere regels met betrekking tot het voeren van mistverlichting. Zie ook de wiki. Verder weten ze niet wat een zicht minder dan 100 meter is of wat heftige regenval is.HTT-Thalan schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:02:
[...]
Kwam vanmorgen precies 1 motorrijder tegen op de A27, hij of zij reed 85 achter een vrachtwagen en was druk doende het vizier droog te blijven vegen.
Overigens was het belgenverkeer ook goed vertegenwoordigd. Die zie je altijd al van kilometers aankomen, want ze rijden bijna zonder uitzondering met de mistlichten aan zodra de horizon een beetje wazig begint te worden. Blijkbaar komt het niet in ze op dat zo'n ding enorm verblindend is.
Als je te ver over je schouder heen kijkt begin je al in je rijbaan af te wijken in de richting waar je kijkt dus dit moet ook niet te overdreven gebeuren.w4rguy schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:38:
[...]
Op tijd beginnen met het kijken maakt het wel gemakkelijker, als je al de situatie op tijd overzien hebt kan je vervolgens puur met de handeling bezig houden. Je kan ook zelf merken of je tijdig gekeken hebt, als je bijvoorbeeld bij een rotonde aan komt en je hebt al goed gekeken zou je niet extra hoeven te remmen oid want je weet al of er auto's, voetgangers of fietsers aankomen.
Zoals mijn rijinstructeur het altijd zei, je moet moeilijke situaties voor zijn. Als je op tijd kijkt en handelt zou je soepel kunnen rijden en kom je nooit in situaties terecht waar je risico loopt
Ik weet niet hoe ver je wil rijden voor banden/onderhoud, maar die zaak waar ik voor €290 bij klaar was zat in Alphen aan den Rijn. Dat is nog wel grofweg in de buurt van Berkel en Rodenrijs, afhankelijk van je definitie van 'in de buurt'aidanl schreef op donderdag 29 december 2016 @ 08:46:
[...]
De dealers die ik gesproken heb zijn allemaal grote zaken. Had een 1manszaak gesproken over banden maar die rekende daar zelfs meer voor als de grote dealers. Ben in de buurt van Berkel en Rodenrijs niet echt bekend met kleinere motorzaken dus kom meteen op de grote zaken in de buurt uit.
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Chakotay op 29-12-2016 10:35 ]
^^dit. Anticiperen dus. Het kan niet zo zijn dat je opeens bedenkt, kom laat ik eens van rijbaan verwisselen of afbuigen naar links of rechts, en dan nog moet bepalen of je achter de ruimte krijgt.
Al rijdend kijkend in je spiegels de dode hoek opvangen door over je schouder heen te kijken (kijken, zien en waarnemen
, helemaal verder naar achter is niet nodig, dat heb je al gezien in de spiegels), maar je hebt al moeten besluiten dat je een manoeuvre gaat uitvoeren, dat is je voorbereidend werk.
Al rijdend kijkend in je spiegels de dode hoek opvangen door over je schouder heen te kijken (kijken, zien en waarnemen
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Breng je dan de gehele motor langs of alleen de velgen? Want ik kreeg wel ergens ook rond de 290 te horen, maar dan was het nog 30 euro per band extra als je de gehele motor langs bracht.Chakotay schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:34:
[...]
Ik weet niet hoe ver je wil rijden voor banden/onderhoud, maar die zaak waar ik voor €290 bij klaar was zat in Alphen aan den Rijn. Dat is nog wel grofweg in de buurt van Berkel en Rodenrijs, afhankelijk van je definitie van 'in de buurt'
Het zicht was gemiddeld 200 meter. Dat verschil moet je toch wel zien lijkt me (zeker omdat wij ons lantaarnpalen niet massaal afgezaagd hebben en je dus gewoon 3 palen vooruit kunt tellen).teigetjuh schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:14:
[...]
De belgen hebben iets andere regels met betrekking tot het voeren van mistverlichting. Zie ook de wiki. Verder weten ze niet wat een zicht minder dan 100 meter is of wat heftige regenval is.
Dit topic is gesloten.
![]()