Ik zit ongeveer 3 kwartier tot een uur op de fiets, mijn huidige zomer handschoenen beginnen nu echt te koud te worden
Thanks voor de tip zal deze ook eens bekijken.
Gisteren was inderdaad kouder

phYzar schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:56:
[...]
Het is al vaker gezegd volgens mij, maar wanneer je ondanks goede handschoenen toch koude handen hebt komt dat meestal doordat je de lichaamswarmte ergens anders kwijtraakt en je lichaam dan als eerste je handen en voeten 'opoffert'. Thermo-ondergoed of een extra kraag doen wonderen. Overigens toen ik nog winter-woon-werk reed op de motor (7 jaar lang gedaan op zx6r, nu in koekblik met stoelverwarming

) vond ik net onder 0 warmer dan net erboven, waarschijnlijk doordat het net boven nul een stuk vochtiger is vaak en dat is brrr
Rest van de kleding is zeker afdoende tot nu toe.
Geen thermo ondergoed want dan kan ik me echt helemaal omgaan kleden op de zaak
Wat wel: t-shirt, werk trui, extra fleece jasje, 4 seizoenen (Macna) textiel jas, en een oude defensie kol/kraag.
Normale werkbroek (erg dun ding helaas), (Macna) textiel broek.
Deze week goede dikke wollen sokken en mijn dainese schoenen.
Aan mijn handen dus die zomer/herfst handschoenen, met doorwaai gaatjes
Mijn lijf voelt ook echt niet koud, voeten ook niet, enkel mijn handen eigenlijk.
Ik rijd overigens wel voor 7en weg thuis, dan is het wel verrekes koud nondeju

noes schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:48:
[...]
Ja dat bedoelde ik idd, de bochtenset.
Oh en wat die S1000RR betreft: daarom heb ik ook geen valdoppen (of hoe die dingen ook heten) op mijne gemonteerd. Die dingen gaan met een lange, stalen bout het blok in en als je dus glijdt en zo'n ding blijft achter n stoepje of richel hangen heb je dus goede kans dat je je blok sloopt. Dan heb ik liever nieuw kuipwerk (ben tenslotte slechts WA+ verzekerd).
[...]
Nee, die ken ik niet. Weet wel dat op een Fazer zoals de jouwe (en mijne

) de
Oxford handvatverwarming redelijk eenvoudig te monteren is (uurtje werk) en zeer de moeite waard is. De kabels zijn precies de juiste lengte en de koppelstukjes passen nog net bij het algemene electradoosje van je fiets onder de tank. Tank eraf is ook geen moeite (heb de slangen laten zitten, plankjes eronder gestoken om ruimte te maken voor de kabel en mn vingers. Plus dat nieuwe grepen ook wel weer sjiek staan, bij mij waren ze na 40k km wel redelijk afgesleten.
Handvat verwarming wordt de volgende stap
Eerst nieuwe handschoenen, mijn vrouw stelde het zelf voor gisteren... Dan kan ik geen nee zeggen toch
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.