Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote motortopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 104 Laatste
Acties:
  • 313.789 views

Onderwerpen

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 22:03:
[...]

Alle kleine dingen bij elkaar is snel meer dan de dagwaarde.

Bij mijn SV was het met een schuiver bij 20km/u net zo. Als ik een putje op de tank mee had laten nemen was ie total loss. Het gaat gewoon heel erg hard met al die kappen en onderdelen.

Even kort door de bocht met wat grove schattingen. Voorkap 500 euro. Zijkap 400 euro. Remhendel 100 euro. Rearset 150 euro. Achterkap 300 euro. Tank 700 euro. Spiegel 80 euro. Bar end 40 euro. En ga zo nog maar even door (Achterbrug, voorvork en uitlaat bijvoorbeeld) Voor een fiets met een dagwaarde van minder dan 3.000 euro is een kleine schuiver vaak genoeg voor total loss.
Ja, okay. Dat is wel weer waar. Denk dat dan in dit geval vooral de voorvork de boosdoener was. Nieuw zijn die dingen zo €600-1000. Ligt er ook een beetje aan of het wel/niet USD is. Zijn toch wel een stuk duurder dan telescoop. (En in dit geval was het USD)

Uitlaat is inderdaad ook snel een duur grapje. Kan zo €500-1000+ extra aan kosten zijn. En dan heb je het vaak alleen maar over de einddemper... 8)7

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 22:51
Niet te vergeten dat bij SS fietsen het kuipwerk erg duur is.
hier voorbeeldje van cbr met originele prijzen:
Koplamp: €650
Topkuip: €625
Kuipruit: €80
Kuipframe: €100
Spiegels: 2x €85
zijkuip: €300
Onderkuip: €300
Voorvork: €2000

en dan komt de rest er nog bij.....

Supersports zijn helaas erg snel totallos

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja kuipen is echt erg idd. :) Bij mijn gsx die toen een geknakt frame en radiator had van onder de vangrail, daar kwamen ze uit op een 8k schade, gewoon de nieuwprijs. :X En wat ceasar zegt, uitlaat origineel is bijna 1k, tikt hard aan. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wat denk je dat een akra/termi/ander merk vervangings demper kost? En wat denk je dat het kost als je de bochtenset er ook bij doet ;)

Edit: I stand corrected. Lijkt wel of zo goedkoper zijn geworden: http://www.race-shop.nl/uitlaten

[ Voor 27% gewijzigd door Tylen op 21-12-2016 08:56 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:57
caesar1000 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:50:
[...]

Helaas alleen in België te bekijken. :-(

[...]
Wat is dat toch tegenwoordig??
Regelmatig krijg ik ook meldingen dat de uitzending of filmpje enkel in NL te bekijken is. Rap dan maar effe VPN op, maar is dit EUROPA???

Never ever financial advice...

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
kazzzdafke schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:26:
[...]

Regelmatig krijg ik ook meldingen dat de uitzending of filmpje enkel in NL te bekijken is. Rap dan maar effe VPN op, maar is dit EUROPA???
Tja, 't is een uitzending op Canvas (deel van VRT), en die hebben allicht beperkte rechten aangekocht...

On a totally unrelated note:

Aangezien mijn CB500X bij de garagist staat voor onderhoud (12000km) & een kleine herstelling, en ik maar een kleine afstand moest vandaag heb ik de Mash nog even van onder 't stof gehaald.

Tot mijn grote verbazing ('k heb er een jaar nauwelijks op gereden, en batterij ligt niet aan tender) startte hij prima (al stond hij nogal koud, de eerste minuten had de motor 't een beetje lastig).

Impressed :) en 't was nog best een leuk ritje (al laat het gebrek aan power van een 14pk zich wel voelen, in stadsverkeer valt 't allemaal nog wel mee).

[ Voor 41% gewijzigd door Dryhte op 21-12-2016 10:46 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Tylen schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:55:
Wat denk je dat een akra/termi/ander merk vervangings demper kost? En wat denk je dat het kost als je de bochtenset er ook bij doet ;)

Edit: I stand corrected. Lijkt wel of zo goedkoper zijn geworden: http://www.race-shop.nl/uitlaten
Klik maar eens door en kies er een motor bij ;) Staan er ineens heel andere bedragen.
chimnino schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:43:
[...]
Naast dat, ik ga niet met mn 1.88 opgevouwen op een klein R1 zitten.
[...]
_O- 1m93 op S1000RR of Fireblade gaat prima hier.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• caesar1000

caesar1000

U want some?

joshje schreef op woensdag 21 december 2016 @ 00:27:
Niet te vergeten dat bij SS fietsen het kuipwerk erg duur is.
hier voorbeeldje van cbr met originele prijzen:
Koplamp: €650
Topkuip: €625
Kuipruit: €80
Kuipframe: €100
Spiegels: 2x €85
zijkuip: €300
Onderkuip: €300
Voorvork: €2000

en dan komt de rest er nog bij.....

Supersports zijn helaas erg snel totallos
En als je frame of motorblok kapot is kan ie gelijk afgeschreven worden. Vooral het blok. Bij iemand met een S1000RR was het blok gescheurd na een val. Nieuw blok a €9000. 7(8)7
kazzzdafke schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:26:
[...]
Ook bij de BBC. Gelukkig staat er vaak ook het een en ander op YouTube. :)
noes schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:56:
[...]
Klik maar eens door en kies er een motor bij ;) Staan er ineens heel andere bedragen.
[...]
Vaak zijn de einddempers van gelijke waarden, maar is het buizenwerk daarna het verschil. Kan zo €1000-2000 schelen. :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:19

Bommes

Capo del formaggio

Iemand ervaring met:
http://www.motorkledingst...acna-axis-rtx-1906139S101
Of anders vergelijkbaar geprijsde winter handschoenen??

De pijn aan de vingertjes begint me nu toch wat te veel te worden.. :-(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:57
Bommes schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:26:
Iemand ervaring met:

Ik heb deze:
http://www.motorkledingst...acna-vayu-rtx-1906137S101

Zitten wel goed :)
Na een halfuurtje rond de 3 graden begint het toch ook wel frisjes te worden, maar ik vermoed dat het bij mij met iedere winterhandschoen zo zal zijn. Gevoelige handjes... :+

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:28
Lekker weer vandaag :9~

Lekker!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:44
Anoshky schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:07:
Na een halfuurtje rond de 3 graden begint het toch ook wel frisjes te worden, maar ik vermoed dat het bij mij met iedere winterhandschoen zo zal zijn. Gevoelige handjes... :+
Het is al vaker gezegd volgens mij, maar wanneer je ondanks goede handschoenen toch koude handen hebt komt dat meestal doordat je de lichaamswarmte ergens anders kwijtraakt en je lichaam dan als eerste je handen en voeten 'opoffert'. Thermo-ondergoed of een extra kraag doen wonderen. Overigens toen ik nog winter-woon-werk reed op de motor (7 jaar lang gedaan op zx6r, nu in koekblik met stoelverwarming :7 ) vond ik net onder 0 warmer dan net erboven, waarschijnlijk doordat het net boven nul een stuk vochtiger is vaak en dat is brrr

• Dryhte
phYzar schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:56:
[...]

Het is al vaker gezegd volgens mij, maar wanneer je ondanks goede handschoenen toch koude handen hebt komt dat meestal doordat je de lichaamswarmte ergens anders kwijtraakt en je lichaam dan als eerste je handen en voeten 'opoffert'. Thermo-ondergoed of een extra kraag doen wonderen. Overigens toen ik nog winter-woon-werk reed op de motor (7 jaar lang gedaan op zx6r, nu in koekblik met stoelverwarming :7 ) vond ik net onder 0 warmer dan net erboven, waarschijnlijk doordat het net boven nul een stuk vochtiger is vaak en dat is brrr
Ik kan beamen dat erg warm aankleden en 'gemiddeld warme' handschoenen warmere handen oplevert dan 'net warm genoeg' aankleden en dikkere handschoenen aantrekken. Vreemd genoeg :)

Ik zorg op de koudere dagen vooral voor een extra thermische ondertrui (Icebreaker of Woolpower) en eventueel nog een fleece bodywarmertje (naast het normale: wifebeater, t-shirt of overhemd, katoenen of wollen trui).

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

caesar1000 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:15:
[...]

En als je frame of motorblok kapot is kan ie gelijk afgeschreven worden. Vooral het blok. Bij iemand met een S1000RR was het blok gescheurd na een val. Nieuw blok a €9000. 7(8)7

[...]

Vaak zijn de einddempers van gelijke waarden, maar is het buizenwerk daarna het verschil. Kan zo €1000-2000 schelen. :+
Ja dat bedoelde ik idd, de bochtenset.

Oh en wat die S1000RR betreft: daarom heb ik ook geen valdoppen (of hoe die dingen ook heten) op mijne gemonteerd. Die dingen gaan met een lange, stalen bout het blok in en als je dus glijdt en zo'n ding blijft achter n stoepje of richel hangen heb je dus goede kans dat je je blok sloopt. Dan heb ik liever nieuw kuipwerk (ben tenslotte slechts WA+ verzekerd).
Bommes schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:26:
Iemand ervaring met:

Nee, die ken ik niet. Weet wel dat op een Fazer zoals de jouwe (en mijne :+ ) de Oxford handvatverwarming redelijk eenvoudig te monteren is (uurtje werk) en zeer de moeite waard is. De kabels zijn precies de juiste lengte en de koppelstukjes passen nog net bij het algemene electradoosje van je fiets onder de tank. Tank eraf is ook geen moeite (heb de slangen laten zitten, plankjes eronder gestoken om ruimte te maken voor de kabel en mn vingers. Plus dat nieuwe grepen ook wel weer sjiek staan, bij mij waren ze na 40k km wel redelijk afgesleten.

• Ethirty
  • Laatst online: 08:22

Ethirty

Who...me?

Akra titanium met bochten voor een Yammie doet al zo'n €1100 en dan zit de verplichte cat van ruim €160 er nog niet eens bij :/
In welk land? Ik heb vandaag alleen nog maar kou, wind en miezer gezien. :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Dryhte schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:06:
[...]

Ik kan beamen dat erg warm aankleden en 'gemiddeld warme' handschoenen warmere handen oplevert dan 'net warm genoeg' aankleden en dikkere handschoenen aantrekken. Vreemd genoeg :)
Ik kan beamen dat net warm genoeg aankleden en doorwaaihandschoenen geen succes zijn.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
noes schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:48:
[...]

Oh en wat die S1000RR betreft: daarom heb ik ook geen valdoppen (of hoe die dingen ook heten) op mijne gemonteerd. Die dingen gaan met een lange, stalen bout het blok in en als je dus glijdt en zo'n ding blijft achter n stoepje of richel hangen heb je dus goede kans dat je je blok sloopt. Dan heb ik liever nieuw kuipwerk (ben tenslotte slechts WA+ verzekerd).

[...]

Nee, die ken ik niet. Weet wel dat op een Fazer zoals de jouwe (en mijne :+ ) de Oxford handvatverwarming redelijk eenvoudig te monteren is (uurtje werk) en zeer de moeite waard is. De kabels zijn precies de juiste lengte en de koppelstukjes passen nog net bij het algemene electradoosje van je fiets onder de tank. Tank eraf is ook geen moeite (heb de slangen laten zitten, plankjes eronder gestoken om ruimte te maken voor de kabel en mn vingers. Plus dat nieuwe grepen ook wel weer sjiek staan, bij mij waren ze na 40k km wel redelijk afgesleten.
Valdoppen lijken mij ook niet handig. Daarnaast vind ik het dubieus dat alleen de valdoppen niet te koop zijn bij bmw, maar de rest aan protectoren wel.

Met de komende jaarlijkse beurt in januari laat ik ook gelijk de protectoren erop zetten. Zit alleen nog te twijfelen over de as-beschermers.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Anoshky schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:07:
[...]

Ik heb deze:
http://www.motorkledingst...acna-vayu-rtx-1906137S101

Zitten wel goed :)
Ik zit ongeveer 3 kwartier tot een uur op de fiets, mijn huidige zomer handschoenen beginnen nu echt te koud te worden :P
Thanks voor de tip zal deze ook eens bekijken.
Gisteren was inderdaad kouder >:)
phYzar schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:56:
[...]

Rest van de kleding is zeker afdoende tot nu toe.
Geen thermo ondergoed want dan kan ik me echt helemaal omgaan kleden op de zaak :X
Wat wel: t-shirt, werk trui, extra fleece jasje, 4 seizoenen (Macna) textiel jas, en een oude defensie kol/kraag.
Normale werkbroek (erg dun ding helaas), (Macna) textiel broek.
Deze week goede dikke wollen sokken en mijn dainese schoenen.
Aan mijn handen dus die zomer/herfst handschoenen, met doorwaai gaatjes :D :D

Mijn lijf voelt ook echt niet koud, voeten ook niet, enkel mijn handen eigenlijk.
Ik rijd overigens wel voor 7en weg thuis, dan is het wel verrekes koud nondeju :9
[...]

[...]

Handvat verwarming wordt de volgende stap :Y
Eerst nieuwe handschoenen, mijn vrouw stelde het zelf voor gisteren... Dan kan ik geen nee zeggen toch B)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:10

thijsco19

KTM 990 SMT

Zaterdag ga ik met een maat naar een mt03 kijken voor hem, de 1 cilinder versie.
Zijn er nog specifieke dingen waar we op moeten letten?
Het is er een uit 2006 met 19000 km op de teller.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:28
Ethirty schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:54:
In welk land? Ik heb vandaag alleen nog maar kou, wind en miezer gezien. :P
NL. Had een dagje vrij, en vond het prima weer om een stukje te gaan rijden. Hier en daar wel wat glibberig op de dijk.

Lekker!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:58
thijsco19 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:00:
Zaterdag ga ik met een maat naar een mt03 kijken voor hem, de 1 cilinder versie.
Zijn er nog specifieke dingen waar we op moeten letten?
Het is er een uit 2006 met 19000 km op de teller.
http://www.startersmotor.nl/motorkopenchecklist.php

Oftewel, ga niet alleen af op het uiterlijk van hoe de lak er bij staat, maar kijk naar alle vloeistoffen en bewegende onderdelen. En natuurlijk, maak rustig een proefrit en focus je dan niet alleen op of het leuk rijdt, maar vooral of je niks vreemds voelt/merkt/hoort.

En vergeet niet om af te dingen! 8)

YouTube: MotorcycleGeek

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-11 02:18
Volg dit topic al een hele tijd, ben van plan rond februari te gaan beginnen met lessen. Ben aan het rondkijken voor kleding maar vroeg me af of een pinlock echt nodig is, beslaat het vizier erg snel zonder pinlock? Ben ook van plan in de regen/koud weer te rijden.

• Leviathius
Woask schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:46:
Volg dit topic al een hele tijd, ben van plan rond februari te gaan beginnen met lessen. Ben aan het rondkijken voor kleding maar vroeg me af of een pinlock echt nodig is, beslaat het vizier erg snel zonder pinlock? Ben ook van plan in de regen/koud weer te rijden.
Aangezien je in de regen/koud weer gaat rijden is een pinlock tegenwoordig echt een must! En daar hoef je echt geen dure helm voor te kopen. Helmen van onder de 200€ hebben het al en zijn meer dan voldoende.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:36

Vrijdag

De Zwarte

Woask schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:46:
Pinlock, geen twijfel over :)

Ook als het buiten kouder is en je ademt uit kan je vizier beslaan en dat kan je niet zomaar even wegvegen met je handschoen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

+1.
Ik ben nu aan het lessen (nouja als het goed is vrijdag klaar :+) en ik rij met een pinlock vizier. Nergens last van!
Van mijn scooter tijdperk weet ik nog wel dat mijn niet pinlock vizier altijd besloeg rond deze tijd.
Leviathius schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:45:
[...]

http://www.startersmotor.nl/motorkopenchecklist.php

Oftewel, ga niet alleen af op het uiterlijk van hoe de lak er bij staat, maar kijk naar alle vloeistoffen en bewegende onderdelen. En natuurlijk, maak rustig een proefrit en focus je dan niet alleen op of het leuk rijdt, maar vooral of je niks vreemds voelt/merkt/hoort.

En vergeet niet om af te dingen! 8)
Ah, die lijst was ik ook al aan het zoeken.
Maar doelde meer op mt-03/die 660cc singel cilinder blok specifieke dingen.
Aangezien ik zelf me rijbewijs nog niet heb, kan alleen me maat zeggen of ie iets raars voelt bij de proefrit.
Hoewel hij misschien iets minder technisch is (nouja als 1e stuurman moet je ook aardig wat weten over een scheepsmotor, als is dat iets anders dan een 660cc'tje :+ ) vertrouw ik hem wel.

[ Voor 67% gewijzigd door thijsco19 op 21-12-2016 18:53 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Leviathius
thijsco19 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:50:
+1.
Ik ben nu aan het lessen (nouja als het goed is vrijdag klaar :+) en ik rij met een pinlock vizier. Nergens last van!
Van mijn scooter tijdperk weet ik nog wel dat mijn niet pinlock vizier altijd besloeg rond deze tijd.

[...]

Aangezien ik zelf me rijbewijs nog niet heb, kan alleen me maat zeggen of ie iets raars voelt bij de proefrit.
Hoewel hij misschien iets minder technisch is (nouja als 1e stuurman moet je ook aardig wat weten over een scheepsmotor, als is dat iets anders dan een 660cc'tje :+ ) vertrouw ik hem wel.
Die maat van jou heeft z'n rijbewijs toch lijkt me? Dan rijdt hij dus vast al wel langer dan 1 week motor. Dus hij zal het vast wel kunnen merken als er iets mis is.

Vraag ook naar de onderhoudshistorie natuurlijk en zoek even op wanneer het onderhoud moet gebeuren. Dan weet je wat je te wachten staat in de nabije toekomst qua beurten enzo.

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Die motor zou voor hem zijn, hij heeft inderdaad een rijbewijs maar pas een maand geleden behaald. ;)

• caesar1000

caesar1000

U want some?

[...]

[...]
Ja en gelijk heb je. Dan kan je kuipwerk misschien nog wel heel zijn, dat motorblok is toch echt het duurst van alles wat op de motor zit.
Ethirty schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:54:
[...]
Akra titanium met bochten voor een Yammie doet al zo'n €1100 en dan zit de verplichte cat van ruim €160 er nog niet eens bij :/
[...]
Dat valt nog mee. Beetje vergelijkbaar met alle <1000cc motoren. Voor de 150-200 pk sportmotoren/nakeds betaal je zo €2000-3000 voor een Akrapovic systeem. ;)
Bommes schreef op woensdag 21 december 2016 @ 17:57:
[...]

Rest van de kleding is zeker afdoende tot nu toe.
Geen thermo ondergoed want dan kan ik me echt helemaal omgaan kleden op de zaak :X
Wat wel: t-shirt, werk trui, extra fleece jasje, 4 seizoenen (Macna) textiel jas, en een oude defensie kol/kraag.
Normale werkbroek (erg dun ding helaas), (Macna) textiel broek.
Deze week goede dikke wollen sokken en mijn dainese schoenen.
Aan mijn handen dus die zomer/herfst handschoenen, met doorwaai gaatjes :D :D

Mijn lijf voelt ook echt niet koud, voeten ook niet, enkel mijn handen eigenlijk.
Ik rijd overigens wel voor 7en weg thuis, dan is het wel verrekes koud nondeju :9
[...]
Ik denk dat thermo wel het beste is wat je kunt gebruiken om je 'core' warm te houden, maar heeft inderdaad als nadeel dat het niet echt praktisch uitkomt met werk. Wel handig voor touren/onder het leer.

Bij Termaat hadden ze, toen ik daar langsging voor mijn herfst/winter handschoenen, ook nog mooie (en zeker warm), winter Held handschoenen. Afgeprijsd naar volgens mij €60. Misschien het kijken waard? :)
thijsco19 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:50:
[...]

Check ook of alle verbindingen bij het blok goed vastzitten. 1 cilinders hebben soms de neiging om vanwege het trillen het een en ander in en op de motor wat losjes te maken. Naast het feit dat je natuurlijk moet checken of er niks lekt kun je soms aan de stand van de reservoirs zien hoe iemand met z'n motor is om gegaan. Als het te vol is of juist iets wat leeg is dat niet heel bemoedigend. :>

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kijk dan ook eens bij Bolski van mf: https://www.uitlaatstore.nl/

Via hem had ik voor mijn 2e GSX voor een 300 euro een Mivv uitlaat. Dan is origineel gewoon belachelijk duur...

[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 22-12-2016 06:41 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:59

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Om warm te blijven: Je nieren zijn de grootste verwarmingselementen van je lichaam, vooral als je stil zit. Zorg dus voor een warme niergordel om te voorkomen dat dit afkoelt, anders hebben andere maatregelen ook geen zin meer. Soms zit dit al goed met je jas, of in mijn geval zit dit daarnaast nog geïntegreerd in mijn rugbeschermer.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:57
Boem patatapat!

http://www.visordown.com/...ards-2016-best-naked-bike

My precious nr 1! :)

Never ever financial advice...

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 22 december 2016 @ 06:50:
Om warm te blijven: Je nieren zijn de grootste verwarmingselementen van je lichaam, vooral als je stil zit. Zorg dus voor een warme niergordel om te voorkomen dat dit afkoelt, anders hebben andere maatregelen ook geen zin meer. Soms zit dit al goed met je jas, of in mijn geval zit dit daarnaast nog geïntegreerd in mijn rugbeschermer.
Bron? Want je nieren zitten zo lekker in perirenaal vet gewikkeld dat ik me niet voor kan stellen dat de nieren afkoelen zonder een niergordel ofzo 8)7

• Dryhte
caesar1000 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 23:13:
[...]

Ik denk dat thermo wel het beste is wat je kunt gebruiken om je 'core' warm te houden, maar heeft inderdaad als nadeel dat het niet echt praktisch uitkomt met werk. Wel handig voor touren/onder het leer.

[...]
tja je hebt thermisch ondergoed en thermisch ondergoed :) ik spreek uit ervaring, in elk geval van die icebreaker onderlaagjes: die houden je warm zonder dat je de hele dag zweet als een rund. Ik doe ze overdag niet uit hoor...

Synthetisch thermisch ondergoed daarentegen is niks voor mij.

Verwijderd

THEY ARE WRRROOOONNGGGGGGG

Afbeeldingslocatie: http://www.cycleworld.com/sites/cycleworld.com/files/styles/large_1x_/public/images/2016/07/2016-aprilia-tuono-ten-best-bikes-2016.jpg?itok=78R7X_tM

en dan natuurlijk wel de factory
*kuch*kuch* heb ik namelijk *kuch*kuch*

• Tylen

Tylen

Ben het met aardschok eens ;)

• Wootlock
  • Laatst online: 14-11 15:58

Wootlock

Evilution

Ik deel die mening ook (had eigenlijk wel verwacht dat de MT-10 ook hoog zou eindigen :P )

"Don't let your dreams be memes"

• joshje
same here! Tuono V4 is wel de dikste naked die je kan krijgen (ook al is de super duke ook erg leuk :+ ) !

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als ik een naked zou kopen zou het ook de Tuono of 1290R zijn. Vind de S1000R maar saai.

• joshje
Afbeeldingslocatie: http://wallpapersonthe.net/wallpapers/b/3840x2160/3840x2160-aprilia_rsv4_aprilia_motorcycles_rsv4-22344.jpg

Dit bliijft voor mij toch wel 1 van de mooiste motoren die er is :9~

of

Afbeeldingslocatie: https://www.bikepics.com/pics/2007/08/17/bikepics-996197-full.jpg
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

joshje schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:56:
[afbeelding]

Dit bliijft voor mij toch wel 1 van de mooiste motoren die er is :9~
Ja, mooi ding! Maar.. de S1000RR rijdt toch wel een stuk beter (ik kan de 2010 modellen met elkaar vergelijken, RSV 4 factory vs S1000RR, beiden met Akrapovic pijp en demper, afgesteld). De RSV4 vond ik leuk rijden, lekker smal en wendbaar, maar de S1000RR heeft op ieder punt merkbaar meer vermogen. Eindschot van de RSV4 is er niet echt, terwijl de S1000RR dan gruwelijk hard gaat.

Wellicht exemplarisch, maar ik heb de S1000RR dus maar niet ingeruild :+

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:54
Voor mij blijft dit toch het mooiste lijnenspel. Vooral hoe elegant de uitlaat opgelost is.Hij is net iets minder scherp dan de RSV4, maar daardoor iets speelser terwijl hij wel het lijnenspel behoudt.

Afbeeldingslocatie: https://www.designboom.com/wp-content/uploads/2014/11/ducati-panigale-1299-designboom022.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Requiem19 op 22-12-2016 16:09 ]

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11 16:42
In hetzelfde rijtje:

Ducati Panigale S Tricolore

Afbeeldingslocatie: http://moto.zombdrive.com/images/ducati-1199-panigale-s-tricolore-3.jpg

Of de Panigale R met gold rims:

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/38/a9/69/38a9696cb2985ae564f73219b9e8a3ae.jpg

Porno :9~ O+

[ Voor 4% gewijzigd door JunkO op 22-12-2016 16:18 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• PilatuS
  • Niet online
En deze natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.cycleworld.com/sites/cycleworld.com/files/styles/large_1x_/public/images/2016/11/cw1116-2017-ducati-1299-superleggera-image-04.jpg?itok=Dlc9SolO

• Requiem19
Iedereen zo z'n ding, maar ik houd meer van het cleane en eenvoudige. Dus zonder franjes en color schemes.

Uiteraard ben je wel iets unieker met zo'n colorscheme!

On another note. Ducati dealer e-mailde mij dat de productie van de Multistrada 950 vervroegd is. Ipv begin februari heeft hij nu al eind volgende week de demo in huis (!!). Jeej! Begin januari mag ik los voor een proefritje. Eerste reviews zijn enorm positief :D.

Motorfreaks:
Na een dag te hebben gereden is de Multistrada 950 de betere fiets, juist omdat ‘ie minder krachtig is. Hij heeft dezelfde wendbaarheid, is dezelfde kilometervreter en heeft dezelfde praktische dingen en comfort als de Multistrada 1200 – maar dan verpakt in een toegankelijker, goedkoper en uiteindelijk meer gebruiksvriendelijk (maar net zo opwindend) pakket, dat beter te managen is. Het was de moeite van het wachten waard.

• PilatuS
  • Niet online
Requiem19 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:27:
Iedereen zo z'n ding, maar ik houd meer van het cleane en eenvoudige. Dus zonder franjes en color schemes.
Ik ook. Ben totaal geen fan van veel verschillende kleuren en vooral stickers van merken vind ik helemaal niets. Sommige mensen plakken hun motor helemaal vol met stickers van RedBull, Akrapovic en Motul bijvoorbeeld, dat hoeft van mij totaal niet. Hou het liever zo simpel en strak mogelijk.

• Requiem19
PilatuS schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:42:
[...]

Ik ook. Ben totaal geen fan van veel verschillende kleuren en vooral stickers van merken vind ik helemaal niets. Sommige mensen plakken hun motor helemaal vol met stickers van RedBull, Akrapovic en Motul bijvoorbeeld, dat hoeft van mij totaal niet. Hou het liever zo simpel en strak mogelijk.
Exactly.

Vraag voor de grap ook eens een niet motorrijder (bij voorkeur een vrouw) wat zij vindt van een gepimpte Panigale Tricolore tov een saaie standaard Pani. 9 van de 10 zullen het standaardmodel mooier vinden. Soms gaan wij als motorrijders zo in onze eigen wereld op, dat we vergeten dat Need for Speed voor de rest van de wereld niet cool is >:)

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11 16:42
Requiem19 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:49:
[...]

Exactly.

Vraag voor de grap ook eens een niet motorrijder (bij voorkeur een vrouw) wat zij vindt van een gepimpte Panigale Tricolore tov een saaie standaard Pani. 9 van de 10 zullen het standaardmodel mooier vinden. Soms gaan wij als motorrijders zo in onze eigen wereld op, dat we vergeten dat Need for Speed voor de rest van de wereld niet cool is >:)
Vrouwen en superbikes gaan dan ook samen als water en olie, dat mengt niet! :N :7

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Nee bij die vind ik het pijpje niet zo mooi, maar Panigales zijn wel erg vet.

Qua supersports vind ik ook deze erg mooi, wellicht wel de mooiste (Agusta F4 in zwart/grijs):
Afbeeldingslocatie: http://www.motomotori.com/moto/mv-agusta/immagini/mvagusta.f41000rrEASABS.jpg

Verwijderd

wat? die guzzi met hangtieten? :+

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:21:
[...]

Qua supersports vind ik ook deze erg mooi, wellicht wel de mooiste (Agusta F4 in zwart/grijs):
[afbeelding]
Vind juist die 2 uitlaten wel mooi bij die fiets. Is weer eens iets anders.

De F4 is ook zeker mooi, vind alleen de koplamp wat te klein, staat een beetje vreemd.

De 1098 is ook enorm mooi vind ik. Nog wel mooier dan de Panigale eigenlijk. Had er bijna 1tje gekocht :P

Afbeeldingslocatie: http://www.brazeauracing.com/ducati/1098/ducati1098_104.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 22-12-2016 17:43 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

1098 is echt porno, mooi om te zijn, maar rijden met een beetje nederlands formaat :Y

• Tylen

Tylen

noes schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:21:
[...]

[afbeelding]
Nou die pijpjes neem ik welvoor lief. Dat is een 1299 superleggera. Die zal je niet vaak tegen gaan komen.

De MV kwam ik hier in her dorp vaak tegen samen met een benelli tornado. Erg mooi.

• Requiem19
PilatuS schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:33:
[...]

Vind juist die 2 uitlaten wel mooi bij die fiets. Is weer eens iets anders.

De F4 is ook zeker mooi, vind alleen de koplamp wat te klein, staat een beetje vreemd.

De 1098 is ook enorm mooi vind ik. Nog wel mooier dan de Panigale eigenlijk. Had er bijna 1tje gekocht :P

[afbeelding]
Als je dan bedenkt hoe lelijk de voorganger van de 1098 was... die wordt er ook met t verstrijken van de tijd niet beter op :)

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:48:
1098 is echt porno, mooi om te zijn, maar rijden met een beetje nederlands formaat :Y
Dat samen met de kosten voor het onderhoud heeft er voor gezorgt dat deze het toch niet werd. Qua standaard onderhoud zou deze motor minmaal 2x zo veel kosten dan wat ik nu heb. Dat is toch een hele hoop geld en erg weinig rij ik sowieso niet.
Requiem19 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 18:10:
[...]

Als je dan bedenkt hoe lelijk de voorganger van de 1098 was... die wordt er ook met t verstrijken van de tijd niet beter op :)
Ik ben ook geen fan van de wat oudere Ducati's. Vanaf de 1098 zijn ze zeker een stuk mooier geworden. Vind het alleen zo jammer dat de kontjes tegenwoordig allemaal zo klein geworden zijn. Dat hoeft van mij totaal niet. Zo'n korte achterkant vind ik er maar vreemd uitzien.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

JunkO schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:54:
[...]

Vrouwen en superbikes gaan dan ook samen als water en olie, dat mengt niet! :N :7
Ben ik niet helemaal met je eens:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/12/1482429516-800-x-778px-IMG_7732449796196.jpeg
Foto van een motor weekend naar de Eifel en paar jaar terug, hier was ik even gestopt zodat ze weer even konden bij komen :9 :P

Middelste op de foto, Carolijn ze heeft volgens mij in 2012 de motorvrouw van het jaar verkiezing net niet gewonnen.
Ze rijd met een Mobistar replica:
Afbeeldingslocatie: http://www.lacomoto.com/gallery/9-rcv-211-replica-movistar/1-0-cbr-rcv-211-replica-movistar-01.jpg

En dan moet je mij dus juist weer niet vragen wat merk fiets dat is... :+

• Tylen

Tylen

Dat is een Honda.

Mijn vriuw reed ook altijd een SuperSport motort.

• Requiem19
Die van mij is nu aan het lessen en wil eigenlijk de Suzuki sv naked. Ik maar blijven uitleggen dat motoren zonder ruitje zo brak rijden als je stukje 120 moet ;-).

Gelukkig heb ik haar al warm gekregen voor een transalp.

Afbeeldingslocatie: http://www.suzuki.nl/nmg/gx/ZmcbankJqoB.jpeg.

Afbeeldingslocatie: https://www.bikersbuyit.com/Shops/bbiholland/contents/media/hepc-becker-engine-en-tank-guard-honda-502-110-111-00-01.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Requiem19 op 22-12-2016 19:57 ]

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11 01:18
is een v-strom dan niet een goed alternatief ? zelfde motor ander uiterlijk.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:04

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Requiem19 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:54:

Verstandig! :7

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die van mij is nu aan het lessen en wil eigenlijk de Suzuki sv naked. Ik maar blijven uitleggen dat motoren zonder ruitje zo brak rijden als je stukje 120 moet ;-).

[afbeelding].

[afbeelding]
120 is heel goed te doen hoor, SV is prima voor vrouwen (zeker als je kortere benen hebt). Pas bij 140-160 afhankelijk van je helm begin je last te hebben. Mij helpt het ook om niet met 100-110 op de A50 te beginnen en te eindigen met 200+. :+ En zeker met mijn lengte krijg je een soort holleeder scherm, dat wil je ook niet. :P
knoffy schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:10:
is een v-strom dan niet een goed alternatief ? zelfde motor ander uiterlijk.
Nooit met een V Strom gereden? Is sowieso een 4 cilinder, meer vermogen, logger, stuurt als een boot, etc. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 22-12-2016 21:24 ]

• knoffy
Joopieboy schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:23:
[...]

120 is heel goed te doen hoor, SV is prima voor vrouwen (zeker als je kortere benen hebt). Pas bij 140-160 afhankelijk van je helm begin je last te hebben. Mij helpt het ook om niet met 100-110 op de A50 te beginnen en te eindigen met 200+. :+ En zeker met mijn lengte krijg je een soort holleeder scherm, dat wil je ook niet. :P

[...]

Nooit met een V Strom gereden? Is sowieso een 4 cilinder, meer vermogen, logger, stuurt als een boot, etc. ;)
v-strom 650 is een 2 cilinder en hoe die stuurt zal ik niet weten mijn tante vind het goed in iedergeval wel goed rijden.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

knoffy schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:36:
[...]

v-strom 650 is een 2 cilinder en hoe die stuurt zal ik niet weten mijn tante vind het goed in iedergeval wel goed rijden.
Je hebt helemaal gelijk, ik zat met de Versys in de knoop. Maar ervaring van je tante of eigen ervaring is nogal een verschil. Ik heb beiden gereden (oud model Alp, nieuw model, en een V Strom 650) maar een V Strom is een hele andere categorie motor. Echt meer hoge tour en gewoon zwaar, dat samen met het onderstel is niet echt een geweldige combo. :P

• PilatuS
  • Niet online

[afbeelding].

[afbeelding]
Om lekker te sturen zou ik toch veel liever die SV hebben. Is voor een beginner een enorm leuke fiets.

Persoonlijk heb ik liever een lage ruit of geen ruit dan een ruit die turbulentie geeft, weet niet of dat bij die Transalp het geval is. Verder valt de wind bij 120 ook best wel mee. Heb er met mijn Hornet nooit problemen mee gehad. Vond die luchtstroom fijner dan van de SV1000S.

Als je de halve dag op de snelweg rijd is een ruit wel zo fijn. Bij leuke ritjes binnendoor is geen ruit alleen maar fijner vind ik.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 22-12-2016 21:58 ]

• Ethirty
  • Laatst online: 08:22

Ethirty

Who...me?

Joopieboy schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:38:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, ik zat met de Versys in de knoop. Maar ervaring van je tante of eigen ervaring is nogal een verschil. Ik heb beiden gereden (oud model Alp, nieuw model, en een V Strom 650) maar een V Strom is een hele andere categorie motor. Echt meer hoge tour en gewoon zwaar, dat samen met het onderstel is niet echt een geweldige combo. :P
Mijn broer vindt het anders een prima gooi en smijt fiets en die komt van een compleet custom VFR.
http://www.motor-forum.nl...00-special-project-1.html

En gezien hoeveel beter hij rijdt dan ik, ben ik best geneigd hem te geloven.

Wel jammer dat hij die VFR heeft weggedaan, wat een beest van een machine was dat. En dat geluid, pure porno. :9

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:11
Had nog een penibel momentje vandaag :/ De eerste fout lag bij de Alfa Romeo Mito die onterecht zijn richtingaanwijzer naar rechts had, maar ik had (te) weinig veiligheidsmarge. Ben ook benieuwd hoe de situatie zou zijn gelopen als de corsa niet voor mij zat..

• Anoshky
  • Laatst online: 12:57
t0mmiiiii schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:12:
Had nog een penibel momentje vandaag :/ De eerste fout lag bij de Alfa Romeo Mito die onterecht zijn richtingaanwijzer naar rechts had, maar ik had (te) weinig veiligheidsmarge. Ben ook benieuwd hoe de situatie zou zijn gelopen als de corsa niet voor mij zat..

[video]
Al bij al toch goed opgelost? :)

• knoffy
de remmen weer is een keer getest :P (vond je aankomst snelheid wel wat hoog)(lijkt misschien ook zo door de fisheye)

• PilatuS
  • Niet online

[video]
Gaat gelukkig net goed :)

Heb een tijd terug ook zoiets gehad. Rij op een rotonde achter een auto. Op deze rontonde hebben fietsers geen voorang. Komen er 2 wielrenners van links aan over het fietspad, dus ze hebben al geen voorang en rijden ook nog eens aan de verkeerde kant zonder netjes rond te gaan, gaat die auto vol op de rem om ze voor te laten 8)7 Ze hebben normaal al geen voorang en als je de rotonde de verkeerde kant op neemt al helemaal niet, gaat ie toch stoppen. Scheelde niets of ik zat er achter op.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja dat, of fietsers die gewoon toch doorkomen, ik kijk ze aan maar ga wel gewoon door, niet voor niets die krassen op de spiegels. :+ Pleur op, kutvolk, zeker die wielrenners... Nee ik kan best wat hebben of rekening houden met maar als ze al beginnen met voorrang nemen dan ben ik er al klaar mee.

Maar netjes opgelost idd. :)

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

[video]
Heftig hoor!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Waarschijnlijk was het ook goed gegaan als die corsa er niet tussen dook, je remde dan iets later maar hebt ook een paar meter extra. Wat te enthousiast aankomen is ook typisch een foutje wat erin slijpt naarmate je meer ervaring krijgt.

Let wel op je plaats op de weg. Het leek wat vochtig te zijn en je pakte de witte pijlen perfect mee.

• Requiem19
PilatuS schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:57:
[...]

Om lekker te sturen zou ik toch veel liever die SV hebben. Is voor een beginner een enorm leuke fiets.

Persoonlijk heb ik liever een lage ruit of geen ruit dan een ruit die turbulentie geeft, weet niet of dat bij die Transalp het geval is. Verder valt de wind bij 120 ook best wel mee. Heb er met mijn Hornet nooit problemen mee gehad. Vond die luchtstroom fijner dan van de SV1000S.

Als je de halve dag op de snelweg rijd is een ruit wel zo fijn. Bij leuke ritjes binnendoor is geen ruit alleen maar fijner vind ik.
Nadat in sept een 1200gs gehuurd heb, ben ik om qua ruitjes. Lekker met 140 op cruise control zonder veel herrie en winddruk. Openbaring vond ik. Maakt het rijden onwijs veel ontspannender.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:01

[video]
Het heeft uiteindelijk niet zoveel met deze actie te maken, maar wat me opvalt is dat je akelig veel witte lijn rijdt. Het is mezelf afgelopen februari fataal geworden in vergelijkbare omstandigheden... Ik zou zelf meer links aanhouden op de weg en het wit vermijden.
Lekker uitgeremd overigens en mooi rustig aan het stuur gebleven!
Ben zelf ook Triumphrijder, wat een gave fietsen om te rijden! ;)

• Requiem19
Als ik naar de snelheid van de GoPro kijk, lijkt het ook alsof je vrij laat echt hard remt?

Ik zie nog geen vertraging op t moment dat die auto van baan wisselt. Dat zou direct al een moment zijn om marge te nemen.

• tdw

tdw

Amai seg!

BvZwolle schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 08:23:
[...]

Het is mezelf afgelopen februari fataal geworden
Dat lijkt me sterk

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:04

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik las het ook al :D.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:01
Taaltechnisch gezien klopt het volgens mij. Om een lang verhaal kort te houden: Ik ben op mijn muil gegaan... :F

• tdw

tdw

Amai seg!

BvZwolle schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:14:
[...]

Taaltechnisch gezien klopt het volgens mij. Om een lang verhaal kort te houden: Ik ben op mijn muil gegaan... :F
http://vandale.nl/opzoeken?pattern=fataal&lang=nn

;)

~ James May

• Leviathius
BvZwolle schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:14:
[...]

Taalkundig was er niks mis mee, maar semantisch wel. Verder was hetgeen je wilde zeggen wel duidelijk en ik vertrouw die witte belijningen ook voor geen meter... Zelfs met de auto van mijn moeder een keer een 180 gemaakt bij een zebrapad na een rotonde 8)7 En die auto zag er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://imganuncios.mitula.net/suzuki_jimny_1_3_jlx_4x4_2003_cabrio_hardtop_bullbar_weinig_1100065479584660955.jpg

fataal
  1. leidend tot een ongelukkig lot, het einde, de dood
    Een jaar vertraging is vaak fataal voor de ontwikkeling van een leerling.
    In zijn afscheidsrede vertelde de oud-wethouder dat de afrekencultuur hem fataal is geworden.
  2. dood veroorzakend, waarbij doden zijn gevallen
    De politie is een onderzoek gestart naar de toedracht van het fatale ongeluk.
    Ongevallen met vrachtwagens zijn ernstig van aard en hebben vaker een fatale afloop.

[ Voor 17% gewijzigd door Leviathius op 23-12-2016 09:24 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Puur zuiver taaltechnisch misschien wel, maar de woordkeuze suggereert 't e.e.a. wat klaarblijkelijk niet aan de hand is.

Net als een vriendin van me die Appte dat ze "verongelukt" was. Ik schrok me 't apezuur en tegelijkertijd vond ik 't een rare woordkeuze: ze leefde overduidelijk nog, anders kon ze niet meer appen :P

Ze bedoelde natuurlijk "een ongeluk gehad" i.p.v. dat ze om het leven was gekomen. En met het woordje "fataal" denk je ook al snel aan om het leven komen.

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-11 09:55
PilatuS schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:18:
[...]

Gaat gelukkig net goed :)

Heb een tijd terug ook zoiets gehad. Rij op een rotonde achter een auto. Op deze rontonde hebben fietsers geen voorang. Komen er 2 wielrenners van links aan over het fietspad, dus ze hebben al geen voorang en rijden ook nog eens aan de verkeerde kant zonder netjes rond te gaan, gaat die auto vol op de rem om ze voor te laten 8)7 Ze hebben normaal al geen voorang en als je de rotonde de verkeerde kant op neemt al helemaal niet, gaat ie toch stoppen. Scheelde niets of ik zat er achter op.
Ik fiets iedere morgen naar het werk en standaard op 1 rotonde (doodnormale gewone 'woonwijkrotonde' 30 km/u zone) en krijg in 50% van de gevallen voorrang van auto's die óp de rotonde rijden.
Ik denk dat het komt omdat ik vrij stevig doorfiets, maar ik heb de situatie al zo ingeschat dat ik mooi achter de auto door kan als ik mijn tempo blijf fietsen en de automobilist gewoon doorrijdt, maar veel koekblikkers zitten te slapen denk ik en schrikken van mij.
Ik ga er trouwens nóóít voor langs.

Verwijderd

Echt wat een onzin!

• Requiem19
Heb je wel eens op een motor gereden met goede windbescherming? Dus een model waarbij geen turbulentie is?

Misschien ter achtergrond nog; mn vriendin en ik willen vooral de bikes gebruiken voor 'adventure trips'. Ook tot buiten Europa.

[ Voor 20% gewijzigd door Requiem19 op 23-12-2016 10:09 ]

Verwijderd

Requiem19 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:09:
[...]

Heb je wel eens op een motor gereden met goede windbescherming? Dus een model waarbij geen turbulentie is?

Misschien ter achtergrond nog; mn vriendin en ik willen vooral de bikes gebruiken voor 'adventure trips'. Ook tot buiten Europa.
Ik heb op heel veel motoren gereden maar zelf rij ik altijd naked of customs ;)

Adventure trips zonder ruitje is prima te doen (voorbeeldje):

http://www.motoravonturis...r-nepal-de-voorbereiding/

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 14:48

GSX-MAN

de/het/een

[...]

Ik had hiervoor een Blackbird, nu een Speed Triple met een klein ruitje. Ik kan uit ervaring zeggen dat alles boven de 120 een wereld van verschil is tussen die twee fietsen. De Blackbird kon probleemloos de hele rit 200+, op de Triple moet je werken om te blijven zitten. Zeker als de wind wat ongunstig staat.

Slecht idee... Hoe laat?

• Leviathius
[...]

Nope, voor dat soort motors ben ik nog te jong :+

Heb zelf een naked en snelweg is inderdaad niet heel comfortabel, maar storend vind ik het niet. Zolang je niet over de 130 gaat is t prima vol te houden. Had laatst op de Ninja van Dragonslayer666 gereden en dan merk je wel dat je wat minder wind hebt, maar helemaal weg is het niet hoor. Op zo'n toerbuffel met ruitjes als op de bontkraag vespa's zal je geen last van wind hebben nee :9 Maar als je zoals je zegt voor de 'adventure trips' gaat dan is een ruitje zeker wel prettig lijkt me. Ben zelf ook zoekende, maar de aftermarkets voor mijn motor zijn niet ruim beschikbaar helaas..

• Requiem19
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:21:
[...]

Ik heb op heel veel motoren gereden maar zelf rij ik altijd naked of customs ;)

Adventure trips zonder ruitje is prima te doen (voorbeeldje):

http://www.motoravonturis...r-nepal-de-voorbereiding/
Tjah, je kunt ook prima de wereld rond op een Vespa:
http://www.worldvespa.net/

Maar dat vind ik persoonlijk niet comfortabel. Ik zou alleen een naked bike overwegen voor Adventure trips als ik zeker zou weten dat ik alle snelwegen kan vermijden en maximaal 80-90 hoef te rijden op langere stukken.

Zie bijvoorbeeld ook dit stel dat op wereldreis is op de motor. Initieel wilden ze op een Transalp en (oude) Africa Twin gaan. Omdat de dame van het stel off road niet chil vond op de Transalp zijn ze geswitcht naar een CRF250 (soort Honda crossbrommer). Deze ervaringsdeskundigen mijden ook snelwegen omdat het simpelweg niet comfortabel is:

http://amsterdamtoanywhere.nl/faq/
Hoe zijn de motoren op de snelweg? We rijden niet zo veel snelwegen, omdat we dat niet leuk vinden. Als we wel op de snelweg rijden is de maximale snelheid met bagage 110 km/u, maar dat is niet comfortabel zonder windscherm en vraagt bovendien veel van de motor. Een comfortabele snelheid op de snelweg is 85/90 km/u
Leviathius schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:24:
[...]

Nope, voor dat soort motors ben ik nog te jong :+

Heb zelf een naked en snelweg is inderdaad niet heel comfortabel, maar storend vind ik het niet. Zolang je niet over de 130 gaat is t prima vol te houden. Had laatst op de Ninja van Dragonslayer666 gereden en dan merk je wel dat je wat minder wind hebt, maar helemaal weg is het niet hoor. Op zo'n toerbuffel met ruitjes als op de bontkraag vespa's zal je geen last van wind hebben nee :9 Maar als je zoals je zegt voor de 'adventure trips' gaat dan is een ruitje zeker wel prettig lijkt me. Ben zelf ook zoekende, maar de aftermarkets voor mijn motor zijn niet ruim beschikbaar helaas..
Ik ben begonnen op een CBR600F en daarna R6.. beiden met ruitje, maar 200 km over snelweeg naar mn ouders was echt vermoeiend. Daarna bijv ook Ducati Monster en Hypermotard meegehad op dagtripjes. Verschil tussen een R6 met scherm en naked Monster vond ik vrij klein qua windbescherming.

Pas op de 1200GS dacht ik, wow, hier kan ik zonder gaar te worden makkelijk 500km mee rijden. Dat was voor mij dus echt een openbaring. Op een naked kan het ook prima, maar je weet het verschil imo pas als je merkt hoe chill zo'n tour/adventure bike rijdt.

Enige nadeel: sommige schermpjes werken averechts en zorgen voor onwijs veel turbulentie. Dat geeft mega veel herrie rond je helm en onrustige wind waardoor je helm klappert etc. Het luistert dus wel nauw...

[ Voor 35% gewijzigd door Requiem19 op 23-12-2016 10:30 ]

• bakvis
  • Laatst online: 08:23

bakvis

Tweakers.Nerd

Requiem19 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 08:28:
Als ik naar de snelheid van de GoPro kijk, lijkt het ook alsof je vrij laat echt hard remt?

Ik zie nog geen vertraging op t moment dat die auto van baan wisselt. Dat zou direct al een moment zijn om marge te nemen.
Dat idee had ik ook, meestal rem ik bij het oprijden van een rotonde af totdat ik zeker weet dat de auto met richtingaanwijzer ook daadwerkelijk afdraait.

Mijn Specs

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:11
bakvis schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:33:
[...]

Dat idee had ik ook, meestal rem ik bij het oprijden van een rotonde af totdat ik zeker weet dat de auto met richtingaanwijzer ook daadwerkelijk afdraait.
Dat is zeker een goed idee, het blijft opletten om consequent defensief te blijven rijden. In dit geval kwam ik met een iets te hoge snelheid aan, had ik kunnen afremmen voor de Corsa alleen al, en sowieso niet op de witte strepen moeten rijden. Thanks voor de feedback iedereen, altijd leerzaam wat jullie als fanatieke motorrijders ervan vinden :) Heeft het toch weer nut gehad om de twee gopro's altijd te laten draaien.
Requiem19 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:26:
[...]
Ik ben begonnen op een CBR600F en daarna R6.. beiden met ruitje, maar 200 km over snelweeg naar mn ouders was echt vermoeiend. Daarna bijv ook Ducati Monster en Hypermotard meegehad op dagtripjes. Verschil tussen een R6 met scherm en naked Monster vond ik vrij klein qua windbescherming.

Pas op de 1200GS dacht ik, wow, hier kan ik zonder gaar te worden makkelijk 500km mee rijden. Dat was voor mij dus echt een openbaring. Op een naked kan het ook prima, maar je weet het verschil imo pas als je merkt hoe chill zo'n tour/adventure bike rijdt.
[...]
Helemaal mee eens, mijn Street Triple heeft een relatief hoge ruit die ervoor zorgt dat de wind op mijn torso iig minder is. Ooit stond hij bij de garage en kreeg ik een Honda CB500X als leenfiets mee. Dat was echt saai ultracomfortabel op de snelweg, zeker een bijzondere ervaring en die windbescherming zorgt voor veel meer rust. Toch overweeg ik om mijn eigen ruitje te verwijderen totdat ik op vakantie ga, puur voor de looks. 8)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Requiem19 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:26:
[...]

[...]
Grappig, ik heb een Yamaha FZS Fazer (1999) en een S1000RR, vind juist de S1000RR veel prettiger qua windbescherming. Juist dat je meer achter je ruit ligt haalt een hoop druk van je lijf, is ook merkbaar warmer. Qua geluid maakt het weinig uit: helm steekt boven de windstroom uit.

Ik geef je wel gelijk dat een SS vrij vermoeiend is voor lange duur, maar gelukkig kan ie heel hard, dus je hoeft er nooit heel lang op te zitten ;)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@ruitjes discussie,
Mijn Fazer is een redelijke "recht op fiets" met een klein top kuipje met een ruitje.
Tot 120 zit ik goed uit de wind zonder turbulentie, makkelijk 500km vol te houden.
Harder gaan rijden komt er echt behoorlijk wind op de borst en helm.
Bij 150 moet ik flink in mijn tank knijpen met mijn benen en bewust de buikspieren actief houden om te blijven zitten.
Niet echt heel comfortabel voor lange tijd.
Voor mijn woon werk rit is dit nog goed te doen.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 10:15
DragonSlayer666 schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:28:
[...]

We hadden jouw rondje inderdaad stiekem een beetje gestolen :). We reden met de klok mee. En stukje verdwaald richting het zuiden ;)

[afbeelding]

[...]

I'm in!
rijd vaak ook ff naar drimmelen, bakkie koffie daar aan de haven

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:14:
@ruitjes discussie,
Mijn Fazer is een redelijke "recht op fiets" met een klein top kuipje met een ruitje.
Tot 120 zit ik goed uit de wind zonder turbulentie, makkelijk 500km vol te houden.
Harder gaan rijden komt er echt behoorlijk wind op de borst en helm.
Bij 150 moet ik flink in mijn tank knijpen met mijn benen en bewust de buikspieren actief houden om te blijven zitten.
Niet echt heel comfortabel voor lange tijd.
Voor mijn woon werk rit is dit nog goed te doen.
Ik vind dat een Fazer nog best naar voren zit, merk de wind wel als je hard gaat, maar echt knijpen of klemmen hoeft niet. Misschien heeft het ook met gewicht+lengte en/of gewenning te maken :)

Overigens: Je kan je stuur loshalen en een beetje draaien of evt nieuwe buis in om m lager te leggen, als je dat prettiger vindt. Heb ik ook moeten doen, vorige eigenaar heeft m een keer op de kant gelegd en toen reed ie erg ruk (stuur net uit het lood). Je houding wordt zo wat sportiever en je hebt minder last van wind.

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

noes schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:59:
[...]

Ik vind dat een Fazer nog best naar voren zit, merk de wind wel als je hard gaat, maar echt knijpen of klemmen hoeft niet. Misschien heeft het ook met gewicht+lengte en/of gewenning te maken :)

Overigens: Je kan je stuur loshalen en een beetje draaien of evt nieuwe buis in om m lager te leggen, als je dat prettiger vindt. Heb ik ook moeten doen, vorige eigenaar heeft m een keer op de kant gelegd en toen reed ie erg ruk (stuur net uit het lood). Je houding wordt zo wat sportiever en je hebt minder last van wind.
Ik wilde net zeggen dat ik me totaal niet herkende in Bommes met de wind bij 150 km/h, maar toen realiseerde ik me dat ik een extra breed en laag stuur heb op mijn Fazer.
Bij 150 km/h hoef ik inderdaad nog niet te klemmen op de tank, eigenlijk doe ik dat alleen in bochten.

XBL: DonFrans

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb het originele stuur wat ook nog op de hoogst mogelijke stand staat gedraaid (ben al 40 he, zit dus graag recht op).
Ben 1,9m lang en niet echt een zware gast.
140 op de klok gaat goed, heel veel harder voelt het echt wel als er aan hangen zeg maar.
120 voelt daar in tegen weer als of ik 80 rijd :P

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ongeveer even lang, 1m93, maar dan zal het stuur dus wel het grootste verschil maken. Rechtop vond ik het stuur ook veel te dichtbij :)

• Requiem19
Windbescherming van een Fazer is dan ook maar net een stapje boven een supersport/superbike. Is niet echt te vergelijken denk ik met bijv 1200GS of Multistrada. Ik heb het idee dat je bij laatsgenoemde motoren ook meer 'in de motor' zit, waardoor je meer uit de wind zit.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQcQpVJ_fV7e8xzjsGIudc1cp7w6cxjkyTgw9LYjFkHRddmdk9S
Afbeeldingslocatie: https://ultimatemotorcycling.com/wp-content/uploads/2016/04/2016-bmw-r-1200-gs-motorcycle-buyers-guide-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.mcn.bauercdn.com/PageFiles/594903/1000x750/00-MULTISTRADA-950.jpg

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Helaas.. Zojuist gezakt voor het avd examen.
Op de snelweg ging het niet helemaal lekker, paar keer te dicht op een voorligger en bij een afslag verkeerde rijstrook gepakt zodat ik op de rechtdoor rijstrook uitkwam terwijl ik linksaf moest.

De rest ging eigenlijk wel prima.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:56
Ai zuur man. Zenuwen of gewoon onoplettendheid?
Pagina: 1 ... 61 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.