If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Het verlies van krukas naar achterwiel is iets van 5% tot 10%, Volgens mij heb ik toen gezegt dat het meer was dan dit maar dat klopt dus niet. Bij een ketting zou het dus tussen de 5% tot 10% moeten zijn.caesar1000 schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:15:
[...]
Ja, geen idee hoe dat precies zit. Viel destijds wat tegen totdat Pilatus aankwam dat je natuurlijk wiel en krukas hebt en dat het nogal wat kan schelen wat betreft de getallen. Zo kwamen we uit op een vermogen van ongeveer 17 PK op de krukas.
Het is maar hoe je het bekijkt, misschien vermijd je er wel een valpartij mee?
En als je een beetje flinke premie betaalt (misschien wel full casco en/of heul weinig schadevrije jaren) kan 10% toch nog wel (positief) in de papieren lopen. De cursus heeft een vaste prijs, de verzekering nietAnoshky schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:58:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door pagani op 12-12-2016 11:31 ]
Daar moet je de VRO dan voor doen, niet voor de 10% besparing op de verzekering.Anoshky schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:58:
[...]
Wat me nogal opvalt aan het grafiekje is dat hij totaal niet constant is. (ondanks dat hij door de versnelling heen gaat)caesar1000 schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:31:
Dit waren trouwens de resultaten. Zoals te zien: 14.7 PK op het wiel en dus ongeveer 17 PK op de krukas. In een review van MotoPlus kwamen ze na een meting met de standaard uitlaat uit op 16 PK dus het lijkt mij wel gewoon een logische 'upgrade' wat betreft de PK's.
[afbeelding]
Ook je lucht/brandstof verhouding springt alle kanten op paar keer gewoon boven de 16!
Zou hem zeker keer opnieuw laten afstellen want hij loopt vrij arm.
Normaal gebruik is rond 14,7 en voor powerss rond 13.3
Ja goede upgrade, zou kunnen maar voor een achter remmetje vind ik het vrij zinloos.Joopieboy schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:28:
Het is een klein beetje gevoel maar vooral, ik weet niet hoe oud jouw leidingen zijn, een goeie upgrade.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Dit is wel vrij typisch voor een motor met andere uitlaat en standaard milieu mapping. Mijn eigen A/F ratio zat voor het mappen gemiddeld rond de 15.5 en nu rond de 13.5.joshje schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:51:
[...]
Wat me nogal opvalt aan het grafiekje is dat hij totaal niet constant is. (ondanks dat hij door de versnelling heen gaat)
Ook je lucht/brandstof verhouding springt alle kanten op paar keer gewoon boven de 16!
Laten afstellen zou voor hem wel het beste zijn natuurlijk, maar aangezien het een motor voor max 2 jaar is en de kosten voor mappen zo hoog zijn snap ik wel dat hij het zo laat. Ik heb mijn motor binnen 2 maanden na aankoop laten mappen, maar ben van plan deze motor minimaal een jaar of 5 te houden. Voor mij is het iedere euro meer dan waard omdat ie zo enorm veel beter rijd. Voor hem zou het wel heel veel geld zijn voor een korte tijd.
Dat is dus voor blokken met een ECU. Hoe kun je een carburateur gedreven blok een dergelijke performance boost geven?PilatuS schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:27:
[...]
Dit is wel vrij typisch voor een motor met andere uitlaat en standaard milieu mapping. Mijn eigen A/F ratio zat voor het mappen gemiddeld rond de 15.5 en nu rond de 13.5.
Laten afstellen zou voor hem wel het beste zijn natuurlijk, maar aangezien het een motor voor max 2 jaar is en de kosten voor mappen zo hoog zijn snap ik wel dat hij het zo laat. Ik heb mijn motor binnen 2 maanden na aankoop laten mappen, maar ben van plan deze motor minimaal een jaar of 5 te houden. Voor mij is het iedere euro meer dan waard omdat ie zo enorm veel beter rijd. Voor hem zou het wel heel veel geld zijn voor een korte tijd.
Voor een motor met carburateurs werkt het opzich hetzelfde. Je meet in de uitlaat wat het A/F ratio is en dan pas je de boel aan. Bij een motor met carburateur doe je dit alleen door bijvoorbeeld een andere sproeier te plaatsen. Met een ECU die een custom map mogelijkheid heeft gaat het allemaal wat makkelijker, maar met carburateurs kan het natuurlijk net zo goed. Het is dan alleen meer hardwarematig dan softwarematigHTT-Thalan schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:32:
[...]
Dat is dus voor blokken met een ECU. Hoe kun je een carburateur gedreven blok een dergelijke performance boost geven?
Edit: Puur voor vermogen zou ik een motor trouwens nooit laten mappen. Ik heb het puur gedaan om het slechte lopen beter te maken. Gevaarlijk arm lopen is natuurlijk ook een reden.
[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 12-12-2016 13:41 ]
Dan komt dat wel goed denk ik. Die cursussen zijn nooit slecht om te volgen! Denk dat voor off-road het wel een van de belangrijkste dingen is om een goede basis te hebben. Bij meeste mensen die het voor het eerst doen is het toch moeilijker dan verwacht. (en de meeste kunnen hun GS ook niet meer optillen als ze er per ongeluk een kleine val mee maken...HTT-Thalan schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:19:
[...]
Zeker, ik heb de VRO Basic en VRO Advanced al gebookmarked. Zodra ik die gedaan heb (maar dan zitten we ondertussen al in 2018 denk ik) komt er ook nog een off-road cursus, gericht op allroad motoren.
Ondertussen zijn de examendata allemaal ingepland dus als alles meezit heb ik voor eind januari mijn rijbewijs in handen.
De banden zijn inderdaad niet verkeerd voor dit weer, ik hoop er een tijdje mee te kunnen doen.
Jammer dat jij je A nog niet hebt, dan kunnen we een keer ruilen. Ik ben wel benieuwd naar zo'n 17PK 125cc.
Je mag zeker wel een keer op mijn Duke rijden! Zal vanavond even een DM sturen.
Stel het is in het beste geval ongeveer 9-10% dan kom ik toch nog uit op 17 pk. Het blok is inmiddels ook al ingelopen dus denk dat het wel mogelijk is.PilatuS schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:57:
[...]
Het verlies van krukas naar achterwiel is iets van 5% tot 10%, Volgens mij heb ik toen gezegt dat het meer was dan dit maar dat klopt dus niet. Bij een ketting zou het dus tussen de 5% tot 10% moeten zijn.
Ja, klopt. Heeft echt te maken met die standaard arme instelling + een ander uitlaatsysteem.joshje schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:51:
[...]
Wat me nogal opvalt aan het grafiekje is dat hij totaal niet constant is. (ondanks dat hij door de versnelling heen gaat)
Zou hem best willen laten mappen alleen als ik de kosten daarvan zie vallen die ook niet echt mee... €400 voor een PowerCommander/vergelijkbaars + kosten van het laten mappen. Dan zit je volgens mij toch zo op de €600 om een motor te laten mappen als het niet meer is? (of het moet goedkoper kunnen
Stel het zit toch rond dat geschatte bedrag dan is het toch veel geld voor een motor waar ik nog iets minder dan 2 jaar op rij. Heb inmiddels al richting de €800-900 in de motor gestopt wat betreft reparaties/onderhoud/banden (daarover vanavond meer
[ Voor 25% gewijzigd door caesar1000 op 12-12-2016 16:15 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Je hebt toch niet persé een powercommander nodig? Je kunt de data toch ook in de ECU laden, of staat de jouwe op slot? (Het zou kunnen dat ik nu allemaal domme opmerkingen maak, maar ik rijd nog op een 'oudje' met carbarateurs dus ik heb er niet echt mee te maken..caesar1000 schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:14:
Ja, klopt. Heeft echt te maken met die standaard arme instelling + een ander uitlaatsysteem.
Zou hem best willen laten mappen alleen als ik de kosten daarvan zie vallen die ook niet echt mee... €400 voor een PowerCommander/vergelijkbaars + kosten van het laten mappen. Dan zit je volgens mij toch zo op de €600 om een motor te laten mappen als het niet meer is? (of het moet goedkoper kunnen)
Stel het zit toch rond dat geschatte bedrag dan is het toch veel geld voor een motor waar ik nog iets minder dan 2 jaar op rij. Heb inmiddels al richting de €800-900 in de motor gestopt wat betreft reparaties/onderhoud/banden (daarover vanavond meer) dus om dan nog eens €500-600 te investeren is nogal veel...
Hier een site waar iemand op MF afgelopen week zijn motor nog heeft gebracht:
http://www.tovami.com/index.php
http://www.tovami.com/producten-injectiesystemen.php
Volgens mij wel dus.Dryhte schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:12:
re. mappen - zijn er eigenlijk moto's die zonder power commander of gelijkaardige add-on kunnen geremapt worden? Want het lijkt me zo belachelijk om 10k+ neer te tellen voor een motor en dan nog aparte hardware nodig te hebben om 'm goed te laten lopen. Software, ok, maar toch geen hardware...
[ Voor 14% gewijzigd door steef2 op 13-12-2016 10:23 ]
Ik heb mijn Suzuki opnieuw laten afstellen; dat was middels pulses (0 / 1) het aanpassen van de mapping.Dryhte schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:12:
re. mappen - zijn er eigenlijk moto's die zonder power commander of gelijkaardige add-on kunnen geremapt worden? Want het lijkt me zo belachelijk om 10k+ neer te tellen voor een motor en dan nog aparte hardware nodig te hebben om 'm goed te laten lopen. Software, ok, maar toch geen hardware...
Officiëel op kenteken 93 kW (126PK), maar na afstellen nu 120.3PK op het achterwiel.
Grootste voordeel voor mij is meer power bij lager toerental, wat file rijden toch een stuk prettiger maakt.
(curve begint nu bij 1800ish al ipv 3200 rpm)
Wij hebben nu gelukkig alsnog een plek in een garage gevonden. Er is een ondergrondse parkeergarage gebouwd onder appartementen en er worden parkeerplekken van verhuurd. Iedere parkeerplek is voorzien van een 'parkeerbeugel' waar je een kettingslot aan kan bevestigen. De garage gaat 's nachts ook dicht en kun je met een draadloze zender 's nachts openen.
Mocht iemand dus ooit tegen hetzelfde aan lopen dan kan dit nog wel eens je oplossing zijn. Het kost 75 euro per maand en we splitsen het over 2 motoren (dus 37,50 pp). Op zich niet al te gek als je het mij vraagt.
All-Round nerd | iRacing Profiel
Goh die zal wel CCTV hebben denk ik dan?ShininNL schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:46:
Lees maar al te vaak dat je het dieven wel erg makkelijk maakt door je motor in zo'n afgeschermde garage te zetten...
Dat zal je verbazen. Vaak niet en als er camera's hangen worden er geen beelden bewaard. Dat is echt geen uitzondering helaas.
75 euro is wel duur (weet niet in welke regio je woont)w4rguy schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:17:
Mochten er mensen geïnteresseerd zijn, eerder in dit topic vroeg ik wat de ervaringen waren met betrekking tot het parkeren van de motor als je geen plek hebt. Bijvoorbeeld als je midden in een stad/dorp woont.
Wij hebben nu gelukkig alsnog een plek in een garage gevonden. Er is een ondergrondse parkeergarage gebouwd onder appartementen en er worden parkeerplekken van verhuurd. Iedere parkeerplek is voorzien van een 'parkeerbeugel' waar je een kettingslot aan kan bevestigen. De garage gaat 's nachts ook dicht en kun je met een draadloze zender 's nachts openen.
Mocht iemand dus ooit tegen hetzelfde aan lopen dan kan dit nog wel eens je oplossing zijn. Het kost 75 euro per maand en we splitsen het over 2 motoren (dus 37,50 pp). Op zich niet al te gek als je het mij vraagt.
Mijn motor staat in een zelfde situatie (er is daar cameratoezicht ect. ect) en betaal maar 45 euro..
"Don't let your dreams be memes"
Betaal je dat voor een volledige (auto) parkeerplek, of een specifieke plek voor een motor?Wootlock schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:44:
[...]
75 euro is wel duur (weet niet in welke regio je woont)
Mijn motor staat in een zelfde situatie (er is daar cameratoezicht ect. ect) en betaal maar 45 euro..
Per persoon betalen wij dus 37,50. Ik woon in de bollenstreek (iets ten noorden van Leiden).
[ Voor 6% gewijzigd door w4rguy op 13-12-2016 13:04 ]
All-Round nerd | iRacing Profiel
Dit is inderdaad voor een volledige auto parkeerplek (handig gezien ik de auto er dan kan parkeren als ik met de motor weg benw4rguy schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:52:
[...]
Betaal je dat voor een volledige (auto) parkeerplek, of een specifieke plek voor een motor?
Per persoon betalen wij dus 37,50. Ik woon in de bollenstreek (iets ten noorden van Leiden).
"Don't let your dreams be memes"
Tegenwoordig zijn er heel veel motoren die in de ECU gemapped kunnen worden. Mijn motor is ook in de ECU gemapped. Dit geeft zelfs meer opties dan een Powercommander. Zo heeft mijn motor per cilinder een map in plaats van 1 map voor beide cilinders. Los van de mapping zijn er nog een hele boel andere opties die aan te passen zijn in de ECU waardoor de motor beter kan lopen.Dryhte schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:12:
Een Powercommander is ook maar een slechte oplossing. Deze past het signaal nadat het uit de ECU komt aan in plaats van dat het bij de bron gelijk goed gedaan word. Vroeger was een Powercommmander een goede oplossing omdat er in de ECU niets of weinig gedaan kon worden, tegenwoordig geeft de ECU meer mogelijkheden.
Een los systeem zoals Bazzaz kan wel nog nut hebben om opties toe te voegen. Zo is het voor mijn motor daarmee mogelijk een quickshifter te verbinden met de ECU zodat de killtime per versnelling ingestelt kan worden, nu heb ik een systeem dat los van de ECU werkt wat niet ideaal is. Verder kan je met een Bazzaz systeem bijvoorbeeld ook traction control toevoegen terwijl de motor daarmee nooit verkocht is. Afgezien hiervan heeft een Bazzaz of Powercommander geen nut.
[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 13-12-2016 13:24 ]
Is het daardoor een slechte oplossing?PilatuS schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:12:
[...]
Een Powercommander is ook maar een slechte oplossing. Deze past het signaal nadat het uit de ECU komt aan in plaats van dat het bij de bron gelijk goed gedaan word. Vroeger was een Powercommmander een goede oplossing omdat er in de ECU niets of weinig gedaan kon worden, tegenwoordig geeft de ECU meer mogelijkheden.
Meeste motoren (voornamelijk Japans) is de ECU gesloten. Deze kan dus alleen aangepast worden als hij wordt geflashed. Een Powercommander geeft een correctie waarde over de ECU waarde. Dus meer of minder inspuiten. Daarnaast kan je met Powercommander ook per cilinder afstellen. En het werkt prima.
Voordeel van een Powercommander is ook dat je de motor makkelijk terug kan zetten na stock settings of zelf iets kan aanpassen doormiddel van je laptop + usb kabeltje.
Het bronsignaal goed hebben is altijd beter dan achteraf gaan aanpassen. Als er geen andere optie is dan is een Powercommander prima, maar direct in de ECU mappen is altijd beter.joshje schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:35:
[...]
Is het daardoor een slechte oplossing?
Meeste motoren (voornamelijk Japans) is de ECU gesloten. Deze kan dus alleen aangepast worden als hij wordt geflashed. Een Powercommander geeft een correctie waarde over de ECU waarde. Dus meer of minder inspuiten. Daarnaast kan je met Powercommander ook per cilinder afstellen. En het werkt prima.
Voordeel van een Powercommander is ook dat je de motor makkelijk terug kan zetten na stock settings of zelf iets kan aanpassen doormiddel van je laptop + usb kabeltje.
Met mijn ECU kan ik trouwens ook prima zo een andere map laden. Met een laptop en een kabel is dat ook binnen 5 minuten gedaan, dus dat is geen verschil.
Edit: Voor de Japanse motoren is het tegenwoordig Woolich waarbij mappen in de ECU mogelijk is.
http://www.woolichracing.com/Default.aspx
[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 13-12-2016 13:54 ]
Had ergens gelezen dat de ECU van de kleinere Duke's 'gelocked' was om te voorkomen dat men kon gaan frutselen met de instellingen>sneller maken motor.PilatuS schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:12:
[...]
Tegenwoordig zijn er heel veel motoren die in de ECU gemapped kunnen worden. Mijn motor is ook in de ECU gemapped. Dit geeft zelfs meer opties dan een Powercommander. Zo heeft mijn motor per cilinder een map in plaats van 1 map voor beide cilinders. Los van de mapping zijn er nog een hele boel andere opties die aan te passen zijn in de ECU waardoor de motor beter kan lopen.
Een los systeem zoals Bazzaz kan wel nog nut hebben om opties toe te voegen. Zo is het voor mijn motor daarmee mogelijk een quickshifter te verbinden met de ECU zodat de killtime per versnelling ingestelt kan worden, nu heb ik een systeem dat los van de ECU werkt wat niet ideaal is. Verder kan je met een Bazzaz systeem bijvoorbeeld ook traction control toevoegen terwijl de motor daarmee nooit verkocht is. Afgezien hiervan heeft een Bazzaz of Powercommander geen nut.
Voordeel van een PowerCommander vond ik juist het snel aanpassen via laptop, veranderen van mappings en bv. ook de selfmapper (AutoTune) waarbij de module zelf de perfecte afstelling regelt afhankelijk van de meetwaardes van ritten. Nadeel is dan natuurlijk de prijs die toch wel fors is. Zit zo op €700 als je de PCV+AutoTune hebt.
Kunt nu zelfs dingen via je smartphone aanpassen trouwens. Met hun Dynojet C3 maps veranderen, quickshifter en throttle position aanpassen etc. Best cool.
Wat ik me ook afvraag: is het (veel) makkelijker om een 1 cilinder te mappen? Zou denken van wel aangezien je maar 1 cilinder hebt om je mee bezig te houden.
[ Voor 4% gewijzigd door caesar1000 op 13-12-2016 13:44 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
De meeste mensen die aan de slag gaan met een Powercommander gebruiken ook alleen de Autotune. Iemand die er echt verstand van heeft zelf laten mappen is een stuk beter.caesar1000 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:42:
[...]
Had ergens gelezen dat de ECU van de kleinere Duke's 'gelocked' was om te voorkomen dat men kon gaan frutselen met de instellingen>sneller maken motor.
Voordeel van een PowerCommander vond ik juist het snel aanpassen via laptop, veranderen van mappings en bv. ook de selfmapper (AutoTune) waarbij de module zelf de perfecte afstelling regelt afhankelijk van de meetwaardes van ritten. Nadeel is dan natuurlijk de prijs die toch wel fors is. Zit zo op €700 als je de PCV+AutoTune hebt.
Wat ik me ook afvraag: is het (veel) makkelijker om een 1 cilinder te mappen? Zou denken van wel aangezien je maar 1 cilinder hebt om je mee bezig te houden.
Waar ik mijn motor heb laten mappen is gedaan door iemand die vrijwel niets anders doen dan mappen en dit ook al 20 jaar doet. Hij geeft ook sterk de voorkeur om in de ECU te mappen en is geen fan van systemen als de Powercommander. Hij is iemand die er echt verstand van heeft dus ook met goed onderbouwde redenen liever niet met de Powercommander werkt.
Wat bij mappen bij een V-Twin vooral uitmaakt is het verschil in temperatuur tussen de 2 cilinders. Bij een luchtgekoelde V-Twin is dat verschil helemaal groot omdat de voorste cilinder beter gekoeld word dan de achterste. Bij een watergekoelde is dit verschil minder maar is het nogsteeds wel aan de raden om de cilinders los te doen. Een 1 cilinder is natuurlijk het makkelijkste omdat je geen verschil in temps hebt tussen de verschillende cilinders. Bij een 4 cilinder heb je ook minder snel last van temp verschillen omdat ze alle 4 op lijn zitten met de luchtstroom van voren. Bij een luchtgekoelde V-Twin is het nodig om de cilinders los te mappen, bij mijn motor is het aan te raden maar niet perse nodig.
[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 13-12-2016 13:49 ]
Ja, klopt. Denk dat AutoTune vooral handig is als je vaak je opstelling aanpast en daardoor continue andere maps nodig hebt. Voor de doorsnee motorrijder die het koopt zou 1x laten mappen beter zijn wss. (En goedkoper nota bene...)PilatuS schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:47:
[...]
De meeste mensen die aan de slag gaan met een Powercommander gebruiken ook alleen de Autotune. Iemand die er echt verstand van heeft zelf laten mappen is een stuk beter.
Waar ik mijn motor heb laten mappen is gedaan door iemand die vrijwel niets anders doen dan mappen en dit ook al 20 jaar doet. Hij geeft ook sterk de voorkeur om in de ECU te mappen en is geen fan van systemen als de Powercommander. Hij is iemand die er echt verstand van heeft dus ook met goed onderbouwde redenen liever niet met de Powercommander werkt.
Wat bij mappen bij een V-Twin vooral uitmaakt is het verschil in temperatuur tussen de 2 cilinders. Bij een luchtgekoelde V-Twin is dat verschil helemaal groot omdat de voorste cilinder beter gekoeld word dan de achterste. Bij een watergekoelde is dit verschil minder maar is het nogsteeds wel aan de raden om de cilinders los te doen. Een 1 cilinder is natuurlijk het makkelijkste omdat je geen verschil in temps hebt tussen de verschillende cilinders. Bij een 4 cilinder heb je ook minder snel last van temp verschillen omdat ze alle 4 op lijn zitten met de luchtstroom van voren. Bij een luchtgekoelde V-Twin is het nodig om de cilinders los te mappen, bij mijn motor is het aan te raden maar niet perse nodig.
Is die PCV+AutoTune eigenlijk op elke motor te gebruiken (zijn er geen specifieke 'Duke only' versies)? Anders zou je zeggen dat je hem gewoon continue meeneemt als je van motor wisselt.
Vind laten mappen nog steeds wel interessant, maar de bedragen die ik lees/hoor zijn waren continue €400. Stel mijn motor zou voor €300 gemapped kunnen worden dan zou ik het misschien nog overwegen...
Ik heb bewust gekozen om geen andere uitlaat en ander luchtfilter te kopen. Stel ik gooi er nu een Akra onder met een ander filter heb ik niets meer aan mijn map. Wat dat betreft is een Powercommander met Autotune wel handig.caesar1000 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:59:
[...]
Ja, klopt. Denk dat AutoTune vooral handig is als je vaak je opstelling aanpast en daardoor continue andere maps nodig hebt. Voor de doorsnee motorrijder die het koopt zou 1x laten mappen beter zijn wss. (En goedkoper nota bene...)
Nu heb ik voor mijn motor de best mogelijke mapping die speciaal voor mijn blok en per cilinder gemaakt is. Deze mapping in een andere RC8 laden werkt natuurlijk wel maar is ook niet optimaal. Ieder blok is toch net weer iets anders waardoor het niet optimaal werkt om zomaar een andere map te laden die gemaakt is op een andere motor.
Daarnaast heb ik een YEC ECU (De Yamaha race afdeling) met de bijbehorend kabelboom. Hierdoor kan ik met een switch op de clipons verschillende modes kiezen.
Ik had nog een PC-IgnitionModule liggen zodat ik launch control kon activeren, maar uiteindelijk die maar verkocht
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
En volgende week vrijdag AVD.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
1,5 werk terug aanrijding gehad met de auto, kop-staart botsing waarbij ik de voorste was
Auto total loss, gisteren dagwaarde door gekregen van de expert.
Auto moet ik denk ik van de week inleveren, dus dan ben ik terug full-time motor rijder. (toch nog on-topic).
Er gaat ook geen andere auto komen, we leggen het geld bij de inruil van onze camper op een andere camper.
Dus ook meteen pech voor mij werkgever (die het niet wilde dat ik woon/werk reed met de motor of camper).
Hij zorgt maar voor een auto als hij iets anders wil dan de motor( of camper als het echt noodweer is).
Mijn yamaha is afgesteld met woolich spul en zoals het er nu uitziet haal ik hem eind van de week op bij de tuner. Heb ook een flash harnass en de licentie erbij gekocht zodat ik zelf aan de weer kan gaan om zaken persoonlijk af te stellen. Als het al binnen is (heb dat later bijbesteld) kan ik dit weekend wel wat screenshots maken van de mogelijkheden die je tegenwoordig hebt. Die zijn tegenwoordig bijna net zo uitgebreid als dedicated race electronica. Alleen ABS is afaik vooralsnog off limits.PilatuS schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:41:
[...]
Het bronsignaal goed hebben is altijd beter dan achteraf gaan aanpassen. Als er geen andere optie is dan is een Powercommander prima, maar direct in de ECU mappen is altijd beter.
Met mijn ECU kan ik trouwens ook prima zo een andere map laden. Met een laptop en een kabel is dat ook binnen 5 minuten gedaan, dus dat is geen verschil.
Edit: Voor de Japanse motoren is het tegenwoordig Woolich waarbij mappen in de ECU mogelijk is.
http://www.woolichracing.com/Default.aspx
Toevallig ook bij Ritzen ? Er zijn volgens mij maar erg weinig tuners die met Woolich werken. Net zoals TuneBoy wat voor mijn motor nodig was door vrijwel niemand behalve Ritzen gedaan word.xos schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:10:
[...]
Mijn yamaha is afgesteld met woolich spul en zoals het er nu uitziet haal ik hem eind van de week op bij de tuner.
Damn, das zuur. Lijkt me dat een werkgever niet zo maar eisen kan gaan stellen qua vervoersmiddel idd.Bommes schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:01:
Wel wat of-topic maar aangezien ik hier het meeste rond hang:
1,5 werk terug aanrijding gehad met de auto, kop-staart botsing waarbij ik de voorste was![]()
Auto moet ik denk ik van de week inleveren, dus dan ben ik terug full-time motor rijder. (toch nog on-topic).
Er gaat ook geen andere auto komen, we leggen het geld bij de inruil van onze camper op een andere camper.
Dus ook meteen pech voor mij werkgever (die het niet wilde dat ik woon/werk reed met de motor of camper).
Hij zorgt maar voor een auto als hij iets anders wil dan de motor( of camper als het echt noodweer is).
Niks bijzonders te zien. Monteer een kneiterharde achterband en je vermogen kakt niet in.joshje schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:51:
Misschien is het wel omdat hij schakelt?Ook je lucht/brandstof verhouding springt alle kanten op paar keer gewoon boven de 16!
Mikuni TM of Keihin FCRHTT-Thalan schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:32:
Dat is dus voor blokken met een ECU. Hoe kun je een carburateur gedreven blok een dergelijke performance boost geven?
Of een dynojet kitje en dan priegelen op de bank.
Ah Paul. Lang niet meer bij hem wezen buurten. Hij weet heel goed wat hij doet, discussies met hem zijn altijd lollig als hij mij kan volgenPilatuS schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:34:
Toevallig ook bij Ritzen ? Er zijn volgens mij maar erg weinig tuners die met Woolich werken. Net zoals TuneBoy wat voor mijn motor nodig was door vrijwel niemand behalve Ritzen gedaan word.
[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 13-12-2016 18:11 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Goed zo jongenChevy454 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:09:
[...]
Niks bijzonders te zien. Monteer een kneiterharde achterband en je vermogen kakt niet in.
[...]
Misschien is het wel omdat hij schakelt?
[...]
Toevallig heb ik op dit moment een van de hardste banden die je kunt hebben.Chevy454 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:09:
[...]
Niks bijzonders te zien. Monteer een kneiterharde achterband en je vermogen kakt niet in.
[...]
Misschien is het wel omdat hij schakelt?
[...]
Mikuni TM of Keihin FCR![]()
Of een dynojet kitje en dan priegelen op de bank.
[...]
Ah Paul. Lang niet meer bij hem wezen buurten. Hij weet heel goed wat hij doet, discussies met hem zijn altijd lollig als hij mij kan volgen
Zoals gezegd: ook de 790 Duke - Concept heeft nu een volledige trailer:
@Anoshky Heb misschien toch wel liever dit beest dan de RC16.
Afgezien van de wheelies moet zulk vlijmscherp rijwerk ook met een Duke 125/390 te doen zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door caesar1000 op 13-12-2016 23:18 ]
Dan is het wel een erg klein wereldje maar vooral ook wel een pain in the ass voor mij vizier.
De nevel is dan zo klein dat het niet van mijn helm waait, zeker niet op de provinciale weg.
Droog vegen met mijn handschoen hielp/lukte ook niet meer dus kon ik het laatste stuk alleen maar met het vizier omhoog rijden.
Hoe lossen jullie dit op??
Met mist ben je alleen wel elke 10 seconden aan het wipen
Irritant? Joah.. Maar kan er alsnog prima mee rijden moet ik zeggen
[ Voor 14% gewijzigd door Osiris op 14-12-2016 07:38 ]
Je zou dit kunnen proberen:Bommes schreef op woensdag 14 december 2016 @ 06:42:
Toen ik van de week met de motor naar mijn werk reed was het erg mistig.
Dan is het wel een erg klein wereldje maar vooral ook wel een pain in the ass voor mij vizier.
De nevel is dan zo klein dat het niet van mijn helm waait, zeker niet op de provinciale weg.
Droog vegen met mijn handschoen hielp/lukte ook niet meer dus kon ik het laatste stuk alleen maar met het vizier omhoog rijden.
Hoe lossen jullie dit op??
http://www.motorlook.nl/ruitenwisser-helm-vinger.html
Of wachten totdat dit product op de markt komt, maar ik weet niet of het uberhaupt op de markt komt..
http://www.anwb.nl/motor/...r-een-motorhelm-werkt-dat
Met Pinlock is het al wel verbeterd maar de nevel van mist is idd erg irritant..
Ik kon nog wel rijden maar dan toch echt met mijn vizier open.Osiris schreef op woensdag 14 december 2016 @ 07:37:
Mijn winterhandschoenen hebben een wiper op de duim zitten. Voordat ik die wipers had, werkte gewoon wipen met de handschoen ook wel aardig, maar wel minder goed.
Met mist ben je alleen wel elke 10 seconden aan het wipen
Irritant? Joah.. Maar kan er alsnog prima mee rijden moet ik zeggen
Met mijn handschoen vegen zorgde echt niet voor een beter beeld terwijl dat met normale regen wel redelijk werkt.
Ik zal eens opletten met het aanschaffen van andere handschoenen dat er zo iets op zit.steef2 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 07:58:
[...]
Je zou dit kunnen proberen:
http://www.motorlook.nl/ruitenwisser-helm-vinger.html
Of wachten totdat dit product op de markt komt, maar ik weet niet of het uberhaupt op de markt komt..
http://www.anwb.nl/motor/...r-een-motorhelm-werkt-dat
Met Pinlock is het al wel verbeterd maar de nevel van mist is idd erg irritant..
Een helm met een ruitenwisser... Bah dan klap ik mijn vizier wel open.
Ik moet zeggen dat de handigste feature van mijn herfst/winterhandschoenen tot nu toe die wiper geweest is. Als het regent kun je makkelijk de druppels snel even wegvegen, bij mist is het al iets moeilijker om continue een schoon vizier te houden maar het helpt wel. Heb er zonder wiper ook anders enorm veel last van. Door de druppels divergeert het licht.Bommes schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:27:
[...]
Ik kon nog wel rijden maar dan toch echt met mijn vizier open.
Met mijn handschoen vegen zorgde echt niet voor een beter beeld terwijl dat met normale regen wel redelijk werkt.
[...]
Ik zal eens opletten met het aanschaffen van andere handschoenen dat er zo iets op zit.
Een helm met een ruitenwisser... Bah dan klap ik mijn vizier wel open.
[ Voor 5% gewijzigd door caesar1000 op 14-12-2016 09:33 ]
In de auto kun je dan sproeien, maar hoe doe je dat op de motor? Bekertje water op de tank zetten en je vinger daar telkens in dopen?
\/\/\/ Ikke niet, ik zei ook niet voor niets "in de auto". Mijn baby staat netjes met de voetjes omhoog in de garage. Deels ook noodgedwongen trouwens, ben veel op reis voor werk waardoor het motorrijden erbij inschiet.
[ Voor 22% gewijzigd door DrivinUCrazy op 14-12-2016 12:09 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Niet persee maar ik werd er door verrast. Thuis weg rijdend was enkel de weg wat vochtig maar was het niet extreem koud of iets anders.Ethirty schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:12:
De oplossing is 4 wielen, een voorruit en een grote tank met sproeisel. Maar jullie willen per se met die drek op de weg blijven rijden.
Pas op de snelweg viel de mist op die ook nog eens na een kwartiertje flink heftiger werd.
Niks onoverkomelijks maar ik vroeg me af of andere daar oplossingen voor hadden verzonnen.
Zo een mircovezel doekje thuis vochtig gemaakt ergens in een klemmetje achter de kuip of op de tank of zo. Dan kun je voor een verkeerslicht ff snel je vizier schoon vegen.
Perfect zicht!
Daar rijden helaas iets te veel medeweggebruikers voor rond in de ochtend spitsIcephase schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:16:
hard genoeg gaan rijden.
Balen, had ergens anders al gelezen van dit akkefietje.Bommes schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:01:
Wel wat of-topic maar aangezien ik hier het meeste rond hang:
1,5 werk terug aanrijding gehad met de auto, kop-staart botsing waarbij ik de voorste was![]()
Maar, je hebt nog steeds een verschil van mening met je werkgever inzake de motor/camper ipv auto?
Ik heb hem er niet meer over gesproken maar ook eigenlijk voor mijzelf besloten dat hij gewoon pech heeft.
De motor heb ik speciaal gekocht om bij deze werkgever woon-werk te kunnen rijden.
Ik heb hier voor ruim 15 jaar met auto's van de zaak gereden. Was eigenlijk wel blij dat ik gewoon mijn eigen keuze kon maken.
Daar gaat hij dus niets aan veranderen, of hij moet maar een auto voor me regelen.
Ik was ook niet heel serieus met mijn post.Bommes schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:09:
[...]
Niet persee maar ik werd er door verrast. Thuis weg rijdend was enkel de weg wat vochtig maar was het niet extreem koud of iets anders.
Pas op de snelweg viel de mist op die ook nog eens na een kwartiertje flink heftiger werd.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
-weg- laat ook maar.Ethirty schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:12:
De oplossing is 4 wielen, een voorruit en een grote tank met sproeisel. Maar jullie willen per se met die drek op de weg blijven rijden.
[ Voor 13% gewijzigd door MuddyMagical op 14-12-2016 13:27 ]
Dat zou ik niet doen. Die zooi vreet je vizier aan waardoor hij niet meer flexibel is maar heel broos. Als je dan eens een steen kopt krijg je hem ook echt in je bakkes.Icephase schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:16:
Rain-X op je vizier smeren en hard genoeg gaan rijden.
Perfect zicht!
Ik geef je groot gelijk.Bommes schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:09:
[...]
Niet persee maar ik werd er door verrast. Thuis weg rijdend was enkel de weg wat vochtig maar was het niet extreem koud of iets anders.
Niks onoverkomelijks maar ik vroeg me af of andere daar oplossingen voor hadden verzonnen.
Zo een mircovezel doekje thuis vochtig gemaakt ergens in een klemmetje achter de kuip of op de tank of zo. Dan kun je voor een verkeerslicht ff snel je vizier schoon vegen.
Denk er maar eens beter over na want je vizier is een op olie gebaseerd product en Rain-X is een op olie gebaseerd product, wat betekent dat ze elkaar oplossen. Lossen ze niet direct je vizier op, dan begint het bij de weekmakers die juist voor de flexibiliteit zorgen waardoor je vizier hard en bros wordt en breekt tijdens een impact inplaats van inveert.knoffy schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:37:
doe er zo vaak rain-x op nergens last van.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ik zag pas een student bij de rijschool met een naar eigen zeggen 4/5 jaar oude helm die helemaal volgeplakt zit met stickers. Als de leeftijd van het plastic hem al niet de das omdoet bij een serieuze valt, doen de chemicaliën in de stickerlijm het wel, die helm brokkelt op een gegeven moment gewoon uit elkaar.tdw schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:32:
[...]
Denk er maar eens beter over na want je vizier is een op olie gebaseerd product en Rain-X is een op olie gebaseerd product, wat betekent dat ze elkaar oplossen. Lossen ze niet direct je vizier op, dan begint het bij de weekmakers die juist voor de flexibiliteit zorgen waardoor je vizier hard en bros wordt en breekt tijdens een impact inplaats van inveert.
Veel helmen zijn niet gemaakt van plastics maar van verzelversterkte composieten (vezels + hars). Deze zijn -voor zover ik weet, en afhankelijk van de gebruikte hars- gewoon goed bestand tegen lijmresten.HTT-Thalan schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:38:
[...]
Ik zag pas een student bij de rijschool met een naar eigen zeggen 4/5 jaar oude helm die helemaal volgeplakt zit met stickers. Als de leeftijd van het plastic hem al niet de das omdoet bij een serieuze valt, doen de chemicaliën in de stickerlijm het wel, die helm brokkelt op een gegeven moment gewoon uit elkaar.
Overigens is het wel een valide punt wat je maakt: GoPro-plakkers op polycarb helmen zijn eigenlijk niet zo'n goed plan
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
En toch zou ik mijn go-pro liever op mijn helm monteren dan op mijn stuur. Hoe ga ik dat veilig bewerkstelligen?tdw schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:45:
[...]
Veel helmen zijn niet gemaakt van plastics maar van verzelversterkte composieten (vezels + hars). Deze zijn -voor zover ik weet, en afhankelijk van de gebruikte hars- gewoon goed bestand tegen lijmresten.
Overigens is het wel een valide punt wat je maakt: GoPro-plakkers op polycarb helmen zijn eigenlijk niet zo'n goed plan
Gewoon, boutje door je helmHTT-Thalan schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:10:
[...]
En toch zou ik mijn go-pro liever op mijn helm monteren dan op mijn stuur. Hoe ga ik dat veilig bewerkstelligen?
~ James May
Voelt niet echt als de aanbevolen methode.
Is het ook zeker niet, maar er zijn gekken die het doenHTT-Thalan schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:23:
[...]
Voelt niet echt als de aanbevolen methode.
De enige manier waarop je een GoPro vast kunt maken zonder die lijm is met een mount die 'klemt'. Je zou naar paracord kunnen kijken en dat rond je helm spannen, maar ik denk niet dat het daar beter op wordt. Is een bodymount niet een beter idee?
~ James May
Vind het zelf alleen niet prettig omdat (als de gopro erop zit) je helm behoorlijk 1 kant optrekt door de luchtweerstand.
De lijm van die sticker is totaal niet agressief en doet zijn werk goed.
Je kunt ook een zuignap kopen van GoPro en hopen dat deze blijft zitten..HTT-Thalan schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:10:
En toch zou ik mijn go-pro liever op mijn helm monteren dan op mijn stuur. Hoe ga ik dat veilig bewerkstelligen?
Of je Gopro harnas gebruiken, dan hangt de camera alleen niet op gezichtshoogte.
Heb van de week een paar keer met GoPro gereden gemount met zo'n 3m plakker op de linker kant van mijn helm. Nou viel mij de luchtweerstand wel heel erg mee vallen. Ook met 140 op de snelweg eigenlijk weinig last. Die nieuwere GoPro's zijn ook weer kleiner geworden duz zal de weerstand nog verder afnemen.joshje schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:05:
De mounting stickers die je bij de Gopro krijgt kunnen prima op helmen.
Vind het zelf alleen niet prettig omdat (als de gopro erop zit) je helm behoorlijk 1 kant optrekt door de luchtweerstand.
De lijm van die sticker is totaal niet agressief en doet zijn werk goed.
Nou moet ik nog wel eens mee maken hoe het rijd wanneer er meer wind opzich staat, maar tot op heden merkte ik er vrij weinig van.
Het enige waar ik last van heb is de angst dattie van mn helm af vliegt
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Ik heb nog zo een koelkast Gopro dus zal daar wel aan liggenaidanl schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:12:
[...]
Heb van de week een paar keer met GoPro gereden gemount met zo'n 3m plakker op de linker kant van mijn helm. Nou viel mij de luchtweerstand wel heel erg mee vallen. Ook met 140 op de snelweg eigenlijk weinig last. Die nieuwere GoPro's zijn ook weer kleiner geworden duz zal de weerstand nog verder afnemen.
Nou moet ik nog wel eens mee maken hoe het rijd wanneer er meer wind opzich staat, maar tot op heden merkte ik er vrij weinig van.
Het enige waar ik last van heb is de angst dattie van mn helm af vliegt
Heb hem tegenwoordig liever op de tank zitten vind ik ook mooiere/stabielere beelden geven
Vind het wel leuk dat wanneer ik met GoPro rijd de mensen om mij heen hier ook wel op lijken te reageren. Gisteren nog een jongetje zijn hand uitstak om een high-five te gevenjoshje schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:17:
[...]
Ik heb nog zo een koelkast Gopro dus zal daar wel aan liggen![]()
Heb hem tegenwoordig liever op de tank zitten vind ik ook mooiere/stabielere beelden geven
Nou is het niet dat ik de aandacht zoek, maar de reacties zijn wel grappig.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Als ik met Gopro rijd zie ik idd wel altijd mensen kijken.aidanl schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:20:
[...]
Vind het wel leuk dat wanneer ik met GoPro rijd de mensen om mij heen hier ook wel op lijken te reageren. Gisteren nog een jongetje zijn hand uitstak om een high-five te geven![]()
Nou is het niet dat ik de aandacht zoek, maar de reacties zijn wel grappig.
Alleen in Nederland rij ik er eigenlijk bijna nooit mee.
Jelte schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:35:
Koop dan ook geen GoPro vierkant model mensen, maar een bullit camera. Zoals Contour, Drift, Sony en Tom Tom hebben.
?
Bullet dus *rent weg*
~ James May
Verwijderd
Bij een Ducati dealer heb ik een Monster 821 gezien die ik wil. Ex demo motor zeggen ze. Maar ik vermoed dat hij ook verhuurd is. Hoe kom je anders aan 10k in een jaar.
Bouwjaar 2016 met 10k op de teller gezien voor 10950 euro maar ik mag hem voor 10500 meenemen. Er zit 6 maanden dealer garantie op en 1 jaar fabrieksgarantie.
De motor ziet er nog nieuw uit, geen krasje of wat dan ook.
De nieuwprijs is 13000 euro all in. Maar op deze zitten al een termignoni uitlaat die nieuw ook 1250 kost.
Aan de ene kant denk ik, met garantie wat kan er gebeuren?
Aan de andere kant denk ik, dat ding zal op z'n tijd flink misbruikt zijn, als in koud vol open trekken, amper goed zijn ingereden etc.
En dan denk ik weer: zo'n blok is modern, moet daar toch tegen kunnen etc..
Wat denken jullie?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2016 20:27 ]
Ik zou even verder kijken naar andere ducs..Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2016 @ 20:25:
Iemand ervaringen met het kopen van een demo-model motor of huurmotor?
Bij een Ducati dealer heb ik een Monster 821 gezien die ik wil. Ex demo motor zeggen ze. Maar ik vermoed dat hij ook verhuurd is. Hoe kom je anders aan 10k in een jaar.
Bouwjaar 2016 met 10k op de teller gezien voor 10950 euro maar ik mag hem voor 10500 meenemen. Er zit 6 maanden dealer garantie op en 1 jaar fabrieksgarantie.
De nieuwprijs is 13000 euro all in. Maar op deze zitten al een termignoni uitlaat die nieuw ook 1250 kost.
Aan de andere kant denk ik, dat ding zal op z'n tijd flink misbruikt zijn, als in koud vol open trekken, amper goed zijn ingereden etc.
Wat denken jullie?
Hier een leuk voorbeeldje, ik weet niet of het in het budget past maar langere garantie, meer vermogen, nieuwe achterband en minder kilometers.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/295981449?asrc=st|as
Of een wat ouder model, weinig kilometers en de kop is eraf dus de afschrijving zal meevallen.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/297384428?asrc=st|as
Een ander, erg bruut model wat mij betreft, die ook heerlijk rijdt.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/290134385?asrc=st|as
De keuze is reuze als je goed zoekt!
Die 848steef2 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:40:
[...]
Ik zou even verder kijken naar andere ducs..
Hier een leuk voorbeeldje, ik weet niet of het in het budget past maar langere garantie, meer vermogen, nieuwe achterband en minder kilometers.![]()
http://ww3.autoscout24.nl/classified/295981449?asrc=st|as
Of een wat ouder model, weinig kilometers en de kop is eraf dus de afschrijving zal meevallen.![]()
http://ww3.autoscout24.nl/classified/297384428?asrc=st|as
Een ander, erg bruut model wat mij betreft, die ook heerlijk rijdt.![]()
http://ww3.autoscout24.nl/classified/290134385?asrc=st|as
De keuze is reuze als je goed zoekt!
Een demo mag bij veel fabrikanten maar een beperkte kilometerstand hebben. Zo heb ik mijn eerste Honda met 1500 euro korting gekocht omdat er bijna 500 km op de teller stond. Met de volledige fabrieksgarantie maakt mij dat niet zo veel uit.Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2016 @ 20:25:
Iemand ervaringen met het kopen van een demo-model motor of huurmotor?
Wat denken jullie?
Met 10k per jaar, dan is ie gewoon veel verhuurd geweest. En daar zou ik minder vertrouwen in hebben dan in een tweedehands waarbij de vorige eigenaar er goed voor heeft gezorgd. Voor mij zou de prijs dan ook flink moeten zakken.
Zo weet ik ook een mooie motor te staan waar ik een met een schuin oog naar kijk. Die is altijd als demo én huurmotor gebruikt. Vandaar de uiterst complete uitrusting, maar de prijs is me nog gewoon te hoog. En nu ik nog eens kijk, is deze van de site verdwenen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
10k is geen demo model
Anyway: de prijs is volgens mij best ok, maar ik vind het altijd lastig, omdat het prijsverschil met nieuw redelijk weinig is.
http://occasions.goedhart.../monster+821+stripe/40723
http://occasions.goedhart.../ducati/monster+821/35378
https://bruggeman-motoren...nster-821-stripe-m1212390
http://ducatizaltbommel.n...nster-821-dark#vehicleTop
Ik lees ook dat interval op 15k en 30k zit.
Wat je dus moet afwegen qua prijs is: bouwjaar, km-stand (irt interval), algemene staat.
Als hij niet verhuurd was, kan het gewoon de daily geweest zijn van een medewerker, inderdaad met de occasionele demo rit.Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2016 @ 20:25:
€ 10.500 voor een motor die list+opties minstens € 14.250 kost, met 12 (of 18, niet duidelijk) maand garantie, da's een moeilijke keus... Probeer er anders nog een onderhoudsbeurt bij af te bieden (bij Duc al meteen € 1000 mee bespaard
Anderzijds, als ze al niet eerlijk zijn voorafgaand de aankoop is het niet hoopgevend om eventuele garantieproblemen bij hen te moeten afhandelen.
Verwijderd
Ik heb er geen goed gevoel bij, en dan moet ik het niet doen
Misschien toch maar een nieuwe kopen. Paar K meer, maar dan weet ik zeker dat hij niet misbruikt is
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2016 13:45 ]
Misschien heb ik de halve discussie gemist, maar overweeg je ook de 2017 Monster? Daar zitten best flink wat verbeteringen in, waaronder ook motorisch. (15 pk meer geloof ik?).Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:40:
Thanks guys... ik wacht nog even rustig af, het is toch nog winter, geen haast. Ik weet bijna zeker dat het een huurmotor is geweest, en dan vind ik het al niet netjes dat ze dat mij niet vertellen.
Ik heb er geen goed gevoel bij, en dan moet ik het niet doen
Misschien toch maar een nieuwe kopen. Paar K meer, maar dan weet ik zeker dat hij niet misbruikt isEn de nieuwe Dust grey kleur ziet er in het echt wel erg vet uit.
Wellicht de moeite om even te onderzoeken.
Het gaat dus om spullen die geur-, rook-, roet- of waterschade hebben. Maar wellicht ligt er iets wat je wil hebben.
www.luchtjeaan.nl is de website waar één en ander beschreven staat.
Ik rijd in ieder geval zo even langs. Het is praktisch bij mij naast de deur
XBL: DonFrans
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Verdorie, ik zit het hele weekend volgepland...Frans92 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:59:
Een tijd terug is er bij Motoport Rotterdam brand geweest. Dit weekend (vanaf vandaag) verkopen ze de spullen die in de winkel aanwezig waren tijdens de brand. Het gaat tot 90% korting.
Het gaat dus om spullen die geur-, rook-, roet- of waterschade hebben. Maar wellicht ligt er iets wat je wil hebben.
www.luchtjeaan.nl is de website waar één en ander beschreven staat.
Ik rijd in ieder geval zo even langs. Het is praktisch bij mij naast de deur
Zou op zich wel een extra helm willen voor de vrouw.

Laat me raden: nog geen les gehad? Zal je overbuurman blij mee zijn...
[Video: http://www.dumpert.nl/mediabase/6970649/40e47b04/ik_heb_een_nieuwe_motor.html]
Vandaag na 2 minuten op de motor terug naar huis, kijk ik in m'n spiegel en zie ik iets dat wel verdacht veel lijkt op een 690 Duke. Enkele seconden later rijdt de motor naast me en is het inderdaad een 690. Bij het stoplicht even kort gepraat in half Nederlands/Duits (wist in eerste instantie niet dat de rijder Duits was) waarna hij, nadat we weer zijn gaan rijden, vol op het achterwiel een aantal auto's inhaalt en invoegt. Toch mooi om mee te maken (en wat een rebellie!)
Zag er een beetje zo uit:
[ Voor 51% gewijzigd door pagani op 16-12-2016 19:34 ]
denuz schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 17:34:
Laat je nog even weten of er wat moois beschikbaar bij is? Wellicht dat ik morgenochtend ff langs kan gaan.
Er ligt een hele hoop. Jassen, broeken, helmen, schoenen en motoraccessoires. Maar toen ik langs ging was het heel druk, dus heb een klein rondje gelopen en daarna maar weggegaan. Morgenochtend nog even langs in de hoop dat het rustig is.thijsco19 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 17:43:
Vergeten... Morgen maar effe kijken.
[ Voor 5% gewijzigd door Frans92 op 16-12-2016 19:45 ]
XBL: DonFrans
Heb eigenlijk alleen handschoenen nodig, ben alleen bang dat alles al weg is...
Kan natuurlijk geen kwaad om even te kijken.
Denk wel dat er een groot verschil is tussen het type 'wheelietime' #altijdoveralwheeliesenasociaal en de 'beschaafde' wheelie die deze rijder uitvoerde. Waarbij hij het met voldoende ruimte van de auto's en daarna over een stukje verdrijving deed, doen veel van die wheelietime gasten het overal en met 0 marge. Ik snap ook wel dat een wheelie eigenlijk niet helemaal op de openbare weg thuis hoort, maar laten we nou eerlijk zijn... de meeste van ons die een beetje van sportief rijden houden rijden toch ook niet altijd precies, bv., 83 km/u op een 80 weg als ze een sportief ritje doen?? En dat is vaak ook met extra marge...pagani schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 19:27:
Precies het type motorrijders die iedere motorrijder een slechte naam geven dus... (en waar ik in het geval bij zo'n actie als hij misgaat meer meevoel met degenen die er overheen rijden en de hulpdiensten die de troep moeten opruimen dan zo'n eikel)
Dit valt vind ik onder 'gecontroleerd een beetje de rebel uithangen' en wheelietime is 'een slechte naam geven/gevaarlijk voor andere weggebruikers en zichzelf/asociaal'
Nooit verkeerd om te kijken... al vind ik de rust, het aanbod en persoonlijke hulp van Termaat het de meerprijs soms toch wel waard.thijsco19 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 20:53:
Op MF had ik ook gelezen dat het heel erg druk is.
Heb eigenlijk alleen handschoenen nodig, ben alleen bang dat alles al weg is...
Kan natuurlijk geen kwaad om even te kijken.
Ik gaat mij hierbij ook even aanmelden hier in dit topic!
Sinds april van dit jaar in het bezit van een prachtige Harley-Davidson Night Rod Special. Dit jaar al aardig wat KM's er bij gereden. Heerlijke machine! Is mijn eerste motor haha. Maarja, ik ben iemand die gelijk goed wil beginnen. Eerste dag bij het stoplicht klein beetje de kracht van de machine onderschat en ging slingerend t kruispunt over bij groen haha. Trillende handjes daarna. Maar sindsdien alleen maar plezier mee gehad. Ook heerlijk hoe ik de kleinere racertjes bij stoplichten makkelijk bij kan benen met mn 300 kilo. De twee wielige 4 cilinders hoef ik niet aan te beginnen. Lukt niet haha.
Inmiddels staat de motor in winterstand; lekker druppelen en verder modden. Ik wil voor all-black drag style gaan. Reflectoren van de voorvork af, grilletjes liggen inmiddels bij de poedercoater, spulletjes uit Australie onderweg. De wishlist groeit enorm maar ik ga langzaamaan lekker door met modden nu

[ Voor 37% gewijzigd door chimnino op 17-12-2016 00:33 . Reden: gek*t met plaatjes :P ]
@chimnino: duidelijk
[ Voor 15% gewijzigd door Dryhte op 17-12-2016 18:11 ]
Dit topic is gesloten.
![]()