"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ocharme....
Never ever financial advice...
Goed argument
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Oooooh dan valt het inderdaad reuze mee. Ik zit nu gemiddeld op 3,8 en zuinigste (van de 5 tankbeurten xD) is 3,66. Ik dacht ooit gelezen te hebben dat een van de CB500X tweakers hierzo altijd 3,4l/100km haalt ongeveer. Dus toen ik telkens 3,9 had dacht ik iets mis te doen...Dryhte schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:04:
[...]
Ik heb het gevoel dat je 't zuinigste rijdt op 90km/h in z'n 6, maar dat alles onder de 6k rpm prima zuinig ismaar ik kan 't niet 'quantificeren' - ik heb nog nooit de proef op de som genomen, rijd binnen de grenzen van het verstandige gewoon zo snel als de baan toelaat (meestal max 130-140 op de teller). Zuinigste tankbeurt ooit: 3,35l/100km; minst zuinige: 4,34l/100km; gemiddelde: 3,80l/100km.
Maar mijn motor is net klaar van kleine beurt, dus van het weekend even ophalen en kijken of het anders aanvoelt. Zoals ik al eerder had vermeld hier in het topic zat er waarschijnlijk nog de inloopolie in... En de brandstofpomp moest in 2014 vervangen worden bij een terugroepactie vanuit Honda, ook niet gebeurt
En de reden waarom verzekeringpremies voor jongens/mannen in de category 15 - 25 hoger zijn.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
In België: bij de meeste verzekeringen ben je zelfs een jonge risicochauffeur tot 28.steveman schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:37:
[...]
En de reden waarom verzekeringpremies voor jongens/mannen in de category 15 - 25 hoger zijn.
Nog twee jaar te gaan
Hoeveel van ons zijn stiekem nog een beetje risicochauffeur, ondanks dat hun leeftijd zegt van niet?Anoshky schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:51:
[...]
In België: bij de meeste verzekeringen ben je zelfs een jonge risicochauffeur tot 28.
Nog twee jaar te gaan
Oh, en over hooligangedrag met beperkt vermogen:
[ Voor 18% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-12-2016 17:20 ]
Als ik kijk op Fuelly zou het moeten kloppen, maar toch best veel dan eigenlijk.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Valt me niets tegen voor een 4pittertje met nog lekker ouderwetse carburateurs.
Het is in ieder geval een heel stuk zuiniger dan onze camper die elke 100km 13,9 liter diesel nodig heeft.
[ Voor 18% gewijzigd door Bommes op 08-12-2016 18:29 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Leviathius schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:31:
[...]
Ik schakel meestal bij optrekken tussen de 4-5k, maar als ik tussen de auto's rijd dan al eerder. De weg naar mijn werk is 10min lang 60km/u en 10min lang 70km/u en meestal rijd ik dan in een treintje met de auto's mee... Op zulke momenten ga je op andere dingen letten, zoals het verbruik. Dan denk ik van, hmm eens kijken of ik nog een versnelling hoger kan. Dusja zodoende rijd je uiteindelijk in z'n 6 60km/u
Al ben ik er nog niet helemaal achter of het verbruik daadwerkelijk afneemt als je in een hoge versnelling rijd en dus lagere RPM... Want van dat getalletje op m'n toerenteller wordt ik ook niet veel wijzer.. Die staat bij constante snelheid dan weer op 3,5L/100km en dan weer op 4,5L/100 en doet zich volgens mij elke 30sec verversen ofzo
Ah ja okay. Als het om zuinig rijden gaat herken ik mezelf daarin ook wel. Ik zit vooral op 80 weg richting stage en dan is het meestal in z'n 5 of 6 met een vebruik van rond de 1:35-1:40. Bij maakt snelheid echt een enorm verschil in verbruik. Bij 115-125 is het 1:20, bij 100-115 1:25 tot 1:30 en bij 80-90 in z'n 6 1:35-1:40. Ga ik daaronder dan krijg je de magische getallen van rond de 1:50.Leviathius schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:05:
[...]
Dat is nou zuinig rijden. En de CB500 heeft max 8,5K rpm in tegenstelling tot bijvoorbeeld een ninja300 die tot de 14K rpm gaat.
Ik zat in het begin ook vaak, omdat er inderdaad weinig aan is achter al die auto's, op te letten aangezien ' ie bij mij 1:X aangeeft. Nu wat minder aandacht aan de display en wat meer aan de omgeving.
Bij mij is het wel echt uitgekeken op het vermogen. Natuurlijk is het nu vooral aan de techniek werken, maar overstappen op een 300cc zou ik niet erg vinden.HTT-Thalan schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:12:
[...]
Dan schakel ik net naar zijn drie (maar dat is dan op 4 wielen).
[...]
Vermogen went snel, dat is waar. Ik was na een jaar alweer... uitgekeken is niet het goede woord, maar wel 'overly comfortable' met de 184pk in de Skoda, dus dat werd een tuning kitje. En ook dat is nu 'normaal' geworden, maar wel van dien aard dat ik er nog van kan genieten, ik gebruik het ook niet constant meer, en ben wonderbaarlijk ook rustiger gaan rijden - ik weet dat ik het leeuwendeel van mijn medeweggebruikers toch zoek zou rijden als ik dat zou willen, en daardoor verdwijnt vaak de noodzaak om dat ook daadwerkelijk te doen.
[...]
Yep. "Massa rijklaar" noemen ze het dan.
[...]
Ik heb de transalp niet op vermogen gekozen maar gewoon omdat ik vind dat hij er supervet uitziet, en hij lekker betaalbaar was. De volgende motor zal zeker meer vermogen hebben, maar dat is ook een beetje omdat ik er ook mee wil gaan kamperen (en b.v. paintball events bezoeken) en ik dan dus best wel wat bagage bij zal hebben.
Zo'n 125cc kan volgens mij prima meekomen als hij de volledige 15pk mee krijgt, maar om mij onverklaarbare redenen krijgt b.v. zo'n Yamaha YBR125 maar 11pk vanuit de fabriek, dus hij gebruikt de 'limieten' van de A1 klasse niet. Scheelt toch bijna 50%.
Ze hebben bij de YBR maar 11pk aangezien dat de max is van al die luchtgekoelde 125cc blokjes. Wil je er meer uithalen dan zul je een watergekoeld blok moeten hebben. Vandaar.
Het scheelt zoals je zegt wel heel veel. Het kleine beetje acceleratie en top snelheid wat je hebt bij 15pk is er bij die luchtgekoelde blokken echt uit. Dan heb je het over zulke 125's (toch weer een andere klasse vind ik):
Als je nog beperkter vermogen hebt en het niet van acceleratie moet hebben krijg je zoietsHTT-Thalan schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:12:
[...]
Hoeveel van ons zijn stiekem nog een beetje risicochauffeur, ondanks dat hun leeftijd zegt van niet?
Oh, en over hooligangedrag met beperkt vermogen:
[video] gelukkig rijd deze niet in NL rond.
Mooi dat ze deze Ducati niet hebben kunnen meenemen
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Ik zit nu even te zoeken, maar ik vind ze niet: er moeten toch zeker ook wel 15pk 125cc motoren te koop zijn binnen onze landsgrenzen?caesar1000 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 20:13:
Ze hebben bij de YBR maar 11pk aangezien dat de max is van al die luchtgekoelde 125cc blokjes. Wil je er meer uithalen dan zul je een watergekoeld blok moeten hebben. Vandaar.
Ja, ken 'm. Vind nog steeds mooi hoe zo'n gastje 2-3x van z'n scooter getrapt wordt en er telkens weer op gaat zitten. Die leert het dus ook nooit...Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:43:
@caesar1000
Sommige dieven zijn helaas nog brutaler
[video]
Gelukkig zijn beide pogingen mislukt.
Of course. Bv. de Yamaha YZF-R125, Yamaha MT-125, Honda CBR 125R, KTM RC125 en dus mijn KTM Duke 125. Suzuki komt vanaf 2017 ook met, volgens mij, 15 pk 125cc's op de markt.HTT-Thalan schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:51:
[...]
Ik zit nu even te zoeken, maar ik vind ze niet: er moeten toch zeker ook wel 15pk 125cc motoren te koop zijn binnen onze landsgrenzen?

Heb specifiek niet voor een SS 125 gekozen want dat vind ik toch wel een beetje lame.
Bij zo'n YZF-R125 denk je dat er een 600cc aankomt rijden, blijkt het een 125cc SS te zijn haha.
Die dus ook ja. Beetje goede ervaringen met Mash gehad?
[ Voor 15% gewijzigd door caesar1000 op 09-12-2016 00:54 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Wij hebben dezelfde motor en ik rijd gemiddeld 5,38 L/100km.Bommes schreef op donderdag 8 december 2016 @ 18:27:
Mijn Fazer 600tje 5,3 l/100km over de laatste 1200km, niet echt een mega aantal kilometers maar naar wat ik lees en redelijk normaal verbruik voor een dergelijke fiets.
Valt me niets tegen voor een 4pittertje met nog lekker ouderwetse carburateurs.
Het is in ieder geval een heel stuk zuiniger dan onze camper die elke 100km 13,9 liter diesel nodig heeft.
Ik vond mijn verbruik al zo hoog, want op spritmonitor zie ik mensen die 4,35 L/100 km gebruiken. Zelfs uitschieters tot 3,8L.
Maar dat zullen wel mensen zijn die de gashendel nooit opentrekken
XBL: DonFrans
Motorradonline heeft al kort previewartikeltje, waar echter niets boeiends in staat (ik heb er via paypal 2 euro voor betaald...)
http://www.motorradonline...m-fahrbericht.803498.html
Yup, erg fijne motor, basic maar goede remmen en stevige USD voorvork, zit redelijk comfortabel (maar laag). 105 is wel zijn max (dus snelweg is totaal onmogelijk) maar op gewestwegen doet ie goed zijn best.caesar1000 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:51:
[...]
Die dus ook ja. Beetje goede ervaringen met Mash gehad?
Ik moet wel zeggen dat ik er maar 1x op gereden heb sinds ik de CB heb - voor mijn gebruik voldoet 'ie gewoon niet (langere afstanden, snelweg). Maar 'k heb er toch 2000km op rondgereden, op een half jaar, en heb de omgeving van Gent een beetje beter leren kennen
EDIT: de stock banden zijn echter een gruwel. 'k voelde me veel veiliger op Michelin Pilot Street.
[ Voor 17% gewijzigd door Dryhte op 09-12-2016 09:35 ]
Heb je nog aanpassingen aan de CB gedaan om het snelweg rijden nog comfortabeler te maken? Ik rijd ook veel snelwegkilometers (90%) en ben nog op zoek naar manieren om het toch iets comfortabeler te maken. Na 150km snelweg ben ik het echt zat namelijk..Dryhte schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:10:
[...]
Yup, erg fijne motor, basic maar goede remmen en stevige USD voorvork, zit redelijk comfortabel (maar laag). 105 is wel zijn max (dus snelweg is totaal onmogelijk) maar op gewestwegen doet ie goed zijn best.
Ik moet wel zeggen dat ik er maar 1x op gereden heb sinds ik de CB heb - voor mijn gebruik voldoet 'ie gewoon niet (langere afstanden, snelweg). Maar 'k heb er toch 2000km op rondgereden, op een half jaar, en heb de omgeving van Gent een beetje beter leren kennen
EDIT: de stock banden zijn echter een gruwel. 'k voelde me veel veiliger op Michelin Pilot Street.
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Dus nu heb je een bijna nieuwe motor staan waar je niks (meer) mee gaat doen?Dryhte schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:10:
[...]
Yup, erg fijne motor, basic maar goede remmen en stevige USD voorvork, zit redelijk comfortabel (maar laag). 105 is wel zijn max (dus snelweg is totaal onmogelijk) maar op gewestwegen doet ie goed zijn best.
Gewoon zo'n Mash gaan rijden, dan heb je dat nietsteef2 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:04:
[...]
Heb je nog aanpassingen aan de CB gedaan om het snelweg rijden nog comfortabeler te maken? Ik rijd ook veel snelwegkilometers (90%) en ben nog op zoek naar manieren om het toch iets comfortabeler te maken. Na 150km snelweg ben ik het echt zat namelijk..(Piepende oren van het windgeruis vooral)
[ Voor 23% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-12-2016 10:10 ]
Heh... belangrijkste aanpassing: oordopjes op maatsteef2 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:04:
[...]
Heb je nog aanpassingen aan de CB gedaan om het snelweg rijden nog comfortabeler te maken? Ik rijd ook veel snelwegkilometers (90%) en ben nog op zoek naar manieren om het toch iets comfortabeler te maken. Na 150km snelweg ben ik het echt zat namelijk..(Piepende oren van het windgeruis vooral)
Ik heb een ander windscreen gekocht maar dat helpt eigenlijk totaal niet; 'k heb crashbars gekocht en die hebben al 2x goed werk geleverd
Verkopen, veronderstel ik. Ik had gehoopt om 'm in de Ardennen te stallen waar mijn moeder een huisje heeft (zodat ik daar iets heb om op rond te tuffen) maar ze heeft er geen plaats voorHTT-Thalan schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:09:
[...]
Dus nu heb je een bijna nieuwe motor staan waar je niks (meer) mee gaat doen?
[ Voor 20% gewijzigd door Dryhte op 09-12-2016 10:11 ]
Ik heb mijn motorbudget net stukgeslagen op de Transalp en hoef sowieso geen A1 te rijden, maar ik zal mijn oren en ogen openhouden voor je.Dryhte schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:10:
Verkopen, veronderstel ik. Ik had gehoopt om 'm in de Ardennen te stallen waar mijn moeder een huisje heeft (zodat ik daar iets heb om op rond te tuffen) maar ze heeft er geen plaats voor
Aan iedereen overigens het dringende advies om morgen uit Breda te blijven, ik heb rond half 10 mijn eerste AVD les
[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-12-2016 10:20 ]
Dank je. Ik hoef er de hoofdprijs niet voor, staat in de weg :-) liever dat iemand er plezier van heeft. (Vlaamse tweakers: Mash 75 black & white te koop in GentHTT-Thalan schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:19:
[...]
Ik heb mijn motorbudget net stukgeslagen op de Transalp en hoef sowieso geen A1 te rijden, maar ik zal mijn oren en ogen openhouden voor je.
Aan iedereen overigens het dringende advies om morgen uit Breda te blijven, ik heb rond half 10 mijn eerste AVD les.
Moet dat ongeveer kosten?Dryhte schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:28:
[...]
Dank je. Ik hoef er de hoofdprijs niet voor, staat in de weg :-) liever dat iemand er plezier van heeft. (Vlaamse tweakers: Mash 75 black & white te koop in Gent)
'k heb er 1800 voor betaald; zou blij zijn met 1300 (of OTK)
Wat ik bedoel is dat ik niet kan begrijpen dat je die kerel gelijk geeft... Ook al is het "wetenschappelijk bewezen", er is nog altijd iets als gezond boerenverstand.
Dus, elke gast jonger dan 18 jaar kan gewoon gevaarlijke zaken uithalen onder het mom van " het is wetenschappelijk bewezen dat mijn brein gevaren nog niet kan onderscheiden of plaatsen".
Dan hoop ik dat er niemand ooit van je familie of kennissen door zo een zot wordt omver gereden, want hopen op schadevergoeding of een straf voor hem, ook nadat je te weten bent gekomen dat hij al jaren zo als een zot rond reed, zit er dus niet in omdat hij er niet voor verantwoordelijk kan gehouden worden omdat hij jonger dan 18 is????
Zorg je dan zelf ook dat je niet richting Haarlem/Nieuw-Vennep komt tussen 14.00 en 15.30? Dan kun je mij op een tweewieler tegen komen.HTT-Thalan schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:19:
[...]
Aan iedereen overigens het dringende advies om morgen uit Breda te blijven, ik heb rond half 10 mijn eerste AVD les.
All-Round nerd | iRacing Profiel
Vooral een leuke motor 'voor erbij'/de bochtige wegen dus. Wel mooi dat hij beviel want de prijs van die Mash motoren is zeker niet hoog, eerder laag te noemen.Dryhte schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:10:
[...]
Hier nog een leuke motor 'voor erbij', net op tijd voor je A rijbewijs? ;-)caesar1000 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:47:
[...]
Vooral een leuke motor 'voor erbij'/de bochtige wegen dus. Wel mooi dat hij beviel want de prijs van die Mash motoren is zeker niet hoog, eerder laag te noemen.
http://www.motorfreaks.nl...-2018-240-pk-rc16/details
De prijs is mooi, de motor is erg basic (gebaseerd op een oude Suzuki 125cc motor - GN125 als ik het goed heb) maar 'tried & true'... en ik vind alvast dat 't geheel er erg gelikt uitziet.caesar1000 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:47:
[...]
Vooral een leuke motor 'voor erbij'/de bochtige wegen dus. Wel mooi dat hij beviel want de prijs van die Mash motoren is zeker niet hoog, eerder laag te noemen.
Natuurlijk heb je niks van electronica, maar hoe nodig is dat?
19e de nieuwe gelijk ingepland. Alleen geleerd via het theorieboek. Ik ga toch ook maar wat oefenexamens maken want ik vond de vragen soms erg discutabel.
Zo heb ik het ook gedaan: Eenmaal het boek stevig doorlezen, maar daarna uitsluitend nog de oefenexamens maken. Daar heb ik meer van opgepikt, omdat de vragen en theorie vaak niet 100% overeenkomen, en je op die manier leert welke antwoorden zij bij welke plaatjes verwachten.iamjustin schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:15:
Takkezooi. Mijn eerste theorie-examen niet gehaald. 8 fouten gemaakt. Kak.
19e de nieuwe gelijk ingepland. Alleen geleerd via het theorieboek. Ik ga toch ook maar wat oefenexamens maken want ik vond de vragen soms erg discutabel.
Succes bij de tweede poging
Klein beginnen, groot eindigen.Anoshky schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:50:
[...]
Hier nog een leuke motor 'voor erbij', net op tijd voor je A rijbewijs? ;-)
http://www.motorfreaks.nl...-2018-240-pk-rc16/details

Voor een prijs van nog geen €2500 nieuw is het dan geen slechte deal lijkt mij. Elektronica mag je voor zo'n prijs vind ik ook niet verwachten.Dryhte schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:53:
[...]
De prijs is mooi, de motor is erg basic (gebaseerd op een oude Suzuki 125cc motor - GN125 als ik het goed heb) maar 'tried & true'... en ik vind alvast dat 't geheel er erg gelikt uitziet.
Natuurlijk heb je niks van electronica, maar hoe nodig is dat?
Laten we even de feiten op een rijtje zetten:kazzzdafke schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:19:
[...]
Wat ik bedoel is dat ik niet kan begrijpen dat je die kerel gelijk geeft... Ook al is het "wetenschappelijk bewezen", er is nog altijd iets als gezond boerenverstand.
Dus, elke gast jonger dan 18 jaar kan gewoon gevaarlijke zaken uithalen onder het mom van " het is wetenschappelijk bewezen dat mijn brein gevaren nog niet kan onderscheiden of plaatsen".
Dan hoop ik dat er niemand ooit van je familie of kennissen door zo een zot wordt omver gereden, want hopen op schadevergoeding of een straf voor hem, ook nadat je te weten bent gekomen dat hij al jaren zo als een zot rond reed, zit er dus niet in omdat hij er niet voor verantwoordelijk kan gehouden worden omdat hij jonger dan 18 is????
- Gast rijdt te hard, bumperkleeft en negeert het stopteken van een agent. Hij krijgt voor ten minste de snelheid en het stopteken een boete.
- Agenten zijn bij hem op bezoek geweest
- Rijbewijs kwijt door snelheid (50+ te hard)
- Betrokken bij een eenzijdig ongeval
Laten we bij het begin beginnen: bumperkleven. In de tijd waarin die video is opgenomen (2002) was het in Nederland nog niet verplicht om praktijklessen te nemen bij het behalven van een scootercertificaat. Dat was 1 keer theorie doen, en die had je dan voor het leven. Zelfs de politie kon die niet in beslag nemen
Agenten op bezoek: ach god, donder toch op man. Ga boeven vangen.
Negeren stopteken: Tsja, dat is natuurlijk niet slim, maar hey, weer wat cools om aan je vriendjes te vertellen.
De snelheid: Ik weet het niet, maar elke keer als ik een bekeuring krijg voor snelheid denk ik niet van 'oh shit, ik ga me nu WEL aan de snelheid houden' want elke keer is het op een weg waar je veilig harder kan dan je mag. In die zin is een 'waarschuwing' van de politie natuurlijk ook compleet onzinnig, en dus leer ik (en hij dus ook) er niks van.
Rijbewijs kwijt: Ik kan prima begrijpen dat hij heeft gedacht (helemaal in het oosten van het land) "hoe groot is die pakkans nou?" Het niet hebben van een rijbewijs betekent namelijk niet dat je niet kan rijden, maar dat je niet mag rijden. Dat ie zich vervolgens - zonder rijbewijs - te pletter rijdt tegen een middengeleider is niet praktisch, maar ik vind het een beetje te ver gaan om te zeggen 'ze hebben je gewaarschuwd, dus eigen schuld, dikke bult." En daarmee zeg ik niet dat ie niet gestraft hoeft te worden en dat ie in alles vrijuit gaat.
~ James May
Ik ga alleen beter op controles letten, dat is alles.tdw schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:35:
[...]
De snelheid: Ik weet het niet, maar elke keer als ik een bekeuring krijg voor snelheid denk ik niet van 'oh shit, ik ga me nu WEL aan de snelheid houden' want elke keer is het op een weg waar je veilig harder kan dan je mag. In die zin is een 'waarschuwing' van de politie natuurlijk ook compleet onzinnig, en dus leer ik (en hij dus ook) er niks van.
Sinds ik in 2010 een tijdje zónder geldig rijbewijs heb gezeten, en dus het OV mocht gebruiken als vervanging, houd ik mezelf in Nederland op de openbare weg redelijk aan de max., geldende snelheid.PilatuS schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 19:10:
[...]
Ik ga alleen beter op controles letten, dat is alles.
Met m'n rijbewijs ben ik ook in staat om m'n werk als IT consultant uit te voeren, zónder dat pasje wordt 't vaak érg lastig.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik ben een keer gelaserd met 51 te hard en toen staande gehouden. Na correctie mocht ik het rijbewijs gelukkig net houden. Sindsdien let ik veel beter op.wimmel_1 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 19:22:
[...]
Sinds ik in 2010 een tijdje zónder geldig rijbewijs heb gezeten, en dus het OV mocht gebruiken als vervanging, houd ik mezelf in Nederland op de openbare weg redelijk aan de max, geldende snelheid.
Met m'n rijbewijs ben ik ook in staat om m'n werk als IT consultant uit te voeren, zónder dat pasje wordt 't vaak érg lastig.
Nou rij ik sowieso niet vaak 50+ te hard en als ik het wel doe weet ik zeker dat er geen politie staat. Meestal zit ik zo rond de 30 te hard en is 50+ een uitzondering. Als het 50+ is dan is dat een korte piek en geen constante snelheid. Dit is dan op een dijk waar ik de heenweg vrij rustig rij en de weg terug wat harder. Dit altijd in de avond waar er echt totaal niemand op het stuk aanwezig is. Ik ga niet met zulke snelheden langs fietsers of wandelaars rijden. Over het algemeen rij ik erg netjes, alleen af en toe op een dijk gaat het gas wel wat verder open. Sowieso is daar 60 rijden zo langzaam dat ik als dat zou moeten doen ik er niet eens zou rijden. Je altijd aan alle limieten houden is zo saai dat ik dan niet meer op straat zou rijden.
Nou ben ik de laatste jaren toch wat meer naar het circuit aan het gaan omdat ik een kneedown op straat geen optie vind en het toch wel erg leuk vind om dat wel te doen. Op straat heel hard rijden zie ik ook niet echt als optie.
Tering, gewoon naar om naar te kijken.caesar1000 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 20:13:
Mooi dat ze deze Ducati niet hebben kunnen meenemen(wel triest om 'm zo op de grond te zien liggen
)
[video]
Op het jaartal na had ik dit kunnen zeggenwimmel_1 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 19:22:
[...]
Sinds ik in 2010 een tijdje zónder geldig rijbewijs heb gezeten, en dus het OV mocht gebruiken als vervanging, houd ik mezelf in Nederland op de openbare weg redelijk aan de max, geldende snelheid.
Ik rij sindsdien rustiger. Zeker de eerste maanden toen ik hem terug had reed ik echt heel rustig.
Mensen vinden mij om precies die dingen nog wel eens een vreemde chauffeur. Lekker gas geven, bochtjes pakken, maar zodra er een dertig zone aan komt of een woonwijk rijd ik op mijn dooie akkertje.PilatuS schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:27:
Nou rij ik sowieso niet vaak 50+ te hard en als ik het wel doe weet ik zeker dat er geen politie staat. Meestal zit ik zo rond de 30 te hard en is 50+ een uitzondering. Als het 50+ is dan is dat een korte piek en geen constante snelheid. (...)
Ik ga niet met zulke snelheden langs fietsers of wandelaars rijden. Over het algemeen rij ik erg netjes, alleen af en toe op een dijk gaat het gas wel wat verder open. Sowieso is daar 60 rijden zo langzaam dat ik als dat zou moeten doen ik er niet eens zou rijden.
Hard rijden kan ook zonder asociaal rijden, terwijl je iedereen lekker zijn plekje op het asfalt gunt.
In NL houd ik het in principe altijd binnen de 50 te hard, heb mijn rijbewijs gewoon nodig.
Voor mij waren het er destijds 150 té hard in een "60 Zône" (met 210 gelaserd, dus) ..... En als je weet wáár dan snap je dat misschien beter. Destijds was het gelukkig nog een kwestie van flink "bellen-faxen-mailen" om het pasje met versnelde spoed terug te krijgen, nú is 2 maanden de standaard.....lolgast schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:44:
[...]
Op het jaartal na had ik dit kunnen zeggenIk was in 2013 de sjaak. 163 na correctie waar je 100 mocht, met de auto. Dan duren twee maanden ineens best lang..
Ik rij sindsdien rustiger. Zeker de eerste maanden toen ik hem terug had reed ik echt heel rustig.
M'n Recidieve regeling zit er sinds vorig jaar pas weer op, maar dan nog ben en blijf ik behoorlijk "genezen" qua dat soort gedrag op de openbare weg.
[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 09-12-2016 20:54 ]
Precies dit inderdaad. Helemaal in 30 zone's doe ik het heel rustig aan. Bij iedere afslag tot vrijwel stilstand en dan kijken of er iets aankomt, of ik dan wel of geen voorang heb maakt niet uit. Dit met zowel motor als auto en brommer. Soms komen mensen gewoon met 30 de bocht om zetten zonder dat ze kunnen zien of er iets aankomt, dat doe ik dus echt nooit.HTT-Thalan schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:46:
[...]
Mensen vinden mij om precies die dingen nog wel eens een vreemde chauffeur. Lekker gas geven, bochtjes pakken, maar zodra er een dertig zone aan komt of een woonwijk rijd ik op mijn dooie akkertje.
Hard rijden kan ook zonder asociaal rijden, terwijl je iedereen lekker zijn plekje op het asfalt gunt.
In NL houd ik het in principe altijd binnen de 50 te hard, heb mijn rijbewijs gewoon nodig.
Op 80 wegen rechtdoor rij ik meestal rond de 90. Het is toch rechtdoor dus of je dan 80 of 160 rijd, saai is het toch. Verder op max 50 ook vrijwel altijd netjes die snelheid en bij 30 dus meestal zelfs minder.
Kom ik dan op een dijk rond een uur of 19:00 en is er niemand te zien zonder zijwegen en zonder zooi op de weg, ja dan wil ik wel even gasgeven. De kans dat ik iemand dood rij met mijn rijgedrag is kleiner dan die mensen die blind met 30 door de bocht komen in een 30 zone. Wie rijd er dan als een aso rond ?
wimmel_1 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:48:
[...]
Voor mij waren het er destijds 150 té hard in een "60 Zône" (met 210 gelaserd, dus)
[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 09-12-2016 20:55 ]
Wel over de opmerking "dat hij er niets kan aan doen omdat hij maar 18 is en zijn hersens geen gevaar kunnen herkennen."
Dat is bijna de meest bullshit uitspraak die ik sinds lang nog gelezen heb in dit topic.
Dat is iets goedpraten op de meest idiote manier want dan kan je dus onder de 18 doen wat je wil.
Ik rij ook sneller dan mag, maar zoek geen excuses..
Er zit wel een kern van waarheid in hoor. Het is vrij normaal voor mensen van 15 tot 20 om rare dingen te doen. Tuurlijk is er meer dan dat, maar het is wel zo dat domme dingen doen op die leeftijd iets is wat vrij standaard is.kazzzdafke schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:27:
Heren, ik heb het helemaal niet over het te snel rijden enz...
Wel over de opmerking "dat hij er niets kan aan doen omdat hij maar 18 is en zijn hersens geen gevaar kunnen herkennen."
Dat is bijna de meest bullshit uitspraak die ik sinds lang nog gelezen heb in dit topic.
Dat is iets goedpraten op de meest idiote manier want dan kan je dus onder de 18 doen wat je wil.
Ik rij ook sneller dan mag, maar zoek geen excuses..
Edit: Ik weet alles beter. Ik luister niet en ik kan heel goed rijden is ook vrij standaard op die leeftijd.
[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 09-12-2016 23:01 ]
Yup, het zien liggen van die Panigale op de grond. Beetje als een dood paard (x205).
Ja, inderdaad. Als ik eenmaal een dorp binnenrijd ook gelijk langzamer en 30 zones helemaal. Wil zoiets echt niet op m'n geweten hebben.PilatuS schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:55:
[...]
Precies dit inderdaad. Helemaal in 30 zone's doe ik het heel rustig aan. Bij iedere afslag tot vrijwel stilstand en dan kijken of er iets aankomt, of ik dan wel of geen voorang heb maakt niet uit. Dit met zowel motor als auto en brommer. Soms komen mensen gewoon met 30 de bocht om zetten zonder dat ze kunnen zien of er iets aankomt, dat doe ik dus echt nooit.
Op 80 wegen rechtdoor rij ik meestal rond de 90. Het is toch rechtdoor dus of je dan 80 of 160 rijd, saai is het toch. Verder op max 50 ook vrijwel altijd netjes die snelheid en bij 30 dus meestal zelfs minder.
Kom ik dan op een dijk rond een uur of 19:00 en is er niemand te zien zonder zijwegen en zonder zooi op de weg, ja dan wil ik wel even gasgeven. De kans dat ik iemand dood rij met mijn rijgedrag is kleiner dan die mensen die blind met 30 door de bocht komen in een 30 zone. Wie rijd er dan als een aso rond ?
[...]
Van wat ik van vrienden hoor kun je, zoals wij een beetje bij Zelhem al hadden, over de grens, van de Autobahn af, het beste rijden. Lange bochten met max snelheid 70-100 km/u, vaak tussen de velden dus iig weinig bomen om in te crashen mocht het toch fout gaan, en ook nog eens weinig verkeer. Perfect dus voor de wat snellere motoren.
(Btw als je in Duitsland een boete krijgt is dat vaak ook in combinatie met een rijverbod van X aantal maanden, maar gelukkig wonen wij in Nederland en kunnen we even snel naar Duitsland
Houd er wel even rekening mee dat "punten" welke je in Flensburg bij elkaar sprokkelt ook voor je NL "˜Rijbewijs" tellen... Daar genoeg "punten" = NL RBW kwijtcaesar1000 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 00:04:
[...]
Yup, het zien liggen van die Panigale op de grond. Beetje als een dood paard (x205).![]()
[...]
Ja, inderdaad. Als ik eenmaal een dorp binnenrijd ook gelijk langzamer en 30 zones helemaal. Wil zoiets echt niet op m'n geweten hebben.
Van wat ik van vrienden hoor kun je, zoals wij een beetje bij Zelhem al hadden, over de grens, van de Autobahn af, het beste rijden. Lange bochten met max snelheid 70-100 km/u, vaak tussen de velden dus iig weinig bomen om in te crashen mocht het toch fout gaan, en ook nog eens weinig verkeer. Perfect dus voor de wat snellere motoren.![]()
(Btw als je in Duitsland een boete krijgt is dat vaak ook in combinatie met een rijverbod van X aantal maanden, maar gelukkig wonen wij in Nederland en kunnen we even snel naar Duitsland)
https://www.bussgeldkatalog.org/punkte-abfragen/
Het invorderen van een rijbewijs geldt voor zover ik weet alleen voor het land waarin het ingevorderd is. Je zou eventueel wel een boete kunnen krijgen voor het niet kunnen tonen van een geldig rijbewijswimmel_1 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 00:45:
[...]
Houd er wel even rekening mee dat "punten" welke je in Flensburg bij elkaar sprokkelt ook voor je NL "˜Rijbewijs" tellen... Daar genoeg "punten" = NL RBW kwijt
~ James May
Welkom in de EUtdw schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 00:58:
[...]
Het invorderen van een rijbewijs geldt voor zover ik weet alleen voor het land waarin het ingevorderd is. Je zou eventueel wel een boete kunnen krijgen voor het niet kunnen tonen van een geldig rijbewijs
Een rijbewijs wat in Dld. ongeldig verklaard is voor "x" tijd is ook in NL niet meer geldig.
De Rijksoverheid is het niet met je eenswimmel_1 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 01:00:
[...]
Welkom in de EU
Een rijbewijs wat in Dld. ongeldig verklaard is voor "x" tijd is ook in NL niet meer geldig.
https://www.rijksoverheid...enland-worden-ingevorderd
~ James May
tdw schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 01:01:
[...]
De Rijksoverheid is het niet met je eens
https://www.rijksoverheid...enland-worden-ingevorderd
Kan mijn Nederlandse rijbewijs in het buitenland worden ingevorderd?
Ja. Als u in het buitenland de verkeersregels overtreedt, mag een buitenlandse politieagent uw Nederlandse rijbewijs invorderen.
Een rijontzegging geldt alleen in dat land. De rijontzegging geldt niet in Nederland.
~ James May
Een rij-onzegging is niet het zelfde als dat een ongeldig verklaard rijbewijs dat is. Een rij-ontzegging krijg je voor een "x" aantal uren (alcohol ge/misbruik?)...
Als je in Flensburg 15 punten op je conto hebt als "Allochtoon" (lees:persoon van etnische afkomst) dan ga je, net zoals iedere Duitser, voor de bijl
Dat en dat die gasten gewoon op klaarlichte dag even met een sluiptol te werk gaan.caesar1000 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 00:04:
[...]
Yup, het zien liggen van die Panigale op de grond. Beetje als een dood paard (x205).
Vooral in de buitengebieden gereden, 50/60/80 en ook op het laatste veel 30 zones. We (andere leerling evenzo) moeten nog werken op bochtengedrag en sowieso snelweg nog niet gedaan. Nog 3 lessen ingepland, en ook gelijk het AVD examen. 9 Januari AVB, 18 Januari AVD examen. Daartussen nog 3 lesblokken ingepland, plus 50 minuten voor het AVD ivm heenrijden.
Zijn inschatting is dat ondanks die langzame slalom de AVB geen probleem gaat worden, dus we gaan ons nu helemaal op AVD richten.
Ik merk echt dat ik die lesmotor niet fijn vind zitten, nu helemaal op de lange stukken. Teveel op je armen leunen, te ver voorzover zitten, maar dat schijnen wel meer mensen te vinden. Ik zal heel blij zijn als ik eind januari de Transalp mee kan pakken
Iemand in het topic heeft een tijd terug nog de vraag gesteld welke banden er bij mij op komen, maar ik weet niet meer wie. Het zijn deze:
http://www.visordown.com/reviews/kit/tyres/dunlop-trailmax
Achterband is 130/80 R17, voorband weet ik de maat niet van uit mijn hoofd.
Ze stonden al klaar bij de dealer en gaan er binnenkort op
[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-12-2016 14:34 ]
~ James May
Erg heftig inderdaad. Zo'n soort filmpje is er ook met een auto. Die gaat vanuit de meest linkerbaan naar de meest rechterbaan terwijl het daar stilstaat. Ook met iets van 90 vol op stilstaande auto's en dan komt de vrachtwagen waar vanuit het gefilmt werd ook nog eens vol er op omdat de auto op de middelste baan komt. Wisselen van baan en er vanuit gaan dat er niets staat is nogal een gok.
Sorry hoor, maar wat een mongool
Die ken ik ook nog, is deze: YouTube Let op, best een zwaar aanrijding. Je ziet alleen blikschade, maar dan heb ik het in ieder geval gezegdPilatuS schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:14:
[...]
Erg heftig inderdaad. Zo'n soort filmpje is er ook met een auto. Die gaat vanuit de meest linkerbaan naar de meest rechterbaan terwijl het daar stilstaat. Ook met iets van 90 vol op stilstaande auto's en dan komt de vrachtwagen waar vanuit het gefilmt werd ook nog eens vol er op omdat de auto op de middelste baan komt. Wisselen van baan en er vanuit gaan dat er niets staat is nogal een gok.
Vrouw heeft het overleeft en zegt mede door de ongenuanceerde reacties op internet geleerd te hebben van haar fouten
[ Voor 5% gewijzigd door lolgast op 10-12-2016 16:45 ]
Absoluut, gewoon dom rijgedrag. Dat laatste filmpje heb ik eerder gezien en ik ben daardoor voorzichtiger bij afritten geworden. Had met de auto ook wel eens een handje van wat laat uitvoegen.lolgast schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:41:
[...]
Sorry hoor, maar wat een mongool![]()
[...]
Die ken ik ook nog, is deze: YouTube Let op, best een zwaar aanrijding. Je ziet alleen blikschade, maar dan heb ik het in ieder geval gezegd![]()
Vrouw heeft het overleeft en zegt mede door de ongenuanceerde reacties op internet geleerd te hebben van haar fouten
XXXVI
Die inderdaad ja. Zonder iets te kunnen zien er vanuit gaan dat er niets is.lolgast schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:41:
[...]
Die ken ik ook nog, is deze: YouTube Let op, best een zwaar aanrijding. Je ziet alleen blikschade, maar dan heb ik het in ieder geval gezegd![]()
Ah meeeen. Ik was écht blij om dat been te zien bewegen.
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Stel nou dat die vrachtwagen naar rechts was gegaan als er geen afzetting was.. Zit je lekker tussen die wielen..
Ons huis is op de eerste verdieping, met een prima groot dakterras maar daar krijg je dus geen motor op. De begane grond is van onze buurman. Ik zeg onze omdat zowel ik als mijn huisgenoot bezig zijn met ons motor rijbewijs en een motor.
Ik heb de buurman netjes gevraagd wat er kon, maar hij zag het niet zitten. Als de motor er eventjes staat is het geen punt. Of als ze er even staan omdat we de volgende dag gaan rijden. Maar als 'vaste standplaats' wilde hij niet.
We zijn nu aan het kijken om een garage te huren en ze daar in te zetten. Wellicht heeft iemand hier daar al ervaring mee?
Ja, garages zijn takke duur om te huren en nooit in de buurtw4rguy schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 17:35:
Iemand tips waar je een motor neer kan zetten?
Ons huis is op de eerste verdieping, met een prima groot dakterras maar daar krijg je dus geen motor op. De begane grond is van onze buurman. Ik zeg onze omdat zowel ik als mijn huisgenoot bezig zijn met ons motor rijbewijs en een motor.
Ik heb de buurman netjes gevraagd wat er kon, maar hij zag het niet zitten. Als de motor er eventjes staat is het geen punt. Of als ze er even staan omdat we de volgende dag gaan rijden. Maar als 'vaste standplaats' wilde hij niet.
We zijn nu aan het kijken om een garage te huren en ze daar in te zetten. Wellicht heeft iemand hier daar al ervaring mee?
Men kan niet verbieden iets op de openbare weg te zetten en dat is waar die van mij staat, onder een hoes, aan een paal
~ James May
On another note: 3 weken geleden heb ik de vering op mijn R1150RT vervangen voor Hyperpro's (voor en achter) en dit is echt de beste investering die ik tot heden in een motor heb gedaan. Voor een relatief weinig geld, 449 euro, heb ik een zoveel beter rijdende motor gekregen. Aanrader
Hangt ook heel erg van de motor af. Iets simpels en goedkoops kan je in een hoop wijken aan de weg zetten onder een hoes. Er zijn natuurlijk ook wijken waar alles gejat of gesloopt word. Iets duurs aan de weg zetten zou ik zelf niet snel doen.w4rguy schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 17:35:
Een garage kan ook een slecht idee zijn met iets duurs. Er zijn verhalen waarbij er 3x uit dezelfde garage motoren zijn gejat. Een garage hangt heel erg van de locatie af. Er zijn plekken waar ze per 10 stuks op een doodlopende weg zonder toezicht staan. Dat is in een goede buurt geen probleem, maar anders mogelijk wel.
Was met mijn SV toen ook een groot verschil. Het kan echt een wereld van verschil zijn voor weinig geldBlackLabel01 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 18:26:
On another note: 3 weken geleden heb ik de vering op mijn R1150RT vervangen voor Hyperpro's (voor en achter) en dit is echt de beste investering die ik tot heden in een motor heb gedaan. Voor een relatief weinig geld, 449 euro, heb ik een zoveel beter rijdende motor gekregen. Aanrader
[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 10-12-2016 18:44 ]
Man man man... sorry hoor maar je gaat toch niet slingeren als er een vrachtwagen naast je is. Ik gun dit niemand maar laat dit toch een les zijn voor de anderen.
Btw: wat een idioten op de andere rijbaan. Kijkers file, heb daar echt een pleuris aan.. bah bah bah.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Die van mij idem.. onder een hoes aan een paaltdw schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 18:21:
[...]
Ja, garages zijn takke duur om te huren en nooit in de buurt
Men kan niet verbieden iets op de openbare weg te zetten en dat is waar die van mij staat, onder een hoes, aan een paal
Past helaas niet in de schuur, een U-bocht maken is helaas niet te doen, daar is de gang net iets te smal voor..
Het is gewoon een optelsom wat betreft risico's die je wel of niet wilt nemen.w4rguy schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 17:35:
[knip]
Langs de straat eerder kans op schade of dat hij gestolen wordt. Buiten slijt je motor ook sneller, want heeft toch te lijden onder het weer.
In mijn vorige buurt, een volksbuurt, stonden de nodige motoren op de stoep met een muuranker aan de woning onder een buitenhoes. Waren over het algemeen oudere motoren en ik had niet het idee dat deze snel werden gestolen. Ik vond dit niks (occasion à 10k) en ik heb destijds in die buurt een plekje in een buurtgarage gehuurd. Achter slot en grendel, droog en warm.
Ik denk dat alles samenhangt met de waarde van je motor.
Net bij Kassa de belbus. ging over een gekochte ducati 999. Helft gemist, maar de achterkant was niet echt stabiel te noemen. Gekocht bij: http://www.probikes.nl/index.php/motoren
Ken die tent niet, maar die kerel nam met frisse tegenzin de motor weer terug en deed een refund.
Geen idee hoe het precies met die punten zit. Het enige dat ik weet is dat ik bij heel weinig punten al mijn rijbewijs kwijt ben.wimmel_1 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 00:45:
[...]
Houd er wel even rekening mee dat "punten" welke je in Flensburg bij elkaar sprokkelt ook voor je NL "˜Rijbewijs" tellen... Daar genoeg "punten" = NL RBW kwijt
Stel je rijdt in Duitsland 30 km/u te hard dan loop je kans, en die kans is heel groot, om een rij-ontzegging te krijgen van 1-3 maanden. Maat van me heeft dat 2 weken geleden nog gehad omdat hij van de Autobahn afkwam en bij de volgende kruising (geen stoplichten, voorrangsweg) maar 70 km/u mocht. Dan is iets te hard snel gebeurd.wimmel_1 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 01:09:
[...]
Een rij-onzegging is niet het zelfde als dat een ongeldig verklaard rijbewijs dat is. Een rij-ontzegging krijg je voor een "x" aantal uren (alcohol ge/misbruik?)...
Als je in Flensburg 15 punten op je conto hebt als "Allochtoon" (lees:persoon van etnische afkomst) dan ga je, net zoals iedere Duitser, voor de bijl
De eigenaar van deze R1 had dan toch iets minder geluk (en de 'hero' helaas ookAri Gold schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 01:19:
[...]
Dat en dat die gasten gewoon op klaarlichte dag even met een sluiptol te werk gaan.
Ik was iig degene die benieuwd was! Is de achterband echt maar 130 breed? Die van mijn 125cc is 140.HTT-Thalan schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 12:10:
Breda is weer veilig verklaard, ik ben weer thuis.
Vooral in de buitengebieden gereden, 50/60/80 en ook op het laatste veel 30 zones. We (andere leerling evenzo) moeten nog werken op bochtengedrag en sowieso snelweg nog niet gedaan. Nog 3 lessen ingepland, en ook gelijk het AVD examen. 9 Januari AVB, 18 Januari AVD examen. Daartussen nog 3 lesblokken ingepland, plus 50 minuten voor het AVD ivm heenrijden.
Zijn inschatting is dat ondanks die langzame slalom de AVB geen probleem gaat worden, dus we gaan ons nu helemaal op AVD richten.
Ik merk echt dat ik die lesmotor niet fijn vind zitten, nu helemaal op de lange stukken. Teveel op je armen leunen, te ver voorzover zitten, maar dat schijnen wel meer mensen te vinden. Ik zal heel blij zijn als ik eind januari de Transalp mee kan pakken.
Iemand in het topic heeft een tijd terug nog de vraag gesteld welke banden er bij mij op komen, maar ik weet niet meer wie. Het zijn deze:
http://www.visordown.com/reviews/kit/tyres/dunlop-trailmax
Achterband is 130/80 R17, voorband weet ik de maat niet van uit mijn hoofd.
Ze stonden al klaar bij de dealer en gaan er binnenkort op.
Zijn, als ik de reviews mag geloven, iig goede banden! Volgens Testmotor 90% straatgebruik en dus 10% off-road. Lijkt mij perfect voor jou.
Al een aantal maanden op de snelweg bij ons vaak 1 rijstrook afgezet. Dan heb je de matrix borden met een pijl welke rijstrook je moet hebben en een kruis met de rijstrook welke je niet meer mag gebruiken.
Nota bene 2-3 seconde daarna liggen er van die strips op de weg, en nog eens 2 seconde daarna zo'n afzetbord. Belachelijk vroeg als je het mij vraagt. Die strips hebben ook weinig zin aangezien, nadat je door de strips opmerkt dat je verkeerd zit, je dan al in het afzetbord rijdt.
Ging bij mij de eerste keer dat ik het daar tegenkwam ook maar net goed. De andere rijstrook zat toen behoorlijk vol...
Over heftig gesproken: laatst een filmpje gezien van een crash met 300 k/u op een snelweg in Turkije (daar rijden ze altijd 300 km/u op superbikes zonder enige protectie). Heb toen per ongeluk (later van Yt afgehaald) ook de versie gezien waarbij ze de aftermath filmde. Degene die met 300 km/u in, volgens mij, een auto reed was letterlijk gevierendeeld. Degene die na zijn botsing op hem inreed heeft het er zwaargewond van afgebracht.lolgast schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:41:
[...]
Ongelooflijk hoe lang die ZX-10R nog door blijft glijden....
Matrixborden hebben volgens mij twee of drie keer een pijl voordat het kruis komt toch? Dus dat is al bijna een dikke 1200 meter?caesar1000 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:21:
[...]
Geen idee hoe het precies met die punten zit. Het enige dat ik weet is dat ik bij heel weinig punten al mijn rijbewijs kwijt ben.![]()
[...]
Stel je rijdt in Duitsland 30 km/u te hard dan loop je kans, en die kans is heel groot, om een rij-ontzegging te krijgen van 1-3 maanden. Maat van me heeft dat 2 weken geleden nog gehad omdat hij van de Autobahn afkwam en bij de volgende kruising (geen stoplichten, voorrangsweg) maar 70 km/u mocht. Dan is iets te hard snel gebeurd.
[...]
De eigenaar van deze R1 had dan toch iets minder geluk (en de 'hero' helaas ook).
[video]
[...]
Ik was iig degene die benieuwd was! Is de achterband echt maar 130 breed? Die van mijn 125cc is 140.![]()
Zijn, als ik de reviews mag geloven, iig goede banden! Volgens Testmotor 90% straatgebruik en dus 10% off-road. Lijkt mij perfect voor jou.![]()
[...]
Al een aantal maanden op de snelweg bij ons vaak 1 rijstrook afgezet. Dan heb je de matrix borden met een pijl welke rijstrook je moet hebben en een kruis met de rijstrook welke je niet meer mag gebruiken.
Nota bene 2-3 seconde daarna liggen er van die strips op de weg, en nog eens 2 seconde daarna zo'n afzetbord. Belachelijk vroeg als je het mij vraagt. Die strips hebben ook weinig zin aangezien, nadat je door de strips opmerkt dat je verkeerd zit, je dan al in het afzetbord rijdt.
Ging bij mij de eerste keer dat ik het daar tegenkwam ook maar net goed. De andere rijstrook zat toen behoorlijk vol...
[...]
Over heftig gesproken: laatst een filmpje gezien van een crash met 300 k/u op een snelweg in Turkije (daar rijden ze altijd 300 km/u op superbikes zonder enige protectie). Heb toen per ongeluk (later van Yt afgehaald) ook de versie gezien waarbij ze de aftermath filmde. Degene die met 300 km/u in, volgens mij, een auto reed was letterlijk gevierendeeld. Degene die na zijn botsing op hem inreed heeft het er zwaargewond van afgebracht.
[video]
Was zo'n verplaatsbaar matrixborden systeem. 2 rijstroken met daaroverheen een soort van arm met 2 matrixborden. Was de enige.mamorunl schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:54:
[...]
Matrixborden hebben volgens mij twee of drie keer een pijl voordat het kruis komt toch? Dus dat is al bijna een dikke 1200 meter?
[ Voor 8% gewijzigd door caesar1000 op 10-12-2016 22:58 ]
Deze is me via whatsapp doorgestuurd incl. aftermath. De persoon (die inmiddels niet meer als zodanig herkenbaar was en uit meerdere stukjes bestond) zal er waarschijnlijk vrij weinig van gemerkt hebbencaesar1000 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:21:
[video]
~ James May
Ik zou hem bij zoiets neer kunnen zetten: https://www.google.nl/map...MEXiTQ!2e0!7i13312!8i6656zer0-overload schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 19:35:
[...]
Die van mij idem.. onder een hoes aan een paal
Past helaas niet in de schuur, een U-bocht maken is helaas niet te doen, daar is de gang net iets te smal voor..
ik woon in de winkelstraat van een dorp. Veel fietsers/autoverkeer. Ik twijfel dus wel een beetje of dat kan. Ik ben aan het kijken naar een nieuwe CB650F, of een tweedehands CB600F (ter waarde van, pak hem beet 5k).
Zou m dan wel met een ART5 slot vastzetten aan die lantaarnpaal + een schijfremslot met alarm en buitenhoes (bijv. DS Cover Alpha). En zeker niet aan die fietshekjes..w4rguy schreef op zondag 11 december 2016 @ 00:04:
[...]
Ik zou hem bij zoiets neer kunnen zetten: https://www.google.nl/map...MEXiTQ!2e0!7i13312!8i6656
ik woon in de winkelstraat van een dorp. Veel fietsers/autoverkeer. Ik twijfel dus wel een beetje of dat kan. Ik ben aan het kijken naar een nieuwe CB650F, of een tweedehands CB600F (ter waarde van, pak hem beet 5k).
Vind je het gek dat dat ding niet vooruit te branden iscaesar1000 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:21:
Ik was iig degene die benieuwd was! Is de achterband echt maar 130 breed? Die van mijn 125cc is 140.
Ik geloof wel dat het goede zijn, maar kom veel andere banden van dunlop tegen met die naam. Het is in ieder geval niet de T91, die is meer 'slick' met gebogen groeven. De banden die ik heb hebben echt nog wel noppen, en meer groeven, niet zoals in de review die je aanhaalt dus.Zijn, als ik de reviews mag geloven, iig goede banden! Volgens Testmotor 90% straatgebruik en dus 10% off-road. Lijkt mij perfect voor jou.
Volgens mij zijn dit ze:

- edit -
Yup, dit zijn de juiste:
http://www.dunlop.eu/dunl.../on_off_road/Trailmax.jsp
[ Voor 90% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-12-2016 08:22 ]
Maar zo'n ding zie je toch wel ver van tevoren staan?caesar1000 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:57:
[...]
Was zo'n verplaatsbaar matrixborden systeem. 2 rijstroken met daaroverheen een soort van arm met 2 matrixborden. Was de enige.
[afbeelding]
Ah ja, die heb ik ook vaak zien staan op de A28 (Groningen - Zwolle). Maar daar stonden er ook 3. De eerste voor de snelheid, de tweede met een pijl en snelheid en daarna het kruis en snelheid.caesar1000 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:57:
[...]
Was zo'n verplaatsbaar matrixborden systeem. 2 rijstroken met daaroverheen een soort van arm met 2 matrixborden. Was de enige.
[afbeelding]
Zo heb ik met mijn Fje ook al eens de 240 aangetikt op de autobahn.Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:15:
Net ook eens even de pk gewichtsverhouding van mijn motor nagekeken.
Gewicht met olie en brandstof: 254 kg
Pk: 85
Pk/gewichtsverhouding: 0.33
Hoewel het op papier misschien een log ding is gaat hij in praktijk best vooruit
[video]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Weer zo'n typische "dealer" (bewust tussen dubbele quotes). "Lapje er over en 't apparaat is weer als nieuw".HTT-Thalan schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 20:13:
Ik zag het ook, laatste stukje. Die achterkant rammelde alle kanten op.
Ik ben benieuwd hoe dat kenteken zich de komende tijd in de RDW database gaat gedragen...... In het filmpje zit er een kenteken op met "MZ-XL-91" als combinatie en dat kenteken behoort volgens de RDW toe aan een simpele (import) Ducati 749 Bi Posto en dus NIET aan een 999 waar die persoon voor betaald had?
Zelfs dát kenteken is niet fris omdat de 'Eerste afgifte in Nederland' niet correspondeert met de combinatie van letters/cijfers. Sinds eind 2011 wordt er al gebruik gemaakt van een combinatie welke met twee cijfers begint......

Puike dealer (óf heler?) als ik het zo even snel bekijk. Zou daar graag m'n volgende motorfiets gaan kopen (óf toch maar liever niet?)
[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 11-12-2016 16:41 ]
Zonder Kassa had deze meneer dus pech gehad. De meeste dealers doen helaas niet veel meer dan de motor optisch netjes maken na inruilen. Ik denk dat je dan toch vaak beter een motor particulier kan kopen als het onderhoud aangetoont kan worden. Bij een dealer weet je nooit wat er wel en niet gedaan is.
De hele houding van die woordvoerder bij die "dealer" alleen al zou mij persoonlijk doen besluiten daar niets meer te willen gaan kopen óf überhaupt te willen kopen in eerste instantie.PilatuS schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:09:
Toch ook maar even gekeken: http://kassa.vara.nl/media/367740
Zonder Kassa had deze meneer dus pech gehad. De meeste dealers doen helaas niet veel meer dan de motor optisch netjes maken na inruilen. Ik denk dat je dan toch vaak beter een motor particulier kan kopen als het onderhoud aangetoont kan worden. Bij een dealer weet je nooit wat er wel en niet gedaan is.
Als je daar gewoon als lompe boer met je handen in de zakken blijft staan terwijl een gedupeerde je, zélfs na zo'n akkefietje" nog de hand wíl schudden....Overigens ook wel grappig: In 't filmpje praat die "dealer" ook z'n mond voorbij. "We hebben dat BLOK extern betrokken" ..... Oftewel: Een samengeraapte fiets
[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 11-12-2016 17:21 ]
Er zit inderdaad een ander blok in. Staat ook in de advertentie dat het blok 5.000 gelopen zou hebben. Nou weet ik niet hoe snel die riemen kapot gaat, maar dit zal vast niet binnen 5.000km gebeurt zijn.wimmel_1 schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:14:
[...]
Overigens ook wel grappig: In 't filmpje praat die "dealer" ook z'n mond voorbij. "We hebben dat BLOK extern betrokken" ..... Oftewel: Een samengeraapte fiets
[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 11-12-2016 17:27 ]
Eigenlijk zou ik die fiets best eens een dagje bij Biggelaar in Oisterwijk achter gelaten willen zien om er een dáár een oordeel over te laten vellen. De techneut welke er (met alle respect) in dat filmpje naar kijkt had ook moeten zien dat die achtershock van dat apparaat niet de originele shock van een "999" was en dat er (veel!) meer dingen niet kloptePilatuS schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:26:
[...]
Er zit inderdaad een ander blok in. Staat ook in de advertentie dat het blok 5.000 gelopen zou hebben. Nou weet ik niet hoe snel die riemen kapot gaat, maar dit zal vast niet binnen 5.000km gebeurt zijn.
Ik zit er eigenlijk aan te denken om Toine (van den Biggelaar) even een mail te sturen.....
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Onmogelijk jôhpagani schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:58:
Zal me weinig verbazen als ze de ecu van de originele 749 het 999 blok laten aansturen...
Ziet eruit als een ordinaire oplichter iig.
Nog erger: net even gecheckt en m'n achterband is geen 140 mm maar 150 mm!HTT-Thalan schreef op zondag 11 december 2016 @ 08:05:
[...]
Vind je het gek dat dat ding niet vooruit te branden is.
[...]
Ik geloof wel dat het goede zijn, maar kom veel andere banden van dunlop tegen met die naam. Het is in ieder geval niet de T91, die is meer 'slick' met gebogen groeven. De banden die ik heb hebben echt nog wel noppen, en meer groeven, niet zoals in de review die je aanhaalt dus.
Volgens mij zijn dit ze:
[afbeelding]
- edit -
Yup, dit zijn de juiste:
http://www.dunlop.eu/dunl.../on_off_road/Trailmax.jsp
En met die banden zul je iig niet te weinig 'water afvoerende capaciteit' hebben. Al plannen om een off-road cursus/iets in die richting te gaan doen?
pagani schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:46:
[...]
Maar zo'n ding zie je toch wel ver van tevoren staan?
Ja, je ziet dat ding wel van een afstand, maar die afstand wordt natuurlijk ook rap kleiner als je met 120 aankomt rijden. In mijn geval was het aardig druk op de rechterrijstrook waardoor het ook nog even spannend was of ik nog wel op tijd in kon voegen (omdat ik een 125 heb was 'er even snel voorschieten' er niet bij...).mamorunl schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:50:
[...]
Ah ja, die heb ik ook vaak zien staan op de A28 (Groningen - Zwolle). Maar daar stonden er ook 3. De eerste voor de snelheid, de tweede met een pijl en snelheid en daarna het kruis en snelheid.
En daarom vind ik het ook zo raar dat het maar 1 bordenarm was en daarna gelijk die strips en het afzetbord. Zoals mamorunl aangeeft staan ze bij hem met 3 achter elkaar. Dat is er natuurlijk voor om te zorgen dat je tijdig gewaarschuwd bent en ook tijdig van rijstrook kunt veranderen.
Ach ja, gelukkig is die situatie in ieder geval volgens mij weer bijna voorbij.
Weet je nog mijn A/F ratio? Niet zo erg als die 999, maar zat wel op 2 punten boven de tabel. Combinatie van een standaard arme A/F ratio (KTM hePilatuS schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:44:
Ik vraag mij ook af hoe je het A/F ratio zo krijgt. De ECU zal wel niet eens bij het blok horen.
Dit waren trouwens de resultaten. Zoals te zien: 14.7 PK op het wiel en dus ongeveer 17 PK op de krukas. In een review van MotoPlus kwamen ze na een meting met de standaard uitlaat uit op 16 PK dus het lijkt mij wel gewoon een logische 'upgrade' wat betreft de PK's.joshje schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:47:
[...]
Sorry maar dit is totaal niet realistisch.
Een volledig uitlaat systeem geeft geen 15% vermogens winst. Helemaal niet zonder remap.
Ook met remappen zul je nooit richting de 18-19pk gaan met alleen de uitlaat.
Zelfs arrow zelf geeft aan dat je maximaal een vermogens winst zult hebben van +- 0.5pk
http://www.arrow.it/en/assembled/1217
zie hier bijvoorbeeld een dyno test met arrow uitlaat en origineel zonder remap.
[afbeelding]
Hoe kan er meer vermogen op het achterwiel zijn dan op de krukas? Lijkt me dat er juist verlies is na de krukas, dus dat er minder vermogen op het achterwiel is.caesar1000 schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:31:
Dit waren trouwens de resultaten. Zoals te zien: 14.7 PK op de krukas en dus ongeveer 17 PK op het achterwiel. In een review van MotoPlus kwamen ze na een meting met de standaard uitlaat uit op 16 PK dus het lijkt mij wel gewoon een logische 'upgrade' wat betreft de PK's.
Ik heb er zo éénBlackLabel01 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 18:26:
Er zijn hier volgens mij mensen die een Fazer 600 hebben met de vierkante koplampen. Ik heb nog een nieuwe ongebruikte stalen remleiding voor de achterrem liggen (Venhill), deze mag gratis worden afgehaald in Leeuwarden of Apeldoorn (werk) en anders tegen vergoeding van de verzendkosten worden opgestuurdAangezien ik mijn Fazer weg doe, kan ik er vast iemand anders nog blij mee maken. Stuur maar een PB als je interesse hebt!
Sowieso aardig dat je het onderdeel wilt geven aan een medetweaker! Top
Foutje; aangepast.Frans92 schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:39:
[...]
Hoe kan er meer vermogen op het achterwiel zijn dan op de krukas? Lijkt me dat er juist verlies is na de krukas, dus dat er minder vermogen op het achterwiel is.
[...]
Haha dat dacht ik al
Ja, geen idee hoe dat precies zit. Viel destijds wat tegen totdat Pilatus aankwam dat je natuurlijk wiel en krukas hebt en dat het nogal wat kan schelen wat betreft de getallen. Zo kwamen we uit op een vermogen van ongeveer 17 PK op de krukas.Frans92 schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:58:
[...]
Haha dat dacht ik alMaar op je briefje staat dat aandrijfverliezen zijn toegevoegd, weet je zeker dat je dan 17 pk uit je blok haalt?
Zo kan datFrans92 schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:39:
Hoe kan er meer vermogen op het achterwiel zijn dan op de krukas? Lijkt me dat er juist verlies is na de krukas, dus dat er minder vermogen op het achterwiel is.
Ik weet er ook verder niet het fijne van hoor. Misschien dat hier een agent meeleest die nog wel eens een rollenbankje gebruikt?caesar1000 schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:15:
[...]
Ja, geen idee hoe dat precies zit. Viel destijds wat tegen totdat Pilatus aankwam dat je natuurlijk wiel en krukas hebt en dat het nogal wat kan schelen wat betreft de getallen. Zo kwamen we uit op een vermogen van ongeveer 17 PK op de krukas.
Zeker, ik heb de VRO Basic en VRO Advanced al gebookmarkedcaesar1000 schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:31:
Nog erger: net even gecheckt en m'n achterband is geen 140 mm maar 150 mm!![]()
En met die banden zul je iig niet te weinig 'water afvoerende capaciteit' hebben. Al plannen om een off-road cursus/iets in die richting te gaan doen?
Ondertussen zijn de examendata allemaal ingepland dus als alles meezit heb ik voor eind januari mijn rijbewijs in handen.
De banden zijn inderdaad niet verkeerd voor dit weer, ik hoop er een tijdje mee te kunnen doen.
Jammer dat jij je A nog niet hebt, dan kunnen we een keer ruilen. Ik ben wel benieuwd naar zo'n 17PK 125cc
Niet dat je dat snel terugverdient..Erasmo schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:42:
VRO komt er begin volgend jaar ook aan, scheelt ook nog eens 10% bij de verzekering.
Dit topic is gesloten.
![]()